מאריק התותח...אילן ח.
שאלות מעניינות, ישר כחאות והדר
הראשון, פסול הפך לתא"ו, לענ"ד להלכה מותר למחוק אבל למעשה לרווחא דמילתא אולי בכ"ז כדאי לקלוף.
השני, ש"ת. לענ"ד לא הפך לת"ו, לא ראינו תא"ו עם חטוטרת (חוץ ממגילה של אילן), לכסות את התגין לשאול תינוק.
השלישי, כשר
האחרון, שינוי צורה
אות היקר..אילן ח.
שני- לדעתי ש״ת ישר וגם הפוך. ( ויפה שהזכרת את המגילה.. בהזדמנות העלה שוב תמונה של הת׳ עם החטוטרת )
שלישי- היות והרגל של הי׳ ישרה.. לא הייתי ממהר להכשיר כפי שכבודו סובר .. אלא כאן זה ש״ת קלאסית.
רביעי- שינוי ודאי לח׳ רשי... מסכים.
יישר כח לאריק על התמונות ששולח כל יום..
אני רק מעלה לאתר..
אילן לגבי השלישיאות והדר
בהתחלה לא הבנתי מה כתבת, איזה יו"ד איזה ישרה כי חשבתי שסימנו את האות מ"ם של בהמה,
אכן היו"ד באמת שאלה חמורה, לענ"ד פסולה....
תשובות שעניתי על השאלותאריק אלחרראחרונה
2 בקשתי שישלחו תמונה יותר ברורה כך נ״ל ש״ת
3 פסול
4 פסול
יריעה הפוכהshimon27
כתבתי שתי עמודות ביריעה הפוך מה שיצא זה שלמעלה הגליון הוא ד' אצבעות ולמטה הגליון הוא ג' אצבעות, יש למשהו פתרון טוב להציע כדי שלא נצטרך לגנוז את היריעה?
תודה מראש
טוב הנה העצה שיש לי ..אילן ח.
ואם תרצה ותוכל ... אעשה לך את זה בשמחה ללא תשלום. אילן.
אילן טכני הסברת מה עם ההלכה שהזכיר הבחוראריק אלחרר
אילן, אתה צדיקאות והדר
היום אנשים לא מרימים את הראש בלי לקבל כסף ואתה מחלק חסדים בלי סוף.
אשריך ואשרי יולדתך!
כף זכותhaim770
ב"ה
במשך כל שנות הגלות, ניסו וניסו להוריד את הראש של היהודים.
הגיוני בהחלט שכיום כל הרמת ראש דורשת תשלום !
בלי לפגוע בזכויות האדירות של חברנו אילן !
אריק איזה הלכה לא הזכרתי .. לדעתי אין שום בעייהאילן ח.
ותודה לכל המפרגנים... דעתי היא שלא כל דבר קשור לכסף..מי שמפרנס אותנו זה רק בורא עולם..ובאמת אם העולם היה יכול להתקיים בלי הכסף.. היינו נראים אחרת.. יותר טובים ..ואם מגיע לי אני יכול לקבל ממנו במיליון אפשרויות שלא אני ולא אתם יכולים לדמיין..אני שמח לעזור במה שאני יודע ויכול.. למי שצריך..ובשביל זה באנו לכאן .. לתת. והלוואי שנזכה. אות.. אני עדיין מחכה לך.. אני לא מוותר .. מצא את הזמן ותקפוץ...
יורה דיעה רעב רעג שלוש אצבעות למעלה וארבע למטהאריק אלחרר
אריק הכל בפורפורציה...אילן ח.
זה לא מעכב ...
זה עצה מצויינת .. ואין עליה עוררין..
נלענ״ד.
לגבי אשרי יולדתך, מילתא דבדיחותה, מעשה שהיהhaim770
ב"ה
בכיתה של אחת מבנותי לומדת הבת של המורה.
בכל התעודות המורה רשמה, כנראה מחוסר התחשבות הערה כללית שווא לכל הבנות.
לבת שלה היא הוסיפה "אשרי יולדתך", מה שגרם לצחוק לא מבוטל בן הבנות !
