הרב זלמן שלומי שכטראריק מהדרום
התחיל בחב"ד (עם קרליבך) והמשיך בדרך עצמאיתמושיקו
הגיע יותר רחוק מקרליבך וד"ל
נ.ב.שחטר לא שכטר
הטליתות שלהם מעניינות.אריק מהדרום
היית פעם בארה"ב?מושיקו
בשונה מארץ ישראל הקהילות שם השתמרו כמעט כפי שהם מאירופה רוסיה וכו בלי שינוי גדול בסגנון החיים ובמנהגים, יש הרבה דברים מענינים
טרם הייתי שםאריק מהדרוםאחרונה
איפה יש תמונות של הרבי באיכות גבוהה להדפסה?בטטית
שואלת פה כי חרשתי את האינטרנט ולא מצאתי
אתר פני מלך?גע'ם?מושיקו
תודה.בטטית
גם יש להםפיצוחית
או באוסף שלי יש תמונות😋
אם עדיין רלוונטיגלים.
ולהדפיס בהדפסה רגילה
תודה רבה.בטטית
כנראה שאין בחינם. יש רק בתשלום.
אבל תודה רבה לך!
אולי כאןמושיקואחרונה
שאלה ללובאביטשערס!נחמיה17
מאיזה אדמו"ר (נשיא) הניגון הזה- (איזו תקופה)?
ניגון שהרבי לימד בשנת תשכאחיה רוז
בגדול הרבי לימד ניגונים, לא הלחין.
לפעמים הרבי הסביר את המקור.
לא יודעת אם גם במקרה הזה.
שרים אותו על המילים אתה בחרתנו
אתה בחרתנו מהרביפיצוחית
ברור שאתה בחרתנו. אבל רגע.נחמיה17
אז זה יותר ישן?-
כמדומני שמדובר בשני חלקים של אותו ניגוןחיה רוז
שונים מאוד אחד מהשני כי מבטאים תנועה אחרת בעבודת ה
פעם הצדיק אומר אתה בחרתנו ופעם הבעל תשובה
משהו כזה
נראה לי מנדי ג'רופי הוציא את זה בשתי רצועות שונות.נחמיה17
יתכן שאני מבלבלת. יתכן שהוא הפריד בקטע מוזיקלי. כך זכור ליחיה רוז
לא. צדקת.נחמיה17
אז אם הוא הפריד זה כנראה בגלל השוני המוזיקליחיה רוז
כששרים כניגון מתייחסים לעניין הרוחני
זמר כבר עובד אחרת
דוקא זה נראה לי הביצוע שלו. אחד שהביא לי פיצל את זה בעריכה.נחמיה17
^^^+mp8אחרונה
הסרטון הזה שרץ עכשיו על שמחת בית השואבה ב770שיח סוד
מפחיד. זה אמיתי? מישהו דומה לו?
....+mp8
לא רואה קשר
פיצוחית
באיזה קטע? מאיפה?
צילמו את התמונה הזו מרחוק+mp8
ואז מישהו העלה תמונת תקריב והראה שזה המצולם.
גאונים...פיצוחית
קוראים לחסיד שבסרטון הרב פארגערחיה רוז
מהמרחק של עזרת הנשים יש דמיון.
אכן כך ועדיין הלוואי שזה היה קורהמושיקו
שנזכה בביאת המשיח עוד הלילה בעזרת החיה רוז
הנה תמונה מזווית אחרתבוז
זה איש שממש דומה לרבי והוא גר באמריקהשטרודלאחרונה
אני כבר ידעתי את זה מזמן אבל את תמונה הזאת בכלל לא צילמו טוב ולא ממש רואים את זה
נשימה בחסידותסער5
מעניינת אותי השוואה להתייחסות לנשימה בחסידות להבדיל למשל מתורות המזרח (אני חוזר בתשובה).
חיפוש פשוט בגוגל העלה למשל שהרב גינזבורג פיתח שיטה כזאת. כמו כן ראיתי שבסדנה של חב"ד במזרח יש ספר להתבוננות.
