האש בכוס הזכוכית עם תחתית הקוקוס,עומדת לסיים את שעוות הנר האדום על השולחן בחוף.
איה לידי
וניר וגל ותמר.
הים מלפנינו
עצי קוקוסים מאחורינו
ואנחנו בתנועה של 'ויסעו'.
כל אחד עובר את הדרך הזאת שלו,לפעמים בדהירה,לפעמים בזחילה ובשתיקה,לפעמים בריצה בשילוב של מעט פזילות וסטיות ובמקרים הפחות נפוצים,גם בדרך של מכות וחבלות והמון סימני דם ברגליים שמשאירים חותמת היסטורית של, נכון,נפלנו,הדם ירד ללא הפסקה,אבל המשכנו הלאה.אנחנו פה.מחר נהיה בהר הרחוק.
איש מפריח בלון פורח עם אש,עוד שניים בדייט זוגי כבר חמש שעות
הלוואי שהם לומדים אהבות ביחד
אני נרגעת יותר כשעוד זוג אנשים מוצאים לעצמם את אי השקט שלהם בתוך מערבולת העולם.
איה לידי,עושה את הקולות המעצבנים של הבועות האחרונות בתחתית הכוס עם קש מעץ של אנשים מיוחדים.
אמא של איה החליטה לקרוא לה כך מכיון ש"איה" זאת המילה שנאמרה הכי הרבה אצלה במהלך תקופת ההריון.
זה מצחיק גם איך שאיה מספרת את זה,בדרך כלל כל החבר'ה ששומעים את משמעות השם,במיוחד אם זה נאמר במעמד רציני כביכול,כמו שעת פעילות במצפה רמון עם הכוכבים כשכל אחד מתבקש להסביר את מהות שמו,נקרעים מצחוק.
אני מייחלת בתוכי שאיה רק צוחקת איתם ולא מרגישה תחושה שונה בפנים.
כמה קשה זה לדעת,לחשוב,להבין שזוכרים אותך בגלל כאב.
אתה תוצאה של כאב.
לפעמים,כשיש שעות רצון ביני לבין איה,אני מצליחה להיכנס עמוק לתוך הנהרות השחורים ביותר בתוך עינייה התכולות,ניראות הן לאחר שקיעה מאומצת.
חושך מוחלט שורר בהן.
איה.
ככה אני.
אני פה כי,איה.
כשרציתי לפרוק עם איה את הרגשות לכמו קלפים,היא לא שיתפה יותר מידי פעולה."צריך לשתוק,זה יעבור,מתמודדים",היא טענה.
בסוף,רק לקחתי דף בריסטול ורוד ובעט כחול כתבתי:
"אנשים בוחרים מה לזכור ולהנציח.
תנציחי את את היפך הכאב."
ואז חיבקתי.ושיחררתי.וחיבקתי שוב.
אחרי כמה דקות של שתיקה באותה פעם,נטלתי את רשות הדיבור שוב ולחשתי-"כל אדם בוחר לעצמו את רגעי ההנצחה בחייו.ההורים שלנו הנציחו,אנחנו ננציח,ילדינו ינציחו.
לא חייבת להיות אותה הנצחה.יש לנו בחירה."
והיא שתקה
בסוף פלטה-
"איה,
יכולה להפסיק להיות מסכנה."
ולאט לאט שוב,מתבוננות על הנר שעומד להיכבה סופית.
איה מסתכלת לשמיים
מסתכלת לנר
מחפשת שוב שמיים.
"אפשר לכאוב על הנר שכבה
אפשר לסנוור את העיניים מהכוכבים".