ושמו לי גפילטע בצלחת..."
חודשיים אחרי, פייסבוק להב"ה:

ושמו לי גפילטע בצלחת..."
חודשיים אחרי, פייסבוק להב"ה:

יעל מהדרוםאחרונה
בן של מלך
בדיוק חבר אמר לי היום שהוא שם לב לפסוק בתהילים "שיר למעלות אשא עיני אל ההרים מאין יבוא עזרי"
המילה "מאין" מתפרשת - מאפס, מכלום, מחוסר.. מאין...
אז יש בי משו ממש שם.
קרא משו ממש נורא, אני לא רוצה להגיד מה וזה לא אמור לשנות.
זקוק לתפילות.
בבקשה תגידיו כמה תהילים.
בכי
תודה

כמו "להיות פרפר". מומלץ.
נגעתי בזה פעם... זה הרבה יותר מורכב מסיפור, וגם מסוכן...
צריך קורסים בשביל לעסוק בזה, וניסיונות חובבניים עלולים להזיק, התת-מודע נוהג להתנגד לניסיונות
כאלו אצל חלק מהאנשים, תלוי גם מאוד בתחושת הביטחון והפתיחות של האדם עם המטפל\מעביר...
וזה עלול להיות אולי מסוכן ע"י מישהו שמתמחה מספיק בשביל להכניס אותך לעניין, אבל לא מתמחה מספיק בשביל לעשות את זה נכון.
אבל דמיון מודרך כדי להרגע ע"י חבר, או כזה קליל ונחמד בלי לשקוע באמת... למה לא?
הכרתי פעם דמיון אחד, משהו שהולכים בשביל - איך נראה השביל, איך נראה הנוף, ורואים כד בצד הדרך - איך נראה הכד?, ואז פוגשים משהו מפחיד - מה?, איך בוחרים להתמודד עם הדבר המפחיד?, ואז רואים מבנה - איזה? ומה עושים - מציצים? עוקפים? נכנסים?, בסוף כשעוברים אותו מגיעים לנהר - איך הוא נראה?
זה היה לפני הרבה שנים, מקווה שלא החסרתי כלום... מספרים את זה לאט ונטתנים זמן לדמיון. בסוף בעקרון מסתבר שהשבילזה איך אנחנו רואים את חיינו. הכד זה הבטחון עצמי. הנהר היצירתיות. ולא זוכרת את השאר ![]()
ולשנות יחסים בין בני אדם..
זוג שהיה רב הרבה מאוד שנים, באתי לכל אחד מהם בנפרד וסיפרתי כמה הצד השני מעריך אותו [מה שבאמת נכון..].
ככה פמפמתי לא מעט..
ואני מאמינה שיש לי חלק קטן שבקטנים בנחת ושמחה שיש בזוגיות הזו כיום. ב"ה..
וכן, אדם שמבקש למסור דרכי מסר לאדם אחר והוא זועף,
אני יכולה להעביר את אותם דברים בדיוק רק בצורה רגועה, שלא תעצבן גם את הצד השני.
או אפילו בלי קשר לעצבים, כדי להרבות אהבה- אפשר בתום שיחה עם אחד הצדדים למסור לו ד"ש מהצד השני גם מבלי שימסור בעצמו.
זה עובד. 
ט'סתם. 
ריבוזוםכל הכבוד!
יעל מהדרום
יעל מהדרום
לבי ובשרי
b.nאחרונה
אם יש לי Adblock על המחשב, נחסמת לי הגישה לאתר?
(מי אמר "יש!"?!
).
-משה ר-ואפשר לבטל רק לערוץ במקום לכול האתרים
אבל מה לעשות. מישהו צריך לשלם את המשכורת שלי ושל הצוות שעובד איתי, והמישהו הזה הוא בסופו של דבר המפרסמים כאן באתר.
אני מוכן לבדוק מול החבר'ה אם יש דרכים להקל על סוגים מסויימים של פרסומות (הקופצות למשל, שנואות נפשי), אבל בסופו של דבר זה הכרחי.
כמעט בכיתי 
שוברת גלים
לבי ובשריזאת דרך טובה לגרום לזה לא לעבוד יותר
לסמן שיאפשר רק פרסומות בשביל ערוץ 7.
[יש הוראות בהודעה שעולה מהערוץ, איך לסמן שיותרו פרסומות רק בשביל הערוץ..]
לנסות לקרוא בפורומים (במיוחד טקסטים ארוכים) כשכל הזמן פרסומות משתנות בצדדים..
א"א להחזיר את המצב לקדמותו? 
הן קופצות בכל מקום הסרוחות האלו
כאילו הדרך הכי נוחה להבריח משתמשים
איש השקיםעכשיו גמלי הוא נתקע
מוריה.ר =)

עוגי פלצת
מוריה.ר =)
דוסית גאה!מהר לנצל את זה לתפילות..ה' מקשיב במיוחד לכל תפילה שלך בזמן הזה..

