שרשור חדש
הראל טל שהתחשמל והיה על סף המוות ניצל בנסיוסף גמלא

היפך הטבע רק עכשיו התפרסמה מהי הסיבה בזכותה ניצל הראל והנה הרי היא לפניכם !-

"לבנות כלי מתוקן" – הרב טל בונה את ביתו על טהרת העבודה העברית

יהודה פרל | י״ז באייר ה׳תשע״ב (09/05/2012)

 

 

 

 

 

 

 

"היה ברור לנו שנעסיק פועלים יהודים". הרב טל (ויקיפדיה)

"הבית שלך זה הארבע אמות שלך בעולם הזה. זה הכלי שלך ואתה צריך שהוא יהיה כלי מתוקן, חייבים שיהודים יבנו אותו", אומרת לקול היהודי יפעת טל, אשתו של ראש ישיבת 'תורת החיים', הרב שמואל טל, הבונה כעת את ביתה החדש ביישוב יד בנימין על טהרת העבודה העברית.

הרב שמואל טל, ראש ישיבת 'תורת החיים' שגורש עם בני משפחתו מהישוב נווה דקלים, השתכן מאז ביישוב יד בנימין שבמועצה האזורית נחל שורק. לשם גם עברה הישיבה אליה התווספו מאז מוסדות חדשים.

כעת, כמעט שבע שנים לאחר שגורשה מביתה, החלה משפחת טל לבנות את ביתה החדש ביד בנימין. בנוגע לפועלים שיעסקו בבניית הבית, משפחת טל אפילו לא התלבטה.

"זה היה ברור לנו שנעסיק פועלים יהודים בלבד", אומרת לקול היהודי יפעת טל, אם המשפחה. "הסיבה היא פשוטה. הבית שלך זה הארבע אמות שלך בעולם הזה. זה הכלי שלך ואתה צריך שהוא יהיה כלי מתוקן. חייבים שיהודים יבנו אותו" מסבירה טל במתיקות.

"מאחר והיה לנו כל כך ברור שנעסיק יהודים, ממילא כבר הקשיים הם לא כל כך קשיים. מבחינתנו, פשוט אין אופציה אחרת".

הבית של משפחת טל כבר הולך ונבנה וכעת עוסקים הפועלים בטיוח קירותיו הפנימיים. על פי התוכנית המקורית אמור להיות הבית מצופה באבן ירושלמית, אך עד כה לא מצאה משפחת טל עובדים יהודים המתעסקים בכך.

"אם לא נמצא פועלים יהודים שעוסקים באבן ירושלמית – נחפה את הבית בטיח, במקום באבן", אומרת יפעת בשלווה. "לא יכול להיות שיש אצלנו יהודים מובטלים ואנחנו נפרנס ערבים. לי זה פשוט. חוץ מזה, אני לא יכולה לראות את עצמי נותנת כסף לערבי, לאויב".

"להעסיק יהודים זה כיף"

"כשכל הפועלים הם יהודים זה הרבה יותר כיף". ביתה החדש של משפחת טל.

"רוב האנשים פה ביד בנימין מעדיפים באופן טבעי להעסיק יהודים. עיקר הבעיה זה בשלד, טיח ובחיפוי אבן. אלו השלבים בהם אנשים בדרך כלל נופלים. אנשים חוששים שיהודים יעבדו פחות טוב, לאט יותר, או לחלופין שהעבודה תעלה יותר", מסבירה טל.

"בהתחלה אנשים הזהירו אותנו שזה בלתי אפשרי. 'אין סיכוי שתצליחו לבנות בית בפועלים יהודים בלבד', אמרו לנו. אבל אנחנו התעקשנו והתפללנו על כך ואנו מאד מודים לה' על זה שאכן זכינו והצלחנו", אומרת טל בשמחה.

"אין ספק שזו אווירה אחרת. כשכל הפועלים הם יהודים זה הרבה יותר כיף ועושה אווירה טובה", יפעת מרוצה.

טל לא יכולה לסכם מבלי להיזכר בבית הגדול שטרם נבנה. "כולנו תפילה שה' יכנס לביתו עוד היום, ולפחות לפני שאנחנו ניכנס לביתנו".

"היום תכננתי היכן בדיוק לעשות זכר לחורבן בכניסה לבית. אך בעז"ה, כשנגמור את הבית, נתלה שם צילום של הכהנים בעבודתם והלויים בדוכנם".

עוד בנושא:

בקשת עזרה-המאזינים הותיקים של ערוץ 7..a-a-a

בימים עברו,שהספינה של ערוץ 7 עוד שייטה לה במים,

בתור ילדים פתחנו כל בוקר עם הרדיו דלוק על  ערוץ 7,

שהתחיל עם "מודה אני" של איזו מקהלת ילדים חסידית.

 

ואחרי זה הקלטה של "שיר של יום"

 

אני מחפש בנרות את ההקלטות הנ"ל (בעיקר של המודה אני ההוא,בשביל השעון מעורר,

אבל יהיה נחמד אם יהיה גם את ה שיר של יום)

 

מישהו מכיר/שמע/ראה/יש לו?

 

תודה!

 

(לא מצאתי פורום יותר מתאים..)

לא זה, יותר ישןמשה
נשמע כמו זהמשה
ואי נכון! איזו נוסטלגיה!!אהבת חינם
אמא שלי היתה מעירה אותנו בשירת השיר הזה...התקדמות...

וגם "ישראל עם קדושים קומו לתחיה, לעבודת הבורא, קומו לתחיה"

איזה כיף!אהבת חינם

המ"ה

 

אני רוצה להעיר ככה גם את הילדים שלי בע"ה..

ככה הרב נריה היה מעיר את הבחורים בישיבהנפשי תערוג
בדיוק זה!!a-a-a

תודה רבה,שימחת אותי!

וואואו!!! איזה כיייף שהזכרת לנו את זה!! =)בת אל123

פשוט מחזיר אותי לילדות... צוחק

 

אח"כ היה שיעור של הרב ביגון שהוא תמיד היה אומר "שלום ובוקר טוב לכל המאזינים" בקול הרגוע שלו...

 

זוכרים גם את?

 

איזה כיף לשמוע את זה! תודה! חיוך

*** שלום ובוקר טוב למאזינים היקריםa-a-aאחרונה
מערוץ שבע אני זוכרתריבוזום

את הגי'נגל - "ערוץ שבע - התחנה שלי"

ושהיינו יושבים (כילדים! ) בימי שישי בחדר שלנו עם טרנזיסטור (כי רדיו אחר היה בסלון ובמטבח) לשמוע את התכנית האגדית "על גבול האור".

בעקבות מחירי הדיורמשה

נזכרתי שוב ברעיון שראיתי פעם:

 

 

אתם הייתם מוכנים לגור בדבר כזה?

(נשמע שעלויות האחזקה שלו זולות משכירת דירה במקומות מבוקשים)

בוקר טוב(מי ער של הבוקר)מושיקו
אניטופי תות

הולכת לישון אחרי לילה לבן, ארוך ומייגע.

 

בוקר טובכתר הרימון
צהריים טובים יעל מהדרוםאחרונה
מי ער?משה

לפני עידן המחרימים והחרמות, גם אנשים שתפסו את עצמם כגדולי הזמר העברי לא היססו להופיע בכל מקום, בכל דרך.

 

 

ערב ניגונים/יזהר כהן. חלקכם יזהו בקלות את המקום.

 

 

 

תודה לארכיון של ערוץ 1 ולמי שטרח להעלות את הארוע הנשכח הזה ליוטיוב.

 

 

ולפורום שאסור לנקוב בשמו:




ולחום:

 

 

 

 

(ואף אחד לא ניסה לזהות את המקום)משה
אמתמשה
אבל הרבה לפני התקופה החסידית.
יוצאים לחו"ל? (גוולעד)-משה ר-

כך תזהו את הכשרות בגלידות שטראוס

בשנת תשנ"ו נוצרה שותפות עסקית בין החברה הבינלאומית יוניליבר, לבין חברת גלידות שטראוס. לאחר כמה שנים אימצה חברת שטראוס את המותג הבינלאומי בצורת לב, שבאמצעותו משווקת חברת יוניליבר את מוצרי הגלידות שלה ברחבי העולם.
כתוצאה מכך נוצר מצב שאריזות הגלידות והשלגונים הכשרים המיוצרים בישראל דומות מאוד למוצרים תואמים המיוצרים בחו"ל, שאינם נתונים להשגחה ואף עלולים להכיל רכיבים לא כשרים.
גורמי הכשרות בחברת גלידות שטראוס ביקשו להבהיר לציבור הנוסעים לחו"ל כי סמל הלב לבדו אינו ערובה לכשרות המוצר.
על מנת לזהות מוצר כשר יש לוודא כי מופיע עליו סמלה של חברת גלידות שטראוס, בתוספת ציון ההכשר של הרבנות המקומית בעכו.
יובהר כי המוצרים הלא כשרים המשווקים בחו"ל, לעתים משווקים בשמות זהים לקו הייצור הכשר הפועל בארץ. כך לדוגמה, המותגים המוכרים בישראל כגון מגנום, קורנטו, וסולרו, משווקים גם בחו"ל ללא הכשר. 

בחו"ל הכל כשר..מושיקו

והכול מפלסטיק

לא הבנתי..-משה ר-
כנראה שלא היית בחו"למושיקו

בחו"ל הרבנות הבסיסית של הארץ היא ברמת המהדרין שם 

 

ואין כמעט טעם לרוב במוצרים יחסית לארץ

הכל כשר הכל מזונות והכל פרווה.חיהלבאחרונה
קודם שנהיה בחו"ליטבתה

ושאחר כך יספיק לנו הכסף לגלידה,

אח"כ נבדוק את הכשרות

 

סתם שדרותי, תודה.

תכלס -משה ר-
ישתבח שמואיש השקים
^^עידכון על המצב של הראל טליהיה טוב
ישתבח הבורא איזה נס!!!מעריצה של אבא

ראיתי סרטון שהוא רוקד עם החברים..איזה מרגש!ב"ה!!

פשוט מדהים! ישועת ה' כהרף עין ממש!!אהבת חינם
וואו ברוך ה' יתברך!!עלמא1234

תודה לה'!!

בשורות טובות תמיד!

ב"ה 1000 פעמים!יעל מהדרום
ב"ה..-משה ר-אחרונה
אז סופית אין דרך חזרה..~בממוצע~
זה היה אמור להיות ברגעים אלו ממש..
האודישן שלי לכוכב נולד. כן, כן..
הנה אני חושפת בפני כולם.
קיבלתי הזמנה לאודישנים לפני דבועיים, וכיוון שזה חלום שלי מאז שאני קיימת בערך, היה לי ממש ברור שאני אלך.
כן, כבר שנים שכל מי שמכיר אותי ושומע אותי, במקרה או בהופעה, שולח אותי מייד ובהתלהבות לאודישן כלשהו, בהבטחה שאזכה.
אין מה לומר, זה ממלא. ההרגשה הזאת שמשהו שאני כל כך אוהבת, יכול להפוך לקריירה שלי ואצליח בו.
אבל חשבתי וחשבתי..והגעתי למסקנה הכואבת והלא פשוטה.
שאם זה אסור, אז אני לא הולכת.
לעזזאל החלום שלי, לעזזאל, כל האנשים שהתחננו בפניי שאתחרה. אני לא הולכת. גם לא לדה וויס.
למה? כי אני מאמינה בתורת ה'.

באמת שאין לכם שום מושג כמה הנסיון הזה היה קשה בשבילי!!
אשרייך, יש לך זכות גדולה.-משה ר-

בעז"ה את תקבלי את השכר על הנסיון הזה גם בעולם הזה וגם בעולם הבא..

אני מעריץ אנשים כמוךאלעד

נכון. אין לנו את אותו היצר שיש לך,

אבל לכל אחד מאיתנו יש יצרים ואנחנו עסוקים להתמודד איתם.

 

בהצלחה רבה,

אני מאמין בכל ליבי שאם ה' נטע בך את הכשרון לזה-

את תקדמי ותפתחי אותו בהיתר ולא באיסור. בע"ה.

 

"לפום צערא אגרא". יישר כח גדול!שאלה בעלמא
קשה לי הלעריץ זה לא נובע מהבנה פנימית של חיבור אלאיוסף גמלא

מהסביבה בה אתה חי לא בקטע שלילי אלא בקטע אנושי פשוט

נחמד מצדך לפרגן ככההרועה
וואו!דג מחיר
אשרייך!!!כל הכבוד!מעריצה של אבא
וואו!!!!!!!!!!!!!!! את תותחית!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!התקדמות...

אני מעניקה לך את תעודת הוקרתי!

באמת!

כאילו, הגעת כמעט לשם,

והתגברת!

את מדהימה!!

רמקולתופים

אין עלייך בעולם!!יטבתה

אשרייך, פשוט!!מלך

לא הפסדת הרבהאריק מהדרום
עבר עריכה על ידי אריק חרבי בתאריך כ"ב באב תשע"ג 17:37
יש הרבה הרבה יותר אנשים שהתמוטטו נפשית בגלל התחרויות האלה מאשר אנשים שזכו לתהילה.
קחי לך כמודל את רוחמה בן יוסף, דין דין אביב ואודליה ברלין, הן לא היו צריכות תחרויות זעוותיות כאלה כדי להצליח ולהרים מופעים לנשים בלבד.
לדעתי בכלל צריך להוציא את התחויות האלה מחוץ לחוק, הן עושות הרבה יותר מדי נזק.
השם ישמור אותך,שוברת גלים

ויברך אותך בכל השפע שיש בעולם.

את גדולה מהחיים. 

את אדירה!!!

נשיקה

ווואווווו ווואווו וואוו !! אני רק יכולה לנסות לתארבצלםאלוקים

ולהרגיש את עוצמת הניסיון !

זה כ"כ קשה !! זה ...וואי, ואת עמדת בזה !

את ענקית !!

חזקה בטירוף!

 

תשמעי ישלך עוצמות לא רגילות ! 

 

וכמו שאמרו אחרים- בעז"ה לא תתחרטי על זה..

הקב"ה גאה בך.

באמת אין לי מושג...ריבוזום

אבל ברור לי שעמדת בנסיון קשה מאוד!

כל הכבוד!איש השקים
וואו! באמת ש:ואוו!!!ותן טל

 

זה דרגה מאוד מאוד גבוהה - אשרייך שזכית.

