איפה אני ואיפה אלול!!!!!
איפה אני ואיפה אלול!!!!!
guestאחרונה(ואולי זה יעודד או יתן כיוון קצת http://www.maagalhashana.com/hagim/elul-1 )
בועית מחשבהבס"ד ובהשתדלותי
בהצלחה לכולם!! ![]()
עוגת גבינה.אחרי לילה של התרגשות,
ושעות בודדות של שינה,
יוצאת לדרך חדשה 
יעל מהדרום
עוגת גבינה.
יעל מהדרום
עוגת גבינה.אחותי התארסההההההההה 
ומחר מתחילה מדרשה 
-משה ר-
עוגת גבינה.
נקודה למחשבה
עוגת גבינה.
יעל מהדרום
מזל טוב!!!
ריבוזום
שרבוב
הקולה טובה
יעל מהדרום
ט'
בן של מלךמישהו מעפולה או האזור, ומכיר את התחנה המרכזית של עפולה?
האם יש שם בית כנסת עם תפילות מנחה-ערבית באופן סדיר?
או בסביבה?
תודה.
![]()
אני מאמינה שיש שם מנחה-ערבית סדיר.
אבל אין ידית.. ככה שזה לא ממש יעיל..
והוא נראה דיי מוזנח ונטוש..
[זה נכון ללפני שבועיים..]
[וסליחה על הפלישה. קפץ לי בצד והוא בדיוק היה שם
]
אאל"ט.
עין הקוראשהולכים לקנות משהו נדיר. מחפשים בחנות - לא מוצאים. מחפשים בחנות ליד - לא מוצאים, אבל שואלים את המוכר ליתר בטחון. הוא לא יודע - שואל את האחראית עליו. והיא (בפרצוף |הא?|) - "XXX? יש XX... מה זה XXX? אין דבר כזה...". איזה מעצבן זה? (בסוף הזמנתי באינטרנט).
אני תוהה - האם זה היה מעצבן גם אתכם?
ועוד יותר זה הפרצופים שלהם.. כאילו את המצאת את המוצר!![]()
לפחות מצאת את זה, ב"ה 
ריבוזוםכאילו, מה. המצאתי שיש סוללה כזו? אני מחפשת כזו אולי כי יש מכשיר שצריך כזו... לא נורא 
עוגת גבינה.אני לגמרי כזו!!
אין לי סבלנות ללקוחות שממציאים מוצרים שלא מהעולם הזה.
אחר-כך ביקרתי גםריבוזוםבסניף שלכם, וגם שם לא היה. אבל שם לא שאלתי אף-אחד...
זה לא איזה תיאור מסובך. פשוט, סוללה AAAA. וכולם מוכרים רק AA ו-AAA.

כבר הזמנתי באינטרנט, אבל תודה!ריבוזוםאחרונה
בנים נותנים עצות...תילהלא נראה לי שזה היה מעצבן אותי..הייתי עושה להם הכרות עם המוצר..
שבוע טוב לכם חברי/ות פורום צמע צדיקים/ות!!!
אתם יודעים על אדם דתי ממש בהגדרה.. עם כל המשתמע מזה...
אמאמא, ממש ממש קשה לו לקיים מצווה עקרונית מסוימת, ניקח את שבת כדוגמא,
הוא מוצא את עצמו שממש קשה לו למשל לא לברור..(למרות שהוא יודע שאסור) או לעשן..
אבל גם כל עברה עקרונית אחרת לאו דווקא שבת.
עכשיו זה קורה לו נגיד כל שבוע, הוא מרגיש רע עם זה מאוד! ואפילו לדוגמא הולך לגמילה מעישון והכל...
האם עליו: א) לא להתפלל \ללמוד\ לעשות מצוות אחרות\ להגיד לכולם שהוא לא דוס כמו שהם חושבים
ואם כבר הוא לומד או מתפלל אז זה צריך להיות אך ורק בהקשר הזה??
או עליו: ב) להוסיף טוב, להמשיך ללמוד תורה, להאמין בעצמו, לא לספר לכולם את החולשה שלו
ופשוט להמשיך ולקיים את שאר המצוות עד כמה שהוא יכול ובד בבד לעשות מה שהוא חושב לנכון שיעזור לו לחזור בתשובה גם באותו הקשר??
עופו על עצמכם בבקשה!! מקורות יהיו לי לעזר ממש!!
זה באמת יכול להציל נפשות 
תודה רבה!
ושבוע טוב!
ברור ש-ב.
מקור? כל התורה - כל הציוויום והמקורות על כל הדברים האחרים (לא הדבר שקשה לו בו). בשום מקום לא כתוב שהכל בטל אם אדם עובר על אחד מהדברים.
בלי ספק.
ואחר הדברים זה פשוט תמשיך הלאה, הלאה.
אל תתקע בזה, אל תתן לזה להשפיע ולמלא את כל ישותך.
" בעו מיניה מרב חסדא: מי שאכל ושתה ולא ברך, מהו שיחזור ויברך? אמר להו: מי שאכל שום וריחו נודף, יחזור ויאכל שום אחר כדי שיהא ריחו נודף?!"
באותו חטא עצמו, או בחטא אחר.