"מזל שרק כמעט" 
חבל רק שבמסךהראשי לא מאוזכר שהמכשיר כרגע במצב שינה.
משיח נאו בפומ!אבל לא בלילה
-משה ר-שים את המיקוד שלך בדברים החשובים. בחפירות אתה יכול לרחף קצת - לי לפחות זה נחמד..

טון הדיבור,האינטונציה וכו
דברים חשובים באמת-
המרצה אומר בקול רם,באינטונציה מודגשת עם חזרות
(לפחות אצלי זה ככה
)
לאט לאט לומדים להכיר את סגנון הדיבור של המרצה
ואם זה מרצה של קורס משעמם שמדבר בקול מונוטוני-
זה באמת באסה![]()
נקודה טובה
), השלמת שינה/עבודות וכדו'……
-משה ר-
הודעהחח תסרוג, או שתצייר לבבות וצורות, או שתלך ממש רחוק ותנסה לצייר את המרצה. 
-משה ר-סתם בספריה כמעט ואין זמן להיות כי היא כבר סגורה כשאנחנו מתחילים ללמוד
בשביל זה באים לפניי הזמן 
פעם חבר שלי ניסה ללמד אותי, לא ממש הצליח..
יעל מהדרום
-משה ר-ומתי שמפסיקות החפירות מקשיבים לכמה דק' עד שהחפירות מתחילות שוב 
זה שיעור כזה יבש ואני לא היחיד שחושב ככה.. ![]()
שכשזה לעצמו זה סבבה, רק הדרך שבה זה מועבר משעממת..
של פסיכולוגיה התפתחותית מתוקשב! בזה הרגע!
לי מפריע שכבר למדתי את כל זה, ועכשיו לומדת ונאלצת לשמוע שוב עושים ממני צחוק בתואר הזה....[בעיקר ע"י חזרה על דברים שכבר למדתי/נבחנתי עליהם במבחן גדול/ממשלתי וכו'].
וגם זה שזה שיעור מתוקשב שיש מאוורר בדיוק מול המרצה והרוח נושבת על השיער של המרצה והדלת בחדר שלו פתוחה באופן מציק שגורמת לי להסתכל אם מישהו ייכנס, וכל הזמן צצות לו הודעות בסקייפ.
אהבתי את התיאוריוני
בקטנהב"ה לא קרה לי
ההמלצה שלי-ללמוד לאהוב את המקצוע
כן,אפילו אם זה מקצוע קצת משעמם
אם הוא קיים-סימן שיש לפחות
איזה כמה משוגעים בעולם
שבכל זאת מצאו בו עניין
קשה ללמוד בכפייה מוחלטת ובלי אהבה למקצוע
אם מצליחים לאהוב את המקצוע-כל השאר כבר יקרה מעצמו
(ואם זה עדיין לא הולך-להקשיב לפחות לעיקרי הדברים
ובשאר הזמן לצייר\לסרוג)
מתי אתה נמצא כאן אם לא בשעות כאלה?
-משה ר-ישנים, אוכלים, רואים פיטר פן בלי שמע במחשב (אני עשיתי את זה בתואר
) , מדמיינים, חולמים, בוהים בהקיץ, עושים רשימות של כל הדברים שאתה צריך לעשות מעתה ועד עולם, מדמיינים מה לאכול בערב, ובערב שלמחרת, ובערב שלמחרת שלמחרת
מתכננים טיול, משחקים ארץ עיר עם החבר שליד, מתכתבים עם החבר שליד על נושאים ברומו של עולם
מפהקים ואומרים בטעות כמה השעור משעמם (קרה לי בטעות והמרצה אמר שהשעור משעמם גם אותו ![]()
)
יוצאים לחצי שעה לשירותים כשבעצם הולכים לחדר מחשבים ונכנסים לפורום, קוראים ספר מעניין, מחליפים מתכונים.. אהה ואז אתה רואה שהשיעור לא מספיק לך להכל ומתבאס שנגמר 

-משה ר-היה לי מרצה שלימד ובאותו זמן ראה עידן הקרח בלי קול, עד שחיוך שמתאפק לא לצחוק הסגיר אותו.

אם לא מתרגלים עם הזמן
במקומות חשוכים קל לזכור 
"חבל, בלי אורות, איך תראה אותי?" 
מרדכי
מישהו10או על היד חח ראיתי אנשים שעשו את זה..
או אם אתה יודע מראש שאתה אמור לצאת בשעה מסויימת תעשה תזכורת בטלפון להדליק אורו
או שתחכה שמישהו יעיר לך כמה פעמים ואז תבין 
או שתעשה ראשי תיבות כמו בצבא שיהיה קל לזכור:
לפניי שנוסעים: מאמ"א.
מפתח,אמברקס [להוריד] ,מראות,אורות.
[סתם המצאתי את זה עכשיו חח אולי תנסה לאלתר לעצמך ראשי תיבות אחרים לזכור 
b.nלהדליק אורות תמיד. לא משנה לילה או יום.
וככה זה חלק מהשגרה של הנהיגה. ולא ביום לא ובלילה כן.
(ואגב, מומלץ תמיד להדליק אורות. זה אף פעם לא מזיק, ולעיתים מיטיב את הנראות שלך אף ביום).
אבל צריך לקחת בחשבון שהדלקת אורות גורמת לצריכת דלק
אומנם ממש קטנה
אבל קיימת
הדלקת האורות גורמת לאלטרנטור לעבוד קצת יותר מהר-> המנוע עובד בטורים מעט יותר גבוהים
אבל זה באמת ממש מעט
כך שאם אתה שוכח להדליק אורות
באמת כדאי לנסוע איתם תמיד
אבל את המצבר טוען האלטרנטור (מין דינמו כמו שהיה פעם באופניים שהיה מדליק את הפנס הקדמי)
ולאלטרנטור הזה יש חיישן שבודק אם חסר חשמל במצבר
אם כן, הוא מטעין אותו.
בגלל שהאורות דולקים (והאורות הן צרכן חשמל ) הוא תמיד פועל.
לא ממש חזק, אבל פועל
ושהוא פועל הוא צורך כוח מהמנוע המרכזי באוטו
קרי צריכת הדלק גוברת
אומנם לא בהרבה, אבל קיימת
יש יותר סיכוי לשכוח לכבות
ומצבר גמור זה ממש מעצבן
במיוחד באוטומט ![]()

רק שהוא התקלקל
אחרי פעם אחת שהוא שכח אורות דולקים
הוא הלך לחשמלאי רכב
וביקש שיסדר את זה
עכשיו יש שם כזה צפצוף חזק
שאם שוכחים אורות דולקים ופותחים את הדלק
כל השכונה צועקת לך מהחלון שתכבה את האורות 

