כשאתה עושה משהו בתור תחביב- זה כיף ותמיד יש לך זמן לזה
וכשאתה עושה את אותו הדבר רק בתור עבודה- זה כבר עול ואת מתחמק מזה
קטע מדהים ומעצבן
כשאתה עושה משהו בתור תחביב- זה כיף ותמיד יש לך זמן לזה
וכשאתה עושה את אותו הדבר רק בתור עבודה- זה כבר עול ואת מתחמק מזה
קטע מדהים ומעצבן
בגלל זה גדול המצווה ועושה ממי שאינו מצווה ועושה
דבר שהייתי עושה בקלות כי התחשק,
ובקושי מתחיל בגלל שזו עבודה לשם כסף...
מה הקפיטליסטים יגידו על זה? 
אם ככה....
אולי כדאי לי להפוך את הקניות למקצוע 
לפעמים יש דברים שהם עול, כי לא הכל זה החלומות ולפעמיםזה סתם תיקונים מעצבנים שצריך לעשות.
אבל יש דברים נחמדים שאפשר להישאר בשבילם בעבודה עד 20:00 ולא לשים לב שזה קרה...


אחרי זה שואלים למה הצעות לא מגיעותפריסבי
סתם. אם היו עושים לי את זה רק הפוך הייתי גם מתעלם.
בחורים תימנים שנוסעים במונית? ![]()
סתם סתם
לא רמזתי כלום 
עוגי פלצת
נפשי תערוגאת יודעת איזה קרוע הוא?
רכבים כאלה זה רק לפירוק בד"כ 
לא שווה
(מצפה לשרשורפלצת על ירידה על כל העדות
)
הללישאחרונהקורה לכם מידי פעם שכל דבר נראה לכם חסר טעם?
שמחפשים את המטרה בכל דבר שעושים?
(מבחינה רוחנית)
פתאום קריאה, למשל, נראית בזבוז זמן,
בישול- מה זה משנה מה אוכלים?
וכו' וכו'.
מה עושים?
אבל מה נעשה? אנחנו צריכים משהו שאוהבים לעשות כי אחרת יהיה משעמם אם היינו עושים רק מה שצריכים.
וברצינות- נראה לך חסר טעם- אז אל תעשי..
המעשים שלנו צריכים להיות כמה שיותר מכוונים לשמים.. לא ככה?
אגב, גם קריאת ספר, בישול,, והמון דברים- זה לבריאות הנפש.. ולכן- לשם שמים....
אה?
איך אני איתך?
ועל כל דבר אפשר להגיד "בריאות הנפש".
גם על דברים שליליים בוודאות
וכן.. אדם בלי בריאות נפש,, הוא לא נחמד לעצמו.. לא נחמד לסביבתו.. ולכן גם לא לשמים..
"מי שאהוב למטה בידוע שאהוב למעלה"..
ככל שלאדם יש יותר בריאות נפש,, הוא מפיק מעצמו טוב יותר..
(דעתי האישית..)
חוצמיזה.. שזה הכרחי כדי לשוב בתשובה,, לשוב לעצמנו..
נשמע לי בדיוק הפוך- סוג של בריחה מהתמודדות.
שימי לב שהכותרת והתוכן בפנים לא מתאימים זה לזה כלל..
מחכים שזה יעבור- התגובה הקלה,, ונראה לי שעובדת ברוב המיקרים..
אכן,, בריחה מהתמודדות...
לענ"ד אפשר להסתכל על זה ב2 צורות
צורה אחת-"לזרום עם הדברים" ולא להתחיל לחפש את ה"מסר\מטרה" בכל דבר{אני מדבר בעיקר על הדברים הקטנים-על הדברים הגדולים זה סיפור אחר}
צורה שניה-שלדעתי שייכת לאנשים במעמד רוחני קצת יותר גבוה{מבלי לזלזל ח"ו} באמת לדקדק ולמצוא בכל דבר את המסר ומה הקב"ה מנסה להגיד לי בזה שפספסתי את האוטבוס האחרון\נפלתי בחטא מסוים וכדומה
נסיון לתת פתרון בכ"ז-לנסות לשלב בין שניהם..דוגמא...במקרים שאתם פספס משו חשוב ואדם רגיל היה מתעצבן{אוהו איזה נסיון זה...חבל"ז} אז לקחת את הדברים ב"איזי" ולהגיד שהכל לטובה {זה גם עמידה בנסיון}
לאמץ את הגישה של "לקחת דברים יותר בקלות" אבל מהמקור הרוחני שלה
סליחה על האריכות וכל השטויות שכתבתי...
המשך לילה טוב (:
שכתבתי על הדברים שאנחנו עושים
ולא על פספוסים ופיקשושים בתכניות
זה רק מראה על צימאון...
על סוג של דרגה יותר גבוהה -
מאיסה ברוטינה ובשגרה, חיפוש של התכלית...
סימן שצריכים להתחדש...
אז אני חושב בכל מקרה שעל כל דבר שאנחנו עושים להתחיל לקחור וללת סיבה אולי יהיה קצת קשה{קצת יותר מדי} ואולי זה שייך לאנשים גדולים..
אבל בנקודות מסוימות בודאי שצריך לחפש תכלית.....
ואני חושב שהתגובות האחרונות של מייק ועוגי פלצת ענו בקנה מידה מלא על השאלות שלך...
חוץ מהשאלה "איך?"טל 123![]()
"צריך לאדם שישעבד כוחות נפשו כולם לפי הדעת..וישים לנגד עיניו תמיד תכלית אחת,והיא, השגת ה' יתברך, כפי יכולת האדם לדעת אותה.
וישים פעולותיו כולן: תנועותיו ומנוחותיו וכל דבריו מביאים לזו התכלית, עד שלא יהיה בפעולותיו דבר מפועל ההבל,רצוני לומר, פועל שלא יביא אל זאת התכלית...
ועל זה ההקש לא תהיה כוונתו אז אל ההנאה לבד עד שיבחר מן המזון והמשתה הערב, וכן בשאר ההנהגות- אבל יכוון אל המועיל. וכשיזדמן שיהיה ערב-יהיה.וכשיזדמן וכשיזדמן שיהיה בלתי ערב-יהיה" (רמב"ם שמונה פרקים פ"ה)
אומנם זה האידיאל,ולשם אנחנו צריכים תמיד לשאוף להגיע. אבל בנתיים, אנחנו לא במדרגה הזו.
אנחנו עוד בשלב שאנחנו צריכים לתקן את עצמינו בפרטים יותר קטנים וחשובים (לשוה"ר,אבק לשוה"ר,כעס,גאווה וכו'), להגיע קודם כל לנקיות, שהיא "היות האדם נקי לגמרי מכל מידה רעה ומכל חטא" (מסל'ש פרק י')
וכדי להגיע לנקיות צריך להיות קודם כל זהירים,ואח"כ זריזים. זה הרבה עבודה,עבודת ה'.
מה כן לעשות? לענ"ד אנחנו צריכים לעבוד ע"פ הדרך שמתווה הרמח"ל, קודם כל להתבונן על מעשינו ודרכינו, לראות מה טוב, מה לא טוב, מה שטוב לחזק, מה שלא טוב, לחשוב איך מתקנים, ולהתקדם לאט לאט ובזהירות, מדרגה אחרי מדרגה.
שנזכה בע"ה להיות זהירים,זריזים,נקיים
ושכל מעשינו יהיו לשם שמיים.
(או איך שלא כותבים את זה...)
ממכון שילה (או שמע על המכון בכלל),
אשמח באישי!
תודה.
תזמין אותי למסעדה.
אני עקרונית נגד שיחות טלפוניות.
אין לך זמן להיפגש? כנראה זה לא מספיק חשוב לך.
לך לעזאזל...!!!!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
|אחד שנמאס לו, רותח מעצבים ותסכול|
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
מוטיזאני גאה לצרף אותך למועדון שלי....!![]()
עדיין לא האצלתי עליך סמכויות כלשהן... |מבט מתרה|
~א.ללי אין דקה פנויה בלו"ז על פי רוב. מה לעשות?
