שרשור חדש
יהדות זה כזה:קפיץ
אנחנו בכלל לא פגאניים. מה פתאום? אנחנו נגד זה.
רק אל תעשה ככה ⁦🖖🏻⁩ עם הידיים ותצמיד אותן אחת לשניה. כי זה מסוכן
ובתקופה בשנה שמתחילים להיות עננים בשמיים, קח ענפים ביד ותנופף בהם לכל הכיוונים...
אבל אנחנו בכלל לא פגאניים. פגאניות זה רע
מה גדר פאגני?חוני המעגל פינות
גם שאלה טובהבוז
ידוע שיש הרבה מן הפגאניות ביהדות של היוםבוז
מי אומר שלא?



היהדות של הלילה ככ הרבה יותר איכותית...חוני המעגל פינות
"פגאנים" אמר לי איזה חילונימשה

ואז רץ לעמוד בתור בחנות של אפל ב-4 לפנות בוקר

או להעריץ את שקחן הכדורגל האהוב עליו.

 

 

אנחנו נולדנו דתיים ונמות כאלה. אפשר להחליף כמובן את הדת הזו בדת אחרת.

לעשות דברים שאתה רוצה/ אוהב זה לא פגאניותרצה לאש
אם אני מעריצה של קבוצת כדורסל ולכן אוהבת לראות משחקים שלהם, זה לא פגאניות.
פגאניות זה פולחנים חסרי מטרה.
אין דבר כזה פולחן חסר מטרהפסידונית

ל*כל* דבר שאנחנו עושים יש כוונה.

עם חלק מהכוונות אנחנו לא מסכימים, ובעינינו הם חסרי ערך. אבל בוודאי שהאדם שמבצע אותם מייחס להם משמעות

התכוונתי לחסר מטרה אובייקטיביתרצה לאש
כלומר, אדם שאוהב זמרמסויים ולכן הולך להופעה שלו, זה לא פגאניות. זה תחביב
אדם שאוהב זמר מסויים ולכן מנשק תמונה שלו כל ערב, זה קצת פגאני. וכשזו קבוצת מעריצים שכדי להיות חלק ממנה אתה צריך לנשק תמונה של הזמר, למשל, זה ממש פגאניות.
תגדירי 'אובייקטיבית'?פסידונית

האדם שמנשק תמונה של זמר עושה את זה בלי שום מטרה גלויה לעין. זה מוזר. אם בכל פעם ששפתיו היו נודעטת בתמונה הוא היה צובר נקודה ועם סכום של אלף נקודות היה קונה כרטיס להופעה - זה היה אולי פתטי ומעורר רחמים באופן נואש, אבל לא חסר מטרה, ולכן פחות מוזר, וכנראה לא היית קוראת לזה פגאני.

בקיצור, פגאני זה לא 'מישהו שעושה משהו בלי מטרה שאני מזדהה איתה או מבינה אותה'.

את מתכוונת לאמונה שאם נעשה משו הוא יגרום לדבר אחרחוני המעגל פינות
למרות שאין שום סיבה לקשר בניהם?


סטייל ריקודי גשם וקורבנות?
בדיוקרצה לאש
לפי ויקיפדיה ההגדרה ל"פגאני" שונה.הגיגים בע"מ

הנה המאפיינים הנפוצים של הפאגניות לפי ויקיפדיה:

  • פוליתאיזם - אמונה בריבוי של אלוהויות, כאשר כל כוח או תופעה בעולם מייצגים אל או אלה מסוימת.
  • פנתאיזם - אי הכרה באלוהות טרנסצנדנטלית שמעבר לטבע.
  • יחס של כבוד רב לטבע וראייתו כמקור הרוחניות וכהתגלמות אלוהיות. ניסיון להסברת כל הפעילות הטבעית של העולם באמצעות האנשתו. תפיסת האלים כישויות טבעיות בעלי מאפיינים אנושיים (לעיתים גם בעלי חיים או שילובם של השניים) כאשר תכונותיהם מועצמות באופן בלתי אנושי: כוח וחוזק רב, נצחיות, יופי רב.
  • סובלנות והכרה של מאמיני פגניזם אלו באלוהים של האחרים

 

אף אחד מהמאפיינים האלו לא קיים ביהדות.