אילן תדייק בסימן רע״ב תראה שגודל הספראריק אלחרר
על מה סומכים היום בספרים הקטנים לא יודע
אך ראיתי באחד הספרים כמוך
והשאלה עדיין קיימת וגם אני נוהג כמוך
אך אם תקנתך מורידה בהידור
ושאלו אותי השבוע את זה ועניתי להם שהרב מועלם אמר פעם שיריעה אחת בספר לא מוריד אך מקורות לא ידעתי
אריק ידידי...אני בא מסברא ישרה..מהם האפשרויותאילן ח.
לגנוז היריעה כולה ולכתוב חדשה- כבר ידועים הפוסקים בעניין בחומרת הורדת השמות לגניזה.. וכו...
מה נשאר .. לחתוך הגליון.. אז כבר אמרנו שעדיין הספר לא תפור ויש מהפוסקים שמקילים לחתוך אפילו לכתחילה..
אם כך אריק ידידי .. מה קבלנו.. ספר זה אלי ואנווהו..וכמו שאמרנו לאחר התיקון במקצועיות לא נראה שום תיקון. לא הורדנו שמות לגניזה. ואדרבה חיתוך הגליון יעלה בהידור ולא יוריד ... כנלע״ד. ללא מקורות כתובים רק מסברה ישרה.
יפה מאוד לדעתי שזה תלוי במחלוקתאריק אלחרר
בדרבנן אתה צודק אך אי נימא דאוריתא עדיף לגנוז שבגניזה אין הורדה
זה דרבנן..! ולא שמים שמות סתם בגניזהאילן ח.
למי שיש פתרון יותר טוב, יפה, והלכתי ממה שהצעתי - שישים על השולחן !!
אילן כתוב ובמנחות לב וכן ברמבם ושו״עאריק אלחרר
לכאורה תציל אותו ותהפך אותו למזוזה לא חבל שילך לגניזה מזה למדתי
אך דבריך דברי טעם
כך ענה הרב גרוס בעניין חיתוך ביריעה חדשהאות והדר
|
תודה.אילן ח.
מה עשית בסוף..??? שימעון 27 ???אילן ח.
ר׳ שמעון מה נהיה השארת אותנו במתחאילן ח.אחרונה
שתף אותנו..
מבקש מידע בשני נושאים . אבקת עדן ושולחן לסופרא.צדיק
האם השימוש באבקה להקלה בכתיבה אינה מזיקה לטוח ארוך ?
ואם כדאי בכלל ואיזה כמות מפזרים על גבי הקלף?
רוצה לדעת על שולחן לכתיבת סת"ם גודל סוג מחיר
לכל החברים יישר כח
נ.ב בכדי שלא להגיע למצב של יריעה הפוכה בכתיבת ס"ת
מכינים רצועת קלף או בריסטול בגובה היריעה ממוספרת מקביל לשורות
מצמידים בעזרת נייר סלוטפ או תפסניות וכך נוח לעקוב אחרי השורות ונמנע מצב יריעה הפוכה
אני הקטן לומד הרבה מפורם זה
לדעתיאות והדר
אבקת עדן אינו מזיק אם לא שמים הרבה. הוא מועיל מאוד על קלף שעיר וכאילו משווה גומות וגורם שכתיבה נוחה.
אם שמים הרבה הוא מאפיר את האותיות, מסתמא גם מחליש את אחיזת הדיו בקלף אבל לא בטוח, אין לי נסיון אתו לטווח רחוק. לשים לא הרבה, לפזר ולהעביר סמרטוט, תוודא שהאותיות שחורות וזה אמור להיות מספיק טוב.
בקשר לשולחן, אם אתה כותב ספר, כדאי שולחן באורך מטר ויותר, אני אישית אוהב את המתכווננים. ואז אתה יכול להוריד אותו בזמן שאין לך ירידת דיו בגלל לחות או מה שלא יהיה וכן ההפך. לא מזמן ראיתי שולחן מאוד מעניין שנראה לי מאוד נוח, בלי"נ אחפס את התמונה שלו ואנסה להעלות לכאן.
אפשר לבנות שולחן במחיר אפסי, אפשר להסתדר להתקדם אתו.
אפשר לקנות את אלה כמו הסטנדרים רחבים מתכווננים בסביבות 1000-1500 ש"ח
ויש גם שולחנות בסביבות 5000 ש"ח שיש להם עוד כמה מעלות, כנ"ל אנסה להעלות את התמונה.