בנדא מצוי!!אני מגיע...
בנדא מצוי!!זה בסדר מבחינתי שתשתלח את הכסף, ואני אוכל פה קרוב לבית.
(איזה נדיבה אני!!
)
זה בסדר שתשלח את הכסף ואני אוכל בבית
אם אתן רוצות בשביל זה תצטרכו להגיע 
צור קשר איתי/עוגי
עוד מישהו טוען שרוצה לדבר איתי ולא הזמנתי אותו?
אם יש מישהו(י <צ>) כזה(את <צ>) אנא עדכנו אותי 

נראלי יש כאלו שממש אבל ממש עסוקים אז גם שיחות רציניות וחשובות הם עושים בטלפון..
ואם עושים את זה בצורה מכובדת, סורי, אז אני לאמבינה למה זה ככ מרגיז..
אני לא *באמת* מתנגד עקרונית לטלפון...
לבב
חזרת מטבריה עיר הקודש..והתפללתי על הרבה קברי צדיקים....ביקשתי גם על עמ"י וגם על יושבי\יושבות הפורום}
גיחה לרבי מאיר בעל הנס...תלמידי הבעל שם טוב,טבילה בכנרת..והביתה
הייתי בטבריה שבוע שעבר והייתי רק בכנרת
נכנסתי לבין העלמין הישן בטבריה..וקבורים שם חכמים ענקים{בעיר תלמידים של המגיד ממזריט'ש}
מקום מאד ישן לא מטופח אבל עם המון הסטוריה מרגשת על עמנו ובכלל על עיר הקדוש טיבריא{שאגב השם המקורי הוא טיבריוס-על השם הקיסר}
העיקר שהתפללת עלינו..![]()
היום עצרתי לתומי מונית כי מיהרתי.. הנהג אומר לי: תשימי את כף היד ככה.. ומדגים לי..
הוא התחיל לקרוא לי בכף היד..:
אמר: יש לך חורים ביד,, את מבזבזת כסף בלי לשים לב..את ניקשרת מהר.. ועוד כל מיני חירטוטים..
זה היה כזה מצחיק..
כמה הוא קישקש אין דברים כאלה..
שירדתי הוא אומר: רגע,, את נמצאת פה הרבה? קחי תמס אם תצטרי מונית... בקושי התחלתי איתך....
חחח
זה היה פשוט קורע מצחוק...

עם מיוחד
צריך להכיר
אבל אני מכיר כמה בנות שהיו לוקחות את הסיפור הזה בצורה קשה
על גבול הטראומה
בזבזת כסף, הרי נסעת במונית 
זו היתה נסיעה קצרה...מייכ
יעל מהדרום
אולי הוא לא מספיק חכם
(קורץ..מייכאחרונה(הועתק מעמוד דוסים מצייצים בפייסבוק)
וכי תבוא מלחמה בארצכם על הצר הצורר אתכם והרעותם בחצוצרות." (במדבר, י', ט')
לא מדובר דווקא במלחמה, אלא בכל צרה שלא תבוא על ישראל, כמו שמגדיר הרמב"ם: "מצוות עשה מן התורה לזעוק ולהריע בחצוצרות על כל צרה שלא תבוא על הציבור..."(רמב"ם,תענית, א' א')
המשנה ברורה כותב שהמצווה יכולה לבוא גם היום, כשאנחנו בארץ ישראל, ואפילו כאן יש לה ערך גדול יותר.
הרב אבינר בספרו "טל חרמון" על התורה: "יש לזכור ולהזכיר (ע"י תקיעה בחצוצרות) לעצמינו, שאין עניני העולם הזה מתגלגלים במקרה חס ושלום, אלא יש דין ויש דיין המנהיג את ההסטוריה ולו נתכנו עלילות. ויש להתעורר לה בקול גדול, בקול חצוצרות."
עוד כותב הרב: "...לכל המתרחש בארץ ישראל, יש ערך כללי לכל כלל ישראל, לבטוחנו ולהצלתו, לקיבוץ גלויות ולכוננות מלכותו....לכן באמת יש מקום לדון ולברר כדי להחזיר עטרת מצווה זו ליושנה."
הרב הסתמך כאן על דברים שכתוב במשנה ברורה, בסימן תקע"ו, על כך שבארץ ישראל יש מקום, גם כיום, להמשיך את המצווה הזו, ולא חובה בחצוצרות, העיקר התרועה.
כיום אין לנו את החצוצרות, אבל יש לנו אזעקות וצפירות.
בערים מסוימות, לפני שבתות וחגים אפשר לשמוע אזעקה המזכירה את היום הקדוש שמגיע (כמו בחצוצרות, שהתפקיד השלישי שלהן הוא "ביום שמחתכם ומועדיכם"(במדבר י' י')
בשעת מלחמה ובשעת אסונות אחרים נשמעת אזעקה.
גם ביום הנצחה וזיכרון (יום השואה ויום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה) יש צפירות.
אני רואה בצפירות והאזעקות הללו סוג של תחליף לחצוצרות. מצווה מדאורייתא. לזכור ולהריע על השמחות והצרות של ישראל. לזכור שלא סתם הכל קורה לנו במקרה, אלא הכל משמיים.
גם הצפירות שבימי הזיכרון. לא רק שלא צריך לראות אותן כדרכי הגויים ולסלוד מהן, אלא צריך לראות אותן כמצווה אדירה.
עזבו את הרעיון הסמלי והממלכתי של הצפירה.
תחושו שהצפירה היא תקיעת חצוצרות כסימן וזיכרון, כמו שכותב הרמב"ם:
"ודבר זה מדרכי התשובה הוא, שבזמן שתבוא צרה ויזעקו עליה ויריעו, ידעו הכל שבגלל מעשיהם הרעים הורע להם...אבל אם לא יזעקו ולא יריעו, אלא יאמרו: "דבר זה ממנהג העולם אירע לנו, וצרה זו נקרית היא", הרי זו דרך אכזריות..."
ולעומת זאת -"ונזכרתם לפני ה' אלוהיכם ונושעתם מאויביכם."
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
הערה שלי: אני לא יודע מה אתם חושבים על ההשוואה של החצוצרות לבין הצפירה, אבל לדעתי הרעיון כאן הוא מדהים. נכון שאין הלכה שאומרת שחייבים לעמוד בצפירה ולזכור את הנספים, אבל יש פה הזדמנות לקחת חלק ממשהו גדול וזה כולה דקה אחת מסכנה (או שתיים)! בישיבה שאני לומד היה שיעור ודנו בכל הנושא הזה בין אם זה חוקות גויים, בין אם צריך לעצור כל מה שעושים באותו רגע (כולל לימוד תורה) וכו'... ולא משנה. לא הבנתי את הדעה שאומרת 'אני עומד כדי לכבד את האחרים אבל בבית אני אשב (או כל דבר אחר)...' כאילו יש בזה משום בושה או השתתפות עם הציויינים? כל היום מזכירים בתפילה את יציאת מצרים - איך שיצאנו מעבדות לחירות וקיבלנו תורה (למרות שכמעט ולא היה מגיע לנו אחרי שהיינו ב-49 שערי טומאה) והנה היום אנחנו כבר כאן בא"י אחרי שעם ישראל עשה קאמבק ועוד אחרי מחיר כבד של מיליוני אנשים שנהרגו בטווח ממש קצר (בנוסף לכל הפרעות שלאורך זמן הגלות). כולה מבקשים דקה אחת מהחיים לזכור את האלה שמסרו את עצמם לכבשן האש ועוד מתווכחים אם שווה לעמוד ולזכור אותם או לא. ממש חבל לפספס רגע כזה....
זו דעתי הכנה ואני ממש מסכים עם הכותב. אם יש לכם דעה אחרת, אתם מוזמנים להגיב.