" בעו [שאלו] מיניה[ממנו] מרב חסדא: מי שאכל ושתה ולא ברך, מהו [מה הדין] שיחזור ויברך? אמר להו [להם]: מי שאכל שום וריחו נודף, יחזור ויאכל שום אחר כדי שיהא ריחו נודף?!" [מי שאכל שום,ויש לו בעקבות כך ריח רע, יאכל עוד שום?! פשוט שלא. התכוון לומר להם, שזה שאדם אכל ושתה ולא בירך, או עשה מעשה שלילי אחר זה דבר אחד,והוא אומנם לא בסדר. אבל שימשיך לאכול ולשתות בלי לברך?אין סיבה שזה יהיה מותר..
בימי הצאר הרוסי ניקולאי נשלח פעם אחת חייל לעמוד על גשר ולהבטיח שהדרך תהיה פנויה בעת הגעת מרכבתו של הצאר. השעות עברו והצאר לא הגיע. חשב החייל שמן הסתם חל שינוי בנתיב הנסיעה, ומכיוון שהיום היה יום חם, פשט את בגדיו וירד לרחוץ בנהר. בעודו מתרחץ שמע פתאום את קול גלגלי המרכבה המלכותית. קפץ מיד מן המים וסימן בידו שהדרך פנויה.
הצאר, שראה לפניו חייל ערום, הורה לעצור ושאלו כיצד העז להתייצב כך לפניו. אמר החייל: "אמנם חטאתי שעזבתי את משמרתי, אך האם בגלל זה עליי להוסיף לחטוא ולעכב את מסעו של המלך?!".
כך פירשו חסידים את שאלת הקב"ה לאדם הראשון: "מי הגיד לך כי עירום אתה" – אמנם חטאת, אך מדוע אתה מוסיף לשקוע בחטא!
אנחנו חיים בעולם שאוהב לחיות בקיצוניות
הכל שחור או לבן
הכל חייב להיות הכל או כלום
סוג של פרפקציוניסטיות, אבל בצד השלילי שלה!
והדבר הזה משפיע הרבה פעמים גם על עבודת ה' שלנו
כולנו מכירים את:
יצר הרע,
אותו יצר עם פזם של למעלה מ5000 שנים,
יודע היטב איך הכשיל אותנו
הוא יודע איפה לנגוס, איפה לכרסם
הכל רק כדי שלא נקיים את מצוות ה'
גם אם הוא יוריד מאיתנו רק מצווה אחת
רק ציווי אחד, כוונה אחת, אפילו משהו קטן
הוא הצליח במשימתו!
ואותו יצר מגיע בעיתות משבר
הוא רואה שקשה לך
הוא רואה שאת לא מצליחה להתמודד עם א' או עם ב'
יכול להיות שאלו דברים קטנים
ויכול להיות שאלו דברים מהותיים
זה כלל לא משנה לו
הוא יודע שיש לו כלל אחד בסיס בראש
לגרום לך פחות ופחות לעבוד את ה'
אז הוא מוצא פתח קטן
איזה הקלה שנהגת לעצמך
יכול להיות שהיא בסדר
ויכול להיות שבאמת היא לא בסדר
זה כלל לא משנה לו
הוא בא ואומר לך
"תגידי לי גברת
על מי את עובדת
הרי על הקב"ה אי אפשר לעבוד
גם לא על עצמך
אז למה את מרמה את כל העולם שאת דתיה?
את לא!
כן, גם אני זוכר שאתמול בלילה היו לך מחשבות גרועות
וכן, אני זוכר ששלשום עיגלת פינה בכשרות של החטיף ההוא, כן כן, זה היה כשר, אבל לא הכשר שאת נוהגת כל הזמן
ובכלל, לפני שבוע, אין על מה לדבר, על מה שעשית!
אז על מי לעזאזל את עובדת?
יאללה, צאי החוצה
גלי את הפנים האמיתיות שלך!
לפחות לא תהיי שקרנית!
אבל צריך לזכור
שהיצר הזה, כל מטרתו היא להכשיל
זה שהוא מעודד אותנו לצאת בהצהרות שאנחנו לא כמו מה שכולם חושבים
זה אך ורק בשביל שהוא יוכל לתת לנו לגיטמיציה שזה בסדר להמשיך להתגלגל בתהום שהוא דחף אותנו אליה
צריך לעמוד על דעתנו
להתאפס ולהמשיל לו את המשל
נגיד ונתנו לך להכנס לחדר שיש בו אלפי מיני מרגליות
והקציבו לך כדקה לאסוף כל מה שאת מצליחה
גלוי וידוע לך שאין שום סיכוי שתצליחי לאסוף את הכל
אז מה נעשה? נשב בחיבוק ידיים?
למי שישב בחיבוק ידיים יקראו פארייאר,
תכנסי
תוציאי
תלחמי תרוצי
תאספי מה שתצליחי
ואם נפלת, לא נורא, קומי ותרוצי שוב!
דוד המלך מתאר לנו את אותו המקרה
הוא אומר שלבנאדם ממוצע יש שבעים שנה לחיו
מקסימום שמונים
אז נתייאש?
לא ננסה לעשות מצוות?
הרי אנחנו יודעים שניפול!
אנחנו יודעים שלא נצליח לקיים הכל
על גדולי ישראל סיפרו שנכשלו
אז מה אנחנו? אזובי הקיר?
לא!
חלילה מלחשוב ככה!
