מורים שמכינים לבגרות באמנות?
מורים שמלמדים אמנות בחטיבה?
אשמח אם תפנו אלי באישי
או פה
בנוסף, אם יש למישהו מפה חומרי עזר להוראת אמנות/אתרים מומלצים/ספרים אשמח להמלצות!
תודה רבה!!
מורים שמכינים לבגרות באמנות?
מורים שמלמדים אמנות בחטיבה?
אשמח אם תפנו אלי באישי
או פה
בנוסף, אם יש למישהו מפה חומרי עזר להוראת אמנות/אתרים מומלצים/ספרים אשמח להמלצות!
תודה רבה!!
בס״ד
את בטח מכירה.
לא מצליחה לגשת אליו כרגע משום מה.
בהצלחה!
איזה כיף לך!!
בטח נושא נדוש אבל אני ממש זקוקה לרעיונות של המנוסים מביננו...
אני מלמדת בחטיבה ונאבקת על המשמעת בכיתה. מרגשה שכל השיעור זה רק מאבקים והערות וזה ממש מעייף ומעכיר את האווירה בכיתה.
יש לציין שבאופן כללי גם בביתי התלמידים המשמעת לא ממש שולטת והתחצפויות להורים ומורים הם דבר שבשגרה...
יש לכם עצות איך להתמודד??
אני רואה שזה עובד אצלי הרבה יותר מהערות..
למשל בואו נראה מי מכבדת אותי-
תודה לרוני שהיא הראשונה שמכבדת טלי השנייה וכו
את יכולה לנקוב בשם רק של החמש הראשונות או כמה שתקבעי לעצמך
ואז לומר ותודה לכל מי שהצטרפה או נוספה או משהו כזה
וגם בלי מכבדת כל הכבוד לנטע שיושבת יפה לשלומית שעובדת ברצינות וכו
אני מלמדת כיתה ב,
אז אני גם כותבת את הקבוצות על הלוח
ומסמנת וי לקבוצות שמוכנות/יושבות יפה/ מתפללות או מברכות כמו שצריך
הכנתי גם חמש/שש מדליות של כוכב היום
וכל יום אני מחלקת לחמש/שש ילדות אחרות
עכשיו גם עשיתי פרויקט תפילה וברכת המזון-
טבלה של הקבוצות וקבוצה שיש לה 10 מדבקות הבנות יקבלו פרס קטן
עובד פלאים...
הרבה יותר מלקחת דברים או להעיר שקט שקט.
וכמובן הערות טובות ביומן..
בהצלחה רבה רבה!!
איך אתה גורם להם להישאר בכיתה בזמן ההפסקה?
לגבי החיזוקים- יש לכם רעיונות לתלמידי חטיבה?
(גם בחינוך מיוחד), קודם להבחין בין צבעים דומים לשונים, לדוגמא היא יכולה לבוא אלי עם שני משחקים באותו צבע, ולהגיד לי "זה דומה".או 2 משחקים אחרים "זה לא דומה".
יכולה להתאים בין משחק לבגד. היא פשוט שמה אחד על השני ורואה שזה אותו צבע...
וגם עבדו איתם על הספר מעשה בחמישה בלונים.
ממש פירקו אותו לגורמים.
כל יום למדו על בלון אחר, הראו דברים באותו צבע של הבלון וכו'... ככה לאט לאט היא למדה גם לזהות את הצבעים, אבל זה בגיל הגן, לא יודעת אם מתאים לרמה.
מישהי יודעת אם מותר לעשות כל שנה 30 שעות, ואז להתקדם בדרגה יותר לאט?
במקום לעלות כל 3 שנים, לעלות ב-6 שנים.
מקווה שהשאלה מובנת, תודה רבה!!!
אבל לא בדקתי אם העלו לה דרגה...
פשוט זה מה שהיא אמרה לי שהיא עושה
שאני שולחת קורות חיים כבר חודשים ארוכים לפני ולא מוצאת עבודה. זה פשוט מעציב 
הייתי השנה מחנכת לתקופה קצרה וכל כך כל כך נהניתי ועשיתי את העבודה שלי הכי טוב שרק אפשר, אז זו באסה!
השנה החלטתי להרחיב את המעגל ולעבור דירה אפילו אם צריך
מירושלים לאיזור המרכז \ שומרון \ גוש עציון \ בינימין
מי שמכיר תקנים פנויים עוד אולי.. ושומע על משהו..
