שרשור חדש
אני חבדניק לשעברדי שרוט

ולא משנה איך אסתכל על זה, הרבי אכן דמות כל כך מופתית. לא מצליח להבין מאיפה זה נובע.

 

אני, שלוקח כל דבר בערבון מוגבל, כל רב/אדמור/סמכות רוחנית/מנהיג עדיין מתפעם מהאישיות הזאת.

 

כמה שאני אנטי פולחני אישיות יש משהו שונה אצלו ועד היום לא הצלחתי להבין מה. אני לא מדבר על כל מיני "סיפורי ניסים" למיניהם.

 

משהו באמיתות שלו וההשקפה האוניברסלית שלו לא מפוענח אצלי.

 

לא חושב שהיה מישהו מאז הרמב"ם כמותו וזה חבל. בעולם שבו רמת האמון שלי ושל רבים אחרים בממסד הרבני שואף ל 0, מישהו כמו הרבי חסר.

 

מזל. מזל שלא קם יורש לרבי. זה הדבר הכי טוב שקרה לחסידות חבד.

 

מי יכול להסביר לי את האישיות המיוחדת הזאת? ולמה אין כאלה היום ולא היה מאז הרמבם(לדעתי)?

 

 

 

נראלך שאפשר להכניס את הרבי להגדרות?פיצוחית
פעם שמעתי את אחד המתוועדים שאמר. שחסידים לא יכולים להכניס את הרבי להגדרה כמו עמק שבענקים גאון שבגאונים..
כן. נראה לי שאפשר.די שרוט

אחרי הכל הוא בנאדם. אני פחות מאמין בכל מיני מושגים עליונים.

 

אבל גם אליבא דמי שכן נוקט בעמדה שהוא מעבר למושגים הגשמיים שלנו אני שואל מהפן הגשמי.

למה אין עוד כמוהו. היום אנחנו לא רואים באופן מיוחד כמוהו רבנים ואדמורים. אני חושב שחסרה להם אמיתות. חסרה ראיה אוניברסלית על העולם.

 

איך שהוא הרבי הצליח להחזיק בדיעות אוניברסליות ועדיין להיות אדמור אורתודוקס סוחף.

 

 

למה יאמרו הגויים. ;)פיצוחית
תכלס זה שאלה שהמון שואלים




אני דווקא אומרת תחשוב אם זה היה הוא. אם היו אשמור נוסף יהיו לו בנים. מה הם היו.
כי הרבי הוא ביטוי של משהו אחרמושיקו

אפשר להסתכל רק על הרבי כאיש צדיק וכו' וכו' 

 

ואפשר להסתכל עליו כנשיא השביעי לראשון שיש לו תפקיד אלוקי למלא שהתבטא בכל השושלת ולפי זה להסתכל איפה אנו אחוזים כיום

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^מיכל318
אני חבדניקית לעתיד לבוא...
מה שיעשה לך טוב.די שרוט
אם זאת עבודת ה' שלך לכי על זה
אמן, בעזרת ה'מיכל318
למרות שלהיות לא מוגדרים זה ממש סבבה, אפילו כיף.

אבל אם כבר מיגזר, זה רק חבד.
חחח חולה עלייך⁦♥️⁩⁦♥️⁩גיטרה אדומה
כנללל❤❤❤מיכל318
חשבתי שתהיי בכנס היום ואני יראה אותך


ניראלי אני בתהליך התחבדנקות מהיר😅
😍גיטרה אדומה
אמא שלי ואחותי היו.
אופ אם הייתי יודעת שאת שם..

נו זה אחלה
אוף, באסהמיכל318אחרונה
לא נורא, פעם אחרת


גוט יו"ט גוט יו"טמושיקו

 

בי"ב - י"ג תנמוז חוגגים (בנוסף ליום הולדתו של הרבי הריי"צ) את יום גאולתו, המאסר השביעי שלו שנאסר ע"י היבסקציה ימ"ש בגלל עבודתו בהפצת היהדות, ושחררו מהווה ניצחון התורה לכל אחד ואחת כפי שאמר לאחר יציאתו מהמאסר

 

"לא אותי בלבד גאל הקב"ה בי"ב בתמוז, כי אם גם את כל מחבבי תורתנו הקדושה, שומרי מצווה, וגם את אשר בשם ישראל יכונה"

 

 

אחד מהסרטונים שמבטאים היטב את המהפכה שקרתה בהמשך פעולותיו הקדושות הוא שירת תלמידי התלמוד תורה החבד"י במוסקבה "לא מפחדים מאף אחד רק מה' בלבד" בתו מה שסימל את הכפירה , הקרמלין

 

 

מברק הרבי מחג הגאולה תנש"א.

 

ב"ה ימי חג הגאולה שנת ה'תנש"א.

לכל המשתתפים ולכל המשתתפות בהתוועדויות דחג הגאולה ולכל אחב"י — שליט"א
שלום וברכה!

חג הגאולה והתועדויות פעילות ומשפיעות על כל אחב"י, האנשים והנשים והטף,
ובפרט אשר כדברי בעל הגאולה במכתבו המפורסם: לא אותי בלבד גאל הקב"ה כי אם גם את כל כו', וביתר שאת במעשה שהוא העיקר, מתחיל בהמבצעים הכללים וכל פרטיהם.

ותקויים מיד תפלתנו: ויהי נועם ה' אלקינו עלינו ומעשה ידינו כוננה עלינו ומעשה ידינו כוננהו. ותיכף ומיד ההבטחה: דרך כוכב מיעקב גו' וישראל עושה חיל בגאולה האמתית והשלימה ע"י משיח צדקנו.

/מקום החתימה/

(מברק לי"בי"ג תמוז תנש"א)

טוב זה באמת הזויהפואנטה
התמונה שמדהימה אלפים: גם אתם רואים? - כיכר השבת

תצלום לווין קולט תמונה כפולה הדומה לשל הרבי, ממש מעל האוהל (ואין לו גג.. כך שאין סיכוי שמישהו שם על הגג את התמונה)
מה שאומרים שזה כנראה הצל של המצבות.. ומפחיד כמה שזה דומה (בהתחשב שזה כפול כי הריי"צ גם טמון שם)
נו באמתהסטורי
הרי כל החב"דניקים מתלבשים ב-ד-י-ו-ק כמו הרבי. כנראה עמדו שני חסידים לייד והם לא נקלטו בתמונה, רק הצל שלהם..
אלעדאחרונה


אין מצב שאת מפספסתאליפלא

התבוננותסער5

אני בעל תשובה וחיפשתי שנים דווקא בתורות המזרח.

הדרך היהודית שלי והחקירה הובילה אותי לבחור בדרך ובעבודת השם של חב"ד שהרגשתי שמתאימה לי ולנפש שלי, יחד עם זה אני מתקדם בקצב שאני יכול להרשות לעצמי, במתינות רבה.

אני מתעניין בללמוד התבוננות / מדיטציה / דימיון מודרך / מיינדפולנס אבל חשוב לי לעשות זאת בדרך יהודית ואם לדייק עוד יותר - במקום שאני נמצא בו אני מתחבר מאוד לחסידות ובפרט לחב"ד.

התחלתי לבדוק וראיתי שכיום יש קורס של דמיון נובע וכמו כן קורסים של אליהו שירי.

מכיוון שהידע שלי עדין בסיסי מאוד אשמח להכוונה או רעיון לגבי קורס כזה , ואם יש משהו חב"די או ברוח הזאת.

ובכלל אם יש ספרים עם ביאור השווה לכל נפש ברוח של החסידות וחבד שאתם ממליצים לי לקרוא.

 

בצפת יש אפשרות לבררמושיקו

אצל אייל  קרוצ'י או באסנט

ספר לך לךחיוביאחרונה
של הרב ערד. ובכל הקורסים של מרכז דעת
כ"ח סיון - יום זכאימושיקו

כ"ח סיוון תש"א – תאריך שנודע רק ברבות השנים עם פרסום איגרת-קודש כ"ק אדמו"ר הריי"צ, שבה הוא מבשר בשמחה על בואם של חתנו ובתו לאדמת אמריקה, לאחר שניצלו מאימי מלחמת העולם השנייה

ירידה לחצי כדור התחתון

מענייניו המיוחדים של יום שבת קודש זה, כ"ח סיוון – שהוא שבת מברכים חודש תמוז, "חודש הגאולה", בו נגאל כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו ממאסרו (כידוע ומפורסם), אשר מהעניינים העיקריים בגאולת י"ב-­י"ג תמוז הוא שעל ידי זה נתאפשר בואו של כ"ק מו"ח אדמו"ר לחצי כדור התחתון, שאז ניתוסף ביתר שאת וביתר עוז בכל עניני העבודה ד"יפוצו מעינותיך חוצה", כנראה בפועל.

ועניין זה נתגלה גם ביום כ"ח סיוון (כמה שנים לאחרי זה) – שאז התחילה תנופה חדשה בהעבודה דהפצת המעינות חוצה, על ידי כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו, ביסדו המוסדות המרכזיים "מחנה ישראל", "קה"ת" ו"מרכז לעניני חינוך", ונמשכה העבודה דמוסדות אלו במשך עשר שנותיו האחרונות דכ"ק מו"ח אדמו"ר בחיים חיותו בעלמא דין, ומוסיף והולך ואור גם לאחרי הסתלקותו, ובאופן ד"מעלין בקודש".

ונקודת ההסברה בזה – על פי הכלל הידוע "ירידה צורך עלייה": כיוון שהביאה לחצי כדור התחתון, "גלות אמריקא", היוותה ירידה גדולה ביותר [נוסף על הירידה שבשאר הגליות ש"גלתה ליובאַוויטש"], הרי מובן, שהכוונה והתכלית בזה היא — העלייה הבאה על ידי זה, עד לעלייה שבאין­ ערוך (בהתאם להירידה שבאין­ ערוך), שזוהי ההוספה והחידוש שנעשה בכללות העבודה ד"יפוצו מעינותיך חוצה" דווקא בחצי כדור התחתון, באופן נעלה יותר, ועד – שלא בערך.

(משיחת שבת קודש פרשת שלח כ"ח סיוון תשמ"ו. הוספות לליקוטי-שיחות חל"ג עמ' 274)

עד כמה הדברים יגעים..

בכ"ה אייר ה'ש"ת התקיימה בארצות-הברית פגישה בין העורך-דין בוטלער ונציגי ה"סטייט דעפארטמענט". בוטלער ביקשם לשלוח מברק לקונסול בפאריז ולברר את עניין האשרה עבור הרבי כחבר קבוצת המקורבים שהוגשו עבורם בקשות לאשרות מיוחדות.

...בתחילת חודש סיוון כבשו הנאצים ימ"ש את פאריז, והחלטתו של הרבי היתה נחושה: להתרחק מפאריז. גנרל בכיר בצבא צרפת פנה אז אל הרבי בהצעה לשהות, עד יעבור זעם, בטירתו ששכנה מחוץ לעיר. כוונתו של הגנרל – שנמנה עם הידידים – היתה לטובה, אך מסתבר כי הצעתו זו נבעה מן העובדה שהצרפתים עדיין לא יכלו לתאר לעצמם את טירוף הכיבוש הנאצי. אלא שהרבי חזה את הנולד וסירב לקבל הצעה זו. הוא העדיף עליה את הבריחה – מעבר לגבול הכיבוש הנאצי – אל העיר וישי.

כמה ימים לפני חג השבועות (ה'ש"ת) עזבו הרבי והרבנית ע"ה את פאריז, באחת הרכבות האחרונות שהצליחו לצאת את העיר. רק לאחר שעלה בידם להבריח את הגבול, תוך סיכון עצמי גדול, הגיעו לעיר וישי בערב חג השבועות.

... בי"ג כסלו תש"א נשלח מכתב מאת אגודת חסידי חב"ד אל הקונסול בניצע ובו "אישור רבנות" עבור הרבי . . כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע עמד בקשר מברקים עם הרבי, כאשר הנמען למברקים בניצע נושא את השם "אברם". באיגרתו אל רבינוביץ [=ר' אשר, עורך-דין נמרץ מוואשינגטאן, בן לאחד מחשובי החסידים שנטל חלק בהצלתו שלו] שנכתבה יומיים לאחר מכן – ט"ו כסלו – יש התייחסות למכתב שבו "אישור הרבנות", בצירוף בקשה להזמין לחץ מה"סטייט דעפארטמענט" על הקונסול כדי שהדברים אכן יפעלו. האיגרת מסתיימת בברכה: "והשם יתברך יעזרנו להיוושע כי יבואו בנותינו וחתנינו יחיו כשורה וצלחה בגשמיות וברוחניות".

באיגרת אחרת מאותו יום כותב כ"ק אדמו"ר הריי"צ: "ועד כמה הדברים יגעים אפשר לראות מזה, כי זה . . איזה חדשים אשר הבטיחו למסור רשיונות להרמ"ש ורעיתו יחיו ועדיין לא בא אל הפועל טוב".

בכ"ב כסלו הגיע ר' אשר רבינוביץ מוושינגטון לניו-יורק ודיווח לכ"ק אדמו"ר מהוריי"צ על פעילותו להצלת חתנו. את התרשמותו מהתקדמות העניינים סיכם אדמו"ר הריי"צ למחרת, באיגרת מתאריך כ"ג כסלו: "אבל אותי הנה עוד טרם הרגיע הדבר".

הצלה בתוך הצלה

...באגרת שכתבה הרבנית ע"ה – בכ"ו אדר תש"א – מופיעה סוף סוף הידיעה כי הקונסול האמריקאי הבטיח לתת את אשרות הכניסה לארצות-הברית. לכשתתקבלנה אלו – כותבת הרבנית – יוכלו הם לנקוט בצעדים המתאימים לקבלת התעודות. התקווה היתה אפוא, כפי שכותב כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ נ"ע באיגרת מיום ט' ניסן: "בתנו חיה מושקא ובעלה הרב רמ"מ שי' עודם בצרפת, ומקווים שאחר חג הפסח יבואו צלחה לכאן". אכן, בכ' בניסן קיבלו הרבי והרבנית במארסיי את אשרות הכניסה לארצות-הברית. חלק עיקרי מפעולת ההצלה הבלתי נלאית הוכתר אפוא בהצלחה.

...מסופר שלאחר שהושגו הכרטיסים לספינה שהפלגתה אמורה היתה להיות אחרונה, הגיע פתאום מברק בהול מכ"ק אדמו"ר הריי"צ ובו הוראה מפתיעה לבל יסעו באותה הפלגה. רק מאוחר יותר התברר כי נוסעי אותה ספינה נשבו בידי האיטלקים.

...בי"ז בסיוון עלו הרבי והרבנית על סיפונה של הספינה "סורפא פינטא", שהפליגה מליסבון שבפורטוגל בדרך לארצות-הברית. הנסיעה היתה מסוכנת מאוד ורק בחסדי ה' לא נפגעה הספינה מירי הנאצים. מעל סיפון הספינה שלח הרבי מברק לחותנו כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע בו הודיע על עזיבתם את שטח המים הטריטוריאליים של אירופה.

ביום שני, כ"ח בסיוון ה'תש"א, בשעה 10:30 בבוקר, עגנה הספינה בנמל ניו-יורק. מצב בריאותו של כ"ק אדמו"ר הריי"צ לא איפשר לו לקבל בעצמו את פני בתו וחתנו, אך הוא דאג לשלוח לקראתם משלחת נכבדה ובה חשובי זקני חסידי חב"ד. לא היה קץ לשמחתו של כ"ק אדמו"ר הריי"צ על כי מאמצי ההצלה נשאו פרי, והוא דאג לשתף בשמחה זו אף את המקורבים אליו, כשהוא מגלה להם מעט מזעיר מתכונותיו של חתנו הנעלה. על פי הוראתו אף יצאו כל תלמידי הישיבה לקבל את פני הרבי והרבנית ע"ה עם בואם לבניין "770".

חגיגת התאריך המציין את המהפך הנפלא שחל עם בואו של הרבי לארצות-הברית נתאחרה במידה מסוימת: בשנת תשי"ז נרשמה בביוגרפיה הרשמית שלו (בהקדמת לוח 'היום יום') רק הידיעה כי בשנת "תש"א – סיוון – בא לעיר ניו יארק". מאוחר יותר, בשנת תשמ"ג, עם פרסום אגרות הבשורה של כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ נ"ע, שנכתבו בכ"ח סיוון, נתפרסם ברבים התאריך המדוייק.

(קטעים מסקירה היסטורית על ההצלה – קובץ כ"ח סיוון עמ' 9 והלאה)

ב"ה, כ"ח סיון, תש"א

ברוקלין

[...] הנני בזה לבשרו אשר בתי מרת חיה מושקא תחי' ובעלה חתני הרב הגאון הרב מנחם מענדל שי' שניאורסאהן באו היום צלחה לפה, והנני ממהר לבשרו מזה, ובבקשה למסור בשורה זו לבנו ידידי מר אשר שי'.

(מכתב כ"ק אדמו"ר הריי"צ – קובץ כ"ח סיון ע' 19)

תפלהשמחה גולדברג
מה המקור לזה שאומרים אני מתפלל לפי דעת זה הקטן?
הרב הגדול רבי שמשון דקינון ז"למושיקו


בשורש מצוות התפלה לצמח צדק עיין שםעדמתי


העתקתי משםמושיקואחרונה


איך אפשר להשיג שיחות של הרבי באינטרנט?הפואנטה
ליקוטי שיחות מקוון יש כזה דבר?
מגניבבב תודה!הפואנטהאחרונה
בקשר ל'היתר' לאכול במסעדות טבעוניות בהודו-תגובה משליחת חב"דמושיקו
עבר עריכה על ידי מושיקו בתאריך כ"ז בסיון תשע"ט 13:35

אני המומה.

אני חיה בהודו. מכירה את המציאות של ה''בסיס'' הקולינארי היטב. כמה יהודים טובים פגשתי, ששאלו אותי על האפשרות לאכול במסעדות ווג'. עניתי- וקבלו.
עמך כולם צדיקים. לא משנה איזה כיפה.

קם פתאום פרופסור המתהדר גם בתואר רב, ופוסק הלכה, כאילו מותר לאכול במסעדות ווג' בחו''ל!
אני מצטטת כאן, מה שכתבתי למי ששאלה אותי בעקבות זה, על ''כתובת'' של מסעדה ווג' בעירי.

סליחה על הנחרצות, אולי הרב יודע קצת הלכה, אבל לא את המציאות, לפחות כאן בהודו. חלק מהדברים ללא ספק נכונים גם לגבי מדינות אחרות.

1.הרב הנ''ל מתייחס לנושא הכשרות כאילו הוא כולל רק בשר וחלב.
דיני הכשרות נגמרים בבשר חלב??
אבסורד...

מסעדות ווג' כאן משתמשות בהמון אורז, וקטניות ( נגוע! ואני מעידה שאני מוצאת גן חיות שלם לפעמים ובודקת בעמל רב).
כמו כן הם משתמשים בהמון המון עלי ירק, שמלאים שרצים, וגם בירקות שידועים כנגועים כמו כרובית.
מנסיוני ( למעלה מ10 מגורים בהודו) הירקות כאן מאוד נגועים.
בדקתם פעם חצילים?
אני בודקת כל יום חמישי. ומוצאת מדי פעם בתוכו תולעים באורך שני סנטימטר...

מה עם הלחם? 
אני מזמינה את הרב הפרופסור לראות מה הולך ( או רץ) בנפה שלי אחרי הניפוי.
בעירי חיים ששה מיליון איש, ומן הסתם יש אלפי מסעדות ווג'. לאף אחת מהן אין נפה כמו שלי.... הם מנפים מחצץ.
הצ'פאטי ( פיתה הודית) של השומע להלכה שאמרת, רב פרופסור, לבטח תכיל כמה וכמה מעולם החי.
אכילת שרצים אינה פחות חמורה מאכילת חזיר!
כל שרץ הוא שבעה לוואוים.
ארוחה רגילה הודית, שמכילה קמח מלא לא מנופה, אורז ותבשילי ירקות מלאי עלים - א''א לדמיין בכלל כמה שרצים תכיל...

2. במסעדות ווג' בהודו יגישו גם גבינה.
אין היתר משום רב על גבינת עכו''ם.

3. האם פרופ פיקסלר מודע לעובדה, שמסעדות הינדואיות, שהן ה'פיור ווג', נוהגות לאחר סיום הבישול להגיש מהמאכלים לפסל ואחכ לסועדים?
האם ידעת את זה??
אז מה?
אין אז מה!
המאכלים הופכים להיות בהגדרה של ''תקרובת עבודה זרה''!

כבוד הפרופסור בוודאי יודע, את ההלכה המופיעה ברמבם.
אם נפל חתיכת חזיר לסיר עם שתי חתיכות בשר כשר, החזיר מתבטל ברוב. מותר!
וככה אם נפלו טיפות חלב למרק בשרי וכו.
יש הלכות של בטל ברוב, בטל בששים וכו.
אבל תקרובת עבודה זרה אינה בטלה לעולם! ל ע ו ל ם!
אננס שהוקרב לפסל והוחזר למשאית אננסים- כל המשאית אסורה. עולמית.
האוכל ממנה אננס נכשל באיסור חמור כמו אכילת חזיר, אני משווה, כדי לקרב לרגשותיכם.

יש עוד כמה בעיות, אבל אסתפק במה שכתבתי.

אפשר לעצום עיניים.
לומר הוא רב, מי את בכלל, ושלום עלי נפשי.
איך שלושת הקופים?
לסגור עיניים אוזניים, אוקי ואז סבבה, את הפה דווקא לפתוח....
אבל מי שמתכוון ברצינות....

 

אבותינו מסרו נפשם על כשרות.
סעו לטיולים. תהנו. עם קצת מאמץ, הטיול יהיה יהודי.

 

היי שאלה?יהודיה משתדלת

מה דעתכם על בחורה חרדית שמתחילה ללמוד חסידות רוצה קצת יותר.. והולכת למדרשייה לאיפה הייתם ממליצים לה?

אור חיה בירושליםאמא ל6 מקסימים
מדרשת פנימיות ברמת אביבאליפלא
מדרשת פנימיות מהממת ממשגיטרה אדומהאחרונה


מדוע הרבי לא ענה מדוע יש ענין באכילת בשר?מושיקו

מפני כיבוד אב

במהלך התוועדות יו"ד שבט תשכ"ה ניגש הרב אליהו יוסף שאר-ישוב הכהן ושאל את הרבי מדוע לא השיב לו על מכתבו. הרבי השיב: מפני כיבוד-אב – של אביו הרה"ג ר' דוד הכהן שליט"א, שנוהג בצמחונות ואינו אוכל בשר: "רציתי להסביר במכתב מדוע יש ענין דווקא באכילת בשר – במענה לשאלתו – אך נמנעתי מלעשות כן כדי לא להתיר לו דבר בניגוד לדעת אביו שליט"א".

עזרה דחוף!דשא סינטטי

סיפורים לא מוכרים על רבותינו נשיאנו.

מפי השמועהפיצוחית
בחלק של רבותינו נשיאנו. כתבי בגוגל. זה תשורה מחתונה()
כאן יש אוצרות..מושיקואחרונה

dirLIST - Index of: home/teshurapdf/

 



dirLIST - Index of: home/

 

ניתן גם לחפש ביטוי כך

site:http://www.teshura.com/ "ביטוי"

(להעתיק לרשימת הכתובת ולכתוב מה שרוצים במקום ביטוי)

עיתון "הארץ" בעיני הרבימושיקו
האם יש בחסידותהשאלה.
התייחסות לרוחות רעות ואיך להגן מפניהן שלא ידבקו לאדם?
שינון וחזרה של אותיות התורה בעל פה,עם דגש על משניות ותניאמושיקו


ואיזה תשובה יש למשהו שעושה את זה תדירהשאלה.
ובכל זאת רוח נדבקה אליו?
ללכת לרב חסידי שמבין בפסיכולוגיהמושיקואחרונה

יכול למצוא את התשובה המדויקת למצב כזה

התוועדויות ח"י אלול השנה יהיו מענינות..מושיקו

רק אומר...

יום הנחת אבן הפינהפיצוחית
עבר עריכה על ידי פיצוחית בתאריך כ"ה באייר תשע"ט 08:47
היום עם הסרטון המפורסם והחיוך הרחב של הרבי למר דוד צ'ייס
מהיום לח"י אלול??חסיד חסיד


הבחירות בי"ז אלולברגועאחרונה


הרבי לרב אליהו: "יש צורך לפסוק שמשיח יבוא מיד"מושיקו

בי"א אייר ה'תשמ"ט הגיע הרב מרדכי אליהו זצ"ל לביקור מיוחד אצל הרבי, יחד עם הרב אברהם הכהן שפירא זצ"ל במשך דקות ארוכות, נמשך הדו שיח התורני והמרתק בין הרבנים הראשיים לרבי. במהלך הפגישה, אמר הרבי לרב אליהו: "יש צורך לפסוק שמשיח יבוא מיד"

גלרית תמונות מהביקור

Yechidus - 11 Iyar, 5749

 

הקלטה של היחידות
Ashreinu


רשימת דברי הרבי בעת ביקור הרבנים הראשיים באה"ק:

לקט קטעים מרשימת דברי הרבי בעת ביקור הרבנים הראשיים באה"ק הרב אברהם הכהן שפירא והרב מרדכי אליהו - יום ג' פ' בהר, י"א אייר ה'תשמ"ט.

הרבי: בשנה זו חל פסח שני בערב שבת, וכיון ש"כבר מובטח להן לישראל שאין אליהו בא בערבי שבתות", יצטרך לבוא (לכל המאוחר) ביום חמישי, ומה טוב שיבוא עוד לפני זה, ביום הרביעי, כלומר, מחר בבוקר!

הרב אליהו: כתיב "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות", והרי, ביציאת מצרים היתה הגאולה פחות משיעור חימוץ, דקות ספורות בלבד!

הרבי: ואם ביציאת מצרים כן, בגאולה העתידה על אחת כמה וכמה - כדאיתא (=כמו שכתוב) בזוהר שהגאולה העתידה תהי' באופן של "נפלאות" אפילו לגבי הנסים, האותות והמופתים (עשר מכות, חמישים מכות, מאתיים מכות, מאתיים וחמישים מכות) שהיו ביציאת מצרים.

הרב אליהו : ממ"ש "אראנו נפלאות", משמע, ש"נפלאות" ישנם גם עכשיו, אלא שלא רואים אותם, ולכן נאמר "אראנו נפלאות", שיראו הנפלאות בפועל.

הרבי: לכאורה מפורש הדבר בגמרא - "אפילו בעל הנס אינו מכיר בניסו", ולא עוד, אלא, שזהו נס גדול, שעז"נ "לעושה נפלאות גדולות לבדו", ש"הוא לבדו יודע שהוא נס", אבל אעפ"כ, אין זה דומה לנס שרואה ומכיר בעל הנס, שאז, צריך לברך על הנס, וכיון שלעתיד לבוא "אראנו נפלאות", יצטרכו לברך על נפלאות אלו, ואולי יצטרכו לברך גם שהחיינו.

הרב אליהו : יצטרכו לברך שהחיינו גם על אכילת פסח שני, וכן הכהן שיקריב הפסח יצטרך לברך שהחיינו גם על ההקרבה. השאלה היא, אבל, איפוא ומניין ישיגו הכבשים הראויים לקרבן, ואיך יספיקו לבדקם ממום?

הרבי: איתא במדרש שאליהו הנביא מקריב תמידין בכל יום, וכיון שכן, בודאי ישנם גם כבשים הראויים לעוד קרבנות מן המוכן. ובענין זה יכולים לסמוך גם על אליהו הנביא, שהרי, לא מדובר כאן על פסק דין הלכתי (שאי אפשר לפסוק ע"פ נבואה, כנ"ל), כי אם, על בירור המציאות (שאין בו מום), וכשנביא אומר שרואה בנבואה שאין בו מום, חשיב בדוק ממום. ועצ"ע.

הרב אליהו : בנוגע לפרה אדומה איתא בתרגום יונתן בן עוזיאל שצריך לבודקה בי"ח טריפות. ולכאורה, איך אפשר לבודקה מטריפות כש"שריפתה כשהיא שלימה", ומתרצים על זה - שהיו מעבירין אותה דרך הענן, שדרכו היו יכולים לראות מה נעשה בפנים, כדאיתא בתוספות. ואולי תהי' גם בדיקת הקרבן פסח בכיו"ב, כלומר, באופן נסי.

הרבי: הענן - הי' במדבר, אבל לאחרי הכניסה לארץ ישראל - צ"ע אם היתה מציאות כזו אפילו בנוגע לפרה אדומה.

ובנוגע לשאר הקרבנות, תמידים כסדרם ומוספים כהלכתם - כנראה לא סמכו על בדיקה של נס (ע"י ענן וכיו"ב), אלא בדקו בדרך הטבע, באור טבעי, ובלשון וכמפורש במשנה בנוגע לשחיטת התמיד ש"היו מבקרין אותו (סמוך לשחיטה, מלבד הביקור מבערב, ביקור ד' ימים) לאור האבוקות".

וגם בנוגע לפרה אדומה - כתב הרמב"ם "תשע פרות אדומות נעשו משנצטוו במצוה זו עד שחרב הבית בשני' . . העשירית יעשה המלך המשיח", ולכן, פטורים אנו משקו"ט בזה, משא"כ בנוגע לשאר הקרבנות שהם (הרבי חייך והצביע לעבר הרב שפירא הכהן ) על אחריות הכהן.

הרב שפירא : כשמשיח יבוא - ימצאו עצה לכל דבר, רק שיבוא! כשמשיח יבוא - ישתנה גם טבע העולם, יהי' אור גדול יותר, וראיית העיניים תהי' טובה יותר, ובמילא, יוכלו גם לבדוק יותר מהר.

[. .] הרב אליהו : הלואי שמשיח יבוא תיכף ומיד, עוד לפני פסח שני, ואז יבוא גם הרבי  לארץ ישראל ולירושלים להקריב קרבן פסח, ונוכל לברר אצל אליהו הנביא כל השאלות והספקות גם בנוגע לברכת שהחיינו.

הרבי (בחיוך): אשתדל להביא עמי בגד חדש, ואז אצא מכל ספק, ולא אצטרך לשאול זה אצל אליהו הנביא. - מוטב לנצל זמנו של אליהו הנביא על שאר שאלות וספקות שאי אפשר לפתרן ע"י לבישת בגד חדש.


הרבי: [. .] כיון שספר הרמב"ם הוא חלק מהתורה שנאמר בה "הפך בה והפך בה דכולא בה", הרי, בכל פעם ופעם יש להוסיף בהלימוד עוד פרט, עוד דיוק וכו', ובפרט כשנמצאים בעקבתא דעקבתא דמשיחא, ואם לא עכשיו אימתי!

ברמב"ם שם ישנה הדגשה נוספת - "כל מי שאינו מאמין בו או מי שאינו מחכה לביאתו כו'", היינו, שהחיוב הוא לא רק להאמין בביאת המשיח, אלא גם לחכות לביאתו, וכמ"ש בהי"ג עיקרים "אני מאמין בביאת המשיח . . אחכה לו בכל יום שיבוא".

הרב שפירא : האמונה בביאת המשיח והצפי' לביאתו - הא בהא תליא, כלומר, אם אינו מחכה לביאתו, ה"ז הוכחה שאינו מאמין בו כדבעי, כי, אילו היתה האמונה שלו כדבעי, איך יתכן שלא יחכה ויצפה לביאתו?!... אם אתה מאמין שישנה טובה גדולה כזו - איך יתכן שאינך משתוקק מחכה ומצפה לטובה זו?!... ואם אינו משתוקק ומחכה לביאת המשיח, חסר באמונה שלו!

הרב אליהו : האמונה וההשתוקקות לביאת המשיח כוללת גם שיבוא מהר, תיכף ומיד.

הרבי: גם פרט זה מביא הרמב"ם בספר הי"ד - "הבטיחה תורה שסוף ישראל לעשות תשובה בסוף גלותן ומיד הן נגאלין", "מיד" דייקא.

הרב אליהו : בפעם הקודמת דיברנו על המשיח, והיינו צריכים לעשות החלטה, פסק-דין, שמשיח צריך לבוא מיד.

הרבי: כפי הרשום בזכרוני - הדגשתי אז גם ע"ד הצורך לפסק דין שמשיח צדקנו צריך לבוא תיכף ומיד, כולל כמובן במעמד זה - שנמצאים כאן יותר משלשה רבנים, וביניהם - רבנים מארץ ישראל, אשר, "אין תורה כתורת ארץ ישראל", ובפרט תורת כהן, ותורת הראשון לציון (ב"ציון" גופא - "ראשון לציון").

הרב אליהו : "ובא לציון גואל".

הרבי (בחיוך): "ובא לציון גואל" - נאמר בלשון עתיד, וצריך שיהי' כבר בלשון עבר, עכ"פ רגע א' לאחרי זה!

במדרשי חז"ל מצינו שמשיח צדקנו (אליהו הנביא) יתגלה תחילה בגליל22, ובגליל גופא - בטבריא, ש"טובה ראייתה”, אבל, איש לא יקפיד גם אם אליהו הנביא יבוא בחוץ לארץ, אפילו בברוקלין, ולמחרתו יבוא משיח לטבריא.

[. .] הרבי: בפגישה קודמת נדבר ע"ד הצורך בקריאה והכרזה בנוגע ללימוד תורת הסוד, תורת הקבלה, שכן, לצערנו ישנם עדיין כו"כ שלא למדו קבלה מימיהם.

ובהדגשה יתירה בעמדנו בסמיכות לל"ג בעומר - יום ההילולא של רשב"י, בעל הזהר, וגדול בנגלה דתורה, ואינו צריך להסכמות כו', וכפי שאמר בעצמו ובפשטות "יכול אני לפטור את כל העולם כולו מן הדין"!

ועוד ועיקר - שעי"ז ממהרים ומזרזים את הגאולה, כמ"ש בזהר "בהאי חיבורא דילך דאיהו ספר הזהר . . יפקון בי' מן גלותא ברחמי", "ברחמי" דייקא, כולל גם "רחמי" שיהי' תיכף ומיד, וכאמור, שיה"ר שבפסח שני זה תהי' השקו"ט בנוגע להקרבת קרבן פסח (לא רק שקו"ט בלימוד עד"ז, אלא) בנוגע למעשה בפועל, וע"י אהרן ובניו - כדברי הגמרא בריש יומא "לכשיבואו אהרן ובניו ומשה עמהם", שבודאי יורו הלכה ברורה.

[. .] ויה"ר שע"י מעשינו ועבודתינו בעניני ספה"ע (ובפרט לאחרי גילוי שער הנו"ן בחג השבועות דשנה שעברה ובשנים שלפנ"ז), נזכה תיכף ומיד (עוד לפני סיום ספה"ע, ואפילו לפני פסח שני) לגילוי שער הנו"ן (ובחג השבועות יהי' גילוי שער הנו"ן באופן נעלה יותר), וכן הגילוי דנו"ן פלאות דגאולה העתידה, ובפרט ע"י העבודה מתוך שמחה וטוב לבב - ששמחה פורצת גדר, החל מפריצת גדרי הגלות, ובפשטות - גאולה האמיתית והשלימה ע"י משיח צדקנו תיכף ומיד ממש, בלילה זה.

[הרב אליהו: איתא בזהר שהלילה דיצי"מ הי' באופן ד"לילה כיום יאיר".

הרבי: ועאכו"כ בנוגע לגאולה העתידה - שאז יקויים היעוד "לילה כיום יאיר", דפשוטו דקרא מדבר בכל העולם כולו].

(והוסיף בחיוך ואם ישאלו "מה נשתנה הלילה הזה" - תפתר שאלה זו ביחד עם כל השאלות ע"י אליהו הנביא!

תודה!ברגוע


לא עבדאלעדאחרונה


היי, מחפשת התוועדות או משהו לנשים בלג בעומר באזור המרכזסנדינה
אשמח לשמוע תודה
מישו יכול להעלות לי תסיפורפיצוחית
בתקופת המבקש נראלי שפיטרו את השוחט בגלל הערדליים?


(@מושיקו?)
תורת מנחם כרך יב ע' 192מושיקואחרונה

ח. פעם נהגו להזהר שלא לעבור בסמוך לבית-תיפלתם, והיו מעדיפים ללכת מסביב. אמא לא היתה מניחה לבנה להתקרב לבית-תיפלתם, או לראות שתי וערב. ואילו היום – הרי ע"י ה"טלוויזיא" מביאים אל תוך הבית את בית-תיפלתם, את ה"גלח" ואת השתי וערב רח"ל!

רב צעיר א', דוקא הגון וירא-שמים מישיבה אדוקה בתומ"צ, סיפר שהוא מקשיב ומסתכל ב"טלוויזיא" בכל יום מהשעה 12 עד 1. בזמן זה מדבר "גלח", ומדרשתו ("ספּיטש") של ה"גלח" לומד הוא מה לדרוש בבימה אצלו בבית-הכנסת! – הוא אמר זאת בתמימות, ואף חשב שהוא עושה זאת לשם שמים, כדי שיהי' לו מה לדרוש בביהכנ"ס, והוא עצמו כלל אינו מרגיש את האיסור הגדול שבזה.

פעם היו מוסרים נפשם שלא לשמוע את דרשתו של ה"גלח", והיום, ע"י ה"טלוויזיא", מביאים את ה"גלח" הביתה, ועוד מכניסים זאת בקדושה – "לשם שמים"...

ט. זו היתה דרכם של המשכילים הראשונים בסיסמתם "יהודי בביתך ואדם בצאתך", שביניהם היו גם רבנים מוסמכים.

ואף שלכאורה מדוע לא הי' הדבר כדבעי – בשולחן ערוך אין שום איסור על זה, ואמנם אין צורך לילך בשוק ולהכריז "אני אדוק בתומ"צ", וא"כ מה הי' האיסור בהסיסמא שלהם? – ומ"מ, ראינו במציאות מה נעשה מהם, ומבניהם ומבני בניהם לא נשאר שום זכר של יהדות.

סיפרו15 על שוחט בעיירה ל. שלבש "ערדליים" ("קאַלאָשען", "ראָבערס"), והעבירוהו מהשחיטה. ואף שלכאורה מהו האיסור בזה – כ"ק מו"ח אדמו"ר בעצמו הלך גם הוא ב"ערדליים"! אלא שבאותו הזמן של השוחט הי' זה דבר חדש, ולבשום רק אלו מבני ישראל שהתלבשו והתנהגו במנהג ה"פריצים", נטלו חלק במסיבות ההוללות שלהם ("אין זייערע בעלער און הוליינקעס") וכדומה, ומי שלבשם – ידעו שסר מן הדרך ("אַז ער איז קאַליע געוואָרען"), והסוף הי' – שנתגלה שאכן סר מן הדרך, וגם בני ביתו.

חג שמחאריק מהדרום
מי בא מכות?
יאללה.פיצוחית
אבל צריך משו יותר שווה בשביל זה.


(והי דצכ עדש באחב)
אנחנו לא חוגגים חגים שמביאים לידי מכותמושיקו
עבר עריכה על ידי מושיקו בתאריך ד' באייר תשע"ט 08:42

ולמשועממים

http://www.teshura.com/teshurapdf/Barda-Guberg%20-%20Teves%203%2C%205779.pdf

 

סקירה על העיירה ליובאוויטש עם  קטעים רבים שנוגעים לענין הפותח

תוקןמושיקו


אני חושש שהתבלבלת בקובץאריק מהדרום

יש פה 192 עמודים.

מיועד למי שמשומעם ורוצה להתווכחמושיקו
שיהיה לו על מה
טוב אז גם אני אצרף קובץ ענק שאף אחד לא יקראאריק מהדרום
לך תכה בפטיש עם מישהו+mp8
אין לך איזה מנגל לנפנף??
לרגל החג חבר'ה פה מנפנפים אותךבוז
טמבלאלעד

אבל חמוד

 

ממכות יורדים לשפה נמוכה?מושיקו

בסוף ישאר לנו לומר "אמרנו לכם"

כאן נהוג לומר: 'גוט יום טוב'הסטורי
אחלה של סקר מי בפורום זה רק במילים אחרות.פיצוחית
...מנדול
אפשר עדיין??🙏
עבר זמנו בטל קורבנו.אריק מהדרום
לכתחילה אריבערמושיקו
לכתחילה אריבער"
"בכל עניני העבודה אין להתפעל ממניעות ועיכובים, מדידות והגבלות כו', אלא יש לגשת לכל דבר מתוך תנועה של אי התחשבות במדידה והגבלה, "לכתחילה אריבער". וכוונת הדברים - הן בנוגע למדידות והגבלות מבפנים, והן בנוגע למדידות והגבלות מבחוץ; בשניהם יש להתנהג באופן ד"לכתחילה אריבער". (התוועדויות תשמ"ו ח"א ע' 145)

תפארת שבתפארת
כשהיה בן שבע בחן אותו פעם הצמח-צדק. הסבא [=המהר"ש] ידע כל-כך טוב, שהמלמד התפעל מאוד ולא יכול היה להתאפק ואמר לצמח-צדק: הא, מה אתם אומרים, הוא 'עושה' טוב!
ענה לו הצמח-צדק: מהי ההתפעלות שתפארת שבתפארת 'עושה' טוב!
(היום-יום ב אייר)

יגיעה אמיתית
אדמו"ר המהר"ש לא היה מתייגע בלימודו, כיוון שלא היה לו צורך בכך. הוא ידע הכול בלי יגיעה.
פעם דיבר עמו הצמח-צדק אודות מעלת היגיעה בתורה, ומאז החל לעמול ולהתייגע בתורה, עד כדי כך שנעשו כתמים על מצחו מגודל היגיעה. לאחרי זמן, חזר בו הצמח-צדק ("ער האָט צוריק געצויגן"), ונתן לו סדר חדש בלימודו.
(תורת מנחם כרך ד ע' כו)

לימוד באופן המותר
כ"ק מו"ח אדמו"ר סיפר שלאדמו"ר מהר"ש היה ידע רב בחכמת הרפואה, והיה כותב בעצמו "רעצעפטן" (=מרשמים) לתרופות, ושולח לבית-המרקחת. ב"אותו מקום" היה לו מדף עם ספרים בלטינית, וכשנפנה לשם, היה מעיין בהם, וכך למד חכמת הרפואה.
ולהעיר, שמצינו דוגמתו בנוגע לשמואל (שבשם זה נקרא גם אדמו"ר מהר"ש) – ש"אסיא דרבי הווה", משום שהיה יודע בחכמת הרפואה, והעיד על עצמו שלא עסק בעניינים אלה "אלא בשעה שהייתי פנוי מן התורה, אימתי, כשהייתי נכנס לבית המים".
(תורת מנחם שם ע' כה)

פיטורי הפקיד הגיעו מלמעלה...
כ"ק אדמו"ר מהר"ש הוצרך פעם לנסוע לחוץ-לארץ, ונסע מליובאוויטש לעיירה הסמוכה, שבה היתה תחנת-רכבת. מצד סיבה התאחר אדמו"ר מהר"ש לרגע ולא הגיע בזמן, והרכבת יצאה לדרכה; הפקיד הממונה על הרכבת לא המתין לאדמו"ר מהר"ש, ובינתיים הורה שהרכבת תיסע. כאשר אדמו"ר מהר"ש הגיע ונוכח שהרכבת כבר נסעה – הקפיד על כך. ולא ארכו הימים והגיע ציווי מעיר-הבירה, פטרבורג, לפטר את הפקיד הממונה על הרכבת.
– בפטרבורג לא ידעו שום מעשיות. אלא כיוון שמדובר אודות אדמו"ר מהר"ש שהיה רבי, נשיא בישראל, שעניינו הוא כמו שכתוב "אנכי עומד בין הוי' וביניכם גו' להגיד לכם את דבר הוי'", עניינו הוא למסור בכל מקום את השליחות של הקב"ה שנמסרה על-ידו, הנה כאשר היה פקיד שלא מילא את תפקידו – שעל-ידו יוכל אדמו"ר מהר"ש לנסוע ולמלא שליחותו, ואדרבה, עוד גרם בלבול לדבר – אזי פיטרוהו מתפקידו.
ואף שבפטרבורג לא ידעו מכל העניין – הרי כיוון שגויים אינם בעלי-בחירה, לא נוגע השכל והידיעה שלהם, כי אם העשייה שלהם בפועל, לכן מבלי הבט על כך שלא ידעו מכל העניין, היתה העשייה שלהם כדבעי – שפיטרו את הפקיד הנ"ל, כיוון שלא מילא את תפקידו.
(תורת מנחם כרך יז, עמ' 143-147)

הכבוד למי?
כאשר אדמו"ר מהר"ש נסע חזרה לליובאוויטש, עבר בדרכו בעיירה "אַחרעמאָואָ", ויצאו כל הגויים תושבי המקום יחד עם זקני וחשובי העיר ("סטאַריסטי") וקיבלוהו בכבוד גדול, שהלכו לקראתו עם לחם ומלח, ונפלו לפניו על ברכיהם.
בנסיעה זו נסע גם אחיינו של אדמו"ר מהר"ש, ר' ישעיה ברלין, ואמר לאדמו"ר מהר"ש בהתפעלות: "פעטער" [דוד]! ראיתם איזה כבוד גדול נתנו לכם!...
השיב לו אדמו"ר מהר"ש: "פּעטאַך" [=שוטה]! ומה אתה חושב? וכי על מי נאמר "ברוך תהיה מכל העמים"?!...
(שם)

בעל השמועה עומד כנגדו
בנוגע לאדמו"ר מהר"ש, שגם ממנו אין תמונה (לפנינו, כי יש אומרים שנמצאה תמונתו אלא מפני סיבה לא נתפרסמה) – יש לומר על-פי הידוע שדמות דיוקנו של כ"ק מו"ח אדמו"ר היתה דומה לדמות דיוקנו של אדמו"ר מהר"ש.
וכסיפור הידוע אודות אחד מזקני החסידים שראה עוד את אדמו"ר מהר"ש, שכאשר ראה בפעם הראשונה את תואר פני כ"ק מו"ח אדמו"ר – נתעלף, מפני שראה בו את תואר פני אדמו"ר מהר"ש! ולכן, בנוגע לאדמו"ר מהר"ש – יכול להיות העניין ד"כאילו בעל השמועה עומד כנגדו" (בכללות על-כל-פנים) בנוגע לדמות דיוקנו בפשטות.
(התוועדויות תשד"מ, כרך א, עמ' 538 ואילך)

לכתחילה מלמעלה
עניינו המיוחד ודרכו המיוחדת של אדמו"ר מהר"ש באים לידי ביטוי בפתגמו הידוע (כפי שנמסר ונתגלה לנו על-ידי כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו, ששמע מאביו, בנו וממלא מקומו של בעל יום ההולדת) "די וועלט זאָגט אַז מען קען ניט אַרונטער דאַרף מען אַריבער; און איך האַלט אַז מ'דאַרף לכתחילה אַריבער" (=העולם סבור שכאשר אי-אפשר ללכת מלמטה, מדלגים מלמעלה; ואני סבור – אומר הרבי מהר"ש – שמלכתחילה צריך לדלג מלמעלה).
ופתגם זה נעשה הוראת דרך לכל ההולכים בדרכיו ואורחותיו בזמן נשיאותו של אדמו"ר מהר"ש, ובאופן דפעולה נמשכת גם בדורות שלאחרי זה, כאמור, שפתגם זה נמסר על-ידי בנו וממלא מקומו של אדמו"ר מהר"ש – אדמו"ר מהורש"ב נ"ע, לבנו יחידו ממלא מקומו – כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו, שפרסם פתגם והוראה זו, וציווה להדפיס כו'.
ואם בכל העניינים יש לקיים את הוראת אדמו"ר מהר"ש, להתנהג באופן ד"לכתחילה אריבער" – בעניינים השייכים ליום-ההולדת שלו (כולל גם יום השבת שלאחריו, שאז ניתוסף העילוי ד"ויכולו"), על-אחת-כמה-וכמה שצריכה להיות ההנהגה באופן ד"לכתחילה אריבער".
(התוועדויות תשמ"ז, כרך ג, עמ' 235-216)

דברים היוצאים מן הלב
רב חסידי מסמיליאן בא לפני המהר"ש והתאונן על השומעים ממנו חסידות – שאינם מפנימים, ואין הדברים מגיעים לידי פועל.
ענה לו אדמו"ר מהר"ש: ומה נעשה אתך עצמך – הדג מריח מן הראש...
הוא היה יהודי חסידי, והדברים פעלו עליו.
(ספר השיחות תש"ו ע' 18)

יודע עתיו ורגעיו
בעת ההסתלקות ישב אדמו"ר מהר"ש על כיסאו (כי בימים שקודם הסתלקותו היה יושב על כיסאו כל הזמן, גם בעת השינה).

זמן מועט (דקות אחדות) קודם ההסתלקות, לקח את השעון שלו (או שביקש שיביאו לו שעון), וסיבב את מחוגי השעון שיהיו מורים על איזה זמן לאחרי-זה, ולקח פיסת נייר ותחבה (על-ידי נוצה) בתוך השעון כדי שיעמוד מלכת. ובדיוק בזמן זה – שאליו כיוון את השעון – נסתלק!...
(תורת מנחם תשי"ב כרך ד ע' כו)

מוגש לזכות הת' מנחם מענדל בן נחמה דינה
היי מישהי מכירה שיעורי חסידות לנשים ורוקות באיזור המרכזסנדינה
הכי קל זה ליצור קשר עם בית חב"ד בעיר כזאת או אחרתshaulreznik
יש מדרשות בפתח תקווה, רמת אביבמושיקו

או לקפוץ לכפר חב"ד..

מדרשת פנימיות ברמת אביב, ממליצהפה לקצת
מדרשת אוריה בגבעת שמואלברגוע


אניאנונימי613אחרונה

אני מכיר בבית חב''ד אריאל