השאלה האם (גם אם בתהליך מתקדם מאוד של עבודת השם) בחסידויות ובפרט בחסידות חב"ד יש התייחסות לנושא הנשימה / טכניקות נשימה. אני שואל כיוון שבעבר תרגלתי יוגה שם הנושא (למשל פאראניאמה) בפוקוס, אך אני מרגיש שצריך טכניקה יהודית. קיימות מספר טכניקות בעולם הרחב לנושא זה אך לא מצאתי משהו מספיק "נקי", טכניקה יהודית שאפשר לסמוך על המקור שלה.
שאלה אחרת: האם יש לחב"ד סיורים מאורגנים ומודרכים לקהל הרחב לקברי צדיקים (הבעל שם טוב, רבי נחמן, אדמו"ר הזקן וכיו"ב) ואם כן כיצד מגיעים לזה.
תודה מראש לעונים !
שבוע טוב
סיורים לקברי צדיקים ישחיה רוז
כל מיני בתי חב"ד מארגנים
נשי חבד
ועוד כל מיני ארגונים ואנשים פרטיים
בד"כ ממוקד באדמורי חבד + הבעש"ט, המגיד, ר לוי יצחק מברדיטשוב, אבא של הרבי..
בד"כ לא תמצא שילוב של נסיעה לאומן בסיורים כאלו.
צריך לעקוב אחרי פרסומים. ספציפית- אני יודעת שבית חבד הוד השרון מארגן סיורים כאלו מפעם לפעם.
בהקשר ל2פיצוחיתאחרונה
יש עוד אני מאמינה רק את זה אני מכירה...
שלום! כמה שאלות בעניין שינה בסוכה...נגרינסקי
א. ממתי צער בגלל אי צער פוטר מסוכה? (צער שלא מרגישים את המקיפים דבינה) אם אני מצטער שלא יורד גשם ולכן אני מצטער גם אהיה פטור? לפי זה כן. ואנחנו רואים שלא כך הלכה, אז קצת תמוה לי...
ב. דין פטור מן הסוכה הוא רק כשהצער יעבור אם נכנס לבית... כאן אם נכנס לבית עדיין נצטער שאנחנו לא מצטערים... אם כן, איזו סיבת צער יש כאן שתקפה בהלכה?
ג.אדם יכול לשאר בסוכה אם הוא רוצה גם אם הוא מצטער, גם אם לא חייב, אין אף חב"דניק שרוצה להקפיד יותר? דווקא אצל חב"דניקים הייתי מצפה שלמרות שיש להם צער ימשיכו להיות בסוכה...
@יחידי
תשמעופיצוחית
נראלי אנשים קצת כבר התחילו לסטות מהדיון
ולעבור ללשון הרע.. וכיוב
לא לזה (אני מקווה) היתה המטרה של כל הדיון ופלפול פה
שאלה לגבי פטורים ממצוותמבקש אמונה
שאלה בעיקר לחסידים שבנינו ![]()
ידוע שמצווה זה מעשה שעולה אל הקדושה.. מועיל לנשמה להתקרב לה' וכו'
דבר שהוא אסור הוא בעצם מעשה שלא ניתן להעלות אותו לקדושה (אם הבנתי נכון)
ומותר זה תלוי בכוונת העושה..
עכשיו השאלה היא ככה: מה קורה שאדם מגיע למצב שהוא פטור מאיסור מסויים מחמת אונס\חולי וכו'?
כגון שהוא חייב לחלל שבת, חייב לאכול מאכל אסור,יוצא מהסוכה מחמת צער..
איך בשמים מתייחסים לאותו מעשה שבעצם נכפה על האדם?
האם זה יכול לעלות אל הקדושה? או שזה עדיין הפסד כלשהו...? או משהו אחר..
