מישהי מלמדת בחוברות הנ"ל.
מחפשת תכנית לימודים שנתית.
אשמח מאוד!
מישהי מלמדת בחוברות הנ"ל.
מחפשת תכנית לימודים שנתית.
אשמח מאוד!
שלום לכולם,
במסגרת הסבה להוראה, אני כותבת עבודה על הוראת נצרות בחינוך הדתי-\מה מלמדים, באילו מסגרות, האם חומר הלימוד בנושא מועבר או שמתחמקים ממנו וכו'
אם יש כאן מורים להיסטוריה, אזרחות, מחשבת או כל תחום בו נוגעים בנצרות בבתי הספר-
אשמח לעזרתכם
תודה
אתי
אם הילד שלך לעולם לא ידע מה זה סמים זה בורות?
אם הילד שלך לעולם לא ידע איך רוצחים זה בורות?
למה זה כן בורות...?
כשיש שמועה שלומדים את הספר "מיין קאמף" או כל ספר אנטישמי אחר בחו"ל כולם קופצים ומגנים....
כל שכן אם ילמדו בארץ...
למה? איפה טענת הבורות? רק רוצים ללמוד עוד דעה... מה קרה
יודעים טוב מאד שדעה שהיא רעה ומסוכנת לא לומדים אותה ולא דנים בה
ומי שבכל זאת לומד כנראה שיש לו זיקה והערכה לרוח הדברים...
ככה גם פה... מי שלומד על דת אחרת כנראה שיש לו איזשהי הערכה אליהם...
אני יודעת מי זה. ובחיים לא ישבתי לעשות סיכום עליו.
אם אני לא יודעת כל פרט ופרט בחייו הטמאים זו בורות?
סיימנו ללמוד על כל פרטי חייהם של כל גדולי ישראל?
למה?
כי *סיפור אמיתי* תגמור הבת את האולפנה, ותלך לדירת שירות, ותתעניין מה החברה בדירה קוראת. הברית החדשה. מסתבר שהיא יהודיה משיחית. בטח שמעתם על התופעה.
ואז היא תגיד - אבל ישוע היה יהודי טוב, התפלל 3 תפילות ביום ואכל כשר וכו' - ואז הסכנה היא שהבת המסכנה תלך לברר, ותגלה שזה נכון. ומשם המדרון חלקלק בעיניי.
כי הוא היה יהודי לכל דבר ועניין, ורק התלמידים שלו ייסדו את הדת החדשה.
באותה מידה למדנו על המוסלמים, הקראים והשומרונים.
לעניות דעתי חבל שלא למדנו גם על הרפורמים והקונסרבטיבים.
אתה מדבר על ידע, שלא יהיו הפתעות... קצת ובמידה זה טוב.
אבל יש הבדל בין לתת קצת ידע לבין לתת עבודת סיכום.
כשבן אדם כותב עבודה הוא מתחבר אליה!
כל אחד ברמה אחרת. אבל מתחברים.
וגם ברמת הידע אני חושבת שיש הבדל בין גילאים, שצריך לתת רק את המינימום הנדרש.
הראש לא צריך להיות עסוק בטומאה. אלא באור.
בטח ראש של ילדים.
מדובר פה על כיתה ז'. לא על יב'...
בגיל קטן לא תמיד קולטים את האידאולוגיה ההגיונית אלא את האווירה.
סיפורי הילדות על עלילות הדם, ילדים במנזרים וכדומה הספיקו להרבה חברות שלי כדי לקבל בחילה ורתיעה פיזית עד היום כשרואים באקראי כומר בירושלים.
הגיון תן להם קצת כשיגדלו.
כמובן שאם הנושא עולה, מתייחסים ועונים תשובות אמיתיות.
אבל כל דבר במינון ובאמצעי ההוראה המתאימים. לא לנפח את זה מעבר לדרוש.
אם למשל הייתי נתקלת בספר לימוד כזה, כמורה הייתי מקדישה זמן כדי להסביר בכללי מעט סקירה היסטורית ובעיקר להסביר למה אנחנו לא נעבוד בדפים האלו. להסביר איזושהי בעיה בנושא בקצרה. אולי הייתי מראה לילדים כותרת או שניים ומראה זעזוע כדי שיבינו שאני לא מסתירה מהם. פשוט גם לי לא מתאים לעסוק בזה. ונותנת מענה לשאלות שיעלו. וזהו, עוברים לנושא הבא. לא יותר משיעור!
גם כשלומדים "כוזרי" יש טעימה קטנה בהתחלה, אבל מהזווית הנכונה זה נראה אחרת. כפי שאמר דבש חריף, "דע את האויב" זה דבר חשוב. בזמן האחרון המיסיון בארץ עולה יותר על פני השטח. צריך לדעת על האופי השקרי של הדת הזו, ולהבין למה אנו מתפללים 3 פעמים ביום שיאבדו.
אני לימדתי השנה ורק נגענו בזה קצת,
ללמוד את העקרונות והשוונו את זה לי"ג עיקרי האמונה לראות שהכל שקר.
אבל נראה לי שבכל בי"ס ואפילו כל מורה נוגע בזה בצורה שונה.
לי היה חשוב שהתלמידים יבינו למה הנצרות רודפת את היהדות (הסתירה שהעם היהודי נותן לנצרות בעצם קיומו)
אם עושים את זה בהתמקדות בטוב. וההשוואה חדה וברורה יש לזה מקום במידה מסוימת בכיתות שאנחנו יודעים שיבינו את זה. לא הייתי מגזימה עם זה. אבל בנגיעה..
מגמת לימודי א"י. החומר שנוגע לנצרות- (אין הבדל בין ממלכתי לממ"ד כאן) קשור גם בארכיאולוגיה- כנסיות עתיקות, המבנה שלהן וכד', ומהצד ההסטורי- תחילת הנצרות, המסורות הראשונות של הנצרות, היהדות הגלילית אל מול הנצרות והנצרות היום בגליל- אילו מקומות קדושים להם, מה קרה או לא בכל אתר וכד'. וגם על המדיניות של מדינת ישראל לגבי אתרי תיירות נוצריים.
כמו כן- מלמדים על הביזנטים והצלבנים, כמובן.
תכל'ס החומר היה בשליטתי, מכיוון שזו בגרות פנימית, כך שיכולתי לסנן.
אישית- לא נגעתי בכלל בנושא ארכיאולוגי של כנסיות. היה לי מספיק ארכיאולוגיה מרתקת גם בלי זה, ומכיוון שבכל מקרה לא שייך לבקר בכנסיות, אז זה ירד מהפרק. מה שכן- ביקרנו בשרידי מנזר ביזנטי, והיינו אמורות להגיע למבצר צלבני.
מהצד ההסטורי- היה לי חשוב שידעו מה קורה היום בשטח- שחלק מהערבים הם נוצרים, מהם האתרים הקדושים שלהם, מה המדיניות של המדינה. כמו כן היה לי חשוב בעיקר לעורר דיונים לגבי הנושאים האלה ולגבי עצם הדת האחרת.
הן גדולות, כיתה י"ב ובדיון עלו הרבה נקודות מעניינות של אמיתות היהדות, היחס שצריך להיות או לא כלפי הנצרות וכד'.
בנושא של מסורות מהברית החדשה וכד' לא נגעתי. לא היה לי זמן ולא הייתי בטוחה שזה נצרך כ"כ.
באופן כללי אני כן חושבת שצריך לדעת את הבסיס. שלא נהיה בורים לגבי הנוצרים. זה חשוב כדי לדעת לזהות אלמנטים נוצריים בתרבות שסביבנו ובעולם שסביבנו. זה חשוב כדי להבין מהלכים שקורים גם היום.
לא חשוב שכולם ידעו מה בדיוק ישו עשה או לא. אבל חשוב שידעו מהם יסודות הנצרות, מהם עקרונותיה, מה בה בעייתי מבחינתינו, וכד'.
אני לא חושב שלמדנו בכלל על הנצרות, לצערי.
דמשכא. = מינות שזו נצרות יכולה למשוך את האדם . לכן אם לומדים צריך ללמוד רק את השלילי שבהם .
המושך בנצרות שהיא אומרת שאפשר להיות טוב ומאמין בלי לקיים מצוות . מה שנקרא , דתי בלב . בעיני חז"ל הקדושים ה אסון . כי תיקון עצמנו והעולם תלוי בקיום מצוות , ולא רק בהצהרה ריקה על אמונה .
בהצלחה
סטאז' בקיצור 
ואני מרגישה קצת אובדת עצות, במיוחד בזמן הקצר העומד לרשותי 
מה אני עושה?
מה אני צריכה לעשות?
ממה אני מתחילה?
איזה כללים אני קובעת בכיתה?
איך אני מקשטת את הכיתה?
איך אני מספיקה להכין תכניות לימודים?
מה עושים בשבועות הראשונים של השנה?
מה אני אומרת באסיפת הורים?
טיפים יתקבלו בשמחה ובברכה עצומה 
יש לך מורה מקבילה?
אם כן, אז דבר ראשון לדבר איתה ולהתייעץ איתה.
דבר שני כדאי להשיג חומרים ממורות שונות, יכול להיות מכל בית ספר, שיהיו לך קלסרים עם חומרים בכל המקצועות שאת צריכה ללמד כדי שיהיה לך חומרי גלם למשך כל השנה.
דבר שלישי צריך לדעת מהם הנהלים והעקרונות של בית הספר, זה יעזור לך בכל מיני דברים. אני לדוגמא עבדתי במקום שתוכניות לימודים יושבים עליהן כל מורות השכבה ביחד עם המנהלת... היום זה לא ככה אצלינו. ויש מקומות שרכזי מקצוע מכינים תוכניות לימודים. בקיצר, את צריכה לבקק.
בשבועות הראשונים של השנה - מלמדים... כמובן צריך שיעור פתיחה וכו'.
כללים תחשבי מה חשוב לך. ויש דברים שאפשר להוסיף גם במהלך השנה. יש עקרונות כלליים של ביה"ס שאת חייבת להתייחס אליהם...
אסיפת הורים. קודם כל הייתי מחכה קצת. זה לא לפני תחילת השנה, נכון? אז חכי. יכול להיות שגם יתנו לך הנחיות בביה"ס... בעיקרון היה פה פעם שירשור על זה וכתבתי שם כל מיני דברים להגיד באסיפת הורים, אז את יכולה לחפש בפורום... זה נראה לי היה בדיוק בתחילת שנה שעברה...
וקישוט כיתה, זה גם החשש שלי. בעיקרון כדאי לקחת רעיונות ממורות שחינכו ב'. אבל בגדול לוח לעברית, לוח תורה, מעגל השנה לוח מודעות, לוח חשבון וכד' את עושה רקעים לכל לוח וכותרת ושאר הדברים משתנים במהלך השנה לפי הנלמד...
בהצלחה!
כמו שאמרו לפני- לצלם ממורות אחרות, שווה להשקיע בזה זמן.
ותזכרי שבתחילת השנה- הרמה היא סוף א, לא מזמן רכשו את הקריאה ואותיות הכתב, חייבים חפיפה עם המורה הקודמת מה הן יודעות ואם כולן קוראות בשטף.
2.תדאגי להצטייד במדבקות, מחזק ומעודד ושימושי בכיתה ב'. (אפשר גם בייגלה, עדשים, סוכריות קטנות וכד' אם את מתחברת לעידוד חיובי עם צ'ופרים, כל מי שסיימה משימה ארוכה וכד', או לכל מי שברכו כ,כ יפה ברכת המזון (אפילו כשזה כל הכיתה!!) ולשבח אותם כשהסוכריות נגמרות מהר, סימן שהן כיתה כ"כ טובה)
מומלץ להרבות ואפילו להפריז בהערות טובות להורים- כמובן רק על דברים אמתיים...
הערות שליליות- אפשר להצמיד בפתק נפרד, ואחרי שהחתימו- להוריד מהיומן. והלוואי שלא תצטרכי הערות כאלו להורים...
בהצלחה!
בתור אמא שמקפידה על בריאות ועל רמה גבוהה של כשרות אני ממש נגד סוכריות.
בייגלה-עוד מילא.. אבל סוכריות, ממש לא בא בחשבון.
ואם פותחת השרשור לא רוצה להתעמת עם הורים בשנה של הסטאז'- המלצתי היא לא לצ'פר בסוכריות.
