שלום,
כמה עולה בערך שעה של גז בכיריים, נניח עוצמה קטנה או בינונית?
חיפשתי קצת בגוגל ולא הצלחתי למצוא תשובה.
שלום,
כמה עולה בערך שעה של גז בכיריים, נניח עוצמה קטנה או בינונית?
חיפשתי קצת בגוגל ולא הצלחתי למצוא תשובה.
אכלנו באיזשהוא מקום עוגת שוקולד מאד שוקולדית, בלי קמח או עם מעט מאד קמח, עם אגוזים, וזה היה פרווה. המרקם היה רך, נימוח.
מנסה למצוא מתכון שיענה על ההגדרות האלה, ובינתיים לא מצליחה
אשמח לעזרה... תודה
מה שהרבה קוראים סופלה.
עוגה שנקראת קטסטרופה
יכול להתאים אולי למה שמתואר
מה לסעודה מפסקת?
מה לצאת הצום?
מה לילדים במהלך הצום?
בינתיים הפשרתי חזה עוף לשניצלים, אכין פסטה אדומה, סלט כרוב וטחינה.. פיתות..
חטיפים לילדים, עוגות למחר בבוקר שנשארו לי מראש השנה..
מנסה למקד את עצמי.. אשמח לתובנות 🙏
לחמניות,
כרעיים עם ג'ינג'ר למנה עיקרית.
לא יודע עדיין לגבי השאר
למפסקת:
מרק עוף
פרגיות / חזה עוף
אורז
שעועית ירוקה
סלט ירקות
לצאת הצום:
מיץ תפוזים
קפה
עוגת גבינה
לבת השלוש וחצי במהלך הצום:
כרגע היא חולה, ולא אוכלת יותר מידי, אבל בכל מקרה לא תכננו להשאיר פלטה בשבילה, יש לחם, חלה, ממרחים, פסטרמה, ירקות, נשנושים במהלך היום
בתקווה שנגיע לסופר מחר.
לפעמים עם קרפלך ביתיים או קנויים.
למפסקת עוף מבושל בחומוס, אורז, סלט.
לפעמים עוד משהו בשרי, תלוי מי צם ומי נמצא.
לצום עצמו או מחממת להם את השאריות מהמפסקת
או מבשלת חבילת פסטה בלי כלום ונקנקיות או משהו כזה.
אולי ביצים קשות וכד' ל''סעודה שלישית'' לילדים, שלא יהיו רעבים כשהצום יוצא
לצאת הצום כל אחד אוכל משהו אחר בשרי/חלבי.
בד''כ יש לפתן ואיזה עוגיות.
יש למישהי מתכון לסלט קוביות חצילים ברוטב בקטנה?
לק"י
אפשר להכין רוטב עגבניות כמו של פסטה ולבשל בפנים קוביות חצילים.
אפשר לטגן או לאפות קוביות חצילים ולבשל יחד עם הרוטב לזמן קצר.
אפשר לערבב קוביות חצילים אפויות או מטוגנות עם שום, פפריקה, מלח, כמון ורסק.
תודה!יהלומה..מטבוחה ביתית עובדת במקפיא?
ואני רוצה להכין חצילים במיונז גם עובד במקפיא? מישהי ניסתה?
אשמח גם למתכון מוצלח לזה
ואחרון חביב - מתכון לסלמון אפוי שיהיה טוב גם אחרי הקפאה
תודה לכולם🙏🏼🙏🏼
מטבוחה ביתית קופאת מעולה!
חצילים - אני מרסקת ומוסיפה לימון ותבלינים ומקפיאה.
את המיונז מוסיפה אחרי ההפשרה.
לגבי הסלמון - אני מתבלת ומקפיאה לפני אפיה.
אפשר בחג לאפות מעולה על הפלטה - להפשיר ולשים על הפלטה מכוסה היטב לדעה בערב )אם זה לשבת אז לשים את זה עוד בחג...)
סלק- אני לא אהבתי את המרקם אחרי ההקפאה.
מה שאני עושה ויוצא מעולה:
מכינה קוביות חצילים עם שמן ומלח בתנור ומקפיאה
אח"כ מוציאה, מחממת במחבת ומטבלת. זה ממש "מרענן" אותם
(נגיד השבוע טיגנטי במחבת בצל, הוספתי את החצילים המופשרים ורסק עגבניות ויצא מעולה)
בתנור או בסיר?