אני מקווה שהבנתם את השאלה 
אשמח בעיקר לתשובות עם מקורות, אבל גם סברות יתקבלו בברכה
תודה
מאיפה שנדע איך בשמיים מתייחסים אל האדם?בוז
וזו לא שאלה לחסידים רק, זה שאחות הלכתיות. בעיקרון יש דברים שידועים, כמו אנוס רחמנא פטרי',
ומי שאינו מצווה ועושה מקבל שכר מועט מהמצווה ועושה. מאידך גיסא יש שאומרים ששכרו גדול יותר. יש כל מיני שיטות.
מי שהפסיד מצווה מסויימת, בטל קרבנו. יש דברים שאפשר להשלים אבל את הרוב לא, בעיקר כאלו שהזמן גרמא.
ויש עוד את העניין של מצרף כוונה למעשה, שזה נגיד אדם שפטור ממשהו או לא יצא לו לעשות משהו אבל הוא מתכוון/ התכוון לעשותו, הקב"ה מעלה עליו כאילו עשאו.
מתאר לעצמי שכתוב על זה בתורת החסידותמבקש אמונה
זה דווקא מאד קשור.. 
יש מצוות עשה ויש מצוות לא תעשה.
אני לא שאלתי לגבי הפסד של מצווה, אלא לגבי עשיית איסור מתוך הכרח.
אני שואל אם המעשה עצמו יכול לעשות לקדושה או לא..
שאלת מאד לא מובן
בוז
א. לפעמים לשמור על עצמך (פיקוח נפש וכו') יכול להחשב כמצווה ממש אפילו אם זה כרוך באיסור. לדוגמא, לנסוע לבית רפואה בשבת בשביל חולה שיש בו סכנה. חושבת שזה נכלל במצווה של כל המציל נפש וכו'.
ב. כשאתה פטור ממצווה ולא מקיים אותה אתה לא מקבל עליו שכר בעיקרון, אבל אולי פה נכנס העניין של מצרף כוונה למעשה כי אתה הרי כן מעוניין לקיים, פשוט לא יכול.
היום ירד גשם מטורף ולא היה אפשר להיות בסוכה, וק"ו שלא חושבת שיש אנשים שישנו בסוכה היום. לא חושבת שמקבלים על זה עונש או משהו.
ג. מבחינת החסידות, איסורים ועבירות הם מג' קליפות הטמאות, אי אפשר להעלות אותם לקדושה. רק דברים שהם בגדר ההיתר. לא חושבת על עשיית איסורים מקבלים שכר כלשהו, אלא אם כן אתה עובר על האיסור בשביל מצווה אחרת כשזה מותר.
הסתבכתי קצת.
בכל מקרה, חסידים מקפידים מאד על ההוראות של הרבי שלהם, חסידים אמתיים לפחות. ואני לא יודעת אם מקבלים על זה שכר או לא, בחב"ד לא מתייחסים בכלל לשכר ועונש, כי אצלנו העולם הזה הוא העיקר. כמו שנא' יפה שעה אחת של תשובה ועשים טובים בעולם הזה מכל חיי העולם הבא.
אז לא מעניין אותי שכר ועונש. ותכלס, חוץ מהמצוות ששכרן מפורט (מסיבות מסויימות כדי להדגיש נקודה, כמו שילוח הקן וכיבוד הורים) אין איש יודע מתן שכרן של מצוות.
אז אני אסביר שוב חחמבקש אמונה
קודם כל, כתבת דברים יפים מאד!!
אני התכוונתי בעיקר לפסקה ג' - העניין של השלוש קליפות הטמאות
רציתי לשאול אם במקרה שאני פטור\אנוס וכו' האיסור יכול לעלות לקדושה.
אני די גרוע בניסוח בכתב, אני יודע
לא יפה לצחוק עלי
מושיקו כבר ענהבוז
אבל אם עושים תשובה מאהבה זדונות נעשים לו כזכויות
עוד לא הבנתי איך זה קשור לסוכה...
לא לישון בסוכה כשפטורים זה לא איסור. מקסימום ביטול מצוות עשה.
מממ.. כנראה שאתם צודקים לגבי הסוכהמבקש אמונה
אז מה לגבי אכילת איסור מתוך הכרח?
גם זה מעניין אותי..
