שרשור חדש
גלגולו של סיפור שלא היה ולא נברא, אלא צמח מתוך קומיקס ישןshaulreznik

 

מעשה בחייל חרדי/מודרן אורתוקוס/לא דתי שהקפיד על נטילת ידיים, גויס למלחמת קוריאה/מלחהע"ש וניצל

http://www.shturem.net/index.php?section=artdays&id=296

מה נזכרו בזה?דשא סינטטיאחרונה


נרגעתי כשראיתיAbale
שזה פורום יבש
ביי
ספרים של רב הלל או של רב אייזיקדן דן דן

ספר של מי מומלץ יותר לקנות?

כוונתי מה מעשיר יותר:

בהסברה, בבהירות, בזוויות ובסגנון שונה מהמוכר בחבד

אשמח לתשובה זריזה, אם מישהו יודע... וגם אם יוכל להרחיבבב

פשוט מעצבןיוסי כץ
אין התוועדויות
הרב נוטיק...מוקצנת

אפשר לעשות אולי שרשור החלטות טובות?

אז עידן הקורונה הפך את כולם לחבדניקים שישנים בבית?מושיקו


ואת החבדניקים להפר ככללים ולשתות בבית.....פיצוחית


מאומתים או מבודדים לא בבתים פרטייםפיצוחית

למרות שאני יודעת על כאלה שבצום ורק בלילה או בשקט יורדים לסוכה ואז זה מלא צום וזה מסוכן להם..

או שמנסים או ניסו להתפנות למלוניות קורונה (מי שמאומת, לא מבודד) וכמה שיותר מהר..

 

אה.הנורמלית האחרונה
יש לי מה לספר לך, לא פה
למה?ברגוע


כי?.ציף
נשארים יותר בביתמושיקו

בגלל בידוד או תם בשביל ריחוק חברתי
(פחות  חגיגות משפחתיות)

אני גם ככה היחיד מהבית שלי שישן בסוכהמבקש אמונה


מה הקשר?ק"ש
זה נכון רק על מי שאין לו סוכה שלו. למי שיש סוכה שלו, לא היתה השנה שום סיבה לבטל עשה מדאוריתא של שינה בסוכה.
איפה דאורייתא??אבוקת סוכר
בסכת תשבו שבעת ימיםק"שאחרונה
ופרשו חז"ל 'תשבו - כעין תדורו'. מבואר בגמרא ונפסק בכל הפוסקים (כן, גם בשו"ע הרב!) שזה כולל שינה.

אדרבא - שינה חמורה מאכילה. באכילה מה שאינו קבע, כלומר פחות מכביצה ממיני דגן, או אפילו סעודה שלמה משאר דברים שאינם דגן - מותר לאכול מחוץ לסוכה (אמנם מידת חסידות להחמיר). לעומת זאת שינה, אפילו שנת עראי - אסורה מחוץ לסוכה.
חברים, איך מתבטא במעשים הפתגם "מלכחילה אריבער"?מבקש אמונה

תודה רבה ושבוע טוב

אין פה אף אחד שיענה?מבקש אמונה


אתה מעוניין בהלוואהמושיקו

אתה הולך ישר להצעה הכי גבוהה שאתה רוצה.

אתה רוצה לארגן מנין בחוץ ובמקום לנסות לגשש בדרכים הרגילות ואם הן לא מסתדרות לארגן אותן עם עזרה שלא דרך  הרגילה.

הפתגם אומר ללכת ישר לדרך הלא רגילה

או במילים פשוטות, למעלה מהמקובעותמושיקו
תודה!! זה רק במצוות או גם בסתם ענייני העולם?מבקש אמונה


אין הרבה הבדלמושיקואחרונה

עניני העולם הם סוג של עבודת ה' להעלות את החול.

 

מצוות זה אותה עבודה רק בקדושה

מטבע מהרבישיח סוד
יש אפשרות כלשהי להשיג כיום מטבע מהרבי? כמובן שיהיה אמין.
(לא כולל הגרלות פעם ב.. ומכירות פומביות)
ניסינו באמריקה, ניסינו פה... לא מוצאים.
ולא את המטבע המותך שעושים...
אותנטי. יש להשיג?
אפשרי, בקראון הייטס לא חסר משפחות שיש להםמושיקו

רק למצוא ולשכנע

לשכנע זה לא בדיוק "רק"...דמעה שקופהאחרונה


אני חייבת סרטון על חייה האישיים של הרבנית חנה.058

מישהו יכול לשלוח לי ?? לא סרטון מהיוטיוב כי זה לא ייפתח אצלי בחסימה

כן אבל זה באנגלית.058אחרונה


מדוע הורה הרבי לרב שטיינזלץ לעברת את שם המשפחה?shaulreznik
לכאורה, שם משפחה זה משהו משני וכלל לא מעוגן בהלכה או בקבלה. כמו כן, פעמים רבות הרבי נמנע מלעברת שמות פרטיים (למשל, לאישה שקראו לה Inga הרבי אמר שניתן לפרש זאת במשמעות של עונג, ושאין צורך לעברת).
30 שנה לשיחת הרבי בענין הנבואה בפרשת שופטיםמושיקו

