יהיה לי הכבוד להכירכם ![]()
מי מכאן גר בניו יורק?חבדניק שנון
ברוך הבא!אופטימיותאחרונה
גוצ'אבעס!
רמב"םסער5
אני חוזר בתשובה אז מראש מתנצל על בורותי..
לגבי לימוד משנה תורה, רמב"ם יומי.
ראיתי שקיימות בשוק 3 אפשרויות ללימוד ה"בסיסי" והפשוט (הנני מרקע חילוני) :
סדרת רמב"ם לעם של מוסד הרב קוק
סדרת משנה תורה של הרב יוחאי מקבילי , בשיתוף ישיבת אור וישועה וישיבות נוספות
סדרה חדשה (שהבנתי שאפשר וטרם הושלמה ? ומחולקת ללומדי רמב"ם יומי ) בפירוש של הרב שטיינזלץ
ממש אשמח לדעת על ההבדלים בין המהדורות, יחודיות של כל סדרה, צורת ההנגשה ומה לדעתכם יכול להתאים למתחיל ממש (מרקע חילוני) שטרם התוודע ללימוד הרמב"ם ורוצה להתחיל ללמוד.
תודה מראש לעונים
הרמבם זה אותו רמבםמושיקואחרונה
העריכה שלו שונה עם המפרשים השונים.
הייתי ממליץ שתלך על מסלול של פרק אחד ליום עם החוברת שמוציאים ללומדי הרמבם היומי
שדכניםאושרקה

לקראת ג' תמוז שנת כל ה'שביעין חביביןtoramedia770
בס"ד
היות ואנחנו כבר בתוך שלושים יום לפני ג' תמוז, הנה השנה תשעז מצטיינת בזה שבה כל המספרים גם מאות וגם עשרות גם יחידות הם מספר 7. שנת 777. ה' שביעין חביבין. ראה מה שכתבנו על ייחודיותה של השנה:
https://sites.google.com/site/chelkeynub/hithv/uforazto/mwzy-snt-wprz-t
ושייכות מיוחדת לג' תמוז שכאשר מצרפים גם את מספר היום בחודש ומספר החודש בשנה, יוצא גם כן מספר שבע, כל השביעין חביבין. על דרך כאשר מצרפים את שלושת האבות וארבע אמהות, יוצא מספר 7.
וראה בארוכה מה שכתבנו בזה:
https://sites.google.com/site/chelkeynub/yudalefnisangimeltamuz
וקשר מיוחד עם הגאולה האמיתית והשלימה כמו שנתבאר בלקוטי תורה במאמר והניף ידו על הנהר והכהו לשבעה נחלים סעיף ג שהשבעה נחלים הם כנגד ג' אבות וד' אמהות.
ויש לאמר עוד, שהנה בבבא מציעא פה ב, הסיפור הידוע עם רבי חיא שהביא את שלושת האבות שיתפללו ביחד, שכמעט הביא לידי ביאת המשיח, אבל לא יצא אל הפועל. ואולי יש לומר בדרך אפשר שאם היה מצרף גם את האמהות, היה מתקיים על דרך "והכהו לשבעה נחלים" ומשיח היה מגיע. וראה בקונטרס שבעת התורות שאמר הבעל שם טוב בגן עדן (חלק הובא בהיום יום חי אלול) "שני התורות היו בהקהל, נוכחו תלמידי הבעש"ט ותלמידי תלמידיהם והחסידים שלהם, גם הנשים" עיין שם.
וראה היום יום יא מנחם אב: רבינו הזקן הלך למעזריטש, ביחד עם אחיו מהרי"ל, בשנת תקכ"ד. מהרי"ל הלך בלי רשות ביתו ולכן חזר מדרכו, ורבינו בא למעזריטש - ושהה שם.
השנה דווקא מציינים את שנת ה90מושיקואחרונה
למה אין פורום ברסלב?טפלר
@מנהל
א. היה פורום כזה, נסגר מוסר פעילותאלעדאחרונה
ב. שאלות מסוג זה כדאי לשאול ישירות אותי או את אדמין, ולא להעלות על גבי פורום לא קשור
חברה שלי רוצה לצאת לשליחות שנה הבאהבת מלך!!!!
אם מישהו יודע למי פונים ויש מס׳טלפון/מייל, אשמח..
שליחים מפרסמים באנטרנטאופטימיותאחרונה
בקשה, אשמח לעזרה..
שלוות עולמים
מישהו יודע היכן ומתי מתקיימים שיעורים של הרב גד וינקרט?
בעיקרון יש באינטרנט אבל המידע שם לא נכון..
אם מישהו יודע ויכול לכתוב לי, אשמח מאד מאד, תודה!
ועוד אחת, שיעורי הרב גיזנבורג לנשיםשלוות עולמים
בכפר חב"ד\ ירושלים.
מתי מתקיימים ?
תודות
(יש לי הרבה שיעורים מוקלטים שלו אם את רוצה)ברגועאחרונה
מחפשת מדרשה לחופשח'
סוג של מדרשה או כל דבר אחר של חב"ד להתחזקות ולימוד
עדיף אזור ירושלים..
אשמח לתגובות
אור חיהמושיקו
אור חיה זה מקום מעולהאופטימיות
גם מבחינת אוירה,יש בנות צעירות.
וגם מבחינת זמנים-יש שיעורים שונים בערבים (אם את לא מצליחה להגיע בבוקר נניח) וכן ההפך.
יש אופציה לישון שם כמובן.
אולי נפגש

ואפשר להבין איך זה עובד בדיוק?ח'
נסתי להיכנס לאתר ולא כ"כ הסתדרתי..
פשוט באים? איפה בדיוק? איך יודעים למי מיועד?
הוא מאוד פשוט,למה הסתבכת?אופטימיות
בכל אופן תתקשרי אליהם ותדברי עם המזכירה, היא תסביר לך באופן מפורט יותר מה הכיוון של כל קורס,
באילו ימים הקורסים(שאת מעוניינת בהם) ובאילו שעות. ותקבעי איתה יום שאת מגיעה להתרשם ..
אאל"ט המחיר הוא 15 שח לחצי יום בערך גדוש בשיעורים מעניינים...
טלפון שלהםפה לקצת
איך מגיעים? יורדים ביפו מרכז ומשם זה ארבע דקות הליכה, אוכל להסביר לך בדיוק אם תרצי
וכן, פשוט באים
אם אני זוכרת נכון, שיעורי ערב זה 15 שקל לכל השיעורים ובוקר 20 לכל השיעורים
מיועד לנשים ובנות. (יש חלק בבוקר שמיועד רק לנשים נשואות, ובמקביל יש גם לבנות)
ואם תתקשרי, את יכולה לבקש שישלחו לך אסמסים. הם שולחים כל יום בסביבות חמש איזה שיעורים יש בערב.
(פעם אחרונה שבדקתי האתר לא היה מעודכן...)
אני בדקתי לפני 3 שבועות בערךאופטימיות
פה לקצתאחרונה
חברה שלי לא חבדניקית מתקרבת לחבדמושקית
דרך מי היא מתקרבת לחב"ד?חיה רוז
נראה לי שחשוב שיהיו בתמונה חבדניקים מבוגרים אחראים. אולי כאלו שהם הורים בעצמם.
אם יש שלוחים שדרכם היא הכירה את חב"ד היא יכולה להתייעץ איתם.
אם זה בחורות בגילה וכדומה, אז עדיף לחפש דמות אחראית באמת.
יש מבוגרים חסידיים אחראים שהיא מכירה? מישהו שמכיר את המשפחה?
יש שליחים בעיר שלה?
תודה על התגובהמושקית
רק שבגלל הבית זה קצת בעיה. היא רוצה לרצות את ההורים שלה אבל מצד שני הנשמה שלה רוצה להתקרב לחבד.
היא מסבירה שמשהו מבפנים מושך אותה חזק לכיוון. היא לא יודעת מהו הכח הזה.
לכן זה דילמה מאוד קשה! מבינה??
יש בעיר שלה שלוחים רק שהיא נורא מהססת בגלל המצב הרגיש.
בעיה קשה!
לא הייתי במקום הזה אבל אני בקשר עם כמה בנות שנמצאות שם..חיה רוז
דווקא לכן אני חושבת שכדאי לה ליצור קשר עם דמות בוגרת בנושא.
דמות שתוכל לעזור לה להבין את עצמה בנושא. זה קודם כל...
בהמשך שתוכל לכוון אותה מה היא יכולה לתת לנשמה שלה בתחום הזה שלא יפריע להורים.
