שרשור חדש
לקט מיוחד, לרגל יום הולדת כ"ק אדמו"ר מהר"ש (ב' אייר תקצ"ד)מושיקו

עבור 'תפארת שבתפארת' אין זה פלא...

לקט מיוחד, בבואנו מיום הולדת כ"ק אדמו"ר מהר"ש, ב' אייר תקצ"ד

תפארת שבתפארת

כשהיה בן שבע בחן אותו פעם הצמח-צדק. הסבא [=המהר"ש] ידע כל-כך טוב, שהמלמד התפעל מאוד ולא יכול היה להתאפק ואמר לצמח-צדק: הא, מה אתם אומרים, הוא 'עושה' טוב!

ענה לו הצמח-צדק: מהי ההתפעלות שתפארת שבתפארת 'עושה' טוב!

(היום-יום ב אייר)

יפה כוח הבן

כידוע, שאדמו"ר מהר"ש התחיל לומר דא"ח ברבים בחיי אביו הצמח-צדק, שכתב לו כתב-רבנות: "ראיתי דא"ח שלך והוטב בעיני מאוד". ולהעיר שרצונו של כ"ק מו"ח אדמו"ר היה להוציא לאור את המאמרים של זקנו אדמו"ר מהר"ש, ועל הסדר, היינו, מאז שהתחיל לומר חסידות, כולל גם המאמרים הראשונים שאמרם בחיי אביו.

(תורת מנחם כרך ב, עמ' 186)

בעל השמועה עומד כנגדו

בנוגע לאדמו"ר מהר"ש, שגם ממנו אין תמונה (לפנינו, כי יש אומרים שנמצאה תמונתו אלא מפני סיבה לא נתפרסמה) – יש לומר על-פי הידוע שדמות דיוקנו של כ"ק מו"ח אדמו"ר היתה דומה לדמות דיוקנו של אדמו"ר מהר"ש.

וכסיפור הידוע אודות אחד מזקני החסידים שראה עוד את אדמו"ר מהר"ש, שכאשר ראה בפעם הראשונה את תואר פני כ"ק מו"ח אדמו"ר – נתעלף, מפני שראה בו את תואר פני אדמו"ר מהר"ש! ולכן, בנוגע לאדמו"ר מהר"ש – יכול להיות העניין ד"כאילו בעל השמועה עומד כנגדו" (בכללות על-כל-פנים) בנוגע לדמות דיוקנו בפשטות.

(התוועדויות תשד"מ, כרך א, עמ' 538 ואילך)

לימוד באופן המותר

כ"ק מו"ח אדמו"ר סיפר שלאדמו"ר מהר"ש היה ידע רב בחכמת הרפואה, והיה כותב בעצמו "רעצעפטן" (=מרשמים) לתרופות, ושולח לבית-המרקחת. ב'אותו מקום' היה לו מדף עם ספרים בלטינית, וכשנפנה לשם, היה מעיין בהם, וכך למד חכמת הרפואה.

ולהעיר, שמצינו דוגמתו בנוגע לשמואל (שבשם זה נקרא גם אדמו"ר מהר"ש) – ש"אסיא דרבי הווה", משום שהיה יודע בחכמת הרפואה, והעיד על עצמו שלא עסק בעניינים אלה "אלא בשעה שהייתי פנוי מן התורה, אימתי, כשהייתי נכנס לבית המים".

(תורת מנחם שם ע' כה)

פיטורי הפקיד הגיעו מלמעלה...

כ"ק אדמו"ר מהר"ש הוצרך פעם לנסוע לחוץ-לארץ, ונסע מליובאוויטש לעיירה הסמוכה, שבה היתה תחנת רכבת. מצד סיבה התאחר אדמו"ר מהר"ש לרגע ולא הגיע בזמן, והרכבת יצאה לדרכה; הפקיד הממונה על הרכבת לא המתין לאדמו"ר מהר"ש, ובינתיים הורה שהרכבת תיסע. כאשר אדמו"ר מהר"ש הגיע ונוכח שהרכבת כבר נסעה – הקפיד על כך. ולא ארכו הימים והגיע ציווי מעיר הבירה, פטרבורג, לפטר את הפקיד הממונה על הרכבת.