בשניהם אני אוהבת לשים סילאן, רוטב סויה, רוטב צ'ילי, מלח, פלפל ופפריקה.
בתבנית בד"כ משמנת, שמה בצל למטה בתבנית, מעליו את העוף ואז שופכת את הרוטב. אפשר גם לשים הכל בקערה, לערבב טוב ולשפוך לתבנית.
בסער אני מטגנת בצל, מוסיפה את העוף לעוד טיגון ואז מתבלת ומוסיפה מים בכמות.
(אני אוהבת להכין ברוטב תוספות- תפו"א, בטטות, אפונה, אז אני שמה כמות של מים ואם רוצה להקפיא, מקפיאה רוטב בנפרד)
רוצה בעיקר בתנור
תודה על המתכון!
לערבב בכלי-
שמן זית
מיץ לימון
דבש
חרדל
שום כתוש
מלח-פלפל
טימין קצוץ
למרוח על הסלמון היטב,
לתת לו לשרות בזה לפחות 20 דקות
ולתנור אפיה- להזהר שלא יתייבש!
אפשר להקפיא מוכן אבל אז עלול להתייבש על הפלטה.
ממליצה להכין בערב חג כי זה באמת כלום עבודה. אפשר להכין את המרינדה מראש ואז רק להכניס לתנור בערב החג.
ללקק את האצבעות! מתכון מנצח תמיד.
ביניהם?
חצילים הייתי מקפיאה קלויים ומוסיפה מיונז בהפשרה
סלמון נראה לי כל סוג יעבוד..
מניחה שפירה דוקא יכול לצאת טוב.
מעבר לזה תפוחי אדמה אנה מתחממים טוב
לק"י
לחתוך לפרוסות דקות או קוביות קטנות, לערבב עם שמן ותבלינים.
לשים בתבנית חד"פ (בכלי אמיתי זה ייקח יותר זמן, אבל אפשרי), לשפוך בצד קצת מים רותחים.
לכסות היטב בנייר כסף ומגבת.
נראה לי שאצלינו הם התבשלו תוך שעה וחצי בערך. אבל קחי טווח ביטחון. מקסימום תורידו מהפלטה ותשימו שוב לפני הסעודה.
היי כולם,
יש לי שוקיים כבר אפויים שהקפאתי, במקור עם פפריקה, אבקת מרק וקצת כמון.
הייתי רוצה לחדש אותם לשוקיים עם פירות יבשים.
מה אתם אומרים? יש תקווה?
צריך לצאת טוב
נראה לך יעבוד גם בבישול?
(אם הוא לא מבושל- לטגן בצל עד הזהבה, להוסיף את העוף ולטגן מכל הצדדים)
לפזר עליו את הפירות
להוסיף מים / אם כבר מבושל אז קצת מים
וכנ"ל , לתת רתיחה כדי שהפירות ייתרככו וייתנו טעם לעוף.
בכל מקרה אני חושבת שאפייה במקום בישול ייתן אפקט אחר. יותר אפוי ואולי גם פריך.
גם בתנור- לשים לב שהעוף לא נשרף...
את האוסובוקו על 200 מעלות שעתיים וחצי?
זה לא חום גבוה מדי?
ניר פרגמנט ומעליו יריעת אלומיניום
חרדל ודבש ילך בלי לימון?
תודה!
חרדל ודדבש זה מצויין
אפשר סילאן ורוטב סויה
אםשר שמן זית, שום ופלפל מלח וזהו
אפשר שמן, פטרוזיליה או שמיר, ותבלינים
אומרים שאפשר שמן זית, מלח ופלפל, אבל לא היסיתי
ארץ השוקולדלילה 1 סימנים, אורז, בשר מפורק עם רוביה חומוס ותפוא
בוקר 1 סלטים, ממולאים, פרוסות בשר
לילה 2 סימנים, טורטיות עם רוטב
בוקר 2 סלטים, בורקס בשר, פרוסות פרגית
שבת לילה סלטים דגים
שבת בוקר חמין
הכנתי עוגות דבש היום וטראפלס פיסטוק
ותכף אכין גלידת דבש לקינוח
ויהיה תפריט מסודר בהמשך 
בררנים באוכל בלעה"ר.
השאלה אם כדאי להשקיע בארוחות מסודרות עבורם בכל הימים, או שהיות וגם ככה בסבירות גבוהה אני אוכל את רוב האוכל, אז להתייאש מראש וללכת על הבסיס...
