אנשים מעניינים.. שדרו אלי משעמם לי רצחחחנפשי ערגה
מנצלש לאותה מטרהילד שמש
ואללה.. אתה מעניין?נפשי ערגה
אין הנחתום...ילד שמש
...אני מרתק!!
דעעעענפשי ערגה
נעשה הכרות?נפשי ערגה
אני כמעט 16.. אתה?נפשי ערגה
אה הרגע הבנתי שאת בתילד שמש
מצטער.. הייתי צריך לבדוק
חחחחסטלנית בפעולה
חחח קורענפשי ערגהאחרונה
נפשי ערגה לכךילד שמש
לא ידעתי שזה הדדי
️
️חחחחחחח ככנפשי ערגה
חחחח רגע רגע אני מתחילים עכשיו בשידור חיסטלנית בפעולה
סינגל שלישי, מתוך פרוייקט גיוס ההמונים "יחדיו ירננו"applepine
סינגל שלישי, מתוך פרוייקט גיוס ההמונים "יחדיו ירננו" - 'אמנים מחדשים את ניגוני ר' שלמה קרליבך'
והפעם איתן כ"ץ, בביצוע לשיר 'קחו עמכם' בעיבוד של ערן קליין!
לתמיכה בקמפיין >> אמנים מחדשים ניגוני ר
על מה נעלו את השירשור?ילד שמש
ולא שועים למצוקתו של אדם בודד?
יואו איזה מוזררררררסטלנית בפעולה
באמת למה נעלוסטלנית בפעולה
🤷♂️ילד שמשאחרונה
היום, ו' בתשרי, יחול יום השנה לרב חנן פורתאריאנה
יש כאן סרט מתנה לילדים ונוער (והאמת שגם למבוגרים!)
בסרט המקסים הזה תוכלו לחוות את תחנות חייו וללמוד מערכיו תוך הומור ושובבות שהיו גם הם אופייניים לו כל כך.
מלחמות ישראל וסיפור גוש עציון, יהדות, ציונות, גמילות חסדים... יש כאן הרבה ערכים והרבה טוב!
מוזמנים לצפות ולהעביר הלאה!
צפייה מהנה!
בסרט המקסים הזה תוכלו לחוות את תחנות חייו וללמוד מערכיו תוך הומור ושובבות שהיו גם הם אופייניים לו כל כך.
מלחמות ישראל וסיפור גוש עציון, יהדות, ציונות, גמילות חסדים... יש כאן הרבה ערכים והרבה טוב!
מוזמנים לצפות ולהעביר הלאה!
צפייה מהנה!
אדם ענק. רצה להיות, ובאמת היה, "טוב". אספר סיפורון אחד מתוק:הָיוֹ הָיָה
בזמן גוש אמונים ז"ל, היייתה באחת הפעמים ישיבת צוות אצל הרצי"ה, בה דנו בצעדים הבאים.
לפתע שמו לב שהשקיעה מתקרבת, וחלק מהנוכחים לא התפללו מנחה.
אמר ר' צביהודה, בהלכה נפסק שעוסק במצווה פטור מן המצווה, אנחנו לא צריכים להפסיק את הדיונים בשביל התפילה.
אמר לו ר' חנן, "אבל הרב, אנחנו לא "צריכים" להתפלל מנחה, אנחנו "רוצים" להתפלל מנחה"!!.....
כמה יופי יש בסיפור הזה...
לגמרי...אריאנה
אאל"ט הסיפור היה על חנן והרב לוינגר.שחר אורן
אני בוודאות קראתי שמדובר ברצי"ה, אם הכותב דייק? אינני יודעהָיוֹ הָיָה
אכן כןhartkebhdxcrd
מהרבה מקורות זה הם, לא הרצי"ה
אחלה שם יש לך!חובה?
אכן כן,hartkebhdxcrd
ת"ח, מנהיג גדול ודגול, מעריץ שלו ממש ממש, ואין הרבה כאלה שאני ממש מסתכל עליהם ופשוט שואף לצעוד בנתיב חייהם... כמובן שיש הרבה מאוד הערכה לחכמי ישראל וכו', אבל עד להערצה והערכה כזו יש בודדים, והוא אחד מהם....
מי שמתעניין, יש עליו שני ספרים, אחד של עודד מזרחי, יותר סיפורים, בסדר של נושאים שונים. ספר ביוגרפי ישנו של חגי הוברמן, שני הספרים נהדרים ומוצלחים. הראשון יותר מדיש את הפן הנפשיי, המידותי, הרוחני של הרב.
יפהסטלנית בפעולהאחרונה
טוב... אני עוזבת פה, אהבתי אותכם אחים ואחיות!שושיאדית
אולי אמשיך לקרוא פה...
מההה אבל למה ככה פיתאום.???????????.סטלנית בפעולה
למה כולם עוזבים ??שקד מהצפון
![]()
![]()
ביי בהצלחה !!!!!!!!!!
כע הא אשכרהסטלנית בפעולה
למה???הכל עוד אפשרי
ביי, בהצלחה ענקית!!דמעה שקופה
את לא ניקית שאפשר לשכוח. 
❤.שושיאדית
תודה, גם אתכם אי אפשר לשכח... כל ניק מיוחד בפני עצמו
אתכם*חובה?
זו מתנת הפרידה...
חחחח חזקסטלנית בפעולה
חחח אחלה מתנה..הדס????אחרונה
ביי ותהיי חסרההדס????
נמאס לי מהשרשור הזה!! הוא סתאם ילדותי ולא מוסיף כלום!!!עובדת ה בשמחה????
טוב סנובה - נבוא להפריע לשגרת יומך העייפה.... יאללה בננות...שפרינצא בוזגלו
שששש ממש!! אני צריכה לדבר עם אנשים!!!!עובדת ה בשמחה????
כלומר?שפרינצא בוזגלו
לא מגלההעובדת ה בשמחה????
חחחח נו בחייאתסטלנית בפעולהאחרונה
חשוב! חשוב! חשוב!
שמנדריקון
לא נותנים לבג"ץ לסתום לרבני ישראל את הפה!
חתמו עכשיו על מכתב בני נוער לשופטי בג"ץ ובו תמיכה ברב שמואל אליהו שליט"א. יחד נעצור את דיקטטורת בג"ץ לתמיכה: Redirect Notice
יופי כול הכבוד לך!!סטלנית בפעולהאחרונה
אני עכשיו חתמתי ביזכות זה![]()
אוכל הוא הדבר החשוב בחיים.אני_גרוט
אין דבר החשוב מאוכל. הבנתי את זה כשיצא הצום.
חחחחח נכוןסטלנית בפעולה
רק אותי זה ממש מעצבן אבל ברמותתתמתנחלת אמיתית
מעצבן אותי ממש שהחרדים הולכים לפי קשרים
כדי להתקבל לסמינר צריך קשרים: בן\בת\אחין\נכד\בן דוד\קרבת משפחה\קרבת חברים
בת דודה שלי ממש רצתה להתקבל לסמינר אבל אמא שלה חוזרת בתשובה ואבא שלה ספרדי
(כן יש שם אפליה לספרדים. בישיבה אשכנזית יש מכסה של ספרדים שיכולים להתקבל אליה)
אז היא לא יכלה ללכת.
ותאמינו לי שהיא בחורה ממש נהדרת וחכמה.
פשוט אין לה קשרים.
זה פשוט מתסכל!
בנות גרועות שמתקבלות כי יש להם קשרים ובנות מצויינות שנדחות כי אין להן קשרים\כי הן ספרדיות.
מעצבן!!!!
