כל מי שיכול להגיד פרקי משנה לעילוי נשמת הרב אהרוןכפרגניסט..
איזה רב אהרון?תן חיוך....=)
סבא שליעירוניסט גאה
בני דודים?חרותיק
הרב אהרן בן שלמה.
בערךעירוניסט גאה
תהיליםעירוניסט גאה
א,א אַשְׁרֵי הָאִישׁ-- אֲשֶׁר לֹא הָלַךְ, בַּעֲצַת רְשָׁעִים;
וּבְדֶרֶךְ חַטָּאִים, לֹא עָמָד, וּבְמוֹשַׁב לֵצִים, לֹא יָשָׁב.
א,ב כִּי אִם בְּתוֹרַת יְהוָה, חֶפְצוֹ; וּבְתוֹרָתוֹ יֶהְגֶּה, יוֹמָם וָלָיְלָה.
א,ג וְהָיָה-- כְּעֵץ, שָׁתוּל עַל-פַּלְגֵי-מָיִם:
אֲשֶׁר פִּרְיוֹ, יִתֵּן בְּעִתּוֹ--וְעָלֵהוּ לֹא-יִבּוֹל; וְכֹל אֲשֶׁר-יַעֲשֶׂה יַצְלִיחַ.
א,ד לֹא-כֵן הָרְשָׁעִים: כִּי אִם-כַּמֹּץ, אֲשֶׁר-תִּדְּפֶנּוּ רוּחַ.
א,ה עַל-כֵּן, לֹא-יָקֻמוּ רְשָׁעִים--בַּמִּשְׁפָּט; וְחַטָּאִים, בַּעֲדַת צַדִּיקִים.
א,ו כִּי-יוֹדֵעַ יְהוָה, דֶּרֶךְ צַדִּיקִים; וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים תֹּאבֵד.

ב,א לָמָּה, רָגְשׁוּ גוֹיִם; וּלְאֻמִּים, יֶהְגּוּ-רִיק.
ב,ב יִתְיַצְּבוּ, מַלְכֵי-אֶרֶץ-- וְרוֹזְנִים נוֹסְדוּ-יָחַד:
עַל-יְהוָה, וְעַל-מְשִׁיחוֹ.
ב,ג נְנַתְּקָה, אֶת-מוֹסְרוֹתֵימוֹ; וְנַשְׁלִיכָה מִמֶּנּוּ עֲבֹתֵימוֹ.
ב,ד יוֹשֵׁב בַּשָּׁמַיִם יִשְׂחָק: אֲדֹנָי, יִלְעַג-לָמוֹ.
ב,ה אָז יְדַבֵּר אֵלֵימוֹ בְאַפּוֹ; וּבַחֲרוֹנוֹ יְבַהֲלֵמוֹ.
ב,ו וַאֲנִי, נָסַכְתִּי מַלְכִּי: עַל-צִיּוֹן, הַר-קָדְשִׁי.
ב,ז אֲסַפְּרָה, אֶל-חֹק: יְהוָה, אָמַר אֵלַי בְּנִי אַתָּה--אֲנִי, הַיּוֹם יְלִדְתִּיךָ.
ב,ח שְׁאַל מִמֶּנִּי--וְאֶתְּנָה גוֹיִם, נַחֲלָתֶךָ; וַאֲחֻזָּתְךָ, אַפְסֵי-אָרֶץ.
ב,ט תְּרֹעֵם, בְּשֵׁבֶט בַּרְזֶל: כִּכְלִי יוֹצֵר תְּנַפְּצֵם.
ב,י וְעַתָּה, מְלָכִים הַשְׂכִּילוּ; הִוָּסְרוּ, שֹׁפְטֵי אָרֶץ.
ב,יא עִבְדוּ אֶת-יְהוָה בְּיִרְאָה; וְגִילוּ, בִּרְעָדָה.
ב,יב נַשְּׁקוּ-בַר, פֶּן-יֶאֱנַף וְתֹאבְדוּ דֶרֶךְ-- כִּי-יִבְעַר כִּמְעַט אַפּוֹ:
אַשְׁרֵי, כָּל-חוֹסֵי בוֹ.

ג,א מִזְמוֹר לְדָוִד: בְּבָרְחוֹ, מִפְּנֵי אַבְשָׁלוֹם בְּנוֹ.
ג,ב יְהוָה, מָה-רַבּוּ צָרָי; רַבִּים, קָמִים עָלָי.
ג,ג רַבִּים, אֹמְרִים לְנַפְשִׁי: אֵין יְשׁוּעָתָה לּוֹ בֵאלֹהִים סֶלָה.
ג,ד וְאַתָּה יְהוָה, מָגֵן בַּעֲדִי; כְּבוֹדִי, וּמֵרִים רֹאשִׁי.
ג,ה קוֹלִי, אֶל-יְהוָה אֶקְרָא; וַיַּעֲנֵנִי מֵהַר קָדְשׁוֹ סֶלָה.
ג,ו אֲנִי שָׁכַבְתִּי, וָאִישָׁנָה; הֱקִיצוֹתִי--כִּי יְהוָה יִסְמְכֵנִי.
ג,ז לֹא-אִירָא, מֵרִבְבוֹת עָם-- אֲשֶׁר סָבִיב, שָׁתוּ עָלָי.
ג,ח קוּמָה יְהוָה, הוֹשִׁיעֵנִי אֱלֹהַי-- כִּי-הִכִּיתָ אֶת-כָּל-אֹיְבַי לֶחִי;
שִׁנֵּי רְשָׁעִים שִׁבַּרְתָּ.
ג,ט לַיהוָה הַיְשׁוּעָה; עַל-עַמְּךָ בִרְכָתֶךָ סֶּלָה.

ד,א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת, מִזְמוֹר לְדָוִד.
ד,ב בְּקָרְאִי, עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי--בַּצָּר, הִרְחַבְתָּ לִּי; חָנֵּנִי, וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי.
ד,ג בְּנֵי אִישׁ, עַד-מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה--תֶּאֱהָבוּן רִיק; תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה.
ד,ד וּדְעוּ--כִּי-הִפְלָה יְהוָה, חָסִיד לוֹ; יְהוָה יִשְׁמַע, בְּקָרְאִי אֵלָיו.
ד,ה רִגְזוּ, וְאַל-תֶּחֱטָאוּ: אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם, עַל-מִשְׁכַּבְכֶם; וְדֹמּוּ סֶלָה.
ד,ו זִבְחוּ זִבְחֵי-צֶדֶק; וּבִטְחוּ, אֶל-יְהוָה.
ד,ז רַבִּים אֹמְרִים, מִי-יַרְאֵנוּ-טוֹב: נְסָה עָלֵינוּ, אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה.
ד,ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי; מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ.
ד,ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו, אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן: כִּי-אַתָּה יְהוָה לְבָדָד; לָבֶטַח, תּוֹשִׁיבֵנִי.

ה,א לַמְנַצֵּחַ אֶל-הַנְּחִילוֹת, מִזְמוֹר לְדָוִד.
ה,ב אֲמָרַי הַאֲזִינָה יְהוָה; בִּינָה הֲגִיגִי.
ה,ג הַקְשִׁיבָה, לְקוֹל שַׁוְעִי--מַלְכִּי וֵאלֹהָי: כִּי-אֵלֶיךָ, אֶתְפַּלָּל.
ה,ד יְהוָה--בֹּקֶר, תִּשְׁמַע קוֹלִי; בֹּקֶר אֶעֱרָךְ-לְךָ, וַאֲצַפֶּה.
ה,ה כִּי, לֹא אֵל חָפֵץ רֶשַׁע אָתָּה: לֹא יְגֻרְךָ רָע.
ה,ו לֹא-יִתְיַצְּבוּ הוֹלְלִים, לְנֶגֶד עֵינֶיךָ; שָׂנֵאתָ, כָּל-פֹּעֲלֵי אָוֶן.
ה,ז תְּאַבֵּד, דֹּבְרֵי כָזָב: אִישׁ-דָּמִים וּמִרְמָה, יְתָעֵב יְהוָה.
ה,ח וַאֲנִי--בְּרֹב חַסְדְּךָ, אָבוֹא בֵיתֶךָ; אֶשְׁתַּחֲוֶה אֶל-הֵיכַל-קָדְשְׁךָ, בְּיִרְאָתֶךָ.
ה,ט יְהוָה, נְחֵנִי בְצִדְקָתֶךָ--לְמַעַן שׁוֹרְרָי; הושר (הַיְשַׁר) לְפָנַי דַּרְכֶּךָ.
ה,י כִּי אֵין בְּפִיהוּ, נְכוֹנָה--קִרְבָּם הַוּוֹת: קֶבֶר-פָּתוּחַ גְּרֹנָם; לְשׁוֹנָם, יַחֲלִיקוּן.
ה,יא הַאֲשִׁימֵם, אֱלֹהִים-- יִפְּלוּ, מִמֹּעֲצוֹתֵיהֶם:
בְּרֹב פִּשְׁעֵיהֶם, הַדִּיחֵמוֹ-- כִּי-מָרוּ בָךְ.
ה,יב וְיִשְׂמְחוּ כָל-חוֹסֵי בָךְ, לְעוֹלָם יְרַנֵּנוּ-- וְתָסֵךְ עָלֵימוֹ;
וְיַעְלְצוּ בְךָ, אֹהֲבֵי שְׁמֶךָ.
ה,יג כִּי-אַתָּה, תְּבָרֵךְ צַדִּיק: יְהוָה--כַּצִּנָּה, רָצוֹן תַּעְטְרֶנּוּ.

