שרשור חדש
סקר - כל כמה זמן אתם נכנסים לפורום?לבי ובשרי
יותר מדיאריק מהדרום
^^^^^אלמונית 0

למרות שזה לא נראה, כי אני כמעט ולא מגיבה (חוץ מביומים האחרונים)

כשמופיע משהו מענין בעדכניט'
סקר- כמה זמן מהיום אתם לא נמצאים בפורוםטנגענס

מעט מידיכמו מי?
תשאל את הפורום כל כמה זמןעוגי פלצת

הוא נכנס אליי...

 

התמכר אליי נואשות, המסכן.

כמו המקרר שסיפרתי עליומאמע צאדיקה

תדמיין שכל 5 דק

בא אלייך הפורום

בוהה בך, 

והולך 

לא סתם בוההלבי ובשרי

מדי פעם הוא מצחקק צוחק

 

 

מתרגשמרחף

 

 

מתעצבן עצבני

 

 

או סתם לועס מולך מסטיק לשון אדומה

כל 5 דקות הוא מציץ לרגע לעולם שבחוץ...עוגי פלצת

אגב, זו היתה אמירה פתגמית כל כך,

צריך לשלוח אותה לד"ר אדיר כהן מהספרי פתגמים!!!

 

<ר>

כשאני בבית בדר"כ.. קצת יותר מידי יעל מהדרום
לא מדדתיפייגליניזית
פעם בשלושה-ארבע ימים~מטילדה~אחרונה

אם יש משו מעניין בעלי מעדכן אותי..

סליחה על הדילאי...אברי
הנה כשנתבונן בהבדל שביןישראל לעמים ,ניוכח לראות כי קיים חילוק גדול בין התנהגותו של יהודי לזו של הגוי .כי היהודי גם אם הוא בשפל המדרגה ונתרחק מאד מאלוקיו,מ"מ כשמגיע עת צרה וצוקה אזי הוא נזכר מבוראו והוא קורא אל ה' אלוקיו ...לא כן אצלגויי הארצות, שאדרבה ככל שמתקרבים אל שערי מות הרי רשעותם מתעצמת ביותר ואינם מתחרטים .תוקף רשעותם של מצרים,שגם ברגע האחרון והתהומות כיסו נשאר ליבם כמו אבן.

דבר יפה שראיתי....
יום אחד, הייתה צפרדע.~בממוצע~
צפרדע שמנמנה, חלקלקה וירוקה.
היא גם הייתה די חייכנית וחברותית.
יחסית לצפדע,.
הצפרדע חיה לה במשפחה מרובת ראשנים ותמיד הרגישה שהכל סביבה הומה ומבולגן.
בוקר אחד, התעוררה הצפרדע עם זריחת השמש.
הביטה ימין ושמאל, ואין שום תנועה. כל אחיה הצפרדעים עוד ישנים בשלווה.
אבא צפרד מקרקר מתוך החלום, ואמא צפרדע נרדמה אחרי שכיבסה את כל העלים באגם!
פתחה הצפרדע את פיה הירוק, פתחה ככל שיכלה.
הכניסה אוויר מלוא ריאותיה, וקראה:
"מי ער????"

מ.ש.ל.
נו, נו..לא לייבש!~בממוצע~
חבר'ה, מייד להגיב!
אני ירדתי חזרה אל העם, אל תקחו את זה כמובן מאליו..
אני גם חשבתי לפתוח עכשיו! תני כִּיף!יעל מהדרום

לק"י

 

יום מעייף מאחורי.

אני פורשת לישון כדי שמחר בעז"ה יהיו לי כוחות לנצל את הבוקר לפני שאני הולכת לעבודה.

 

ומסקנה מהיום: "רבות מחשבות בלב איש, ועצת ה' היא תקום"

 

ארוון יושנתמופים

התייאשה מבוא הגמד הקטן (העבד\החבר\הבעל) שיכין לה את העבודה

ערה לחלוטיןארוון

3 עבודות לסופשבוע...

מה יהיה איתך?!מופים

מחוסר שינה כרוני יכולה להתפתח מאניה (מעניין אם את יודעת מה זה...)

חוסר שינה הוא לא גורםארוון

אבל בהחלט עלול להוביל לבעיות אחרות....

הוא כן!מופים

הוא לא רק סימפטום של מאניה, הוא גם גורם למאניה.

 

הנה, למדת משהו!

אבל זה רק מי שיש לו את המחלהמופים

שזה מכניס אותו למאניה, כך שאין לך מה לדאוג...

תודה על התיקון, אבל אין לי מאניה....ארוון

חחחח מה נסגר איתכם...נועם ה
זה כבר שלוש לילותמופים

מאז שהיא הוציאה לאשתי את העיניים על הבעל המושלם שיש לחברה שלה שעושה הכל בבית במקומה, והיא כמו נסיכה מסתכלת עליו.

שטן

פטיש

חחחחחחחחנועם ה
אהההה זה הסיפור...!!!!!

חחח אישתך. אל תתן לה לקרוא כאן.
האמת שהוא עדיין לא נשוי להארוון

החברה עובדת על זה עכשיו....

ואגב, למעוניינות ביררנו- אין לו אחים....

את בטח יודעתמופים

שאצל החרדים האשכנזים יש מנהג מגונה שהאשה צריכה לשלם על בעל, כדי שיזכה להתחתן איתה, מין קנס כזה על זה שהיא נולדה אשה.

(עיוות משוגע שכולם היו רוצים לשנות, ואף אחד לא מצליח)

 

אז תציעי לבחור הזה להיות חרדי הוא יוכל לדרןש שתי דירות אחת לגור, ואחת שיהיה לו לשכירות. (ותאמיני שיהיו עוד קופצים...)

היא זו שעובדת קשה מבין שניהםארוון

אז אל דאגה...

סליחה?!?!?!?!?חרדי מקורי
מוחה מוחה מוחה! !!

המנהג הדבילי והמפגר שאבי הכלה צריך לקנות לביתו חתן, פס ועבר מן העולם ברוך השם!!!!

(חוץ מכמה בודדים בעלי יכולת שגם הם יפסיקו בקרוב ב"ה)
הלואי.מופיםאחרונה

מפיך לאלוקים!

 

איך שהבנתי אתה חוצניק, אז אתה לא הוכחה.

 

זה אמנם התמתן, אבל עדיין זה לא חצי חצי, ולפי מה שאני שומע סביבי הורי הבנות לחוצים מזה. (לא שיש להם מה לעשות...)

 

וכשאני שואל סביבי אם חוסכים - כולם אומרים לי "איך נחסוך? ממה?"

נו, ומה יהיה?

 

אין לי מושג מתי תתפוצץ הבועה הזאת.

 

במהרה בימינו!

 

 

אני ערהבועית מחשבה

בס"ד ובהשתדלותי

 

עוד כ-35 דק' אהיה חלבית סוף סוף

מקווה לאכול, ולא לעשות לילה לבן חושף שיניים

ערהלבי ובשרי

אבל חזרתי עכשיו מחתונה.

