מה זה 'היום הבהיר'?באג2000
י"א ניסן..אוהבתותך
זהו יום ההולדת של הרבי מחב"ד.
חוגגים את זה בהתועדיות, קבלת החלטה טובה כ'מתנה' לרבי וכו'..
(המשיחסטים גם מתחילים לומר את מזמור ק"ט במקום ק"ח- הפרק האישי של הרבי..)
אני שואל ברצינותאלעד
כוייייפר!!אוהבתותך
ברור שעד אז הוא יתגלה!!!!

יום הבהירמושיקו

"אני מאמין באמונה שלמהאלעד
דובלהאחרונה
מה הקשר למשחיסטים??חיים שלמה
הידעתםאלעד
יכול להיות.....חשבשבת
אתה מדדת?????????כן. עם מטראלעד
חזק ביותרמושיקו

הופדובלה
על מה מזל"ט?אלעד





יפה מאוד.ויש עוד..כנסו.חיים שלמה
770-אלעד
שנת פרצת...חשבשבת
אתר המסביר על פי הרבי כיצד 770 היא שנת הגאולהבן ציון גגולה
והבעיה היחידה תצוץאלעד
זו באמת בעיה...חשבשבת
הבעיה היא לא אם משיח לא יתגלה השנהמושיקו
בעיות לא חסר.דובלהאחרונה
קרבן התמיד- הקרבת ה'אני';דבר תורה חסידי לפר' ויקראמושיקו
האמנם מעשה העגל - עבודה זרה ?!יהודה.
חבר'ה! אם אתם לא קוראים, אז בשביל מי אני כותב?!יהודה.
מי אמר שלא קוראים???מושיקו
אל תתיאש...חשבשבת
שמנו לב שהשבוע לא היתה שיחה...חשבשבתאחרונה
חוזרים ובגדול - וכולם משתתפים!!מושיקו
ט' אדרמושיקו
יקר עתה יותר מכפי שהיה זמן שהרחוב היה מואר באור תורה. אסור להלך ברחוב אליבא
רקניא [=בלב ריקן], יש להצטייד בתורה עמה יתהלכו ברחוב.
גם במבואות המטונפים?אלעד
נדמה לי שכןדובלהאחרונה
וגם..אוהבתותך
בברכת 'בורא נפשות' אומרים "על כל מה שבראת"- הכ"ף בחולם ולא בקמץ.
גודל התשוקה להתקשרות, יכול להשביע רק כאשר ילמוד מאמרי החסידות שאומר הרב וכותב, כי בראיית פנים בלבד לא סגיי (=די)
י' אדראוהבתותך
בברכת המזון קודם מים אחרונים אומרים: על נהרות בבל, למנצח בנגינות, אברכה, זה חלק.
ביום שאין אומרים בו תחנון: שיר המעלות בשוב, לבני קורח, אברכה, זה חלק.
אחר מים אחרונים- וידבר אלי.
- - -
טרם הנסיעה ממקום מדורו (=מגוריו) יסדר התוועדות חסידית, ויקבל ברכת הפרידה מחבריו הטובים, וכמאמר הידוע: חסידים אינם נפרדים, כי לעולם אינם נוסעים איש מרעהו. בכל מקום שהם- הם משפחה אחת.
יא באדרמושיקו
הידיעה או מפני שאין בכוחם לזכור כוונות הפרטיות בעת התפילה, מספיק שיכוונו כונה
כללית: להיות תפלתו נשמעת לפניו ית' עם כל הכוונות המבוארות בספרי קבלה.
י"ב אדרחשבשבת
חסידות כוללת שני ענינים עקרים: א) הבנת כל הלכה בשרשה ומקורה העצמי ברוחניות, היינו בספירות ומדריגות בכל עולם ועולם לפי ענינו כמבואר בדא"ח. ב) הבנת ענין כל הלכה בעבודה, היינו שהגם שהיא חכמה ושכל אלקי ודין התורה, מ"מ צריך למצוא בזה ענין בעבודה בהנהגת האדם בחיי עולם זה.
יום רביעי (תש"ג)
שיעורים: חומש: תצוה, רביעי עם פירש"י.
