מדובר על כמה שיעורים בשבוע, עזרה להגשה לבגרות.
אשמח לתשובה!
אני מורה, מלמדת בתיכון, עם ארבע שנות ניסיון בהוראה.
תודה!
מדובר על כמה שיעורים בשבוע, עזרה להגשה לבגרות.
אשמח לתשובה!
אני מורה, מלמדת בתיכון, עם ארבע שנות ניסיון בהוראה.
תודה!
אני מורה בכיתה ז'
יש לי תלמידה מדהימה בכיתה!! וקשה מאוד להוציא ממנה דברים(צריך ממש לסחוט ממנה מה שאת רוצה לדעת, וגם אז לא בדיוק תצליחי להוציא משהו..)!!!
לפני כמה חודשים התחלתי להבין שהיא כנראה נפגעת חרדה..
הצלחתי להוציא ממנה חלק ממה שקרה..
והיא הוסרט אלי לגלות להורים שלה!!
ולא מסכימה ללכת לאיש מקצוע..
אני לא יודעת מה לעשות היא הרבה פעמים בוכה בצורה ממששש היסטרית..
יום אחד שיצאתי להפסקה אחרי בערך 10 דקות, 2 חברות ממש טובות שלה הגיעו אלי ואמרו לי 'שהיא ממש בוכה בהיסטריה ושהיא חיברת ושהיא אומרת שהיא מרגישה שהיא הולכת למות היום בלילה.. ושהיא התחילה להגיד ''אני מבקשת סליחה מכול מי שפגעתי בא.. וכ'ו'
מה אלי לעשות?
אני מורה בכיתה ז'
יש לי תלמידה מדהימה בכיתה!! וקשה מאוד להוציא ממנה דברים(צריך ממש לסחוט ממנה מה שאת רוצה לדעת, וגם אז לא בדיוק תצליחי להוציא משהו..)!!!
לפני כמה חודשים התחלתי להבין שהיא כנראה נפגעת חרדה..
הצלחתי להוציא ממנה חלק ממה שקרה..
והיא הוסרט אלי לגלות להורים שלה!!
ולא מסכימה ללכת לאיש מקצוע..
אני לא יודעת מה לעשות היא הרבה פעמים בוכה בצורה ממששש היסטרית..
יום אחד שיצאתי להפסקה אחרי בערך 10 דקות, 2 חברות ממש טובות שלה הגיעו אלי ואמרו לי 'שהיא ממש בוכה בהיסטריה ושהיא חיברת ושהיא אומרת שהיא מרגישה שהיא הולכת למות היום בלילה.. ושהיא התחילה להגיד ''אני מבקשת סליחה מכול מי שפגעתי בא.. וכ'ו'
מה אלי לעשות?
http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Staj/ThanimPedagogim/Mishmaat/churchwood.htm
|
||||||||||||||||||||
בהנחה שאת לא מחנכת הכיתה-
ברגע שמתחיל בלאגן בכיתה, את אומרת לתלמידות שאת מסריטה את הבנות שמפריעות, ושתשלחי את הסרטון למחנכת הכיתה. ואת מתחילה להסריט.
הבן שלי (כיתה ו') הציע את זה למורה מחליפה שהגיעה אליו לכיתה ולא הצליחה להשתלט, והוא אומר שתוך רגע כל הילדים השתתקו.
כמובן ששיבחתי את הבן הגאון שלי על הפטנט המעולה שהוא הציע!! (וכמובן על עצם זה שהוא בין הילדים שמנסים לעזור למורים מחליפים)
לדעתי זה רעיון מעולה לתלמיד בכיתה ו',
אבל מורה לא צריכה להיות ברמה כזו.
כשהמורה מאמין במה שהוא מלמד, מאמין שזה חשוב לתלמידים, ומשלב טכניקות מעניינות, ומשתף את התלמידים, כשמרכז הלמידה אצל התלמידים. כל אלה תורמים לאווירה של למידה בכיתה. מניסיון.
כמובן שצריך גם את הרצון של התלמידים, אבל מורה יכול לעורר את הרצון.
וקודם כל - התפילה. לא סתם חיברו תפילה למורה...
חשוב לא להתייאש ולזכור שעם הזמן משתדרגים בעבודה.
ועוד חשוב לזכור שזאת ממש עבודת קודש!
זה חינוך של הדור הבא של עמ"י. אשריך שזכית!
איך בונים מדינה...
זה מורכב מאוד וזה משהו שלומדים בשנים של נסיון, הכי טוב באמת זה להיות בקשר רציף עם מורה שיש לה סבלנות וניסיון, אם את מאוד רוצה אני מוכן לנסות לתת עצות בטלפון יש לי נסיון עם הגיל הזה אבל זה עם בנים וזה לא בדיוק אותו דבר, אני חוזר ואומר שהכי טוב זה להתעלק על איזה מורה מנוסה וממש להתייעץ תקופה מסויימת על כל פרט.
כמה טיפים:
1. צריך להבין למה הבנות מפריעות. בעיקרון יש שתי סיבות
א. אם את רואה שכל הכיתה לא מקשיבה לך אבל לא מפריעה פשוט לא מקשיבה זה אומר שאו משעממם להם בשיעור או אין להם כח. אין להם משהו נגדך
ב. אבל אם את רואה שבנות ממש מפריעות (במיוחד יש בנות ספציפיות) כנראה שיש להם משהו נגדך. או שלא אוהבות אותך או שמשהו מפריע להם באיך שאת מנהגת.
3. הבנות צריכות להרגיש שאת משקיעה בשבילהם ושאכפת לך מהם! לגלות דאגה להתחשב
4. משהו ממש קטן אבל ממש משפיע- אל תתיחסי לבנות בצורה תינוקית! זה אחד הדברים שגןרם לבנות לא להקשיב
5. הרושם הראשוני מאוד חשוב. הפעם הראשונה שאת נכנסת לכיתה יכולה להשפיע על כל השנה. בנות רואות את המורה וישר מחליטות אם היא חמודה\לא נפריע\לא. את צריכה להיכנס לכיתה ולהשרות ביטחון אבל גם להראות שאת מתחשבת בבנות.
6. איך שאת מתנהגת כך הבנות יתנהגו אליך בחזרה. אם את באותו יום עצבנית לא קשור למה שהיה בכיתה- אל תצפי שהבנות יקשיבו הם קולטות אותך.
לסיכום כדי לך להתחשב בבנות והם יתחשבו בך!
תלוי בית ספר
שלום לכולם!
אנחנו סטודנטיות להוראה וחייבות דחוף שיענו לנו על שאלון קצר מורים ומורות של יסודי.
נשמח ממש שתענו!!
ותעבירו הלאה...
תודה רבה!!
הקישור:
שלום.
מישהו יודע איך אפשר להגיע לעבוד דרך המתי"א (כמורת ראייה, שילוב וכו')?
אני מחפשת עבודה בחנ"מ כמורה פרטנית ולא כיתתית...
אז אם יש למישהו עוד רעיונות חוץ ממתי"א, אני אשמח לשמוע 
לגבי כמות ימי המחלה לכל השנה- אפשר לברר אצל המזכירה / מי שאחראי על המשכורות.
לשנה

באופק חדש זה כ10%, ואפילו יותר לעובדים פחות ממשרה מלאה.
גם בעוז ההבדל גדול יותר, כי מקבלים שעות חינוך.
לפחות יש פחות שעות פרונטאליותיעל מהדרוםהוא בי"ס ממלכתי דתי ממש טוב.
[תפילת המורה] היקר,
ריבונו של עולם, ריבון המלים.
שולט המחשבות.
יודע כל ללבבות,
נשא את רוח טוב המלים.
שיתקבלו באוזני התלמידים.
שיפתחו שערי תבונות.
שיחדרו אל אוזניים.
שלא יהיו כתפזורת, בודדות של מלים.
מגובשים ואגודים, במקשה מחוברים
שיצאו מהלב מאורגנים, וברורים.
שיתחברו התלמידים, ויפרו המלים.
אנא אלוקי לבנו קרב,
כדי שנקרב ונתקרב אל לבנו ולב תלמידנו.
במלים יצרת, ובמלים אנו מבקשים.
לצאת מתוהו, ולא לבהו.
אל עולם הפורח בלבנו ולב תלמדנו.
בברכה,
רונן