עודאילן ח.
שינוי לג׳ ברור ללא ש״תאילן ח.
מותר למחק נון כי זה ג אפשר להוסיף דיו ודיואריק אלחרר
אם זה לא היה מזוזהמ. שלום
או לחילופין לא היה כותב אחר כך שם הויה
נכון מאוד, מסתמא לזה התכוון אריק, חזו"באות והדר
ברוראריק אלחרר
גם אם לא כתב במזוזה שום שם אחר אחריה..אילן ח.אחרונה
ר׳ של בריעה ??אילן ח.
לפי הרב מועלם כשר כיוון שהזוית יותר מ90 מעלותהלוי מא
כשראות והדר
מסכיםאריק אלחרר
נראה לי בעיהאמיר הסופר
אמיר.. ד׳ כזו היית מכשיר אם היית צריך ד׳???אילן ח.
ר' של "וכרכס"ברקל
ר כשרהמ. שלום
ועוד משהו קטן: בכתב אר"י יש לעשות קוץ לוא"ו בשמאל למעלה
תעגל הרגל קצת בעייתיתאילן ח.
כשראריק אלחרר
הריי"ש הקודמת זה שאלת חכםשכדדגכשכאחרונה
מה עושים כשחשים ירידה רוחנית ?הלוי מא
מכינים קולמוסים, ריפוי בעיסוק !haim770
ב"ה
סליחה שאני צוחק על חשבונך.
עיצות היצר הם מרובות ובמרבית המקרים, ההרגשה של ירידה, היא עצת היצר, כדי שהיהודי ירד משמחתו הטבעית ואז קל יותר להפילו בפך.
ראה פירוש נפלא, של הבן איש חי על המשנה באבות, "אוהב שלום ורודף שלום"
בקצרה:
אוהב שלום ורודף שלום, לכאורה זו סתירה כי בד"כ רודפים אחרי שונאים.
ואז הבא"ח מסביר שיש שתי קליפות עיקריות, הס"מ ולילית, אחד פועל בקו העצבות והשניה בקו השמחה.
עכשיו אם הם בשלום ורואים יהודי שמח, קליפת השמחה נדבקת עליו והופכת ח"ו את שמחתו לעוללות.
וכן להיפך, אם יהודי עצוב, קליפת העצבות הופכת את עצבותו לדיכאון ואז הוא טרף קל למשוח אותו לעוד עוונות.
כשהם במצב של שלום בניהם, הם מחלקים את העבודה בניהם בצורה הכי קלה שאפשר, לעומת זאת אם רודפים אחרי השלום בניהם, הם רבים והיהודי ניצל מהם.
אני מתבייש לסכם בכמה שורות, ד"ת כ"כ עמוק, נא לראות בפנים נראה לי בספר "ברכת אבות"
מענייני דיומאאות והדר
ירידה היא לצורך עליה. כמו מקפצהאריק אלחרר
הכי טוב לדבר על זה עם השםשכדדגכשכאחרונה
תשפוך הכל הכל תוציא החוצה אליו ואל תחשוב שזה טיפשי כי זה טיפשי לחשוב שזה טיפשי
הוא פה אתנו
"בכל צרתם לו צר"
גם הוא מצטער איתך גם בירידתך הרוחנית הוא איתך קרוב קרוב
אם תרגיש טוב יותר שפתחת לפניו את הלב סימנת שדיברת דיבורים אמיתיים ואתה ישר עם קונך כמש"כ ולישרי לב שמחה
ואם תעשה כן תעלה מכל ירידה בעולם בכל מצב, ואז היה שוה לשם יתברך שתרד רק כדי שתחזור אליו
כי מי שיורד רוחנית זה כי הוא חלם, היה ישנוני ושכח קצת מהשם, אך אחרי הירידה מתקרבים ושבים אליו יתברך והקרבה גדולה יותר מאשר שהיתה לפני הירידה...
שתי שאלותאילן ח.
לעגל ולהטות ראשי הש והעהלוי מא
כ הרב מועלם פסלאריק אלחרר
אנונימי ממש ח מותר למחוק אם נעשה אחר כתיבהאריק אלחרראחרונה
כתיבת יצירה על קלףהרש
הזמינו ממני חתיכת קלף שבאמצע כתוב בגדול 'ואהבת'- בערך בגודל של מזוזה.
אני חשבתי לקחת קלף של מזוזה ולכתוב עליו.
השאלה היא האם זה נחשב הורדה מקדושה לחול?
סתם קלף שקונים היום הוא מעובד בתנאי?
בעקרון כן, אלא אם כן התחת לכתוב עלי ואז התנאי בטלנחשון מהרחברון
נ.ב ליצירה עדיף קלף חלק ולא משורטט כמו מזוזה
אבל איפה אני משיג כזה גודל לא משורטט?הרש
אתה מתכוון שלכל קלף היום עושים תנאי? סגור על זה?
אני קניתי מכמה מקומות גדולים ובכולם שאלתי ואמרונחשון מהרחברון
שיש תנאי כי יש סופרים שבודקים על הקלף את הקולמוס המוכרים אמרו לי שיש תנאי בהכל...
ואיפה משיגים, או בחנות גדולה של קלף, או שמזמינים ספיישל...
הכל עם תנאיאות והדר
חוץ מקלף עבודת יד שבד"כ עובד ללא תנאי
בד"כ לקלף כזה יש חותמת וכן הבדל רציני במחיר.