אשמח לדעת מזה 
תבורכו,
וממש ממש בהצלחה לכולם מחר 
ה' יברך אתכם שתעניקו בצורה הכי טובה שיש ושתהיה שנת לימודים פוריה ומוצלחת!!!!
יעל מהדרוםשיהיה לך בהצלחה.
שלהבתחיהאני זקוקה לדפים, חומרים, תמונות, שלטי קירות וככל העולה על רוחכם הטובה
שמתאימים לכתה א המתוקים!!
כל דבר שיעזור, החל מאתר וכלה בדף עבודה מושקע, ישמח אותי ממש,
תבורכו!! בהצלחה רבה לכולנו 
בס״ד
מחפשת לשנה הבאה משרת קטנה בהוראת אמנות/ יהדות
באזור מודיעין/ ירושלים/ גוש דן.
איך מוצאים?
אני גם מחפשת.
איך זה הולך בירושלים?
איך קוראים לזה, מפקחת של משרד החינוך של מחוז ירושלים?
ושחנ"מ זה דרך התמ"ת, והם משבצים
אבל אם זה לבתי ספר אז זה דרך המנהלים של בתי הספר (ופחות דרך המפקחים)
אני פיניתי זמן ונסעתי (עם רכב) לבתי ספר שונים בעיר
ונתתי להם קורות חיים (למזכירה)
חיפשתי גם דרושה מורה לכיתה ב באינטרנט
וכשמצאתי בתי ספר שדרושים שם, שלחתי במייל
לבית ספר אחד שלחתי גם בפקס
למפקחות של הגנים שלחתי מייל,
ואם מפקחת לא ענתה אחרי כמה זמן, התקשרתי
ואז היא קבעה פגישה..
והדבר שהכי עוזר והכי צריך ואי אפשר בלעדיו-
תפילה 
המון המון בהצלחה!
ולא חוזרים
בס״ד
איזו חמודה!
לא התקבלתי.
(לא מפליא, נראה לי עשיתי רושם גרוע. אפילו שזה האולפנא שבה למדתי...).
די מזל, כי תכל׳ס זה גדול עליי (חינוך, כיתה ז)
ולא מסתדר עם המשך הלימודים שלי (שנה ד אבל בכל זאת).
הבעיה היא שעוד לא התקבלתי למשהו... קצת מדאיג.
בס"ד
שלום לכולם
אני בן 36 יש לי תואר ראשון ושני בכלכלה עד עכשיו עבדתי בבנקים
לא אוהב את העבודה, אין לי סיפוק בה ואני מרגיש די תקוע ואני מעוניין לעזוב את התחום
אחרי הרבה התלבטויות החלטתי לעשות הסבה להוראה
ההתלבטות שלי היא לגבי איזה מסלול לבחור מתמטיקה או מדעים
מכיוון שהתארים שלי מדעיים יש לי די הרבה פטורים במתמטיקה (9 ש"ש)
במדעים יש לי רק 2 ש"ש
אני אוהב את 2 התחומים עם עדיפות מסוימת למדעים
מכיוון שבגילי אני לא יכול להרשות לעצמי הרפתקאות יותר מידי גדולות אני צריך עזרה ביעוץ לגבי מה עדיף לי ללמוד ?
1. לאיזה מקצוע להערכתכם יש ויהיה בעוד כשנתיים ביקוש גבוה יותר?
2. באיזה מקצוע אוכל למצוא משרה מלאה (או כמעט מלאה)?
3. כנ"ל לגבי מציאת סטאז'
4.אם יש עוד פרמטרים שצריך לחשוב עליהם אשמח אם תרחיבו
תודה(:
1. בעיקרון היום יש יותר ביקוש למדעים, אבל בשנים האחרונות שלחו הרבה מורים לעשות הסבה למדעים, כך שייתכן מאוד שבעוד כשנתיים השוק יוצף במורים למדעים. א"א לדעת.
כשאני התחלתי ללמוד היו חסרים המון מורים למתמטיקה, אז הלכתי על מתמטיקה, וכשסיימתי את התואר (נכון, זה לא היה שנתיים, זה היה 3 שנים) כבר היה פחות צריך, והיה לא קל למצוא עבודה...
קשה להגיד מה יהיה בעוד שנתיים.
