כנס של להב״ה בב״ש ליד כל הבדואים ימ״ש, מראים נוכחות יהודית באיזור שורץ בדואים ומרימים לאזרחים את הכבוד היהודי..
בנות ישראל הן לא הפקר!
כנס של להב״ה בב״ש ליד כל הבדואים ימ״ש, מראים נוכחות יהודית באיזור שורץ בדואים ומרימים לאזרחים את הכבוד היהודי..
בנות ישראל הן לא הפקר!
מרדכילענ"ד צריך לעשות יותר עבודה מול הבנות מאשר מול הערבים
ועדיין יש עוד מלא עבודה לצערינו..
פועלים גם פנ וגם פה, לא סותר..
רוב הבנות נופלות בגלל שהבדואים מתייחסים אליהן. הרבה מהסיפורים שהארגון מפרסם בפייסבוק הוא של בנות שמהעדות שלהן מגלים שהבית לא היה מקום טוב.
במקום להלחם בתוצאה צריך להלחם בגורם.
לא משנה כמה גויים תפחידו או כמה נשים תצילו- כל עוד יש בתים שמייצרים את הבעיה- הבעיה תישאר.
והרבה בנות טובות נופלות בפח, תלמידות אולפנה וממדרשיות, מבתים דתיים/חרדיים/חרדלי״ם, מה שתרצי, זה לא נכון שרק בנות מבתים הרוסים נופלות.
מידת הדת שמוצגת לאורחים לא אומרת כלום על מידת הדת האמיתית שבבית.
יכול להיות בית דתי לאומי שלא מתייחס לבנות בכבוד וגורם לדימוי עצמי נמוך ופתאום מגיע מישהו וגורם לך להרגיש שיש בך משהו... זה מה שמסוכן.
חשוב מאוד לשים דגש על ביטחון עצמי בחינוך מגיל צעיר.
שוב, הם עושים פעולה חשובה מאוד. אבל צריך לפתח את זה.
כצוללנים בלי חליפות צלילה, שיחפשו נפט וגז ולהצמיד להם פתיונות..
מה אכפת לי במה הם יעבדו? הם לא צריכים להיות פה ואנחנו צריכים לדאוג לא להתערבב איתם ולא לפרנס אותם..
אבל הם כבר כאן
ואי מתן עבודה לא יפתור את הבעיה
הם או ילכו לחפש עבודה בארצות אחרות,
או יתחילו להלחם בנו, ואז תהיה סיבה טובה מאד למה להעיף אותם מפה,
בלי להתייפיף מול אמריקה.
מה שהם עושים עכשיו
רק הרבה הרבה יותר
אין לדבר סוף, אם כל דבר נעשה שיקולים של מה יעשו ומה יגידו לא נגיע רחוק, פשוט צריכים לפעול לפי התורה בלי לחשבן יותר מדי..
כמה שהם ייראו יותר מזיקים לנו-
תהיה יותר לגיטימציה לדרוש שיעופו מכאן.
וגם להעיף.
אולי אז המנהיגים הגאונים שלנו יקבלו קצת שכל..
זה נטו בטחון עצמי (אמיתי, כזה שמחובר לקדוש ברוך הוא)
זו תכונה שחייב לעבוד עליה חזק חזק חזק
זה המקור לבעיה המזוויעה הזו וזה המקור לכל, אבל לכל תחלואי הנפש. כולם!
שנזכה!חסדי הים
-משה ר-
היא מתארת גודל של קבוצה, בלי להתחשב במבנה שלה.
יש עוצמה אינסופית ויש עוצמה סופית.
א0 הוא מושג שמתאר את העוצמה של המס' הטבעיים (בד"כ המשמעות היא: כמה איברים יש בקבוצה). יש להם את העוצמה האינסופית הקטנה ביותר.
עוצמה של א1 > עוצמה של א0.
(אם יש טעויות, מוזמנים לתקן...).
(האות אלף).
מסכנים כל הקנטורים היהודיים בגללו
b.nלא מרפים, זאת כנראה השיטה
"מחזרים" בשיטתיות בלי הפסקה,דרך כסף בעיקר ואז לוקחים את הבנות לכפר ומפה.. ה' יעזור. באמת כואב הלב, במיוחד כשמכירים בנות כאלה 
מה הטענה על ערבי שמחזר אחרי יהודיה? הרי מדובר בחיזור, לא באונס.
למה ימ"ש? - האם הם עושים משהו רע?
אלא מה - יש לנו בעיה הלכתית בהתבוללות. בסדר גמור. - אז הבה נפעל בתוכנו לחיזוק הערכים הדתיים, אבל מה הקשר לטעון שהערבים לא בסדר בזה שהם מחזרים אחרי בחורה? מה הקשר "בנות ישראל אינן הפקר"? - לחזר אחריהן עושה אותן הפקר? לפנק אותן עושה אותן הפקר??.
ומה דעתכם אם בחור יהודי חילוני בארה"ב היה מחזר אחרי אמריקאית גויה, והיו מנהלים קמפיין של "בנות אמריקה אינן הפקר"?. - בקיצור, סתם מתלהמים על הערבים כי זה קל.
ובהמשך הודעותיך אתה אף מציע להעסיק אותם כצוללנים ללא חליפת צלילה בעומק הים עם פתיונות.
גם המאמר שצילמת - מראה על האבסורד, כתוב שם שהעובדים הערבים "מטרידים את העובדות היהודיות ומפתחים איתן קשרים רומנטיים"... - אם זו הטרדה, לא היה מתפתח קשר רומנטי. אלא מה? - שמבחינת כותבי הכתבה, בחור ערבי שמחזר אחרי יהודיה (בשוקולדים, יחס יפה, וכד' - כפי שכתוב בכתבה עצמה) זו מייד "הטרדה".
כל מה שאני רואה כאן, זו לאומנות וגזענות לשמה, והינה לך - קיבלת עשרות תגובות תמיכה ללא הסתייגויות כמעט. הידד. החינוך הימני הלאומני מצליח היטב. (ומה לנו אח"כ כי נלין על האנטישמים המתבטאים בדיוק כך).
בס"ד
סיני אברהם (איש חיזבאללה ששירת למען ישראל והתגייר) סיפר בשיחה ששמעתי שערבי שמביא בת יהודיה לכפר הוא יותר נחשב מהשאר. זה נחשב אצלם השיג גדול שהם הצליחו להפיל עוד בת יהודיה ברשת שלהם.
אגב,
אם ערביה תעז לצאת עם יהודי...
(אני לא צריך לפרט מה יקרה לה)
הם יודעים שאם "יתחילו" כך עם בנות מוסלמיות - סיכוי טוב שיהרגו אותם.
שם - בנישואין עם אחריות כלפי אבי הנערה.
כאן - ניצול של בנות ישראל, בדרך כלל תמימות ובמצוקה, בדרכי הונאה. ניצול בעלמא. ובזולות שלא יעזו עם בנותיהן.
ובוודאי שאנו מבחינתנו - לא צריכים להיות "אובייקטיביים".. אלו גויים שמנסים לפתות בנות ישראל. מה ה"לשם יחוד" שלהם לא מענין אותנו. ימ"ש.
הרבה פעמים אלו בחורים חילוניים בכלל.
ונניח שכן - אז מה? הם מנסים להביא אותם ל"אמת", מבחינתם. שוב - הם מחזרים, לא אונסים.
בואי נסיים את זה כאן. נראה לי שמיצינו.
ושימי לב לכמה טענות שלי לא התייחסת כלל (בהודעה המקורית).
יום טוב.
(לא טענה מבחינה הקשורה לדיון בשרשור הזה. זו כוונתי, שהרי לא דיברנו לגופו של מקרה ספציפי, ואין לי עסק בהכללות).
זו תרבות פחות מפותחת מבחינה פמיניסטית. נכון.
עייני במקורותינו מלפני כמה מאות שנים (לפני ההשפעה המערבית) ותגלי שזה היה מקובל בכל העולם (היחס לאישה כרכוש, ריבוי נשים, הכאתה בעת הצורך - מותר הלכתית, חיתון בנות בגיל שהיום היה גובל בפדופיליה וכד').
(ואני מכיר שתי משפחות, מזרחיות, דתיות, שבהם הגבר בחיים לא יגיש כוס תה לאורחים. זה מתחת לכבודו. ואם אישתו לא נמצאת - הוא קורה לבת שלו. וכן לגבי כל מיני נושאים. ככה שזה עניין של תרבות. ואני אכן מסכים שהיא לא ראויה. וכן - כשאני רואה שהוא מבין שתפקידה של האישה להגיש תה, וחלילה שהוא יגיש - בא לי להקיא).
משרשורים קודמים ניכר בבירור שאתה מביא את הדברים בצורה מצומצמת שיוצרת סילוף כבד
מה שכתבת בסוגריים מסולף.אמנם אני מוצא את כל הסיטואציה בעייתית,אתה כותב דברים כאלו בפורום ומצד שני לא ניתן ללבן אותם כמו שצריך במסגרות כזו,להציג את הדברים בצורה סובייקטיבית ורדודה זה דרכו של האינטרנט אבל זה לא מעיד כלום על אמת.
על קצה המזלג,מכיון שאני לא יודע למה אתה מכוון ב "היחס לאשה כרכוש" אדלג על זה.
ריבוי נשים-בסוגיה הזו היה צריך להביא כמה פריטים עובדתיים ולא עשית זאת,חרם דרבנו גרשום,העובדה שזה לא היה נפוץ בעם ישראל,העובדה שאשה לא חייבת להנשא לבעל שינשא לכמה נשים וזו בחירתה הגמורה.
העובדה שאין מצווה להנשא לכמה נשים,ועוד..למה זה מותר ? זו סוגיה שדורשת יותר מכמה שרות כפי שכבר הקדמתי.
זה עיוות חמור !,מה זה הכאתה בעת הצורך ? אין יחס כזה בהלכה,זה סילוף והטלת דופי בתורה.בשרשור אחד שהגבת בנושאים הללו אף הבאתי לך הרחבה נאה בדבר,להלן:
http://www.yeshiva.org.il/ask/?id=44710
גם היו מחתנים בנים בגילאי ילדות,זו הוצאת לעז.לא היו מחתנים אותם בצורה שהם היו חיים כזוג נשוי,אלא רק שהיו גדולים יותר.אחת מהסיבות היא סיבה פרקטית שבאה לשמור על בנות ישראל.בגלות הייתה תופעה רחבה של חטיפת ילדות לשם השאתן לגוי,או אינוסן וכו' כאשר בת בכל גיל שהוא הייתה ידועה כנשואה הם לא היו מתחייסים אליה בפוטנציאל של חטיפה,מבחינתם היא הייתה כבר שייכת למישהו אחר ולא היו מגלים בה עניין,ובצורה הזו ניצלו הרבה בנות יהודיות.אז לקחת דבר כזה ולהפוך אותו לפדופיליה ח"ו ?..
החלק האחרון לא רלוונטי ליהדות מן הסתם
דבר אחרון,הנסיון הסובייקטיבי שלך להגדיר שההלכה מושפעת מאיזה שהם הלכי רוח נכריים הוא פסול על הסף,מי שלמד הלכה יודע שלא ניתן לכופף אותה בניגוד לדרכי פסיקת ההלכה מדור ודור.
רוחות משתנות בעולם,לפעמים לטובה,ולפעמים לרעה.מה שרע מבחינה תורנית נפסל ע"י תלמידי חכמים של הדור ומה שחיובי יותר והיה מעוגן בתורה מן הסתם לא נפסל והוא בבחינת ברכה שישנה התקדמות בעולם לכיון כזה או אחר,ואם עמי הארץ שלא נהגו כך עד היום מתקדמים לכיון זה מהשפעות כאלו זה לא קשור בדבר להלכה ויסודות התורה,אלא להתנהגות של אנשים..
ב"ה
קודם כל צריך לפרוש את טיעוניך-
1- נגד דיבור לא נאות ושנאה
2- מה ההבדל בין חילוני בחו"ל לבין ערבי בארץ?
3- איך להגיב נכון ומה הדרך לפעול
4- בעניין ההלכה
תחזיק חזק, זה יהיה ארוך.
1- דיבור לא נאות ושנאה
אין מקום לירידה לרמה של שנאה והצעת רעיונות שונים. טרנספר לים וכו'- רוצחים, פושעים ושאר מרעין בישין שנעשים במטרה לפגוע באנשים ובמדינה צריכים להיות מטופלים, אפילו בעונש מוות, אנשים פשוטים שמבקשים לחיות את חייהם, אין מקום לשנוא אותם. כל מי שהוא גר תושב בארץ, כלומר מקבל על עצמו מלכות ישראל, הרי הוא מקבל זכויות כמו כל ישראלי אחר מלבד זכויות בעניין השילטון(הלכ' מלכים לרמב"ם, אני חושב שהוא היחיד שפוסק בעניין הזה). לכן אין מקום לשנוא אותו. אבל- קבוצות פשיעה וטרור מאורגנות שמתנגדות ופועלות בניגוד למשטר, וגם תומכיהן, הרי הם כמורדים במלכות ישראל וזכותנו המלאה לטפל בהם כפי הצורך ויש אף לשנוא אותם כאויבי העם - מי שמתנגד לשלטון ישראל בארצו הרי הוא כאויב הנלחם במלכותם, והנלחם בישראל הרי הוא כמי שנלחם בריבונו של עולם ועליו נאמר "משנאיך ה' אשנא" ולכן יש מקום לשנאה. במיוחד כאשר נעשה מאמץ מלחמתי ושימוש בנשק.
אבל- אין זה ראוי שניפול לענייני שנאה סתם, גם הם חלק מתוכניתו של ריבונו של עולם להופיע את הגאולה, אם על דרך דחיפתה קדימה ואם דרך התנגדות לה שתגרום לעם לדחוף אותה יותר חזק, הכל בסופו של דבר מוביל לנקודה אחת. עלינו לחזק את עצמנו. "בנות ישראל אינן הפקר" היא סיסמא שנועדה לחזק את הבנות וכן- להרתיע את מי שינסה להגיע אליהן, הרתעה מותרת, אם אנחנו מקבלים את חוקיו של ריבונו של עולם עלינו לעשות את המאמץ הנדרש למנוע התבוללות, גם ע"י הרתעת ה"מחזרים" הפוטנציאליים.
2- חילוני בחול וערבי בארץ
ההשוואה שלך מדוייקת כמעט לגמרי, אבל יש כמה שינויים קלים. הראשון- התבוללות, יהודי יכול לבחור להתבולל בעצמו, אבל הערבים מפתים את הבנות להתבוללות. אנחנו מאמינים שצריך להתנגיד לכך- בנות ישראל אינן הפקר ולא ניתנות לכל אחד. אם לאמריקאים הייתה אידיאולוגיה למה הם לא מתערבבים בעמים אחרים(מצחיק, אבל אמריקה היא ארץ מהגרים, היא לא יכולה להיות לאומית), אז המצב היה דומה, מכיוון ששיטת האמריקאים היא שאין הבדל, אין הבדל מבחינתם אם יהודי יעשה את זה. עם ישראל מתנגד להתערבבות בתוך עמים אחרים ולכן הוא נלחם על זה. מתוך עיקרון הלכתי אמוני.
הדבר השני הוא שלא כולם מחזרים תמימים. לא מתכוון להכליל. אבל היום לצערנו במדינת ישראל אין חוק "שידול להתבוללות" שמאפשר לאסור מישהו, ארגון להב"ה עוצר וחושף לא מעט נוכלים ומעביר אותם למשטרה ושם הם נעצרים בעוון תרמית, הונאה, זיוף זהות, גניבת זהות וכו'. אירגון להב"ה לא יכול לעצור אותם על זה שהם התחילו עם יהודייה, זה לא חוקתי עדיין, אבל מעצם העובדה שהם נעצרים על הדברים הנ"ל מתגלה שהם לא מחזרים, הם צדים. מחזר לא צריך לזייף זהות לשם כך, אלא להציג את עצמו, אולי לייפות קצת את המציאות, אבל לא ברמה של תרמית. מי שנעצר על תרמיות וזיופי זהות, מגלה שיש כאן משהו אחר, עמוק יותר. צייד זקוק להסוואה, לא מחזר.
3- איך להגיב נכון ומה הדרך לפעול?
כל אחד ואחד ע"פ רבותיו ומנהיגיו יפעל בדרך הראויה ביותר לשיטתו, רבותי לימדוני שהדרך היחידה
לשנות היא לפעול, כלומר- לא לשבת בצד ולצקצק. תפילות, שיחות, פירסום והעלאת מודעות לעניין, הצטרפות
מעשית לקבוצות כ"יד לאחים" ולהב"ה הם דברים ראויים ונכונים כל אחד ע"פ יכולותיו ולפי רבניו ומנהיגיו.
האם להפיץ שנאה זה מועיל? לא, זה עלול רק לקלקל את ההסברה בעניין, כי מי שידוע כשונא לעניין מסויים
תמיד יקחו את דבריו בערבון מוגבל.
4- בעניין ההלכה
העניין שהעלית איננו נכון, כלומר- הטענה שההלכה פשוט הושפעה יותר מהפמיניזם ולכן היום התרבות היהודית יותר מכבדת את האישה איננה נכונה. ההלכה לא השתנתה בגלל המפגש עם הפמיניזם. היא אכן השתנתה מבחינת הנורמות ההתנהגותיות. יש הלכות שקשורות למנהג המקום, כמו עלבון ופגיעה, מקומות שקללה היא דבר
טבעי לא בטוח שתוכל למדוד אותה כעלבון ולחייב אדם לשלם עליה בושת(אע"פ שבושת נמדד ע"פ האדם).
הדוגמאות להלן- חיתון ילדות ונערות בגילאים צעירים:
ידוע שנערה יכולה להתחתן מגיל 12 וילד מגיל 13, וידוע שנהוג היה לחתן נערים בגיל 18-24 כדי שיוכלו ללמוד תורה ולמצוא מקצוע לפרנס את ביתם. מדוע לחתן אדם בן 24 עם ילדה בת 12? למעשה, מגיל 12 זו החלטתה הבלעדית או כפי שכותבת הגמרא(הרבה לפני שפמיניזם הומצא) "'לא ישיא אדם את בתו כשהיא קטנה עד שתגדיל ותאמר בפלוני אני רוצה'" כלומר, רק מבחירתה ויותר מכך רק כשהיא באה לאביה ואומרת לו "בפלוני אני רוצה".
לכן- לא לפמיניזם חיכינו בשביל לתת לאישה את זכות הבחירה.
מתי התירו חז"ל לאב לחתן ביתו לפני גיל ההחלטה- כאשר יש סיפק בידיו בעניין הנדוניה ועלולה להיות רווקה לנצח בגלל הנדוניה ולכן עדיף ש"תחותן"(הרי היא איסור ביאה על ה"חתן" עד גיל שתאמר רוצה אני) עכשיו עם הנדוניה שבידו ויהיה מי שיפרנס אותה לכשתגדל. כלומר- מתוך הסתכלות על טובתה של הבת.
פוליגמיה- התורה אינה אוסרת על גבר לשאת יותר מאישה אחת. מי שאוסר הוא רבנו גרשום מאור הגולה, בחרם דרבנו גרשום, שבו נעשו תקנות מועילות למצב. הסיבה היא כלל לא כי זה נתפס יפה יותר, אלא כי זה נכון יותר בדורות שהפריצות מתגלה בהם יותר. דמויות המפתח של העם היהודי כלל לא נשאו שתי נשים, אברהם נשא את שפחת שרה רק לאחר שהתברר ששרה עקרה. יצחק אבינו לא נשא אישה שנייה. משה רבינו. הנביאים. אמנם למלכי ישראל דוד ושלמה היו הרבה נשים אבל התנ"ך לא רואה מעלה זאת על נס, ואולי אף מותח ביקורת בעניין.
רבנו גרשום מאור הגולה אסר בחרם על נשיאת שתי נשים משום פריצות, שאדם ישא נשים לא לשם בניין בית נאמן אלא לשם הנאתו וזה מה שהרמב"ן כותב "נבל ברשות התורה".
הכאת אישתו- כאן אכן יש עניין חברתי ונורמות חברתיות, בדיוק כשם שהרמב"ם כותב שאישה לא תצא יותר מפעם בחודש מהבית. זו הלכה ששייכת לזמן ולמקום, כלומר- במקומו של הרמב"ם שנשים אכן לא יצאו מביתן כמעט אף פעם, זה אכן היה מוזר ואף לא צנוע שאישה תצא יותר מדי, בימינו זה לא שייך. כך גם הכאה, שבנורמת ההתנהגות הייתה מקובלת וגם אז ההלכה מאוד תקיפה בעניינים הללו. שלא יצער את אישתו כלל ואפילו לא בנזיפה. וכל פעם שאישה בוכה מפני בעלה שכינה בוכה עימה. אבל כאשר הייתה כך נורמת ההתנהגות לא אסרה התורה לגמרי.
היום שאין מקום כלל לשום הכאה זהו איסור תורה ונקרא עליו "רשע למה תכה רעך" וחמור מזה שהיא אישתך עצם מעצמך!
הודעתי מראש שיהיה ארוך.
עימך הסליחה
לא אמרנו שמבחינתם זה נתפס כמעשה רע. שמהם מצופה לברוח ממנו מעצמם. (אולי יש מהמניעים שם שאכן כך, אבל לא זאת הנקודה.)
אמרנו שזאת פשוט תופעה רעה מציאותית - ואנחנו נלחמים בה.
אז למה אתה פועל בלהפחיד אותם?. למה לא תפעל בהסברה לבנות (אם הן דתיות - ואז יש סיבה שיקשיבו לך).
ותסתכל בכל השרשור, "בנות ישראל לא הפקר" , "ימ"ש" , "להטביע אותם" - החבר'ה פה לא מבינים את זה כמו שאתה מצייר. ועל זה טענתי.
ושוב - חינוך + ביקורת מחשבתית.
והם באמת עושים את זה בכישרון ומצליחים בזה.
אף אחד כבר לא יכול להישאר אדיש למציאות שזועקת מולנו.
אשרינו שיש אנשים שיוצאים ופועלים ומזיעים ומכתתים רגליים,
ולא מסתפקים רק בלייק בפייסבוק.
(כמובן שבזכות התמיכה והלייקים והרוח הגבית של הציבור
גם לאנשי המעשה יש מוטיבציה)
יש פורום לנו שנועד לזה.
לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.
ו...
בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++.
אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...
נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...
מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.
נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.
הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה
לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.
עלה 7000+
שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש
לעומת זאת.
אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת.
כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.
אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.
זה תלוי למה את משתמשת...
וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות
אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם
אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל
אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק
אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי
מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.
נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה..
שלך באופן שוטף
כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה? אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).
אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.
בטח לא 2 שקל..
במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.
נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע.
ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..
פ.א.מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.
הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.
סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?
לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.
הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה, כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר. ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.
לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃
מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?
לשם כך יש שיעורים ולימודים.
סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי
יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,
עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית
נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה
שתעביר אותו
או תתיימר לחנך איתו
בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.
זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.
ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.
בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)
בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.
וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה.
סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?
וככה גם מספר טוב.
כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.
אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי
אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות.
הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?
יהיה ברור אי פעם?
איך אחרים רואים את המקום שלכם?
זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?
רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂
אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש.
שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.
אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.
אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.
אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.
וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.
אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו.
יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.
היא הדרך, לא המטרה.
מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.
כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.
תוכלי לבאר את כוונתך?
ברור לי מאד
לעשות טוב לעצמי ולאחרים
ללמוד ולהשתפר מיום ליום
אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי
את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם
יעוד של כל מי שרוצה בזה
לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים
בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.
ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
ומוסיפים כמה שיכולים
לא מפחד לדבר בשם עצמו
וכנראה לא פותח פצלש
אבל היום אני כבר רק מפה כמעט
ולא כ"כ משתמש במקורי
היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו
לפני הרבה שנים
מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש
ארץ השוקולדאוי, עלית עלינו🙈
@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.
אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח
הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?
איזה צד עדיף.
זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.
יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.
השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.
קשה להכריע.
ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.
אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...
כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..
אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...
ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?
לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.
יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם