אהלן,
מחפשת המלצה לטלפון טיפש, שלא טיפש גם בדברים הכי בסיסיים.
הכוונה-
טלפון שאיכות השיחה נורמלית.
נוח להקליד בו.
ומכיל יותר מהודעה וחצי.
היש דבר כזה?
בלי אנטרנט וואצאפ וכו..
אשמח מאוד להמלצות.
אהלן,
מחפשת המלצה לטלפון טיפש, שלא טיפש גם בדברים הכי בסיסיים.
הכוונה-
טלפון שאיכות השיחה נורמלית.
נוח להקליד בו.
ומכיל יותר מהודעה וחצי.
היש דבר כזה?
בלי אנטרנט וואצאפ וכו..
אשמח מאוד להמלצות.
איכות השיחה הייתה טובה, יותר משל הנוקיות שהכרתי. וחוץ מזה היה נראה אחלה פלאפון.
יש גם נוקיה 208 ..
תכנסי לחנות פלאפונים בכל ריכוז חרדי
שיאומי
הוא לא שיא הטכנולוגיה אבל הוא סביר ומאוד זול.
מה לגבי נוקיה 215?
1. נניח שטיל היה פוגע בג'ימבורי בקניון בראשון לציון והורג 150 ילדים בני שנה עד 4 בבת אחת, מה צה"ל היה עושה אחר כך?
2. למה לא עושים את התשובה לשאלה 1 כבר עכשיו?
כביסה לבנה- כי לכל מעשה יש השלכות.
וכן, יש מצב שזו לא האנלוגיה הכי מוצלחת שלי.
אחת התגובות הטובות שהיו כאן
למה לא הורגים ישר את המחבלים ? עונש מוות כי יש לזה השלכות
שיהיו עליך בסוף כולם בסוף יהיו שהידים.. והופ הגלגל עלינו.
הבעיה היא שפספסנו את ההזדמנות . הפעמים הראשונות שירו עעלינו טילים קבעו לעולם איך אנחנו נגיב גם בעתיד.
נניח למשל, חס וחלילה פתאום יורים יירי כבד מכל הזירות ביחד, אנחנו נשתולל והם יקבלו את זה כמובן מאליו, ויש לנו אפשרות ככזו בעיקר כי זה עוד לא קרה עדיין.
למה הפעם חיסלו 3 מהג'יפהד על אף שזה היה כרוך בוודאות בהרג נשים וילדים קטנים
וממה שהבנתי במשך שנים רבות בגלל זה נמנעו מחיסולים?
ומעכשיו בראש העדיפויות יהיו האזרחים והחיילים הישראליים
אני לא חושבת שזה הגיוני שבן אדם שחי במדינת ישראל ומחובר למדינה לא יעקוב ולא ירצה זכיה באירוויזיון.
מצד שני, אני גם לא חושבת שלפי ההלכה מה שקורה שם מאושר הלכתית.
אז מה אני אמורה להרגיש כלפי זה?
אפילו אין לי מושג מה באמת קורה שם ועל מה התחרות.
ואני חיה בארץ ישראל.
אולי להתפלל עלהם שישובו בתשובה שלמה ושיהיה מורגש שהם יהודים?
כי מהמעט שראיתי בימים האחרונים, מה שהולך שם מחריד ממש.
יש לנו הרבה מה לתרום לעולם, בתחומים שמעידים על הישגים אמתיים - מתורה ומוסר (בכל העולם חיכו להחלטת הרבנות בנושא השתלת איברים וקביעת רגע המוות), דרך שלל הישגים מדעיים שקידמו את העולם ואת יכולת החיים בו, מטפטפות ועד USB ורימון אלירז שנושאו מוגן מפגיעה בטעות.
מה יש לנו להתלהב, ממישהו/י/הן/ם (כבר לא בטוח) שיודע לשיר יפה?
מי זה כל העולם ואיך הוא חיכה?
למה שנרצה זכייה במופע שכולו פריצות, חילול שבת למשתתפים היהודים מישראל וכו'? מי שישמע.. כאילו מדובר בפרס נובל..
שמעתי את השם של זה. אין לי מושג מה זה...
זאת תחרות שירים בין מדינות שונות באירופה. ישראל נכללת באירופה מבחינה בין לאומית כי השכנים שלנו לא רוצים לשחק איתנו. שזה חבל, כי תחרות שירים בין מדינות אסיה תהיה הרבה יותר בעלת משמעות ערכית מאשר תחרות ה-מי- יכול- לעשות- חיקוי-הכי- טוב- של- חשפנית- במועדון-ולהדביק- עליו- את- דגל- המדינה שאירופה הנאורה עושה במציאות.
אני מרגישה גאווה כשאני רואה ישראלי זוכה בפרס נובל, כשקבוצת חוקרים ישראלית מפתח תרופה לסרטן, כשישראל מצליחה לקלוט עולים חדשים. ועוד הרבה דוגמאות אחרות.
תחרות שירה היא לא דבר משמעותי. במיוחד שבמצב כיום היא הפכה לתחרות חיקוי תרבות הפופ האמריקאית. (מה שאירוני הוא שאמריקה לא משתתפת בה)
במצב תאורטי שבו כל מדינה מציגה את התרבות והערכים שלה אולי היה על מה לדבר, אבל מה בדיוק הקשר בין בחורות שמפזזות בלבוש מינימלי ושרות שיר פופ קליט וחסר משמעות, לבין משהו ערכי שמייצג אותנו?