אם היא ממש תתחבר בנושא, איך לעשות את זה עם כיבוד הורים ולשלב.
אבל לעניות דעתי לפי התיאור שלך הבעיה שלה זה לא רק מול ההורים. כמו שאת אומרת, היא לא יודעת מה הכוח הזה... נשמע שהיא עוד לא יודעת מה היא עצמה רוצה. נכון?
נכון צודקת לגמרימושקית
אציע לה את עצתך!!
תודה רבה!!


בהצלחה רבה!חיה רוז
ואם אני יכולה לעזור יותר, אני כאן בפרטי
תודה על העזרהמושקיתאחרונה
אם אצטרך עוד משהו אשמח לשאול ולהתיעץ איתך!!
תודה!!!
מכירה בחורה כזואופטימיות
בת כמה היא?
אם היא עדיין צעירה עדיף אולי שתתקרב דרך החברה אם זה ממש בוער בה.
שילכו יחד להתוועדויות,שיקבעו חברותא,מבצעים..
לא חסר איך.
אני חושבת שאם היא צעירה-דווקא פניה לגורם מוסמך יסבך את העניין,כי היא כבייכול 'ברשות הוריה'. הם יכולים דווקא להיות אנטי ולמנוע ממנה להתקרב.
מכון מאודמושקית
היא בעיקר קוראת חומר על חבד מדברת על זה שואלת שאלות וכו...
מקווה בשבילה לטוב!!
הוקם אתר חידושי תורהtoramedia770
בהמשך לדברי הרבי בחג השבועות תנשא לפרסם חידושי תורה,
הוקם אתר חידושי תורה
"חלקנו בתורתך"
האתר שונה משאר קובצי חידושי תורה, שבהם הקובץ מופיע ונסגר, ואילו האתר הזה מכיל את כל חידושי התורה מאז הקמתו, מסודרים לפי ספרים ועניינים עם קישורים
לאתר:
חלקנו בתורתך
תגידו, מציינים את יום ירושלים בחבד?פה לקצת
התעלמות מוחלטתTalp01
לא נכון!!!טאבולה ראסה
הם לא עשו טקסים אבל בהחלט סיפרו להם על היום ומהותו...
מודים על הניסים אבל לגבי הלל המנהג כמו בי"ט כסלומושיקו
היה מאמר על זה בבית משיח האחרון
תודה רבה!פה לקצת
אומרים תחנון?ברגוע
כןמושיקו
אז זה לא כמו יט כסלו...ברגוע
בי"ט כסליו לא אומרים הללסניורה
אבל לא אומרים תחנוןברגוע
ובהחלט חוגגים את היום הזה
מושיקו כתב שבנוגע להלל המנהג כמו י"ט כסליוסניורה
לא בנוגע לתחנון...
הבנתיברגוע
אבל אם משווים ליט כסלו
אז ...
לא יודעת בדיוקסניורה
וע"ד הצחות אומרים שה' דאג שי"א ניסן יהיה בחודש ללא תחנוןמושיקו
ואז אין שאלות
בדיוק קראתי עכשיו:סניורה
ציטוט מהרבי:
"ח"ו לא יעלה על הדעת לקבוע את יום הנצחון כיום-טוב באמירת הלל וכו', שלזה אין שום מקום . ובפרט ע"פ המבואר בקבלה שהמועדים מכוונים כנגד הספירות, ג' הרגלים הם כנגד ג' האבות אברהם יצחק ויעקב חג"ת, חנוכה ופורים (או: פורים וחנוכה - כב' הדעות שבזה) הם כנגד נצח והוד, ושבעה עשר בתמוז ותשעה באב (שיהפכו לעתיד לבוא לימים טובים וימי ששון ושמחה) הם כנגד יסוד ומלכות, ולפ"ז פשוט שאסור להוסיף יום-טוב.
ואפילו חג הגאולה י"ב תמוז שבו היתה גאולה כללית, אעפ"כ לא עלה על דעת אדם מעולם לקובעו כיו"ט ולומר בו הלל עם ברכה או אפילו בלי ברכה! והוא הדין לענין המאורעות שארעו בזמן האחרון - אין לתקן ולקבוע בהם יו"ט ח"ו! ואע"פ שמצינו כמה גדולים שהנהיגו לבני ביתם ולזרעם אחריהם לעשות יו"ט ביום שנעשה להם נס, אמנם זהו רק לענין שיתבוננו בחסדי המקום שעשה להם . . אבל לא יו"ט כפשוטו.
