שרשור חדש
כמה לבקש על שיעור פרטי במקצועות הומניים?לקראת..

 

 

מדובר על כמה שיעורים בשבוע, עזרה להגשה לבגרות.

 

אשמח לתשובה!

 

אני מורה, מלמדת בתיכון, עם ארבע שנות ניסיון בהוראה.

 

תודה!

איזה איזור?אנונימי (2)אחרונה
מגיע לתלמיד או שהוא אלייך?
מה ממוצע המחיר לשיעור דומה בסביבתך?
היא שואלים בראיון עבודה בחינוך?אנונימי (פותח)
אשמח לעזרתך?!!!
יש לי תלמידה שהיא נפגעת חרדהאנונימי (פותח)

 

אני מורה בכיתה ז'

יש לי תלמידה מדהימה בכיתה!! וקשה מאוד להוציא ממנה דברים(צריך ממש לסחוט ממנה מה שאת רוצה לדעת, וגם אז לא בדיוק תצליחי להוציא משהו..)!!!

לפני כמה חודשים התחלתי להבין שהיא כנראה נפגעת חרדה..

הצלחתי להוציא ממנה חלק ממה שקרה.. 

והיא הוסרט אלי לגלות להורים שלה!!

ולא מסכימה ללכת לאיש מקצוע..

אני לא יודעת מה לעשות היא הרבה פעמים בוכה בצורה ממששש היסטרית..

 

יום אחד שיצאתי להפסקה אחרי בערך 10 דקות, 2 חברות ממש טובות שלה הגיעו אלי ואמרו לי 'שהיא ממש בוכה בהיסטריה ושהיא חיברת ושהיא אומרת שהיא מרגישה שהיא הולכת למות היום בלילה.. ושהיא התחילה להגיד ''אני מבקשת סליחה מכול מי שפגעתי בא.. וכ'ו'

 

מה אלי לעשות?

לפנות ליועצת הבית ספרית/ פסיכולוגיתאנונימי (3)אחרונה

בשביל זה יש אנשי מקצוע.

יש לי תלמידה שהיא נפגעת חרדהאנונימי (פותח)

אני מורה בכיתה ז'

יש לי תלמידה מדהימה בכיתה!! וקשה מאוד להוציא ממנה דברים(צריך ממש לסחוט ממנה מה שאת רוצה לדעת, וגם אז לא בדיוק תצליחי להוציא משהו..)!!!

לפני כמה חודשים התחלתי להבין שהיא כנראה נפגעת חרדה..

הצלחתי להוציא ממנה חלק ממה שקרה.. 

והיא הוסרט אלי לגלות להורים שלה!!

ולא מסכימה ללכת לאיש מקצוע..

אני לא יודעת מה לעשות היא הרבה פעמים בוכה בצורה ממששש היסטרית..

 

יום אחד שיצאתי להפסקה אחרי בערך 10 דקות, 2 חברות ממש טובות שלה הגיעו אלי ואמרו לי 'שהיא ממש בוכה בהיסטריה ושהיא חיברת ושהיא אומרת שהיא מרגישה שהיא הולכת למות היום בלילה.. ושהיא התחילה להגיד ''אני מבקשת סליחה מכול מי שפגעתי בא.. וכ'ו'

 

מה אלי לעשות?

שאלה חשובה מאוד (!)אנונימי (פותח)
זה חוקי לחייב תלמידים לבוא לבית הספר בחופש, ואם לא באים אז להעניש אותם בהורדת ציון וימי עיון?
כןאנונימי (3)
אז נפנה לבגץ.אנונימי (פותח)אחרונה
מה חוקי בכזה דבר? כפיית תלמידים? על השקעות להוריד ניקוד בגלל כזה דבר? בושה.
איך עושים משמעת בכיתה?אנונימי (פותח)

אני כרגע בסטאז' באולפנית כיתות ז-ט

קשה לי להשיג משמעת בכיתה, מול הכיתה אני משדרת ביטחון מלא אך מרגישה שאין משמעת בכיתה,

במיוחד בתחילת שיעור

איך משיגים את זה?!

אשמח לטיפים והרגעה

איזה גיל? מקצוע? בנים בנות?סתם 1...
בנות, ז, הלכה, תנ"ך..אנונימי (פותח)


נסי את זהפשוט רועי

http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Staj/ThanimPedagogim/Mishmaat/churchwood.htm

דרכים להתמודדות עם בעיות משמעת בכיתה
 
11 טכניקות למשמעת טובה יותר
 

המודל מבוסס על

 THE HONOR LEVEL SYSTEM

by Budd Churchward, 1995

 

לפניך 11 טכניקות שאת/ה יכול/ה להשתמש בהן בכיתתך, והן יעזרו לך בניהול כיתה יעיל ושליטה על המתרחש.

 

 

    • מקוד תשומת הלב
    • בקש ורכז את תשומת ליבם של תלמידך לפני שהנך מתחיל ללמד.

    • חכה, ואל תתחיל עד שכולם יושבים בשקט, ואז תתחיל ללמד בקול יותר שקט מהרגיל.

 

    • הוראות ברורות
    • חוסר ודאות מעלה את אי השקט של התלמידים בכיתה.

    • התחל כל שיעור באומרך לתלמידים מה עומד להתרחש בו, ומה יהיו המטלות שעליהם למלא.

 

    • השגחה
    • המפתח לטכניקה זו הוא לנוע, להסתובב בכיתה בזמן שהתלמידים עובדים.