חבר סיפר לי... לפני שנים .. שמכר ספר תורה ..אילן ח.
נסו מלכתחילה לבחור קלף שנוח לכם לכתוב איתו.!
לגבי שולחן לא צריך לקנות על ההתחלה שולחנות יקרים במחירים שהוזכרו כאן מפני שאני מכיר המון סופרים שבהתחלה השקיעו וכשלא הלך מנסים למכור היום בחצי מחיר לפרייר הראשון שמתלהב כמו שהיו...אני מציע שאדרבא יבנו בעצמם שולחן שמתחבר לכל שולחן ויושב עליו וכך יתחילו.. ותאמינו לי כשיתרגלו אליו לא ירצו להחליפו .. לכל היותר יעשה להם את זה מישהו שכבר יודע ויעלה אוליי 300 ש״ח ... לא יותר ..!! נסו ותווכחו.. מדבר מנסיון... שלי ושל אחרים..
לגבי ההמנעות מכתיבת יריעה הפוכה .. זה פטנט מעולה שכל סופר חייב לאמץ.. כך גמני נוהג.. וזה עוזר המון גם לא לקפוץ שורות ודילוגים... ואנחנו שמחים שכבודו לומד מהפורום רבות .. כולנו לומדים .. וזה מטרת הפורום .. הודות לאות..
סליחה על האריכות..
תודה רבה יש לי שולחןא.צדיק
לאות ואילן תודהא.צדיק
חבר נגר בנה לי שולחן די בסדר כתבתי עליו ספר וכמה מגילות
מחפש שולחן שמתכונן ומאפשר שינוי זוית
(אני לא מתפנס מסת"ם ובשבילי הכתיבה זו הנאה צרופה וכמובן שלמדתי ועברתי בחינה אצל רב וסופר מומחה
ומה שאני מרויח אני משקיע בציוד )
הספר שכתבתי כתבתי במשך ארבע שנים (אני עובד בתעשיה ביטחונית וברוך השם מרויח יפה)
ואם אפשר מידע על מקומות לקנית שולחן
חשוב מאוד להתחיל על רגל ימין וכמואריק אלחרר
לעניין אבקות אני משתמש שנים אין בעיות רק צריך לדעת שיש כמה סוגים לפחות 5 וכל אחת מגיבה אחרת כדי לנסות שולחן ינאי קלאסי
אם אתה רוצה משהו באמת טובאות והדר
אות כמה הרובוט הזה עולה ?אילן ח.
בסביבות 4000 ש"חאות והדר
ראיתי אצל סופר אחד, לא רצה לגלות ממי היא קנה עד שמצאתי אותו.
אני בעצמי עוד לא קניתי כזה אבל ישבתי עליו, הוא מאוד נח.
הישיבה הנוחה.. תלויה בכסא.חחחאילן ח.
צודק, גם הכסא היה נוח במיוחדאות והדר
שעלה לו איזה 3000 ש"ח מתנפח מכל הכיוונים.
זה יהודי כותב יריעה ביום בכתב אשכנז מהודר, דואג לעצמו לתנאים הכי טובים.
לא הבנתי איך זה מונע יריעה הפוכה ?haim770
ב"ה
אולי דילוג של שורות.
למניעת יריעה הפוכה צריך רק לזכור:
- או "וצריהם לראש" (החלק הקטן של השוליים למעלה).
- או כשבונים בניין צריך לעשות יסודות (החלק הגדול של השוליים למטה).
חיים לא ענית בשרשור הנכון.. או שלא הבנתי...אילן ח.אחרונה
ספר התורה העתיק בעולםאלעד
איטליה: נמצא ספר התורה העתיק בעולם
חוקרים באיטליה טוענים, כי ספר התורה העתיק בעולם נמצא ברשותם. חוקרים ישראליים תוהים כיצד הגיע ספר התורה העתיק לאיטליה.

האם נמצא ספר התורה העתיק בעולם? חוקרים באוניברסיטת בולוניה שבאיטליה טענו השבוע כי אותר ספר התורה העתיק ביותר. על פי החוקרים, גילו של ספר התורה מוערך ב-850 שנה.
על פי דיווח בבי-בי-סי, המגילה נמצאה בספריית האוניברסיטה, אלא שעד עתה היא תוארכה למאה ה-17. לטענת פרופסור לעברית באוניברסיטה, מאורו פראני, ייתכן שאכן מדובר בספר התורה העתיק בעולם וכי ערכו הכספי רב.