זה לא כזהאבישג השונמיתאחרונה


למה צריך להיות כופר?simple man

אפשר פשוט לא להאמין

אם אתה לא מאמיןדרדסבתא

מבחינתך אתה לא כופר

מה ההבדל בין לא מאמין לכופר?חוני המעגל פינות
שהכופר הוא מחליט לכפורsimple man

ואילו הלא מאמין פשוט לא מאמין אז הוא לא צריך להיות כופר

 

 

מה שהתכוונתי זה שלא צריך לקרוא למישהו כופר כי לא אמור להיות מילה כזאת, מי שכן מאמין הוא מאמין, אבל לא אמור להיות שם למישהו שלא מאמין הוא בסטטוס רגיל פשוט לא חידש שום דבר.

ברמה הפרקטית אין הבדל משמעותי בין מי שמאמין שלאחוני המעגל פינות
לבין מי שהוא אפאטי כל עוד שניהם בוחרים במסלול ה'מאמין שלו' אין סיבה לחלק ביניהם...
למה חייב להיות לכל אחד אמונה כלשהיא?simple man


כי בפועל האדם פועל.חוני המעגל פינות
בנאדם שאומר 50 50 שיש אלוקים לעומת אדם שאומר 20 80 כל עוד שניהם בוחרים בדרך שאומרת 'אין אלוהים' זה לא מאוד משנה.


אי אפשר לעשות מעשה לשליש ולרביע...
אם אתה תספר לי עכשיוsimple man

שראית דינוזאר עף שסיפר לך מה אני אמור לעשות ואני לא מתייחס למה שאתה אומר זה לא נקרא שאני מאמין שלא או שאני כופר אלא פשוט שאני לא מאמין לך כי אין לי שום סיבה להאמין לך. אז יש אנשים שאצלם ככה זה אלוקים.

האמונה ש...צלילי השקט

לכל אחד יש אמונה היא גם אמונה.

אגב, מחבר ספר קהלת יזדהה ממש עם התסכול שלך.

 

בכל מקרה, יש שני סוגי אמונות, אמונות שמגדירות את מי שאנחנו (אני דתי, חילוני, מאמין בפיות) - ובדרך כלל מאחורי אמונות כאלו מתחבאת פסיכולוגיה. לא אמונה. (פחד + דבקות + מושיע - יכול להוליד מלא דברים) 

 

ויש אמונות שפשוט נובעות מהכאן ועכשיו של המציאות כמו שהיא. הן יותר אמונות אינטואיטיביות שהחשיבה שלנו לא מתערבת,  אמונות כאלו - יותר משאנו מאמינים בהן אנחנו חווים אותן כסובייקט צופה ולא כמאמין אקטיבי. (אמונות כאלו הן הבסיס ללוגיקה סינטטית, ולתוקף לוגי אפשרי לאפיסטימולוגיה)

סורי מסובך לי מדיsimple man

אולי תפשט מה שכתבת כי לא קלטתי לא את הפואנטה ולא את הקשר לנושא

אז ככהצלילי השקט

נניח האמונה באלוהים - יש לך אופציה להגדיר את עצמך כמאמין או אגנוסטיקן או כופר - רוב האנשים ברוב המוחץ של הפעמים כשהם מגדירים את עצמם יש מאחורי ההגדרה פסיכולוגיה שגורמת להם להגדיר את עצמם. הגדרה של עצמך גורמת לך לכבול את עצמך באמצעות החשיבה. 

 

נניח שהיתי מגדיר את עצמי כאגנוסטיקן = מרגע שהגדרתי את עצמי ידע לא יוסיף לי, משום שהמניע לכך שהגדרתי את עצמי כך הוא פסיכולוגי, הוא לא אינטלקטואלי (זה יכול להיות נניח כי אני לא רוצה להתעמת עם טענות ולהביע דעה כדי לא לצאת מהחברות שאני חי בהם ויותר קל לומר שאין אמת ויכולת להגיע לדעה)  אם אתה מגדיר אם עצמך כלא מאמין - סוג של אגנוסטיקן טבעי - זה כי יש לך פסיכולוגיה מאחורי ההגדרה. כך גם אנשים דתיים שמגדירים את עצמם (כל סוג של דת). 