    • בדוק האם כל אחד התחיל, האם כולם בעמוד הנכון, עזור למי שזקוק לעזרה. התלמידים יעריכו מאוד את תשומת הלב האישית שלך ויהיו יותר מרוכזים .

 

    • דוגמה אישית
    • "ערכים נתפסים ולא נלמדים". התנהגות סבלנית, מנומסת, נלהבת, משמשת דוגמה לתלמידים.

    • אם אינך רוצה שתלמידיך יצעקו, דבר בשקט…

 

    • סימנים לא ורבלים
    • פעמון קטן, שילוב ידיים, עמידה שקטה ורצינית, כל אחד מהם יכול לשמש כ"סימן מוסכם" לבקשת שקט. הם בדרך כלל הרבה יותר אפקטיביים מצעקה…

 

    • עיצוב הסביבה הלימודית
    • כיתה צריכה להיות מקום שנעים להיות בו. דאג לקישוט רלוונטי, מעניין וצבעוני, וגם לפינות אישיות של תלמידיך, כגון ימי הולדת ואף תמונות מחיי הכיתה.

 

    • התערבויות מתונות
    • מורה יעיל ידאג לכך שתלמיד שהתנהג בצורה לא רצויה, לא יזכה בגין זה להפוך למוקד תשומת הלב של הכיתה.

    • קריאת שמו בשקט, נגיעה בכתפו תוך הסתובבות בכיתה, תגובה שקטה ורגועה, יחזירו אותו למשימתו, מבלי לערב את כולם.

 

    • משמעת אסרטיבית
    • תקיפות ולא תוקפנות: גבולות וחוקים ברורים, וחיזוקים מתאימים, הופכים סוג זה של משמעת ליעילה ביותר.

 

    • "מסר אני" אסרטיבי
    • מטרת טכניקה זו היא להבהיר לתלמיד מה מצופה ממנו: "אני מבקשת ממך", "אני רוצה ש… ". הדגש הוא על ההתנהגות הרצויה ולא על הבלתי רצויה.

 

    • "מסר אני" הומניסטי
    • מסר זה הוא ביטוי של רגשות המורה נוכח התנהגותו של התלמיד. הוא כולל:

    • א. תאור התנהגות התלמיד ("כשאתה מדבר יחד איתי"…)

      ב. השפעת התנהגותו על המורה ("אני חייב להפסיק ללמד")

      ג. הרגשות שמתעוררות אצל המורה ("דבר המתסכל אותי מאוד")

 

    • משמעת חיובית
    • הצג חוקי התנהגות בכיתה בצורתם החיובית, ולא השלילית. לדוגמה: במקום "אסור לריב", "ניישב ויכוחים באמצעות שיחה"; במקום "בכיתה לא לועסים מסטיק", "השאירו את המסטיקים בבית".

    • התייחס אל החוקים כאל ציפיות שאותן אתה מצפה מתלמידיך.

    • השתמש בנדיבות בחיזוקים ובביטויי הערכה להתנהגות טובה: מילה טובה, חיוך, ולפעמים אף פרס קטן, יבטיחו את המשך השיפור.

נערך בידי: מיכלה שחר, נעמי ארנון (תשנ"ט)

ארבעה צעדים למשמעת טובה יותר

אפשר וכדאי לקבוע "מדיניות להתייחסות לבעיות משמעת בכיתה", ולדון בה עם התלמידים בראשית השנה.היא תאפשר לך, המורה, להיות עקבי וצפוי (שתי תכונות שהתלמידים מאוד מעריכים), ולתלמידים לדעת מראש מה "מחיר" ההפרעות, ולכן לבחור כיצד להתנהג…

צעד ראשון: תזכורת

זאת תזכורת ולא נזיפה.

"היה צלצול. כל המחברות צריכות להיות על השולחן". "יוסי ודני, כולם כבר התחילו לעבוד. עליכם להפסיק לדבר ולהתחיל גם".

צעד שני: הזהרה

זאת נזיפה. היא יכולה להיות בעל-פה או כתובה. בשני המקרים, מבהירים לתלמיד את ציפייתנו לגבי המשך התנהגותו, וגם את "חוק מחיקת ההזהרה" אם עד סוף היום הוא "חזר למוטב". הזהרה בעל-פה ניתנת אישית ובשקט. הזהרה בכתב ניתנת לתלמיד ביד, ותוקפה פג בסוף היום. הזהרה ניתנת באסרטיביות ולא בכעס.

צעד שלישי: הרשמה

רק לאחר שמולאו הצעדים 1 ו-2 ישלח המורה את התלמיד עם פתק הרשמה למזכירות ביה"ס. לכל בי"ס "תקנון הרשמות" משלו, ועל המורה לנהוג על פיו.

צעד רביעי: ברור אצל המנהל

צעד אחרון, וכדאי להמעיט בשימושו. מאידך – אם המורה נקט בצעדים

הקודמים, ודבר לא עזר, עליו להיות עקבי ולנקוט בצעד זה.

הערה:

  • קודם קובעים חוקי התנהגות בכיתה, בצורה חיובית, ואחר כך קובעים את הצעדים שננקוט עם המפרים אותם.

  • כדאי לתלות את החוקים ואת הצעדים במקום בולט בכיתה.

    דרכים להתמודדות עם בעיות משמעת בכיתה
     
    11 טכניקות למשמעת טובה יותר
     

    המודל מבוסס על

     THE HONOR LEVEL SYSTEM

    by Budd Churchward, 1995

     

    לפניך 11 טכניקות שאת/ה יכול/ה להשתמש בהן בכיתתך, והן יעזרו לך בניהול כיתה יעיל ושליטה על המתרחש.

