שרשור חדש
שמעתי שבשבתהפואנטה
חבד לא עושים קידוש בלילה מעשרים ל6 עד עשרים ל7? זה נכון ? מה הסיבה?
זה ע"פ קבלהמושיקו
השאלה:
מה המקור לכך כי בחב"ד לא מקדשים בליל שבת 'בשעה השביעית', דהיינו בין השעות שש-שבע בערב בחו"ל ובין 17:40 ל-18:40 באה"ק, ומדוע הזמן שונה בין חו"ל לארץ ישראל? כמו-כן, האם יש חילוק אם מקדשים על יין אדום או על יין לבן?

תשובת הרב:

א. יש מקור לזה לכאורה בשו"ת מהרי"ל סו"ס קנב (בדפוס הישן: קסג). המקור הברור הוא בספר 'תיקוני שבת' מגורי האריז"ל, שהובא במג"א סי' רעא ס"ק א ובשו"ע אדה"ז שם ס"ג. מענות הרבי בנדון נלקטו ב'שערי הלכה ומנהג' או"ח ח"א סי' קמא. בירור בנושא מופיע ב'התקשרות' גיליון שעט עמ' 16, והמובא להלן לקוח משם.

 

ב. הטעם שנאמר על הנהגה זו הוא, מפני שחז"ל מדברים על מלאך טוב (מזל צדק ומלאכו צדקיאל) ומלאך רע (מזל מאדים וס"מ המושל עליו) המלווים לאדם בליל שבת בדרך לביתו, ולכן אין מניחים שום שליטה למלאך הרע, לא רק ע"י הכנת "שולחן ערוך" וכו' כבגמרא, אלא גם ע"י שנמנעים מלקדש בשעה "שלו". וזה דומה לכו"כ זהירויות שונות שלנו בעניינים רוחניים הרבה יותר מ"מנהג העולם" (כמו במים אחרונים ונט"י שחרית וכו').

 

ג. מה שהסביר הרבי בקשר למה שאין נוהגין בזה בארה"ק, הוא מסוייג באם אכן זהו מנהג מקובל ובר-סמכא. וגם אז - אינו אלא לימוד זכות בלבד.

 

ד. אמנם בליקוטי מהרי"ח (ח"ב לב,ב) הביא, שרבים אינם מקפידים על כך במקום אורחים וכדומה. אבל לא ידוע לי על פתרון לפי מנהגנו, שלדברי הרב גרונר מקפידים ביותר בזה, אפילו בסיום תענית עשרה בטבת. רצוי לקבוע מראש לימוד או פעילות מתאימה אחרת לשעה זו.

 

ה. ב'קיצור הלכות' שם הערה 12 מבאר ש"חצות האמצעי" שלפיו נהגו בפועל לחשב את ה"שעה השביעית" הוא הממוצע בין זמן חצות האמיתי של היום הארוך בשנה לבין זמן חצות של היום הקצר בשנה. וכן מבאר שהשעון בארץ-ישראל מאחר בכ-20 דקות לעומת השעה העגולה האמיתית הנמצאת במעלת אורך 30 (אופק קהיר), ולפי זה החצות האמיתי הוא תמיד ב-11:40 לערך, ואילו בניו-יורק ההפרש הוא בכ-4 דקות איחור. ובכל מקום יש לבדוק לפי המצב שם.

 

ו. מפשטות העניין ומסתימת כל המקורות הידועים בנדון (כולל מה שאדה"ז כתב בסי' תעב סכ"ו ובסי' ערב ס"ד שמקדשין על יין לבן) ברור שאין לזה כל שייכות לאדמומית היין, וגם אם מקדש על הפת שייך חשש זה

ע"פ קבלה.. כמו הרבה ממנהגי חבד;) תודההפואנטה
תודה ציף
@דונטפנצ'וס! יש כאן מידע שיעזור לך
נכון. אבל מותר על יין לבן! הבעיא זה היין הרגילפיצוחית

ויש כאלה מעשרים ל6 לעשרים ל7 ויש כאלה מ6-7 

ובקריץ זה מעשרים לשבע עד עשרים \ 7-8

 

 

=לא עושים בשעה השביעית כל אחד לפי השביעית שלו

זה לא הצבע זה הקידושמושיקו

וההקדמה של העשרים דקות בארץ זה בגלל שהשעון האמיתי הוא בקו קהיר וההפרש היחסי לקו קוחב זה 20 דקות.

 

בקיץ זה אותה שעה (בשם הרב דוורקין)

מותר על לבןפיצוחית

ובהקשר לשעון יש כך ויש שנוהגים כך.

 

 

יש יותר דעות שמתירות במקרה הצורך גם על אדוםמושיקו

2 דוגמאות  ממאמרים  שברשת - ולא חסר עוד מאמרים.

 

כדאי להעמיק ולהבין כי יש הרבה פירושים שונים  שהתפתחו בלי בסיס

 

 

http://beismoshiachmagazine.org/katavot/2016/11/23/113404301345.html

קידוש בשעה השביעית במקום צורך מצוה - הלכה

ההסבר הכי קל ומדויק שקראתי על זה היה של הרב וולפאיוני
בשבועון בית משיח לפני איזה שנה..

אפשר לעשות חיפוש שם..
נייסיוניאחרונה
חב"ד. מה זה אומר לכם?! פיצוחית

הכל מכל כל.

ששואלים אותך מזה חב"ד מה תגיד\י במיד?!

גם אם אתם חב"דניקים כשאחרים שואלים אותכם איך אתם מגדירים ת'צמכם כך. במה זה משפיע אליכם מה תגידו?

 

 

 

 

לב ענקאלעד


"תכלס"הפואנטה
ממוקדי מטרה עם עזות דקדושה
חסידים צדיקים..Solomon
אין יותר מדי מה לפרט אחלה גברים..
היום אף אחד לא שואל מה זה חב״ד. כולם יודעים.בטטית
ולכל אחד זה אומר משהו שונה, מדברים פרקטיים על דרך חיים ועד דיבורים קיטשיים נוסח מסירות נפש ומטרת החיים
כששואלים אותיאלי--

בס"ד

 

אני עונה: חסידות , חסידות וחסידות. כל הדברים שמאפיינים את חב"ד: אהבת ישראל , אהבת התורה , מסירות נפש , הרבי וכו' , הכל בסופו של דבר מהחסידות.   

