שרשור חדש
שליש גן עדן: מבקשת להכיר/תמונה אני מאשרשמנמן

בס"ד

ואז ההתכתבות נעלמת לגמרי, לא בהודעות ששלחו לי ולא במה שאני שלחתי וגם לא בצפיות.

מכירים את זה?

מחקה כרטיס?תודה לאלאחרונה
היי, עד כמה זה בסדר לשלוח לרב שהציע לי כמה בחוריםפיצול אישיות.
מהישיבה שלו הודעה, אם יש לו הצעה בשבילי?
אני מתביישת ממש,אבל אני יודעת שאולי מהישיבה שלו/הבחורים שהרב מציע הם הסגנון שלי ומה שאני מחפשת
אם הוא הציע לך, אין פדיחהמחפשת^
וגם אם הוא לא הציע לך ספציפי ואת יודעת שהוא מציע- ממש לא מפדח.
זה מצווה אפילו.אמת1

בדברים האלה לא צריך להתבייש.

מצווה גדולה!!לעבדך באמת!
אשרייך!
ושתזכי לאור גדול
היהפךnati987987אחרונה

אני בטוח שהוא ישמח שתדברי איתו ואפילו תנסי למקד אותו יותר במה שמתאים לך, תאמיני לי הוא רוצה את השליש גן עדן

שלום לך חבר/ה אפור/הsubb19

האם שמעתם פעם על בחורים ובחורות המגדירים עצמם אפורים.

בוא נספר קצת על עצמי בתור דוגמא, אשמח לשיתופים.

למדתי במידרשיית נועם פרדס חנה ישיבה תיכונית שרבניה הם חרדים קלאסים, ובחוריה הם מבתים לאומיים.

לאחר מכן למדתי בתפארת צבי. תפארת צבי במוצהר לא מדברת על השקפה. ושוב(נכון לתקופתי, וכיום המצב שם שונה) רבנים חרדים מובהקים, ובחורים שברובם באו מישיבות תיכוניות.

 

אני זוכר בשיעור א' שהייתי קצת נבוך מה בדיוק הוויכוח בין הדת"ל לחרדים לכן העדפתי לשבת על הגדר ולא להתעסק בזה.

לאחר 10 שנים בישיבה ומתוכן ארבע שנים במקביל באקדמיה, אלה האמונות והדעות שאני אוחז בהם כיום.

אני רואה את התורה כערך עליון שזה צריך להיות העיסוק העיקרי בחיינו, אולם אני רואה חובה על הגבר לעסוק באיזו מלאכה לפרנסתו ולהשתדל לא לסמוך על מילגת הכולל לאורך ימים ושנים אלא אם הוא מתכוון להיות רב או דיין ולהורות תורה בעמ"י.

אני רואה מצווה בלהתגייס, אך לא חובה מוחלטת. אולם זכות מובהקת מי שבחר ללמוד תורה באמת ובמסירות ולא להתגייס.

אני לא רואה עניין שבנות ישרתו בש"ל, אך גם לא רואה בש"ל יהרג ובל יעבור.

אני מאמין במדינת ישראל בתור ראשית צמיחת גאולתינו ואומר הלל ביום העצמאות וביום ירושלים, אולם יודע שלא הגענו עדיין אל המנוחה ואל הנחלה וצריך להיות מודעים גם לחסרונות ולשאוף לתקנם.

אוהב את ארץ ישראל בגופי ובנפשי וחולם על היום שבו נזכה להקריב קרבן בהר הבית.

אני חושב שיש לאקדמיה גם מה לחדש בתורה שבכתב ושבעל פה בבחינת תוכו אכל וקליפתו זרק.

אני מתבונן לתוכו של אדם, ולא לצבע כיפתו.

אני סולד מאנשים המטילים מום באלה החושבים אחרת מהם או שאינם משתייכים לציבור בו הם חיים.

אני משתדל לבחון דברים לגופו של עניין הטענה ולא לתת משקל לסוג האדם הטוען אותה.

אני מאמין בזכות הבחירה החופשית שהבורא העניק לנו גם בלחשוב בצורה חופשית ולא משוחדת ובלבד שלא יצא מגבולות ההלכה.

 

ותמיד ששואלים אותי אנשים ושדכנים להיכן אתה משתייך משבצים אותי במשבצת אפורה שהיא לא לבנה ולא שחורה.

אז מה אתם חושבים חברים/ות האם יש לכם חברים/ות כאלה? האם אתם מבינים את המצב?

יש אנשים כאלה, בטח.מחפשת^

אתה מציג שונות.

חיים שהם לא שחור ולבן

ויש הרבה כאלה, זה מוזר אם אין.  [כי אנחנו חושבים אחרת, ולא הגיוני שהגענו בדיוק לאותן מסקנות]

 

 

אני כזו. והחתן שלי גם כזה. וזה לא מונע מאיתנו להתחתןנפש חיה.
יאא באמת?מיכל318
לי אמרו לחפש בישבת הגוש, משהו כזה...😶
מה?קוד אבל פתוח
דווקא שם?

מההתרשמות שלי ממך, על גבי הפורום, אלו לא בחורים שמתאימים לך...
למה?מיכל318
אמרו לי שהם צדיקים דווקא.
עדיף שתפתחי שרשור אחרברגוע

נראלי שלפתוח כאן את הנושאים האלה יגרום לנצלוש גדול..

תודה צודק.מיכל318
מעדיפה לא לפתוח ביכלל.
כן. באמת. אני לא חשבתי שאתחתן עם מישהו בסגנון כזהנפש חיה.
בסוף אחרי שניסיתי
וראיתי שכבנאדם הוא נחמד
המשכתי
והתייעצתי הרבה. הרבה.
מלווים אותי אנשים עד היום

וזה אומר לי שטוב להתייעץ..
וטוב שלא שללתי מייד...
ברוך ה' מזל טוב🎈מיכל318
מהסגנון שלך וממה שהתרשמתי ממך, זה נשמע פחות הכיווןנפש חיה.
מזדהה מאד.נושאת עיניים

 

ודרך אגב, חשיבה אפורה היא אופן חשיבה המעיד על בשלות ובגרות, שלא כמו חשיבה דוכוטומית המאפיינת ילדים.
 
וחוץ מזה, בדיוק היום אבא שלי הקריא לנו בסעודת שבת קטע מתנא דבי אליהו שגרם לי להרהר כיצד בדור שלנו התהפכו היוצרות:
 

 

לא הבנתיברגוע

אתה מגדיר את עצמך אפור או שהשדכנים מגדירים אותך ככה?

כי ממה שכתבת אתה נשמע דת"ל לגמרי.

 

בהנחה שזה רק השדכנים,

אמרת להם את כל מה שכתבת כאן?

לא רק שדכנים, גם חברים מגדירים אותי אפורsubb19

פעם באמת חשבתי שאני חרד"ל, היום אני חושב שאני אפור וזורם עם כולם.

 

יש היום הרבה שלא מוגדרים במגזר מסויים, הכל טוב!ברגוע


מדהים!קוהלת

פשוט כתבת חלום מתמשך שלי! שנהיה עובדי ה' אמיתיים ללא הגדרות ומגירות.

ובד בבד מכבדי כל אחד ואחד. אשריך ובטוחני שתמצא את בת זוגך התואמת לדעותיך. בהצלחה!

ב.ג.ל.אורות מאופל
לא כל כך ברור ממך מה מכוון אותך.
על בסיס מה אתה קובע את העקרונות האלה?
אם יש לך מקור הלכתי/תורני/מחשבתי לכל נושא כזה- נפלא, ממילא קבעת השתייכותך לאוחזי דגלי אותם פוסקים/רבנים וכדו'.
אם אתה מחליט על פי מה שנראה לך נכון, אתה בעצם יוצר סלט בין-מגזרי שמנסה לרקוד על ארבע חתונות בלי להיות מחוייב לצדדים (אולי הפחות נעימים והיותר מחייבים) של מגזר מסוים, וממילא ברור שלא תמצא השתייכות ואולי לטובה, כדירבון לבירור עצמי.
בשורה התחתונה- אי אפשר לדגול בתורה שלא ע"י תורה, ואי אפשר להשתמש בתורה כדי לאחוז בחול לגווניו.
אולי זאת כוונתודעתן מתחיל
"אני מאמין בזכות הבחירה החופשית שהבורא העניק לנו גם בלחשוב בצורה חופשית ולא משוחדת ובלבד שלא יצא מגבולות ההלכה".
ב.ג.ל.אורות מאופל
וזאת כמובן בניגוד לדעת תורה, לפיה יש אמת של תורה בכל נושא ותחום בחיים, בטח בעולם המחשבה והרוח, ואולי בתחומים האלה אף יותר מבתחום המעשי-פרקטי של ההלכה.
הקב"ה ברא בחירה בתחום המחשבה, וכן בתחום המעשה, ובשניהם יש את הטוב ואת הרע.
לא יודע איך הגעת מהציטוט לזהדעתן מתחיל

בכל מקרה, לא באתי להתווכח על דעתו. אם רצונו בכך הוא יעשה זאת בעצמו.