 

אם בן אדם לא מגדיר (כובל) את עצמו על פי הדעה שלו - תהיה לו דעה, והיא תהיה כזו שקשובה למציאות האינטואיטיבית, כי הוא ללא אינטרסים. הוא בלי פסיכולוגיה שבגללה הוא טוען את מה שהוא טוען. הוא פתוח. הוא לא מאמין אקטיבי, הוא צופה פאסיבי. אדם כזה אף פעם לא יצליח לנסח משפט בסגנון "אני מאמין\כופר\ באלוהים. הוא גם לא יצליח לומר משפט כמו "אני מאמין שאני לא יודע אם אלוהים קיים". הוא יאמר לך את זה בסגנון של דעה "סביר להניח שאלוהים קיים\לא קיים \x\y\ כי....." מתוך צפיה בחוץ, לא מתוך הגדרה של בפנים. 

 

מקווה שזה מובן.    

 

אצל האחרוןsimple man

בעצם הוא לא מאמין בכלל, אלא יש לו רק דעה שכלית בענין ולפיה הוא פועל לחלוטין? 

יש לו דעה אינטואיטיביתצלילי השקט

הלוגיקה הסיטתית בנויה על אינואיטיביות לא על לוגיקה שכלית (דדוקטיבית)

 

מה הפירוש לפיה הוא פועל לחלוטין?

למשל האמונה באלוהיםsimple man

אם הוא יגיע למסקנה שיש, אז הוא גם יאמין ויפעל לפי דברים שלא ניתן לראות?

מה הפירוש "אז הוא גם יאמין ויפעל לפי דברים שלא ניתן לראות?"צלילי השקט


דברים שצריכים בשבילם אמונהsimple man


למשלsimple man

בשביל להתפלל צריך אמונה זאת אומרת לחיות ולהרגיש שבאמת יש ישות שאליה אתה פונה אם אין לך את זה, לא תוכל להתפלל.

נכון. אבל למה זה קשור?צלילי השקט


לא זה מה שהתכוונתיsimple man

התכוונתי שלאנשים רציונאלים קשה לחיות לפי דברים שהם לא בשכל אלא רק מעבר לשכל.

מה אתה מגדיר דברים שהם בשכל ?צלילי השקט
עבר עריכה על ידי צלילי השקט בתאריך כ"ה בתשרי תש"פ 21:20


דברים שיש בהם סברה עבור כלל בני האדםחוני המעגל פינות
ולא רק עבור האינדיבידואל


ספויילר לא קראתי את הענף ואין לי מושג על מה מדברים
אולי לא נכון להגיד כךsimple man

דברים שהם בשכל

 

אני התכוונתי לדברים שמשיגים על ידי החושים.

לא יודע מה גרם לך לחשוב שזה רציונלי לחשוב ככה.צלילי השקטאחרונה

אין דבר כזה. 

ללכת על פי החושים זה לא להיות לא רציונלי זה להיות עקום ותלוש רציונלית. (וזה גם חסר מובן פילוסופי וקונקרטי)

 

כל ידע שיש לך על העולם - הוא אינטואיטיבי, הוא לא על ידי החושים. 

כל תחושה שמתורגמת לידע עוברת במסלול של הלוגיקה הסינתטית (אנלוגיה ואינדוקציה).

תחושה כשלעצמה היא לא ידע, ולכן היא גם לא טענה. 

ובקצרה: לא משיגים שום דבר (ידע) על ידי החושים מעבר לתחושה עצמה

 

 

ההבדל בין כופר ל לא מאמין,רצה לאש
זה שהכופר מאמין שאמונה X לא נכונה.
לעומת הלא מאמין, שלא מאמין באמונה X, אבל לא בהכרח כופר בה
כופר=לא מאמיןיחידי

וממילא החלוקה הנ"ל לא אפשרית.

