שרשור חדש
ליווי למחנך חדשshay1342

 

שלום,

שמי שי, בחור בן 28.

לפני כ-3 חודשים אמי נפטרה ולפני 6 שנים אבי נפטר.

נוצר מצב שבשבתות מאוד לא קל לי, בכל פעם שמגיע סוף השבוע אני צריך להתחיל לחפש מקום להיות בו- להיות לבד בבית אני לא מעוניין, וגם להיות אצל אחת מאחיותיי איני מעוניין להיות. אני רוצה שיהיו לי את הפינה ואת המקום שלי.

ניסיתי להיות בישיבה חרדית בשבת אולם אני לא מצליח להתחבר לשם. אני מגיע מהמגזר הדתי לאומי תורני/חרד"לי, ועם כל הכבוד לישיבות החרדיות איני מתחבר לשם.

אני מחפש מקום להיות בו בשבת, בין אם זו ישיבה בהשקפה דתית לאומית, ואני מדבר על ישיבה לבחורים בגילי פחות או יותר, לא ישיבת הסדר. (בישיבת נהורא ברמת גן זה לא אפשרי בשלב זה).

או, שאני גם אשמח להיות בשבת באיזשהו מקום שבו אני אוכל להתנדב- אם זה בפנימיית ילדים או בכפר נוער כלשהו. אני מגיע מתחום החינוך כך שיש לי ניסיון.

במידה ויש לכם רעיונות נוספים למקומות שאוכל להיות בהם בשבת אשמח שתכתבו ותפנו אותי אליהם.

 

תודה רבה ושבת שלום,

 

שי.

מקפיצה לך. ממש בהצלחה!שרבובאחרונה
מצאתי סטאז׳!ובשביעי נגילה

בס״ד

 

התיעצתי פה בעבר, רציתי לעדכן שב״ה מצאתי סטאז! (כמעט את כל השעות)

 

4 שעות דרך קרן קרב

עוד 3 דרך חוג בבי״ס

 

הכל בהשגחה פרטית.

 

ב״ה!!

ב"ה! בהצלחה. תודה על העידכוןציליגילימימי


בהצלחה!!.שרבובאחרונה
דווקא עכשיו- הזמנה להצטרף לפורום הר הבית!די"מ

הר הבית הינו המקום הקדוש ביותר בעולם.

 

לדאבוננו בית המקדש נחרב לפני כאלפיים שנה ושועלים מהלכים בו.

המשטרה מתנכלת ליהודים העולים להר ואסרת עליהם להתפלל או לקיים כל אקט דתי.

כאן זהו המקום בו תוכלו להתעדכן על הפעילויות הקשורות להר,

לפרסם תמונות וסרטונים מההר,

לדון בדרכים איך לקדם את המצב הקיים,

דיונים הלכתיים בנוגע להר הבית והמקדש.,

פה זה המקום!

 

דווקא עכשיו בעת מתוחה זו כאשר  תוקפים את הנושא מכל צד,

הערבים טוענים שכל הפיגועים הם בגלל הפגיעה באל אקצה ולכן חשוב לבן שהר הבית הוא לב העניין! נוותר על הר הבית כל השאר יתפורר!

 

אך מהצד השני ישנם רבנים שמתנגדים ואומרים שאסור לעלות להר חלקם גם טוענים שדם הנרצחים הוא על ידי העולים להר.

 

הצטרפו אלינו ונלבן את הסוגייות והמחלוקות השונות.

 

בפורום ישנם פעילי רבים לצד ת"ח שבקיאים בכל מה שנוגע להר הבית והמקדש.

 

הצטרפו אלינו- /Forum/Forum.aspx/f25

 

הפורום בשיתוף עם תנועת חוזרים להר שחבריה נמצאים כאן אתם מוזמנים לשאול אותם ולשמוע מהם על פעילותה.

 
היי מורים!אנונימי (פותח)

אני תלמידה

רציתי להגידשלפעמים אתם קשוחים איתנו מידי.

בסה"כ אנחנו אלה שיושבים שעות על גבי שעות וצריכים ללמוד או להכין שיעורים.

וגם לפעמים יש תחושה שאתם מקפידים על מישהו אחד באופן קבוע יותר מידי.

זהו

למה שלא תגידי את זה ישירות למורים?רחלקה
אמרתי למחנכת...אנונימי (פותח)


ולא עזר....אנונימי (פותח)אחרונה


עזרה בהפצת ומילוי שאלון לעבודה סמינריוניתאנונימי (פותח)

ב"ה
שלום!
כחלק מהחובות ללימודיי לתואר ראשון בחינוך מיוחד, אני עורכת מחקר לעבודה סמינריונית.
נושא המחקר הוא אחים ואחיות לאנשים בעלי אוטיזם (ASD). האחים והאחיות צריכים להיות בגילאי 18-25.
כחלק ממטלות המחקר, עליי למצוא אחים ואחיות (כנכתב למעלה), שיסכימו למלא שאלון אנונימי.
אשמח אם תוכלו להפיץ בין מכריכם את השאלון ואם הוא הגיע לאח/ות שיוכלו לעזור לי במילוי השאלון- אשמח מאד אם תוכלו להקדיש מזמנכם כדי למלא אותו ולשלוח לי בחזרה לאימל: bsapir24@gmail.com
תודה רבה!

