שרשור חדש
חוסר אחריות: -פריקה-מוריה.ר =)
למה צריך להיות בליל שבועות פאנל לגבי סוגיית מהגרים בדורנו, בסניף עם ילדים צעירים החל מכיתה ח'?
למה ילדים שגם ככה מתבחבשים עם עצמם צריכים לשמוע דעות של כפירה?
|כועס|

קיצר, מתסכל, מרגיז, מעצבן, מעציב ומתיש להיות נוכח במקום כזה.
בהחלט מקומם לבי ובשריאחרונה


לסופר הזה אני לא אקח את אחיינים/ילדים שלי-משה ר-
עאעא חחח יחי הפיסוק!ט!הר
מסתבר שקניבלים הסתננו ארצהעוגי פלצת

והם בכמות מספיקה לפתוח להם סניף שופרסל

אחח... אחח... אח.... ירידת הדורות..נפש תאומה

פשוט להוסיף "ל" לפני "ילדים"..

מי מקליד את המודעות בסופר היום??

 

בוכה/צוחקבוכה/צוחק

 

ת.מ.
מזכיר את הסיפורים של אבא שלי איך כל הילדים בשכונה ברחו מהאלטזעכן כי החליטו שהוא חוטף ילדים כיאמר בפירוש "שולחנות, כסאות, מיטות, מיטות....ילדים"
גאד איזה ניסוח!דינה ל.
חשבו שזאת בדיחה טובה?!

להרגעי. נחמיהאחרונה
כותב קצת עילג כתב את המודעה מעל הנקנקיות בתפזורת.

כשראיתי את התמונה הזאת לפני שנים - אמרתי שצריך לקרוא את זה עם מבטא רוסי.
השרב בשבועות: רתיתחא דאורייתאמרדכי
אהבתי..משיח נאו בפומ!
כשהמרחק הליכה לביתכנסת הוא יותר מחצי שעה.. זה היה נורא!
שמש זה בחינת תורה שבכתבעוגי פלצתאחרונה
לא נעים לי לשבתנועם ה
אני באוטובוס צפוף, הרבה אברכים או ביינישים עומדים להם ואני יושבת...
יש לי קוצים, כי לא נעים לי שהם עומדים ככה ואחד אפילו עם ספר ביד ואני יושבת, מצד שני לא בטוחה שאני צריכה לפנות את המקום בשבילם ואין לי כוח לעמוד... חוצמזה שיש שם בנים אחרים שיכולים לעמוד.

אז למה אני מרגישה לא בנוח??

מה באמת?
מסכימה.יעל מהדרום
חג מתן תורה שמח!! לבי ובשרי

מתיקות התורה-ישראל ורדיגר

 

התורה והאומות-אברהם פריד

חג שמח! מרדכי
בס"ד

אני תכננתי לפרסם את מתיקות התורה אפילו שמרתי קישור.
שיר יפה וכל כך קשור לחג

אז שיהיה חג שמח ושנזכה לקבל את התורה וללמוד ולחיות אותה!

ומכיוון שאי אפשר בלי שיר, אז עוד שיר יפה וקשור

'כד יבין'- יצחק מאיר
חג שמח וטעים הודעה

שנזכה להישאר ערים כמה שיותר!

 הרבה שמחה

חג שמייח b.n
אפרופו מתיקות התורה-יוניאחרונה
חג שבועות שמח!!!וזכני לגדל

 שנזכה לביאת המשיח במהרה!!

ושנעמיק ונלמד מתורתנו הקדושה בשמחה!

מירי ט.

בחיי שזה פשוט נראה תותחי.

בלי עין הרע!

נראה סוף..

אומיי.הלליש

זה נראה ממאפיה שווה כזאתי.

 

כיפלכםליקוק

נראה מעולה!! הכל! שכוייחמשיח נאו בפומ!
נראה טעיםםם אפשר מתכון?מעריצה של אבא

חג שמח!!!

תגידי איזה מתכון ואתן בשמחהוזכני לגדל
סליחה מקודםמעריצה של אבאאחרונה

הופיעה לי רק תמונה אחת..

של העוגה (התמונה השלישית)

תודה רבה תבורכי!=]

מישהו יודע מתי השיעור של הרב ערן טמיר במכון מאיר?מוטיבציה

 

(מישהי או מישהו. אנחנו לא בררניים).

 

חג שמח

שאלה..נקודה למחשבה
חשבתי על זה עכשיו..

מדוע רות לא "התגיירה" בזמן שבעלה היה חי..
מדוע חיכתה ועשתה זאת רק אחרי שבעלה מת וחמותה נשארה לבד..

בבקשה כל העונה תשובה ויש לו בסיס שיביא מקורות..
זה לדעתי לא נעשה "סתם" רק אז..
מי אמר שהיא לא התגיירה לפני שהתחתנה עם מחלון?בית שמאי

אפשר מקור?נקודה למחשבה
אני שואלת באמת כדי להבין ולדעת..
מחלוקת פרשנים במקוםהרועה
ואז נכנסים לסוגיה של אח שלא היה בעולמו
מרש"י עולה שלא ומאבן עזרא שכןהרועה