העם איתך..ים סוער
בזמן האחרון כולם נזכרו בחרדים..... חחחחחחחחחחשקד מהצפון
כן, כמה ביקורתמעונן
וואי ממששש וזה מעלה לי תסעיף בחייסטלנית בפעולה
איתך לגמריאחלה וחסודה
אנחנו חוזרים בתשובה ( וספרדים ) וכששמעתי על זה אני מזה לא הבנתי
כאילו בשביל מה קשרים ?? למה סבא של הילדה שרוצה להתקבל צריך להיות רב כדי שיכניסו אותה ?! סבא שלה הולך ללמוד שם או היא ?! וגם , מה הבעיה בלקבל ספרדים ?! אם יש ילדה צדיקה וספרדיה , וגם אם ההורים שלה חזרו בתשובה אז למה לא לקבל אותה ??
מדברים על הספרדים כסוג ב' ומטטאים מתחת לשטיח את הגזענות , אנשים שותקים על זה .
כאילו לדבר גבוהה על איך שחוזרים בתשובה זה מדהים וזכות עצומה, עד שמגיע ללקבל אותם לבית ספר ?
אני עדיין לא מבינה עד הסוף מה קורה אצל כל מגזר , אבל דיברתי עם אנשים שהסבירו לי את זה והזדעזעתי.
ועוד דבר ששמעתי
שלא משדכים כל אחד אם אין לו ייחוס של צדיק כלשהו
מה המקור לזה ??
הוא לא יגיב, מכיוון שהוא עזב סופית.דמעה שקופה
עכ"פ הוא מהחרדים שנהנים מהקשרים האלה...
למה עזב סופית?חובה?
סיבות אישיות.דמעה שקופה
אני משערת שאם הוא היה רוצה שכל נוג"ה תדע על זה הוא היה פשוט כותב...
עכ"פ אני לא אגיד כל עוד הוא לא רוצה.
...רחל יהודייה בדם
זה באמת עצוב
וגם אותי זה מעצבן
רק אנא, תשתדלו להימנע מהכללות
אצלינו זה לא עובד ככה..
וגם אותי זה מעצבן
רק אנא, תשתדלו להימנע מהכללות
אצלינו זה לא עובד ככה..
סליחה שאני שואל, אבל במה זה מתבטא??תימני בדם!!אחרונה
תמיד מציגה עצמך כחרדייה, אני מנסה להבין במה זה מתבטא אצלך... זה לא ניראה לי מתבטא אצלך בכלל!!!!
לעעע זה ממש לא ככה זה שלא קיבלו אותה זה לא אומר שזה ככהסטלנית בפעולה
חמודה- אין לך מה להתעצבן! את לא חרדיה, כך שזה לא נוגע אליך.שפרינצא בוזגלו
חחחח בידיוק אהבתיסטלנית בפעולה
לא חרדים אלא ראשי סמינרים. כי לא מעט חרדים מתעצבנים מזה.מבקש אמונה
לכל מגזר יש את הבעיות שלויתקאי
לדוגמה הם יותר מקפידים על ביטול תורה כציבור לעומתינו
אבל הציונות הדתית יותר מכפידה כציבור על ארץ ישראל
רוצים לשמוע משו מרגש ממש?????עובדת ה בשמחה????
להתעלףףףף
למותתת
סתאם לא תישארו חיים אבל תתרגשו איתייי!!!!!!!!
אומריםשטות_ניק_בנשמה
חיה בסרט
למישהו יש מושג מה יש במלוניות קורונה?hartkebhdxcrd
למרבה הבעסה (ויש די הרבה ממנה😕😕😢😢), התגליתי כחולה קורונה....
יש לי אפשרות ללכת למלונית, רק שאין לי שמץ מה יש שם מבחינת התנהלות עם חולים אחרים, אוכל וכל דבר אחר. אשמח אם תענו!
(האמת די דחוף גם ובצמ"ע לא ענו כל כך)
הבנתי שעדיף להיות בבית.. שם אתה אחראי על עצמך..ים סוער
בבית מן הסתם כולם איתך.. אני חולת קורונה.. ולהיות חולה בבית זה הכי כיף.
זה תלוי בהרבה מאד דברים...מתנחלת:)
אני הייתי חולה והייתי בבית אבל אמא שלי ואחים שלי היו במלונית, בסופו של דבר יש משהו נחמד במלונית שאתה לא לחוץ שח"ו תדביק אחרים כי כולם במצב שלך ואתה גם יכול להסתובב חופשי בלי מסיכה.
אבל אם נוסעים לבד - לא בטוח שכדאי, אולי עדיף כבר להישאר בבית בחדר ולהקפיד כמה שיותר...
אם אתה רוצה הסברים מה יש במלונית - איזה מגניב! אני במלון קורונה! - נוער וגיל ההתבגרות
רפואה שלמה!!
לפי מה שהבנתי (יש לי חבר שהיה במלונית)שחר אורן
אפשר להסתובב חופשי, האוכל לא משהו, יש תפילות במניין, אם יש עוד נושא אתה יכול לשאול ויכול להיות שאדע לענות, רק לתשומת לבך שהגיוני שזה משתנה ממלונית למלונית.
מה ז"א אוכל לא משהו?hartkebhdxcrd
ואתה לבד בחדר או עם עוד אנשים?
...מתנחלת:)
אוכל לא משהו זה אומר שאם אתה מאלה שמאד בררנים באוכל - תישאר בבית... אם אתה זורם - תיסע עם הרבה מנות חמות כי יש מצב שחלק מהאוכל לא תאהב..
לגבי החדר - הכל תלוי אם אתה מגיע לבד או לא וגם איזה מלון זה...
ישלי אח שנסע לבד למלון של בחורים אז שמו אותו עם עוד כמה בחורים בחדר, אחים אחרים ואמא שלי נסעו ביחד אז הם קיבלו 2 חדרים ולא הוסיפו להם אנשים מבחוץ...
חח נגיד אם אין לי בעיהhartkebhdxcrd
אם אוכל של ישיבה, יהיה לי בעיה עם מה שיש שם?
כנראה שלאשחר אורן
אא"כ אתה לומד במקום עם אוכל ממש טוב.
אם אתה שורד אוכל של פנימייה - תשרוד אתזה...מתנחלת:)
אממ מי מכריע במחלוקת?hartkebhdxcrd
איזה מחלוקת? אמרנו אותו דבר במילים אחרות...מתנחלת:)
אה חח סוריhartkebhdxcrd
אתם רואים אני לא מרוכז
זה כבר תחילת השפעות הקורונה
סתאאם ח"ו😅😜
חח, זה השפעות בידוד... לא קורונה....מתנחלת:)אחרונה
חברות שלי טוענות שמאז הקורונה אני לא שפויה, אני טוענת שהייתי ככה גם לפני....🤪
^^שחר אורן
הבהרה חשובה ביותר!!!הָיוֹ הָיָה
בעקבות השרשור המוזר שהיה כאן על "חרדים סוטים". ראיתי לנכון להבהיר הבהרה חשובה.
היו שם כמה וכמה שכתבו שעצם זה שגבר עוצר לבחורה אומר שהוא לא באמת חרדי וכו'.
וזו טעות גמורה, שתביא לשני נזקים: א' הוצאת ש"ר על חרדי שעוצר, שיחשבו שבוא כנראה מקוקל או משהו כזה... ב' שיחשבו שממילא כנראה הוא גם סוטה...
לכן ראיתי לנכון להבהיר כאן בצורה נחרצת שזה ממש לא נכון,
יש חרדים רבים, אמיתיים, יראי שמיים וגומלי חסדים, שמוכנים לעצור טרמפים גם לבנות.
נא לא לחשוב שמה שנאמר שם זה המציאות.
יפה!אמרלד
כל הכבוד על ההבהרה הזו.
מסכימה לגמרי. כמובן שצריך זהירות כי יש גם כאלה ..ים סוער
אבל בהחלט שזה ממש לא כולם.
צודק ממש...הכל עוד אפשרי
יופי כול הכבוד שכתבת את זהסטלנית בפעולה
שכוייח!ניק כמעט בלי ראשאחרונה
דחוףףף תקשיבו, אנחנו עושות כזה החברות לימוד...הכל עוד אפשרי
וכל פעם מישי אחרת מכינה...