קישור לשאלון:

 20151025121757.docx

שאלה קטנה..אנונימי (פותח)
שלום, אני עכשיו בת שירות. בעזרת ה' אני רוצה להתחיל ללמוד שנה הבאה. אני מאוד רוצה מקצוע פרא רפואי, מתלבטת בין פיזיוטרפיה לריפוי בעיסוק. מצד שני יש לי חלום להיות מחנכת כמה שנים של תיכון וכמה שנים לעבוד כמורה/גננת בחינוך מיוחד...
אני אשמח אם תוכלו לפרט לי ולהסביר לי מה היתרונות בלהיות מורה בתיכון, חינוך מיוחד כדי שאוכל להחליט מה אני רוצה ללמוד, מקצוע פרא רפואי או חינוך... תודה רבה!
שאלה קטנה..אנונימי (פותח)
שלום, אני עכשיו בת שירות. בעזרת ה' אני רוצה להתחיל ללמוד שנה הבאה. אני מאוד רוצה מקצוע פרא רפואי, מתלבטת בין פיזיוטרפיה לריפוי בעיסוק. מצד שני יש לי חלום להיות מחנכת כמה שנים של תיכון וכמה שנים לעבוד כמורה/גננת בחינוך מיוחד...
אני אשמח אם תוכלו לפרט לי ולהסביר לי מה היתרונות בלהיות מורה בתיכון, חינוך מיוחד כדי שאוכל להחליט מה אני רוצה ללמוד, מקצוע פרא רפואי או חינוך... תודה רבה!
מי נולד קודם, האם התימנים או האשכנזים?י.. ינון האשכנזי
1. מי נולד קודם, התימנים או האשכנזים? (רמז: התשובה נמצאת בחומש בראשית).
2. כיצד למדים שמרדכי לא פרסי?
3. מי הוא תימן שממנו יצאו התימנים?4. מי הוא אשכנז שממנו יצאו האשכנזים?
5. מי הוא מצרים שממנו יצאו המצרים?
6. מי הוא כנען שממנו יצאו הכנענים?
7. מי הוא כוש שממנו יצאו הכושים?
8. מי הוא מדין שממנו יצאו המדינים?
9. מי הוא ישמעאל שממנו יצאו הישמעאלים?
10. מי הוא אשור שממנו יצאו האשורים?
11. מי הוא עמלק שממנו יצאו העמלקים?
12. מי האח המפורסם של תימן?
13. מי האח המפורסם של עמלק?
14. מי הוא יוון שממנו יצאו היוונים?
מה קרה לנו? הגיע הזמן שנפקח את העניים שלנו לפני האסון הבא.noamaltman13

מה קרה לנו? איך הגענו למצב הזה? הגיע הזמן לפתוח את העניים.

 אתמול סיפרו בחדשות על כמה חברים מבית ספר המואשמים באונס קבוצתי של נערה חברתם לכיתה בבית הספר, כל הנערים והנערה קטינים מתחת גיל שמונה עשרה, הכתב שתיאר את המקרה האיום הזה סיים בדבריו כי אינו מבין איך בני נוער קטינים עושים מעשים כאלו, בשידור השתתפה מנהלת בית ספר של אותם תלמידים אשר טענה שמשקיעים רבות בחינוך נגד דברים כאלו והשדר הסביבתי אותו מקבלים כל התלמידים הוא שזה פשע וזה אסור.

במאמר הזה אנסה להסביר שהשדר הסביבתי אותו מקבלים התלמידים ושאר בני הנוער במדינה הוא הפוך מדברי המנהלת, אונס, והטרדה מינית לא רק שהחברה לא מתנגדת להם אלא אף מעודדת אותם.

אני יודע שברגע כזה כל מי שקורא את המילים הללו בטוחים שאני כותב על המצב המתואר בסוריה או במדינות עולם שלישי אז לא! ממש לא אני מדבר על מדינת ישראל שנת 2015.

מי מאיתנו לא גדל על התוכנית הסאטירית 'ארץ נהדרת'? לפני כמה שנים צפיתי בתוכנית הזו, ואחד הקטעים האהובים עליי ואני מניח שעל רובנו היה "הבלוג של מאי", החברה בארץ נהדרת יצרו קטע סאטירי המספר על שלוש חברות בשיא התקופה ה"טינאייג'רית" אשר מתמודדות עם הבעיות הכרוכות בתקופה הזאת. חיצוניות, מיניות, בנים, שופינג, חברתיות, השמנת יתר וכו. מה שמולי ושגב וחבריו לא שמו לב זה שהם לא ייצרו בדיחה סאטירית על מעטים בדור, והלעג החברתי כנגד התופעה החברתית העגומה הזאת של "פקאציות", מיניות וחיצוניות מוגזמת. ארץ נהדרת פשוט כתבו את העתיד, "הבלוג של מאי" הוא כבר ממזמן לא בדיחה סאטירית אלא המציאות המקיפה אותנו ושואבת אותנו לתוכה. וכמו שאומרים אם אתה לא כאן אתה לא קיים.

בימנו מהדורת חדשות יכולה להיפתח בתיאור מעשה אונס נפשע ולסיים בקליפ חמוד ומשעשע המסקר את התקדמותה האומנותית של זמרת אשר רק לפני שנה חגגה בת מצווה, אך הופיעה בקליפ עם מילים טיפשיות, לבוש חושפני ופרובוקטיבי. ובקיצור סרטון שמוכר מיניות.

השאלה המעניינת אותי היא איך הציבור לא עושה אחד ועוד אחד? איך הציבור כה עיוור ולא מבין את המתמטיקה הפשוטה שסוף מהדורת החדשות הוא הסיבה למקרה שייפתח את חדשות המחר. איך לא מבינים שאותם נערים המואשמים באונס קבוצתי של חברתם לכיתה הם רק התוצאה של אותו קליפ שבו שרה ומשחקת ילדה בת שלוש עשרה?

האם יכול להיות שהרגע האשמתי ילדה בת שלוש עשרה שבסך הכול מנסה להגשים חלום ולהיות זמרת? ושבסך הכול רוצה שיאהבו אותה? האם ייתכן שילדה שרק לפני שנה חגגה בת מצווה ועדיין חושבת שלשחק עם ברביות זה לגיטימי, האם היא אשמה בסטטיסטיקה המטילה כתם שחור על מוסריות המין האנושי שקובעת כי ההטרדות המיניות הן 'אחת מתוך אחת'?

