שרשור חדש
מה זה 'היום הבהיר'?באג2000
היתה ליד הבית שלנו פעם ישיבה חב"דניקית והם תלו כמה פעמים שלטים בכל השכונה שהיה כתוב עליהם משהו על יום בהיר, מה זה בדיוק?
י"א ניסן..אוהבתותך
בס"ד

זהו יום ההולדת של הרבי מחב"ד.
חוגגים את זה בהתועדיות, קבלת החלטה טובה כ'מתנה' לרבי וכו'..
(המשיחסטים גם מתחילים לומר את מזמור ק"ט במקום ק"ח- הפרק האישי של הרבי..)


אני שואל ברצינותאלעד
מה יקרה אחרי שנת ק"נ להולדת הרבי?
כוייייפר!!אוהבתותך
בס"ד

ברור שעד אז הוא יתגלה!!!!
יום הבהירמושיקו
ביום שנשיא הדור נולד זה מזל כללי ואור רוחני מיוחד לכל העולם ולא רק לחסידי חב"ד.
 
לכן זה מכונה בתור יום הבהיר.
 
ולאלעד, אם כל המצב בעולם זה מה שמדאיג?
בכל אופן רואים שהנבואות מתגשמות (שמדברים על ירושלים ועאכו"כ הנבואות הטובות על הגאולה) אז אין מה לדאוג מכיון שה' שלח נציג בעוה"ז שידאג לנו
 
 
"אני מאמין באמונה שלמהאלעד
בביאת המשיח עוד לפני שנת קי"ט, ואף על פי שיתמהמה עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא, העיקר שיהיה לפני קי"ט כי אז זו כבר ממש טרחה דציבורא"
 
[רמב"ם]
דובלהאחרונה
מה הקשר למשחיסטים??חיים שלמה
כל חב''ד אמרה ואומרת ותאמר פרק ק''ט במקום ק''ח מכיון שזה מוסיף חיים למלך!
הידעתםאלעד
שרוסיה גדולה מארץ ישראל בדיוק כפול 770?
 
מענין אם זה קשור לעובדה שחב"ד התחילו ברוסיה..
יכול להיות.....חשבשבת
אתה מדדת?????????
כן. עם מטראלעד
סתם קראתי באיזו כתבה בנושא בכלל לא קשור
חזק ביותרמושיקו
הרבי תמיד מזכיר בשיחות שהענין של 770 מתחיל מארה"ב ועכשיו רואים שבעצם זה מתחיל מהמקור...
 
 
 
 
 
נ.ב.מזל"ט
הופדובלה
מותר לשאול על מה מזל טוב? אלעדי?
על מה מזל"ט?אלעד
על זה שעוד כמעט שנה יש לי יומולדת!
יפה מאוד.ויש עוד..כנסו.חיים שלמה
770 ר''ת בית משיח
770 ר''ת בית רבינו
מה עוד?
770-אלעד
תש"ע.
שנת פרצת...חשבשבת
שנה שמלך המשיח נגלה בה.........
 
אתר המסביר על פי הרבי כיצד 770 היא שנת הגאולהבן ציון גגולה
ב"ה
 
על פי שילוב של שיחות של הרבי
1.בית רבנו שבבל
2. כח סיוון תשנ"א
והבעיה היחידה תצוץאלעד
אם המשיח לא יתגלה ויבוא כבר השנה
נכון?
זו באמת בעיה...חשבשבת
אם הוא לא יתגלה עכשיו
 
וכמו שהרבי אומר: "עשו כל אשר ביכולתכ..עכשיו העבודה תלויה בכם"..
 
לכן עלינולהרבות במצוות ומעשים טובים ולהשפיע על כולם שירבו במצוות כדי להכריעו לכף זכות
הבעיה היא לא אם משיח לא יתגלה השנהמושיקו
אלא אם הוא לא יתגלה הרגע...
בעיות לא חסר.דובלהאחרונה
הבעיה האמיתית היא מה שעד עכשיו הוא עדיין לא התגלה. לפחות זה גרם לבעיות.
ועכשיו - פתרונות.
 
דרך אגב, י"א ניסן מתקרב מאוד.
קרבן התמיד- הקרבת ה'אני';דבר תורה חסידי לפר' ויקראמושיקו
פרשתנו נקראית בפי כל פרשת הקרבנות, מכיון שבה מובא בפרטות פרשת הקבנות אחד הקרבנות העיקריים שהקרבו בבית המקדש הוא 'קרבך התמיד', קרבן שהקריבו אותו פעמיים ביום בתחילת היום ובסופו, יחד עם הקרבת קרבן הביאו נסכים מעט שמן יין קמח ומלח וגם נקרא קרבן זה קרבן ה'תמיד' דווקא מכיון שתוכנו של קרבן זה הוא מבטא תמידיות שגם כל הזמן שבין הקרבת קרבן תמיד של בוקר לתמיד של בין הערביים היה חדור בקרבן התמיד - שההשפעה של הקרבן לא היתה רק בזמן הקרבתו אלא השפיעה על כל הזמן שמהקרבתו עד הקרבת הקרבן הבא.
 
כל מה שכתוב בתורה הוא הוראה בשבילנו איך להכניס אותו לחיות אותו בחיי היום יום שלנו, ובמיוחד עניני הקרבנות וכדו' שקשורים לבית המקדש מכיון שכל אחד יש לו מקדש פרטי בלב - שכתוב 'ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם', והכוונה בתוך כל אחד ואחת -  אז מקרבן התמיד שהוא אחד מהקרבנות הכי עיקריים של בית המקדש יש גם הוראה עיקרית לגבינו.
 
ההוראה מקרבן התמיד היא שזה שמביאים בתור קרבן מאוד עיקרי לא כמה קרבנות - כמו קרבנות הנשיאים - אלא כבש אחד וקמצוץ שמן-מלח-קמח-יין, שהרי קרבן זה כל בני ישראל השתתפו בו ויכלו להביא הרבה יותר, אלא שזה בא ללמד אותנו שה' לא צרך שנקריב הרבה או את כל הרכוש שלנו עבורו אלא שכל דבר שנותנים לה' שיהיה מכל הלב, וזה מביא - הנתינה מכל הלב - את כל הברכות הטובות שקרבן התמיד הביא.
 
הוראה נוספת, קרבן מלשון הקרבה, כמו כן מתי שמקריבים את עצמנו לה' בתחילת היום - כמו הקרבן שהיה בתחילת היום - שזה מתחיל באמירת 'מודה אני בתחילת היום, וכמו שבקרבן התמיד היזו את הדם והקריבו את השומן (החלב) על המזבח והרי דם מסמל חמימות והשומן מסמל תענוג, אז כשהתענוג והחמימות שלנו מוקרבים בתחילת היום לענינים של קדושה אז זה משפיע על כל היום כמו קרבן התמיד שהשפיע על כל היום.
 
