בס"ד
ואז ההתכתבות נעלמת לגמרי, לא בהודעות ששלחו לי ולא במה שאני שלחתי וגם לא בצפיות.
מכירים את זה?
בדברים האלה לא צריך להתבייש.

אני בטוח שהוא ישמח שתדברי איתו ואפילו תנסי למקד אותו יותר במה שמתאים לך, תאמיני לי הוא רוצה את השליש גן עדן 
האם שמעתם פעם על בחורים ובחורות המגדירים עצמם אפורים.
בוא נספר קצת על עצמי בתור דוגמא, אשמח לשיתופים.
למדתי במידרשיית נועם פרדס חנה ישיבה תיכונית שרבניה הם חרדים קלאסים, ובחוריה הם מבתים לאומיים.
לאחר מכן למדתי בתפארת צבי. תפארת צבי במוצהר לא מדברת על השקפה. ושוב(נכון לתקופתי, וכיום המצב שם שונה) רבנים חרדים מובהקים, ובחורים שברובם באו מישיבות תיכוניות.
אני זוכר בשיעור א' שהייתי קצת נבוך מה בדיוק הוויכוח בין הדת"ל לחרדים לכן העדפתי לשבת על הגדר ולא להתעסק בזה.
לאחר 10 שנים בישיבה ומתוכן ארבע שנים במקביל באקדמיה, אלה האמונות והדעות שאני אוחז בהם כיום.
אני רואה את התורה כערך עליון שזה צריך להיות העיסוק העיקרי בחיינו, אולם אני רואה חובה על הגבר לעסוק באיזו מלאכה לפרנסתו ולהשתדל לא לסמוך על מילגת הכולל לאורך ימים ושנים אלא אם הוא מתכוון להיות רב או דיין ולהורות תורה בעמ"י.
אני רואה מצווה בלהתגייס, אך לא חובה מוחלטת. אולם זכות מובהקת מי שבחר ללמוד תורה באמת ובמסירות ולא להתגייס.
אני לא רואה עניין שבנות ישרתו בש"ל, אך גם לא רואה בש"ל יהרג ובל יעבור.
אני מאמין במדינת ישראל בתור ראשית צמיחת גאולתינו ואומר הלל ביום העצמאות וביום ירושלים, אולם יודע שלא הגענו עדיין אל המנוחה ואל הנחלה וצריך להיות מודעים גם לחסרונות ולשאוף לתקנם.
אוהב את ארץ ישראל בגופי ובנפשי וחולם על היום שבו נזכה להקריב קרבן בהר הבית.
אני חושב שיש לאקדמיה גם מה לחדש בתורה שבכתב ושבעל פה בבחינת תוכו אכל וקליפתו זרק.
אני מתבונן לתוכו של אדם, ולא לצבע כיפתו.
אני סולד מאנשים המטילים מום באלה החושבים אחרת מהם או שאינם משתייכים לציבור בו הם חיים.
אני משתדל לבחון דברים לגופו של עניין הטענה ולא לתת משקל לסוג האדם הטוען אותה.
אני מאמין בזכות הבחירה החופשית שהבורא העניק לנו גם בלחשוב בצורה חופשית ולא משוחדת ובלבד שלא יצא מגבולות ההלכה.
ותמיד ששואלים אותי אנשים ושדכנים להיכן אתה משתייך משבצים אותי במשבצת אפורה שהיא לא לבנה ולא שחורה.
אז מה אתם חושבים חברים/ות האם יש לכם חברים/ות כאלה? האם אתם מבינים את המצב?
קוד אבל פתוחאתה מציג שונות.
חיים שהם לא שחור ולבן
ויש הרבה כאלה, זה מוזר אם אין. [כי אנחנו חושבים אחרת, ולא הגיוני שהגענו בדיוק לאותן מסקנות]
נראלי שלפתוח כאן את הנושאים האלה יגרום לנצלוש גדול..
נפש חיה.אתה מגדיר את עצמך אפור או שהשדכנים מגדירים אותך ככה?