 

אז מותר לי

מזל טוב נקודה טובה
ער!משה

אם אני לא אסיים....אז... ??? הצילו!!!!נפש חיה.

מה זה צריך להיות???י. נחמיה
ככה לקלקל את הנוער - זה הערכים???
מה עם כיבוד הורים , לצעוק ולהעיר אותם - ככה באמצע האגם.


טוב!!כמו מי?
חמודאריק מהדרום

(הופתעתי לראות את המשפט השני בחתימה שלך, מוכר משהו)

רק עכשיו שמת לב?..יעל מהדרום
היקינטון כבר פרץ לגלגלצ. עיבודים ענקיים!בקטנה
יפה!!רעות 676

זה באמת עושה אווירה של שוק

חח, מוסיקת עולם? איזה עולם..?בקצרהאחרונה
בוקר טוב ושמח לכולנו (-:בן של מלך
ב"ה
שיהיה לנו יום מאושר ורק שמחה!!
כל מי שבתקופת מבחנים שיהיה לו בהצלחה
בוקר טובבקטנה
מהימים המלחיצים האלה. בהצלחה
בוקר אורחרדי מקורי
ותודה רבה!!
וואו בוקרארוון
עבר עריכה על ידי ארוון בתאריך י"ב בשבט תשע"ד 07:54

איך אתה עושה את זה, כשרק אתמול פתחת שרשור לילה?

 

[ואני עוד נרדמת מלחשוב על שאר היום והשבוע..]

בוקר טוב ברוךש
ושוב נצאה אל הדרך ..
בוקר טובפריסבי
בוקר טוב ורענןנועם ה
יום שמח ומנוצל לכם...!
בוקר לינוי

זהו עפתי!

לא חוזרת אל דאגה

הייייוווויויו התגעגענו!!נועם ה
מה שלומך???
מעולה לינוי

התגעגעתי!!!

אבל אנלא חוזרת רק קפצתי

כן בעטח...נועם ה

רק תלמדי אותי קודם איך עשית את זה...
אהההה אני חייבת להתקשר!!יטבתהאחרונה
והפעם אני!
בוקר טוב! אלעזר300

יום מוצלח לכולנו בעז"ה.

בוקר טוב!b.n
בהצלחה לכל הנבחנים..
צהריים מצוייניםיעל מהדרום

לק"י

 

ניצלתי את הבוקר היטב ב"ה!

דרושות: מאפרות יראות שמייםצורגי

שלום!

לצורך מחקרים חדשים של מכון פוע"ה על איפור כשר לשבתות, מנסים במכון לאתר מאפרות המוכנות לקחת חלק בהטמעת המוצרים החדשים במגזר. 

מי שרואה עצמה במקצוע (או מי שמכירה כזאת) - נא לפנות אלי באישי.

 

תודה!

בכיף. בקרוב אצלכם.מישהו10
תקופת מבחנים וזה...עוגת גבינה.
כ"כ נכון!!!!



הגשה ראשונה מאחוריייייי!!!!!!
בהצלחה לכל הסטודנטים!!יעל מהדרום
יותר בכיוון של לפרק לפרק לפרק... נפשי תערוג
אההה יטבתה
סמינריון בתנ"ך.. הצילו!!
בעעעע
ב"ה שאין לי את זה השנה!!שייטת
ה' תודה!!!
גם לי דינה ל.אחרונה
הסמסטר.

חוגגת לי כשחבריי חורשים
קישטה לישון!בן של מלך
ב"ה
למה אתם ערים??
מי שמדבר!!!~בממוצע~
בנשל, זה לא אתה זה שתמיד ישן אחרון ופותח שרשור בוקר טוב בארבע בבוקר?
אהמ אהמ..
כדי לארח לך חברה...ארוון

לא רצינו להשאיר אותך לבד....

אני בסה"כ חתולה.. ווה ווה וואה.. קצת מסטולה.....כמו מי?
כדי ללמוד (ולקפל כביסה)שיר ידידת
לילה טובנקודה טובה
ובהצלחה לנבחנים מחר!!!
באמת שתיכננתי לישון עכשיולבי ובשרי

אבל קיבלתי ידיעה מסעירה ברגע זה

 

נראה מתי יעצמו אשמורות עיני..

רק בשורות טובותנקודה טובה
אין פה איזה מנהל שיאחד שרשורי מי ער, לישון וכו'?י. נחמיה
לא הם הלכו לישון...עוגת גבינה.אחרונה
וכך גם אני...
לא מצליחה להתרכז!!!נקודה טובה

מה עושים?? ומחר המבחןמבולבל ולא הייתי בשום קורסמת

איזה באסהפריסבי

גם לי יש מחר מבחן ומחרתיים עוד מבחן . למזלי אלו מבחנים יחסית קלים לכל השאר.

 

לא משנה מה יהיה, יש חיים אחרי המבחן

הייתי תורמת לך ריכוז..אבל גם המלאי שלי אזליעל מהדרום

לק"י

 

בהצלחה!

סיימתינקודה טובה

ב"ה..מזל שזה עם חומר פתוח.. 

בהצלחה לכוולם!קורץ

תנוח עכשיו ותלמד כל הלילהים...
מכבים את המחשב טוטאליתנועם ה

ומתחילים ללמוד..!

והמחמירים נוהגים להטיל על עצמם מגבלת הודעות מישהו10
אבל זה לפני שמכבים את המחשב טוטאלית נועם ה
זה לבעלי הסמרטפון...
ומה עושים כשצריך ללמוד עם המחשב לבי ובשרי
מתנתקים מהאינטרנט?!יעל מהדרום
שאלה טובהנועם האחרונה
עדיין לא מצאתי נוסחה.
זה חולני.
האירוע בקוסרא..-משה ר-

לפני 8 שנים ערבים מחבלים נכנסו למוצב צה"ל בדרום, מוצב מגודר, מאובטח עם עמדות שמירה, טנקים ועוד כשהם נכנסו חזרה לרצועת עזה הם לקחו איתם חייל, לחייל הזה לא היו פאות וגם לא כיפת צמר על ראשו, הוא בכלל לא היה דתי, חייל הזה היה נשק שבו הוא יכל להגן על עצמו, הוא גם נמצא באותו זמן בתוך טנק,, כלי ממוגן ביותר, אבל אותו חייל נגרר בבושה והשפלה נוראית לתוך רצועת עזה כשהוא נתון לחסדיו של שוביו, מהחייל הזה עשו גיבור לאומי למרות שכל גבורתו הסתכמה בזה שנגרר בכח מבלי מאבק לתוך קן הצרעות העזתי, אף אחד באותה תקופה לא העז לומר שהוא הושפל..
לפני כשבוע טיילו בהרי שומרון קבוצת יהודים כאשר הותקפו לפתע ע"י עשרות פורעים, המטיילים הנ"ל לא היו חמושים ב-m16 ולא ישבו בתוך טנק, גם לא הייתה גדר שהקיפה אותם, אבל אותם מטיילים נאבקו בגבורה למרות מספרם המועט עד שלא יכלו עוד, מה לעשות, אדם גיבור ככל שיהיה מגיע גם למצבים כאלה..
השמחה לאייד של התקשורת נוכח ההשפלה גרמה לי לעשות את ההשוואה הזאת שאולי תקומם כמה אנשים, לא כתבתי את זה כדי לפגוע אלא כדי לומר דבר אחד:
גם חייל גיבור ככל שיהיה, ניתן לפגוע בו, גורם ההפתעה! האירוע בכרם שלום משפיל הרבה יותר, לחדור למוצב צהל"י מוגן הרבה יותר מביש וגרוע מאשר להיחטף באיזור פתוח, נקודה למחשבה!