ובעזרת ה' ע"י שנקריב את עצמנו לקדושה כראוי ועוד לפני זה ימשכו כל הברכות הנעלות שיורדות ע"י הקרבנות ובמיוחד קרבן תמיד, ובברכה הכי עיקרית, ברכת הגאולה האמיתית והשלימה ע"י המלך המשיח, תו"מ ממש עוד לפני ש"ק זה.
 
 
האמנם מעשה העגל - עבודה זרה ?!יהודה.
הסיכום שלי לפ' כי תשא

שבת שלום לכולם!
חבר'ה! אם אתם לא קוראים, אז בשביל מי אני כותב?!יהודה.
אין לי עניין למלאות כאן "גניזה". 
תתחילו לשאול שאלות בהבנת השיחה ובסיכום השיחה, ואם תרצו - אף להתווכח איתי...
"פעם" היו ששאלו והקשו, אבל עכשיו, כנראה שהתרגלו לקישור זה וכו'.... אז אולי אעשה הפסקה קטנה, ואח"כ אמשיך.. (אני חושב ללכת על זה...).
מי אמר שלא קוראים???מושיקו
בכ"א אולי כדאי לכתוב כמה נקודות מהשיחה בהודעה כי זה קצת קשה לדון על קובץ אלא על מה שכתוב בהודעה
אל תתיאש...חשבשבת
קוראים יותר נכון לומדים
 
אבל יותר קל שהשיחה היא בתוך התגובה
 
יו"ט
שמנו לב שהשבוע לא היתה שיחה...חשבשבתאחרונה
חבל...
למכירה - ספר השלוחים כרך ב'אנונימי (פותח)
ספר השלוחים כרך ב' עם תמונות השלוחים מארץ הקודש 
מחיר 200 ש"ח אבל ניתן להתגמש בו
במצב מעולה

moryeho@gmail.com
חוזרים ובגדול - וכולם משתתפים!!מושיקו
שרשור ה'היום יום' היומי http://www.chabad.info/index.php?url=ctt_he
 
 
ט' אדרמושיקו
כשהולכים ברחוב ומהרהרים תניא; יושבים בחנות עם חומש, תהלים - הרי זה
יקר עתה יותר מכפי שהיה זמן שהרחוב היה מואר באור תורה. אסור להלך ברחוב אליבא
רקניא [=בלב ריקן], יש להצטייד בתורה עמה יתהלכו ברחוב.
גם במבואות המטונפים?אלעד
לצערינו כיום זה מה שהולך ברחוב (תרתי משמע)
נדמה לי שכןדובלהאחרונה
כמה שזכור לי, להרהר בדברי תורה מותר גם במקומות המטונפים, אבל לא להוציא בפה. מצטער שאני כותב בלי לבדוק במקור, אין לי זמן כרגע. מי שידוע לו אחרת שיכתוב.
 
בכל אופן, כדי שהאויר ברחוב יהיה פחות מטונף, ביכולתנו לטהר את האויר באמצעות דברי תורה (במקומות שמותר).. ולפחות להגן על המוח שלנו על ידי הרהור בדברי תורה.
כידוע, המוח לא מפסיק לחשוב לרגע. אם לא חושבים על דברים חיוביים, נכנסים ממילא מחשבות של שטות.
וגם..אוהבתותך
בס"ד

בברכת 'בורא נפשות' אומרים "על כל מה שבראת"- הכ"ף בחולם ולא בקמץ.
גודל התשוקה להתקשרות, יכול להשביע רק כאשר ילמוד מאמרי החסידות שאומר הרב וכותב, כי בראיית פנים בלבד לא סגיי (=די)

י' אדראוהבתותך
בס"ד

בברכת המזון קודם מים אחרונים אומרים: על נהרות בבל, למנצח בנגינות, אברכה, זה חלק.
ביום שאין אומרים בו תחנון: שיר המעלות בשוב, לבני קורח, אברכה, זה חלק.
אחר מים אחרונים- וידבר אלי.

- - -

טרם הנסיעה ממקום מדורו (=מגוריו) יסדר התוועדות חסידית, ויקבל ברכת הפרידה מחבריו הטובים, וכמאמר הידוע: חסידים אינם נפרדים, כי לעולם אינם נוסעים איש מרעהו. בכל מקום שהם- הם משפחה אחת.
יא באדרמושיקו
ידוע ומקובל בענין הכוונות שבתפלה, אשר אלו שאין דעתם יפה לכוון, מפני העדר
הידיעה או מפני שאין בכוחם לזכור כוונות הפרטיות בעת התפילה, מספיק שיכוונו כונה
כללית: להיות תפלתו נשמעת לפניו ית' עם כל הכוונות המבוארות בספרי קבלה.
 
 
 
י"ב אדרחשבשבת
ידוע שהים מתחיל מהלילה....
 
ויש שני אדרים בהיום יום אז אומרים את שתיהם
 
יא אדר ב

חסידות כוללת שני ענינים עקרים: א) הבנת כל הלכה בשרשה ומקורה העצמי ברוחניות, היינו בספירות ומדריגות בכל עולם ועולם לפי ענינו כמבואר בדא"ח. ב) הבנת ענין כל הלכה בעבודה, היינו שהגם שהיא חכמה ושכל אלקי ודין התורה, מ"מ צריך למצוא בזה ענין בעבודה בהנהגת האדם בחיי עולם זה.

 
יב אדר א
יום רביעי (תש"ג)
שיעורים: חומש: תצוה, רביעי עם פירש"י.
תהלים: סו-סח.
תניא: וא"כ הוא 72' …' ספי"ג.

כתיב: "מתן אדם ירחיב לו ולפני גדולים ינחנו". יש לך אנשים שהם גדולי השם בחכמתם
או בעשרם, אבל 'מתן אדם' - כשהאדם נותן את ה'אדם' שלו באיזה התעסקות בהחזקת
הדת, הנה לא זו בלבד כי 'ירחיב לו', אלא עוד זאת כי 'לפני גדולים ינחנו'.

 

יב אדר ב

דער אנהויב פון פרשות הקרבנות איז: אדם כי יקריב מכם קרבן לה'. עס האט דאך געדארפט שטיין אדם מכם כי יקריב גו', זאגט דער אלטער רבי: אדם כי יקריב, בכדי א מענש זאל ווערען נעהנטער צו השי"ת איז מכם קרבן לה', פון אייך אליין דארף זיין דער קרבן, מקריב זיין זיין אייגענע בהמה, דעם יצר הרע וואס ווערט אנגערופען נפש הבהמית.