החוברתמושיקואחרונה
חבר'ה מי שרוצה מזוזות מסופר חבדי מוכר ירא שמייםחיים דבר יקר
תרגום מישהו?הָיוֹ הָיָה
 
העתקה משרשור עתיק כאן, תחת הכותרת דעותיו של הרבי על תורת הרב קוק. מישהו יכול לתרגם?
הו וואואריק מהדרום

מסתבר שדעת הרבי על הרב קוק, הרב הראשי הרשמי של ישראל (כנראה הכוונה לארץ ישראל, פלשתינה דאז) היתה שהרב קוק מנסה לערב יותר מידי דברים יחד, פילוסופיה, משפט, מיסטיקה, יש יותר מידי סתירות במשנתו, מנהיג לא צריך לבלבל את השכל יותר מידי.

אתה רציני?הָיוֹ הָיָה

האמת, במחילה על ההטרחה, אשמח לתרגום מדוייק ממש, אם אפשר מילולי זה יהיה מעולה.

 

 

(ואם לא בא לך כאן - אז באישי..)

את הביטוי "confuse the mind"אדם כל שהוא

שתרגמת "לבלבל את השכל", גוגל תרגם לי "לבלבל את הנפש".

אני לא יכול לערוב לדיוק התרגום, אבל ההבדל בין התרגומים גדול מאוד.

לבלבל את השכל, זו ביטוי [לא מאוד מכבד], שמשמעותו להגיד שטויות.

לבלבל את הנפש, פירושו כפשוטו, ליצור בלבול בנפש. ובהקשר הזה, עירוב הדברים השונים יוצר בלבול בנפש אצל השומעים.

גם המילה lawאריק מהדרום

כנראה הכוונה ל"הלכה" ולא ל"משפט".

איזה שרשור ומה מקור הטקסט הזה?מושיקו
לא יודע מה התרגום, אבל דעתם של אדמו"רי חב"ד על הרב קוק ידועהמושיקו

הם לא סברו כמותו אבל היה כבוד הדדי מאוד גדול גם ובעיקר בגלל שהרב קוק היו בין אלו שפעלו להציל את הרבי הריי"צ ממוות כשאסרו אותו בשנת תרפ"ז.

וכשהרבי הריי"צ ביקר בארץ שנתיים לאח"כ הוא הגיע להודות לו על כך.

 

אתה בטוח שזה אמיתי?דמעה שקופה


לא הצלחתי להבין מה הקושיפלונפון מירוסלב

הרבי מחב"ד לא הסכים עם השיטה של הרב קוק, כי יש יותר מדי רוחב של דברים שקשה לתפוס.

ובאמת בפועל, תלמידי הרב קוק, לא עושים עניין מהשיטה שלו בפילוסופיה, בשירה וכו'.

יש מעט מאוד, מתי מעט, שעוסקים בצדדים האחרים של מרן הרב זצ"ל.

 

לא יודע לגבי סתירות וכו', אני אישית לא נתקלתי, בעיקר כי אני סולד היום מפילוסופיה (מכל מיני סיבות), אבל ברור שבישיבות לא מלמדים את הדברים האלה. גם את השירה של הרב, מי לומד?

אפילו מי שמעיין ומרפרף, בטח לא לומד בעומק.

בקושי את אורות הקודש לומדים 🤷‍♂️

מה המקור לזה?און17


מה הקשר של הקישור הראשון?הָיוֹ הָיָה


המשפט נאמר על מחבר הספרמושיקו


אדס. אותו סופר בסוף עזב את הרפורמיםמושיקו
דבר שמלמד מה הוא באמת..
ומה הוא נהיה?הָיוֹ הָיָה


אורטודוקסימושיקו
סטייל הרב ריסקין
תודהאון17


בטח לא מדויק, אבלדעתן מתחיל

~ ~ 

דיברנו על מנהיגי דת בישראל, במיוחד הרב הראשי הקודם, (הרב) אברהם יצחק קוק, בהזכרת השם הזה הרבי נענע קלות בראשו בלי לומר מילה. הרגשתי שהשתיקה שלו היתה דרך לביטוי חוסר הסכמה (/אישור) בלי לעבור על המצווה "לא תדבר רע", ושאלתי האם הוא לא שותף להערכה (/הערצה) שלי לרב קוק.
הרבי נענע ראשו בעדינות. "הוא ניסה לערבב יותר מדי יחד". פילוסופיה, מצוות (/חוקים), תורת הנסתר - היו יותר מדי פרדוקסים בהוראה שלו. מנהיג לא צריך לבלבל (/לבלגן) את השכל (/תודעה, צורת הלשון נקיה ולא כמו שהיא נשמעת בעברית) יותר מדי.

