לפנימיית "אולפנת נוה שרה הרצוג" בבני ברק,
דרושה מדריכה חינוכית הרואה בחינוך- שליחות!
* אפשרות למשרת הדרכה לנשים נשואות שגרות באזור המרכז (ללא מגורים במקום)
לפנימיית "אולפנת נוה שרה הרצוג" בבני ברק,
דרושה מדריכה חינוכית הרואה בחינוך- שליחות!
* אפשרות למשרת הדרכה לנשים נשואות שגרות באזור המרכז (ללא מגורים במקום)
שלום,
בהתאם למארז מתנ"ה - מארז תכנון ניהול והיערכות לשנת תשע"ו אני זקוקה לחומרים לבניית תכנית עבודה בין ספרית לבית ספר יסודי, כיתות ג'-ד' בנושא השואה
אשמח לרעיונות ועזרה
תודה,
אורנה
אני יודעת שיד ושם כתבו תוכנית ללימוד בנושא השואה.
אבל אני חושבת שזאת תוכנית רק לקראת יום השואה (לא בטוחה).
אולי כדאי לנסות לברר דרכם?
בהצלחה.
דחוף..
מה את רוצה שהם ידעו?
לקרוא את כתב רש"י?
להבין מה זה כתב רש"י?
יש חוברת שלומדים בכיתה ג' על כתב רש"י. לא זוכרת את שמה, אבל יש ספרי לימוד בנושא. תנסי לברר. אבל כמובן זה לשנה שלמה, לא שיעור אחד.
אני סטודנטית לחינוך, ובקורס רש"י על התורה שיש לנו המרצה אמרה שיש שיטה ללמד כתב רש"י לילדים שמתקשים בזה- והיא לעשות את זה בשלבים. קודם כל לקרוא בכתב מרובע-רגיל; אח"כ לקרוא בכתב רש"י- אבל כשהאותיות הקשות הן בכתב רגיל (נגיד צ', א'... כל מיני אותיות ששונות מהכתב הרגיל בכתב רש"י) ואז לקרוא כתב רש"י רגיל.
החידוש בשיטה הזאת הוא השלב האמצעי- שבו מביאים לתלמיד קטע של כתב רש"י, והאותיות הקשות הן בכתב רגיל.
בהצלחה!!
את הנושא בצורה קצת מעניינת?
- [שבר מעורב]
דווקא את הנושא של שבר מעורב, אין לי רעיון ספציפי...
אבל לשברים אפשר ללמד עם רצועות שברים, שהם יסדרו אותם.
שהם יחלקו דברים לפי שברים.
אפשר להעמיד את כל הכיתה ולבקש ש(לדוגמא) חמישית מהכיתה יבואו ללוח וכל מיני משימות כאלה...
יש גם כל מיני יישומונים באינטרנט באתר של השבחה, גלים ואופק (מט"ח) אם יש לך סיסמא. (להשבחה לא צריך סיסמא).
בהצלחה.

שוברת גליםאני כיום בת 28 וממש זוכרת שיעור בכיתה ה בו המורה לימדה שברים,הביאה מלא פנקייקים וחתכה אותם בצורות שברים שונות,על חלקם מרחה ריבה או שוקולד וכך היא לימדה אותנו. זה היה מדהים! מומלץ.
אני כיום בת 28 וממש זוכרת שיעור בכיתה ה בו המורה לימדה שברים,הביאה מלא פנקייקים וחתכה אותם בצורות שברים שונות,על חלקם מרחה ריבה או שוקולד וכך היא לימדה אותנו. זה היה מדהים! מומלץ.
כמובן לאחר ציורים של צורות שונות:
לצייר קודם ריבוע 10 על 10 שבו יש 100 חלקים.
כדי להמחיש את האחוז - חלק מתוך מאה - התבנית עם הבסקוויטים עושה את העבודה.
אבל את הרעיונות כמובן את יכולה לממש.
אם את בוחרת לקנות פיצה לכל הכיתה (?) זה כמובן ממחיש מעולה את השבר המעורב - שהרי מגש פיצה אחד לא יספיק לכל הכיתה...