כי ממה שכתבת אתה נשמע דת"ל לגמרי.
בהנחה שזה רק השדכנים,
אמרת להם את כל מה שכתבת כאן?
פעם באמת חשבתי שאני חרד"ל, היום אני חושב שאני אפור וזורם עם כולם.
פשוט כתבת חלום מתמשך שלי! שנהיה עובדי ה' אמיתיים ללא הגדרות ומגירות.
ובד בבד מכבדי כל אחד ואחד. אשריך ובטוחני שתמצא את בת זוגך התואמת לדעותיך. בהצלחה!
בכל מקרה, לא באתי להתווכח על דעתו. אם רצונו בכך הוא יעשה זאת בעצמו.
נילס.
רחפת..כי אתה יודע מי אתה ומה הם דעותיך.
מי שתתאים לך תתאים.
מי שמחפשת תבנית, בהצלחה.
ודי אין לי הצעות בגלל זה..
כי חרדי לגמרי לא מתאים וגם דתי לאומי לא..
קצת מתסכל
אני
וזה לא פשוט להתמודד עם זה בכלל - מצד השידוכים
אבל העיקר שאני יודעת שאני עושה את מה שאני צריכה לעשות
)אשמח לעזרתם..
אני בקשר עם בחור כבר כמה שבועות. ההתחלה היתה מאד טובה מבחינתי. הרגשתי מאד טוב בפגישות מהרבה בחינות ודי היה לי ברור שסוף סוף מצאתי.. למרות שהיו כמה דברים שהפריעו לי כמו משהו במראה, גובה ועוד.
הבעיה היא שככל שהקשר מתקדם אני מרגישה שזה ממש לא מה שחיפשתי וכל פעם אני שמה לב לעוד משהו שמפריע- פתאם החשק לפגישות ירד מאד, אני אפילו קצת נרתעת מהמראה שלו, מרגישה שאני מתפשרת על משהו שלא טוב לי. לא סגורה על המידות שלו. רמה תורנית שונה משלי ועוד...
העניין הוא שאני כל הזמן מזכירה לעצמי כמה טוב היה בהתחלה, וחושבת שאולי הטוב הזה עוד יחזור וסתם אני נתקעת ומחפשת דברים שליליים.
מה אתם אומרים?
מכירה ומבינה ממש את ההרגשה.
אני חושבת שדבר ראשון צריך לנסות להגיע למצב של יישוב הדעת
ואז להתבונן בדברים בצורה אובייקטיבית כמה שניתן...
בהצלחה.
נראה לך שכדאי שאקח הפסקה קצרה כדי לבחון עם עצמי את הדברים ולהגיע ליישוב הדעת, או לעשות את זה במהלך הפגישות?
את מכירה את עצמך הכי טוב ויודעת מה נותן לך יישוב הדעת.
לפעמים זה הפסקה מהקשר,
לפעמים זה רק רווח יותר גדול בין הפגישות, שמאפשר זמן לחשוב.
לי אישית עוזר מאד פשוט להתפלל על זה במפורט, ואז לשבת עם עצמי ולרשום מה אני מרגישה, מה אני רואה, מה הנקודוות שאני אוהבת ומה הנקודות שפחות.
באופן כללי כשרושמים זה מאד מסדר את הראש.
למה ככההרעיונות שלך טובים. תודה רבה.
מפצלש"תלא נראה שמצאת חסרונות שהם מאד מהותיים לך לקשר.
אז לענ"ד, לרוב זה יכול לנבוע מאחת משתי אפשרויות יחסית נפוצות:
הראשונה, שקיים אצלך קושי בתת-מודע להתחייב לקשר (ולסגור את כל האפציות האחרות),
ולכן את מחפשת חסרונות, על-מנת לספק לקושי סיבה מודעת למה לא להתחייב לקשר.
השניה, זה שמשהו בקשר לא מתנהל נכון, אתם נפגשים הרבה לדייטים סטנדרטיים (ישיבה על ספסלים, בתי-קפה, מלונות וכד').