     

     

      • מקוד תשומת הלב
      • בקש ורכז את תשומת ליבם של תלמידך לפני שהנך מתחיל ללמד.

      • חכה, ואל תתחיל עד שכולם יושבים בשקט, ואז תתחיל ללמד בקול יותר שקט מהרגיל.

     

      • הוראות ברורות
      • חוסר ודאות מעלה את אי השקט של התלמידים בכיתה.

      • התחל כל שיעור באומרך לתלמידים מה עומד להתרחש בו, ומה יהיו המטלות שעליהם למלא.

     

      • השגחה
      • המפתח לטכניקה זו הוא לנוע, להסתובב בכיתה בזמן שהתלמידים עובדים.

      • בדוק האם כל אחד התחיל, האם כולם בעמוד הנכון, עזור למי שזקוק לעזרה. התלמידים יעריכו מאוד את תשומת הלב האישית שלך ויהיו יותר מרוכזים .

     

      • דוגמה אישית
      • "ערכים נתפסים ולא נלמדים". התנהגות סבלנית, מנומסת, נלהבת, משמשת דוגמה לתלמידים.

      • אם אינך רוצה שתלמידיך יצעקו, דבר בשקט…

     

      • סימנים לא ורבלים
      • פעמון קטן, שילוב ידיים, עמידה שקטה ורצינית, כל אחד מהם יכול לשמש כ"סימן מוסכם" לבקשת שקט. הם בדרך כלל הרבה יותר אפקטיביים מצעקה…

     

      • עיצוב הסביבה הלימודית
      • כיתה צריכה להיות מקום שנעים להיות בו. דאג לקישוט רלוונטי, מעניין וצבעוני, וגם לפינות אישיות של תלמידיך, כגון ימי הולדת ואף תמונות מחיי הכיתה.

     

      • התערבויות מתונות
      • מורה יעיל ידאג לכך שתלמיד שהתנהג בצורה לא רצויה, לא יזכה בגין זה להפוך למוקד תשומת הלב של הכיתה.

      • קריאת שמו בשקט, נגיעה בכתפו תוך הסתובבות בכיתה, תגובה שקטה ורגועה, יחזירו אותו למשימתו, מבלי לערב את כולם.

     

      • משמעת אסרטיבית
      • תקיפות ולא תוקפנות: גבולות וחוקים ברורים, וחיזוקים מתאימים, הופכים סוג זה של משמעת ליעילה ביותר.

     

      • "מסר אני" אסרטיבי
      • מטרת טכניקה זו היא להבהיר לתלמיד מה מצופה ממנו: "אני מבקשת ממך", "אני רוצה ש… ". הדגש הוא על ההתנהגות הרצויה ולא על הבלתי רצויה.

     

      • "מסר אני" הומניסטי
      • מסר זה הוא ביטוי של רגשות המורה נוכח התנהגותו של התלמיד. הוא כולל:

      • א. תאור התנהגות התלמיד ("כשאתה מדבר יחד איתי"…)

        ב. השפעת התנהגותו על המורה ("אני חייב להפסיק ללמד")

        ג. הרגשות שמתעוררות אצל המורה ("דבר המתסכל אותי מאוד")

     

      • משמעת חיובית
      • הצג חוקי התנהגות בכיתה בצורתם החיובית, ולא השלילית. לדוגמה: במקום "אסור לריב", "ניישב ויכוחים באמצעות שיחה"; במקום "בכיתה לא לועסים מסטיק", "השאירו את המסטיקים בבית".

      • התייחס אל החוקים כאל ציפיות שאותן אתה מצפה מתלמידיך.

      • השתמש בנדיבות בחיזוקים ובביטויי הערכה להתנהגות טובה: מילה טובה, חיוך, ולפעמים אף פרס קטן, יבטיחו את המשך השיפור.

    נערך בידי: מיכלה שחר, נעמי ארנון (תשנ"ט)

    ארבעה צעדים למשמעת טובה יותר

    אפשר וכדאי לקבוע "מדיניות להתייחסות לבעיות משמעת בכיתה", ולדון בה עם התלמידים בראשית השנה.היא תאפשר לך, המורה, להיות עקבי וצפוי (שתי תכונות שהתלמידים מאוד מעריכים), ולתלמידים לדעת מראש מה "מחיר" ההפרעות, ולכן לבחור כיצד להתנהג…

    צעד ראשון: תזכורת

    זאת תזכורת ולא נזיפה.

    "היה צלצול. כל המחברות צריכות להיות על השולחן". "יוסי ודני, כולם כבר התחילו לעבוד. עליכם להפסיק לדבר ולהתחיל גם".

    צעד שני: הזהרה

    זאת נזיפה. היא יכולה להיות בעל-פה או כתובה. בשני המקרים, מבהירים לתלמיד את ציפייתנו לגבי המשך התנהגותו, וגם את "חוק מחיקת ההזהרה" אם עד סוף היום הוא "חזר למוטב". הזהרה בעל-פה ניתנת אישית ובשקט. הזהרה בכתב ניתנת לתלמיד ביד, ותוקפה פג בסוף היום. הזהרה ניתנת באסרטיביות ולא בכעס.

    צעד שלישי: הרשמה

    רק לאחר שמולאו הצעדים 1 ו-2 ישלח המורה את התלמיד עם פתק הרשמה למזכירות ביה"ס. לכל בי"ס "תקנון הרשמות" משלו, ועל המורה לנהוג על פיו.