ו,א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת, עַל-הַשְּׁמִינִית; מִזְמוֹר לְדָוִד.
ו,ב יְהוָה, אַל-בְּאַפְּךָ תוֹכִיחֵנִי; וְאַל-בַּחֲמָתְךָ תְיַסְּרֵנִי.
ו,ג חָנֵּנִי יְהוָה, כִּי אֻמְלַל-אָנִי: רְפָאֵנִי יְהוָה--כִּי נִבְהֲלוּ עֲצָמָי.
ו,ד וְנַפְשִׁי, נִבְהֲלָה מְאֹד; ואת (וְאַתָּה) יְהוָה, עַד-מָתָי.
ו,ה שׁוּבָה יְהוָה, חַלְּצָה נַפְשִׁי; הוֹשִׁיעֵנִי, לְמַעַן חַסְדֶּךָ.
ו,ו כִּי אֵין בַּמָּוֶת זִכְרֶךָ; בִּשְׁאוֹל, מִי יוֹדֶה-לָּךְ.
ו,ז יָגַעְתִּי, בְּאַנְחָתִי--אַשְׂחֶה בְכָל-לַיְלָה, מִטָּתִי; בְּדִמְעָתִי, עַרְשִׂי אַמְסֶה.
ו,ח עָשְׁשָׁה מִכַּעַס עֵינִי; עָתְקָה, בְּכָל-צוֹרְרָי.
ו,ט סוּרוּ מִמֶּנִּי, כָּל-פֹּעֲלֵי אָוֶן: כִּי-שָׁמַע יְהוָה, קוֹל בִּכְיִי.
ו,י שָׁמַע יְהוָה, תְּחִנָּתִי; יְהוָה, תְּפִלָּתִי יִקָּח.
ו,יא יֵבֹשׁוּ, וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד--כָּל-אֹיְבָי; יָשֻׁבוּ, יֵבֹשׁוּ רָגַע.
וב180 מעלות בן דוד שלי התארס (להבדיל)עירוניסט גאה
הרב אהרון מאיר בן שלמהכפרגניסט..אחרונה
אז קצת פריקה....!אנונימי (פותח)
הקדמה למי שלא בענינים:
את ליל חג העצמאות הייתי צריכה לחגוג באולפנה שלי...
(תקן שכבר שנים באולפנה כדי שהבנות לא יסתובבו ברחובות ובכל הוהפעות!)
אני ממש לא רציתי ללכת...וממש התבאסתי שהתקשרו להודיע לי שאם אני לא יהיה יעיפו אותי מהאולפנה!!!
בקיצור בלי הרבה בררה נסעתי בשתי אוטובוסים לאולפנה(בשיא החום!)
והסיפור מתחיל כאן:
הגעתי לאולפנה והיה טקס מעבר בין יום הזיכרון ליום העצמאות,
אחרי שהיה הרמת הדגל לפתיחת יום העצמאות השמיניסטיות שלנו עלו לבניין של אחת הפנימיות והרימו זיקוקים אוויר!!
(הזיקוקים,עשויים מצמר פלדה שעליה נפט...וזורקים אותה לרצפה ע"י סיבובים ויוצא המון זיקים..)
היה ממש יפה....עד ש...
כמה זיקים עפו לעבר קבוצת עצים ום התחילו להידלק!!!!
כל האולפנה התחילה לרוץ לבחוץ....אני שראיתי מה הולך להיות התקשרתי ישר למכבה אש...שישלחו ניידת!!
(האישה שענתה לי היתה ממש עדישה)-פרט שולי!!
בקיצור בחסדי ה' לא ארע הרבה נזק...רק קבוצת עצים נשרפה...
ילדה אחת התעלפה,לאחת נשרפה החצאית(אבל היה לה אלדין מתחת!!)לאחת נשרף טיפה השער...ועוד שתיים נשמו עשן והם במקרה היו אסמטיות!!!
השנה את תפילת ההלל שלי אמרתי בכוונה רבה יותר משאר השנים!!!
היו לי 2 כוונות אחת על כך שיש לנו מדינה והשנייה על הנס שהיה!!!
ולמדתי עוד משהו:שהכל לטובה ...אז גם אם לא הייתי בהופעות והייתי צריכה להיות באולפנה לפחות עזרתי לכבאית להגיעה יותר מהר ולמנוע נזק גדול יותר!!!!
סוף פריקה!!!
נשמה שלי..lea..
אוהבתותך
צדיקה!!
![]()
אין על אול' מירון!אבודה!
ב"ה כולם בריאות והייתה אחלה הצגה והטקס של החמישית כבוד! והדגלנות עם הזיקוקים!
כעע...שמענו צרחות מהאולפנא...כמו תמיד! אבל אזלהשליך את השכל=]
עפו אלינו פירורים לבנים כאלה והיה מחניק, וראינו עשן...ונשרף חלק מגן ממש יפה, חבל!! ![]()
פחחח אני יודעת מי את. ואתיה, הגן הקסום ב"ה לא נשרףשוקו =)
אמרו לי שעצים בגן נשרפו...ולהשליך את השכל=]
אז ניפחו לך =)שוקו =)אחרונה
נשרף קצת ליד הבאר הזאת, מאחורי הפנימייה של השמינית,
ואולי הדקלים (?) האלה שעל הגבול של הגן, אבל ב"ה האש לא הגיעה לשם
ד"א - זוכרת ששנה שעברה כולם צחקו שמתאים שפעם אחת האולפנה תישרף בגלל זה? 


תגידי לכולם שזה קרה
מישהו יודע פרטים על השבת???עירוניסט גאה
היא התבטלה? כי הבנתי שנרשמו רק 11 אנשים ולא נתנו כמעט שום פרטים =(
מישהו???עירוניסט גאה
בוטלהלך דומיה תהילהאחרונה
שחור ולבן זה הצבע שלי..
מתוק מדבש
בסיעתא דשמייא!!
אחים שלי!
איך היה ביום העצמאות [או שמא - חג המנגל?
]?
מקווה שנהנתם.
ועכשיו, על בטן מלאה - תקדישו 2 דקות לד"ת לפרשה הקרובה [אחרי מות- קדושים],
ואני בטוחה שלא תתחרטו 

ז'תומרת - אם כל מעשה שהיינו עושים בחיים היה או מצווה או עבירה,
אם היינו יודעים בדיוק מה צריך לעשות בכל רגע ורגע -
היה לנו כ"כ הרבה יותר קל בחיים .
אבל בתכל'ס, בחיים האמתיים זה ממש לא ככה.
בחיים יש המון אפור.
כלומר, יש הרבה מאוד מקרים שא-נ-ח-נ-ו צריכים להחליט מה לעשות,
ע"פ שיקול הדעת שלנו.
איך אפשר לדעת באמת מה צריך לעשות בכל רגע?!
כתוב בפרשת השבוע שלנו [קדושים] - "קדושים תהיו".
הפסוק הזה יכול ללמד אותנו כלל שיא החשוב לחיים, שיעזור לנו מ-ל-א >>
לפי הרמב"ן, 'קדושים תהיו' זו מצווה כללית =
ה' אומר לנו פה שיש דברים שלא ממש אסורים במפורש מהתורה, אבל הם לא ל'רוח התורה'.
ז'תומרת שמי שרוצה להתקרב לה' באמת - זה לא מתאים לו לעשות את הדברים האלה.
כל הדברים שלא מוגדרים כ'מצווה' או 'עבירה'.
דווקא בכל הדברים האלה -
אנחנו צריכים לחשוב מה אנשים ששואפים להיות 'קדושים' היו עושים.
ז'תומרת, אנחנו צריכים באמת לחשוב כל רגע מה אבאל'ה שבשמים רוצה מאיתנו.

בואו נוריד את זה תכל'ס ליומיום שלנו >>
אבל אני לא יכולה לדמיין את הרב אליהו זצ"ל עושה את זה,
פשוט כי זה לא מתאים שבן-תורה אמיתי יעשה דבר כזה.
אז כשאנחנו מתלבטים אם ללכת עכשיו למטבח ולאכול עוד איזה קרלו -
צריך שנזכור - 'קדושים תהיו' - צריך להכניס את דרך התורה לכל דבר בחיים שלנו.
שנזכה בעז"ה באמת להיות קדושים,
וללכת תמיד לפי 'רוח התורה'.
שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!!

יפה!!ממש אהבתי...מרימוש!
אני עוד זוכרת אותו משנה שעברה אבל ז רק מראה שהתחברתי=)
וואי, ממש יפה!!פונ3'ה!!אחרונה
שנזכה באמת לקיים,..
אני אישית לפחות מרגישה שאני תמיד מרשה לעצמי להקל בדברים האלה..
מתי יש סיבוב שערים?sasad52
דחוף דחוף דחוף ... !!!
ל' סיוון...תהילול
אבל לא מאושר....קשקשן על הגג
תלוי אם יהיה ריקודגלים או לא..מעפר אני באה
ומי מתכוון לבוא?..?sasad52
כן, במקום הריקודגלים יבואו הרבה נוער לחזקמיחזור
אבל זה עוד לא סגור
היא כתבה ל' סיון >>>בל"חית
מה שאומר שזה ערב ראש חודש תמוז, מה שאומר שהוא מאושר!!! 
ולגבי ראש חודש סיון - כמו שכבר אמרו...
יהיה ריקודגלים וסיבו"ש לא מאושר ביטחוניתקשקשן על הגג
אבל מאושר וכיף ביותר




בעיקרון: אין. פיראטי: ב״ה יהיה :pמרדכי
פיראטי כמו פעמים קודמות?<צ>דוסית גאה!אחרונה
סיפור ממש יפה על יום העצמאות!דאץ
בנדוד שלי שלח לי במייל, וממש נהנתי...
"כשהגיע תורו של יום העצמאות"
"מהר, אין זמן."
הם יצאו בזריזות ממרכבת האש שלהם, לא היה להם זמן אפילו להחנות אותה בצורה מסודרת. ממילא העולם נברא רק לא מזמן, וטרם המציאו את דו"חות החנייה. היתה להם סיבה טובה להזדרז: לוח הזמנים להיום די צפוף, יש הרבה עבודה, והם נאלצו לצאת לדרך רק אחרי שכולם סיימו לומר שירה לפני כיסא הכבוד, כך שהשעה כבר התחילה להיות מאוחרת. ארבעת המלאכים נכנסו לאולם הגדול והחלו להתארגן, אך עוד לפני שסיימו נכנסה הראשונה בתור. הדורה וזקופה, עוטה שמלת-כלה יפהפייה.
"סלחי לי", אמר המלאך מיכאל, "תוכלי לחכות כמה דקות בחוץ? עוד לא גמרנו לסדר כאן..."
"מצטערת, אני שבת המלכה", אמרה השבת, "אני חייבת להגיע כשכולם בשיא הלחץ."
"נו, טוב", אמר מיכאל והתיישב על כיסאו. היום רק התחיל, והמחסנים היו עדיין מלאים. הם אמורים להספיק לשורה ארוכה של חגים ומועדים. מיכאל ידע שצריך לדאוג שאף חג לא ייצא בידיים ריקות, אבל כמות האספקה שעמדה לרשותו היתה מספיק גדולה גם בשביל עשרים חגים מדרבנן, כך שלא היתה שום סיבה לחשוש.
"תנו לה ביד רחבה, מגיע לה", הורה מיכאל למלאכים שאיתו, חברי הוועדה השמימית לסמלים וטקסים, שלא היססו לצ'פר את המלכה בעין יפה: חוקיאל העניק לשבת את מיטב המצוות שעמדו לרשותו, מקידוש כפול עד הדלקת נרות, בתוספת שלל איסורי מלאכה מגוונים. מנהגיאל נתן את המנהגים היפים ביותר שמצא: שלום עליכם, ברכת הבנים, זמירות שבת, שיר הכבוד, זריקת סוכריות אחרי ההפטרה ומה לא. טבחיאל הוסיף לחבילה קוגל, צ'ולנט, גפילטע, ג'חנון, ברבורים, שלו ודגים. ואם כל זה לא הספיק, מיכאל גם הבטיח שידבר עם ראש אגף כוח אדם, שישלח שני מלאכים לכל יהודי מדי שבת בשבתו.
יצאה השבת, ונכנס הבא בתור. זקנו מגודל, קולו נאה והוא לבוש קיטל לבן ארוך.
"טפלו בו כראוי, זה אחד החגים הרציניים ביותר" פקד מיכאל. חוקיאל הוציא מהמחסן שופר, מנהגיאל סידר ערימה ענקית של תפילות ייחודיות והוסיף גם "תשליך", טבחיאל דיגם את ראש השנה בתפוח בדבש, רימונים ותמרים. הוא רצה לתת לו גם דגים, אבל השבת לקחה הרבה כאלה והוא חשש שהמלאי ייגמר. ראש-השנה הסכים להתפשר על ראש של דג.
המועד הבא נראה די דומה לקודמו. אולי קצת יותר צנום, ויחף, ובעל פנים מאירות. "זה אחד הימים החשובים בשנה, תדאגו לו כמו שצריך!" ציווה מיכאל, אבל שאר המלאכים הביטו בכמות שנשארה במחסן, והחלו לחשוש שתוך שנים-שלושה חגים הוא יתרוקן כליל. חוקיאל החליט בכל זאת לספק ליום כיפור מספר איסורים מרשימים וטוטאליים, אבל מנהגיאל היה זהיר יותר, וביקש בנימוס מיום כיפור להתחלק עם ראש השנה לפחות בחלק מהתפילות שקיבל. "סליחה, אדוני, אני פשוט חושש שניתקע בסוף בלי שום תפילה" אמר. יום כיפור סלח. טבחיאל, למרבה הצער, בדיוק יצא להפסקת קפה.
החגים המשיכו להיכנס לאולם אחד אחד. סוכות היה מבסוט מארבעת המינים, משמחת בית השואבה ומחבטת הערבות האטרקטיבית. שמחת תורה שמח בהקפות, בעליות לתורה ובפרט בקידוש של החתנים ובשקיות לילדים. גם חנוכה נדלק על הנרות, ט"ו בשבט ביקש רק פירות ונטיעות, בלי שום תפילה מיוחדת (מטעמי ידידותיות לסביבה) ופורים היה כל כך שיכור משמחה על חלקו, עד ששכח לקחת איתו את ה"הלל" שלו. אולם לאט לאט המלאי החל לאזול, והמלאכים הבינו שיש צורך במדיניות חיסכון. פסח זכה בליל סדר שלם אבל לא קיבל חלות, לל"ג בעומר הוקצו רק תפוחי אדמה (וגם הם שרופים) ושבועות נאלץ להסתפק בסעודה חלבית. למרות זאת, נדמה היה כי בסך הכל - כל החגים יצאו שמחים.
חברי הוועדה החלו לקפל את הציוד. יש עוד הרבה משימות לבצע: לרפא חולים, להציל אנשים ממוות, להגיד "גדל" לכמה עשבים. החוק החדש, שלפיו מלאך אינו יכול לעשות שתי שליחויות במקביל, רק הגביר את העומס. המלאכים התארגנו במהירות וכבר עמדו לצאת, אך לפתע התפרץ לתוך האולם בחור צעיר, לבוש כחול-לבן, כולו נוטף זיעה.
"מי אתה? מה אתה מחפש כאן?"
"קוראים לי יום העצמאות", אמר הבחור, מתנשם ומתנשף, "אמרו לי שכל החגים צריכים להגיע לכאן, כדי לקבל מצוות ומנהגים."
"למה הגעת כל כך מאוחר?" רטן טבחיאל.
"אני מצטער, הלוואי שיכולתי להגיע קודם, זה לא היה תלוי בי", התנצל יום העצמאות. "ותאמינו לי שיש עוד אנשים שטוענים שעדיין לא הגיע הזמן שלי, ובאתי מוקדם מדי..."
המלאכים פתחו מחדש את המחסן. היתה להם יכולת לגלות בנס דברים קטנים שמתחבאים טוב, אבל חנוכה כבר לקח אותה בשביל סיפור פך השמן שלו. אין מה לעשות, נשארו רק שאריות. מנהגיאל הרים מהרצפה תקיעת שופר שנשארה מראש השנה, לקח קצת "ה' הוא האלוקים" מיום כיפור, ליקט כמה דגלים משמחת תורה, נעזר בהפטרה משומשת מהיום האחרון של פסח בחו"ל וגזר מזמורי תהילים ובתים נבחרים מ"לכה דודי" של שבת. חוקיאל היה יכול לספק רק אישור להתגלח באמצע ימי הספירה, ולטבחיאל לא היה מה להציע מלבד בשר צלוי שנשאר מל"ג בעומר. מיכאל ניסה לחשוב על פיתרון מקורי, משהו שלא ניתן עדיין לאף חג, אבל הדבר היצירתי ביותר שהצליח לחשוב עליו הוא להתאים את "שיר המעלות" למנגינה של "התקווה".
"מצטערים", אמר בעצב לחג הצעיר, "ככה זה כשבאים אחרי אלפיים שנות גלות, אבל צריך לשמוח על מה שיש. אגב, תתרגל למשפט הזה, ייתכן שתצטרך להשתמש בו הרבה."
יום העצמאות יצא מהאולם עם פרצוף של יום הזיכרון. כשהגיע זמנו לצאת אל העם, עם בגד הכלאיים של כל החגים שהודבק לו, הוא גילה להפתעתו שכולם שמחים לקראתו. הרחובות צוהלים, הכבישים חוגגים וגם בתי הכנסת מלאים התרגשות לקראת בואו. רק זקן אחד הביט בו, ב"הלל" המוכר שלו, ב"מי שעשה ניסים" שהעתיק וב"לשנה הבאה" שסחב, ואמר: זה בכלל לא חג חדש. אנחנו הרי מכירים אותו, אליו התפללנו בכל החגים האחרים.
תן קרדיט לחיים אקשטיין..קטנציק
אינלי מושג מי כתב את זה..דאץ
ממש יפהעירוניסט גאה
מדהים!
ליבי עולה אליך
אדיר!!חגי לנדסברג
חמוד!בין השורותאחרונה
למען מי אנו חיים?אנונימי (פותח)
סתם כמה מחשבות שעלו לי, קצת ארוך אבל חשוב
יבערב יום הזיכרון נסעתי לבריכת הסולטן, לזכור ולשיר לזכר הנופלים, לזכר נופלים שנמצאים היום ליד כיסא הכבוד, במקום הכי גבוהה שיש, לזכר נופלים שיודעים שם למעלה מה האמת.