~ ~

הָיוֹ הָיָהאחרונה

יש"כ.

מתי כבר אלמד להפסיק עם הויכוחים הדביליים האלהאריק מהדרום

שוב בשבת עם זוג חב"דניקים מזדמנים תמימים כאשר האחד ניסה לשכנע אותי ביתר שאת שאם רק אחשוב שאני המשיח אז כל החיים שלי ישתנו לטובה כי כל יהודי יש לו נקודת משיח ואילו אני מנסה לשכנע אותו שאם אחשוב שאני המשיח סביר יותר שיאשפזו אותי במחלקה פסיכיאטרית ושזה לא ישנה את חיי לטובה.

 

אולי ארבע דקות שלמות כל הויכוח המיותר הזה, אבל הי, עמיחי זכה בשתי חוברות של ספריית מחניים, והוא אוהב סיפורי צדיקים.

בסוף עמיחי ישתכנעמושיקו

ואז הוא גם יהי' משיח וגם  (עמי)חי

גם אני גדלתי על ספריית מחנייםאריק מהדרום

לצד ספרי האחים גרים, ברוך ה' לא יצאתי משיח.

סיפרת לו על נסיון של מדרגת חיה שבנפש? 🤭פלונפון מירוסלב


לא אבל אני בטוח שהוא יגיע לזה מתישהו כחב"דניקאריק מהדרום

בתניא או כלח ספר אחר.

תקווה שיגיע לזה בלימוד, לפני הצד המעשי של זה פלונפון מירוסלבאחרונה


אתר עם תכנים לתשעת הימיםרעיה ואם בישראל

מוזמנים להכנס ולמצוא תכנים לתשעת הימים ובכלל

 

בקישור :

 

חויה של מקדש

דרושים חבדניקים אצלנו בגבעהמעלה אלישע.

גבעת מעלה אלישע ע"ש אלישע הנביא מחפש חבדניקים

נגמרו כל פעילי ארץ ישראל שצריכים חבדניקים?מושיקו
כן, כנראה שנגמרו וחיבים חבדניקים.אדם בכיראחרונה


ביום רביעי זה קורה!מושיקו
סיום הרמבם העולמי!!

מסיימים מחזור של 3 פרקים ושל פרק אחד.

זו ההזדמנות להצטרף!!
יש ניוזלטר מומלץ לשלושה פרקים?אריק מהדרום


כדאי לשאול מישהו שעובד או עבד ברמבם היומימושיקו
המציקים האלה מהתחנה המרכזית?אריק מהדרום

לא לא, אני רוצה דווקא מחב"ד.

אז תפתח ספר רמבם לעם ותלמדמושיקואחרונה
אפשרי גם בחוברות הצבעוניות 'דבר מלכות'.

רמבם עם פירוש בלי קישוטים מיותרים.
ג' תמוזאריק מהדרום

כנראה תאריך שאזכור אותו לנצח כי הוא יום ההולדת של הבת שלי.

מושיקו
מזל טוב!!
אגב יש בעיהאריק מהדרום
כי היא נולדה בג' תמוז רק לפי רש"י ולא לפי רבינו תם, בין צאת כוכבים אחת לשניה, אבל בעצם איזה משמעות יש אם היא נולדה בג' תמוז או בב' תמוז? הרי בין כה אלה שני תאריכים סתמיים, אבל אולי יש משמעות נסתרת? יש דברים שנכסים מעינינו.
גם ככה בחבד מניחים חודשיים לפני הבר מצווהמושיקו

בהנחה ואני מניח נכון שאתה מניח שהיא תניח.

 

נ.ב.בהנחה והנחה שהנחתי לא נכונה, נרות מתחילים להדליק גם ככה בגיל 3

אני מניח שהנחתך יכולה להיות נכונהאריק מהדרום

בהנחה שהיא תניח שעליה להניח על פי תורת אימה.

 

אגב ההורים שלי באו לבקר היום, אמרתי להם את שהציר בדלת הנוחיות נפל מהמזוזה ככה שזה פחות נוח, אבא שלי שאל האם יש לנו מזוזה בנוחיות ועניתי שיש לנו אפילו שתיים כאלה וגם משקוף, אבל הבעיה היא שחלק החיצוני נפל, לכן לחבר אותו למזוזה יותר בעיה מהחלק הפנימי.