2. משרה מלאה, שוב אותו עניין שקשה לדעת. במתמטיקה יש יותר שעות לכיתה, אז יש קצת יותר סיכוי, אבל תלוי כמה מורים יהיו באותו ביה"ס שתלמד למתמטיקה וכמה עוד יהיה צריך... (אם מורה שהוא רק מורה למתמטיקה עוזב, אז באופן תיאורטי סביר שיש לו משרה כמעט מלאה, אבל לפעמים ביה"ס מחפש רק מורה לשליש משרה, ואז א"א לדעת...).
3. לא הבנתי את השאלה.
4. אני מכירה מספר מורות שהן גם מורות למתמטיקה וגם מורות למדעים, למדו את אחד המקצועות, ראו מה הצורך ועשו הרחבת הסמכה... (יש לך אולי אפשרות לשלב בלימודים קורסים משני התחומים? תואר כפול כזה?). בהצלחה!
ולמתמטיקה היום יש ביקוש או שקשה להכנס לתחום? (ראיתי פה בפורום מישהי שאמרה שקשה לה למצוא סטאז)
יש מקום כלשהו שמשרד החינוך מפרסם איזה מקצועות הכי חסרים לו?
תודה רבה
ולא קל למצוא עבודה. (לפחות באזור י-ם)
השנה הייתי בסטז וברגע האחרו ב"ה מצאתי.
מה שכן לא נראה לי שבמקצועות אחרים יש יותר ביקוש (יש לי חברות שלמדו מקצועות אחרים וגם אצלם לא קל.)
אגב אולי זה שאתה בן ייתן לך יותר סיכוי למצוא עבודה- היו 3 מוסדות שהייתי אצלם והיו ממש צריכחם אבל רצו מורה גבר.
תודה רבה על המענה
באמת נחשבת לסטאז'?
(עבודה בתגבורים לימודיים בבית הספר)
תודה.
בעיקרון שאלתי את המנהל היום האם העבודה אכן נחשבת לסטאז והוא אמר שכן.
אז נקווה לטוב בע"ה..
האמת עדיף לשלוח מייל
כדי שיהיה גיבוי לתשובה
יש הנחה בגן חיות?
או בגן הבוטני?
ב"ה
בעז"ה מתחילה שנה שנייה בהוראה בחינוך כיתה ט' באולפנא.
1. אני רוצה להכין קישוט למעל הלוח עוד לני תחילת הלימודים ומחפשת משפט לא חנוני מדי, אבל עם רעיון וכו'.. שיהיה משמעותי..
אשמח לרעיונות.. חשבתי על 'יש לך כנפי רוח..' אבל נראה לי משפט ארוך מדי וכבר חופר.. אולי משהו אחר?
2. שיעור ראשון- פותחים בשיעור חינוך? בתורה? מה אומרים על תחילת השנה? אני לא מצליחה לחשוב על פתיחה טובה..
3. מכתב לבנות לפני תחילת הלימודים- הייתם כותבים? גם ברמת 'אני המחנכת, נשמח להכיר, מספר הפלאפון שלי וכו'.. וגם ברמת הנהלים באולפנה- צניעות, משמעת וכו'..)
אשמח לרעיונות, עזרה תמיכה ועוד..
תודה רבה!
בהצלחה לכולם והמשך חופש טוב!
מכתב- נראלי פשוט שצריך, לא?
כמו לך, גם להם יש אינסוף חששות טיבעיים לקראת ההתחלה החדשה, ונחוץ לעשות איזושהי היכרות, גם אם רק וירטואלית.
כללי משמעת נראה לי לא שייך במכתב, זה סתם יוצר אווירת משטר עוד לפני שראו אותך אפילו, כך לפי ענ"ד.
שיעור ראשון- נראלי חינוך. הצגת עצמך, הכללים שלך וכו.
משפט יפה- לא עולה לי כרגע רעיון.
אולי על בסיס "ישלך כנפי רוח" את "האדם נמשל לציפור".....? מכירה?
משפט מעל הלוח- אפשר "מקום עלייה- בכל מקום". זה קטע מדהים של הרב דסלר.
הייתי גם פותחת את השנה בשיעור חינוך שבו נקרא ונדון את הקטע. בשבילי, בכל פעם שאני קוראת את הקטע זה נותן לי הרבה כוחות , תקוות ואמונה. לפי עניות דעתי הוא מצויין לפתיחת שנה מוצלחת בעז"ה!.