ט"ו אדראוהבתותך
בס"ד

רושמים על הלחם קודם ברכת המוציא, אבל נזהרים שלא לחתוך.
גם בקידוש על הפת אומרים "סברי מרנן"
בקשר ל"עתיד לבא" נאמר: "אבן מקיר תזעק וכפיס מעץ יעננה". עתה מחריש ה"דומם". דורכים עליו- והוא שותק. אך יבוא זמן בגילויים שבעתיד והדומם יתחיל לדבר, לספר, ויתבע: אם תוך כדי הליכה לא הרהרו או שוחחו בדברי תורה- מדוע דרכו עליו?!
האדמה עליה דורכים ממתינה אלפי שנים,מאז ששת ימי בראשית- כאשר בינתיים דורכים עליה כמה ברואים בעלי חיים כו' - שתדרוך שם כף רגלו של יהודי, שני יהודים, וישוחחו בדברי תורה. ובאם לאו- אומרת היא: הרי אתה גם כמו בהמה!

- - -

במגילה שכתב אאזמו"ר (מהר"ש) לא נכתבו עשרת בני המן בעמוד בפני עצמו. וכן לא כל העמודים מתחילים בתיבת "המלך".
ב"תורה אור" ביאור ד"ה 'יביאו לבוש' סעיף התחיל והנה בחי' לבוש, צ"ל: "והיא בחי' פני וזו היא המסתתרת... שהיא בחי' עתיק בחי' סדכ"ס (=סתימא דכל סתימין)". ויש נוסח אחר: "והנה בחי' ביום ההוא הוא בחי' בינה אימא עילאה המקננת בבריאה בכורסיא אכן מלכות דאצילות נעשה עתיק לבריאה שנעתק וגבוה מבריאה ואינה באה בהתגלות בעולם הבריאה שאפילו מבחי' ביום ההוא הוא בבחי' העלם והסתר. ומה שנאמר אסתיר פני שכן נקרא מל' דאצי' לפי שמקבלת מכל הי"ס (=י' ספירות) ממל' דכתר דאצי' נעשה כתר מל' וממל' שבחכמה נעשה חכ' שבמל' כו'"  
"וברוח שפתיו ימית רשע." - נס פורים תשי"גמשיח נאו
עבר עריכה על ידי מושיקו בתאריך ט"ו אדר תש"ע 10:15
תודה. מעניין למה לא שמעתי על זהאנונימי (פותח)אחרונה
סיכום שיחה לחודש אדר. בבקשהיהודה.
איך יתכן שנגזר על היהודים עונש כליה רק על השתתפותםיהודה.
בסעודה?!  (שיחה לפורים לקו"ש חל"א שיחה א)

פורים שמח לכל הקוראים!
יהודה! יישר כח גדול לך על הכתיבה וההתמסרותאנונימי (פותח)אחרונה
הסיכום ממש נחמד.  שלא נדבר על הגרפיקה שהכנסת....

פורים נראה אחרת עם כזו שיחה
חב''דניקים..חיים שלמה
שיהיה פורים שמח לכולם!!!! ובהצלחה במבצעים!! אני כבר סיימתי והיה 10!! אז שיהיה א פריילכען פורים!!
דעת הרבי: זה מחלוקת המדרשיםאנונימי (פותח)אחרונה


האם משה רבינו קבור במערכת המכפלה?
בקשר עם ז' אדר, יום הולדתו והסתלקותו של משה רבינו ע"ה, פורסם היום בכמה אתרים חרדיים כתבה על כך שהמנהג לעלות ביום זה לרשב''י הינו חדש מלפני כחמישים שנה ובעצם המנהג המקורי היה לעלות ביום זה למערת המכפלה, והביאו שם דיון תורני בעניין מקום קבורתו של משה רבינו. בקשר עם כך אנו מביאים קטע ממכתב של כ''ק אדמו''ר מלך המשיח שמסביר כי יתכן שאכן משה רבינו קבור במערכת המכפלה ● לצילום המכתב 
מערכת חב"ד אינפו
ח אדר ה'תש"ע (22.02.2010)
לקושיתו להמובא ביל''ר פ' ברכה מס' התמונה שמשה וצפורה נקברו במערת המכפלה שהוא היפך מכמה מחז''ל – הרי בכמה ענינים מצינו מדרשות חלוקות. ולהעיר ממדרש שלישי (ספרי הובא ביל''ר שם) דמחילה יוצאת מקבורתו של משה לקבורתם של אבות.

(אג''ק חלק' יט עמ' קו אגרת ז'קל).




ז' אדר: "משה רבינו לא מת"!משיח נאו
מי רוצה לקרוא מגילה בופרים?אנונימי (פותח)
שלום רב לכם
אירגון אילת השחר המפיץ תורה ואמונה ברחבי הארץ בקיבוצים מחפש דחוף אנשים בהתנדבות שיקראו מגילה בליל פורים ברחבי הקיבוצים בארץ . לתיאום ופרטים צרו קשר עם אברהם 052-6176201
תזכו למצוות
יואוו אהבתיחשבשבתאחרונה
מה שחב"ד עושים כבר שנים גם אתם עושים.....
 
 
איזה יופי
 
תזכו למצוות!!
כבוד המשיחאנונימי (פותח)
יש לי שאלה אליכם
יש שירים בעיקר של חב"ד שאומרים מילים כמו: משיח בוא עכשיו, בוא כבר וכדו'
בלי להכנס לדיון על מקומו של העכשויזם,
רציתי לשאול מה דעתכם האם מותר לפנות למשיח -שהוא אחד מגדולי ישראל- בבקשות בוטות ובציווי שאין אנו משתמשים בו כלפי כל אדם מכובד מן השורה?
אנא לחשוב ולא לענות באופן אוטומטי בעד חב"ד או בכל כיוון אחר. 
לקשב היקר - וידאו בו מלך המשיח מסביר על הפנייהבן ציון גגולה
ב"ה
 