חזק ידידי, חזק..הָיוֹ הָיָהאחרונה


חייבת עזרה בבקשה!!!!חמסה חמסה
בס"ד

שלום וברכה!
כבר שנה שלמה אני מתחבטת עם עצמי לגבי דרך עבודת השם שלי. הושפעתי מאוד מחבד בשנים האחרונות בזכות הכירות עם חסידי חב"ד. ברוך השם יצא לי ללמוד הרבה חסידות השנה. בעיקר שיחות של הרבי מליובאוויטש ותניא. התורה הזו פתחה לי את העיניים. היא נתנה לי חיים!!! אחרי כל שיעור חסידות אני לומדת דרכים שונות בהנהגת השם ועבודת השם ומתפעלת ונפעמת. תמיד מחכה לשיעור הבא כל כך!!! צמאה נפשי לדבר אלוקים חיים!!! התאהבתי!!!
עד כן ברוך השם הכל נשמע אידיאליסטי ויפה. אבל אני מרגישה שאני קרועה בין שני עולמות.

אפשר להגיד שגדלתי (ועדיין גדלה) בציונות הדתית. לצד כל ניגוני חב"ד שמהווים חלק עצום ועמוק בחיי, אני נראית מתנחלת של השמחות!! (מבחינה חיצונית). זה מבחירה. אני אוהבת להתלבש ככה כי זה מקנה לי תחושה של שחרור שעוזרת לי להכניס את השם לחיי!!
גם ההשקפה שלי די דומה לציונות הדתית בהקשר של ארץ ישראל. בעזרת השם בלי נדר לא אצא מהארץ לא למטרת לימוד תורה או נישואין. גם לעולם!!!!!! לא אוותר על מילימטר מאדמת הארץ! ואני מאוד תומכת בהתנחלויות ואפילו במאחזים של נוער גבעות.
אני לא יודעת מה היחס של חב"ד לזה.
מצד שני,
אני לא יודעת מה היחס שלי לציונות. אני יודעת שחב"ד דוגלת בציונות, אבל לא כמו שהציגו לי אותה...
עד כמה שאני מבינה אותך חב"ד לא תומכים במדינה בגלל מאוד "כוחי ועוצם ידי" כזה...
אני לגמרי מסכימה שהמדינה מתנהלת בצורה מחרידה ושלא כשורה (כשורה= דרך התורה והמצוות כמובן). אבל זה לא הדבר שימנע ממני לעשות שירות לאומי לדוגמא.

עוד דבר לדוגמא שלא מסתדר לי (ויכול להיות מאוד שאני טועה) זה שחסידי חב"ד לומדים רק את תורת חב"ד ולא לומדיםם נגיד את תורת רבי נחמן או הרמח"ל וכו'.
אני *לא* מסוגלת להתייחס לתורה הזאת בלבד! לעניות דעתי, יש מה ללמוד מהרבה זרמים ולא רק מהאדמו"רים של חב"ד ורש"י ורמב"ם...

חשוב לי לציין שיש לי תחושה חזקה שבועטת בי - יש לי קול פנימי שדורש ממני לחקור את הכיוון של חב"ד ולא אתעלם ממנו כי הוא פשוט חשוב מידי ונמשא שם כל כך הרבה זמן.
דווקא עכשיו - בהילולא של הרבי - אני חודבת שאני יכולה לקבל עזרה ושזו שעת רצון!!

יש עוד הרבה דברים שלא מתסדרים לי אבל אלו כמה דברים...

ועוד שאלה קטנטונת שאשמח לקבל עליה תשובה - מה היחס שבעלי תשובה חב"דניקים מקבלים בשידוכין? האם הם חלילה סוג ב'?

תודה מראש!!!
אני חושבת שאת צריכה רב שיכוון אותך לדרך בה חשקה נפשךפלונטר 1

אין כמה תורות.. חסידי חב"ד הולכים לפי הדרך שהתווה להם הרבי זה לא אומר שלכן הם לא ילמדו דבר אחר, ממש לא! זה רק גישה אחרת.

למעשב בעלי תשובה הם נחשבים סוג ב' כמעט בכול מקום גם אם לא מדברים על זה לכן גם בחב"ד למרות שהם נראים פתוחים וזה. בד"כ גם חבדניקים יוצאים רק עם חבדניקים או עם מקורבים לחסידות. 

ולפלונטר 1.. רק עכשיו ראיתי את התגובה שלךקולמוס הנפש.

אז כמו שכבר כתבתי, לא יודע איזה ''חב''ד'' אתה מכיר.. אבל המילים שאמרת ממש לא נכונות.. ואני יכול להבטיח שזה כך..