קום, התגבר כארי
תלחם
תחטוף עוד מצווה
כל זכות
כל מצווה זה יהלום
יהלום נצחי
כזה שאי אפשר לקנות בשום בורסה
כמה שתצליח תצליח
אף אחד לא מבקש ממך להיות משה רבינו
גם לא זושא
תהיה אתה!
תהיי את!
בדיוק כמו שהקב"ה רוצה שתהיי
עם היצרים התמודדויות שהוא נטע בתוכך
הרי כך הוא אוהב אותך!
ואיזהו העשיר, השמח בחלקו
לא כי הוא שמח שלא הצליח להיות כמו משה רבניו
אלא כי הוא שמח שהוא בעצמו
חלקו
החלק האלוקי ממעל
מה שהצליח להשיג בעולם,
כדאי שישאף ליותר
זה המטרה!
אבל שלא יתייאש כי הוא רואה את ההר גבוה
הוא יודע שהוא קטן
הקב"ה לא רוצה שתגיע לפסגה ההיא
הקב"ה רוצה שתגיע לפסגה האישית שלך
בהצלחה! 
(נכתב בלשון זכר ונקבה כאחד, כדי לכוון שלני המינים)
הקטע שאני מסכימה איתך מילה במילה!!
אני רק מקווה שמי שבשבילו נפתח השרשור...
יבין את זה..
ושכולנו נזכה להבין את זה יותר ויותר טוב
ונהיה חזקים בדעותינו ובדעתנו הנכונה!!
בהתחלה.
עד שאתה הינך בעצמך התחלת עם הקיצוניות והשחור לבן הזה.
מה אומרים המשפטים הללו: "
אז למה את מרמה את כל העולם שאת דתיה?
את לא!
"
אז על מי לעזאזל את עובדת?
יאללה, צאי החוצה
גלי את הפנים האמיתיות שלך!
לפחות לא תהיי שקרנית!
"
**************
כלומר, מה זה אומר "הלראות שאת דתייה" משל היננו תולים שלטים או סטעל המצח שאומרים זאת.
למה אני לא "דתייה" אם לעיתים אני נופלת פה ושם, בכשרות, בצניעות, בהלכות שבת, וכולי? (לצורך העניין כמובן)
מה זה אומר בכלל "דתייה"?
מה אומר לך שאין אדם מושלם בעולם, אבל פשוטו שאין, ולעולם אף אחד לא יוכל להיות דתי, כולו, רמח איבריו ושסה גידיו?
מה אומר לך שכל היהדות שלך ושלנו בנויה על יציאת מצרים שביטאה חירות אמיתית שבאה מתוך עבדות להשם?
בחירה חופשית הרי נמצאת תמיד, כמו שאמרת, העולם הוא לא שחור לבן, ואין קיצוניות לשום צד. ולכם גם לאמר "את לא דתייה" זה אחד הדברים הקיצוניים והראוותנים ששמעתי.
כי הרי מי הוא דתי? מבחינתי, ומבחינתך כמובן, אנחנו לא יכולים לראות מהי דרגת עבודת השם של האדם שמולנו, וגם לא את דרגת יראתו. אז איזה מקום יש לאמרה: "דלי את הפניםפ האמיתיות שלך, את לא דתייה"....
והיה אם היהדות כן הייתה דת, גם אז אני לא יודעת אם היינו יכולים לאמר בברור, יש אנשים שהם דתיים מוחלטים, ויש כאלה שצריכים לקלף את הקליפה הזו של הדת מעליהם, ולחשוף את עצמם.
כל השיטה שלך, מאוד מענינת ומשכנעת וכמובן נכונה, במידה מסוימת, אולי מוחטת. אבל ה"תגלי את פהנים האמיתיות שלך"- מהן הפנים האמיתיות שלי בכלל?
היש כאלה? כלומר, וודאי שיש מודעות עצמית וכולי, אבל מה זה "על מי לעזעזל את עובדת?"
מי בכלל עובד על מישהו?
בגלל שקשה לי בכך וכך, אני צריכה להשיל מעלי את הכל?
יש לשולי רנד שיר יפהפה, שחושף במדויק את פניו של היצר הרע, בתור "כלב".
:
| היה שווה הכל לראות את הפנים שלו |
| מתעגלות בתדהמה, חלשה דעתו הו וו |
| נחתתי עליו בלי רחמים |
| כל כלב בא היום שלו הנה בא היום שלו |
| ניחמתי את עצמי פה תהא קבורתו הו וו |
| ככה זה כשנלחמים על החיים |
| אני דיברתי הוא הקשיב הוו איך הוא הקשיב |
| יכולתי לשמוע את הראש שלו רעות חושב |
כל כך רציתי להכאיב
***********************
רוני שוויקה, בספרו "שיר חדש" אומר:
|
הוא לגמרי מסכים איתך!!
המשפטים שציטטת הם משפטים ציניים...
משפטים שהוא אחכ מפריך..
לכלבים יש עינייפ רעבות, והם אינם יודעים שובעה.אי אפשר להגיע לסיפוק מרדיפה אחר התאוות. כבר אמרו חכמים כי אין אדם יוצא מן העולם וחצי תאוותו בידו יש לו מאה, מבקש מאתיים, יש לו מאתיים מבקש ארבע מאות. תמיד יהייו שתי בהמות שיצליחו לברוח ממנו, עד שהאדם יתמוטט באפיסת כחות ויחזיר את נשמתו.... בן המלך מתחיל את נסיון התיקון ברדיפה אחר הבהמות דווקא על מנת לשלוט בכוחותיו הבהמיים ולהכניע אותם...."
מה שאומר שצריך להתמודד עם הכלב הזה, שקוראים לו היצר הרע, לא לתת לו להגדיר אותנו, בצורה כה מוחלת וחד גוונית: "דתי"...
דניאל אומרת שבהמשך אתה מפריך את אותן אמרות. לא שמתי לב לכך. אני קוראת שוב.
אהבת חינםאחרונהכי נראה לי שזה ינבע מתוך מקום של מצווה גוררת מצווה,
אמנם קשה לו למשל לקום בבוקר להניח תפילין אבל מנחה וערבית הוא מתפלל בדבקות וכו'.. בע"ה עם השתדלות ועבודה הוא יצליח גם שחרית בזמן!
אבל אם יעזוב הכל- אז לא מספיק שהפסיד אחד אלא שהפסיד את כולה.
ואם הוא עוה עבירה שישעה בצנעה ישמור את זה בצנעה.
תודה רבה רבה!!
מייכ
כשיש משהו שרוצים לתקן ולאורך זמן מנסים ולא מצליחים יכול להיות שהדרך לא נכונה.
להרבה מהמעשים שלנו יש רווחים משניים, שלפעמים גדולים יותר מהרווח מהמעשה עצמו,
וכשמנסים להתנתק מאותו מעשה לא יעזור אם ההתמודדות היא רק מול הרווח הישיר, זה לא מספיק חזק.
קצת כמו "אכילה רגשית", מי שהצורך שלו בלזלול כל היום נובע מצורך נפשי, לא יעזור שהוא ינסה לעשות דיאטה בשביל להרזות, כי הוא לא פונה ל"רווח" הנכון. בשביל להצליח לרזות באמת הוא יצטרך להבין איזה תפקיד בדיוק הזלילה נותנת לו, מה היא ממלאת בפנים ואיך אפשר להשיג את אותם רווחים בדרך אחרת.
אותו דבר במצוות/עבירות שמגיעות ממקום של חסר נפשי כלשהו, שבאות למלא משהו-
להרגיש מאוד רע עם עצמך, להתמלא אשמה וכעס עצמי, ללכת ראש בראש, לזרוק הכל לפח- זו לא הדרך, להיפך, זה עלול רק להגביר את הצורך באותו מעשה (לרוב הצורך במעשה נובע מרגשות שליליים כלשהם, אז תוספת של כאלה לא ממש תפתור את הקושי).
בשביל להתמודד באמת- צריך קודם לקבל את זה שיש דברים שבזמן מסויים באמת אין לנו שליטה בהם, אנחנו מונעים מבפנים מדברים שלא תמיד מודעים, סוג של נכות, וגם זה מהקב"ה. אח"כ לנסות לברר מה הרווח בכל הסיפור, למה צריך אותו ואם יש דרך להשיג את אותו הרווח בדרך אחרת.
ממש ממש ממש!!!
תודה רבה רבה!!
עלית על הנקודה בדיוק!
ועזרת לי להסביר זאת על הצד הטוב ביותר!!
את 2 השורות האחרונות אני בלי נדר אתלה בגדול בחדר שלי...
(ממאמר קידוש ה' של הרמב"ם, מועתק מאתר דעת, הכותרות כנראה שלהם)
"...לולא שהוא כתב דברים לא היה ראוי לנו להתרשל ממנו ולהחריש לו. והוא אמרו שמי שהתפלל מאנשי השמד, אין לו שכר בתפלה ההיא, ועבירה היא בידו. וידענו כי כל מה שיחובר בספר בריא הוא או חולה, אין ספק שיפורסם בידי בני אדם, וזהו מה שהירבה בדעות הנפסדות באנשים, לפי שאין בינך ובין הדעת הנפסדת אלא מה שיוחק על ספר ותעשה לו כת בלי ספק. לפיכך פחדנו שתגיע התשובה ההיא המשיבה מאחרי ה' ביד עם הארץ, וימצא שאין לו שכר בתפלה ולא יתפלל, וכמו יתר המצות אם יעשם שלא יהיה לו שכר במעשה אחת מהם.
והנני מבאר עתה במה שנפל בו זה המוסיף לההביל. כבר באר הספר שאחאב בן עמרי הכופר באל, ועובד ע"ז, שהעיד השם עליו "רק לא היה כאחאב" מ"א כ"א כ"ה, כשצם ב' שעות וחצי לפי שאמרו חז"ל תענית כ"ה ב' - בטלה גזרה מעליו. כמו שנאמר מ"א כ"א כ"ט "ויהי דבר ה' אל אליהו התשבי הראית כי נכנע אחאב מפני, יען כי נכנע מפני לא אביא הרעה בימיו, בימי בנו אביא הרעה על ביתו". ולא קיפח הקב"ה שכר תעניתו. ועגלון מלך מואב שהצר לישראל, לפי ששם כבוד לאלהי ישראל, כשאמר לו אהוד דבר אלהים לי אליך שופטים ג' י"ט ועמד מהכסא, גמלהו האל גמול טוב, ושם כסא שלמה שהוא כסא ה', כמו שאמר דה"א כ"ט כ"ג "וישב שלמה על כסא ה'", וכסא המלך המשיח מזרעו, כי רות המואביה הייתה בתו. וכן אמרו ע"ה נזיר כ"ג ב' "ולא קפח הקב"ה שכרו".