אין אמת אחתנושאת עיניים
בתוך מסגרת הריבוע יש מרחב. יש דעות רבות להלכה וגם בתוך גבולות ההלכה ניתן לתת מקום לאישיות.
אממה, פותח השרשור התכוון למצבים בהם מגזרים שונים אוחזים בכל מיני דעות, נורמות, השקפות כאילו היו הלכה צרופה תורה למשה מסיני.
הוא חושב מה שהוא חושב. נשמע לי די הגיוני...נילס.
אין שום צורך הלכתי בפוסק במה שלא קשור להלכה.


אם יש עוד אנשים שחושבים אפשר ואפילו רצוי להתרשם מדעותיהם ולאמץ.


חוץ מזה שאפילו לענין הלכה אפשר לעשות פסק לכל נושא.
ב.ג.ל.אורות מאופל
ברמה העקרונית מה שאתה אומר בודאי לא נכון, וסנהדרין היתה פוסקת גם בהלכות דעות.
ברמת המציאות העכשווית, כמו בכל תחום תורני יש מי ששואף לחיות חיים אידיאליים ולדייק לאמת הסנהדרינאית גם בלעדיה, ויש מי שמנצל את ה'חופש' כדי להצדיק את כל העולה על רוחו, ובשם התורה. הדבר דומה באופן מסוים למי שמנצל את אי נוכחות סנהדרין ודיני נפשות כדי לחלל שבת בלי חשש.
ככלל, מי שמבחינתו עולם הרוח הוא אוסף של השערות, ממילא יוכל להתייחס אליו כאל שוק חופשי, ומי שמבחינתו עולם הרוח הוא ממשי, מציאותי ומוחלט, ממילא לא יוכל שלא להתייחס אליו כאל מדע מדויק.
הפיסקה האחרונה שלך היא פשוט חוסר ידע הלכתי, כך שאינה דורשת תגובה.
סנהדרין היו פוסקים מה לחשוב?! נשמע טיפשי תביא מקור.נילס.
אתה טוען בעצם שחיים אידיאלים זה למצוא אדמור להתבטל אליו ולהפסיק לחשוב?


ספר לי עוד על כך.

אגב, אני מאוד אוהב קופים.
אתה בעצם קווניק?!נילס.
ב.ג.ל.אורות מאופל
אם ב'קווניק' כוונתך לבעל קו אדום תחתון של צורת שיח, שמתחתיו הוא מפסיק את ההשתתפות בדיון- כן, ב"ה.
לא. זו צורת חשיבה טיפשית.נילס.
אני אומר את מה שאני חושב. לא מסוגל להתמודד מוזמן לשתוק.
כתבת אותי רחפת..
לא מבין במשבצותדעתן מתחיל
אבל גם לא מבין למה אתה חושב שאתה שונה.. חלק גדול מהציבור הדת"ל חושב בדיוק כמוך...
לפי דעתי דווקא המצב שלך מצוייןאמת1

כי אתה יודע מי אתה ומה הם דעותיך.

מי שתתאים לך תתאים.

מי שמחפשת תבנית, בהצלחה.

לדעתי השאלה המבחינה שהתעלמת ממנה היא תרבות הפנאי.נילס.
אתה נגד לראות סרטים צנועים/להסית מבט כשיש בעיות?


אם אתה אכן מתנגד יהיה לך קשה עם הציבור הדתל...
ממש מזכיר לי את עצמי..yyyy

ודי אין לי הצעות בגלל זה..

כי חרדי לגמרי לא מתאים וגם דתי לאומי לא..

קצת מתסכל

כןרקפת לבנהאחרונה

אני

וזה לא פשוט להתמודד עם זה בכלל - מצד השידוכים

אבל העיקר שאני יודעת שאני עושה את מה שאני צריכה לעשות 

קצת חיזוק כשנכנסים לחודש אדרחלל הפנוי
משנכנס אדר מרבים בשמחה
יש סיפור על הבעשט. פעם הגיע יהודי לבעשט הקדוש ואמר לו שאין לו פרנסה. כל מה שמקבל ישר יוצא. לא נשאר כלום ביד. אז הבעשט אמר ליהודי "יש לי רק עצה אחת בשבילך, תהיה בשמחה". אותו יהודי אמר לבעשט "אבל קשה להיות בשמחה במצב הזה" הבעשט הסתכל על אותו יהודי חייך ואמר "נו... מה לא עושים בשביל כסף"
הלילה ראש חודש אדר א'.
בשנים שיש אדר א' ואדר ב' אנחנו זוכים ל- 60 ימי אדר, והרבי מלובביץ' אומר שמי שמצליח להיות בשמחה במשך ה-60 יום של אדר, כל העיניינים הלא טובים שלו יהיו בטלים, שהרי זה ״בטל ב-60״.
אז מהלילה להרבות בשמחה, ויהי רצון שהקב"ה יחדש עלינו את החודש הזה לטובה ולברכה.

שנזכה שע"י שמחה יתבטלו כל העניינים הלא טובים ונגאל גם בעניינים פרטיים וגם בעניינים כלליים ונשמע מלא בשורות!!!! טובות
שנזכה. אמן!לעבדך באמת!
חודש שמייח
אשריך!דעתן מתחילאחרונה
מחשבות של אחרי חתונה של חברהנפש חיה.
זה קורה
גם לאנשים
שהכי בעולם לא חשבו שזה יקרה להם
היו בטוחים שיישארו לנצח אפרוריים ושלום
עם הצעות משמימות / הצעות נטולות קפאין
מרירות להחריד ...


אני זוכרת אותי. מסתכלת עליה
ומקווה בשבילה.


והנה.
בשבילה.
השביל שלה, הגיע.
הדרך החדשה
שלה
נסללה.


יום אחד זה יקרה
בלי שנרגיש
משהו ישתנה
משהו ייגע בנו
משהו יירגע בנו
ולא יהיה ממה לחשוש
וזה יבוא
כמו קו חרוט על כף יד
זה יבוא
בטוח בעצמו
כאילו היה שם תמיד , וחיכה שנבחין בו

וזה יבוא
אתה תראה
הידיים הקבוצות ייתארכו
והלב השומר לא להיפגע
ייפעם בקצב רגיל
זה יבוא כמו שהטבע רגיל
להיות שלם עם עצמו
וזה יבוא, אתה תראה...

וזה יבוא, אתה הרי יודע
לא הכל יטלטל אותנו
לא הכל יכה
ומה שייפתח לנו
מחכה...


הדברים באים.
השפע מחכה לעיתוי
הכי נכון
להגיע.

אני לומדת את זה כל הזמן עכשיו
במצב כרגע.


ושתדעו שזה עדיין לא מה שרציתי לומר

(יש דברים שרציתי לומר/ואינם נענים לי.....)

אבל זה קצה. קצה קרחון ליושבי הקרון שכאן ....


לילה טוב יקרים
אך טוב!
אמן.לעבדך באמת!
ברוכה תהי.
את מקסימה כל כך!!?שאלה?אחרונה


צריכות את עזרתכם!!-שישית עטרת
שלום! אנחנו תלמידות כיתה י' באולפנת עטרת רחל, מארגנות חתונה לזוג: גיורת וחוזר בתשובה- עולים חדשים.
אנחנו אחראיות לדאוג לכל פרטי החתונה וכידוע זה מלווה בהוצאות רבות.
לכן אנחנו זקוקים לעזרתכם- תמיכה כלכלית או עזרה טכנית במה שאתם יכולים לתרום.
ניתן להעביר לנו מזומן או לתרום באתר הgiveback שלנו, קישור:
חתונה לזוג גרים מעטי יכולת
לפרטים ושאלות-
0542224349 (עטרה)
0556639240 (ציון)

תזכו למצוות!!
עוד יהיה לי/ מילים: רחל שפיראשבותי
יום אחד אולי אפרוש כנפיים 
יום אחד תראה שלא אפחד 
יום אחד אולי אפרוש כנפיים 
וזה יהיה כל כך נחמד

יהיה לי 
יהיה מה שליבי מבשר לי 
עוד יהיה לי 
יהיה לי קצת ממה שחסר לי 
למה לא, תגיד לי למה לא 
בשבילי וגם בשבילו  

עוד יהיה לי 
יהיה מה שאני מחפשת 
עוד יהיה לי 
תהיה לי אהבה לא הורסת 
למה לא, תגיד לי למה לא 
בשבילי וגם בשבילו 

יום אחד אולי אפרוש כנפיים... 

עוד יהיה לי 
יהיה לי המרחק שחציתי 
עוד יהיה לי 
יהיה לי דווקא מה שרציתי 
למה לא תגיד לי למה לא 
בשבילי, כן כן בשבילו 

עוד יהיה לי 
יהיה מה שליבי מבשר לי 
עוד יהיה לי 
יהיה לי קצת ממה שחסר לי 
למה לא, תגיד לי למה לא 
בשבילי וגם בשבילו 

יום אחד אולי אפרוש כנפיים...


לילה/ בוקר מלא תקווה וברכה לכולם🤗
אינטואיציהמפצלש"ת

כמה מקום אתם נותנים לה?

 אני נהנית עם הבחור אבל האינטואיציה צועקת לי שמשהו לא תקין,

לא יודעת אם להשתיק אותה או להכנע לה. מבולבל

לא להשתיקנכספת

אלא להקשיב לה, להיות מודעת, ולשוחח איתה (בירור, שאילת שאלות).
ולהתפלל הרבה...