חוזרים בתשובה מקבלים יחס מצויין! אין הבדל ביניהם לבין אחרים בשום אופן.. אני מתבייש מלחשוב שהמצב היה כמו שתיארת.. חס וחלילה, רחמנא ליצלן.. (אולי נשמע שהגזמתי.. אבל מצב שבו מתייחסים לחוזרים בתשובה כ''סוג ב', '' הוא מצב מזעזע, שאני מקווה מאד שלא יהיה קיים בשום מקום, וכמעט בטוח שלא קיים בשום מקום אצל חסידים של הרבי.

דיברתי על מצב של שידוכים. בד"כ ברור שמלכתחילה לא יקחו חוזרפלונטר 1

בתשובה לא משנה עד כמה הוא צדיק. בכול מקום אוהבים מאוד בעלי תשובה אבל בשידוכים זה אחרת. לא שאני חושבת שזה מצב תקין.

אז כמו שכתבתי קודם, זה אולי דבר נוראיקולמוס הנפש.

שנהוג בהרבה מקומות ומגזרים, ואני חוזר בי ממה שאמרתי שבחב''ד זה כלל לא נמצא.

אבל לעומת שאר ה''מגזרים'', זה מצומצם לפחות לחצי, או אפילו פחות מכך.

רק רציתי להעיר כמה דברים..קולמוס הנפש.

ב''ה, יחי המלך המשיח.

בקשר לארץ, ולציונות

משום מה ישנה טעות, שמי שהארץ חשובה לו הוא ציוני, ומי שהוא ציוני הארץ חשובה לו, ולכן רציתי להדגיש, שהעניינים האלה כלל לא קשורים, לא יודע למה הבנת שחב''ד דוגלים בציונות, כי חסידות חב''ד לכל דורותיה, דוחים מכל וכל את הציונות, ואדמו''רי חב''ד נלחמו בצורה מאד חזקה בציונות.

אך בקשר לשלימות הארץ וכו', ידועה השיטה של הרבי, ובעצם השיטה של ההלכה והתורה בעניין הזה, שאסור לוותר אפילו על סנטימטר מאדמת ארץ ישראל, ואפילו דיבורים על ''מסירת שטחים'', מהווים סכנה ממשית לחיי היהודים בארץ.

 

לגבי לימוד תורת חב''ד, זו תהיה טעות גדולה לאמר שחסידי חב''ד לא לומדים נגלה וכד', כי הרבי אומר במפורש ללמוד שני שליש יום נגלה, ושליש חסידות, אבל באמת כשאנחנו לומדים חסידות, אנחנו מתמקדים בעיקר\רק, בחסידות חב''ד, לא כולם יודעים, אבל הספריה של חסידות חב''ד היא ענקית!!! יש מאות ספרים ששייכים רק לספריה של חב''ד, ובתור חסיד חב''ד, לפני שאלך ל''תורות'' אחרות, אסיים קודם כל את תורת החסידות שלי, ובפרט שרוב תורת החסידות של חסידויות אחרות כלולה בחסידות חב''ד, (זה נקודה בפני עצמה, ולא נתדיין על זה כעת.).

 

עוד עניין, בתור חסיד של הרבי, היה קשה לי קצת לראות ''יום ההילולא'' של הרבי, והייתי ממליץ לך לא להיות מושפעת מדעות של כל מיני אנשים על ה''משוגעים שמאמינים שהרבי חי וכו' '' אלא לבדוק את העניין ביסודיות בעצמך..

 

לגבי ה''שאלה הקטנטונת'' שבסוף, בדיוק אתמול חשבתי על העניין.. בהשגח''פ, ואמנם אני עדיין לא ממש בגיל, ולא יודע מה קורה בשידוכים וכו'.. אבל מבחינה של חוזרים בתשובה... החסידים של הרבי, ב''ה נוהגים כמוהו, באהבת ישראל.. ואין שום הבדל בין חוזר בתשובה, לבין אחד ש''נולד בקהילה'', ואפילו להיפך.. רק יחס אוהד, וחם, שמתבטא בהכל.. כפי שרק מבפנים אפשר להעיד.. (בקשר לנושא האחרון.. כיוון שאני כותב את התשובה בארבע לפנות בוקר.. אז אני מרגיש שהתנסחתי באופן מאד ''דהוי''.. אז תבינו מה התכוונתי.. זה העיקר..

לגבי התשובה שלך לשאלה הקטנטונתפה לקצת
צר לי אבל אתה טועה
ב"ה בחבד יש אהבת ישראל גדולה, מאוד אפילו.
אבל עד שזה מגיע לדלת של הבית שלהם, שם כבר כן מתסכלים אחרת על החוזרים בתשובה (וגם על עדות).