וכן גם בנוגע לחג הגאולה י"ב תמוז, כתב כ"ק מו"ח אדמו"ר במכתבו הידוע, בפירוש כיצד ובמה יש לנהוג בו יו"ט: שיעשו התוועדות להתעוררות והתחזקות בהפצת התורה והיהדות, ולהפיץ את זה בכל אתר ואתר - שבזה מתבטאת ההודאה, ועד"ז הוא גם בנוגע למאורעות שארעו לאחרונה ...".
זה מה שהרבי כתב בקשר ליום ירושלים. הוא השווה את זה לי"ב תמוז שזה גם חג הגאולה והוא אמר בפירוש: "לא עלה על דעת אדם מעולם לקובעו כיו"ט ולומר בו הלל עם ברכה או אפילו בלי ברכה!"
הרבי לא השווה את יב תמוז ליום ירושליםחיה רוז
הרבי הראה שהעיקרון שלא קובעים אמירת הלל הוא בכל החגים החבדיים. כולל חגים שבהם נפעלה גאולה כללית וכדומה. כך שאין שום הווה אמינא לומר הלל.
אין זו התייחסות של הרבי למשמעותו או גדולתו של היום.
אם מביאים ציטוט, דרוש קישור או תאריך מדוייקtoramedia770אחרונה
בכל זאת, בצעתי חיפוש, ומצאתי שזה משיחת פרשת מסעי תשכז, כנראה בלתי מוגה
http://www.col.org.il/show_news.rtx?fromAdmin=yes&artID=97448
עוד
http://www.shturem.net/index.php?section=artlesson&id=559
בי"ט כסלו רק לגבי ההללמושיקו
שאלה קצת מוזרה
מוטיבציה

ועוד שאלה יותר נורמלית לאיזון-
הנוסח של ההזמנות הוא תמיד אותו נוסח? אפשר למצוא באינטרנט?
תודה!
תשובות לפי הידע שליפה לקצת
כן. זה נוסח ההזמנה של הרבי
לא בכל חתונה מניפים דגל משיח כי לא כל חב"ד משיחיסטים
סניורה
מספיק שיש אורח משוגע חחחחהפואנטה
לא בכל חתונה, וזה לא קשור למשיחסטיםחיובי
כתוב על הדגל "משיח". לא חושב שיש מישהו שיש לו בעיה עם זה. זה רק ענין של טעם, אם אתה אוהב לרקוד עם דגל או לא..
לא וכןפיצוחית
דגל זה תלוי עם אנשים מביאים או לא(:
וההזמנה כן הכל זה העתק מההזמנה של הרבי
בגלל זה תראה שבדר"כ ב90% מהחתונות יהיה כתוה השעה החמישית*
הנה ההזמנה של הרבי הרייץ(אב הכלה) לחתונה של הרבי מליובאוויטש

דגל זה זורם.לפי הישיבה או המשפחה של הבחורמושיקו
יש עוד סגנונות שמכניסים את אותה שמחה,איש איש ומשפחתו.
אגב לחתונה של הרבי היו 4-5 הזמנות שונות.
המפורסמת היא היתה העיקרית
נכוןפיצוחיתאחרונה
אבל על ההזמנה ששלחתי מתבססים בעיקר....
לא אצרתי שלא(: הייתי במבפק חתונות בשביל לדעת שיש כאלה וכאלה(:![]()
מה אתם אומרים?סניורה
איך לשאול מישהי אם היא יכולה להיות המשפיעה שלי? לשאול אותה משהו לפני? מה לשאול?
אוי זה רגע קשה
אבל שווה!חולמת.
לדעתי פשוט לשאול. זה פדיחות וכו וכו אבל עובר מהר מאד ואם זאת מישהי שבאמת מתאימה לך אז השיחה פשוט תזרום.
הכי כיף זה שהיא לא יכולה להגיד לא![]()
ושיהיה בהצלחה! כל הכבוד זאת החלטה חשובה ולא פשוטה
תודה! זו החלטה בהחלט קשהסניורה
לקח לי שנים להחליט, שזהו! אני צריכה משפיעה. ואחר כך עוד שנים לבחור מישהי, ודווקא לאחרונה יצא לי להכיר מישהי שחשבתי שאולי היא יכולה להיות מתאימה, אז אני צריכה להתקשר אליה ומתביישת בטירוףף...