לא מסכים. אין שום קשר בין הדברים.ברוךש

לפעמים בדיונים כאשר אדם נפגע, אז הוא מחפש איך הוא "יחזיר" לצד השני, והוא מחפש את הדבר הכי רגיש והכי פוגע. 
מה שהתקשורת, הפוליטיקאים, אנשי הציבור, וכו וכו עשו לחבר'ה של קוסרא שבוע שעבר, זה שטויות. זה חלק ממשחק פוליטי-תקשורתי עם רגשות, יצרים ואינטרסים. עסקים כרגיל. ולא צריך להיעלב או לקחת את זה בצורה אישית. 
לגבי הסיפור של מה-בדיוק-קרה-שם, והאם זה היה תג מחיר או טיול וכו, ממש ממש ממש לא רלוונטי לסיפור. 
זה מה שנקרא העובדות.. 

בכל מקרה, שדרותי, אתה אדם חכם. אל תיפול לרגש. 

ברוך ההשוואה הייתה מתבקשת עקב-משה ר-

שמחה לאייד לא רק של התקשורת אלא לצערי גם של חלק מהציבור שלנו, אנשים ששנאתם לנוער הזה עברה כל גבול..

באתי להראות שכמו שכואב לאנשים כשמדברים על גלעד שליט גם לנו כואב כשמדברים על החבר'ה הצדיקים האלה ושמחים בנפילתם(החד פעמית בעז"ה)

בסדר כואב, אבל תגובת רגש?ברוךש


נו יש פה הרבה רגש-משה ר-

כלפי האחים בגבעות

השוואה יפה. אבל לא קשורה. אגב, אני בעד החבר'החליל הרועים

רק שהם טיפשים.

תלכו חמושים ומאומנים ואל תסמכו על הנס.

א.חלק מהאנשים אמרו שהם לא הלכו לעשות תג מחיר-משה ר-
כי זה טפשי לעשות לאור יום..
ב.טפשים הם לא! תאונות קורות מה לעשות שהם לא צפו את המארב הזה?
ג.למה לא קשורה?
כשאתה הולך לטיולשורש וגרביים
אתה לוקח מקלות ולובש רעלה?

(לא מביע דעה על תג מחיר, רק אומר שלחטוף מכות מערבים באמצע שאתה הורס להם את השדה זה סיכון שצריך לקחת בחשבון)
היינו דאמרי אינשי: ברומא התנהג כמו רומאי.מישהו10אחרונה
הוכחות ארכאולוגיות לקריעת היםנחשון מהרחברון

http://www.ayalla.net/modules.php?name=News&file=article&sid=51

גם ללא התצלומים והממצאים - הגיוני להחריד!!!!!!!!

מענייןאלעד

אני מסוייג מ"ממצאים" של אתרים כאלה,

[זוכר את חשיפת תיבת נוח ומציאת בתולת ים?]

אבל המידע בהחלט מעורר מחשבה

אבל אמרתי גם ללא הממצאיםנחשון מהרחברון

זה מסבירר כלכך הרבה, למה הם הגיעו דרך הירדן? איזה ירדן יש בין מצרים לישראל? למה הם באו דרךמדיין (שמשה היה שם וראה את הסנה ושם זה הר האלוקים חורב - בצאתכם ממצרים תעבדו את האלוקים על ההר הזה) 

 

צילומי האוויר ש הוואדי נמצאים גם בגוגל ארת' (בדקתי) 

 

ואיפה היו ה7 ימי מסע של בני ישראללל

 

וההיגיון שהוא מביא - גם ללא הצילומים והממצאים

למה אתה מתכוון? (נשמע ממש מסקרן..)אלמונית 0
מגניב ממש!אלמונית 0

עשה לי חשק לצייר את קריעת ים סוף.. התמונות באמת עוזרות לדמיין..

תמונת ים סוף - לא כמו שהתרגלנונחשון מהרחברון

כתוב שה' ניהל את הים ברוח קדים עזה כל הלילה... לא רק פסטורלי ושקט כמו בציורים - סערה נוראית!

 

שבמהלכה נקרע הים - כי כשה' עושה נס הוא עושה אותו כמה שיותר בדרך הטבע (פירוש ששמעתי - שמי שלא ירצה להאמין שיש אלוקים - יוכל לתלות את זה בטבע. הפעם היחידה שלא היה צד של  טבע זה מתן תורה שה' התגלה בכבודו - וזה כפיית הר כגיגית, שאי אפשר לחשוב אחרת

יש תוספותמופיםאחרונה

שבקריעת ים סוף היה סיבוב פרסה, ולא חצו מעבר לעבר

טוב, נואשתי. בייני"שים ודומיהם-לכאן.חרותיק

אני צריכה מדרש, על איכה ועל קהלת,

ואני צריכה פירוש על המדרשים.

 

אז מצאתי כל מיני דברים במדרש רבה.

אבל איך אני מוצאת לזה פירושים?

יש דבר כזה בכלל?

 

ואם לא, יש מדרשים אחרים שיש להם פירושים?

 

בתומ"ר

אבל אבל.חרותיק

אני לא יכולה ללמוד את כל התנ"ך עם מפרשים!

ייקח לי חיים שלמים אם לא יותר..

 

אני בינתיים מסתפקת בפרק תנ"ך אחד ביום.

 

אולי אם יהיה לי בעל בייני"ש שירצה בזה,

נלמד כל ערב תנ"ך עם מפרשים. אולי.

 

בעיקרון עכשיו אני לומדת רק מה שבחומר למבחן.

וזה מספיק. יש גם ככה המון!

נטיעות נטיעות!!פלפלתי
אה, ויהיה מצוין אם תעבירו את זה הלאה....פלפלתי

קפיץחרותיקאחרונה
שרשורי אריק שרון לסוגיהםנפשי תערוג

 

 

מה הקשר?!י. נחמיה
אתה אומר שה' לא אדון על כל העולם כשקשה לנו?!

רק הדגשה בדברים כללים עוד יותר ברור שיש השגחה.(אפילו לרמבם שאפשר לדון על דעתו על השגחה פרטית מפורטת על כל אדם)
סיפור קטן שכתבתי שלשום... אשמח לתגובותיכםצורגי

הזדמנות חד-פעמית

הן שכבו זו לצד זו בשקט. כבר כמה חודשים שהן עוברות את המסע הזה יחד, צמודות. תלאות הדרך אילצו אותן להיקשר זו לזו, עד שצלחו יחד את כל התלאות והגיעו לתחנה האחרונה בחייהן. הנה, סוף סוף מגיע הרגע המיוחל.