אז זה לא נעים לשמוע את זה
ויותר יפה ונחמד להציג שאנחנו אוהבים את כולם בכל מצב
אבל לי חשוב שהפותחת תדע שזה המצב.

ולפותחת @חמסה חמסה
שידוכים זה מאתגר בכל ציבור, לא משנה איזו דרך תבחרי לך.
אז אני לא לקחתי את זה כשיקול מעולם בבחירת הדרך שלי וממליצה גם לך, רק לדעת שזה יכול לקרות.
צר לי, אבל אני לא מסכים איתךקולמוס הנפש.

אני חבדניק מלידה, המשפחה שלי נחשבת משפחה מאד ''מכובדת'' (מצחיק אותי פשוט המילים האלה.. זה רק מוכיח את מה שאמרתי)

ויש לי ברוך ה' הרבה אחים\אחיות נשואים, ומתוכם, שלוש אולי נשואים לבנים\בנות של חוזרים בתשובה.. בלי ''יחוס'' וכל הקשקושים האלה..

אז אמנם אני חוזר בי, (לאחר מחשבה מסוימת) ממה שאמרתי שאין בכלל, או אין כמעט, כי אכן בכל מקום יש אנשים כאלה שאכפת להם כל השטויות האלה..

אבל אפשר לאמר בהחלט, שבחב''ד ה''דחייה'' של חוזב''שים היא מצומצמת לחצי מאשר שאר המגזרים, ואולי אפילו לפחות מכך..

ומי שבאמת חסיד של הרבי, לא אמור להסתכל על הדברים האלה, וההיפך, חוזר בתשובה, הוא רק מעלה נוספת..

ואניפה לקצת
חבדניקית מבית דתי, אה וגם תימניה
והייתי בשידוכים בחבד בתור אחת כזאת
אז אני יודעת מה אני אומרת לך.
ובגלל שזה פורום פתוח אז אני לא ארחיב מעבר אבל השידוכים בחבד רחוקים להיות מדוגמא אישית לציבורים אחרים, ורחוקים מלומר שהדחייה על בית לא חבדי או עדה היא חצי ממגזרים אחרים.
אז אולי את לא יודעת איך הולך בציבורים חרדיים אחרים..קולמוס הנפש.

אולי הרגשת דחייה מסויימת בחב''ד, אבל אם היית מנסה שידוכים בכל ציבור חרדי אחר.. היית מבינה מה זה דחייה..

ואני חוזר על הדברים.. חסיד של הרבי, לא אמור לראות בדברים כאלה חסרון.

וגם הדחייה שכן קיימת, מצומצמת לחצי ופחות מכך, לעומת שאר ה''ציבורים'' החרדיים..

נכון. זה קיים גם בציבורים אחריםפה לקצת
זה לא משנה את העובדה שזה קיים בהחלט גם בחבד.
יש תורת חב"ד ויש דרך חב"דמושיקו

דרך חב"ד התחילה במקור מאדמו"ר הזקן על בסיס מה שקיבל מהמגיד ומהבעש"ט.

 

הדרך נבנתה במהלך השנים וכל אדמו"ר הוסיף ועיצב את המשך הדרך עד לביאת משיח צדקנו.

 

מכיון שעל  פי הדרך היא עיקר תורת הבעל  שם טוב לכן מתמקדים בה ובדרכה.

 

יש אימרה חסידית שאדמו"ר הזקן דרש מהחסידים אמת וויתר לשם כך על חסידים מכיון שהדרך מחייבת שינוי הרגלים.

 

יש את תורת חב"ד שאפשר לקחת ממנה דברים טובים ולהבנות מזה גם במציאות נוכחית שנמצאים, זה לא סותר את הדרך.

 

לגבי שידוכים גם לפי לפי שיטת הבעל  שם טוב שהכל בהשגחה פרטית וגם טכנית לפי סדר העולם, שמשקיעים בעבודה אישית ברצינות ובאופן ברור מוצאים מישהו שמתאים.

זה הדרך העיקרית בחב"ד, הכל לפי עבודה העצמית, יש משפחות מיוחסות שמתחתנות עם בעלי תשובה, יש בעלי תשובה שמתחתנים עם משפחות מיוחסות ויש בעלי  תשובה שמוצאים בעלי תשובה כמוהם ומתחתנים איתם.

ע"פ רוב אין כללים.

 

וכפי שהזכירו בשביל לברר את הדרך כדאי לקחת רב רציני שיעזור להתוות קו ברור.

תגובהמישהו כל שהואאחרונה
תנסי או בישיבת רמת גן או אצל הרב גינזבורג. שתי גישות המשלבות בין חב"ד לציונות וגם פתוחות ללמוד ספרים אחרים וגישות נוספות.