יתכן שבלבלתי עם הדוגמאות..מבקש אמונה
בעיקרון השאלה שלי הייתה על שינה מחוץ לסוכה בגלל צער..
(בעקבות הגשם האחרון)
אולי הדוגמאות שהוספתי לא דומות...
את יכולה להתעלם מהם ולענות לי רק על זה העניין הזה. תודה
תניא אגרת התשובה פרק א'טאבולה ראסה
לעומת מצוות לא תעשה - שרק אחרי תשובה+ יוכ מכופר.
לפי זה היה אפשר לחשוב שמל"ת יותר "חשובה"
אבל בתניא מוסבר שאמנם ל"ת יותר קשה למחילה, אך מצד שני כל מ"ע זהו אור שזוכים להוריד לעולם וברגע שלא מורידים אותו זהו הפסד שאולי נמחל. אבל לא יוריד את האור של המצווה.
במ"ע הפסדת להוריד אור, וזה ה"עונש" / חלק מהכפרה עצמה.
(נכון ילד שעשה משהו אסור מול ילד שעשה כנל אך גם שבר איבר. ? יקבל עונש פחות כי כבר כביכול קצת נענש על ההתנהגות שלו... משהו כזה
אז אני שואל לגבי עשיית איסור מתוך פטורמבקש אמונה
כמו הדוגמאות שהבאתי- שינה מחוץ לסוכה מחמת צער וכו'..
מה דינו של אותו מעשה?
האם הוא נהפך למותר לגמרי? או שהוא עדיין אסור ולא עולה אל הקדושה?
לא מצאתי תשובה לזה בקטע (היפה מאד) שהבאת כאן..
לא דומה בכללמושיקו
מי שמכנה עצמו חסיד ומקושר לרבו וישן בסוכה/לא טועם לפני תפילה וכד' הוא בבעיה..
כי הוא מצהיר שהוא לא מקושר והולך בדרכי רבו.
וידוע המאמר אל תתירא מן הפרושים וכו' אלא מן הצבועים
יש פה קצת בלבולברגוע
מבקש אמונה לא חבדניק, לכן הוא מחוייב בעיקרון לישון בסוכה.
הוא מדבר על מקרה שלא ישן בסוכה כי ירד גשם.
ברגע שאדם פטור הוא לא עושה איסורמושיקו
חולה שאוכל ביום כיפור
חולה שיש בוב סכנה וחייב לאכול טריפות
מקיים את ציווי התורה "וחי בהם" [שלא תקף רק בג' עביות החמורות]
נכון, זה מה שכתבתי לו.ברגוע
ופה הוא אפילו לא עשה מעשה של איסור, אלא לא קיים מצוות עשה שהוא פשוט לא מחוייב בה.
אוקיי תודה.מבקש אמונה
אבל אחרי הכל, כל איסור הוא מהשלוש קליפות הטמאות שלא יכול לעלות לקדושה
(כמו שכתבה גם סלט) הבנתי שזה ניצוצות קדושה שאי אפשר להוציא.
אז במקרה כזה זה יכול לעלות? זו השאלה שלי..
רק בתשובה מאהבה רבהמושיקו
לדוגמא בעל תשובה שלפני שחזר בתשובה אכל מאכלות אסורות ואחרי שחזר בתשובה מהכוח שלהם הוא מקיים מצוות.
מבואר בפרק ז' בליקוטי אמרים - תניא
ופה אין לי על מה לחזור בתשובה..מבקש אמונה
מה זה אומר? ![]()
תלמד תניא תביןמושיקואחרונה
זה ספר יהודי בסיסי כיום
למה איסור?ברגוע
אם כבר יש פה ביטול מצוות עשה של לשבת בסוכה.
וגם זה אין פה, כי ברגע שיורד גשם אתה פטור מלשבת בסוכה.
לא עשית שום מעשה פסול.
וואי שנייםאנישוש
דחוףף שמחת בית השואבהפיצוחית
מי יכול לשלוח לי דחוףףףף
ניגוני חבד שמחים להורדה??
קיבלתי את זהיראת גאולה
תודה רבה!!!פיצוחיתאחרונה
עזרתם(:
האושיפיזין החסידיים:מושיקו
אצל חסידי חב"ד מקובל, על פי דברי הרבי הריי"צ, כי בנוסף לאושפיזין המקובל, מגיעים גם האושיפיזין החסידיים: רבי ישראל בעל שם טוב (מחולל תנועת החסידות); תלמידו רבי דובער 'המגיד ממעזריטש'; אדמו"ר הזקן רבי שניאור זלמן, מייסד חסידות חב"ד, בנו רבי דובער,אדמו"ר האמצעי; רבי מנחם מענדל, אדמו"ר הצמח צדק; בנו האדמו"ר רבי שמואל אדמו"ר המהר"ש; בנו האדמו"ר רבי שלום דובער - אדמו"ר הרש"ב. כמו-כן מקובל שבאים גם אושפיזין לשמיני עצרת -אדמו"ר הריי"צ רבי יוסף-יצחק; ובשמחת תורה מגיע הרבי.
- ביום הראשון - מגיעים אברהם אבינו ורבי ישראל בעל שם טוב.
- ביום השני - יצחק אבינו ורבי דובער 'המגיד'.
- ביום השלישי - יעקב אבינו ורבי שניאור זלמן - אדמו"ר הזקן
- ביום הרביעי - משה רבנו ורבי דובער - אדמו"ר האמצעי
- ביום החמישי - אהרן הכהן ורבי מנחם מענדל - אדמו"ר הצמח-צדק.
- ביום השישי - יוסף הצדיק ורבי שמואל - אדמו"ר מהר"ש
- ביום השביעי - דוד המלך ורבי שלום דובער - אדמו"ר הרש"ב.
- בשמיני עצרת - שלמה המלך ורבי יוסף יצחק - אדמו"ר הריי"צ.
איך בחבד מרגישים את אוירת החגהשאלה.
ז"א יש איזשהי חוויה שלא חווים אותה בהקשר של סוכה
מבצע ארבעת מינים ושמחת בית השואבה מידי לילהמושיקו
איך בכל מיני עדות מרגישים פסחבוז
ז"א האם יש חוויה שלא חווים אותה בהקשר של סבל
לא שייך להשוות...נגרינסקי
נכון מאד. וחב"ד מקפידים על סוכה.בוז
והתגובה שלי היתה סתם בגלל השאלה המוזרה, אם לא מרגישים את החג.
ברור שמרגישים. אנחנו כל היום בסוכה וכשלא, זה כי יצאנו לתפילה או ליטול לולב לאנשים.
גם בתפילה או במצבעים מרגישים את החגפה לקצת
זה מה שאמרתיבוז
אה טעות שליפה לקצת
עכשיו קראתי שוב והבנתי שהתכוונת וכשלא בסוכה אז...
אז מה שאני אומר שהתגובה לא שייכת בכלל...נגרינסקי
לעניין השינה בסוכה, למדתי את הנושא, פתחתי כמה שניות לפי שרשור חדש עליו... מוזמנת להגיב לי שם...
(אגב, כתבת שזה מנהג... מנהג עדיין לא משתווה למצווה מדאורייתא...)
אכן, חלק מה'מבצעים' של סוכות זה להביא יהודי בחג ראשוןמושיקו
לאכול כזית לחם בסוכה
איך בנות מרגישות את אווירת החג אם לא ישנות בסוכה?פה לקצת
בנות מרגישות בזה שהן גם אוכלות בסוכה-ומנענעות את ד' המיניםדשא סינטטי
מה עוד שיש עוד הרבה שנוהגות לא לישון בסוכה... (אצלנו יש קהילה גדולה של ליטאים, ולא שמעתי שאישה ישנה בסוכה....)
לא באמת שאלתי....פה לקצת
מענייןמושיקו
שהבעל לא בבית בחג סוכות זה עושה את החג..
פה לקצתאחרונה
אגב, חשוב שתדעיבוז
בחב"ד מתייחסים לאורות העליונים (מקיפין דבינה) שנמצאים בסוכה ומפאת כבודם לא ישנים שם.
מצד שני, יש לחב"ד המון החמרות בנוגע לסוכה, כמו לא להכניס כלום לפה (לא שתיה וק"ו אוכל) מחוץ לסוכה, ליטול לולב בסוכה ועוד.
אז בחב"ד כל היום רק נמצאים בסוכה וחושבים על הסוכה, תאמיני לי

הם מקפידים לא לשתות אפילו כוס מים מחוץ לסוכה...דשא סינטטי
מהו לדעתכם מנהג חסידי?(בעקבות השרשורים האחרונים)מושיקו
קדימה שוטו
לא חסרבוזאחרונה
נשים שמקיימות מצוות שהן לא חייבות בהן (כמו לולב)
לטוס לרבי
בכללי, כל ההמולה סביב רבי
לאכול לפני תפילה
לא לישון בסוכה
להתנהג בדרכי החסידות. כלומר, לעשות יותר ממה שמצווים.
מסירות נפש
כל הדוגמאות האלו זה דברים שלא פעם גרמו למחלוקות ומריבות ודיונים.
כמה זה מחייב?
תלוי באדם, כמה הוא מקושר לרבי.
לדעתי אין אמצע. אתה רוצה להתקשר לרבי? קיום הוראותיו זו אחת הדרכים המשמעותיות, ולכן מחייבת.
אבל בגלל שזה הוראות של הרבי, לא צריך לקחת בקטע קשה, לקיים לאט לאט ולא מתוך תחושה ש"חייבים".
צריך להבין שהרבי לא רוצה ברעת חסידיו, להיפך- זה לטובתנו גם אם אנחנו לא מבינים
צריכה דחוף!!!!דשא סינטטי
מקור עם הסיפור על הרבי המהר"ש בה אמר לבנו הרז"א "אף פעם אל תנמיך את האחר-תגביה את עצמך"... לאחר שהרז"א חפר בור והכניס לתוכו את הרש"ב (שהיה אז ילד) בגלל שהוא היה יותר קטן-אבל היה יותר גבוה.
(לדוגמא רבותינו נשיאנו\עמוד מחב"דפדיה.... וכו')
רבותנו נשיאנו הצמח צדקפיצוחית
מה הקשר הצמח צדק?דשא סינטטי
זה היה עם האדמו"ר המהר"ש, עם הרז"א ועם (האדמו"ר) הרש"ב....
המהרש הבן של הצמח צדקפיצוחיתאחרונה
ומוזמנת לבדוק בספר ולעדכן(:
ובא גואל על ישראל ועל רבנן(אני מקווה)פיצוחית
כיצד מסוגלים חסידי חב"ד להתעלם מחלק כל כך חשוב ומרכזי במצוות הישיבה בסוכה?! וכיצד מנהג של מגזר או חוג מסויים יכול לבטל מצווה מדאורייתא והלכה מפורשת בשו"ע?!
אחת ולתמיד: מדוע חסידי חב"ד לא ישנים בסוכה? -
%D7%AA-%D7%95%D7%9C%D7%AA%D7%9E%D7%99%D7%93-%D7%9E%D7%93%D7%95%D7%A2-%D7%97%D7%A1%D7%99%D7%93%D7%99-%D7%97%D7%91%D7%93-%D7%9C%D7%90-%D7%99%D7%A9%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%A1%D7%95-2
מוזמנים לקרוא.
(לא שאני באמת קראתי אבל זה לא ממש מה שחיפשתי רק ראיתי שאמרו שזה נכון אז שלחתי)I
קראנו את זה.יחידי
אהה אוקע *נקודה למחשבות*פיצוחית
^^ הסיבה להכל...נגרינסקי
בעקבות השרשור המרכזי השרשור הזה ננעלמושיקואחרונה
Why don’t Chabad chassidim sleep in the sukkah?מושיקו
//פה לקצת
אני לא מזלז אני פשוט לא יודע אני רוצה לדעת-מה דעתם של המשיחיאוהב אותך ה
*המשיחיסטיםאוהב אותך ה
דרך לימוד הבנה והסברה של דברי הרבימושיקו
כולם מגיעים לאותה נקודה כל אחד בדרך שלו.