***

הרגעים המאושרים הללו לא השכיחו מהן איך הכול התחיל, אלפי קילומטרים מהיכן שהן נמצאות כיום. הן זוכרות את החושך, כמה קילומטרים בעומק האדמה כשהן היו עוד במצב צבירה נוזל. ואיך שיום אחד הן נשאבו החוצה, והובלו בתוך צינור למשאית גדולה שלקחה אותן למפעל זיקוק סיני. שם הן נוקו מכל הפסולת וחומרים אחרים, ולאחר התהליך הארוך שוב הועמסו על משאית אחרת, ושוב נלקחו אל מפעל אחר.

הפעם התנאים במפעל היו קשים יותר. הן היו צריכות לעמוד בלחץ של חום לוהט, ולחץ אוויר – אך בסופו של תהליך הן נראו אחרת לגמרי. נראה שבכל זאת המפעל הזה היטיב עמן. הן הסתכלו אחת על השנייה, ונראו ממש כמו תאומות. הן לא הספיקו להחמיא זו לזו, וכבר נאספו לתוך שרוול ארוך עם עוד עשרות כמותן, נעטפו בניילון והושלכו אל תוך מחסן עצום המכיל עשרות אלפי שרוולים כאלו.

ימים אחדים לאחר מכן הן מצאו את עצמן במכולת מתכת גדולה, על ספינת-מסע באמצע שום מקום. לא היה להן מושג לאן מובילה הדרך, מתי הן יגיעו ומי עתיד לעשות בהן שימוש. אך הן היו כל הזמן יחד, אחת בתוך השנייה, וביחד הזה ארגו תקווה שיראו בקרוב את אור היום.

התחנה הבאה היתה נמל אשדוד. השמש הים-תיכונית ליטפה את המכולה וחיממה אותה קלות. נסיעה קצרה במשאית הובילה אותן למחסן מכולות במרכז הארץ. עוד המתנה קצרה של מספר ימים הספיקה כדי לרוקן את המכולה אל תוך משאיות קטנות יותר, ומשם לחלקי הארץ השונים.

את הארגז שלהן הניחו במסוף הסופרמרקט השכונתי ברמת גן. משם הכול קרה כל כך מהר. הן הועמסו על המדף של מוצרי החד-פעמי, בין הצלחות והסכו"ם, והמתינו ליד שתבוא ותשלוף אותן מתוך כל השרוולים האחרים.

והיא אכן הגיעה. עוד באותו היום ערכה גברת גינזבורג את הקניות השבועיות שלה בסופר שליד ביתה. תוך כדי ניסיון להיזכר מדוע היא צריכה לגשת אל מחלקת מוצרי החלב, היא עברה דרכן, שלפה את השרוול שלהן והכניסה אותו לעגלה הריקה.

כשהגיעו לבית משפחת גינזבורג הן החלו להתרגש. בימים הקרובים, אם לא בשעות הקרובות, הן הולכות סוף סוף להגשים את ייעודן. הן לא טעו. שלושה ימים קצרים בבית משפחת גינזבורג, וכבר הן הונחו אחר כבוד במסוף הכוסות שליד מתקן המים המינרליים במטבח.

***

הן שכבו זו לצד זו בשקט. כבר כמה חודשים שהן עוברות את המסע הזה יחד, צמודות. תלאות הדרך אילצו אותן להיקשר זו לזו, עד שצלחו יחד את כל התלאות והגיעו לתחנה האחרונה בחייהן. הנה, סוף סוף מגיע הרגע המיוחל. כוס אחר כוס נשלפה לה מהמתקן, וככל שהזמן התקרב הן ידעו שייעודן עומד להתגשם.

שמונה בבוקר. דני, הבן האמצעי של הגינזבורגים מיהר לבית הספר. בעודו מנסה לתלות ביד שמאל את הילקוט על גבו, הוא ניגש במהירות אל עבר הקולר, אוחז בימינו בכוס הפלסטיק הדקה המבצבצת ממתקן הכוסות ומושך בחוזקה. הוא לא הבחין בכך שנשלפו שתי כוסות יחד, וגם אם הבחין – ודאי לא היה לו זמן כעת להפריד ביניהן. הוא מזג לתוכן מים, לגם בחופזה והשליך אותן לפח האשפה.

שתי הכוסות הביטו אחת על השנייה. הפנימית שמחה כל כך שהצליחה להגשים את ייעודה, ואילו הכוס חיצונית הרגישה את החמצת חייה. מסע כל כך ארוך ומפותל, שהסתיים בפספוס אדיר של תכלית היצירה שלה...

***

זהו סיפור עצוב, נכון?
רגע, ואולי זה בדיוק מה שקורה לנשמה שלנו?

רעיון יפההרועה
בעיני שווה שהתכלית שלהן תוזכר בצורה יותר ברורה לאורך הסיפור, לבנות תחושה שזה מובן מאליו.

אני לא סגור על הנמשל :-/
+1מאמע צאדיקהאחרונה
מעניין..כתוב יפהיעל מהדרום
זה הופיע השבת בעולם קטן!O:דלעת..
^^^^בת-שבע77

רעיון מעניין,אהבתי את הקשר בין הרעיון לכותרת

יפה..בעזרת ה'!!

ואתה כותב ממש טוב!!

כתיבה מהממתנקודה טובה
רק לא הצלחתי כל כך לקשר את זה לנשמה..הנמשל הסתבך לי..
אל(!!!!!)נועם ה
תבטחו בנדיבים, בבן אדם שאין לו תשועה..."

"אם אין אני לי, מי לי?"

רק רציתי להזכיר...

אבל איך אנשים נותנים אמון באנשים??
איך הם עושים את זה??
אנשים... אל תסמכי עליהם שגם יענו לך... עוגי פלצת
לבי ובשרי

רק בעוגיות או במפלצות מוציא לשון

עוגיות נותנות כוח ואז לא צריך עזרה מאחרים.עוגי פלצת

מפלצות מבטיחות שעזרה מאחרים לא תועיל

אם לא יענו לי |מאיים|נועם ה
אכניס לכאן עוד פסוקים מדכאים חחח
"כל(!!!!) האדם כוזב"!!!
אין לנו על מי להישען! (מקור?)לבי ובשרי

לא הבנתי לאיפה את מנסה לחתור..

המקור: סוטה מט עמוד בחסדי הים
נועם!!! מי אכזב אותך????שיר ידידת
אולי שרון?שום וחניכה
מי לא?!נועם ה
חח
ולאו דווקא אותי...
ולאף אחד לא חסר...
נועם? מה קרה?ברוךש
האמונה האבסלוטית היא בה'חסדי הים
אבל כדי לבנות חברה מתוקנת חייבים להאמין אחד בשני בצורה מסויימת.
לפעמים דוקא האמונה ביכולותיו של האחר, גורמת לו לבצע.