    צעד רביעי: ברור אצל המנהל

    צעד אחרון, וכדאי להמעיט בשימושו. מאידך – אם המורה נקט בצעדים

    הקודמים, ודבר לא עזר, עליו להיות עקבי ולנקוט בצעד זה.

    הערה:

    • קודם קובעים חוקי התנהגות בכיתה, בצורה חיובית, ואחר כך קובעים את הצעדים שננקוט עם המפרים אותם.

    • כדאי לתלות את החוקים ואת הצעדים במקום בולט בכיתה.

      דרכים להתמודדות עם בעיות משמעת בכיתה
       
      11 טכניקות למשמעת טובה יותר
       

      המודל מבוסס על

       THE HONOR LEVEL SYSTEM

      by Budd Churchward, 1995

       

      לפניך 11 טכניקות שאת/ה יכול/ה להשתמש בהן בכיתתך, והן יעזרו לך בניהול כיתה יעיל ושליטה על המתרחש.

       

       

        • מקוד תשומת הלב
        • בקש ורכז את תשומת ליבם של תלמידך לפני שהנך מתחיל ללמד.

        • חכה, ואל תתחיל עד שכולם יושבים בשקט, ואז תתחיל ללמד בקול יותר שקט מהרגיל.

       

        • הוראות ברורות
        • חוסר ודאות מעלה את אי השקט של התלמידים בכיתה.

        • התחל כל שיעור באומרך לתלמידים מה עומד להתרחש בו, ומה יהיו המטלות שעליהם למלא.

       

        • השגחה
        • המפתח לטכניקה זו הוא לנוע, להסתובב בכיתה בזמן שהתלמידים עובדים.

        • בדוק האם כל אחד התחיל, האם כולם בעמוד הנכון, עזור למי שזקוק לעזרה. התלמידים יעריכו מאוד את תשומת הלב האישית שלך ויהיו יותר מרוכזים .

       

        • דוגמה אישית
        • "ערכים נתפסים ולא נלמדים". התנהגות סבלנית, מנומסת, נלהבת, משמשת דוגמה לתלמידים.

        • אם אינך רוצה שתלמידיך יצעקו, דבר בשקט…

       

        • סימנים לא ורבלים
        • פעמון קטן, שילוב ידיים, עמידה שקטה ורצינית, כל אחד מהם יכול לשמש כ"סימן מוסכם" לבקשת שקט. הם בדרך כלל הרבה יותר אפקטיביים מצעקה…

       

        • עיצוב הסביבה הלימודית
        • כיתה צריכה להיות מקום שנעים להיות בו. דאג לקישוט רלוונטי, מעניין וצבעוני, וגם לפינות אישיות של תלמידיך, כגון ימי הולדת ואף תמונות מחיי הכיתה.

       

        • התערבויות מתונות
        • מורה יעיל ידאג לכך שתלמיד שהתנהג בצורה לא רצויה, לא יזכה בגין זה להפוך למוקד תשומת הלב של הכיתה.

        • קריאת שמו בשקט, נגיעה בכתפו תוך הסתובבות בכיתה, תגובה שקטה ורגועה, יחזירו אותו למשימתו, מבלי לערב את כולם.

       

        • משמעת אסרטיבית
        • תקיפות ולא תוקפנות: גבולות וחוקים ברורים, וחיזוקים מתאימים, הופכים סוג זה של משמעת ליעילה ביותר.

       

        • "מסר אני" אסרטיבי
        • מטרת טכניקה זו היא להבהיר לתלמיד מה מצופה ממנו: "אני מבקשת ממך", "אני רוצה ש… ". הדגש הוא על ההתנהגות הרצויה ולא על הבלתי רצויה.

       

        • "מסר אני" הומניסטי
        • מסר זה הוא ביטוי של רגשות המורה נוכח התנהגותו של התלמיד. הוא כולל:

        • א. תאור התנהגות התלמיד ("כשאתה מדבר יחד איתי"…)

          ב. השפעת התנהגותו על המורה ("אני חייב להפסיק ללמד")

          ג. הרגשות שמתעוררות אצל המורה ("דבר המתסכל אותי מאוד")

       

        • משמעת חיובית
        • הצג חוקי התנהגות בכיתה בצורתם החיובית, ולא השלילית. לדוגמה: במקום "אסור לריב", "ניישב ויכוחים באמצעות שיחה"; במקום "בכיתה לא לועסים מסטיק", "השאירו את המסטיקים בבית".

        • התייחס אל החוקים כאל ציפיות שאותן אתה מצפה מתלמידיך.

        • השתמש בנדיבות בחיזוקים ובביטויי הערכה להתנהגות טובה: מילה טובה, חיוך, ולפעמים אף פרס קטן, יבטיחו את המשך השיפור.

      נערך בידי: מיכלה שחר, נעמי ארנון (תשנ"ט)

      ארבעה צעדים למשמעת טובה יותר

      אפשר וכדאי לקבוע "מדיניות להתייחסות לבעיות משמעת בכיתה", ולדון בה עם התלמידים בראשית השנה.היא תאפשר לך, המורה, להיות עקבי וצפוי (שתי תכונות שהתלמידים מאוד מעריכים), ולתלמידים לדעת מראש מה "מחיר" ההפרעות, ולכן לבחור כיצד להתנהג…

      צעד ראשון: תזכורת

      זאת תזכורת ולא נזיפה.

      "היה צלצול. כל המחברות צריכות להיות על השולחן". "יוסי ודני, כולם כבר התחילו לעבוד. עליכם להפסיק לדבר ולהתחיל גם".