ואז אתם לא מייצרים לעצמכם חוויות משותפות, וזה גורם לשחיקה רגשית שנובעת משיגרה אפורה בקשר.
גם לאחר הנישואין, חשוב לשבור את השיגרה ולהחיות את הקשר כל הזמן.
יכול להיות אופציות נוספות, אבל אלו האפשרויות הנפוצות..
הבנת אותי נכון. גם אני מרגישה שאין לי ממש סיבה לחתוך.
הולכת לבדוק את הדברים עם עצמי ואיתו.
תודה רבה.
השקעתי וניסיתי.. ואחרי בירור עצמי ואיתו, הבנתי שזה לא ילך..
תודה רבה לכולכם על העצות והכיוונים.
דעתן מתחילהמון בהצלחה
אני לא עושה מזה עניין. להיפך, אני מרגישה הקלה גדולה.
תודה.
Pandi99
שהיה לי קשר יחסית רציני (בכל זאת הייתי ילדה ושכלל גם מגע, מן הסתם, לא קמתי יום אחד בבוקר ועלה לראשי רעיון שמירת הנגיעה משום מקום
) או שזה מובן מאליו כאשר מציעים לבחור בעלת תשובה? האם זה משמעותי שזה היה חד פעמי ולא דבר קבוע? או כמה זמן עבר מאז? ואם כן לשתף, באיזו צורה ובאיזה שלב?
זה לא רלוונטי לחיים שלי בכלל, לא נקשרתי או משהו כזה ואני רוצה בית קדוש וטהור ועשיתי על זה תשובה בעזרת השם יתברך אמיתית אבל אני מבינה שאם זה בחור שבחר בדת מתוך בית דתי אז יש עניין לשתף בזה, לא?
ומהיכרותי עם הפורום, תהיו עדינים
אין לך מושג כמה אני מעריך אותך על הבחירה בדרך חדשה. זה חזק ועוצמתי...
ב. מסכים עם מה שנאמר פה. בטח יהיו בנים דתיים שמראש יסננו על זה.(אני חושב שהם טועים.) אבל מי שלא יסנן לוקח בחשבון שהיית במקומות אחרים בעבר. אפשר בצורה חד פעמית לדבר על זה בצורה כנה ולא כאילו את מסתירה משהו...
ולהשאיר את זה מאחורה.
בהצלחה!
אני גם בעל תשובה, יש צורך לציין..להרבה בחורים חשוב שמי שנפגשים איתה, שתהא שמורה..
לצערי נותנים לזה יחסית הרבה במה בקטע של השידוכין, מאוד נותנים תשומת לב לאיך הבנאדם היה לפני התשובה..בעייני זה לא טוב, כי התשובה הופכת את הבנאדם לחדש, נותנת לו הסתכלות ומציאות אחרים..
אבל כן חשוב לשתף את זה, כי זה דבר שהרבה פוסלים עליו..
קודם כל, ברור מתוך כתיבתך שאת בחורה טובה וכשרה. ובוודאי שהדיון אינו על מעלתך האישית. יתכן שהיא גדולה גם ממי שתיפגשי עימו, אבל זה נושא שיכול להיות משמעותי לבחוּר.
לענ"ד, אעפ"י שאני יודע שיש האומרים אחרת, צריך לשתף.
לפעמים, דווקא אצל בחור שבא מרקע נקי, כלל לא "מובן מאליו" מה קורה בעולם שאינו דתי, לצערנו הרב מאד.
ואני חושב שאין לדחות את זה יותר מידי. רואים פגישות ראשונות אם יש כיוון, נותנים להתרשם מאישיותך - ואז את מיידעת, בלי הקצנה לשום כיוון (לא "אם אתה רוצה תעזוב".. שיכול לגרום ההיפך, אבל הוא לא יהיה שלם עם זה. ולא לכיוון השני).
ליידע כמו שכתבת כאן - שבגלל היושר, את רוצה ליידע על משהו שאין לו כל משמעות לחייך בהווה.