בעזרת ה' בהירות הדעת והלב במהרה.

מבולבלת לגמרילמה ככה

אשמח לעזרתם..

 

אני בקשר עם בחור כבר כמה שבועות. ההתחלה היתה מאד טובה מבחינתי. הרגשתי מאד טוב בפגישות מהרבה בחינות ודי היה לי ברור שסוף סוף מצאתי.. למרות שהיו כמה דברים שהפריעו לי כמו משהו במראה, גובה ועוד.

הבעיה היא שככל שהקשר מתקדם אני מרגישה שזה ממש לא מה שחיפשתי וכל פעם אני שמה לב לעוד משהו שמפריע- פתאם החשק לפגישות ירד מאד, אני אפילו קצת נרתעת מהמראה שלו, מרגישה שאני מתפשרת על משהו שלא טוב לי. לא סגורה על המידות שלו. רמה תורנית שונה משלי ועוד...

העניין הוא שאני כל הזמן מזכירה לעצמי כמה טוב היה בהתחלה, וחושבת שאולי הטוב הזה עוד יחזור וסתם אני נתקעת ומחפשת דברים שליליים. 

מה אתם אומרים?

אוי איזה מבלבלמפצלש"ת

מכירה ומבינה ממש את ההרגשה.

אני חושבת שדבר ראשון צריך לנסות להגיע למצב של יישוב הדעת

ואז להתבונן בדברים בצורה אובייקטיבית כמה שניתן...

בהצלחה. 

הפסקהלמה ככה

נראה לך שכדאי שאקח הפסקה קצרה כדי לבחון עם עצמי את הדברים ולהגיע ליישוב הדעת, או לעשות את זה במהלך הפגישות?

תלוי בך.מפצלש"ת

את מכירה את עצמך הכי טוב ויודעת מה נותן לך יישוב הדעת.

לפעמים זה הפסקה מהקשר,

לפעמים זה רק רווח יותר גדול בין הפגישות, שמאפשר זמן לחשוב.

לי אישית עוזר מאד פשוט להתפלל על זה במפורט, ואז לשבת עם עצמי ולרשום מה אני מרגישה, מה אני רואה, מה הנקודוות שאני אוהבת ומה הנקודות שפחות.

באופן כללי כשרושמים זה מאד מסדר את הראש. 

תודהלמה ככה

הרעיונות שלך טובים. תודה רבה.

בהצלחה מפצלש"ת


אל תתעסקי בעברבינייש פתוח
לא טוב לך איתו, תסיימי. ולא משנה מה היו התחושות שלך פעם.
ולהתעלם לגמרי ממה שהיה?למה ככה


עדיף להמשיך כשלא טוב לה איתו?בינייש פתוח
זה שהיה לה טוב איתה בעבר, אין לזה משמעות היום. אגיד שוב, לא צריך להתעסק בעבר.
מהאופן שבו את מתארת את הדברים,שלג בירושלים

לא נראה שמצאת חסרונות שהם מאד מהותיים לך לקשר.

 

אז לענ"ד, לרוב זה יכול לנבוע מאחת משתי אפשרויות יחסית נפוצות:

 

הראשונה, שקיים אצלך קושי בתת-מודע להתחייב לקשר (ולסגור את כל האפציות האחרות),

ולכן את מחפשת חסרונות, על-מנת לספק לקושי סיבה מודעת למה לא להתחייב לקשר.

 

השניה, זה שמשהו בקשר לא מתנהל נכון, אתם נפגשים הרבה לדייטים סטנדרטיים (ישיבה על ספסלים, בתי-קפה, מלונות וכד').

ואז אתם לא מייצרים לעצמכם חוויות משותפות, וזה גורם לשחיקה רגשית שנובעת משיגרה אפורה בקשר.

גם לאחר הנישואין, חשוב לשבור את השיגרה ולהחיות את הקשר כל הזמן.

 

יכול להיות אופציות נוספות, אבל אלו האפשרויות הנפוצות..

תודה רבהלמה ככה
עבר עריכה על ידי למה ככה בתאריך כ"ד בשבט תשע"ט 19:47

הבנת אותי נכון. גם אני מרגישה שאין לי ממש סיבה לחתוך.

הולכת לבדוק את הדברים עם עצמי ואיתו.

 

תודה רבה.

אם לא טוב לך וזה לא משתפר אז תחתכי.הלוי
נפרדנו...למה ככה

השקעתי וניסיתי.. ואחרי בירור עצמי ואיתו, הבנתי שזה לא ילך..

 

תודה רבה לכולכם על העצות והכיוונים.

תודה רבהלמה ככה


לא צריך לעשות *כזה* עניין צריך לאזור כוחות ולהמשיך הלאה.בינייש פתוח

המון בהצלחה

מסכימהלמה ככהאחרונה

אני לא עושה מזה עניין. להיפך, אני מרגישה הקלה גדולה.

תודה.

אני חדש כאן ובכללי בעולם השידוכיםונראהו עין בעין
רציתי לשאול א .איזה שאלות שואלים (את החברה של המוצעת) בברור בטלפון ?
ב. זה לא קצת פאטי (ברור שהחברה תגיד רק דברים טובים )?

מנסה לענות..מיצ'ל
אני אתחיל בשאלה השניה ואז אענה על הראשונה..
אז בעיקרון זה נכון, קצת פטטי, חברה היא לא תמיד אובייקטיבית והיא תגיד את הדברים הטובים..
אבל גם מדברים טובים אפשר ללמוד ולהכיר את האדם ולברר האם זה מתאים.
ומפה אני חוזרת לשאלה הראשונה, קודם כל אני שואלת איך הם מכירים? הכרות קצרה, ארוכה, מעכשיו או מעבר.. זה יכול לעזור לכוון בשאלות.. וללמד גם על מהות החברות ויכולת התפיסה החברית אם היא מתבטאת בהכרות רחבה או שטחית.. למשל חברה מהלימודים לא תכיר צד מסויים שחברת ילדות תכיר וכדומה.
הדבר השני אני מבררת על האופי, תכונות חזקות..
גם מלשמוע על תכונות טובות אפשר לדעת הרבה עליו.. כי לכל תכונה יש גם את ההפך שלה.
נגיד היא פרפקציוטניסטית, יכול להיות טוב, אבל זה נותן לך נקודת הסתכלות של רגע מה זה אומר בחיים שלה? וכן הלאה..
הייתי שואלת במה זה מתבטא התכונות? אם היא יכולה לתת דוגמאות..
גם השאלה היא מאיזה נקודה אתה עושה את הבירור?מה הצורך שלו? לשמוע עוד עליה בשביל לברר אם זה מתאים? מה חסר לך שגורם לך לרצות לברר?
יכול להיות שתגיע למסקנה שזה לא רלוונטי.. ותעדיף לברר את זה איתה תוך כדי הקשר..
ונקודה אחרונה, תמיד תבוא מתוך נקודת הנחה שכל מה שנאמר מוטל בספק לטוב ולרע ולכן רק על יד בירור בקשר תוכל לדעת את הדברים באמת.
תגובה מדויקת! התחברתיבתו של
ומוסיפה לגבי השאלה השניה- טלפון לבירור זה באמת בשביל לבדוק אם זה תואם את מה שאתה מחפש. יש הרבה דברים טובים להגיד, השאלה אם זה נוגע בנקודות שחשובות לך.
לרוב מקבלים פרטים טכניים כבר לפני. אז לחשוב אולי על דברים שעוררו אצלך תהיה או משהו. תבקש שיספרו לך עליהם יותר.
אני אישית אוהבת לשבת עם עצמי לפני השיחה ולכתוב לי את הנקודות המהותיות שאותם אני רוצה לברר. דברים שאני בד"כ פוסלת עליהם, שמפריעים לי. או דברים שממש חשובים לי שיהיו אצלו.
ולסיום שאלה שאני ממש אוהבת לשאול- מה (לדעתך) הוא מחפש?
בהצלחה!!
לבקש דוגמאות.יותר קשה לחרטט בדוגמאPandi99
חייבת לומר שצרם לי קצת..בתו של
למה אתה חושב שאנשים מחרטטים?
פשוט מספרים באמת את הדברים הטובים, שזה סך הכל מאוד הגיוני..
חוץ מזה שלפעמים אנשים שונים מגדירים את אותם הדברים בצורה קצת אחרת. ואז אולי אפשר להרגיש ש"חירטטו" אותך. אבל לדעתי האישית, ומאמינה שכך זה באמת,- זה ממש ממש לא הכיוון.
אני צריכה לעדן את הניסוחPandi99
ברור שאף אחד לא מנסה לרמות. פשוט לפעמים מייפים דברים והדוגמא גורמת לדברים להיות מותר אובייקטיבים .. כמובן שהכול עדיין לא אובייקטיבי כי החבר הוא בעד המשודך..

