שרשור חדש
מזוזה מהבית שלנותפילה_לעני

מה דעתכם?

בעיקר שחלק נראה אשכנזי רגיל וחלק האריז"ל.

קשה לראות כך משהוהלוי מא


רואים שיש ערבוב.הרש

הייתי מחפש את הסופר, ופטיש.

 

בקיצר. אני הייתי אומר על זה - שיחזיר כסף וייקח בחזרה.

לא הייתי מסכים לקחת אחר ממנו. רמאי זה רמאי.

אפשר להסביר למי שלא סופר סת"םתפילה_לעני

מה בדיוק הבעיה? מה זה הערבוב?

מה שכתבת- 2 נוסחים באותה מזוזה.הרש
כמו אוטו חדש שכל גלגל חברה אחרת- זו רמאות. זה פגום.
אני מנחש שהמזוזה לא עלתה 100 ש"ח... אלא קצת יותר וככזו היא צריכה להיות כולה אותו נוסח.
כעיקרון- המגיה היה צריך לעלות על זה. הייתי מטיל ספק בכישוריו...
אם המזוזה כשרהאות והדר
הערבוב הנוסחים לא פוגעת בכשרות
אבל מזוזה לא תהיה מהודרת אלא כשרה
לכתחילה?הרשאחרונה
מי מצליח להשאיר ג פעמים אשר במזוזהאמיר הסופר

 

מי מצליח להשאיר ג פעמים אשר עם המרווחים או על כל פנים ג פעמים אשר שזה הלכתחילא?

הידעתם ש9 יודים זה רק בדיעבד...

יריעות שלמה חלק א עמוד רסה סוף הערה 5

 

שיחה עם הרבעובדת השם

אחרי  שיחה עם הרב מועלם לגבי מה שכתב פעם אחת שזה לכתחילה ואילו בהלכות המזוזה כתב 9 אותיות, ביאר לי הרב כי אין זה אפשרי לעשות ג' פעמים אשר במזוזה. ודוק'.

במחילה.אנונימי (2)אחרונה
אך נראה לעניות דעתי אחרי שהרב מועלם אמר בסרטונים שלו של השיעור היומי שאין להתייחס בשום פנים לדברים שעוברים בעל פה, אלא אך ורק על מה שכתוב בספר, ועוד שקיימא לן "סוגיא בדוכתא עדיף", שאכן על פי יריעות שלמה תשעה יודין זה בדיעבד, ואפשר גם אפשר לעשות ג' פעמים אשר עם הרווחים על פי המסורת והמנהג בשיטה מקובצת על מנחות כפי שחכם אמיר הביא כמה פעמים.
אני משאיר בצירוףמ. שלום

11 יודים בסוף שמע

12 בתחילת והיה

הכתב יוצא רגיל ולא משוך מאד

סידור אשכנז המערביסיהאלום

שלום. 

מישהו מכיר אולי איך ואיפה ניתן להשיג סידור אשכנז בנוסח המרכז אירופי? 

חיפשתי במגוון מקומות והוצאות לאור , לא מצאתי. 

תודה. 

מישהו יודעאבי אבי
איך עובד כל העסק של הסת"ם מבחינת המדינה? לפי החוק אסור למכור סת"ם שאין לו הכשר של הרבנות, מישהו עושה את זה?
באופן איש הישר בעיניו יעשהאות והדראחרונה


פיקציה גמורה ופוטושופהלוי מאאחרונה

התמונה הזו לקוחה מויקפדיה ועשו עליה פוטושופ

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Mezuzah

לכל המתעניינים בדיודיו לנצח

 

לכל המתעניינים בדיו לנצח יוכל להשיג אותו אצלי במחיר הכי זול בארץ !!!!!

 

גם לכתיבה וגם לתיוג.

 

קשה להשיגו בארץ.

 

כמו כן אוכל להשיב על שאלות הלכתיות הקשורות לדיו וכן לשאלות טכניות.

מי אתה?אות והדר
שמי חןדיו לנצח
סופר סתם ומתמחה בכתיבה על גויל. גם יבואן של דיו לנצח.
חן שלוםאות והדר
אמנם אסור לפרסם בפורום,
ובכ''ז אני משאיר את ההודעתך כי יכול להועיל לסופרים.
אתה יכול לפרט מה התפתח עם דיו לנצח ואיזה סוגים חדשים הגיעו.
ברוך הבא ובהצלחה
תודה ידידי! להלן מידעדיו לנצחאחרונה
לדיו לנצח יצאה לא מזמן מהדורה חדשה המתאימה גם לגויל וגם לקלף מספר 293 292 הם אותו הדבר.
יש בקבוק קטן לרפידו גרף מספר114.