תגידי באיזה גיל, מה היתה מהות הקשר, ותצייני אם היה משהו חד פעמי. תוסיפי גם, בדיוק כמו שכתבת כאן; שלא נקשרת או משהו כזה, ושאת רוצה בית קדוש וטהור, ושעשית על זה תשובה אמיתית. ואם את באמת מרגישה מזה צער וסלידה, תצייני את זה.
ובוודאי שאם הבחור ישאל מופרש או ברמז - תעני כנ"ל.
[אגב, עצם זה שאת כותבת ש"מן הסתם לא קמת בוקר אחד ועלה בדעתך הרעיון של שמירת נגיעה".. מראה כמה התעקמה המציאת בעולם שאינו שומר מצוות. הרי דבר כזה, היה אמור לגמרי מובן באופן אנושי. בחורה אחרת, אינה אשתו, מה פתאום "לגעת בה".. לא צריך לקבל את ה"נורמות" העקומות שהתייצרו בהשפעת עולמות גויים רחוקי, כאילו הן "נורמליות". לשנן לעצמנו מה נורמלי באמת. מכל בחינה..]
יש כאלה שיקבלו, יעברו הלאה, וזהו.
יש כאלה,שזה יכול להריע להם באופן ממשי.
שני הדברים לגיטימיים.
הצלחה רבה.
אשרייך על שעלית. מבחירתך.
ושגם אם הבחור בוחר בכך שזה לא מתאים לו, זה כי הוא לא יכול להכיל את העניין, לא כי אני כרגע לא בסדר.
ההערה על שמירת הנגיעה היא משקפת דווקא יותר את המקום שלך בנושא, פעם ראשונה ששמעתי על המושג שמירת נגיעה היה בגיל יחסית גדול. זה לא האידיאל. זה לא בסדר. אבל זאת המציאות.. כפי שאתה רואה אני לא מתרגלת אליה וכפי שאני יכולה לספר לך די הפכתי את החיים שלי כי זאת לא הנורמה, אבל זאת המציאות. אין מקום שאתחרט על זה.
האמת היא שאני די מתה מפחד לספר לו, בפשטות, זה דבר כלכך מפחיד שאין לי דרך לתאר אותו.. אבל בכל מקרה לעניות דעץי הוא לא אמור לשאול. אם זה מגיע זה מגיע ממני, בדרך שאני רוצה לספר את זה, ולא בצורה כלכך מפורטת וכמובן שלא אם זה מעניין אותו סתם כי הוא סקרן...
מה שכתבתי בהערה על שמירת הנגיעה, לא היה משהו "כנגדך", כמובן, אלא ציון עובדה עד כמה התעקמו המושגים בעולם ההוא, שנראה כאילו זה "חידוש" לשמור מרחק פיזי בין בחור לבחורה שאינם נשואים. ומה שאת כותבת כעת, שזה משקף יותר "את המקום שלי" בענין, רק מחזק את זה... מהתבוננות לא גדולה מידי, אפשר לתפוס כמה הענין הזה אינו "הלכה מסטית", אלא דבר שאמור להיות בסיסי בין בני אדם. אלא שאכן, כפי שציינתי לעיל, בהשפעת תרבויות זרות, נראים שם כביכול, גם דברים שהיו אמורים להיתפס כנורמה בסיסית, לדברים שהם "חידוש". אין בכך שמץ "האשמה" למי שכך שידרה סביבתו לצערו (וכמו שכתבת "זו המציאות"..). ואכן, אשרייך שלא "התרגלת" לכך. "שֶדי הפכת את החיים שלך". כל הכבוד ("המקום להתחרט", זה אישית שקרה לך. סוג של "אי רצון למפרע". דומני גם שלבחור זה יכול להיות משמעותי, ובכלל, אדם מתחרט על דברים לא טובים, גם אם כלל לא תפס אז את משמעותם).
ב. ההערה שהדבר אינו מראה על מעלתך כרגע, היא כהקדמה למה שנכתב אח"כ. שיהיה ברור, שאין לכך נגיעה למעלתך האישית.