– בפטרבורג לא ידעו שום מעשיות. אלא כיוון שמדובר אודות אדמו"ר מהר"ש שהיה רבי, נשיא בישראל, שעניינו הוא כמו שכתוב "אנכי עומד בין הוי' וביניכם גו' להגיד לכם את דבר הוי'", עניינו הוא למסור בכל מקום את השליחות של הקב"ה שנמסרה על-ידו, הנה כאשר היה פקיד שלא מילא את תפקידו – שעל-ידו יוכל אדמו"ר מהר"ש לנסוע ולמלא שליחותו, ואדרבה, עוד גרם בלבול לדבר – אזי פיטרוהו מתפקידו.

ואף שבפטרבורג לא ידעו מכל העניין – הרי כיוון שגויים אינם בעלי בחירה, לא נוגע השכל והידיעה שלהם, כי אם העשייה שלהם בפועל, לכן מבלי הבט על כך שלא ידעו מכל העניין, היתה העשייה שלהם כדבעי – שפיטרו את הפקיד הנ"ל, כיוון שלא מילא את תפקידו.

(תורת מנחם כרך יז, עמ' 143-147)

הכבוד למי?

כאשר אדמו"ר מהר"ש נסע חזרה לליובאוויטש, עבר בדרכו בעיירה "אַחרעמאָואָ", ויצאו כל הגויים תושבי המקום יחד עם זקני וחשובי העיר ("סטאַריסטי") וקיבלוהו בכבוד גדול, שהלכו לקראתו עם לחם ומלח, ונפלו לפניו על ברכיהם.

בנסיעה זו נסע גם אחיינו של אדמו"ר מהר"ש, ר' ישעיה ברלין, ואמר לאדמו"ר מהר"ש בהתפעלות: "פעטער" [דוד]! ראיתם איזה כבוד גדול נתנו לכם!...

השיב לו אדמו"ר מהר"ש: "פּעטאַך" [=שוטה]! ומה אתה חושב? וכי על מי נאמר "ברוך תהיה מכל העמים"?!...

(שם)

יגיעה אמיתית

אדמו"ר המהר"ש לא היה מתייגע בלימודו, כיוון שלא היה לו צורך בכך. הוא ידע הכול בלי יגיעה.

פעם דיבר עמו הצמח-צדק אודות מעלת היגיעה בתורה, ומאז החל לעמול ולהתייגע בתורה, עד כדי כך שנעשו כתמים על מצחו מגודל היגיעה. לאחרי זמן, חזר בו הצמח-צדק ("ער האָט צוריק געצויגן"), ונתן לו סדר חדש בלימודו.

(תורת מנחם כרך ד ע' כו)

לכתחילה מלמעלה

עניינו המיוחד ודרכו המיוחדת של אדמו"ר מהר"ש באים לידי ביטוי בפתגמו הידוע (כפי שנמסר ונתגלה לנו על-ידי כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו, ששמע מאביו, בנו וממלא מקומו של בעל יום ההולדת) "די וועלט זאָגט אַז מען קען ניט אַרונטער דאַרף מען אַריבער; און איך האַלט אַז מ'דאַרף לכתחילה אַריבער" (=העולם סבור שכאשר אי-אפשר ללכת מלמטה, מדלגים מלמעלה; ואני סבור – אומר הרבי מהר"ש – שמלכתחילה צריך לדלג מלמעלה).

ופתגם זה נעשה הוראת דרך לכל ההולכים בדרכיו ואורחותיו בזמן נשיאותו של אדמו"ר מהר"ש, ובאופן דפעולה נמשכת גם בדורות שלאחרי זה, כאמור, שפתגם זה נמסר על-ידי בנו וממלא מקומו של אדמו"ר מהר"ש – אדמו"ר מהורש"ב נ"ע, לבנו יחידו ממלא מקומו – כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו, שפרסם פתגם והוראה זו, וציווה להדפיס כו'.

ואם בכל העניינים יש לקיים את הוראת אדמו"ר מהר"ש, להתנהג באופן ד"לכתחילה אריבער" – בעניינים השייכים ליום-ההולדת שלו (כולל גם יום השבת שלאחריו, שאז ניתוסף העילוי ד"ויכולו"), על-אחת-כמה-וכמה שצריכה להיות ההנהגה באופן ד"לכתחילה אריבער".

