שרשור חדש
"ויחד יתרו על כל הטובה אשר עשה ה' לישראל-משה ר-

 אשר הצילו מיד מצרים" (יח,ט). רש"י: "ויחד יתרו – וישמח יתרו". לכאורה יש פה שבח מוחלט ליתרו, אלא שהספורנו קצת מצמצם את השבח הזה באומרו: "לא שמח על אבדן מצרים, כראוי למקנא לכבוד קונו כענין 'ישמח צדיק כי חזה נקם', אבל שמח על טובתם של ישראל כמרחם על דמעת העשוקים". כלומר, יתרו שמח רק על עצם הצלת ישראל – "אשר הצילו מיד מצרים", אבל הוא לא שמח על מפלת האויב המצרי והנקמה בו. נמצאנו למדים, שהשמחה הראויה לאחר ישועת ישראל היא לא רק על עצם ההצלה אלא אף על הנקמה במפלת האויב שהצר לו.

הטוב שבגויים השמח בצרת ישראל

רגש בריא זה של שמחה במפלת האויב, לומדים אנו ממקום נוסף. כאשר הקדוש-ברוך-הוא הביא על מצרים את מכת בכורות, הוא היכה "כל בכור בארץ מצרים מבכור פרעה היושב על כסאו עד בכור השבי אשר בבית הבור וכל בכור בהמה" (יב,כט).

וקשה, כיצד אפשר להצדיק עונש קולקטיבי זה הכולל אף את השבויים החפים מפשע? והרי גם האמרה "הטוב שבגויים הרוג בשעת מלחמה" (מכילתא בשלח, ירושלמי קידושין, מסכת סופרים ועוד) כגון שעבוד מצרים הנחשב שעת מלחמה, כדברי המהר"ל מפראג: "כמו שהיה במצרים, שהיו המצרים מצרים לישראל והורגים אותם – אין לך מלחמה גדולה מזו" (באר הגולה, באר שביעי) אינו שייך לכאורה בשבויים חפים מפשע?

שהרי לפי הדין הותר רק דמה של אותה אומה המצרה לישראל, כדברי בעל כנסת הגדולה על דין זה בשולחן ערוך (סימן תכה) האומר: "והנכון שבא להשמיענו, שאפילו זה הגוי אינו עושה מלחמה, עם זאת כיוון שכלל אומתו עושה עמנו מלחמה עם ישראל אחינו – מורידין (לבור, להריגה) ולא מעלין". ואם כן איך מוצדקת פגיעה בשבויים שאינם מאותה אומה, והם דווקא סובלים בעצמם מידי המצרים?!

בתשובה לשאלה זו טמון היסוד החשוב על מה מענישים את הגויים, כפי שמסביר המכילתא: "וכי שבויים מה חטאו?... ללמדך, שכל גזירות שהיה פרעה גוזר על ישראל היו השבויים שמחים בהם". אם אתה שמח איתם על צרת ישראל – אתה חלק מהם, ואם אתה חלק מהם מגיע לך בדיוק מה שמגיע לבכור פרעה! (אור הרעיון)

שבת שלום

יפה! הנה עוד כמה מקורות בענין:חסדי הים
"כשהקב"ה עושה דין ברשעים, באותו דין עצמו עושה חסד עם הצדיקים." (ריקאנטי שמות)

"אמר רבי אלעזר: הוא {הקב"ה} אינו שש אבל אחרים משיש"- על מפלתן של רשעים. (מגילה י:, סנהדרין לט

יעקב פתח את עיניו כשהוא היה כבר מת, ושמח כאשר שכרתו את ראשו של עשיו. (סוטה יג. )

"ללמדך שמשה מתאוה לראות בנקמת מדין קודם שימות, והיה מבקש מן הקב"ה שיראה בעיניו. על משה נאמר' ישמח צדיק כי חזה נקם'. (במדבר רבה פרשת מטות כב, ה, וכן במדרש תנחומא פרשת מטות)

כשמביאים שלמי שמחה על ישועה, צריך לכוון גם על מפלת הרשע. (רוקח בסידור תפילה)

"יש לנו מצוה לשמוח במפלתן של רשעים". (מרכבת המשנה אבות ד, יט)

הטעם בשמחה הוא נמצא בפסוק בתהילים אחרי 'ישמח צדיק', 'אך יש אלהים שופטים בארץ'. ר' צדוק מסביק בכמה מקומות, שהשמחה היא על התגלות ישרות דינו של ה', וביעור האויבים של ה' מהעולם.

"בנפול אויבך על תשמח", לא נאמר על גויים. (פרקי דר"א פרק מט, וכן במגילה טז.) ולא נאמר על רשע גמור (אליהו רבה פרשה י"ח)
שמעתי משו יפה על "ויחד"חיטהאחרונה

 (בעברית יש המון מילים לתאר שמחה כמו גילה,רינה,דיצה וכו' וגם חדווה (ויחד-חדווה 

ומדיוק של כל מילה יש משמעות אחרת לשמחה

המיוחד במילה חדווה שאותה לומדים מיתרו שזהו שילוב בין שמחה ולבין עצב ויראה, מעין שמחה מאופקת

 

מקום נוסף בתנ"ך בו מצויה המילה חדווה זה בספר נחמיה שמתואר ראש השנה, נחמיה אומר לעם "לכו אכלו משמנים ושתו ממתקים ושלחו מנות לאין נכון לו – כי קדוש היום לאדוננו ואל תעצבו – כי חדות ה' היא מעוזכם". 

הרבה נשאלת השאלה כיצד להתנהג בראש השנה יום שמחה או פחד, ואז נחמיה עונה לעם "חדוות ה' היא מעוזכם" תהיו בחדוה שמחה מאופקת , משולבת עם יראה . "גילו ברעדה". 

 

...וסליחה על חוסר הקשר לתקופת שבט

וגם על שלא קשור לדברים שהביאו מעלי

בוקר טוב!!בן של מלך
ב"ה
בוקר טוב ויום מאושר לכולנו
"יום שישי הגיע והוא בא בדיוק בזמן.. "
שנצליח לסיים את כל ההכנות לכבוד שבת קודש לפני הזמן!!
ושיהיה פשוט יום נפלא
בוקר טוב!יעל מהדרום
לק"י

לילה של שינה רצופה ב"ה!
עשה טוב למצב האף שלי..
בוקר טוב..אבי אחדאחרונה
אני בעד לבטל את הכריזה-משה ר-

באוטובוסים, זה אחד הדברים היותר חופרים שיש..

מ"ד המעפילים-השלווה

מ"ד המעפילים-השלווה

מ"ד המעפילים-השלווה

יורד מהאוטובוס-אופטלגין..

עשו לי כאב ראש אגד האלהמת

פטיש

אבל זה מה שהציל אותי כשישנתי באוטובוס...כתר הרימון

ככה אתה רוצה שלא ארד בתחנה??

אתה תשלים לי קורסים/מבחנים?

פטיש

 

שדרותי לדין!

חח מה עדיף, לפספס תחנה או כאב ראש?-משה ר-
מה השאלה, ברור שעדיףריבוזום

לפספס כאב ראש

תחשוב על העיווריםמופים

זה ממש ממש עוזר להם.

מישהו סיפר לי על עיוור חבר שלו שכל פעם שהנהג מכבה את זה הוא מסתבך נורא באוטובוסים.

 

תאמין לי שהחיים שלהם כבר כך קשים.

 

(ואני יודע אישית! אני שנה וחצי ראיתי 6/12 בעין אחת, וכלום בעין שניה, והסתבכתי לדעת איזה אוטובוס זה, וכל הזמן הייתי צריך לשאול אנשים

^^^דינה ל.
זו התקדמות ענקית בהנגשת הסביבה לבעלי מוגבלויות. לסבי העיוור היו ים סיפורים מנסיעותיו באוטובוסים פעם. המציאות היום מתקדמת לקראת האידיליה.

ומצדנו נדרש קצת אורך רוח, זה נכון.
למה רק עיוורים? אתה יודע כמה פעמים זה עזר ליאלמונית 0

במקומות שאני לא מכירה? או בלילה, כשלא רואים את המקום? וגם כשנרדמים..

בסך הכל זה ממש מועיל לאנושות..

(אבל גם מעט מעיק, אני מודה..)

האמת, לא חשבתי על זה, נו טוב נדבר איתם שלא יבטלו-משה ר-

זה עוזר מאוד למי שלא מכיר את האיזורריבוזום

אליו הוא נוסע, והוא גם מעופף (ולא מסתכל על התחנה שכתובה) או עיוור.

 

גם לי יצא לאחרונה לחשוב על הכריזה, כי היתה תקלה במערכת והאוטובוס הכריז על רחובות בעיר אחרת מזו שבה הוא נסע... נזכרתי אז באוטובוס שנסעתי בו פעם הרבה וסיים את מסלולו ליד בית עלמין, והכריזה המלנכולית משהו באותו קו היתה: "תחנה אחרונה - בית עלמין".

אוי ווי זמיר....כתר הרימון
כן! בעיקר על זהריבוזום

שעכשיו אני לא יכולה לערוך כדי להבהיר את הכוונה שלי בהודעה הקודמת שיצאה לא כל-כך הגיונית

אין ספק שזה עוזר, אבל למה להכריז 3 פעמים?-משה ר-

אני מרגיש כאילו אני יושב בתוך שעון מעורר לא בתוך אוטובוסעצבני

שלוש פעמים ברצף? האמת שלי זה לא מפריע אזריבוזום

אני לא שמה לב שמכריזים הרבה פעמים... אבל אם זה כך אתה צודק (למרות שכתר כבר ציינה שזה דווקא אמור לתפקד כשעון מעורר)

אבל לא אמרתי נודניקכתר הרימון
חחחשיר ידידת

הם גם טורחים להדליק את האור בכל תחנה אז יש גם אפקטים של תאורה וצליל צוחק

כשזה באוטובוס שאתה רגיל אליו- זה חופראושר תמידי
כשאתה נוסע פעם ראשונה בקו מסויים ולא מכיר שום דבר- זה ממש עוזר...
רק שבשביל זה צריך לדעת איך הם החליטו לקרוא לתחנהכתר הרימון
בד״כ הם אומרים את שם הרחוב.. לא?אושר תמידי
איזה רחוב, למשל?כתר הרימון

זה מימין או זה משמאל?

 

מכירה תחנה עם כמה שמות, לדוגמה.

ועוד תחנה שרשום שם אחד ומכריזים שם שני.

מעצבן כשהשם שכתוב \ מוכרז באוטובוס שונהריבוזום

מהשם שבמסלול הקו באתר האינטרנט של החברה!

והכי מעצבן זה שמעוותים את כל השמותיוני

הכי הצחיק אותי ״חוף לבנון״ כמו המדינה לבנון, אמריקאי שיושב לידי- ״לבנון מגיע עד כנרת? כמה נסיעה זה מהכנרת לקרית שמונה?״

 

 

"יקותיאל אדם, יקותיאל אדם, יקותיאל אדם"מאמע צאדיקה
דוידקה דוידקה דוידקהניל"ס
אוי כמה חבל שהפסיקו לעשות צחוק מעצמם ברכבת הקללה...
ככה אפשר להירדם- ולהגיע ליעדהלליש
חבל על הזמן..יטבתהאחרונה
ועוד יש לו קול של מורה להיסטוריה בן 78
שבא לך למות!
מי ביקש עוגת גבינה ?! אז אני הכנתי מראש !מיסטר דום
יפה..יעל מהדרוםאחרונה
כן כן, אני ער!!!שמואלג
ומחר יש לי מבחן, ולכן אני קם ב6.
ואני סחוט מעייפות.
ומקווה לישון מחר.
ומקווה שיתנו לי לגשת אליו.
ומקווה שהיוצרים שלו לא היו טיפשים לשים שאלות חסרות כל הגיון אנושי...
לילה טוב!‎כתר הרימון
לילה טוב!בן של מלך
ב"ה
הולך לישון..
אף אחד לא ערb.n
ששש... אני..חליל הרועים
ער בהחלטעץ נטוע
אחרי על האש (:
שכםי. נחמיה
ער חוזר מסיור בתל שכם.

לא יכולנו להכנס ליוסף
אשריך צדיק! הרב אלקלעאי כותב שמ'שכם'חסדי הים
תתחיל הגאולה, כמו שבכניסה של יהושע לארץ ישר הלכו לשכם לכרות שם את הברית.
יש גם רמז יפה ועמוק בפרשה לרעיון של הרב אלקלעאיחסדי היםאחרונה
שכתוב בעשרת הדברות:
'אל קנא פקד'- הגימטריא של זה עולה ו' 'שכם'.

הזוהר מאריך שעם אות ו' משם הוי"ה, ה' יתנקם מהגוים ויושיע את עם ישראל.

יוצא שרמוז בפסוק שכאשר ה' יהיה אל קנא ויקום לפקוד את הגויים על חטאותיהם, הוא יתחיל משכם.
יצא לכם לעשות פרצופים במראה כשאתם מצחצחים שיניים?יוני

מי ער?  

איפה החת"ס של הפורום?ריבוזום

^ ליד הגר"א פינת ה "קצות" [לריבוזום]נפש חיה.

עכשיו חוקיריבוזום

ערה

וואו.... מלא פעמיםבועית מחשבה

בס"ד ובהשתדלותי

 

אני אפילו לא עייפה....

לא נראה לי..יעל מהדרום
לק"י

ואני ערה! במיטה...מותשת.
לא כ"כa-a-a

אני ער, כרגיל,עד 7 בבוקר.. (עבודה)

 

והתובנה שלי מהיום: מסתבר שאם מאד מאד רוצים, אז אפשר להצליח ללמוד גם מול המחשב.

 

וגם,שאם מישהו ממש מעוניין לדעת מהי תאוריית ההתניה האופרנטית,אני ידע להסביר לו מה זה..

חחחחחדניאל55

עוד תובנה.

 

 

אתה מצחיק מהמצופה

כבר סיכמנו פעם קודמת,a-a-a

שזה לא שאני מצחיק.

זו השעה

אני כל הזמן לומד מול מחשבמופים

אני כמעט אף פעם לא פותח ספר ממשי

(מלבד בשבת...)

תדע שמתרגלים, ואפילו מתנדנדים ליד המחשב...

לא ט'

לך לישון כבר!!

 

שואל שאלות מוזרות באמצע הלילה ישן

 

פרצופים? יש לי רק פרצוף אחד...ת.מ.

יש פה מישהו דו או תלת (וכו') פרצופי? שיראה את פניו!!!

ואני ערה מסתבר ואני מחורפנת קלות ואני מדברת שטויות וחופרת בכל מקום אפשרי בערך...

ולא ברור למה אני עושה את זה לעצמי!!! היא סופסוף ישנה אז למה אני לא לומדת ממנה???? (אולי כי אני עושה עכשיו את מה שהיא עשתה קודם ולא נרדמת למרות העייפות? לפחות אני לא צורחת בגלל זה ורק )

עוד פרצופים?יוני
אם כבר מדברים על פרצופים...ת.מ.

הקטנטונת שלי התחילה בזמן האחרון לנסות לשלוח נשיקות וזה פשוט קורע לראות את כל הפה שלה מתעוות כשהיא מנסה להוציא קול של נשיקה... (אולי עכשיו הנשיקות שלה בלחי היו קצת פחות רטובות?)

לא..יטבתהאחרונה
ערה
אז מה אתם עושים בד"כ בט"ו בשבט?לבי ובשרי

כי אצלנו לא עושים כלום

 

סתם, זה באמת מבאס.

אוכלים פירות...ריבוזום

^^^ גם אצלנועוגי פלצת


אוף. גם אצלנו..כמו מי?

אפאטי

בואו נעשה סדר טו בשבט וירטואלי

מי עורך הסדר?

 

ערב שירהיטבתה
וסעודת ט"ו בשבט
מזמינים את כל המשפחה המורחבת..וזכני לגדל
עושים סדר טו בשבט.עם כל הברכות..
סעודה טובה..והרבה דברי תורה.
אצלינו ב"ה זה ממש חג..
אני תקווה שזה לא קשור ל"כמו מי" כי הבנים יצתרכוי. נחמיה
לצאת.



רציתי להוסיף אבל השנינות היתה לפורום השני.
אנחנו נשיר בשקט...כמו מי?
מפגש משפחתי מורחב אצל סבתאהרועה
אוכלים וזה..
נזכר בקדושת א"י- אוכל פירות משבעת המיניםחסדי הים
זה אמור להיות משורשר לשאלה שלי על שינה, נכון?ריבוזום

תודה על המידע

נכון טעיתי-ערכתי. אעתיק לשם.חסדי הים
לאו דווקא בט"ו אלא בד"כ בשבת הסמוכה אליונפשי תערוג

אבל מין סדר ט"ו בשבט 

השכנים ההורסים שלנו עושים מדורהיטבתה
בזמן שכולם נוטעים עצים הם שורפים אותם... רק הם מסוגלים!
חחח באמת יש מלא עצים לשריפה מכל הנזקים של השלג...שיר ידידת

לא באזור שלנו יטבתה
הולכים עם חברה לחפש פירותנועם ה
במחיר סביר לסטודנטים.

הכל מטורקיה
מסתבר שהמשפחה החליטה לזרוםלבי ובשרי

ולנשנש קצת פירות

 

פעם ראשונה שטעמתי חרובים-לא להיט, אבל אין טעמו כריחו. (בהתחלה בכלל לא הבנתי איזה חלק בהם אמורים לאכול... )

 

מחכה לו-מוזמנת בכיף לקפוץ ;)

הלוואינקודה טובה
אבל אני באמצע לסדר את החדר
אחותי היקרה עושה סדר טו בשבט אחד השווים!! b.n
יום נישואים של אבא ואמא תמיד חוגגיםחיה וקיימת

^ גם אצלנומשה

אצלנו עשינו סדר טו בשבטעוגת גבינה.

אח שלי ואישתו באו.

אכלנו פירות יבשים ומיובשים.

שרנו שירים, קצת קראנו מה כל דבר אומר.

אבל סיימנו די מהר.

 

 

(עבודות עבודות עבודות)

אוכלים פירותהתנערי מעפר
בשנים האחרונות כבר לא עושים משהו מיוחד כי הבית דיי התרוקן...
סעודת ט"ו בשבט..יעל מהדרום
אכלתי סנדוויץ עם טונהיוני
חחחחחחחח אתה שובר שיאים חחחחדניאל55
וחבשת טורבן, וניגנת בטובה?ריבוזום

או אם ניצמד לבנאלי, עשית פיתוח לטור?

עברית יש?יוני

פה ישראל! מדבר עברית!

ט"ונה זה קצת לכבוד ט"ו בשבט...ריבוזום

או טנא עם פירות...שיר ידידת
אבל זה לא בשורוק!ריבוזום


לעומת זאת, אפשר לאכולריבוזום

מכל טוב הארץ

|אסימון| |לא יורד| |פלורוסנט| הבנתי!יוניאחרונה
אז.יטבתה
זהו אני עושה הסבה בלי נדר!!
עכשיו צריך לחשוב למה...

|מתוסכל| |מיואש|
שתיגמר השנה הזאת כבר!!!!
למה?? מה קרה??נפשי תערוג
בעיקרון זה תובנה מאתמוליטבתה
אבל רק היום הפנמתי..
יטבתה,יש לי רעיון בשבילךבת-שבע77

הוא יכול לפתור לשתינו עוד בעיה קטנהקורץ

 

אבל אם להיות רצינית לרגע,מבאסעצוב

נקווה שבעז"ה תבחרי במשהו טוב

נשיקה

מה, זה ברצינות?ריבוזום

אם כן, אז זו תחושה מבאסת, אבל אולי ינחם אותך (יטבתה, שורשר לבת-שבע כי ממנה הבנתי שזו הודעה רצינית) לשמוע על עוד אנשים שהחליפו ועברו בין תחומים. אני מכירה הרבה כאלה (וגם אני במובנים מסוימים). אם זה סתם נאכס ולא באמת - מקווה שהכל ישתפר בקרוב. אם זו החלטה אמיתית - שתהיה בחירה מוצלחת, משהו שתהני ממנו, יתן לך סיפוק, תועילי ותצליחי בו

^^^^^^^^שוברת גלים

לגמרי,

מניסיון.

 

ויוטבי, דברי איתי כשאת פה!!

 

איזה רעיון??יטבתה
ותודה למבינים....
אני באמת שוקלת את זה; למרות שאם הייתם שואלים אותי לפני חצי שנה הייתי צוחקת ואומרת שבחיים לא!
טוב, אני מוטה...אבל לדעתיותן טל

לעניות דעתי ליתר דיוק - לא כדאי לך... כי נכון, כעת קשה ויש מקום אחד שלא מתאים לך -אבל את לא מבינה כמה זה מספק וכמה מקומות טובים ומדהימים יש!!! בהבטחה לגמריי!!!

 

זה העיסוק שבו הכוחות מתחדשים כל פעם בזכות הלקוחות המרוצים, בעז"ה

 

כמובן שהסבה תמיד ניתן לעשות, אבל תחשבי על זה טוב טוב - זה יהיה כל כך חבל, עם ישראל יפסיד מישהי כמוך בתחום...

 

ואם השנה ספציפית לא טוב לך - אז את יכולה לעבור למקום אחר אולי? אפילו הייתי מציע לך מקום מסויים אם זה היה רלוונטי .

כן זה המקוםיטבתה
אבל זה גמר עליי...
ואי אפשר לעבור, התחייבתי עד סופ"ש
וזה הסטאז' שלי.
אז אל תתני לו להרוס לך את החיים! ותן טל

כי זה באמת אחד ה-דברים... את צריכה להיות שמחה וגאה בעצמך על המקצוע שבחרת. ואני יודע שאת לא מצטערת עליו. (בשקט בשקט אגיד שלדעתי ז-ה הרגע הקריטי והקשה ביותר בחינוך, בניגוד למה שחושבים שגיל ההתבגרות הוא הקריטי ביותר. בשלב בו אתה יכול לעצב את הפלסטלינה - זה המקצוע הכי מסוכן אבל הכי חשוב מצד שני... )

 

אל תתני לגן אחד להרוס לך מקצוע שלם. באמת התחייבת לשנה שלמה ואת לא יכולה לשבור את הכלים? אם אי אפשר - אז נסי בכל זאת בחריקת שיניים לראות כמה שיותר דברים טובים בגן, נסי לעבור את שארית הזמן הכי בשפיות שאפשר ותזכירי לעצמך כל הזמן שלא ז-ה מה שיהיה לך בהמשך המקצוע...

 

ב"הצלחה, המון המון!!!

לפעמים,הללישאחרונה

צריך באמת לעשות הסבה.

 

אבל לפעמים- צריך לעשות הסבת מקום

 

הגיוני מאוד שחינוך זה תחום שאת יכולה לצמוח ולהצמיח בו,

 

פשוט במתכונת שונה...

 

זה תחום כל כך רחב,

 

וההנאה /סבל תלויים בכל מיני גורמים.

 

השנה של הסטאז'- היא תמיד הכי קשה.

 

לשנות מקום- יכול לשנות את התחושה שלך באופן מפתיע (מניסיון).

 

בהצלחה

הבהרה!! יטבתה
לגננות שפנו אליי ומי שחשב זה לא בגלל המקצוע עצמו,
כי באמת גננת זאת עבודת קודש שגורמת לסיפוק.
אמנם יש קשיים בדרך ואני לא מתכחשת אליהם.
הבעיה אצלי זה הגן הספציפי בו אני עובדת ועל זה התובנות, הכעס והיאוש.
בעז"ה אני כולי תקווה לעבור את השנה במהירות ובשלום ולעבור לגן אחר בו אוכל לתת מעצמי את המירב.
זהו.
היו ברוכים!
ותודה לה' שנתן לי לשוחח עם האישה הנהדרת ביותר שעזרה לי לעשות סדר בראש!!
מבינה אותך..המקצוע שלנו לא קליעל מהדרום
טוב, אנשים! אני מעניקה פרס למי ש-יעל מהדרום
לק"י

מוצא את הנוסחא להפסיק צינון שהתחיל!

בעסה עם זה..זה מתחיל ואתה לא יודע איך ומתי זה יגמר :-I
אם למישהו פה יש הצעה איך לעצור את הצינון הזה- אני אשמח!

ט"ו בשבט שמח ופורח!!
אני פחות או יותרחרדי מקורי
מצונן מלידה

הדבר שהכי עזר לי זה דבר שקוראים לו "חיזוקית"
נמכר בבתי מרקחת ללא צורך במרשם


רפואה שלמה
די גמני... אולי ננסה אתזהאושר תמידי
צינון כזה נובע מרגישות למשהוטאבולה ראסה
אחי היה כזה עד גיל מאוחר.ביום שהפסיק לאכול חלבי זה השתפר עד שעבר
(היום הוא מעדיף להיות מצונן ןלאכול חלבי )
גם לי אמרו שזה נובעחרדי מקורי
מרגישות לחלב אבל זה עזר לי רק קצת כשהפסקתי לאכול מוצרי חלב
זה יכול להיות רגישות לכל דבר אחראלמונית 0

ויש אנשים שמצטננים מרוח וקור, ואז זה גם כל השנה- בחורף מהרוחות ובקיץ מהמזגן...

אמרו לי שתה עם מקל קינמון.כתר הרימון
מוזמנת לבוא לקחת
את מציעה לי תה עם קינמון או רק מקל קינמון? יעל מהדרוםאחרונה
בקטנה..אלעד

עד החתונה זה יעבור

אמן!יעל מהדרום
לק"י

זה בהחלט נשמע מלחיץ להיות מצונן בחתונה..
מוצרי חלב הם רק חלק מהמשוואהבקצרה
הם בעייתיים לדברים נוספים, אני הפסקתי לצרוך אותם לפני שלוש שנים, המצב השתפר.
גם תפוחי אדמה עושים רע לנזלת, עדיף לאכול בטטה או להמנע בכלל.
חיזוקית עוזרת באופן כללי לא להיות חולה, אני אישית משתמש.
חולצה חמה וגרביים עבים.
אה! שמיכה טובה, חדר נעים לישון בו, אבל להשאיר פתח לאוויר, אחרת באה שפעת.

בברכת בריאות קולקטיבית...
אחרי כל שרשורי הבכי בלנ"ועוגי פלצת

כבר הגעתי למסקנה שהמזור האולטימטיבי לכל

בעיה בגוף ובנפש היא פשוט לבכות

 

אז אולי תמליצו לי על איזה סרט ממש מרגש...

היי יעל!! הנה המרשם:דניאל55

לשתות בבוקר מיץ מלימון שלם בתוך מים חמים. ב2 כוסות מים. בכא מהן חצי כפית דבש לא מחומם (מוצק).

וגם בלי דבש זה טוב.

לשתות 3 ליטר מים!!! ביום.

להפחית מוצרי חלב כולל קפה.

להפסיק לגמרי עם המשקאות הממותקים ובצק עלים (עד שתתרפאי)

אמבטיות חמות!!

מיץ תפוזים שאת סחטת

פלפל אדום בכמויות

 

והכי הכי חשוב!! את מתיחה מים בסיר בינוני עם 2 כפות מלח עבה.

כשהמים רותחים לנשום את המים ולכסות את הראש עם הסיר במגבת. (זא שתנשמי את האדים לגמרי בלי שהם יברחו לצדדים וכמובן לכבות את האש)

 

לטפטף מי מלח לאף

 

את עושה את כל זה יומיים פעמיים בכל יום

את בריאה. עלי. בעזרת ה׳

 

 

מה הפרססס????

זה ^^^ נשמע מפנק, רק מי שמצונן יכול? עוגי פלצת
בתכלסדניאל55
עבר עריכה על ידי דניאל55 בתאריך ט"ו בשבט תשע"ד 14:32

זה בריא לכולם בחורף

 

אז גמאתה מוזמן לחגיגה

 

 

ועוד דברים ששכחתי.

אם יש לכם מכשיר אדים בבית, תישני עם מכשיר אדים דלוק (שעון שבת שעה כן שעה לא) ועם טיפה זרימת אויר.

במכשיר אדים שימי תמצית או שמן אקליפטוס

אפשר גם לשים טיפות שמו אקליפטוס על הכרית (קונים בבבית מרקחת)

 

ואם את בקרבת עץ אקליפטוס, אז תקטפי עלים (או אחד התלמידים שלך )

ושימי אותם בסיר הנל.... עם האדי מים.

 

את העודף בריאות שיצא לך מכל הסשן הנל.... תתני לי!!

ומי שנמאס לו לגמרי,שום וחניכה

יכול להכניס את ראשו לסיר, וזהו.

וואי תודה! חברהיעל מהדרום
לק"י

נחשוב על פרס
בימים הכי חולים- לצאת החוצה לטיילבקטנה
לא מאמינה בלחנוק עצמנו בפוכים וטישו.
בקבוק מים ולשמש. רק טוב.
ואפשר לשתות פשוט מים חמים בלי כלום.
שמנים ארומטיםמושיקו

איך שאיך שקראים להם - יש תרכובת מסויימת שלוקחים אותה 6 פעמים בהפרש של רבע שעה והצינון חולף..

או לישון עם צעיף מתחת לפוך זה גם מעלים את הצינון בן לילה

 

 

איזה פרס?פייגליניזית

כי יש כדורים נגד צינון, (ליום ולילה) והם מועילים פלאים!

תודה חברים ננסה בלנ"ד..יעל מהדרום
לק"י

לפחות חלק מהעצות.
נראה לי שמה שהכי יעזור לי יהיה לחמם את עצמי ולישון לישון לישון..מזל שמחר שישי ואז שבת..

או תשתי תה...מאמע צאדיקה

תה הודי 

חם, טעים לכולם 

 

מצרכי המתכון ל-4 אנשים:
2 כוסות מים מסוננים או מינרלים
4 כפות עלי תה שחור
4כפות דבש 
1/2 כפית תמצית וניל  
1 מקל קינמון
5 מסמרי ציפורן 
1-2 תרמילי הל
1-2 סנטימטר שורש ג'ינג'ר מגורד
מעט אגוז מוסקט מגורד
1-2 כוסות חלב דל שומן, אפשר גם סויה (אני וויתרתי על זה...) 

 

הכנת המתכון:
בסיר מרתיחים מים, מוסיפים  את יתר המצרכים פרט לחלב , מכסים ומבשלים 5 דקות על להבה נמוכה.

יוצקים את החלב, מביאים שוב לרתיחה ומסננים דרך מסננת צפופה או בד. זהו התה מוכן!

הרבה זמן לא העליתי לפה...פאי תותים ! מיסטר דום
יטבתה
לקחתם ברצינות את האיומים לא להעלות תמונות של אוכל..
זה נראה טעים חבלז...
שמעו הצלחתם להפחיד..מיסטר דום
לבי ובשרי

וואווו!!

מדהים

יפה!! נראה טעיםשיר ידידת
איפה אמרו שהסדר ט"ו בשבט? (מגיע בריצה) י. נחמיה
בוא אצלי בבית חפלהה...יש שני סוגי פאימיסטר דום

ביסקוטים וכמה קישים...

אתה צריך את הכתובת שלנו?מאמע צאדיקה
ת'אמת שאני מחפש איזה גוי למכור לו את הפאיםמיסטר דום

כי לא כל כך בדקתי את הפירות יבשים...ותותים זה בעייתי ! 

באסה...תותים זה סופר בעייתי...ותן טל

עד כדי שיש אנשים שנמנעים לחלוטין מאכילתם...

 

לעניות דעתי תעשה שאלת רב..

עשיתי...והוא אסר לאכול. אני לא אוכל ומחפש למי..מיסטר דום

למכור !!! כל פאי 85 שקל

בשביל זה יש ערבים ופיליפינים בארץ ותן טל

(תכל'ס לפיליפינים אתה יכול למכור גם גופת חתול שהיה בחצר שלך - גם את זה הם יאכלו )

אני יודע ומתבאס בשקט....מיסטר דום
יש לך מישהו שרוצה פאי פירות ופאי תותים??
הי הי! אני יודע בוודאות שמתחילת השנה הנגיעותאלעד

ירדה פלאים!

מתוך אתר כושרות:

http://www.kosharot.co.il/show_hadracha.asp?id=42031

מכונות של מלחמה זה עוד יותר בעייתי. עדיף תותים.מישהו10
אפשר גם?? |מבוייש|דניאל55

תודה מיסטר!!

 

הנה לכם כדורי שוקולד, בורא פרי העץ. מוקדש ל....

ועוד.... אה כמובן ששניהם ללא סוכר!!דניאל55

פצפוצי אורז...

 

וואי אני ממש אוהב את זה...מיסטר דום
אני מחפש גם מתכון מוצלח לזה...
באישי בכיףדניאל55
יקירתי!שרבוב
איזה כיף שמעלים לכאן תמונות של אוכל בריא!!
נחזקת את ידיך!

מתכונים אלי דחווווף
חחח הכדורי שוקולדדניאל55

ה ם של שירלי בר... תעשי ביוטיוב כדורי שוקולד שירלי בר...

 

עשיתי כמות כפולה. קל, בריא וטעייםםם.

 

 

השני, סבבה. בלנד אולי כשניפגש חחח

אה וגםש ניהם ללא גלוטןדניאל55

ללא ממתיקים מלאכותיים ללא ביצים, ללא מרגרינה או חמאה, ללא בוטנים.

וזה טעים?טופי תות
מאוד!! יותר מידידניאל55
יייואו..פייגליניזית

הרבה זמן לא ראיתי דבר כזה...

מצטרף לחגיגה-אלעד

עוגת יומולדת של סבא וסבתא שליט"א:

אין אין איןחרדי מקורי
חגיגה
בלי בלי בלי בלי............. ^^^^^^^
חגיגה וירטואלית-חסדי הים
נכון שכתוב בקהלת "טוב מראה עיניים מהלך נפש". אבל זה צריך להגיע לידי 'מהלך נפש'!
הגמ' ביומא (עד: ) אכן דורשת את הפסוקשום וחניכה

.לעניין אכילה - שחלק בלתי נפרד מהשביעה היא החווייה הויזואלית

חחח אכן התכוונתי לשם. רק רציתי להגידחסדי הים
שלהגיע להנאה מירבית, לא מספק רק לראות, צריך גם לאכול בפועל.

דרך אגב ב'פסיקתא זוטרתא', וב'שכל טוב', מביאים את היסוד הזה, שראיית האוכל מוסיפה לתענוג והשביעה, כטעם לנר בסעודה בליל שבת.

יוצא מהמדרש, שהנר בסעודת ליל שבת, הוא לא רק תענוג חיצוני, אלא תענוג בעצם האכילה.

מה שמצחיק, שסופסוף הפסוק מסתיים 'גם זה הבל ורעות רוח'. כנראה אם לא מכוונים את התענוג בראייה ובאכילה למטרות הנכונות.

מי הכין??מיסטר דום
בת מלך שליאלעד

אלא מה? אוהב

 

אבל את הפרח למעלה אני שמתי

אין על אשתך! כפרה עליה.כתר הרימון
+1מאמע צאדיקה

טיפ: כשהעוגה כבר על המגש, ורוצים למרוח מעליה קרם - בלי ששולי המגש עצמו יתלכלכו בקרם- 

מה עושים ?

חותכים נייר אפיה לרצועות דקות - ומשחילים בעדינות בין העוגה למגש 

מצפים בקרם

ומוציאים את הרצועות נייר- וכל מה שנזל נשאר עליהם- והמגש נקי!! 

טטאם! 

המלאכה נקראת על שם גומרהיוניאחרונה
אפשר לבוא לאחל מזל טוב? יטבתה
ובכן...ריבוזום

אישיות!

אכן דמות מאוד מעניינתריבוזום

גם שימש כווזיר, וכתב שירה.

 

לגבי הרמז שלא רמז - התכוונתי לשורה הבאה בויקי:

הצטיין כקליגרף מופלג בכתב הערבי. (...) בצעירותו עסק בכתיבת ספרים, ואף פתח מכון לכתיבת ספרי קודש - עקב גודל הבקשות.

אני ער!! נפשי תערוג
אולי זה טוב...מאמע צאדיקה

מי יודע מה המג'נונים האילו עלולים לעשות... עדיף לא לנסות לעצבן אותם.... 

מי כאן בקיא בכתבי אפרים קישון זי"ע?אלעד

אני צריך מראה מקום מסוים..

אני אולי יכולה לעזורניל"ס

הגאון אפרים קישון זי"ע

בעל המחבר שו"ת תבן לאפרים ונוספיםעוגי פלצת
תשאל. נראה מה אפשר לעשות.real story
ובכן,אלעד

הוא כתב בזמנו מערכון המתאר חולה שדרש ברופאים,

כאשר כל תרופה או טיפול שהוא קבל גרמה נזק ותופעת לוואי אחרת, שהצריכה תרופה נוספת או חלופית.

בסופו של דבר החולה מת, ועל קברו כתבו ש"הרופאים נלחמו על חייו".

 

ידוע? מוכר?

אולי טעיתי ולא הוא כתב את זה?

נשמע קישוני, לא מוכר לי...ניל"ס

כשלתיעצובהמום

לא מוכר לי. סוריreal story
יש קטע שזה מזכיר לי (לא מערכון)ריבוזום

אתה בטוח מתכוון למערכון?

 

(ויש מערכון קצר שזכור לי שנמצא באחד מהספרים בבית שהוא על בית חולים, אבל נראה לי על שביתה או משהו אחר.)

 

אחפש.

תודה!אלעד

כל קצה חוט יעזור..

טוב, אז יש מערכון בשם "דרוש חולה"ריבוזום

וזה דווקא לא על שביתה, אלא מקום ששלחו אליו מדיי רופאים והם הולכים בטל, וצריכה להגיע ביקורת ממשרד הבריאות, אז הם מחפשים שמישהו יהיה חולה (עוברי אורח תמימים \ רופאים \ המבקר של משרד הבריאות.. משהו כזה)

 

יש קטע קצר בשם "רפואה שלמה" (עמוד וקצת) בספר "פרטאצ'יה ללא הפסקה" - שזה נשמע ממש מה שתיארת, אבל זה לא מערכון אלא קטע קצר.

זה נגמר כך:ריבוזום

"בלווייתי השתתפו המון מעריצים וגם סתם סקרנים. הרב ציין בנאום ההספד, שהרופאים נאבקו מאבק עיקש וממושך להצלת גופי התשוש, אך יד החוליים הממאירים היתה על העליונה.

רק בגיהנום עלה בדעתי שאת התנוך שלי עקץ יתוש." (בתחילת הקטע בגלל העקיצה הוא הולך לרופא)

זה בדיוק זה!אלעד

אני חושב..

 

אולי תעלי בשביל כולנו? פינת ד"ת השבועי, משו?מאמע צאדיקהאחרונה
מצלצל מוכר.. הגיוני ששלו... לא יודעת יותר מזה...ת.מ.
מכירים את זה-משה ר-
שאתם בודקים עבודה, נניח משהו שלמדתם ואז אומרים לכם שדרוש אדם עם ניסיון וכך בעוד ועוד עבודות שבודקים צריכים אדם עם נסיון...
ואני שואל מאיפה לכל הרוחות יהיה לי נסיון אם אף מקום לא מוכן לקבל אדם ללא נסיון??
תודה רבה לכולם על העצות הטובות-משה ר-

ולאלה שהציעו לעזור בפועל, אתם צדיקיםדוס

תובנהאריק מהדרום
גם מרחק של 300 מטר, אם אתם צריכים לעשות אותם עם דלי של 18 ליטר צבע, עדיף שתעשו אותם עם רכב.
תודה!ריבוזוםאחרונה

אם היום לקחתי טרמפעוגת גבינה.

עם המרצה שלי והיא שאלה אותי למה בחרתי במקצוע הזה ספציפי,

ובכללי היא חושבת שזה מקצוע מאוד קשה ואינטנסיבי ובסופו של דבר לא מתגמל מבחינה כספית בטח ובטח שבהתחלה.

 

אני אמורה לברוח ??

 

 

 

אם ככה המרצה משווקת את המקצוע, מה אני אמורה לחשוב??

דרך נפלאה לסיים איתה את הסמסטר

שהיא מפחדת מתחרות ולכן משתקעת בהוראה הרועה
שהיא רק דואגת שלא יהיה הצפה שבשוק העבודהנפשי תערוג

ושישאר לה תמיד עבודה

 

 

אז את לומדת או הוראה או ביולוגיה. הקולה טובה

לכל אחד בנפרד- יש שוק עבודה זוועתי, לא מתגמל ומוצף.

 

אבל אם מצרפים אותם ביחד (כלומר להיות מורה לביולוגיה) אז דווקא יש ביקוש. (אם כי לא תגמול ראוי, כמו כל מורה..)

לפעמים אני חושבת לפרוש להוראה....עוגת גבינה.
הלימודים נשמעים לי הרבה יותר קלים ממה שאני לומדת...
דורשים פחות שעות השקעה על כל פרוייקט ופרוייקט.

ומצד שני.
אני אוהבת כ"כ את מה שאני לומדת
קל בלימודים קשה בקרב!נפשי תערוג
^^^^מה שהוא אמר..יטבתה
ואני בדיוק שוקלת לפרוש מהוראה לעיצוב פנים וכדומה.
אולי נשפיע אחת על השניה?
לא תודה! אני נשארת במקצוע שלי עוגת גבינה.
ב"ה יטבתהאחרונה
זה מקצוע קשה, ללא ספק...משה

זה אחלה מקצועיוני

ואם את אוהבת אותו אל תוותרי כי זה אולי קשה בהתחלה אבל את תרגישי מלכת העולם כל פעם שתעברי ליד פרויקט שלך גמור ובנוי 

חברים, זה שווה קריאה..אברי
הייתי חייב, הועבר מנוג"ה.


נכון, זה מתחיל כמו פעולת בני עקיבא טיפוסית, וממשיך בסערה למחוזות של 'תורת החיים' והרב חגי לונדין מישיבת שדרות (2 רבנים שזכיתי ללמוד אצלם!)
אני ממש מצטער על העריכה עשיתי העתק הדבק....





מהי הדרך הנכונה: חינוך חילוני, דתי, חרדי ?מאת רב ביה"ס יורם כהן אורלפניכם מספר קטעים בנוגע לדרך החיים שלנו.כל אחד בתגובה לחברו.נכתבו ע"י: אורי אורבך, חיים ולדר, הלל מרצבך.הרב חגי לונדין ואנכי.מעניין מאוד, מומלץ כבסיס לשיחה או דיון למורים או תלמידי חט"ע !בשבחי החינוך הדתי לאומי- אורי אורבך הוא צעיר בן 24, חרדי מלידה , גר בירושלים.העולם האסוציאציות שלו לא משחקים שום תפקיד הביטלס, שלום חנוך, עמוס עוז, "מבית אלפא עד נהלל", חיים יבין, פרס נובל, כ"ט בנובמבר, הבימה, הפקולטה לחקלאות, חנה סנש, קידה שעירה, חייקה גרוסמן, ריטה ורמי. הוא שמע מילה פה מילה שם, אבל הוא לא ממש מבחין בין ידיעות למעריב. עיתון הארץ או מקור ראשון מעולם לא ראה, בטח לא קנה. הוא לא זוכר שמות של חמישה רמטכ"לים, לא תקבלו תשובה אם תשאלו אותו מי אלה התרנגולים, ומה זה משפט קונסטיטוציוני. הוא יודע מילים בודדות באנגלית, וכלום במתמטיקה, רק חיבור חיסור כפל וחילוק. פיזיקה וכימיה מחוץ לתחום, ספרות עברית מעולם לא קרא, וכנראה גם לא יקרא, ספרות יפה, שירה עברית, ספר חדש בהוצאת עם עובד. המחקר החדש באוניברסיטה על מגדר וזהות לא יובא לידיעתו, גם לא התצוגה החדשה בגלרית עמליה ארבל. הדיון על חופש הדיבור, ועל מדיניות הרווחה במשנה הסוציאל-דמוקרטית לעולם לא יחצה את המסננת שלו. אולי הוא שמע משהו מהמושגים הללו באקראי, אבל אף אחד מהמינוחים, השמות, הטעמים, הספרים והנושאים הללו לא מדבר אליו. אף אחת מהמילים: אום-כולתום, חשבון דיפרנציאלי, יחידה 669 ואדמונדו דה-אמיצ'יס לא מוכרת לו. בלוטות האקטואליה והנוסטלגיה שלו לא ינועו לחלוטין למשמע התיבות: גיורא שפיגל, טלעד, אהרון אפלפלד, יובנטוס, חנוך לוין, דגניההוא חרדי ואין לו מושג!הוא צעיר בן 24, חילוני מלידה, גר בירושלים.בעולם האסוציאציות שלו לא משחקים שום תפקיד חסידי קרלין, הסטייפלר, החזון איש והרב כהנמן וישיבת פונוביץ'. "תהא השעה הזאת שעת רחמים", קידוש השם, זצוק"ל, איצקוביץ, חוג חת"ם סופר, ישיבת המתמידים, השיעור השבועי ו"עלה קטן". הוא שמע משהו פה ושם, אבל הוא לא מבדיל בין המודיע ליתד נאמן. שבעון חרדי מעולם לא נפל לידיו והוא לא מכיר שמות של שלושה גדולי תורה. לא תקבלו תשובה אם תשאלו אותו מה זה "תוספות", ומי זה הרבי מסאטמר. הוא יודע מילים בודדות בארמית: רחמנא ליצלן ואדרבה, אבל לא מבין כתב רש"י. חומש הוא קורא בשגיאות נוראיות, הוא לא ידוע על קיומם של הריטב"א והמהרש"א, תוספות יום טוב, וקידוש לבנה. הוא ניזון ממקורות רבים, אבל מעולם לא שמע ויכוח על דין גרמא, ועל שלוחו של אדם כמותו. לא פתח את הספר שמירת שבת כהלכתה, אין בעברית שלו "מַחְשוֹבֶה" ו"מה הפשט?", הגבהה וגלילה. זעקת היתומים וביטול תורה. הוא לא מבדיל בין ראשונים ואחרונים. אף אחד מהמושגים כלי שלישי, המשגיח, האדמו"ר הזקן, כּוֹ'לֶל ערב והופרשו תרומות ומעשרות לא חדר למקורות המידע שלו. "שיר המעלות ממעמקים קראתיך ה'" לא עושה לו את זה, לא מתרגש מ"אבינו מלכנו חננו ועננו", ואינו מגיב לזימון בעשרה, צאן קדושים, שמירת הלשון, ורבנו בחיי.הוא חילוני ואין לו מושג!הגיב על זה חיים ולדר, סופר חרדי:בשבח החינוך החרדי- חיים ולדרבמאמרו המרתק של אורי אורבך חלה לדעתי השמטה. הוא התייחס למושגים של צעיר חרדי ושל חילוני ושכח משום מה את מושגי הצעיר הדתי לאומי. מכיוון שאורי אורבך הוא ידיד, מצאתי לנכון להשלים את החסר.הוא צעיר בן 24, מזרוחניק, וגר בירושלים.בעולם האסוציאציות שלו משמשים בערבוביה: הביטלס' עם חסידי ברסלב, עמוס עוז והרמח"ל, הבימה ומרכז הרב, חנה סנש וחנה ושבעת בניה, ידיעות והצופה. הוא זוכר שמות של חמישה ראשונים ושל חמישה רמטכ"לים, אבל דווקא אצל החמישה האחרונים נוצצות לו העיניים. הוא קורא ספרות עברית, שומע שירים באנגלית, ולומד גמרא בארמית, ההשוואה בין השלוש לא ממש עובדת לטובת הארמית. הוא יושב ב"טיש" של הרב מרדכי אלון, אך גם במופע האחרון של ריטה ורמי, בשניהם תראה אותו עם עיניים עצומות שר בדבקות. הוא ישתתף בהפגנות סוערות נגד פינוי היישוב "נוה יהופיץ" המונה שלושה קראוונים, אבל לא תראה אותו בהפגנה נגד חילול שבת. הוא בהחלט מכבד רבנים, אך המ"פ שלו הוא בשבילו אלוהים. הוא די מעריך כאלה שמגיעים להישגים ב"מפעל הש"ס", אבל מעללי הגיבוש האחרון של דובדבן יגרמו לו למבטי הערצה ולדפיקות לב של ציפייה.גם אם הוא מרשה לעצמו לגבר איתך כל התפילה, אם תדבר איתו ב"תפילה לשלום המדינה" הוא לא ידבר איתך יותר. הוא סובלני כלפי החילונים ויגלה הבנה לעובדה שהם משתמטים מקיום תורה ומצוות, אבל לא יכול לסבול את החרדים שמשתמטים משירות צבאי. אם תספר לו שאתה לומד כלכלה באוניברסיטה הוא יעריך אותך הרבה יותר מאשר אם תספר לו שאתה לומד גמרא בכולל. הוא ישתולל בטירוף למראה גול של נימני, אבל בשמחת תורה לא יהיה לו נאה לקפוץ ב"מוישה אמת ותורתו איימס" .הוא לא יחשוב שמוכרחים לגדל זקן ופאות, אבל על השפם שלו הוא בחיים לא יוותר.הוא מזרוחניק, ואין לו מושג מה הוא יותר, דתי או חילוני.ותגובה אחרונה (ועכשווית)הלל מרצבך, מישיבת תורת חייםחיים ולדר היקר,שלום, קראתי את מכתבו של אורי אורבך ותגובתך לדבריו. אמנם מסכים אני איתך שישנו ציבור ד"ל (דתי לאומי), החי מתוך בינוניות בכל התחומים, כפי שכתבת. אך דע לך שישנו ציבור נוסף, שחי במקום אחר וגישתו שונה לגמרי.ברצוני לספר לך על שנים מחברי הממוצעים, בוגרי הישיבה בה אני לומד:א. הוא צעיר בן 24. יש לו ילדה קטנה. לאחר 5 שנים שלמד תורה בהתמדה מתוך בחירה חופשית אישית בישיבת ההסדר, ותרם לשמירת עמו בשירות צבאי בחטיבת גבעתי במסלול ההסדר של ישיבתו, עמד בהכרעה אישית גורלית: האם לקבוע כל ימיו לתורה, לבניין הרוחני של עמו, או שתפקידו לתרום לעם ישראל בתחומים אחרים. לאחר התייעצות עם רבותיו הגיע למסקנה שעניינו בחיים, יהיה בתרומה בתחום התעניינותו. הוא החל ללמוד רפואה, על מנת לתרום לעם ישראל, ולפרנס את משפחתו בכבוד, ע"י מיצוי כוחותיו, ורצון שלא לחיות מתוך דוחק ונדבות.אלא מיגיע כפיוהוא קובע עיתים לתורה, מדי ערב, בלימוד דף היומי בשקידה עצומה, למרות שזה על חשבון זמן איכות בביתו, וזמן התכוננות למבחנים בלימודיו ברפואה. הוא הקים שיעור תורה שבועי קבוע לחבריו הדתיים שלומדים עימו באוניברסיטה. הוא רואה בזה ערך עליון, להיות מחובר כל ימיו לתורה. בחופשת הסמסטר האחרונה, הוא יצא לשבוע התנדבות עם משפחתו למען ילדי קו לחיים. הוא כלל לא מבולבל, הוא יודע שהתורה היא המרכז, ומתוך התורה הוא לומד את לימודיו, מתוך שליחות ומסירות.הוא לא פוחד מחבריו החילונים שיקלקלו אותו, משום שהוא בנה את בניין האמונה שלו, מתוך התמודדות רצינית, בתקופתו בישיבה, וחבריו העקריים דתיים. הוא מכיר את הויות העולם הזה, ומבין את יחס התורה אליהם. יש לו: מחשב נייד, רכב, מצלמה דיגיטלית ופלאפון (אך לא טלביזיה), וברור לו, שכלים אלו מרחיבים את נפשו, ולא סותרים את עבודת ה' שלו, אלא ההפך.יש לו התלבטויות רבות נוכח המורכבויות שבהם נתקל בלימודיו, לאחר שהוא מתייעץ עם רבו, הוא יודע כיצד לנהוג בשאלות הרבות שבהם הוא מתמודד. הוא מיושב בדעתו, ומרגיש שלמות בכל תחומי חייו.ב. חבר נוסף, שרצוני לספר לך עליו:הוא צעיר בן 24, אשכנזי ונשוי לבחורה ספרדיה (העיקר אצלו זה היראת שמים, ומידות טובות, ולא הגזע או העדה שלה).אשתו צנועה עם כיסוי ראש מלא, אב לילד, וגר בגבעה בשומרון. בבוקר הוא קם מוקדם טובל מתפלל ותיקין לומד תורה בהתמדה (ללא קבלת שקל מהמדינה או מתורמים שונים), בצהרים הוא עובד בבניית הארץ, ובלילה הוא שומר על הגבעה שלו. יש לו תעודת בגרות, אבל הוא יודע בהחלט שהתורה היא עיקר חייו. הוא לא מתלבש ע"פ המודה, ואשתו לא עם פאה ונעליים נוצצות. לבושו יותר דומה למלבושו של אבותינו הקדושים. הוא שומע את מוזיקה יהודית אמיתית (כהגדרתו). הוא לומד הרבה תנ"ך, ומשתדל לחיות בצורה בריאה בגוף ובנפש, כדברי הרמב"ם.הוא מכיר בכך, שהוא לא צריך להיות גדול הדור, ולכן הוא לא מרשה לעצמו להתפרנס מכספים של לימוד תורה, אבל בשעה שהוא לומד, אין זה ממניעות חיצוניות, אלא מתוך רצון לעשות רצון ה'. הוא עובד קשה, ובעל כוח פיזי רב, ומרגיש שהוא ממצה את הכוחות שלו בכל התחומים, הוא חי בקישור ובקרבה אמיתית לקב"ה.כל תשעה באב, יש לו מנהג קבוע לעלות להר הבית, למקומות שהתירו לו רבותיו, ולבכות על חורבן המקדש. כאב השכינה בוער בנפשו, ולא רק באמירת קינות נוסח פולין או נוסח ליטא.המדהים הוא, ששני חברי הם אוהבים מאוד אחד את השני, למרות השוני הרב שבניהם. אמנם שניהם לא הגיעו להפגנה נגד פינוי ספק עצמות יהודים מלפני 2000 שנה בכביש 6, אבל שניהם התייצבו נגד פינוי אלפי יהודים חיים ובתי קברות ודאיים, ממקומם בגוש קטיף.לסיום, בישיבה שבה אני לומד תלו בלוח המודעות את המאמר שכתבת, האם אצלכם גם יתלו גם את מכתבי?האם מבית המדרש שלכם ייצאו גם אנשים בריאים בנפשם, שירגישו שהם מממשים את כשרונותיהם, וחיים באושר?אתם, מעולים בלהוציא "אחד מאלף" גדול הדור בתורה, השאלה היא היכן כל האלף, שחיים מתוך דחקות, לחץ, עצבות ומחוייבות חברתית מתמדת, משום שלא זכו להיות מה"גדולים"?דרך אגב, אם תבדוק באמת, תגלה שגם אצלנו ישנם כמה גדולי תורה, שמשום מה לא זוכים להערכה ראוייה אצלכם.חיים היקר, אני ממליץ לך להכיר את החברים שלי, אינני בטוח שמהישיבות שלכם ייצאו כאלו אנשים. אולי עם מעט פתיחות תזכו לראות שיש עוד סוגים של עובדי ה', אולי מעט יותר טבעיים, ולאו דוקא פחות יראי שמים.שנזכה לבירור רצון ה' באמת,בברכה רבה,הלל מרצבך,ישיבת תורת החייםנווה דקלים (אשר בינתיים ביד בנימין( "כי ישרים דרכי ה', וצדיקים ילכו בם ופושעים יכשלו בם" מאת הרב חגי לונדין "כי ישרים דרכי ה', וצדיקים ילכו בם ופושעים יכשלו בם" - משל, לשניים שצלו קרבן פסח, אחד מהם אכלו לשם מצות הפסח. השני אכלו לשום אכילה גסה.זה שאכלו לשום מצוה - "וצדיקים ילכו בם",וזה שאכלו לשום אכילה גסה - "ופושעים יכשלו בם". (מסכת נזיר כג,א) *           *                       * שני 'מזרוחניקים''זה שאכלו לשם אכילה גסה': 'איזה כיף להיות 'מזרוחניק'. אני נהנה בעולם הזה ובעולם הבא. בעולם הזה אני נהנה מכל מה שבא לי (כמעט) וכיף לי. מצד שני אני גם דתי, ומקיים את כל המצוות (כמעט). יש לי גם עולם רוחני וחיי עולם הבא. מסכנים החרדים האלו, איזה חיים חשוכים וחסרים יש להם. אולי בעבודת ה' אני שואף לבינוניות אבל לפחות סבבה לי בעולם הזה. איזה כיף להיות מזרוחניק'. 'זה שאכלו לשם מצוה': 'מאתגר להיות 'מזרוחניק'. צריך גם לחיות בעולם הזה וגם לקדש אותו. צריך לחיות, לשמוח ולהנות, אבל כל זאת בלי לשכוח מאיפה באנו ולאן אנו הולכים. מותר לנו להנות מהעולם, אבל יש לברך לפני ואחרי. קשה מאוד לקדש את החול.לפעמים אני חושב שהיה עדיף לחיות את כל החיים בקודש. כך היו לי פחות התמודדויות. אבל אז אני מזכיר לעצמי שתורת החיים שדורש מאיתנו הבורא מכריחה את ההתמודדויות הללו. תורת חיים בעולם החול. מאתגר להיות 'מזרוחניק''. *           *                       *שני הסדרניקים'זה שאכלו לשם אכילה גסה': 'איזה כיף להיות הסדרניק. אני גם עושה צבא מתומצת עם החברים שלי, וגם נהנה בישיבה. בישיבה אני יכול לעשות כל מה שבא לי (כמעט) וכיף לי. ומצד שני אני משרת בצבא שירות מקוצר עם החברים שלי. אולי אני שואף לבינוניות, אבל לפחות סבבה לי בישיבה. איזה כיף להיות הסדרניק'. 'זה שאכלו לשם מצוה': 'מאתגר להיות 'הסדרניק'. צריך גם ללמוד ברצינות בישיבה, וגם לעשות שירות צבאי. צריך לשקוע בתורה כאילו אין שירות צבאי. צריך אחר כך גם לסגור את הגמרא כדי לשרת בצבא ולשמור על העם שלנו מאנשים רעים שרוצים להרוג אותנו. קשה להשקיע הכול גם בצבא וגם בישיבה. מאתגר להיות 'הסדרניק''. *           *                       * שני שחויירים – מאת הרב יורם כהן אור'זה שאכלו לשם אכילה גסה': 'איזה כיף להיות חרדי. אני גם לא עושה צבא  , וגם נהנה עם החברים שלי בישיבה. בישיבה אני יכול לעשות כל מה שבא לי (כמעט) וכיף לי. ומצד שני אני עובד קצת מהצד עם החברים שלי ומרויח כסף. אולי אני שואף לבינוניות, אבל לפחות סבבה לי בישיבה. איזה כיף להיות חרדי'. 'זה שאכלו לשם מצוה': 'מאתגר להיות חרדי. צריך גם ללמוד ברצינות בישיבה, וגם להסתפק במועט במילגה זעומה מהכוילל. צריך לשקוע בתורה כאילו אין שירות צבאי וזה קשה לי,כי כולם לא מבינים שגם זה צבא ה' ואני משרת בכך את עם ישראל ומחזק את חיילינו.גם אני רוצה לשרת בצבא אבל הרב שלי אמר שחיילים יש מספיק ואני צריך להיות חייל מסוג אחר, בישיבה. קשה להתרכז בגמרא עם התחושות האלו שמלוות אותי. קשה להשקיע הכול גם בהסתגרות והסתפקות במועט והתנזרות מהבלי העולם כמו בילויים, אינטרנט,טריקו וג'ינס וגם להתמיד בישיבה. מאתגר להיות חרדי.כשתינוק נולד, ה' כורת עימו ברית באמצעות הטפת דם. מדי שנה אנו כורתים ברית נוספת עם הקב"ה, באמצעות אכילת בשר קרבן הפסח. ברית המילה היא ברית מחוץ לעולם הזה. ברית הפסח היא ברית מתוך העולם. ברית הפסח צריכה להיעשות מתוך חיי העולם הזה. עלינו לאכול בשר, ומתוך כך להיות לעם סגולה. השילוב שבין העולם הזה לעולם הבא הוא מופלא ומאתגר. הוא עשוי להעלות אותנו לשיאים מיוחדים. הוא עלול להפיל אותנו לתהומות. הרבה תלוי בכוונה וברצון שלנו. שני אנשים יכולים לעשות מעשים זהים ולהגיע למקומות שונים. זאת משום שהכוונה העומדת מאחוריהם שונה. אחד פעל לשם שמים והשני לשם הקרביים. קידוש החול היא משימה מורכבת ומקסימה. היא דורשת מאיתנו הרבה רצון טוב. היא נותנת לנו שמחה רחבה ואור גדול.    
לא אמרתי שלא.פייגליניזית

סגור מבחינתי, סגור וחתום.

שמישהו יסביר ליפלספנית

בעזהי"ת

 

למה גוגל מצאו לנכון לעשות באנר על 'יום הולדת 82 לדיאן פוסי', 

ועל טו' בשבט לא?!

כי הם אינטישמים ופרו פלסטינאים.הקולה טובה

מאותה סיבה שאין את היישובים היהודיים שמעבר לקו הירוק בגוגל מאפס.

 

דווקא יש, אבל לא תחת "ישראל"משה
דווקא יש מדינהיוני

בדיוק הבוקר חיפשתי אז כתוב ״אריאל פלסטין״ פטיש

הטענה היא כלפי גוגל ישראל כמובןעוגי פלצת

כך שהבעיה הספציפית היא לא אנטישמיות

אלא ניתוק מהשורשים...

אם הם יהודיםחרדי מקורי
בהחלט יהודים, יש להם משרד גדול מאוד בארץעוגי פלצת

עם המון ישראלים שעובדים שם.

 

גם בחלונות הגבוהים של גוגל העולמית יש יהודים (המייסדים

ועוד ישראלים ויהודים שהגיעו שם גבוה)

זה בטוח גוגל ישראל?לבי ובשרי

כי הם מציינים ימי הולדת רק של אישיויות (אישיות ברבים... כתר??) גויות, מילא היו שם יהודים אתאיסטים, אבל גם את זה אין..

אין לגוגל ישראל בעיה לעשות את זהעוגי פלצת

למשל:

 

גם את ט"ו באב הם תמיד מצייניםריבוזום

^^^ הם בכלל לא באים מיומרות חינוכיות או ערכיות,עוגי פלצתאחרונה

סתם אוהבים להציף בעיני הגולש הממוצע דברים המשובבים

את נפשו (לדעתם).

 

 

וגם המוטיבים האמנותיים לא הכי יהודיים:

כדי שאני אכיר מי זאתנפשי תערוג

את טו בשבט אני כבר מכיר...

תפילה על אתרוג נאה - ט"ו בשבטבנדא מצוי!!

תפילה על האתרוג

תפילה על אתרוג נאה שתיקן רבינו יוסף חיים מבגדד – ה"בן איש חי" זיע"א


יהי רצון מלפניך ה' אלקינו ואלקי אבותינו שתברך כל אילנות האתרוג, להוציא פירותיהם בעתם ויוציאו אתרוגים טובים יפים ומהודרים ונקיים מכל מום ולא יעלה בהם חזזית ויהיו שלמים ולא יהיה בהם שום חסרון ואפילו עקיצת הקוץ ויהיו מצויים לנו ולכל ישראל אחינו בכל מקום שהם, לקיים בה מצות נטילה עם הלולב בחג הסוכות שיבוא עלינו לחיים טובים ולשלום כאשר צויתנו בתורתך ע"י משה עבדך ולקחתם לכם  ביום הראשון פרי עץ הדר וכפות תמרים וענף עץ עבות וערבי נחל.


ויהי רצון מלפניך ה' אלקינו ואלקי אבותינו שתעזרנו ותסייענו לקיים מצוה זו של נטילת לולב והדס וערבה ואתרוג כתיקונה בזמנה בחג הסוכות שיבא עלינו לחיים טובים ולשלום בשמחה ובטוב לב ותזמין לנו אתרוג יפה ומהודר ושלם וכשר כהלכתו – ויהי רצון מלפני ה' אלקינו ואלקי אבותינו שתברך כל מיני האילנות ויוציאו פירותיהם בריבוי שמנים וטובים ותברך כל הגפנים שיוציא ענבים הרבה שמנים טובים כדי שיהיה היין היוצא מהם מצוי לרוב לכל עמך ישראל לקיים בו מצות קידוש ומצות הבדלה בשבתות וימים טובים ויתקיים בנו ובכל ישראל אחינו מקרא שכתב "לך אכול בשמחה לחמך ושתה בלב טוב יינך כי כבר רצה אלוקים את מעשיך" באתי לגני אחותי כלה אריתי מורי עם בשמי, אכלתי יערי עם דבשי שתיתי ייני עם חלבי אכלו רעים שתו ושכרו דודים יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך ה' צורי וגואלי.

----------בנדא מצוי!!אחרונה
בוקר טוב לכולם!!!בן של מלך
ב"ה
טו בשבט הגיע חג לאילנות..
שיהיה חג שמח לכולנו!
יום מושלם
בוקר בוקרנקודה טובה
שיהיה לכולם את היום הכי שמח שיכול להיות..תפרחו ותשגשגו כאילן
בוקר טוב! b.n
בוקר טוביטבתה
בוקר שכולו טוב..!אושר תמידי
בוקר טוב וט"ו בשבט שמח!!יעל מהדרום
בוקר טובהרועה
יום מלא הפתעות שמשתדלות להישאר בסוד
בוקר טוב!! ט"ו בשבט שמח!!לבי ובשריאחרונה

שיהיה לנו יום טוב ומנוצל!