לאידך, גם לא "חיסרון" אצל מי שלא מתאים לו. לגיטימי.
ג. לגבי מה שכתבת בסוף שאת מפחדת - בהחלט מבין אותך. זה רק מראה כנראה עד כמה את באמת לא שייכת לכך כלל, שאת חשה כך.
אם בחור ישאל, בדרך כלשהי, זה לא כי הוא "סקרן". אלא כי זה עלול להפריע לו. לכן רוצה לדעת מה המשמעת שמדובר במישהי לא מרקע דתי. ויתכן שאכן מה שכתבת (שלא נוצר קשר, ואם היה ח"פ וכו'), יכול להשפיע.
אולי אפילו עדיף לדעת אותם כבר בבירורים, למשל מישהי\מישהו שהיו קיצונית מעורבבים או עם גוים חס ושלום כלומר אין עניין על כל דבר שקרה להגיד עשיתי תשובה אני לא אמורה לספר את זה, כי באמת יש דברים שהם יותר משמעותיים ופחות משמעותיים.
גם אם ו-זה מפריע לו, זה מסיבות חברתיות אני מניחה. בכל מקרה, הבנתי שהיית רוצה לדעת.
מי שיוצא עם בעלת תשובה אמור לקחת כמובן מאליו את מה שאת מתארת (ובמיוחד אם את לא מספרת כלום, הוא אמר להבין שאם את לא מספרת כלום אז לא נקשרת באמת לאף אחד ואפילו אם היה משהו פעם אף פעם ושעשית תשובה מלאה על כל המשמעות שבכך)
כדגאי להיות פתוח וכנה עם בן זוגך לחיים. כמו שכדאי לספר לו על חברות טובות שיש/היו לך כדאי לספר לו גם על קשרים קודמים. זה לא צריך להיות משהו רשמי, מתישהו זה יגיע.
האם מישהו מכיר?
א.הייתם יוצאים עם מי שיצא/ה רציני מאוד עם בת/בן דוד/ה שלכם?
הקשר בין בני הדודים מאוד קרוב וחברי ורק לאחרונה חלה התרחקות מסויימת בין היתר בגלל כל מיני אילוצים כמו מעבר מקום מגורים וכו'..
ב. איך הייתם מייעצים לאחרים במצב שתיארתי בסעיף א בהנחה שהמעורבים לא דתיים שומרי נגיעה וכו'..?
יש דבר שקצת צורם לי במהלך החיפושים והבירורים, עם הגיל מגיעים גם לתובנות כאלה.
כשאתם באים לבדוק לגבי בן אדם תבדקו מי הוא, מה הוא יכול לתרום לחיי הנישואים ואיזה טוב הוא מביא איתו.
אנשים הרבה פעמים מתמקדים בדברים כ"כ שוליים, סתמיים ולא משמעותיים ושוכחים את העיקר.
לא זה לא משנה במה אבא שלו וסבא שלו עוסקים
זה גם לא משנה לעכשיו איפה היא למדה, באולפנה כזו או אחרת.
זה גם לא ממש משנה ולא עקרוני אם הוא היה קרבי או לא באמת שלא.
תתמקדו בעיקר, איזה מן אדם הוא ומה מאפיין אותו.
זה שהוא היה קצין בגולני לא עושה אותו אדם טוב יותר, גם קצין בגולני יכול להיות אדם אלים, זה לא רלוונטי כלל לחיי המשפחה, אולי לוואסח בלבד ועם וואסח לא הולכים למכולת.
הרבה פעמים אנשים שוללים אך ורק בגלל המחשבה של מה יגידו, האם היא יפה מדי? מה החברים יגידו? מה המשפחה תגיד?
זה המקצוע שהוא עובד? כל הבעלים של החברות שלי מהנדסים ואנשי הייטק ובעלי יהיה נהג אוטובוס?