תהלים: סו-סח.
תניא: וא"כ הוא 72' …' ספי"ג.
כתיב: "מתן אדם ירחיב לו ולפני גדולים ינחנו". יש לך אנשים שהם גדולי השם בחכמתם
או בעשרם, אבל 'מתן אדם' - כשהאדם נותן את ה'אדם' שלו באיזה התעסקות בהחזקת
הדת, הנה לא זו בלבד כי 'ירחיב לו', אלא עוד זאת כי 'לפני גדולים ינחנו'.
דער אנהויב פון פרשות הקרבנות איז: אדם כי יקריב מכם קרבן לה'. עס האט דאך געדארפט שטיין אדם מכם כי יקריב גו', זאגט דער אלטער רבי: אדם כי יקריב, בכדי א מענש זאל ווערען נעהנטער צו השי"ת איז מכם קרבן לה', פון אייך אליין דארף זיין דער קרבן, מקריב זיין זיין אייגענע בהמה, דעם יצר הרע וואס ווערט אנגערופען נפש הבהמית.
ט"ו אדראוהבתותך
רושמים על הלחם קודם ברכת המוציא, אבל נזהרים שלא לחתוך.
גם בקידוש על הפת אומרים "סברי מרנן"
בקשר ל"עתיד לבא" נאמר: "אבן מקיר תזעק וכפיס מעץ יעננה". עתה מחריש ה"דומם". דורכים עליו- והוא שותק. אך יבוא זמן בגילויים שבעתיד והדומם יתחיל לדבר, לספר, ויתבע: אם תוך כדי הליכה לא הרהרו או שוחחו בדברי תורה- מדוע דרכו עליו?!
האדמה עליה דורכים ממתינה אלפי שנים,מאז ששת ימי בראשית- כאשר בינתיים דורכים עליה כמה ברואים בעלי חיים כו' - שתדרוך שם כף רגלו של יהודי, שני יהודים, וישוחחו בדברי תורה. ובאם לאו- אומרת היא: הרי אתה גם כמו בהמה!
- - -
במגילה שכתב אאזמו"ר (מהר"ש) לא נכתבו עשרת בני המן בעמוד בפני עצמו. וכן לא כל העמודים מתחילים בתיבת "המלך".
ב"תורה אור" ביאור ד"ה 'יביאו לבוש' סעיף התחיל והנה בחי' לבוש, צ"ל: "והיא בחי' פני וזו היא המסתתרת... שהיא בחי' עתיק בחי' סדכ"ס (=סתימא דכל סתימין)". ויש נוסח אחר: "והנה בחי' ביום ההוא הוא בחי' בינה אימא עילאה המקננת בבריאה בכורסיא אכן מלכות דאצילות נעשה עתיק לבריאה שנעתק וגבוה מבריאה ואינה באה בהתגלות בעולם הבריאה שאפילו מבחי' ביום ההוא הוא בבחי' העלם והסתר. ומה שנאמר אסתיר פני שכן נקרא מל' דאצי' לפי שמקבלת מכל הי"ס (=י' ספירות) ממל' דכתר דאצי' נעשה כתר מל' וממל' שבחכמה נעשה חכ' שבמל' כו'"
"וברוח שפתיו ימית רשע." - נס פורים תשי"גמשיח נאו
חב''דניקים..חיים שלמה




האם משה רבנו קבור במערת המכפלה?חלמישניק
דעת הרבי: זה מחלוקת המדרשיםאנונימי (פותח)אחרונה
(אג''ק חלק' יט עמ' קו אגרת ז'קל).
| |
|
|
|
ז' אדר: "משה רבינו לא מת"!משיח נאו
יואוו אהבתיחשבשבתאחרונה
כבוד המשיחאנונימי (פותח)
לקשב היקר - וידאו בו מלך המשיח מסביר על הפנייהבן ציון גגולה
מי אמר בא כבר???חיים שלמה
עד מתי?אויש
מכיוון ש...חשבשבת
..מה שאלת שלא ענו לך?מושיקו
מה ענית שלא שאלו אותך?אנונימי (פותח)
מה הקשבר בין אחד לשלושחשבשבת
אם ממש אכפת לךמושיקואחרונה
סיכום שיחה של הרבי לפרשת תרומהיהודה.