      צעד שני: הזהרה

      זאת נזיפה. היא יכולה להיות בעל-פה או כתובה. בשני המקרים, מבהירים לתלמיד את ציפייתנו לגבי המשך התנהגותו, וגם את "חוק מחיקת ההזהרה" אם עד סוף היום הוא "חזר למוטב". הזהרה בעל-פה ניתנת אישית ובשקט. הזהרה בכתב ניתנת לתלמיד ביד, ותוקפה פג בסוף היום. הזהרה ניתנת באסרטיביות ולא בכעס.

      צעד שלישי: הרשמה

      רק לאחר שמולאו הצעדים 1 ו-2 ישלח המורה את התלמיד עם פתק הרשמה למזכירות ביה"ס. לכל בי"ס "תקנון הרשמות" משלו, ועל המורה לנהוג על פיו.

      צעד רביעי: ברור אצל המנהל

      צעד אחרון, וכדאי להמעיט בשימושו. מאידך – אם המורה נקט בצעדים

      הקודמים, ודבר לא עזר, עליו להיות עקבי ולנקוט בצעד זה.

      הערה:

פטנט מעולה של הבן שליבנה ביתך בקרוב

בהנחה שאת לא מחנכת הכיתה-

ברגע שמתחיל בלאגן בכיתה, את אומרת לתלמידות שאת מסריטה את הבנות שמפריעות, ושתשלחי את הסרטון למחנכת הכיתה.  ואת מתחילה להסריט.

הבן שלי (כיתה ו') הציע את זה למורה מחליפה שהגיעה אליו לכיתה ולא הצליחה להשתלט, והוא אומר שתוך רגע כל הילדים השתתקו.

כמובן ששיבחתי את הבן הגאון שלי על הפטנט המעולה שהוא הציע!! (וכמובן על עצם זה שהוא בין הילדים שמנסים לעזור למורים מחליפים)

לא בטוחה שזה חוקי+mp8
אני חושבת שחבל להשיג משמעת בכיתה ע"י איומים והפחדות.אנונימי (3)
אני מאמינה בשואלת השאלה שהיא יכולה להשיג משמעת בכיתה בלי לאיים..
אוי ואבוי.רוני בלילהאחרונה

לדעתי זה רעיון מעולה לתלמיד בכיתה ו',

אבל מורה לא צריכה להיות ברמה כזו.

בשיעור צפיה לפני שהעברתי ראיתי שכמה תלמידים בוהיםאניוהוא
לי באקדח (שהיה לי באותה תקופה....ולצערי כבר אין לי..)...

הבנתי שזה הולך לעזור....
מיד אחרי זה העברתי שיעור באותה כיתה
פשוט סידרתי את החולצה בצורה שיראו שיש אקדח...
היה שקט מופתי....
אפשר גם להביא גז מדמיע לכיתה,+mp8
או מכת"זית....

מה נסגר??
גז מדמיע לא יעזוראניוהוא
יש לכל התלמידים בעצמם...
לדעתי חשוב לשדר להם שהולכים ללמוד משהו חשוב.אדל34

כשהמורה מאמין במה שהוא מלמד, מאמין שזה חשוב לתלמידים, ומשלב טכניקות מעניינות, ומשתף את התלמידים, כשמרכז הלמידה אצל התלמידים. כל אלה תורמים לאווירה של למידה בכיתה. מניסיון.

כמובן שצריך גם את הרצון של  התלמידים, אבל מורה יכול לעורר את הרצון.

וקודם כל - התפילה. לא סתם חיברו תפילה למורה...

תגובה מדהימה!!אנונימי (3)
חשוב חשוב לדעתסמיילי צהוב
שכוולם עוברים את זה בהתחלה!
מעבר לעצות היפות שנתנו כאן לפני, ותמיד מומלץ ללמוד ולחפש עוד ידע בנושא, חשוב לזכור שהניסיון מאד מאד מוסיף!
זאת מיומנות נרכשת וזה לוקח זמן.
אבל את תראי בעה שבסוף השנה תהיי כבר במקום אחר. ואחרי שנה במקום עוד יותר טוב.. אמרו לי פעם שלוקח 5 שנים בהוראה כדי לתפוס את העסק, כמובן אם נמצאים במקום של עבוגה ולא של יאוד ו'להעביר את הזמן' עד סוף השיעור..
בהצלחה רבנ רבה!!
זה ממש נכוןאדל34

חשוב לא להתייאש ולזכור שעם הזמן משתדרגים בעבודה.

ועוד חשוב לזכור שזאת ממש עבודת קודש!

זה חינוך של הדור הבא של עמ"י. אשריך שזכית!

זה כמו לשאולאריהאריה

איך בונים מדינה...

זה מורכב מאוד וזה משהו שלומדים בשנים של נסיון, הכי טוב באמת זה להיות בקשר רציף עם מורה שיש לה סבלנות וניסיון, אם את מאוד רוצה אני מוכן לנסות לתת עצות בטלפון יש לי נסיון עם הגיל הזה אבל זה עם בנים וזה לא בדיוק אותו דבר, אני חוזר ואומר שהכי טוב זה להתעלק על איזה מורה מנוסה וממש להתייעץ תקופה מסויימת על כל פרט.

בתור משהי שהיתה בגיל הזה הכי מופרעת בכיתה אני יכולה להביאאנונימי (4)

כמה טיפים:

1. צריך להבין למה הבנות מפריעות. בעיקרון יש שתי סיבות

א. אם את רואה שכל הכיתה לא מקשיבה לך אבל לא מפריעה פשוט לא מקשיבה זה אומר שאו משעממם להם בשיעור או אין להם כח. אין להם משהו נגדך

ב. אבל אם את רואה שבנות ממש מפריעות (במיוחד יש בנות ספציפיות) כנראה שיש להם משהו נגדך. או שלא אוהבות אותך או שמשהו מפריע להם באיך שאת מנהגת.