ונבוכדנצר הרשע, שהרג מישראל כחול אשר על שפת הים ושרף בית הדום רגליו של אלהינו בשביל שרץ ד' פסיעות להקדים שם המקום לשם חזקיהו כמו שאמרו סנהדרין צ"ו א' רהט בתריה ד' פסיעות, היה גמולו שמלך ארבעים שנה, כמו שמלך שלמה, ולא קיפח הקב"ה שכרו.
ועשו הרשע שהעיד השם באיבתו שנאמר מלאכי א' ג' ואת עשו שנאתי, ובארו חז"ל רוע פעליו ואמרו ב"ב ט"ז ב'
"ובאותו היום עבר ה' עבירות, הרג את הנפש, ועבד ע"ז, ובעל נערה המאורסה, וכפר בתחיית המתים, ושט את הבכורה. נתעטף בטליתו ונכנס אצל יצחק אביו, אמר לו: אבא, יש מעשר למלח? אמר לו: כמה בני מדקדק במצוות!
ועם כל זה, כשהחזיק במצווה אחת, והיא כיבוד אב, והיה שכרו שנתן לו השם מלכות בלי הפסק, עד שיבוא מלך המשיח. כמו שאמרו ע"ה "אין בן דוד בא עד שייטול עשו שכר כבוד אב ואם", כדכתיב זכריה ב' י"ב "אחר כבוד שלחני אל הגוים". וזה דבר חז"ל בכמה מקומות "אין הקב"ה מקפח שכר כל בריה, אלא יגמול לעולם על פעולות הטוב לכל מי שיעשהו, ויענוש על מעשה הרע למי שיעשהו כל זמן שיעשהו".
ואם אלו הכופרים המפורסמים יגמלם ה' גמול טוב על מעט מזעיר ממעשה הטוב, ישראל שנאנסו באונס השמד, ועושים מצוות בסתר, איך לא יגמלם ה' על כך? ולא יהיה הפרש אצלו בין עושה מצווה או אינו עושה, בין עובד אלוהים לאשר לא עבדו?
וכל זה ייראה מדברי זה האיש. אלא כשיתפלל יעשה עברה, וכך כתב ואמר, "כי שתים רעות עשה עמי". וכבר נתבאר לך טעותו, ושהוא לא סר תמיד מהיות מגנה אנשי זמנו, עד שעבר זה לדבר בחוק החכמים ז"ל כמו שביארנו. ולא זה בלבד, אלא אף בחוק הבורא ית', ואמר שהוא יענוש על מעשה המצוות. וכה דיבר שתפלת אחד ממנו עבירה היא, ועל כמו זה אמר שלמה קהלת ה' ה' "ואל תאמר לפני המלאך כי שגגה היא"...
ופה עוד לא מדובר ברשעים בכלל..
אלא בחברה כמוני וכמוך.. שנפלו...
ובטח ובטח שה' מחכה לתפילתם ותפילותינו
ככ יצר הרע לחשוב אחרת...
מי שמתאים לו-מוזמן לעיין באורות התשובה י"ד ד:
ד. מַה שֶּׁמֻּטְבָּעִים לִפְעָמִים בִּמְנִיעוֹת• גְּדוֹלוֹת, בֵּין בְּעִנְיָנִים שֶׁבֵּין אָדָם לַמָּקוֹם, בֵּין בְּעִנְיָנִים שֶׁבֵּין אָדָם לַחֲבֵרוֹ, לֹא יְעַכֵּב כְּלָל אֶת הַתְּשׁוּבָה הָרוּחָנִית•*. וְכֵיוָן שֶׁמְּבַקְּשִׁים לָשׁוּב אֶל ד' - שָׁבִים, וְהָאָדָם יִתְחַדֵּשׁ כִּבְרִיָּה חֲדָשָׁה. וְהַצִּיצִים• הַמַּעֲשִׂיִּים, שֶׁצְּרִיכִים לְזֵרוּז גָּדוֹל לְתַקְּנָם, יְצַפֶּה עֲלֵיהֶם תָּמִיד לְתַקְּנָם, וִיסַגֵּל לְעַצְמוֹ מִדַּת הַשִּׁפְלוּת בְּיוֹתֵר כָּל זְמַן שֶׁלֹּא תִּקֵּן אֵיזֶה דָּבָר בְּפֹעַל, מִמַּה שֶּׁיֵּשׁ לוֹ לְתַקֵּן בְּדֶרֶךְ מַעֲשִׂי, וְיִשְׁתּוֹקֵק לַתִּקּוּן הַשָּׁלֵם. וּמִמֵּילָא יָבֹא הַדָּבָר לִידֵי כָּךְ שֶׁיַּעַזְרֵהוּ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ לְתַקֵּן הַכֹּל בְּפֹעַל*. אֲבָל גַּם כְּשֶׁלֹּא נִזְדַּמֵּן לוֹ עֲדַיִן הַתִּקּוּן, בֵּין מִצַּד מְנִיעוֹת חִיצוֹנִיּוֹת אוֹ מִצַּד מְנִיעוֹת פְּנִימִיּוֹת, שֶׁעֲדַיִן אֵין רְצוֹנוֹ תַּקִּיף כָּל כָּךְ, וְהַהַסְכָּמָה לְדַרְכֵי הַתִּקּוּנִים הַמַּעֲשִׂיִּים עֲדַיִן לֹא בָּאָה לוֹ בְּהַשְׁלָמָה, מִכָּל מָקוֹם יֹאחֵז בַּתְּשׁוּבָה הָרוּחָנִית בְּכָל עֹז וָאֹמֶץ, וְיִהְיֶה תַּקִּיף בְּדַעְתּוֹ, שֶׁסּוֹף כָּל סוֹף אָחוּז הוּא בַּתְּשׁוּבָה, שֶׁהִיא עִנְיָן יָקָר מִכָּל מַה שֶּׁבָּעוֹלָם, וְיַרְבֶּה בְּתוֹרָה, בְּמִדּוֹת טוֹבוֹת, בְּחָכְמָה וּבְהַנְהָגָה יְשָׁרָה בְּכָל מַה דְּאֶפְשָר לוֹ, וְיִשְׁפֹּךְ שִׂיחוֹ בִּתְפִלָּה לִפְנֵי קוֹנוֹ לְהוֹצִיא אֶל הַפֹּעַל אֶת חֶלְקֵי הַתְּשׁוּבָה שֶׁעֲדַיִן לֹא יָצְאוּ אֶל הַפֹּעַל, בַּעֲבוּר עַצְמוֹ וּבַעֲבוּר כְּלַל יִשְׂרָאֵל וּבְעַד כָּל הָעוֹלָם כֻּלּוֹ וּבְעַד הַתִּקּוּן הַכְּלָלִי שֶׁל הַשְּׁכִינָה, אוֹר ד' בָּעוֹלָם, שֶׁיִּהְיֶה בְּתַכְלִית הַשְּׁלֵמוּת, וְיִשְׁתּוֹקֵק שֶׁכָּל הַנְּשָׁמוֹת תִּהְיֶינָה מְתֻקָּנוֹת וְנֶהֱנוֹת מִזִּיו הַשְּׁכִינָה, וְהַכֹּל יִשְׂבְּעוּ טוֹב וְשִׁפְעַת חַיִּים.
זה גם המקור שאני מצאתי..
אבל לצערי מישזה מכוון אליו.. כנראה עמוק בתוך היאוש... אוף 
עד היכן מצות כיבוד הורים.
עד[1] היכן מצות כיבוד אם ואם, אפילו נטל אביו כיס של זהובים של בנו[2] והשליכו בפניו לים, לא יכלימם ולא יצערם ולא יכעוס, אלא ישתוק[3]. אבל[4]מותר לו למנוע את אביו מלהשליך את כספו של הבן לים בתנאי [5]שאינו פוגע בכבודו כשעושה כן[6]. וכן[7] אם השליך אביו את כספו של הבן יכול הבן לתבוע אביו לדין תורה.
הלכות קודמות: http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t570250#6315994
מקורות והערות לעיון והרחבה, השתדלתי להדגיש את מה שחשוב:
[1] שו"ע סעי' ח'.
[2] וע' בלבוש סעי' ח' שאם האב רוצה לזרוק מעותיו שלו עצמו לים אין לבן לביישו או להכלימו כדי למונעו מכך. ובערוה"ש סעי' כח' שאם יכול למונעו ע"י אחרים מלאבד מעותיו, יעשה כן כדי שלא יעבור על בל תשחית.
[3] ואף אחר שזרק אביו צריך הבן לשתוק. לבוש סעי' ח'.
[4] רמ"א שם. וזהו דוקא במקום שנגרם לו הפסד כגון זורק מעותיו לים, אבל אם רוצה האב להעביר מבנו ריוח אסור לבן למונעו. וביש"ש פ"ק דקידושין סי' סד' ובשו"ת חת"ס יו"ד סי' רכט' שבכל אופן ממידת חסידות שלא למנוע מאביו לקרוע בגדיו.
[5] פשוט.
[6] והיינו שיבקש ממנו בדרך כבוד ותחנונים שלא יעשה כן.
[7] רמ"א שם. ובס' חסידים סי' תתקפד' שממידת חסידות שלא יתבע את אביו ואמו אף במקום שחייבים לו.
אהבת חינם
ג'נדסאחרונה
אבל מימה שזכיתי...
לא ממש עדין.. בסבבה כזה...
תאמת שאני זה לא אופציה כי רוב הגברים שאני מכירה יותר עדינים ממני חחחחרררעעעע![]()
![]()
![]()
סתם, לא באמת..
אבל מה שבאתי להגיד שלי לא מפריע גבר עדין ולכן אני לא שמה לב לזה במיוחד...
״ (איזה רש ואיזה נעליים! הילד עובד!)
ריבוזום
|מאמין|דינה ל.
אהבת חינםהמ"ה
וזו באמת היתה שבת שחיתותית אבל הג'נגל ספיד הזיז אותנו קצת
(מוכה וחבולה שכמותי
)
תודה, עכשיו אני מרגישה יותר טוב עם עצמי
דינה ל.לק"י
יש לי אח קטן שלא מזמן בא לעולם,
לא מדבר ולא הולך
אח קטן..
פריסבי
ב"ה אחרי 120 שנה אתם מגיעים למעלה והתברר שאין לכם מקום שמור בגן עדן ומפנים אתכם לגיהנום. נצבים בפניכם שני אפשריות:
א. ללכת לגיהנום שנשמתכם תזוקק עד שיהיה לכם מספיק קרדיטים (נ"ז) להגיע לגן עדן.