שלחו לי פעם מסמך בעניין צורת המנורהיהודה.
מעובד לפי לקו"ש חכ"א תרומה ג' (אות ח - י"יהודה.אחרונה
ציור המנורה - באלכסון
בנוגע לצורת המנורה, הרמב"ם ציירו (בפירושו על המשניות) באלכסון. דהיינו, ששת קני המנורה צוירו כשהם נמשכים (מהקנה האמצעי) כלפי מעלה – בקו ישר אלכסוני (ולא כחצאי קשת כפי שיש מציירים).
ולמרות שאפשר לומר בדוחק גדול שזה שהרמב"ם ציירם באלכסון, זהו לפי שרצה 'להקל על הציור' – מכל-מקום כותב רבי אברהם בן הרמב"ם ש"ששה קנים.. נמשכים מגופה של מנורה לצד ראשה ביושר כמו שצייר אותה אבי מרי ז"ל, לא בעיגול..". וכמו-כן בפירוש רש"י על התורה (פרשתנו כה, לב) נכתב במפורש שהששה קנים "באלכסון נמשכים ועולין".
והנה, בעל המשנת חסידים בספרו 'מעשה חושב' (פרק ז') כותב שנראה לו שהששה קנים "נמשכין בעיגול", ומבאר, שלמרות שמרש"י מוכח שהיו באלכסון, אך כיוון שהרמב"ם "לא הזכיר תיבת אלכסון, אלא כתב ונמשכים ועולים", מסתבר לומר שדומים הם לגלגלי הרקיע שנמשכין בעיגול.
אומר הרבי: לאחר שנתגלה גוף כתב-יד-קודש של הרמב"ם, ועדותו של בן הרמב"ם בזה – בטל היסוד ובטל הבניין של בעל המשנת חסידים שכתב בפשטות שששת הקנים "נמשכין בעיגול" כשהוא מסתמך, בין השאר, על סתימת לשון הרמב"ם, שהרי בידינו עדות של בנו רבי אברהם, כאמור.
ואם כך, ראוי להחזיר עטרה ליושנה ולצייר את המנורה באלכסון כדעת
רש"י והרמב"ם בגיליונות וב'בלאנק' של מוסדות חינוך וכדו' (וכן כדאי גם
לעשות את החנוכיות לימי החנוכה גם-כן.
ויש להוסיף:
הרב יוסף קאפח ז”ל,
שחשף את ציור מהמנורה של הרמב”ם, ובהערותיו על פירוש המשניות להרמב”ם כתב “ולא כפי
הציור הנפוץ שהועתק משער טיטוס, וכבר הוכח שהוא מזויף, שהרי בברייתא איתא שיש לה רגליים,
ובציור הנפוץ יושבת על בסיס רחב ועוד ועוד סתירות”. ובמקו"א כותב הרבי: “נוסף לזה שציור המנורה שעל שער טיטוס אינו מדויק כלל,
הרי זה נעשה כמובן, כדי להראות ולבטא את השליטה והממשלה של רומי על היהודים ר”ל, עד
שחקקו שם בכמה מקומות את התיבות “יודעא קפוטא” (יהודים שבויים), והיו זמנים שבהם היו
מכריחים יהודים לבוא להשער, שיראו את הכתוב ורשום שם, בכדי להשפילם וכו’ וכו’...
ויש עוד הרבה להאריך ואכ"מ.
בעז"ה שבוע הבא אכתוב סיכום לשיחה פר' תצווה חכ"א שם מדבר הרבי בעניין דומה בנוגע לכתיב "קודש לה'" על הציץ בביהמ"ק. בל"נ.
שיחה של הרבי על עבד עברי - משפטיםיהודה.
עונש הרציעה – על מעשה אונס ?!
תמצית שיחה לפר' משפטים (לקו"ש חי"א)
דיני עבד עברי נחלקים לשני סוגים: האחד – 'מכרוהו בית-דין', כלומר, גנב הנתפס בגניבתו ואין בידו להחזיר – בית-דין מוכרים אותו לשש שנים[1]. והשני – 'מוכר עצמו', כלומר, אדם המוכר את עצמו לעבד מצד קשיים כלכליים.
ובשניהם, אם לאחר שש שנים חפץ העבד להישאר עוד אצל אדונו (באומרו "אהבתי את אדוני את אשתי ואת בני") – רוצעים את אוזנו הימנית במרצע, ומזכירים לו שיהודי צריך להיות עבד רק של הקב"ה[2].
וצריך להבין: מדוע מגיע לעבד עונש שיש בו ביזוי כה גדול ומום כרציעה, הרי מדובר כאן (בדרך-כלל) על אדם שדלותו העבירה אותו על דעתו, וגנב כדי להשקיט את רעבונו ורעבון בני ביתו ? כמו-כן יש לשאול גם בנוגע ל'מוכר עצמו' שעשה זאת מצד שעניותו הציקה לו עד כדי כך שעשה מעשה בניגוד לטבעו וקיבל על עצמו את מרות האדון ?
ועל-דרך-זה כשרוצה[3] עכשיו להישאר אצל אדונו – אין להענישו עד כדי כך, שהרי אנוס הוא מצד אהבתו הטבעית לאשתו ובניו (כפי שטוען "אהבתי.. את אשתי ואת בני"), ואם ישוחרר מעבדותו – יהיה מוכרח להיפרד מהם.
מבאר הרבי: כשאדם גונב, סביר להניח שעשה זאת באונס עקב מצוקתו הכספית, ואכן על כך אין להענישו בעונש חמור של רציעה[4]. ומובן איפוא, שאדם אמור להתבייש בגניבתו (שקרתה מתוך אונס), וכשנמכר לעבד ומתפרסם הדבר שנמכר לעבד בשל גניבתו, הרי הוא מצטער ומתחרט על-כך כל זמן שהותו אצל האדון ומצפה לשחרורו.
אך עבד זה שבעת שחרורו (לאחר שש שנים) חפץ הוא להישאר עבד אצל אדונו ומסרב לצאת לחירות – הרי מגלה הוא בזה למפרע שאינו מתבייש בגניבתו. ואם-כך, סופו מוכיח על תחילתו שעבר על הציווי "לא תגנוב" וגנב מצד תכונתו הרעה ולא (רק) מצד דוחקו, ומשום כך נרצע כעת על פעולת גניבתו בעבר.
בהתאם לכך יש להסביר גם בנוגע ל'מוכר עצמו', שאמנם בשעת מעשה אין להענישו ברציעה, כיון שהוא אנוס מצד דוחקו. אך כשלאחר מכן מסרב הוא לצאת לחירות – מתברר למפרע שכשמכר את עצמו מתחילה היה זה מרצונו הטוב שלא כל-כך אכפת לו להיות עבד, ועל-כך יש לעונשו. שכן אמנם מצד אהבתו לאשתו ובניו הוא אנוס, אך מכך שאומר גם "אהבתי את אדוני", הוברר הדבר שמלכתחילה לא היה אכפת לו להימכר לעבד[5].
***
ועל-פי-זה תתורץ שאלה נוספת, והיא: מדוע אומרים שטעם רציעת עבד שנמכר בגניבתו הוא משום ששמע "לא תגנוב" (ולמרות זאת הלך וגנב), לכאורה מתאים יותר לומר שהטעם לרציעתו הוא מפני ששמע "כי לי בני-ישראל עבדים" ולמרות זאת הלך וקנה אדון לעצמו באומרו עכשיו "לא אצא חופשי" ? ולפי הנ"ל מובן: היות שסירובו עכשיו הוא בשל היותו אנוס (מצד אהבתו לאשתו ובניו), לפיכך, יש לעונשו על זה שגנב דווקא – היות שסופו מוכיח על תחילתו שגנב מצד תכונה רעה שבנפשו.
ועל-דרך-זה יש לומר ב'מוכר עצמו' שהוא נענש ברציעה על כך ש"הלך וקנה (מלכתחילה) אדון לעצמו", ולא על כך שאומר כעת "לא אצא חפשי" – מפני שכעת הוא מוכיח על תחילתו, ואם-כן יש לעונשו על כך שקנה מלכתחילה אדון לעצמו.
אחת החזקות...חשבשבתאחרונה
בהתאם לבקשתYYYחשבשבת
חסידי גור=חיות אדם!משיח נאו
בס"ד
חסידי גור ידועים לכולנו כבריונים מנוולים ולא מהיום!
אז כהמשך לכל מעלליהם הרעים במשך השנים, הללו בחרו הפעם, במהלך השבתות האחרונות, להפעיל את שיטות הטרור הידועות שלהם נגד חסידי חב"ד בערד.
http://rotter.net/forum/scoops1/38462.shtml
http://news.walla.co.il/?w=/1/1630639
נא למסור לי כתובת ואני ילך לדבר איתםבן ציון גגולה
הי... לא לריבשירק
עלק אהבת חינם!!no name102
<בקשה>אלעד
בעז"ה נחפש...חשבשבת

תחפש במפתח האגרות..גל עיני
אודה לך מאוד אם תמצא לי את המקוראלעד
מקורות ..חשבשבת
טעות...חשבשבת
סורי הכוונה לליקוט ז וח' ששם הרייץ מדבר על ציור ונראה לי עמ' 236שיחה לפר' יתרו - העילוי במתן תורהיהודה.
לראות אלוקות ולשמוע גשמיות
תמצית שיחה לפרשת יתרו (לקו"ש ח"ו)
אחד התיאורים שהתורה מפרטת בנוגע להתרוממות בזמן מתן-תורה הוא בפסוק: "וכל העם רואים את הקולות ואת הלפידים". ובפירוש פסוק זה ישנה מחלוקת בחז"ל: רבי עקיבא סובר שבמתן-תורה היו במצב של "רואין (את) הנשמע, ושומעין (את) הנראה", היינו, שאת הקולות (שבדרך כלל נשמעין) – עם ישראל ראה, ואילו את הלפידים (שבדרך כלל נראין) – עם ישראל שמע. לעומתו, סובר רבי ישמעאל שהיה זה באופן של "רואין (את) הנראה, ושומעין (את) הנשמע"[1].
וכאן יש להבין: ידוע הכלל שהקב"ה אינו עושה נס לחינם ("למגנא"), ואם-כן בהכרח לומר שנס זה לרבי עקיבא (שרואים את הנשמע וכו') – היה חלק מהעניין של מתן-תורה[2], היינו שכתוצאה מההתעלות שמתן-תורה פעלה בעם ישראל – הם ראו את הנשמע ושמעו את הנראה.
ועל-דרך-זה בנוגע לשיטת רבי ישמעאל בהכרח לומר שעניין זה (ששומעין את הנשמע וכו') נגרם כתוצאה מההתעלות של מעמד נשגב זה. וצריך עיון: שהרי לשיטתו ששמעו את הנשמע וכו' היה זה דבר טבעי, ומהו איפוא החידוש בזה בנוגע למתן-תורה ?
הדבר יובן על פי החילוק בין ראיה לשמיעה: כשאדם רואה מַשהו הרי הוא מתאחד ומזדהה עם הדבר, ולכן, אף אחד לא יצליח לשכנעו הפוך ממה שראה[3]. לעומת זאת, כשמישהו שומע משהו – יהיה אפשר לשכנעו הפוך ממה ששמע, ואף לגרום לו לשנות את דעתו. זו הסיבה שאנחנו מתאחדים עם גשמיות העולם, כי הדברים נתפסים בעינינו. רוחניות לעומת זאת, רחוקה מאיתנו, לפי שאין אנו רואים זאת במוחש. אנחנו יכולים רק 'לשמוע' על זה ולהבין את זה.
זהו איפוא החידוש שנפעל בעת מתן-תורה לפי שיטת רבי עקיבא: לפי שעם ישראל זכו לגילוי נעלה של עצמות הקב"ה (בחינת "אנכי"), דבר זה רוממם עד כדי כך שהם קיבלו ו'תפסו' אלוקות (רוחניות) באופן של ראיה במוחש – "רואין את הנשמע". ובמילא גשמיות העולם נתפס אצלם במציאות ששמעו והבינו אותה – "שומעין את הנראה".
לעומתו, רבי ישמעאל סובר שכשם שהמטרה והחידוש של מתן-תורה היה להוריד ולהמשיך גילוי אלוקות למטה[4], כך גם העולם בזמן זה היה בגדריו שלו וכן עם ישראל עמד בגדריו והגבלותיו[5], אך בד בבד חדרה האלוקות בגדרי העולם והטבע, עד כדי כך שהביא אותם לידי ביטול בתכלית לאלוקות (שלכן "וינועו ויעמדו מרחוק").
***
והנה, גם על הפסוק "וידבר אלקים את כל הדברים האלה לאמר" חולקים רבי עקיבא ורבי ישמעאל[6]: רבי עקיבא סובר שעם ישראל השיבו על כל הדברות של הקב"ה שהם יצייתו לציוויים אלו, "על הן (מצוות עשה) – הן, ועל לאו (מצוות לא-תעשה) – הן". לעומתו, רבי ישמעאל סובר שעל מצוות עשה השיבו "הן", ועל מצוות לא תעשה השיבו "לאו" (היינו שהם לא יעשו איסור זה).
ולכאורה, מהו תוכן מחלוקתם ? הרי בסופו של דבר בשני האופנים הם התכוונו לומר שלא יעשו את האסור, ומהו איפוא ההבדל בין אם ענו "לאו" (שלא יעשו את האיסור), ובין אם ענו "הן" (שהם יקיימו את הציווי, שלא לעשות איסור זה) ?
ועל-פי הנ"ל יש לומר שדעותיהם אלה קשורים לתפיסתם באם רואין את הנשמע וכו' או רואין את הנראה וכו': לשיטת רבי עקיבא שהמעלה היא דווקא בהתרוממות ויציאה מגדרי העולם, סובר כאן שתמיד ענו "הן" (גם על מצוות לא-תעשה) – כי הדגש הוא בציווי הכללי (השווה בכל המצוות) של הקב"ה. ולכן, על כל דבר השיבו בחיוב, שהם יקיימו את הציווי של הקב"ה (בלי 'לרדת לפרטים' איזה סוג מצוה זה).
אך לשיטת רבי ישמעאל שהמעלה היא בכך שהעולם כפי שהוא בגדריו הטבעיים יקבל ויקלוט אלוקות, סובר כאן שעל מצוות עשה – השיבו "הן", ועל מצוות לא-תעשה – השיבו "לאו", כי הדגש הוא בפעולה וזיכוך של כל מצוה פרטית באדם ובעולם. ולכן במצוות עשה – הם הכירו בעניין החיובי ("הן"), בטוב ובמעלה שבהן, ולעומת זאת במצוות לא-תעשה – הם הכירו בעניין השלילי שבאיסורים אלו ("לאו")[7].
[1] ומה שנאמר "רואים.." – הכוונה ללפידים המוזכרים בהמשך.
[2] ולא נס בפני עצמו.
[3] ולכן ההלכה אומרת שבדיני נפשות "אין עד נעשה דיין", כי הוא כבר לא אובייקטיבי, ברגע שהעד ראה את המקרה, הריהו לא יוכל להפוך בזכותו.
[4] ככתוב "וירד הוי' על הר סיני" – "ואני המתחיל" (מדרש).
[5] "רואין הנראה ושומעין הנשמע".
[6] שהרי בדרך כלל כשכתוב "וידבר ה' אל משה לאמר" הכוונה שמשה ימסור דברים אלה לבני ישראל. אך אצלנו במעמד הר סיני, הרי כולם נכחו שם (וכן גם כל הנשמות שבכל הדורות. פרקי דר"א פמ"א).
[7] כפי שבמצוות יש שני עניינים: א. קיום הציווי של הקב"ה (ובזה אין חילוק בין מצוות עשה למצוות לא תעשה). ב. איך שהמצוות פועלות זיכוך בכוחות מסוימים באדם, שבזה יש הבדל בין המצוות. ואם-כן, רבי עקיבא סבר כאופן הא', ורבי ישמעאל סבר כאופן הב'.