אניאוהב אותך ה

חסידות.. הדרך הנכונה בעבודת ה' שלי...הרב יצחק גינזבורג

 

זה באמת קרה..גלים.
לפני מלא זמן היינו כמה בנות והבינו שם שאנחנו מחבד אז מישהו אחד התחיל לדבר איתנו וזה ולשאול כל מיני שאלות .. והשאלה הראשונה ששאל מה זה חב"ד. . לא זוכרת האמת איך יצאנו מזה בסוף ומה אמרנו לו ..
רבייוניאחרונה
מסע בר מצוה - הסרט המלא, לחובבי הנוסטלגיותמושיקו
ישןןןןןגלים.
בדיוק שבוע שעבר אני ואחי מצאנו את זה איפהשהו קבור במחשב שלנו וראינו את זה..
לגמרי נוסטלגיה
איזה ישן..מזכיר את חבורת המצוות הלב בוער למלך!
יוווו זה עתיקאנישושאחרונה
תמונה מהממת!!!שטרודל
שורה רביעית מלמעלה מצד שמאלשטרודל

(למי שמעוניין \מעוניינת - הוא גבוה!קורץ(אבל בתכלס בתמונה לא רואים את זהחושף שינייםבוכה/צוחק)

נו?שטרודל

@משיחנאו, מצאת אותו??חושף שיניים

נו נו רואים שזה צ... פיצוחית


תזהרי את והרמזים שלך (למרות שנראלי שכבר יודעים....)שטרודל

המום

הכי מדהים שיש שיח סוד
וואו. שנזכה להיות שלוחים לרבי הלב בוער למלך!
כולנו שלוחים של הרבי בסופו של דבר שיח סוד


*כל יהודי שליח*פיצוחית


כל יהודי שליח של הקדוש ברוך הוא בעולם.הלב בוער למלך!
אבל תמיד רוצים להקים בית של הרבי באיזה חור בעולם יש לי כבר תוכניות איפה חחחח
בהצלוחהפיצוחית

שלא תחשוב שרק בחול זה חורים... גם בארץ--- יש מקומות(ונראלי גם המקום שלי) שהסיכויים ששמעת על השם מועטים....

גם בארץ יש חורים..אבל אותי מעניין חו"להלב בוער למלך!
אין בעיא לא סתרתיפיצוחית

זה לא ששללתי תמקומות האלה יש לי שמה חברות משפוחה וכד...

תלוי איזה חור בחו"ל ותלוי איזה חור בארץשיח סוד

ישראלים יכולים להיות לפעמים קשים יותר מיהודים בחו"ל

כל אחד והשליחעס שלו, everywhere

מזכיר לי סיפורהלב בוער למלך!
אתמול אחי ערך מסיבת גיוס...( והוא דתי לייט) והיה משקה היה ארוחה ומלא אנשים 30 איש בערך.
ראיתי שאנשים מתחילים ללכת ..אז החלטתי לעבור בין כל אחד ולעשות איתו לחיים ולהחליט החלטה טובה.
למשל : אחי המתגייס קיבל על עצמו תפילה והנחת תפילין במניין בצבא. האח הצעיר קיבל על עצמו תפילה שחרית במניין.
שלושה חברים טובים החליטו ללמוד איתי חסידות פעם בשבוע. אחד החליט להפסיק לעבוד בשבת.
אחת החליטה נר לשבת... ועוד.
דברים שנכנסים ללב יוצאים אל הלב.
מהאלה.שיח סוד

נו, ספר .

וואו.שיח סוד

באמת וואו. אשריך. שכוייח.

חח תודה. דווקא אחי התלהב מאוד מהרעיון.הלב בוער למלך!
וזרם. ב"ה.. לא צריך לפחד.
זה מדהים, תחשוב כמה זה פעל.שיח סודאחרונה

באמת זה דורש קצת אומץ

יט כסלואין לי אף אחד
יש דרך להזמין סםרים מהיריד מראש? יש גם ספרים של הרב קרליבך?

יש קופון הנחה או משהו למופעים? (142 ש"ח לכרטיס!!

אשמח לתשובות
היה קטלוג ב'בשבע'מושיקו

היה כתוב שאפשר להזמין דרך האתר.

 

כרטיסים ניתן להזמין במספר טלפון -072-2792072

 

תאמרו שמענדי שלח אתכם

לא נראה שיש את הספרים של הרב קרליבך.הלב בוער למלך!אחרונה
אבל יש קטלוג. ויש מקומות יותר זולים למופעים
חודש טוב!!!שטרודל


חודש החגים החסידימושיקואחרונה

ר"ח כסלו

חגי הגאולה של האדמו"ר האמצעי ו(שני חגי הגאולה של) אדמו"ר הזקן

יום הנישואין  של הרבי

יום הולדת  ויום ההסתלקות של האדמו"ר האמצעי

גוט שאבעספיצוחית
והחי יתן אל ליבו - קבלות החלטות טובותמושיקו
תודה!!נחל
תודה על התיוגציף
משיח!!פיצוחית


ואווהפואנטהאחרונה
מרגש לראות שזה הגיע ממש לכל פינה, גם באנגלית החלטות
היום - 75 שנה לרצח חתן אדמו"ר הריי"צ הרב מ"מ הרנשטיין הי"דפיצוחית

היום כ"ה מר חשוון 

75 שנה לרצח הרב מנחם מענדל הורנשטיין הי"ד בעלה של הרבנית שיינא הי"ד בת אדמור מוהריי"צ נ"ע

ע"י הנאצים ימ"ש

 

 

עוד אינפורמציא מאתר COL:

 

היום, לפני 75 שנה, בכ"ה מר חשון תש"ג, הובל הרב מנחם מענדל הורנשטיין הי"ד, חתן כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע, ממקום עבודתו, עם עוד קבוצת יהודים לכבשונות, והוא בן 38.

הרב מנחם מענדל הורנשטיין הי"ד היה גם נכדו כ"ק אדמו"ר המהר"ש נ"ע,(בן בתו הרבנית חיה מושקא הורנשטיין), ובן דודו של כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע.

ביום י' סיון תרצ"ב התקיימה חתונתו עם הרבנית שיינא הי"ד בעיר לנדוואראוו שבפולין, ובחורף תרצ"ג עבר יחד עם אשתו לגור בפריז, שם למד באוניברסיטה יחד עם הרבי במשך ארבע שנים. הזוג היו חשוכי ילדים, אך אימצו את בן אחותו של ר' מנחם מענדל, יקותיאל יעקב יוסף ליס, בנו של ר' קלמן ושרה ליס.

בשנות המלחמה הקשות, פעל כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע, להשיג אשרות יציאה עבור בתו וחתנו, אך הדבר לא הסתייע, והם נשארו בעמק הבכא הנאצי.

בשלב מסויים הגיעו ידיעות לרבי על מותם על קידוש השם בטרבלינקה, אך כדי שלא לצער את כ"ק אדמו"ר הריי"צ לא גילו לו את העניין.

רק בכ"ה חשון תשי"א פירסם הרבי (בהקדמה לקונטרס מאמרים של הרבי הריי"צ שיצא אז לאור) את מה שעלה בגורלם: 

"קונטרס זה מוקדש הוא לזכות בתו הצעירה של כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע הכ"מ גיסתי הרבנית מרת שיינא ולזכות חתנו גיסי הרב מנחם מענדל הכהן בן הרבנית מרת חי' מושקא (בת כ"ק אדמו"ר מהר"ש זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע). - עד היום אין עוד ידיעות ברורות למדי אודותם - מלבד הבא להלן - ולכן באים שמותיהם כנ"ל, בלי תוספת נוסח ברכת כו' אח"ז - ונתעכבה ההדפסה כל זמן זה מפני צערם של אלו מבני המשפחה שלא ידעו אודות הבא להלן עד עתה.