בהצלחה.
אנחנו הכנו עוגה עם מתכון שהיה בו כוס ורבע מים כוס וחצי קקאו וכד'... מאלץ את הילדים לחשב שליש כוס בעין... אפשר להביא את המתכון בצורת שבר מדומה. כשזה קשור למשהו ייששומי הם קולטים יופי.
במטח הם היו מסבירים את זה עם קנגרו שקופץ על ציר המספרים בקפיצות של רבע או שליש וכד'...
אפשר להוציא את הילדים לקפוץ על ציר מצוייר במגרש
בהצלחה
אחת הדרכים החשובות ללבו של התלמיד נסללת כאשר אנו מחווים את דעתנו האישית על החומר הנלמד.
אמירות כמו: "האמת אני לא אוהבת שברים כי זה נושא שקשה להבין", "שברים זה נושא שבהתחלה היה לי קשה אבל ברגע שהבנתי את הרעיון הוא נהיה לי קל כמו חיבור וחיסור" וכו'. ואפילו יותר טוב "להכפיל שברים זה הרבה יותר קל מלחבר אותם, אז אנחנו נתחיל מכפל, ואחרי שתשלטו בזה לחבר אותם".
אחווה את דעתי האישית על שברים:
1. שברים הם הפעולה ההופכית של כפל. פעולות הופכיות הן בדרך כלל קשות יותר (כמו חיסור ביחס לחיבור).
2. הכפלה וחילוק של שברים הרבה יותר קלים מחיבור וחיסור שלהם, הסיבה היא שפשוט לא ניתן לחבר שברים שאין להם מכנה זהה.
3. בעיני הרבה יותר קל ללמוד את הפעולות הטכניות הנוגעות לשברים ורק אחר כך לנסות ולהבין את המשמעות, אני חושב שהרבה תלמידים מתבלבלים מאוד מכל הפיצות ועוגות ועוגיות וחבלים, עוד לפני שהם רגילים לפעולות המתמטיות היבשות.
4. צריך להבדיל בין פעולות שאנו עושים כתוצאה מצורך מתמטי, למשל מכנה משותף, ופעולות שאנו עושים רק כדי ליפות את התוצאה, למשל שבר מעורב.
5. ישנם שני סוגי שברים:
א. 542/8 כשכוונתו לחלק 542 לשמונה חלקים. למשל נחלק 542 עוגיות לשמונה ילדים.
ב. 542/8 כשכוונתו 542 שמיניות או 542 כפול שמינית. למשל אם נחבר 542 שמיניות פיצה.
המשמעות שונה לחלוטין ולרוב ספרי הלימוד מערבבים ביניהם לגמרי.
6. כל מספר שלם הוא למעשה שבר 7=7/1. כשפותרים תרגילים הכוללים שברים נוח לכתוב את כל השלמים כשברים.
וכעת לשבר מעורב - שבר מעורב הוא יצור מלאכותי שלא באמת קיים. אנשים שעיסוקם מתמטי לעולם לא משתמשים בו בעבודתם (אולי רק כאשר הם רוצים להציג מספרים יפים). "אין שום דבר לא נכון במספר 542/8" הוא פשוט לא נראה לנו יפה.
(הסיבה היחידה לכתוב שבר מעורב הוא בכתיבה עשרונית (או בבסיס מוגדר אחר), שם יש היגיון מתמטי).
להסביר את זה לתלמידים! (אני הסברתי את זה לילדים שלי וזה מרתק אותם)
כעת השאלה היא כמה פעמים 8 נכנס בצורה מלאה ב 542, התשובה אין לי מושג. אבל אני מנחש שהוא נכנס לפחות 50 פעמים כי זה נותן 400. נשאר 142, אז הוא צריך להיכנס לפחות עוד 10 פעמים כי זה נותן עוד 80, נשאר 62, שוב אפשר להכניס 8 עוד 5 פעמים שמשאיר לנו 12 ועוד פעם 1 ונשארנו עם 4.
בסופו של דבר הצלחנו להכניס 8, 66 פעמים ל 542, ונשארו 4 שמיניות.
לכן ניתן לכתוב (אם מתחשק לנו) 542/8=66+4/8.
לא, לא מפריע לי לכתוב 4/8 במקום 1/2 כי הם בדיוק אותו דבר, אם למישהו זה כואב בעיניים שיחליף.
בהצלחה.

ב"ה
יש פה מישהו שעשה עבודה סמינריונית בשחיקת מורים ויכול לשלוח לי חומר?
תודה רבה!!!
בס"ד
יש לציין שחיפשתי בגוגל..
אשמח אם למישהו/י יש משהו מוכן שהעביר ולימד...
תודה מראש
האם לדעתכם מורים צעירים (22-21 בערך) יכולים ללמד בתיכון ? או שצריכים לעבור ניסיון ביסודי קודם ?
יכולים ללמד בתיכון, מי שזה מתאים לו כמובן...
תפתחי לעצמך אופציות...
בהצלחה
אני מתלבטת אם ללמוד הוראה או לא....
שפכו יתרונות וחסרונות 
יעזור ממשש!!!
זה בעיקר העניין שמי שרוצה למצות את השכל שלו ולפתח אותו ברמה המקסימלית הוא לא באמת מוצא שם את עצמו, זה לא דורש אינטליגנציה מאד מאד מפותחת כמו שמבקשים מאנשים שלמדו מדע וכו'....
מצד שני, אנשים שמתאימה להם העבודה של ההוראה והם יודעים איך לעשות את זה יכולים לעזור ולהשפיע המון....
כבר לא יודעת מה להחליט !!
באוניברסיטה בכל אופן זה ממש לא ככה!
קודם כל- זה לא "תואר" בפני עצמו. האדם בוחר לו תואר ומוסיף לו תעודת הוראה. ממילא ממש לא בטוח שזה "מקצוע" קל (תלוי במה התואר עצמו. מי שעושה תואר בכימיה במטרה להגיע להוראה אינו נבדל מאחרים העושים עמו תואר בכימיה, יתרה מזו- נוספים לו קורסים בתעודת הוראה).
חוץ מזה שאולי תעודת הוראה נחשב לדבר קל, אבל זה די מייגע. קורסים בהוראה הם דבר די מעיק. רוב הקורסים לא תורמים כלום להשכלה האינטלקטואלית ובטח שלו להתמקצעות. עבודות מעצבנות ללא תכלית ועם המון צורך בידע לחפור ולמרוח.
העבודה קשה מאד. התמודדות חינוכית, רגשית,לימודית עם תלמידים והוריהם,עם הניהול והפיקוח ודרישותיו המשתנות אחת לבקרים, שעות העבודה ארוכות ודורשות המון עבודה בבית, השתלמויות חובה ועוד ועוד..
מורה ותיקה- 29 שנים בהוראה . כך שאם זו לא שליחות עבורך-עשי לך ולכולם טובה ולכי ללמוד משהו אחר.
בהצלחה!
ולא למדתי הוראה...
אני חושבת שתלוי מה את רוצה ללמד. אני מראש רציתי ללמד את מקצועות המתמטיקה והפיזיקה, ואני חושבת שבשביל ללמד אותם צריך קודם כל ידע משמעותי במקצועות האלה. ידע גבוה בהרבה ממה שלומדים בתיכון, כדי לתת לתלמידים שלך אופק. חוץ מזה שברגע שאת לומדת את המקצוע הזה כמקצוע ובנוסף עושה תעודת הוראה - יש לך אפשרות גם להתפתח במקצוע עצמו כי מי יודע האם תרצי תמיד להיות מורה? ואולי תלמדי תואר שני/שלישי ותהפכי להיות מרצה (הרבה יותר נוח ומשתלם, פחוןת אידיאליסטי)? ואולי המחקר יעניין אותך?
למה מראש ללכת להוראה (עשיתי תעודת הוראה, אבל אני לא חושבת שלימודי התעודה גרמו לי להיות מורה יותר טובה. למי שיש כישרון להוראה, ויכולת למידה עצמית, לימודי ההוראה הם די מיותרים. כך לפחות אני רואה את זה).