הרבי - נשיא ונביא דורנו מלך המשיח שליט"א אומר כי הזעקה של יהודי
היא זו שפועלת[בין היתר] את הגאולה [הוספה שלי - כפי שזעקו במצרים ורשום "ותעל שועתם "
כלומר שזעקו אל בורא עולם והוא שלח את משה לגאול אותם] והרני מביא את השיחות של הרבי
עם המקורות בפנים
וכן שאר הקריאות אותן הזכרת הם מבוססות על שיחות של הרבי כמובן שהדברים
אמורים כלפי הרצון העז לגאולה כפי שמסרו עליה את הנפש אבותינו ולא חס ושלום
זלזול בכבודו של מלך המשיח [שעל כך לא חשודים החסידים ואפילו הפוך מקבלים ביקורת
על כך שמפריזים בכבודו וגם זה לא נכון - למי ש"מכיר" את הרבי יותר ]
לקשבאנונימי (פותח)
החיד"א כבר אמר שצריך לבקש משיח ושזה יזרז את ביאתו וכו'

זה לא חידוש של חב"ד.
לא הבנתיאנונימי (פותח)
האין באמירה "בוא כבר" וכדו' זלזזול במשיח?
מי אמר בא כבר???חיים שלמה
למה לבלבל ת'ראש???ואם כבר אתב כותב תכתוב בא בלי ו'.
ירום ונישאאנונימי (פותח)
אולי אתה לא אומר "בוא כבר" אבל יש ויש שאומרים נוסחים כאלה ועל כך היתה השאלה המקורית שלי.
אני יכול לבקש ממך לכתוב קצת יותר בעדינות?
אני לא מומחה גדול בלשון אך כתבתי בכוונה בכתיב מלא כדי שיהיה מובן (אז לא ידעתי שאפשר לנקד כאן).
שבת שלום 
קשב
עד מתי?אויש
"ומאחר ויהודים אתמול צעקו "עד מתי?!", ושילשום צעקו "עד מתי?!", וכל הימים שליפני זה צעקו "עד מתי?!". ולאחר מכן רחמנא ליצלן חרב בית המקדש היום בבוקר או היום בצהריים הרי מכך מובן עד כמה מוכרחת להיות הצעקה "עד מתי?!" - כעת!
וכאמור אין זה עניין של "פשט'ל" זוהי הלכה בתורה שבתורה כתוב ש"מי שלא נבנה בית המקדש בימיו"-כאילו כך וכך.... (הרבי לא מדבר בלשון שלילית)
נדמיין לעצמנו בשעה שנשרף בית המקדש ובמקום ניצב יהודי שהוא יהודי חזק, יהודי העשוי מ'אבן' עם 'לב אבן' ורואה כיצד חרב בית המקדש בימיו, הוא היה 'הופך עולמות' אומרת תורת אמת ותורת חיים הוראה בחיים 'הפוך את העולם' היום!.
אולם העיקר הוא 'המעשה הוא העיקר', תלמדו תניא, תלמדו חסידות ותילמדו נגלה ותעשו צדקה ותתפללו עם הציבור ואני הקטן בתוכם. ויחד כולנו נעשה ב'שטורעם' – עד מתי?!?!- נביא את הגאולה האמיתית והשלמה ע"י משיח צדקינו במהרה בימינו ממש"
 
 
קישור לווידאו שהרבי צועק בו על הענין של "עד מתי??!!"
 
 
קישור לשיחה שהרבי ממש בוכה על הענין שהנביא אמר על הגאולה העתידה כי אז נאמר "אודך ה' כי אנפת בי". מכיוון שרק אז הטוב שבסבל יתגלה. אך מדוע איננו יכולים לראות זאת קודם לכן? יתכן והסיבה לכך היא שה' רוצה שהאדם יקרא באמת "עד מתי". לו הוא היה מבין את הטוב שבגלות, הוא לא היה יכול לבקש באמת את הגאולה.
 
 
 
 
 
 
 
 
ואם גאוני הדור לא היו מחליטים בדיוק בימים האחרונים להוריד את כל הוידאו'ס של הרבי מיוטיוב - היה פה קישור מדוייק.
 
והוכיח בצדקאנונימי (פותח)
אולי מישהו יכול לעזור?
שמתם לב שאף אחד לא ענה לי?
 תסלחו לי ידידים יקרים אולי יש לכם הרבה (תרתי משמע) מה לומר -אז תפתחו לכם שירשור לעצמכם, אבל אנא מי שיכתוב כאן מתבקש להקשיב לשאלה ולנסות לענות עליה. התלהבות זה מעולה אך גם קצת מתינות ודיוק לא יזיקו. לא?
מכיוון ש...חשבשבת
יש סיפור ידוע שר' לוי יצחק מברדיצ'ב עמד פעם בעיירה וראה מישו שעובר עבירה ומכיוון שלא מצא שום סנגוריה עליו נעמד וביקש גאולה ואח"כ אמר ה' אם לא תביא את המשיח עכשיו אתה תשאר איתו לבד"
 
הבנת?
 את המשיח צריך לדרוש כי הוא מלך ו"אין מלך בלא עם" זה אומר שהעם מבקש ודורש שהמלך יהיה עליהם למלך ויתגלה ואם העם לא עושה כן...
 
אז המלך לא יכול להיות עליהם למלך....
 
לכן אנחנו אומרים משיח בא כבר כי אנו צריכים לגלות אצלו את ההתעוררות שירצה למלוך עלינו.
 
מקווה שהובן לך אם כי זה קצת הסבר מסובך...
מה שאלת שלא ענו לך?מושיקו
או שתשמש/י בניק אחד
מה ענית שלא שאלו אותך?אנונימי (פותח)
לגבי הזהות שלי, אכן ציפציף הוא באמת קשב, פשוט אני משתמש במחשב של חבר. אם זה מפריע למישהו -סליחה.
אתם אומרים שצריך לזעוק "עד מתי" וגם "את המשיח צריך לדרוש"  אבל לא קם אחד שמצדיק לומר ל[מי שהוא חושב או חשב שהוא] מלך המשיח "בוא כבר" . נסה לדמיין מה היה קורה בבית המדרש שלך אם אחד התלמידים היה אומר לרב: "בוא כבר". לכן אני מבין שאין בנקודה זו מחלוקת.
אפשר להיות במלא השטוערם והרצון לביאת המשיח וכל סממני הגאולה, ויחד עם זאת עם דרך ארץ, עם כבוד לכל הרבנים, ועם כבוד לדברי תורה!
אתה רוצה משיח או רוצה לצעוק [על]משיח? 
אתה בא למהפך האמיתי? להיות עבדו של האין סוף ברוך הוא?
הגיבורים וארוכי הנשימה שורדים!
קשב 
מה הקשבר בין אחד לשלושחשבשבת
אתה יכול לשאול שאלה אחת אבל מה הקשר רבנים אתה מוכן להסביר????
 