אני עשיתי...פיצוחיתאחרונה
אני פניתי לאותה אחת שרציתי שתהיה המשפיעה שלי והתחלנו..
-היי מה שלומך
=ב"ה
-אפשר לשאול אותך משו אבל תעני בכנות...
=אוקיי...
- יש מצב שתהיי המשפיעה שלי?
כן. אבל...
קיצער זרמי תתחלי סתם מה נשמע ותגידי ישר בלי סיבובים בהתחלה שאלתי מישי ואז היא התנתה לי איזה תנאי שידעתי שלא אסתדר עם זה-בקטע של הקשר- אז פשוט חיפשתי מישי אחרת כנה לכי ישר למי שאת חושבת היי מנשמע וסלמט.. אם היא תרצה היא בהתחלה תוכל לענות תשובות כמו.. אני צכה לחשוב על זה.. דברי איתי מחר.. וכו..
מצד שני היא יכולה ישר להגיד לך כן או לא..
פעם ראשונה זה תמידד קשה.. לקח לי מלאא זמן עד שחשבתי על מישי מתאימה ועוד מלא זמן שחשבתי איך לגשת אליה..
עד שפעם אחת פגשתי פנים מול פנים ושאלתי ישר... ברגע הראשון מפדח אבל זה עובר....
בהצלחה!!
"בנוגע לכמה ענינים התחיל כבר הענין דיתקע בשופר גדול"מושיקו
התייחסות של הרבי להתעוררות שהיתה אחרי למלחמת ששת הימים מתוך מאמר חסידות שנאמר אחרי סיום המלחמה.
מוגש כפרויקט לרגל שנת היובל לניסי המלחמה ושחרור שטחי ארץ ישראל
"ויתירה מזה שבנוגע לכמה ענינים התחיל כבר הענין דיתקע בשופר גדול, כמובן ממאמר הנ"ל דכ"ק מו"ח אדמו"ר60, ובפרט שמעת כתיבת המאמר עד עכשיו כבר עברו כו"כ שנים, ועאכו"כ בזמן האחרון שראו במוחש שכו"כ שהיו תחלה במצב של אובדים ונדחים רח"ל התעוררו בתשובה ע"י התקיעה בשופר גדול61]"
המאמר חסידות המלא
מלחמת ששת הימים,פתח הזדמנות לאפשרות קורבן פסח?מושיקו
אחרי מלחמת ששת הימים הרבי הורה לחסידיו לצאת מירושלים ל'דרך רחוקה' (לפחות למוצא) מכיון שיד ישראל תקיפה במקום המקדש יש אולי נתינת מקום להקרבת קורבן ואם לא מקריבים זה חשש כרת.
וחסידים שמקפידים ומחמירים על עצמם יותר צריכים להזהר בזה (זה לא אומר ששאר אלו שנשארים חיייבים ח"ו כרת).
בתשל"ה הרבי אמר שאפשר להפסיק כי התברר למפרע שמיום השביעי למלחמה לא תיכננו להחזיק במקום (ר"ל) באופן שיד ישראל תקיפה, ואז לכאורה העבירו לשלטון זר את השליטה בפועל
מצו"ב המענה של הרבי עם הסבר על זה.
ומכתב של החסיד זלמן שז"ר שכותב בין השאר שאכן יצא בפסח מירושלים למוצא - לכאורה בהקשר עם ההוראה הזו
תודה 👍אופטימיותאחרונה
איפה הרב גינזבורג מוסר שיעורים?גמני
בעצם אתה בן אז לא רלוונטי
פה לקצת
תודה על הנסיון
גמני
בכפר חבד בקרית משה בירושלים..אנישוש
👍גמני
נראה ליאופטימיות
ובאופן כללי אפשר לבדוק בגוגל..
הוא לא מעביר שם שיעורים קבועיםברגועאחרונה
הם נוסעים אליו לכפר חבד, אני חושב כל יום חמישי
תברר אצל השב"כיוני
יש "מבינים" בדולרים?טאבולה ראסה
נמצא דולר עם שם (רק פרטי) ותאריך ללא שנה-
יש פה מישהו שידע לזהות תאריך משוער?