מי שבעד להשקיע - אשמח לרעיונות למה שילדים אוהבים...
וגם מבקש שניתן רעיונות למה שילדים אוהבים??
רק אתה יודע מה הילדים אוהבים לאכול, לא הייתי מנסה לחדש עבורם כי אם הם בררנים הם בודאי ירצו לאכול את מה שמכירים ואוהבים.
אצלי רובם יהנו משניצל ומתפו"א באיזה פורמט, אבל יש גם שונאי תפו"א להם אני מכינה אורז או פסטה.
עוף לא כולם אוהבים אז מכינה ויודעת שאצטרך לשלוף שניצלים.
בקיצור מכנה משותף הכי נמוך
עוף, דגים וחמין.
השאלה איך להאכיל אותם 3 ימים, פשוט לתת להם אותו דבר כל הזמן (אחת מהילדות טוענת שזה באמת מה שהיא רוצה באופן כללי, עוף ואורז כל הזמן
)?
אני נוהגת לשים על השולחן מידי פעם משהו חדש , בבחינת "שלח ללחמך" אולי יתפתו לנסות משהו חדש, אבל לא בונה על זה
.
.
פחות או יותר
ערב ראשון
סימנים
קוסקוס ומרק עוף
בוקר מתארחים
ערב שני מתארחים
מביאים סימנים
בוקר
בורקס בשר עם רוטב פטריות
ובשר כבש בתנור
ערב שבת
דג סלמון
דג מטוגן
ותוספת
בוקר שבת
שניצלים שנטגן בחג
מוקפץ
שעועית ירוקה
סדש
בורקסים
סלטים
שאריות דגים
עוגות
שטרודל תפוחים
פס בצק עלים עם מילוי גבינה
עוגת לוטוס
עוגת תפוזים
עוגיות קוואקר
סלטים
חציל בצורות שונות
טחינה
ביצים
חסה
כרוב
סלט ירוקים עם חמוציות
ערב חג ראשון
מתארחים. מביאה חלות
בוקר חג ראשון
לחמעג'ון
אנטיפסטי
אורז עם חזה עוף וירקות- אשפלואו
ערב חג שני
עוף בדבש
תפוא ובטטה
אורז
שעועית
בוקר חג שני
חמין
מוסקה
ערב שבת
צלי כתף
אורז
שבת בוקר
שניצלים
חמין
עם הפנים לעתידשאלה:
מכיר את החג ראש השנה? השנה הוא יוצא צמוד לשבת, אז צריך לעשות הרבה ארוחות...
יש לך רעיון לתפריט עבור ילדות מהסוג שהזכרתי (שאוהבות רק דברים פשוטים)? מצד אחד הן לא רוצות שאתפרע, מצד שני אי אפשר להביא להן כל הזמן אותו דבר... אשמח לתפריט לארוחות לכל הימים.
תשובה:
וודאי, אני מכיר את חג ראש השנה ומבין את האתגר של הכנת ארוחות מרובות, במיוחד כשהחג צמוד לשבת. אשמח להציע תפריט מגוון אך פשוט שיתאים לטעמן של הילדות ויכבד את רוח החג.
# תפריט ראש השנה לילדים (כולל שבת)
## ערב ראש השנה
- מנה ראשונה: מרק עוף צח עם אטריות דקות
- עיקרית: שניצלונים אפויים בתנור
- תוספות: פירה תפוחי אדמה, גזר מזוגג בדבש
- קינוח: תפוחים בדבש
## יום ראשון של ראש השנה - צהריים
- מנה ראשונה: כדורי עוף ברוטב עגבניות עדין
- עיקרית: אורז לבן עם צימוקים
- תוספות: שעועית ירוקה מאודה, קוביות בטטה צלויות
- קינוח: עוגת דבש ביתית
## יום ראשון של ראש השנה - ערב
- מנה ראשונה: מרק ירקות צבעוני
- עיקרית: פסטה ברוטב שמנת עדין עם קוביות עוף
- תוספת: ירקות אפויים (קישואים, גזר, בטטה)
- קינוח: סלט פירות טריים
## יום שני של ראש השנה - צהריים
- מנה ראשונה: קציצות דגים אפויות
- עיקרית: תפוחי אדמה אפויים בתנור
- תוספות: אפונה וגזר מאודים, רצועות חזה עוף צרובות
- קינוח: לביבות תפוחי עץ מתוקות
## ליל שבת
- מנה ראשונה: מרק כתום (דלעת או בטטה)
- עיקרית: עוף בתנור עם תפוחי אדמה
- תוספות: אורז צבעוני (עם גזר ואפונה), שעועית ירוקה מוקפצת
- קינוח: פודינג וניל עם פירורי עוגיות
## שבת בבוקר
- ארוחת בוקר: שקשוקה עדינה, לחם, סלט ירקות קצוץ, גבינות רכות
## שבת בצהריים
- מנה ראשונה: חמין לילדים (עם שעועית לבנה, תפוחי אדמה, בשר עוף)
- תוספות: קוגל תפוחי אדמה, גזר מבושל ברוטב מתקתק
- קינוח: עוגת שוקולד פשוטה
## טיפים:
- הכיני כמויות גדולות יותר ממנות אהובות לשימוש בארוחות הבאות.