 כן! אני מאשים, וכך כולנו צריכים. בפעם הבאה שמהדורת החדשות תיפתח בתיאור מקרה אונס מזוויע, כולנו צריכים להפנות אצבע מאשימה לארבע זמרות פופ מתחילות אשר בסך הכול רוצות להיות מפורסמות, אך הקליפים אותם הן מעלות לרשתות החברתיות הורסות את הנוער שלנו, ומשחיתות אותו.

איפה ההורים של אותן זמרות אתם בוודאי שואלים? בדיוק מאחורה עם תמיכה רגשית וכלכלית. הוריה של אחת מהזמרות האלה החליטו לעשות הכול למען פרסום ביתם. הם התחילו בשכירה של יחצ"ן, מפיק, במאי, מומחית לרשתות חברתיות, משרד פרסום, סטייליסטית ואף מנהל יחסי ציבור אשר לא מתבייש לומר למצלמות בצורה מפורשת כי הוא מנסה למתג את הילדה בת השלוש עשרה כמוכרת מין כי זה מה שכולם רוצים ומחפשים, והם פשוט לא רוצים לפגר מאחור.

עכשיו בטח תגידו כי בכול חברה יש משוגעים והם המיעוט, האמנם? אותה ילדה היא ממש לא היחידה. עוד מקרה מצער הוא ילדה טיפה יותר גדולה עוד מעט כבר בת ארבע עשרה, אשר פשוט חוזרת על מעשיה של חברתה אך לצערנו לוקחת את זה שלב קדימה. בקליפ עם שם המורכב ממשחק אותיות של שם משפחתה הגיעה אותה ילדה למעל מליון וארבע מאות אלף צפיות בתוך חודש. (זאת אומרת 34 צפיות בכול דקה) בקליפ שלה מופיעות סצנות שחד משמעית לא מתאימות לגיל כזה ובעצם לא מתאימות לשום גיל.  דור דפוק כבר אמרנו? העיקר למכור כמה שיותר, ומה מוכר הכי טוב אם לא מין?!

את הזמרת הקודמת המושקעת במעל מיליון שקל שניסו למתג אותה כבובת ברבי מוכרת מין, הגיעה בשניים מהשירים המרכזיים שלה בתוך שנה למעל שתיים ושש מאות אלף צפיות לכל אחד! בעוד שיר שהוציאה לפני חודש הספיקה הזמרת הצעירה להגיע למעל מיליון צפיות. (בכל דקה יש לה 23 צפיות לאותו שיר).

לשני אלו קדמו זוג תאומות אשר למרבה הפלא היום כבר מתחילות את כיתה י"א. אם חשבתם שרק בגילאים הנמוכים המצב כה רע, אז הרשו לי לבשר לכם שגם בגילאי התיכון המתקדמים מה שמוכר הכי טוב הוא איך לא מין. התאומות הללו מתרכזות פחות בפרובוקטיביות מינית, ויותר במילים טיפשיות וריקניות. המיניות אינה מדלגת מהם אך שלא כמו חברותיהן למקצוע זה בהחלט פחות ניכר.

לפני כמה חודשים עלתה סדרה על שתי התאומות הללו עם שם ומוטיב של איך להיות כמונו. אני אישית חשבתי שיש פה תוכנית סאטירה של 'ארץ נהדרת' עם מחווה למקור 'הבלוג של מאי', אך כמו שכבר כתבתי בהתחלה, זה כבר לא בדיחה, והיום כבר לא צוחקים על הפקאצ'ה השכונתית אלא מחקים ורוצים להיות כמוה. ואותן התאומות לא הסתפקו בזה הן המשיכו לפרסומת שמכרה אותן כבובות מין בשלטי חוצות. אך את מי זה מעניין, אם נכנס כסף ופרסום.

ילדינו הצעירים והתמימים מתיישבים מול מסך המחשב ומה שמוחם הצעיר קולט זה אם אתה רוצה להיות מגניב, ויפה ומקובל תעשה כמונו. ומה זה כמונו? מבחר מהפנינים שלהם כולל, מעקב קבוע אחר כמות הלייקים שלהם בפייסבוק, התמכרות לסמארטפון כמו לתרופה מצילת חיים, וכאשר הן נואתות סוף סוף להשתחרר ממנו הן דנות באיך להיראות בספר הפנים (פייסבוק למתקשים), וחשוב לדעת להעלות תמונה שמראה אותי יפה לפייסבוק (אני חייב לצטט כי יש מצב שלא תאמינו לי אבל המשפט הוא) "להעלות תמונה לפייסבוק זה יותר חשוב מאיך שאת נראית במציאות".

איפה דרווין נמצא עכשיו? אולי הוא יכול להסביר איך האנושות מתקדמת. כי מהתמונה שנראית אנו רק חוזרים אחורה לכיוון מח של קוף.

נשאל שוב איפה ההורים? ואני אענה שוב, ההורים בדיוק מאחורה עם גב ופושריות חסרת מעצורים. לא רק שההורים לא עוצרים או לפחות מרסנים, ההורים דוחפים כמה שיותר בלא לעצור רגע ולחשוב האם זה לגיטימי לשים את הבת שלי בקליפ עם לבוש מיני פרובוקטיבי, לשיר מילים חסרות טעם, ולעשות מופע שמוכר מין? אחד מהאבות התראיין ואמר "כי אנחנו נותנים לקהל המערצים לנו את מה שהם רוצים לראות". מה אני יאמר האבא האידאלי לא? טובת הבת שלו היא מה שמנחה אותו בעבודת הקודש שהוא עושה.