הייתי גם מקדישה בשיעור חינוך חלק לציפיות התלמידות ולציפיות שלי כמורה שלהן (ופה אפשר להכניס את כללי המשמעת ולהבהיר למה הם חשובים ונצרכים). דוג' לציפיות של התלמידות: חודש ארגון בסניף- איך הן חושבות ורוצות שישולבו המטלות הלימודיות?, נושאים שמעניינים אותן לשיעורי חינוך?, איזה כללי התנהגות הן רוצות להשרות בכתה? חלוקה לועדות וכו'. כמובן שאת בתור מורה בעלת הסמכות להנחיל את הדברים הסופיים- אם הן רוצות שבחודש ארגון לא יהיו לימודים בכלל את לא חייבת להסכים להן.... . המטרה היא לתת להן במה ואוירה שמקשיבים).
מכתב- הייתי כותבת מכתב היכרות ידידותי ללא נהלים.
בהצלחה!
כמו : ציפיות שלי מעצמי השנה, משמעות השם שלי, משהו שלא יודעים עלי וכד' ואחרי כן שיעור מעניין עם סיפור או הפעלה.
ביום הראשון אפשר לחלק דף ברכה וכל מה שתרצי לכתוב, במקום מכתב לפני
הן לא מקבלות רשימת נהלים כללית מהאולפנא עצמה?
כל בת בתורה אומרת על עצמה 2 משפטים אמיתי ושקרי והבנות מנחשות מה אמת ומה שקר
בשיעור תורה המורה היתה מביאה כתבה שקשורה לנושא לדוגמא על הנפילה של עמ"י במעמד הר סיני עם חטא העגל המחנכת הביאה כתבה על חתן וכלה שהתחתנו ונפטרו באותו יום מתאונה
רעיונות לשיעורי חינוך וחברה הקשורים לנושא/דמות יתקבלו בברכה (מדרשים, הפעלות, שירים, סרטונים)
ברשותכם אתחיל:
מדרשים
* מר עוקבא ואשתו - לימוד המדרש בעיון, השוואה בין הצדקה של מר עוקבא לצדקה של אשתו. חלוקה לקבוצות בנסיון לסדר את 8 מעלות הצדקה של הרמב"ם ודיון. הדגשה שכל אחת מהמעלות הנה "מעלה".
* נחש בליל כלולות- הסיפור הידוע על בתו של ר' עקיבא. ניתן לפתוח את השיעור במשפט "צדקה תציל ממוות" ולשאול את התלמידים מה הכוונה- את מי הצדקה תציל? את הנותן או את המקבל? קריאת הסיפור ודיון (אין לי רעיונות ספציפיים לנקודות לדיון כרגע...)
* שמואל ואבלט
סרטונים
לגבי דמויות החמ"ד, ניתן להיעזר באתר: http://kapach.co.il/
לא נורא
פנסאי

אשמח לקבל רעיונות לתכנית שנתית ..וכן רעיונות בפועל! =)
ומה עושים בשיעור הראשון לכיתה א'?
מה הכי מתאים להם?
תודה רבה!!
בס״ד
אם את מלמדת ביסודי, אז תכנית של הכרת מושגי יסוד:
צבע, קו, כתם,
טכניקות שונות
ו״יצירות מופת״ מתולדות האמנות.
אולי כדאי בשיעור הראשון להגדיר מה זה שיעור אמנות
מה צריך להביא (תיקיה? בגדים ללכלוך? קלסר? בלוק?)
נראה לי שאני הייתי מתחילה בצבע.
שיעור ראשון- לדבר על צבעי היסוד
מה קורה אם מערבבים
ולתת להם לנסות כמובן.
לדעתי עדיף בפלסטלינה- הכי פחות מלכלך, במיוחד אם זה השיעור הראשון והם עוד לא התארגנו.
אפשר ללמד/ להשמיע את השיר ״באמצע היום הצבע באדום פגש ברחוב בצבע הצהוב״
http://shironet.mako.co.il/artist?type=lyrics&lang=1&prfid=4196&wrkid=20147
ותוך כדי כל ילד מערבב חתיכות קטנות.
את יכולה להדגים למשל בגואש
ובסוף אולי לתת להם לצבוע ציור עם מריחות פלסטלינה
כשיש להם רק את צבעי היסוד והם צריכים להרכיב את הצבע שהם רוצים (אולי זה טיפה מורכב להם?)
(לא ניסיתי את השיעור בעצמי... עשיתי רק לקבוצה מאוד קטנה).
בשיעורים הבאים/ אם יש זמן בשיעור אפשר להרחיב על ערבוב צבעים ויצירת גוונים- מה קורה כמערבבים מעט כחול והמון אדום וכו׳.
חלוקה לחמים וקרים (תציירו משהו עצוב בגווני כחול, משהו שמח באדום)
בהצלחה! איזה כיף לך!

זה באמת לא קל...
(אבל אולי עכשיו יפתחו עוד כיתות א... אז יהיה שוב עוד ביקוש למורים
)
כדאי לבדוק על משרות פנויות באתר של הסתדרות המורים, וכן, כמו שכתבה יעל מהדרום, לנסות להיכנס על תקנים של מילויי מקום, זאת דרך מעולה שיכירו אותך וירצו להשאיר אותך אצלם!!
אולי כדאי גם שתכתבי באיזה איזור ומה את מחפשת, אולי מישהו פה יוכל לעזור?
בהצלחה! ולא להתייאש...
לצערי יש לי הרבה ניסיון בעניין חיפוש עבודה, ואני מאוד מרוצה במקום שאני נמצאת היום!
חיפשתי כבר בכל המקומות האפשריים!
שנתיים מחפשת עבודה קבועה. בינתיים מילויי מקום לא ממש הובילו אותי למשהו.. (חוץ מניסיון שכרגע לא מרשים אף אחד..)
תכלס רק מנצלים במילויי מקום. שילמו לי רק לפי מה שעבדתי (טיולים/חופשים כלום..) יצאתי עם 2000 בחודש. בדיחה...אפילו שכירות זה לא מכסה.
ומשהו קבוע קשה מאד למצוא....
הייתי במצב שלך, יותר משנתיים!!!! (ויותר מ3)
את יכולה לבוא לאישי בשמחה ואספר לך את כל קורותי...
אני גם מורה למתמטיקה וגם באיזור ירושלים (והסכמתי קצת להתפשר...).
אני מבינה שעבדת דרך עמותה? גם אני עבדתי חצי שנה דרך עמותה, וזה באמת זוועה!! (אלא אם זו עמותה אם אותם תנאים של משרד החינוך, כמו שעבדתי השנה, אבל זה לא נשמע מדברייך...)...
באמת אין לי מה להגיד לך חוץ מלהבין את התיסכול והבאסה שלך, תאמיני לי שאני ממש הייתי שם!!
אני שולחת מכתב ששלחו לי לגבי מציאת משרות, אני לא יודעת אם יעזור, אבל מקווה שכן.
את מתפשרת על גיל ומקצוע?
אם אשמע על משהו אני אפרסם פה בלי נדר...
ושוב, מוזמנת לאישי...
גם מחפשת עבודה (וזאת ההזדמנות להגיד שאם מישהו מכיר משרה של מורה לחינוך מיוחד באזור ירושלים/ תל אביב, אשמח לשמוע
)
ונראה לי בעיקר צריך לא להתייאש ולדעת שבסוף מוצאים את המקום, גם אם לוקח זמן...
מלא מלא בהצלחה!!
כיוון שיש פה מידי פעם אנשים שמחפשים, נראה לי שכדאי שזה יהיה בשירשור נפרד...
אני מעתיקה משהו שמישהי כתבה בשירשור אחר, ואם יש לכם עוד הצעות, מוזמנים להציע, לטובת כולם...
בהצלחה!
לישיבה התיכונית "נתיבות חיים" שבפסגת זאב אנו זקוקים למורה לשנה"ל הקרובה עבור
> כיתות י'-יב'.הכנה לבגרות 3 ו-4 יח"ל במתמטיקה.
>
>
>
> היקף המשרה כ-15ש"ש בפועל,על פני שלושה ימים בשבוע.
>
>
>
> קו"ח למייל: yosbbi@gmail.com
>
>
>
> בתודה ובברכת חופשה נעימה.
>
> יוסי בן ברוך
>
> רכז מתמטיקה
>
סתם עניין אותי, כי הייתי בת שירות בנתניה ואני מכירה את בתי הספר..
לא שאני מחפשת עבודה או משהו