- שלבי פירות וירקות בצבעים שונים להגשה מעניינת יותר.
- אפשר להכין חלק מהמנות מראש ולהקפיא.
- זכרי לשלב סימני החג כמו רימון, תפוח בדבש, ודגים בחלק מהארוחות.
7 ליטר בערך יספיק לי
ונראה לי שזה יקר מאד בשבילי, ועוד מחו"ל.
יש משהו זול יותר ועדיין טוב? (וכדאי לקנות מאמזון? יש שם סירים אחרים עם תגובות טובות)
עריכה: אחרי בדיקות וקריאת תגובות ברשת שסיר לחץ יכול גם להתפוצץ מתישהו, לא יודע מה הסיכוי אבל זה מספיק מפחיד
נראה לי שאם כבר אז אני אלך על סיר לחץ חשמלי שיש לו בקרה. שיהיה יקר אבל בטיחותי
פשוט אני לא מבין בזה, וראיתי על כמה סירי לחץ תגובות לא טובות
לק"י
חומוס אפשר גם בסיר רגיל.
אתה משרה לפני הבישול?
עד כמה שידוע לי בלי סודה לשתיה בסיר רגיל זה לוקח כמה שעות שחומוס יהיה ממש רך.
לגבי הבשר אני עושה הרבה פעמים סוגי בשר שצריכים בישול ארוך
אחרי חיפוש באינטרנט אני חושב לקנות את הסיר לחץ של נינג'ה op500
אומרים שזה אחד המטורפים עם מלא אפשרויות בישול
בדרך כלל 8-12 שעות עם החלפת מים באמצע
לוקח לו סביב שעה להיות מוכן ורך.
בישול בסיר רגיל
את המלח אני שמה בסוף הבישול.
כן גם אני שם מלח בסוף, אומרים שזה מונע ממנו להתרכך אם שמים בהתחלה
(הבנתי שזה תקף לכל הקטניות)
נכון, המלח מקשה ובעצם אם שמים אותו באמצע הבישול זה מפריע לקטניות (על סוגיהן, חוץ אולי מעדשים אדומות) להתרכך.
הבנתי מאמא שלי שאת הסודה לשתייה שמים במקרה שרוצים לזרז את הבישול /ריכוך של הקטניות
אבל אז מפסידים את הערך התזונתי שלהן...
אני ראיתי שכל מי שמכין חומוס כותב שלרכך חומוס כמו שצריך בבישול - בלי סודה לשתיה - זה לפחות שעתיים שלוש.
אם זה קבוצות של מכינים חומוס בפייסבוק או מתכונים.
אולי קצת יותר
יכול להיות , השערה, שההשרייה הארוכה קצת מרככת אותו ואז זה פחות זמן בישול
לק"י
מההתחלה עם הבצל, ואז להוסיף את שאר הירקות ולטגן עוד קצת.
אח"כ להוסיף מלח ותבלינים ולתת לזה עוד קצת בישול. ובסוף מים ולבשל.
זה גם יוצא טוב.
המים החודרים לקטנית הופכים אותה לרכה יותר וכך גם לנוחה יותר לבישול.השריית הקטניות עוזרת לפרק את החלקים הבעייתיים יותר הנמצאים בקטניה בייחוד עבור אנשים עם בעיות עיכול. בנוסף, ההשרייה משפרת את ספיגת המינרלים בקטניות. כתוצאה מפירוק החלקים הבעייתיים, נמנעת גם תופעת הגזים המופיעות לעיתים לאחר אכילת קטניות.
לא ניסיתי לבשל בלי ככה שמבחינתי זה לא בדוק,
אבל בכל מתכון שראיתי אומרים להוסיף סודה לשתיה לבישול כדי לקצר את הזמן
אשמח אם מישהו כאן בישל חומוס בלי סודה לשתיה ויכול להעיד מה המציאות
לק"י
נראה לי סביב השעה וחצי, כולל טיגון הירקות לפני שאני מוסיפה מים.
בטוח לא 3 שעות...
אני צריך לנסות פעם אחת בעצמי וזהו
קנינו לפני כמה שנים ברוזנפלד בפתח תקוה
גם WMF מאוד טוב אבל יקר מאוד וצריך מידי פעם להחליף אטמים.
נינג'ה פודי op500
חשמלי עם מיני אפשרויות וסיר לחץ בין היתר
מחפשים רעיונות לסימנים פחות סטנדרטיים למי שיש ונוהג תודה
בנתיים מה שיש
סלט גזר
סלט סלק
תמרים
רימון
תפוח בדש
כרתי
קרא
ראש דג
דגים
סלט ביצים
סלט פלפלים
סלט כרוב
מטבוחה
וזהו נראה לי לבנתיים
קולה - שנזכה לשמוע לקול השם
רק שאת העלים למיניהם לא כדאי לקצוץ קטן, כדי שתוכלו למצוא אותם בסיר.
בפורום הו"ל נדמה לי שמישהי מה תמונה של מה שהיא הכינה
הרבה יותר טעים, אסתטי, מרשים על השולחן, להכין ולאכול כל סימן באופן ההכנה המתאים לו.
אני גם אוהבת את הבישול של חלק בנפרד, אבל לא תמיד יש זמן לזה
שמים דלעת, גזר, קרע, לוף, שעועית ובצל לטעם
אפשר להוסיף בשר ראש, אני מבשלת אותו בנפרד עם חומוס
ומנגולד (עלי סלק) מבשלת בנפרד כסלט
אופן ההכנה פשוט מאוד : חותכים, מכניסים לסיר, אני מתבלת במרק עוף וקצת כרכום, עד לריכוך וזהו. טעים מאוד.

בורקס תפוא ביתי (מבצק עלים)
נשמר טוב בהקפאה?
רוצה להכין כמות גדולה לחג
מתארחים ומתחשק לי להביא את זה
אין לי סבלנות בערב חג לעמוד ולהכין, חשבתי כבר במוצאי שבת לעשות כמות גדולה
באסה אם זה לא יצא טוב
ואז מוציאה ואופה.
יוצא נהדר.
שבת אחרונה של השנה והכוחות בהתאם.... אבל השתדלנו.
ערב:
סלטים(תודה למקפיא: פסטו זיתים חציל ופטריות. בנוסף אני אכין מטבוחה וחומוס ונעשה סלטים טריים גם..)
חלות מהמקפיא (האמת הן לא כזה מוצלחות אבל אין לנו אנרגיות להכין חדשות מקווה שיהיה בסדר..)
חזה עוף צרוב
פירה
בוקר
חלות סלטים כנל
מוסקה/גלילות חצילים(תלוי מה יזרום לי תוך כדי תנועה)
אורז
סדש
עוגיות גבינה מלוחות שהבן שלי מכין פה עכשיו
סלט
עוגה/יות
אולי קסטות/עוגת גבינה קרה, נראה.
ואצלכם?
לק"י
חצילים
טחינה
סלט חי
עוגות תפוזים
עוגת שוקולד
אולי גם עוגיות
ליל שבת- לא אוכלים בבית.
אני מכינה תפו"א בתנור וסלט כרוב.
יום שבת:
אורז
תפו"ט בתנור
פרגיות עם ערמונים ובצל
סד"ש:
בורקסים קנויים
לחמניות וגבינות
היו סלטים טעימים שהאפילו עליהן ב"ה..
זה לא שהן יצאו ממש דוחות
פשוט דחוסות כזה יחסית לבדכ
היי,
אני עד היום תמיד השתמשתי בתבנית אחת בלבד בתנור.
אם אני רוצה להכין 2 דברים במקביל על 2 תבניות, האם זה משנה במשהו את הבישול?
למשל - הכנתי מספר פעמים את זה - קציצות בשר בתנור - עסיסיות, רכות ומושלמות - מתכונים ב-10 דקות
אם ארצה תוך כדי להכניס עוד מגש נניח מתחת ולהכין עליו ירקות או משהו אחר, האם עדיין הקציצות בקר למעלה יצאו כמו שאני תמיד רגילה
או שמשהו יהיה שונה (או שאני צריכה לשנות משהו)?