,usv t, hfuk yhpv kpry?אוהב אותך ה
תודה אתה יכול יותר לפרט?אוהב אותך ה
חב"ד זה לא בירור פרטים אלא המהותמושיקו
אני מבין שאתה בתהליך בירור והתקרבות מול תורת חסידות חב"ד.
השיטה היא לשבת ללמוד ולנסות להבין עד כמה שאפשר ואז קולטים את הניאונסים השונים
להתחיל ישר עם ניסיון הבנת הניאונסים זה רק מקשה ומעוות את כל הדרך
מסכימה..אופטימיות
לא כולם מגיעים לאותה נקודה.חיה רוז
תלוי איך מגדירים את.הנקודהמושיקו
למרות הניאונסים השונים וד"ל.
לא על זה הוא שאל.חיה רוזאחרונה
אתה רוצה לדעת את כל התורה כולה על רגל אחת?בוז
ובהרחבה, כי אתה לא כמו אותו גוי-
לדעת מה הדעות השונות לומדים אחרי שלומדים מה הביא כל אחד לחשוב אחרת, בסוף מגלים שהדעות מאד דומות ויש פשוט ניואנסים.
לא זה מה שמתחילים ללמוד מלכתחילה.
היום נוצר מצב שמחוץ לחב"ד מכירים דברים מפוצצים כמו "המשיחיסטים" "האנטים",
אבל זה לא חב"ד.
תלמד מה זה חב"ד, ולבד תבין מה אומר כל דבר.
תודה ..אני רק נכנסתי טיפה לחבד מה הכוונה ללמוד ..?אוהב אותך ה
תתחיל עם שיחות של הרבימושיקו
מוגה ולא מוגה.
תניא
ליקוטי תורה
דרך מצוותיך
ליקוטי דיבורים
ספר השיחות של הרבי הריי"צ
להבין איך התורה בנויה ואיך דרך החשיבה החסידית
הכוונהבוז
חב"ד היא דרך שמתמקדת בעבודה עצמית והתחברות לקב"ה, זה כמו עץ.
אתה מבקש להבין קצה של ענף.
אני אומרת לך, תתחיל מהגזע.
תבין מה זה חב"ד, תלמד תניא, אחר כך תתחיל ללמוד על הרבי הנוכחי ועל השיחות שלו,
תבין מה הקשר של חב"ד למשיח (פרק ל"ז בתניא מדבר על זה, שזה תכלית העולמות ותכלית הבריאה)
ואז תתחיל ללמוד שיחות של הרבי ותראה איך הכל מתקשר.
הרבי בכל השיחות, בעיקר באחרונות, מדבר על הגאולה. הרבי אמר שמגיל 3 הוא חלם, נשם וחי גאולה. והוא רוצה שגם אנחנו נהיה כאלה, כי זוהי תכלית העולם ("וזה כל האדם ותכלית בריאתו, להיות לו יתברך דירה זו ב(עולמות) התחתונים"))
מכיוון שכל תכלית העולם היא להביא לימות המשיח, יש הרבה מאד דיבור על משיח בחב"ד ובעיקר בדור האחרון של הרבי הנוכחי, ובפרט בשיחות המאוחרות, שאני ממליצה ללמוד אותן בחום כדי לדעת את כל העניין.
הרבי יצא בקריאה שהעולם כבר מוכן לגאולה, אחרי הייסורים שעם ישראל עבר (השואה ועוד) וכל מיני סימנים נבואיים, וכן אמר שצריך לפרסם לכל היהודים לעשות עוד ועוד מעשים טובים (והתחיל את עשרת המבצעים, ביניהם הנחת התפילין המפורסמת של חב"ד, מזוזות בכל בית, כשרות, טהרת המשפחה ועוד) כדי לקרב את בוא המשיח.