סיעתא דשמיא
בירורים..אישיות?!!
לגבי איזה שאלות שואלים, אז תבקש ממנה בהתחלה פרטים טכנים, עליה ומאיפה היא מכירה אותה. אחר כך תבקש שתספר לך על האופי. אם היא נוגעת בנקודות שאתה רוצה שתיגע אז מעולה. אם לא, אז תנסה להכווין אותה בשאלות פתוחות. שלא תגלה מה אתה חושב ורוצה, אלא תספר על חברה שלה ממקום פתוח.
חשוב גם לברר מבחינה דתית ותרבותית, מה היא עושה בשעות פנאי וכאלה..
בהצחחה. מקווה שמובן
זה פתטי.די"מאחרונה


האם לדעתכם בתור בעלת תשובה אני צריכה ממש לצייןמתפצל"ש

שהיה לי קשר יחסית רציני  (בכל זאת הייתי ילדה ושכלל גם מגע, מן הסתם, לא קמתי יום אחד בבוקר ועלה לראשי רעיון שמירת הנגיעה משום מקוםקורץ) או שזה מובן מאליו כאשר מציעים לבחור בעלת תשובה? האם זה משמעותי שזה היה חד פעמי ולא דבר קבוע? או כמה זמן עבר מאז? ואם כן לשתף, באיזו צורה ובאיזה שלב? 

זה לא רלוונטי לחיים שלי בכלל, לא נקשרתי או משהו כזה ואני רוצה בית קדוש וטהור ועשיתי על זה תשובה בעזרת השם יתברך אמיתית אבל אני מבינה שאם זה בחור שבחר בדת מתוך בית דתי אז יש עניין לשתף בזה, לא? 

 

 

 

ומהיכרותי עם הפורום, תהיו עדינים

כן, אבל בשלב מתקדם של הקשרקוד אבל פתוח
ובלי יותר מידי פירוט.

כשהבחור שומע שאת חוזרת בתשובה, הוא מבין לבד שיכול להיות שעשית דברים מסוימים בעבר...
מניחה, לצערי, שזה די ברור מאליו כיום, שלבחורות לא דתיותקרן-הפוך
יש ניסיון מיני מגיל תיכון.
בידיעת העובדה שאת בעלת תשובה, חזרה בתשובה שנעשתה לאחר / במהלך סוף שנות העשרה / תחילת שנות העשרים - הבחור אמור לשער זאת בעצמו.

מן הסתם תוך כדי ההיכרות יישאלו השאלות, ופשוט תשתפי בכנות, שהיה משהו חד פעמי.

לא אמור להפריע בכלל לקבלת החלטה להינשא ולהמשך החיים הזוגיים.
בהצלחה.
את לא צריכה לצייןלמען שמו באהבה!
אין צורך גם לספר חטאים שעשינו במיוחד אם עשינו תשובה עליהם.
אם הנושא עולה אז תעני בכנות ואני חושבת שגם לפרט או לדבר על זה יותר מדי לא יעזור לאף אחד. הבחור יבין לבד וזה לא צריך להיות שיקול מבחינתו.
א. כל הכבוד!בחור שמח

אין לך מושג כמה אני מעריך אותך על הבחירה בדרך חדשה. זה חזק ועוצמתי...

 

ב. מסכים עם מה שנאמר פה. בטח יהיו בנים דתיים שמראש יסננו על זה.(אני חושב שהם טועים.) אבל מי שלא יסנן לוקח בחשבון שהיית במקומות אחרים בעבר. אפשר בצורה חד פעמית לדבר על זה בצורה כנה ולא כאילו את מסתירה משהו...

ולהשאיר את זה מאחורה.

 

בהצלחה! 

לעניות דעתי..הולך בדרכך

אני גם בעל תשובה, יש צורך לציין..להרבה בחורים חשוב שמי שנפגשים איתה, שתהא שמורה..
לצערי נותנים לזה יחסית הרבה במה בקטע של השידוכין, מאוד נותנים תשומת לב לאיך הבנאדם היה לפני התשובה..בעייני זה לא טוב, כי התשובה הופכת את הבנאדם לחדש, נותנת לו הסתכלות ומציאות אחרים..
אבל כן חשוב לשתף את זה, כי זה דבר שהרבה פוסלים עליו..

לא בטוח שאת צריכהאוויל מחריש
זה תלוי בגיל, במעשה... בעיקרון צריך להתייעץ עם רבנית שקרובה אליך בדברים האלה...
לעניות דעתי,ד.

קודם כל, ברור מתוך כתיבתך שאת בחורה טובה וכשרה. ובוודאי שהדיון אינו על מעלתך האישית. יתכן שהיא גדולה גם ממי שתיפגשי עימו, אבל זה נושא שיכול להיות משמעותי לבחוּר.

 

לענ"ד, אעפ"י שאני יודע שיש האומרים אחרת, צריך לשתף.

 

לפעמים, דווקא אצל בחור שבא מרקע נקי, כלל לא "מובן מאליו" מה קורה בעולם שאינו דתי, לצערנו הרב מאד.

 

ואני חושב שאין לדחות את זה יותר מידי. רואים פגישות ראשונות אם יש כיוון, נותנים להתרשם מאישיותך - ואז את מיידעת, בלי הקצנה לשום כיוון (לא "אם אתה רוצה תעזוב".. שיכול לגרום ההיפך, אבל הוא לא יהיה שלם עם זה. ולא לכיוון השני).

 

ליידע כמו שכתבת כאן - שבגלל היושר, את רוצה ליידע על משהו שאין לו כל משמעות לחייך בהווה.

 

תגידי באיזה גיל, מה היתה מהות הקשר, ותצייני אם היה משהו חד פעמי. תוסיפי גם, בדיוק כמו שכתבת כאן; שלא נקשרת או משהו כזה, ושאת רוצה בית קדוש וטהור, ושעשית על זה תשובה אמיתית. ואם את באמת מרגישה מזה צער וסלידה, תצייני את זה.

 

ובוודאי שאם הבחור ישאל מופרש או ברמז - תעני כנ"ל.

 

[אגב, עצם זה שאת כותבת ש"מן הסתם לא קמת בוקר אחד ועלה בדעתך הרעיון של שמירת נגיעה".. מראה כמה התעקמה המציאת בעולם שאינו שומר מצוות. הרי דבר כזה, היה אמור לגמרי מובן באופן אנושי. בחורה אחרת, אינה אשתו, מה פתאום "לגעת בה"..  לא צריך לקבל את ה"נורמות" העקומות שהתייצרו בהשפעת עולמות גויים רחוקי, כאילו הן "נורמליות". לשנן לעצמנו מה נורמלי באמת. מכל בחינה..]

 

יש כאלה שיקבלו, יעברו הלאה, וזהו.

יש כאלה,שזה יכול להריע להם באופן ממשי. 

שני הדברים לגיטימיים.

 

הצלחה רבה.

 

אשרייך על שעלית. מבחירתך.

ברור לי שהדיון הוא אינו על מעלתי,מתפצל"ש

ושגם אם הבחור בוחר בכך שזה לא מתאים לו, זה כי הוא לא יכול להכיל את העניין, לא כי אני כרגע לא בסדר. 

ההערה על שמירת הנגיעה היא משקפת דווקא יותר את המקום שלך בנושא, פעם ראשונה ששמעתי על המושג שמירת נגיעה היה בגיל יחסית גדול. זה לא האידיאל. זה לא בסדר. אבל זאת המציאות.. כפי שאתה רואה אני לא מתרגלת אליה וכפי שאני יכולה לספר לך די הפכתי את החיים שלי כי זאת לא הנורמה, אבל זאת המציאות. אין מקום שאתחרט על זה. 

 

האמת היא שאני די מתה מפחד לספר לו, בפשטות, זה דבר כלכך מפחיד שאין לי דרך לתאר אותו.. אבל בכל מקרה לעניות דעץי הוא לא אמור לשאול. אם זה מגיע זה מגיע ממני, בדרך שאני רוצה לספר את זה, ולא בצורה כלכך מפורטת וכמובן שלא אם זה מעניין אותו סתם כי הוא סקרן...

א. לא הבנת...ד.

מה שכתבתי בהערה על שמירת הנגיעה, לא היה משהו "כנגדך", כמובן, אלא ציון עובדה עד כמה התעקמו המושגים בעולם ההוא, שנראה כאילו זה "חידוש" לשמור מרחק פיזי בין בחור לבחורה שאינם נשואים.  ומה שאת כותבת כעת, שזה משקף יותר "את המקום שלי" בענין, רק מחזק את זה... מהתבוננות לא גדולה מידי, אפשר לתפוס כמה הענין הזה אינו "הלכה מסטית", אלא דבר שאמור להיות בסיסי בין בני אדם. אלא שאכן, כפי שציינתי לעיל, בהשפעת תרבויות זרות, נראים שם כביכול, גם דברים שהיו אמורים להיתפס כנורמה בסיסית, לדברים שהם "חידוש". אין בכך שמץ "האשמה" למי שכך שידרה סביבתו לצערו (וכמו שכתבת "זו המציאות"..). ואכן, אשרייך שלא "התרגלת" לכך. "שֶדי הפכת את החיים שלך". כל הכבוד ("המקום להתחרט", זה אישית שקרה לך. סוג של "אי רצון למפרע". דומני גם שלבחור זה יכול להיות משמעותי, ובכלל, אדם מתחרט על דברים לא טובים, גם אם כלל לא תפס אז את משמעותם).

 

ב. ההערה שהדבר אינו מראה על מעלתך כרגע, היא כהקדמה למה שנכתב אח"כ. שיהיה ברור, שאין לכך נגיעה למעלתך האישית. 