לדוגמא: בעז"ה כאשר תלדי ילד. את תאמיני בו, שהוא יגדל, ויהיה בן לתפארת, וימצה את יכולותיו!!!

יש אנשים טובים ו'אנשי אמנה', צריך רק לחפש אותם!
יש הבדלנועם ה
בין לתת אמון ביכולות של אנשים, לבין לסמוך עליהם שלא יאכזבו אותך...

אז... איך אנשים נותנים אמון?
ואיך ניתן בכלל לחיות בלעדיו.. ?!
נכון! אי אפשר לסמוך לגמרי על אנשים!חסדי הים
אדם הוא מוגבל, וגם אם ירצה, הוא תמיד יאכזב באיזה שהוא אופן.

אבל בלי האמונה באנשים, שהם לפחות יצליחו למלא חלק מהצרכים וחלק מהמשאלות, אי אפשר לחיות ולקיים חברה!

אפילו דבר פשוט כמו לקבוע פגישה עם חבירה, נסמך על האמונה הפשוטה, שהיא תגיע לפגישה, על אף שהיא יכולה לעבוד עלייך ולא להגיע!

אנחנו חיים בחברה ואנחנו נזקקים לחברה לתמיכה נפשית וחומרית, אז וודאי שאנחנו חייבים להאמין ולסמוך על אנשים! בלעדי זה נהיה בודדים ומסכנים!

חייבים להאמין שהחברה יש בכוחה לקיים הרבה מהמשאלות והצרכים שלנו!
משתדלים לשכוחמופים

את יודעת, כולנו נמות בסוף... איך זה שאנחנו לא בדיכאון?

מילא אלה שיודעים מה הם יקבלו שם למעלה והם בבחינת "ותשחק ליום אחרון", אבל כל שאר האנשים הפשוטים, איך הם מסתדרים עם פחד המוות הזה?

 

פשוט מדחיקים!

 

אז גם באמון באנשים חייבים להדחיק. זה החיים!

נכון אבלנועם ה


אבל כל תפילה אני קוראת את זה!! איך אפשר להדחיק??
הקב"ה מזכיר לנו את זה כל בוקר...!
אז... איך אני יכולה להתעלם מזה...?
גם מזכירים יום המיתהמופים

זה לא משנה את הרגש הבסיסי.

 

למעשה יש לי רושם כבר מזמן שיש דפקט מהותי בדור שלנו.

 

בכל הדורות אנשים היו בנויים, יציבים, מבינים את כוחם ועוצמתם, ובטוחים שאין צדיק וחסיד כמוני בכל הארץ.

 

ואז ספרי המוסר באים ואומרים לו - תשמע, זה לא כזה פשוט, כאן אתב לא בסדר, וכאן זה נורא חמור, ומה עם זה, ומנסים להוריד לו קצת את האף.

 

היום אנשים לא בנויים בכלל רגשית, והם קוראים את זה ואומרים - באמת אני דפוק, איזה זבל אני, אני לא שווה כלום, אין לי סיכוי.

 

אותו דבר בנושא שלך. אדם בנוי וחזק מרגיש באופן טבעי הדחקה מיום המיתה, והוא סומך על עצמו ועל חבריו, בא הקב"ה ומזכיר לו - אני העיקר, עלי צריך לסמוך, עליהם א"א בסופו של דבר לסמוך

ואת באה ואומרת, מה אתה מזכיר לי את זה, באמת א"א לסמוך עליהם. עצוב

זה לא היה הכוונה.

 

(אני לא מדבר עלייך אישית, כי אין לי מושג מה קרה, אני מדבר באופן כללי על רגשות של אנשים היום)

נכון...נועם ה
יכול להיות שאתה צודק...
אבל היחס למוות תלוי בעיני המתבונן... יש שיחכו ליום המיתה... (כמו הרב יהושע שפירא שרוצה להגיע כבר לטרקלין חחח)...
אבל אמון באנשים זה דבר נצרך... איך רוכשים אותו?

(ד"א, אני חושבת שאנחנו דווקא דור מקסים, ואולי זה ההפך מדפקט )
ההדחקהנקודה טובה
היא לרא פתרון..בסופו של דבר היא מתנקמת
לאמופים

הדחקה של רגשות כואבים לא משתלמת

אבל הדחקה של פחד טבעי היא נורמלית וחלק מהחיים

זה אחד ממנגנוני ההגנה הספונטאניים שלנו.

(וגם ברגשות צריך בעל מקצוע שיוציא את זה, ומסוכן לפרק מנגנוני הגנה בלי תמיכה)

 

(כמדומני זה עבודה של מלאני קליין. איפה הפסיכולוגים המדופלמים שיבואו לעזור לי?)

נושא רגישדינה ל.
נותנים, בתקווה לא לגלות שזאת היתה טעות.....
ככה זההרועה
אנשים הם גם בני אדם
נועמוצ'קה! מה קרה מותק? מה עשו לך?מאמע צאדיקהאחרונה
עבר עריכה על ידי כתר הרימון בתאריך י"א בשבט תשע"ד 20:29

עריכה: נערך לבקשת הכותבת.

 

איך נותנים אמון באנשים? 

 

מבינים שאנשים הם רק בני אדם (תודה, משה!) 

מבינים שלכל אדם יש את גבול היכולת שלו- ומה שזה מעבר לגבול הזה -האדם לא עושה, לא מרוע לב, לא מאפאטיות- פשוט כי הוא לא יכול

ולא תמיד יש יכולת פנימית גם לבוא ולומר- אני לא יכול, פה אני צריך עזרה, פה אני מחזיר אחריות שקיבלתי 

 

כשמאמינים בעצמינו שיש לנו גבולות ליכולות- ומקבלים אותם באהבה- 

אז גם מתחילים לבנות אמון בגבולות היכולות של אחרים

ובטוב הפנימי שבהם 

 

 

אוף אוף אוף אוףלבי ובשרי

ואוף!

 

נמאס לי!

אין לי כוח!

 

 

 

 

 

ושוב אוף!

 

וזהו

נועם ה
הנה אני משדרת לך... תפסי אותו...

מה קרה מתוקה?












(חחח אנחנו כאלה נשים.. שזה משו!)
חחח תודה נועם לבי ובשריאחרונה

זו אכן תקופת המבחנים.

ולא רק.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יהיה טוב בעז"ה!!

נראלי תקופת המבחנים הזאת הולכת להיות מאתגרת בפורוםa-a-a
אצלי היא כבר!חרותיק

מחר ה5 מתוך 13.

 

אני עדיין עומדת בזה

שאלה לי אליכם:דניאל55

הסתובבתי לתומי בפורום חבד.... (אנלא חבדניקית)

 

וראיתי תסרטון הזה...

 

http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t605835#6720383

 

 

לוידעת. היה לי מאוד קשה לראות את הרעולי פנים עם הסכינים.

(למרות שבגדול אני לא נגד תג מחיר)

 

בחתונה.... ככה.... עם סכינים.

 

הזדעזעתי.

 

 

 

מה איתכם??