באמת אתם רוצים להתנהל רק על פי אחרים? שתוכלו לטפוח לעצמכם על השכם במפגשים? מה מעבר?
ואם הוא היה ג'ובניק- פקיד אבל כולו לב זהב עם נתינה וחמימות, אדם שחושב בכל צעד על האחר, אדם ערכי וסבלן, זה פוסל אותו מלהיות המיועד רק כי הוא לא החזיק נשק? באמת, תצאו מהחשיבה הזאת, אנשים עם חשיבה כזאת מגיעים לגילאי 30+ ומתפלאים שעוד לא מצאו את הנסיך. תבדקו מה טוב באמת לכם אך ורק לכם, לא לאחים ואחיות, לא לסבא וסבתא ולא לחברים מהאוניברסיטה, לכם/ן.
*הדברים נכתבו ממקום כואב ומחשיבה מרובה בנושא, כל כך הרבה זוגות פוטנציאליים התבזבזו בגלל הדברים האלה.
באהבה רבה!
לבין לשאול על זה בשלב הבירורים.
כתבתי את דעתי בנושא שאגב אנשי מקצוע אומרים דברים דומים.
זה לא שאני מכוון אקדח לרקות של האנשים זה נטו נובע מאכפתיות ורצון לעזור פשוט הנסיון עושה הרבה ואנשים מייחסים חשיבות רבה לדברים שהם לא קריטיים לחיי הנישואין, אתה מוזמן לעשות עם הדברים כרצונך, הכל טוב!
ארצ'יבלד
adar
של @צ'יאל
שיעזור לה לשמור על עצמה ועל עצמם. שיגדיר גבולות ברורים מבחוץ כי בתוך הקשר זה מאוד קשה.
היא יכולה לנסות להעמיק בלימוד על שמירת נגיעה. כשאתה מבין למה אז בד"כ פחות יש לך יצר הרע לעבור על איסור.
שתתפלל לה' שיעזור לה.. המון תפילות על קדושה.
וכמובן שתשים לב מאוד שלא נוצרות סיטואציות של קרבת יתר או ייחוד, שזה מכשול גדול מאוד ומפיל הרבה לצערנו.
לה הייתי ממליצה להפגש רק במקומות עם הרבה אנשים (וזה ממש לא מחייב מוכרים), שישמרו על מרחק פיזי בזמן הפגישות, ו--- שאם היא מרגישה שהוא מתאים לה אז שיזרזו עניינים ויאללה חתונה. שלא יווצר מרווח זמן גדול בינתיים שמזמן הרבה בעיות. אם זה לא זה אז שתחתוך כמה שיותר מוקדם. שלא יימרחו עם הקשר בשום מצב, לכאן ולכאן.
הרבה הצלחה
(רק קחו בחשבון שהדברים נכתבו מנקודת מבט של בחורה בת 19 וחצי אז הכל בע"מ, זה מה שאני מאמינה בו)
[אבל בכ"ז, נניח לדוגמה שהבחור גם כן קשה לו עם זה - ונעזר בכך שחושב שלא בסדר כלפיה.. נמצאו מכשילים זה את זה.
גם יכול להיות להיפך, אם הוא בחור עם "רמה", ישמע ש"היתה רוצה ליפול".. עלולה להפיל את כל הקשר. אז זה לא ענין לשיתוף]
"מאיפה אתה מביא"... מאיפה אתה מביא מה שאתה כותב?..
ומכל מקום, אני מביא את הדברים הללו, מהיכרות ממושכת של המציאות, מכל מיני אנשים.
בדיוק בגלל שצריך לשמור על ההלכה, "לא להכניס את עצמך למצב הזה", כלשונך, אז צריך שלא לשתף את הבחור. כי זה כבר עלול להיות להכניס עוד קצת למצב הזה. לא פעם, קורה שכל אחד עוצר את עצמו, בגלל שחושב שכך השני.
ולגבי "לא רוצה שיפלו" - איננו מכירים את הבחורה. חברתה כתבה, שהיא רוצה שיפלו.. אז ב"רצון" כזה צריך לא לשתף. כמו שכתבתי, יכול להזיק לשני הכיוונים.