הרבה חבדניקים לא לומדים ספרים שהן לא חבד
כמו שאמרו לי פה בפורום ֫֫֫֫֫֫֫֫֫֫"אתה מביא מקורות אני מביא שיטה" כלומר לרמחל לרמבם ולגרא אין שיטה...

אבל עדיין אפשר ללמוד מכל העולמות ללמוד חב"ד ולהיות ציוני ןללמוד רמחל...זה פשוט אומר לא להיות 'חסיד' במובן המלא של המילה אלא לסלול לעצמך את דרכך בתורה.

מי יודע מי זה היה ר' משה שניאורי?חסדי הים
אחד הבנים של האדמו"ר הזקן.דשא סינטטי

ודברי רבותינו בידנו.

 

מה שכתב האדמו"ר הריי"צ-זו הגרסה הנכונה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אגב, בשביל מה העלת את זה עם  קישור?

רוצה לדעת מי זה או לראות איזו גרסה רווחת בין החסידים?

מעניין אותי האמת עליוחסדי הים
איזה חוצפה? רצו להחרים את הגר"א??? הגר"א שהיה הרבהחסדי הים
יותר ענק משלשתם יחד לא היה מזיז לו חרם.
באת להתעמת?דשא סינטטי
עבר עריכה על ידי דשא סינטטי בתאריך ט"ז באייר תש"פ 21:54

וזה שהחרימו את החסידים ועשו להם את כל שאר הדברים זה כן בסדר?

 

ואם קראת היית אמור לקרוא ולהבין את געתו של האדמור הזקן..

מעניין אותי לדעת מה קרה באמת. לא אכפת לי לקרואחסדי הים
את הגרסה של חב"ד אבל כשראיתי את הזלזול בתלמידי חכמים, של גדול התלמידי חכמים, אז הייתי חייב למחות.

החרם על החסידים היה מוצדק מכמה סיבות. בעיקר בגלל מה שהיה כתוב בראש החרם: "עושים את ישראל כתות כתות". החסידים נפרדו מעל הקהילות האשענזיות הוותיקות ויצרו מניינים ומנהגים שונים מה שהרבה מחלוקת בישראל. שלא נדבר על איך שבחסידות עצמה יש מלא חסידויות שונות שלפעמים בין חסידויות יש מחלוקות קשות.
למיטב ידיעתידשא סינטטי

הגר"א עצמו רצה להכיר את החסידות מקרוב ובאמת ומי שמנע ממנו אלו תלמידיו שהעלילו על החסידים (כמו שהם אוכלים בתשעה באב-אבל לא ציינו שזה יצא בשבת וגם הם - המתנגדים והגר"א עצמו - אכלו)

 

 

 

ולא חסרות חוסר כבוד לת"ח גם אצל המתנגדים..

 

 

 

 

 

 

 

חוצמזה שנצא מנקודת הנחה שכל אחד חושב שהדרך שלו הי א הנכונה בעבודת ה'..

וכל הדרכים מקובלות בשביל הקב"ה.. (70 פנים לתורה, ים סוף שנבקע ל12 וכולי)

 

החרם נעשה בגלל המשכילים הכופריםמושיקו

שסיבבו על האצבע את קהילות האשכנזים  ואת סביבתו הקרובה של הגר"א בתוכם.

 

מצד הגר"א היה לעשות שלום והיה כו"כ הזדמנויות שברגע האחרון הוכשלו.

 

החרם הנגדי על עדת המתנגדים היה בגלל שזה הגיע למצב שרצחו חסידים.

 

 

ואם כבר פתחת  כאן דיון.

אם אתה רוצה לדעת וללמוד תפתח  ספרים ותתנתק קצת מהאינטרנט, משם אי אפשר ללמוד לעומק.

 

כי אם תעשה לעצמך סיכום של השרשורים שלך תבין שאתה מתדרדר מכל בחינה שהיא (אישיותית ורוחנית) וחבל, כי אתה נשמע מוכשר.. 

 

 

אבל למה בכל דיוןחמדת66

אתה חייב לרדת לפסים אישיים ולהכניס את ההבנות היעני פסיכולוגיות?

הגר"א לא היה מרומה על ידי אף אחד. הוא חשב על זהחסדי הים
לעומק בעשרת ימי תשובה ורק אחרי זה חתם.
היו עוד הרבה רבנים גדולים ועצומים שהתנגדו לחסידות, אפילו עד ימינו.

אני אישית לא מתנגד כי אני חושב שזה לא יועיל ואני מנסה לקחת את הדברים הטובים מהחסידות ויש הרבה.