ב. מציעים לכם עוד סיבוב בעולם הזה בתקווה לשפר/לתקן את מה שלא הספקתם/עשיתם כמו שצריך.
אז מה אתם אומרים?? (אין תשובה נכונה או לא נכונה, גם אם מבחינה רוחנית לא היו שואלים אתכם).
בגלל שאת המציאות של העולם הזה אני כבר מכירה פחות או יותר,
וגם כי הסיפורים (
) על הגיהנום נשמעים יותר מפחידים מלהיות פה עוד פעם 90 שנה...
את מכירה את המציאות של עכשיו, אבל מי אמר לך איך תחזרי בגלגול הבא ![]()
החיים בעולם הזה יכולים להיות ממש ממש רעים וממש ממש טובים, אז זה הימור דיי גדול![]()
באג.
לא חשבתי על זה...
מזל שזה לא על אמת
לכל אדם יש תיק עם צידנית של כוחות. 
יש מי שיהיו לו קשיים גדולים ובכ"ז תראה אותו שמח מאוד בחיים,
ויש מי שיבחר שלא להתמודד גם עם קשיים פחות קשים לכאורה.
היא מהר מאוד תגיע לגן עדן ולא כי אני צדיקה.. 
אני בתהליך של שינוי הגישה לחיים האלו.
אני מאמינה שאחרי התהליך אוכל להגיד בפה מלא שהייתי בוחרת באפשרות ב',
כי החיים בארץ טובים בסה"כ. הכל עניין של גישה!

כתוב שרשעים- גג 11 חודש
אבל מסופר על הבעשט שעומד בפתחה של גיהנום ולא נותן לנשמה להיות שם יותר מחודש (משו כזה)
לדעתי,
זו לא שאלה שניתן לענות עליה, אבל ללא ספק החיים בעוה"ז מקרבים אותנו יותר לרבונו של עולם אנחנו עושים לו פה דירה בעולם ע"י קיום מצוות, ומורידים אור אלוקי אינסופי 
מצד שני- יש סיפור שפעם סיפר בעל התניא- כשיצא מחדרו ופניו מוארות, ואמר כך:
הגיהנום נשרף- מרוב האש שבערה בו, חשבו בבי"ד של מעלה מה לעשות- ובסוף הגיעו להחלטה שיבנו ג"ע חדש ואת כל נשמות הגיהנום יעבירו לג"ע הישן. מסקנה: היום אין גיהנום יש גן עדן ישן וג"ע חדש, כאשר לנשמה זה גיהנום להיות בג"ע הישן-עם כל המעלות שבו 
ב.
כי בעולם התיקון פה אפשר גם לתקן -וגם אפשר לעשות מצוות ולהרוויח על הדרך...
לא רוצה שוב לחיות פה!!!
אבל מן הסתם כשאריח את אש הגיהנום - אברח משם על טיל...
אחחחחחחחחח
היה שבוע פצצה!
כל הימים מנוצלים!
טיול שווה באמצע!
שבת אצל חברה!
יואו! איזה כיף!!!
תודה ה'
ולמשימה השבועית....
מממממממ....מה נפיל עליכם הפעם![]()
יש לי!
כמה פעמים אנחנו חושבים דברים ביקורתיים על אנשים סביבנו...
אז השבוע כל פעם שנחשוב משהו כזה,
ישר נמיר את המחשבה במחשבה טובה על אותו בנאדם.
כמו למשל: איזה צבע יפה יש לעניבה שלו![]()
קצת פחות מקל מהמשימות הקודמות, אבל אתם כבר מיומנים![]()
הרבה סיעתא דשמיא!
מוזמנים לשאול! 
חשבתי שענית כן ולכן...
מה הכוונה?
(המרצה, במחברת הבחינה)
כתר הרימוןכי אני לא מצליחה לפענח את ההערות שלך."
למה לרוב המוחלט של הגברים שאני מכירה יש כתב יד בלתי-קריא בעליל?!
אוח. נשמע שכל פיענוחיכם נכונים
אם קיבלתי 8/20 לשאלה, אז...
לחפור... לומר את אותו רעיון אלף פעם במילים שונות.... וכולי
בלי עין הרע יש המון מה לכתוב אצלנו בנושא...
אלא שאצלו אצלו צריך לכתוב ה-כ-ל כולל הכל, כולל פסיקים במקום הנכון.
ואם אפשר גם לסטות מהנושא ולכתוב אסוציאטיבית- הרי זה משובח.
והוא מתקטנן על מילים ותארים שחסרו לו.
ואני סנילית 
וזאת הבעיה.
|נאנח|
שיש לכם מליון טאבים פתוחים עם דברים מעניינים לקרוא
ואז....
אתם עוזבים את המחשב לכמה שעות מופקר לגורלו הבודד...
וחוזרים- והמחשב מתחיל את עצמו מחדש
וכל הטאבים נמחקו!!!!!
אני עושה מגבית- תשלחו לי דברים נחמדים ומעניינים לקרוא!
ואז אני לוחץ הזכר עוד 4 שעות, עד שאני מסיים עם מה שרציתי ועושה הפעלה מחדש, או הכי הרבה, שומר את הדפים, ופותח אותם שוב אחרי העדכון.


אפשר להגדיר שכשאת פותחת את הדף - זה ייפתח איפה שסגרת...
ולי זה קרה אתמול סתם!