מחלון וכליון. לא ידענו המקרים שהיו על שנקראו כן, כמו יששכר גם משה. ובדרש אומר שהם יואש ושרף, בעבור שלקחו בנות מואב. (דברי הימים א,ד,כב) ושם כתוב 'אשר בעלו למואב'. והמואביות מותרות לישראל, כי הכתוב לא אסר כי אם עמוני ומואבי שלא יבואו בקהל, ושלא יקחו מבנות ישראל. ובספר עזרא אבאר זה בטוב.
וטעם מבית לחם פעם אחרת, להודיעם שהם אזרחים. ועוד בעבור שאמר 'אפרתים', וזאת המלה פעם הוא ליחס המקום הנקרא אפרת, ופעם אחת ממשפחת אפרים. ואפרת שם אשת כלב בן חצרון, ונקרא המקום על שמה, כמו מצרים. ולא יתכן שיקחה מחלון וכליון אלו הנשים עד שנתגיירו, והעד 'אל עמה ואל אלהיה'.
http://www.daat.ac.il/daat/olam_hatanah/mefaresh.asp?book=32&perek=1&mefaresh=ezra

אם רות ועפרה התגיירובית שמאי

איך נעמי הכשילה את עפרה וניסתה להכשיל את רות בחזרה לחיק הגוים?

 

ועוד: האם לפי זה גלית, בנה של עפרה (ר' סוטה, דף מב עמוד ב), היה יהודי?

על השאלה השניה שלךמופים

נראה לי שהגמרא שאומרת שגלית הוא בן הרפה=ערפה סבר שהיא לא התגיירה

וכמו שנפשי הביא שזה מדרשים חלוקים

 

השאלה הראשונה שלך ממש קשה, והתירוץ שנפשי הביא בשם הזוהר לא הבנתי אותו

אין לי...בית שמאי

פשוט לא ברור לי שההנחה של השאלה נכונה.

 

בבקשה (לזה שהתגיירה לפני)נפשי תערוג

שאל רבי פדת לבריה של רבי יוסי איש סוכו: רות כיון שנתגיירה מפני מה לא קראוה בשם אחר? אמר ליה: כך שמעתי, דשם אחר היה לה, וכשנשאת למחלון קראו שמה רות, ומשם עלתה בשם זה. דהא (-שהרי) כשנשאת למחלון נתגיירה, לא לאחר זמן. אמר לו: והכתיב אח"כ "וא-להיך א-להי באשר תליני אלין" וכו' – הרבה התראות עשתה נעמי כדתנינן וכולן קבלה עליה; ואם נתגיירה קודם למה לה השתא (-עכשיו) כולי האי? אמר לו: ח"ו שנשאה מחלון והיא גויה, אלא כשנשאה נתגיירה ובחזקת אימת בעלה [עליה] עמדה [היא] וערפה בענין זה. כיון שמתו בעליהן, ערפה חזרה לסורחנה ורות עמדה בטעמה

                                               (זהר חדש רות לב ב).

ולכן שרק התגיירה אחרינפשי תערוג

וישאו להם נשים מואביות, תני בשם ר' מאיר לא גיירום ולא הטבילו אותם        (רות רבה ב ט)

תודה..נקודה למחשבה
יצאתי מבולבלת :/
הזוהר [בלק דף קצ.] מביא שהתגיירה אחרי:חסדי הים
"ואי תימא דגיירת אלימלך תמן (אם תאמר גיירה אלימלך שם במואב) לא! אלא כל אורחי ביתא ומיכלא ומישתא אוליפת (אלא היא למדה בבית אלימלך כל דרכי בית ישראל ומאכל ומשתה) אימת אתגיירת? (מתי היא התגיירה?) לבתר כד אזלת עם נעמי (אחר כך כשהלכה עם נעמי)".
כלומר הזוהר חולק על עצמו?מישהו10

(או שאולי חותר לגישת היעב"ץ: " וגם יש לידע שהכניסו בתוכו דברים הרבה שאינם מגוף הספר כלל רק הגהות מאחרונים מאד והמה רבו כמו רבו ואוכל להכריח ולהוכיח זה במופתים חותכים...")

נראה לי להגיד כמו שכתבת בגוף ההודעה אבל מסתפינאחסדי הים
אי משום הא לא אריא, ופשוט.שום וחניכה
נערך, לא עניתי כ"כ על השאלה המדוברת. סליחהמרדכי
הסיבות שהמדרש והזוהר [ישן] מביאים שהתגיירה אחרי:חסדי הים
* לא היה שם ב"ד
* היה בעיה לגייר אותן בכלל, כי אסור לגייר גיורת כדי לישא אותה.
* כל גיור חייב להעשות בתוך קהילה של יהודים או איפה שיש קשר, רק אז מתקיים "עמך עמי". הגמרא במסכת בבא בתרא, מעבירה ביקורת על אלימלך שפרש מהציבור.
תודה רבה!!נקודה למחשבה
מצאתי גישה שמפשרת בין המקורותבית שמאי

ועונה גם על השאלה הראשונה.

 

הרעיון, באופן כללי, שהיה גיור מסוים לפני שהתחתנו עם מחלון וכליון, וגיור נוסף כשרות עלתה עם נעמי.

 

למשל, הרב אונטרמן ב"שבט מיהודה" ח"ג סימן ס"ח, טוען שבהתחלה הן היו "גרות תושב", כלומר שאלימלך הפריש אותן מע"ז ולימד אותן ז' מצוות, ואחר כך רות התגיירה גרות צדק.

 

הרב וולדינברג  בציץ אליעזר (חלק י"ז סימן מ"ב) מקדיש תשובה שלמה לסקירת השיטות בנושא. בין היתר, הוא מעלה אפשרות שהן התגיירו לפני הנישואין למחלון וכליון, אך מכיוון שהדבר לא נעשה בפני בית דין, הגיור היה תלוי אם הן התגיירו באמת או רק כדי להתחתן עם מחלון וכליון. כשאמרה רות "עמך עמי ואלהייך אלהיי", התברר שהגיור שלה היה אמיתי. כשערפה חזרה, התברר שהיא התגיירה רק כדי להתחתן ולא לשם שמים ושהיא נשארה גויה.

עכשיו תהיה נחמד ותמצא לי את המקורות ברשת נקודה למחשבה
שאוכל ללמוד בחג..
וגם היה ספק גדול אם אפשר לגייר מואבית, ואת זה בועזהדסדס

חידש- שרק מואבי אסור,אך מואבית מותר. לזה צריך עזות דקדושה- שיש בבועז, כפי ששמו מלמד

כיבוד הורים או תורה?*מילקי*
היי
אני לא כותבת פה בד״כ. לפעמים קוראת ונהנית
אבל עכשיו אני צריכה עצה..

אני כרגע בשירות לאומי מגיע הבייתה פעם בשבועיים בערך, אני הבכורה והראשונה שיצאתי מהבית ומשתדלת לשמור על קשר עם הבית.
אתמול חברה התקשרה אליי והציעה שאבוא אליה למדרשה לחג השבועות -
זה נשמע נהדר!! זה משהו שממש חסר לי השנה אין לי פה ככ לאן ללכת וגם אין לי זמן וכך יוצא שהזמן שאני מקדישה לתורה הוא ממש מועט וחסר לי
ככה ששבועות במדרשה זה נראלי הזדמנות נהדרת למלא מצברים כמו שצריך לתקופה הקרובה..

אז התקשרתי לאמא שלי והצעתי לה את הרעיון והיא די מתנגדת ומתעקשת שאעשה חג עם המשפחה
העניין הוא שאנחנו מתארחים אצל דודים שאצלם בסביבה אין ככ שיעורי תורה כמו שצריך וגם מה שיש לא ממש ברמה ובסגנון שלי.. (תושבים מסורתיים מבוגרים)

ככה שזה או חג עם המשפחה אבל בלי לימוד תורה כמו שאני צמאה לו
או שזה לימוד תורה שאני ככ זקוקה לו אבל בלי המשפחה ובלי כיבוד הורים..

התלבטות..

מה דעתכם?
אשמח לשמוע ותודה מראש!!
כיבוד הוריםשום וחניכה

עי' במגילה (טז: ) שגדול ת"ת יותר מכיבוד הורים. ועי' במו"ק (ט.) דכל חפצים לא ישוו בה.

ומיהו נראה ברור שכל זה הוא דווקא במצווה ועושה, שגדול (ב"'ק פז.), ולא בנשים שאינן

מצוות.

ואף לדברי המהרי"ק (שרש קסו) שאין כיבוד היכא שאין הנאה ישירה להורים, מ"מ נראה

דבכה"ג שייגרם להם צער, ודאי שאין כדאי ת"ת של בת לדחות דבר זה.

וע"ע בשו"ת יבי"א ח"ח (חיו"ד סי' כב).

 

לסיכום: עדיף חג עם המשפחה.

^^מופים

אע"פ שלא תפחתי את כל המקורות לעיקר דבריך אני מסכים

אם ההליכה למדרשה יגרום לשינוי מהותי במצב הרוחניחסדי הים
שלך, ויתן לך מצברים לאורך זמן, מה שנראה שכן, אז נראה שעדיף לך ללכת למדרשה.
את יכולה להסביר בנועם להורייך את החשיבות, וגם אם בסוף לא יהיה להם נוח, נראה לי שלא יהיה להם כ"כ צער.
לא מחזקת אותך.ארץטרופיתיפה

מה הסיכוי שלאמא שלה לא יהיה צער, למרות שהיא כבר בקשה ממנה בפירוש שלא תבריז?

ברור שיהיה אכזבה, לא נראה לי צער. אבל תלוי במקרהחסדי הים
עכ"פ אני חושב ומרגיש שליל שבועות זה דבר שמשנה את כל השנה מבחינה רוחנית לבחורה, וכן יהיה שייך להגיד את הגמרא המגילה ש"גדול תלמוד תורה מכיבוד אב ואם".
השאלה היא אם זה גם לבנותשוקולד לבן

בסופו של דבר אין להם חיוב על כל רגע, וגם לא דווקא בליל שבועות

האחרונים שם כתבו, שברור שאם אדם לומדחסדי הים
תורה ואביו או אמו מבקשים ממנו משהו יפסיק כדי לכבד, ואז יחזור לתלמודו.
הגמרא שם מדברת על מקרה יותר כללי שהדרגה הרוחנית של האדם יפגע, ומסברא אין חילוק בין בנים לבנות.

כאן הייתי אומר במקרים מסוימים, לבן תלך לבית ולבת לא, כי יש מקרים שהבן לומד כל השנה וגם הוא יכול ללמוד לבד, ולא כזה ישנה לו אם יתבטל קצת בשביל כיבוד אב ואם, אבל להרבה בנות לימוד כמו בליל שבועות הוא דבר נדיר, ומשנה להם לתווך ארוך.
מעניין..שוקולד לבן
סוף שנה את חוזרת הביתה?הרועה
עבר עריכה על ידי הרועה בתאריך ד' בסיון תשע"ד 13:37
אם עזבת את הבית לגמרי תלכי למדרשה, כל עוד את עדיין חלק מהבית צריך להיות יותר רגישים כלפי הרצונות של ההורים.
גם לי הייתה הדילמה הזאתהודעה

לדעתי, תלכי, חג השבועות זה ה-חג ללימוד תורה ואם את חושבת שבבית לא תצליחי להתחבר ולהינות מהקדושה של החג, תלכי למדרשה, זה גם ככה חד פעמי. מותר לפעמים..!