 

זה ניסיון מטורף, אני בטוח, ואת יכולה אולי גם להיות בדיכי מזה זמן מה - אבל את בעצמך יודעת איזה חשוב מה שעשית, ומה זה מעיד עליך.

 

אשרי מי שיזכה בך, באמת!!!

כל הכבוד!!התנערי מעפר

בטח יש לך סיפוק מאד מאד גדול...!!!

יישר כוח!

את פשוט מדהימה!!! /מחזקת את ידייך/אהבת חינם
למה ממילא מראש הלכת לכל הדבר הזה ?יוסף גמלא
צריך לעשות משו כזה לנשים דתיות בלבד שלא תרגשנה רעיוסף גמלא

עם עצמן כמובן אפשר שגם בנות חילחוניות תתשתתפנה אם כי אני לא בטוח שתחרות זו הדרך הנכונה אפשר קידום ועזרה ערבי שירה וכו' צריך לחשוב על זה ...........

שכוייח גדול!יעל מהדרום
שפיצית. מעריכה אותך מאוד!עלמא1234

בע"הית שתפתחי את הכישרון שקיבלת מה' יתברך בצורה הכי טובה שיש!

כל הכבוד!!מושיקו

יש מספיק קריירה בהופעה בפני אירועים נפרדים של נשים

חברים,~בממוצע~

אני מודה שלא ציפיתי לכאלה תגובות מבינות..

ואלה, הפתעתם לטובה.

הפכתם את הנסיון לקל הרבה יותר ואת ההחלטה לשלימה יותר.

תודה!

אשריכם עשיתם לי גאווה להיות יהודיה. תודה שחיזקתם.

באסה לך הפסדת מלא כסף -!!!!!!1יוניאל

יכול להיות שבהמשך החיים אני לא יודע מה מצב המשפחה שלך את תתחתני ויהיו לך כמה ילדים ותעבדי בכל מיני 

 

עבודות ותרוויחי מינימום וכו' וכו' וכאן היית יכולה להיות עשירה ! פשוט עשירה ....... 

 

בכלמ"צ עצם זה שאת דתייה ( אם אכן את כזאתי זה אומר ש"כאילו " את מפסידה הרבה מהנאות החיים , 

 

מה שאני בא לומר זה לא שעשית בחירה מוטעית אלא שתקחי את כל השקלול בחשבון ובכל זאת תעשי וויתור ..

 

כמו חייל שמוכן למות בשדה הקרב הכל למען השם או כי אין לך ברירה כי את דתייה ועוד לא הגעת וגם בע"ה לעולם 

 

לא תגיעי למסקנה שאין ה' או שאת מפסיקה לשמור תומ"צ , הרבה הצלחה בהמשך הדרך פסיכומטרי בגרויות ומבחנים עד 120 ...

כסף זה לא הכל בחיים, ועם כסף לא קונים עולם הבא-משה ר-

אם אתה כ"כ משועבד לכסף שאתה מוכן למכור את האידיאלים שלך בשביל זה, אז אתה אדם מסכן..

כנראה לא קראת את כל התגובה שלו..אהבת חינם

המ"ה

 

מה שאני בא לומר זה לא שעשית בחירה מוטעית אלא שתקחי את כל השקלול בחשבון ובכל זאת תעשי וויתור ..

קראתי הכל, תקראי את תחילת הדברים וסופם.-משה ר-
קראתי, ועדיין הבנתי אחרת..אהבת חינם
מלכהההה מהממת אחת! כל הכבוד!מייכ
שפיצית על!בין השורותאחרונה

באמת.

נכון שאין לי את נסיון השירה אבל נסיונות אחרים היו גם היו.

ועם כמה שזה קשה- זה שווה.

ובעז"ה שתחושי את זה במהרה.

פלאפוןמעריצה של אבא

קניתי פלאפון (חצי מקשים חצי טאצ') ואני לא התחברתי אליו..

אחרי יומיים התחרטתי,ולא הסכימו להחליף לי כי הדלקתי אותו..

ככה שאני מוכרת אותו ביד שניה-חדש חדש..

אז אם מישהו פה רוצה או יודע על מישהו שמחפש אתם יכולים לפנות אלי

סוג הפלאפון: Nokia Asha 202

מאחורה לבן ומקדימה שחור

 

 
תודה!
מה זה אומר שלא התחברת אליו?ריבוזום

לא נוח?

...מעריצה של אבא

אני בכלל לא מחוברת לטאצ' ואני אוהבת מקשים,

אחותי אמרה לי שאני כבר אתקדם וזה,אז אמרתי אני אלך על חצי טאצ' חצי מקשים משהו באמצע

וזה לא היה נח לי..לי אישית מפריע הטאצ' באופן כללי....

אז קניתי בסוף פלאפון מקשים.

חייבים להחזיר לך אם זה תוך שבועייםאיש השקים
זה היה שנה שעברה..מעריצה של אבא

ולא ניסתי למכור אותו..

והוא נשאר ככה בלי שנגעתי בו,

ככה שזה לא רלוונטי עכשיו ללכת אליהם שוב,

חצי חיוך

בכמה מוכרת?אביה*
350 במקום 500+מעריצה של אבאאחרונה
הנה הוא מתחיל!! פרויקט התמי"ד!!!!!!!!!!התקדמות...

ולמה תמי"ד?

כי זה ראשי תיבות של תיקון המידות

וגם כי בעזרת ה' נשתדל שזה יהיה כמו קרבן תמיד

כל יום!

(לא בבוקר ובערב, אבל עדיין קשור)

 

ותודה לחבר'ה שחיזקו אותי להתחיל את הפרויקט!

בזכותכם אני עושה אותו...

ברוך ה'...דוס

 

אז אתם סקרנים לדעת מה המשימה הראשונה?

 

קבלו אותה בצלצלי שמע ובצלצלי תרועה!!תופיםתופיםתופים

 

"אמר רבי יוחנן: טוב המלבין שיניים לחברו יותר ממשקהו חלב, שנאמר (בראשית מט, יב): 'ולבן שנים מחלב' - אל תקרי ולבן שנים אלא וליבון שיניים"

 

""והוי מקבל את כל האדם בסבר פנים יפות. כיצד? מלמד שאם נתן אדם לחברו כל מתנות טובות שבעולםפרח ופניו כבושים בארץ - מעלה עליו הכתובמחשב כאילו לא נתן לו כלום. אבל המקבל את חברו בסבר פנים יפות, אפילו לא נתן לו כלום - מעלה עליו הכתובמחשב כאילו נתן לו כל מתנות שבעולם"

 

אז המשימה השבועית שלנו, עד מוצאי שבת הקרובה היא:

לקבל שלוש פעמים ביום שלושה אנשים שונים בסבר פנים יפות.

לחייךחושף שיניים, להאיר פנים, לחבק, להגיד שלום יפה.

 

בהצלחה לכולנו!!

ולמי שבא לעדכן, מוזמן (בשרשור הזה)

אשרייך! אהבת חינם

 

רעיון יפה!יהיה טוב

יישר כח!

זה קשה שלושה אנשים שוברת גלים
|סמיילי מבוהל הכוונה|שוברת גלים
אם את רוצה, אני יכולה לתת לך הנחה...התקדמות...

אבל יש הרבה מסמכים למלא...