אני עושה על שמירת נגיעה, ונידהמתי לראות איזה חוסר יש בנושא הזה, יש הרבה שו''תים.. אבל זה לא כלכך עוזר לי..
אני רוצה קטע הלכתי, ומוכר, ומוסמך... לא עכשיו איזה רב שבקושי שמעתי עליו...
אני אשמח אם תוכלו לכתוב כאן קטעים הלכתיים על זה, או לשלוח קישורים... מעדיפה של רבנים מהציונות הדתית, בסגנון של הרב אליעזר מלמד...
תודההה
מקפיצה כי אני חייבת את זה דחוףףףףהכל עוד אפשרי
דייי אני נואשתתתהכל עוד אפשרי
בעיקרוןהנשמה יורדת
לפי מה שלמדתי רמבם סוף הלכות איסורי ביאה לומד את זה מהפסור לא תקרבו לגלות ערווה. אני יחפש אולי איזה רב כתב על זה
לא חיפשתי הרבה, מצאתי בכיפההנשמה יורדת
נחלקו הראשונים בתוקף איסור נגיעה. שיטת הרמב"ם כפי שמופיעה בשלוש מקומות שונים (פירוש המשנה סנהדרין ז,ד, ספר המצוות מצוה ל"ת שנג, הלכות איסורי ביאה פרק כא הלכה א) היא שאיסור נגיעה מדאורייתא, והוא נובע מהפסוק ´לא תקרבו לגלות ערוה´ (וראה את דברי הספרא). וכך לשון הרמב"ם במשנה תורה- "כל הבא על ערוה מן העריות דרך אברים או שחבק ונשק דרך תאוה ונהנה בקרוב בשר הרי זה לוקה מן התורה". יש לשים לב לשתי נקודות שונות ברמב"ם זה-
1) האיסור הוא נגיעה דרך הנאה. לאור זאת יש אחרונים שהתירו נגיעה במקרים מסוימים כאשר ברור שאין כאן דרך הנאה (כמו- נגיעה אקראית בעלייה לאוטובוס, לחיצת יד כאשר כבר הושיטו לך את היד והאדם שמושיט את היד יפגע, ועוד).
2) הרמב"ם מסביר שהאיסור הוא קרבה לערוה. האיסור איננו נובע מקרבה לפנויה אלא משום שנידה היא אחת מהעריות. בימינו ישנה גזירת קדמונים שנשים פנויות לא יטבלו, ולכן פנויות בימינו הן בחזקת נידות. בעקבות כך מהתורה יש איסור של נגיעה, ולא מדובר על גזירה, וודאי לא גזירה לגזירה.
הרמב"ן (השגות על ספר המצוות לרמב"ם מצוות לא תעשה שנג) חולק על הרמב"ם וסובר שהאיסור של נגיעה הוא מדרבנן. כך גם כותב רש"י על הגמרא בשבת (דף יג,א ד"ה גילוי עריות)- "ושאר קורבה אפילו קירוב בשר- מדרבנן". הבנת ראשונים אלו היא לפי דברי ר´ פדת (-אמורא) שמופיע בגמרא בשבת ובגמרא בעבודה זרה בדף יז,א (תוס´ במסכת ע"ז מבין שלפי ר´ פדת אין כלל איסור אפילו מדרבנן).
השולחן ערוך פוסק להלכה כשיטת הרמב"ם שהאיסור הוא מדאורייתא וכך גם עולה מהנושאי כלים (אבן העזר סימן כ סעיף א).
שתי שיטות אלו הן שתי השיטות המרכזיות בראשונים. בדברי הרמב"ם הזכרתי בקצרה שהוא סובר שהנגיעה שנאסרה הינה נגיעה דרך חיבה. וודאי שקשה להגדיר מהי נגיעה דרך חיבה ומהי אינה, אך ישנם מספר מקרים שהקלו האחרונים בעקבות הבנה זו. כדי להדגים את הדבר אני אביא תשובה קצת חריגה שבה הקלו בעקבות דברי הרמב"ם: בשו"ת חוות יאיר (סימן קפב) מסופר על אדם שהיה צריך לעבור בין ארצות שונות באירופה, והמוכס לא האמין לו ששתי הנשים שהולכות עמו הן בתו ואשתו. המוכס אמר לו שהוא יאמין לדבריו רק אם הוא ינשק את אשתו. הבעיה הייתה שאשתו באותו זמן הייתה נידה, ולכן הוא שאל האם במקרה זה מותר לו לנשקה. החוות יאיר ענה שמותר, משום שהאיסור לפי הרמב"ם הוא רק דרך חיבה. במקרה זה ודאי שאין דרך חיבה, אלא מטרת הנשיקה היא כדי לעבור את המוכס.
הבנה זו ברמב"ם היא גם יסוד ההיתר של רופא לבדוק נשים ולמדוד את הדופק שלהם. כאשר האחרונים אומרים שרופא טרוד בעבודתו ולכן אין איסור (שו"ת אגרות משה יו"ד חלק ג סימן נד. שו"ת אגרות משה חלק א סימן לג). לא נאריך יותר בנושא זה מפני שדנו בו הרבה אחרונים, אך את יסוד הדברים כתבנו (לעיון נוסף ראה בשו"ת בני בנים ח"א סימן לז. שו"ת אגרות משה יו"ד חלק א סימן צ. שו"ת אגרות משה אבן העזר חלק א סימן נו. שו"ת אגרות משה חלק ב סימן יד).
אני מקווה ששרד/ת את התשובה עד כה והמקורות לא הפחידו יותר מדי. ציטטתי את מקורות אלו בגלל שתי סיבות- מטרת השאלה הייתה רצון לברר את הנושא מתוך סקרנות אז אני מניח שיש רצון להכיר את המקורות. הסיבה השנייה היא החלק השני של התשובה וזה השאלה מה זה משנה האם האיסור מדאורייתא או מדרבנן.
הרחבתי בשיטת הרמב"ם וזה כדי להראות שלמרות שהרמב"ם הוא זה שסובר שהאיסור הוא מהתורה הרי שבמקרים רבים דווקא לאור שיטתו ניתן להקל. לעומת זאת במקרים אלו לא ברור כלל שלפי הרמב"ן מותר להקל למרות שהאיסור "רק" מדרבנן. השאלה מהו מקור האיסור אינה גוררת בהכרח חומרא או קולא לגבי גדרי האיסור. יתכן כי הרמב"ן הבין שיש איסור מדרבנן של נגיעה שאינו תלוי כלל בסוג הנגיעה ובעקבות כך לא ניתן לחלק בין מקרים שונים.
נקודה נוספת שאני רוצה לגעת בה היא מה זה משנה אם האיסור הוא "רק" מדרבנן. הלכות רבות שאנו שומרים מקורם מדרבנן בלבד ואף אחד לא חושב להקל בהם. איסורי מוקצה בשבת, טלטול ברחוב במקום שאין עירוב, כשרות מקוואות (מקווה ממי גשמים או ממים שאובים) והרבה מהלכות נידה הינם מדרבנן בימינו. הלכות אלו קיבלו גדרים בפני עצמם ואנחנו מתייחסים אליהם כאיסורים שעומדים בפני עצמם למרות שמקורם מתקנות וגזרות חכמים. משמעות התורה שבעל פה היא סמכות חכמים לתקן תקנות ומרגע שזה נקבע כמצווה הרי יש לכך אישור ממרומים. דיונים רבים בהלכה נסובים סביב תוקפם של דברי חכמים וברור שזה נשען על דברי התורה של "לא תסור" ו"עשית ככל אשר יורוך". דרך פסיקת ההלכה תלויה בבני אדם, כאשר ה´ נותן לכך תוקף לאחר מכן (בדיוק כמו בקידוש המועדות והחודשים). נושא זה הינו נרחב מאוד וניסיתי רק לזרוק מספר נקודות לחשיבה בנושא.