 

וזה בניגוד לאפיקורס, שם יש מחלוקת לגבי ההגדרה 

הכופרsimple man

טוען שהאמונה שלך היא לא נכונה לעומת הלא מאמין שלא טוען שזה לא נכון אבל גם לא מאמין

 

כשמישהו מספר לי שלבעל שם טוב היה קפיצת הדרך אני לא כופר בזה כי זה יהיה טיפשי שהרי אין לי דרך לטעון שזה לא קרה, אבל אני גם לא מאמין בזה.

 

אם אתה לא מאמין במשהו, אתה כופר בויחידי

זו המשמעות של המונח. אין פה איזה משהו עצמי, אקטיבי, לענ"ד

 

כמו שכבר הזכירוsimple man

עיין ערך בהבדל בין אתאיסט לאגנוסטיקן

אגנוסטיקן הוא כופר לכאו'יחידי


לא כופרsimple man

פשוט לא מאמין, ונראלי שהבנו את נקודת המחלוקת

 

 

נ.ב תודה על הקישור שיש בכ.א שלך.

הוא מסופקיחידי

בפועל הוא לא מאמין, ואם אנחנו אומרים שכפירה היא פשוט היעדר אמונה בX או בערכו של X מבחינות מסויימות (למשל, הכופר בתורה. פרק שלישי מהלכות תשובה לרמב"ם עוסק בזה. פה הכפירה היא לא במציאות של משהו, כפירה אונטולוגית, אלא 'כפירה ערכית') - אז הוא כופר. 

 

ועוד משהו לגבי אגנוסטיקנים. זה תחום ממש אפור ולא ברור. יש כאלה שנוטים לדאיזם ויש כאלה שנוטים לאתאיזם שם. מן הסתם צריך לבחון כל אמונה בפרטות ולראות

 

בשמחה

זה לא נקרא שהוא מסופקsimple man

אם נחזור לדוגמה שהבאתי קודם, לא שייך שאני יהיה מסופק האם היה קפיצת הדרך או לא כי אין לי בכלל כלים לדון בדבר כזה לא שייך שאני יטען שכן ולא שייך לטעון שלא, אתה מספר לי שקרה משהו שלא מסתדר עם הטבע שאני רואה, אז אני לא דן בכלל באם זה נכון או לא, זה לא נקרא מסופק כי בשביל להיות מסופק צריך שיהיה לי צד לכאן וצד לכאן מה שאין כן באמונה כזאת שאין אפשרות לדון בה.

 

ולכן אני לא מבין בכלל כופרים שטוענים שאין אלוקים, איך אפשר לטעון דבר כזה כאילו איך אתה יכול לדעת, אבל אני כן מבין אנשים שאומרים אין לי כלים לדון בכזה דבר ולכן אני לא מאמין אלא אם אני ירגיש אותו בחושים (יראה אותו או ישיג אותו בהבנתי)

..יחידי

נראה לי שאם לאדם נראה יותר סביר שאירוע מסויים לא התרחש (או שדבר מסויים לא קיים, או שמשמעותו הערכית של דבר אינה כמו זו שיש שמנסים לייחס לו, כמו הכופר בתורה) אז אפשר להגדיר אותו ככופר. וככה גם לגבי אגנוסטיקנים. בסוף יש איזושהי סבירות (לא הסתברות!) שהאדם חי איתה ביחס לעובדות במציאות, ואם היא גבוהה אז אפשר לומר שהאדם מאמין באותו אירוע - אז הוא מאמין, ואם הסבירות נמוכה - אז הוא כופר.

 

ומכמה סיבות, לא נראה לי שאפשר לומר שזה עניין של אחוזי סבירות (זו לא הסתברות, כך שגם אם רוצים לא נראה שאפשר לדבר על מושג כזה), אלא על תחושה של האדם עם עצמו. הוא יודע האם הוא מאמין או כופר. 

 

וצ"ע.

למה החלטתם שאני אוהב אתכם?simple man

למה האנשים החליטו שאני אוהב אותם?

 

אין שום סיבה לאהוב אותם.

 

נכון ציויתי שתאהבו אותי זה לא אומר שאני אוהב אותכם

 

ונכון שהיו כמה צדיקים מאד גדולים שדוקא אהבתי כמו נח שמצא חן בעיני וכאלה

 

אבל ברור שאת האנושות בגדול אני  שונא

 

למעשה אמרתי את זה במפורש מיד אחרי שבראתי אותכם שאני מתחרט וניחמתי על זה שעשיתי אתכם.

 

איך האנשים הגיעו לכאלה מסקנות מוזרות?

 

(האל, שם)

וואי לגמריחולת שוקולד
הכי נוח בעולם להגיע לכאלה מסקנותפנים אחרות
באופן פרטי ובתור אמונה להעביר להמונים

אם באמת מאמינים בזה החיים כל כך הרבה יותר טובים
מה נו אז אלוהיםרצה לאש
למה לא הכחדת אותנו אחרי שבראת אותנו? אוף
^^פנים אחרות
באמת אין בתנך אף אזכור לאהבה שלו?
וואלה מן הסתם ישרצה לאש
או שאיןפנים אחרות
מעניין לבדוק
יש ספר שנקרא אהבת עולם אהבתיךרצה לאש
והוא אמור להביא הוכחות לאהבת ה'
אולי פעם יהיה לי מוזה לבדוק את זה
הגיוניפנים אחרות
שהוא מלא בסיבות למה ואיך אפשר לראות את האהבה שלו ולא בציטוטים שמוכיחים את זה,
ואז אנחנו חוזרים להודעה הראשונה בשרשור.

אבל אולי אני טועה
בהחלט יש אזכורsimple man

לזה שהוא אוהב את עם ישראל משאר העמים "כי אהבך ה' אלהיך" משהו כזה, לא זוכר כרגע באיזה הקשר.

בדקתיsimple man

ולא אבה לשמוע  אל בלעם ויהפוך את הקללה לברכה כי אהבך, אולי יש עוד מקומות

יש בירמיה 'אהבת כלולותיך לכתך אחרי במדבר'חוני המעגל פינות
אהבתי אתכם אמר הפעם הייתי ניקית

מלאכי א

ניסיתיsimple man

עשיתי מבול וזה אבל היה צדיק אחד נח שמצא חן בעיני ולא היה מגיע לו למות, ועכשיו נדפקתם ואתם קיימים בגללו.

מסופר על אותו אחד שהיה היחיד שלמד תורה אחרי יוכחוני המעגל פינות
כי כולם הלכו לאכול. וככה הוא הציל את העולם וקיבל שכר הרבה.



הבנאדם אשכרה מכר אותנו
אשכרה מכר אותנו.פנים אחרות
לדעתי לדבר על האל עצמו זה סוג של שגיאה לוגיתחוני המעגל פינות
כשמדברים ראוי לדבר על ההשפעה האלוקית.

אז ישנן ג אםשרויות שאני רואה. ההשפעה האלוקית מקורה בטוב מקורה ברע או שלא איכפת לה מהמושגים הללו...


לכאורה להאמין בכל אחת מהשיטות זה דבר סביר.


ולהכריע תיקו עי מסורת נשמע הגיוני...
איזה תיקו אתה מכריע ע'י מסורת?פנים אחרות
לפי היהדות מקורה בטוב וזהו
האם השפעת האל היא טובה/רעה /נטרלית.חוני המעגל פינות
לא כזה פשוט. כתוב בפירוש 'יוצר אור ובורא רע'
לא כתוב יוצר אור ובורא חושך?פעם הייתי ניקית


רק בתפילהsimple man

בפסוק כתוב בורא רע

..פעם הייתי ניקיתאחרונה

בדקתי.. חח באמת כתוב יוֹצֵ֥ר אוֹר֙ וּבוֹרֵ֣א חֹ֔שֶׁךְ עֹשֶׂ֥ה שָׁל֖וֹם וּב֣וֹרֵא רָ֑ע אֲנִ֥י יְהֹוָ֖ה עֹשֶׂ֥ה כׇל־אֵֽלֶּה׃

 

ושוב שבת,,,,,,,,
שלום.
פףףף תעשו שלום בעצמכם קודם.
מילא שבת. אחרי שבת יש סוג של יום שישימשה

ואז עוד שבת (חג, אבל מה זה משנה).

 

להכל מתרגלים. גם לחבל התליה.

 

 

או שקורעים את החוט,,,,,,,,
החבל
עשית את זה?משה


עד שהבנתי שזה לא נכון,,,,,,,,,
שעדיף חבל מתהום.
בחירה בין רע לגרועמשהאחרונה


חשבתי על זה עכשיומתיישב בנשמה
שחזרה בתשובה זה בעצם כפילות מיותרת, כי תשובה זה מלשון לשוב, שזה אומר לחזור...
קורה לי הרבהאבישג השונמית

שאיזו מכרה גורמת לי כמעט לדמוע מכמעט-התרגשות שהיא מעוררת בי כאשר היא משתפת אותי בנפתולי חייה הקשים מנשוא, מיחסיה הרעועים עם הוריה ומשפחתה, או ממצבה הרוחני-נפשי הירוד.

כמובן שאינני מתעלמת, ואף משתתפת בצערה במילים של ממש ומוסיפה כהנה וכהנה מילות תנחומין מלבי הדואב למשמע סבלה הנורא.

 

ואז מקבלת בתגובה משהו הדומה ל-

"מממממ תודה מותק" או "כפרה עליךךךך" 

 

אוח.

קטע מעצבן קצתפעמיים חי
משפחה שלא ראתה אותי תקופה ולא ככ יודעת מה עובר עלי בשנתיים האחרונות. מנסה להציע לי שידוכים לא רלוונטים ככ. לא מבחינה דתית ולא מבחינת עניין. העיקר שיתחתן כבר.

תהיה תהיה כמו כולם, תלך לצבא תתחיל חיים ועבודה. - עטר מיינר
מממחוני המעגל פינות
|ממטיר על רשעים פחים|
מחר יום שישי. סופריקהמשתדלת יותר
היום יום שישי. מחר יום שישי. מחרתיים שישי תמיד שישי תמיד שישבוז
מחר שישי וניתקו את הגז לכל השכונה|מת|שעות של אמת.


ואף אני הקטן נתקעתי ללא גז...חוני המעגל פינותאחרונה
איזה מזל שאנחנו פשוט יכולים להחליף בקבוק בטלפון...
..Supernova
חג-שבת-חג-שבת-חג-שבת-חג-שבת
זה אינסופי
וכל אחד מהם לוקח נצח
שיגמר כבר.
(עוד שעה! שמרגישה כמו מאה!)
(ברוכה הבאה?)שעות של אמת.אחרונה


הרגע הזה שבסוף יוכ שרים לשנה הבאה שירושליםחוני המעגל פינות
ואחכ שרים אני מאמין והתקווה

הם ציונים ככ שזה מחליא
כולם שרים בלבפעמיים חיאחרונה
מתי כבר אוכלים מתי כבר אוכלים

או

מתי כבר נדתלש וכו'
דברים שגורמים לי כאב תחת מלכותיפעמיים חי
סליחה שאמרתי : מלכותי

"יש עכשיו שפע יצירה יהודית בארץ"
"ישי ריבו זה מוזיקה יהודית"
"יש הרב ציירים שעושים אומנות יהודית"
"זה מחול יהודי"
"זה מוזיקה יהודית מקורית"
"לא... הוא כותב שירה יהודית אמיתית"
"אני מכיר קצת משוררים, הרב קוק גם היה משורר"
"רואים בציור הזה שזה יהודי"
כי יהדות זו פיקציה?פסידונית


כי אין אומנות יהודית.פעמיים חיאחרונה
יש אומנות . המילה יהודית פשוט לא קשורה
זה שהאומן טוב זו לא סיבה לומר שהיהדות קשורה לזה...חוני המעגל פינות
הפורום הזה הוא מהדברים שנבראו בערב שבת בין השמשות.חולות
משה

האמת שהוא "נברא" בחול המועד פסח של לפני אי אלו שנים.