וכבר בתגובתי עניתי לך את התשובה השאלה אם באת כדי לקבל תשובה או כדי סתם להתווכח??
אם ממש אכפת לךמושיקואחרונה
אתה יכול לפרסם איך צריך לבקש, ולא להתלונן איך יש כאלו שמבקשים.
 
כי אחרי אחרי הם עושים,  ואתה?
סיכום שיחה של הרבי לפרשת תרומהיהודה.
20100218162323.pdf


השיחה נמצאת בחלק לא (שיחה ב)

שבת שלום ל כ ו ל ם  !
שלחו לי פעם מסמך בעניין צורת המנורהיהודה.
מעובד לפי לקו"ש חכ"א תרומה ג' (אות ח - י"יהודה.אחרונה



ציור המנורה - באלכסון

בנוגע לצורת המנורה, הרמב"ם ציירו (בפירושו על המשניות) באלכסון. דהיינו, ששת קני המנורה צוירו כשהם נמשכים (מהקנה האמצעי) כלפי מעלה – בקו ישר אלכסוני (ולא כחצאי קשת כפי שיש מציירים).


ולמרות שאפשר לומר בדוחק גדול שזה שהרמב"ם ציירם באלכסון, זהו לפי שרצה 'להקל על הציור' – מכל-מקום כותב רבי אברהם בן הרמב"ם ש"ששה קנים.. נמשכים מגופה של מנורה לצד ראשה ביושר כמו שצייר אותה אבי מרי ז"ל, לא בעיגול..". וכמו-כן בפירוש רש"י על התורה (פרשתנו כה, לב) נכתב במפורש שהששה קנים "באלכסון נמשכים ועולין".


והנה, בעל המשנת חסידים בספרו 'מעשה חושב' (פרק ז') כותב שנראה לו שהששה קנים "נמשכין בעיגול", ומבאר, שלמרות שמרש"י מוכח שהיו באלכסון, אך כיוון שהרמב"ם "לא הזכיר תיבת אלכסון, אלא כתב ונמשכים ועולים", מסתבר לומר שדומים הם לגלגלי הרקיע שנמשכין בעיגול.


אומר הרבי: לאחר שנתגלה גוף כתב-יד-קודש של הרמב"ם, ועדותו של בן הרמב"ם בזה – בטל היסוד ובטל הבניין של בעל המשנת חסידים שכתב בפשטות שששת הקנים "נמשכין בעיגול" כשהוא מסתמך, בין השאר, על סתימת לשון הרמב"ם, שהרי בידינו עדות של בנו רבי אברהם, כאמור.


ואם כך, ראוי להחזיר עטרה ליושנה ולצייר את המנורה באלכסון כדעת רש"י והרמב"ם בגיליונות וב'בלאנק' של מוסדות חינוך וכדו' (וכן כדאי גם לעשות את החנוכיות לימי החנוכה גם-כן.








ויש להוסיף:


הרב יוסף קאפח ז”ל, שחשף את ציור מהמנורה של הרמב”ם, ובהערותיו על פירוש המשניות להרמב”ם כתב “ולא כפי הציור הנפוץ שהועתק משער טיטוס, וכבר הוכח שהוא מזויף, שהרי בברייתא איתא שיש לה רגליים, ובציור הנפוץ יושבת על בסיס רחב ועוד ועוד סתירות”.


ובמקו"א כותב הרבי: “נוסף לזה שציור המנורה שעל שער טיטוס אינו מדויק כלל, הרי זה נעשה כמובן, כדי להראות ולבטא את השליטה והממשלה של רומי על היהודים ר”ל, עד שחקקו שם בכמה מקומות את התיבות “יודעא קפוטא” (יהודים שבויים), והיו זמנים שבהם היו מכריחים יהודים לבוא להשער, שיראו את הכתוב ורשום שם, בכדי להשפילם וכו’ וכו’...

ויש עוד הרבה להאריך ואכ"מ.


בעז"ה שבוע הבא אכתוב סיכום לשיחה פר' תצווה חכ"א שם מדבר הרבי בעניין דומה בנוגע לכתיב "קודש לה'" על הציץ בביהמ"ק.  בל"נ.

דחוף היום ב 1 בלילה מתכוונים להוציא להורג יהודי בפאנונימי (פותח)
דחוף היום ב 1 בלילה מתכוונים להוציא להורג יהודי בפלורידה מרטין גרוסמן
מי שיכול לעשות משהו או להתפלל להצלת מיכאל יחיאל בן מרים שרה
שיחה של הרבי על עבד עברי - משפטיםיהודה.
20100212134907.pdf



עונש הרציעה – על מעשה אונס ?!

תמצית שיחה לפר' משפטים  (לקו"ש חי"א)


דיני עבד עברי נחלקים לשני סוגים: האחד – 'מכרוהו בית-דין', כלומר, גנב הנתפס בגניבתו ואין בידו להחזיר – בית-דין מוכרים אותו לשש שנים[1]. והשני – 'מוכר עצמו', כלומר, אדם המוכר את עצמו לעבד מצד קשיים כלכליים.


ובשניהם, אם לאחר שש שנים חפץ העבד להישאר עוד אצל אדונו (באומרו "אהבתי את אדוני את אשתי ואת בני") – רוצעים את אוזנו הימנית במרצע, ומזכירים לו שיהודי צריך להיות עבד רק של הקב"ה[2].


וצריך להבין: מדוע מגיע לעבד עונש שיש בו ביזוי כה גדול ומום כרציעה, הרי מדובר כאן (בדרך-כלל) על אדם שדלותו העבירה אותו על דעתו, וגנב כדי להשקיט את רעבונו ורעבון בני ביתו ? כמו-כן יש לשאול גם בנוגע ל'מוכר עצמו' שעשה זאת מצד שעניותו הציקה לו עד כדי כך שעשה מעשה בניגוד לטבעו וקיבל על עצמו את מרות האדון ?


ועל-דרך-זה כשרוצה[3] עכשיו להישאר אצל אדונו – אין להענישו עד כדי כך, שהרי אנוס הוא מצד אהבתו הטבעית לאשתו ובניו (כפי שטוען "אהבתי.. את אשתי ואת בני"), ואם ישוחרר מעבדותו – יהיה מוכרח להיפרד מהם.


מבאר הרבי: כשאדם גונב, סביר להניח שעשה זאת באונס עקב מצוקתו הכספית, ואכן על כך אין להענישו בעונש חמור של רציעה[4]. ומובן איפוא, שאדם אמור להתבייש בגניבתו (שקרתה מתוך אונס), וכשנמכר לעבד ומתפרסם הדבר שנמכר לעבד בשל גניבתו, הרי הוא מצטער ומתחרט על-כך כל זמן שהותו אצל האדון ומצפה לשחרורו.