אני מאוד מקווה שהתשובה עזרה ולא בלבלה, ואת/ה מזומן לפנות שוב (או למייל שלי) אם נשארו נקודות נוספות שאינם ברורות או שעלו שאלות נוספות.
רק טוב,
אוהד.
ohad_fix@hotmail.com
1) האיסור הוא נגיעה דרך הנאה. לאור זאת יש אחרונים שהתירו נגיעה במקרים מסוימים כאשר ברור שאין כאן דרך הנאה (כמו- נגיעה אקראית בעלייה לאוטובוס, לחיצת יד כאשר כבר הושיטו לך את היד והאדם שמושיט את היד יפגע, ועוד).
2) הרמב"ם מסביר שהאיסור הוא קרבה לערוה. האיסור איננו נובע מקרבה לפנויה אלא משום שנידה היא אחת מהעריות. בימינו ישנה גזירת קדמונים שנשים פנויות לא יטבלו, ולכן פנויות בימינו הן בחזקת נידות. בעקבות כך מהתורה יש איסור של נגיעה, ולא מדובר על גזירה, וודאי לא גזירה לגזירה.
הרמב"ן (השגות על ספר המצוות לרמב"ם מצוות לא תעשה שנג) חולק על הרמב"ם וסובר שהאיסור של נגיעה הוא מדרבנן. כך גם כותב רש"י על הגמרא בשבת (דף יג,א ד"ה גילוי עריות)- "ושאר קורבה אפילו קירוב בשר- מדרבנן". הבנת ראשונים אלו היא לפי דברי ר´ פדת (-אמורא) שמופיע בגמרא בשבת ובגמרא בעבודה זרה בדף יז,א (תוס´ במסכת ע"ז מבין שלפי ר´ פדת אין כלל איסור אפילו מדרבנן).
השולחן ערוך פוסק להלכה כשיטת הרמב"ם שהאיסור הוא מדאורייתא וכך גם עולה מהנושאי כלים (אבן העזר סימן כ סעיף א).
שתי שיטות אלו הן שתי השיטות המרכזיות בראשונים. בדברי הרמב"ם הזכרתי בקצרה שהוא סובר שהנגיעה שנאסרה הינה נגיעה דרך חיבה. וודאי שקשה להגדיר מהי נגיעה דרך חיבה ומהי אינה, אך ישנם מספר מקרים שהקלו האחרונים בעקבות הבנה זו. כדי להדגים את הדבר אני אביא תשובה קצת חריגה שבה הקלו בעקבות דברי הרמב"ם: בשו"ת חוות יאיר (סימן קפב) מסופר על אדם שהיה צריך לעבור בין ארצות שונות באירופה, והמוכס לא האמין לו ששתי הנשים שהולכות עמו הן בתו ואשתו. המוכס אמר לו שהוא יאמין לדבריו רק אם הוא ינשק את אשתו. הבעיה הייתה שאשתו באותו זמן הייתה נידה, ולכן הוא שאל האם במקרה זה מותר לו לנשקה. החוות יאיר ענה שמותר, משום שהאיסור לפי הרמב"ם הוא רק דרך חיבה. במקרה זה ודאי שאין דרך חיבה, אלא מטרת הנשיקה היא כדי לעבור את המוכס.
הבנה זו ברמב"ם היא גם יסוד ההיתר של רופא לבדוק נשים ולמדוד את הדופק שלהם. כאשר האחרונים אומרים שרופא טרוד בעבודתו ולכן אין איסור (שו"ת אגרות משה יו"ד חלק ג סימן נד. שו"ת אגרות משה חלק א סימן לג). לא נאריך יותר בנושא זה מפני שדנו בו הרבה אחרונים, אך את יסוד הדברים כתבנו (לעיון נוסף ראה בשו"ת בני בנים ח"א סימן לז. שו"ת אגרות משה יו"ד חלק א סימן צ. שו"ת אגרות משה אבן העזר חלק א סימן נו. שו"ת אגרות משה חלק ב סימן יד).
אני מקווה ששרד/ת את התשובה עד כה והמקורות לא הפחידו יותר מדי. ציטטתי את מקורות אלו בגלל שתי סיבות- מטרת השאלה הייתה רצון לברר את הנושא מתוך סקרנות אז אני מניח שיש רצון להכיר את המקורות. הסיבה השנייה היא החלק השני של התשובה וזה השאלה מה זה משנה האם האיסור מדאורייתא או מדרבנן.
הרחבתי בשיטת הרמב"ם וזה כדי להראות שלמרות שהרמב"ם הוא זה שסובר שהאיסור הוא מהתורה הרי שבמקרים רבים דווקא לאור שיטתו ניתן להקל. לעומת זאת במקרים אלו לא ברור כלל שלפי הרמב"ן מותר להקל למרות שהאיסור "רק" מדרבנן. השאלה מהו מקור האיסור אינה גוררת בהכרח חומרא או קולא לגבי גדרי האיסור. יתכן כי הרמב"ן הבין שיש איסור מדרבנן של נגיעה שאינו תלוי כלל בסוג הנגיעה ובעקבות כך לא ניתן לחלק בין מקרים שונים.
נקודה נוספת שאני רוצה לגעת בה היא מה זה משנה אם האיסור הוא "רק" מדרבנן. הלכות רבות שאנו שומרים מקורם מדרבנן בלבד ואף אחד לא חושב להקל בהם. איסורי מוקצה בשבת, טלטול ברחוב במקום שאין עירוב, כשרות מקוואות (מקווה ממי גשמים או ממים שאובים) והרבה מהלכות נידה הינם מדרבנן בימינו. הלכות אלו קיבלו גדרים בפני עצמם ואנחנו מתייחסים אליהם כאיסורים שעומדים בפני עצמם למרות שמקורם מתקנות וגזרות חכמים. משמעות התורה שבעל פה היא סמכות חכמים לתקן תקנות ומרגע שזה נקבע כמצווה הרי יש לכך אישור ממרומים. דיונים רבים בהלכה נסובים סביב תוקפם של דברי חכמים וברור שזה נשען על דברי התורה של "לא תסור" ו"עשית ככל אשר יורוך". דרך פסיקת ההלכה תלויה בבני אדם, כאשר ה´ נותן לכך תוקף לאחר מכן (בדיוק כמו בקידוש המועדות והחודשים). נושא זה הינו נרחב מאוד וניסיתי רק לזרוק מספר נקודות לחשיבה בנושא.
אני מאוד מקווה שהתשובה עזרה ולא בלבלה, ואת/ה מזומן לפנות שוב (או למייל שלי) אם נשארו נקודות נוספות שאינם ברורות או שעלו שאלות נוספות.
רק טוב,
אוהד.
ohad_fix@hotmail.com
תודההההכל עוד אפשרי
בטח כתוב בפניה"ל ליקוטים ג'/משפחהחובה?
בדקתי אין שם.. כאילו לא מצאתי...הכל עוד אפשרי
אני ינסה לעזור..באולפנה...
איסור נגיעה בפנויה לדעת הגמ´ ׁ(שבת יג ע"ב), רמב"ם (איסורי ביאה פכ"ד):
"כל הבא על ערוה מן העריות דרך איברים או שחבק ונשק דרך תאוה ונהנה בקרוב בשר הרי זה לוקה מן התורה, שנאמר לבלתי עשות מחקות התועבות וגו´´ ונאמר לא תקרבו לגלות ערוה, כלומר לא תקרבו לדברים המביאין לידי גילוי ערוה" (הי"ד החזקה, הלכות איסורי ביאה, פרק כ"ה הלכה א´´).
ועיין עוד שאפילו בלא חיבה לדעת הרמב"ם יש איסור של תורה (עיין שו"ע אבה"ע סי´ כ), אמנם הרמב"ן חולק וסובר שהאיסור בלא חיבה הוא רק מדרבנן. השו"ע לא התיר לבעל אפילו לבדוק דופק של אשתו החולה. משמע מכאן שאפילו במקום חולי לא הקל מכיוון שלדעתו נגיעה ללא חיבה היא דאורייתא כדעת הרמב"ם שלוקים על כל קירבה.
כשיטת הרמב"ם שאיסור נגיעה מהתורה,כתבו:
סמ"ג, חינוך, טור, לבוש, מאירי, ראב"ד בתו"כ, ריטבא, רן, רבינו יונה באגרת התשובה יום ב, ועוד ראשונים ואחרונים.
עד כאן דנו על נגיעה בלא חיבה, כפי שיש לפעמים נתינת יד לשלום אולם נגיעה כשהיא באה בין חברים ולא כעבודה וכדו´, היא נגיעה של חיבה שבה הכל מודים שאסורה ולרוב הפסוקים האיסור של תורה.
"כל הבא על ערוה מן העריות דרך איברים או שחבק ונשק דרך תאוה ונהנה בקרוב בשר הרי זה לוקה מן התורה, שנאמר לבלתי עשות מחקות התועבות וגו´´ ונאמר לא תקרבו לגלות ערוה, כלומר לא תקרבו לדברים המביאין לידי גילוי ערוה" (הי"ד החזקה, הלכות איסורי ביאה, פרק כ"ה הלכה א´´).
ועיין עוד שאפילו בלא חיבה לדעת הרמב"ם יש איסור של תורה (עיין שו"ע אבה"ע סי´ כ), אמנם הרמב"ן חולק וסובר שהאיסור בלא חיבה הוא רק מדרבנן. השו"ע לא התיר לבעל אפילו לבדוק דופק של אשתו החולה. משמע מכאן שאפילו במקום חולי לא הקל מכיוון שלדעתו נגיעה ללא חיבה היא דאורייתא כדעת הרמב"ם שלוקים על כל קירבה.
כשיטת הרמב"ם שאיסור נגיעה מהתורה,כתבו:
סמ"ג, חינוך, טור, לבוש, מאירי, ראב"ד בתו"כ, ריטבא, רן, רבינו יונה באגרת התשובה יום ב, ועוד ראשונים ואחרונים.
עד כאן דנו על נגיעה בלא חיבה, כפי שיש לפעמים נתינת יד לשלום אולם נגיעה כשהיא באה בין חברים ולא כעבודה וכדו´, היא נגיעה של חיבה שבה הכל מודים שאסורה ולרוב הפסוקים האיסור של תורה.
תודה לכולםםםהכל עוד אפשרי
הרב יוני לביאילדה של אבא
מתייגחובה?
@חברים מקשיביםברים
תודהההכל עוד אפשריאחרונה
לאחרונה שמתי לבהדס????
שכל העולם מתלונן על החיים ובצדק. באמת הקורונה נפלה עלינו. ממשלה בלאגנים לימודים... נכון יש על מה להתלונן
אבל לא נמאס לעשות את זה כל היום??
אני מדברת עם אנשים ובחיאת תצאו מיזה תסתקלו כמה טוב יש בעולם הזה כמה שפע כמה טוב!
אז בואו נעצור שניה מלהתלונן ולהתבכיין ונגיד את הדברים הטובים שיש לנו.
ויש הרבה!!!
אני מתחילה; שיש לי חברות. שיש לי משפחה. שב"ה לא הרגשתי מזה אובדן של מישו קרוב. על שההיתי בבידוד אבל לא נדבקתי,
שאני חיה בדור שיש מחשבים ומכשירים מתקדמים ככה אפשר לתקשר עם מי שרוצים גם בקורונה... שיש כזה דבר שירים - זה ממש עושה לי טוב, שאני מצליחה בלימודים ב"ה, שיש לי מלא בגדים ...שלא חסר לי כסף. שלא חסר לי כלום.
יאלה ממליצה זה עושה טוב
מצטרפתתתתמתנחלת:)
טוב, ב"ה יש הרבה טוב בעולם, כותבת רק חלק...
אני כבר אחרי קורונה אז חסינה, כשחליתי לא הכנסתי אפחד לבידוד, הצלחתי להתפלל בר"ה במניין, הלכתי בסופו של דבר לאולפנה שאני ב"ה שמחה ממנה ומבסוטה שם, הכרתי את @עובדת ה בשמחה😊 הנשמה!! פשוט זכיתי!!
ישלי חברות שחושבות עלי, ישלי משפחה, ישלי אחים ואחיות, ישלי הורים בריאים, אחים שלי יכולים להמשיך ללמוד בישיבה, ובכללי - אני חיה בעולם הזה ולמרות כל הקשיים אני עוד פה ואני שורדת.
יאללה אני!!דמעה שקופה
יש לי אחלה לימודים מעניינים,
טוב לי בחיים ואני שמחה,
אני בריאה ב"ה,
קל לי בלימודים,
ביטלו לנו שיעורים בגלל (או יותר בזכות...) הקורונה
ויש מסביבי מלא אנשים טובים שכיף להיות איתם.
זורםחובה?
שב"ה יש כמה חברות שמנסות לפתח חיסון, ככה שאין מנופול.
וואלה את באמת צודקתסטלנית בפעולה
וואי מסכימה ממש!אהבת ישראל תנצח
דברים טובים שיש לי:
חברות טובות , משפחה כיפית , שאני חיה במדינה ישראל ולא באיזה חור נידח בסוף העולם ימינה, שלא נדבקתי בקורונה, שאפ אחד מהמשפחה של לא נדבק, שטוב לי בחיים
שמעי מדינת ישראל היא די חור נידח בסוף העולםאמממ
אבל היא אחלה.
נו נזרום...
מה שאמרו פה+
שהחדר שלי ממש שווה!
שלא קשה לי כל כך בלימודים.
שההורים שלי אכפתיים.
שהאחים שלי אכשהו נסבלים.
שאני גרה במושב .
שהקורונה לא כל כך משפיעה על החיים שלי
ועוד.. ועוד...
נו נזרום...
מה שאמרו פה+
שהחדר שלי ממש שווה!
שלא קשה לי כל כך בלימודים.
שההורים שלי אכפתיים.
שהאחים שלי אכשהו נסבלים.
שאני גרה במושב .
שהקורונה לא כל כך משפיעה על החיים שלי
ועוד.. ועוד...
חחח מדינת ישראל זה אמצע העולם בווול אבל בסדר...אהבת ישראל תנצח
זה עדיין חור קטן חוץ מזה העולם עגול אז...אמממאחרונה
פשוט אחת התקופות הכי יפות שהיו לימעונן
בשנותיי הלא כ'כ רבות
למדיכות בניינו(= אפשר גם מדרכיםP-:יהודיה גאה !
אני מדריכה של שבט גלעד (כיתה ד') ובאות לפעולות 3 בנות עם פלאפונים.
הם חצי מהפעולה בערך בפלאפון, וזה הופך אותם למגניבות..
אני רוצה להפוך את זה שמי שבלי פלאפון היא המגניבה ושיהיה ברור שאין פלאפונים בפעולה.
אשמח לעצות איך לעשות זאת בזורם, בלי שיפגעו או משו..
אני זוכרת שאצלנו עשו קופסאת טלפונים בכיתה ה ו-וטאטע אוהב אותי!
עדיין עושים אצלנו..הכל עוד אפשרי
אוו נכוןמעונן
בהתחלה כולן היו כזה מה לא למה
אחכ רואים שזה משתלם
את לא צכה להפוך אפאחת למגניבה..~אניגמה~
בפעולה לא צריך להיות עם טלפון נקודה.
ואיך את יכולה לעשות אתזה?
יש כלמני דרכים..
לומר להורים שאסור להביא פלאפונים
לעשות קופסא וכדו...
אין עניין של מגניבות או לא..
קופסא ניסינו. לא עבדיהודיה גאה !
הם צריכות פלאפונים בפעולה כדי להיות בקשר עם ההורים. הם לא מסכימות לשים.
איך ומה עושים?
איך הקופסא עובדת? מה גורם להם לשים בה את הפלא'?
אניהנשמה יורדת
אני ומדש שלי פשוט לא היינו משאירים מקום לספק אין טלפון בפעולה נקודה או שתכניסו את הטלפונים או שלא תהיו בפעולה אם עומדים על זה פעם פעמיים פעם הבאה לא תראי זכר
^^^~אניגמה~
ואם הם לא מרוצות מהענין אפשר לומר להם שאולי חבל שהם יבואו לפעולה..
כי הם גם הורסות לעצמם וגם לשבט..
אם גם זה לא עוזר אז לערב הורים ולומר להם שאסור להיות עם הטלפון בפעולה
ואם הם רוצות לתקשר עם ההורים אפשר מהפלאפון של המדריכות..
נראה לי יותר מידי תקיף לכיתה ד..אין קדוש כה':)
את יכולה להראות דוגמא אישית בזה שאת שמה ולדרבן אותם לשים גם.
נראה לי לאסור לגמרי ימאיס את הסניף עליהם והם לא ירצו לבוא (שיכול להיו שזה טוב..)
אם הפעולה תהיה מעניינת ותדרבנו אותם לשים זה יעבור בסופו של דבר!!
את יכולה גם לחלק משהו מתוק למי ששמה בהתחלה ואז "מתוך שלא לשמה יבוא לשמה".
זה שנה ראשונה שלהם בסניף?
כמה אתם בשבט?
נשמע שאת מדריכה ממש אלופה שאכפת לה מהחניכות שלה!!
מאחלת לך המון בהצלחה ובעז"ה הפעולה עוד תעשה את פעולתה..
דווקא לכיתה ד צריך להיות תקיף..~אניגמה~
ולא לפחד מזה שלא יאהבו אותך...
....אין קדוש כה':)
א. תלוי אם זה השנה הראשונה שלהם
ב. יכול להיות אבל אם אפשר לפתור את זה בדרכים יותר נעימות ושיגרמו להם להיפתר מהפאלפון יותר בקלות אז עדיף.
מניסיון.. לא צריך להיות נחמד בדברים האלה~אניגמה~
אצלי גם היה השנה הראשונה שלהן
הם בודקות את הגבולות שלך סהכ..
וגם אצלינו בפעולות הראשונות הבנות היו עם הטלפון וזה ממש הרס את כל הפעולה ברמה שחניכות באו אלי ואמרו שזה מפריע להן..
היום בה גם אם הם מביאות פלאפונים הם לא נוגעות בהם..
בכיתה ד?אין קדוש כה':)
יאפ~אניגמה~
את יכולה לעשות את זה בכל גישהאין קדוש כה':)
יכול להיות שאת צודקת.
תלוי באופי של השבט והבנות
...~אניגמה~
כע, שנה ראשונהיהודיה גאה !
ברוך ה' 20 חניכותת
ומשהו מתוק - רעיון חמוד. ממש.
אני יציע למדשית ונראה
תודה!
טויב, ננסה...יהודיה גאה !
תחרות...הָיוֹ הָיָה
מי יוצאת יותר " (איך אומרים לנשים לצאת גבר?)" ויכולה יותר זמן כשזה בקופסה..
^^^ תחרות זה פיתרון גאוני.דמעה שקופה
עצם העניין של להצליח יותר ממישהו אחר, יגרום להן להתנתק למשך הפעילות.
אצלנו עשומתנחלת אמיתית
שיש ערמה של טלפונים. מי שנוגעת בטלפון שמה אותו למעלה ומי שהטלפון שלה למעלה בסוף הפעולה צריכה לקנות צ'ופר לשבט. לא עבד יותר מידי אבל שווה לנסות
הואה אצל ילדים בכיתה ד? ה' יעזורלהיות בשמחה!!!
המ להגיד שאין פלאפונים בפעולה זה פוגע? לא נראלי..
פשוט לבוא ולהגיד שבזמן הפעולה הפלאפונים בצד. לא כעונש, לא בדווקא, אלא כי זה הכלל
פשוט לבוא ולהגיד שבזמן הפעולה הפלאפונים בצד. לא כעונש, לא בדווקא, אלא כי זה הכלל
כן מכיתה ד' התחילו אצלנו המריבות עם המדריכות של רק שניהמתנחלת אמיתיתאחרונה
אני כבר עוזבת את הטלפון...
אצלינו בשבט זה קרה בכיתה ו' ופשוט היה כלל כזה שמי שבטלפון לאה'הואהמלך
בפעולה ואז זה יחסית הפסיק..
תגידו, מהם כל התסמינים האפשריים לקורונה?ניצוץ.
בדיקה חיובית...אודה ה' בכל לבב
בדיקה זה לא תסמיןניצוץ.
ורק למי שיש תסמינים נותנים לעשות בדיקה
התכוונתי שתסמין לא אומר כלום.אודה ה' בכל לבב
יש לי שתי אחיות שהיו חולות ולשתיהן לא היה שום תסמין!!! עוד אח אחד היה עם קצת חום ואחד אחר קצת השתעל וכולם - חולים. תשאלי את @מתנחלת
לך תספר את זה למשרד הבריאותניצוץ.
מה לעשות, הם לא נותנים להיבדק אם אין לך תסמינים ברורים
דווקא הם מרשים יש לי חבר שעשה בדיקה בלי תסמיניםחתול עם רישיון
לי הם לא נותנים,ניצוץ.
בינתיים.🤷♀️
בהתחלה לא היו נותנים, עכשיו מאפשרים יותרבשקט
גם חברות שלי עדו בדיקות בלי תסמינים.
בעיקרון אי אפשר לעשות בדיקה בלי תסמיניםמתנחלת:)
אני עשיתי בלי תסמינים כי 3 אחים ואמא שלי היו חיוביים...
פשוט צריך תירוץקרובה
אני עשיתי כבר 4 בדיקות בלי תסמינים
אני לא צריכה תירוץ.ניצוץ.
אני לא מרגישה טוב, זה ניראלי מספיק
הרופא משפחה לא מסכים לתת לך הפניה?קרובה
מן הסתם הוא ייתן לי עוד מעטניצוץ.
כי עלה לי החום..
אני יודע תזמיני טיסה לחו"ל תיבדקי ואז תבטלי את הטיסה!חתול עם רישיון
עבר עריכה על ידי eli345 בתאריך ה' בתשרי תשפ"א 19:41
..ניצוץ.אחרונה
עבר עריכה על ידי ניצוץ. בתאריך כ"ב בסיון תשפ"א 01:38
אמורה. סו?קרובה
אני במשמרת
כל התסמיניםחתול עם רישיון

תודה!ניצוץ.
קורונה זה שטויות!!!!!!אודה ה' בכל לבב
אנשים מתים מזה קורונה זה לא שטויות ממש לאחתול עם רישיון
יששששששששששש🙂🙂🙂🙂🙃🙃🙃🙃🙃hartkebhdxcrd
🤦♂️🤦♂️
סליחה, פריקה שמחה😅😅
סליחה, פריקה שמחה😅😅
????טאטע אוהב אותי!
רק שימחה.. שימשיך ככה אמן!מעונן
חח סוף סוף ישhartkebhdxcrd
כאן פריקות שמחות!!😅🙃🙂😅🙃🙂
חחחחח אוקי...ומה פשר השם שלך??סטלנית בפעולה
![]()
חחחחחhartkebhdxcrd
סוד גדול
huuuסטלנית בפעולה
יוווו סוד מסקרן במיוחדסטלנית בפעולהאחרונה
יש כאן מישהו אחד שיודע 🙊🙊hartkebhdxcrd
מעכשיו 2מעונן
לא כזה מסובך
תקשיבו, זה נוראא! אנחנו לומדות עכשיו בכיתה המקוונת חומר חדשהכל עוד אפשרי
במתמטיקהההה
גם אני..אין לי כחמעונן
לי דווקא זה הרבה יותר קל ככהפרח תלוש
חומר חדש במתמטיקה בלמידה מרחוק?!הכל עוד אפשרי
תאמת שגם לי😊😊הלב בוערר למלך
זה מעצבן ברמות כל הזומים וזה...!!!!!!!
אבל..
דוגרי באולפנה, אנלא תמיד נכנסת לשיעורים
...
המבין יבין.. חח
אבל לומדת רציני!!! שלא תבינו לא נכון.. (לפני המבחן
...)
אז עכשיו בזומים.. פתאום מישהו מחייב אותך לשבת מול המחשב ולפתוח את המצלמה.. אז זה מחייב

וגם כזה כל החומר יותר מסודר, כזה יותר סיכומים וכזה. אני לומדת ככה יותר טוב..
אבל אין ספק שזה בילתי נסבלל הזומים האלהה
ה' יעזרנו!!!
דייי אבל אנחנו אפילו לא בזוםםםהכל עוד אפשרי
אני בכיתה המקוונת במשוב, שזה נוראאאאאא
אויואביוי!!!הלב בוערר למלך
גם לנו זה ככהפרח תלוש
לדעתי זה הרבה יותר קל, כי ככה אפשר לצפות בסרטון כמה פעמים.
ובכללי אני שונאת זומים ואף פעם לא נכנסת אליהם...
תכלס.. טוב לכל דבר יש את ההיתרונות והחסרונות שלו🤨🤨...הלב בוערר למלך
מה הבעיה לראות זום כמה פעמים? פשוט מקליטים.חובה?
אין בעיהפרח תלוש
אבל זה הרבה יותר מרוח, בסרטון זה תמציתי ומרוכז.
וגם אפשר להגביר מהירות![]()
זה סיוט!חובה?
זה מחייב אותך יותר מלהיות בבית ספר בשיעור?בשקט
כאילו לא יודעת לי שניהם אותו דבר🤷♀️בשקט
זה מזעזע ללמוד מהבית!!יש סיכוי לאהבה?
רק עכשיו?!3,000
רק עכשיו התחלתם ללמוד חומר חדש במתמטיקה בלמידה מרחוק? איזה כיף לכם..
לא היינו בלמידה מרחוק עד עכשיו.. פשוט היינו מבודדות משאר האוהכל עוד אפשרי
האולפנה...
איזה שווה לכםם3,000אחרונה
וואי כנללבשקט
מזעזע פשוטט
הבנתי שאני מותג אבל מה העניין?נועה גבריאל
איי, את מודל לחיקוי! מותג שווה!שפרינצא בוזגלו
המותג הכי שווה בעולם.דמעה שקופה
ואיייייי יש פה מישהי עפההההההשושיאדית
סתם הייתי צינית.אבל מה הקטע של כל הניקים האלה?נועה גבריאל
איזה ניקים?שושיאדית
כל מיני ניקים מתחזיםנועה גבריאל
אייש...... שונאת אנשים כאלהשושיאדית
משועממיםםםםם
שיעמום מביא לידי חטאאאאאאאאאאאאאאאא
חחח לגמרינועה גבריאל
נראה לי שאפשר לבקש מהמנהלים למחוק אותם.אדם כל שהוא
פצלש...חובה?
של?נועה גבריאל
לא יודע.חובה?
נדמה לי שיש מי שישמח שאומר שזאת אני 😜קרובה
וואי, זה ממש הזכיר לי את זהמשבצת



נכון,קיבלתי משם השראה😂נועה גבריאל
נועההאין קדוש כה':)
לא אמרת שאת עוזבת?![]()
אמרו שאני עוזבת..😂😂נועה גבריאל
דווקא מגובלתא כן הצליחה.דמעה שקופה
נשמה שהיא.
לגמרי,אין על מוגי!תמיד אמרתי..נועה גבריאל
אבל באמת משעמם בסגר,מה לעשות...
מי פחות הולך? (פטיש)קרובה
יאללה לכי מפה
התכוונתי בנוגה של הבנות..אין קדוש כה':)
אבל יפה שניסית!!!!
העזיבו אותנו משםקרובה
לכי תלמדי לבגרות את!!דמעה שקופה
אוף אוףקרובה
אין לי כח. הוא נגמר בבגרות של היום.
דימי דימי😍😍😂נועה גבריאל
נועי נועידמעה שקופה
בושה וחרפה(פטיש)נועה גבריאל
לא כזה ניסיתי,אבל שיהיה😁נועה גבריאל
חחח סליחהנועה גבריאל.
הייינועה גבריאל.
את מוזמנת לפרוש😁נועה גבריאל
טובבנועה גבריאל.אחרונה
ביושש
חחח לא הבנתי מה זאת אומרת מותג.....??.סטלנית בפעולה
תקשיבו, יש דברים שפשוט מעצבנים אותי בטירוףףףהכל עוד אפשרי
1. שמכלילים
2 (והעיקרי). אחותי נגיד ממש אוהבת קומיקסים, ואין הרב. קומיקסים בספריה, אז רוב הקומיקסים שהיא משאילה הם ספרות חרדית (וכשמשעמם לי ואין לי כוח לספרים רגילים אני קוראת שם..), וברוב (אני לא מכלילה, אמרתי ברוב) הספרים, יצאו נגד צה''ל ונגד הדתיים (*הציונות הדתית) ונגד עמ''י אבל ממש! ותמיד החרדים דווקא הם אלא שמתחילים, וצה''ל לא שווה, ואסור להתגייס, ותמיד יזכירו רק את החילונים הקיצונים והחרדים, ואם מזכירים את הציונות הדתית ואת הדתיים זה בהקשר לא הכי וואוו ולא לטובה,
למה ישר להשמיץ ולשנוא?!
אי אפשר פשוט לא להסכים עם הדרך אלא ישר להשמיץ ולשנוא?
2 (והעיקרי). אחותי נגיד ממש אוהבת קומיקסים, ואין הרב. קומיקסים בספריה, אז רוב הקומיקסים שהיא משאילה הם ספרות חרדית (וכשמשעמם לי ואין לי כוח לספרים רגילים אני קוראת שם..), וברוב (אני לא מכלילה, אמרתי ברוב) הספרים, יצאו נגד צה''ל ונגד הדתיים (*הציונות הדתית) ונגד עמ''י אבל ממש! ותמיד החרדים דווקא הם אלא שמתחילים, וצה''ל לא שווה, ואסור להתגייס, ותמיד יזכירו רק את החילונים הקיצונים והחרדים, ואם מזכירים את הציונות הדתית ואת הדתיים זה בהקשר לא הכי וואוו ולא לטובה,
למה ישר להשמיץ ולשנוא?!
אי אפשר פשוט לא להסכים עם הדרך אלא ישר להשמיץ ולשנוא?
אה.. ואפשר לחבר את זה גם לדבר אחד.. כי זה דברים קשורים..הכל עוד אפשרי
ואני אשמח שתגיבו...
אני מסכימה איתךשושיאדית
יש לחרדים שריטות.... הם פשוט גדלו על כיוון מחשבה בוקי כזה וחינכו אותם שאסור להביט ימין ושמאל, פשוט תעשה מה שמכתיבים למוח שלך לחשוב, וזה לא דרך טובה, אמנם כך הם מצליחים לגבש ולגדור את הקהילה, אך ההשקפות שלהם מעוותות...
והסגירה הזו גורמת להרבה נוער נושר - ומה עוד שהם לא מקבלים את הקושי של הנוער אז הם יותר זורקים אותם וזו הדרך למצוא אטאיסט ולשמוע אותו אומר "אני הייתי חרדי! אל תראה אותי ככה..." מאד נראה אותך ככה - כי היית חרדי!
זאת הייתה קצת הכללה, אני יסביר לכם את הכוונה של לגבי המגזריםהכל עוד אפשרי
אני חושבת שהחלוקה למגזרים נורא תלויה באישיות של הבנאדם...
יש בנאדם תשים אותו נגיד במגזר הדתי לאומי (שזה יותר תורה עם עבודה, עבודת ה' וצבא.. שילובים...) והוא הדרדר ובסוף ישאר בלי כלום (חילוני..)
אבל לעומת זאת אם תשים אותו במגזר החרדי שזה בעיקר דרך חיים אחת בלי הרבה שילובים, הוא ימצא את עצמו ואת עבודת ה' שלו הרבה יותר טוב..
לעומת זאת, יש בנאדם שאם תשים אותו במגזר החרדי, שזה יותר דרך אחת בלי יותר מידי שילובים, או לא יצליח למצוא את עצמו ויאבד בסוף הכל וישאר בלי כלום.. אבל לעומת זאת אם תשים אותו במגזר הדתי לאומי שזה יותר שילובים (כמו הדוגמאות שכתבתי בסוגריים הראשונות למעלה..) הוא יצליח הרבה יותר בעבודתו ה' שלו ויותר ימצא את עצמו שם...
נגיד לדוד של יש חבר שגדל חרדי- חזר בשאלה- חזק בתשובה אבל למגזר הדתי לאומי, ושם הוא הרבה יותר מוצא את עצמו...
הבנתם?!
זאת לא סיבה להשמיץ ולשנוא את מי שלו הולך לפי הדרך חיים שלך...
יש בנאדם תשים אותו נגיד במגזר הדתי לאומי (שזה יותר תורה עם עבודה, עבודת ה' וצבא.. שילובים...) והוא הדרדר ובסוף ישאר בלי כלום (חילוני..)
אבל לעומת זאת אם תשים אותו במגזר החרדי שזה בעיקר דרך חיים אחת בלי הרבה שילובים, הוא ימצא את עצמו ואת עבודת ה' שלו הרבה יותר טוב..
לעומת זאת, יש בנאדם שאם תשים אותו במגזר החרדי, שזה יותר דרך אחת בלי יותר מידי שילובים, או לא יצליח למצוא את עצמו ויאבד בסוף הכל וישאר בלי כלום.. אבל לעומת זאת אם תשים אותו במגזר הדתי לאומי שזה יותר שילובים (כמו הדוגמאות שכתבתי בסוגריים הראשונות למעלה..) הוא יצליח הרבה יותר בעבודתו ה' שלו ויותר ימצא את עצמו שם...
נגיד לדוד של יש חבר שגדל חרדי- חזר בשאלה- חזק בתשובה אבל למגזר הדתי לאומי, ושם הוא הרבה יותר מוצא את עצמו...
הבנתם?!
זאת לא סיבה להשמיץ ולשנוא את מי שלו הולך לפי הדרך חיים שלך...
יש הבדל בין דת"ל לחרדי...שושיאדית
אני יודעת.. למה? איפה הבנת ממני שלא?הכל עוד אפשרי
אני אשמח לדעת כדי להסביר את עצמי ולתקן...
כי חרדים מאד אפשר להכליל...שושיאדית
בתד"ל יש המון זרמים אבל חרדי זה זרם בפני עצמו
אבל בתוך כל החרדים יש אנשים שונים...הכל עוד אפשרי
כן... אבל בהחלט אפשר להכליל...שושיאדית
הבסיס הוא אותו בסיס
אני חושבת שתלוי מה המקרה.. אבל בחזרה לעיניננו...הכל עוד אפשרי
ממש לאחושבת בקופסא
נכון שיש נקודות משותפות, אבל תראי רק חלוקה בסיסית של המגזר החרדי.
ספרדים ואשכנזים,
ספרדים מתחלקים לשמרנים ופתוחים,
אשכנזים מתחלקים לליטאים וחסידים,
חסידים מתחלקים לעשרות חסידויות שונות, (למשל חב"ד, ברסלב, גור, ועוד המון)
ויש גם איזו חלוקה פנימית בין ליטאים וגם בתוך חסידויות עצמן יש חלוקה,
זה כזה מגוון עצום של דעות והשקפות שאפילו כמעט סותרות אחת את השניה,
איך אפשר להכליל את כולם ביחד כאילו הם מתנהגים וחושבים בידיוק אותו הדבר?
להזכירכם, מדובר בכמעט מיליון איש!
זה כמו שאני אגיד על קהילה מסוימת שהיא ככה וככההכל עוד אפשרי
נגיד אפשר להגיד עליה דברים כללים, כמו היא פחות דוסית, אבל יש דברים שהם כבר פחות דברים כללים...
ממש לא נכון..דוסה בנשמה:)
אצל החרדים זה אחוזי נשירה הכי נמוכים
טובשושיאדית
אני חרדית ויודעת מה הולך פה... הם מסתירים הכל אוקיי?
טוב.. מחילה. אני מאמינה שאת יודעת יותר ממני.דוסה בנשמה:)
וסתם שאלה.. את יכולה לענות בפרטי..דוסה בנשמה:)
איך זה שיש לכם מחשב בבית אם אתם חרדים? לא בקטע מתריס, פשוט מעניין אותי..
חחחחחחחשושיאדית
אז מה אם אנחנו חרדים... אני לא מאה שערים... אנחנו חרדים פתוחים
ואי זה באמת מעצבן..אני וזהווו
בהחלט, מוכר וכואב.הָיוֹ הָיָה
הפיתרון יהיה כשיתחילו לכתוב גם אצלנו מספיק ספרים.
החרדים תפסו את זה לפני 50 שנה.
הגיע הזמן שגם אצלינו יתחילו לתפוס את זה.
ושיהיה לנו פנתיאון ספרותי משלנו.
הטובים לספרות!
אבל למה ככה להשמיץ??? כמעט בכל ספר שאני רואההכל עוד אפשרי
של חרדים משמיצים את הדת''ל והחילונים..
ובספרים שלנו (ויש לנו, לא הרבה, אבל יש..)
לא משמיצים, אולי לא מסכימים עאתם, אבל לא משמיצים...
ובספרים שלנו (ויש לנו, לא הרבה, אבל יש..)
לא משמיצים, אולי לא מסכימים עאתם, אבל לא משמיצים...
נכון. זה מה שעצוב וכואב.הָיוֹ הָיָה
ושוב, הפיתרון יהיה שאנחנו נצייר בעצמינו כמויות של חומר קריאה איכותי.
עם חינוך לערכים שלנו, ולעמדות שלנו, בלי להשמיץ אחרים.
אוףףףףףף אני רואה עד כמה היכולות שלי מוגבלות..הכל עוד אפשרי
כי מה אני כבר יכולה לעשות עם זה???
זה מתסכללל
זאת מציאות שאני לא מתחברת ולא רוצה אותה, אבל מה אני יכולה לעשות?
אוי, תסכול זה הכי גרוע...הָיוֹ הָיָה
את כעת לא יכולה לעשות שום דבר מעשי.
אבל את יכולה לעשות משהו מאוד מאוד חשוב!
את יכולה לחלום!
ללא הגבלה....
אם בגיל שלך חולמים, בעוד עשרים שנה עושים...
ואגב, יש פה ושם דברים מעשיים שניתן לעשות, צריכים להיות ערים אליהם.
נכון שספרים את לא יכולה להוציא כעת.
אבל יש יכולות אחרות להשפיע.
בכללי אני גם לא הולכת להוציא בכללי... אבל למצות כבר את השנאההכל עוד אפשריאחרונה
עבר עריכה על ידי הכל עוד אפשרי בתאריך ה' בתשרי תשפ"א 15:21
הזאת בעם, לגשר על כל מיני דברים, לא להסכים עם הדרך חיים אבל לא לשנוא.
אכשהו רק מתי שיש קשיים לא עלינו או צרות לא עלינו, כל העם מתחזק ביחד ותומך.. אבל למה צריך אסון כדי שזה יקרה?