חח ריקוד הסכינים? עכשיו? זה דילאי ענק!!!אברי
אבל ברור, היה לא במקום ועורר סתם פרובוקציה על 'נוער הגבעות המסוכן שרוצה לרצוח את כל הערבים'.
סתם גרם נזק.
זה חשוב שמצאת אתזה דווקא בפורום חב״ד?אושר תמידי
כי אין לזה קשר לחב״ד..

בכל מקרה אני גם לא הבנתי כ״כ מה הקטע של הרעלות.. (אבל תזכרי שמדובר במקרה ממש קיצוני)
חחח - הרבה יותר עדינים ממה שהיה פעם...חסדי הים
"בחורים שרוכבים בסוסים לקראת חתן ונלחמים זה עם זה וקורעין בגדו של חברו או מקלקל לו סוסו" .[תוס' בסוכה דף מה.].
אפשר הסבר.... בבקשה!!דניאל55

ראיתי אחכ שדינה שאלה

אימצו את זה מהערבים, להבדילנפשי תערוג

כך הערבים חוגגים, עם נשקים ויריות באוויר.

 

 

זה מה שלא הבנתי..אושר תמידי
מה הקטע להידמות לאוייב?
גם אני לא, אני רק יודע שכנראה משם זה נלקחנפשי תערוג

אולי הם רוצים להתאמן על להיות מסתערבים

למה סתם להגיד? כפי שהבאתי זה היה מנהג קדמון אצלנוחסדי הים
זה גם מובא ברמ"א בשו"ע חו"מ סימן שע"ח.
לצערי, אני חושב שהם למדו את זה מערביםנפשי תערוג

ולא מהמקור שהבאת

 

הלוואי ואני טועה...

לא הבנתי. למה ללמד עליהם חובה בלי שום צורךחסדי הים
ובלי שום ידיעה שזה כך?
לא במטרת לימוד חובה, אלא מראיה ריאליתנפשי תערוג
???דינה ל.
מה פתאחם יהודים היו רוקדים כך בחתונה?
על מה ולמה?

ומה זה "קדמון"?
זה היה בזמן הראשונים בימי הביניים בארצות אשכנזחסדי הים
עשו את זה דרך שחוק של גברים.

היו רוכבים על סוסים, ונלחמים אחד עם השני ולפעמים מזיקים קצת אחד לשני, לפני החתן.

הראשונים וכך נפסק ברמ"א, אמרו שאם המנהג אפילו להזיק קצת אחד לשני דרך שחוק, לא צריך לבטל אותו, ואף הם פטורים על נזק.

לא באתי להגיד, שכך צריך לעשות היום בימינו. רק הבאתי את זה כמקור יהודי קדמון, שהיו עושים צחוק דרך מלחמה, וחכמים נתנו לזה להתקיים.
לכן אני חושב, שזה לא כ"כ נורא שרקדו עם חרבות דרך שחוק, בלי אפילו להזיק אחד לשני.
ומה יותר מנהג ערבי ממה שתארת???דינה ל.
אה, אבל כמובן, חלילה לנו היהודים מלאמץ דרכי גויים...


(מזכיר לי כל כך את הדיון משבוע שעבר)

מזעזע.
טוב חכמינו הראשונים לא חשבו שזה מזעזע!חסדי הים
גם זה לא קשור כלל לערבים. בארצות אירופה אז לא היו ערבים כלל.
אולי למדו את זה מהאבירים בימי הביניים. אבל הראשונים לא רואים שום בעיה ללמוד דרכי צחוק מהגוים! חלק מהריקודים שעושים גם היום לפני החתן נלמד מהגוים!
סליחה, פספסתי את המילה "אשכנז"דינה ל.
וואלה? רשמתי לי שאין בעיה ללמוד "דרכי שחוק" מהגויים. ממש משחק באש...
כנראה שהאיסור ללכת בחוקות הגויים החל אחרי הראשונים.
נורא מוזר לי הענין הזה.

ומענין שאתה אומר ששימוח חתן וכלה נלמד מהגויים. את ז-ה עוד לא שמעתי.
האיסור ללכת בדרכי הגויים כתוב בתורהחסדי הים
"ולא תלכו בחוקות הגויים".

מודגש בפסוק "חוק", דהיינו דבר שהם קבלו עליהם כחוק.

כל מיני דברים שהם עושים סתם, אין שום בעיה ללמוד מהם. למדנו מהגויים המון המון דברים, כולל גם חלק מהדרכים איך לשחוק ולשמוח, שזה צורך אנושי בסיסי, בלי קשר לחוק, ובלי קשר לגויים-יהודים.
אתה בטח זוכר שלי אין בעיה עם לימוד מהגוייםדינה ל.
אלא שמפליאה אותי הגושפנקא שקיבל דבר נורא, אלים וחייתי כמו ריקוד עם סכינים באירוע שמסמל חיים והתחלה חדשה בחתונה.

איפה המסננת הצפופה ביננו לבין הגויים?
כנראה הראשונים לא ראוחסדי הים
את זה כדבר 'נורא, אלים וחייתי', אלא כדבר שמראה על כ'מופע גבורה', כפי שנסחה דדניאל55 בהמשך.
הרבה יותר הגיוני שזה אשכנזהרועה

רוב הזמן בארצות האיסלם יהודים לא הורשו לרכב על סוסים, חוץ מזה שהתיאור נשמע כמו קרב אבירים סטנדרטי מימי הביניים.

^ נשמע ככהמשה

מנהג קדמון או לא..Hakuna.Matata

 

אם פעם זה מה שעשו, ת'פדל! שיהיה להם במזל! (הם באמת ציריכים אותו)

 

היום, זה ממש נראה כמו ריקוד של ערבים. 

 

דעתי לא הייתה נוחה כשראיתי את זה.

 

חוקות הגוים זה דבר שמשתנה עם הזמן. כלומר, הביטוי המעשי משתנה. התפיסה נשארת אותו הדבר.

 

ובלי קשר לדיון - יש מי שאומר כך "אין לך מידה שאין הקיצוניות מזיקתה".

 

אנשים שמגדירים את עצמם כקיצונים? 

נראלי מטורף. ולא אנושי.

 

אני לא חושב שמצד שני צריך לוותר למי שמנסה לקום ולהרוג,

ואם צריך להניף סכין בשביל לשסף גרונו של אויבי אעשה זאת!!

 

אבל בחתונה? כשבונים בית חדש?

וְאִם מִזְבַּח אֲבָנִים תַּעֲשֶׂה לִּי - לֹא תִבְנֶה אֶתְהֶן גָּזִית, כִּי חַרְבְּךָ הֵנַפְתָּ עָלֶיהָ וַתְּחַלְלֶהָ"

כשבונים את המזבח, לא משתמשים בחרבות.ברזל.

 

אז כשבונים בית חדש בישראאל מנופפים בסכינים?! לאן הגענו?

רואים בראשונים נגד העיקרון שכתבתחסדי הים
בסוף ההודעה, כי הם לא ראו סתירה בין המלחמות בצחוק לחתונה.


אבל חסדידניאל55

בחתונות אז זה היה כמו ״ריקוד ישיבה״ של החברים של החתן...

