ועוד שאלה שאלתית ביותר:
איך חותכים את הפרה (במחילה מכבודה) לרצועות? כמו תפוז? או רצועות ממותן לגב למותן?
כמה מטר יוצא מפרה שכזאת??
תודה..
שלום,
פתחתי תפילין של ראש
כנראה בהמה דקה
יש מעין סנדוויץ' (כמה דפים מודבקים) בקיר הפנימי למילוי רווח.
גם בין המחיצות יש חתיכות קטנות של הסנדוויץ' שבעצם תומכות במחיצות.
כרגע נראה לי שגם המחיצות הן דפים נפרדים.
המחיצות מעור בהיר. והמילוי שנותן את הגובה בבסיס הבית (טיטורה ?) הוא חום-אדמדם.
זה רמת כשרות נמוכה או שזה פסול?
אשמח עם תשובה ענינית בלי כל הנספחים שיכולים להתלוות לזה שסופר עונה על שאלה כזאת.
תודה מראש.
שלום,
אני מחפש מורה לסתם בירושלים 0כתב אשכנזי).
אני בעיקר מחפש דגש על מישהו נחמד וסבלני.
המלצות?
בשם ה' אל עולם
שלום רב,
למדתי במכון בית א-ל אצל הרב אבישלום חן שליט"א ואני מרוצה מאוד.
נשארתי בקשר עם המכון עד היום (שנתיים אחרי שלמדתי) ואני ממשיך לקבל מהמכון ייעוץ ותמיכה במידת הצורך.
זה האתר של המכון:
בהצלחה!
בברכה,
גל ערמון
סופר סת"ם
בשם ה' אל עולם
שלום רב,
הסתדרת?
אם אתה עדיין צריך עזרה למצוא מלמד טעמים וקריאה צור איתי קשר ואסייע בעזרת ה'.
תבורך בשם ה'!
גל ערמון
סופר סת"ם
http://www.tapuz.co.il/communa/usercommuna.asp?com...
בשם ה' אל עולם
יעקב שלום רב,
ראשית, המלצתי המרכזית היא לכתוב את המגילה בליווי צמוד של הרב אשר מלמד אותך את מלאכת הקודש.
כמו כן,
תלמד היטב את הלכות כתיבת מגילה בקסת הסופר,
תקפיד להגיד בתחילת הכתיבה (לפחות בפעם הראשונה): "הריני קודש מגילה זו לשם קדושת מגילה",
תקפיד על צורת אותיות נכונה (אל תהסס לשאול מו"צ אם עולה ספק),
תקפיד על יישר גגי ומושבי האותיות,
תקפיד על עבודה נקייה (בלי מחיקות אם אינך יודע לעשות זאת באופן מקצועי),
אל תהסס לשאול, לתקן, להתאמץ, יגעת ומצאת - תאמין.
בברכה,
גל ערמון
סופר סת"ם
אתה חייב שמישהו יסביר לך איך כותבים זה לא חשבון שאפשר ללמוד לבד
אם זה מעניין הבן שלי קרא נון
אך יש משהו שמעניין אותי הרבה זמן ראש האות ו לא ארוך מעט אצלך?
מה אומרים החברים?
אני כבר שאלתי אבל אשמח ללמוד את דעתו גם
פסק ש"ת!
וכתב לי שאינו רואה שום דבר לא תקין
אבל תודה על הערה, קבלתי אותה ואשמח לקבל עוד הערות תמיד
(ואני לא כבודו ולא כלום!)
נ בלי ראש כלל.
אמנם בהגדלה נראה מעט בליטה אך צריך לראות את הקלף עצמו ללא הגדלה ועל פי זה להחליט.
אבדה צורתה
כך אמרו לי, הרב גרוס והרב ויינר והרב שבתי סבתו הסתפק
מה אתה אומר על ראשים של וא"וים?
ארוכים מדי?
הוא לא הסכים על החילוק.
דברתי אתו רק פעם אחת שיחה לא הכי נעימה (לכן חשבתי שהוא ליטאי)
לא רק 'בחיי' סופר סת"ם, אלא גם כל אחד ששואף להתקרב לבורא עולם.
אני בחרתי לשמש ת"ח עצום מגדולי הדור. ואני לא מצטער על זה לרגע.
מה אני פוסק - עדיין לא החלטתי, כמו שבהרבה מחלוקות לא החלטתי...
אגב, פעם שאלתי את הרב וורטהיימר (ממשמרת בבני ברק) - איך פוסקים במחלוקות בין משנ"ב / קסת/ מק"מ / וכו'.
ואמר לי שאין כ"כ דרך הכרעה, אלא הרבה שימוש. ואם אתה עושה הגהה למישהו תשובה משתנה הרבה לפי השואל...
ב"ה
לא יודע אם זה מספיק להציל אבל יש ראש מינורי ביותר אבל הוא קיים.
מי שאמר פסול צריך לחזור לספסלי בית המדרש
ובכל אופן פוסלים או שהם לא רואים את הראש שאז השאלה היא מציאותית שאפשר לפתור ע"י הגדלה
הרי מהו הפירוד היכר להדיא? הוא הפירוד שבין מילה למילה וזהו הניכר להדיא שבאות א'
של כמה פוסקים אחרונים (מק''מ, חזו''א) ולא כמשנ''ב, כך גם דעתו של הרב גרוס
אמר שלפי הרב מרדכי אליהו גניזה, למשנ"ב שאלת תינוק
משהו יודע מה המקור לזה שצריך (אם בכלל) לעשות תג ימני יותר גבוה משמאל? - בשעטנז גץ
הרב שניאור זלמן מלאדי
זה נראה לי בגלל שהתגים כנגד הספירות כתר באמצע למעלה מחכמה בימין למעלה מבינה בשמאל. אבל תדע שבעניין התגים גם הראשונים לא מצאו כ"כ ידיהם בחושך בצורתם ומניינם ואותיות שבהם צריכים להיות יש מחלוקות גדולות
ממה שאני מצאתי זה בכלל לא קשור...
הרשאחרונה