יש לציין שזו לא מגמה שהרבי התחיל, כי עוד בזמן הרבי הקודם הכינו שלטים (לאלתר לגאולה) בהוראתו, והוא גם אמר שגמרו כבר לצחצח אפילו את הכפתורים של הבגדים החגיגיים לכבודו.
בכל מקרה, בשנים האחרונות יותר הרבי גם ביקש לפרסם לכל אנשי הדור שהקב"ה מינה אדם שיהיה יועץ, שופט ונביא כהכנה לגאולה, והוא נשיא הדור.
ועל ידי התקשרות אליו אפשר להתחבר לגאולה ו"לפקוח את העיניים" ולראות את הגאולה ביומיום.
חסידי חב"ד ברובם מאמינים שהרבי הוא האחד בדור שזכאי להיות המשיח, וכן התקיימו בו כמה סימנים שיכולים להיות של מלך המשיח.
לפני ג' תמוז עשו פרסומים גדולים שהרבי הוא המשיח ואת הדרכים בהן יש להתכונן לביאתו, כמו שהרבי הורה. ביניהם אירוע גדול אותו שידרו בטלוויזיה דרך הלוויין ושרו בו לרבי "יחי אדוננו".
אחרי ג' תמוז הרבה מחסידי חב"ד התקשו מאד להמשיך למרות השינוי, בניגוד לקבוצה אחרת בחסידים שהחליטו ששום דבר לא שונה וממשיכים אותו דבר-
ממשיכים לפרסם על המשיח, ממשיכים לפרסם את האמונה שהרבי הוא המשיח, והם המשיחיסטים, בגדול.
זה הכל.
גם אלו שלא נקראים משיחיסטים מאמינים בזה (ברובם הגדול) אבל הם חלוקים בדעתם האם יש לפרסם זאת.
ובכל מקרה, כל חב"ד היתה ועדיין ממוקדת במטרה אחת- להביא משיח.
חג שמח.
שנזכה לשמחת בית השואבה עם משיח צדקנו תכף ומיד ממש.
ממש תודהאוהב אותך ה
אני רוצה לקנות לי כמה ספרים של חבד איזה?אוהב אותך ה
אני מאוד יתקרבתי לחבד ואני רוצה להתחיל עם לקנות כמה ספריםאוהב אותך ה
היתי רוצה המלצות לספרים בסיסים
מישהוא???אוהב אותך ה
בתור התחלה ובסיסבוז
אחר כך ללמוד על קשר בין רבי לחסידים, בספר ההתקשרות.
במקביל, ללמוד כל שבוע שיחה של הרבי הנוכחי על הפרשה. יש לך ליקוטי שיחות לפי פרשות או פשוט להוריד מהאינטרנט כל שבוע.
בהמשך, כשתדע לקרוא ולהבין מושגים, (להבנת מושגים ממליצה על סדר ההשתלשלות, ספר) להתחיל מאמרים.
כשתגיע לשם כבר תדע לאן להמשיך.
כמו שכתבתי שםמושיקואחרונה
אגיטע יור!אוהב אותך ה
אני לומד תניא ואני באזור של פרק יח ואלה -מדובר על דרך שניה מישהו יכול להסביר לי מה הדרך הזאת אומרת?לא הבנתי בידיוק...
קצת עמום, תסביר בדיוק את השאלה.אופטימיות
ממכר..
לבעל התניא יש שתי דרכים דרך א-עד פרק יח דרך ב-מיח עד הסןףאוהב אותך ה
אז מה הדרך השנייה אומרת?
עונהיראת גאולה
כלומר מטרת התניא היא ללמד אותנו כיצד לקיים מצוות מתוך אהבת ה' ויראתו.
כדי להגיע לגילוי הרגש הזה, מביא בעל התניא שתי דרכים -
הדרך הארוכה (פרקים א-יז) זו דרך ההתבוננות. להתעמק בגדולת ה' עד לגילוי אהבה ויראה.
הדרך הקצרה (יח והלאה) זה באמצעות גילוי האהבה המסותרת שכבר נמצאת אצל כל יהודי.