כדי לדעת אם להתאמץ להחזיר אותו למאבד או שלא 
איזה באסה למי שאיבד
פה לקצת
לגמרי...טאבולה ראסה
אני עוד חיה בתקווה למצוא את שלי
(נגנבו ע"י מישהו שרצה את התיק והארנק. ומן הסתם הוא לא ממש התעניין בדולר הבודד
אבל תמיד עוד יש בי תקווה שאולי בדיוק הוא טס לחול ושמר את הדולרים הבודדים האלו וזה חזור אלי ;)
בדכ הדולרים היו חדשים אז אפשר להסתכל על השנה שהודפס הדולרציף
מפרסמים את הפרטים האלו ומבקשים שיצרו איתך קשרחיה רוז
וואצאפ וכדומה...
אם יש פונה מישהו בד"כ אפשר לוודא שאכן הוא היה באותו תאריך, זה שמו וכמו שכבר כתבו כאן- השנה שעל הדולר מתאימה. בד"כ זה חבדניק ואז אפשר לשמוע מהמכירים שאכן הוא איבד.
למרות שלא הייתי חושדת מראש. ופשוט נותנת.
לא שאלתי איך להחזיר
טאבולה ראסה
מה שלא ידעתי זה שעל כל דולר יש את השנה שבא הוא הונפק
)הדולר לא אצלי
שאלתי בשביל מישני אחרת)
חיה רוזאחרונה
חשבתי לתומי שמי שזה שלו יזהה הכי טוב...
שאלת תם:לך דומיה תהילה
מה ההבדל בין "בינוני" ל"צדיק ורע לו"?
לכאורה שניהם לא חוטאים ולשניהם יש יצר?
ואם "צדיק ורע לו", הוא צדיק שהרע שבו כפוף לטוב,
ממילא לפי פירוש האדמו"ר הזקן הוא לא צדיק כלל?
אצל הבינוני יש מלחמהחיה רוז
הרע קיים. חי ובועט. יש גם דרגות בבינוני ברמת החיות של הרע. אבל הוא מורגש.
אצל הצדיק ורע לו המלחמה כבר הוכרעה. המעט רע שנשאר זה לא רצונות ותאוות שהוא צריך להתמודד איתם. אלא שייכות דקה. כמו שנאה לא מושלמת לרע. כלומר, הטוב לא רק מנצח, הטוב הוא היחיד שמביע דעה אצלו.
הגדרת יפה!+mp8
שכויעך!אלעד
כתוב בגמראטרולי עוגמן
צדיק וטוב לו - צדיק גמור.
צדיק ורע לו - צדיק שאינו גמור.
רשע וטוב לו - רשע שאינו גמור.
רשע ורע לו רשע גמור.
צדיק לא לגמרי, רע לו פה כדי שיהיה שכר בעולם הבא
רשע לא לגמרי, טוב לו פה וזה שכר על הקצת טוב שהוא עושה כדי להיפרע ממנו בעולם הבא
כלומר צדיק ורע לו הוא כן טוב אבל לא מושלם.
בפשטות ולדעתיבעוז ובענווה
צדיק ורע לו - זה המתמודד בהצלחה , אבל ייסורים באים עליו וזה כי ה׳ ממרק לו עוונותיו כדי להפוך אותו לצדיק גמור
בינוני תמיד מצליחאופטימיות
אצל הבינוני תעלה מחשבה לחטאהגולש האחרון
יש בו רע שמנסה תמיד לתפוס את השליטה על הגוף אבל הוא לא יצליח כי הטוב יותר חזק.
לעומת צדיק ורע לו שלעולם לא תעלה לו מחשבה לחטא אפ' לשניה, מה שנקרא 'הרע שבו כפוף ובטל לטוב',
כלומר יש בו יצר הרע אבל הוא כבר איבד את כוחו, הוא מצד אחד לא נעלם, אבל מצד שני הוא גם לא מנסה לתפוס את השליטה.
תודה רבה,לך דומיה תהילה
וגם ל@חיה רוז
אבל אם עדיין נשאר בו יצר הרע, גם אם סמוי, זה לא שולל ממנו את התואר צדיק?
שהרי צדיק הוא מי שלבו חלל בקרבו? (אא"כ גם יצה"ר סמוי נקרא לב חלל ואז אין קושיה...)
מי שליבו חלל בקירוב הוא בבחינת צדיק וטוב לופנסאי
נראה לי שצדיק וטוב לו יכול להיות ללא חללחיה רוז
הלשון בתניא על צדיק היא כזוחיה רוז
יצר בכללות זה הרצון.
כשאדמור הזקן מדבר על כל הצדיקים באופן כללי בלי לחלק ביניהם, הוא לא מציין שאין לו שייכות לרע אלא שאין לו יצר הרע. אין לו רצונות רעים.
זאת ההגדרה של אדמור הזקן.
לומר ששייכות לרע שוללת את התואר צדיק זה לא תואם לא את שם העצם ולא את שם המושאל עפי איך שמגדיר אותם אדמור הזקן.
מה ההבדל בין "שייכות לרע" ל"יצר הרע"?לך דומיה תהילה
ואם יש לזה מקור, אשמח.
מעניין..me.
אין מציאות של חטא בפועל.
בינוני כמו שנאמר פה
יש לו יצר הרע לחטוא במחשבה. יש לו מחשבות רעות. אך מיד הוא מתגבר ולא נותן להם מקום.
צצדיק ורע לו.
הוא לא חוטא. ולא עולות לו מחשבות חטא אבל יש בו רע רדום.
צדיק וטוב לו
ודאי לא חוטא. והרע שבו נהפך לטוב..
כך אני זוכר
בגדול נכון. כמה דיוקים:חיה רוז
2. אם אני לא טועה צדיק וטוב לו יש כזה שהרג את הרע לחלוטין ויש שהפך אותו לטוב.
על עצם זה ששלשתם לא חוטאים- אם זה לא היה כך, רבה לא היה מתבלבל וחושב שהוא בינוני.
תודה.me.
2. אשמח למקור איפה יש חילוק בתוך מדרגת הצדיק וטוב לו
אחפש את המקורחיה רוז
רבה התבלבל?!.me.
הלשון של אדמור הזקן זה -טעהחיה רוז
אז אין ספק שהוא לא היה בינוני אלא צדיק. כמו שתלמידו אביי אמר לו...
אם כך, הוא טעה. לכן אדמור הזקן מסביר שצדיק ובינוני כל כך דומים במעשה... מה שיכול לבלבל
אני מכיר אדם בירושליםאלעד
שבחיים לא פגם בדיבור מחשבה או מעשה.
אבל נראה לי שהוא באמת היחיד בדורנו שזכאי לתואר בינוני...
החיים על פי התניא די קשים 
אוה.. ספר מיהו...חיה רוז
למרות שקשה לי לקבל שאנחנו יכולים לדעת על מישהו בנוגע למחשבה שלו בלי עדות של צדיק אמת עליו.
אבל גם אם הוא לא חוטא בדיבור ובמעשה זה כבר שווה היכרות...
נכון..me.
מה פשט טעה?
אני חושב שהסברתי לעצמי שלמדתי את זה. זה לא שהוא טעה אלא באמת יש בו צד של בינוני לא?
הקושיא על רבה זה רק כאשר אנחנו מניחים שבינוני זה חציו זכויות וחציו עבירות ואז קשה על רבה.
אני מדבר בעפ ואני כנראה מפסיד.
תקנו אותי נא אם אני טועה
הקושיה היא הרבה יותר מזהחיה רוז
כתוב "צדיק יסוד עולם". העולם לא מתקיים בלי צדיק.
מכיר את הסיפור בגמרא ששלחו את מלאך המוות להביא את רבה שיכריע בין הקב"ה למתיבתא דרקיע?
אם הוא בינוני יש צדיקים בכלל? יש קיום לעולם בכלל?
כשרבה מלמד את תלמידיו על דרגות ביהודי והוא מביא את עצמו כדוגמא לבינוני קם אביי- תלמידו ואחיינו וטוען כנגדו- לא שביק מר חיי לכל בריה. אתה לא משאיר לנו חיים... אם אתה בינוני כולנו רשעים.. אתה הרי הכי גדול בדור. אם אתה בינוני, אין צדיק.
כשברור לנו שרבה לא בינוני אלא צדיק עולה השאלה- איך הוא טעה? איך הוא חשב שהוא בינוני??
והתשובה היא שבינוני וצדיק כל כך דומים בחיצוניות שהוא יכל להתבלבל. זה כמו שבין הערביים אני יכולה להתבלבל בין יום ללילה אבל לא ב12 בבוקר.
טענתך שרבה טעה אינה נכונה..me.
רק כאשר מושג הבינוני הוא חציו זכויות עבירות יש קןשיא על רבה למה אמר על עצמו בינוני.
אבל בתשובה שלו מסביר בעל התניא שהוא רק החזיק(ממודגשת המילה החזיק ) את עצמו כבינוני. . שההפרש בין בינוני לצדיק זה מדרגת העבודה.
שהצדיק ווטוב לו הוא לא חוטא כי הרע שבו כפוף לטוב. אבל אצל הבינוני יש מלחמה תמידית כמו שמובא כמה פעמים בספר. לכן רבה לא פסיק פומיה מגרסא כי רצה תמיד להיות במדרגת "עובד" ה. ולא "אשר לא עבדו"
שמעתי שהרב גינזבורג אומר שאין לנו היום ציור של צדיק וטוב לו.
כותב אדמור הזקן (בשלב התשובה)חיה רוז
גם בשלב התשובה לאחר שהובהר שזה לא חצי חצי עדיין משתמש אדמור הזקן בביטוי טעה.
"ולכן היה רבה מחזיק עצמו כבינוני... ונדמה בעיניו כבינוני המתפלל כל היום" (פרק יג' דף יט שורה 6)
נראה לי שהמילים פשוטות. רבה החזיק את עצמו כבינוני כי נדמה בעיניו כמו בינוני המתפלל כל היום. נדמה בעיניו זה לא לשון של הכרה ברורה.
נדמה בעיניו.me.
הוא באמת הבין שהוא צדיק .
אבל עשה עצמו כבינוני כדי להיות עובד ה
"ומשום הכי טעה רבה בעצמו לומר שהוא בינוני"חיה רוזאחרונה
אלו מילים של אדמור הזקן. כך שאי אפשר לנתק את הנדמה בעיניו והמחזיק מהמילים האלו.
איך שלא יהיה, העיקר זה לא מה רבה חשב, אלא מה אנחנו נעשה... 
שנמשיך לחלוק בנושא הזה ולשאוף לדרגת רבה ואף פחות ממנו כך או כך.
כנראה שבנוגע ל2 טעיתיחיה רוז
אז ב"ה הוצאתי ויזה לרבי
את מי נפגוש בתשרי?הלב בוער למלך!
מזל טוב! רק תדעאופטימיותאחרונה
הרבה טסים בתשרי לחגים וזה חבל לראות את זה,אבל בכלל לא כולם שם כך.
ספר מסויים שאת שמו שכחתיסתם Xחד
מקווה שזה המקום הנכון. אבל אני צריך בדחיפות עזרה!!
הספרים הם בנושא חסידות/מוסר
שחכתי את שמו של המחבר, אני יודע שהוא היה משגיח בישיבה אולי בפתח תקווה/רחובות בשנות ה50, לדעתי קשור לחסידות חב"ד
היו לדעתי 3-4 ספרים שהוא הוציא בענייני זוגיות, בית, אמונה וכדומה.
כרגע אני לא זוכר יותר מזה....אוף
שלום חסידים. אני צריך את עזרתכם.תמים
לא זכיתי ללמוד בישיבת חב"ד אבל אני עדיין מעוניין מאד ללמוד באופן שיטתי חסידות, אמנם למדתי תניא ואני לומד מאמרים ושיחות מהרביים אבל עדיין לא ביסודיות. אז מי שיכול להמליץ לי על ספרים או שיעורים יעזור לי מאד. תודה רבה.
שלום לך
אופטימיות
מצרפת לך אתר עם המון שיעורים מוקלטים בנושאים שונים,זה בטוח ירחיב לך את הידע ואתה יכול להתחיל לשמוע לפי הסדר מהתחלה כדי להבין במדוייק את הדברים.
תמקד מה אתה חושב שחסר לך כי היה מעט קשה להבין.
בהצלחה, ואנחנו פה לשאלות בשמחה

שמיעה - אוצר החסידות
תודה רבהתמיםאחרונה
כמה קישוריםחיה רוז
http://www.chabadks.co.il/
http://www.toratchabad.com/con
http://habad.org.il/Magazines/
http://www.toratchabad.com/con
http://www.yahadut.tv/video/39
https://onedrive.live.com/?aut
http://www.yahadut.tv/search?q