שרשור חדש
למישהו יש לשלוח שיחה של הרבי או משו בסגנוןשיח סוד
שחתן וכלה יכולים ללמוד ביחד לפני חתונה?
משהו על נישואין או סתם נושא אחר אבל יפה
בחוברת הכנות לחתונה נראלי היה שם משהו יפהפיצוחית

של קרץ

יש הרבהמשיח מגיע
יש ספר בשם 'ספר המאמרים - דרושי חתונה' שם יש המון מאמרים של הרבי בנושא.
לי אמרו לא ללמוד עם החתן לפני החתונה....פה לקצת
סתם מעלה נקודה שאולי לא חשבת עליה

וכמו שפיצוחית אמרה, בחוברת של קרץ (אפשר למצוא באינטרנט) יש דברים יפים ומעניינים
המשפיע שלו אמר שנלמד;)שיח סוד
ממ אנסה לחפש ברשת. תודה לכן .
יש שיחות בסמיכות לי"ד כסלו או פרשת ויצא/כי תצא על חתונהמושיקו

זכור לי שיש בכרכים הראשונים א-ד שיחה על מעקה לגגך - שקשור עם הקמת בית.

 

ושלחתי לך בלי לראות את זהפיצוחית
אמרו לא?למה?הנורמלית האחרונה
האמת שלא יודעת, לא התעמקתי בזהפה לקצת
המשפיע שלו אמר שזה לא מתאים
אולי כי גורם לקירוב?!
מענייןהנורמלית האחרונה
אני חושבת שעדיף לדבר בלימוד מאשר סתם דיבורים בעלמא... הרי בכל מקרה מדברים ויגרם קירוב (ו... וואללה, לימוד פחות מקרב מדיבורים😅 ומה רע בכך ששני אנשים שהולכים להתחתן יתקרבו, במידה?)


(אני מדברת על לימוד בטלפון, מן הסתם)
(אולי זה לא דיון לפה)
גם הדיבור היה מדוד ומוקצב, ברעיון פה לקצת
והשערה שלי שזאת הסיבה, בכלל לא התעניינתי למה כי לא התלהבתי שאת המעט שאנחנו מדברים נעביר בלימוד
(מוכר)הנורמלית האחרונהאחרונה
העיקר לעמוד בלחץ!!מושיקו
עזרה בנושא משפחתי בהול: אבא שלי מבזבז את כל הכסף שלו על תרומjon_snow

שלום רב לכולם. 
יש לי שאלה קצת ארוכה אבל אשמח מאוד לעזרתכם, זה עניין קריטי למשפחה שלי! 

 

תקציר: 
אבא שלי תורם יותר מדי כסף בחודש עד למצב שעוד מעט לא ישאר לו כסף כי הוא מאמין שזה פדיון בשביל הילדים, ואני מחפש טיעונים הלכתיים להראות לו שהוא טועה ושהוא צריך להפחית. 

אבא שלי אדם מאמין. בנוסף, יש לו מחלה נפשית כבר הרבה זמן.
יש לו ביטוח חיים ואובדן כושר עבודה, וכך יוצא שהוא מקבל תקציב חודשי. 
התקציב החודשי הוא יותר ממה שהוא צריך, אבל התקציב הולך להגמר בעוד 10 שנים (פנסיה). הורי גרושים, ואנחנו 5 אחים, הבכור בן 28. אין נכסים או כסף למשפחה. 

 

בנוסף, הוא גר במקום עם הרבה מאוד עניים שכולם הולכים אליו והוא תורם לכולם. הוא תורם באיזור 3000-4000 ש"ח בחודש. בנוסף הוא מלווה המון, גם למשפחה שלו אבל לא רק. הלוואות של עשרות אלפי שקלים שלא חוזרות אליו והוא מוותר על זה לאנשים (מטוב לב, מבחינתו). זה לא תרומות בסגנון של הקש בדלת, אלא ממש אנשים קבועים במסווה של חברים שמגיעים אליו ובוכים לו והוא מביא להם כסף. בהרבה פעמים עוקצים ומנצלים את תום ליבו. 

 

המצב בעוד 10 שנים: 
- מכל ההכנסות הוא הולך לקבל 3,000 ש"ח סה"כ, שזה לא סכום שמספיק להתקיים ממנו. במילים אחרות, הוא הולך להיות עני.

אני מנסה לשכנע אותו לחסוך: לשים כסף בצד כל חודש, בשביל שתהיה לו אפשרות לכלכל את עצמו בעוד 10 שנים. 

מבחינתו, הקב"ה הוא זה שעוזר לו והוא סומך עליו ב100% שהוא יעזור לו גם בעוד 10 שנים שיגמר לו התקציב. 

 

הוא פעם ניסה לעשות חסכון פנסיוני, אבל ביטל את זה מהסיבה ש
"לעשות חיסכון זה אומר שהוא לא מספיק מאמין באלקים"

הוא מאמין בכל ליבו שזה שהוא תורם 3000-4000 ש"ח לחודש זה מה שעוזר למשפחה. 

הוא טוען שהוא לא מסוגל להגיד לעניים שבאים שאין לו לתת. 

 

עכשיו, ברור שהמצב הזה ממש לא תקין ושכל אדם לא משנה כמה הוא צדיק מבין זאת. 

אבל מבחינתו: 
- אין לו אופציה להפסיק לתרום אלפי שקלים בחודש
- הצדקה הזאת זה מה שמציל את המשפחה
- הוא סומך על בורא עולם ולא מעוניין לעשות חסכונות, כי אז זה יראה שהוא לא סומך על בורא עולם
- רק בורא עולם הציל אותו במהלך השנים ודאג לו לתקציב (ולא הביטוח אובדן כושר עבודה)

בקיצור, אני מחפש *** כל טיעון הלכתי *** שיוכל לעזור לי, בסגנון: 
"עניי ביתך קודמים לעניי עירך", ודברים כאלה. כך שאוכל לבוא לתת לו את הטיעונים "בשפה שלו". 

בבקשה תעזרו לי ולמשפחתי. תודה רבה!
 

תניא נמי הכי: המבזבז – אל יבזבז יותר מחומש, שמא יצטרך לבריותקדושה-אני מבקש!
המבזבזמשיח מגיעאחרונה
"כל אשר לאיש יתן בעד נפשו" - דבר מלכות חיי שרה
שינוי לבד לא מספיק. כל שינוי חייב להיות אך ורק לטובה ולברכהhamedinai
כולם מכירים את המשפט משנה מקום משנה מזל.

בתשובות הרבי להחלפת מקום מגורים, הנוסח היה כמעט תמיד "משנה מקום משנה מזל לטובה ולברכה ".

(אם תעשו חיפוש בגוגל, תמצאו שהמשפט הזה "משנה מקום משנה מזל" בלי הוספה של " לטובה ולברכה ", יש כל כך המון פעמים, אבל ההוספה "לטובה ולברכה" בדרך כלל רק במכתבים של הרבי).

למדתי מכאן דבר מאוד פשוט, שאם מבצעים שינוי, חייבים לוודא שזה יהיה שינוי לטובה.

נראה מובן מאליו? לכאורה כן.

אבל בקלחת הפוליטית לאחרונה שמנסים להגיד לנו שחייבים שינוי או התקדמות ושאר שלל ביטויים, אף אחד אינו אומר האם זה יהיה שינוי לטובה או לרעה, וגם אינו מסוגל להוכיח שזה יהיה שינוי לטובה. חלק מהעם העם קונה את הלוקש. תמוה מאוד. מכאן רואים עד כמה חשוב ללמוד מכתבים של הרבי, את הסגנון של הרבי, זה פשוט מאיר את העיניים.
יום יום על ענייני גאולה ומשיח- יש למישהו?תמי 4


יש רשימת תפוצה שאפשר להצטרףמושיקואחרונה

ניתן לקבלו במסר אישי

יש למישהו סיפור על אחת הרבניות\ הרביים שקשור לצניעות?תמי 4


מישהו?תמי 4


הרבנית חיה מושקאמנדול
כל כבודה בת מלך פנימה:

הרבנית לא השתתפה מעולם בכנסים או באירועים צבוריים. כ"רבנית דליובאוויטש" היתה זוכה בכבוד מלכים אילו רק היתה מסכימה להופיע בהם – אך מעולם לא העלתה זאת על דעתה.
בתשובה לשאלת אחד מבאי ביתה אמרה: "האמיני לי שאינני זקוקה לכבוד ושכבוד אינו תופס מקום אצלי כלל".
בהזדמנות אחרת אמרה הרבנית: "אינני יכולה ללכת לחנויות בהם מכירים אותי, כי הם חושבים שהם צריכים לתת לי כבוד מיוחד. ובזה אינני חפצה כלל".

יתר על כן: הרבנית התרחקה מן הכבוד כמטחווי קשת. וכל מקום שחלקו לה כבוד – היתה משתדלת שלא להופיע בו יותר.
"לא אבוא לחנות פעם נוספת"

כאשר היתה יוצאת לקניות, היתה מבקשת להסיע אותה לבית מסחר שם אין מכירים אותה. פעם הגיעה לחנות בניו יורק על מנת לקנות לעצמה מעיל, ונזדמנה לשם גם הרבנית מסאטמר (אלמנתו של הר"ר מוהר"י טייטלבוים זצ"ל), והאישה שליותה אותה הבחינה ברבנית וסיפרה על כך לרבנית מסאטמר.
הרבנית מסאטמר מיהרה אל הרבנית, הושיטה לה את ידה בברכת שלום לבבית, הציגה את עצמה ופתחה בשיחה. הרבנית נענתה וביניהם התפתחה שיחה ארוכה.
כשיצאה, הודיע הרבנית כי לחנות זו לא תוכל לבוא יותר, שכן זהותה ידועה להם.
המגש של הצמח צדק

לבד מן הבריחה מן הכבוד, היה לרבנית ענווה בלתי מצויה.

פעם, בעת שיחה, אמרה כבדרך אגב: "יש לנו מגש מהצמח צדק, שהורנשטיין העניק לנו במתנה. אלא שמעולם לא השתמשתי בו להניחו מתחת לפמוטים. שכן, כיצד ראויה אני, "א פשוט`ע פרוי", להשתמש בדברים שכאלו. אני רק מסתכלת על זה ואז אני מרגישה קשורה למשפחה".
הרבנית שטערנא-שרה נ"עמושיקואחרונה

חתונתו של כ"ק אדמו"ר מהורש"ב נ"ע עם הרבנית שטערנא-שרה נ"ע התקיימה בעיירה אוורוטש מקום מגוריו של אבי הכלה, הרה"ק רבי יוסף-יצחק בנו של אדמו"ר ה"צמח צדק". אבי החתן, הרבי המהר"ש, לא היה נוכח בחתונת בנו.

 

אחרי החתונה הגיעו בני הזוג לליובאוויטש. אמר החתן לכלה: לכי אל חמיך ובקשי ממנו את הברכות שמגיעות לך ממנו, שהרי אילו היה נוכח בחתונתנו, בוודאי היה מברך אותנו בעת החופה. הסכימה הרבנית שטערנא-שרה, נכנסה אל חמיה הרבי המהר"ש וביקשה את ברכתו. אמר לה הרבי המהר"ש: מסכים אני לתת לך את ברכתי בתנאי שתסירי את הנוצה מכובעך. הרבנית הסכימה, קיימה את התנאי והרבי המהר"ש בירך אותה.

 

("שמועות וסיפורים" ח"א עמ' 78)

 

המלצות לספרים מעניינים שיצאו לאחרונה?בוז
עוד לא החלטתי מה לקנות השנה לה' טבת
מישהו יודע לענות מאיזה סיבה...אוהביה
לרבי לא היו ילדים?
מצד רפואי?
מצד אחר שהוא דיבר עליו?
הוא בכלל דיבר על זה מתישהו?
או זה משהו שדובר בכללי מתישהו בקרב החסידים?
מנסה פשוט להבין אם זה מתוך עניין שיקולי בשל פעילותו הנרחבת ואימוץ של הרבה ילדים אחרים, או שזה עניני שמיים כבר.
אין לי מושגפה לקצת
אבל זה בטוח לא היה משיקול ענייני בגלל שהיו לו הרבה עיסוקים, מאמינה שזה עניין שמיימי ולאף אחד אין תשובה על זה
אבל נחכה לחכמים ממני....

הרבי לא בעד תכנון משפחה, ולא להביא ילדים בגלל עיסוקים כאלה ואחרים זה תכנון...
הנקודה היא אחרתמושיקו
רבי הוא ביטוי גשמי למשהו רוחני שנעלה מאיתנו.

לכן לא התעסקו בפרשנות על חייו הגשמיים.

והגישה היה שהחסידים ובפרט תלמידי הישיבה ,שלומדים תורתו.
הם בניו.
הכל נכון ויפהאוהביה
אבל זה בדיוק היה השאלה, לראות אם באמת היה דיבור כזה מצידו או מצד החסידים (שיכול להיות שבאמת פחות ראוי)
אני אישית לא מגדיר עצמי חסיד חב"ד אף על פי שאני מחובר לרבי מאוד, ומבחינתי הרבי היה מנהיג דגול אם לא הכי דגול ושבאמת היה התגלמות גשמית של רוחניות בלתי נתפסת, ואני לא בא להכנס לדיון בנושא פשוט אותי דווקא כן מעניין "חייו הגשמיים" למרות שאני מעדיף להגדיר את זה דרך מפעלו, כי בכל זאת הרבי הוא "ביטוי גשמי" וכו' ואני לא מנסה לפרשן את חייו אלא להבין את פעולתו ברובד הגשמי.
א. הרבי לחלוטין לא היה מנותק מגשמיותבוז
הוא לא היה פרוש, אם זאת השאלה שלך.

כל התורה של חב''ד מדברת על להביא את הרוחניות אל תוך הגשמיות, שזה אומר לעבוד עם העולם הזה דווקא.

ב. כמו שלא תשאל למה לזוג רגיל לא היו ילדים, סתם מטעמי לא תלך רכיל בעמך וגם כי זה לא עניינך, אני לא רואה למה להתעסק בזה.
אני חושב דווקאאוהביה
שהוא כן היה פרוש במידה מסויימת, לפחות הרבה יותר מרוב דאנשי...
וכן אני מודע לזה שתורתו מבוססת על המשכת הרוחניות מתוך הגשמיות., ודווקא בגלל זה אני שואל, שאיך בעניין כזה מהותי אין עניין, וברור שזה כן צריך להיות ענייני שהרי הרבי הוא לא זוג רגיל אלה מודל לחיקוי לכלל עם ישראל בחייו ואחרי, וברור לי שזה חייב להיות במידה מסויימת,
ברור שאם זה היה באמת עניין טבעי בסך הכל אז זה באמת לא ענייני,
אבל אם באמת זה היה מתוך מקום כזה של בחירה מכוונת, אז כמו שכל חסיד בכל דבר אחר היה מסתכל על הרבי ולומד מהנהגותיו ומנסה לחשב במעשיו,
(עד רמת האיך לכפתר את החליפה) אז מבחינתי חשוב לי לדעת את הסיבה לזה, שהרי זה הבסיס של הבסיס כל עניין ההמשכיות בעם ישראל ובפרט אצל הרבי שאם זה באמת היה מבחירה מכוונת יכל היה לדאוג להמשכיות ההנהגה והתורה שלו.

בכל מקרהאוהביה
לא בא להכנס לכל מיני דיונים צדדים בנושא, סתם שאלתי אם היה מתישהו דיבור על הנושא הזה מצד הרבי או בכללי, לפי מה שאני מבין מהתגובות ניראה שלא.
לא שייך להבין, הגשמיות שלו ושלנו היא שונהמושיקו

ולו בגלל העבודת ה' שהוא זיכך את עצמו..

 

 

 

 

אמנם זה לא מעניינו להתעסק בזה- אבל!חיה רוז

חס ושלום לומר שהיו שיקולים גשמיים למניעה וכו...

 

מעבר לכך שזה נוגד את שיטתו של הרבי, הרבי הביע כאב בנושא מספר פעמים.

במהלך השנים, כשמישהו אחר לא זכה לקבל את ברכתו לילדים וגם במהלך השבעה על הרבנית.

 

מה באמת היתה הסיבה?

לא הייתי מרכלת על אדם רגיל.

בטח שזו ממש לא מתאים בעיני לחפש את הסיבה אצל הרבי.

שאלתי לגבי העניין...אוהביה
לא מתוך סקרנות גרידא,
בכל מקרה כדי שלא יבינו אותי לא נכון,
אציין שזה לא נשאל מתוך רכילות אלה כחלק מרצון שלי לתפוס את דמותו של הרבי ולהבין מפעלו בדרכיו השונות, ואם חלילה הובן זלזול ורכילות בדברי אבקש מחילה מכ"ק הרבי.
לא סגור על זההרב כהנא צדק !

נראה לי שהרבנית אמרה שהחסידים הלא הילדים שלה 

אכן כךמושיקו

הרבי אמר בתשי"ב "מכיון שאתם תלמידי הישיבה אתם נחשבים כבני"(תרגום תוכני)

נכון. גם הרבי התבטא. אבל לא כסיבה...חיה רוז


סיבה רפואית, מסתמאאלעד

על זה הלבישו דרשות ורמזים כמובן אבל פשוט שהוא ואשתו ייחלו לילדים

מענה מעניין מהו רבימושיקואחרונה

בתקופת משפט הספרים שוחח הרבי עם המזכיר הרה"ח ר' חיים יהודה קרינסקי אודות המשפט, ותוך כדי הדיבור מסר לידיו כמה עמודים בכתב יד קודשו בקשר לנושא המדובר. להלן קטע העוסק בגדרם של רבותינו נשיאנו:

כבכל אדמו"רי חב"ד - היסוד הראשון: ביטול היש (מתחיל - בעצמו) באמיתית. היותו אדמו"ר ה"ז [=הרי זו] שליחות נפשית ועקרית, לנהלם ולעודדם בתומ"צ בכלל (מתחיל באמונת ה' שמירת השו"ע וכו') ולהראותם דוגמא חי' בזה (עד כדי מסנ"פ בפועל) ופשיטא לשלול כל פעולה שיוכלו לטעות לפַרשה להיפך.

לאחר זה - באים חייו בתור פרטי, וגם בזה יסוד שלא לנגוע כלל בתפקידו הכללי והעקרי.

 

http://www.chabad.org.il/_uploads/extraimg/h1327k.jpg

 

 

גאולה כהן ע"ה נפגשת עם הרבימושיקו

כבר ישבתי מול אדם חכם, כבר ישבתי מול אדם משכיל, כבר ישבתי מול אמן, אבל לשבת מול אדם מאמין - זה אחרת. כשאתה יוצא מעל פני אדם חכם - אתה נשאר מה שאתה. מה שהיית לפני שנכנסת: טיפש או חכם; כשאתה יוצא מעל פני אדם משכיל - אתה נשאר מה שאתה: משכיל או בער; מעל פני אמן - מה שאתה: אמן או אומן. אבל כשאתה יוצא מעל פני אדם מאמין - אתה יוצא אחר. שכן גם אם אמונתו של המאמין לא דבקה בך היא חלה אף עליך. המאמין מאמין גם בך.

הרבי מליובאוויטש, רבי מנחם מענדל שניאורסאהן מנהיגה הרוחני מברוקלין של תנועת חב"ד בעולם, הוא גם חכם, הוא גם משכיל, אבל ראשית כל הוא מאמין. ואם אמונה היא, אם מותר לומר כך, האמנות של האמת, הנה מבחינה זו הוא גם אמן. וכאמן הוא אכן יצר. יצירתו היא צבא שלם של מאמינים שהוא הרמטכ"ל לו, צבא האמונה לישראל, לאלוהי ישראל ולעם ישראל.

מה עם האמונה לארץ-ישראל?

 

 

כדי לשאול על כך את הרבי צריכה הייתי להגיע אליו. האגדה לא מספרת לנו בדיוק, איך מתקבלים המלאכים לראיון אצל הקדוש ברוך הוא. אבל לוא היתה מספרת - היתה אולי יכולה לקבל לכך השראה מדרך ההתקבלות לראיון אצל, להבדיל, הרבי מליובאוויטש. כמובן, גם פה יש קודם-כל מזכיר ותור ושעות קבלה, כמו אצל כל בן תמותה. אבל פה המזכיר לא שואל אותך מה אתה רוצה לשאול - השאלות הן שאלות שבינך לבין הרבי עצמו, פה, אם כי צריך לחכות לפעמים ימים רבים, יכול כל מי שרוצה בכך להתקבל לראיון. ופה - שעות הקבלה הן לא שעות היום אלא שעות הלילה. כל שעות הלילה.

לומד ביום, משוחח בלילה

"באחת עשרה בלילה", חזרתי בשאלה ובתמיהה באזני הרב חודקוב, מזכירו של הרבי שהודיע לי על מועד פגישתי עם הרבי.

"מחר, באחת עשרה בלילה" - חזרו אלי המלים הקצובות מעברו השני של הקו הטלפוני שיצא מחצרו של הרבי בברוקלין.

"למה לא במשך היום?" - תמה עלי אחד מחסידיו, כאילו שאלתי את השאלה המוזרה ביותר. כששאלתי אותו למה הרבי אינו מקבל במשך היום - "במשך היום הרבי לומד". אמר בנעימה של סוף פסוק.

במקום להוסיף ולשאול "למה לא ילמד בלילה ויקבל ביום", מצאתי את עצמי מהרהרת שאולי כך צריך באמת שיהיה, שאולי בלילה, יותר מאשר ביום, פתוחים הלבבות יותר לדבר והשמים לשמוע. שאולי בלילה המחיצות נופלות, ואדם מתקרב יותר לאמת...

העובדה שנתפסתי להרהורים אלו היתה אולי כבר תחילת השפעת הסם הסמוי שפועל עליך תרצה או לא. עוד הרבה לפני שאתה רואה את הרבי, אולי כבר ברגע שאתה מחליט לראות אותו. ואז, תהיה רציונאלי ככל שתהיה - כל השאלות הרציונאליות שלך מתחילות להסמיק מבושה...

באתי איפוא באחת עשרה בלילה, לא לבדי. אי אפשר שתתהלך לה אשה לבדה ברחובות ברוקלין בלילה, אם הלילה כלילה יש בו אימה, הנה לילה של ברוקלין יש בו אימה מיוחדת משלו. זה לא רק בגלל הספורים ששמעת או קראת על רצח בקרן רחוב זה או אחר של ברוקלין, רצח יש בהרבה מקומות בעולם, ולא רק בלילה אלא גם ביום - אלא זה אולי מפני שפה איש לא יודע על מה ולמה רצח ונרצח זה שרצח ונרצח. פה לא תמיד יודעים לא רק מי בדיוק רצח אלא גם לא מי בדיוק נרצח. פה אתה לא יודע אם נרצחת מפני שאתה יהודי או למרות; אם רצחת מפני שאתה כושי או למרות, ואם בכלל רצחת מפני שרצית לחיות או מפני שרצית למות. אתה לא יודע כלום אתה רק מפחד. בתוך הפחד הברוקליני הלילי הזה אני צריכה עכשיו לפגוש את הרבי, אבל מפחד שמא שעד אשר אפגוש בו יפגוש בי מישהו אחר, הלכתי עם בני לוויה.

ה"חצר" ויושביה

איני זוכרת הקדמה אחת שלא דילגתי עליה בספרים, אבל בהקדמה הארוכה שעמדה ביני לבין הרגע שנפגשתי עם הרבי למדתי לדעת שיש הקדמות שאי-אפשר לדלוג עליהן, מהסיבה הפשוטה שהן בעצם כבר ההתחלה של הסיפור. "מה אומר הרבי" - זה חשוב, אבל מה שחשוב יותר, אולי גם בשביל הרבי עצמו, אולי בשביל כל אמת החסידות החב"דית היא לא רק "מה אמר הרבי" אלא גם למי, מתי ואיפה אמר הרבי. האווירה סביבו חשובה לא פחות מהדברים, ה"איך" לא פחות מה"מה", אם לא למעלה ממנו. הרבי מתחיל מה"חצר" שלו, והטרקלין שלו מתחיל מהפרוזדור. חסידיו הם חלק מאישיותו כשם שהחסידות מאמינה שכל בני האדם הם חלק מאישיותו של הקב"ה. כשנכנסתי איפוא ל"חצר" הרבי ונפגשתי בתלמידיו היה זה תחילת הראיון.

קשה לקרוא לאותם אברכים שמילאו את המקום ולמדו גמרא בשם תלמידים. ואם כי ישבו וספר פתוח לפניהם, לא נראו לי כמי שלומד משהו שלא ידע עוד. הם נראו לי יותר כמי שנמצא במעבדה נסיונית ועושה ברוח ובאותיות הרוח כמי שעושה בחומר, מרכיב ומפרק יסודות בונה בנינים וצר צורות. וכל זה עם ניגון. מה לא נכתב כבר על הניגון החסידי אבל מה לא ייכתב עוד, שכן אין לו סוף ואין לו התחלה, זה משהו שנדמה לך כממשיך שיר שלך, שאתה שר אותו עכשיו למען מישהו אחר שימשיך אחריך. באותו רגע עלה במוחי שעשרת הדברות שעליהן עומד העולם לא יכלו אמנם להיכתב ולהאמר בניגון חסידי, אבל באותו רגע חשבתי גם שהעולם לא יכול היה לעמוד בהן ובחומרתן, בלי עזרת הניגון הזה...

אלה מהתלמידים שלא למדו עמדו ושוחחו בידיהם. אולי דברים בעלמא, סתם דברי חול - אבל הבעת פניהם ענתה בם שהם נמצאים פה כמו בחזית, והרחש-לחש כמו זה שלפני היערכות. המפקד אמנם לא נראה פה, אבל מציאותו באיזה מקום בבית היתה מורגשת היטב. שום פקודה לא נשמעה פה, אבל כל אחד מוכן היה לשמוע ברגע שתינתן.

"חיל השלום" של הרבי

גם אני מחכה לרגע בו תנתן לי הפקודה להכנס לרבי. כבר אחת עשרה ורבע, כבר אחת עשרה וחצי - מתי יגיע תורי? עוד אני מתכוונת לשאול על כך את אחר הבחורים שהסתובבו במשרד ה"חצר", נכנסת למשרד, טופפת בעקביה, אשה צעירה לבושת הדר ומתחת ראשה צועק שער בלונדי. לפני שראיתי את פניה שמעתי את קולה פונה לאחד הבחורים:

"יש כבר תשובה?" - קול נרגש מאוד. כמעט חנוק.

במקום להשיב, ניגש הבחור לערימה של מכתבים, מוציא אחד, המכתב שכתבה האשה, ואומר לה שתשובת הרבי בתוך המכתב. האשה נוטלת מידיו את המכתב בחטף, פותחת, קוראת במקום, עיניה קפואות לרגע, אולי גם דומעות, אתה לא יכול לדעת אם משמחה או מעצב, יוצאת בלי-שלום, אבל מיד חוזרת:

"אם כך" - היא אומרת - "יש לי עוד שאלה, המותר להוסיף לשאול את הרבי?"

"מה השאלה?" - עונים לה, - "בכל עת ובכל שאלה". חיוך של אושר קורן על פניה.

"מסכנה" - אומר לי הבחור לאחר שיצאה - "כל החיים בילתה אצל פסיכיאטרים, ולא עזרו לה. איך יכול לעזור מי שרק יודע ולא מאמין? הם לא אוהבים אותה, הם אוהבים את הספרים - איך אפשר לעזור בלי לאהוב?" התקרבתי אל הבחור. כבן 25, חזר זה עתה משליחות הרבי לאוסטרליה. הוא משיב לי עכשיו:

"מה אני עושה פה? מה זאת אומרת 'מה'? אני חייל. יש לי אשה וילדים אבל הרבי ציוה עלי יום אחד לקום ולנסוע. לא שאלתי שאלות לאן ולמה, אף אחד לא שואל אחרי דברי הרבי. הרבי אמר - זאת פקודה. הרבי לא אומר דברים שיכלו גם לא להיאמר או להיאמר אחרת. נטלתי איפוא את משפחתי ונסעתי. מה עשיתי באוסטרליה? - מה שצוויתי. יש שליחים שמחלקים מזון וכספים ליהודים בעולם, אבל מה שחסר ליהודים בעולם זה מזון רוחני, זה קצת אהבה. קצת אידישקייט. הלכתי בפקודת הרבי לאהוב את היהודים האלה, לעודר את רוחם. להביא להם קצת יהדות לנשמות. יש עזרה סוציאלית, יש "עזרה ראשונה" לגוף. אבל מה שאנחנו עושים, זאת עזרה ראשונה לנשמה. אנחנו אמנם גם עוזרים לגוף: שמעת על ה"מכבים" שארגנו הגנה על יהודי ברוקלין מפני הפורעים? - המארגן שלהם, הרב שרגא, הוא אחד מחסידי חב"ד... זה כבוד גדול שהרבי שולח אותי, אבל אני רק אחד ממאות, מאלפים. יש לנו צבא שלם, הוא נקרא "חיל השלום". פה הבסיס שלו. מכאן שולח הרבי חיילים לכל מיני חזיתות בעולם. כל מקום שיש יהודי אחר בעולם - שם יש חזית בשבילנו. הנשק שאנו נושאים עמנו זה ספרי קודש ביד ואהבת ישראל בלב. אם אי-אפשר להגיע לאיזה פינה יהודית בעולם ברכב, אנחם מגיעים לשם על גבי חמורים. שום דבר לא עוצר בעדנו, לעינינו רק מילוי הפקודה. עלינו לחזור להתיצב ולמסור דו"ח לרבי: "הפקודה נתמלאה".

אבל "חיל השלום" הוא רק אחד מהפעילויות של חצר הרבי, כפי שאני לומדת עכשיו מפי מנהל משרדו.

"השמש לא תשקע לעולם על בית המלוכה הליובאוויטשרית"!

"אומרים - הוא אומר לי - "שהשמש לא שוקעת על בית המלוכה האנגלית לעולם, עליהם היא כבר שוקעת, אבל לא על המלוכה הליובאוויטשרית - לא! אנחנו הולכים וגוברים. שמעת על הוצאת הספרים שלנו, זו ההוצאה הגדולה ביותר של ספרי יהדות בלמעלה מ-10 שפות. יש לנו מאות ישיבות בעולם, המקיפות כ-50 אלף תלמיד. את מכירה את הכפר החב"די שלנו בישראל? יהיו עוד רבים. אנו מוציאים אחת לשבוע "ידיעון" המספר על פעולותינו, אותו אנו מפיצים דרך סוכנות הידיעות יט"א. מי בא להיפגש עם הרבי? - מי לא בא? חסידים ומתנגדים, גברים ונשים, סוחרים ומלומדים, צעירים וזקנים, יהודים וגויים, שרים ורוזנים. בא גם מי שהוא כיום נשיא ישראל (זלמן שז"ר) - את יודעת שהוא "משלנו"? וקורספונדנציה? עם מי לא? אפילו עם בן גוריון. על מה? אנחנו לא שואלים פה על מה. זה ענינו של הרבי. איש לא פותח את המכתבים המופנים אליו. את כל המכתבים פותח הוא בעצמו, והוא בעצמו גם עונה. על מה שואלים יהודים בדרך כלל? על קמח ועל תורה, על עניני אישות ועל פוליטיקה, על הכל. אין אצלו שאלה שהוא יודע או לא. מתוך אמונה יודעים את כל השאלות. אין אצלו שאלה קטנה או גדולה, כל שאלה מצריכה תשובה אמיתית... סליחה"...

לא שמעתי צלצול אבל המזכיר קפץ לטלפון ומיד יצא מהמשרד. בלי משים מצאתי את עצמי מיטיבה את המטפחת, שקשרתי לראשי לצורך הביקור אצל הרבי; ואמנם היה זה בזמן, שכן אחרי רגע חזר המזכיר ובהרגשה שהוא מגיש לי את המתנה הנפלאה ביותר שהוא יכול להגיש לי אמר:

"זהו, עכשיו, בואי אתי".

הוא אמר עוד משהו אבל אני כבר לא שמעתי. שכן הייתי עסוקה ב"להסות" כמה דפיקות לב שנתדפקו להם פתאום בחזי בעוד אני אומרת לעצמי: "איזו בושה, מה פתאום ההתרגשות הזו? בסך הכל פגישה... כבר לא נפגשת אף פעם בשתים-עשרה בלילה?"

שיחה של חצות

כשנסגרה אחרי הדלת ואני נשארתי ביחידות עם הרבי השעה היתה, כאמור, חצות, שתים-עשרה בלילה, אבל הרבי התרומם לקבל את פני מאחורי שולחן כתיבה בחיוך של שעה שתים-עשרה בצהרים.

אם אתה רוצה - לפניך פנים יפות-תואר, מגבעת בשחור שמוטה עליהן וזקן באפור יורד מהן והן נושאות אליך הבעה של חן וחסד. אבל אם אתה רוצה - ניצבות מולך רק זוג עיניים המסתכלות בך לא לראות אלא לגלות. ואז, לא כל כך נעים אם יש לך משהו להסתיר, לא כל כך נעים אם התכוונת לשקר, אתה מנסה לכפתר את הכפתורים עד האחרון - משום מה נדמה לך שהם נפתחו מחדש. האם זה כך משום שלרבי יש באמת עינים מאגיות שכאלה או אתה הוא זה שהבאת אתך את המאגיה מבחוץ, פרי הנסיבות הליליות ו"שטיפת הלב" שנעשתה לך בין התלמידים? אלא שעכשיו אין לשאלה "מה גרם למה" כל חשיבות. חשוב לזכור לשם מה באת לכאן בכלל. אני מתחילה איפוא להציג את עצמי.

אלא שאין צורך. הוא יודע עלי יותר. הוא מספר לי לא רק מה עשיתי, אלא גם מה אני צריכה לדעתו לעשות. לא רק מה עושה אני בהווה, אלא מה לדעתו איני עושה. אמנם כבר ספרו לי תלמידיו שהוא קורא עתונים יום יום ומתענין בישראל, ובכל זאת זה קצת מפחיד.

"אני שומע שגברתי כותבת עכשיו בעתונים, נו, זה גם כן טוב. כתיבה זה גם כן טוב אבל לא העיקר. העיקר הנוער. אל הנוער צריך לדבר, לא לכתוב. מדוע גברתי לא מדברת אל הנוער? הנוער מחכה שידברו אליו ואין מי. נואמים אליו - אבל לא מדברים אליו, ומתפלאים שהוא לא נדלק".

לא, הוא לא מדבר אלי באידיש, רק בעברית. לא בהברה ספרדית טהורה כל כך, אבל לגמרי בלשון הקודש. גם כשדבריו נלהבים קולו נשמע מתון מתון.

הישועה לא תבוא מהכנסת...

"הדיבור שהנוער מחכה לו" - ממשיך הרבי - זה פקודה, והיא צריכה להינתן לו באותו קול ובאותו טון, בו ניתנו כל הפקודות הגדולות של עם ישראל. הנוער יישמע לה או לא, אבל לה הוא מחכה. ואין מפקד. איפה כל המפקדים, בכנסת! הכנסת זה כנסת, אבל לא מהכנסת תבוא הישועה. שום ישועה לא תבוא מאלה ההולכים בתלם אלא מאלה שפורצים דרך. הכנסת זה כנסת, אבל מה קרה לאלה שבערה בהם אש קודש של מלחמת קודש, שהם מתעסקים עכשיו בקטנות, בויכוחים על מס-הכנסה יותר או פחות, במקום שיחשבו על הענינים הבוערים של כנסת ישראל כולה? איפה אותם הכוחות שידעו פעם לתת את הפקודה?

אני מאמין בפיזיקה, ובפיזיקה כוח אינו יכול ללכת לאיבוד, להיעלם. מה שהיה פעם קיים - קיים לעולם. על כן אני מאמין בכוחו של עם ישראל. היו בו כוחות כתער - הם קיימים בו, הם ישובו, רק צריך מי שיעורר. היה כוח שידע לעורר - להיכן הוא נעלם?

"כולם הולכים עם הזרם, כולם הולכים באפרוריות, גברתי יודעת, אין דבר נורא כמו האפרוריות. להיסחף עם הזרם זה בבחינת מיתה, היצירה מתחילה נגד הזרם, צריך מישהו שילך עד הזרם, לא, אינני מטיף למרד חס ושלום. רק להתמרדות נגד המסגרת. אם המסגרת היא כלא - צריך לחפש דרכים לצאת ממנו. לא צריך בשביל זה להפר את החוק, אבל צריך להילחם נגד החוק. אבל כולם, כל עם ישראל, הולך במסגרת, ואין חלוץ שילך לפני המחנה".

יאוש תהומי נשמע בקולו של הרבי. אבל שום פאתוס. "הגברת חישבה כמה מאות ואלפי שעות יקרות, כמה "שעות נוער" הולכות יום יום לאבוד? הלוא שעה של נעורים היא שעה שאפשר לחולל בה נפלאות, שקולה כנגד כל השעות. המנהיגים, במקום לצוות - נואמים, אז הנוער הולך לבתי קפה ומאבד את שעותיו ועולמו. גברתי זוכרת את הנוער במבצע סיני, איך קם כאיש אחד מפני שהיה לו מפקד ומפני שהפקודה שניתנה לו היתה כזו שלה הוא חיכה, גם אם לא ידע קודם לקרוא לה בשם? תני לו פקודה כמו במבצע סיני - לא. לא חשוב הפרטים, חשוב שתדליק אצלו משהו כמו שהדליקה במבצע סיני - וגברתי תראה איך בחמישה רגעים יעלו כל הכוחות שהיו חבויים וכבויים בו...

"ואם היה הכל מתוקן בארץ ישראל ובגלויות - ניחא. אבל הלא הדברים לא מתוקנים. כל האידיאלים והאלים הכזיבו. רק משהו קטן נתגשם. קטן מאוד. מעולם, במשך 3500 השנה שעם ישראל חי, לא היתה תקופה שכולה אפרוריות. לא היה רגע שהיה בלי אפשרויות, אלא שפעם האפשרויות נוצלו ופעם לא. אבל עור לא היתה תקופה בחיי עם ישראל כתקופתנו, שהיו בה אפשרויות כל כך גדולות וניצול אפשרויות כל כך קטן".

"גם לתורת-סיני דרוש מפקד"

עד שלא שמעתי פתאום קול צלצול חד של פעמון עולה בחדר, לא שמעתי את הדומיה הגדולה שעמדה פה. הצלצול בא מבחוץ, כנראה מהמשרד. הבינותי: זמני נגמר. אבל אני, שלא עלה על דעתי לקום, המשכתי לשבת כמי שלא לו צלצלו הפעמונים. הצלצול שחזר ועלה דרש להפסיק, אבל צליל קולו של הרבי שהתחיל שוב לדבר הבטיח המשך:

"כל יום שעובר זה הפסד גדול. מה שבגלות אפשר לעשות בעשר שנים - בארץ ישראל אפשר לעשות עם הנוער בעשרה ימים. רק אם יגיעו אל הניצוץ. אש יכולה לכבות, אבל ניצוץ לעולם לא יכול לכבות. הנוער ישן ולא יודע שהוא ישן. ואלה שנואמים אליו נאומים מתפלאים שהוא לא שומע. אם הנוער לא שומע את המלים שלו, הוא ישן לכל המלים האחרות.

"מה הן בדיוק המלים שלו? אני לא יודע, המלים יבואו יחד עם הכוח הפנימי של הפקודה. המלים צריכות לבוא מבפנים. העיקר שתהיה התעוררות, חלוציות. אם יש חלוציות יכול אחריה לבוא הדגל. עכשיו יש הרבה דגלים - מה שווים דגלים בלי חלוציות, הנה אותם בחורי ישראל שזורקים אבנים בשומרי השבת - אני מאמין שיש בהם חלוציות, משהו בוער להם. אינני מזמין אותם חלילה לזרוק אבנים בשבת הבאה, אבל אני מרגיש שבוער להם, ואם איכפת להם - זה העיקר. אחר כך אנסה לשכנע אותם שהמלים שלהם לא נכונות, אחר כך אנסה להפוך את האש מאש זרה לאש קודש...

"אבל הבחורים שבאים מארץ-ישראל לחוצה לארץ, ללמוד באוניברסיטאות - זו לא חלוציות. מה הם יכולים ללמוד בחוץ לארץ, שלא יכולים ללמוד בארץ הקודש? אם אדם נוסע ממקומו לקוטב הצפוני, מטפס על ההרים ומעמיד את חייו בסכנה למען לחקור ולדעת - וזו חלוציות. אם בחור נוסע מפה מברוקלין, לנגב בישראל, ומעמיד את חייו בסכנה על הגבול - זו חלוציות, אבל לעזוב את ישראל כדי ללמוד באוניברסיטאות ברוקלין - זו נוחיות, זו לא חלוציות...

"הנה, תלמידי הישיבות שלנו לומדים - אבל כדי ללמד, הם הולכים לכל מקום שיש יהודים בעולם, לא כדי להתמקם בישיבות אלא כדי להקים ישיבות. דופקים על כל דלת, מגיעים לקיבוצים חילוניים בישראל ולבתים מתבוללים בגולה. רוח היהדות זה האידיאל האחד שלא הכזיב. כל האידיאלים האחרים הכזיבו. ערכי הדת - זה הדבר היחידי שעומד וקיים. שום דבר עדיין לא נוצר במקומם. אבל דווקא על כן אסור לעשות בהם פשרות. בדרך הקניית הדת אפשר לעשות כל מה שיקל, אבל בדת עצמה - לא. אם יתחילו לעשות פשרות, ירחיקו את הנוער במקום לקרב. הנוער בישראל לא אוהב פשרות. אבל גם לדבר הזה, גם לתורת סיני, לא נמצא מפקד כמו למבצע סיני, שיתן את הפקודה".

"אבוא - כשיבוא המשיח"

השעה סמוכה לשתים אחר חצות. הפעמון כבר לא צלצל. מסתמא התיאש. אבל עכשיו צלצלה באזני ביתר שאת השאלה:

"למה לא תבוא אתה ותתן את הפקודה?" – שאלתי. "אני חייב להמצא ולצוות רק במקום שישמעו לי. פה ישמעו לי. בארץ-ישראל היום לא ישמעו. בארץ-ישראל ישמע הנוער לאחד שייצא מן השורות שלו, שידבר בשפתו. אני אבוא, אני אבוא כשיבוא המשיח. למדתי פיזיקה בסורבון, אני מכיר, יודע ומאמין בחוקי הפיזיקה ובאותה אמונה פיזית פשוטה אני מאמין במשיח, שהוא יהיה משיח בשר ודם ממש, שאפשר לנגוע בו למשש אותו וללכת אחריו. הוא יבוא".

"הוא הרבה זמן כבר בדרך" - מצאתי את עצמי מפטירה. "אבל הוא קרוב מאוד מאוד. צריך להיות מוכנים לו בכל רגע, משום שהוא יכול לבוא רגע אחר קודם".

רגע אחר אחר-כך כבר הייתי בחוץ. לא עברה שניה וכבר עטו עלי התלמידים שחכו כל הזמן לצאתי, בשאלה: "מה אמר לך הרבי?"

לא עברה עוד שניה עד שעטו עלי המכרים שליוו אותי לכאן, בשאלה:

"מה את אומרת על הרבי?"

את התלמידים, במקום להשיב, שאלתי: "מדוע לא בא הרבי לארץ-ישראל?"

"מי אנחנו שיכולים להגיד לרבי אם יהיה בארץ ישראל או לא?" - השיבו כמעט כולם פה אחד – "הלא זה כמו מלחמה, יש כאלה שצריכים להיות בחזית, בארץ ישראל, ויש כאלה שצריכים להיות באמצע העיר..."

את המכרים, במקום להשיב, שאלתי: "חשוב מה שאני חושבת על הרבי? חשוב אם הוא "גדול באמת" או "לא באמת?" חשוב הוא, כשעשרה אנשים ממנים עליהם איש אחד, ומאמינים בו, הוא מתגדל ממילא. את הרבי מליובאוויטש מינו עליהם לא עשרה, אלא עשרות אלפים.

...גם היום במרחק עשרות ימים, כששואלים אותי:'נו, מה את אומרת?' אני אומרת רק מה שהרגשתי:

"ברגע הראשון, כשנכנסתי אליו, חשתי: לפני מאמין! בעוד אני יושבת ומאזינה לדבריו, חזרתי ופקפקתי: לא, חכם! כשיצאתי מעל פניו - חזרתי ואמרתי לעצמי: ואף-על-פי-כן - מאמין.

כדאי להיזהר מדימוי כל בין הרבי החבדניק זצ"ל למלכות שמיםמאיר גרדיש

אנשים עוד עלולים חס וחלילה לחשוב כאילו הרבי ממ"ש ז"ל שונה מכל יהודי , וכאילו הוא היה יכול להציץ לעולם המלאכים .

 אז בבקשה כדאי להיזהר בכתיבה.

אם אתה מדבר על מי שכתב את הנ"ל, היא בדיוק נפטרהמושיקו

ולמלכות שמים יש נציג בארץ שנעלה מכל בני האדם מזמן גלות מצרים

וגם הרבי אז...מישהו כל שהוא
אולי כדאי לחפש נציג אחר
פעם ראשונה שאני קוראת את המאמר שלה בשלמותו...פנסאי
תמיד קראתי רק את הקטע הראשון.

תודה רבה!!
תודה!גלים.אחרונה
הרבינ נח 148
שאלה למשיחיסטים אם הרבי חי איפה הוא מחלק דולרים? אני צריך לקנות רכב הפצה
שאלה סתם לידע כלליבזרימה

בחלוקת דולרים, לאיזה כיוון התור היה הולך? (קינגסטון/איסטרן לכיוון אולבני/לכיוון ברוקלין?)

וגם, לפי ההיגיון ומה שנראה בוידאו נראה שהאנשים היו נכנסים מהמשולשים לכיוון 'גן עדן התחתון' ויוצאים בחיבור של 770 עם הזאל הגדול. אני צודקת? 🙈

היה תור נשים ותור גבריםמושיקואחרונה

הכניסות היו דרך הכניסה הראשית או דרך הזאל למטה  והמסדרון

יתכן שלפעמים גם דרך הזאל הקטן.

 

היציאה היתה דרך געה"ת לכיוון החניה.

 

ובכ"מ 770 היה נראה אחרת מהיום לפני השיפוצים

חג שמח!אלעד


גוט יום טובפיצוחית

לשנה טובה בלימוד החסידות ובדרכי החסידות תכתבו ותחתמו

גוט יום טוב!מנדולאחרונה
הברכה שמברכים..
הרבי מליובאוויטשבינייש פתוח
למה האמינו שהוא משיח?
וכמה בערך מחסידות חבד ממשיכים להאמין בכך אפילו אחרי מותו? (בהערכה גסה ומה חושבים הרוב...)
כעיקרוןדשא סינטטי

חבדניקים האמינו וממשיכים להאמין שהרבי הוא משיח.

 

יש מחלוקת אם צריך לפרסם זאת בכל או לאו.

 

ותו לא.

כי חסידים האמינו שהרבי הוא מלך המשיחמושיקו

מאז ומעולם.

 

האמונה מבוסס על גמרא שהתלמידים אמרו על  רבם שהוא משיח.

 

גם על אדמו"ר הזקן..

 

היחודיות  של דורנו שהרבי אמר שזה הדור האחרון של הגלות ומכיון שכך הרבי של הדור הזה הוא יוביל לקראת משיח.

 

בנוגע ל'מותו' הדברים מבוססים לכאו או לכאן תורנית.

 

ובשורה התחתונה,מכיון שזה מבוסס תורנית, הדגש צריך להיות בפועל לגבי הוספה בתורה ומצוות להבאת  הגאולה עם עצמו והסביבה

 

 

כל החבדניקים מאמינים שהרבי הוא משיח.פיצוחיתאחרונה

יותר נכון על מי שמאמין ובטוח שהשיחות ודברי הרבי זה אמת. מאמין שהוא משיח.

 

 

 

כמו שמושיקו כתב לפנח. והוא תואם את כל הסימנים

חנוכיית הרבי והרבי הריי"צמושיקו
כמובן שזה לא סותר את החנוכיה הישרה שמפרסמים איך היתה נראית חנוכיית המקדש
 
מישהו מדליק בה כיום?אלעד


לאמושיקואחרונה
שואל פה, אבל זה שאלה לכל החסידים באשר הם.מבקש אמונה

לגבי המעשה שקראתי להלן

 

"טרם פטירתו של הבעל שם טוב שאלו אותו תלמידיו מי יהיה להם רב ומורה אחריו.
אמר להם הבעש"ט: "סעו ובקשו בין צדיקי הדור, ושאלו אותם מהי העצה כנגד הגאווה.

והאיש אשר ייתן לכם עצה ויאמר לכם עשו כך או כך – אל תבחרו בו.
אבל אם יאמר לכם – אין עצה כנגד הגאווה, אלא לבקש רחמים מאת הקדוש ברוך הוא שיסייע בידינו – בו תבחרו לכם כמורה וכרב."

 

 

השאלה שלי היא, הרי בספרי המוסר כן כתוב עצות נגד הגאווה שהן לא תפילה - התבוננות בשפלות עצמו וכו'

 

חסידות ומוסר הם דרכים שונותמושיקו


אז לפי החסידות לא מתבוננים לא כלום רק מתפללים?מבקש אמונה


התפילה היא אכן חלק עיקרי בתורת החסידותמושיקו

ותפילה כראוי עם הכנות מתאימות מתחברים עם הדרגות הכי נעלות  באלוקות  שעוזרות  לזכך את המידות רעות.

 

אדמו"ר הזקן התלבט עם ללכת לווילנא או למעזריטש.

 

בסוף החליט ללכת למעזריטש כי ללמוד הוא יודע אבל להתפלל עדיין לא.

 

ודאי שיש התבוננות בחסידותדעתן מתחיל

אבל התבוננות מנקודת מוצא שונה. קצת בדומה להבדל בין יראת החטא ליראת הרוממות, החסידות דוגלת להסתכל מהצד החיובי של המציאות, כמה ה' יתברך עוד רחוק וכמה עוד יש לנו להתקדם, פחות להפחית ולהשפיל את עצמנו. אם כי תורת ה'אין' קצת עונה מהצד השני. יש הרבה להרחיב.

והערה: לא כל החסידויות כיום דומות ולכן השימוש במילה 'חסידות' קצת מטעה.

תודה על התגובה. אז עכשיומבקש אמונה

זה מסתדר לך עם מה שאמר הבעל שם טוב? 

האמת היאדעתן מתחילאחרונה

שאני פחות מתחבר לשאלות כאלו. השאלה מניחה כמה הנחות שאני לא מסכים איתן;

1. תשובת הבעש"ט היא הגדרה למידת הגאווה - שאין אפשרות לתקן את המידה מלבד תפילה.

2. לימוד ממעשה רב שכזה הוא לימוד הלכה למעשה לכל הנוגע לנו גם ללא התמונה השלימה עם הסייגים המתאימים.

3. חייבת להיות דרך אחת נכונה ביהדות.

אני לא חושב שאתה מניח אותן בכוונה, אבל אם לא תניח אותן אני חושב שלא תהיה יותר קושיא.

וקצת יותר בפירוטמושיקו
שלש חכמות הן:
חכמת ביטול החומר, על ידי הוראת שקוץ ותיעוב כל הענינים הגופניים והחומריים - חכמת המוסר.
חכמת הכרת מעלת הצורה והרוחני במדות ובמושכלות והוראת אופני הקירוב אליהם - חכמת החקירה.
חכמת הגברת הצורה על החומר, הוראה במעלת חומר מזוכך ובמעלת הצורה כשנקבעה בהחומרי, והתכללותם יחד מבלי אשר ימצא ראש וסוף, להיות כי נעוץ תחלתן בסופן וסופן בתחלתן, אל אחד בראם, ולכוונה אחת לגלות אור קדושת חביון עוזו יתברך נבראו, ושניהם כאחד דוקא משלימים אותה השלימות, אשר עלה ברצונו יתברך - חכמת תורת החסידות.
חג שמח!!לשנה טובה בלימוד החסידות ובדרכי החסידות תכתבו ותחתמומושיקו


גוט יום טוב!דשא סינטטיאחרונה


איזה עבודת עומקהשאלה.
אדם עושה על עצמו כשמתוועד?

בשביל מה חסידים מתוועדים? אני שומעת צרורות של סיסמאות מפי המתוועדים, הפסקות של ניגונים. הולכים הביתה ומה? השתנו? איך? עדיף במקום כל הסיפור הזה שעה של התבודדות לדיבור עם השם. ככה. בפשטות.

אשמח לתובנה מיוחדת שתאיר לי את העניין מנקודת מבט שונה, בלי סיסמאות שכנוע מיסיונריות, כי זה פשוט לא יתפס.
..גיטרה אדומה
אענה לך בתור אחת שהולכת להתוועדויות ואוהבת את זה וגם בתור אחת שמתבודדת מלא ומדברת עם השם.

אני מאוד אוהבת להתבודד.
מניחה שאם גם את מתבודדת,את מכירה את ההרגשה הזאת של להיות לבד מול אבא,בלי שום הסתרים וכו אלא רק את בפשטות.
את מולו.
כל הדבר הזה טוב יפה וקדוש אבל עדיין,התוועדות זה שונה..
בהתוועדות,הישיבה הזאת של דווקא ביחד,שכולם מנגנים,שומעים את אותם דברים..זה מה שעושה את ההתעוררות.
אתמול בדיוק קראתי משהו שהרב שבתאי סלבטיצקי כתב בספר שלו,שהתוועדות לא באה לחדש כלום.
זה לא איזה שיעור גמרא שבאים להתפעל מחידושים.
הרב לא מגיע ומחדש חידושים.
אפשר לראות הרבה פעמים שהרב מדבר דברים שלכאורה רגילים וכולם מבינים,אבל מה ששונה בזה ומרים את זה כמה רמות מעל,זה שבהתוועדות את מכניסה את הדברים "המובנים האלה והמוכרים",לעצמך.
התוועדות באה לשנות אותך וזה דווקא קורה עם הישיבה של הביחד והניגונים...
בהתבודדות את יכולה גם לשנות את עצמך ממש אבל התוועדות,יכולה לרומם לעוצמות שאפשר לקבל רק בישיבה בה.
השתדלתי ממש לכתוב אמיתי ולא קלישאתי...
מקוה שהובנתי.
תודה על הדבריםהשאלה.
אתן להם להדהד בתוכי
בשימחה(:גיטרה אדומה
יש פתגם חסידי על זהמושיקו
ש2 אנשים נפגשים זה 2 נשמות אלוקיות נגד נפש בהמית אחת.
בוז
'בלי סיסמאות שכנוע מסיונרית'

איזה גועל נפש של משפט.
תוהה לעצמי בקולדעתן מתחיל

את מחפשת תשובה שכלית לעבודה רגשית? כי, אולי, שווה פשוט לנסות?

אפשר לכתוב הרבה על מהי התוועדות בשבילי, אבל אני לא חושב שזו אותה תשובה כמו שלך. בדיוק כמו התבודדות, בעצם.

וכן, התוועדות אמיתית וטהורה שווה כל רגע.

 

(מקווה שמותר לענות בפורום שאני לא חלק ממנו)

בשאלתך יש נקודת הנחה מוטעיתחיה רוזאחרונה

שזה או התוועדות או התבודדות..

אמנם בחב"ד לא חיים את מושג ההתבודדות, אבל כן חיים את מושג ההתבוננות שזו אכן ישיבה לבד. אני ואלוקים.

וזה פשוט לא זה על חשבון זה.

 

את המעלות של ההתבודדות נראה שאתה כבר מכיר.

אז נזכיר כמה ממעלות ההתוועדות:

 

1. קצת לקבל ממישהו אחר... שיהיה לי ביטול ויכולת לשמוע ממישהו.

2. אהבת ישראל. להיות מסוגל לשבת עם כל מי שמגיע בלי מסננים.

2. ברכנו אבינו כולנו כאחד. ישיבה של כמה יהודים ביחד תמיד רצויה אצל ה' ומביאה ברכה.

3. חיזוק בהחלטות טובות מתוך הכח של כמה נשמות יהודיות.

4. מישהו שיכול לשים לי מראה מול העיניים כי אדם קרוב אצל עצמו.

5. ניגונים בעוצמה גדולה יותר שנכנסים יותר ללב.

 

ועוד. זה לגמרי לא מבטא הכל...

 

כך או כך- יש לבחון את המעלות בפני עצמם. בלי השוואה.

*מה אתם באמת יודעים על שלוחי חב"ד?* 🤔 בואו לנצח את הטירוויהמושיקו

 chabad.org/lx7mwr

מוגש לרגל *כינוס השלוחים העולמי* שייפתח מחר בחצר הרבי בברוקלין ובו צפויים להשתתף אלפי שלוחי חב"ד מכל העולם

לא רע. רק לא ידעתי איפה עדיין אין בתי חב"ד...אריאל יוסף
6/10אלעדאחרונה


מחפשת תיעודהשאלה.
באיזה שעה הרבי נולד? מי יכול לדעת?
תודה.השאלה.
הלוואי שהיה
איך אפשר להגיע לזה?השאלה.
זה מעניין.השאלה.אחרונה
דעתו של הרבי על תורת הרב קוקshaulreznik
 
מתוך הספר Nine and a Half Mystics: The Kabbala Today
שליחות בחו"לead

שלום חברים

אנו זוג עם חמשה ילדים שהחלטנו לצאת מהמשבצת וללכת לשליחות בקהילה כל שהיא בעולם, האם ידוע לכם פרטים שיוכלו לעזור לנו ולקדם אותנו בענין?

אם כן תחזרו אלינו לכתובת 8765med@gmail.com או למספר 0548591015

תודה רבה

לא יותר מדי.קדושה-אני מבקש!
יש את תורה מציון שמוציאה שליחויות.
אתם אמורים לפנות למלח או בסגנון הם יכולים לקדם אתכםפיצוחיתאחרונה