המושג הזה "יש לה חבר", הוא מעוות. "חבר", זה אחרי הנישואין - "היא חברתך ואשת בריתך". נפגשים כדי לבדוק אם יש אופציה להתחתן. ועיקר הדברים אמור להירקם בלב אחרי הנישואין.
ואם היא "מדמיינת", אז כאשר עולים לה דמיונות כאלה, שתסיח את הדעת.
ואם היא "רוצה" שיפלו ח"ו, זו התגברות של יצר הרע. ויש בכך ילדותיות מרובה. להרוס לטווח ארוך, בשביל הנאה מפוקפקת של רגע.
שתיישר את עצמה מהר. שתתפוס שבינתיים הוא בחור "אחר", לא נשוי לה. קודם כל, שיתחתנו, שיהיו משפחה, קשר אמיתי, קדוש ומחויב. כל השאר, כביטוי לכך. אם חלילה תעשה אחרת, הרסה לעצמה.
בינתיים, שתשמור היטב מרחק, לא להתקרב בכלל למצב שמאפשר כישלון. ושיזרזו נישואין. אין שום ענין לסחוב סתם.
ראשית, כל אחד כותב את דעתו. ואני אומר שזה מעוות. עקום לגמרי.
דבר שני, לא רק "אני" אומר, כבר כתב כך הרב אבינר שליט"א על המושג הזה.
מעבר לכך, הרי ציטטתי פסוק. וגם בהבנה פשוטה, כל מי שמבין מה המקום של נישואין, ומה המקום של ההיכרות לפני כן, יכול להבין שזה לא שייך. וזה מעוֵת ויוצר נזק. לא פעם, אחרי שנישאים, רואים כמה שזה היה מטופש לתת לכך כאילו "הגדרה עצמית"..
לכתוב כך על הרב אבינר שליט"א, זה עצמו זלזול בת"ח. דומני שחורג מהכללים המותרים בפורום.
מה שכתבת לגבי הפסוק, אינו נכון. זה נכתב בתור דבר יחודי לנישואין. אין בשום מקור יהודי הגדרה כזו לסתם בחור ובחורה רווקים, למיטב ידיעתי.
ולגבי "לכבד".. מציע לראות שניה בהודעותיך הקודמות. באמת קצת התפלאתי.
ומה שאני אמרתי "מעוות ועקום", זה כמובן על המושג - לא על אף אחד. והכוונה לטובה, כדי שאנשים יתנו את המקום הנכון למה שלפני הנישואין - וממילא למה שאחריהם, וכך יהיה להם טוב יותר. שמץ כוונה כלפי מישהו.
עיין במה שכתבת.
[ואם אתה מתכוין ש"אתה" אומר באופן מוחלט שהוא "טועה בדבריו"... נו, פרופורציות..]
אם תאמר, לדעת רבותי, הוא טועה - או בענין הספציפי, או בכמה דברים (לא יודע אם הם סבורים דווקא בענין זה..), אז זה משהו אחר.
בהנחה שרבותיך תלמידי חכמים, אז יש גם מחלוקות בין תלמידי חכמים.
אבל זה, כמובן, עדיין מצריך להתייחס בכבוד אל דעתו - ובוודאי אליו.
[לגבי המהות של הנושא הספציפי, כבר הסברתי. הבאתי אותו שליט"א לא כמקור, אלא אגב התגובה שזו לא דווקא "דעתי" הפרטית]
בגילו ובמדרגתו. אתה אדם צעיר - והוא עמל הרבה בתורה.
לומר במוחלט "טועה בדבריו", ומה שכתבת שם עוד - זה ביזוי תלמידי חכמים.
חבל. כתוב על זה דברים מאד חריפים.
בס"ד
לעניין ההלכה- שלא מומלץ לסחוב קשר טוב ושייזהרו לא להגיע לניסיונות קשים מדי.