מאוניברסיטת בולוניה נמסר כי באחרונה נמצאו מספר הוכחות על ייחוסו לתקופה כל כך קדומה. הן העובדה כי הנוסח בו מבוסס על המסורת הבבלית, והן בשל הימצאותם של כללים שהונהגו בתקופת הרמב"ם.
עם זאת, תוהים חוקרים ישראליים כיצד הגיע ספר התורה העתיק לאיטליה. כך או כך, הם אומרים, אין ספק כי מדובר בממצא היסטורי יהודי בעל ערך רב.
יש לי כמה תמונות מהספר ההואאות והדר
כמובן הספר לא לבן כמו בתמונה שבכתבה, בלי"נ אעלה אותן בהמשך.
אגב,אלעד
בקרב עדות נידחות יותר,
כמו האתיופים (פלאשים) ולהבדיל שומרונים, מצויים ספרי תורה עתיקים עוד יותר,
אך כמובן שאינם כשרים לפחות לפי כללי הפסיקה כיום.
עם זאת, אני מניח שניתן ללמוד מהם רבות.
אלעד תוכל לעלות כאן ?? אתיופים וכו... אות נשמחאילן ח.
הנה תמונה יחסית איכותיתאות והדר
וואו .. אות אשרייך...אילן ח.
נכון מדהים?!אות והדר
אחד הלקוחות שלי שלח לי את התמונות בהתלהבות.
נראה מתק' הראשונים, מאוד דומה לס"ת של רבנו נסים.
אם כי אני לא בטוח שזה ס"ת הכי ישן שיש, הוא מדהים!
יפה מאוד מי שרוצה להבין מה קורה פהאריק אלחרר
הקבלה האמיתית מימיות יהושוע בין נון
אות באמת מדהים רוצים לראות עוד וכמה שיותר..אילן ח.
עיין הרב גוגלאריק אלחרר
איזה באסא! הייתי בטוח שהספר העתיק ביותר ....haim770
ב"ה
... בכתב מיוחס או לפחות בכתב האר"י או ב"י.
אני המום ! ![]()
![]()
!!!
אפשר קישור חיפשתי ולא מצאתי. תודה !haim770
מצאתי חוברת בשם "תגים" לכך הכוונה?
תודה, כנראה שהורידו כי הקישור לא עובד !!!!haim770
לא הורידו תכתב בכותר רק תגיןאריק אלחרראחרונה
מה דעתכם?אות והדר
טי"ת
יפהרחמים-
פסול אות לרגע
מסכים..אילן ח.
איזה מין טי"ת זו?אות והדר
הייתם מכישירים כזה טי"ת?
לא אמרנו שהיא טי"ת יפה (הסבר)רחמים-
כמו הדין של נו"ן וי"ו שנדבקו שדינם טי"ת
עיין רשב"א על הירושלמי המפורסםhaim770
ארצנו תפרתנו
דעת הירושלמי אפילו אם למטה דבוק לגמריאריק אלחרר
אך דעת הבבלי לא כן כל דיבוק פוסל
וכאן אסור להפריד מטעם ח״ת אך אם סיים את ההא ייתכן שיועיל שת תלויי בעובי הדיבוק
אשרייך אריק ידידנו .. כל רז לא אניס ליה..אילן ח.
מסכימים ???
לענ"ד אין זה טי"תאות והדראחרונה
אם תינוק יקרא לזה טי"ת נתחשב בו, אם לא זה לא טי"ת
איזה קלף לקנות?בינוני
שלום
רציתי לשאול את החברים כאן, מה ההבדל בין קלף עבודת יד לבין עבודת מכונה
איזה כדאי לקנות למי שרוצה להדר? וכן מה בין ללא תנאי לבין עיבוד לדבר מסויים כמו לשם קדושת תפילין?
על מה אתם כותבים?
אין הרבה הבדל רק שאת יד מגלגלים את האמבטיה בידאילן ח.אחרונה
מאריק...אילן ח.
שתיהם שת ומי שפוסל הראשון לא משובשאריק אלחרר
ראשון כשר שני פסול..אילן ח.