תודה!
כי קרינת החום הישירה מאחד הצדדים תהיה מופרעת על ידי התבנית הנוספת.
אם יש לך בתנור אפשרות לחימום היקפי, במקום חימום למעלה + למטה, או לחלופין מצב טורבו - שתי האפשרויות הללו מפזרות את החימום עם המאוורר שבדופן האחורית, במקום רק למעלה ולמטה.
מאידך, מצב טורבו גורם לייבוש המזון.
שימוש נכון בתנור - מתכונים ב-10 דקות
צריך להתאמן ולהתנסות.
בטורבו אפשר גם אפשר
הקפי.
עבור שימוש בכמה תבניות.
עוצמת משב האוויר חלשה לעומת טורבו.
מה את חושבת כמשתמשת? מה ההבדל בין העדין לרגיל?
2 קומות של תבניות אינגליש קייק, ודומיהן ולמעשה רק עוגת גבינה נאפית אצלי לבד
רעיונות לדברים שאפשר להכין
שלא יתקלקלו 3 ימים חג..
עדיפות לדברים שאפשר להכין מראש ולהקפיא
פשטידות למיניהן )תירס, פטריות, זיתים, בצל)
פיצה
קישים
סמבוסק
מאפים למיניהם עם בצק פילו/פילאס במילויים שונים
(גבינות או ירקות)
פשטידות
סלט חלבי מושקע (אולי חלומי או יווני)
פיצות
גלילות חציל בגבינות ורוטב עגבניות
דפי אורז עם גבינות או מילוי אחר (יוצא טעיםםם כמו בורקס)
פלטת גבינות מושקעת
גלילות חציל:
לפרוס לאורך, לאפות בתנור עם שמן זית עד שמתרכך. כשהפרוסות מתקררות לגמרי, למלא במה שאוהבים (חלבי - גבינות, בשרי - בשר טחון לאחר תיבול ובישול) ולגלגל. להכניס לרוטב עגבניות שהוכן מראש ולבשל יחד. אם זה חלבי אפשר לפזר פרמזן מעל.. מעדן!
דפי אורז:
לטבול כל דף אורז במים למספר שניות, למלא במה שרוצים (גבינות, פטריות ובצל, תפו"א או מה שמתחשק) לסגור לצורת בורקס, להניח על תבנית אפיה ולפזר הרבה שמן זית - חשוב הרבה!! למרוח ביצה ולפזר שומשום. טעים וקריספי כמו בורקס, ובריא הרבה יותר!
אפשר פסטה ורוטב בשתי קופסאות נפרדות ולערבב רק כשמחממים.
פיצה- אפשר להקפיא
מאפינס
.
בצק פילו
בצק עלים/פילאס
טורטיה מטוגנת/אפויה
דבר ראשון- תודה על כל הרעיונות.
אני מחפש מתכון שבו אני מכין גם את הבצק
ולעשות לחמניות ממולאות בבשר טחון
(קודם תטגן בצל,תוסיף את הבשר,תבלינים,אולי פטריות קצוצות) ואחרי שהבשר יתקרר,תקרוץ מהבצק עיגולים ללחמניות ותמלא אותן.
היית רואה שבחלקם יש גם אופן הכנת בצק
מחפש מתכון לעוגיות שוקוציפס
שאפשר לשטח אותן בתבנית כמו עוגה ואז לחתוך אותם לריבועים..יש כזה דבר (אבל שיצא יותר כמו עוגיות ולא כמו עוגה).
לחלופין, או גם בלי קשר, אם יש מתכון מוצלח בלי הרצפה וכדו' ויחסית פשוט - אשמח לקבל..
תודה רבה
אני עושה את המתכון של עוגיו.נט מהספר שלה "ימים מתוקים" וזכויות יוצרים אז אי אפשר להעלות פה - אבל הנה אחד כמעט זהה ומעולה:
https://www.instagram.com/reel/C-mdau7ofXF/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==
את שמת מים והצליח לך?
תודה!
מה בחתימה שלי. אפשר לשים יותר נוזלים, ואז לשטח בתבנית ולחתוך.
ערוך•3 ימים
יאללה תכינו עוגיות ועולים לבית המקדששש (אמן, תכוונו).
הנה סוף סוף מסודר המתכון שכולם חיכו לו:
עוגיות שוקולד צ׳יפס מדהימות!! בלי חלב ובלי ביציםםםם.
(ובלי מרגרינה וכאלה דברים)
160 ג סוכר חום כהה
חצי כוס שמן
שליש כוס מים
כפית וניל
מעט מלח
טורפים יחד בקערה, מוסיפים:
2 כוסות קמח
כפית א אפיה
כפית סודה לשתיה
מערבבים, מוסיפים:
200 ג שוקולד מריר קצוץ.
מערבבים.
מקפיאים את התערובת כ40 דק.
מגלגלים כדורים קטנים ומניחים במרווחים. אופים כעשר דק בתנור שחומם מראש 180 מעלות.
מצננים וזוללים 🪬
תכינו לצאת הצום, והלואי שנפגש לפני בדרך לבית המקדש 🐟
#טבאב #חןקורן #chenkoren #cookies #שוקולדציפס #choclate #vegan #טבעוני #עוגיותטבעוניות #dairyfree #eggfree
וכמה זה 160 גרם?🤷♀️
יותר טעים ועדיף בעיניי.
ואני אחת שאוהבת מתוק, ובכל זאת🤷♀️
לסוכר לבן יש נטיה לפשט את הבצק בעוד שסוכר חום ישמור על צורה עגולה יותר וכמובן תוספת הצבע לבצק
סוכר חום קשה לתת בכוסות היות והוא לא שוקע
אבל תודה על ההסבר!!
חשוב- להשתמש בכוס מדידה
במיקסר במהירות בינונית
3 כוסות סוכר חום
1 כוס שמן
3 כפיות תמצית וניל
3 ביצים L
1 כפית מלח
3 כוסות קמח -( גם קמח 80%מלא יוצא מעולה.)
לְעַרְבֵּב
להוסיף כוס+ שוקולד ציפס
יוצאת עיסה דביקה וקצת קשה, מעבירה עם מרית לתבנית תנור גדולה עם נייר אפיה.
אופה על 180 לבערך 10 דקות, שימי לב מתקשה אחרי האפיה אז לא לפחד להוציא כשזה עדיין רך.
חותכת שמתקרר

כוס מדידה?
חייבים לערבב במיקסר או אפשר לערבב גם ידנית?
סוכר חום - את חושבת שטוב שהכל יהיה סוכר לול אן כדאי חלק סוכר לבן?
אם קצת מפחיתים סוכר זה גם טוב?
תודה רבה
אצלנו
מרק כתום
קניידלך
קוסקוס מהמקפיא
קציצות עם שעועית לבנה ברוטב אדום
בוקר
אנטיפסטי
פסטה בולונז (הרוטב מהמקפיא, נכין רק פסטה)
שניצלים מהמקפיא לילדים
סדש
ביצים קשות
לחם ביתי מהמקפיא
יש מנגו וגלידה חלבית
וכנראה שנוציא גם עוגיות חמאת בוטנים
לק"י
חצילים
טחינה
עגבניות וגמבה בתנור
סלט חי
עוגת תפוזים
עוגיות שמרים
עוגת גבינה עם ביסקוויטים
ליל שבת:
קוסקוס
מרק ירקות ושעועית
פרגיות ברוטב עגבניות
יום שבת:
אורז
תפו"א בתנור
ירקות בתנור
פרגיות עם בצל ופטריות
סד"ש:
חלבי, טונה וביצים קשות
מכירים? מידי פעם קופץ לי מתכונים שלו. זה נראה טוב.
מישהו ניסה פעם מתכונים שלו? יודעים איך הם?
ואיך עוד אין אפליקציה שתאפשר לטעום דרך המסך?!
בטח אכין משם משהו אבל יחסית לאבא עצלן הוא עובד קשה ומפריד חלבונים וחלמונים בכל העוגות וזה הגזמה בעיניי 😁
להפריד ביצים זה גם פחות בשבילי.
התמונות נראות טובות, לפחות מה שראיתי. אבל לאו דווקא עוגות. פשוט הוא בכלל לא מוכר. ואני עד שאני כבר מכינה משהו, רוצה לדעת שזה משהו שאפשר לסמוך עליו.
לא ראיתי תגובות וביקורות הגולשים באתר שלו.
לק"י
הייתי מנסה ורואה איך הוא.
בישולים זה דבר גמיש.
אפיה- תלוי במה מדובר.