אפשר לצ'פר בנקודות טובות וכל 10 נק' שווה פרס (שעולה שקל) וכו'
ובכל זאת חושבת שאכן יש לשים לב שהילדים לא מקבלים מעל ומעבר סוכריות, ממתקים וכו'.
לפעמים עושים מיליון מסיבות בכיתה (כל אחד במקצוע שלו) וזה באמת מעל ומעבר, אז כן חשוב לשים לב.
אבל מסכימה איתך מאוד על ההערה! תודה.
אם זו שנת הסטאז' שלך אז צריכה להיות לך מורה מלווה .
תוודעי שיש לך כזו ותשאלי אותה את כל השאלות שלך היא אמורה ללוות אותך בכל שלב במיוחד בהתחלה.
בהצלחה רבה.
נחשונית יהודיתציליגילימימי ושואל שאלות באמת העליתן נקודות שלא חשבתי עליהן.
בפרט הקטע של החפיפה שבכלל לא עלה לי לראש וזה באמת ממש חשוב!
אני באמת אברר אי"ה את כללי בי"ס, והלוואי שכותבים כמה ביחד את תכנית הלימודים, זה ממש יקל..
לגבי הצוות, השיבוץ אמור להיות אי"ה רק מחר
ובשלישי יעדכנו את הצוות בשיבוץ
וישלחו לי את רשימת הספרים שאני אמורה ללמד.
המורה המקבילה שתהיה היא כנראה תהיה המורה המאמנת שלי אי"ה..
לגבי החומרים, אין לי מושג מה אני אמורה לצלם או לקחת כי זה בי"ס פרטי מדעי כזה, רמת לימודים גבוהה
אז אין לי מושג מאיפה לקחת חומר שיכול להתאים 
(כנראה מהמורה המקבילה או ממורות מהצצות שיש להן חומר, אבל אני עדיין לא מכירה אף אחד
)
לגבי הקישוט כיתה, ב"ה במהלך השנים של העבודה מעשית או כשנכנסתי לגנים שונים צילמתי את הפינות של הקיר
אבל עדיין אין לי מושג איך לעצב את זה בעצמי
בפרט שעוד לא ראיתי איך נראית הכיתה..
אין לי מושג מה הלו"ז של היום הראשון אבל בטח נעשה איזה משחק היכרות כזה
ואז חשבתי לעשות להם גם פעילות על חשיבות הכללים,
לומר להן עכשיו נשחק משחק בלי לומר את הכללים והן יגיעו לזה שצריך כללים
למה צריך כללים, איזה כללים אנחנו מכירים, שגם הוראות זה כללים, כמו שיש לנו בתורה
ולהגיע לזה שגם בכיתה צריך כללים (למה וכו) ואיזה רעיונות לכללים יש להן
ואולי לקחת משם כמה רעיונות
ואז כשהן שותפות לתהליך ומבינות את החשיבות של זה הן יהיו חלק בע"ה 
רעיונות לפעילויות פתיחת שנה יתקבלו בשמחה (:
חשבתי לעשות פרויקט שמירת הלשון כזה, ללמוד כל בוקר לפני התפילה הלכה או שתיים
ולהוסיף את זה לקיר הלכה וכשנסיים את הספר לעשות מסיבה או משהו כזה..
ולאנונימי, תודה רבה!
לפעמים צריך את המישהו מבחוץ שיראה לנו את מה שיש בפנים 
1. אפשר להכין מכתב טוב מוכן עם שורות ריקות -לכבוד... בתכם... התנהגה למופת... ולצלם
2. לבדוק מי מצלם ומדפיס במדפסת ומכונת צילום? אם זה אב בית אז מתי להגיש צילומים.
ג. בגן הסברתי לילדים שאם בכביש לא היו שומרים על הכללים אז... וכך גם לגבי הכיתה
ערב טוב
קודם כל: ממש ממש בהצלחה!
אתה עומדת בפני אחד התפקידים החשובים על פני כדור הארץ - חינוך ילדי ישראל! יה"ר שהקב"ה ילווה אותך כל רגע.
עכשיו לגוף העניין, יישר כוח לכותבים הקודמים ש"האירו" לך את הדרך באור נכון,
ברשותך אוסיף כמה נקודות למחשבה שלא ראיתי שהתייחסו אליהן קודמי:
כמורה את ה"מגדלאור" של הכיתה, תלמידיך מסתכלים עליך והולכים לאורך! שימי לב להיות ברורה, לדעת מה חשוב לך ועם זה לרוץ קדימה.