אילן אחי דיבוק בעובי קולמוס הוי שת בפוסקיםאריק אלחרר
לגבי האות ד יש גרעותא ותינוק יברור
אילן סכינא חריפא
ידוע . לגבי מחלוקת הפוסקים בעניין דיבוק עב שלאאילן ח.אחרונה
חחחח .. סכין עם סחוג..
מאריק היקר...אילן ח.
טוב,אות והדר
לדעתי הק'
הראשון, לא יועיל תינוק
השני, ספק עם יועיל תינוק, גבולי ביותר
השלישי, למחוק את כל מה שמתחת לקו ולכתוב את רגל התחתונה.
ראשון פסול שני ש״ת שלישי אלף נשחתה..אילן ח.
שתי ראשונים שת שלישי נשחת אאריק אלחרר
אריק בראשון תוריד את התגים ותבין למה פסלנו..אילן ח.
לאילן היקר לא מורדים תגים תינוק צריך לזהות כךאריק אלחרר
אריק אמנם אתה צודק.. אולם התינוק לא מורגל כללאילן ח.אחרונה
חידוש שראיתי כתוב בספר חדש.. רוצה לשתף...אילן ח.
ממש יפה! ישר כחאות והדר
מתוק מדבש , חזק וברוךרחמים-
ר' אילן מביא גאולה לעולם.
מי זה?
יהודי יקר.. ממרסיי שבצרפת...שמו חכם מרדכי..אילן ח.
אשריך אילןרחמים-
הדפסתי
להלכה היכא דאיתמר איתמראריק אלחרר
והיכא דלא איתמר אמאי לא ?ח. מרדכי
צודק רבי אריק אלחרר היקר !! אבל לא רק במקום שנאמרה הלכה ישנו טעם גלוי או נסתר לאותה הלכה בפרד"ס. אלא אפילו במקום שלא נאמרה ההלכה, ולא נאסר אותו ענין, גם לכך ישנו טעם. ועלינו לחקור כל דבר. וכך עשו רבותינו בעלי הסברה הנכונה התנאים והאמוראים בש"ס והלכו בדרכיהם הראשונים וכל חכמי הדורות הבאים אחריהם עד ימינו אנו. להבין ולהשכיל מדוע ולמה ישנם דברים שהיו ראויים להאסר מסברא או מן הדין והתורה התירתם. וכן להיפך..
ולרבי אילן היקר חזק וברוך על על דברי התורה הנפלאים שאתה מוציא מפיך או ממקורות אחרים מתוקים מדבש ונופת צופים.. וכמו שהעידו בפורום ואמרו כאן חבריך ומקריך.... "אשרי יולדתך". יהי רצון שנזכה תמיד לטעום מפרותיך ויהיו ערבים כפירות גינוסר.
אריק אתה גם ממרסיי?haim770
אם כן, האם אינך בנו של ידיד ר' ישראל אלחרר?
לא אחי אני נולדתי וגר בארץ כיום פתח תקווה באלעדאריק אלחרר
אתה אני מבין שאתה חבדניק ?770
מאפה אתה
מודה באשמה ואני מהצפוןhaim770
לרבי מרדכי הי״ו ראיתי חידושאריק אלחרר
אמרה טמאה אני אע"פ שנמחקה המגילה המים נשפכין מפני שאין בהן קדושה. ומנחתה מתפזרת על הדשן.עכ״ל ויש לתמוה הרי מחקו שם הויה אלא כוון שנמחק ואין שם אין קדושה וזה דווקא נמחק ונוזלי אך עיין במסכת שבת מקק ספרים שזה פרורים צריך גניזה וראה במכת מגילה ראש פרק בני העיר בעניין אורג בגד למת בדין הזמנא מילא ואם הבנתה תרווה נחת
חידוש חמוד, מי זה הרב מרדכי?אות והדראחרונה
???רחמים-
גרדאילן ח.
חזק מסכיםאריק אלחרר
ש"ת ואז לגרדאות והדר
שאלתי את הרב ויינראות והדר
וזה לשונו
"צריך לשאול תינוק על הה"א הראשונה. אני משוכנע שהוא יקרא לזה ה"א, ואז מותר למחוק את כל הלכלוכים הללו."
זה הנוהל, צריך לשאולאות והדר
אבל הוא מנחש שהתינוק יקרא ה"א.