לעומתי - אחותי למדה חינוך מיוחד, ואחרי 15 שנה עבודה בתחום למדה תואר שני וכיום היא בשלישי בתחום ליקויי למידה - שם יש משמעות גדולה להבנת הנפש של הילד, הליקויים איתם הוא מתמודד ודרכי הטיפול. זה כן מקצוע שצריך ללמוד בתור מקצוע הוראתי-טיפולי בנפרד.
תזכרי שלא תמיד חייב להיות ככה..ובעז"ה פעם הבאה יהיה טוב יותר...
וסליחה אם זה לא מעודד, אבל חייבים לדעת שמילוי מקום זה תמיד לא קל (גם למורות עם ניסיון...)
בס"ד
מחפשת רעיונות למסיבת סיום של כיתות ו'. נפרד לבנים ולבנות.
תודה מראש

) 
שלום לכם
אני תלמידה בכיתה ט' באולפנא.
יש לי בעיה עם המורה שלי ואשמח לשמוע את דעתכם מנקודת המבט שלכם.
ככה- יש לי השנה מחנכת חדשה, אישה מקסימה באופיה עם עין טובה והסתכלות חיובית על הכל. באמת אישה צדיקה.
אבל מה, בקטע של הלימוד בכיתה יש איתה בעיה רצינית מאוד. אנחנו כיתה שבנויה עם הרבה בנות רציניות שלומדות, אבל היא כ"כ עדינה ושברירית שהיא פשוט לא מצליחה ללמד כלום. ממש שום דבר. וגם מה שכן, זה ברמת הבקיאות וברמה נמוכה.
אני באופן אישי תמיד הייתי תלמידה טובה ורצינית ואני עדיין כזאת, חוץ מבשיעורים שלה, פשוט התרגלתי שאצלה משעמם, שהיא לא משתלטת, שאני יכולה לאחר ולצאת ולקום ולשיר ולשים עליה פס. אני יודעת שזה ממש לא שייך ולא ראוי,
אבל פשוט קשה לשבת בשיעור שלם שהוא משעמם ברמה נמוכה, שאף אחת לא מקשיבה והיא כל שתי דקות קוטעת את רצף הלמידה בלחפש דף, לסמן הפרעה ביומן וכו'.
חשוב לציין שהיא מאוד משקעה ומשתדלת אבל המאמצים שלה פשוט לא נושאים פרי, שזה כואב לי עליה וגם ממש מעצבן כי אנחנו ממש נדפקות מזה.
אני מקווה שהבנתם את הבעיה שלי. ואשמח ממש שתכתבו הצעות בשבילי.
תודה רבה רבה! וסליחה, אם זה לא קשור לכאן.
לא יודע איפה להתחיל או אפילו מה להתחיל לשאול, בעל פוסט דוקטורט בכימיה אורגנית + אנגלית שפת אם.
אשמח לרעיונות ומידע
מורה ל...?
בעיקרון כמה שידוע לי צריך לעשות תעודת הוראה במקצוע שאתה רוצה (כי יש לך כבר תואר) ואתה כבר יכול להיות מורה מי המניין
אבל גם אנגלית בא בחשבון, מה זאת אומרת אפשר כבר להיות מורה מן המניין ?
איך אני יכול להעריך את גובה המשכורת ?
אחרי הרפורמות "עוז לתמורה"
ניתן לחשב כאן
http://www.irgun-hamorim.org.il/_Uploads/dbsAttachedFiles/pemiashishit11.xls
וכדי לא להסתבך..
חישבתי לך בסימולטור הזה
משהו כמו 7100 ש"ח ברוטו
אבל הכל תלוי אם יכירו לך בחלק מהשנים ותר
ויותר חשוב
אם יכירו לך בחלק מהתארים בהשתלמויות
כי אם כן
השכר יעלה משמעותית
כולם נורא מקנאים במורים על החופשים.
אף אחד לא היה עובד בתנאי השכר שלהם.
אחרי רפורמות אופק ועוד עובדים הרבה יותר קשה- אבל השכר השתפר.
# נטורי קרתא-אנשי נטורי קרתא שותפים לפרשנות של הרב חיים אלעזר שפירא, הרב יואל טייטלבוים ואחרים, לפיה ישנו איסור חמור להקים מדינה יהודית, גם אם תהיה מדינת הלכה, לפני בוא המשיח. חלקם מגדירים את עצמם כאזרחי פלסטין ולא כאזרחי מדינת ישראל.
#חרדים-חלק ניכר מראשי היהדות החרדית התנגד משחר הציונות למאמציה להקמת מדינה יהודית עצמאית בשל החשש מפני תגובת הגויים ללאום יהודי, ובשל השפעת ההשכלה והחילוניות שעליהן התבססו מנהיגי הציונות. חלק מהמנהיגים החרדים סברו כי הקמת מדינה מהווה מרידה באומות העולם ונחשבת לדחיקת הקץ (ניסיון להביא את הגאולה באמצעות פעולה אנושית).
#ציונות דתית-דתיים-לאומיים הוא שם כולל לקבוצה בחברה הישראלית, הרואה ערך מרכזי בשמירת ההלכה והמסורת היהודית, ובמקביל תומכת בציונות ובהשתלבות אקטיבית בחברה הכללית במדינת ישראל.
קבוצה זו היא המשכה של תנועת הציונות הדתית, אשר שורשיה בסוף המאה ה-19. השם ציונים-דתיים משמש עד היום כשם נרדף לכינוי דתיים-לאומיים. בעגה הישראלית קרויים לעתים הדתיים לאומיים בשם "סרוגים" או בני "הכיפות הסרוגות", בשל סוג הכיפה המאפיין את רוב חבריה.
אז במה אתם בוחרים?
מי שמצביע משפיע!!!!
מ"מ בכיתה ב'. יש שלושה תלמידים שכל היום רבים. מציקים אחד לשני, מרביצים בועטים וכו'... כל שאר הכיתה מקסימים!!!
אבל מספיק אחד כזה שהורס הכל!!!
לא מעניין אותם נקודות, פרסים וכו... כל המורות אומרות לי שהם צריכים יד קשה. ממש לא מצליחה להשתלט על זה.
יש למישהו רעיון???
לא בטוח שימצא פיתרון, אבל זה חשוב בלי קשר...
אני מאד מאמינה בבניית קשר עם תלמידים. כאשר הילדים האלה שציינת ירגישו שהם קשורים אליך, ויש ביניכם אמון- הם ירצו יותר להקשיב לך ולעשות מה שאת מבקשת.
על מנת לבנות את הקשר נראה לי שכדאי לקחת אותם לשיחות אישיות שבהן לא מדברים על ההתנהגות שלהם, אלא רק על מה שמעסיק אותם ועל החיים האישיים שלהם.
בנוסף, להוציא אותם בשעות הפרטניות ולשחק איתם. משחק מחבר מאד מאד בין אנשים.
ולסיום- אם אפשר לתת להם תפקידים ולהראות להם כמה את סומכת עליהם.
אחרי כל זה, אם ההתנהגות לא השתנתה, דברי איתם עליה. אז זה כבר יגיע ממקום אחר, ואני מקוה שהם יקשיבו יותר.
כל זה לא סותר את זה שצריך גם ל'העמיד אותם במקום' ולהעניש כשצריך. זה לא קל להיות עקביים בנושא הזה, אבל זה חשוב..
בהצלחה
בס"ד
שלום,
אני מחפשת מקורות המסבירים את משמעות חטאם של תלמידי רבי עקיבא- מה פירוש 'לא נהגו כבוד זה בזה'.
אשמח לעזרתם!
בס"ד
שלום לכולם,
אני מחפשת דפי תרגול בנושא המלבן.
לבנות מכיתת לקויות למידה, כיתה ח'.
יש למישהו?
יעזור לי מאוד!
תודה רבה.
גלגלי... יש הרבה...