בעצם יום הזיכרון הוא בשבילנו, כי הם לא זקוקים שנזכור אותם, אבל אנחנו זקוקים לו- כדי לזכור ומכך להתחזק.
כיהודים מאמינים אנו יודעים ששם למעלה טוב ורק לנו הנשארים למטה קשה, ואני חושבת שכדי להתחזק אנחנו צריכים להשתדל להמשיך את דרכם בעולם, אבל אז, כשזוכרים, בטקס עצמו רבים וטובים שכחו שיש לנו תפקיד בעולם, מה הנופלים היו רוצים שנעשה, פה, בעולם.
בבריכת הסולטן היו כ6000 אנשים מתוכם רוב מוחלט דתיים, לפי דעתי היו שם +1500 בנים דתיים, ושרו שם 4 זמרות. זה ויכוח ישן שמתעורר כל פעם לדיון כאשר יש חיילים שיוצאים, אבל בבריכת הסולטן שום מפקד לא חייב אותם לשמוע וגם אפילו הרבנים המקילים לא נראה לי היו מקילים במקרה הזה כי הן שרו לבד ולא במקהלה.
כל אחד מהבים שהיה שם לא הקל לעצמואלה הקל לכלל הציונות הדתית, הקל לכל החילים שנאלצים לשמוע שירת נשים בגלל שהצבא רואה שלא אכפת לדתיים ולכן לא מתיר לחילים לצאת בטקסים. הרי מדברים על כך ש40% ממסימי קורס קצינים, אז למה ששומעים על חילים שמסרבים פקודה מדובר רק באיזה 3 חברה? הרי אם כל ה40% היו יוצאים הצבא היה נאלץ לוותר להם.
בבית שלכם תשמעו שירת נשים, לא בגלל שמותר אלה בגלל שאני לא יכולה לומר לכם מה לעשות בבית שלכם, אבל בפרהסיה אני יכולה לפחות לבקש- תכבדו את הקב"ה, תכבדו את הציונות הדתית, תכבדו את הכיפה שעל הראש שלכם (תכבדו גם את עצמכם) כי אתם מיצגים לא רק אתכם אלה את כולנו
גם לי זה הפריע.. =/חרותיק
טיפה הפריע לי אבל...מיקמאוס
לא יודעת שיעשו מה שהם רוצים...
מלא חברות שלי דיברו על זה ולא היה להם נעים להגיד שזה מפריע להם אז הם אמרו לי שזה לא מפריע אבל באסה להם שהם מגיעים ואם וסתם אין להם קטע...וחרטטו לי מלא...אז שאלתי אותם למה אתם אומרים במילים מתחמקות שזה מפריע לכם...הם סוג של גמגמו...ולא ידעו למה לענות לי!
ברור שאנחנו מייצגים את הציבור כשאנחנו בציבור-הסנה-בועראחרונה
וממש ממש חשוב להתנהג בהתאם.
אבל נראה לי שאמירה של- אם אתם מתנהגים לא טוב אז שלא יזהו אתכם איתנו- אולי לא הייתי אומרת את זה.
אם אני שייכת לציבור מסויים, אז אני רוצה שיקבלו אותי בו גם בנפילות ובמצבים הלא הכי מקסימים שלי- לא רק כשאני מביאה כבוד וכו'.
מה אתם אומרים על חור שני..תתנו לי הרבה תגובות זה..ליבי לוי
חשוב לי מאווד!!!!!!!!!
אחלה פיתרון לבעיית איבוד עגיל יחיד...מישי' מאפושו'
חחחח...לא חשבתי על זזהה..ליבי לוי
וחוץ מזהמה את חושבה?
וואוו היו על זה פווול שרשורים..
פצפונית
עניין זה אינו ברור בדיוק כיוון שאין הלכה שאוסרת את העניין, פה זה רוח ההלכה...
יש מקומות שזה מקובל ויש מקומות שלא.. יש מקומות שטוענים שזה משיכת תשומת לב ויש מקומות שלא..
אני לא נכנסת לכל הדעות נימוקים וכ'..
אני חושבת שלמען הסר ספק.. אני לא עושה.. אני חושבת שיש בזה משהו יפה.. אבל אני לא שלימה עם זה.. אז אני לא עושה
כרגע גם זה לא מפריע לי.. אם בהמשך אני ארגיש צורך עז לעשות.. אז נשקול זאת יותר
אין מה להוסיף..מישי' מאפושו'
לדעתי אין בעיה..=] ממש יפה
רוזמרין
אין בעיה!!!ישראלית בנשמה!
אני לא חושבת שיש אם זה בעיה במיוחד לא בדור שלנו.....
אני יודעת שמבחנה הלכתית מותר!
לפי דעתי זה עדין ומהממם...ממש ממליצה לך לעשות!!!
בהצלחה
אם הייתי יכולה...הייתי עושה!!דניאל!!
זה מהמהם...השאלה אם זה מקובל איפה שאת גרה
אני אוהבת
מעפר אני באה
*אין לי.. אני לא יודעת גם אם אני אעשה..מעפר אני באה
אני אישית חושב שזה מכוער ...
כפרגניסט..
זה אחד הדברים היפים!אפרת234
אבל זה ממש תלוי באיזה חברה את נמצאת.......
מהמםםםם!!!!!!!!!!!באהבה ובאמונה..
עוד פעם, תלוי במקום..
אבל אני לא עושה מכבוד הורים..(אם אני יעשה זה יגרום להורים שלי ממש צער...)
נראלי אין בעיה...מרב.
מבחינתי זה תלוי על מי זה יפה...ש.מאפושו!
לי אישית אין אבל לאחותי יש...(אני מעדיפה נזם!)
לעולם לא אבין מה הבעיה גם במיליון חורים.משכנות הרועים
ממש!תן חיוך....=)אחרונה
במיוחד באוזן..
שהייתי בכיתה ז' שאלתי את אמא שלי אם אפשר לעשות חור שני (לא משנה שעשיתי רק בחופש הגדול..
) והיא ענתה לי : "כל עוד זה באוזן-תעשי כמה שבא לך.."
אז אני באמת יעשה כמה שבא לי, ואם יבוא לי אז גם לא רק באוזן, אבל אני חושבת שזה אחד המכוערים!!!כאילו זה אשכרה לחורר ת'גוף...|מקיא|
ברוכה הבאה =]הסנה-בוער
היו על זה כבר המון שרשורים-
ובסה"כ יהיו לך פה תשובות של :ממש מעולה, ממש גרוע, תלוי.
אז זה באמת באמת אישי. תלוי בך ובחברה שלך. מאיפה זה נובע אצלך. איך זה מתפרש בחברה שאת נמצאת בה.
מה זה משנה לך מה אנשים שאת לא מכירה חושבים על זה?
קצת לפרוק.....שליח משמיים!ישראלית בנשמה!
נכנסתי לדיכאון!!!!
מזה שאני שיא המתאמצת ומשקיעה בכל מיני תחומים ופשוט לא הולך לי!
ישבתי וחשבתי מה יהיה איתי, איך אני מתקדמת ועוברת את כל הקשיים...ופשוט לא מצאתי תשובה!!!
כנראה שהייתי ממש שקועה בעצמי וזה הביא אותי לידי כעס ושנאה על מי שאני!
אמא שלי (שהיתה היחידה בבית) ביקשה ממני משהו,
מרוב תסכול והירהורים פרקתי עליה את כל העצבים שלי בצרחות...
נכנסתי לחדר לקחתי גיטרה והתחלתי לנגן..(על העצבים)!
ואז..פעמון,משהו בדלת..רציתי להרוג את מי שזה לא יהיה,פתחתי ת'דלת ואיזה ברסלב ביקש צדקה,
נתתי לו כסף ואז הוא מביא לי 2 חוברות של ברסלב...
בחיים שלי זה לא עניין אותי,תמיד כשהביאו לי זרקתי לגניזה אוו שהחזרתי!
אני מסתכלת על החוברות ונחשו מה כתוב..."תפסיק להתעצבן"
קיצר התישבתי ופשוט קראתי ובכיתי תוך כדי....היה כתוב שם בדיוק על המצב שאני נמצאת בו,
ועל הפיתרון שצריך להפוך ת'עצב, התסכול וכל הכאב לשמחה ואמונה בה'...
עכשיו אני צריכה ממכם עזרה...!
איך אני חוזרת להיות שמחה למרות כל הקשיים גם כשאני נופלת????
אשמח לשמוע....
לא, היה כתוב מה הפתרון לא על עצות...ישראלית בנשמה!
תודה!!!
ה תמיד איתך ואוהב אותך תתפללי אליוסולי הגינגי"
וואו, קרה לי משו דומה אתמול!!!!באהבה ובאמונה..אחרונה
ממש חיזק לי את האמונה בקב"ה.... כאילו "וואו, איזה טוב ה', הוא באמתת חושב עליי!!!"
ד"א, זה היה גם קשור לנחמנים=)))9
תגידו, זה בסדר שזה ככה?כנרית על הגג=)
אני לא מתחברת למקומות קדושים.
כותל, קברי צדיקים וכאלה...
אני מרגישה את ה' בכל מקום ובכל רגע, אז מה ההבדל כשאני במקום כזה? סתם פחות נוח...
אבל כשכולם מתלהבים מהמקומות האלה, ומדברים על אורות וקדושה, פתאום אני מרגישה אטומה או משהו...
בטח שבסדר..תותים בקצפת
זה שאת מרגישה את ה' בכל מקום ובכל רגע
זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות,
זה אומר שאת לא צריכה את המקומות הקדושים בשביל להרגיש את הקב''ה..=]
אשרייך צדיקה!
זה בסדר.דוסית גאה!
אני גם ככה..(=א.ש=)
שונאת להיות בכותל !! והמקום הזה לא עושה לי איזה "התרוממות" מיוחדת..
לומרגישה שם בנוח בכלל..!
זה מאד בסדר...עץ על מים
כל אחד הוא אישיות משל עצמו והגיוני שאת לא מתחברת למשהו...
והעיקר שאת מרגישה את ה' ובאמת ממש בהצלחה נשמה 
נ.ב.
בכל הכותרות בשרשור כתבו ת'מילה בסדר

תודה נשמות!כנרית על הגג=)
אבל כן יש עניין במקומות קדושים וכאלה... לא?
אז אני כאילו לא מאמינה בזה... זה מפריע לי..
אני מרגיש קרבה רק בהר הבית עצמוצחקן
בע"ה
בכל השאר זה כמו ביכנ"ס רגיל
גם אני אף פעם לא מרגיש משהו מיוחדעירוניסט גאהאחרונה
אני אישית, אל שלמה נתיב וארז לבנון הי"דקשקשן על הגג
שעלמו מן העולם בפיגוע רצחני בבת עין......
אשר ויונתן פלמר,אחיקם עמיחי ודו רובין...חגי לנדסברג
אני ממש התחברתי והזדעזתיעירוניסט גאה
ברצח של משפחת פוגל הי"ד
הנה שיר שכתבה אחותי על זה:
דרור וינברג קרוב...כפרגניסט..
רועי קליין אלירז ואוריאל פרץ.. סמל לגבורה בשבילי..פצפונית
אני פחות מתחברת אני יותר מנסה ללמוד מהם..
כן כפרגניסט ממש קרוב...עירוניסט גאה
הוא נכדוד של דוד שלך מה אתה מבלבל תמוח?
מסתבר שאתה ( מאיפה אתה מכיר אותי)כפרגניסט..
דורון מהרטהחרותיק
עלה לארץ כילד קטן, ונהרג פה על קידוש ה' תוך כדי לימוד תורה.
איזה עם קדוש!
נתן אלבז,אי"ש (אריה יהושע שטראוס)פיתה פיתה
עימנואל מורנו!!studiomc8
דרור וינברגט!הר
משפחת פוגל, אלירז פרץ, ועוד מישהו מהישוב שלי.סתם אחת
דוד רובין ואחיקם הי"דנקנקיה
ישי שכטר,עידודי, ויש עוד..רוזמרין
כולם.דוסית גאה!
דגן ורטמן, בניה ריין, וצביקה גרינוולד.פלספנית
דרור וינברג, אוריאל פרץ, ישי שכטר, רועי ארבל ועוד.*חזרזיר*אחרונה
יום העצמאות.ט!הר
אומרים הלל?
כן/לא
ואם אפשר בבקשה לנמק.
תודה=]
למה לא?כנרית על הגג=)
חנוכה.
אומרים הלל או לא?
אני מנחשת שתגידי שכן...
איזה ניסים מדהימים ה' עשה לנו ואנחנו עוצמים עיניים!
כל כך ברור לנו שתוך 60 שנה יש לנו מדינה וצבא משלנו? שלא נדע באיזה מצב היינו לפני זה...
אני רוצה לדעת.ט!הר
(אני אישית אומרת.)
יש כאלה שלא אומרים.
בטח שאומרת!*חזרזיר*
זה נס!!
יש לנו מדינה משלנו (ואני לא נכנסת לויכוח איך היא..), הארץ שלנו!
זה דבר כ"כ כ"כ לא ברור!
ולא חסרות הוכחות, מספיק להסתכל על הדור של סבתא..
ב"ה
אני אומרת בלי ברכה.ענבל
בס"ד
להגיד פרקי תהילים זה תמיד טוב...
לכן אני אומרת בלי ברכה.
כי אני לא סגורה על עצמי אם כדאי להגיד הלל.
וגם אני יודעת על רבנים שאומרים לא לברך...
אומרת הלל (וואוו היה לי על זה היום ויכוח מתיש...)עץ על מים
אבל בניגוד לחגים האחרים שאני אומרת עם ברכה כי למרות הכל אני עדיין אשכנזיה
ביום העצמאות אני אומרת בלי ברכה, ביום ירושלים עם ברכה.
בטח אומרים...חג
כפרגניסט..
והוספה לדברי:עץ על מים
אומרת תודה לה' לא מתוך מחשבה שהמדינה שלנו היא המדינה האידיאלית עבורנו כי היא ממש לא! אבל זה לא סותר את התודה לה'.
להגיד פרקי תהילים זה בטוח לא מזיק כל האלה שלא אומרים...
קודם כל זה שטויות שלכל הדעות הגאולה התחילה.יחי מלך המשיח
ובפסח אומרים הלל על הצלה ממוות לחיים ולא על "גאולה", וגם בפסח על יציאה מעבדות לחרות. ובגלל שביום העצמאות לא יצאנו מעבדות לחירות וגם הגענו למצב הרבה יותר גרוע מבחינת עמ"י מאשר במדבר. ובקשר לברכה בגלל שרוב עמ"י לא היה אז בארץ, אז רק מי שניצל במלחמה, ספק אם צריך לומר הלל וגם אז לרוב השיטות זה אמור להיות בלי ברכה...
אפשר להציע משהו בלי שתרגמו אותי באבנים???אנונימי (פותח)
קודם של, כשאמרתי לחברות שלי שאני לא חווגת הם התחילו להתעצבן ורוב הבנות אמרו: "תסתכלי על חצי הכוס המלאה..."
אז אני לא משווה בין המצב שלנו היום לבין המצב שלנו בגולה כי זה לא רלוונטי למי שאני רוצה להגיד:
קודם כל את היום הזה קבע בן גוריון הכופר שבעצם אמר "כוחי ועוצם ידי עשו לי את החייל הזה".......
אני לא רוצה להגיד הלל ביום שהכופר הזה קבע (ד"א -לכל האלו שבטוחים שהרב גורן אמר לחגוג את יום העצמאות שיסתכל עוד פעם ויחקור את זה היטב..)
מה שהוא ניסו להאכיל את העם היה: הציונים החלוצים היו הראשונים שבאו ובזכותם היש לנו מדינה ב'ה באייר...
דבר זה הוא שטויות לכל הדעות!!!!!תלמידי הבעש"ט היו הראשונים שבזכותם אנו חיים פה!!!!! יום העלייה שלהם בח' אלול, ווביום זה אני מודה להקב"ה!!! ואל תגידו שאני כפויית טובה על המדינה אני כל יום וכל יום אומרת תודה רבה להקב"ה שזיכה אותי לגור בארץ ישראל, אך אינני מכירה במדינת ישראל המפריעה לי לגור כאן, (לוקחת את אחיי להרחקה, לוקחת את שכניי ושמה אותם במעצר ביית על עוון ריגול... השב"כ שכל רצונו להילחם בעם היהודים!!!!!)
סתאם ככה שתי נקודות לסיום:
הרב קוק זכר צדיק לברכה לא ציוניכמו שמנסים היום לעשות אותו,
יש איזה רב אחד (הרב משה צוריאל) שכל עניניו זה לחקור על הרב קוק, והוא גילה שהציויינים שהם כותבים עליו ספרים הם מעלימים את כל הדברים הקיצוניים שהוא כתב!!! (איך כתב הרב קוק?: אנחנו יותר קרובים לסאטמר מאשר לציונות הדתית...)
ובדיוק שמענו מאלידע בר שאול: והנה כל אלו שמנסים לרמות את עצמם ולחגוג את יום ירושלים: אז הנה תסתכלו על הר הביית שהערבים משחקים שם כדורגל בתורנות, ותדעו שאת העיקר של ירושליים-הר הביית לא בידינו.... ומרוב שלא הפסיקו לדבר על הקיר-בכותל שכבשו את הר הביית אמרו"הר הביית בידינו" וירדו להתפלל בכותל..
יש לי עוד המון המון מה להגיד בנושא.. מי שרוצה בכיף!!
כמה דברים...שירה חדשה~
דבר ראשון-יחי מלך משיח-סליחה מאוד,אבל הצלה ממות לחיים,יציאה מעבדות חרות-מה זה אם לא גאולה???ועל מה אתה חושב כשמדברים על גאולה מבוקר עד ערב בכל ימי הפסח?
וארץ יהודה-זה ידוע שהתקווה שונתה..כי המילים שלה היו מאוד גלותיות בתקווה למדינה וכו'...וברוך ה' היום יש לנו.עם כל מעלותיה וחסרונותיה..
ונכון.המדינה שלנו אפילו לא קרובה לשלמות.אבל לדעתי הלא מבינה,אני חושבת שלא להגיד הלל זה לכפור בכל מה שהקב"ה נתן לנו.היו לנו כ"כ הרבה ניסים,ה' ליווה אותנו צעד צעד.וגם אם המדינה היא בזכות תלמידי הבעש"ט(שאני דיי מפקפקת בזה,אבל לאמשנה),עדיין המדינה קמה בה' באייר תש"ח.ואנחנו עדיין פה,וזה פלא לא קטן בכלל.אז בואו נגיד תודה!!!
אין ספק שזה גאולה אבל ההלל הוא רק על הצלה ממוותיחי מלך המשיח
לחיים ומעבדות לחרות. ולא הקמת מדינה ציונית כופרת!!!
לא.מוריה
אני אעתיק מה שכתבתי בשרשור אחר.חרותיק
ביום העצמאות אנחנו מודים לה' על הנס שהוא עשה לנו.
איך אפשר לא להשוות את המצב הנוכחי ללפני 70 שנה, כשיהודי יכל רק להתחבא ולהקטין את עצמו כדי לשרוד?
ב"ה. היום אנחנו יכולים להסתובב בגאוה לאומית. אנחנו יכולים לדבר עברית(!!) בלי חשש.
ועוד אינספור דברים קטנים וכ"כ חשובים.
איך אפשר לא להודות לה' על זה?
אפשר משל לרגע?
נניח שאתה מאד רעב. מסתובב שעות ומחפש משהו לאכול. בסוף אתה מוצא איזה תפוח חצי רקוב.
אז מה, תזרוק אותו?
לא! אתה תאכל את כל מה שניתן, ואת החלק הפחות טוב, ואת הגרעינים, אפשר לשתול,
שגם מהם יצמח בסוף משהו טוב..
(זה לכל מי שטוען שלא צריך להודות על כל הרוע שיש פה היום..)
אז אני למשל, אומרת הלל בברכה. ומודה לה'.
ראיתי איפהשהוא משל יפה שקשור:מרימוש!
משל לאדם שחברו נתן לו אגרטל יפה.
בני הבית מילאו אותו בבוץ.(לדעתי גם בהרבה פרחים)
האם הוא לא צריך להגיד תודה לחבר?
ברור שכן,הכל ניתן לו,מה שעושים עם זה אנחנו בוחרים....
יש לנו מדינה.גם אם לא הכל מושלם יש בה המון ולמי שנתן לנו אותה ברור שצריך להגיד תודה.
ספרדים בלא ברכה אשכנזים אאל"ט עםקשקשן על הגג
ולאשכנזים יש עוד תוספות. אומרים עד ישתבח פוסוקי דזמרה
של יום טוב
לספרדים רק הלל בלי ברכה וללא תוספות אבל תעיינו בקיצור שולחן ערוך.....
אם אני יתפלל אז כן..
תן חיוך....=)
אבל אני לא אומרת תודה למדינה וכאלה, אלא חוגגת 64 שנים שיש בא"י מדינה תחת שלטון יהודי (שברור לי עכשיו שהוא לא עושה את הדברים הכי נכונים, אבל עדיף משלטון אנטישמי..) ועל זה אני אומרת תודה לה' !
ומי שאומר לי-"איך את מסוגלת לומר שיש דברים רעים במדינה, תראי מה היה לפני 70 שנה.."
אז אני אומרת לו-"ברור שעדיף תמדינה, אבל אני רוצה להתקדם תמיד! לא להשאר איפה שאנחנו עכשיו, ולכן צריך לדעת ולהכיר גם ברע..."
שנזכה לחגג עצמאות במדינה יהודית, תחת שלטון יהודי, דתי ועובד ה'..
הלל ביום העצמאותהכי בעולם
אנחנו (המשפחה המצומצמת ועוד כמה חברים) לא אומרים הללל
על מה נגיד הלל?!
על המדינה שקמה ולא הולכת על פי חוקי התורה?
על מדינה שמגרשת את האזרחים שלה מהבתים ו-7 הם מחכים לפיצויים?
על מדינה שגנבה את השם ישראל?
על מדינה שמבזה את תלמידי החכמים שבה?
ויש עוד הרבה דברים......
מוזמנת באישי....
על שעם ישראל בארצו.לך דומיה תהילה
על לימוד התורה שגובר בה.
על שאנחנו שולטים כאן.
אף אחד לא אמר שהמצב מושלם.
"ראשית צמיחת גאולתנו" - ההתחלה של הצמיחה.
להרחבה:
(בעניין ביזוי ת''ח - זה לא דבר שהוא ממסדי. זה
קורה בקרב העם, אבל המקור שלו לא מהממשלה.
עובדה היא שביזוי תלמידי חכמים היה גם ביישוב
היהודי שלפני המדינה. זה דבר שמחלחל מהעם
לממשלה, לא להיפך. גם בערוץ 7 מבזים ת''חים...)
אני מסכים עם כל מה שאמרתםיחי מלך המשיח
אבל על הימצאות בא"י לא אומרים הלל בברכה וכנ"ל על לימוד תורה ושאר הדוגמאות שהבאתם. תלמדו הלכות ברכות לפני שאתם מבלבלים את השכל! להגיד פרקי תהילים- בכיף, זה טוב תמיד אבל לברך על זה?!?!
בברכה או לא בברכה - כל אחד ינהג על-פי רבו.לך דומיה תהילה
אבל יש להכיר בכך שהימצאות עם ישראל בארצו היא מעלה גדולה, היא נס, היא התגשמות הנבואות.
לא! על זה שיש לנו מדינה יהודית.תן חיוך....=)
כן!
יהודי זה לא רק דתי...
אז נכון שהם לא הולכים לפי התרה, אבל ככה לא נתקדם לשום מקום!
נהיה כמו ח"כ בן ארי-נכנס לכנסת ומשפיע!
לא נפרוש כל הזמן ונדפק...! (ברור שיש מקרים שאסור ללכת אחרי המדינה אבל..)
וחוץ מזה-אל תשכחי של-ה' צריך תמיד לומר תודה...גם אם זה לא נראה לנו הכי טוב..
חג עצמאות שמח 
חרותיק
כן. בלי ברכה.אלישע בן אבויה
בס"ד
נימוק: כי ככה הרב מורי ורבי שליט"א אומר.
כן בלי ברכה..מעפר אני באה
כי כך הרב שלנו פסק וגם כי אפ'עם אני לא ברכת כי אני ספרדייה (חוץ מהיימים שגומרים)
אני אומר הלל עם ברכה לפי מנהג הישיבה...לפרוש כנפיים
כן אבל בלי ברכה.......אפרת234אחרונה
אפשר להציע פירוש חדש לשיר אחינו?ענבל
בס"ד
או שתסקלו אותי?
היום בטקס השמיעו את השיר ואז התחלתי לחשוב עליו...
וחשבתי על זה שתמיד שרים אותו בקשר לשבויים אצל האויב.
אבל היום הבנתי, שיש עוד דרך להבין שיר זה.
"הנתונים בצרה ובשביה העומדים בין בים ובין ביבשה"
ברשותכם אתחיל מהסוף:
"העומדים בין בים ובין ביבשה"
חשבתי על מה מסמל ים ויבשה והגעתי למסקנה ש:
ים זה דבר לא יציב, "טובעני", סוער...
יבשה לעומת זאת זה דבר יציב, קרקע יציבה (ואל תהיו קטנוניים, אני יודעת שיש רעידות אדמה.)
עכשיו ההתחלה "הנתונים בצרה ובשביה"
שבי זה דבר מאוד מאוד כולל.
בהקשר שאני חשבתי עליו, חשבתי על שבי בתוך עצמנו.
לפעמים אנחנו שבויים.
בין אם זה בים, בצרות, בסערה, באי יציבות ובטובענות.
ובין אם זה על קרקע יציבה ואנחנו אפילו לא מרגישים שבויים.
בין כך ובין כך (בניי הם 

מרדכי 

)
"המקום ירחם עליהם ויוציאם מצרה לרווחה ומאפלה לאורה ומשעבוד לגאולה השתא בעגלא ובזמן קריב"
גם ככה וגם ככה, בין אם בים ובין אם ביבשה, גם הם ולמען האמת אני חושבת שגם כל אחד מאיתנו צריך את התפילה הזאת.
לצאת מהגלות של עצמנו, לצאת מהשבי שלנו.
גם אם אנחנו שקועים עמוק כמו בים, בסערות, טובעים.
וגם אם אנחנו לא מרגישים.
הלואי שהמקום ירחם על כולנו ויוציא אותנו מצרה לרווחה, מאפלה לאורה ומשעבוד לגאולה במהרה בימינו אמן!!!!!!!!!
למה לסלק? רק אומר אמן!!!!שמואלג
לסקול שמואל לסקול 

ענבל
אז למה לסקול
שמואלג
ואיך בשעה כזאת עם מחשב כזה את מצפה שהאותיות יראו לי בסדר הנכון ? 
^^^^ כי יש כאלה שלא אוהבים פירוש חדש 

ענבל
עצם ההתלבטות האם לשתף בפירוש החדש מביא לאנשיםשמואלג
האלה לגיטמציה.
ואין כל לגיטימציה להתנגדות לצורות הסתכלות חדשות על התורה!!!!!!
אממ...אלעזר300
תלוי. יש עניין של מגלה פנים בתורה שלא כהלכה. (קל מאוד, במיוחד אם באים באופן דווקאי, להוציא דבר לא נכון ולא מותאם, או לומר דבר לא נכון ולהכניס אותו איפה שהוא. אגב, יש בעיה גם בתחום של ספרות או תקשורת, קל לתת סיפור מומצא, או מוצג באופן מוטה, בתור דוגמא כמעט לכל טענה. למען האמת גם קורח עשה ככה. אבל זה לא בדיוק אותו דבר.)
נכנסתי פה באמת באופן חסר הקשר, רק לעניין הזה. לא קראתי את ההודעה של ענבל, ואני לא במצב לשפוט כראוי, אולי בקרוב.
קיצור יש מציאות שלא היו מקבלים בהבנה למזלי קיבלו
ענבלאחרונה
מה אני קשור???
מרדכי
בס"ד
ועכשיו ברצינות,
זה יפה מאוד...
ונכון מאוד.
אשרייך 


מטשטש כל קשר......
....קשקשן על הגג

נחמד. מקורי.אלחנן
יפהה..אהבתירחליOס
אני מכירליק המדליק123
את מי ששר את זה קוראים לו דדי והוא אדם צדיק ומיסתורי לאללה כנראה שאת יכול להיות צודקת בפירוש הזה
לא יודעת אם אני צודקת.ענבל
בס"ד
זה פירוש שלי... לא לקחתי אותו משום מקום... פשוט חשבתי על משהו שמאוד התקשר לי לזה.
זה לא דדי שהמציא, זו תפילה.חרותיק
ויפה מה שכתבת.
זה בערך מה שחשבתי.
ולכן כתוב גם כל בית ישראל, לא רק מי שנראה כלפי חוץ שהוא בצרה, אלא כולם.
תסתכלי טובליק המדליק123
ותראי שכתבתי שר!!!!! את השיר הזה מתי שהוא שר הוא לוקח מילים מלחין מנגינה ובודק אותה (לפי הפירוש))
(מכינה את המקלע)
הרהור
יום הזכרון לחללי מערכות ישראל .ע*נ2!ש
על מה \מי אתם חושבים ביום הזה ?
על חללי צה"ל הי"ד-משה ר-
ונפגעי פעולות טרור...
...ע*נ2!ש
זה לא נכון שהחיים נמשכים/יאיר לפיד
זה לא נכון שהחיים נמשכים. תמיד אומרים את המשפט הזה והוא אף פעם לא נכון.
כשמת לך מישהו, החיים שלך, כמו שהכרת אותם, הסתיימו. המשפחה שלך עדיין שלך, אבל היא אחרת. ההורים שלך אחרים, הסדר שבו אתם יושבים סביב השולחן, הדרך שבה אתם זוכרים את הטיול ליוון, עם האלבום של התמונות המצחיקות שהפך לאלבום זיכרון.
זה לא נכון שהחיים נמשכים. אנשים שואלים אותך שאלה פשוטה כמו "מה שלומך?", ואתה יודע שהם מתכוונים לומר "אנחנו יודעים" או "אנחנו כאן בשבילך". בכל פעם שאתה עצוב כולם קופצים כדי לעודד אותך, ואין לך איך לומר להם שאתה לא רוצה קבוצת תמיכה, אלא להיות שעה בשקט מתחת לשמיכה.
זה לא נכון שהחיים נמשכים. אפילו אתה לא ממשיך להיות כמו שהיית. אתה ההוא שמתו לו. אתה ההוא שרואה בטלוויזיה את "הטוב הרע והמכוער" וזוכר רק עם מי ראית אותו בפעם הראשונה, אז בקולנוע אסתר הישן שכבר נהרס בינתיים. אתה ההוא שאם אתה צוחק, אומרים שהתגברת. אם אתה עסוק, אומרים שהתגברת. אם אתה נוסע ליותר משבועיים אומרים שברחת.
זה לא נכון שהחיים נמשכים. אפילו העבר שלך עובר עריכה, בכל פעם שאתה מספר איך לקחתם אוטובוס לבלומפילד לראות את הדרבי, אתה מתלבט אם לקרוא לו אחי, או אחי המנוח, או אחי זכרונו לברכה. לפעמים אתה פשוט מוציא אותו מהסיפור, כדי למנוע מכולם מבוכה. פה ושם פוגשים מישהו שלא היה בארץ הרבה זמן, והוא שואל מה שלומו, ואתה אומר לו ששלומו כבר לא איתנו, ובסוף כמובן אתה צריך להרגיע אותו, אז אתה אומר לו שהחיים נמשכים. אבל הם לא.
זה לא נכון שהחיים נמשכים. הם נפסקים, ומתחילים מחדש. אחרת.
מה ליהודים ולחגי הציונים?משכנות הרועים
שאהידים ומחבלים...?- דניאל -
.....
חושבת על מי האנשים היקרים האלו*חזרזיר*
שבשבילם יש את היום הזה, על המשפחות
ואם רוצים יותר ספציפי,
לצערי לא חסרים אנשים שהכרתי והיום קבורים בבית העלמין ביישוב..
אהה.. היום הערבים גם מקיימים יום הזיכרוןמעפר אני באה
לחברים שלהם שהתפוצצו עלינו!!!!!!!!!!!!
הערב בצפירה חשבתי עליך.יושב בדד
באמת, בשיא הרצינות.
שתי דקות של הרכנת ראש, וחשבתי לעצמי שכל האנשים האלה שאנחנו זוכרים היום, זה לא אנשים שנהרגו בתאונות דרכים, ולא נפלו מצוק, זה אנשים שמתו במלחמה, מול אויבים.
ועד היום למדינה שלנו יש אויבים.
אבל היום האויבים הערבים שלנו חלשים מתמיד.
אויבי המדינה השמאלנים חלשים מתמיד.
ואויב חדש קם למדינה - אנשים כמוך.
תדע לך שהמדינה הזאת לא תפסיק להילחם
יהודים יודעים להכיר טובה!חרותיק
הדרך של תהלים, משניות ותורה, לעילוי נשמות הנפטרים, זו דרך מצוינת להנציח אותם.
אבל יום אח"כ הם גם מודים לה' על הנס שהוא עשה לנו.
איך אפשר לא להשוות את המצב הנוכחי ללפני 70 שנה, כשיהודי יכל רק להתחבא ולהקטין את עצמו כדי לשרוד?
ב"ה. היום אנחנו יכולים להסתובב בגאוה לאומית. אנחנו יכולים לדבר עברית(!!) בלי חשש.
ועוד אינספור דברים קטנים וכ"כ חשובים.
איך אפשר לא להודות לה' על זה?
אפשר משל לרגע?
נניח שאתה מאד רעב. מסתובב שעות ומחפש משהו לאכול. בסוף אתה מוצא איזה תפוח חצי רקוב.
אז מה, תזרוק אותו?
לא! אתה תאכל את כל מה שניתן, ואת החלק הפחות טוב, ואת הגרעינים, אפשר לשתול,
שגם מהם יצמח בסוף משהו טוב..
אז אני למשל, אומרת הלל בברכה. ומודה לה'.
על עמ"י..לא חסר על מה!פונ3'ה!!
לא חסרליק המדליק123
אני אישית חושב על בן דוד שלי יוחאי ליפשיץ למי שמוכר,הוא היה בפיגוע במרכז
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"יהודים אינם מציינים לא את היום הזה "ע*נ2!ש
ולא את היום שאחריו ": ?אתה שומע את עצמך בכלל ?
על גבורה, אהבה, ציונות ואמונה.פלספניתאחרונה
בדיחה..sasad52
חג שמח!
לנסיו''פ.
לך דומיה תהילהאחרונה
"דע והאמן כי גן עדן בארץ"אינסוף