(התוועדויות תשמ"ז, כרך ג, עמ' 235-216)

דברים היוצאים מן הלב

רב חסידי מסמיליאן בא לפני המהר"ש והתאונן על השומעים ממנו חסידות – שאינם מפנימים, ואין הדברים מגיעים לידי פועל.

ענה לו אדמו"ר מהר"ש: ומה נעשה אתך עצמך – הדג מריח מן הראש...

הוא היה יהודי חסידי, והדברים פעלו עליו.

(ספר השיחות תש"ו ע' 18)

יודע עתיו ורגעיו

בעת ההסתלקות ישב אדמו"ר מהר"ש על כיסאו (כי בימים שקודם הסתלקותו היה יושב על כיסאו כל הזמן, גם בעת השינה).

זמן מועט (דקות אחדות) קודם ההסתלקות, לקח את השעון שלו (או שביקש שיביאו לו שעון), וסיבב את מחוגי השעון שיהיו מורים על איזה זמן לאחרי-זה, ולקח פיסת נייר ותחבה (על-ידי נוצה) בתוך השעון כדי שיעמוד מלכת. ובדיוק בזמן זה – שאליו כיוון את השעון – נסתלק!...

(תורת מנחם תשי"ב כרך ד ע' כו)

- See more at: http://www.chabad.org.il/Magazines/Article.asp?ArticleID=13260&CategoryID=2160#sthash.O6jowB8h.dpuf

שיח סודאחרונה
איפה הרבי איפהאלעד
נו כי זה כפר חב"ד... מה אפשר לצפות מהם.שיח סוד
סניורהאחרונה

עצובמטורלל עצובבמטורלל

הרבי על כח בניסןהלב בוער למלך!

@יעלוש מחבדהלב בוער למלך!
תודה רבה!שיח סודאחרונה
קטע יפה, קצר, קליל וקולע על כ"ח ניסן, למי יש?שיח סוד
בעזרת ה אני יעלה פה קטעהלב בוער למלך!
מעולה שיח סודאחרונה
אני כותבת את זה פה כי במקומות אחרים לא יבינו. שיח סוד
אבא שלי ואח שלי סגרו היום מאוד בזול כרטיסים לתשרי.
גם אני אמורה לטוס, אבל אין ארגון מאורגן ואם יהיה, יהיו פרטים רק בחודש אב. בלי ארגון אני לא אטוס... לא מהסגנון שלי "נסתדר כבר שם".
ועכשיו הכרטיס שלי ב"הקפאה" ואז כבר המחירים יעלו ולא יהיה מקום בטיסה שלהם.
פספוס.
תמיד יש קבוצות מאורגנות לבנות בתשרי+mp8
גם של בנות חבד וגם של אחות התמימים.
עד לכיתה יב...שיח סוד
נראה לי גם לבנות הסמינר+mp8
באחות התמימים בטוח שלא.שיח סוד
בבנות חב"ד צריך לבדוק...
אבל רק עוד כמה חודשים.
מבינה אותךאופטימיות
אני גם לא סומכת על "נסתדר שם"
היה לי קטע בתשרי השנה,ארגנתי דירה שם במטרה לסוע עם חברה ובגלל שהיה לחץ בלימודים ויתרתי והעדפתי לסוע מתוך נחת ויישוב הדעת,אז העברנו את הדירה לכמה בנות (איכותיות) בכדי לא לבטל למשכיר את העסקה.
שורה תחתונה,ממש מחכה לטוס לרבי ,הלוואי ואצליח שנה הבאה.
לגבי בנות חב"ד, חברה טובה שלי הייתה מדריכה שם ובנות שאינן מהסמינר יכולות גם להצטרף,והראיה לכך-אני;)
(אם הייתי טסה הייתי בקבוצה שלהן).
היי.נחל
יש קבוצה של בנות חבד שבנות הסמינר יכולות להצטרף לשם.
מכירה בנות שעשו אתזה השנה.

תסגרי כרטיס.
אנחנו טסות הרבה בנות.
אין סיבה שלא נסתדר..
אז בערך כמו שאופטמיות אמרה...שיח סוד
אני לא מאלה "כולם טסים בטוח נסתדר".
אני חייבת פיקס ארגון.
אני לא אסגור עכשיו כשאני לא יודעת מה יהיה...
אז לא עכשיו, אבל את תטוסי.נחל
ויש בטוח קבוצה גם לסמינר, שתדעי
כן זה כן בעז"ה...שיח סוד
כרגע אין עם מי לסגור. רק באלול פותחים את הקבוצות+mp8
חכי ותשלמי כמה מאות דולרים יותר.
נכון, מה אני יכולה לעשות...שיח סוד
כן מבינה את זה!אופטימיותאחרונה
את רוצה להיות בטוחה שזה סגור..
אם אני סוגרת עם חברה מקום לינה וכרטיס מעכשיו(הרבה סוגרים מקום לינה כמה חודשים לפני תשרי/ כב שבט) אז אני פחות חוששת,כי אהיה ביחד עם מישהי.
בפעם האחרונה טסתי לבד לניו יורק למשפחה אז זה משהו אחר;)
סעודת משיחהלב בוער למלך!
פעם ראשונה זכיתי לסעודת משיח רצינית. התחלנו מ4 בצהרים גמרנו בסביבות רבע ל9.. נו מה איתכם?
הספקתי ממש ברגע האחרוןהפואנטה
חייב 4 כוסות?
לפי אדמו"ר הרשב לשתות 4 כוסות זה חזקההלב בוער למלך!
ב"ה עשינו אצל מורנו ורבנו הרב יהושע שפירא שליט"איהדות=דרך חיים


ואוו !! ככ הרבה זמן מה עשיתם?אופטימיות
ב"ה שתינו 4 כוסות ואכלנו מצות,
שרנו ניגונים...והופ.."נפלו גיבורים" (העייפות...).
עד שש וחצי רבע ל7 היינו בסעודה. יצאנו לחצי שעה מבצעים..הלב בוער למלך!
ואז חזרנו לסעודה עד רבע ל9
עשינו - יוצא דופן.Talp01

אני גר ברחוב די מוזר

 

את סעודת המשיח עשינו בתוך כולל של ליטאים, רוב המשתתפים היו ברסלבים וכמה כיפות סרוגות

הראשון מ"שלי" שהגיע היה בני בן ה-5 שנטל ידיים בעצמו, התיישב בשולחן, אכל מצה ושתה "4 כוסות" (תירוש, קטנות) - וזה נורא ריגש

גם אנחנו ערכנו כרגיל סעודת משיחאלעד

בע"ה שיבוא כבר

 

השנה דווקא הייתה סעודת משיח מעניינת ומקסימה.שיח סודאחרונה
לא יודעת להסביר.
בד"כ זה היה נראה תמיד מאולץ...
השנה. היה מהמם. חידושים. דברים יפים.
לוח התיקון לספרי חב"דtoramedia770

יש מאות ספרי חב"ד ועשרות אלפי לומדים והוגים בהם. הספרים למרותשהוגו היטב, לפעמים נופלי אי-שם טעויות במיוחד בציוני העמודים, והיות ואנחנו נמצאים בידן המחשבים, וכל מה שברא הקדוש ברוך הוא בעולמו, זה בשביל ישראל שנקראו ראשית ובשביל התורה שנקראת ראשית (פירוש רש"י על התורה בתחילתו), לכן אפשר וצריך לנצל גם את את האינטרנט לקדושה. וכן עשינו, באתר "חלקנו בתורתך" הוספנו מדור "לוח התיקון לספרי חב"ד".
לוח התיקון לספרי חב"ד - חלקנו בתורתך
 

יש עניין בחבד לא לשתות אלכוהול אפילו ביין?הלב בוער למלך!
יש עניין בחבד לשתות אלכוהולשפיפול
בכל דבר
בפסח יש חבדניקים שלא שותים אלכוהול אפילו בייןהלב בוער למלך!
מעניין. חידשתגדולה מהחייםאחרונה
שבוע טוב! מועדים לשמחה! סעודת משיח- יש סדר מסוים?בת-של

בס"ד

 

4 כוסות- אחת אחרי השניה? יש נוסח שאומרים?

 

יש עוד עניינים?