סתם, תקשיבי, המטרה היא להתקדם,

אם היעד יותר מידי מורכב, תשני לעצמך ככה שיתאים.

אין פה תחרות, או תנאים, ואני לא בעל השולחן ערוך.

העיקר להתקרב אליו יתברך...

ואוו, אחלה רעיון!!!טופי תות

 

 

יישר כח גדול!!!

יווו מצויןןןמייכאחרונה
ממש לטעמי איך ידעת
ערב טוב ...!!!!!!!!!!יוניאל


מי ער?.יטבתה

מה קורה פה?...מבולבל

כן, בין הזמנים פה מורגש חזק...התקדמות...
הרגע התעוררתי. וזה הולך להתנקם בי בלילה.עוגת גבינה.
^^הרועה

אבל אני הולך לישון טוב הלילה

אני עייפה מאודריבוזום

אבל ככל שהשעה תתאחר אלך ואעשה ערנית יותר. זה ידוע.

אז אני מבינה שהולך להיות פה שמיח הלילה יטבתהאחרונה

חכו חכו שאהיה בחופש..

אהלן אחי חדש פה, שאלה קטנהזעקתיואיןתשובה

הפורום הזה מתאים גם לאנשים שמחפשים את זיווגם?

מסיבות כאלו ואחרות אני לא מעונין להשתמש בלנ"ו לשם כך

ורציתי לשאול האם גם פה אוכל לשאול את שאלותי

ושייתיחסו אליהן ברצינות?

לאיטבתה

כי לשם כך הוא הוקם!

אז אסור להזכיר כל דבר ששייך לפורום ההוא כאן.

אפשר את אותן דברים להגיד ברוך ובנעימיםזעקתיואיןתשובה

וסליחה אם אמרתי משהו שבך פגע

לא לשם כך שאלתי נשאלה

סליחהיטבתה

לא התכוונתי לפגוע..

ד"א זאת הודעה ראשונה שלי שיוצאת בלי סמיילים מחייכים

 

אני לא מתעצבנת על אפאחד ולא התכוונתי להיות תקיפה וגם לא נעלבתי

 

בכל מקרה הפורום ההוא (שאין לנקוב בשמו כאן ) יכול לעזור מאוד!

 

בהצלחה!!

זה לא המקום.כתר הרימון

בפורום זה לא מזכירים כלל דברים שקשורים לנושא.

לא הייתי אמור להיות כאן..לב אדום.

אבל הייתי חייב לכתוב..

 

אנחנו מכירים את הבדיחה הפנימית על גדר ההפרדה בין כאן ללנ"ו.

 

אך מי שמגיע מבחוץ לא מאוד מכיר, בואו נהיה טובים.

יש כמה שמצאו פה את זיווגםאריק מהדרוםאחרונה
גם בלי לעבור על חוקי הפורום.
רוח שטות.מושקי.

זה רוח כזאת, רוח של בין הזמנים.

לוידעת איך להסביר את זה.

ריח של חופש.

של קיץ.

ים.

שהכל מותר, רוח של שטות.

ריח של בין הזמנים.

ריח שהכל מותר בו.

 

רוח טהרההדסדס

זה רוח כזאת ,רוחו של אלול

לוידעת איך להסביר את זה

ריח שקוף ,טהור וצלול

ריח של סתיו

זמן בו כל עץ משיר עליו

 

של עין רואה ושל אוזן שומעת

ושל כל מעשינו -בספר נכתבים

ריח של אלול

בו אפילו דגים במצולות רועדים

 

 

 

 

סתם רוחכורש
זו רוח כזו שעושה אוויר
מבדרת שער
מרעידה אלומה
נגד זה הומצאה סיכה לכיפה.


משיטה ספינות למקומות עלומים
מכילה קולות וריחות בשלל עירבובים
דבר אחד ברוח לעולם לא אדע
מה צבעה הוא כאשר היא שוקטה.


וואו..יטבתה

אתם טובים!!

רוח טומאהיאפ

זו רוח רעה

ששורה על הידיים

אחרי ארוחה

ובגללה נאמר

מיים אחרונים

חובה

 

רוח טומאה

זו רוח שבגללה (לפי אחת הדעות)

בבוקר על הידיים 

צריכים מיים להדלות

 

רוח פרציםדינה ל.

מגיחה לה פתאום

מן סדק

שבקיומו לא חשת

 

מסמאת מלראות

כל מה

שהיה ברור לפני

 

דוקרת בבשר החי

מזכירה

שאתה אין ואפס

 

ממלאת כל חור

כל נקב

חונקת בסערתה

 

הרוח הזאת, הקרה

שמותירה בלב

סימן שאלה

 

 

 

= = =

 

מה נכנס בי בעפיצות הליל?

הקטע הראשון שלי בחיי

First time ever

 

 

אוך, היית צריכה קודם להכניס את זה ב-"אף פעם לא",ריבוזום

עכשיו לא תוכלי לעולם אפאטי

רוח רפאיםיאפ

זה שד.

או שמיכה עם זוג חורים

שמהם מביטים

זוג אישונים

שחורים

אה,

ויש גם חור לפה

וספק ידיים

ספק שרוולים ריקים

מתנופפים לצדדים

כבמחול השדים.

 

זה שיר לא לילדים

או כן לילדים

אבל לא לפני השינה

 

או כן לפני השינה

או שבעצם לא.

 

 

דינה ל.

את תמיד נכנסת כל כך למשחקים שרצים כאן

וואלה, צודקת,

אבל יש כל כך הרבה דברים שעוד לא עשיתי, אל דאגה |ירוקה|

עפתם על עצמכם... יוני

משחק מילים הבנתם?  

 

 

<צ>

איזו רוח, איזו רוחמשה

הוא עושה לי מצב רוח

שתיפח רוחו!

 

רוח ההלכהיאפ

מעין רוח שנושבת

מיד כשהאמירה הבאה נאמרת:

"אמא,חור שני באוזן,

מה את אומרת?

 

 

חלף עם הרוחדינה ל.

אותו הרגע

היפה, הרגוע

בו האבן

נגולה

מעל הלב

וחשתי שוב

אתה התחושה

הבראשיתית

של רוגע

טהור ונקי.

 

חלף, חיש, חמק

אותו הרגע

כהרף מיצמוץ

כי נטתי שוב

לכיוןן המחצבה

ממנה מגיעות

מועקות העולם

 

= = =

 

יש לי מה ללטש, אני יודעת

משקלים שונים לשני הבתים.

תסלחו לי?

המוזה הזאת מדהימה

מצב רוחיאפ

סטטוס המתאר

מציאות של

שמחה או כאב

או שזה בכלל

שם של עלון 

עם מדור

של שאול יהלום

ואשתו

שהלכו

ואכלו

ושבעו 

וברכו

והאוכל היה טעים

וזה מה שאנחנו קוראים

רוח קרבשוברת גלים

כשאין מצב

 

למציאות אחרת

אז אני נכנסת

למין מצב

של רוח קרב

 

יש כזו של עצבים

מאנשים קשים קשים

של סערה פנימית

סוערת

שמשתוללת וגוברת

אם לא ארגיע את ה-אני

אכעס יותר רק על עצמי

 

 

ויש כזו רוח קרב טובה

מוכן לצאת למלחמה

למלחמה על החיים

הידד קראו, הידד אחים!