אות ק'1אלמוני
צריך לגרד קצת את נקודת הליכלוך שבאות ה' מהצד השמאלי הנכנסת לפנים האות בלבד
ואז שואלים תינוק. יש סיכוי סביר כי יקרא את האות ק'.
אלמוני היקר... מראים לתינוק כמו שהוא..!!אילן ח.אחרונה
מה לעשות..? מאריק.אילן ח.
תשובהאות והדר
תיקון הכללי לפני שהיסורין באין.
לגבי השם, נראה שאפשר למחוק את שי"ן, אבדה צורתה
היה לי מקרא דומה, הלכתי למורה ובעל ניסיוןhaim770
ב"ה
ובמקום למחוק את ה"ש", ע"י כתיבה מיומנת הגדיל את כל האותיות.
לדעתי כאן:
- להפריד בין ה"ש" וה"ד".
- לחבר הרגל השני אם השלישי.
- להוסיף את הרגל הראשון של ה"ש"
ככלל הצד השני של הקלף, קשה לכתיבה, אז מומלץ לשים גיר ולשייף היטב לפני כתיבת השם, כנ"ל ל"כוזו".
אינני רב מוסמך, וחלש מאוד בהלכות שמות הקדושים, לכן לקחת את התשובה בערבון מאוד מוגבל ולהתייץ אם רב מוסמך.
יישר כח לשני הפתרונות ...אילן ח.
אילן צדיק אין ח"ת אבל נ"ל שצריך זהירות רבהרחמים-
כי ברגע שהשין ברורה (לאו דווקא כשרה) יש איסור מחיקת השם ואז א"א יהיה להמשיך לחקוק
לכן נראה לי הפיתרון ש או"ה לגבי תיקון הכללי
רחמים...כל מה שנתפשט מעבר לקוי ה׳ שהיו מלכתחילהאילן ח.
ואפשר....
יגעתי ולא מצאתי אם תוכל לכוון מדויק אשמחרחמים-
שלום לכולם מזל טוב לאות עד מעט בת מצווה חחחאריק אלחרר
אות. ד. ספק ולכן קודם הייתי מעבה לפני הפרדה יודע שיש חולקים
לעניין ח״ת לא הייתי ממהר כוון שח״ת אינו כתב והרמב״ם פרק ה הלכה ד כתב מנהג פשוט ״שכותבים״ על המזוזה מבחוץ שם שדי ואע״פ שחקק שם שלא בסת״ם יש לו קדושה ואסור במחיקה
באופן כללי מי שרוצה יכול לקלוף יכול רק שאת השין לא צריך כדילעיל ויחזור ויכתוב
אך ״די״ כן צריך כוון שזה נעשה לאחר כתיבה ונתקדש
לעניין לנקות מריחות מותר לנקות כך למדנו מהרב מועלם
והסברא מחיקה שאסרה תורה דרך השחתה כמ״ש מסכת סופרים הדיו שנטפה ליפות יש מחלוקת באחרונים אם יש איסור וגם למחמירים רק מדרבנן אך מריחה היא לא כתיבה רצונית ולכן הסופר לא נתכוון לקדש ואדרבא איפכא התכוון לא לקדש וכוונה נגדית איכא ומותר לכתחילה לנקות
תאמינו לי אני לא מורח אותכם חחחחח ביי
אריק ברוך שובך, תודה על האיחוליםאות והדר
רחמים הנה מקורות שבקשת ...אילן ח.
תודה רבה אילןרחמים-אחרונה
מחפש לדעת כמה לקחת עבור ס"ת צלמתי מחדש*-) ??
מקווה שהתמונה עברה*-) ??
תחשוב כמה אתה רוצה לקחתאות והדר
תשתף אותנו, נגיד לך את דעתינו אם זה נמוך או מוגזם.
נראה לי יותר נכון בצורה הזאת
110 אלף ש"ח*-) ??
אין מה לדאוג הקובץ פידיאף לא הצלחתי לצלם רגיל*-) ??
לדעתי 110 קצת יקראות והדר
אבל לא משובש, יכול להיות.
הערה קטנה, כדאי לך להוריד את החטוטרת, גבוהה מדי. גם אסטתית וגם הלכתית.
95000 סביר?*-) ??אחרונה
מאריק ידידנו...אילן ח.
שאלת תינוקאות והדר
פעם היה לי מקרה כזה, שאלתי חכם ירושלמי ספרדי אחד, הייתי בטוח שהוא יגיד שאין שום בעיה.
אמר לי שאלת תינוק, התווכתי אתו, אמר לי שאל תינוק תחזור אלי, שאלתי תינוק קרא זי"ן...
הייתי בהלם, מאז אני מחזיק ממנו בעל רוח הקודש 
אות .. יישר כח אוליי המקרה היה דומה.. אבל לא כזה.אילן ח.
נ״ב : אם תשאל תינוק תווכח לראות שהמקרה שלך שונה מכאן.
הרב ויינר שליט"א ענה לי שאפשר להפרידאות והדר
כיון ששתי האותיות נכרות היטב.
המקרה שהיה לי היה ו"ו בראש שיטה שנמשך קו קטן לכיון השרטוט האנכי.
חיפשתי את התמונה אבל לא מצאתי, אולי לא צילמתי.
צודקח. מרדכי
גם אני מצטרף לדברי רבי אילן.
להפרידאריק אלחרראחרונה
מאריק ידידנו...אילן ח.
וואו..יעקב מאיר
לתמונה הראשונה פשוט שאפשר להוסיף קצת דיו ויכשיר..
לתמונה השנייה לא פשוט אני חושב ש"ת
הראשון אפשר להוסיף דיו ודיורחמים-
אבל אפשר גם למחוק ולתקן כי זה שם חול
1 דיו 2 להפרידאריק אלחרראחרונה
אייך לתקן ..?? ובכלל האם אפשר ????אילן ח.
נורא!דרור אל
איך זה שגם הסופר וגם המתייג לא שמו לב לטעות?
ועל זה נאמר "אל תקרי ושננתם אלא ושלשתם"...
לא נראה שאפשר לתקן, זה מזוזה/תפילין ויש בעיית כסדרן.
יש אפשרות לתקןאמיר הסופר
להוריד את הנ הראשונה ולמשוך את גג הש'
זה לא יהיה חלק כי יש כאלו שפוסלים והראיה מפטר חמור וכו' בבית יוסף אך הרב מועלם מכשיר
ולכל הפחות יעשה אח"כ ש"ת על הש ואם תינוק יקראנה ש' יהיה טוב רק שיעבה את החלק השמאלי של השין וכדאי של יעבוד רק עם הש' אלא יעשנ את הנון עם עקב בגגה כמו אשכנזים כך יצמצם מרווח
וגם יעשה עקב קטן לת כמו אשכנזית כדי למצמם מרווח
בהצלחה
יישר כח גדול אמיר....אילן ח.
רק רציתי להביןאנונימי (פותח)
ולמה לא להוריד את הנון האחרונה, ולעבות במקצת את התיו מחוצה לה כלפי הנון השניה (אבל לא הרבה באופן שלא תשתנה צורתה) ואחר כך לגרד מבפנים, ועוד פעם יעבה ויגרד ובצורה זו ימשוך את התיו עד שיגיע לנון.. ??? ואולי אמיר הציע כך משום שאם יגרד את הנון האחרונה תשאר תיבת "תם" והיא תיבה בפני עצמה ופסול.. ??
רק כדי להתלמד כתבתי ולהחכים עוד מתגובתכם ומסברתכם הישרה. יישר כוח ליוזמי האתר ולכל המשתתפים.
לאנונימי מקווה שיובןרחמים-
נראה שגם ככה צריך מעט עיבוי לתיו כדי לקרב לנון שלפניה או עקב כפי שהציע אריק
אם יעבה את רגל התיו ויגרד מבפנים קמעא קמעא כפי שהצעת יהיו "פנים חדשות" (כלומר שהכתיבה הראשונה לא תישאר אלא רק התוספת של העיבוי האחרון)
וזה אסור משום שלא כסדרן !!
הפיתרון של השין הוא מוכר וטוב. (ואם ידונו על רמת ההידור צריך לראות את שאר המזוזה וד"ל)
הייתי מאריך ראש של השין ומעבה מעט את רגל שמאל בשביל קצת לאזן , לא הייתי נוגע בנון.
קח בחשבון שיש לך משחק קצת עם הרווחים כך שאפשר להשאיר בין השין לנון קצת יותר מחוט השערה
אויי ואבויייי!!! אנונימי!יעקב מאיר
זה אסור בתכלית האיסור.. זה ממש לכתוב תי"ו חדשה ותסתכל ביריעות שלמה שמביא בדיוק מקרה כזה!!!!!!
לאחר תיקון... ללא גירוד כלל.!אילן ח.
אילן אתה קוסםאריק אלחרר
תיקון נהדראות והדראחרונה
מ"מים משוניםאות והדר
פלא עליך רק מם בעיה זה כמו בלוחותאריק אלחרר
לא גוף ולא דמות הגוף
אותיות פקוחות באויר
מצווה לפסול את הפרשיה ואת הסופר
חחחחחחחחחח..... אני לא מפסיק לצחוק.....אילן ח.
נו עכשיו ברצינות .... באמת מהסופר הזה לומדים איך לא לכתוב... אבל עזוב את השאר אות הראה לי עכשיו חידוש שמעולם לא הכרתי... שים לב לאו מ׳ השניה של מילת ״ממצרים״ יש דמיון חזק לאות ח׳ של רש׳י... אולי לזה אות התכוון ... חזק. מה אתה אומר עליה .. ש״ת.. או פוסל מיד ????
ובאמת אני רווה הרבה נחת.... חחח
מם פסולה יוד של והחוי שת ויש פוסלים יוד ראשונה שלאריק אלחרר
פי של פטר וכן טית צריכים תיקון
למד של ליהוה רווח של אות
שין של עשה אין ראש אך יש יציאה מהצד השני מחלוקת
כל הרווחים בין אות לאות ובין מילה למילה צריך בדיקה
תגים יש מחלוקת ראשונים אם פוסל
נכתב בשש שורות לא כהמנהג עיין סימן לה׳
חוץ מזה הכל בסדר
אריק, הצחקת אותי!אות והדר
![]()
ברור שהכתב כאן פצע וחבורה ומכה טריה, אבל כל בעיות שיש כאן, ראיתי אותם במקומות אחרים.
מ"מים כאלה זה משהו חדש שפעם ראשונה אני רואה, לכן העליתי את זה כמו שאילן ניחש.
פסלנו כמה וכמה כאלהאריק אלחרר
ככה נראית פרשיה שמוכרים "בזול"אלעד
עצוב מאוד.
אלעד... לא נראה שמוכרים כאלה לכתחילה היוםאילן ח.
כך צריך לנהוג לדעתי ולאט לאט יותר ויותר אנשים נכנסים למעגל המהודר...
אתה מדבר על דתיים...דרור אל
אבל חילונים ומסורתיים רבים שקונים מזוזה מחפשים בעיקר זול, וזה מה שמוכרים להם.
פעם עשו בדיקה למשרד ממשלתי אחד, ובדקו 70 מזוזות - 60% היו פסולות!!!
והיו פסולים מזעזעים כמו "עחד" במקום "אחד"!!!
זה מה שקורה כשאין מערכת מפקחת על כשרות סת"ם, וכל סוחר מוכר ומספר שזה מהודר, והקונים לא יודעים מה ואיך לבדוק!
הלוואי שהרבנות תיקח יוזמה לידיים ותקים מחלקה לכשרות סת"ם.
היי דרור...זה בדיוק מה שאמרתי....אילן ח.
היתה מחלקה כזאת לפני שנים רבותא"י הכהן
והיא נסגרה כי זה סוג הסחורה שעבר תחת ידיה. ברוך ה' היום יש יותר מודעות בארץ, אבל בחו"ל המצב מחמיר מיום ליום, ה' ישמור
ך של מילת אך פסולה לא יורדת מתחת לשיטהאמיר הסופראחרונה
לא זוכר אם העליתי את זה, שאלה לגבי העי"ןאות והדר
כשרה..אילן ח.
איך כשרה?אלעד
זה יותר ט' מע'
איפה אתה רואה טית ?ח. מרדכיאחרונה
יש לך שלוש שורות למעלה, תשווה ! כל עוד שהיא לא מחוברת למטה בקצה המושב. כשר. היה לך יותר לשאול על הואו האחרונה בתיבת ולעבדו שיורדת למטה ונראית כנון פשוטה.
