אני קראתי מספרים המון על כל העניין של החרמת החסידים.
ולאיזו מסכנה הגעת?דשא סינטטי


קראת פעם את רשימת שמעון הכופר?מושיקו


הגר"א היה מרומהיואלי.
והראיה שרצו לעשות פגישה בינו לבין אדמו"ר הזקן העוזר שלו לא הסכים כי הוא פחד שהגר"א השתכנע לתורת החסידות..
הוא לא רצה. לא העוזר שלו.חסדי הים
כי הוא שכנע אותויואלי.
סתם לידיעה כללית.. אולי הרחבה אתן מחרקולמוס הנפש.אחרונה

מאד לא כדאי להתעסק בעניינים האלה, בלי ידיעה מוקדמת מספיקה..

וסתם בקשר לחרם על החסידים.. בחרם הזה התירו את דמם של החסידים, ובגלל החרם הזה ידוע לי כרגע על לפחות ארבעה חסידים שנרצחו על ידי תלמידי הגר''א... בעקבות החרם.

אולי מחר אפרט יותר.. זה רק כדי לתת בשני מילים הסברה עד כמה העניינים כלל לא היו פשוטים..

דרך אגב, המשכילים לא היו ממש קשורים לחרם שהגר''א עשה על החסידים, אלו שני עניינים שונים לגמרי..

..___

מרתיח.

ודאי שנעשו טעויות חמורות ביחס של המתנגדים לחסידים. אבל אני הייתי מצפה ממי שמחדש דרך שונה ממה שנהגו, לימדו וחינכו רוב גדולי ישראל בדורם, שלא יעזו לתקוף בחזרה את גדול הדור. בודאי לא באופן כזה.

 

לגבי "גערתו של האדמור הזקן"- הלכתא כוותיה ולאו מטעמיה. אם היו מנסים להחרים את הגר"א היו ניזוקים בעצמם, ולא פוגעים בו בכהוא-זה.

(כמובן שכל דברי הם ביחס למה שכתוב שם. אך נ"ל הרבה יותר מסתבר שאלו סיפורים משובשים ומוגזמים...)

..דשא סינטטי

מה סיפורים משובשים ומוגזמים?

 

 

כל ההתעללות בחסידים רק בגלל שהם מתנהגים בבדרך שונה (שהמתנגדים אפילו לא חשבו לבדוק אותה)?

למה תמיד להצדיק רק אותם?

..___

סיפורים משובשים ומוגזמים= הנסיון כביכול להחרים את הגר"א.

 

ההתעללות בחסידים הייתה כי אחרי בדיקה וחשיבה של גדולי עולם, הגיעו למסקנה שדרכם היא על הגבול שבין דרך מסוכנת ביותר לבין כפירה (אולי מסקנה מוטעית, אבל לא זה הדיון).

 

כתבתי בעצמי שאני מודה שהמתנגדים עשו טעויות חמורות. זאת הצדקה?

 

"כל מחלוקת שהיא לש"ש סופה להתקיים"- כך היא המחלוקת בין המתנגדים לחסידים.

משני הצדדים היו גם פושעים שהצטרפו למחלוקת- ואין סופם להתקיים.

ואותם סיבות שבגללם חששו לא קייימות כיוםמושיקו
אתה חסר בקיאות בנושא, אז תבדוק דברים לעומק, לפני שאתה מתלהםחבדניק שנון
מי התחיל להחרים את מי, ומי רדף את מי עד אלימות וגרוע מזה?! אם החסידים השיבו מלחמה שערה, זו בעיה בשבילך?! ההוכחה שהחסידים צדקו אז, זה שהיום אין כמעט התנגדות לתורת החסידות, והרבה ליטאים לומדים אותה. וכבוד תלמידי חכמים לא יזיק לך, אתה מעיז פנים כלפי צדיקים, שאפילו מתנגדיהם הודו שהם למדנים עצומים!
בכל הנוגע לגר"א -אלעד

"סיפורי חסידים", במחילה.
או בעברית צחה, סיפורי מעשיות

גם על גאונותו?מושיקו
אתה יודע כלפי מהאלעד


שוב, גם על היחס החיובי אילו בסיפורי חסידים?מושיקו

צריך לומר שזה לא נכון?

תיאור גאונותו וכו'

אם אני אכתוב כאן דברים טובים ורעים כנגד אדמוה"ז למשלאלעד

האם תקבל את הרעים רק משום שאמרתי גם דברים טובים?

אם יש לך מקור לדון עליומושיקו
בשמחה
אתה יודע שלאאלעד

והשרשור הזה יוכיח

או שאין מקור אמיןמושיקו
בנאחז בסבך' של דוד אסף תמצא לענ"ד...חמדת66

יש גם דיון ארוך וסוער שם בעצכ"ח, בהשתתפות מונדשיין ז"ל אם אתה מכיר.

סקירה בראי ההיסטוריה החבדיתמושיקו
הרבי:כן לילודה באשר היאמושיקו