אנסה לשים את האצבע מדוע מין כה מוכר, ולמה בכול שיר ובכול פרסום נוכל לראות את זה, מדוע כאשר אני רוצה לקנות אוטו אני צריך לקבל בפרסומת בחורה בבגד ים? או בפרסומת לשעון גברים אפשר להרגיש כמו בסרטון שצולם באוגוסט, בחוף הים בתל אביב?

המטרה של אותם זמרות פופ, הוא פרסום. הוא להתחבר, למשוך. כאשר אנו רוצים להגיע למכנה משותף גדול כמה שיותר עלינו למצוא נקודת חיבור שתמשוך כמה שיותר ובכח גדול וחזק כמה שיותר. ומה מושך את כולם אם לא תאוות המין? היצר הכי נמוך הוא שיא השיאים. בתרבות של ימינו כמה שיורדים יותר נמוך זה יותר מושך, רוצים לעשות סרט, חייבים להכניס בו קצת מין וכמה שנכניס יותר ככה הוא יותר מושך. כמה שנראה את החלק הנמוך יותר באדם ככה נוכל למשוך אותו יותר. הסרטים הגסים ביותר הם גם משום מה בין הנמכרים ביותר, כי כמו שאמרנו המכנה המשותף הנמוך ביותר הוא תאוות המין, ואותן זמרות פופ הבינו את זה טוב מאוד.

חברים יקרים הגיע הזמן להתעורר, הגיע הזמן שנפקח את העניים ונבין שהתרבות הזאת ממוטטת אותנו ומובילה אותנו שאולה. הילדים שלנו צופים בדברים האלו ומה שהם לומדים מזה, זה שהם צריכים להיות מיניים. חיצוניים. שהם צריכים לבוש חשוף, התנהגות מינית. הם רואים את הבנות על המסך בנות הגיל שלהם ואף נמוכות מהם וחושבים שככה צריך להתנהג וזה הנורמה, אז אנחנו שומעים על אונס קבוצתי, הטרדות מיניות ועוד ועוד, ואנחנו נדהמים ולא מבינים איך זה קורה.

אז הנה ככה זה קורה, השירים האלה הם מה שהורס את הנוער שלנו, מזהם את העולם שלנו ומדרדר אותו. הגיע הזמן להפסיק את זה, להגיד לא ולעצור את זה. לפנות לילדות האלה ולהחרים אותם, להראות לילדים שלנו שההתנהגות הבזויה הזו היא לא אצלנו אין לה מקום בעולם שלנו והן פשוט טועות, הן פשוט שיכורות מתאוות הפרסום אשר מסמא את העניים שלהן.

אם לא נתעורר עכשיו ונעצור את זה, נמשיך לשמוע בחדשות על הטרדות ועל אונס ולא להבין איך. ולא להבין שזה רק התוצאה והסיבה היא הסרטון שהילד שומע בסמארטפון מיוטיוב פעם אחר פעם 34 פעמים בכול דקה, והוא משרש את הכול אל תוך הראש שלו, למחרת כאשר הוא ייראה את חברתו לכיתה לבושה באותה צורה ועושה את אותן תנועות הוא פשוט ייזרום עם זה. ואנחנו נבכה למחרת בתחנת המשטרה, כאשר נבוא לשחרר אותו בערבות. 

אני חושבת שהשורש נעוץ עוד קודם.אנונימי (2)אחרונה

ציטוטים מהמאמר:

ילדינו הצעירים והתמימים מתיישבים מול מסך המחשב ומה שמוחם הצעיר קולט זה אם אתה רוצה להיות מגניב, ויפה ומקובל תעשה כמונו

נמשיך לשמוע בחדשות על הטרדות ועל אונס ולא להבין איך. ולא להבין שזה רק התוצאה והסיבה היא הסרטון שהילד שומע בסמארטפון מיוטיוב פעם אחר פעם 34 פעמים בכול דקה, והוא משרש את הכול אל תוך הראש שלו.

 

זה אבסורדי להתלונן על המצב הזה ובד בבד גם לתת לילד שלך את כלי המשחית האלה בידיים.מה ההגיון לתת לילד סמארטפון או להושיב אותו ממושכות מול מסך המחשב, ואח"כ לבוא בקובלנות על הדברים אליהם הוא נחשף ומה שהוא חווה.

 

 

סתם נקודה למחשבה ,

(ממשהי שאין לה סמארטפון...)

רעיונות איך להרגיע תלמידים מהמצב הבטחוני?משיח עכשיו!
אנחנו מתל אביב, ורק עכשיו גילינו שגם אלינו יכולים להגיע מחבלים, הילדים מאד חוששים ומדברים בביטויים אלימים, יש לי כבר כמה רעיונות אבל אשמח שתעשירו אותי בעוד רעיונות

מדובר בתלמדי חטיבה, לא דתי
איך מלמדים הלכה בכיתות ה-ו?my turn

יש רעיונות?
מישו עם ניסיון?

איך עושים שהשיעור יהיה מעניין? שהם יזכרו כל מיני?

 

 

ואיפה מצאתם חומרים לשיעור?

 

 

(תלמידים עם קוצים ב"ה)

 

תודה מראש!!

אולי להביא מקרים, סיפורים, ודרכם לשאול: מה נכון הלכתית לעשותסה"רוריתאחרונה
?
מי לדעתכם צודק-דני או יוסי? וכד'.
בהצלחה!
עזרהשטות

התחלתי השנה ללמד בתיכון(זה סוגשל הסטאז' שלי עכשיו, אני שנה שניה), בין היתר אני מלמדת בת בכיתה ט' שלא ניגשת לבגרויות, היא בתיכון כדי להעביר את הזמן וכדי לצאת "יהודיה טובה" משו כזה...

אין טעם ללמד אותה מת' ואנגלית והיסטוריה וכו'..היא לא מסוגלת לגשת, גם לא ל07

אני רוצה ללמד אותה בשעתיים שאני איתה הלכה, שתדע את ההלכות בסיס שצריכים לדעת..