אולי בהמשך דברים יתחדשו לךאופטימיותאחרונה
פלונית10, ניסיתי לענות בשרשור,אך כנראה שהוא התיישן.אופטימיות
בנוגע לשאלתך-https://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t852820#9306792

אולי זה יעזור:



המשך-


מי שיכול שיתייג בבקשה את @פלונית10
תודה לךאופטימיות
לילט
לילטברגועאחרונה


שלוםהלב בוער למלך!
אתמול התועדתי עם חבר חבדניק..ואז הוא שאל אותי אם אני שם חוט גומי מעל הציצית... עכשיו אני לא זוכר את השם ..איך קוראים לזה?אשמח לביאור ..
גארטל (או אבנט)Talp01

עיין כאן:

 

גרטל – חב"דפדיה

אני לא מדבר על גרטל של התפילה.הלב בוער למלך!
זה כמו גרטל אבל שמים את זה כל היום
תקרא עד הסוף.Talp01

בלינק שהבאתי לך. זאת גומיה שנהוג רק בחב"ד ללבוש מעל הציצית, שלא תתקמט / תתקפל. אין לה שם מיוחד.

הסבר קצר!s58nאחרונה

ישנם כמה סיבות ללבישת חוט\גומי מעל לציצית. 1-להבדיל בין החלק התחתון של הגוף לחלק העליון. 2- שהציצית תקיף את כל הגוף ממש. ועוד כמה סיבות....

שמות- גארטל, אבנט, חוטוכו' וישנם גם סוגים-א געדרייטע גארטל, א פולין גארטל וכו'.. ישנם שנהגו לקשור גארטל בפסוק "והיה צדק אזור מתניו והאמונה אזור חלציו"...

מוח שליט על הלב וקבלת עול.שיח סוד
מה ההבדל?
זה נראה ש-
מוח שליט על הלב זה לקבל לשכל משהו מסויים, ואז לא להגיע לידי משו אחר מסויים.
קבלת עול זה לקבל את זה שהדבר המסויים לא טוב, וגם אז לא להגיע לידי משו אחר מסויים.
אז יש הבדל? או אין?
2 עניינים שונים לגמרייוני
בקצרה ובלי התחייבות,

דוגמא להבנת המושג מוח שליט על הלב: יש למישהו תאווה למשהו שיסב לו הנאה גשמית מסוימת אבל השכל עוצר אותו מלממש את התאווה הזאת כי הוא יודע שזה יסב לו צער רוחני.

דוגמא להבנת המושג קבלת עול: מצד אחד לא מבין למה צריך להתפלל לקב"ה במילים מהסידור ולא מהמילים שלנו ומצד שני מבין שמה שקבעו חז''ל ככה צריך לעשות, אז מתפלל מתוך הסידור.
קבלת עול לא סותרת לימוד, חקירה וכו', אבל נדרשת מתוך ידיעה שכמה שלא תלמד ותחקור יש ים שלם שלא הגעת אליו.
כמה הבדלים שמשנים את כל המהותחיה רוז

מוח שליט על הלב- התמודדות פנימית שלי.

קבלת עול- למישהו / משהו חיצוני.

 

מוח שליט על הלב- השכל מבין שכך יש לנהוג.

קבלת עול- גם כשהשכל לא מבין.

 

(זה נכון שכשהרגש בוער קשה לקבל עול. ואז יותר קל לעשות עבודה עם השכל שיבין שיש לנהוג בקבלת עול ולפעול לפיו, למרות שגם לשכל יש אגן בלי עין הרע... אבל הוא יותר מיושב...)

על-פי חסידות-s58nאחרונה

מוח שליט- שליטה מוחלטת של הצורה על החומר.

קבלת עול- פשוטו כמשמעו, לקבל על עצמך עול. (בד''כ בחסידות: קב''ע- לתומ''צ ולה'. מוח שליט- האדם לעצמו...). אפשר לעיין בסוגיות בחסידות של ר' יואל כהן, ספר הליקוטים להצ''צ (שהים יום הסתלקתו) ערך קב''ע).

למה בחב"ד אומרים הוי' במקום ה'? עוד שאלה קטנה: למהחסדי הים
בחב"ד יש כאלו שמקפלים את הכובע שלהם בצורה חדה קדימה [בעיקר ראיתי את זה אצל הצפתים]?
למה להגיד ה'?חיה רוז

בלי לבדוק לעומק... הוי' יותר קרוב למקור מבחינת האיות בלי להגיד ממש את שם ה' ולעבור על איסור.

בנוסף- הוא מזכיר את המשמעות של הווית העולמות. שה' הוא ההוויה של כל העולמות. 

 

בנוגע לקיפול של הכובע המכונה קנייעטש-

בחב"ד באופן כללי הלבוש לא היה עניין קריטי. כלומר, וודאי שהקפידו על 2 כיסויים. אבל לא בדיוק איזה. המעבר מכובע ללא שוליים לכובע מצחייה לא היה אהוב על החסידים ונבע מגזירה בכלל. אבל שוב, לא עשו מזה עסק.

הקיפול קדימה הוא חלק מהפשטות בכובע ובנפש. אבל גם הוא לא קדוש. 

 

אתה צודק שיש כאלו שאצלם נהיה קדוש לכווצץ את הקפל קדימה חזק חזק... זה צריך לשאול אותם

תתs58nאחרונה
עבר עריכה על ידי s58n בתאריך י"ד בניסן תשע"ז 15:04

מחזור שלוש רגלים נוסח האר"י- יש דבר כזה?בת-של


הכל נמצא בסידור תהילת ה'ציף
רק בר"ה ויוה יש מחזור
^^^+mp8
תבדקי בהוצאת קהת..הלב בוער למלך!
יש סידור תהילת ה' של פסח, סוג של "מחזור" לפסח.שיח סודאחרונה
לחיים ולברכה!!הלב בוער למלך!
יום הולדת שמח לרבי!! שנזכה לראות את מלכנו!
כל מי שקשור לרבי ולא מי שלא מרגיש קשר עם הרבי(אין כאלה )
צריך לתת איזה מתנה... ב"ה לקחתי על עצמי החלטה טובה.
אני מקפיד ללכת עם הגומי על הציצית כל יום בעזרת ה.
אז מה לקחת על עצמך?
פה לקצת
אני גם קיבלתי החלטה טובה ב"ה

בהצלחה העניינים הגשמים ורוחנים.הלב בוער למלך!
אופטימיות
להתחיל לעשות מועדון לילדים,
הפסקתי בגלל לימודי התואר וכבר הרבה זמן הרגשתי שאני חייבת לתת מעצמי עוד קצת..
שנזכה!
בהצלחה! שיח סודאחרונה
מועדון זה אחד הדברים המספקים!
לפני חודש לצערי הפסקתי כי אין ילדים...
משהו נמצא במעמד הגדול ביד אליהו?הלב בוער למלך!
לפעמיםהלב בוער למלך!
היאוש רוצה לתפוס אותך..אז הוא מוצא סיבה. היום בקושי קמתי לתפילה ולא הספקתי מקווה עדין...(מקווה לתפוס), מישהו יכול לעלות חיזוק מהרבי... כדי שלא לתת ליאוש לתפוס אותי.
הרבי שלך לא ידוע בתור המקור הכי טוב לחיזוקים אלעד

אני בעת צרה פונה לרבי נחמן וזהו

למה? דווקא דברי הרבי שלנו מחזקים ברגעים קשים.שיח סוד
באמת
לא מתאים לא מכובד ולא מכבדאנישוש
לפעמיםאופטימיותאחרונה
רק לשמוע שיר על מפעלו של הרבי זה מחזק..
ואז אתה אומר לעצמך שאתה צריך להשתדל להקפיד ולהתרומם מתוך שמחה כדי להיות לפחות בשביל יהודים אחרים.



גוצ'אבעס!
למישהו ישהלב בוער למלך!
את המספר של הרב משה שילת? אשמח לדבר איתו
פסחפה לקצת
מישהו יודע לכוון אותי לספר שבו כתובים הטעמים למנהגים בפסח?
לא מהם המנהגים וההחמרות, אלא למה עושים אותם
שמעתי השבת מרב שאוהב להחמיר בפסח (לא חבדניק)ברגוע

שלא צריך לחפש יותר מידי טעמים לכל חומרה, מספיק שיש מנהג כזה.

מכיוון שהטעם העיקרי שמחמירים בפסח הוא

כי זה המקום היחיד בתורה שחייבים על אכילה של "כלשהו".

 

וכידוע מדמים את החמץ ליצר הרע,

ולכן מצד האמת היינו צריכים להחמיר כל השנה גם בכלשהו

כי אסור לנו להשלים אפילו עם כלשהו של יצר הרע, אבל כל השנה א"א לחיות ככה (בחומרות).

ופסח הוא זמן מסוגל לעניין הזה.

 

ברור שיש גם טעם לכל מנהג, אבל הרבה פעמים הוא חשש כ"כ רחוק, אז כדי שהיא תתיישב על הלב צריך גם הסתכלות כללית פנימית לכל החומרות.