 

יענתו חלק מהריקוד.... חלק מלשמח זה לעשות מופע סייף עם סוסים והכל (בתכלס זה שיא היפה!!!! בקרוב אצלי!)

 

אבל בחתונה הזו זה לא היה ״מופע ריקוד תרבותי״

זה היה, משהו שקשור לערבים....

 

אין לי בעיה

 להרוג ערבים.

למה בחתונה???

אם הטענה הזאת אני מסכים. לכן לא אעשה זאתחסדי הים
בחתונה שלי!
אבל אני לא מזדעזע ממה שעשו, כי הם גם עשו את זה ומתייחסים לזה כסוג של הופעה.

גם אם לנו זה נראה פחות משעשע ולא הופעה. אבל נראה לי שזה נובע מההסתכלות של התרבות שלנו, שלא עושים הופעות כאלו.

לא רק באשכנזשום וחניכה

המופעים עצמם היו כנראה גם בארצות האסלאם, אולי לא עם סוסים.

זכורני שיש תשובה של הרמב"ם בנידון, וכן בשו"ת נבחר מכסף של 

הרי"ף (פינטו).

פייגליניזית

חוקות הגויים לא קשור כאן. שימי לב, מה שהוא הדגיש, זה שזה 'חוקות היהודים' בדיוק!

מלחיץ..לבי ובשרי

לא נראה טוב

פריקת עוליוני
במובן החיובי, כן? עול גלות!!
גם אותי זה ממש החרידנועם ה
עבר עריכה על ידי נועם ה בתאריך י"א בשבט תשע"ד 13:16
לא אהבתי את זה בכלל...!! נגעלתי.

הצגות לא ראויות בעליל.

גם אם זאת המטרה שלהם, - להציג את המצב...
חשוב לי להגידדניאל55

שאני לא נדם אותו נוער מיוחד!!

 

בעיני הם צדיקים.

אז א) למה לקלקל?

ב) שכתבתי הזדעזעתי, התכונוונתי שהיה לי קשה לראות את זה.

ולא בקטע שזה רע או משהו...

 

 

אני העליתי את זה פה לדיון כי אני לא באמת יודעת איך להרגיש/ לחשוב/ לפעול מול זה.

לא רואה בעיה או עניין. יש כאלו שמפריחים יונים.ברוךש

שכל אחד יעשה מה שטוב לו. (ואם זה מעצבן מישהו - אז עוד יותר טוב). 
וכמו לכל דבר, אפשר לייחס כל משמעות שרוצים. 
התפלאתי ש"היא" לא הגיבה

גם כן. מן הסתם.פייגליניזית

זו תגובה אנושית להזדעזע מהנפת הסכינים.

מחריד!!!בעזרת ה'!!

הייתי בהלםהמום

למה מלחיץ?~א.לאחרונה

שימי לב שהם שרו זכרני נא..

לדעתי זה סתם כאות הזדהות עם השיר. לא משהו "מזעזע" או מחריד.

 

אכן מלח הארץ

 

השם הרע שיצא לערוץנחשון מהרחברון

לא יודע מה אתכם אבל אשמח לדעת, כל מי ששומע את המילים "פורום ערוץ 7" מתחיל ישר לזלזל, לייבש ושהם שומעים שאני שם - בכלל מה ?!? אתה?!? כולם שם חסרי חיים ילדים קטנים שאין להם מה לעשות בחיים. או "מה אתה מכוער? מה אתה נמצא שם בכלל??? תכבד את עצמך!!!" וכו' ועוד המון תגובות ממש קוטלות את הערוץ,

 

כשאני מסביר שיש כאן גם פורומים מכובדים יותר כדוגמת לנ"ו צמ"ע הורות וכו' אז התשובה זהה - "אותם חיים בסרט שגדלו בערוץ מתחתנים שם ולא עוזבים אותו תתבגר כבר!!!!"

 

אז מה?!? יש בזה צדק? (לפחות בנסיו"פ יש בזה הרבה מהאמת) למה זה יצא ככה השם הרע הזה? גם לכם זה ככה?!?

 

 

(אחרי וויכוח ארוך עם אמא בשבת ועם אחותי הגדולה - אחותי:"כשתתחיל לצאת יציעו אותך למישהי היא תכתוב את השם שלך בגוגל ובשניה שהיא תגלה שאתה כותב שם - היא מיד תאמר לא!!!" "מה אתה דפוק?? מה אתה כותב את השם האמיתי שלך"  "יווואו נחשון!!!!! תתבגר!! צא מהסרט של הילדים האלה,"

 

 

אז אולי בקרוב אכנע ללחצים ואשנה שם, יש למישהו רעיון?

איזה שטויותנועם ה
מה אתה שם עליהם.

מה שכן, אני לא הייתי כותבת שם פרטי ומלא...
שטויות או לא אני שומע את זה מהמון אנשיםנחשון מהרחברון

ממש הרבה ואפילו לא פידבק אחד לערוץ

 

ושם שהוא לא השם שלי נראה לי קיצ'י ודבילי (לא להעליב אף אחד...)

 

תמיד יש ביקורות. לכל דבר.נועם ה
צריך לדעת לסנן.
אני לא אומרת שזה נכון לבלות כאן כ"כ הרבה.
אבל כל מה שאמרו לך בקשר לאלו שמבלים פה זה שטויות. אני מכירה אישית כמה וכמה אנשים כאן במציאות. ואין לזה שום קשר, אפילו לא קטן.

לגבי האנונימיות, יכולה להבין אותך. האמת היא שאלו שמכירות אותי, ישר מזהות שזו אני, אבל כדאי להשאר אנונימי בשביל בני המין השני. לא בא לי שגברים שלא מכירים אותי, או שאני לא מכירה, יכירו אותי.
זה קצת אבסורדי שאתה שואל את זה כאן....real story
שאלתי אם גם אתם שמעתם לא אם זה נכוןנחשון מהרחברון
אני לא שמעתי זלזול ממשי מאף אחד..יעל מהדרום
הגיוני שיהיה קיטרוג שכזהעוגי פלצת

מה דעתך בעניין?

באזור מסויים? בסביבתך הטבעית?יוני
או ברדיוס יותר נרחב?

יש מצב שיוצא לפורום שם רע בגלל סיפור שהיה למישהו ממקום מסויים ואז כל החבר׳ה באזור רואים את זה ככה.
ולכל פורום מצליח יש פורום ׳פצועים׳ כי אם לא זה לא היה פורום מצליח..
מכל הארץ מכל הגילאים....נחשון מהרחברון
חחח.. ממש ככה. לגמריטנגענס
מה קרה לחתימה- איזה נפילה. אהבתי את הקודמתי. נחמיה
א"א להיות מדוכאים כל הזמןטנגענסאחרונה

צריך להעלות את זכרון ירושלים רק קצת זמן ביום

כל השאר להיות שמחים

מוח אחדקחו עמכם דברים
בעקבות שאלה בפורום בנות סיקרן אותי לדעת..
האם מישהו מכם יודע כל תלמידי חכמים שהביעו דעה לגבי שיטת "מוח אחד"?
בעד, נגד...?
יודעת על אחד, בכיף באישי.הלליש

(לא רוצה שיתחילו פה דיונים על רבנים בעזרתי...)