לי יש השכמה עם דעה ופרשנות אחרת.
מסכים לא להסכים
במידה ואתה מעוניין
אתה מסכים שזה פרשנות לא מוכרחת לפסוקים, יופי
אז אני חושב ולא רק אני שצפירה שהסכימו עליה כמה אנשים שאינם שומרי מצוות לא צריכה לעניין אותי
נכון שזה כזה יפה שכל העם עושה את זה אבל זה פשוט מיותר
מה יקרה אם במקום לעמוד ישבתי כדי להתרכז בלומר משניות? עשיתי עבירה (כי הרי הפרשנות הנ"ל אומר שזו מצווה)
זה מנהג אמריקאי לכבד כך זכר,
ביהדות יש דרכים אחרות לכבד זכר הנה כמה דוגמאות
תשעה באב - צמים ומתאבלים
יום השנה לנפטר- אומרים קדיש ומשניות לע"נ
אם היו קובעים צום, הייתי צם, אם היו עושים משהו טיפה יהודי (הרי בסה"כ אנו מדינה יהודית לא?) הייתי עושה
שכשעושים מנהג לא יהודי אני לא חושב שעלי לעשות אותו
גם אפשר לקחת מנהג גוי ולהצדיק אותו כמצווה- לא משכנע אותי
ואשריך שאתה לומד משניות. להיפך, אל תתבטל ותעמוד אם זה יפריע לך ללימוד! הדקה הזו היא עת רצון, שכל עם ישראל לא מוציים לשון הרע לדקה שלמה.
אמרתי שזו לא מצווה ואין חיוב לעמוד, אבל חבל לפספס רגע כזה קולקטיבי עם כלל ישראל. לדעתי אין בזה דרכי אמורי (או חוקות גויים) כי יש לצפירה הזו מטרה והיא להקדיש דקה לנספים. מיותר או לא אני לא יודע, אבל אם ככה נקבע (בנתיים), זה גם טוב.
אבל מכאן ועד לראות את זה כחובה... הדרך ארוכה
ולדעתי זה לא נקרא להקדיש דקה לנספים (חוץ מהטענה של הלשון הרע ודיבורים אסורים),
איזה תועלת יש לנספים מזה?
לא שאני משווה את אז אבל רק כדוגמה
אל תפרשי מהציבור ותלכי לים בשבת
אם הצפירה היא לא משמעותית מבחינה יהודית אז זה לא נקרא לפרוש מהציבור
וכבר אמרתי שבציבור אני עומד
בלי קשר, זה משהו ישראלי
ללכת לים בשבת זה לא מה- hard core הישראלי
ואם יום העצמאות חל בשבת תעשי על האש?
אפשר למצוא דוגמאות
לפרוש מהציבור אגב, זה רק בציבור וכמו שאמרתי בציבור אני עומד (אם כי לא מהטעם הנ"ל)
אגב שאת באמריקה את עושה כל מה שההארד קור האמרקאי אומר?
כמו לסוע לים בשבת. אמרתי מקודם שאין בעיה הלכתית בצפירה (לדעתי) כמו לסוע לים.
ואני צמחונית בדרך כלל
את תעשי את כל מה שכלל הציבור עושה גם אם זה נראה לך שגוי ויותר?
יש עוד דרכים לזכור כמו ללכת לשמוע סיפורים של ניצולי שואה, לקרוא ספרים, ללמוד לעילוי נשמתם. צפירה זו אחת מהם ולא חייבים מבחינה הלכתית להשתתף אבל אם זה משהו שזה לא מזיק ולא נוגד את ההלכה (לא מדבר על רוח ההלכה), אז אין בעיה.
יש הרבה דרכים מקובלות ומאוד יצירתיות כזיכרון
האם היית אומר משניות גם ללא הצפירה?
אם כן- מצדיעה לך.
אם לא- אז יש זמן ביום, לא הכי יהודי, אבל קיים, שיש אפשרות לעצור בו, לחשוב, לנסות לעכל ולהבין שאנחנו לא מבינים, ולא נדע, מה גודל האבדן. בבחינת "וידום אהרן". ואם זה מה שהשגנו- דייני. כן, ולצערנו, לעיתים הדברים הקשים, האנטישמיות, דברים מהגויים הם שגרמו לנו להתעורר, לצערנו.
זו המחשבה שעלתה לי הבוקר, לפני הצפירה.
(בכל מקרה, כשהיא הגיעה- קפצתי, אבל זה סיפור אחר..)
היי... רציתי לשאול את חברי הפורום מה דעתכם בנוגע לסרט למלא את החלל (מיועד למי שראה אותו).
אפשר למשל לענות על השאלות הבאות:
באופן אישי - איך הרגשתם אחרי שצפיתם בו?
האם הסרט נראה לכם מרוח מידי, או שלדעתכם טוב שהוא נבנה ככה?
האם לדעתכם הוא מייצג נאמנה את הציבור החרדי - או לפחות החלק שהוא מתיימר להציג?
התוכן - אהבתם את הפתרון, מה שקרה בסוף?
בתור אחד שמתעניין חוץ מאשר בהנאה מהסרט, גם בהבנה מה עמד מאחורי הקלעים, כולל הסיבות לתסריט כזה ולא אחר, הבימוי, לחקור למה דבר נעשה ככה ולא אחרת, לראות איך המתח נבנה ואיך הדמויות מרגע לרגע משתנות, ובעיקר - לחשוב מה אני הייתי עושה בתור הבמאי או התסריטאי, עולות לי מספר שאלות נוספות:
שמתם לב לסוף הסרט? המבט שהיא משגרת כאילו למצלמה אבל לא ממש, שקצת קשה לפענח אותו? האם מבחינה קולנועית זה נראה לכם סיום מוצלח? כלומר - סיום שהוא כאילו פתוח אבל משאיר שאלות פתוחות כגון האם היא באמת שלמה עם עצמה...
שמתם לב איך ציגו את הרבי, כאיש כל כך אנושי, שמסוגל אפילו להסביר לאישה איזה תנור לקנות? מה דעתכם על הדמות שלו? לכאורה הוא דמות שולית למרות שהוא זה שהתניע את העלילה ב2 פעמים קריטיות, ונראה שהבימאית וההתסריטאים השקיעו הרבה בליצור משהו מיוחד מהדמות שלו - דמות עם עומק מסוים, כשלכאורה את דמויות העומ אמורות למלא רק שירה, יוחאי, פרידה, הדודה וההורים...
לדעתכם, טוב עשו היוצרים ביצירת דמות חזקה כרבי הזה?
טוב, מספיק להפעם. אשמח לשמוע את דעתכם...
וכבר אחרי הפעם הראשונה היו לי המון תובנות עליו (אני אוהבת לנתח דברים כאלו...
), אז אני אכתוב את חלקן:
א. הסרט מייצג לפחות חלק מהאוכלוסיה. כן.
ב. הסרט אולי קצת מרוח, אבל לא פוגם באיכות שלו.
ג. לפני העלילה עצמה- אני חייבת לציין שהצילום, האיפור כל הצד הזה- מעולה.
העניין של הרבי-
צריך לזכור קודם כל שיש עניין כזה של דמות שטוחה ודמות מתפתחת- כלומר, משתנה, אך תפקידה של הדמות השטוחה אינו בהכרח שולי אלא בא או לחזק את הקיים בדמויות המתפתחות בעלילה, או את שחסר, בתור ביקורת בדמויות המתפתחות.
עוד צריך לשים לב, שהרבי הוא מאוד מעורב, ועד כמה שהוא יכול להיות מעורב 5 דק' בעניין שקיים 5 חודשים-
דעתו היא תהיה המכרעת.
לדעתי, הדמות של הרבי אינה שולית כלל, היא דמות אמיתית, ומנפצת המון סטיגמות שליליות על העולם החרדי.
(כן כן- גם לחרדים יש רגש
יש המון אנשים שחושבים שלא
)
אני קצת לא אהבתי את המבט בסיום- למרות שזה די ברור שהיא כן רצתה אותו בסוף. אולי זה מן פחד טבעי שכזה, בכולופן-
אני לא יודעת איך הייתי מסיימת במקומם, אבל בטח שלא ככה...
העניין עם הדודה עם הידיים- זה מוטיב מאוד חזק ויפה, הדמות של הדודה באופן כללי עומדת בניגוד לאם, וזה שחסר לדודה את הידיים- ולאמא של שירה יש, זה מדגיש את הפער- שהאם לא נתנה לשירה את מה שהיא באמת היתה צריכה, ואילו הדודה חסרת הידיים- כן.
עוד קטע ששמעתי שהיו אנשים שלא הבינו נכון לדעתי, זה שאחרי הוורט שבוטל(אחרי ההליכה בפעם הראשונה לרבי), ההורים כבר לא לחצו עליה להתחתן עם יוחאי, ואפילו השלימו עם זה שלא.
בזרם הזה, שבו מדובר, כאשר בחור ובחורה נפגשים, זה אומר שמבחינת ההורים זה בסדר גמור להשתדך עם המשפחה הזו, עם ההורים, זה אחרי כל הבירורים, וזה שלב שכבר רק הזוג צריך לתת את האישור. כלומר- זה שהיא נפגשה עם בחור אחר,
מראה שהם השלימו עם זה שהיא לא תתחתן עם יוחאי- החזרה שלה להצעה שלו- נעשה מרצונה החופשי בלבד, ואני חושבת שזה ברור גם לאור הסיטואציה שקדמה לה..
אין לי כח לכתוב עוד, גם ככה זה מגילה![]()
אבל בהחלט יש המון מה לומר על הסרט הזה![]()
לא אמרתי שהרב לא חשוב - הוא אכן ממלא פקיד מכריע, אבל מצד שני ברור שמבחינת עיצוב הדמויות הוא נקרא דמות משנית ולמעשה דמות שטוחה כמו שאמרת. אבל, וזה מה שמבלבל - היוצרים משום מה בחרו להעניק לו "עומק" מסויים (רגשי וכו') שלדעתי הוא לא כ"כ צריך לקבל בתור דמות משנית...כלומר, זה קצת "ביזבוז זמן" נקרא לזה...זמן שאפשר להשקיע אותו יותר בדמוות העיקריות שבאמת אמורות להיות עגולות...
בנוגע למבט בסוף - גם אותי הוא הטריד והוא העלה לי קונספירציה שאולי היוצרת (בורשטיין) בעצם התכוונה להעביר פאנצ' חזק בסוף, להבהיר ששום דבר לא היה שלם ואפשר בהחלט לקחת את זה לכיוון שאולי בכל זאת שירה לא מאושרת לגמרי מהשידוך ורק הצליחה לשכנע את עצמה כ"כ טוב בשקר, עד הרגע האחרון, וכאשר הם לבד, האמת שוב התפרצה לה בפנים... אולי בורשטיין ניסתה להעביר דבר כזה?
לגבי הרב- דווקא שם זה בכלל לא בזבוז זמן, כי הדמות שלו- היא המאפשרת לשאר להתפתח,
ומדגישה את מה שיש צורך להדגיש בסרט.
הוא דמות שטוחה- אבל מרכזית להנעת העלילה.
המבט בסוף- אני מקווה שלא לזה היא התכוונה, אבל זה הגיוני![]()
עוגי פלצת
הללישאני לא מבינה בקולנוע, אני פשוט יודעת לנתח סיפורת, זה הכל![]()
עוגי פלצת
הלליש
עוגי פלצת
הללישאני לא שולל כמובן, רק לחשוב איך הפניה לפורום שם באמת
תגרור דיון באמת (כפי שיש כאן) ותמנף את הפורום שם.
כי לא כל מי שיתחשק לו לענות כאן הוא גם חובב סרטים ופופקורן בהכרח...
כי הבנתי שהפורום שם מקרטע ולא כל כך נכנסים אליו אנשים, ועוד יותר מעטים כאלה שכן יסכימו להתדיין... זה ותר פורום שמבקשים בו סרטים או שמספרים בו בהתרגשות על סרט "מהמם" שראיתי (לרוב בת...) לפי מה שראיתי משיטוט שם...
כאן חשבתי שזה יהיה יעיל הרבה יותר...
וגם חשבתי שאפילו אם אפרסם שם ואתן כאן קישור לשם - בכל זאת הרבה פחות יראו, כי הקישור ירד במהירות לתחתית הדף, וגם מי שייראה - ברור שמעט יטרחו ללחוץ על הקישור ולענות שם...
זה בסדר מצידי?
מייצג,אולי,חלק מהמגזר החסידי....וגם אותו הוא לא מציג בצורה מושלמת.בסרט הזה קרו מס' דברים שלעולם לא יקרו בחברה חסידית...(כוונתי בעיקר להתנהלות הפגישה של יוחאי ושירה,והמשפטים שנאמרו שם...)
אני מכירה היטב את החברה החרדית,אגב.אני חיה בה...
והמשפטים הללו אולי ממש לא מאפיינים,
אבל אחרי הכל- הקולנוע![]()
מה שלי היה נראה ממש מוזר זה שיוחאי היה שם בבית יותר מידי.
הבנו, זה משפחת אשתך ז"ל, אבל היה נראה שהוא מסתובב שם כל הזמן כמעט,
שזה לא דבר שהיה קורה לדעתי, במשפחה חרדית (כשזה בחורה זה אולי יכול להיות יותר נפוץ, אבל שם הוא היה גבר עם נשים).
יתכן שאני טועה, כמובן, אבל לי זה היה נראה מוזר.
גם הסיום הלא ברור- מצד אחד היא כתבה לרב שהיא רוצה להינשא לו, ואז המבט, שלי היה נראה חרד קצת,
כנראה זה כי כשזה היה 'אמיתי' ולא רק דיבורים זה הפך להרבה יותר מפחיד ממה שהיא ציפתה שיהיה...
אחרי הצפייה, הרגשתי אכזבה קצת, כי דובר עליו כ"כ הרבה ועל כמה שהוא מוצלח ואני לא 'נפלתי' ממנו.
בעיקר בגלל שהרגשתי שהוא 'מרוח' קצת.
היה קו עלילה אחד שהמשכת לצפות בו כדי לדעת מה תחליט שירה, לא ממש מעבר.
ודווקא אהבתי את הקטע של הרב, שעזר לאישה, ושאמר לשירה שלא תתחתן בגלל שזה מה שמצפים ממנה, אא"כ היא רוצה את זה.
זה בדיוק מה שרב אמור לעשות!
לעזור לאלו שצריכים עזרה, להרגיע אותך, להסביר לך...
רב זה דמות ממש חשובה בחיי היהודי, אז בטח שהוא אמור להיות בסרט על חרדים,
אם הוא לא היה מופיע זה היה מרגיש לי שמי שיצר את הסרט לא מבין באורח חיים יהודי בכלל ולא ניגש לתפקידו עם ש"ב מוכנים.
עוד שאלות? 
נראה שזה נהיה גרוע משנה לשנה
והכל בגלל שהעבירו אותו לבריכת הסולטן
ועריית ירושלים ממנת
אני מעדיף שזה יהיה בבניני האומה
לשלם על זה כסף
ושבאמת יהיה אירוע מכובד ומייצג את הציבור הדתי לאומי
יש עוד פרטים?
מה היה בשנים עברו?...
שמעתי עליו הרבה, וחבל שאני לא יכול להגיע
היה נחמד לראות איך זה באמת ולא רק משמועות.
אבל בעקבות בדיקה קטנה שערכתי באינטרנט
זה נשמע כמו אירוע חילוני לכל דבר
כולל הופעות של זמרות
אז אני לא הולך ![]()
לא ככ מורגש שהוא דווקא דתי..
והרגיש לי כמו קרנבל..
יותר מידי הרבה אנשים,, ומפורסמים..
ולכן- השנה בעזה לא הולכת..
בכל עיר כמעט יש בקטן ואינטימי ומרגש...
יש לי פה שני מדרשים, אני צריכה הסבר קצר עליהם... בבקשה.
(על איזו נקודה הם מדברים... זה מתוך שיר השירים רבה, ג יא)
אמר רבי אבון:
למלך שהיה לו אותונין נאה, אמר לבן ביתו עשה לי כמותה!
אמר: אדוני המלך, וכי יכול אני לעשות כמותה?!
אמר לו: את בסממניך ואני בכבודי.
כך אמר לו הקדוש ברוך הוא למשה: וראה ועשה.
אמר לפניו: רבונו של עולם, אלוה אני שאעשה כמותו?!
אמר לו: בתבניתם וגו'.
רבי ברכיה בשם ר' בצלאל:
למלך שנגלה לבן ביתו בלבוש נאה של מרגליטון
ואמר לו: עשה לי כמוהו!
אמר לו: אדוני המלך וכי יכול אני לעשות כמוהו?!
כך אמר לו הקדוש ברוך הוא למשה: עשה לי משכן!
אמר לפניו: רבונו של עולם, יכול אני לעשות כמוהו?!
אמר לו: וראה ועשה.
אמר לו: יכול אני לעשות כמוהו?!
אמר ליה: בתבניתם, כשם שאתה רואה למעלה עשה למטה.
עצי שטים העמיד אין כתיב כאן, אלא עומדים, כנתונים באיסטרטיאה של מעלה.
ואם את עושה לזה של מעלה, למטה אני מניח סנקליטון שלי של מעלה, ויורד ומצמצם שכינתי ביניכם למטה.
כיצד?
מה למעלה שרפים עומדים אף למטה עצי שטים עומדים.
מה למעלה כוכבים אף למטה כוכבים.
שדרך אגב, מהמילה הזאת כנראה נגזר המילה אייקון ICON
מגיעה מהמילה Stratus בלטינית
שהתרגום לפני גוגל תרגום (ומתאים גם להקשר) זה עננים
אלירז
עוגי פלצת
כתר הרימון
שמואלג(חשבתי שאין עוד שאלות
)
העיקר שאתה שבע
כתר הרימון
(המערכת המיושנת הזו! א"א להריח בש"א!)בגלל הכותרת!!! 


כתר הרימוןשאין ייאוש בעולם כלל 
כתר הרימון
עוגי פלצתלשניהם יש אחל'ה נקטר של ספרינג. ממכר!
עוגי פלצתחח טופי הצלת אותי, לרגע פחדתי שאני מביך את עצמי 
תודה 
כתר הרימון
טופי תותהפלאפון שלי חולה באפילפסיה, מידיי פעם הוא מתנתק,
מקווה שלא לקחת את זה אישי שנתקעה לנו השיחה...
אח"כ כבר הייתי בעבודה...
וישתבח שמו!!!!
המחשב חזר מתיקון!!!!

עוגי פלצתבלי כרום!!
|מתקינה|
עוגי פלצתאחרונהבשני הראשונים הדגם יסוד הוא של מלך ובן בית
(לא מלך ועבד, לא אב ובן בית- משהוא ביניהם, מורכב יותר)
באחד נעשה איקונין, בשני נעשה מלבוש
לשאלה של הילדים
"אבל איך אלוקים נראה?"
התשובה שנותנים כאן- כביכול- בסממנים שיש לבני אדם- כמו תבנית כלי המשכן
בתחילה, קבעה הרבנות הראשית את יום צום עשרה בטבת כיום הקדיש הכללי.
לאחר מכן, רצתה המדינה לקבוע את ערב פסח (זמן תחילת מרד גטו וורשא) כיום הזיכרון לשואה ולגבורה -
אך אז הרבנות הראשית התנגדה מאד, ויום השואה נקבע לסוף ניסן.
בניסן, כידוע, אסור להתאבל. (לא מספידים, לא מתענים (אפילו חתן וכלה אלא במקומות שנהגו), אין נפילת אפיים ועוד.)
אך יצא שיום הזיכרון לשואה כן נקבע במדינה לחודש ניסן.
יוצא, שלציבור הדתי יש שני ימי זיכרון לשואה - בי' בטבת ובכ"ז בניסן.
מחד גיסא, קשה להתעלם מיום השואה שבניסן. כל המדינה מציינת ואנו לא?
מאידך גיסא, הדבר הוא בניגוד להלכה.
אז עד כמה "נתגמש" עם ההלכה, כיצד נפעל - כדי לא לפרוש מכלל המדינה? אם בכלל?
כיצד על הציבור הדתי לציין את השואה?
(הלאה נסיו"פ! קדימה צמ"ע! שוטו!)
הרב ליאור כותב באתר ישיבה שזה לא יום אבל, אלא יום זיכרון...
על גבי זה אפשר להוסיף את החיוניות בלהפגין סולידריות עם כלל ישראל
בהתאחדו סביב עניין כה חשוב ורציני.
(ואת הבעייתיות שבאי-ההתאחדות)
המודגשת...
לדעתי: לא להדיר עצמנו מההווי הכללי הקיים והנתון.
לא הייתי מוסיף עוד על זה, מפני עניינו של ניסן...
זו דעתי העניה.
למרות שהיינו רוצים.
אני אפילו בזמנו החלפתי את הלוגו של האתר כאן למעלה, ואנשים התחילו לשאול למה....
כיצד?
כיצד עלינו לנהוג??
אמנם זה ימי ספירת העומר שמתאבלים אבל זה בעייתי מצד חודש ניסן.
אני לא חוגג אבל מצד חטא תלמידי רבי עקיבא בספירת העומר (אהבת ישראל) אני מכבד את מי ש'חוגג' את זה.
ואגב מי שקרוב משפחה של ניצול שואה/נםגע צה"ל לא צריך יום מיוחד בשנה בשביל לציין את זה.. וד"ל
זה יום השואה. זה לא חגיגה אלא גל עד זיכרון.
הרבי אמר שיחה בתאריך הזה שתכונה בתימצות "אתם סמכתם עלי בעבודה להבאת המשיח, מעכשיו התפקיד מסור אליכם,עשו כל אשר ביכולתכם להביא את המשיח"
שיחה שזיעזעה את חסידי חב"ד בכל העולם - ולמי שמעונין להרחיב בזה לא לנצל"ש ולפתוח שירשור בפורום חב"ד
וזה השיחה שהיא הביאה
אכן, כמו שאמרו - נכון שעשרה בטבת הוא יום הקדיש הכללי, אך בעת ובעונה אחת אל לנו להתבדל ואנו צריכים לציין את יום השואה גם עם שאר עם ישראל.
אפשר להבין שאומנם מדובר בחודש ניסן, אך אנו לא מספידים ולא מתענים, וגם עניין האבלות פחות שייך - יש פה יותר התאחדות עם כלל ישראל בזיכרון מעשים נוראים וזיכרון 6 מליוני היהודים שנפלו.
לעניות דעתי, אין בזה בעייה הלכתית גדולה מידי, מה גם שהרבנים עונים לשאלות כגון אלו ומסבירים שזה בסדר - אז אין ספק שאם אדם רוצה לקיים את היום הזה, ימצא הוא את הרב שמשתלב בדרכו ומסביר גם מבחינה הלכתית למה זה אפשרי.
שנזכה לזכור את כל קדושי השואה במשך כל השנה ולא רק ביום השואה.
ולכן זה מותר. לדעתי, גם אם נחשיב את זה ליום אבל, זה יום אבל לאומי (אם אכן מגדירים את זה בתור אבל) והדין אולי יהיה שונה?
משתדלת להיות בטקס ביום השואה עצמו, ללבוש לבן ולומר תהילים לעילוי נשמת הנספים ואולי ללמוד איזה משהו. עושה פעולות חיצוניות אבל לא לגמרי מתחברת אל האבל והכאב, אלא מתוך סולידריות.
עיקר האבלות שלי היא בי' בטבת.
ההלכה היא מעל המדינה, בעיניי.
כמו שכמה חברים פה אמרו...מבחינה פנימית אין שום ענין באבל...בטח לא בחודש ניסן ובטח לא אחרי שהרב הרצוג והרב עוזיאל זצ"ל קבעו את כל האזכרות ביום הקדיש הכללי...
מבחינה חיצונית כמובן שצריך להיות בכל מקום ולהראות שאנחנו כן רוצים להיות איתם..אבל לנסות להסביר לכל יהודי באשר הוא
את המהות של היום..ולמה זה נקבע בי' בטבת..
והדבר שהוא אולי הכי נורא{אולי הקדמה לפני}
אני לא נחשד באי ידיעת השואה...10 אחים של סבתי נרצחו ואף פעם לא ידעתי מזה משפחה מורחבת{סבא וסבתא ניצו מ2 הצדדים אך מתו מהמחלה ולא זכיתי להכיר אף אחד מהם}
איך היהודים מסוגלים לעלות על נס את יום מרד גטו ורשה שאותו ימ"ש הטמא נולד...{ובדיוק באותו תקופה הרב קוק דיבר על 3 סוגי שופרות ואם לא נרצה להגאל ב2 הראשונות ניגאל באחרונה-היטלר}
לצערנו שכחנו קצת את העבר והגיע הזמן לזכור....לעורר חשבון נפש לאומי..להרבות אהבת חינם ...
הלואי שנזכה
לא כל כך זוכרת, אבל דיבר על זה שזה יום זיכרון ולא יום אבל
ושכן אפשר להזכיר נפטרים
כיום הזיכרון למרות שזה לא ממש תופס מבחינה דתית
*לעמוד בצפריה כשנמצאים במקום ציבורי
*להגיד משניות ותהילים לע"נ הנספים
*לא להתגמש עם ההלכה
"בניסן, כידוע, אסור להתאבל."..
מצווים לשמוח בחודש הזה וכו'..
ובכ"ז..הימים האלו עד ל"ג בעומר..מה הם אם לא ימי עצב ואבלות?
אסור לשמוע מוזיקה אסור להסתפר אסור להתחתן..
?
אפשר לומר שמי שקבע אותם-היתה לו הסמכות..
אבל אם יש סמכות מספקת ניסן "מתגמש". ככה נראה לי.
אלא אם תסבירו אחרת את משמעות הימים האלו.
ואני מתכוון למשתמש הזה
הבעיות שלי איתו:
1. לא כתוב כמה הודעות יש לו.
2. לפי היסטוריית ההודעות שלו, יש שם מעל 24 אלף דפי הודעות (לשם השוואה, למשה יש 1100+...)
3. יש לו פיצול אישיות חמור בערך שבעת אלפים פעמים.
4. התאריך בו נטען שהניק נוצר הוא יום לפני שמשה נולד, בזמן שאני בספק אם בכלל היה אינטרנט פעיל בישראל...
בקיצור - ברור לי שמדובר במין ייצור כלאיים מוזר שככל הנראה משה או דומיו יצרו - אך מה מטרתו? כאילו, הוא בלע משתמשים אחרים, לכן הפיצול וההודעות הרבות? ואולי כל משתמש שמחק את עצמו, כל הודעותיו במקום להמחק עברו למשתמש הזה? לא ברור... כל היודע מידע רציני על הדבר הזה, אשמח לקבל אותו כאן בפורום, שיועיל גם לאחרים, או אפילו בפרטי אם מדובר בחומר חסוי של השב"כ הישראלי![]()
אולי כל פורום שלמעשה מת, איכשהו משה הופך את כל ההודעות בו משייכות למשתמשים שונים, לשייכות למשתמש הזה (נקרא לו בשם חיבה "ארכי" )? יש מצב???
משה???אני צודק???
אח...זה מה שעושים כשכבר נמצאים במצב חירפון...מחפשים ונוברים בסודות האתר...
משהו כזה... היה פורום כזה...מוטיזלטובת מתקשים כמוני שלא הבינו עד הסוף...
ככה נשאיר את השרשור הזה למעלה עד הבוקר ואז משה יראה את זה ואולי יואיל בטובו לנפק לפשוטי העם הסבר מעמיק...![]()
נכון
אולי, אם נחבר את מה שאתה אמרת עם מה שאני אמרתי, ונבדוק שוב -אולי באמת כל ההודעות שייכות לפורומים שהיו קשורים לתנועת עזרא, וכאשר בשלב כלשהו הם כנראה החליטו להתקפל ולעבור אולי לאתר משלהם, אז המשתמש הזה נוצר בדרך מוזרה, ובלע אליו את כל המשתמשים שכתבו באותם פורומים שהיו קשורים לעזרא...???
משה - ניתחנו נכון אני מוטיז את העניין???
הגעתי גם לכמה פורומים משעשעים במיוחד... אולי בהזדמנות נפתח שרשור מיוחד על הדברים האלה...אני רוצה לתכנן השתלטות היקפית על מרחבי הפורומים הריקים בערוץ 7.....לפני שאנונימוס יעשו את זה!!!
יש כל כך הרבה פורומים מתים!!!!
המעשה-העיקר*מפזם לעצמי*
כן, משו כמו סבלנות...![]()
ובמילים אלו - מקווה ללכת לישון עכשיו!!!
מעולה. יחד עם ההודעה הזאת סגרתי 1500 הודעות באתר. מספר נחמד. אבל יכול לעלות הרבה יותר...
או שלא...תלוי...במי? בכם!!!כמה תהיו נחמדים אלי ואל השיגעונות שלי![]()
![]()
![]()
או כמה לא תהיו נחמדים אלי ואל השיגעונות שלי![]()
![]()
![]()
כנראה שאתה צודק, אחרת איך אפשר להסביר את זה.
וסתם שאלה. איך אפשר לבדוק כמה כתבתי בפורומים בכללי ומתי הצטרפתי לכאן? אני לא מוצא.
נכנסתי לכרטיס שלי דרך המסרים ולא מצאתי, עד השנתי שאני צריך להכנס דרך לחיצה על השם משתמש כאן. |מרגיש טמבל|
קיצור יש לי קילומטראז׳ נמוך והיה לי יום הולדת לפני יומיים 
מחפש את האור..
שחגג לפני יומיים את יום הולדתו הוירטואלי!!!!
איך שכחנו לציין את זה... |מתבייש בעצמי|
![]()
אז מזל טוב אחי, שתזכה לעוד שנות חיים ארוכות בניק הנוכחי, והעיקר - תמיד בשמחה!!!
מחפש את האור..אז קדימה...![]()
יש לי מספיק דברים לומר לבעלי ב"ה
את הדברים של הפורומים- תוכלו להגיד לו בעצמכם
(כן, זו מדיניות מוצהרת של הבית שלנו)
בהמשך, הם עברו הסבה.
כך, שכל ההודעות שנכתבו עד לרגע השינוי,
מיוצגות תחת השם "עזרא ארכיון"
רק אלו מ201 - 300+? או כל הפורומים, ולאט לאט עליהם בנו את הפורומים החדשים?
ולמה לא פשוט למחוק את כל ההודעות? ולמה פורומים חדשים שנפתחים היום - לא נפתחים על גבי אלו הישנים?
ניהלתי והפעלתי את האתר והפורומים של עזרא מה' באייר תשס"ב והם היו באחריותי למעשה עד תשס"ט.
במדוייק יותר - ניהלתי אותם עד תשס"ה.
הפורומים פה הוקמו באיסרו חג פסח ואכן חגגו שבוע שעבר יום הולדת שמונה.
אם הייתי מתבסס על מערכת המשתמשם של עזרא בזמנו, לא הייתה בעיה. הבעיה היא שהפורומים של עזרא יובאו לפה 3-4 שנים לאחר שהוקמה ועלתה המערכת הזו, מה שהשאיר אותי עם כמה אלפי כינויים כפולים ולמעשה עם משימה בלתי אפשרית.
בנוסף, בגלל מבנה הפורומים שם רוב המשתמשים הרשומים לא היו פעילים כבר.
אבל על הארכיון שלי לא רציתי לוותר, וכך נולדה הפשרה המוזרה שאתם רואים שם.
זהו.

ולהשוואה, אחת הגירסאות הראשונות כאן (וחבל שלא שמרתי במקום אלא סמכתי על archive.org שלא שמר את כל התמונות):


אז רק שנהיה בטוחים שהבנו נכון - המשמעות היא שהארכיון הזה הוא כל המשתמשים שהיו שם, שהפכו להיות הארכיון הגדול?
ואם ככה - אתה מעוניין לא למחוק את הפורומים ההם? להשאיר אותם גל עד לפורומי עזרא?
ודבר נוסף - אם ככה, איפה היום עזרא משתכנים בפורומים?
וסקרנות אחרונה - איך גרמת לכך שבתאריך יצירת המשתמש מצויין תאריך כל כך קדום? ולמה דווקא תאריך כזה, יום לפני שנולדת? ולמה לא כתוב מספר ההודעות שיש למשתמש?
זהו, עד כאן השאלות
לגבי התאריך
זה התריך העברי של הלועזי שבו נולדתי (13/11/1987).
כי אם נולדת כמו שכתוב, בכ"ב חשוון, והתאריך העברי שמקביל לתאריך הלועזי, הוא כ"א, זה נוצר בגלל הזמן מהשקיעה עד חצות בו התאריכים לא מקבילים...
אני צודק, נכון?![]()
החבר'ה פה
איפה כולם?
מה בגלל יום השואה אין פה אף אחד?
ואולי זה בעיקר בגלל שכמה מה"חזקים" של הפורום (יעני, אלו שמחזיקים אותו תוסס...) קצת הורידו הילוך בימים האחרונים.
כבר כמה ימים לא ראיתי כאן שרשור מופרע עם יותר ממאה הודעות, נגיד![]()
בנדא מצוי!!

עוגי פלצת
בנדא מצוי!!
שיחיו את הגוסס... (סתם, לא באמת גוסס. רק "גווע"
)
איפה אתם??? קדימה, בלאגן...
ולא לדבר על זה שעוד מעט הביינישים כמעט כולם באמת מסתלקים וישובו לגיחות קצרות בלבד...
אז לנצל את השעות הטובות האחרונות...
אשכנזים:לְשֵׁם יִחוּד קּוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ לְיַחֵד שֵׁם י"ה בו"ה בְּיִחוּדָא שְׁלִים בְּשֵׁם כָּל יִשְׂרָאֵל. הִנְּנִי מוּכָן וּמְזֻמָּן לְקַיֵּם מִצְוַת עֲשֵׂה שֶׁל סְפִירַת הָעֹמֶר כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב בַּתּוֹרָה: וּסְפַרְתֶּם לָכֶם מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת מִיּוֹם הֲבִיאֲכֶם אֶת עֹמֶר הַתְּנוּפָה שֶׁבַע שַׁבָּתוֹת תְּמִימוֹת תִּהְיֶינָה: עַד מִמָּחֳרָת הַשַּׁבָּת הַשְּׁבִיעִית תִּסְפְּרוּ חֲמִשִּׁים יוֹם וְהִקְרַבְתֶּם מִנְחָה חֲדָשָׁה לַייָ: וִיהִי נֹעַם יְיָ עָלֵינוּ וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנָה עָלֵינוּ וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנֵהוּ:
עדות המזרח:לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, וּרְחִימוּ וּדְחִילוּ, לְיַחֲדָא שֵׁם יוֹ"ד הֵ"י בְּוָא"ו הֵ"י בְּיִחוּדָא שְׁלִים בְּשֵׁם כָּל יִשְׂרָאֵל. הִנֵּה אֲנַחְנוּ בָּאִים לְקַיֵּם מִצְוַת סְפִירַת הָעֹמֶר, כְּדִכְתִיב וּסְפַרְתֶּם לָכֶם מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת מִיּוֹם הֲבִיאֲכֶם אֶת עֹמֶר הַתְּנוּפָה, שֶׁבַע שַׁבָּתוֹת תְּמִימֹת תִּהְיֶינָה עַד מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת הַשְּׁבִיעִת תִּסְפְּרוּ חֲמִשִּׁים יוֹם, וְהִקְרַבְתֶּם מִנְחָה חֲדָשָׁה לַייָ: לְתַקֵּן אֶת שָׁרְשָׁהּ בְּמָקוֹם עֶלְיוֹן. לַעֲשׂוֹת נַחַת רוּחַ לְיוֹצְרֵנוּ. וִיהִי נֹעַם אֲדֹנָי אֱלֹהֵינוּ עָלֵינוּ. וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנָה עָלֵינוּ. וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנֵהוּ: יְיָ יִגְמֹר בַּעֲדִי, יְיָ חַסְדְּךָ לְעוֹלָם, מַעֲשֵׂי יָדֶיךָ אַל תֶּרֶף: אֶקְרָא לֵאלֹהִים עֶלְיוֹן, לָאֵל גֹּמֵר עָלָי: וָאֶעֱבֹר עָלַיִךְ וָאֶרְאֵךְ מִתְבּוֹסֶסֶת בְּדָמָיִךְ. וָאֹמַר לָךְ בְּדָמַיִךְ חֲיִי וָאֹמַר לָךְ בְּדָמַיִךְ חֲיִי: בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יְיָ, יְיָ אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ: עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה. נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:
בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ עַל סְפִירַת הָעֹמֶר.
הַיּוֹם אַרְבָּעָה עָשָׂר יוֹם, שֶׁהֵם שְׁנֵי שָׁבוּעוֹת, לָעֹמֶר.(יש אומרים בעומר)
הַיּוֹם אַרְבָּעָה עָשָׂר יוֹם לָעֹמֶר, שֶׁהֵם שְׁנֵי שָׁבוּעוֹת.
הָרַחֲמָן הוּא יַחֲזִיר לָנוּ עֲבוֹדַת בֵּית הַמִּקְדָּשׁ לִמְקוֹמָהּ, בִּמְהֵרָה בְיָמֵינוּ אָמֵן סֶלָה .
לַמְנַצֵּח בִּנְגִינֹת מִזְמוֹר שִׁיר. אֱלֹהִים יְחָנֵּנוּ וִיבָרְכֵנוּ יָאֵר פָּנָיו אִתָּנוּ סֶלָה. לָדַעַת בָּאָרֶץ דַּרְכֶּךָ בְּכָל גּוֹיִם יְשׁוּעָתֶךָ. יוֹדוּךָ עַמִּים אֱלֹהִים יוֹדוּךָ עַמִּים כֻּלָּם. יִשְׂמְחוּ וִירַנְּנוּ לְאֻמִּים כִּי תִשְׁפֹּט עַמִּים מִישׁוֹר וּלְאֻמִּים בָּאָרֶץ תַּנְחֵם סֶלָה. יוֹדוּךָ עַמִּים אֱלֹהִים יוֹדוּךָ עַמִּים כֻּלָּם. אֶרֶץ נָתְנָה יְבוּלָהּ יְבָרְכֵנוּ אֱלֹהִים אֱלֹהֵינוּ. יְבָרְכֵנוּ אֱלֹהִים וְיִירְאוּ אֹתוֹ כָּל אַפְסֵי אָרֶץ.
