טוב לכם עם המצב? למה?
אם לא- אם הייתם רוצים לשנות אותו, אז למה לדעתכם זה לא קורה?
שוטו.
doraכמו כל שנה, הולכת לקבור את עצמי עם סרטי אהבה, גלידה[דיאט כמובן] ודמעות...



מה עושים עם הכאב הזה?סה"רורית
תרחיב לביהיום בבית המדרש ראיתי תיכוניסט צעיר וחמוד לומד דף יומי.
[האמת, קצת הופתעתי שהוא לומד, ומאוד שמחתי].
כשאמרתי לו שלום, הוא אמר שהוא התחיל ללמוד בזכותי (סיים כבר 4 מסכתות)...!!!
בליל שבת אחד שהייתי עייף גררתי אותו ללמוד איתי כדי שלא ארדם באמצע...
מה מעשה קטן [שלקח לי זמן להיזכר בקיומו] יכול לעשות, באדם ובעולם...
תהילים!אחרונהצריך הרבה תפילות, כבר יש כמה הרוגים וזה יכול לעלות 
5 הרוגים בינתיים נקווה שלא יעלה
ה' ישלח לפצועים רפואה שלמה
תהילים לפצועים :
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת:
מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה.
ב אֲדֹנָי, שִׁמְעָה בְקוֹלִי:
תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ, קַשֻּׁבוֹת-- לְקוֹל, תַּחֲנוּנָי.
ג אִם-עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר-יָהּ-- אֲדֹנָי, מִי יַעֲמֹד.
ד כִּי-עִמְּךָ הַסְּלִיחָה-- לְמַעַן, תִּוָּרֵא.
ה קִוִּיתִי יְהוָה, קִוְּתָה נַפְשִׁי; וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי.
ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי-- מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר, שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר.
ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל, אֶל-יְהוָה: כִּי-עִם-יְהוָה הַחֶסֶד; וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת.
ח וְהוּא, יִפְדֶּה אֶת-יִשְׂרָאֵל-- מִכֹּל, עֲוֹנֹתָיו.
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת, לְדָוִד:
לוּלֵי יְהוָה, שֶׁהָיָה לָנוּ-- יֹאמַר-נָא, יִשְׂרָאֵל.
ב לוּלֵי יְהוָה, שֶׁהָיָה לָנוּ-- בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם.
ג אֲזַי, חַיִּים בְּלָעוּנוּ-- בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ.
ד אֲזַי, הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ-- נַחְלָה, עָבַר עַל-נַפְשֵׁנוּ.
ה אֲזַי, עָבַר עַל-נַפְשֵׁנוּ-- הַמַּיִם, הַזֵּידוֹנִים.
ו בָּרוּךְ יְהוָה-- שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף, לְשִׁנֵּיהֶם.
ז נַפְשֵׁנוּ-- כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה, מִפַּח יוֹקְשִׁים:
הַפַּח נִשְׁבָּר, וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ.
ח עֶזְרֵנוּ, בְּשֵׁם יְהוָה-- עֹשֵׂה, שָׁמַיִם וָאָרֶץ.
א שִׁיר, לַמַּעֲלוֹת:
אֶשָּׂא עֵינַי, אֶל-הֶהָרִים-- מֵאַיִן, יָבֹא עֶזְרִי.
ב עֶזְרִי, מֵעִם יְהוָה-- עֹשֵׂה, שָׁמַיִם וָאָרֶץ.
ג אַל-יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ; אַל-יָנוּם, שֹׁמְרֶךָ.
ד הִנֵּה לֹא-יָנוּם, וְלֹא יִישָׁן-- שׁוֹמֵר, יִשְׂרָאֵל.
ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ; יְהוָה צִלְּךָ, עַל-יַד יְמִינֶךָ.
ו יוֹמָם, הַשֶּׁמֶשׁ לֹא-יַכֶּכָּה; וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה.
ז יְהוָה, יִשְׁמָרְךָ מִכָּל-רָע: יִשְׁמֹר, אֶת-נַפְשֶׁךָ.
ח יְהוָה, יִשְׁמָר-צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ-- מֵעַתָּה, וְעַד-עוֹלָם.
ולא עלינו מדובר באוטובוס מלא באנשים יראי שמיים, אוטובוס מירושלים לבני ברק על פי מה שפורסם בדקות האחרונות בתקשורת וגם באתר...
לצערנו זה מזכיר תאונה מהשנים האחרונות בה אוטובוס פשוט "גולח" על ידי משאית שחנתה בצד הדרך.
להתפלל...
ה' ישלח להם רפואה שלמה אמן :/
כאשר המשאית עשתה ניסיון לגרום לזה... שוב, זה רק שמועות ועד שהמשטרה לא תפרסם אנחנו לא יכולים לדעת כלום (גם אם המשאית חנתה באופן מוחלט עדיין צריך לבדוק אם היא חנתה בצורה מנוגדת לחוק ככה שיוכל להיווצר פיגוע מזה...). השמועות מספרות שנהג המשאית ערבי...
אבל גם אם זה לא פיגוע, עדיין מדובר בתאונה מזעזעת ממש
גם ילדים הרוגים 
| פרטים ראשונים נהג המשאית הפוגעת בן 40 תושב מזרח ירושלים עדות ראשונה של עדיי ראיה במקום התאונה : אבי בוסקילה היה ברכב טויטה שהיה סמוך למקום ההתנגשות לדבריו הנהג גבר בשנות ה 40 לחייו |
התקשורת המרכזיים... שוב, זה עדיין לא אומר באמת כלום, בטח לא בדקות שלאחר התאונה כשדברים עפים ולא תמיד ניתנים לאימות מדוייק... צריך לחכות מעט לשמוע דברים מבוססים ואמינים יותר. אני מחכה גם להודעות המשטרה בנושא... ושיפרסמו את זהות הנהג משאית וכו'...
חשוד מאוד... לצערנו...בטח בתקופה כזאת 
לא רואה דברים טובים ברע הזה. - צעירים מעל עשרים
המחלה האמיתית שלנו היא התאונות. גל הטרור הזה הוא פינאטס לעומת המחלה האמיתית הזו.
חרא של עולם..... אין צדק.
ואז אתה נזכר שכתוב 'קול באשה' ולא 'קול אשה'...
[למה נראה לי שזה רק אני...?]
או איך שכותבים את זה.
בכ"א ההלכה היא קול אשה - לא משנה אם הוא מכוער או לא
תרחיב לבי
תרחיב לבי
ההלכה מפרק ו - הלכות צניעות. קישור ישיר להלכה.
שאלה שרבים שואלים היא, האם מותר לשמוע ברדיו שירים המבוצעים על ידי נשים. שהרי כידוע אמרו חז"ל שקול זמרה של אשה אסור בשמיעה, והשאלה: האם גם שמיעה דרך הרדיו אסורה?
שורש הספק תלוי בשאלה מהי מהות האיסור של שמיעת קול אשה, האם עצם שמיעת קול שירת אשה אסור מפני שהוא עלול לגרום להרהורי עבירה, ואזי גם דרך רדיו יתכן שיש איסור, או שהחשש הוא שמא מתוך שמיעת קול שירתה תיווצר בין האשה ששרה לזה ששומעה קירבה מוגזמת ועל ידי כך ישנו חשש שיגיעו להרהורי עבירה, ואף לגילוי עריות, ואם כן במקרה שהשומע אינו רואה ומכיר את האשה ששרה, אין שום חשש כזה, וממילא מותר לשמוע קול שירת נשים דרך הרדיו.
שלוש דעות עיקריות יש בנושא זה. לדעת שו"ת 'חלקת- יעקב', גם שמיעת קול שירת אשה ברדיו או בקלטת אסורה, מפני שעצם ההנאה מקול של אשה זרה היא האסורה, ולכן אין זה משנה כיצד קולה מגיע אליו, אם בדרך טבעית או על ידי רדיו.
דעה שנייה היא דעתו של בעל תשובות מהר"ם שיק, המבאר שאם אדם שומע קול שירת אשה שאינו רואה אותה ואינו מכיר אותה, אין בזה איסור. כי רק שמיעת שירה של אשה מוכרת עלולה לעורר הרהורי עבירה, אבל שמיעת קול אשה שאינה מוכרת, אינה יוצרת קרבה לשום אשה, וממילא אינה גורמת להרהורים, ואין בזה איסור. אלא שעדיין יש צורך לברר מהי בדיוק ההיכרות שתגרום שיהיה אסור לשמוע את אותה הזמרת ברדיו. האם כבר ראיית תמונתה בעיתון תיצור איסור לשמוע את קול שירתה, או שמא רק היכרות אישית עם הזמרת יוצרת איסור לשמוע את שירתה (עיין יבי"א ח"א ו').
ויש דעה שלישית, לפיה אפילו אשה מוכרת מותר לשמוע דרך הרדיו, משום שרק שמיעה שמתוכה אפשר להגיע לקירוב מיידי של הסתכלות – אסורה, אבל שמיעה במקום שבו לא ניתן לראות את הזמרת – מותרת. ועוד שהקול העובר דרך הרדיו אינו קולה המקורי, מאחר והוא משתנה לזרמי חשמל שמעובדים מחדש דרך המקלט לקול שירה. (עפ"י ראבי"ה למס' ברכות סי' עו, ומטה משה ח"א אות צ"ח, ומהם יוצא שבעצם רק שמיעה של אשה שנמצאת ממש לפני השומע, והוא יכול להתקרב אליה ולנגוע בה נאסרה. עיין בציץ אליעזר ה, ב, שהביאם, אך למעשה מחמיר).
למעשה, מאחר שיסוד האיסור לשמוע קול שירת אשה לדעת רוב הפוסקים הוא מדברי חכמים, וכלל ידוע הוא שבספק בדברי חכמים הולכים אחר המיקל, לכן הרוצים להקל ולשמוע קול שירת אשה דרך הרדיו, יש להם על מה לסמוך, ואין אפשרות לגעור בהם, שהרי לדעת כמה וכמה פוסקים אין בדבר איסור. וככל שמכירים פחות את הזמרת כך על פי דעת יותר פוסקים מותר לשמוע את שירתה.
סליחה... ובשמחה!נפש חיה.ולא רוצה את עמיר בניון או ברי סחרוף...
שנה חיפשתי משהו...
אני מחפשת סדנת כתיבה באזור הדרום/ ירושלים.
אם מישהו מכיר, שמע, יודע- אני אשמח לשמוע..
תודה רבה!
היה לו בירושלים (בת דודה שלי הייתה ונהנתה...) אז יש סיכוי שגם היום יש...
... מוקדם מידי ?![]()
לא, באמת זה אחד החגים היותר שמחים ,כיפיים ומעניינים אני לא מבינה מה קורה פה לכולם.
אולי זה בגלל שאנחנו בבית חמש בנות...
כן מצחיק נכנסתן ..תצאו זה לא מעניין בנות ..
שומעים?
אני עד היום הורדתי בגילוח בפאות ובזקן בערך 2.5 מ"מ אורך שערה ..
עכשיו אני רואה דעות שאומרות 4 5 מ"מ זה הגבול ואסור מתחת אליו
לדעתי גם 2.5 מ"מ יכול להכנס להגדרה של "שאפשר לכוף את השערה"
מה אומרים?
וגם להבין את הכל ,
ראיתי וידאו שכתוב שם ככה העתקתי הכל מהוידאו:
אורך השערות שצריך להשאיר כדי שלא יהיה איסור הקפת פיאות הראש
א.דעת רוב הראשונים והש"ך והחכמת אדם :
מותר לגזור עד סמוך לבשר , ובתנאי שהשערות יהיו ניכרים בעין ולא רק במישוש היד
ב. דעת רע"א ועוד אחרונים שלמדו מדברי הרמב"ם(בהלכות נזיר):
צריך שישאר באורך השערות כדי לכוף ראשן לעיקרן.
מחשש איסור תורה כך נוהגים הרבה מהמדקדקים.
שיעור כדי לכוף הוא כ- 3.5 מ"מ (אני מוסיף מעצמי שראיתי שהכי מחמיר זה 5 מ"מ)
בוידאו כתוב בהערה נוספת כך:
מה שמפורסם שמותר להסתפר במספר 2 במכונת תספורת
אינו מדויק כיון שיש הבדלים בין סוגי מכונות התספורת
לפי מה שאני מבין מכל זה בינתיים :
כל עניין הלכוף השערה זה מהרמב"ם ולמדו ממנו את כל העניין של הלכוף השערה למרות שלפי מה שהבנתי הוא לא אמר זאת במפורש ! .. עכשיו , תוסיפו את זה שיש מלא מהראשונים שפסקו שהעיקר שרואים שערות ולא משנה מה האורך , אבל בגלל שזה איסור תורה ראוי להחמיר בזה ...
ככה הבנתי מכל מה שקראתי וזכרתי עד עכשיו ..וכתוב שם גם בספר שהביא "אדם כל שהוא" שם כתוב שצריך ממש לברר את הכל לעומק ולא להסתפק בידיעה כללית של ההלכה כי זה איסור תורה
adarאיזה מדכא שהכל מסביב לבבות ופרחים....![]()
יטבתה
) . 
מוטיבציהיום ארוך שייגמר רק מחר בבוקר...
מבקש אמונההַמַּתְחִיל לַעֲבד אֶת ה', הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא אוֹמֵר לוֹ: יוֹדֵעַ אֲנִי, שֶׁחֶפְצְךָ וּרְצוֹנְךָ לַעֲבד אוֹתִי, אֲבָל מַה הוּא הַבְּטוּחוֹת? שֶׁמָּא לְמָחָר תַּעֲזוב אוֹתִי, אִם כֵּן אֵיךְ אֲקָרֵב אוֹתְךָ בִּשְׁבִיל הָרָצוֹן שֶׁרָצִיתָ, וְאֵיךְ אֲגַלֶּה לְךָ תֵּכֶף דְּבָרִים נִסְתָּרִים?
אֶלָּא כֵּן תַּעֲשֶׂה: בִּתְחִלָּה אֱהַב אוֹתִי כָּךְ וְתַעֲשֶׂה מִצְווֹתַי, אַף-עַל-פִּי שֶׁאֵין אַתָּה יוֹדֵעַ הַשֵּׂכֶל שֶׁל הַמִּצְוָה, וַעֲבד אוֹתִי פָּשׁוּט בְּלא חָכְמוֹת, וּכְּשֶׁתַּעֲבד אוֹתִי כַּמָּה זְמַנִּים, אֲזַי אַאֲמִין לְךָ וַאֲגַּלֶּה לְךָ טַעַם וְשֵׂכֶל שֶׁל כָּל דָּבָר וְדָבָר וַאֲקָרֵב אוֹתְךָ בְּכָל מִינֵי הִתְקָרְבוּת,
כִּי הַזְּמַן הָרַב שֶׁעָבַדְתָּ אוֹתִי מִקּודֶם הוּא בְּטוּחוֹת, שֶׁלּא תַּעֲזב אוֹתִי.
ספר המידות - תשובה עו
את פניך אבקש
נפש חיה.

נפש חיה.אחרונהולמה??
אני ערה עם איזה יצור קטן וחמוד ביד...
מאוהבתתת..
(ככה זה כששומרים על אחיינים פיצפונים)
תחשבי על זה ואולי ככה תרדמי.
(הלוואי שאהיה לחוצה ממבחנים.. אני פשוט לוקחת אותם מידי בקטנה)


מוטיבציה
doraוואו! זה כיף לשבור שיא!
וחייבת להודות שזה לא היה קשה במיוחד..
תודה על הגביע! אולי אצרף אותו בהזדמנות לחתימה;)
מוטיבציה
האמת שכשכתבתי את זה תהיתי אם זה אולי כבר השניה...dora
מוטיבציה
dora
הולם במיוחד
)
[יש דיסק של כינור וגיטרה עם ניגוני ברסלב (גדי פוגטש). מדהים...]
מנגן בעיקר על גיטרה [אהובתי האקוסטית, עבודת יד...],
אבל חוטא בפסנתר ובחלילית מפעם לפעם.
מאוד אוהב פסנתר כחלק מקלאסית
[אבל לא מספיק ברמה, אז מנגן רק שירים שקטים בDm...]
נפש חיה.
(מי מביניהם הכלי?)אוריה,
את פניך אבקש
חלילית, דג'מבה, קצת גיטרה
והלוואי שפסנטר

יונישהוזכרתי בהודעה זו...
מרגישה חשובה שבשבילי ערכו הודעה...
פסנתר ומפוחית. פעם הייתי גם מנגנת...היום אני יותר שרה, כשאפשר.
ויש לי חלום לגיטרה חשמלית 
ולניידות, חליל
)אז מפרטת לי בגיטרה מידי פעם [כמו כל אולפניסטית שמכבדת את עצמה
]
כנ"ל יוקוללה. כי זה יותר נח ונייד
נייד!שמן פשתן
מישי' מאפושו'זה בהחלט נעים.
ועכשיו גם אאוטינג
עלות השחר.
השבת אבידה - צמיד - צעירים מעל עשרים
הואא צריך שיעזרו לו
מקומונים שיש בבני ברק או במרכז...
תודה לעוזרים!
הייזל
)כמעין הנובע
adarהיה יומלדת לאוחתי המהממת..
ושיהיה במזל..
(:
אלעזר300שתהיה לך שנה פוריה ושמחה, ואריכות ימים בעזרת ה'.
איך עושים חשבון נפש? לאט, ברצינות וברוגע.
Rty2
dora
מוטיבציהאך כן, זה גם מלחיץ וצובט בלב...!
איך אתם בעניין??
הדסי שושהשזה לא יפיל אותך. שזה ידחף אותך קדימה