שמעתי על זה שזה עזר להרבה אנשיםאריק מהדרום

אני מסתייג מהדברים האלו שאני לא מבין איך הם פועלים בשכל ישר, ומי אמר שלטווח הארוך זה לא פוגע יותר? בכל אופן שמעתי שהשיטה עובדת היטב אצל כמה אנשים.

כן.אורח כלשהו

מכיר רב שעבר טיפול כזה.

 

מכירה ת"ח שעוסק בזהראש השנה

ומכירה מישהו שלומד מוח אחד, בתמיכת ראש הישיבה שלו

מכיר רב חשוב שתומך בזהאלעד

פרטים אך ורק באישי

מכיר רב גדול מאוד שפוסל את זהלשם שבו ואחלמה
שזה עבודה זרה או משו בכיוון
כןשורש וגרביים
לדעתי זה הבל
(ואני הרב של עצמי)
ואז נגיד שאתה מבקש ברכהלשם שבו ואחלמה

אתה לוקח ממך על זה כסף? נותן קבלה?

^^ חחחחנועם ה
לא הולך לרבנים שמבקשים כסףשורש וגרביים
דת וכסף תמיד נגמר בשחיתות
טוב, אבל נגיד שאתה נכנס לחדרלשם שבו ואחלמה

אז אתה מיד צריך לקום, ויותר מזה, אסור לך לשבת עד שתצא מהחדר,

איך אתה מסתדר עם זה?

וברגלים אתה מסתכל במראה? ממש בעיה!

נועם ה
אבל לא הבנתי את המשפט האחרון...
מצווה להקביל פני רבו ברגל (שלושת הרגלים יענו)לשם שבו ואחלמה
בגמרא מבוא שב'רגל' צריך להקביל פני רבוחסדי הים
איפה הבעייה?שורש וגרביים
כשאני עומד כל מי שבחדר עומד
וכן בישיבה.

ואני משתדל להסתכל במראה כל יום, ולא רק ברגל. זכות גדולה להקביל את פני בכל יום
|ממשיך להקשות (אחרון, מבטיח!)|לשם שבו ואחלמה

איזה מן רב אתה?

בקטע של אדמו"ר?

מקובל?

פוסק ספרדי? אשכנזי?

בית הילל?

רמבמיסט?

אולי הוא כל פעם מה שהוא צריך באותו היוםהלליש
אז איך אתה מסביר את חובת התורה לתרום שקליםחסדי הים
כל שנה לבית המקדש? ועוד המון דוגמאות.

השאילה על המשפט שלך 'דת וכסף תמיד נגמר בשחיתות'. כנראה לא הבנתי כוונתך.
לפי הבנתי את דבריך, זה משפט הזוי, מנותק מהתורה והמציאות.
מה קרה בבית שני?שורש וגרביים
שיא השחיתות
נשאיר את זה לפעם אחרת?
לא אמרתי שזה לא יכול להגיע לשחיתות. אבל לחשובחסדי הים
ש'דת' יכולה להסתדר בלי כסף זו מחשבה הזוייה. היו כתות בבית שני שחשבו כך, והם היו הזויים ומטורללים. עיין ערך האיסיים.
לא תמידנפשי תערוג

אבל גם אני חושב שזה לא אמור להיות ככה...

שמבקשים ברכה והרב לוקח על זה כסף (תנאי לברכה)

יש כאן משהו לא בסדר,

לפחות לענ"ד

 

 

ואם כבר, 

הרב אליהו זצ"ל הקפיד שלא לקחת כסף (ומתנות) חוץ מהמשכורת שמגיעה לו כרב הראשי לישיראל ופנסיה אחריה.

 

עם זה אני מסכים! אף פעם לא ראיתי את רבותיי לוקחיםחסדי הים
כסף על ברכה.
רק מהמדינה מותרשורש וגרביים
מה אתה רוצה ממני?מופים

אתה רוצה לפתוח דיון אם מותר לקחת כסף מהמדינה או שצריך להיות סאטמר?

תפתח!

אבל למה על דברי?

 

ואני ממש ממש לא אוהב ציניות.

תחסוך ממני את זה

מותר לשאול מה זה?נקודה טובה
אבל היא שאלה לדעתם של תלמידי חכמים, לא רבניםאדם ישר

כמאמר הכתוב: "גם תבן גם מספוא רב"

יותר נכון של צדיקים, לא של רבנים. אבל כן גם ת"ח...קחו עמכם דברים

ואולי אין בכלל הבדל???

 

|מבולבל|

יכול להיות צדיק שהוא לא ת"חלשם שבו ואחלמה

ויכול להיות (לצערינו) ת"ח שהוא לא צדיק. 

דעת תורה אפשר לקבל רק מתלמיד חכם שהוא צדיק. 

אתה יכול לכתוב והגדרות והסברים להבדל?מאמע צאדיקה
אה נו זה מאוד פשוטמינימאוס

ת"ח זה אחד שיודע תורה

צדיק זה יר"ש ומצוות

 

 

"קחו עמכם" מצד מה שאלת? ההלכה או הרוח?ברוךש

 אם זה מצד ההלכה - אז פוסקי ההלכה  (כדוגמת ה"אגרות משה) ובכוונה אני מביא אותו.
 אם מצד הרוח - ההנהגה האישית, אז כל רב יתאים לזה, במיוחד הרב שלך!!! אבל חשוב במיוחד - רב שמכיר ועוסק בדברים האלו, ולא רב שרק הביאו את הדברים לפניו. וזה הבדל מהותי בפסיקת הפרט. 
ואני משער שיהיו מיעוט של תומכים בשיטה, ומיעוט של מתנגדים לשיטה, ורוב גדול שמעולם לא שמע עליה. 

וממתי אנחנו מתעסקים בצדיקים? 

יש מאמר של הרב יהודה עמיחי ב'תחומין' ל.אדם כל שהוא

המאמר לא לפני, ואיני זוכר מה המסקנה שלו.

יש בפסקי דין של ביה"ד הרבנות ירושלים, כמדומני כרך י' (נמצאים כמדומני גם בפרוייקט השו"ת) פסיקה שאוסרת, איני זוכר בדיוק על מה מדובר.

גם השויגער שלי וגם דודה שלי שאלו את הרב אליהו זצ"לשלומי20104אחרונה
והוא תמך.
הדרכה לרבים? לא יודע.
אני אישית שונא את זה..
איך זה שעד עכשיו לא נפתח שרשור שלנועם ה
מי ער?
אני חוזר ואומרמופים

אני לא אקח קלונקס בכלל!

 

רק אמרתי שאני אבין מי שיקח

אז אני אנסח את דברייך אחרת

 

שלא יקחו קלונקס עם אלכוהול!!!

 

דרך אגב, לא זוכר שראיתי כזאת התוויה. מעניין!