לאידך, גם לא "חיסרון" אצל מי שלא מתאים לו. לגיטימי.

 

ג. לגבי מה שכתבת בסוף שאת מפחדת - בהחלט מבין אותך. זה רק מראה כנראה עד כמה את באמת לא שייכת לכך כלל, שאת חשה כך.

אם בחור ישאל, בדרך כלשהי, זה לא כי הוא "סקרן". אלא כי זה עלול להפריע לו. לכן רוצה לדעת מה המשמעת שמדובר במישהי לא מרקע דתי. ויתכן שאכן מה שכתבת (שלא נוצר קשר, ואם היה ח"פ וכו'), יכול להשפיע.  

כשיוצאים עם בעל תשובה, זה נראה לי בסיסיותן טל
שיבינו שבעבר יכלו להיות דברים.

דברים משמעותיים ממש (ודי לחכימא ברמיזא) צריך להגיד לקראת אירוסין או אחרי...
..אביטה נפלאות
עבר עריכה על ידי אביטה נפלאות בתאריך ל' בשבט תשע"ט 11:21


אני הייתי רוצה לדעתחלל הפנוי
בכלל חושב שדיבור פתוח זה המפתח לקשר טוב.
עם זאת יש את המקום של חזרה בתשובה ולא צריך להתייחס לעבר אלא אם כן זה משפיע. זה נושא מורכב שהיה לי עם חברים שלי שלא הגענו למסקנה באמת. אני יודע שאני הייתי רוצה שהיא תגיד לי וכי אני יודע שהיא חוזרת בתשובה אז אני לא חי בסרט שלא היה כלום בעבר.
אני כן אציין שאני למשל חושבת שאם זה דברים קיצונייםמתפצל"ש

אולי אפילו עדיף לדעת אותם כבר בבירורים, למשל מישהי\מישהו שהיו קיצונית מעורבבים או עם גוים חס ושלום כלומר אין עניין על כל דבר שקרה להגיד עשיתי תשובה אני לא אמורה לספר את זה, כי באמת יש דברים שהם יותר משמעותיים ופחות משמעותיים. 

להיות עם גויחלל הפנוי
פחות חמור הלכתית מאשר איסור כרת של נידה ששיך רק ליהודים. אבל כמו שאמרתי אני הייתי רוצה לדעת
נו בסדר הלכתית זה לא המקום של מי שאני נפגשת איתו לדון אותימתפצל"ש

גם אם ו-זה מפריע לו, זה מסיבות חברתיות אני מניחה. בכל מקרה, הבנתי שהיית רוצה לדעת. 

..אביטה נפלאות
עבר עריכה על ידי אביטה נפלאות בתאריך ל' בשבט תשע"ט 11:22


לאחר התגובה הקודמתאוויל מחריש
נראה לי שבמקרה כזה כן צריך לומר דווקא...
לא הייתי רוצה לדעת פרטים.לך דומיה תהילה
רק אוסיף ואומרחלל הפנוי
שיש דברים שצריכים להגיד אם יוצאים עם כהן
ממש לא סביר שיש צורך, לכן צריך רב שיורה מה לעשותאוויל מחריש
לדעתי אין צורך לספר כלוםבינייש פתוח

מי שיוצא עם בעלת תשובה אמור לקחת כמובן מאליו את מה שאת מתארת (ובמיוחד אם את לא מספרת כלום, הוא אמר להבין שאם את לא מספרת כלום אז לא נקשרת באמת לאף אחד ואפילו אם היה משהו פעם אף פעם ושעשית תשובה מלאה על כל המשמעות שבכך)

אני חושב שהבעיה היא במחשבה שצריך "לציין" את זה.די"מאחרונה

כדגאי להיות פתוח וכנה עם בן זוגך לחיים. כמו שכדאי לספר לו על חברות טובות שיש/היו לך כדאי לספר לו גם על קשרים קודמים. זה לא צריך להיות משהו רשמי, מתישהו זה יגיע.

השדכנית רחל עמרםחצילית

האם מישהו מכיר?

שאלה:אביטה נפלאות

א.הייתם יוצאים עם מי שיצא/ה רציני מאוד עם בת/בן דוד/ה שלכם?

הקשר בין בני הדודים מאוד קרוב וחברי ורק לאחרונה חלה התרחקות מסויימת בין היתר בגלל כל מיני אילוצים כמו מעבר מקום מגורים וכו'..

 

 

ב. איך הייתם מייעצים לאחרים במצב שתיארתי בסעיף א בהנחה שהמעורבים לא דתיים שומרי נגיעה וכו'..?

 

 

א. כן כמובן לדבר עם הבן דוד לפני כןקוד אבל פתוח
ב. למה שיהיה הבדל?
..אביטה נפלאותאחרונה
עבר עריכה על ידי אביטה נפלאות בתאריך ל' בשבט תשע"ט 11:23


בנים ובנות מדוייטים ומדוייטות יקריםמרכזניק

יש דבר שקצת צורם לי במהלך החיפושים והבירורים, עם הגיל מגיעים גם לתובנות כאלה.

כשאתם באים לבדוק לגבי בן אדם תבדקו מי הוא, מה הוא יכול לתרום לחיי הנישואים ואיזה טוב הוא מביא איתו.

אנשים הרבה פעמים מתמקדים בדברים כ"כ שוליים, סתמיים ולא משמעותיים ושוכחים את העיקר.

לא זה לא משנה במה אבא שלו וסבא שלו עוסקים

זה גם לא משנה לעכשיו איפה היא למדה, באולפנה כזו או אחרת.

זה גם לא ממש משנה ולא עקרוני אם הוא היה קרבי או לא באמת שלא.

תתמקדו בעיקר, איזה מן אדם הוא ומה מאפיין אותו.

זה שהוא היה קצין בגולני לא עושה אותו אדם טוב יותר, גם קצין בגולני יכול להיות אדם אלים, זה לא רלוונטי כלל לחיי המשפחה, אולי לוואסח בלבד ועם וואסח לא הולכים למכולת.

הרבה פעמים אנשים שוללים אך ורק בגלל המחשבה של מה יגידו, האם היא יפה מדי? מה החברים יגידו? מה המשפחה תגיד? 

זה המקצוע שהוא עובד? כל הבעלים של החברות שלי מהנדסים ואנשי הייטק ובעלי יהיה נהג אוטובוס? 

באמת אתם רוצים להתנהל רק על פי אחרים? שתוכלו לטפוח לעצמכם על השכם במפגשים? מה מעבר?

ואם הוא היה ג'ובניק- פקיד אבל כולו לב זהב עם נתינה וחמימות, אדם שחושב בכל צעד על האחר, אדם ערכי וסבלן, זה פוסל אותו מלהיות המיועד רק כי הוא לא החזיק נשק? באמת, תצאו מהחשיבה הזאת, אנשים עם חשיבה כזאת מגיעים לגילאי 30+ ומתפלאים שעוד לא מצאו את הנסיך. תבדקו מה טוב באמת לכם אך ורק לכם, לא לאחים ואחיות, לא לסבא וסבתא ולא לחברים מהאוניברסיטה, לכם/ן.
*הדברים נכתבו ממקום כואב ומחשיבה מרובה בנושא, כל כך הרבה זוגות פוטנציאליים התבזבזו בגלל הדברים האלה. 
באהבה רבה!

רוב הזוגיות נבנית דווקא מהדברים הקטנים והלכאורה לא משמעותייםשלג בירושלים


אבל יש הבדל בין לדבר על זה בפגישות כנושא שיחהמרכזניק

לבין לשאול על זה בשלב הבירורים.

 

וואלה צודק, תודה על החידודבעוז וענווה!


ב.ג.ל.אורות מאופל
זה מאוד משעשע ולא רלוונטי לומר לאנשים אחרים מה לדעתך ראוי שיהיה חשוב להם.
אם למישהו קריטי שאשתו תנעל רק נעליים ירוקות, וכל אפשרות אחרת מעלה בו תחושת סלידה מזעזעת- אתה יכול לומר עליו שהוא מוזר, או לנסות לחנך אותו, אבל לא לקבוע לו כללי התנהגות שונים. בטח ובטח שבנושא של מציאת איש/ה לא שייך להתנהג שלא על פי האישיות והאופי במצבם הנוכחי כי 'ראוי אחרת'.
אני כמובן לא חולק עליך בהתייחסות לדגשים על הדוגמאות שציינת, אולי בשינויים קלים, אבל זאת לא הנקודה, כאמור.
"לקבוע" בוא נגזים קצתמרכזניק

כתבתי את דעתי בנושא שאגב אנשי מקצוע אומרים דברים דומים.

 

זה לא שאני מכוון אקדח לרקות של האנשים זה נטו נובע מאכפתיות ורצון לעזור פשוט הנסיון עושה הרבה ואנשים מייחסים חשיבות רבה לדברים שהם לא קריטיים לחיי הנישואין, אתה מוזמן לעשות עם הדברים כרצונך, הכל טוב!