... על פי מכתבו של מר מרדכי אונראד שיחי', שהי' במחנה טרעבלינקע, נמצא שם - בשנת תש"ב - ב"באראק" אחד עם גיסי הרב מנחם מנדל הכהן. והוא סיפר לו אשר בבאראק שני שם נמצאים אמו - הרבנית מרת חי' מושקא - ורעיתו - הרבנית מרת שיינא. ט"ו אלול תש"ב הביא ה"קאפא" להרמ"מ פתקא מרעיתו אשר ביום יד' אלול נלקחה אמו להובילה להכבשונות. ג' בתשרי תש"ג בא הקאפא וסיפר להם, אשר ביום שני דראש השנה תש"ג הובילו את רעיתו להכבשונות. כ"ה חשוון תש"ג כשחזר מר מרדכי שי' מעבודתו לא מצא את הרב הרמ"מ בבאראק. ואלו שעבדו עמו ספרו לו, אשר לקחוהו ממקום העבודה, עם עוד קבוצת יהודים, על מנת להובילם לכבשונות".

שאלהf_yaffa
שלום, אני מעוניינת לנסוע לרבי מלובביץ החודש. אני מחפשת מישהי שתבוא איתי. אשמח עם מישהי תצטרף אלי(:
? השאלה לא מובנת.פיצוחית

מסתומרת?

את רוצה רעיונות לקבוצות החודש? (יש את של הנדל וזה אחלה אגב)

רוצה מישי מפה?{שאת לא מכירה אותה היא לא אותך והסיכוים שזה יקרה שואפים ל...)

 

או סתם בשביל לפרוק?.....

בואי ל כ"ב שבט!!!שטרודל

זה הרבה יותר מאחלה......מוציא לשון

במיוחד בקבוצה של פיצוחית


מעדיפה מישהי שרוצה לנסוע החודשf_yaffa
כשצריכים ישועה עכשיו, אי אפשר לחכות.f_yaffa
לכן אני מי מחפשת מישהי , שניסע ביחד. עוד החודש. יש למישהי רעיונות, איך אני מגיעה אליה?
אם היה לי מישי בכללפיצוחיתאחרונה

חנוכה אבל יש כל מיני קבוצות

 

 

 

טוסי עכשיו לכינוס השלוחיםקורץ [צוחקת]

מי זאת? אפשר פרטים?f_yaffa
'ופרצת' אצל שכנינו החב"דניקים (ידידה מאיר;בשבע)מושיקו

1. שכנינו החב"דניקים הזמינו אותנו לסעודת שבת. כשחב"דניק אומר לי "בוא תעשה אצלנו שבת" אני תמיד חושב פעמיים. אני יודע שזה בטח יהיה נעים ונחמד, ברוב מטעמים, וודקה אבסולוט, ורוח נדיבה, אלא שסדר היום בשבת, הלו"ז, שונה אצל חסידי חב"ד בתכלית. סעודת הערב לא מגיעה מיד אחרי תפילת ערבית קצרה, כי אם זמן רב אחריה, בחלוף מזלו של מאדים. וביום השבת עצמו בכלל: זה לא שחרית בשמונה-שמונה וחצי ואז סעודה בסביבות אחת עשרה. אלא טבילה במקווה, לימוד חסידות, תפילה מאוחרת, התוועדות ארוכה בבית הכנסת, ואז, בשעת צהריים מאוחרת מאוד, סעודת שבת. בשבת מברכין תוסיפו למשימות הקדושות גם סיום של כל ספר תהילים לפני התפילה.
אבל השכן שלנו, הרב כתריאל שם-טוב, מנהל מרכז 'מעיינות' בירושלים, לא סתם הזמין אותנו לאכול, אלא אמר שזאת תהיה סעודה מיוחדת עם גיסו ואחותו, הרב אברהם וגולדי פלוטקין, שליחי חב"ד ותיקים בקנדה, ואיתם עוד עשרים זוגות מבני קהילתם שבאים לשבת בירושלים - חלקם בפעם הראשונה בחייהם - ורוצים לחוות מקרוב סעודת שבת אצל משפחה חסידית. הופה, סעודה כזאת גם אני רוצה לחוות מקרוב. זה כבר נשמע משהו ששווה לוותר בשבילו על שנת הצהריים של שבת (שבת זה לפעמים ראשי תיבות: שינה בשבת תידחה).

2. השולחן של משפחת שם-טוב יכול לדגמן בקטלוג שולחנות ליל הסדר של רהיטי שמרת הזורע. עשרות כיסאות, אינספור הגדלות, מפה ארוכה-ארוכה, וכל סלט מוגש בחמישה עותקים, כדי שיהיה נגיש לכולם. בראש השולחן, בצד אחד, יושבים בני הזוג שם-טוב, ובקצה השני, בערך מאה מטר משם, השליח והשליחה מקנדה. ובתווך – כארבעים קנדים בכיפות בר מצווה או בלי כיפות, ביחד עם בנות זוגם, מסתכלים בעיניים משתאות על הילדים המתוקים של משפחת שם-טוב שרצים למטבח ובחזרה עם עוד ועוד עותקים של סלטים.
שם-טוב סיפר לי שהאורחים באים מקנדה לשבת בארץ, אבל משום מה שכח להגיד לי משהו קריטי: בין קנדה לישראל הייתה להם חניית ביניים של חמישה ימים במדינה ושמה פולין. זה מין מסע שורשים כזה. לא מגיעים ככה סתם לשבת בירושלים, אלא עוברים לפני כן תהליך עומק על אדמת אירופה הדוויה. הדרך לארץ ישראל עוברת במשרפות של אושוויץ. איזה סטארט-אפ. הרי את רוב המסעות לפולין עושים נערים צעירים שלא ממש בשלים לחוויה הזאת, והנה כאן לוקחים זוגות בני חמישים-שישים לטיול שורשים כה משמעותי.