יפה!!שקד123אחרונה
באמת שנזכה לגאולה שלמה!!!
שביתת התלמידים ביש"ע וברחבי הארץ-עכשיו הפלייר>>ארץ ישראל!
כולם להכנס לקישור ולראות פרטים.
פויינג IמקפיץIקשקשן על הגג
זה כזה גרוע!!!!כנרית על הגג=)
אני ממש ממש רוצה לבוא!!!
אבל יש לנו מתכונת ולא מסכימים להשלים אח"כ.... אררר...
לא נורא!!יוליה
תגמרי תמתכונת ותצטרפי..
בהצלחה!
בלאו הכי משתחררים אחרי מתכונת...לך דומיה תהילה
אולי תנסי להוציא את כל האולפנה באותו יום?דאץ
אני מניח שההנהלה תתגמש, אחרי הכל זה אינטרס משותף...
ניסיתי, אבל הם לא רוצים,כנרית על הגג=)
זה מסובך מדיי...
יום שלם טירטרתי את עצמי ולא יצא מזה כלום, כפרת עוונות...
בע"ה אני מקווה כן להצליח לבוא בתור עצמי, נחוס על המתכונת פעם אחרת...
כווולם באים!! זה פשוט חשוב!!חיוכים
אני בעז"ה אהיה שם... 
איזה באסה, גם ככה ישלי חופש ביום הזה
סתם אחת
מי הרבנים והאישי ציבור?אבודה!
המודעהמרדכי
בס"ד

בעז"ה, גם אני אתיצב שם..
שולמית=]
זה מזעזע, איזה מדינה מ-ב-ו-ל-ב-ל-ת!!!!
אנשושים. תבינו.אווזה.
פול אנשים ששאלתי אותך אמרו לי שיש להם מבחן / יכעסו עליהם / משו בסגנון.
תביינו!! לא אמור ליות מבחן באותו יום. כי המטרה, שפשוט לא יתקיימו לימודים!!
אולי המורות יבואו. אבל התלמידים לא!! זה לא שביתה של מערכת החינוך, אלא של הנוערר!! להראות שאכפת לנו!!
אל תייבשו. בשביל שזה ילך צריך את כולם!!
אבל את לא יכולה להגיד את זה,סתם אחת
למישהי שיש לה מתכונת ממש חשובה, כי לא באמת כל השכבה שלה תבוא לזה, ובסופו של דבר יצא שהיא נדפקת מזה, ברור לי שלא כל הנוער הדתי יגיע...
עם כל הכבוד, ויש כבוד,אווזה.
המתכונת שלך הרבה פחות חשובה מ30 משפחות שהולכות לאבד את הבתים שלהם.
משהו מוכן להסביר...?כפרגניסט..
הוספה..אווזה.
וזה גם לא רק 30 המשפחות האלה.
בראש ובראשונה, זה חלק מארץ ישראל!! אדמה של ארץ ישראל!! אז מה קרה שיעיפו משם יהודים? ולא משנה אם זה עשרים אלף משפחות או שלוש וחצי. ארץ ישראל לעם ישראל!!
דבר שני, תחשבי דקה. זה יכול לקרות כל רגע לכל אחד. מי אמר שהממשלה לא יחליטו עוד שבועיים לגרש גם אותך מהבית שלך?
אז יאללה, כולם באים. בחיאת, קצת סדר עדיפויות. מה יותר חשוב? 100 בברגות או ארץ ישראל? מגן טוב או 30 משפחות שאולי לא יהיה להם איפה לגור? (בעז"ה יהיה)
יותר מזה,זה א רק 30 משפחות.פיתה פיתה
עם יהרסו אותם גם השכונה תתפרק (3 בתים שלא רוצים להרוס) וכל היישוב.
זה נוגע ישירות לחיים של כל אחד בארץ!
תפסיקו לדבר על אידיאלים כשלא באמת זה מה שחשוב ומה שחשוב לכם זה הציון בבגרות!
תפסיקו עם הבגרות ותיהיו בוגרים!
כן, אבל אם את היחידה מתוך 850 בנותכנרית על הגג=)
ש"שובתת" אני לא בטוחה עד כמה זה משמעותי..
c החשוב! כולם להכנס! עידכוניםארץ ישראל!
בגלל ההדים הרבים שהשביתה תפסה ביבי עשה היום ישיבה שבה הוא החליט להודיע לבג"ץ שלא יהרוס את גבעת האולפנה. לכן לעת עתה הוחלט לבטל את השביתה, במקרה הצורך נדע תמיד להתארגן בזמן קצר, כמו שהוכחתם עד עכשיו! נוער-אין עליכם! תדעו שהכל בזכות ההשתדלויות שלכם!
^^ רציני?!SimplePlan
מאוד
ענבל
ב"ה התבטלה הגזרה!! והתבטלה גם השביתה..אווזה.
בעיקבות כל מיני דברים שאחד מהם מרכזי זה השביתה וההפגנה, ההדים שזה עורר בתרקשורת ובכלל בציבורף הוחלט בממשלה להשאיר את גבעת האולפנה!!
אבל נוער!! אין עליכם!! שפיצים.
רציני????מישי' מאפושו'
אז רגע, אין כלום בראשון?????
אין כלום. וכן זה רציני ביותר
ענבל
תקשיבו,ארץ ישראל!
ההגדרה היא לא בוטל. אלא- נדחה על תנאי למועד בלתי ידוע. כלומר- ברגע שנראה שראש הממשלה לא עומד בהבטחתו- מחזירים את השביתה מיד!
תדאגו להתעדכן..
בעז"ה שלא נצטרך..חרותיק
ישתבח שמו!חמשתאלאחרונה
חשוב להפיץ!!!!!!!!!!
שיר ממש יפה ומרגשעירוניסט גאה
סרטי זיכרון!דולב ג.
אמנם קצת באיחור, אבל מי שמעוניין לראות סרטי זיכרון,
יש כאן הרבה:
http://www.etrog.tv/galleries/memories/memories./levanonwar/
בשורות טובות!
ממליצה על הסרט גיבור בגן עדן:*חזרזיר*אחרונה
גם אני בכיתי.חגי לנדסברג
כן!
זה לא בושה לבכות בטקס!
וואו
היה ממש מרגש אצלנו(כנראה בגלל שכל שנה מתווספים אנשים למצגת של ההרוגים...)
אבל ת'אמת,אני הכי התרגשתי בסוף הטקס, כששרו את התקווה.
ת'כלס אני לא זוכר מתי פעם אחרונה שרתי את ההמנון שלנו.
וכשכולם שרו אותו, זה היה פשוט מרגש!
היה מאוד מרגש הם הצליחו לרגש אותי יותר מכל שנהט!הר
בושה?! ממש לא!סתם אחתאחרונה
בכיתי בלי סוף... כמו כולם!