ב.ג.ל.אורות מאופל
הייתי ממליץ לך לקרוא מה כתבתי לפני שתגיב על כך, כיוון שתגובתך מעידה שנמנעת מכך עד כה.
מצד אחד אני מאוד מסכיםבינייש פתוחאחרונה
מצד שני לא נראה לי שהתופעה נפוצה כמו שאתה מתאר. אף אחת לא שאלה אותי לצורך העניין שאלות על הצבא, או האם עשיתי צבא בכלל...!!
מה שכן, הרבה פעמים אנשים שופטים מהר, אבל לא על דברים חיצוניים
מצד אחדמענה לשון
פניות, הנחות, מחמאות, הערות, נעיצות....מצד שני, שום הצעות. בכלל.
לבד, בודדה.

עולם מבלבל וקשה.
ארצ'יבלד
בעזרת ה' תמצאי מהר.
באותה הסירה 😔יהיה בסדר....
ב"ה זה יגיע ויהיה הכי טוב בשבילך adar
ב.ג.ל.אורות מאופל
לא בטוח שאין קשר בין השניים, ואולי לא בכיוון המחשבה הרגיל...
ב"הצלחה ובס"ד בשמחות.
רוצה להסביר?מענה לשון
(הקשר הוא לא- צניעות, אם חשבת)
זה כמו ע.ייהיה בסדר....אחרונה
פניות?נעיצות? תבדקי.אורח כלשהו
מזדהה..
דמיונותכבוד המורה
חברה שיש לה חבר שיתפה אותי במחשבות-
היא יוצאת עם מישהו 3 חודשים. היא מרגישה ממש טוב לגביי הקשר. מרגישה שלאט לאט דברים נרקמים בתוך הלב והיא נמשכת אליו. הבעיה היא שהיא ממש מדמיינת אותם בסיטואציות של חיבוק ונשיקה, ואפילו רוצה שהם ייפלו בנגיעה. מה אומרים?
שתפנה למישהו מוסמך שיכול לעזור בליווי הקשרבעוז וענווה!

שיעזור לה לשמור על עצמה ועל עצמם. שיגדיר גבולות ברורים מבחוץ כי בתוך הקשר זה מאוד קשה.

היא יכולה לנסות להעמיק בלימוד על שמירת נגיעה. כשאתה מבין למה אז בד"כ פחות יש לך יצר הרע לעבור על איסור.

שתתפלל לה' שיעזור לה.. המון תפילות על קדושה.

וכמובן שתשים לב מאוד שלא נוצרות סיטואציות של קרבת יתר או ייחוד, שזה מכשול גדול מאוד ומפיל הרבה לצערנו.

לה הייתי ממליצה להפגש רק במקומות עם הרבה אנשים (וזה ממש לא מחייב מוכרים), שישמרו על מרחק פיזי בזמן הפגישות, ו--- שאם היא מרגישה שהוא מתאים לה אז שיזרזו עניינים ויאללה חתונה. שלא יווצר מרווח זמן גדול בינתיים שמזמן הרבה בעיות. אם זה לא זה אז שתחתוך כמה שיותר מוקדם. שלא יימרחו עם הקשר בשום מצב, לכאן ולכאן.

 

הרבה הצלחה

 

(רק קחו בחשבון שהדברים נכתבו מנקודת מבט של בחורה בת 19 וחצי אז הכל בע"מ, זה מה שאני מאמינה בו)

שזה טבעי?ג'ון
לגבי שאלות הלכתיות זה נושא אחר.
למה זה בעיה?חלל הפנוי
זה לדעתי נורמלי ביותר. רק צריך לדעת להיות חזקים ולא לתת ליצר להצליח להיכנס למצבים האלה... להיות במקומות שלא נעים לפול שם. כמו במקום ציבורי דתי.

מעבר לזה הייתי אפילו משתף את הבחורה (במקרה שלה את הבחור)
שלא תשתף אותו. יכול להזיק יותר.ד.


אני לא מסכים בכללחלל הפנוי
הנחתי.. כך כתבתד.

[אבל בכ"ז, נניח לדוגמה שהבחור גם כן קשה לו עם זה - ונעזר בכך שחושב שלא בסדר כלפיה.. נמצאו מכשילים זה את זה. 

גם יכול להיות להיפך, אם הוא בחור עם "רמה", ישמע ש"היתה רוצה ליפול".. עלולה להפיל את כל הקשר. אז זה לא ענין לשיתוף]

זה לא נכוןחלל הפנוי
אין לי מושג מאיפה אתה מביא את הדברים האלה.
צריך לדעת שהדברים האלה קיימים ועם זאת גם לשמור על ההלכה ולא להכניס את עצמך למצב הזה. זה שיש לה רצון זה לא אומר שהיא רוצה שיפלו
מה זהד.

"מאיפה אתה מביא"... מאיפה אתה מביא מה שאתה כותב?..

 

ומכל מקום, אני מביא את הדברים הללו, מהיכרות ממושכת של המציאות, מכל מיני אנשים. 

 

בדיוק בגלל שצריך לשמור על ההלכה, "לא להכניס את עצמך למצב הזה", כלשונך, אז צריך שלא לשתף את הבחור. כי זה כבר עלול להיות להכניס עוד קצת למצב הזה. לא פעם, קורה שכל אחד עוצר את עצמו, בגלל שחושב שכך השני.

 

ולגבי "לא רוצה שיפלו" - איננו מכירים את הבחורה. חברתה כתבה, שהיא רוצה שיפלו.. אז ב"רצון" כזה צריך לא לשתף. כמו שכתבתי, יכול להזיק לשני הכיוונים.

 

בשביל מה לשתף?ברגוע


כי זה משהו שיושב עליהחלל הפנוי
וזה קשור אליו. והם בקשר לקראת חתונה.
קודם כל,ד.

המושג הזה "יש לה חבר", הוא  מעוות. "חבר", זה אחרי הנישואין - "היא חברתך ואשת בריתך". נפגשים כדי לבדוק אם יש אופציה להתחתן. ועיקר הדברים אמור להירקם בלב אחרי הנישואין.

 

ואם היא "מדמיינת", אז כאשר עולים לה דמיונות כאלה, שתסיח את הדעת.

 

ואם היא "רוצה" שיפלו ח"ו, זו התגברות של יצר הרע. ויש בכך ילדותיות מרובה. להרוס לטווח ארוך, בשביל הנאה מפוקפקת של רגע.

 

שתיישר את עצמה מהר. שתתפוס שבינתיים הוא בחור "אחר", לא נשוי לה. קודם כל, שיתחתנו, שיהיו משפחה, קשר אמיתי, קדוש ומחויב. כל השאר, כביטוי לכך. אם חלילה תעשה אחרת, הרסה לעצמה.

 

בינתיים, שתשמור היטב מרחק, לא להתקרב בכלל למצב שמאפשר כישלון. ושיזרזו נישואין. אין שום ענין לסחוב סתם.

לא כולם הולכים על פי המושגים שלךחלל הפנוי
מה זה תיישר עצמה מהר??? זה טבעי ורצון ה'.
מה זה "שלך"....ד.

ראשית, כל אחד כותב את דעתו. ואני אומר שזה מעוות. עקום לגמרי.

 

דבר שני, לא רק "אני" אומר, כבר כתב כך הרב אבינר שליט"א על המושג הזה.

 

מעבר לכך, הרי ציטטתי פסוק. וגם בהבנה פשוטה, כל מי שמבין מה המקום של נישואין, ומה המקום של ההיכרות לפני כן, יכול להבין שזה לא שייך. וזה מעוֵת ויוצר נזק. לא פעם, אחרי שנישאים, רואים כמה שזה היה מטופש לתת לכך כאילו "הגדרה עצמית"..

בסדרחלל הפנוי
זה שהבאת את הרב אבינר לא אומר שום דבר. הוא גם טועה בדבריו. ומזלזל בלמידי חכמים.
ולצטו פסוק זה יפה מאוד אבל זה יכול להוכיח שצריכים להישאר חברים גם אחרי נישואים ולא רק לפני חחח.
ולדבר ככה שזה מעוות ועקום זה לא מכבד וחבל שלא מכבדים פה.
נו,ד.

לכתוב כך על הרב אבינר שליט"א, זה עצמו זלזול בת"ח. דומני שחורג מהכללים המותרים בפורום.

 

מה שכתבת לגבי הפסוק, אינו נכון. זה נכתב בתור דבר יחודי לנישואין. אין בשום מקור יהודי הגדרה כזו לסתם בחור ובחורה רווקים, למיטב ידיעתי.

 

ולגבי "לכבד".. מציע לראות שניה בהודעותיך הקודמות. באמת קצת התפלאתי.

ומה שאני אמרתי "מעוות ועקום", זה כמובן על המושג - לא על אף אחד. והכוונה לטובה, כדי שאנשים יתנו את המקום הנכון למה שלפני הנישואין - וממילא למה שאחריהם, וכך יהיה להם טוב יותר. שמץ כוונה כלפי  מישהו.

להגיד שרב יכול לטעות בדבריו זה זלזול?חלל הפנוי
איפה חקירה אחרי האמת?
אתה לא אמרת "יכול לטעות"..ד.

עיין במה שכתבת.

 

[ואם אתה מתכוין ש"אתה" אומר באופן מוחלט שהוא "טועה בדבריו"... נו, פרופורציות..]

אז לזה התכוונתיחלל הפנוי
שיש דברים שלדעתי ולדעת רבותי שהוא טועה. וכן בדברים שהם לא להלכה אלא לנוהג מותר לחשוב שהוא טועה אם יש לי על רבנים אחרים לסמוך
או.. זה משהו אחר.ד.

אם תאמר, לדעת רבותי, הוא טועה - או בענין הספציפי, או בכמה דברים (לא יודע אם הם סבורים דווקא בענין זה..), אז זה משהו אחר.

 

בהנחה שרבותיך תלמידי חכמים, אז יש גם מחלוקות בין תלמידי חכמים.

 

אבל זה, כמובן, עדיין מצריך להתייחס בכבוד אל דעתו - ובוודאי אליו.

 

[לגבי המהות של הנושא הספציפי, כבר הסברתי. הבאתי אותו שליט"א לא כמקור, אלא אגב התגובה שזו לא דווקא "דעתי" הפרטית]

בכל מקרהחלל הפנוי
לא על זה השרשור.
ובד"כ איני מתבסס על דעתי בלבד אלא על רבותי שהם ב"ה תלמידי חכמים. וזה נגמור את הדיון הזה. וכן כנראה הייתי צריך לכתוב את זה בצורה שונה שהייתה יותר מובנת.

בכל מקרה נראה לי היית יכול לכתוב את דבריך בצורה אחרת ויותר נעימה לגבי השרשור עצמו
התגובה שלך לא לענייןאוורסט
מציע שתמחק אותה מר חלל הפנוי. לזלזל בתלמיד חכם...
איך זה בדיוק לזלז בתלמיד חכם להגיד שהוא יכול לטעות?חלל הפנוי
לא מתכוון להתנצח איתך תעשה מה שאתה רוצהאוורסט
מדבריך נשמע שאתה מזלזל וזהו. זה מה שיוצא מדברייך... מניח שאתה לא צריך ללמוד הלכות הוצאת שם רע וקל וחומר פגיעה בכבוד תורה ובתלמיד חכם עצום...
כל אחד צריך ללמודחלל הפנוי
וכאשר רב טועה מותר להגיד את זה כדי להגיע לדבר אמת. כל הגמרא מלא מחלוקות יותר חריפות מזה.
אתה אינךד.

בגילו ובמדרגתו. אתה אדם צעיר - והוא עמל הרבה בתורה.

 

לומר במוחלט "טועה בדבריו", ומה שכתבת שם עוד - זה ביזוי תלמידי חכמים. 

 

חבל. כתוב על זה דברים מאד חריפים.

תקרא מה שכתבתי לעילחלל הפנוי
ואני איני מדבר על סמך דעתי אלא על סמך רבותי
שהיא בריאה וזה משמח לשמוע.ענבל

בס"ד

 

לעניין ההלכה- שלא מומלץ לסחוב קשר טוב ושייזהרו לא להגיע לניסיונות קשים מדי.

 

 

שהתאוה בריאה ושמירת הקדושה מבריאה יותר, גם בפאן הנפשי.אורח כלשהואחרונה
שתשמור עליהם
ספורט- שאלה בעיקר לגבריםכבוד המורה
לפני שעה כתבתי שאלה על חברה ועכשיו עליי.
יוצאת עם בחור מקסים ממש כ3 חודשים. אני יודעת שכייף לו איתי. לצערנו אנחנו נפגשים פעם אחת בשבוע כיוון ששנינו סטודנטים והזמן לא מאפשר. לפעמים הוא מוכן לוותר על המפגש שלנו בשבוע בגלל לחץ מבחנים, אך אני מגלה שהוא לא ויתר על צפייה במשחק ספורט עם חברים. מה המשקל שאני אמורה לתת? מצד אחד שנינו רוצין לקדם את הקשר, מצד שני איפה אני מבחינת סדר העדפות. גברים אשמח לשמןע מנקודת מבטתכם מה הדרך שבה הייתם מצפים שנגיב. אינני רוצה להיות מציקה וחופרת אבל נראה חי לא הגיוני לא להיפגש שבועיים...
את צודקת, לא הגיוני בכללקראנץ שוקולד
ותדברי איתו על זה או שהוא חסר מודעות או שזה זלזול זה קצת נראה כמו חוסר רצינות..
בן כמה הוא?
ממ נראה בתחילת הדרך קראנץ שוקולד
הרבה בגיל הזה בתחילת הדרך לפחות אצל הבנים, בישיבות זה הגיל שמתחילים לצאת ולכן סביר להניח שזה מחוסר ידיעה, אז אולי אפשר לדבר עם השדכן לגבי זה.
אכןכבוד המורהאחרונה
הראשונה שהוא בקשר רציני איתה. עד היום שטר הבנות לא עברו את מפלס הדייט ה2
את צודקת, לא הגיוני בכללקראנץ שוקולד
ותדברי איתו על זה או שהוא חסר מודעות או שזה זלזול זה קצת נראה כמו חוסר רצינות..
בן כמה הוא?
יכול להיות שבשביל לצאת איתך הוא מרגיש צורךחותמת+

בפניות, וזה עדיין בשבילו מאמץ ודורש הרבה אנרגיה, אבל לצפות בספורט זה בדיוק הפוך- משחרר ונותן לו אפשרות להמשיך בעומס, ולכן מבחינתו זה לא סתירה.
כדאי לך לדבר איתו על התחושה ועל הציפיות, אבל לפעמים מותר גם לא להיפגש שבועיים, לא מומלץ בכלל אבל זה לא חייב לפגוע בקשר.
 

איך אפשר לבדוק חוסר התחשבות?אלמונימוס
יש לי הרגשה שהצד השני לא כ"כ מתייחס אלי בצורה הגונה. למשל מבחינת הזמן שאנחנו קובעים והוא מאחר, ולא מודיע לפני שהוא יאחר. ועוד כמה דברים כאלו שמראים קצת (או הרבה) חוסר התחשבות ואי רגישות (לא רוצה לפרט כי אולי הוא פה)
זה היה אומנם רק פגישה אחת, אבל זה היה קצת מעיק.
קבענו עוד פגישה, איך אפשר לנסות לראות אם זה משהו כרוני או שזה היה חד פעמי? איך אפשר לנסות לראות האם היחס שלו אלי הוגן או שהוא לא מתחשב?
אם זה קורה שובקוד אבל פתוח
וכמובן, כמו תמיד, כדאי לדבר על זה...
מה זה לדבר על זה?אלמונימוס
לשאול במהלך הדייט אם איכפת לה ממני?!
"היי, מה קורה, יש לי הרגשה שאת לא שמה עלי ולא איכפת לך ממני, מה את אומרת על זה?"
יותר בעדינותהסטורי
להעלות את נושא האיחורים ולציין שזה גורם לך לחוסר נוחות. יתכן שתגיע התנצלות, יתכן שיגיע הסבר שהוא/היא מאחר כרוני (יש אנשים כאלו) ואז זה לא מעיד על זלזול בך, אלא אחד מקוי ההתנהגות של האדם - שעליך להחליט אם מתאימים לך או לא. יתכן שיש גם סיבה אחרת. לפי התגובה תדע איך להתייחס.
כמו כל דבר שמדברים עליוקוד אבל פתוח
בצורה מכובדת, לא מאשימה, עם רצון למצוא פתרון.

את יכולה להגיב כמו שכתבת, אבל אפשר גם לעשות את זה אחרת, לדוגמה:
- תקשיב משה רציתי להגיד לך משהו
- אני מקשיב
- אתמול שנפגשנו היה לי מאוד נחמד, אתה מאוד חכם ועמוק (מחמאה), אבל יש משהו שמפריע לי, ורציתי לדבר איתך עליו.
- אויי מה מפריע לך?
- זוכר לפני שבוע, בדייט הראשון שלנו? אז הגעת באיחור, ואני ממש מבינה למה זה קרה, גם זו הייתה שעה של פקקים, וגם אתה לא מגיע מהאיזור (הבנה והכלה), אבל היה לי קשה שלא עידכת אותי, זה גרם לי להרגיש שאני לא חשובה לך. יכול להיות שזו כמובן רק תחושה שלי, וגם ראיתי שממש היה אכפת לך, כשסיפרתי לך מה המנהלת שלי עשתה לי בעבודה (לא לזרוק אשמה עליו).

ואז כזוג אתם יכולים לנסות להבין למה הרגשת כך, ולמה הוא התנהג כך.

ב"הצלחה
קודם כלאביטה נפלאות

אני מבינה שלא נעים שמאחרים אבל אם זה קרה פעם אחת למה לא לדון לכף זכות וישר לחשוב דברים כאלה?

איחרו לי יותר מפעם אחת- לא לקחתי כבד..

אבל היו שתי פעמים שאיחרתי בפגישות ראשונות שזכורות לי היטב ,והתגובות של שני הבחורים האלה הייתה פשוט נוראית, בצורה שזה חיסל כל סיכוי להמשיך מבחינתי. הפגישות היו סיוטיות.

פעם אחת נסעתי באוטובוס ולפי המרחק הנהג אמר שמגיעים עוד 5-10 דקות ובסוף נתקענו בפקק למעלה מחצי שעה , וכל הזמן סמסתי לבחור ועדכנתי וכשהגעתי הוא דיבר והגיב כאילו ברור לו ששיקרתי וההסבר מהצד שלי פשוט לא היה רלוונטי מבחינתו..איום ונורא. 

אנשים, נא דונו אחרים לכף זכות .

אם רואים דפוס התנהגות שחוזר על עצמו- יש מה לבדוק.

שימי לב שלא הפריע לה שהוא איחרקוד אבל פתוח
הפריע לה שהוא לא הודיע שאיחר, יש הבדל גדול בין השנים.

אם כי שניהם יכולים לקרות, מכל מיני סיבות שלפעמים הגיוניות...
תנסי לבקש דבריםמישהי 1
גם דברים שלא הכי נוחים לו
ותראי אם הוא בא לקראתך
ברור שבמצב כזה מקשיבים לשניאלמונימוס
במיוחד בהתחלה, כשעוד לא נעים כ"כ להגיד לא

אבל זה תקין? זה לא אמור להיות אוטומטי שחושבים האם מה שאני עושה גורם לא טוב לשני? זאת נראה לי דרישה בסיסית
אולי הוא לא יודע מה את רוצהמישהי 1
רוב הבנים לא מבינים רמזים
בדיוק כמו ששאלתשלג בירושלים

אם את רואה שזה חוזר על עצמו - זה כרוני

אם בפעמים הבאות זה לא יקרה - זה חד"פ

תבדקי איך הוא מגיב לזה למשלהפיאחרונה
שאת אומרת שקר לך הוא מתייחס או מעביר נושא
כנל אם את רעבה
וגם כאשר הוא מביע דאגה האם זה אמיתי זה משהו שקל לבדוק..
אשמח לעזרה קטנהפצל"ש חד"פ
איזו ישיבה גבוהה פחות או יותר בסגנון של הקטנה במעלה חבר? או לאן הבוגרים שלה הולכים בד"כ?
אני יודע שבמצפה רמון היו הרבהישי .א.
תודה רבהפצל"ש חד"פ
יש אולי מקום נוסף?
הר המורחייצ'ו


ממה שאני יודעברגועאחרונה

הם מפוזרים בהרבה ישיבות

כמו רוב הישיבות התיכוניות/קטנות

סמינר ספרדי מומלץ ?להודות
רובו ביום עוסק בתורה . ורציני .
סמינר?ענבל


ספרדי?ימ''ל


סמינר עוסק בתורה? או שמא התכוונת לישיבה?נושאת עיניים


קהילות יעקב בנתיבות, נתיבות הדסה- בני ברקמחפשת^אחרונה

אופקים\רכסים- רכסים.

גברא- בני ברק.

 

או שהתכוונת למשהו אחר?

 

והיה על זה שרשור לא מזמן, אם אמצא- אקשר לך

הצלקת שוב נפתחה ואני לא יודע מה לעשות...חבקו"ק בנשמה!
יצאתי עם מישהי לפני חצי שנה בערך, היא נפרדה ממני בערב כיפור בלי להסביר יותר מידי למה... עבר הרבה מאז, עד שחשבתי שהצלתי להשלים עם זה. לפני שבועיים היא משם מה שלחה לי הודעה והתנצלה על הדרך שזה נגמר... חשבתי שסלחתי לה.

הצעתי לה את חבר שלי, זה לא עבד...
בקיצור עכשיו אני יודע שאין לה חבר, ועדיין אני לא יודע למה היא נפרדה (הקשר עשה לה לא טוב... מה לעזזאל זה אומר?!)
אני מת לשלוח לה הודעה ולבקש לנסות שוב, עברתי הרבה מאז. אני הרבה יותר סגור על עצמי... אבל אין לי מושג איך לשאול אותה את זה וגם לא בטוח אם מותר לעשות דבר כזה...
עשה את זה. היא לא תרביץ לךבינייש פתוח
אפילו אם תגיד לך לא, אין שמחה כהתרת ספקות. ועל הדרך תוכל לשאול אותה (כמובן ואנחנו מדברים במידה ואמרה לא) שתגיד באופן יותר ברור למה נפרדה ממך.
לא בעד לשאול למה לא, במיוחד כשהפרידה לא טריהמחפשת^
לא בעד לשאול מהכיוון שלה?ניצנים
אם היא העיזה לפנות אליו שוב
כדי להתנצל
ותוך כך לעורר את הכל בחזרה
רק כדי להשקיט את המצפון שלה

אני חושבת שאחרי כל זה יש לו את כל הזכות לשאול אותה ולקבל יותר הבנה.
יש לו את הזכותמחפשת^

לא נראה לי שזה מוסיף למישהו.

 

[אולי במקרים ספציפים, בדרך כלל לא]

תנסה מקסימום תגיד לאadar
אבל תדע שניסית
הוא מפחד מהלא שלה, כנסו לראש שלו.aviv6456
מזהה עם התסכול שלך הלואי ויכולתי לעזור
אני לא מפחד מה לא שלהחבקו"ק בנשמה!
באיזהו מקום אני מאוד רוצה לשמוע אותו.
אני מפחד שהיא תרגיש לא נעים ממני, שפנייה תשמע לה ילדותית או ממקום של חולשה
אני נוטה לחשובאביטה נפלאות

שאם היא הסכימה להפגש עם חבר שלך הסיפור איתך כנראה גמור..זו דעתי.

 

אבל אם אתה זקוק לודאות הזאת כדי להמשיך אז תנסה, עם מוכנות לשמוע "לא".

לא תמיד...מול שקיעה
לענ"ד הרבה פעמים מציעים לאקס/ית חבר/ה כדי להיפטר ממנה רגשית.. לדעת ש'זהו, זה בטוח נגמר'..
כאילו שעדיין חושבים אחד על השני, ושזה הדרך להפסיק לחשוב..
אז מי שעושה דברים כאלו צריך ללמוד לא לעשות אותם,אביטה נפלאות

ולהציע רק אם שלמים עם הסוף. ואם הקשר יצליח, השדכן יאכל את הלב לנצח?

בדיוק ההפך..מול שקיעה
אם הקשר יצליח השדכן יהיה מבסוט כי נפתרו הספקות והוא עכשיו יודע שהיא לא שלו...
..אביטה נפלאותאחרונה
עבר עריכה על ידי אביטה נפלאות בתאריך ל' בשבט תשע"ט 11:23


תנסה שוב.לעבדך באמת!
במקסימום הכי גדול היא תגיד שלא.
אולי תנסה בעדינותרז סודך

סוג של חצי לשאול למה זה נגמר וחצי לרמוז שהיית רוצה לנסות שוב... ככה אולי תראה מה הכיוון 

ניסיתי - היא לא נתנה תשובה ברורהחבקו"ק בנשמה!
אין שמחה כהתרת הספקותחבקו"ק בנשמה!
פניתי אליה באופן ישר. שלחתי הודעה ברורה בווצ' אפ.
היא כיבדה את האומץ שלי אבל אמרה לא.
ברוך השם!

אני יודע שישנו בוודאי - עוד אמצא את בת המלך
שיהיה המון המון בהצלחה! ב"ה שעבר חלק=)שמלה אדומה
יופי זה מעשה אסרטיבי!aviv6456
מכאן ואילך תעסיק עצמך בענינים חיוניים אחרים אשר יסיחו את דעתך ממנה.
בתור בעל ניסיון כ25 שנה, בחיזור אחרי נשים למדתי(עדיין קשה לי) שבנות הן מעט נוקשות והססניות ויותר מידיי מחפשות צבעוניות אסטטיות.
עכשיו: לפני הבנות יקיימו בי ארבע מיתות בית דין, אני מסייג ואומר שלא כולן כאלה. וגם אני יש בי נוקשות מעט וכו'. במושגים ספורטיבים אומר שמותר להפסיד לבנות🐆 (נראה לי הסתבכתי)😚
תקשיב, אולי זה קשה לשמוע, אבל נפרדתי מאנשים ונפרדו ממנינספח

ולמדתי, הדבר הכי חשוב, זה לקבל את זה שנפרדים ועוד תיפרד, זה כואב אבל מחשל... ונכון, יהיה שריטה בלב...
אבל תחשוב קודם אם זה נכון לך ולה, האם זה שתדברו רק יעלה את הרגש ואין סיכוי לזה ומה שיקרה זה שיכאב יותר.. או שלך זה יקל אבל לה יכאב... זה לא שווה את זה... 
אבל אם אתה מאמין שהיא תחזור לדבר איתך, ויכול להיות טוב, ובכן זה יהיה אחלה, שלח הודעה עדינה ונחמד.
בלי קשר להודעה, כבסיס, תחושב אם בכלל נכון לך קשר עכשיו, אני לא יודע באיזה גיל אתה ואם אתה מתכנן צבא או לא, אבל נניח לצאת עם מישהי ואחר כך להשאיר אותה לבד למשך שלוש שנים/ שנה וחצי כי אתה בצבא זה יפרק את שניכם, וזו דוג' מאלף, תשב עם עצמך ותעבור שכלית על השכלולים, תיראה אם זה נכון.
ואני יודע שקשה לשלוט ביצר הזה, ברצון לקשר, ברצון לאהוב ולהיות נאהב, לדבר עם אישה, ולהיות קרוב אליה, אני באותו גרש מתנדנד כמוך, אך זו עצת היצר, והאם אנו צריכים לפייס את היצר הזה? על זה נאמר.. "חונך לאדם דעת"