עוגת גבינה.זו הסיבה להגיב באוטומטיות. זה *במקום* העבודות![]()
מעצבן שמזכיר לך לכבות אותם
יוניאני תמיד מסתכל בלוח שעונים בתחילת כל נסיעה
בלילה אני פשוט לא רואה כלום שם ואז אני נזכר להדליק אורות
מרדכי
ט!הרחושך? מרגישים צורך להדליק 
חברה שלי התחתנה ואנחנו היינו זוג צעיר וגרנו ליד בית הוריה.
בבוקר אני ועוד חברות קישטנו להם שני רכבים-
אחד שבו הכלה והוריה יסעו לחתונה והשני בו החתן והכלה יסעו מהחתונה לביתם.
ביקשו ממני להביא את הרכב השני המקושט לאולם, אז אני והאיש נסענו עם בגדי החתונה עם רכב מקושט,
הטרמפיסטים בטרמפיאדה היו בשוק שחתן וכלה עוצרים להם...
כל הדרך צופרים לנו ואנחנו מריצים דאחקות שאפילו כשבאמת היינו חתן וכלה לא צפרו לנו ככה,
עד שמישהו באמצע כביש מהיר עורף ומאט ומסמן לנו להדליק אורות![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
משיח נאו בפומ!כדי לדעת את התורה ולהתדבק בה ולהופיע אותה במציאות, מתוך ידיעה שהיא רצון ה', תורת ה' שנתן לעמו ישראל שבו בחר (תראי פרק ב'-ג' באורות התורה).
ולהתכווין לקיימה.
וכשאדם מהרהר בתשובה לפני לימודו, ומתכוין להתדבק ברצון ה', דבר ה', שבתורה, התורה גם תקדשו ותעדנו. מלבד מה שידע מה שכתוב בה, שזה חשוב בפני עצמו. לדעת את רצון ה'.
וכשדברי תורה נכנסים בראשו וליבו של אדם - אז בעצם "יושב בו" הרצון של ה'. בתוכו.
ומה התורה פועלת - תראי בפרק קנין תורה, בסוף מסכת אבות. מדרגות בקישור לתורה - ולפי זה מדרגות בהשפעתה.
שלא לשמה - יש כמה מדרגות:
ע"מ לקנטר, לשלילה, נוח לו שלא נברא.
לשם מטרות צדדיות, כבוד וכו' - "לעולם יעסוק אדם בתורה שלא לשמה שמתוך שלא לשמה בא לשמה" (ור"ח מוולוז'ין כותב שצריך שיתכוין מראש לרצות להגיע גם ל"לשמה").
לזכות בעולם הבא, שכר - זה בסדר.
לקיים רצון ה', להידבק בתורתו, בו, להתקדש ולעלות, להוסיף אור וטוב בעם ישראל ובעולם - מעולה..
ב"ה
לימוד תורה לשמה הוא סוגיה מורכבת בפני עצמה וכל אחד מגדולי ישראל צייר קצת אחרת את העניין,
אבל הדבר הראשון שיש להקדים הוא שזה לא שחור ולבן- זה על הספקטרום, יש את ההכי לשמה ויש את ההכי שלא לשמה,
באמצע יש הרבה ביניים ולכן יש שני מאמרים סותרים בחז"ל- "לעולם ילמד אדם שלא לשמה, שמתוך שלא לשמה יבוא לשמה"
ו"כל הלומד שלא לשמה ראוי לו שתתהפך שלייתו על פניו"(זה הירושלמי, בבלי זה "ראוי לו שלא נברא").
אנסה להסביר את שיטת הרב חרל"פ במי מרום בהבדל בין "עסק" התורה ל"ידיעת" התורה.
ידיעה היא עניין טכני, האם אני יודע או לא, פרמטר של כמות הזיכרון שלי בעניין מסויים, העניין פה הוא אני וכמות הידע שלי,
עסק הוא פעולה מתמשכת, לכן גם מי שהוא "בעל-בית" מברך "לעסוק בדברי תורה", עיסוק הוא מה מעסיק אותי, איפה אני נמצא, אם אני נמצא בתוך עצמי ופוגש את התורה משם, אני לומד לשם עצמי, התענוג, הידיעה וכו'. אם אני נמצא בתורה, הרי אני עסוק בה מצד היותה נשגבת ומצד חידושה את העולם, אז אני לא עוסק לשם עצמי אלא לשם תורה- הופעתה ופעולתה על העולם כולו ובתוכו גם עליי, בתור הצינור אני אולי חשוף יותר ומושפע יותר, אבל לא לשם זה אני לומד.
לכן הרב חרל"פ כותב "לשמה- היינו ההרגשה המוחשית הזו שבעסק התורה מחולל הוא(הלומד\ת) את ההויה ומחדשה".
בעז"ה הקב"ה יעזור לכל הלומדים ללמוד ולהרגיש ממש, אבל גם אם מרגישים חלקית, אפילו אם לא מרגישים כמעט בכלל, כל עוד יש בפנים נקודה הכי זעירה של ההרגשה הזו, יש בזה את המשמעות של לימוד לשמה.
לשמה= למטרתה
שמה של התורה הוא לא פלפול וחידוד המוח
אלא בראש ובראשנה כדי לדעת את החוקים והמצוות של הקב"ה כדי לדעת איך לנהוג.
כך שמעתי מרב חשוב
שלהבתחיהאחרונה
בסופו של דיון ואחרי למידת הנושא (לא לעומק.. עוד דורש עיון) ,
כנראה שיש בזה מכל התשובות שאמרתם...
שנזכה שהלימוד יביא לידי מעשה...
שירתתם לקוח שירות סטנדרטי - הוא כל כ מאושר ורוצה לשלם לכם.
מה תעשו?
כך שניכם תצאו מרוצים ונשכרים.
ותמיד אפשר לבקש ממנו המלצה בכתב או איזו מילה טובה שיזרוק לבוס, במקום כסף.
יש כאלו שזה לא משכנע אותם צדקה..
הם מתעקשים
סתם,האמת אני לא יודע.

b.n
)אלעזר300


צריכה ריענון בהקדם)
)
בסוף הביא פיצה וקולה..
אגב לקוחות אחרים לא שאלו, פשוט הוציאו שטר והכריחו לקחת
משיח נאו בפומ!
) נחשבים כמו מלצרים לעניין הטיפים והמשכורת. יש לכם רב כלשהו?
אני מתכוון בהכל, אידיאולוגיה, הלכה, אמונה.
רב כזה שאם תשמעו אותו אומר משהו, פוסק הלכה חדשה, מורה דרך כזאת או אחרת אתם תהיו כפופים לו?
אם כן אני אשמח שתכתבו מי..
בבקשה אל תתבישו לכתוב אם לא, זה חשוב בשביל הדיון..
תורה שאין לה בית אב אינה תורה.
אני החלטתי להיות מחוייבת לכל מה שהרב צבי טאו שליט"א אומר בהנהגת ציבור ובאמונה, גם אם אני לא מבינה - ואני הרבה פעמים לא מבינה.
אני מבינה שאני לא מבינה.
זה לא סותר שאני לא משלימה עם חוסר ההבנה שלי, ומנסה כל הזמן להבין יותר.
בגלל שלאט לאט, עם הרבה מאמץ ולימוד, אני מצליחה, אני מבינה יותר ויותר איפה האמת שלי נמצאת.
במובנים אמוניים-נפשיים הרב שלי זה הרב יהושע צוקרמן שאני חייבת לו את מי שאני.
שניהם הרבנים של הרבנים/יות שלי. ושל אבא שלי.
די דחוף 
תודה! 
נכנסתי לאחד האתרים שאמורים להמיר את הקובץ, וזה מה שקיבלתי..
טבלאות ותמונות במסמך?
:הזמן שלהם מוערך בבזבוז זמן לשעה.
א"א להתעלם מזה
לא תמיד כל מה שאתה יודע הוא מה שבאמת קורה. יש יחידות מאוד מאתגרות(פיזית ושכלית) שבבית
קוראים להן ג'וב, אבל בתכל'ס אני לא יודע איזו סיירת יכולה לעמוד במה שהם עושים.
|סמיילי חשאי| (יש כזה בכלל?
)
אם יש שם תקן, ברור שזה נצרך.
בעיקר כשאת ממשיכה להתנדב גם בדברים אחרים..
יש הרבה ג'ובים שמצילים יותר אנשים מקרביים
ג'ובניקים לשלטון! 
או אולי עומד להתחתן ואתה לא יודע על זה..?
זו סיבה טובה להיות ג'ובניק..

ראיתי מודעות בירושלים ואחר כך גם בעיר שלנו
על בית דין בצפת שהתיר אשת איש שבעלה נהיה צמח ה"י ע"י זיכוי של גט
וצעקו שם שאינו כלום והיא אשת איש גמורה (ועל פניו הדברים פשוטים)
מישהו יודע על מה מדובר? מי ומי חתומים על ההיתר וכו'?
אני בפסחים
התחלתי הים פרק שני
טנגענסלצערי אני לא ממש זוכר את הנושא, אבל חז"ל השתמשו בהפקעת קידושין למקרים מסויימים, ולא להיתר אישה שבעלה אבד, גם אם היא נשארת עגונה.
לא לחינם גדולי חכמי ישראל בכל הדורות שהתאמצו להתיר עגונות לא השתמשו בהיתר זה.
אולי מופים, או מישהו אחר פה, ידע גם להסביר למה.
ברגע שסוגיא כלשהי יורדת מאיגרא רמא לפשקווילים שנשלטים לרוב בידי קבוצות שוליים קיצוניות-
דרוש משנה זהירות ויותר מקצת הססנות לפני הכרעה.
אבל לפי מה שקראתי והבנתי הוא חזר בו מהצטרפות לפס"ד
רק משום שהוא פורסם ברבים בניגוד לתנאי שהתנה עם הדיינים שם.
משמע שעקרונית-הלכתית הוא כן סומך את ידיו על הפסק.
תחזור בך מהניסוח של ביזוי ת"ח.
כך אתה מעז לומר על בי"ד שישב וחקר את המקרה, וודאי חזקה עליו שלא הניח אבן על אבן כדי לפסוק הלכה לאמיתה של תורה, ואתה בא ואומר ש"על פניו הדברים פשוטים" שטעה? מי אתה?
וכל זאת על סמך פשקווילים ברחוב.. אם אינך יודע - ברר בחרדת קודש.
ושוב - חזור בך.
ב"ה
הפסק של בית הדין בצפת השתמש בכוחו של ביה"ד לגרש את האישה ע"פ הכלל מזכין לאדם שלא בפניו.
ישנם כמה עקרונות בסייסיים עליהם עומד הפסק, הבסיס הוא כזה-
1) זכות היא לבעל שיגרשו את אישתו כשהוא צמח, כי הוא אינו יכול למלא את חובותיו כלפיה ולכן הסרת החובות היא זכות.
2) ניתן לקיים דין "זכין" לאדם שמצבו המנטלי אפילו גרוע משל "שוטה" מכיוון שדין "זכין" אינו מדין שליחות ואין עליו את ההגבלות של שליחות ל"שוטה"
3) יש צד לומר שאישתו מקודשת מספק מפני שאם הייתה יודעת שתגיע לכך הרי לא הייתה מתקדשת מלכתחילה.
הפסק הוא פסק קשה וארוך(הבנתי ש78 עמודים אורך הפסק), והוא נועד לענות על מקרה פרטני וכתוב בו מפורשות
שלא ניתן ללמוד ממנו למקרים אחרים.
הקושיות הן על כל אחד מהשלבים, העיקריות-
1) לא פשוט שזו נחשבת לזכות, אע"פ שזה הסרת חובות, לא ניתן להפוך את זה להנאה. כמו שאי אפשר לקדש אישה כ"י מחילת מלווה.
2) גם זה לא פשוט, גם אם זו זכות,לא פשוט ש"זכין" שייך בגירושין, בפשט זה בעניין מכירה וקנייה ומצריך רווח ממוני ברור. לא ברור אם אכן "זכין" אינו מצד שליחות ולא מוגבל במקרה של אדם "שוטה" או גרוע יותר, צמח.
3) אולי הקושיה הקשה ביותר, למרות שהסעיף הזה הוא לא עיקרי ובסיסי והפרתו לא מבטלת את הפסק לגמרי, היא הכיצד תוכל לומר דבר שכזה. זה הרי פשוט שבמכר לא ניתן לטעון טענה כזו, וזה הופך את כל הקידושים שקיימים לתורת ספק. ספק אם הייתה יודעת שתזדקן ותהיה כזה קמצן, או ספק אם הייתה מתקדשת אם הייתה יודעת שלא תמצא עבודה וכו'
זה עיקר הדין והקושיות. צריך לזכור שאלו דיינים ת"ח גדולים שלא בקלות אפשר לבוא ולסתור את דבריהם מה גם שהם ביססו את הפסק במקורות רבים. אין ספק שמצד הקושיות יש גדולים אחרים שיתנגדו לפסק, אך בסופו של דבר ההכרעה בידי הרבנים הראשיים(שאחד מהם כבר התנגד), ובהמשך מהלך הפסיקה נראה האם ישתמשו בפסק זה או לא.
הודעהואת מחשבותיי השליליות על הבועה התל אביבית אני אשאיר לעצמי 
והדרום גדול, יש מקומות שיותר מרגישים את הקטע התורני ויש מקומות שפחות. תלוי!
סיבת עריכה: שימוש בשפה יפה יותר
רחובות מלוכלכים.. פשוט לטייל במקום מלוכלך (מרוב הכלבים והשאריות שלהם)
יש בת"א פינות ממש יפות והיסטוריה לא פחות מרשימה.
נכון שגרת שם והלכלוך, הזיהום והצפיפות עושים את זה
אבל בין כל אלו יש אנשים טובים ( וגם לא מעט יחודיים לת"א) , מקומות ממש שווים וב"ה כיום יש לא מעט תורה.
לי לקח המון זמן בשביל לחבב אותה.
וסתם לגבי הנתק בין המרכז ת"א לדרומה-
נסעתי פעם עם חברה מאזור מרכז ת"א באוטובוס שעבר בתחנה המרכזית וזו היתה הפעם הראשונה שהיא ראתה את האריתראים....
)
טנגענסכדי להתקלח- אתה זוכר את זה.
b.n