3. הבנות צריכות להרגיש שאת משקיעה בשבילהם ושאכפת לך מהם! לגלות דאגה להתחשב

4. משהו ממש קטן אבל ממש משפיע- אל תתיחסי לבנות בצורה תינוקית! זה אחד הדברים שגןרם לבנות לא להקשיב

5. הרושם הראשוני מאוד חשוב. הפעם הראשונה שאת נכנסת לכיתה יכולה להשפיע על כל השנה. בנות רואות את המורה וישר מחליטות אם היא חמודה\לא נפריע\לא. את צריכה להיכנס לכיתה ולהשרות ביטחון אבל גם להראות שאת מתחשבת בבנות.

6. איך שאת מתנהגת כך הבנות יתנהגו אליך בחזרה. אם את באותו יום עצבנית לא קשור למה שהיה בכיתה- אל תצפי שהבנות יקשיבו הם קולטות אותך.

לסיכום כדי לך להתחשב בבנות והם יתחשבו בך!

מכיוון שניסתי לחפש ולא מצאתי.קן ציפור
בס"ד
אשמח שתשתפו
כמה מכם משתמשים בשיטות הוראה מיוחדת?
איזה סוגי לימוד?( ויזואלי, עבודה מעשית, לימוד עצמי, לימוד שיתופי וכו')( אם תוכלו לסדר את מה יותר מבינהם)

וסתם בכללי מה דעתכם עליהם?

אני מנסה לעשות עבודה של הכנת שיעור מתוקשב ובחרתי לעבוד על שיטות בלימוד, והשפעתם.
לא מצאתי גרפים בגוגל בנושא. אז שואל פה.

וד"א אם מישהו חושב שזה נושא מסובך מידי ורוצה להציע לי משהו אחר אשמח לשמוע.
מתוסכלת. צריכה עזרה:-/החיים שלנו
אני יודעת שזה פורום למורים בלבד ואני מבקשת סליחה מראש! פשוט אני ממש שוברת את הראש וכבר מתוסכלת.
אני גרה בעמק יזרעאל ויש במרחק קצר ממני את מכללת אורנים (-מכללה חילונית בקרית טבעון), אני עובדת כבר 3 שנים בעבודות חינוכיות ואני מתעניינת בתוכנית שבעצם מאפשרת לעבוד מעל חצי משרה בתכנית חינוכית ובמקביל לומדים יומיים בשבוע ועושים תעודת עובד חינוך (בלתי פורמלי/קידום נוער) ותעודת הוראה (אני רוצה ספרות).
השאלה היא אם יקבלו אותי אח"כ ללמד ספרות נגיד במקום דתי? ברור שתהיה עדיפות למישהי שלמדה במקום דתי, אבל תהיה אופציה בכלל? או שזה חומר אחר לגמרי?
דבר שני, אם אתם מכירים מישהו או מישהי דתיים שלמדו שם, אשמח לשמוע!
אני לא יודעתפה לקצת
אבל אולי תנסי לכתוב את אותה הודעה בפורום 'סטודנטים'. אולי גם שם יהיה מישהו שיידע לעזור.
בהצלחה!!

https://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/f63
תהיה אופציה כמובן לפי הצורךציליגילימימי

תלוי בית ספר

חד משמעית תוכלי להתקבל לבית ספר דתיאנונימי (2)אחרונה
אבל כמו שכתבת תהיה עדיפות למי שלמד במוסד דתי
שאלון מורים-עזרה דחופההכי בעולם

שלום לכולם!

אנחנו סטודנטיות להוראה וחייבות דחוף שיענו לנו על שאלון קצר מורים ומורות של יסודי.

נשמח ממש שתענו!!

ותעבירו הלאה...

 

תודה רבה!!

 

הקישור:

 

שאלון מורים

למיבינים באופק חדש- דחוף לי כדי להחליטאנונימי (פותח)

אם אני עובדת בבי"ס מסויים שני שליש משרה ומעוניינת להחליף מורה בחופשת לידה כך שתהיה לי משרה מלאה למשך 3 חודשים. האם אהיה זכאית לשעת הנקה לאחר חופשת לידה (ל-4 חודשים עפ"י החוק?).

 

תודה ממש!

ועוד שאלה-אנונימי (פותח)

מכמה אחוזי מרה יש שעת הנקה?

פה ??? זריחה?.????הגאון 4


שעות הנקהa-a-a

שעות הנקה מגיעות על פי הסכם אופק חדש למורה שילדה ועובדת ב90% משרה.

 

אם לאחר שתחזרי מחופשת לידה היקף משרתך יהיה 90% ומעלה תהיי זכאית.

תודה. גם אם זה יהיה לתקופה של 3 חודשים (כלומר החלפה)אנונימי (פותח)

וזה לפי אחוזי משרהשל משרת אם נכון? 90 אחוז לפי משרת אםץ

 

תודה רבה על העזרה

כןa-a-a
אשמח לדעת איך מממשים שעת הנקה בבית ספרניקיתושאחרונה
מורה פרטניתשם אחר

שלום.

מישהו יודע איך אפשר להגיע לעבוד דרך המתי"א (כמורת ראייה, שילוב וכו')?

אני מחפשת עבודה בחנ"מ כמורה פרטנית ולא כיתתית...

אז אם יש למישהו עוד רעיונות חוץ ממתי"א, אני אשמח לשמוע

לשלח קורות חיים למתיא באזור מגורייךאנונימי (2)
אם את רוצה לעבד דרך משרד החינוך, את צריכה לפנות למתיא, בנוסף יש בבתי ספר רבים תגבורים מכל מיני תוכניות במימון עיריה/ מועצה/ עמותות שונות, נראה לי שכדי להגיע לזה, צריך לשלח קורות חיים לבתי הספר ולציין מה את מחפשת, בדרך כלל בית הספר מקבל מימון לתוכנית תגבורים מגוף מסויים והוא מביא את המורים.
באופן כללי כדי לצבר נסיון צריך להתפשר קצת בהתחלה.ולקחת גם עבודה שלא משאת חייך, הנסיון יעזורלך למצא עבודה שתתאים לך יותר בקלות רבה יותר
תודה רבה!שם אחראחרונה


ימי מחלהאורחת לרגע12
איך אני יודעת כמה ימי מחלה מגיע לי? בהנחה שזו לא משרה מלאה
כתוב בתלוש כמה ימי מחלה נשארו לךהשם שלי

לגבי כמות ימי המחלה לכל השנה- אפשר לברר אצל המזכירה / מי שאחראי על המשכורות.

למורים - 30 כפול אחוז המשרהa-a-aאחרונה

לשנה

מי שעובדת בחנ"מאנונימי (פותח)
בקיץ מקבלים תוספת למשכורת הקבועה או שלא?
הבנתי שצריך לעבוד עד אוגוסט
אני אקבל שכר על השעות האלה או שזה המשכורת הרגילה כמו כל השנה?
מקבליםטאבולה ראסה
על כל שעה נוספת 125%
ואם זה על יסודי אז זה מה20.6
(בהנחב שאת עובדת משה"ח. לאחרונה נתקלתי בכמה מוסדות חנמ של עמותות שמתנהלים בצורה הזויה עד מנצלת ממש
חוץ מהמשכורת מקבלים עוד 125%אנונימי (פותח)
או במקום?
חוץ. תוספת...טאבולה ראסהאחרונה
מה אתם עושים לתלמידים ליום התחפושות?מבשרתת


טבלאות שכראנונימי (פותח)
הסתכלתי על טבלאות השכר של אופק חדש ואני לא מצליחה להבין איך לקרוא אותה; ותק זה סבבה אבל מבחינת דרגה, איך מחשבים מה הדרגה? במה זה תלוי? מה זה אומר לעלות דרגה? מה מתרחש בד"כ אחרי 5 שנים למשל?

תודה רבה מראש!
הסבר על רגל אחתאנונימי (3)
אם מבצעים את כל ההשתלמיות הנדרשות. עולים בדרגה כל 3 שנים.

יש הרבה יוצא מהכלל
אבל הרוב כך
תודה רבה!אנונימי (פותח)
אז מורים מרוויחים ממש כלום.
הפתעה בשבילי..
חשבתי שמרוויחים 8000 תוך 6 שנים
אל תתיאשיאנונימי (4)
אני מורה עם ותק של 16 שנה( כולל שרות לאומי- נכנס לותק) , ותואר שני.ומרוויחה כ10500 שקל נטו, כולל גמול מסויים שקשור לתפקיד( כמו גמול חינוך שיש לכל מחנכת), אמנם אני לא משלמת שקל למס הכנסה בגלל נקודות זכות על הילדים , ברוך ה', ולכן גבר היה מקבל פחות נטו, כי הוא מקבל נקודות זכות רק על ילד עד גיל 3, אבל בהחלט אפשר להגיע למשכורת טובה אם עושים השתלמויות כל שנה , ותואר שני משרד החינוך יכול לממן לך אחרי שיש לך קביעות.
ממש תודה לך על ההודעה הזו!אנונימי (פותח)
תוכלי לאמוד כמה מרוויחים לאחר 5 שנים?
שוב תודה רבה, ההודעה אכן עודדה אותי..
אם עושים השתלמויות ומגישים בגרותאנונימי (3)
מגיעים ל8 ברוטו בערך

ככה זה אצלי
בלי בגרויות זה יצא בערך 7500 ברוטו בהנחה שיש השתלמויות תואר+תעטדת הוראה

ככה זה בעוז לתמורה לפחות
תודה!אנונימי (פותח)
הסכומים שציינת זה למי שמחנכת או רק מורה מקצועית?
אני לא מחנך. מורה מקצועי בלבדאנונימי (3)
כל ההבדל בין מחנך למורה מקצועי זה 4% בסך הכל
תודה על התגובהאנונימי (פותח)
שכמה זה בעצם הבדל?
וכמה שעות זה משרה מלאה של מורה מקצועי?
מלמד מקצוע אחד?

תודה...
בכלל לא מדויק.a-a-a

באופק חדש זה כ10%, ואפילו יותר לעובדים פחות ממשרה מלאה.

 

גם בעוז ההבדל גדול יותר, כי מקבלים שעות חינוך.

תוכלי להסביר?אנונימי (פותח)
10% לגמול חינוךאנונימי (3)
6% למי שלא מחנך. גמול הכשרות.
ובשעות חינוך יש יותר עבודה מאשר השעות. כך שהשעות לא באמת מועילות
מי שלא מחנך, כמה דעות זה משרה מלאה?אנונימי (פותח)
בעוז לתמורה (תיכון)אנונימי (3)
24 מול כיתה
6 פרטני עם תלמידים
10 שהיה ותמכות הוראה

אם את אמא זה פחות
מה זה שהיה ותמכות הוראה?אנונימי (פותח)
תודה!

כמה משלמים לשעה?
או אם יודעת לומר לי סה"כ לחודש אחרי מספר שנים.

ומבחינת שעות נשמע נוח...
התשלום לשעה תלוי בותק, דרגה, תואראנונימי (4)
ויש הבדלים גדולים בין מורה מתחיל למורה ותיק
משרה מלאה בתיכונים זה 40 שעות??יעל מהדרום
כןa-a-a
סיוט לפחות יש פחות שעות פרונטאליותיעל מהדרום
קשה לי לדעתאנונימי (4)
כי כשהיו לי חמש שנות ותק עוד לא היה אופק חדש והמשכורות היו נמוכות יותר, אני מעריכה שאחרי חמש שנים עם השתלמויות אפשר להגיע לדרגה 2-3, אבל השאלה אם יש תואר שני, אם את מחנכת יש לך בנוסף למה שכתוב בטבלה 10% נוספים של גמול חינוך, ויש תוספת לאשה שיש לה ילדים עד גיל 5( 500 שקל לשני ילדים), כך שאני לא ממש יודעת להעריך
אני עם ותק של 7 שנים (כולל שרות לאומי בתחום חינוך)יעל מהדרום
לק"י

בדרגה 2, כי לא עשיתי הרבה שעות השתלמות רוב השנים.
מורה בחנ"מ, מקבלת תוספת חנ"מ.
המשכורת שלי נעה סביב ה-7000 (כולל הכל. לא רק הבסיס).
מה זה אומר שעות השתלמות?אנונימי (פותח)
זה שונה בחינוך מיוחד וחינוך רגיל?

תודה..אתם באמת מאוד עוזרים לי
לא קשור לחינוך רגיל או מיוחדיעל מהדרום
לק"י

זה בעצם כמה שעות ההשתלמות- יש 30/60/90 שעות וכו'.

בדרגות הנמוכות אם עושים 120 שעות תוך מספר שנים מסויים עולים דרגה.
בעיקרון צריך לפחות 30 שעות השתלמות לשנה.
תודהאנונימי (פותח)
ומה ההשתלמות כוללת? נוכחות או גם עבודות או התנסות וכו?
יש השתלמויות שהן קורס עם מרצהיעל מהדרוםאחרונה
לק"י

יש מקוונות דרך האינטרנט.
בדר"כ צריך להגיש עבודה או משהו דומה.

הציונים לא משנים. העיקר לעבור
רעיונות?אנונימי (פותח)

אני צריכה שיעור להעביר למורות ביום התלמיד, עשר דקות, למוצ"ש...

יש רעיונות?

תלמוד תורה באריאלאנונימי (פותח)

מישהו מכיר? יכול לתת המלצות?

שוקלים לעבור לאריאל ומחפשים מוסד חינוכי טוב. 

תודה חיוך

לא מכירה את הת"ת, מכירה את בי"ס אור זבולון.אביול

הוא בי"ס ממלכתי דתי ממש טוב.

מכירה.אנונימי (3)אחרונה
עבדתי שם תקופה.
בית ספר דוס ממש, סגנון הר המור.
רוב התלמידות בראש של הקהילה של נצרים שגרה באריאל.
בית ספר קטן עם אווירה טובה בין הבנות ועם הצוות.
אם יש עוד שאלות אשתדל לענות.
יש לכם אולי מצגת והפעלות בנושא חברותאנונימי (פותח)
לכיתות א - ג?
תודה רבהאנונימי (פותח)אחרונה
תפילת המורהRUNEN

20170208223420.docx

[תפילת המורה] היקר,

ריבונו של עולם, ריבון המלים.

שולט המחשבות.

יודע כל ללבבות,

נשא את רוח טוב המלים.

שיתקבלו באוזני התלמידים.

שיפתחו שערי תבונות.

שיחדרו אל אוזניים.

 

שלא יהיו כתפזורת, בודדות של מלים.

מגובשים ואגודים, במקשה מחוברים

שיצאו מהלב מאורגנים, וברורים.

שיתחברו התלמידים, ויפרו המלים.

אנא אלוקי לבנו קרב,

כדי שנקרב ונתקרב אל לבנו ולב תלמידנו.

במלים יצרת, ובמלים אנו מבקשים.

לצאת מתוהו, ולא לבהו.

אל עולם הפורח בלבנו ולב תלמדנו.  

 

 

 

בברכה,

רונן

ושלא יורידו לי את המכנסיים באמצע השיעוראנונימי (2)
חחחח גדול!!אנונימי (3)אחרונה


איך משיגים אישור מעסיק לדמי אבטלה?אנונימי (פותח)
דרך משרד החינוך או דרך בית הספר שבו עבדתי?
ואם דרך משרד החינוך-למי פונים?

מניחה שזה אמור להיות כמו עם דמי לידה, רק שלא התנסיתי בזה...

תודה מראש!
פניה דרך פורטל עובדי ההוראהאנונימי (3)אחרונה
שלום אני חדש פהפשוט רועי

אני מרצה לרפואת חירום מתקדמת אשמח לעזור בתחום

יש לך את זה ביותר שחצנות?אנונימי (2)
מצטער שככה הבנת את זה זאת לא היתה כוונתיפשוט רועי


לא. הכל טובאנונימי (3)
הייתי רוצה ללמוד רפואת חירוםאנונימי (3)
בשמחה אני מוכן להשקיע וללמד בצורה וירטואלית עד מבחןפשוט רועי


איך אפשר?אנונימי (3)
אולי כאן? או במייל? מה שנוחפשוט רועיאחרונה