לא ננוח לא לרגע

לא עכשיו ולא עד שבע

לא נתייאש

לא ניחלש

רוח קרב

אל תוך האש!

 

 

|עייפה מידי|

רוח ירושלמית...חיהלב
לשבת בשעת ערב שכזו ולהרגיש את הרוח הקרירה...
אחחח אין דברים כאלה...

|דרומית...|
רוח אהבהזעקתיואיןתשובהאחרונה

מנשבת לה בינות לשיחים

מחכה לשעתה שתגיע, לאותם רגעים

והנה גדל הנער כבר באה השעה

ובעוז היא נושפת מבקשת מנוחה

 

ובלילה בהיר ריק מעננים

בינות לעצי זית מלבלים

מצאה היא אותו

את שאהבה נפשה

מצאה היא אותו

באור הדמדומים

כיבוד הורים מס' 5. לקרוא בשם אביו או אמו.כיבוד הורים
לקרוא בשם אביו או אמו. ולהשבע בשמם. 
 
אסור  לבן לקרוא לאביו או  אמו בשמם הפרטי, לא בחייהם ולא  במותם, אלא יאמר 'אבא מורי'  ו'אמי מורתי', וכן  יכול לקוראם 'אבא' ו'אמא', וכשמזכירם בדברו עם אחרים  רשאי לומר 'אבי' או 'אמי'. ואם שואלים אותו בן מי אתה וצריך לומר את שם אביו (כגון שעולה לתורה  וכדו') רשאי  לומר את שם אביו כל שניכר  מתוך דבריו שזהו אביו וכגון  שיאמר 'ראובן בן שמעון' או שיאמר או  שיאמר 'אבי שמעון' או  'בן פלוני אני', והמחמיר  לומר 'ראובן בן רבי שמעון אני'  או 'רבי שמעון' או 'אבי מורי שמעון', תבוא עליו ברכה . ולהזכיר  שם אביו על ידי כתיבה (כגון כשממלא טופס וצריך לכתוב שם הוריו) מותר, ומהנכון  שיוסיף תואר כלשהו כגון ר' פלוני. ואם  שם חבירו כשם אביו ורוצה לקרוא לחבירו , אזי אם  הוא שם שהכל רגילין בו  מותר לקרוא לאחרים שלא בפני אביו , אבל  בפניו אסור ולכן יקראנו בכינוי חיבה או בשם משפחתו. אומנם  יש המקלים לקרוא לחבירו בשם שהכל רגילים בו גם בנוכחות הוריו, והנוהג להקל בזה יש לו על מה שיסמוך. אולם אם  הוא שם שאין הכל רגילין לקרות בו , לא יקרא לו בשמו , אפילו  שלא בפני אביו, אלא יקראו בשמו יחד עם שם משפחתו כגון 'זבולון כהן' או בשם חיבה וכדו'. ואסור  לבן להשבע בשם אביו או אמו.   

לקרוא בשם אביו או אמו. ולהשבע בשמם.

 

אסור[1] לבן לקרוא לאביו או[2] אמו בשמם הפרטי, לא בחייהם ולא[3] במותם, אלא יאמר 'אבא מורי'[4] ו'אמי מורתי', וכן[5] יכול לקוראם 'אבא' ו'אמא', וכשמזכירם בדברו עם אחרים[6] רשאי לומר 'אבי' או 'אמי'. ואם שואלים אותו בן מי אתה וצריך לומר את שם אביו (כגון שעולה לתורה[7] וכדו') רשאי[8] לומר את שם אביו כל שניכר[9] מתוך דבריו שזהו אביו וכגון[10] שיאמר 'ראובן בן שמעון' או שיאמר או[11] שיאמר 'אבי שמעון' או[12] 'בן פלוני אני', והמחמיר[13] לומר 'ראובן בן רבי שמעון אני'[14] או 'רבי שמעון' או 'אבי מורי שמעון', תבוא עליו ברכה[15]. ולהזכיר[16] שם אביו על ידי כתיבה (כגון כשממלא טופס וצריך לכתוב שם הוריו) מותר, ומהנכון[17] שיוסיף תואר כלשהו כגון ר' פלוני. ואם[18] שם חבירו כשם אביו ורוצה לקרוא לחבירו[19], אזי אם[20] הוא שם שהכל רגילין בו[21] מותר לקרוא לאחרים שלא בפני אביו[22], אבל[23] בפניו אסור ולכן יקראנו בכינוי חיבה או בשם משפחתו. אומנם[24] יש המקלים לקרוא לחבירו בשם שהכל רגילים בו גם בנוכחות הוריו, והנוהג להקל בזה יש לו על מה שיסמוך. אולם אם[25] הוא שם שאין הכל רגילין לקרות בו[26], לא יקרא לו בשמו[27], אפילו[28] שלא בפני אביו, אלא יקראו בשמו יחד עם שם משפחתו כגון 'זבולון כהן' או בשם חיבה וכדו'. ואסור[29] לבן להשבע בשם אביו או אמו.  

 

 

הלכות קודמות: http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t563476#6262474

 

 

 

 

 

 

 


מקורות לעיון והרחבה, השתדלתי להדגיש מה שחשוב:


[1] שו"ע סעי' ב'. ובשד"ח מע' ק' קד' ה' ובשו"ת אג"מ יו"ד סוס"י קלג'. שאין מועילה בזה מחילה. וע' בס' דבש לפי אות יב' שאם אומר את שם אביו באותיות נפרדות כגון ר', א', ו', ב', ן' מותר. ובשו"ת תורה לשמה סי' רסד' ובשו"ת יבי"א ח"ב יו"ד סי' טו' שמי ששם אביו 'אבא' מותר לקוראו 'אבא' ודלא כחיד"א בשם הגדולים מע' גדולים ערך 'אבא' שמחמיר בזה. (וכן אם שם אמו 'מזל טוב', רשאי לברכה בברכת מזל טוב. שם) וע' בבא"ח שופטים את ד' שמותר לקרוא לפני אביו בתנ"ך וכדו' אע"פ שנזכר בהם שם כשם אביו, אבל לא יקרא לפני אביו מכתב מאדם שנזכר בו שם אביו אם הוא שם פלאי, אבל שלא לפני אביו, מותר. ובשד"ח מע' כ' כלל קד' שמותר לקרוא לבנו על שם אביו במקום שנוהגין כן.

[2] בא"ח פר' שופטים אות ד'.

[3] שו"ע שם.

[4] ובפ"ת סק"ב בשם היש"ש פ"ק דקדושין סי' סה' דאינו רשאי לומר שם אביו אף כשאומר 'פלוני אבא מרי'. ודלא כהג'רעק"א סי' רמ' בשם הפר"ח שמקל בזה. ובשו"ת אג"מ יו"ד סי' קלג' שבצורך גדול יש להקל כפר"ח.

[5] שם הגדולים ערך 'אבא'. שו"ת יוסף אומץ סי' פז'. ראשון לציון סי' רמב' סעי' א'. טהרת המים שיו"ט מע' כ' אות יד'. ערוה"ש סעי' טו'. שו"ת אג"מ יו"ד סי' קלג'.

[6] ואע"פ שלקרוא לאביו ואמו בשמם אין מועילה מחילה, לגבי הזכרת שמם מועילה מחילה. ע' שו"ת אג"מ יו"ד סוס"י קלג'.