הדיו גמיש כך שהוא לא נשבר כלל. לאילו שטענו שהוא לא נמחק . ובכן זה לא מדוייק. הדיו נמחק במים חמים או בגירוד. אך ללא המחיקה הוא חזק מאוד על הגויל או הקלף.
ספר הפטרות ספרדידי זהב

אני רוצה לכתוב בלנ"ד לשימוש עצמי ולא לצורך מכירה 

 

1- האם יהיה מותר לכתחילה לרשום אותו בקולמוס פלסטיק (אני רוצה לחסוך הכנת קולמוס וגם בגלל אחידות הכתב..)

2- איזה גודל של יריעה עדיף מבחינת שורות ?

3- האם יש למישהו דף קיפולים או שקפים שאפשר להשתמש ? או לחילופין לתת לי קישור 

 

תודה מראש 

 

ספר אפטרותאות והדראחרונה
1. לכתוב אפשר בפלסטיק (לרשום אי אפשר)
2. תלוי כמה שורות יש בתיקון
3. תכתוב בגוגל אור לסופר תגיע למקום הנכון.
מחפש מגיה טובדיו לנצח
באזור ירושלים גוש עציון לספרדי
"ועתה יגדל נא" - מה ההלכה לגבי היו"ד הגדולה?אנונימי (פותח)

כולם עושים?

מעכב?

מסורה. לא מעכב.חליל הרועים
כולם עושיםאות והדראחרונה
ר של וחרה, מגיה אחד אמר לי שזה ש"ח. לא נראה לי...הרש
לפי הרב גרוסאות והדר
להלכה פוסקים בנידון זה כמק''מ, כלומר שאלת תינוק.
הרב גרוס עצמו הכשיר...הרש


כנראה זה לא זווית 90°אות והדראחרונה
בתמונה לא ממש ברור
חומר הלימוד למבחניםיודה יודה

שלום,

אני כעת מתקרב לסיום קורס סופרי סת"ם, ורציתי לבקש את עזרתכם במידע אודות מבחני הסמכה של סופרי סת"ם.

אודות חומר הלימוד למבחנים, ומי מקיים אותם.

תודה רבה.

שלום לךאנונימי (2)אחרונה

החומר הוא תלוי באיזה מכון אתה נבחן 

בדרך כלל נבחנים על שוע משנה ברורה וביאור הלכה סימן לב עד סעיף לו + סימן לו ומשנת סופרים ,

יש מכונים שמצריכים קסת סופר , ויש כאלה קול יעקב 

ומכון יד רפאל מצריך גם יריעות שלמה 

ויש חוברות של שאלות לכל מכון בערך. 

נידון שמדובר הרבה בקרב לומדי הסת"םאמיר הסופר

מה ההבדל בשיטת כתיבת המזוזה בין שיטת הט"ז לפרשה סתומה ב' של הרמב"ם?

 

מי שיכול להביא דוגמאות של מזוזות לתועלת הלומדים תודה

סתומה ב?הרשאחרונה


שאלה-אריאל דל"ת

טוב, לפני פסח החלטתי לסדר חלק מהדברים שלי ולמרבה הפלא מצאתי יריעה של מגילה 28 שהתחלתי לכתוב לפני שלוש שנים, כשהכתב שלי לא היה משהו בכלל..-

האם אני יכול לחתוך את השאריות מאותה יריעה ולהשתמש בזה למשהו אחר? אשת חיל וכדו'?

 

[כמדומני שראיתי אצל הרב מועלם שלא עושים כך, אני לא בטוח אבל בפרטי הדינים..]

 

(ואגב, אני גם בספק אם באותו זמן ידעתי שצריך לקדש את הכתב או לא.. אבל בכ"מ כיוונתי מן הסתם שזאת תהיה מגילה כשרה אז בהרהור זה יוצא יד"ח, לא? צ"ע בזה..)

 

 

תודה!

אם קידשת, אסור להשתמש לדבר אחראות והדראחרונה

אם לא קידשת אף לא במחשבה מותר לעשות עליו מה שתרצה. 