קראנץ שוקולדבפניות, וזה עדיין בשבילו מאמץ ודורש הרבה אנרגיה, אבל לצפות בספורט זה בדיוק הפוך- משחרר ונותן לו אפשרות להמשיך בעומס, ולכן מבחינתו זה לא סתירה.
כדאי לך לדבר איתו על התחושה ועל הציפיות, אבל לפעמים מותר גם לא להיפגש שבועיים, לא מומלץ בכלל אבל זה לא חייב לפגוע בקשר.
אני מבינה שלא נעים שמאחרים אבל אם זה קרה פעם אחת למה לא לדון לכף זכות וישר לחשוב דברים כאלה?
איחרו לי יותר מפעם אחת- לא לקחתי כבד..
אבל היו שתי פעמים שאיחרתי בפגישות ראשונות שזכורות לי היטב ,והתגובות של שני הבחורים האלה הייתה פשוט נוראית, בצורה שזה חיסל כל סיכוי להמשיך מבחינתי. הפגישות היו סיוטיות.
פעם אחת נסעתי באוטובוס ולפי המרחק הנהג אמר שמגיעים עוד 5-10 דקות ובסוף נתקענו בפקק למעלה מחצי שעה , וכל הזמן סמסתי לבחור ועדכנתי וכשהגעתי הוא דיבר והגיב כאילו ברור לו ששיקרתי וההסבר מהצד שלי פשוט לא היה רלוונטי מבחינתו..איום ונורא.
אנשים, נא דונו אחרים לכף זכות .
אם רואים דפוס התנהגות שחוזר על עצמו- יש מה לבדוק.
אם את רואה שזה חוזר על עצמו - זה כרוני
אם בפעמים הבאות זה לא יקרה - זה חד"פ
פצל"ש חד"פהם מפוזרים בהרבה ישיבות
כמו רוב הישיבות התיכוניות/קטנות
לא נראה לי שזה מוסיף למישהו.
[אולי במקרים ספציפים, בדרך כלל לא]
שאם היא הסכימה להפגש עם חבר שלך הסיפור איתך כנראה גמור..זו דעתי.
אבל אם אתה זקוק לודאות הזאת כדי להמשיך אז תנסה, עם מוכנות לשמוע "לא".
ולהציע רק אם שלמים עם הסוף. ואם הקשר יצליח, השדכן יאכל את הלב לנצח?
סוג של חצי לשאול למה זה נגמר וחצי לרמוז שהיית רוצה לנסות שוב... ככה אולי תראה מה הכיוון
ולמדתי, הדבר הכי חשוב, זה לקבל את זה שנפרדים ועוד תיפרד, זה כואב אבל מחשל... ונכון, יהיה שריטה בלב...
אבל תחשוב קודם אם זה נכון לך ולה, האם זה שתדברו רק יעלה את הרגש ואין סיכוי לזה ומה שיקרה זה שיכאב יותר.. או שלך זה יקל אבל לה יכאב... זה לא שווה את זה...
אבל אם אתה מאמין שהיא תחזור לדבר איתך, ויכול להיות טוב, ובכן זה יהיה אחלה, שלח הודעה עדינה ונחמד.
בלי קשר להודעה, כבסיס, תחושב אם בכלל נכון לך קשר עכשיו, אני לא יודע באיזה גיל אתה ואם אתה מתכנן צבא או לא, אבל נניח לצאת עם מישהי ואחר כך להשאיר אותה לבד למשך שלוש שנים/ שנה וחצי כי אתה בצבא זה יפרק את שניכם, וזו דוג' מאלף, תשב עם עצמך ותעבור שכלית על השכלולים, תיראה אם זה נכון.
ואני יודע שקשה לשלוט ביצר הזה, ברצון לקשר, ברצון לאהוב ולהיות נאהב, לדבר עם אישה, ולהיות קרוב אליה, אני באותו גרש מתנדנד כמוך, אך זו עצת היצר, והאם אנו צריכים לפייס את היצר הזה? על זה נאמר.. "חונך לאדם דעת"