היא לא באה מבית דתי ככה שאין רקע,

באיזה הלכות אתם ממליצים להתחיל? ואיך לעשות אתזה חוויתי?

ממליצה על סדרת פניני הלכה, של הרב אליעזר מלמד. בהצלחה סה"רוריתאחרונה
מתביישת אפילו לשאול...אנונימי (פותח)

דיברתי היום באמצע תפילת שמונה עשרה. למה? כי התלמידים בכיתה עשו המון רעש. וגם אחרי "שששש...." קולני ו"נו" מאיים - הן השתתקו רק לרגע, ואח"כ המשיכו.

אוף. לא רק שדיברתי בתפילת שמונה עשרה - גם נתתי להם דוגמה לא טובה. אבל זה היה בלתי נסבל!!

מה עושים? איך אפשר להתפלל בכיתה ותוך כדי לשמש כ"שוטרת"?

נראה לי שהתשובה היא שאי אפשר.כל הישועות

וכל ניסיון גם להתפלל בכוונה ובריכוז וגם להיות שוטרת ישמש דוגמא לא טובה לתלמידים. כי תפילה, בצורה האידיאלית והרצויה שלה,  כזאת שאנחנו רוצים להציג לתלמידים- לא יכולה לבוא תוך כדי התעסקות במשהו אחר. עם כל החשיבות של התעסקות בבעיות משמעת. זה מבטא שהיא לא הדבר הכי חשוב מבחינתנו אם לא אפילו קצת זילזול.

 

אי אפשר ללכת על הכל ביחד וצריך לבחור- או שאנחנו מראים דוגמא חינוכית ומתפללים בריכוז, או שאנחנו עכשיו עם הכובע של השוטר. 


לדעתי בסופו של דבר תלמידים שירכשו וירגישו כבוד לתפילה אלה תלמידים שראו את המורה שלהם מרוכז בה מעל הכל. כי דוגמא אישית בעניין הזה, כמו בעניינים נוספים, היא הכי חזקה. 

ואולי כדאי להפעיל את הסמכות והקשיחות לפני ואחרי התפילה. להבהיר שאת לגמרי רצינית בכוונה שלך כשאת דורשת מהם להתפלל יפה ובשקט. 

 

זה באמת מאוד קשה.ציליגילימימי

אני בתחילת השנה אמרתי שאני רוצה לראות תפילה יפה ועד שתהיה יפה אני מתפללת לפני כן בבית ולא איתן. עבדתי איתן על התפילה. ביקשתי מהבנות לאחר כל תפילה לתת לעצמן ציון על התפילה שלהן. צ'יפרתי את הבנות שנתנו ציון גבוה, כשלרוב הכיתה היה ציון גבוה צ'יפרתי את כולן. מי שהתעסקה באמצע התפילה במשהו, הייתה צריכה לשים אותו בארון שלי למשך שבוע...

 

עבדתי קשה. התפילה הייתה יפה ואז התחלתי להתפלל איתן. הבוקר שוב היה קשה, שוב נתתי להן לתת ציון לעצמן... וכו'. 

בסוף הן לומדות. 

 

וגם,אפשר הרבה עבודה פרטנית בנושא הזה. 

 

בהצלחה. 

במצב הנוכחי אי אפשרארלט

תסבירי כמה קדושה וחשובה תפילת 18 שבה עומדים ברעד לפני מלך וכמובן אסור לדבר- ולכן עד שהכיתה תבין ותתפלל כולה כראוי את לא יכולה להתפלל איתם- אלא נאלצת לשמור כדי שלא יפריעו למתפללים

דוגמא אישית- תגובה לא מיידיתהירהורי הלב

מנסיון של הרבה שנים בהוראה- נראה לי שהדוגמא האישית חשובה יותר מההערה.

ממליצה:  לקבוע כללים ברורים. בזמן התפילה אין עיסוקים אחרים, שולחן נקי וכו

 לשוחח, ללמוד, לקבוע יעדים:למשל: השבוע משתדלים להגיד פסוק ראשון של שמע בכוונה, השבוע לא מדברים בכלל מישתבח עד אחרי עמידה  וכד'. אפשר לתת להן לקבוע יעד  ולהתקדם לאט לאט.

עד ברוך שאמר -להעיר, לסדר, להשתיק וכד' מברוך שאמר- אפשר בסימנים אבל בלי לדבר. גם אם המחיר הוא רעש. אחרי התפילה אפשר להעיר, לטפל  וכו' לדעתי- חינוך לתפילה יבוא יותר  מזה שהם יראו איך המורה מתפללת מאשר שיעירו להן וידברו בתפילה. לא לעבור לסדר היום. לטפל בזה אחרי התפילה. יש בזה אמירה מאד חזקה.

 כמורה- אני הייתי לוקחת את הכסא ויושבת בסוף הכיתה ולא בשולחן שלי עם הפנים אליהן. למרות שגם מאחורה רואים בדיוק מה קורה בכיתה-  בכוונה לא הייתי מתמקמת בעמדת ה"משגיחה".

 ועוד שני דברים: אחד ללמוד על תפילה ולהתחזק בתפילה בעצמי.

                     לזכור- שלא עליך המלאכה לגמור  ולא אתה בן חורין להיבטל ממנה... 

 בהצלחה!!

אין מה להתביישharel10

דבר ראשון , כל הכבוד על העלאת הבעיה. 

 אין מה להתבייש. תשימי לב שאת עוסקת בעבודת החינוך ולא בקיום המצווה ממש.

בטוחני שכאשר את מתפללת לבד הנך מרכזת את כל הכוחות כדי לצאת ידי חובת התפילה ,

אבל כאשר נמצאים עם התלמידים ,הם בהחלט גורמים להיסח הדעת.