[7] ובן הקורא לאביו לעלות לתורה יאמר 'יעמוד אבי מורי רבי פלוני בן פלוני', ואף יכול לומר 'יעמוד אבי מורי פלוני בן פלוני'. ויש הנוהגים לומר 'יעמוד אבי מורי' בלבד. ע' בזה בשו"ת ארץ צבי סי' צז' ובילק"י כבוד הורים עמ' רעט' ובס' מורא הורים וכבודם ו' לג' בשם הגרב"צ אבא שאול זצ"ל. ובס' הליכות בין אדם לחבירו בשם הגרי"ש אלישיב זצ"ל אם עושה לאביו מי שבירך בנוכחותם של ההורים יאמר 'יברך את מורי אבי' או 'מרת אימי' בלא להזכיר שמותם ואם אין הוריו נוכחים בשעת המי שבירך יכול להזכיר את שמם בנוסח 'יברך את מורי אבי יעקב' או 'מרת אימי רחל'.

וע' בשו"ת שרגא המאיר ח"ב סי' עב' ובשו"ת צור יעקב סי' לג' שמי שיש לו אב חורג אין לקוראו לתורה בשם אביו החורג אלא בשם אביו האמיתי משום כבוד אביו.

[8] גדולת אלישע סקי"א. יפ"ל ח"ג סעי' י' בשם ס' פאת ים דף קלה' ע"ג. שו"ת יבי"א ח"ה יו"ד סי' טו'.

[9] אבל אם שם אביו ראובן וכששואלים אותו לשמו אומר  'ראובן' בסתם, הוא איסור גמור, שכן אין ניכר שהוא אביו.

[10] וכן מותר לבן לומר לבנו הקטן 'לך לסבא שמעון', כיון שיש כאן תוספת תואר. ואם הוא בפני אביו, המחמיר שלא להזכיר שמו ולומר 'לך לסבא' בלבד, תבוא עליו ברכה.

[11] שו"ת יוסף אומץ סי' פז'. יד אברהם יו"ד סי' רמב' סקט"ו. מצפה איתן ברכות ה. תפא"י קידושין פ"ט מ"ז. בית מאיר יו"ד סי' רמו. יפ"ל סק"י. בא"ח פר' שופטים אות ה'. הליכו"ע ח"ח עמ' צג'.

[12] הליכו"ע ח"ח עמ' צב'. קובץ מבקשי תורה כד' עמ' קצד' בשם הגרי"ש אלישיב זצ"ל ומ"מ הוסיף דטוב להחמיר כדעת הפ"ת.

[13] כן דעת הפ"ת סק"ב ושו"ת ארץ צבי סי' צז'. ולדעת המהרש"ל זי"ע קידושין סה. סובר שאין להזכיר כלל שם אביו אפילו בתוספת תואר (אם הוא בפני אביו). ע"ש והמחמיר כמותו תבוא עליו ברכה. 

[14] אבל לא יאמר פלוני בן רב פלוני אני.

[15] וע' בשכנה"ג סקי"א ובברכ"י סק"ד ובס' מעבר יבק מאמר שפתי צדק סופ"ח והג' רעק"א או"ח סי' קיט' ובבא"ח שופטים אות ה' שאם מתפלל על אביו יאמר 'אבי פלוני' או 'אמי פלונית', ולא אדוני אבי או אבא מורי ושאר תארי כבוד, והוא הדין באמו. ובשו"ת צפיחית בדבש סי' נה' שאם לומד לרפואת אביו או לעילוי נשמת אביו, יכול לומר שלימוד זה יהיה לרפואת 'פלוני בן פלוני'. ובשד"ח מע' כ' כלל קד' שכשאומר לחש או סגולה על אב או אם ומזכיר שמותיהם יכול להוסיף תואר. ובשו"ת אג"מ יו"ד ח"א סי' קלג' שאם דורש ברבים אין לו להזכיר שם אביו אפילו אם מוסיף תואר 'רבי' לפני כן, אלא יאמר 'כך אמר אבא מורי'. וע' בשו"ת זרע אמת ח"ב דף קצט' ע"ב ובגדולת אלישע סקכ"ה ובשו"ת שלמת חיים סי' צג' שכשמזכירו בהשכבה יזכירו בתארים כמו אבי מורי ורבי עטרת ראשי וכדו'. וכן כשהבן מזכיר את אביו בברכת המזון בהרחמן יכול לומר הרחמן הוא יברך את אבי מורי וכו', ואין צורך להזכיר את שם אביו בפניו. וע' בשו"ת זרע אמת ח"ב דף קצט' ע"ב ובגדולת אלישע סקכ"ה ובשו"ת שלמת חיים סי' צג' שכשמזכירו בהשכבה יזכירו בתארים כמו אבי מורי ורבי עטרת ראשי וכדו'. 

[16] ביש"ש פ"ק דקדושין סי' סה' וברו"ח סק"ב מחמירים גם בכתיבה ובס' הליכות בן אדם לחבירו עמ' קו' שכן דעת הגרי"ש אלישיב זצ"ל. אומנם בשו"ת יוסף אומץ סי' פז' ובשיו"ב ריש סי' רמ' ובשו"ת אג"מ יו"ד ח"א סי' קלג' ובשו"ת באר שרים ח"ב סי' נב' ובס' הליכות בן אדם לחבירו שם בשם הגרב"צ אבא שאול זצ"ל מקלים בזה. וכן מנהג העולם. וע' בבא"ח שופטים אות ד' שמותר לחתום פלוני בן פלוני, ויש המתחסדים לכתוב פלוני בן לאדוני פלוני. ובחתימת עדים בכתובה בכל אופן נוהגים לכתוב רק 'פלוני בן פלוני עד'. (ובשו"ת תורה לשמה סי' רסט' שאין לכתוב פלוני בן פלוני באופן ששם אביו למעלה משמו שהוא חסידות של שטות).

[17] אומנם אם כותב מכתב לאביו או לאמו או שכותב צ'ק לפקודת אביו וכן כשכותב מכתב או סיפור דברים לאחרים יש להזכירו בתואר כגון אבא מארי או אבי פלוני. בא"ח פר' שופטים אות ד'. ילק"י כבוד הורים עמ' רפב'.

[18] ובדין זה של קריאת חבירו הנקרא בשם אביו, מועילה מחילת הוריו. ע' בחיי"א כלל סז' סעי' ח'.

[19] ונכד הקרוי על שם סבו ורוצה הבן לקרוא לבנו הקטן (הנכד) בפני אביו ישנה את השם ויקרא לו בכינוי, ובכגון זה ראוי לבקש מן הסב מחילה ורשות קבועה לקרוא לבן איך שירצה. ילק"י כבוד הורים עמ' רפט'.  ועוד כתב שם שבקריאת השם לנכד בברית מילה על שם הסבא יכול לומר את שמו בלי שום תואר. 

[20] רמ"א סוסע"י ב'.

[21] כגון 'דוד', 'יוסף', 'משה' וכל כיוצ"ב.

[22] וכל שכן אחר פטירת אביו, ולאחר פטירתו רשאי לקרוא לחבירו שקרוי בשם אביו אפילו בשם פלאי.