אך עבד זה שבעת שחרורו (לאחר שש שנים) חפץ הוא להישאר עבד אצל אדונו ומסרב לצאת לחירות – הרי מגלה הוא בזה למפרע שאינו מתבייש בגניבתו. ואם-כך, סופו מוכיח על תחילתו שעבר על הציווי "לא תגנוב" וגנב מצד תכונתו הרעה ולא (רק) מצד דוחקו, ומשום כך נרצע כעת על פעולת גניבתו בעבר.


בהתאם לכך יש להסביר גם בנוגע ל'מוכר עצמו', שאמנם בשעת מעשה אין להענישו ברציעה, כיון שהוא אנוס מצד דוחקו. אך כשלאחר מכן מסרב הוא לצאת לחירות – מתברר למפרע שכשמכר את עצמו מתחילה היה זה מרצונו הטוב שלא כל-כך אכפת לו להיות עבד, ועל-כך יש לעונשו. שכן אמנם מצד אהבתו לאשתו ובניו הוא אנוס, אך מכך שאומר גם "אהבתי את אדוני", הוברר הדבר שמלכתחילה לא היה אכפת לו להימכר לעבד[5].


***


ועל-פי-זה תתורץ שאלה נוספת, והיא: מדוע אומרים שטעם רציעת עבד שנמכר בגניבתו הוא משום ששמע "לא תגנוב" (ולמרות זאת הלך וגנב), לכאורה מתאים יותר לומר שהטעם לרציעתו הוא מפני ששמע "כי לי בני-ישראל עבדים" ולמרות זאת הלך וקנה אדון לעצמו באומרו עכשיו "לא אצא חופשי" ? ולפי הנ"ל מובן: היות שסירובו עכשיו הוא בשל היותו אנוס (מצד אהבתו לאשתו ובניו), לפיכך, יש לעונשו על זה שגנב דווקא – היות שסופו מוכיח על תחילתו שגנב מצד תכונה רעה שבנפשו.


ועל-דרך-זה יש לומר ב'מוכר עצמו' שהוא נענש ברציעה על כך ש"הלך וקנה (מלכתחילה) אדון לעצמו", ולא על כך שאומר כעת "לא אצא חפשי" – מפני שכעת הוא מוכיח על תחילתו, ואם-כן יש לעונשו על כך שקנה מלכתחילה אדון לעצמו.






[1] ואת כסף מכירתו משלמים לנגנב.


[2] "כי לי בני ישראל עבדים" – עבדי הם ולא עבדים לעבדים (שמות כא, ו וברש"י).


[3] העבד שמכרוהו בית-דין או שמכר את עצמו.


[4] ומטעם זה גם לא כל גנב נענש בעונש זה של רציעה.


[5] ומשום כך נרצע על ש"הלך וקנה (מלכתחילה) אדון לעצמו".



אחת החזקות...חשבשבתאחרונה
למדנו אותה השבוע בשיעור והיא פשוט שיחה תותחית ומעניינת...
 
 
יישר כח ושבשלום!!
בהתאם לבקשתYYYחשבשבת
חסידי גור=חיות אדם!משיח נאו

בס"ד

חסידי גור ידועים לכולנו כבריונים מנוולים ולא מהיום!

אז כהמשך לכל מעלליהם הרעים במשך השנים, הללו בחרו הפעם, במהלך השבתות האחרונות, להפעיל את שיטות הטרור הידועות שלהם נגד חסידי חב"ד בערד.

http://rotter.net/forum/scoops1/38462.shtml

 

http://news.walla.co.il/?w=/1/1630639

 

http://chabad.info/index.php?url=article_he&id=52256

נא למסור לי כתובת ואני ילך לדבר איתםבן ציון גגולה
ב"ה
 
איפה הם נמצאים , נא להגיד לי , תודה, ביקרתי אצל האדמו"ר שלהם ואצל הרב שפרן
הפוסק שלהם והם מתירים בגלוי לומר שהרבי הוא נביא ומלך המשיח על פי ההלכה ,
צריך ליידע את החסידים ואפשר לעשות התוועדות אצלם לסדר את העניינים.
 
הי... לא לריבשירק
הרכבות לאוושוויץ לקחו את כל היהודים יחד.
עלק אהבת חינם!!no name102
חוצפה!!!!!!זה כבוד תורה?????.??תתבייש לך.אנונימי (פותח)אחרונה
ונ"ל שגם הרבי דבר על אחדות עמ"י לקרב את הגאולה.אשריכם גור ואשריכם חב"ד
 
<בקשה>אלעד
אשמח לקבל מקורות לגבי יצירה ואומנות במשנת אדמו"רי וחסידות חב"ד
 
תודה ושבת שלום!
בעז"ה נחפש...חשבשבת
הביויים היחידים שאני מכירה זה בנוגע למוזיקה- ניגונים וכאלה אבל נשתדל למצוא
 
שבשלום
 ובשורוטובות ומשמחות
תחפש במפתח האגרות..גל עיני
יש בקשר לציוראנונימי (פותח)
אצל הרבי הקודם יש מכתב ארוך ומעניין בקשר לציור. על הכשרון, על החוש, על מה שבניהם. וגם ניתוח של כמה ציורים מעניינים שהוא ואביו ראו במוזיאון.
 
אם מישהו יודע איפה זה בדיוק נמצא, המכתב, שיכתוב.
אודה לך מאוד אם תמצא לי את המקוראלעד
מקורות ..חשבשבת
יש כמה מקומות בליקוטי דיבורים שמדברים על ציור בעיקר בעמודים 336 בחלקים א-ב
 
אם אמצא עוד אביא לכאן
טעות...חשבשבת
סורי הכוונה לליקוט ז וח' ששם הרייץ מדבר על ציור ונראה לי עמ' 236
 
שבוע טוב
המכתב על הציוראנונימי (פותח)אחרונה
נמצא בספר אגרות קודש של הריי"ץ, חלק שלישי, אגרת 780 (תש"פ).
שיחה לפר' יתרו - העילוי במתן תורהיהודה.