תודה לכולכם!*מילקי*
עדיין מתחבטת..
אני משתדלת תמיד לשמור על המקום של המשפחה וכשאני חוזרת בסופי שבוע להשקיע זמן עם האחים ולהיות כמה שיוצר בבית בזמן הקצוב של הסופ״ש

ניסיתי ממש להסביר לאמא שלי כמה זה חשוב ומשמעותי לי אבל היא עדיין מתעקשת שלא אלך וגם אחים של הקטנים ביקשו שאשאר
נראלי שזה מה שאני אעשה אבל כואב לי הלב! אני ממש צמאה לשיעורי תורה עמוקים שיבואו כמים רעננים על נפש עייפה משנה מלאה בעשיה ב״ה אבל קצת פחות בלימוד תורה מעמיק..
(שנה הבאה בעז״ה בחרתי תקן שאוכל לשלב איתו מדרשה!)
כיבוד הוריםפייגליניזית
עבר עריכה על ידי פייגליניזית בתאריך ד' בסיון תשע"ד 01:21
עבר עריכה על ידי פייגליניזית בתאריך ד' בסיון תשע"ד 01:21

(תסלחי לי שלא קראתי, אבל נראה לי שבכל מקרה זה כיבוד הורים...)

 

 

מכאן: "דרך ארץ קדמה לתורה". עם ישראל קיבל את התורה אחרי מאות שנים של מוסר ודרך ארץ, התורה כביכול "בנויה" עליהם. ראוי שבמקרים בודדים שהיא סותרת להם- הם יהיו קודמים לה, (היא אמורה להתמזג איתם, וזו נקודה למחשבה האם זו באמת "תורה", או לא.)

 

בלעדי הטענה הזו- כיבוד הורים נכלל בעשרת הדברות. מדרשה ולימוד תורה (לנשים!!! י'פמיניסטית;) לא נכללו בעשרת הדברות. רגע, האם בכלל להיות במדרשה כי זה יעלה רוחנית ואני אקדיש זמן לתורה זה אכן "תורה" מול "כיבוד הורים"?

 

אולי זה רצון רגשי מול כיבוד הורים?  (בהצלחה!)

לבי ובשרי
עבר עריכה על ידי לבי ובשרי בתאריך ד' בסיון תשע"ד 09:49
חזקי ואמצי!!

עריכה: זה היה אמור להיות מופנה למילקי (גם כן סמארטפון..)

בכ"מ אני מסכימה גם עם דברייך!
רק רציתי לומר, שאהבתי את הניסוחונסי

כל אפשרות היא טובה. וזה תמיד טוב לבחור בין טוב לטוב. בהצלחה בכל שתבחרי.

להשאר עם ההוריםנפשי תערוג

וללמוד לבד

לא חסר מה

כיבוד הורים זה התורהיוני

(הכותרת...) 

 

 

 

 

תבקשי מהדודים כבר עכשיו שיחפשו לך שיעורי תורה לשבועות, אולי כן יש אבל זה פשוט לא במודעות שלהם ויכול להיות מודעות בכל מקום, בעיתון, עלון שכונתי, מייל קהילתי, מודעה במכולת או בלוח מודעות בבית כנסת.. כמעט בכל מקום בארץ יש שיעורי תורה חדשים כל שנה. 

למה שלא תארגני שיעור תורה אצלך בשכונה?מושיקו

תפסמי מודעות מקסימום יגיעו כמה בודדים -אבל שיעור יהיה.

 

גם אני בכורה וכנ"לגפן36
עבר עריכה על ידי גפן36 בתאריך ד' בסיון תשע"ד 16:13
במצב כזה הייתי מתייעצת דווקא עם אמא, מסבירה לה עד כמה זה חשוב לי ושואלת מה לדעתה כדאי שאעשה. אם היא היתה אומרת לי להשאר עם המשפחה הייתי נשארת.
כיבוד הוריםפרח-בר
ועוד משהו - לנצל כל רגע שאפשר לעשות נחת להורים , להיות איתם כל זמן שאפשרי ! לפעמים אנחנו שוכחים שהזמן מוגבל לנצל את החגים להיות עם המשפחה זה הדבר הכי הכי חשוב בעולם , שהשנים עוברות מסתכלים אחורה בגעגוע עז ...
תעשי מה שליבך חפץ...נהנה ברווקות

"אין אדם לומד אלא במקום שליבו חפץ בו.."

 

אגב, מצוות כיבוד אב ואם היא רק לבקשות של ההורים לעצמם בלבד...

ז"א - אם הורייך צריכים אותך בעזרה בשבילם - את חייבת לכבדם..

 

אך, לעומת זאת - אם הם רוצים אותך לידם, כי את חסרה להם...

את יכולה לעשות כפי מה שאת רוצה...

 

כי, הם לא יכולים לשלוט בך...

 

זהו היופי שבתורה - ההבדלים הדקים בין כיבוד עצמי לבין כיבוד הורים.

 

 

אז, בהזדמנות זאת, הריני מאחל לך שתהני במדרשה עם חברה שלך ושיעורי התורה!

יש החלטה ב״ה!*מילקי*
אז החלטתי להשאר עם המשפחה
אני מקווה שיהיה טוב..
מקווה שה׳ איכשהו יסדר שתהיה לי בקרוב הזדמנות נוספת להתמלא..
אני יודעת שאם אהיה במדרשה זה יהיה משמעותי, ימלא אותי כ״כ ויתן לי כוחות אבל...

עיקר הבאסה זה שאנחנו לא חג בבית אלא אצל דודים וזה נחמד בד״כ אבל במושב שהם גרים בו אין ככ שיעורים, יש שיעור של הרב של המושב ואשתו הרבנית אבל זה לא הולך להיות משהו מרתק מגיעים אנשים מהמושב שהם מאוד פשוטים ותמימים וגם השיח יהיה בהתאם..
לכן גם לארגן משהו לא יהיה רלוונטי כי זה אוכלוסיה שלא מאוד מתחברת
(בעיר מגורי ב״ה זכיתי לדאוג ולארגן שיעורי תורה מדי שבוע כאן זה פשוט לא רלוונטי אין למי..)

אני אקח איתי כמה ספרים ואנסה ללמוד עצמאית בעז״ה, מקווה שיהיו לי כוחות נפש ללימוד מעמיק
זה היה נחמד אם לפחות הייתה לי חברותא אבל גם זה לא..

זהו משתדלת לשמוח במה שהחלטתי..)
תודה למי שהגיב
חג שמח
כל הכבוד!!!אורח כלשהו

התלבטתי אם לומר משהו קודם.
אישית- מאוד מעריך את ההחלטה. למרות שדעתי לא ברורה.
בהצלחה!

 

יש הגדרה ברורה בחז"להכול מה'
מזה כיבוד הורים... מלבישו מאכילו מכניסו ומוציאו.. (משהו בסגנון הזה,לא היה לי זמן לפתוח,ניראלי במסכת קידושין ) ולא כתוב שם "בא לעשות חג עם ההורים" אז אפשר להגיד לאמא בשפה יפה שאת הולכת למדרשה לשבועות. בהצלחה
לזה רמז שום בהודעה הראשונה שלו מדברי מהרי"קמופים

אבל זה לא אומר שאין מצוה להקשיב להורים, זה אומר שאין חיוב

וכיון שהיא רוצה ללכת למדרשה בשביל שהקב"ה ישמח, יותר יש לתלות שהקב"ה ישמח אם תישאר בבית

כיבוד הוריםnechama l

כיבוד הורים!!!!!!!!!!!11 בסופו  של דבר מחברות לא יצא לך כלום - את תשכחי הכל...

מתלבט איתך יחדהלוי מאאחרונה

בס"ד

 

אני גבר נשוי + 3 ילדים פעילים באופן חריג עוסק במקצוע תורני

גר במקום שכל מטר יש לימוד טוב גם שיעורים וגם תיקון

 

לא יודע מה יעשה נח"ר לבורא יותר

 

1. ללכת לישון וביום להיות עם אשתי והילדים ללא השפעה של חוסר שינה

2. ללמוד כל הלילה ואשתי תצטרך להתייבש עם הילדים כל היום עצמו ותהיה לה עוגמת נפש

 

מה יעשה נח"ר לפניו יותר לא יודע ?

 

 

מה את אומרת מה קוב"ה רוצה ממני?

חברים יקרים נא להתפלל בדחיפות!!מקרוני בשמנת
שיגיע לי טרמפ במהרה וייקח אותי צ'יק צ'ק לאן שאני צריכה!
שאני אספיק להתעכב לקנות לי מתוקים והפתעות.
ושיהיה לי טוב ושמח בחג השבועות!

נו, קדימה.. כל הצדיקים להתפלל!!!
התפפללתיאיש השקים
למרות שאני לא צדיק :p
שיהיה לך חג מתוק!!יעל מהדרום
לא לטרמפ כזה התכוונתי!מקרוני בשמנת
אחרי שעה(!!!) בשמש הגיע טרמפ שלוקח אותי רק חמישית מהדרך.
הוא נוסע לאט!!! וכשעקפה אותנו מכונית של ערבים הוא שלף נשק ארוך וכיוון עליהם.

אני רשמית בטראומה עכשיו..
מה איתך, יפה?טופי תותאחרונה

מקווה שהגעת כבר.

 

אוהבת.

מהי מצוות כיבוד הורים לדעתכם?נהנה ברווקות

מתוך דיון שפתחה *מילקי* בנושא: "כיבוד הורים או תורה?"

ראיתי שישנה בורות הלכתית לחבר'ה בפורום על הכוונתם של חז"ל בציווי התורה - "כבד את אביך ואת אמך...".

חשבתי לפתוח דיון - וללבן את הנושא הנ"ל - כדי שלא תצא מכשלה מתחת ידינו בכותרת של "כיבוד-הורים".

 

כל תשובה תתקבל בברכה...

אתה רוצה להביא מקורות כדי להתחיל את הדיון?מאמע צאדיקה

אני אישית לא הולכת לעוף על עצמי לומר דברים שאני לא מבינה בהם... 

(עד שאני כן אגיד משהוא, גם בלי להבין....

יש ברייתא על זה - מאכילו משקהו וכו'מופים

בקצרה לדאוג לרווחת ההורים

תריך לעשות להורים כמו שמשרת עושה בבית של הבוס שלו

מבשל בשבילו, מכבס, מנקה, מסדר, הולך לשליחויות וכו'

כל מה שההורים צריכים

לא חייבים ללכת ראש בראש עם ההלכה,גפן36
עבר עריכה על ידי גפן36 בתאריך ד' בסיון תשע"ד 23:30
ולדעתי הרבה תגובות היו מתוך המלצה, ולא מתוך בורות הלכתית
על רגל אחתבית שמאי

יש שתי חובות - מורא וכיבוד.

 

הברייתא שמופים ציטט בשלמותו (קידושין דף לא עמוד ב): "ת"ר איזהו מורא ואיזהו כיבוד? מורא: לא עומד במקומו ולא יושב במקומו ולא סותר את דבריו ולא מכריעו. כיבוד: מאכיל ומשקה מלביש ומכסה מכניס ומוציא"

 

בגדול, מורא זה להתנהג בצורה שמראה שמעמדו של אביך גבוהה משלך, וכיבוד הוא לדאוג לצורכי גופו ורווחתו.

 

אין חובות מעבר לכך.

 

מכיוון שללכת להורים לחג הוא לא צורך הגוף ולא קשור למעמד שלהם כלפי הבן, ככל הנראה אין חובה הלכתית ללכת גם בלי סיבה מיוחדת.

 

 

מפניני הלכה-אדם כל שהואאחרונה

http://ph.yhb.org.il/09-01-16/ (כדאי לראות גם את ההערה).

אבל, אני לא יודע את מה בדיוק להחשיב כתועלת של ההורים, האם באמת יש שוני מהותי בין תועלת פיזית של ההורים, לתועלת לא פיזית (כמו שכנראה היה פשוט לחלק מהמגיבים כאן).

היום תשעה וארבעים יום-יעלי_א

שהם *בדיוק* שבעה שבועות!

 

מרגש להגיע לרגע הזה..

מרגש לדעת שמגיע לי עוגת גבינהבנדא מצוי!!
סוף סוף עוד משהו שגם מכיר את זהמרדכי
בס"ד

כבר חששתי שזה אבד מהעולם.
חלילההרועה

זה מוכר מאוד

אבל אני עדיין אדרוש עוגת גבינה גם בלי הכלל

אני בעד עוגת שוקולד, זה יותר טעים לטעמי מרדכי
לא שווה הרועה

אמא מכינה עוגות כמו טריקולד על בסיס שבועי ועדיין העוגה המועדפת עלי זאת עוגת גבינה עם בסקוויטים (הכי פשוטה שיש)

אפשר הסבר לחתימה?אושר תמידי

.

נראה לי הכוונה בחתימה לרב זצל והרב.. חחמייכ
יפה! ומה ההבדל ביניהם?יעלי_א

מי זה הרב?

הרב סולובייצ'יקעוגי פלצת
הציבור מתחלק לשני חלקים מזצלים ולא מזצלים
והלא מזצלים מחלקים לשני חלקים תזה ואנטיתזה

והמבין יבין
טעות בידך! יעלי_א

כלומר, טעות בהבנת המשמעות היעלית..

 

והבנתי את מה שהמבין אמור להבין.. 

הראי"ה קוק (זצ"ל)-->[שליט"א]?עוגי פלצת
או אמוניסטים וגמראיסטים?
אם הבנתי את האופציות,יעלי_א

אז הכותרת היא הנכונה.

 

יש שאומרים "הרב בספרו 'אורות' כותב.." ויש שאומרים "הרב זצ"ל, בספרו 'אורות' כותב.."

 

ומחילה מהמצפאים, שהרסתי להם את מסיבת פורים הבאה..

 

 

אבל אחרי שמסבירים, זה כבר לא חתימה שנונה.. אפאטי

אז דייקתי בסוף! הא! עוגי פלצת
והמזלצים- לאיזה שני לקים מחולקים?מאמע צאדיקה
קו ומרכז? עוגי פלצתאחרונה
אין היום בוקר טוב? אז בוקר טוב!אושר תמידי

שיהיו ההכנות לחג בקלות ובשמחה

 

ושנזכה לקבל את התורה מתוך שמחה ופנימיות!

 

 

 

(ותודה למישהי ששלחה לי את הקישור לשיר אתמולפרח)

בוקר טוב! מרדכי

בס"ד

 

עצוב לפתוח את הבוקר עם ידיעה על עוד פיגוע בצומת תפוח, פחות משבוע לאחר ניסיון הפיגוע הקודם שהיה שם.

ועצוב אחר כך לשמוע את חדשות ynet שלא מדובר בפיגוע אלא ב"תקרית" ומי שאשם זה בכלל חיילי צה"ל ולא המחבל.

 

שנזכה לגאולת עם ישראל השלמה בקרוב ולחיות את התורה

בוקר טוב!יוני
בוקר בלי חפירות זה כמו קפה בלי עוגיות.
בוקר נפלא!יעל מהדרום
בוקר טוב!אלעזר300
צהריים טובים!b.nאחרונה
אמן!!
תגובות נזעמות מהמערכת הפוליטית נגד נעמימושיקו

שבמקום להכניס את כלותיה לגיור בר השגה היא משכנעת אותם בתוקף שלא להתגייר אלא להשאר במולדתם.

 

חכ"ים שונים - מגילת רות היא מגילה גזענית..

אין לנו עניין שגויי יתגיירבן של מלך

ב"ה

יש לנו עניין שגויי יהיה גויי צדיק!

גויי צדיק = שבע מצות

 

ואם כבר מדברים על גוייםמושיקו

ההפך מחסידי אומות העולם זה מתנגדי אומות העולם?

יוני
אפרופו, בכתבה בערוץ על כנס המתגיירים מצטטים את סגן שר הדתות שאמר ״זה גיור בר השגה שאנחנו מדברים עליו״ ואז את אחד ממערך הגיור שאומר ״מי שאנחנו יודעים שלא יקיים תומ״צ אנחנו לא נגייר אותו״ ו״גיור לא יכול להיות משהו המוני״ וזה מה שבנט מדבר עליו מאז הבחירות.. טוב שהוא סיים ב״יש חכים שלא מסכימים אבל הציבור עצמו מבין את החומרה של העניין..״
כיום הגיור הזה שלהאלעד
לא היה תופס.
לא מכבים שריפה בנפטמושיקו

וזו הסיבה שגיור כזה לא סומכים עליו.

 

 

בזכות ש"ס מפד"ל וכל אי מתקני חוק מיהו יהודי

כיום צריך להחמיר מאוד בגיור.שפאן המקצועןאחרונה
כי כיום ברור שהמון המון גויים שהיהדות מהם והלאה חפצים להתגייר אך ורק בשל התנאים
הטובים שזה מקנה להם, ולא בגלל עניין ביהדות.

תמיד צריך להחמיר בגיור וידוע שדוחים את הגר כדי לבדוק אותו, וקל וחומר שיש לנהוג כך בימינו אלה.
תובנה של בוקר-אוכל כמה שיותר טעים יותר מלכלךמושיקו

למשל

 

אבוקדו

אני דווקא חשבתי על גלידה בגביע חחחחסדי הים
חח וואלה ישר עלה לי מנגל..shirshאחרונה
שהתינוק ערב לחוב של המבוגרמושיקו

בקבלת התורה כל היהודים אמרו "בנינו ערבים בעדנו"  - הם ממשיכים ולומדים את התורה.

 

לכן יש ענין מיוחד להביא כל ילד וכל ילדה לשמוע את קריאת עשרת הדברות, בד"כ האבות מתפללים וותיקין אחרי התיקון - מתי שהילדים ישנים כך שהילדים מפספסים את התפילה והקראה, לכן יש ענין מיוחד לעשות מאמץ להביא אותם.

 

על פי רוב בכל מקום יש מנין מאוחר יחסית רק לקריאה בשביל לזכות את כולם.

 

ומכיון שכל ישראל אחים צריך לדאוג שכל ילד וכל ילדה מתחת גיל מצוות ישמעו את שקריאת עשרת הדיברות

בינישם ות"ח של הפורום נא עזרתכםמינימאוס2

מי שיודע בודאות שלא יצליח לסיים את ספירת העומר עם ברכה

האם שיתחיל בברכה עד שיפול ואם לא אז מה המקור לכך?

 

ומאמא צדיקה לא נורא מותר להעזר לפעמים  בפרט שכבר מזמן לא בקשתי 

מקפיץb.n
רוב הפוסקים אומרים שלא יתחיל, כי לפי הבה"ג זהחסדי הים
מצווה אחת כל הספירה, ואם אתה מפסיד חלק לא קיימת את המצווה, והברכות לבטלה.
רבותיי הבינו את הבה"ג אחרת, שהפשט בבה"ג שכל יום הוא מצוה, רק יש עוד דין של 'תמימות', שבשעה שאתה סופר צריך שיהיה שספרת את הימים הקודמים. לכן לפי שיטתם יהיה מותר.
שיתחילמושיקו

כל יום ויום זה מצוה בפני עצמה.

חוץ מהמצוה הכללית

 

שישאל את הרב שלוהרועה

אין לי בעייה לפסוק לו אבל אני לא לוקח אחריות על מה שיקרה לו אח"כ למעלה.. לא דוס

 

סתם, תכלס באמת צריך לשאול את הרב שלו.

לבנות זה משנה ברורה מפורשמופים

(תפ"ט סק"ג) שלא יברכו כי בטוח ישכחו

 

ואני זוכר שראיתי שגם מי שיש לו ניתוח והוא יודע שלא יוכל לספור יש לו בעיה מההתחלה לברך

 

חשבתי על זה שמי שספרה בכל הימים בלי ברכה, ועד היום היא לא שכחה - יכולה לברך היום, כי זה היום האחרון, ואין יותר מתי לשכוח!

לגבי הסברא האחרונה, יש בזה הגיון. מה שאני קצתחסדי הים
מהרהר, שאולי נגדיר שהיא ספרה כל הזמן בתורת ספק, ולפי כמה מהאחרונים אי אפשר לספור בתורת ספק, אז במילא זה לא נקרא 'תמימות'.
היא ספרה בתורת ודאימופים

ורק לא בירכה, כמו כל העושה מצווה ולא מברך

(ספרדיות בכל מקרה לא מבכות על מצוות שלא חייבות בהם)

בטוח ישכחו?ארוון


לכי תתווכחי איתומופים

אני רק מצטט

אבל מאיפה הגיע למסקנה הזאת?ארוון

למה את שואלת אותי?מופים

אני אחראי?

 

אני יכול לנחש שהמשנה ברורה (בשם השולחן שלמה) הבין שכיון שהיא לא חייבת, היא תזלזל ובטוח היא תשכח

 

יש לך הצעה אחרת? יתכן שתאמרי הסבר יותר טוב

סיבה פשוטה יותר-מאמע צאדיקה

רוב נשים לא רגילות להתפלל ערבית (לפחות לא מימי המ"ב עד ימינו... אולי בראשונים היו זמנים ומקומות אחרים... ) 

הסגולה הגדולה לזכור את הספירה- לספור על התפילה, בזמנה ומקומה-- עם כל הציבור... - לכן מי שלא מקיימת את הסגולה הזו יש סבירות הרבה יותר גדולה שתשכח לספור... 

 

 

 

מינימאוס- 

מה רצית לומר לי? לא הבנתי.... 

פרח

 

 

 

סגולה הכי טובה להוריד אפליקציה לטלפון..מייכ
הכי פשוט-תחיה דולה

כי ידעו שהבעל לא יזכיר לאישהמכה בפטיש

^^^ברורג'ינג'ר

כן

אז זה לא פוטר את הרווקותארוון

הן צריכות אם ככה לזכור הכי טוב..לא תלויות באף אחד...

יעויין בשו"ת רב פעלים ח"ג (חאו"ח סי' לב). ודו"ק.שום וחניכהאחרונה
איך טוב לשבור צום של למעלה מ24 שעות?דינה ל.
נגמרה לי הבטריה....
דינה??לבי ובשרי


מה את עושה לעצמך?
נדמה לי שהיא מתכוונת לצום מסוג אחר (ואולי לא?).מוטיבציה
אני לא בכיוון של אנורקסיה, דונט וורידינה ל.
לקח קטן:
אל תאכלו אצל סבתא דברים ללא תאריך (כמו למשל- משולש גבינה מותכת)


(מת)
טופי תות

תרגישי טוב אהובה!!

לבי ובשרי

מקווה שאת מרגישה יותר טוב

אני בסדר, תודה דינה ל.
(אחרי מסיבה, סימן שהכל טוב)
מקווה שלא אכלת שם יותר מדי.. לבי ובשרי
אכלתי מעט ורקדתי הרבה דינה ל.
(אגב, איך יצרת את הסמיילי המת?דינה ל.
אני כתבתי ''מת'' בסוגריים, ולא עבד לי.
בחיים לא הולך לי גם עם הסמיילי-חצי-חיוך!)
מת: X- | בלי הרווח כמובן.משיח נאו בפומ!
חצי חיוך: :- \ כנל..
וואלה, תודה דינה ל.
לגבי החצי-חיוך- ככה אני עושה! אבל לא עובד לי...
יש שניים או שלוש מקשים עם סלש, תנסי באחד מהם-משה ר-
אולימשיח נאו בפומ!אחרונה
את עושה את הסלש-בכיוון-ההפוך?
מי ער?לבי ובשרי

ויש לו חוויה משמחת קטנה (אפשר גם גדולה ) שהוא רוצה לספר האומה?

חחנועם ה
חוויה משמחת...

אממ ..... הכנתי קודם לאמא שלי אוכל...
כיף לי להחזיר לה לפעמים
אני. הייתי היום בחתונה שנייה של חבר.שפאן המקצוען
והייתי גם בראשונה שלו. היה ממש יפה.
אניb.n
ערהט'
ושרויה בהתרגשות עצומה

אני. על חצי קלאצ..מחכה שהתפוחי אדמה יצאו מהתנור...שוג

 

ואני מהוותיקים של הפורום. לא זכרתי תסיסמא של הניק הקודם.

 

אני מהתקופה של:

חויה מתקנת..
סטיגידיש
כתמר יפרח
שדרותי
צדיקה אחותך
נוצי
נפשי
צחינא מיא
קיש חצילים..

 

קיצ.. מעניין לראות שחלק עוד פה. 

 

לילה טוב לכולם

רגע, רגע, מה הניק הישן?הקולה טובה

אם כבר ד"ש, לפחות שנדע ממי..

מגניב

עוד משהונועם ה
הייתי פה היום די והותר...

מחר חג מתן תורה, ו-לכן, אפרגן לעצמי הפסקונת מהערוץ... חח
היו שלום בינתיים אחים שלי, מחר יאיר השחר לכם ולי...

לילה טוב וחג שמח!!!
שנזכה באמת! להיות כלים ראויים לקבלת כל השפע...
יואו... כיף לכל מי שספר ספירת העומר

(חטא העגל היה באיזו שעה...(?) ...)
אמן!!לבי ובשרי

אבל זה לא היה בו' סיוון אלא 40 יום אח"כ, בי"ז בתמוז (או שלא הבנתי אותך.. )

בו' סיוון ניתנה התורהנועם האחרונה
ואז משה עלה ל40 יום...

סתם סיקרן אותי בגלל איזו מחשבה, אין פה מה להבין חח

פפפ חחח עכשיו אני שמה לב שחזרתי על הדברים שלך..
אני עריוני

איזה כיף למגבניקים בישיבה ביצהר, הם יושבים בשקט בזמן שיורים על החברים שלהם בצומת תפוח. 

 

נראה אותם אומרים על היצהרניקים טרוריסטים ושהם גרועים כמו מחבלים ערבים ושאר השינאה שהמפקדים שלהם דוחפים להם לראש ברגע שהחברים שלהם יגידו להם לבוא לעזור להם.. 

 

 

בעע

מי פה עדיין לא נפסל?אלעד

[חוקי העומר]

 

אני שנה אחת נפסלתי כבר ביום השני..

פאדיחה מסמיק-מוציא-לשון

ניצחתי! יוהוחרותיק

לפחות מצוה אחת קיימתי איכשהו.

ב"ה