[23] רמ"א שם. ט"ז סק"ה. מעשה רוקח על הרמב"ם פ"ה מהל' ת"ת. בא"ח שם. ילקוט מעם לועז פר' יתרו. ס' מורא הורים וכבודם עמ' פא' הע' כד' בשם הגרב"צ אבא שאול זצ"ל.  

[24] דרישה סי' סק"ד ושכן דעת השו"ע. ש"ך סק"ג. גדולת אלישע סק"ט בשם הפר"ח. ס' כיבוד הורים בשם הגרי"ש אלישיב זצ"ל שהמנהג להקל. ובחיי"א כלל סז' סעי' ח' הביא ב' הדיעות וסיים דעכשיו מקלים בזה דמסתמא אביו מוחל. ובשו"ת אג"מ יו"ד ח"א סי' קלג' דבזמנינו אף לדעת הרמ"א ודעימיה מותר. 

[25] שו"ע סעי' ב'.

[26] כגון 'נפתלי' 'זבולון' 'עקיבא' וכל כיוצ"ב. 

[27] ובבא"ח פר' שופטים אות ד' שאם נקרא אביו בשני שמות כגון 'אברהם יצחק' ולחבירו קוראים 'אברהם' או 'יצחק' רשאי או להפך שלחבירו קוראים בשני שמות ולאביו באחד מהם, רשאי לקרוא בשם חבירו אפילו בפני אביו. ובילק"י כבוד הורים עמ' ער' שאם אביו נקרא ישראל מאיר ונשתקע ממנו שם מאיר ונקרא בפי כל ישראל, מותר לבנו לקרוא לחבירו 'ישראל מאיר'.

[28] לבוש סעי' ב'. ט"ז סי' רמב' סק"ד. באור הגר"א סק"ח. גדולת אלישע סק"ט.בבא"ח שם. אומנם הדרישה סק"ד והש"ך סק"ג והחיי"א כלל סז' סעי' ח' מקלים אף בזה שלא בפני אביו.

[29] יפ"ל ח"ג סי' רמ' סקכ"ב. שו"ת יבי"א ח"א יו"ד סי' יז' אות ה'. וע' בשו"ת שבו"י ח"ג סי' עה'  ובמנ"ח לג' שהנשבע שלא יכבד להוריו, היא שבועת שוא ואינה חלה.

תודה רבה!ג'נדס
יישר כח..-משה ר-
תודה! יישר כח אהבת חינם
שכוייח! (למרות שהבן האחרון שיצאתי איתו אמר ליהתקדמות...

שאסור להגיד לבנות להגיד לבנים שכוייח.

לא בקטע של אסור..

פשוטזה לא נשמע לו מתאים...

 

לבחור הספציפי הזה זה נשמע לא מתאים..שוברת גלים

הוא עדיין לא רב, אני מניחה.

אל תדאגי, זה לא גרם לי להפסיק לומר את זה....התקדמות...

אם הוא היה אחי הגדול, אולי הייתי מקשיבה לו

משום כיבוד הורים

חחח שכוייח לךשוברת גלים

תודה רבה אשריך !מעריצה של אבאאחרונה
אני מפרסמת פה כי אולי זה יעזור למישהי וגם לנושוברת גלים

בעז"ה

 

בעזרת השם

 

אם מישהי מחפשת דירה בירושלים, קרוב למרכזית.. חדר לבד, ומחיר נחמד.. \ או יודעת על מישהי כזאת

אז מוזמנת לפנות אלי באישי

 

דרישות:

היא צריכה להיות אחלה

 

__________________________________
 

ואם מישהו מכיר חברת הובלות קטנה וזולה, אשמח לפרטים..

 

ובנוסף אם למישהו יש כירה חשמלית מיותרת, נשמח ממש 

 

 

המשך יום טוב לכולם

משהו חשוב לכולם ! -חנטריש

צריך לשים סוף לזה שיש כלכך הרבה פורומים !

 

בעיקרון לא היה איכפת לי למשל להגיב בפורום טיולים אבל אני לא מתכונן להיכנס לפורום כזה שומם !

 

וככה עוד הרבה דברים .... מה שיוצא זה שהפורום החשוב צעירים מעל 20 כל מה שקורה בו זה ערב טוב ומי פה ? .....

 

דיי עלוב לדעתי ... והרי ההצעה למה לא ש - יהיה פורום אחד וכל בנאדם יוכל להחליט ע"פ רשימה אילו דברים הוא רוצה לראות ע"פ 

 

סדר הזמן שבהם כתוב אותם " לא משנה עכשיו הפרקטיקה אלא הרעיון וככה הכל יהיה מרוכז מקסימום כמה פורומים למרות 

 

שלא צריך יותר מאחד ( דוגמא לזה פורמים במייל אני מכיר כמה של יישובים וכו' שזה הכי טוב זה חלק מהתיבה שלך אז אותו 

 

רעיון ובאמת אפשר לעשות עדכונים של הפורומים פה בערוץ למייל כמו שפייסבוק מעדכנים אותך וכו' 

 

בקיצ' לי זה דיי מציק הקטע כאן בפורום אין לי כח לפתוח כל פעם פורום אחר אם כל הפורומים היו מרוכזים זה היה הרבה יותר טוב 

 

לכולם וגם מי שלא מסכים איתי אני מעוניין בכפייה על העניין הזה אם יהיה לו רוב משום שככה זה יתרום לכולם כי יהיהו יותר תגובות

 

ויותר חיים ופחות שטויות של בוקר טוב וכו' שלא מוסיף כלום ( לענ"ד אני יודע שיחלקו עליי 

 

נשארו לי 2 דברים לכתוב א דוגמא לעניין - אני אוהב את פורום ארץ מולדת וחב"ד ואולי ברסלב וצעירים מעל 20 וכו' ועוד כמה 

 

פורומים ואז אני יירשם ויקבל את כל השרשורים באותו מקום ע"פ סדר ותמיד אני יוכל להוסיף או להוריד כמו בגוגל פלוס 

 

ב למה אני כותב את זה פה ולא לאדמין ? א אולי אני יעדכן גם אותו ובית כתבתי מספיק דברים שלא נספרו אם מספיק אנשים

 

רציניים "יתלהבו על העניין ויתמכו בו אני בטוח שלא תהיה ברירה והכל ישתנה לטובה לילה טוב וחלומות פז ואולי סופסוף יהיה כאן מעניין גם 

 

לחברה שעד עכשיו "פחות" התלהבו

לפורום משוב...ריבוזום

 

והתייחסות עניינית - לי ממש לא מפריע שיש פורומים מפוצלים, וצורת ההתנהלות בכל אחד. אני נכנסת לשלושה בערך באופן קבוע, והפיצול נוח. אלו שאני לא מתעניינית בהם - לא מפריע לי שהם קיימים.

פחחחחחחחחחחחחחחחכתר הרימון
(ומוזמן להקים אתר משלך.)
למה לזלזל?יעלי_א
פיצול הפורומים הוא רעיון טוב בעיקרוןיוסלה קמצן (קדוש?)

הוא נועד שיהיה סדר לא בוקה ומבולקה

יש מספר פורימים שיש להחיות אותם ע"מ שיהיו חיים ואולי יש למזג מספר פורומים

אבל בוודאי לא כדאי שיהיה פורום אחד זה יהיה בלגן נוראי 

אגב אם כנים דבריך למה אין שום אתר שעושה פורום אחד להכל

הרעיון שלך כבר קיים.עין הקורא

קוראים לו 'עדכני'. נסה אותו.