 

רבותי, מה אתם אומרים על זה?אנונימי (פותח)
ועל אלה?אנונימי (פותח)
הטבה אשר לגרד קצת מהה"א, פן *2 בסדר גמורמ. שלום


ישר כח, מסכיםאות והדר

נראה כשר אף ללא הרחקה אבל כדאי לשפר

גם ל"פן"ים אפשר מעט להוסיף כדי שלא תהיה שאלה בפעם הבאה 

יש לציין ששאלתי 3 מבוגרים מה כתוב ואמרו "פז"...אנונימי (3)


מבוגר לא מעלה ולא מורידאות והדר


לפי ענ"ד כל אות נמדדת בפני עצמהhaim770

ב"ה

כך שאם ל"ן" יש את השיעור לא צריכים להתחשב ב"פ" שלפני.

כך שאם ראש ה"ן" קולמוס ורגלו שלושה קולמוסים זה "ן" ודאי גם אם ה "פ" מטעה בגלל גודלו ולידו ה"ן" נראה "ז".

עד שני קולמוסים זה ודאי "ז", לכן המלצת הסופרים הוותיקים היא לקצר בטיפה את רגל ה"ז" לא להיכנס לשאלות במידה בין קולמוס לשתיים.

המחשה:

[    ]     [    ]     [    ]

  []         []         []

  []         []         []

             []         []

                        []

זיין        ש"ת    נון פשוטה

צריך גם מאוד להזהר מדימיונות של סופרים, והייתי מרחיק לכת, איני יודע אם מה שטאני הולך לכתוב נכון אבל שווה בדיקה:

אם הראה לתינוק נון ודאי וקרא לה זיין האם נפסל בכך?

פסול כמו שהוא..ומועיל תיקון..אילן ח.
איזה פסול נו ברצינות!!!אמיר הסופר

פסול ? בבקשה תביא מקורות

אני יחסוך לך עיין אבני נזר ועיין מהרשד"ם ועיין שבט הלוי ואחר כך נראה אותך אומר פסול

 

לפני שחותכים דינים תפתחו קצת תלמדו משהו לפני שזורקים כל מיני פצצות כאילו אתם איזה פוסקים או איזה "מוצי"ם"  "בוצי"ם" 

מה זה הולך לפי הבטן ? כל אחד מה נראה לו או להאמין לו תפתח את ההלכה בפנים באחרונים למה ומאיפה ראיות ואז תכריע לא לחתוך כאילו זה איזה פלאפל או אבטיח!!!!

סליחה היתה כאן אי הבנה...לא הסברתי מפורט יותר.אילן ח.
יש כאן 3 תמונות שהועלו...
תגובתי היתה על התמונה הראשונה...הטבה אשר שנקראת מילה אחת ....וזה פסול כמו שהוא ומועיל לתקן כפי שהזכירו כאן...לגרד וכו..
על שני התמונות הבאות פן... כשר !!!
וסליחה שלא הובנתי נכון...
אמיר היקר....מסכים עם כל מילה שכתבת..
והרב מועלם מכשיר הטבה -אשר ללא תיקון....אילן ח.

בשביל לומר דבר כזה צריך כתפים של הרב מועלםמ. שלוםאחרונה


שאלה הלכתיתmo15da

אני לומד כבר תקופה ממושכת הלכות סת"ם ואני נתקל בפסיקה הלכתית של סופרים שלא ראיתי ולא למדתי כלל בהלכות סת"ם.

כאשר יש ספק באיזה אות כגון נו"ן שנראית ככ"ף ההלכה הפשוטה מצריכה ש"ת, אמנם כשדיברתי עם סופרים בעלי שם אמרו לי תסתכל על שאר אותיות הנו"ן באותו הכתב ותראה אם דומה להם ואם דומה כשר. 

האם בספק שינוי צורה מועיל להסתכל על שאר אותיות מאותו כתב?

תודה רבה

הם בעצם אומרים שאין ספק אלא ודאי נ.הרש
אם לך זה לא ודאי אז תעשה שאלת חכם.

אם יש בעיה באות מסוימת מתייחסים אליה בנפרד ולא כמו אל הדומותאילן ח.אחרונה
לה במילים אחרות....
שאלה- זה נכון שיש כמה מילים שונות בספרי תורהדוסית גאה!

ספרדיים ואשכנזיים?