בכל מקרה, אני מציע לא להפסיק בתפילת שמונה עשרה בשום מקרה.אין שום היתר לכך.

יחד עם זאת אני מציע ,כפי שאני נוהג , להתפלל מוקדם יותר ,לפני שמגיעים לעבודה,

והתפילה עם התלמידים תהיה בבחינה של 'צפצוף התוכי'. התלמידים ישמעו אותך מתפללת אבל הם לא צריכים לדעת

שלמעשה התפללת כבר.

כך לא יכבד עליך אם תעירי הערה לתלמיד מפריע ומצד שני תוכלי להראות דוגמא לתלמידים כיצד לומר את התפילה נכון.

אגב, בניגוד לקודמי ,אני מציע לשבת מול התלמידים בבחינת "והיו עיניך רואות את מוריך".

יישר כח ובהצלחה . 

שוטרת?!בן אהוב

בע"ה

 

כמה דברים:

 

1. אל תכעסי על עצמך, לא נתת דוגמה לא טובה, גם ההלכה כותבת שיש מקרים (מסויימים) שבהם צריך להפסיק את התפילה ואפי' לצאת מבית הכנסת (כגון להתפנות, או מקום עם ריח לא טוב, או מקום שאי אפשר לכוון בו כלל ועוד...). לכן, אל תדאגי על זה.

 

2.  אינני יודע איזו כיתה זו, אך ניתן להפוך את התפילה למשהו אחר. נסי לשלב קצת שירים בתפילה, קיראי להם קטע קטן מחזק על תפילה ודיבור עם ה' (לפני התפילה או לאחריה). תעזבי את המקום של השוטרת, אפשר לפתור את רוב בעיות המשמעת בלי עונשים והערות. 

 

3. מעל הכל- דוגמה אישית. היה לי ר"מ בכיתה ז',שהיה מתפלל עם עיניים סגורות ומתפלל. אנחנו, ילדים חסרי דעת, היינו צוחקים עליו, אך עד היום, כמעט 20 שנה אחרי, התמונה שלו מתפלל לא יוצאת לי מהראש (ואני מתפלל קצת יותר מצחיק אפי'..) 

זיכרי, לא עלייך המלאכה לגמור, תפקידך הוא להשתדל לקדם את תלמידותייך בנושא התפילה, לא בטוח שתיראי תוצאות ישירות. מה שכן בטוח- אם תתפללי את כמו שצריך- תהיה להן דוגמה אישית לכל החיים. ומה זה יעזור? אולי בעוד כמה שנים, כשהן כבר ירצו לדבר עם ה', וזה יהיה הרבה בזכותך.

 

 יש עוד מה לומר אך אין המקום להאריך מידי. בהצלחה רבה.

 

 

(הפותחת)אנונימי (פותח)

מדובר על כיתה ד'.

אני לא המחנכת או משהו, רק מורה מקצועית שפעם בשבוע מלמדת שיעור ראשון. (כמובן שכל מורה באשר הוא מחנך ועליו לשמש דוגמה)

בדר"כ עד עכשיו הייתי מתפללת בבית, ואח"כ בכיתה אומרת תהילים מתוך הסידור. פעם אחת אפילו השתמשתי בזה בשביל שיחת מוסר שהעברתי אחרי תפילה שהייתי צריכה להעיר בה הרבה.

אמרתי שלצערי לא יכולתי להתפלל שחרית ובמקום אמרתי תהילים- פשוט כי יש מקומות בתפילה שאסור לעצור, וראיתי שההתנהגות לא מאפשרת לי לא לעצור.

סיפרתי על עונשו של הנחש ומדוע זה עונש, וכמה יש לנו זכות שיש לנו קירבה לקב"ה לבקש ולהתפלל על צרכנו וכו'.

 

לגבי ההצעות של המיקום בכיתה- דווקא אני מסתובבת בכיתה.

אני מתפללת מתוך הסידור ומדי פעם כשיש הפרעות אני פשוט עוברת מקום על יד מי שמפריע, מסתכלת בשתיקה ומורה על הסידור. עד כה זה הצליח והיה יעיל.

 

הבעיה היא רק בתפילת שמונה עשרה, שאז אני "מקובעת" למקום אחד (כרגע היו רק פעמיים שהתפללתי עם הכיתה כרגיל ולא אמרתי תהילים במקום. פעם אחת הייתה תפילה מדהימה, ובפעם השנייה- כמו שכבר תיארתי...)

 

אני זוכרת ששמעתי פעם דוגמה שאם יש משהו שממש מטריד אותי בתפילה (ספר קודש שנפל) ניתן לסדר אותו ולחזור לתפילה.

זה אולי קצת שונה, כי זו הפסקה בשתיקה ומה שעשיתי דרש ממני דיבור...

אבל באמת שבסיטואציה עצמה לא ידעתי אם מותר (לשם חינוך וגם לשם התפילה עצמה), ובגלל זה הפסקתי.

 

ועוד דבר- אני מנסה לחזק על ידי בחירת "מצטיינות תפילה".

אם יש עוד רעיונות (דברים שלא יגזלו לי זמן, כי יש לי רק שעה בשבוע ללמד וחשוב לי להספיק חומר ב-15 דק' שנשארות) אשמח...

שוטרת?אנונימי (3)אחרונה

א. לא הבנתי למה את הרגשת שוטרת? אני בכיתה מעולם לא הרגשתי שוטר, אני תמיד מאמין שמה שאני עושה בכיתה הוא קודם כול לטובתם, וכך גם בעניין התפילה, בתחילת השנה הבהרתי להם שכשאנו מתפללים אנו מתחברים עם ה' (התופל כלי חרס....) ואז שאלתי.... מי הוא הילד שיש לו את החבר שהוא הכי נהנה להיות בקירבתו? כולם הצביעו כמובן (כי הרי מיהו שיאמר שיש לו חבר שהוא לא נהנה להיות בקירבתו) ואז שאלתי, מיהו התלמיד שיש לו חבר שכל מה שהוא מבקש ממנו הוא נותן לו? העצבעות ירדו כמובן (וגם חלקם שהשאירו את האצבע מורמת, שאלתי אותם מיהו חברם, ואז ביקשתי מהחבר לבקש משהו שהוא רוצה וכו' וכו') עכשיו תחשבו אם יש פה מישהו שהוא חבר של הרב עובדיה/ חבר של הרבי מליובאוויטש (או כל צדיק הקרוב לליבם) בוודאי תקנאו בחבר הזה......למה? (נתתי להם לענות כיד הדמיון הטובה עליהם) עכשיו תחשבו שכל אחד מכם יכול כל יום להיות חבר של מישהו יותר גדול מהרבי מליובאוויטש, מי זה? (ה' שכל יום אנחנו יכולים להתחבר אליו ע"י התפילה)....בסוף גם הוספתי ואמרתי....... אני יודע שמידי פעם אתם תתבלבלו ופתאום תרצו לדבר באמצע התפילה..... אני נמצא פה ואהיה פה כל יום בשביל"להזכיר" לכם בשביל שלא תאבדו שום רגע ושתוכלו תמיד להישאר חברים של ה' בכל רגע מהתפילה, (אבל אני "רק" יזכיר....)

ב. אני תמיד מאמין גם בסיפור אישי.... ואני מספר להם על הקשיים שיש גם לי בתפילה... ושהייתי מאוד שמח שהיה מישהו שמזכיר לי את זה כל יום שאני מתפלל (אני עד היום זוכר ששנה אחת ראיתי שיש לי תלמיד בכיתה שיומיום לא מתפלל, וכל נסיונותי היו לשווא... ואז הגיע יום כיפור וכשלימדתי אותם על ההחלטות שצריך לקבל לקראת השנה החדשה, כתבתי על הלוח כותר ההחלטות של כיתה ב' לקראת השנה החדשה וביקשתי מכל אחד להציע מהן החלטתיו לקראת השנה החדשה (אתם לא חייבים להציג בפני כולם, מי שרוצה מוזמן....) ואז חלק מהאצבעות הורמו.... ואז אמרתי להם שלפני שאני אומר את הצעותיהם אני אומר את שלי (דוגמא אישית כבר אמרנו?) ואז אמרתי שאני המורה מחליט שמהיום והלאה אני אתפלל תפילה ביתר כוונה ואשתדל מאוד מאוד לא לשוח שום שיחה במהלך התפילה.... התלמיד הנ"ל לא היה בין אלו שרצו להציע את צעותיהם להשתפרות בשנה הקרובה, אבל למחרת הוא היה התלמיד המצטיין בתפילה מילה במילה ומתוך הסידור וכך הימים שלאחריו.)

ג. אני לא מתפלל יחד עם הכיתה כך שהבעיה שעליה דיברתי לא קיימת אצלי ואני חושב שגם לעשות שששש..... הוא איננו דוגמא טובה לתלמידי הכיתה (גם אם הוא איננו קולני) ולכן אני חושב שצריך להימנע ככל האפשר מלהתפלל ביחד עם הכיתה (כי הרי מידי פעם אצטרך להזכיר להם על ההתחברות עם ה')

בקשת עזרה לאיזשהו פרוייקט שאני עושהאגק

שלום, לצורך איזשהו פרוייקט שאני עושה אני מחפשת אנשים שהקב"ה חנן אותם בכישרון מסויים והם מנצלים אותו כדי לתת ממנו הלאה - לאנשים, לעולם, לקב"ה.. וכו'
אשמח לשמוע על רעיונות (כל תחום אפשרי, אנשים ידועים יותר או פחות)

מקווה שהבקשה מובנת ושמישהו יוכל לעזור .
תודה רבה רבה!

תגידי אם זה הכיוון----galit

הרב אלימלך פירר- כישרון נדיר מנצל אותו לעזור לאנשים חולים, הקים את עזרה למרפא https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%9E%D7%9C%D7%9A_%D7%A4%D7%99%D7%A8%D7%A8

 

נעמה הנקין הי"ד הייתה גרפיקאית מוכשרת מאוד, לקחה עבודות לנזקקים בחינם ועזרה לכל דורש בכל פורום אפשרי למשל בפרוג

(לאתר שלה קוראים המעבדה והשם שלה בפרוג היה נעמה באנגלית)  http://www.maabada-studio.co.il/about/

 

 

 

 

 

 

 

בדיוק זה הכיוון. תודה! אשמח ממש לעוד רעיונותאגק
עוד כמה רעיונות----galit

הרב חנניה צ'ולק- ארגון עזר מציון

 

ארגון ידידים- נותן סיוע בדרכים לרכב שנתקע וכו'- הוקם ע"י מאיר וינר- אדם שמנצל ידע טכני ולב ענק להציל אנשים.

http://www.yedidim.net/

 

פרוייקט אגורה- אנשים תורמים ציוד וכלים ורהיטים ישנים לכל דורש

 

הרב שך זצ"ל ניצל את ידיעותיו המקיפים בהתמדה ובשקדנות הקים מחדש את עולם התורה בארץ, ניצל את מעמדו הציבורי להפיע על חילונים ודתיים כאחד....

 

סתם עיצה קטנה- כנסי לפורטל אישים בויקיפדיה, אני חושבת שזה יתן לך רעיונות.

פולארדzmil


תודה! ! אשמח ממש לרעיונות נוספיםאגק
מדענים, רופאים, מחנכים, חשמלאיםאנונימי (2)

אפשר לקחת דוגמאות גם מאומות העולם.

נכון שיש דברים שהם יותר בולטים מאחרים, כמו לדוגמה IQ גבוה, אנשים שמפתחים תרופות וכאלה, אבל בבסיס האמונה שלנו זה שכל מעשה שאני עושה משפיע על העולם כולו. בנושא ניסיתי להראות שבעיניי כל מקצוע הגון יכול לענות על ההגדרה הזאת.

סופריםzmilאחרונה

יש קוסם שאני לא זוכרת את שמו. הוא פחד מנחשים ועכשיו הוא מאלף אותם

 

סליחה תוכן ההודעה היה בטעות- ליווי צמוד למורהshay1342

בס"ד

שלום רב,

שמי שי, השנה התחלתי לחנך כיתת חינוך מיוחד בבית ספר תיכון ממלכתי דתי.

מאחר וזו השנה הראשונה שלי כמחנך אני זקוק לליווי צמוד של מורה ותיק ומנוסה שאוכל להתייעץ איתו, לשאול שאלות וכדו'.

במידה ויש כאן מורה ותיק/מורה ותיקה שיוכלו ללוות אותי אני אודה להם מאוד.

ישנם מספר דברים בכיתה שאני רוצה לעבוד עליהם כמו התנהגות ילדותית בין תלמידי הכיתה, התחלתי לעבוד על הנושא הזה אך אני מרגיש שיש צורך לעבוד הרבה יותר מעמיק.

אני מוכן להקשיב ולבצע מתוך ניסיונם של אחרים.

ניתן לפנות אלי במייל ואז ניצור קשר: shay1340@gmail.com

תודה רבה ושבת שלום,

שי

 

 

למה לא מורה מתוך בית הספר?ציליגילימימיאחרונה


יש בקהל מורים לספרות/אזרחות/היסטוריה שמגישים לבגרות?סה"רורית
מישו?..סה"רורית
הגשתי שנה שעברה אם זה עוזר לך..לקראת..


לאיזה מהמקצועות?סה"רורית
אני הגשתי שנה שעברה להיסטוריה בי"א. מוזמנת באישי0209אחרונה


קורס מורים שנה אst20
מישהו לא עשה /עשתה את הקורס הזה אחרי שנת הסטאז׳ וזה פגע לה / לו בקבלה לעבודה?
אשמח ממש לשמוע תובנות בעניין..
לא יודעת אם זה פוגע בקבלה לעבודהציליגילימימי

אבל זה בהכרח קובע בקבלת קביעות ובעליית דרגה באופק חדש. 

תודה רבהst20אחרונה
שיעור צפיה בשפה כיתה בסוד היצירה
שלום לכולם

ביום ו' הקרוב המנהלת צופה בי מעבירה שיעור בשפה.

אשמח לקבל רעיון או שיעור טוב המתאים לכיתה ב' תודה!
מישהו מתמצא בזכויות של מורה שנפצע במסגרת העבודה?זכיתי

סוג של תאונת עבודה

תלמיד סגר את הדלת על האצבע של בעלי...

 

למה הוא זכאי?

תפני להסתדרות/ארגוןאנונימי (2)

הם יודעים מצוין

זו תאונת עבודהאנונימי (3)אחרונה

ההגדרה החוקית של תאונת עבודה היא תאונה שמתרחשת במקום העבודה, או פגיעה שנגרמת  מכלי עבודה למשל נגר שנפגע ממסור.

גם פגיעה שקרתה לעבוד בדרך אל העבודה או ממנה היא תאונת עבודה.דלת שנטרקת על ידו של מורה היא תאונת עבודה .בכל קופת חולים יש מוקד טראומה ,חשוב לפנות אליו לטיפול ותיעוד. יש נוהל מול הביטוח לאומי שצריך לעשות.

לא להזניח ולוותר.

פגיעה כזו עלולות להיות לה השלכות בהמשך החיים.

גם אני עברתי תאונת עבודה ,נחבלתי ביד,בעקבות הכאה של תלמידה(אני מורה לחינוך מיוחד)

הוכרתי כנפגעת עבודה.

 

דרושים מדריכים/ותחל"ד

לפרויקט "תאטרון מפתחות" דרושים מדריכים/ות!

להעברת שיעורים חוויתיים לילדי בתי ספר ממלכתיים באזור המרכז.
* ניסיון בתחום החינוך וההדרכה 
* רקע בתאטרון/דרמה  - יתרון
עבודה בשעות הבוקר 
שכר הולם+נסיעות
קורות חיים ל: rotem@heled.org.il
שיעורי תנ"ך ליסודיסיווש

שלום לכולם,

השנה אני עובדת יום אחד בשבוע (שאר הימים אני סטודנטית...) בבית ספר יסודי, שבו אני מלמדת שיעורים ביהושע- שופטים (לכיתה א') ושמואל- מלכים (לכיתות ד'-ו'- זה כיתות נורא קטנות, 3 הכיתות ביחד הן 10 בנות בערך)

קיצור- מפאת חוסר נסיוני בתחום, אני ממש אשמח לעזרה ברעיונות ובחומרים בנושאים הללו. (במיוחד יהושע. מי מלמד יהושע בכיתה א'? הצילו!!)

מה שבעיקר אני צריכה עכשיו זה רעיונות לשאלות אמריקאיות מסכמות בשמואל א'- בגלל שהן למדו כבר את שמואל ואני אמורה לעשות להם חזרה זריזה ולעבור למלכים.

אשמח לכל עזרה!!

תודה רבה

אני מלמדת יהושע אבל בכיתה ג'ציליגילימימיאחרונה

ולימדתי בעבר קצת משמואל א בכיתה ה' (לתקופה קצרה של מילוי מקום). 

אין לי הרבה חומר על המחשב, בעיקר בקלסרים. 

 

אם מעוניינת תיפני באישי. 

בהצלחה.