שמתי על מצב שינה והוא כאילו כיבה אותו
אבל כל פעם שאני פותח מחדש את הדפדפן אני משחזר לשוניות קודמות/חלונות קודמים.
(בנוסף לחלון הזה פתוחים עוד חלון עם 3 לשוניות, עוד חלון עם אחת, עוד חלון עם 6, ועוד חלון אחרון עם 91, וזה רק בדפדפן, את שאר התוכנות וכמה לשוניות פתוחות בהם לא אפרט כרגע..)
ריבוזוםלמה זה טוב?

טופי תותיש אנשים מוזרים בעולם.


(יפה לך. רגע היסטורי של הסחת דעת)מאמע צאדיקהחבל על החשמל.
|חושב ירוק|
וגם מבחינת ביטחון- כשהבית ריק.
אצלנו מכבים ומנתקים כל מה שלא בשימוש.
אני שנה הבאה עולה ל-ט' בסיעתא דישמיא אבללל-
איפה שאני ילמד זה לא יהיה מקום כ"כ דוס..ויש שם פנימיה...
עכשיו אם אני לא יהיה בפנימיה אני לא יהיה מחובר לישיבה..
התחלתי לדבר על זה עם ההורים שלי והם לא מסכימים לי להיות בפנימיה מהסיבה שח"ו אני יכול להתדרדר..
אני מבין אותם ומעריך אותם על זה מאוד אבללל אני כ"כ מתוסכל!!
ממש חשוב לי הקטע הזה של החברה וכו' ..ואם אני לא יהיה בפנימיה אז אין!פשוט אנלא יהיה מחובר לישיבה אני כבר מתאר לעצמי שיום למחורת כולם יגידו :"יאווו איזה כיף היה אתמול בלילה .."וכו'..ואני..איך אני יגיב!?
מספיק קשה לי עם הקטעים של כל מיני הלכות שאנחנו מחמירים עליהם בבית כמו גרבים עם שורש וחולצה מכופתרת וכו'..
ושאר החברים שלי לא מקפידים על זה..
מישהו יכול לעזור לי (מהניסיון שלו,עזרה,עצה וכדו'..)?!
תודה ויום טוב
נפשי תערוג- בשורה שממש ריגשה אותי ![]()
- אין חכם כבעל ניסיון, אבל לפעמים זה שיש לו הרבה נסיון לא מעיד שהוא חכם. ב"ה עבר טוב ![]()
- הייתי בחתונה של חברים (שניהם מהפורום) 
- הייתי באירוסין של זוג פורום ![]()
- פגשתי חברים שלא ראיתי הרבה זמן ![]()
- שבת טובה ב"ה ![]()
- החלטה טובה ![]()
- פגשתי אנשים חדשים ![]()
שיהיה שבוע טוב
מלא בכל טוב
בשורות טובות


עוגת גבינה.1. יום שישי עברה סוף סוף המשמרת האחרונה והמתישה לחודש הקרוב 


2. אתמול ב"ה נמנעה פדיחה ענקית בבית הכנסת 
3 גרמתי למשפחה העצלנית שלי לעשות הליכה!! ואבא הצליח ללכת חלק נכבד ב"ה 

4. השלמתי שעות שינה על כל השבוע האחרון!
5. יום שני מתחיל משהו חדש בע"ה.
6. קניתי מכשיר לוופל בלגי! איזה טעים יצא לי!
שבוע טוווווווווווווווווווווווב 
בשורות טובות
יטבתהאיזה טוב ה'!! 
הייתי בירושלים עיר בקודש האהובה והייתי בכותל סופסוף! ![]()
יום כייף מושלם עם אחי שנהננו ממנו מכל רגע! ![]()
יש דברים חדשים שקורים ובע"ה לטובה 
מצאתי את הציורים שלי!!!!!!! ![]()
אני מתקדמת בעבודות ומתחילים לראות את הסוף של רשימת המטלות ב"ה ![]()
שבוע טוב ומבורך עם מלא בשורות טובות!
אמרתי לך ![]()
יו, איזו הקלה! שמחה בשבילך 
יטבתהלק"י
1. התנדבות שעברה בשלום ב"ה- ולא ברחתי על ההתחלה..
ואפילו נהניתי ממנה בסה"כ.
2. שיחות טלפון שנהניתי מהן ![]()
3. שבת אצל דודים 
4. התכתבויות עם חברות חמודות 
5. קיבלתי שעות תקן בעבודה ולא מ"מ..
שבוע טוב, חבר'ס, ובשורות מצויינות בעז"ה!
נרפאתי.
יום שחששתי ממנו - עבר יותר טוב מטוב!
כלומר, היה מצוין ב"ה.
שבת בת מצווה לבת דודה - היה מוצלח.
היה השבוע בילוי טוב.
אני צריך לעשות פדיון כלשהו ואמרו לי לחשב כמה עולה לי ארוחת צהריים + שתייה...
יש מקומות שאני קונה לי לאכול לפעמים טוסט פיצה גדול ומשביע עם שתיה ב-20
ויש מקומות שאני אוכל נגיד פלאפל עם שתיה אני מגיע ל-24 שקל
כאילו תלוי בי.
כמה בערך לחשב?
כי מצדקה לא מפסידים
ארוחה -
מחשבים 24 שקלים. (נראה לי ש-12 למהדרין, מנת פלאפל.)

![]()