העץ שלו תוכנן בשבת, אתה יודע?משה

פעם אם תלך איתי לבית הכנסת הגדול נספר לך איפה. הייתי צריך לזכור בעל פה את כל התוכניות עד מוצ"ש.

פייייחוני המעגל פינותאחרונה
שילמתי את חובי לימים נוראים. זהו? מרוצים?משה


כן.משה


משהאחרונה


שתדעsimple man
אהבתי את התיאוריה של ההחלשה עצמית, זה מעניין. @חוני המעגל פינות
אני תמיד הסתכלתי על זה כסוג של מאזן אימה החזק לא מתאכזר אליך כדי שגם כשלך יהיה אפשרות להתאכזר אלי לא תעשה את זה, כי גם אם היום אני חזק מחר יתכן הפוך...
זה משלים אחד את השני וגורם לחסד להיות מתבקשחוני המעגל פינות
הצורך באלוהים מתחיל כשאתה לבד...
גם אצל אלוהים אפשר לדוןsimple man

איך זה עובד האם הוא שם בטבע של בני אדם את המוסריות, או שהוא אמר מה מותר ומה אסור ומזה נהיה מה מוסרי ומה לא.

אכן..חוני המעגל פינותאחרונה
וואו. היה יוכ אדיר.חוני המעגל פינות
לכל אחד היה פנטזיות בצעירותו שהוא משיח והוא ידבר על זה בקולחוני המעגל פינות
מסתבר שיש כאלה שזה לא עבר להם...
אם הרבי לא מתחוני המעגל פינות
אז מה יתן לעלות לקבר שלו?
לכן המשיחסטיים לא עולים לקברוברגוע


לא רק הרבי קבור שםבזרימה
עבר עריכה על ידי בזרימה בתאריך י"א בתשרי תש"פ 03:22
גם הרבי הריי"ץ ועוד כמה רבניות
וגם,רצה לאש
אף אחד לא מכחיש שהגוף הפיזי של הרבי מת. זאת אומרת, מקום קבורתו זה מקום קבורת הגוף הגשמי של הרבי, שחי כאן בגוף גשמי אחר/לא בגוף גשמי
אני מכירה ים חב"דניקים שמכחישים שהוא מתאבישג השונמית

פיזית, הוא רק נעלם מעיניהם

הרוב הגדול לא מכחישים שהוא נפטר פיזיתפעם הייתי ניקיתאחרונה

רק בודדים

זה לא פנטזיה .זה סיוטמשה

תנו לי לקום בבוקר וללכת לעבודה כרגיל.

בואו ואספר לכם על אנטישמיות. משם הכל התחיל.חוני המעגל פינות
בייניש: סליחה שאני חי...
אנטישמי: לא סולח
ישנתי בזמן הזה. אוף!קפיץ
שבוע טוב לך!מתיישב בנשמה
גם אליכם הגיע הגשם?
שבוע טוב גם לךקפיץ
עבר עריכה על ידי קפיץ- בתאריך ו' בתשרי תש"פ 19:48
וכן. ראית מה זה? אפילו אצלנו ירד גשם! ⁦💪🏻⁩

עריכה: ממש מצחיק אותי שגם בשרשור שבוע טוב של צמ"ע הדבר היחיד שכתוב זה שירד גשם. זה כאילו הדבר היחיד שקרה השבת?
גם אצלנו ירד קודם! וגם מתישהו כשישנתי.שעות של אמת.


מההרצה לאש
רק אצלנו לא ירד גשם 😔
מה?קיבוצניקית
פה היה חם ממש. גם בלילה.
..חולות
מזל טוב, בקרוב אצלך..
..מתיישב בנשמהאחרונה
תודה רבה
אני מבין שכולם כבר עודכנו...
אתם שומרים את יום כיפור ?WIW
יום כיפור שומר אותנו?חוני המעגל פינות
יותר מששמרה שבת על ישראל שמרו ישראל על השבתמתיישב בנשמה
רגע, אתה רוצה לומר לי ששמרנו יום רביעי?!חוני המעגל פינות
אם תרצה לקרוא לזה ככה⁦🤷‍♂️⁩מתיישב בנשמהאחרונה