יש משהו במה שאתה אומרהרועהאחרונה

אבל הרעיון לא מתאים לפורומים שהם לא מקצועיים (בפורומים יש נסיון ליצור תחושת שיכות לפורום ותחושת קהילתיות שאתה הרעיון שלך יהרוס), והדבר השני זה שלפנות למשתמשים ולנסות ליצור "מרד" זה די מעפן.

 

בקיצ', לא.

פרויקט תיקון המידות בפורום....התקדמות...

חשבתי לעצמי שאולי נתחיל פרויקט נחמד...תופים

 

הרבה פעמים אנחנו רוצים להשיג מידה מסוימת

ואז, אני לפחות, הולכת על כל הקופה!

"מעכשיו אני לא רואה סרטים!"

ואז זה גם הולך כמו שזה בא...

 

וראיתי שכשאני מציבה לעצמי מטרה מוגדרת לזמן מוגדר,

זה הרבה יותר אפקטיבי.

 

אז אולי נעשה משימה שבועית שנפרסם בעזרת ה' בפורום כל שבוערמקול

ולאט לאט נתקדם במעלות התורה והיראה...

 

מה אתם אומרים?

מוצא חן בעיניכם?

לענ'ד-שאלה בעלמא

כמה דברים:

- קודם כל יישר כח גדול על הרצון להתקדמות,ולתיקון המידות. חלק חשוב ומשמעותי בעבודת ה'.

 

- לענ'ד לא שייך להגדיר מטרות כלליות לכולם- מכיוון שלכל אחד ואחת יש מבנה נפשי שונה,וממילא מידות שונות, לכן כל אחד צריך להציב לעצמו מטרות לפי מה שהוא צריך לתקן. "יסוד החסידות ושורש העבודה התמימה הוא שיתברר ויתאמת אצל האדם מה חובתו בעולמו" (תחילת מסל'ש) לכל אחד יש עולם פרטי משלו,ואינו דומה עולמו הפנימי של זה לעולמו של זה.

 

- כמו שכתבת, באמת הנפש שלנו אינה מסוגלת לעבור שינויים קיצוניים, ולכן צריך לעבוד בהדרגתיות.

כדאי להציב מטרה כללית-אליה שואפים להגיע.

לאחר מכן- מטרות ביניים. 

ולאט לאט להתקדם.

 

יש לי עוד הרבה מה לכתוב,אבל הזמן דוחק..בהזדמנות בלנ'ד.

יש לקחת בחשבון שזה דבר אישי מאודנפשי תערוג

ולא ממש נעים לפרסם את עבודת המידות הפרטית שלך ברבים

 

לא לפרסם...מה פתאום...התקדמות...

פשוט שאני אפרסם כל פעם משימה,

וכל אחד שירצה לעשות אותה יצטרף.

 

אבל..שאלה בעלמא

לא כולם צריכים את אותם משימות,

ולא לכולם לוקח זמן זהה לעבוד ולתקן..

 

[למשל: אדם אחד צריך לעבוד בדחיפות על מידת הכעס

ולאדם אחר הרבה יותר דחוף לעבוד על תאוות אכילה.

ונגיד ושניהם היו צריכים לעבוד על מידת הכעס,

אז הגיוני שלאדם אחד ייקח חודש לעובד על חלק ממידת הכעס,

ולאדם אחר חצי שנה..]

 

מה שכן- אפשר אולי לחשוב על דברים שכן שייכים לכולם,

            כמו ללמוד 5 דק' ביום (או יותר), להקפיד על שמירת הלשון (אפשר לפי שעות)

            פחות זמן על המחשב (למי שרוצה אבל לא מצליח..)

            וכן על זה הדרך..

 

יישר כח!

גם זה לא תמיד מתאים לכולםאריק מהדרום


נשמע מעולהguest
הלוואיאלעד

בהצלחה!

רעיון יפה! יאללה תתחילי..מייכאחרונה
ןאם זה באופן אישי לא מתאים למישו הוא לא חייב להתייחס לזה, תמיד או בשבוע מסוים..
רגע של עברית 58 (קִטְלָה-קְטָלוֹת)כתר הרימון
עבר עריכה על ידי כתר הרימון בתאריך כ"א באב תשע"ג 01:04

מוקדש לאדם יקר, אלעד...

 

בפרשתנו (עקב) כתוב:

"וגם את הצִרְעָה ישלח ה' אלוקיך בם..." (דברים ז, כ)

 

מהו הריבוי הנכון של צִרְעָה?

 

בפרשתנו כתוב: "שִֹמְלַתְךָ לא בלתה מעליך..." (דברים ח, ד)

 

הריבוי של שִֹמְלָה הוא, כידוע: שְֹמָלוֹת.

ועל כן זהו הריבוי של המשקל הזה.

 

ולכן: צְרָעוֹת.

 

ועוד:

מִלְגָּה-מְלָגוֹת

לִשְׁכָּה-לְשָׁכוֹת

(שומעים את השווא הנע בראש מילה.)

חֶבְרָה-חֲבָרוֹת

 

 

לקודמים.

יישר כוח עוגת גבינה.


תודהמייכ
יישר כח!לב אדום.
נפלא! יעלי_א
תודה רבה החכמת!יוסלה קמצן (קדוש?)

הרבה זמן לא היה....חושף שיניים

יפה.משה
וגם- מלכה --> מלכות. עם שווא!ניל"ס
תודה!שמואלג
אני אוהבת את הפינה הזאת שלך דינה ל.

תודה!

 

[רק ש- הדוגמא האחרונה חורגת, לא?

ומענין איך קל לנו להגיד שמלות, עם השווא בהתחלה, אבל לשכות בלתי אפשרי]

זה לא שהיא חורגת, היא באותו משקל.כתר הרימון
פשוט האות הגרונית משנה קצת את הצורה.
זה לא עם נקודה מעל ה-ו??? ותודה ענבל
תודה!! יטבתה

מה אומרים מלגות mlagot?

מבולבל

אכן כן!ניל"ס

מלגה- melagot

וגם-

לשכה- leshachot

אבל בסמיכותעין הקורא

זה כמו ביחיד, נכון?

 

כמו שמלת-*** (צונזר)

 

אגב, גם קסדה - קסדות.

(kasda - ksadot)

ח"חכתר הרימוןאחרונה
(על הצינזור‎‎‏)
יאללה, חבר'ה, משחק! ("אף פעם לא")כתר הרימון

על בסיס המשחק האמתי:

כל אחד כותב בראש הודעתו דבר שהוא אף פעם לא עשה במטרה "להוריד אצבעות" לאחרים,

כך שמי שעשה את אותו דבר מגיב שהוא עשה ויורדת לו אצבע...

 

בואו נראה מי לא עשה הכי הרבה דברים

אף פעם לא הייתי בערדיוסלה קמצן (קדוש?)
אני, לדוגמאריבוזום
אני, למשלהתקדמות...
אני מחכה שיגיע הביתה...נקודה למחשבה

אז גם הוא ער..

עוד שנייה כבר לא.כתר הרימון
עריוסלה קמצן (קדוש?)אחרונה

חוזר מחתונה של חבר היה שמח