לראות אלוקות ולשמוע גשמיות


תמצית שיחה לפרשת יתרו  (לקו"ש ח"ו)



אחד התיאורים שהתורה מפרטת בנוגע להתרוממות בזמן מתן-תורה הוא בפסוק: "וכל העם רואים את הקולות ואת הלפידים". ובפירוש פסוק זה ישנה מחלוקת בחז"ל: רבי עקיבא סובר שבמתן-תורה היו במצב של "רואין (את) הנשמע, ושומעין (את) הנראה", היינו, שאת הקולות (שבדרך כלל נשמעין) – עם ישראל ראה, ואילו את הלפידים (שבדרך כלל נראין) – עם ישראל שמע. לעומתו, סובר רבי ישמעאל שהיה זה באופן של "רואין (את) הנראה, ושומעין (את) הנשמע"[1].


וכאן יש להבין: ידוע הכלל שהקב"ה אינו עושה נס לחינם ("למגנא"), ואם-כן בהכרח לומר שנס זה לרבי עקיבא (שרואים את הנשמע וכו') – היה חלק מהעניין של מתן-תורה[2], היינו שכתוצאה מההתעלות שמתן-תורה פעלה בעם ישראל – הם ראו את הנשמע ושמעו את הנראה.


ועל-דרך-זה בנוגע לשיטת רבי ישמעאל בהכרח לומר שעניין זה (ששומעין את הנשמע וכו') נגרם כתוצאה מההתעלות של מעמד נשגב זה. וצריך עיון: שהרי לשיטתו ששמעו את הנשמע וכו' היה זה דבר טבעי, ומהו איפוא החידוש בזה בנוגע למתן-תורה ?


הדבר יובן על פי החילוק בין ראיה לשמיעה: כשאדם רואה מַשהו הרי הוא מתאחד ומזדהה עם הדבר, ולכן, אף אחד לא יצליח לשכנעו הפוך ממה שראה[3]. לעומת זאת, כשמישהו שומע משהו – יהיה אפשר לשכנעו הפוך ממה ששמע, ואף לגרום לו לשנות את דעתו. זו הסיבה שאנחנו מתאחדים עם גשמיות העולם, כי הדברים נתפסים בעינינו. רוחניות לעומת זאת, רחוקה מאיתנו, לפי שאין אנו רואים זאת במוחש. אנחנו יכולים רק 'לשמוע' על זה ולהבין את זה.


זהו איפוא החידוש שנפעל בעת מתן-תורה לפי שיטת רבי עקיבא: לפי שעם ישראל זכו לגילוי נעלה של עצמות הקב"ה (בחינת "אנכי"), דבר זה רוממם עד כדי כך שהם קיבלו ו'תפסו' אלוקות (רוחניות) באופן של ראיה במוחש – "רואין את הנשמע". ובמילא גשמיות העולם נתפס אצלם במציאות ששמעו והבינו אותה – "שומעין את הנראה".


לעומתו, רבי ישמעאל סובר שכשם שהמטרה והחידוש של מתן-תורה היה להוריד ולהמשיך גילוי אלוקות למטה[4], כך גם העולם בזמן זה היה בגדריו שלו וכן עם ישראל עמד בגדריו והגבלותיו[5], אך בד בבד חדרה האלוקות בגדרי העולם והטבע, עד כדי כך שהביא אותם לידי ביטול בתכלית לאלוקות (שלכן "וינועו ויעמדו מרחוק").



***



והנה, גם על הפסוק "וידבר אלקים את כל הדברים האלה לאמר" חולקים רבי עקיבא ורבי ישמעאל[6]: רבי עקיבא סובר שעם ישראל השיבו על כל הדברות של הקב"ה שהם יצייתו לציוויים אלו, "על הן (מצוות עשה) – הן, ועל לאו (מצוות לא-תעשה) – הן". לעומתו, רבי ישמעאל סובר שעל מצוות עשה השיבו "הן", ועל מצוות לא תעשה השיבו "לאו" (היינו שהם לא יעשו איסור זה).


ולכאורה, מהו תוכן מחלוקתם ? הרי בסופו של דבר בשני האופנים הם התכוונו לומר שלא יעשו את האסור, ומהו איפוא ההבדל בין אם ענו "לאו" (שלא יעשו את האיסור), ובין אם ענו "הן" (שהם יקיימו את הציווי, שלא לעשות איסור זה) ?


ועל-פי הנ"ל יש לומר שדעותיהם אלה קשורים לתפיסתם באם רואין את הנשמע וכו' או רואין את הנראה וכו': לשיטת רבי עקיבא שהמעלה היא דווקא בהתרוממות ויציאה מגדרי העולם, סובר כאן שתמיד ענו "הן" (גם על מצוות לא-תעשה) – כי הדגש הוא בציווי הכללי (השווה בכל המצוות) של הקב"ה. ולכן, על כל דבר השיבו בחיוב, שהם יקיימו את הציווי של הקב"ה (בלי 'לרדת לפרטים' איזה סוג מצוה זה).


אך לשיטת רבי ישמעאל שהמעלה היא בכך שהעולם כפי שהוא בגדריו הטבעיים יקבל ויקלוט אלוקות, סובר כאן שעל מצוות עשה – השיבו "הן", ועל מצוות לא-תעשה – השיבו "לאו", כי הדגש הוא בפעולה וזיכוך של כל מצוה פרטית באדם ובעולם. ולכן במצוות עשה – הם הכירו בעניין החיובי ("הן"), בטוב ובמעלה שבהן, ולעומת זאת במצוות לא-תעשה – הם הכירו בעניין השלילי שבאיסורים אלו ("לאו")[7].





[1] ומה שנאמר "רואים.." – הכוונה ללפידים המוזכרים בהמשך.


[2] ולא נס בפני עצמו.


[3] ולכן ההלכה אומרת שבדיני נפשות "אין עד נעשה דיין", כי הוא כבר לא אובייקטיבי, ברגע שהעד ראה את המקרה, הריהו לא יוכל להפוך בזכותו.


[4] ככתוב "וירד הוי' על הר סיני" – "ואני המתחיל" (מדרש).


[5] "רואין הנראה ושומעין הנשמע".


[6] שהרי בדרך כלל כשכתוב "וידבר ה' אל משה לאמר" הכוונה שמשה ימסור דברים אלה לבני ישראל. אך אצלנו במעמד הר סיני, הרי כולם נכחו שם (וכן גם כל הנשמות שבכל הדורות. פרקי דר"א פמ"א).


[7] כפי שבמצוות יש שני עניינים: א. קיום הציווי של הקב"ה (ובזה אין חילוק בין מצוות עשה למצוות לא תעשה). ב. איך שהמצוות פועלות זיכוך בכוחות מסוימים באדם, שבזה יש הבדל בין המצוות. ואם-כן, רבי עקיבא סבר כאופן הא', ורבי ישמעאל סבר כאופן הב'.