3. אחרי קידוש, המוציא וסלמון, התחיל המעגל. אחד הדברים היפים בסעודות שבת המוניות כאלה הוא מעגל ההיכרויות. כל אחד מציג את עצמו ומדבר קצת על התחושות שלו. בסעודה הזאת אנשים פחות הציגו את עצמם - הם הרי מכירים זה את זה מהקהילה בקנדה - אבל תחושות לדבר עליהן היו להם בהחלט.
ועכשיו וידוי קטן: אני מאוד אוהב נאומים אמריקאיים. קחו קבוצה ישראלית אקראית ותבקשו מאנשים לדבר או לברך בקצרה – הרוב יתביישו ויעדיפו לשתוק, ומי שכבר כן יעלה לדבר יישען על בקבוק הסודה שלפניו ויפצח בנאום ארוך מדי, או ציני מדי, או לא לעניין מדי. והנה כאן הם נעמדו בזה אחר זה, וכל אחד הוריד את נאום חייו. עם התחלה משעשעת, עם אמצע, עם סוף מרגש, ובעיקר עם תוכן, עם אג'נדה. אה, וגם עם תודה יפה למארחים. והכול בשלוש דקות. ספרתי. 
תפסיקו לצחוק עליי שהקיטש האמריקאי עובד עליי ככה. בעצם, תמשיכו לצחוק. אבל תשמעו מה הם אמרו ותגידו לי אם זה לא עובד גם עליכם קצת. האם בין כל המניירות ומילות הנימוסים המצועצעות, לא מבצבצת אמת אחת גדולה.

4. האורח הראשון נעמד: "הייתי השבוע בפעם הראשונה בחיי באושוויץ ובפעם הראשונה בחיי בירושלים. בשבוע אחד. אני לא יכול לתאר את התחושות. אני מרגיש שעד היום לא ידעתי מה עבר על עמנו, לא לרע ולא לטוב. לראות עוצמות כאלה, גם של השמדה וגם של בנייה, זה פשוט מעורר בי תחושה של... עם ישראל חי". וכאן כולנו פוצחים בשירת "עם ישראל חי" בכוונה עצומה. כן כן, גם אני. אף פעם לא חלמתי שאשיר את השיר "עם ישראל חי" פשוטו כמשמעו ולא כפרודיה על שיר עולים נדוש. 
האורחת השנייה תיארה איך הם נחתו אתמול בבוקר בנתב"ג, הלכו למלון לאונרדו פלאזה כדי להתארגן, ומשם צעדו ישר לכותל. ברחבת הכותל הם פגשו מאות יהודים, והיא ניסתה לחשב כמה שעות חלפו מאז עמדה על אדמת אושוויץ. "הרגשתי שהכול מתחבר", אמרה, "הרגשתי שכל מי שסביבי הוא בעצם ניצול, ואנחנו חלק ממשפחה אחת גדולה".
השלישית קמה וסיפרה שנולדה בעיירה קטנה שלא קלטתי את שמה. היא הייתה יהודייה יחידה, גם בבית הספר היסודי וגם בתיכון. "ספגתי הרבה הערות אנטישמיות ולעיתים גם קצת אלימות. כל החיים שלי יש לי ביטוי כזה עם עצמי: 'להרים את הסנטר'. כלומר, ללכת עם הסנטר גבוה, לא לפחד, לא להתבייש. כן, אני יהודייה. אבל זה אף פעם לא היה קל. והמסע הזה, הימים האחרונים האלה, הרימו לי את הסנטר למעלה, הכי גבוה אי פעם".

5. ואז קם ריימונד. מהחיוכים בקהל אני מבין שמדובר ב"טיפוס" הקבוצתי: "אומר את האמת, הבוקר רציתי בכלל לנסוע עם אשתי לים של תל אביב. לא תכננתי להצטרף אליכם לסעודה הזאת", הוא פותח וקצת מביך את הנוכחים. אבל אז הכול מקבל תפנית: "ופתאום לקחתם אותנו לבית הכנסת, ושם ראיתי את ברכת הכהנים (הוא קרא לזה 'דוכן'). אצלנו, בקנדה, עושים את זה רק כמה פעמים בשנה, והנה פתאום ראיתי את זה פה, בירושלים, בסתם שבת בבוקר. וחשבתי על המילים האלה, ועל הילדים שלי והנכדים שלי שנמצאים איתי בברכת כהנים מתחת לטלית בחגים כשאני הולך לבית הכנסת: יברכך השם וישמרך... אני מבטיח לכם שמעכשיו בכל ליל שבת אני הולך לברך ככה את הילדים והנכדים שלי. לא תמיד אני זוכר, לא תמיד אני זוכה. אבל מעכשיו אני הולך לעשות את זה".
האישה שיושבת לידו נעמדת: "אני טיפוס שמצלם המון, בלי סוף. גם במסע הזה. התחלתי לנסות למיין את התמונות מפולין ואני לא מצליחה להשתלט. כל הזמן צילמתי. אבל אתמול בלילה היינו בכותל, ואת הטלפונים והמצלמות השארנו במלון. הסתכלתי מסביב ולא יכולתי לצלם. אז צילמתי בעיניים, חזק חזק. את התמונה הזאת של קבלת שבת בכותל, עם מאות יהודים, התמונה הכי חזקה, אני לוקחת איתי בחזרה לקנדה. אותה אני צריכה להראות, להעביר, לכל המשפחה שלי. לילדים שלי. אני חושבת כל הזמן איך אעביר להם אותה".
"בעלי לא הגיע איתי למסע", אומרת זו שיושבת לידה, "ועכשיו אני לא יודעת איך לחזור אליו לקנדה. הוא לא חווה איתי דבר כל כך משמעותי. אני הולכת לחייב אותו, פשוט לחייב, לעשות את המסע הזה. אנחנו חייבים להוציא עוד קבוצה. אני מרגישה שעברתי בלעדיו חוויית חיים מכוננת, וקשה לי עם זה".
היא כמעט דומעת, ואז מתיישבת, ואחרון הדוברים נעמד: "כולם מדברים כאן על פולין ועל הכותל, ויש לנו עוד כמה ימי טיול בישראל שבוודאי יהיו מרגשים, אבל אני רוצה לדבר על המקום שבו אנחנו נמצאים כעת. נכנסנו לבית זר בישראל, דפקנו בדלת והגענו לסעודת שבת טעימה, באווירה חמה ומשפחתית. אתם לא מכירים אותנו, אבל אנחנו מרגישים שאנחנו קשורים באופן עמוק. אתם והילדים שלכם הכנתם לעשרות אנשים סעודת שבת כדי שנוכל לשבת פה ביחד במהלך יום המנוחה המשותף שלנו, לעכל ולעבד את מה שעברנו, ולהיות ביחד. תודה לכם!".
אח, אם הוא רק היה יודע שפרשת השבוע מדברת על הכנסת האורחים של אברהם אבינו, הנאום שלו היה מרגש אפילו עוד יותר.

6. וכשילדי משפחת שם-טוב מתחילים לתזז עם הקינוחים בשולחן הארוך, דודה שלהם, השליחה גולדי פלוטקין, נותנת את הקינוח שלה. "עברנו השבוע דברים מטלטלים. כולנו בתחושת 'וואו'. אבל מה יקרה מחר בבוקר, כשנחזור הביתה ותוך יום נהיה בעבודה בקנדה? תוך כמה ימים כולנו שוב במשרד, במרפאה, בפקולטה. האם השגרה תחזור לחיינו? אנחנו חייבים להשתנות. כל מה שראינו חייב להשפיע על חיינו. מי שהולך בשבת בבוקר למכון הכושר או לקניון, מוזמן להתחיל לבוא בשבת בבוקר לבית הכנסת שלנו, אתם מכירים אותו מהחגים. מי שמדליקה נרות שבת אבל שוכחת לפעמים וכבר נהיה מאוחר מדי, מוזמנת להקפיד להדליק מעכשיו בזמן. מי שמניח תפילין רק מדי פעם מוזמן להתחיל להניח כל יום. בעלי ואני כאן בשבילכם, כדי להמשיך את החוויה הגדולה הזאת, כדי להכניס אותה אל תוך חיינו.
"ואני רוצה להוסיף עוד משהו", היא מסיימת, "אל תביאו לילדים בבית רק את חוויית השואה והחורבן. ילדים לא רוצים להיות חלק מעם שרק רודפים אותו ורוצחים אותו. ילד רוצה להיות ווינר. תחזרו אליהם עם גאווה יהודית, עם זהות חזקה, עם תחושת ניצחון".
אין על רוח השליחות של החב"דניקים. הרי בימים קשים אלה כשמאשימים את כולנו בהדתה (וברצח רבין), הנטייה של רוב המגיבים היא לומר: מה פתאום. אין חיה כזאת, הדתה. חס וחלילה. אנחנו פלורליסטים. והאמת שאין אמת אחת או שתיים. אין לנו שום עניין להחזיר בתשובה. פשוט היהדות היא עושר תרבותי שחבל להפסיד. והנה קמה מישהי ואומרת בפה מלא: הדתה זה טוב. כן, בואו נהיה דתיים יותר. יהודים יותר. מחוברים יותר. ווינרים יותר. ובגלל שהיא אומרת את זה בחן, בכנות, בחברות ובאכפתיות אמיתית, זה גם נופל על אוזניים כרויות. 
ומה הכי מדהים? שברגעים אלה ממש מתקיימות עוד אינספור סעודות כאלה, מרגשות ומכוננות, באינספור נקודות בעולם, בלי שאף אחד יידע ויכתוב ויספר. שיגרת "ופרצת".

7. עוד מעט כבר ארבע אחר הצהריים. הקנדים מרותקים לשולחן אבל אני חייב לרוץ לתפילת מנחה לפני שתשקע השמש. ואחרי מנחה, אני נוטל מהר ידיים לסעודה שלישית עם חלה פשוטה, קצת חומוס וזיתים. בלי נאומים של קנדים נרגשים, אבל עם המון מחשבות על השבת, על ארץ ישראל ועל עם ישראל חי.

מקסים!פה לקצתאחרונה
תודה שהעלת את זה
ראיתם את אתר סמס לרב?דניקי

ממש אי אפשר להתנתק מהאתר הזה. אתר נגיש ותשובות רציניות עם מקורות, והעיקר בנוי בצורה מונגשת ונוחה

 

סמס לרב

מוזמן להעלות את המספר שלהםמושיקו


0557081737פיצוחית

זה הסמס

למי שרוצה: הפרטים שהם נותנים(מס וכד)פיצוחית

יש לך שאלה בהלכה?

מוקדי ההלכה 'סמס לרב' ו'קו לרב' עומדים לרשותך, תוכל לשלוח הודעה או להתקשר ולקבל מענה תוך זמן קצר.

message

סמס שאלה לרב

055-7081737

call

חייג למוקד ׳קו לרב׳

077-2251770

בוקר 11:00 – 13:00 ערב 16:00 – 24:00

 

 


 

העתבק מהאתר

וואי איזה כיף! מישו הראה לי את זה ואני מחפשת את זה כברדירה נאה
שבועיים ולא זכרתי איך קוראים לו.
תודה!!
בנוי מאוד טובאלעד

ויש שם חומר למלא שרשוריפלצת כאן!!

שטןשטןשטןשטןשטןשטןשטןשטןשטןשטןשטןשטן

נו נוציף
כל מציאות האתר הזה הוא נושא לשרשורפלצתחיה רוז
לפחות מישהו מבין אותי...חיה רוזאחרונה
תכלס כולם צודקיםמושיקו

גם אם לא מסכימים עם המציאות הזו צריכים אותה לעורר אחרים שימלאו את המקום שהם מנסים למלאות.

 

ב"ה יש מקום לכולם.

 

 

למה? אחד הדברים הכי טובים שקרו לחבד, בעשורים האחרוניםדניקי

סוף סוף בחב"ד עושים משהו ברמה (ואפילו יותר מקצועי מפרוייקטים דומים המגזר הדתי והחרדי)

 

 גם על זה יש תלונות???

 

 

לא חייבים להרגיש מותקפיםמושיקו

עצם זה שצריך להעלות לתודעה את נושא ההלכה ע"פ מנהגי חב"ד זה אומר שיש חוסר בידע.

 

והדבר הזה קיים אצל רבנים ותיקים.

עאכו"כ אצל פרויקט צעיר.

 

וכפתגם בעל היום הולדת דיום זה "אהוב את הביקורת - כי היא תעמידך על הגובה האמיתי"

כ' מרחשוון - יום הולדתו של הרבי הרש"ב הרבי החמישי של חסידותמושיקו

רחמנות על הקב"ה...

אאמו"ר נ"ע [=הרש"ב] והרז"א למדו אצל שלום מקאדין. אאמו"ר נ"ע היה מאריך בתפילה והיה מתחיל להתפלל מוקדם. המלמד התאונן לפני אימו, הרבנית נ"ע, שלאחר התפילה הוא נשאר בלי כוחות, וכן בשעת הלימוד עיקר רצונו לא כל-כך בלימוד אלא בקיום, לקיים את מה שהוא לומד.

הרבנית סיפרה זאת לאדמו"ר מוהר"ש נ"ע, והוא אמר: עוד נראה.

פעם אחת, ביום חול, כאשר אאמו"ר [הרש"ב] עמד באמצע התפילה, כשטליתו מעל לראשו, וניגון בפיו, הרים אדמו"ר מוהר"ש את הטלית... עיניו היו בורקות ומרוב דבקות לא הרגיש אאמו"ר [הרש"ב] כלל בכל העניין.

אמר אז אדמו"ר מוהר"ש לרבנית: נו, הלב הרי מרגיש שלא ראוי לצוותו. הוא, מצד כיבוד אב יציית, אך זו תהיה רחמנות כפולה: רחמנות עליו לקחת זאת ממנו, ורחמנות שנייה – על הקב"ה, לקחת ממנו את הנחת-רוח שיש מכך למעלה.

כאשר הרבנית היתה מספרת על הסיפור הזה לרבי [הריי"צ], היו דמעות נוצצות בעיניה.

(ספר השיחות תש"ו עמ' 82, תרגום מיידיש)

מאמר ליום ההולדת

הערב הזה הוא אור ליום ב' כ' במרחשוון, יום הבהיר והקדוש בעולמי, אשר בו ביום זרח שמשי, יום הולדת הוד כ"ק אאמו"ר הרה"ק זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע הכ"מ.

[. .] ביום י"ט אור לכ' לחודש מרחשוון, אחר תפילת ערבית, הייתי נכנס לחדר כ"ק אאמו"ר הרה"ק, ועל-פי ציווי הייתי סוגר את הדלת בעדנו. בחדר שלפני חדרו של הוד כ"ק אאמו"ר הרה"ק היו מוכנים בגדי השבת-קודש שלי והייתי לובשם, ונכנס לחדרו של הוד כ"ק אאמו"ר הרה"ק, והוד כ"ק אאמו"ר הרה"ק, יושב על כיסאו, לבוש בבגדי שבת-קודש, ואחר הברכה בברכת מזל-טוב, היה הוד כ"ק אאמו"ר הרה"ק אומר מאמר דא"ח, כשעה ויותר.

אחרי כן היה מבאר איזה עניינים מהמאמר שאמר, והיה מספר איזה סיפור. אחרי כן היינו לומדים עד שעה אחת עשרה לילה. ולמחרתו היה חוזר המאמר, והיה מספר סיפורים שונים, ותנאי עיקרי היה, אשר איש לא ידע מזה.

(רשימת כ"ק אדמו"ר הריי"צ, ספר השיחות תרפ"א עמ' 11-12)

עצת הנכד

...­אאמו"ר [הרש"ב] – בהיותו  ילד – נתן פעם אחת עצה לאאזמו"ר הצמח-צדק:

בכל יום ה' היה אאמו"ר הולך להצמח-צדק לקבל פיטאַק (ה' פרוטות). באחד הימים... התחיל הצמח-צדק להתאונן, ואמר לאאמו"ר: מה רוצים היהודים ממני? אין לי כוח.

ואמר לו כ"ק אאמו"ר: סבא, לקב"ה יש יותר יהודים ממך ואינו מתלונן.

וענה הצמח-צדק: מה אתה משוה אותי להשם יתברך, השם יתברך יש לו תורה.

וענה לו כ"ק אאמו"ר: סבא, האם לך אין תורה? רק תאמר ליהודים שאין לך תורה, והם יברחו ממך.

(ספר השיחות תרפ"א עמ' 20, תרגום מאידיש)

'הרגש' של רבי..

בזמנו של כ"ק אדמו"ר (מהורש"ב) נ"ע דרשה ממשלת רוסיה שהרבנים יצטרכו ללמוד גם חכמות חיצוניות, ולמטרה זו ערכה הממשלה אסֵפת רבנים בעיר המלוכה, פטרבורג.

באסֵפה זו השתתף גם כ"ק אדנ"ע, והתייצב בתוקף גדול נגד דרישת המלוכה, אף-על-פי שרוב הנאספים הסכימו לדרישת המלוכה, ובפרט לאור האיום שאם לא תתקבל הדרישה, אזי יערכו פוגרומים... ואף-על-פי-כן התנגד כ"ק אדמו"ר [הרש"ב] נ"ע לדרישת המלוכה בכל תוקף ועוז.

אחד מגדולי הרבנים פנה אל כ"ק אדמו"ר נ"ע ושאל אותו: כיצד הנכם בטוחים לעמוד בתוקף גדול נגד דרישת המלוכה, בה בשעה שישנו איום של פוגרומים רחמנא ליצלן? והשיב כ"ק אדמו"ר נ"ע: כיוון שדבר זה מנגד ליראת-שמים. ושאל הרב הנ"ל: מהו המקור לכך? והשיב כ"ק אדמו"ר נ"ע: הנני מרגיש כך! ושאל הרב הנ"ל בפליאה: ליובאוויטשער רבי! על ההרגש שלכם הנכם סומכים? והשיב כ"ק אדנ"ע: כן! ואמר הרב הנ"ל: אם כן, אעמוד גם אני לצידכם ואסייע לכם.

ובאסֵפה השנייה פעל כ"ק אדמו"ר נ"ע יחד עם המסייעים שלו, והרב הנ"ל עם המסייעים שלו, וביטלו את הגזֵרה.

(תורת מנחם [תשח"י] כרך כב, עמ' 270)

לומר בלי הכנה?!

...סיפר כ"ק מו"ח אדמו"ר אודות הנהגת אביו, שבאחת מנסיעותיו, שבהן נהג להעלים את זהותו (שלא יֵדעו מי הוא), אירע פעם אחת שבבואו לבית-הכנסת בשבת (או ביום-טוב), ובחשבו שלא יודעים מי הוא – קראוהו לפתע לעלות ל'מפטיר' (אם משום שנתגלתה זהותו, אם מסיבה אחרת). – מכיוון שלא ציפה לכך, ביקש שימתינו כמה רגעים, לקח חומש ונכנס לחדר צדדי ועבר לעצמו על ההפטרה, ורק אחר-כך עלה למפטיר.

[. .] נמצאנו למדים עד כמה היה כ"ק אדמו"ר נ"ע זהיר – על-דרך לשון חז"ל "במאי זהיר טפי" – בהנהגה של "אמרה ד' פעמים בינו לבין עצמו".

(תורת מנחם [תשט"ז] כרך טו, עמ' 135)

מסירות נפש בכל דבר!

זה היה בשמחת-תורה תרמ"ח, שאז אמר אדמו"ר נ"ע את המאמר אין הקב"ה בא בטרוניא עם בריותיו, שבו נתבאר מעלתם של אנשים פשוטים בעניין המסירות נפש.

– מאמר זה אמרו בבית הכנסת, בקשר עם בחירתו לגבאי חברה קדישא, בנוכחות הרבה אנשים פשוטים, ופעל עליהם רושם גדול, "זיי זיינען ארויס פון די כלים" [= הם יצאו מהכלים] – מעצם העובדה שדיברו אודותם, ומי הוא המדבר אודותם... ובפרט שהפליא גודל מעלתם בעניין המסירות נפש.

לאחרי המאמר ניגשו אל אדמו"ר נ"ע, באומרם, שמוכנים הם למסור נפשם ולעשות כל מה שיאמר להם. ואמר להם אדמו"ר נ"ע: מסירת נפש אינה לקפוץ מן הגג דווקא; מסירת נפש – יכולה וצריכה להיות בכל פעולה.

(תורת מנחם [תשי"ב] כרך ד, עמ' שיג)

המאכל עוד לא רוצה...

פעם בעת האכילה, בנטלו דבר מאכל במזלג, נשמט המאכל בחזרה לתוך הצלחת, ואמר אדמו"ר [הרש"ב] נ"ע: "ער וויל נאָך ניט" (הוא עדיין אינו רוצה – להתברר).

(תורת מנחם [תשי"ד] כרך יא, עמ' 44)

בשורת משמחת. .הלב בוער למלך!
עוד חודשיים אני אצל הרבי!!😍😍
אשרייך!!!!!!פיצוחית

חודשיים זה? טבת? 

או חנוכה?או י' שבט?

(אבא שלי ממריא שבוע הבא לכינוס השלוחים.. אז גם יש הכנות..)

עוד חודשים זה טז טבת. בעזרת ה אני נשאר שמההלב בוער למלך!
עד י שבט
פשש אשרייך!פיצוחית


שנזכה להיות שלוחים של הרביהלב בוער למלך!
כיף לך!חיה רוז


ב"ה בשעה טובה! אשריך שזכית.שיח סוד
כיף לך!שטרודל

הלוואי עלי.....

אשריךאלעדאחרונה


בעקבות 100 שנה לצרת בלפור - סקירת יחס חב"ד לרעיון הציונימושיקו

סקירה של יחס חסידות חב"ד לרעיון הציוני.

 

http://chabad.info/wp-content/uploads/2015/04/אוצרות-חסידים-ה-בין-גלות-לגאולה.pdf

 

נ.ב.ברור שבזמננו יש את ההפרדה בין  בשלטון היהודי בארץ ישראל לבין הרעיון הציוני שהוא מיישם

מבולבל עד מאוד הלב בוער למלך!
תקופה שאני חי מאוד עם קהילת חבד...כולם מכירים אותי.אני מוזמן לשבתות ואפילו סתם להתוועדות פרטיות.... ואני מרגיש שאני בין שני חתונות... השאיפה שלי להקים בית חבדית. אבל אני לא רוצה לוותר על מנהג והלכות של אבותי.....
לא פשוט. אני בקשר עם כמה שנמצאות בקושי הזהחיה רוז
או שנותנים לזמן והלימוד לעשות את שלו ולקחת אותך לאחד הכיוונים עד הסוף

או שמתחתנים עם מישהי שנמצאת באותו מקום ומקימים בית ברוח חבדי עם מנהגים משולבים...
חחחחהלב בוער למלך!
מוזמנת לעזור לי למצוא מישהי כזאתי... כי בנתיים.. כל מי בת שמציעים.. מפחדת לצאת בגלל שאני קשור מאוד לחבד
...חיה רוז
הייתי שמחה לעזור

אבל מעבר לעובדה שאני לא מכירה אותך, הבנות ההן עוד לא בשידוכים

וגם מגיעות ממגזרים חרדים ...

אבל יש אצל מי לחפש בנות כאלו.

יש ארגון של לימוד חסידות לבנות מבתים דתיים לאומיים שעושות גם שבתות בכפר חבד וכל מיני.

אם אתה באמת בשלב הזה, הייתי ממליצה לך לפנות למישהו מהמבוגרים האחראיים שם...
חח טוב.. טוב שהבהרת חיה רוז
קח משפיע שיעזור לך לאזן את עצמך בין שני העולמותמושיקו


זהו..שכל מי שרציתי שיהיה המשפיע שלי...מכניס לראשהלב בוער למלך!
להיות חבדניק...לעזוב הכל וכו'..קל לדבר אבל בטכני קשה
אי אפשר לרקוד על שתי חתונותאושרקהאחרונה
רק בחתונה שלך;) תתחתן אם מישהי שיש לכם אותה השקפה תהיה חבדניק עכשיו ותחפש מישהי כמוך
מתנה לחתונה חבדיתסער5

הוזמנתי לחתונה חבדית ואני לא כל כך מכיר את המנהגים. חשבתי לתת צ'ק מאוד נדיב אבל אז חשבתי שאולי אצל חבד יש כללים או מנהג שזה לא טוב (לדוגמא אורחים שאין באפשרותם לתת צ'ק נדיב או שאולי החתן יכול לקנא שיש מכר שנותן לכלה צ'ק שמן)...בקיצור, זה בסדר ? 

 

צ'ק שמן זה תמיד אחלה+mp8
ללא הבדלי מגדר ומגזר....
בחורים לא משלמים. ונשואים כן משלמיםהלב בוער למלך!
לא בטוחה שאתה צודקפה לקצת
יש ויש.
אני בחורה ואני מביאה מתנה לכל חתונה שאני הולכת אליה...
בטוחה שיש גם בחורים שעושים את זה
אתמול הייתי בחתונה בכפר חבד...הלב בוער למלך!
ושאלתי את השליח בחדרה מה ראוי להביא.
והוא אמר לי המנהג שבחורים לא משלמים ונשואים כן . זה לא חוק. מי שמרגיש שהוא רוצה להביא כולם ישמחו
בחורים צעירים לא...פה לקצת
תן את הצ'ק הכי שמן שאתה יכול!בוזאחרונה
אין מנהגים כאלו אצל חב"ד, כל אחד נותן כמה שהוא יכול ורוצה. פשוט בחתונה חב"דית מי שמגיע לרוב אין לו הרבה כסף בעצמו,
ולכן המתנות ממש מעטות.
בחתונה שלי רוב המתנות באו מאנשים לא חב"דניקים וזה פשוט עזר לכיסוי ההוצאות, וממש הודנו לאנשים האלו.

כל שקל עוזר לזוג צעיר, תאמין לי...
ולא חושבת שהבעל יקנא, הוא ישמח...
פעם חב"דניקים היו ידועים בפיקחותםאלעד

חכמים, נבונים ובעלי דעה, ממש כמו הראשי תיבות.

 

מה הרבי עולל לכם בדור האחרון?

נראה שעם כל ההפצות והשליחים והענייני משיח ונבואה הוא יצר המון משיחיסטים שזורקים את השכל בדיוק כמו בברסלב, והמקסימום שהם יודעים לעשות זה לחזור שיחות במהירות וללא הבנה.

אפילו עובדים כבר לא קיימים כיום

 

עצוב. עצוב.

 

פרקתי

באמת נשמע עצוב.פה לקצת
לא בטוחה שאתה צודק.
יש ויש.
...שיח סוד
זה לא הרבי עולל... ח"ו.
אחרי ג' תמוז אני יכולה לומר שדברים בחבד עצמה התבלבלו והסתבכו ואולי ירדו, זה כן.
אבל ממש תלוי מי ומה, מה שלך יראה טעות לאחרים לא, יש כאן הכנסה יש דעות אישיות.
אל תכליל "חבד", באמת שהיום אי אפשר מידי להכליל.
ואולי הצד השני יש לו עודף שכלתנות?מושיקו

שמובילה למסקנות מוטעות

גם יכול להיותאלעד
מעודף שכלתנית לפעמים מגיעים למסקנה מוטעית+mp8
אבל מחוסר מוחלט ??
לאלו מסקנות מגיעים???
במצב המסקנות כיום קשה להחליט מה עדיףמושיקו

בכ"מ בכל 'מחנה' יש את שלל הסוגים משכלתנים יותר עד שכלתנים פחות

חבל להכליל.בוז
קיימים עובדים היום. נדיר, אבל קיימים. לאנשים אין מנוחת הדעת כמו שהיה בדורות קודמים. זה קשה.
אתה עובד? לפחות לפעמים?
אין להאשים צעירים נלהבים בחוסר ישוב הדעת, יש להאשים את המבוגרים בכך.

הרבה צעירים מחב"ד רוצים אקשן ופעילות מלהיבה ולכן נסחפים אחרי מה שהם חושבים לנכון, אבל הם יגדלו, כמו כולם.
ותאמין לי שכולם באמת רוצים לעשות מה שהרבי רוצה, איש איש כפי הבנתו והשגתו.

וזהו
בסוף כולם יהיו ברסלב-ברגוע
חחחחאופטימיות
ובחב"ד תמיד ישאר מקום לכולם😋
לפי השרשור הזה לא בטוח...ברגוע
ציני מידיאופטימיות
דווקא לא היה כ"כ ציניברגוע
אבל לא משנה
אהמממחיה רוז

מתחרפנת לפעמים מהתופעה שאתה מתאר ודיונים הזויים של אנשים. מהמהירות שאנשים קונים חלומות שחלמו אחרים על אחרים וחוסר השליטה בשיטה של הרבי תוך שימוש בציטוטים נקודתיים ללא שיטתיות.

 

אבל, א'... מוחה על צורת הכתיבה שלך כלפי הרבי. ההפצות והשליחים שאתה מתאר הצילו המוני יהודים ברוחניות וגשמיות. ואגב, רוב השליחים בעולם לא משיחיסטים. מוזמן להגיע לכינוס השליחים החודש ולהתרשם. 

 

ב.. יש עובדים. אין ספק. ירידת הדורות. גם חסידים כמו בקוצק המקורית לא תמצא היום ועוד כל מיני דמויות מופת של פעם. אבל לראות חג אחרי חג בחורים שמגיעים אלינו למבצעים ובכל קבוצה יש את אלו שצריך לשמור להם אוכל. ולא כי הם קמו מאוחר... לשבת באוהל בניו יורק ולראות בחורות שיושבות שם בעזרת נשים ושקועות, ללכת להתארח בסעודת שבת אצל חברה בת כיתתי שתמיד אוכלים לבד בשבת בבוקר ואני יכולה לצפות על אבא שלה מעזרת הנשים בבית הכנסת כדי לראות שזה לא סתם. אלו דברים שאני חוויתי.

 

אנשים נוטים לראות מבחוץ רק את הבעיות. 

 

ושלא תבין לא נכון, חוזרת ומדגישה- חורה לי הרדידות בציטוטי השיחות מהרבי וסיפורי המופתים המצחיקים וההתגלויות שאנשים חווים... עצוב לי גם...

 

אבל אני מכירה גם חב"ד אחרת. והרבה.

אני מכירה התוועדויות ולימוד מעמיק ומיוחד.

אני מכירה עיניים שנדלקות בשיעורים שקולטים את האוצר שיש כאן.

אני מכירה משפחות שמקבלות עליהם שבת, טהרה וכשרות.

אני מכירה את מבצעי הלימוד הרבים והמעמיקים של הבחורים גם...

אני מכירה בתי כנסת שמגיעים אליהם ב8 וחצי בבוקר ויוצאים משם ב2 בצהריים כשכולם מתקבצים לשיעורים אחרי התפילה. גברים ונשים.

 

יש עומק, הרבה. צריך לבחור בו...

 

הלוואי שיבחרו בו כולם...

תודה רבה! תגובה חשבה מאודאלעד


אופטימיות
כיף שאת פה.
חחח חיה רוזאחרונה
אלעד אתה גילגול של גושניק כלשהואריק מהדרום
לא מאמין שכתבת דבר כזה בכלל.
^^^אופטימיות
על תוכן ההודעה.
עדמתיייי?????!!!! דיייייייייייי לגלות!!!! פיצוחית


איך אפשר לעכל כזה דבר??פיצוחית


כן. ברור. עליה התכוונתי. חניפיצוחית


מה קרה??אופטימיות
שליחה צעירה נפטרהמושיקו


😨אופטימיות
מאיפה?? ה' ישמור!
יש לי חברה ממשפחת סגל.
א.שה באמת ישמור ויביא את משיח דחוף!!!פיצוחית

ב. משפחת סגל הם ענקיםםםםם ולא לכולם יש קשר אחד לשני אבל יש מצב.

ג. כן אמא ושליחה בת 40 ל9 ילדים שהגדולה 15 והקטן שנה וחצי.

 

ביום כיפור היא הוטסה לטקסס בשל המצב. ומאז.....  ביממה האחרונה (לפני שהיא נפטרה) המצב התדרדר ל"ע והיא היתה עם דימום במוח ומחוסרת הכרה. והיום ב8 בבוקר.בוכהבוכהבוכה

 

דיייי משיח וזהו. לא מסוגלתבוכהעצוב

עצוב מאוד לשמוע!אופטימיות
שהקב"ה ינחם אותם בבשורות טובות השנה!!

(מכירה סגל אחרים)

עדיין. עצוב מאוד
בעז"ה משיח תכף ומיד ממש!
עכשיו! אי אפשר יותר!פיצוחיתאחרונה
חני סגל מראשון לציון ע"הפיצוחית


מי שמע\מכיר?שטרודל
אף אחד???שטרודל


מה השאלה?אופטימיות
את הרב הזה וודאי שאני מכירה.
היה צדיק גדול וזכינו שהיה לנו כמו אבא דואג בכ"ב שבט. נעים הליכות וחסיד אמיתי. עושה רצון ה' ומקרב נפשות קדושות לקב"ה!
כיום בנו מארגן את הקבוצה היוצאת לניו יורק במקומו. אם שאלתך לעניין הפרסום אז יכול להיות שמנסים לגייס כסף לצורך הקבוצות שבנו מארגן.
?. הרכב צייטלין צפת ע"ה. לא הבנתי מה הכוונהפיצוחית


אני לא שואלת מי הוא!שטרודל

זה סבא שלי!!!

אני מכירה אותו יותר טוב מכולכם!שטרודל

מתגעגעת........בוכה

ואואופטימיות
מבינה אותך מאוד!
יש לי חוויות מהטיול איתו !
מהמעט שהיה איתנו מתגעגעים אליו.
זכר צדיק לברכה.

תתנחמי בכך שזכית לסבא צדיק כזה! ב"ה🙏
איזה טיול?שטרודל


הנסיעה השנתית לכ"ב שבטמושיקו

ולל"ג בעומר

אני הייתי שנה שעברהשטרודלאחרונה

לבת מצווה ואחותי לפני שנתיים לבת מצווה ואחותי ה 3 השנה גם לבת מצווה

 

16 שנים להרצחו של גנדימושיקו

 

אחד מאנשי ארץ ישראל ומשלוחיו של רבי בענין