בין ספרדים לאשכנזים אין הבדלאות והדר

בין תימנים לשאר יש כמה אותיות שונות 

מה עם פצוע דכה?הרש
מה אתו? מסכן בטח! לא נעים להיות בעל מוםאות והדר


יש לדייק!!אמיר הסופר

עד 200-250 שנה כן היה הבדל בין האשכנזים לספרדים הספרדים כתבו דכה והאשכנזים דכא לפני 200-250 שנה עברו גם האשכנזים לעשות כמו ר' מנחם דילונזנו בעל ה"שתי ידות" לכתוב דכה ויש מהאשכנזים שעד היום כותבים עם א'

והתימנים יש להם 14 שינויים

במה הוא לא דייק???הרשאחרונה
לכלוך בקלףאסף17
שלום, יש לי יריעה שבאחד המקומות יש ליכלוך צהוב גדול על הקלף, סופר מומחה אמר לי שאחרי הכתיבה זה יורד. כדאי לסמוך על זה?
לא לסמוךאות והדראחרונה


אתר חדש ומעניין על התורההבן_יקיר_לי

              

www.oryta.co.il

חיפושים מטריצות אותיות סופי תיבות ראשי תיבות 

אהבתי

שאלהאלעדה
שלום וברכה

בימים האחרונים אני מתעניין בכתיבת ס"ת לזכרו של אמו"ר ז"ל, וקיבלתי דרך סוחר שאני מכיר מעט מהשכונה יריעה לדוגמא של סופר שהוא ממליץ עליו, והוא הציע לי להראות את היריעה לאנשים שמבינים בסת"ם לקבל חוו"ד לפני שאני חותם על חוזה מול הסופר.
אני לגמרי לא מבין בתחום ועל פניו הכתב מוצא חן בעיני וכן בעיני הבעל קורא בקהילה שלי, אבל לפני חתימת חוזה כ"כ משמעותי חשוב לי לשמוע דעת בעלי ניסיון בתחום.

כ"כ אם ישנן עצות כלליות שכדאי לדעת לפני שאני מזמין כמובן שאשמח לקבל.

נ.ב. הצעת המחיר שקיבלתי היא 120 כולל תפירה תיוג הגהת מחשב ושתי הגהות גברא, כמובן שלסכום שיסגר יתווסף מע"מ כחוק. האם ההצעה בגדר הסביר? זולה? יקרה?

תודה


שבוע טוב וכט"ס
מצ"ב תמונה נוספת, ברורה יותר אבל של קטע יותר קטןאלעדה

כתב נחמד ביותר, מוזר שהוא כותב על כמעטנחשון מהרחברון
4 קולמוסים אשכנזי. אבל זה בסדר... כולל מעמ זה בסדר אפילו מחיר נחמד
גם אני כותב 4 קולמוסיםמ. שלום

אשכנזי וספרדי.

כתב יפה,מתאים למחיר

לא הייתי קונה. אולי הייתי שם יותר.הרש
אבל לא את זה.
כתב נחמד והלכתיאות והדר

לא כ"כ בקיא במחירים

עצה כלליתאות והדר

לכתוב חוזה ברחל בתך הקטנה, מחיר, זמנים, תיוג, בוררות (אצל מי)

תוך כדי בכתיבה לקחת יריעות מידי פעם להתיעץ עם מבינים (אפשר גם כאן)

לראות שהכל מתקדם כמו שצריך. 

 

תודה רבה על ההתייחסות והעצות!אלעדהאחרונה


שלושה צירופים בשם זה מהודראילן ח.
20150123133449.mp4
לא העלת טוב...הרשאחרונה
חוסר דיוmo15da

20150121212433.jpg

 

חוסר דיו בשמות הוי"ה, האם שייך למחלוקת בין פמ"ג וחת"ס שמביא המ"ב בסעיף כז (ס"ק קכח)?

 

ה"א של "הזאת" חצויה, האם דינה כניכר  להדיא וצריך ש"ת או שניכר למרחוק ופסול?

 

תודה

לאמ. שלום

"קפיצת" דיו איננה האדמומית שמדובר עליה שם, דבר כזה אפשר למצוא בספרי תורה ישנים, שהדיו ממש דהה ונהפך לאדום.

כאן כו"ע יודו שפסול.

ה של הזאת - ש"ת

מסכיםאילן ח.אחרונה