ישר כח!!!מושיקואחרונה
דבר תורה לפרשת השבועמושיקו
בפרשתנו אנו נפגשים במעמד הר סיני וקבלת התורה, שבו נאמרו 'עשרת הדברות' אותם אומר הקדוש-ברוך-הוא 1 לכל בני ישראל 2 {שבכל הדורות 3}. בפרשתנו הן מופיעות בפעם הראשונה 1, והן מופיעות שוב בספר דברים בפרשת ואתחנן 4.

כפי הידוע, 'עשרת הדברות' הם אחד הדברים העיקרים והיסודיים בכל התורה כולה והם כוללים את כל התורה כולה 5. אם כן צריך להבין לשם מה הם נכפלים פעמיים בתורה? ובפרט שכל עניין בתורה הוא מדויק 6

מסביר הרבי מלך המשיח, שישנו חילוק משמעותי בין 'עשרת הדברות' הנמצאים בפרשתנו {הנקראים הדברות הראשונות} שאותם הקדוש-ברוך-הוא בכבודו ובעצמו אמר לבני ישראל {במעמד הר סיני - קבלת התורה}, כמו שכתוב "וַיְדַבֵּר אֱלֹקים אֵת כָּל הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה"1.
ובין 'עשרת הדברות' הנמצאים בפרשת ואתחנן {הנקראים הדברות האחרונות} שהם חלק מדברי משה רבינו בשנת הארבעים 7 שאמר לבני ישראל: "אֶת הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה דִּבֶּר ה' אֶל כָּל קְהַלְכֶם"8 ומשה חוזר על דבריו של ה'.

על פי זה נשאלת השאלה, מה מתחדש בעשרת הדברות {האחרונות} שמשה רבינו הוצרך לחזור עליהם בפרשת ואתחנן 4, הרי עשרת הדברות הראשונות היו מה' בכבודו ובעצמו 1? ומה יכול להתווסף כאשר משה רבינו אומר אותם יותר מכפי שבני ישראל שמעו את הדברים ישירות מה' בפעם הראשונה? 

בהקדים: מטרת בריאת העולם היא, שתהיה דירה לה' בעולם הזה -"דירה בתחתונים"9. פירושו של דבר, חיבור של בלי גבול {שזה ה'} לתוך גדרי ומגבלות העולם שלנו והחיבור נהיה על ידי לימוד התורה וקיום המצוות.

הכוח לחבר את שני העניינים שהם גבול ובלי גבול ניתן לנו על ידי שני סוגי הדברות {גם הראשונות וגם האחרונות} ושניהם הם חלק מהתורה 10 הנצחית 11. מובן ששני הצורות באמירת עשרת הדברות {הראשונות מה' והאחרונות על ידי משה} נמצאים בכל ענייני התורה ובעבודתו של כל יהודי - בלימוד התורה וקיום המצוות בכלל ובצורה נצחית במשך כל הזמנים.

ביאור הדברים: הדברות הראשונות שנאמרו מה' 1 נתנו את הכוח שיהיה ניתן לקבל את הגילוי האין סופי {של ה'} למרות מעלתו הנעלית. ואילו הדברות האחרונות שנאמרו על ידי משה, הם נותנים את הכוח לבני ישראל לקבל את הגילוי בתוך גדרי העולם למרות שהעולם {מלשון העלם ש}מעלים ומסתיר על התגלות ה' 12

השילוב שבין שני הדברים יצר את האפשרות ואת הכוח לכך שכיום יכול כל יהודי ללמוד תורה ויחד עם זאת להתבטל כפי הנדרש לנותן התורה 13, למרות יכולתו להבין בהבנה שכלית {ואנושית} את תורתו של ה', ועד שהתורה מתאחדת עם האדם שלמדה ואפילו נקראת על שמו 14. וכך גם בעבודתו של יהודי בעולם, בכוחו לפעול שהעולם יהיה דירה ומקום מתאים לה'.

(ערוך על פי שיחת שבת פרשת יתרו כ' שבט ה'תשנ"ב) 

מקורות והערות:
1. שמות כ, א. ואילך.
3. כמו שהמדרשים אומרים שבמעמד הר סיני היו נשמות כל בני ישראל שבכל הדורות (שמות רבא סוף פרק כח. תנחומא פרשת פקודי ג, ופרשת ניצבים ג). מוסיף הרבי מלך המשיח, שגם נשמות הגרים היו במעמד הר סיני (ליקוטי שיחות חלק כח עמוד 242 הערה 22).
4. דברים ה, ו. ואילך.
5. בעשרת הדברות ישנם 620 אותיות כמנין כתר (וכמו שמבואר בספר כתר תורה לר' דוד ויטאל בר' שלמה הרופא מהדורת קושטא רצ"ו) שמנין זה מרמז ל-תרי"ג מצוות = 613, ועוד 7 מצוות דרבנן (תורה שלימה חט"ז מילואים ס"א).
6.  מכל כתיב מלא או חסר לומדים חז"ל הרבה מאוד הלכות, אחת הדוגמאות לזה הוא רבי עקיבא שעליו הגמרא מספרת שהיה דורש: "על כל קוץ וקוץ תילין תילין של הלכות(בבלי, מנחות כט, ב).
8. דברים ה, יח.
9. בעולמינו מתגלה הכי פחות אור אלוקי מכל שאר העולמות הרוחניים {המכונים "סדר השתלשלות"} שלפניו ולכן הוא העולם הנחות ביותר. 
10. תניא תחילת פרק יז.
11. תורה הרי היא גם מלשון הוראה (פרוש רד"ק על ספר התהילים פרק יט, ח) שבאה ללמד את האדם מה ואיך לעשות.
12. לדוגמה: כאשר יהודי לומד תורה נמצאים אצלו שני דברים, האחד {מצד הדברות הראשונות} - שזאת חכמתו של ה'. השני {מצד הדברות האחרונות} - זה שניתנה לו האפשרות להבין את זה בשכלו האנושי. אותו דבר הוא גם בנוגע לקיים מצוות.
13. נוסח ברכות השחר - בלשון 'הוה', "בכל יום יהיו בעיניך חדשים כאילו בו ביום נצטווית עליהם" (פרש"י דברים כו, טז).
14. "נקראת על שמו שנאמר בתורת ה' חפצו ובתורתו יהגה יומם ולילה(בבלי, עבודה זרה יט, א) נשאלת השאלה העל הפסוק, עם היא תורתו של ה' איך היא נהיית ונקראת על שמו של האדם? אלא שעל ידי שהאדם לומד את התורה והוגה בה יומם ולילה היא נעשית כחלק ממנו.

שבת שלום ומבורך !
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד !