שרשור חדש
איך מזהים רצועות שפאלט?אנונימי (פותח)

ועוד שאלה שאלתית ביותר:

איך חותכים את הפרה (במחילה מכבודה) לרצועות? כמו תפוז? או רצועות ממותן לגב למותן?

כמה מטר יוצא מפרה שכזאת??

תודה..

אתה לא סופר אז לך { חוזרת}המלך 1אחרונה


מה קרה הפסקתם ליכתוב???הגאון 4


תפילין מודבקות כשרות?אנונימי (פותח)

שלום,

פתחתי תפילין של ראש

כנראה בהמה דקה

יש מעין סנדוויץ' (כמה דפים מודבקים) בקיר הפנימי למילוי רווח.

גם בין המחיצות יש חתיכות קטנות של הסנדוויץ' שבעצם תומכות במחיצות.

כרגע נראה לי שגם המחיצות הן דפים נפרדים.

המחיצות מעור בהיר. והמילוי שנותן את הגובה בבסיס הבית (טיטורה ?) הוא חום-אדמדם.

זה רמת כשרות נמוכה או שזה פסול?

אשמח עם תשובה ענינית בלי כל הנספחים שיכולים להתלוות לזה שסופר עונה על שאלה כזאת.

תודה מראש.

אין צורך מצאתי מאמר. מי שמעוניין לענות -אשמח.אנונימי (פותח)אחרונה


הספר תורה שעלה מתימןיי''צ

האם יש למישהוא אפשרות להשיג צילום מהס"ת שעלה מתימן השבוע -בן 800 שנה

ולעלות לפורום

צילום ספר תורה מתימןapbook
יש למישהו צילום של האותיות עצמן?צקון לחשאחרונה


מחפש מורה סתם בירושליםקמצן קדוש

שלום, 

אני מחפש מורה לסתם בירושלים 0כתב אשכנזי). 

אני בעיקר מחפש דגש על מישהו נחמד וסבלני. 

המלצות?

מכון בית א-לגל ערמון

בשם ה' אל עולם

 

שלום רב,

 

למדתי במכון בית א-ל אצל הרב אבישלום חן שליט"א ואני מרוצה מאוד.

 

נשארתי בקשר עם המכון עד היום (שנתיים אחרי שלמדתי) ואני ממשיך לקבל מהמכון ייעוץ ותמיכה במידת הצורך. 

 

זה האתר של המכון:

http://1800beitel.co.il/

 

בהצלחה!

 

בברכה,

גל ערמון
סופר סת"ם

יש מצב שתעלה תמונה של כתב עכשוי שלך?הרש


יש כמה מורים טובים בי-םאות והדר
יש את הרב ישראל היימן
הרב סינגר מרמות, אנסה לברר לך טלפונים.
אני אישית לא ממליץ ללכת למכונים, ולא נראה לי שיצא משהו בלימוד המוני...
גם אני ממליץ מאוד על הרב סינגרהרשאחרונה
לא להתפשר!!!

מי שמתפשר עוזב את המקצוע...
לימוד טעמים וקריאה לקראת בר מצווההעני ממעש
שלום
מה מחיר הנל?
תודה
מאיפה אתה?אות והדר


שומרון. ישוב רמה סוציו.אוקו. בינונית סבירההעני ממעש
הסתדרת או שעדיין צריך עזרה?גל ערמון

בשם ה' אל עולם

 

שלום רב,

 

הסתדרת?

אם אתה עדיין צריך עזרה למצוא מלמד טעמים וקריאה צור איתי קשר ואסייע בעזרת ה'.

 

תבורך בשם ה'!

 

גל     ערמון

סופר סת"ם
http://www.tapuz.co.il/communa/usercommuna.asp?com...

תודה הסתדרתיהעני ממעשאחרונה
לבבך, בית השניהאות והדר

כשרהגל ערמוןאחרונה

בשם ה' אל עולם

 

שלום רב,

 

לאחר בדיקה והתייעצות בנושא, 

האות ב' במילה לבבך -  כשרה.

מדובר בכתב האדמו"ר הזקן והיא עומדת בכללים שלו.

בברכה,

גל ערמון
סופר סת"ם
 

מתחיל לכתוב מגילה בפעם הראשונה, אשמח הצעות רעיונות וכו'נשוי שמח


כמה עצותאות והדר
לקנות תיקון קיפולים
אם נגיש לך המורה שלך, כל עמודה לקבל הערות
לא למחוק, לסדר בסוף את המחיקות עם המורה.
לרשום בעפרון מספר עמוד, למעלה
להשתדל מאוד לא לצאת משורות (מאוד מכער)
בהצלחה
כמה עצותגל ערמוןאחרונה

בשם ה' אל עולם

 

יעקב שלום רב,

 

ראשית, המלצתי המרכזית היא לכתוב את המגילה בליווי צמוד של הרב אשר מלמד אותך את מלאכת הקודש.

כמו כן,

תלמד היטב את הלכות כתיבת מגילה בקסת הסופר,

תקפיד להגיד בתחילת הכתיבה (לפחות בפעם הראשונה): "הריני קודש מגילה זו לשם קדושת מגילה",

תקפיד על צורת אותיות נכונה (אל תהסס לשאול מו"צ אם עולה ספק), 

תקפיד על יישר גגי ומושבי האותיות,

תקפיד על עבודה נקייה  (בלי מחיקות אם אינך יודע לעשות זאת באופן מקצועי),

אל תהסס לשאול, לתקן, להתאמץ, יגעת ומצאת - תאמין.

 

בברכה,
גל ערמון
סופר סת"ם
 

כ''ף פשוטה של ביתךאות והדר

נראית כשרהגל ערמוןאחרונה

בשם ה' אל עולם

 

שלום רב,

 

האות ך' במילה ביתך נראית לי כשרה.

היא עומדת בכלל של גג ברוחב שלושה קולמוסים וגב באורך חמישה קולמוסים.

 

בברכה,

גל ערמון

סופר סת"ם

ותשעחסין קדוש
 
האם בתו"מ כה"ג יש בעיה של כסדרן?
 
 
בהחלט, ניכר להדיא ופסולאות והדראחרונה
הרווח בין השורותאות והדר

לדעתי אין בעיהחן הכתב


נ"ל כשרחסין קדושאחרונה

רצוי להוסיף דיו מימין הראש.

לדעתי שינוי צורה וזה בעייתיחן הכתב


^^חסין קדושאחרונה

אף אני הק' מצטרף להנ"ל. 

בע''ה אשתדל להביא שאלות פיקנטיותאות והדר
אשמח ההשתתפות של החברים כדי לעורר ולהתעורר
שינוי צורה לחי"ת?mo15da

בין הקוץ של הוא"ו לתג של הזי"ן של "מזוזות" יש הפסק דק כחוט השערה, אך בכל זאת יש רושם אפור ביניהן.
כאמור אין נגיעה ממשית של דיו אך יש רושם דיו, האם באופן שאין נגיעה עדיין הדבר נחשב לשינוי צורה לחי"ת?

נראה לא טובאות והדר


שאלתי מורה הוראהנשוי שמח

אם דבוק אין מה לעשות

נראה כחית ולצערי זה פסולחן הכתבאחרונה

אפילו אם הוא כחוט השערה, כל עוד זה נראה כחית  זה פוסל 

האות ד' הרגל שלה קצרה אך צורת האות יש בה, כשר?נשוי שמח


כמה קצרה?הרש
אם יש לךאות והדר
כירך היו''ד באותו כתב זה כשר (מק''מ)
דווקא לפי המקמ זה בעייתי...הרשאחרונה
משנס אומר שכשר.
כתב סתם אשכנזי לאימון כתיבהorikasha
שלום רב!
אני בן 13 ושמי אורי. אני מעוניין לדעת לכתוב כתב סתם אשכנזי, מישהו אולי יכול להעלות לפורום תמונה עם האותיות מקווקוות לאימון? תודה רבה.
אין לך סיכוי ללמוד לבדיוסףף חייםאחרונה

אתה חייב שמישהו יסביר לך איך כותבים זה לא חשבון שאפשר ללמוד לבד

מקרה לא נעים שקרה ליאות והדר

מה את אומרים? הלך?

 

לא נראה לי. אני נוטה להכשיר עם תיקון.הרש
שאלה יפה אשמח לתשובת מורה הוראההלוי מא

אם זה מעניין הבן שלי קרא נון 

קטונתי מלהעיר לכבודו הערותהלוי מא

אך יש משהו שמעניין אותי הרבה זמן ראש האות ו לא ארוך מעט אצלך?

לא יודע, אף פעם לא העירו ליאות והדר

מה אומרים החברים?

אולי תשאל את הרב מועלםאות והדר

אני כבר שאלתי אבל אשמח ללמוד את דעתו גם

שאלתי את הרב מועלם על הואו של ואכלתהלוי מא

פסק ש"ת!

ארוך. אבל עדיין לא בעייתי. הייתי מקצר.הרש
שלחתי את התמונה לרבאות והדר

וכתב לי שאינו רואה שום דבר לא תקין

אבל תודה על הערה, קבלתי אותה ואשמח לקבל עוד הערות תמיד

(ואני לא כבודו ולא כלום!) 

עם כל הצער נראה פסולמ. שלום

נ בלי ראש כלל.

אמנם בהגדלה נראה מעט בליטה אך צריך לראות את הקלף עצמו ללא הגדלה ועל פי זה להחליט.

צדקת מ. שלוםאות והדר

אבדה צורתה

כך אמרו לי, הרב גרוס והרב ויינר והרב שבתי סבתו הסתפק

אין ראש....אילן ח.
רק באותיות למחט שאין להם ראש כשר.. ויכול להוסיף ראש בתו״מ ... מה שאין כן באותיות עצפאש.. שבהן מרן כתב מפורש כמה פעמים שפסול...אם אין ראש...נ׳ וכל השאר דינם כעצפאש.. ולכן פסול ונשחתה צורתה... בדיוק כמו ו׳ ישרה ..בלי ראש שפסולה. ולמרות שהעולם קוראים לה ו׳ .. פסולה להלכה.
ישר כח,אות והדר

מה אתה אומר על ראשים של וא"וים?

ארוכים מדי?

אות היקר.. גמני לא רואה בעיה בווין..אילן ח.
יחסית לכלל הכתב הם בסדר...לא הייתי אומר ש״ת על הואו של ואכלת אבל אם הרב מועלם ככה פסק מי אני שיחלוק...
שאלתי את הרב משה שאול קליין על למחט ופסל...הרש

הוא לא הסכים על החילוק.

לא נורא, הוא ליטאיאות והדר
לא חסיד?הרש
מכיר אותו רק דרך טלפוןאות והדר

דברתי אתו רק פעם אחת שיחה לא הכי נעימה (לכן חשבתי שהוא ליטאי)

 

הרש... לימדונו חכמינו ז״ל ..אילן ח.
אין לנו אלא מה שהחמירו עלינו מפורש בגמ ובפוסקים.. כל עניין חסר אבר או חסר ראש אינו מוזכר בגמ...ומה שהביאו הפוסקים די לנו .. ומרן בלשונו הטהור הביא 5 פעמים לא פחות.. את אותיות שעפצ שנדבקו יותר ממקום דיבוקם שפסולים ..( יודיי הש׳ והע׳ והפ׳ והצ׳...וכו..)חוץ מהא׳ שדבר בה בפני עצמה ביוד שלה שנדבקה בגג שתחתיה וכו..
יוצא איפה שמה שלא הזכירו בפוסקים .. כמו אותיות למחט אין לנו להחמיר עוד על עצמינו.. ודי לנו שנשארו בצורתם וכשר ומותר להוסיף להן ראש לכתחילה בתו״מ ..! וכן כתבו גדולי רבותינו האחרונים ז״ל ..
וכן לימדונו ששימוש ת"ח הוא שלב מאד חשוב ומרכזיהרש

לא רק 'בחיי' סופר סת"ם, אלא גם כל אחד ששואף להתקרב לבורא עולם.

 

אני בחרתי לשמש ת"ח עצום מגדולי הדור. ואני לא מצטער על זה לרגע.

 

מה אני פוסק - עדיין לא החלטתי, כמו שבהרבה מחלוקות לא החלטתי...

 

 

אגב, פעם שאלתי את הרב וורטהיימר (ממשמרת בבני ברק) - איך פוסקים במחלוקות בין משנ"ב / קסת/ מק"מ / וכו'.

ואמר לי שאין כ"כ דרך הכרעה, אלא הרבה שימוש. ואם אתה עושה הגהה למישהו תשובה משתנה הרבה לפי השואל... 

וואים מצויינים נון פסולה ללא ראשאמיר הסופר
אכן כן אמיר ...הוא שאמרנו ..אילן ח.
רק אותיות ל-מ-ח-ט. .בלי ראש כשרים ...
לדעתי תראה פיזית לפוסק.haim770

ב"ה

לא יודע אם זה מספיק להציל אבל יש ראש מינורי ביותר אבל הוא קיים.

כן במגדלת פי 70000 צודק נראהאמיר הסופר


המורה הוראה אצלנו אמר שפסול וצריך גניזהנשוי שמח


כשר יש ראש שנראה לעיןיוסףף חיים

מי שאמר פסול צריך לחזור לספסלי בית המדרש

כמה מורה הוראה הורו שפסולאות והדר
אולי כבודו יחזור לספסלי השימוש אצל מורי ההוראה
תשאל אותם אם הם רואים את הראשיוסףף חייםאחרונה

ובכל אופן פוסלים או שהם לא רואים את הראש שאז השאלה היא מציאותית שאפשר לפתור ע"י הגדלה 

ניתן להשיג אצליחן תוהמי
דיו לנצח
יו"ד התחתונה של האל"ף, האם מותר לחבר?אות והדר
הפסק ניכר להדיה או נראה למרחוק...אילן ח.
לפי התמונה יש לדון האם זה הפסק נכר להדיה שלא מחלק את האות לשני אותיות ומותר לחבר ע"י תינוק...או שזה ניכר למרחוק ולא מועיל תינוק...
לענ"ד... נראה כמו בדין הראשון ניכר להדיה ולא מחלק לשתי אותיות שמועיל תינוק להכשיר
תינוק זה רק ניכר להדיא ופשוטאמיר הסופר

 

הרי מהו הפירוד היכר להדיא? הוא הפירוד שבין מילה למילה וזהו הניכר להדיא שבאות א'

למה החלטת שזו ההגדרה של ניכר להדיא?הרש


זו ההגדרהאות והדר

של כמה פוסקים אחרונים (מק''מ, חזו''א) ולא כמשנ''ב, כך גם דעתו של הרב גרוס

 

אם תתקן זה יהיה שלא כסדרןספרדי גאה


שאלתי את המגיה אצלנו בכוללנשוי שמחאחרונה

אמר שלפי הרב מרדכי אליהו גניזה, למשנ"ב שאלת תינוק

תג ימני מול שמאליהרש

משהו יודע מה המקור לזה שצריך (אם בכלל) לעשות תג ימני יותר גבוה משמאל? - בשעטנז גץ

להגביר חסד על דיןסופר השנה
מחילה על הבוטותהרש
הגעתי למסקנה שזה מלמול מנטרה שאין מאחוריה כלום....
אין לזה מקור!
נדמה לי שהאדמור הזקן כותב את זהחן הכתב

הרב שניאור זלמן מלאדי

זה מנהג בעלז. וגם הם לא יודעים מאיפה זה בא.הרש
תגים של מקובליםיונתן סופר

זה נראה לי בגלל שהתגים כנגד הספירות כתר באמצע למעלה מחכמה בימין למעלה מבינה בשמאל. אבל תדע שבעניין התגים גם הראשונים לא מצאו כ"כ ידיהם בחושך בצורתם ומניינם ואותיות שבהם צריכים להיות יש מחלוקות גדולות

סבבה מה שאתה כותב. אבל אני מחפש מקור.הרש
לכתוב סבורס הרבה יכולים...
לא זוכר במדוייקאות והדר
אבל יש לזה מקור קדמון אני זוכר שלמדתי על זה בבית יוסף, נדמה לי ר''י אכסנדרי
מסתבר שאין.הרש
ככה הכריעו כל הרבנים שהצלחנו להגיע אליהם...

ובהם- הרב שמאי גרוס. הרב פרידלנדר. הרב שבתאי סבתו. הרב צימבליסט.
מחילה מכבודם אבל ישאות והדר
בעץ חיים שער ח דרושי נקודות פ''ו, דל''ט ע''ב

(לגבי הר''י אכסנדרי כנראה שאני מתבלבל עם הקוצים של למ''ד)
יש לך אפשרות להעלות טקסט או צילום?הרש

ממה שאני מצאתי זה בכלל לא קשור...

אחפש בלי''נאות והדר
עברתי על הדפים ו...אות והדר
וזה לא כתוב שם
כנראה שבאמת אין מקור לזה...
הרשאחרונה