אין בעיה הילכתית. ואפשר להשיג בכל חנות קלףאריק אלחרראחרונה
מקור פרנסה?דןציון
בס"ד
שלום לכולם
אני חושב להתחיל ללמוד סת"ם בעיקר בשביל הידע והעניין, אבל סתם ככה
האם אפשר גם להתפרנס בכבוד עם כתיבת סתם, או לחפש מקצוע אחר ולהשאיר את זה בתור תחביב?
תודה רבה
אם תהיה רציני כן. אם לא - לא.הרש
כמו כל מקצוע...
אני מכיר כמה וכמה סופרים טובים שמתפרנסים מזה בכבוד.
אבל צריך בשביל זה לקחת את זה ברצינות ולשאוף כל הזמן לשיפור מעלה. וזה נדיר.
וצריך לתחזק לקוחות, אם יש לך רצינות אבל אין לקוחותנחשון מהרחברון
זה לא עוזר... הכי טוב לקוחות פרטיים כי סוחרים זה שכר נמוך, אבל מצד שני צריך לחפש כל הזמן וסוחר זה קבוע.
חוץ מזה זה סייעתא דשמייא הגמרא כותבת שישבו 24 תעניות שלא יתעשרו הסופרים, כי אם הם כותבים לפרנסה ברגע שיהיה מספיק הם יפסיקו לכתוב אבל מי שכותב לשם שמים עליו לא נגזרה הגזירה אז אם זה השיקול או שזה סתם תחביב ולא לשם שמם(לא מכוון לאף אחד רק העיקרון צריך להיאמר) אז חבל ולא כדאי כי אז כסף לא תראה וסתם תתבאס שהשקעת זמן וכסף
יכול להיות תחביב וגם לשם שמיםברקל
אם תכתוב לשם שמים אז תראה בזה ברכה, גם אם הברכה לא מצד הפרנסה אלא באופן רוחני בלבד. שיהיה בהצלחה!
אפשר להתפרנסאות והדראחרונה
אפילו להתפרנס טוב.
אם תהיה טוב ותכתוב מהודר ע"פ דקדוקי הלכה ונוי תוכל לעבוד עם פרטיים.
כדאי בהתחלה לעבוד עם סוחרים, אפילו שזה שכר פחות טוב, זה מקדם מאוד (אם הסוחר ת"ח ושמעיר ודורש שיפורים וכדו')
השאלה מה נטיית לבך, כי בד"כ מי שלא מורעל למקצוע לא מצליח להחזיק מעמד, הוא לא קל...
שאלה מוזרהישראל12345
חיפשתי בהלכה תשובה ברורה ולא מצאתי.. האם מותר לאשה לכתוב מגילת אסתר לגברים לכתחילה???
עיין חזון עובדיה פורים מפורש שםאריק אלחרראחרונה
מריחות - אפשר פשוט לנקות?ברקל
בראשון נראה לי כאילו זה בכלל האות ד'הלוי מא
בכלל
בראשון נראה כי מותר לגרד בשני הייתי מוחק היוד ורגל הד'
ראשון נקה שני ש״תאילן ח.
שתיהם בטלאריק אלחרראחרונה
סדק בתיתורא העליונה האם כשר לברכה או פסול?אילן ח.
לענ"ד כשרהלוי מא
הטעם
תפילין מבהמה דקה שכל הבית מורכב מכמה עורות כשר אז למה שזה יהיה פסול
כל החומרה נניח של מקשה היא על הקציצה עצמה ובשום אופן לא על המעברתא (זה החלק שסדוק פה לא תיתורא)
שאלה מעניינתאות והדר
או לנפח עם מים ואחר דבק או רק דבקאריק אלחרראחרונה
מאריק ידידנואילן ח.
אני נוטה להקלהרש
מסכיםמ. שלום
גם אם במקום הנגיעה זה עגול, עדיין יש למטה עקב שמוכיח שזה ד
מסכיםאריק אלחרראחרונה
עודאילן ח.
יכול להשלים רגל ולנקותאילן ח.
אילן זה שם קודשמ. שלום
אם ישלים - לא יוכל לנקות...
אני לא בטוח מה עושים נראה לי לקלוף.
מ׳ שלום היקר ..אילן ח.
קלוףאריק אלחרראחרונה
פסול. נשחת צורתה לדעת מרן.אילן ח.
לענ"ד נשחת לגמריאות והדר
גם למרן גם לאחרים
בבית הוראה אמרו לי שבין כה לא פוסקים בזה כמק"מ...הרש
לא פוסקים בתו"מאות והדר
אבל במחיקת שמות ודאי שאל"ף קו משוך בשווה נחשב אל"ף.
ד"א גם מקדש מעט לא אמר כשר אלא אמר שאפשר לתקן אפילו בתו"מ
מסכים עם ידידי ורעי אילן כן נהגו בכל קהילות תימןאריק אלחרר
פסול לסתם אך אסור במחיקה אלא קילוףאמיר הסופר
אמיר.. ילמדנו רבינו..האם גם למר״ן אסור למחוקאילן ח.אחרונה
ש״ת קרוב לשינוי ודאי .. קלוף מספק.אילן ח.
מחלוקת גדולה בפוסקיםאמיר הסופראחרונה
יש אומרים ח'
יש אומרים ה ו
ויש אומרים ש"ת
נראה הכי נכון ש"ת
האביב ספק ג׳ פסולאילן ח.
איזה ג'?אות והדר
"אגיב" נראה כמו ג', ש"תברקל
פסול זה גאריק אלחרר
פסול גאמיר הסופראחרונה
שאלות..אילן ח.
כ פסול ה עיין רע״ו סעיף יא ברמ״א שמסתפקאריק אלחרראחרונה
קול יעקב כתב לקלוף