זה מה שעשיתי כל שנהפה לקצת
לא חיפשתי יותר מידי סיבות
אבל אתמול למדתי שלכוונה יש חשיבות לא פחות מהמעשה
ואם אני מחמירה ולא מתה על פסח בגלל זה, זה חבל
לכן חשבתי שאולי כן כדאי לנסות קצת להבין מה עומד מאחורי החומרות.
דווקא עיקר הכוונה זה מה שכתבתיברגוע

יכול להיות שאם תנסי להבין את החומרות תגלי שהם כ"כ רחוקות, וזה לא יעזור לך להתחבר אליהם.

 

אבל אולי אני טועה..

אז לא הבנתי אותךפה לקצת
מה זה כלשהוא?
...ברגוע

בכל איסורי האכילה שיש (בהמה טמאה, טריפה וכו')

חייבים רק על אכילה של גודל כזית.

בפסח חייבים על אכילת חמץ אפילו על פירור- כלשהו.

הבנתי. תודה רבה!פה לקצת
מצלמת משהו שמצאתייראת גאולה


הראשון זה שמירת המועדים, במיוחד הערה 17.
השני שבח המועדים.
תודה רבה!!פה לקצתאחרונה
עזרה במציאת ספר על התניאעמי . ל

ב"ה

 

שלום לכולם מקווה אם מישהו יכול לעזור לי...

ביריד י"ט כסליו בבינייני האומה רכשתי ספר בשם שו"ת התניא של(הרב יהודה אדרי (חלק א')(

הספר מצוין והוא מסביר את התניא באופן ברור וקולח .

  

אז יש לי כמה שאלות :

1)האם מישהו כאן (פורום חסידות חב"ד) מכיר את הספר?

2)אם כן מישהו יודע אם יצא חלק ב' .ואיפה ניתן לרכוש אותו?.

 

ובאופן כללי אני מחפש ספר תניא בתוספת ביאור ...

אז אם ישהו מכיר כאן ספר כזה אשמח אם יגידו לי איזה ואיפה ניתן לרכוש...

 

תודה! ! !

 

 

חסידות מבוארת, שיעורים בספר התניא+mp8
משכיל לאיתן/ הרב יקותיאל גרין.
יש גם של הרב שטיינזלץ- אבן ישראל.
כל אלה מעולים- מכירה משימוש רצוף.
בצור ירום- של הרב יורם אברג'ל זצ"ל- לא ניסיתי.
לא מכיר את הספרברגוע

אבל בנוסף למה שכתבו פה, יש גם פירוש על התניא של "לב לדעת" (אלה שעושים את המבחנים).

אני חושב שמבוסס על שיעורים של הרב יואל כהן- החוזר.

אני אישית מאוד אוהב את הפירוש הזה.

איך אפשר להשיג?eli613

איך אפשר להשיג את הפירוש הזה "לב לדעת"?

זה בא עם מבחנים?...

 

עכשיו אני רואה שאני מכיר אותךברגועאחרונה

אני ידבר איתך כבר ישירות..

מתחילה לגלות את חבדאושרקה
היי החלטתי שאני רוצה להכיר יותר את חבד ....ורציתי לדעת עד כמה ההשקפה של חבד שונה מהסיגנון הדתי/חרדי ועד כמה יהיה קשה להשתלב מי שבא מהרקע הדתי ...למשל אם הרצה משפחה חבדית אז מה זה אומר ? סליחה על הבורות ואשמח עם תגיבו לי ....
הי חיה רוזאחרונה

שאלה מאוד כללית. את מדברת על החסידות והמנהגים? על הקהילה? 

 

ההשקפה? שונה. כן. רק שערבבתהשקפה עם סגנון...

 

מה זה אומר משפחה חבדית? מנהגי חב"ד, התקשרות לרבי, לימוד חסידות, מבצעים, מוסדות חב"ד, חגים חבדיים, מקווה חב"ד ועוד

 

להשתלב? יש בחבד הרבה מאוד חבריא שהגיעו מחוץ לחב"ד. גם גיסי ממשפחה דתית לאומית. השתלב מעולה. אלו שמנסים לרקוד על שתי החתונות ולהשאר עם האידיאולגיות השניות בתוך חב"ד לפעמים מצליחים פחות. גם לא בטוח.

 

ותמיד צריך סייעתא דשמייא...