יש לך ניסיון "קצת" יותר מהתלמידים, לכן את צריכה לקבוע את הכללים לא הם, הם רוצים לשמוע ממך מהם הגבולות הנכונים ואיפה להעמיד אותם!
תצפי מהם לשתף איתך פעולה, הם רוצים זאת, גם אם כלפי חוץ זה לא תמיד נראה.
זכרי תמיד: אין לך מושג מהם היכולות של כל תלמיד, אף אחד מאיתנו לא מנצל במקסימום את שכלו, כל אחד מסוגל יותר ממה שהוא עושה! לכן אל תחששי לדרוש מהם, הם יפתיעו אותך כמה הם מסוגלים ללמוד ולדעת.
בהצלחה רבה
מורה...
נחשונית יהודיתולגבי הממתקים,
גם אני נגד כל המתוקים האלו, סוכריות וכל מיני
לכן אני אנסה למצוא את מה שכביכול הכי פחות יכול להזיק
אבל הגיוני מאוד שכן אשתמש בזה..
בכל זאת, הם ילדים.
כמובן שזה לא יהיה האוויר לנשימה 
תודה

יעל מהדרום(מניסיון אישי...)
וצריך רק להתפלל ולהאמין שה' ישלח לנו את הדבר הנכון בזמן הנכון.
מה שכאב לי גם זה שהלכתי לראיון ואמרו לי לבוא לשיעור נסיון ובאתי ובסוף לא חזרו אלי בתשובה והתחמקו
אני באופן עקרוני יודעת שכשעבדתי בעבודות שונות לא הרגשתי סיפוק וכיוון שבעבודתי כמורה אני מרגישה הרבה סיפוק לרוב, אז אני חושבת שזה המקצוע הנכון והטוב ביותר בשבילי.
יש לי חברה שהיא גם מורה עם וותק בערך כמוני ולא מרגישה סיפוק, אז אני לא יודעת להגיד לך. כל אחד ומה שמתאים לו...
אני חושבת שזו עבודה מאוד מספקת. השנה עבדתי כמורה סייעת, וכמעט לא הרגשתי סיפוק מהעבודה היה לי ברור שאני רוצה לחזור לחנך כיתה למרות שזה הרבה יותר קשה, אבל לי זה נותן הרבה סיפוק, אז אני מאוד מבינה אותך אבל לא יודעת להגיד לך מה נכון עבורך...
שיהיו בחירות טובות ובהצלחה!
להתחיל בהיקף משרה קטן ולראות איך הולך. הילדים היום הם בעלי ביטחון עצמי ברובם ולא לכל אחד מתאים ופשוט לשלוט בכיתה

שרבובאחרונה
תלמידים עם אוטיזם בתפקוד נמוך (גננות או מורות א-ב בחינוך הרגיל גם יכולות לעזור...).
יש לי עוד פחות משבוע שיעור נסיון ואני קצת בלחץ!!
אשמח לכל עזרה!
תודה רבה
כיצד נגן על עצמנו מפני השמש..
הכנתי על זה שיעור.
רוצה שאשלח לך חומרים?
בהצלחה
שלום,
אני סטודנטית לחינוך ועלי להגיש עבודה על אירוע אלימות שהתרחש בבית הספר.
אשמח לשיתוף של מקרה אלימות בבית ספר שנתקלתם בו או שמעתם עליו.
הפרטים שאני צריכה:
תגובת המערכת, דרכי טיפול והתערבות.
פרטים לגבי התלמידים שהיו מעורבים באירוע הן כתוקפים והן כקורבנות..
הפרטים לגבי התלמידים צריכים להתייחס להיבטים הבאים:
תודה רבה,
שולמית.
לשנה הבאה באזור הנגב הצפוני בבית ספר יסודי.
אודה לעזרתכם.
תעודת השתתפות בתכנית - מיועד לתכנית מצויינות במתמטיקה \ מתמטיקה ומדעים.
יש לי דוגמא שהציטוט שמתחיל אותה "אשרי אדם מצא חכמה ואדם יפק תבונה"
מחפשת משהו אחר משום מה.
יש למישהו?
תְּקוּפוֹת וְגִמַטְרְיָאוֹת, פַּרְפְּרָאוֹת לַחָכְמָה. [משנה אבות ג' י"ח]
מי שחסרה לו יד אחת בחכמת העולם, חסרות לו עשר ידות בחכמת התורה. [הגר"א]
וכדאי לחפש גם ציטוטים של הרב קוק בעניין. כמעט בטוח שיש כאלה. במאמר הנ"ל יש כמה, חלק ממה שמודגש בכחול. בטח יש עוד. http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/taleley/hohmat-2.htm
"על כן יאמרו המושלים בואו חשבון"
(חומש במדבר פרשת חוקת)
(נערך)
היי, אני מחר מתחילה בע"ה שיעורים פרטיים באנגלית לילד שעולה לכיתה ט' (ישיבה תיכונית). האמא אומרת שהוא לא יודע כלום ושאתחיל איתו מהבסיס, אז מבחינת דקדוק אני יודעת מאיפה להתחיל.
הבעיה שלי- אוצר מילים. מה הרמה שאמורה להיות לו? ללמד מיומנויות חיפוש במילון והבנה עצמית או לעבוד ממש על אוצר מילים? כמה הוא צריך לעבוד על כתיבה לפני כיתה ט'?
תודה!
מורה מחליפה בכיתה ב'. יש שם ילדים שכבר הוציאו אותי מדעתי. ... איך שורדים עוד שבועיים???
יש 5 כוכבים קבועים כל אחד מהם עם סיפור יותר מורכב מהשני... ה' ישמור... מסכנים ממש....
יש לי אפשרות להוציא "אקויולנטי לתואר" ראשון די בקלות ( יקח לי פחות זמן ויעלה הרבה פחות כסף).
מה החסרונות בדבר כזה (ביחס להוצאת תואר) אם אני מתכנן להמשיך בהוראה?
כרגע אין לי תעודת הוראה, וכיום אני לא מכיר אפשרות להוציא תעודת הוראה ללא תואר, האם יש לי מה לעשות עם "אקויולנטי לתואר" בלי תעודת הוראה?
תודה!
תואר אקוויולנטי נותן זכאות למשכורת כאילו יש לך תואר ראשון אבל אם יש משרה שהדרישה היא תואר ראשון אקדמאי- זה לא נחשב שיש לך. כלומר יש תפקידים שיהיו חסומים בפניך אם אין לך תואר אקדמאי מלא.
היום גם יש דברים שנדרש בשבילם תואר שני- ועם תואר ראשון אקוויולנטי לא תוכל לעשות תואר שני.
עד כמה שאני יודעת -אם רוצים להשלים מאקוויולנטי לתואר אקדמאי יש המון דרישות, כמעט כמו לתואר האקוויולנטי עצמו - לכן נראה לי לא משתלם לעשות אקוויולנטי.מה שאני יודעת זה לגבי תואר שני. אולי זה אחרת בתואר ראשון אבל לא נראה לי.
בהצלחה
תואר אקווילנטי לא שווה ללא תואר.
בכ"מ כדאי להרים טלפון למשרד החינוך או להסתדרות המורים-הם מאוד בקיאים בעניין
פעם לעובדי הוראה זה לא היה משמעותי ההבדל,
אבל בשנים האחרונות כבר גדל והולך הביקוש לתואר אקדמאי , ורבים מבעלי התואר האקוויולנטי, למרות שמסודרים היטב בעבודה ומשתכרים כמו חבריהם האקדמאיים- הולכים לעשות המרה.
היום יש המון השלמות השכלה לחרדים: השלמת תעודת הוראה לבעלי תואר אקוויולנטי,
המרה מאקוויולנטי לאקדמאי ועוד.
איפה אתה עובד??
אם הכיוון הוא משרד החינוך- עדיף לכתחילה להוציא תואר הכי טוב שיש,
במקום לעבוד פעמיים.
ליתר פרטים מה בדיוק ואיך עושים את זה- אפשר לפנות באישי.
אשמח לרעיון למסיבת פרידה לכיתה א בחינוך מיוחד כיתה תוססת מאוד