אין שום הבדל בינן לבין הבחורות המפזזות של תורכיה, יוון, שוויץ, או של כל מדינה אחרת שמציגה את אותו הזבל- למה שאני אתגאה בהן?
"הכניסו לשיר 'שלנו' שלוש מילים בעברית!!!" -וואו, תיזהרו עם כל יידשקאט הזה. הקהל הבינלאומי לא יכיל כזאת הצגה ברורה של זהות יהודית אוטנטית.<צ>
זאת בדיוק הבעיה. התחרות הזאת היא ההפך מאוטנטיות, מזהות ייחודית שאפשר להתגאות בה, ככה שזאת ממש לא גאווה לזכות.
כמובן שאפשר להגדיר את התחרות הזאת בצורה פשוטה (ונכונה!) כשום דבר חוץ מפריצות וחילול שבת, אבל זה מה שמפריע לי בעומק.
זאת מוזיקה גרועה ומטומטמת עם חוסר צניעות.
למה אני צריך לרדת לרמה הזאת בכלל
העניין פה הוא מלחמת התרבות.
יש תרבות ישראלית של עם ישראל, שהמטרה שלה היא להוסיף את אור ה' בעולם, ויש תרבויות זרות
שגם להם יש מטרה מן הסתם אבל הן לא שלנו וצריך להתרחק מהן מאוד כדי להצליח לקיים את התפקיד שלנו.
זה יכול להתבטא בתחרות כמו הארוויזיון ויכול להתבטא בעניינים אחרים.
יש פה עניין שצריך בירור,
בעצם למה חשוב לך שננצח? האם את מרגישה שזה מייצג אותך ומוסיף כבוד לעם ולמדינה?
בדיוק מאותה סיבה לא התגאתי כשתל אביב הוכתרה לבירת הגייז העולמית
ומה לא הגיוני? אירוע לא משמועתי לשום דבר.
גם ככה הנוצרים מאירופה מאמינים בתנ"ך אז שלפחות יהיה משהו ערכי.
עד שנהפכנו לעם הספר
נשמע שלמבוגרים כן
1) איך אפשר ללכת נגד הזרם ולהיות בטוח באמת אפילו כשכולם חושבים אחרת?
2) איך אפשר להצליח להנהיג ולהוביל?
דיון שהיה לי עם מישהו בהקשר למה שעם ישראל בהנהגת יהושע עשה בכניסה לארץ (רצחו את כולם)
והעובדה שהרמבן אשכרה מביא את זה כהלכה לתמיד ז"א גם לזמנינו.. ספר המצוות רמב"ן עשה ד – ויקיטקסט
מה דעתכם?
"...שאנו נצטווינו להרוג האומות ההם בהילחמם עימנו, ואם רצו להשלים – נשלים, ונעזבם בתנאים ידועים."
מה אכזרי בזה? דווקא מאוד מתחשב..
עיקר המצווה זה לא הרצח אלא הכיבוש. אם אפשר לכבוש בלי רצח מה טוב ואם אין ברירה אז אין.
וגם הוא לא היה מנהיג מדינה, לא היה צריך להתמודד להוציא לפועל את הדברים.
הוא חי (1194-1270) תחת הרושם וההשפעה של ״הנורמות״ בעולם, של מלחמות הדת באירופה והמזרח התיכון. המדינות הצלבניות התבססו בארץ הקודש מתוך מאבק מתמיד במעצמות המוסלמיות העולות בסוריה ומצרים, ומסעי צלב חדשים יצאו מאירופה הנוצרית כדי לסייע להן.
כמה שנים קודם לכן, התחוללו מלחמות גדולות כאן באזור.
כך שהן הציוויים בתורה על אופן ניהול המלחמות לכיבוש הארץ, והן הרמב״ן בשנותיו, משקפים את הנורמות והסטנדרטים של מלחמות וכיבוש באותן תקופות.
לומר שאחד מהגדולים שלנו פסק הלכות רק בגלל שהושפע מהתרבות של הגוים. תתבייש לך
כתבתי שפסקי ההלכה של הרמב״ן מתאימים לרוח התקופה והזמן.
גם דיני התורה משקפים מציאות קיימת באותה תקופה: האופי והמקובל בניהול מלחמות וכיבוש הארץ ותמיד גירוש האוכלוסיה - מציאות שכידוע עם ישראל בעצמו סבל ממנה רבות עם היציאה לגלות לאחר כיבוש הארץ, חורבן בית ראשון ושני. כי כך היה נהוג ומקובל אז.
דיני התורה נכתבו ברוח הקודש.
אלא אם כן אתה חושב אחרת וכאן הסתיים הדיון.
אגב, "רוח התקופה והזמן" של עד לפני 80 שנה הביאו את המלחמה הכי אכזרית בתולדות ההיסטוריה.
אאל"ט, יש כמה וכמה מצוות שחז"ל אמרו לנו (או רמזו לנו) שהן נכתבו רק בגלל שזה מה שהדור היה רגיל אליו (כמו עבד עברי - לא אידיאלי אבל יותר טוב ממה שהיה באותה התקופה. כלומר לכאורה אם התורה הייתה ניתנת לדור שלנו, היא הייתה אוסרת לחלוטין על עבדות).
וגם משהו לדורות.
לגבי הדוג' שהבאת זה אפילו יותר חזק- https://www.yeshiva.org.il/midrash/44161
דוג' נוספת- הרמבם במורה נתן טעם לכלאיים משום הרחקה מע"ז, כלומר טעם שהיה נכון בזמן הציווי על האיסור ועד ביטול יצר ע"ז. ראשונים אחרים נתנו טעמים נוספים שנכונים גם אחרי ביטול יצר ע"ז.
ובכל זאת אומר שצריך להרוג את שבעת עמי כנען והעמלקים.
למה? כי להרוג במלחמה זאת לא אכזריות, זה דרך העולם.
והקב"ה בחכמתו הכריע שהמידתיות היא להרוג את שבעת עמי כנען במלחמה הזאת
ששבעת העממים התבוללו, עכשיו יש מצוה לכבוש את הארץ ולגרש את כל מי שלא גר תושב.
ברמב"ם משמע שעמלק יתגלה לעתיד לבוא. מחלוקת אם גם הבהמות שלהם במצוות המחייה.
זה לא אכזרי. ה' יודע שאם לא נילחם נגדם, הם יקומו עלינו, כמו שקרה בעמלק שלא השמדנו אותם, וקמו עלינו בימי המן.
עמלק קם נגד ה', גם שבעת העממים עשו תועבות גדולות בעריות וע"ז והקריבו בניהם למולך, ולפעמים כדי לעקור רוע, צריך לעקור הכל.
אם לא נתאכזר לאכזרים יאכלו אותנו השכנים שלנו.הרב קוק כתב לא זוכר למי שאם בזמנם שהמלחמות היו מאוד אכזריות , עם ישראל היה נלחם בהומניות לא היה לנו סיכוי לשרוד .
כנראה הרמב"ן רואה את זה גם היום.
זה מוסר המלחמה (אם לא יותר גרוע) של כל העולם, רק אנחנ אלה שמנסים לגלות חמלה במלחמות
על כל סוג של הריגה.
רצח היא מילה שהקונוטציה שלה היא תמיד שלילית.
השימוש במילה רצח לכל הריגה/גרימת מוות, זה לדעתי תוצאה של התרבות המערבית שמטיפה לזה שאסור אף פעם, בשום מצב ובשום תנאי, להרוג.
(וממילא כל הריגה היא שלילית)
ולשאלתך, התורה לפעמים אכזרית ולפעמים רחמנית. תלוי בהקשר.
מלחמות הן עסק אכזרי, ומי שלא יודע להשתמש באכזריות כשצריך - בעצם לא יכול להילחם.
לכן במלחמה יש הרבה דינים שהם אכזריים, זה משהו שנובע ממהותה של המלחמה.
אם כי התורה באמת מעדיפה את השלום - כמו שכתבו כאן לעיל - שיהושע שלח אגרות וכו'.
ואגב, אם תסתכל בהיסטוריה של עם ישראל, תראה שמלבד ירושת הארץ ומלחמת עמלק, קשה למצוא מלחמות שאנחנו היינו אלה שפתחנו בהן.
באופן כללי, רחמנות של רצון להוסיף טוב וחיים בעולם - זה דבר טוב. אבל רחמנות שנובעת מחוסר יכולת לשאת את המציאות או להתמודד עם מחירים שצריך לשלם - זו כבר רחמנות לא בריאה.
הנצי"ב ב"העמק דבר" על "מיד איש אחיו אדרוש את האדם", אומר שם חידוש מופלג, ואני מעדיף פשוט לצטט את לשונו:
"פירש הקב״ה אימתי האדם נענש - בשעה שראוי לנהוג באחוה. משא״כ בשעת מלחמה ועת לשנוא אז עת להרוג ואין עונש ע״ז כלל. כי כך נוסד העולם. וכדאי׳ בשבועות ל״ה מלכותא לקטלא חד משיתא לא מיענש ואפי׳ מלך ישראל מותר לעשות מלחמת הרשות אע״ג שכמה מישראל יהרגו עי״ז".
יש כאן אבחנה חדה בין שפיכות דמים של רציחה, לבין שפיכות דמים של מלחמה - שאז "עת להרוג".
זה לא לגמרי דומה לשאלה הנשאלת, אבל זה מראה את העיקרון שלא כל הריגה ראויה לשם רציחה, ובפרט בעת מלחמה.
סופו להתאכזר על רחמנים.
אז נכון שזה לא בהכרח אכזרים. אבל למיטב ידיעתי (לא סגורה על זה) היתה להם אפשרות לקיים 7 מצוות בני נח או לברוח. לא בהכרח להילחם.. לא?
ועשיו שונא ליעקב.
קשה לפגוע באנשים. אבל לפעמים זה הדבר הנכון. חייך קודמים.
החרם כשלעצמו לא הגיוני, בגלל שעומר בר לב, עובד בחברת אנג׳ל השתתף בהפגנה חוקית וסבירה - להחרים את כל החברה?
אבל יש פה מלחמה כוללת יותר, השמאל נוטה להחרים ולהזיק כלכלית בבנחישות ובקלות לכל כך הרבה גורמים עד שאין ברירה חייבים לאמץ את התוקפנות הזו גם בצד השני.
לכן, למסקנה אני שמח שהחרם מתקיים ומקווה שבעקבותיו אנג'ל יפטרו את בר לב.
הגברת שנאת חינם דווקא בימים כאלה
גם המצב במדינה וגם ספירת העומר
נועד להלך איימים על חברות שלא יצאו נגד הציבור החרדי או אפילו לא יעסיקו מישהו שמתבטא נגד חרדים או נגד האגנדה של החרדים.
די דומה למה שהולך עם חנויות הסלולר בבני ברק או ע הקומה הכשרה של הטלפונים.
לדעתי אנג'ל יצאו מהחרם הזה,
והדבר הזה עוד עלול להתהפך על החרדים
אני חושב שזה חרם ספונטני שמגיע ממקום רגשי. כמו שאם בעל המכולת מהרחוב שלך היה נותן מכות לסבא שלך אז לא היית רוצה לקנות אצלו.
האם זה חכם לעשות את החרם מבחינה פוליטית? אני חושב שעם הסברה נכונה - כן. לדעתי הסברה נכונה צריכה לכלול הזמנה להידברות עם גדולי הדור. זו לדעתי הדרך היחידה לדלג על הצורך בהפגנה.
אבל מצד שני, בלי קשר לשאלה האם החרם הוא חכם או צודק, אני חושב שיש בו משהו בריא רגשית, מהסיבות שכתבתי לעיל. העובדה שהציבור לא אדיש למה שהוא תופס כפגיעה בגדולי התורה, מראה על בריאות.
מותר ומומלץ להביע רגשות.
למחות
אפילו להפגין (אבל בלי אלימות)
אבל מכאן ועד להחרים חברה רק בגלל שאחד מבחירה קרה לשיוויון בנטל?
לדעתי מיותר
לא שייך
מעמיק את הקרע בעם
וכמו שאמרתי, זה בעיקר יפגע בחרדים בסוף
יש רבים שקוראים לשוויון בנטל, לא החרימו אף אחד.
התגובה החריפה היא כי הוא הוביל הפגנה מול הבית של אחד מגדולי וזקני תלמידי החכמים שבדור. מבטיח לך שאם היה מפגין מול הבית של גפני, אף אחד לא היה עוסק בזה יותר מרבע שעה.
אבל אני יכול להבין (לא מצדיק ) למה הם הפגינו מול הבית של רבי גרשון.
זה כי הוא המוביל של הציבור החרדי.
לא גפני.
דרך אגב,
גם מול הבית של הרב עובדיה בזמן אסלו הפגינו.
טענתי שהחרם לא בגלל מה שאמרת...
ומצאתי את זה:
והזכיר לי את מה שאמרו חכמינו "הֱווּ זְהִירִין בָּרָשׁוּת,
שֶׁאֵין מְקָרְבִין לוֹ לָאָדָם אֶלָּא לְצֹרֶךְ עַצְמָן;נִרְאִין כְּאוֹהֲבִין בִּשְׁעַת הֲנָאָתָן,וְאֵין עוֹמְדִין לוֹ לָאָדָם בִּשְׁעַת דָּחֳקוֹ:" (משנה מסכת אבות פרק ב משנה ג)
תודה על ההערה ההסטורי.
יש כאלה שהם חמודים ויש כאלה שהם מעצבנים.
למשל ""לעשות עלייה" במקום "לעלות" לא חמוד בעינייך?
אבל לא לקחתי בחשבון שהקופסא תשים את צומת הלב על חשבון התוכן.
ואגב, אני משוכנע שזה לא טעות, ואפשר לכתוב גם וגם. כמו כל מקרה של חולם מלא וחולם חסר לדוגמא.
בצורה עניינית ולא רק לתקן אותך כמו שאני עושה כל פעם..?
זה לא שאני מתמקדת בקופסא על חשבון התוכן. התוכן פשוט לא מעניין אותי כשלעצמו.
אגב, עכשיו אני מבינה שהשגיאה באה מבורות. או שפשוט שקשה לך לך עם כתיב. ולא בגלל שאתה רוצה לעצבן אותי חלילה.. אבל לא, זה לא תקני תחומים הכתיב המלא - האקדמיה ללשון העברית
לא אומרים חרדי עם חיריק באות ר
מעניש חברה שלמה רק כי בכיר פעל באופן אחר.
זה מהלך פסול גם כי באופן כללי חרמות זה לא טוב, וגם כי זה ליצור לגיטימציה להחרים חברות שמעסיקים אנשים שפועלים פוליטית אחרת מאיתנו, האם אנחנו רוצים לחיות במדינה כזו?
היינו רוצים שיחרימו חברות שמוכנות למכור ביו"ש או שבכיר שם גם תורם לארגוני ימין/דתיים?
(בהערה צדדית אגיד שכנראה שהחרם לא מזיק לאנג'ל כי לחם לבן זה לא רווחי למאפיות לטענתם.)
היכולת של המחנה השני להחרים משהו בגלל זיקה לדת או להתנחלויות אפסית.
בשונה מישיבות גדולות מאוד בהם כולם אוכלים מהחדר אוכל.
ומאוד קשה לי לקבל את המפשט האחרון. למה שחברה מסחרית תפגע בעצמה ועוד בענף מרכזי שלה?
על ידי אחרים, יתכן.
לא יודע, זה טענה ישנה
ב. להפגין זה צעד לגיטימי במדינה דמוקרטית. יחד עם זאת צריך לבחור איפה להפגין. לא חושב שלגיטימי להפגין נגד גדול בתורה בן מאה. אם ההפגנה היתה מול הבית של גפני או דרעי - לא היה חרם.
ג. כשאדם מזוהה פוליטית, הופך ליו"ר דירקטוריון של חברה - פשוט שלא לקחו אותו בגלל כישוריו הספציפיים לתפקיד, אלא כי רצו מישהו מפורסם וכד'. נראה לי שא',ב' של כניסה לתפקיד כזה - זה לכבד את הלקוחות. אם הוא מוביל מהלכים ציבוריים-פומביים, שמנוגדים לדעתם/ערכיהם של חלק נכבד מהלקחות, שלא יצפה שהלקוחות ינהגו כלפיו אחרת.
אלא למרות דעותיו הפוליטיות.
אומנם אני לא מסכים עם רוב דעותיו.
אבל האדם ראוי למשרה הזאת.
יש לו רזומה ונסיון רב יותר מאשר הרבה אנשים אחרים ולקחת איש שמזוהה פולטית דווקא לחברה שחלק נכבד מהקהל שלה מתנגד לדעתיו מביע אמון ביכולתיו. (ובאמת זה עכשיו התפוצץ על החברה)
אבל שוב.
כל מה שכתבתי זה לדעתי האישית
הבטיח להכניס לכלא מחבל מפיגוע אחרי שמת.
ואחרי פעולה צבאית בג'נין שלח תנחומים למשפחות החיילים שנפגעו, ואף אחד לא נפגע.
ויש לו עוד כמה כאלה.
אומר שלא קיבל עדכון כמו שצריך (או שלא זכר את הפרטים כמו שצריך)
ויחד עם זאת,
למרות שאני לא מסכים איתו.
הלוואי שלחצי מהמנכ"לים/שרים
היה ניסיון כמו שלו.
שהעידו שמצבו הקוגנטיבי לא 100. תירוצים אפשר לקבל פעם אחת, לא כחמש בתוך כמה שבועות.
על הפולמוס בקשר להחרמת הנשק של היורה על המחבל, דבר שתחת המשרד הממשלתי שלו.
זה מעיד על אדם לא מאופס ברמות מביכות.
(כיהן כשר בכיר ובגיע בפרימריז למקום לא ראלי...).
לקחו אותו כבובה, כי תארי העבר שלו מוכרים ומביאים משקיעים. מי שתפקידו לעמוד בחלון הראווה - שיכבד את ציבור הלקוחות.
זאת סידרה שמופיעה גם ביוטיוב, כל ילד שיודע להזיז את העכבר או לגלול בפלאפון (הם יודעים כבר מגיל שנתיים) עלול להגיע לזה יותר מידי בקלות.
שימו לב
רעבב
וגם אשה... רק שהיא מתכחשת.
אני מודיעה בפה מלא שאני גם רעבה באופן תמידי
רק שאריות בורקס
זה מקסים בעיני שאפילו בפה מלא את רעבה
רק זה טעים
העניין הוא שפחמימות לא משביעות לאורך זמן, מציע לחפש חלבונים או שומנים טעימים ולהוסיף אותם למה שאתה אוכל כדי שתשבע.
חס ושלום לא באתי להוכיח אלא לתת הסבר טכני
ופחמימה זו גם מילה חמודה
לכן הצעתי להוסיף דברים אחרים ולא להוריד
סתאאם
שאכלתי ממש בריא לא היה באלי שוקולד וממש נבהלתי
אני שמח שזה רק היה פעם וכבר עבר
הפצת שקרים בוטים!😳😨😨😨
אבל זה לא טעים!!
פעם זה היה. אבל כבר כמה שנים לא.
כנ"ל, אין צורך לפרסם ברבים את חוסר הבנתך בטעמים
אין צורך לחשוף את הדעות השגויות שלך ברבים
כדי שהבנים שלך יהיה להם לשון מתוקה בשביל דברי תורה-"ומתוקים מדבש ונפת צופים".
והמערכת הביולוגית שלנו בנויה להימשך לדברים שמעצימים אותנו בלי תלות בשאלה האם לגוף שלנו יש את הכלים לקבל את השפע.
אפשר אולי גם להוסיף, שבטבע האנרגיה הזמינה (= המתוק) נמצאת בעיקר בפירות, שהם דווקא מאכל שהגוף בנוי לעכל בצורה טובה (לפחות כשזה במידה סבירה).
וחוץ מזה יש גם את ההרגלים ש'חוסכים' למח את הצורך להתלבט ולהתחבט כשהוא מגיע לשאלה שנראית לו מוכרת.
וגם הרגלי תזונה (ולא רק תזונה, אלא גם ספורט ושינה ועוד) משפיעים על האיזונים שלנו בגוף. התנהלות נכונה מביאה את הגוף שלנו למצב שהוא יכול לווסת את הארגון הפנימי של הצרכים שלו בצורה סבירה ומאוזנת יותר. בלי ירידות ועליות פתאומיות או לא נצרכות.
עד כאן פינת הבריאות להיום
בעיקר רעב לכל דבר שהוא לא הפסטה החסרת תבלינים הזאת
יאללה בא לי כבר לסיים תיום
ולדפוק לאפה בתוספת רבנות מלמעלה @מבולבלת מאדדדד (;
לאאאאאאא!! לא רבנות!!
תאכל פיצה. עדיף.
או שתקנה לאפה מהדרין!!
חג שמח
אתחיל במשל בשביל השאלה - מהו המחשב הנייד המושלם בעיניי?
א. לא נתקע אף פעם.
ב. מסך מושלם מבחינת הצבעים וכו' ושאין איתו בעיות באור שמש וכדומה.
ג. אין שום לאגים (תקיעויות) משום סוג והכל זורם במהירות חלקה לחלוטין.
ד. מקלדת מעולה שכיף להקליד איתה.
ואני יכולה להוסיף עוד מספר סעיפים...
אז הנמשל של השאלה היא - מהו האדם המושלם?
אומרים שאי אפשר להיות מושלם, אבל אם יש איזשהי תמונה, אז יש לאיפה לשאוף...
ככל שאדם יותר דומה לה' הוא יותר קרוב לשלמות
שלמות בעולם הזה היא לא בדברים פיזיים
יכול להיות אדם מושלם בנשמה שלו שמבחוץ הוא כל כך לא
זה גם לא תלוי בקשיים שיש לבן אדם, אם את משווה את זה למחשב אז במחשב אם הוא טכנית לא טוב אז בעיה, אבל בבני אדם הקשיים הם מובנים, הם לא בבחירה שלו ולכן זה לא מוסיף לו ולא גורע ממנו דבר.
שורה תחתונה- הכל בידי שמיים חוץ מיראת שמיים, מהמעשים שלו, מכמה מקום הוא נותן לנשמה. זה הדבר היחיד לענ"ד שמעיד על רמת שלמות של בן אדם.
במשל שהבאת (נטע321), את מדברת בעצם על הפונקציות של המחשב.
ובגלל שהמחשב הוא כלי שנועד לשימוש ( מילוי של פונקציות מסויימות), אז אפשר למדוד את השלמות שלו על ידי מילוי הפונקציות שלו.
אבל האדם לא נועד למילוי פונקציות. אז אי אפשר למדוד אותו ככה.
אך חייו של משה באו על חשבון חיי המשפחה והזוגיות שלו.
משה פרש מאישתו.
זו דרך העולם הראויה?
להתחתן, להביא ילדים, ואז לפרוש לחיי קדושה והנהגה רוחנית?
האדם השואף לשלמות משלב חיי תורה ויראת שמים יחד עם עבודה, פרנסה ראויה ומכובדת, מעורב עם הבריות בחסדים ועזרה לזולת. האמת והשלום נר לרגליו, איש משפחה מסור ומעורב בניהול והתנהלות הבית, התנהגותו מתונה ודבריו שקולים, מתרחק ממריבות ומוחל על כבודו…
א' - אתה מניח משום מה שמשה רבנו ע"ה היה הכי דומה וקרוב לה'.
ב' - אתה אומר ש"חייו של משה באו על חשבון חיי המשפחה והזוגיות שלו". לא כל כך ברור מה אתה מתכוון.
אתה מתכוון לומר שזה היה חייב להיות ככה? מנין לך? אתה מתכוון לומר שזה היה ככה בפועל? אז ראיה למה זה? אולי היה אפשר גם אחרת...
ג' - אתה מניח שדרכו של משה רבינו לא היתה מספיק שלמה/טובה.
הסיפא של דבריך דווקא די סבבה
לנהוג, ואפילו למרים הנביאה הייתה ביקורת על זה וה' ענה לה ובעצם ענה לכולנו לדורות...
הוא אחד ומיוחד שנדרש לקדושה כזאת מתוקף הגודל של התפקיד להביא את התורה לעמ"י
השאיפה שלנו היא עדיין להדמות לה' כמה שיותר
הדברים שכתבת בסוף הם דרך טכנית, להידמות לה' זה הלב, זה הכיוון
אנחנו יצורים בשר ודם.
צריכים לשלב חיי רוח עם חיי המעשה.
מה זה להידמות לה׳ כמה שיותר - מבחינת חיי המעשה?
(ולא טכני, כהגדרתך)
לקיים מצוות
(אין בעיה בטכני, זה מתחבר)
"והיה תמים. דבזה יהיה נשלם צורת האדם השלם, כאשר על ידו יהיה מתגלה כבוד ה' בכל הבריאה, ויהי בזה כדמותו כצלמו שהוא שיעור קומה שעלה ברצונו ית' שיהיה נמשך הבריאה".
(העמק דבר לך לך)
אדם שמאמין בהשם באמת, גם אם לא כל היום לומד או מתפלל, זה אחד שיודע את חסרונותיו ומתקן אותם. שפשוט עושה מה שנכון לו לעשות, שמכיר את היתרונות והכשרונות שלו ופועל לפי מה שמתאים לו..
תחשוב על מישהו לא דתי, או להבדיל, לא יהודי.
יש שם מישהו מושלם?
נגיד מדברים על מושלם במראה חיצוני? במידות?
"את הא-להים ירא ואת מצוותיו שמור כי זה כל האדם".
אם זה "כל האדם", איך מי שלא ירא א-להים יכול להיקרא אדם שלם?
לא אמרתי דתי בכוונה בדיוק בגלל זה
דתי מכניס להגדרות שסתם נשרשר פה עד סוף החיים
אני מעדיף מאמין. אני חושב שמי שחסרה לו אמונה גם חסר לו מהשלם. גם גוי צריך להאמין
אם הוא חי את הדרך המתאימה לו, והוא הולך לפי מה שה' מבקש ממנו כולל הכל (ואם התכוונת לזה אז גם חיצונית הוא בריא ויפה) זה בעיני פשוט מושלם
לא קיים. נקודה.
השאיפה להיות מושלם לא מקדמת לשום מקום.
השאיפה להיות אדם שלם לעומת זאת, מאוד מקדמת.
האדם השלם, מקבל את המציאות ואת עצמו בתוך המציאות כרגע כפי שהוא, ופועל כל הזמן ועדיין בנחת כדי להיות מתוקן ושלם יותר.
האדם השלם הוא אדם מחובר. מחובר לעצמו, לרגע שלו, לתהליך שלו, לקצב שלו, לזולת, לארץ, להויה כולה, ולקב"ה.
תוגה ששיתפת
אני מאוהב בישראלל
התמונה השניה זה ממאגר בית זית?
אבל בהחלט יודע שזכינו בארץ הכי יפה בעולם! בארץ ישראל יש יופי עם אופי, מרגישים את החיות
תודה על השיתוף מרחיב הנפש והנשמה.
והפינג'אן הזהוב וה"מבנה" שסביבו הזכירו לי בית המקדש..
יש בה בתמונה משהו מרגש שעדיין לא מצליחה למצוא מילים להסביר מה זה.
איפה צולמה?
צולמה בכרמים של יקבי ברקן סמוך ל"נחלה"
נשמח לעוד תמונות
יש פורום צלמים בפרוג
מאמינה שלהרבה זה לא יחדש אבל תנו לי להתלהב
כל יתרון שאדם קיבל הוא צריך לדעת שהוא לא קיבל אותו בשביל עצמו אלא בשביל שהוא יעזור איתו לאחרים. לדוגמא עושר, כישרון. אם הוא עושה כך ונותן מזה לאחרים הוא אהוב, ואם ההיפך אז אחרים מרגישים את זה בפן הנשמתי שהוא לא ממלא את תפקידו ושומר את מה שקיבל לעצמו ולא אוהבים אותו. וזה מתחבר עם "כל שרוח הבריות נוחה הימנו רוח המקום נוחה הימנו" (מסכת אבות ג, י).
וחיסרון- הוא קיבל כדי שאחרים ישלימו לו
ובמידה מסויימת להיות עם חיסרון זו מעלה יותר גדולה, כי אתה מסכים בעצם להיות עם החיסרון בשביל שאחרים יזכו (אתה כביכול קצת מקטין את עצמך החיצוני בשביל שאחרים יוכלו להיטיב, וזה אומר שאתה במעלה רוחנית גבוהה יותר)
ואז הוא אמר שגברים הם הצד הנותן ונשים הן הצד המקבל, וזה הקטע שבעצם שהן נבראו בשלמות רוחנית קצת גבוהה יותר, הן נבראו ממקום זך יותר כי התפקיד שלהן זה להיות הסיבה של הגבר לתת ולהשלים חיסרון,, ובזה שהוא נותן הוא מקבל השלמה לרוחניות שלו. וזה הפך לי את כל המבט על זה כי עד עכשיו היה נראה לי שהגבר זוכה יותר ושלם יותר בגלל שהוא הנותן, ופתאום להבין שלקבל זה אשכרה מהות ותפקיד גדול, שאפילו מעיד על רמה רוחנית גבוהה יותר.
גם המעלה של נתינה וכמה זה חשוב בין אחד לשני להבין שאנחנו פה כדי להשלים וכדי להשתלם מאחרים וכמה חשוב היחסים ההדדיים ולא לחיות עם עצמנו... (זה גם מעיד על ענווה).
בקיצור יפה כל הקטע שבזוגיות לא לראות את עצמי רק כנותן או רק כמקבל אלא כשניהם. גם כשאני מקבל אני בעצם נותן וגם כשאני נותן אני בעצם מקבל
זה נראה לי משנה את המבט והופך את העבודה המשותפת למשהו יותר כיף. שנזכה באמת לראות איך כל החסרונות הם יתרונות בעצם... ❤
מהמם ממש. תודה רבה!
רק שאני חייב לומר שכנער חשבתי שכל הדרושים האלה שהאישה היא יותר רוחנית ויותר טבעית וכו זה בשביל לנחם את הנשים שהן לא מחויבות בהרבה ..אבל כאמור ככה חשבתי פע
תודה
חחח מעניין
אבל לא הבנתי אז כמו שאני מבין היום. וזה שהיא כנגד החומר לא אומר שהיא לא רוחנית.
בכלל, לא ממש בטוח שהבנתי מה ניסית לומר לי 😁
ככה בגוף ובנפש.
אני מסכים שככל שהגבר יתן והאשה תרחיב את הכלי לקבל יתרבה השפע.
כל זה לא סותר את הדדיות והשוויון שיש בנישואין.
אצלשניהם
אחרי זה התפקידים
הבחינה של זכר נותן ונקבה מקבלת זה טבוע בטבע אפילו אצל החיות וזה חותם בבשרינו.
המידות זה משהו בנפש.
אז מלמטה ללמעלה הנתינה והקבלה קודמות ועל גבי זה המידות.
מלמעלה ללמטה המידות קודמות ואז אחרי זה הנתינה והקבלה.
לפעמים זה בכיוון הזה ולפעמים בכיוון הזה ובסוף זה לא צריך לסתור אחד את השני.
בנוסף יש בחינה של הדדיות ושויון.
עמוק
שנזכה באמת לראות איך כל החסרונות הם יתרונות
או אם ש מנין ברכבת של 6:28 מבאר שבע לכרמיאל?
תודה!
היתה תקופה לא מזמן שהייתי עולה באחת התחנות בדרך וככה זכור לי.
בכללי ממליץ על האפליקציה "בית כנסת" (לא מצליח לשים פה קישור..)
אפליקציה מעולה! זה בעיקר לבתי כנסת אבל יש גם לרכבות (באר שבע ספציפית לא ראיתי, אבל מוזמן לבדוק על התחנות. על הרכבת של ירושלים בוודאות יש).
אני רוצה לספר סיפור הפוך שקשה לשכל שלי להשיג את גודל החסד: יש כמה מסעדות אדיבות באזור שלי, אבל יש מסעדה מיוחדת בסוף הרחוב שלי. כמעט כל יום השכנה שלי, שהיא מבוגרת ערירית (נדמה לי לא התחתנה מעולם), צועדת לשם לאט לאט עד שמגיעה, נותנים לה מקום לשבת כמה שעות, על אף שלפעמים זה מאוד עמוס. מאכילים אותה בחינם, המלצרים מתייחסים אליה יפה ומשמחים אותה, ואז שולחים איתה לבית אוכל בחינם. ועוד נותנים לפעמים למי שעוזר לה לסחוב את האוכל, גם אוכל חינם, כי היא מבקשת. זה פשוט מדהים אותי! איך בעל עסק יכול להגיע לרמת חסד כזאת!
שה' יברך אותם ואת כל מי שכאן בפרנסה ברווח, חברים נפלאים, בריאות ואריכות ימים
תעצמי עיניים תנשמי עמוק
תתנתקי לרגע מהמחשבות
תדעי שאת יציבה ותפרידי בין זה ללחץ של הגוף
אם יש אפשרות- תוציאי אנרגיה, קפצי, רוצי, תעשי מתיחות?
תסיחי את דעתך ע"י משהו אחר
חיבוק!
♥♥ אבל שיא הלחץ לא יהיה היום
מתנתקת מהמציאות😅
♥
מה צריך לדעת? אני יכול לעשות דרך צה"ל? ויש הנחה על האגרה לחיילים?
קורס רענון נהיגה ממתקיים חמש שנים ללאחר קבלת הרישיון ושוב 10 שנים לאחר הקורס הראשון.
הוא עולה כמדומני באיזור ה200 ששקלים למעט אם מתקיים באילת ששם הוא זול יותר.
לא חושב שיש ההנחה לחיילים.
דרך צהל- אני לא מכיר קורס מקביל שצהל מספק אבל אם מישהו עובר קורס נהיגה בצבא (כמו האמרים או ממשאית) הדבר פוטר אותו מקורס הרענון.
אני רגיל מהבית של ההורים שלי שיש שיש חלבי, שיש בשרי ושיש פרווה.
השולחן הוא חלבי, ואם רוצים להשתמש לבשרי שמים עליו מפה.
בצורה הזאת בעצם אין חשש שיתערבבו כל מיני פירורים.
אני כבר כמה שנים בדירת שותפים והיו לי לא מעט שותפים ושמתי לב שהם לא מקפידים על העניין.
כלומר - אמנם יש שיש בשרי וחלבי אך בפועל משתמשים בשניהם לשניהם.
השיש ושולחן האוכל אף פעם לא נקיים מפירורים וכל מיני ג'יפה (במקרה הטוב מנקים פעם בשבוע).
והשותפים שמים דברים ישירות על השיש או על השולחן בלי לחשוב בכלל שאולי מתחת יש פירורים חלביים או בשריים.
היו לי גם שותפים ביינישים "כבדים" שגם היו כך.
אז אני מנסה להבין האם אני חי באיזה חומרה או שכל השותפים שהיו לי (לפחות 10 במצטבר) עושים משהו שלפחות לכתחילה לא אמורים לעשות.
אבל בגדול, אם הכל נקי, באמת עיקר ההקפדה היא באכילה (ואולי, בהנחה שאוכלים על צלחת...) גם זה קצת פחות קריטי. אם מלוכלך כמו שאתה מתאר, זו באמת בעיה (גם תברואתית...).
נניח מישהו שם ירקות על השיש ואז חותך מזה סלט לסעודה בשבת משותפת (וכאמור השיש מלא בכל מיני פירורים), או מישהו חותך חלה בשבת ושם חתיכות על השולחן (שגם עליו יש כל מיני פירורים) וכדומה
כתבתי בכלליות, אבל לא רוצה להכנס כאן לפסיקת הלכה.
(וחוץ מזה, בריאותית לא כדאי לחתוך סלט על שאריות של אוכל מכה ימים...)
אבל מצטרף לדברי הסטורי, לא מזיק לשאול רב וביחס לבריאות, לא מומלץ אם נצברו פירורים שם באופן קבוע לאורך זמן בלי לנקות מדי פעם.
ולמה אין מפה בשבת?
רמ"א יו"ד קט, א ובש"ך שם.
כנראה פירורים, אין בזה בעיה, אבל אם לא מנקים אז זה לא רק פירורים.
אני לא פוסק. עדיף לך לשאול רב ולתאר לו את כל המקרה.
בסופו של דבר, ברור שגם אם יש פירור שנדבק הוא בטל ב60.
נכון שלא מבטלים איסור לכתחילה וזה כנראה נכון גם לבשר בחלב, אבל לא צריך להשתגע ולחשוש שמא התערבב כי אולי נשאר פירור על השיש.
(שו"ע יו"ד צט, ה) ועיין בש"ך לגבי בשר וחלב.
אלא אם כן באופן תדיר וידוע שיש שם פירורים, ואולי זה המצב.
אבל לא לנקות, מגיע למצב שיש שם יותר מפירורים.
מטבח כזה לא מנוהל ע"פ ההלכה.
אם בודאות יש לכלוך (כלומר רואים פירורים שנשארו מהמין השני) זה בעיה.
זה בסדר שיהיה שיש אחד (אם לא מניחים עליו דברים רותחים) ושתהיה מפה אחת (כנ"ל), אבל שיהיה נקי.
לא על האם אחרי שהכינו האוכל אסור.
להניח על השיש .. שיהיה נגיש
ככה אין שום פרורים
מעביר ניגוב בשניה
לקנות מגשים .. בשבילך
אחד חלבי אחד בשרי ופרווה
אני חושב שההנהגה הראויה היא כן להבדיל.
אם למשל נפל בבוקר שניצל רותח על רצפת עץ שאתמול בערב נפלה עליה פיצה חמה, מצבך חמור.