אָנָּא בְּכֹחַ גְּדֻלַּת יְמִינְךָ תַּתִּיר צְרוּרָה. (אב"ג ית"ץ):
קַבֵּל רִנַּת עַמְּךָ שַׂגְּבֵנוּ טַהֲרֵנוּ נוֹרָא. (קר"ע שט"ן):
נָא גִבּוֹר דּוֹרְשֵׁי יִחוּדְךָ כְּבָבַת שָׁמְרֵם. (נג"ד יכ"ש):
בָּרְכֵם טַהֲרֵם רַחֲמֵי צִדְקָתְךָ תָּמִיד גָּמְלֵם. (בט"ר צת"ג):
חֲסִין קָדוֹשׁ בְּרוֹב טוּבְךָ נַהֵל עֲדָתֶךָ. (חק"ב טנ"ע):
יָחִיד גֵּאֶה לְעַמְּךָ פְּנֵה זוֹכְרֵי קְדֻשָּׁתֶךָ. (יג"ל פז"ק):
שַׁוְעָתֵנוּ קַבֵּל וּשְׁמַע צַעֲקָתֵנוּ יוֹדֵעַ תַּעֲלוּמוֹת. (שק"ו צי"ת):
בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ לְעוֹלָם וָעֶד:
עדות המזרח לא אומרים זה:רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אַתָּה צִוִּיתָנִי עַל יְדֵי מֹשֶׁה עַבְדֶּךָ לִסְפֹּר סְפִירַת הָעֹמֶר כְּדֵי לְטַהֲרֵנוּ מִקְּלִפּוֹתֵינוּ וּמִטֻּמְאוֹתֵינוּ, כְּמוֹ שֶּׁכָּתַבְתָּ בְּתוֹרָתֶךָ: וּסְפַרְתֶּם לָכֶם מִמָּחֳרָת הַשַּׁבָּת מִיּוֹם הֲבִיאֲכֶם אֶת עֹמֶר הַתְּנוּפָה שֶׁבַע שַׁבָּתוֹת תְּמִימוֹת תִּהְיֶינָה: עַד מִמָּחֳרָת הַשַּׁבָּת הַשְּׁבִיעִית תִּסְפְּרוּ חֲמִשִּׁים יוֹם, כְּדֵי שֶׁיִּטָּהֲרוּ נַפְשׁוֹת עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל מִזֻּהֲמָתָם. וּבְכֵן יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, שֶׁבִּזְכוּת סְפִירַת הָעֹמֶר שֶׁסָּפַרְתִּי הַיּוֹם, יְתֻקַּן מַה שֶׁפָּגַמְתִּי בִּסְפִירָה מַלְכוּת שֶבְּגְּבוּרָה וְאֶטָּהֵר וְאֶתְקַדֵּשׁ בִּקְדֻשָּׁה שֶׁל מַעְלָה, וְעַל יְדֵי זֶה יֻשְׁפַּע שֶׁפַע רַב בְּכָל הָעוֹלָמוֹת לְתַקֵּן אֶת נַפְשׁוֹתֵינוּ וְרוּחוֹתֵינוּ וְנִשְׁמוֹתֵינוּ מִכָּל סִיג וּפְגָם וּלְטַהֲרֵנוּ וּלְקַדְּשֵׁנוּ בִּקְדֻשָּׁתְךָ הָעֶלְיוֹנָה, אָמֵן סֶלָה:
לא לקחת 2?

הלליש
מחפש את האור..
אולי הם לא הסכימו לו...תלמדו זכות
יעני "למה לא לקחת עוד אחד?"
או שבאמת התכוונת לזה?
זה בדיוק השנינות.
ואגב, פעם היה ניסיון שלא כ"כ צלח להכניס לפורומים פה סגנון לייק מיוחד משלנו: 7UP
זה נחמד
יותר מזה לא הסכימו 
ולכל הקופצים על המציאה
שני הדגלים אינם יתומים
הם כבר מצאו מי שיאמץ אותם 
מסוכן לעמוד בצמתים ככה
זה לא מקום להולכי רגל להסתובב
הללישאז מה אם הציוניסטים אמרו לא ללכת בכביש 
שנדע מי אלו הממלכתיים האלה כדי להיזהר![]()
סתם, סתם...באמת יפה מצידם![]()
לק"י
הזכירו לי את התקופה שבה אנחנו היינו מחלקים שם חומר נגד הגירוש (היו ימים..).
בעיקר שאחד מהם היה עם "חולצה כתומה".
מוריהבס"ד
מי שרצה יכל לקחת ילדון?


קרעת אותי מצחוק מוריה!!!מחפש את האור..
רצית אחד?! מצטערת שלא חשבתי על זה..יעל מהדרוםאחרונהאשריהם.
מוטיזצ'מעו... יוצרי הסרטים הפכו לגאונים בזמן שנעדרתי..
ראיתי עכשיו את "חיי פיי"..
ווהווו. סרט מדהים וסיפור כביר...
נוסע לקרית משה ליריד הספרים של הוצאת הרב קוק. מקווה למצוא שלל טוב.
יוצא למילואים בראבק
-משה ר-
יטבתה
-משה ר-
לינויאני מפחדת לראות את חיי פיי- כי אהבתי מאד את הספר, ואני מפחדת להתאכזב...
וראיתי את למלא את החלל- והתאכזבתי מאד..
אפשר לשאול למה..?
1. יש מן קטע כזה לעשות סרטים מייגעים. את רואה אותם ויוצאת בלי אויר.. במעלה נורא אוהבים לעשות כאלה לדוג'..
את לא נהנת בסרט- רק סובלת אבל רואה עד הסוף כי הצליחו לגרום לך לרצות לדעת מה קורה..
סרט בלי מוזיקה כמעט, חשוך, המון שתיקות וסיטואציות מביכות, סרט "לא זורם"
2. זה סרט שנעשה כדי להראות את הצד היפה בחרדים, משומה אני לא מצאתי אותו שם.. היה לי קשה לראות אותו כי בעיני לפחות הוא הדגיש המון דברים שאני לא אוהבת בחברה הזו. (למרות שהיו בו גם קטעים טובים- כמו הרבי שנבנה בצורה מדהימה)
3. סתם לא התחברתי לסיפור או לדמויות.. אולי חוץ מיוחאי, ופרידה.
לדעתי מדובר בסרט מיוחד. אבל זה לא הוגן לנצל את השרשור הזה כדי לדון בסרט, אז אני פותח שרשור חדש במיוחד בשביל זה כי באמת רציתי לעשות כבר דבר כזה. את מוזמנת להגיב שם ולעזור לי לפתח את הנושא...
משחק מדהים, הכל מדהים, מושלם!! (חיי פיי)
ותן טלאפשר לדעת על מה מדבר הסרט "חיי פיי"?
בעז"ה
פשוט לא נעים לי לפתוח חדש בשביל זה.. מחילה מכבוד פותח השרשור.
פשוט הפורום הזה כל כל עזר לי הרבה בשנה האחרונה.. באמת! יש פה אנשים נפלאים וצדיקים..
הלוואי והיה לי קצת יותר זמן לכתוב פה ולתרום גם 
בכל אופן, אני מסיימת לעבוד בעבודה ה &*)(*&^%$@#@ הזאת.. ב"ה.. ואני מעדיפה מאוד מאוד לסיים שם כבר השבוע, אבל מה? יש לי שכר דירה על הראש וחובות וכו'.. וזה ממש ממש ממש מממממממממש בעייתי להשאר מחוסרת עבודה.. אני בחובות וכאלה..
אז אנשים יקרים,
אם אתם מכירים מקומות שמחפשים בהם עובדים בתחום החינוך \ נוער בסיכון \ פרויקטים וכולי.. אני מה זה אשמח שתחשבו עלי
(באישי)
סה"כ אני ילדה די טובה, לא עושה בעיות.. ואם אני אוהבת משהו - אני אתן מעצמי שם עד הסוף! בעז"ה!
ומי שלא מכיר מקום אני אשמח שתתפללו עלי לפחות - המשך השארותי בעבודה הנוכחית יכולה לגרום לי לאיבוד שפיות חלילה..
תודה מראש, לכולם 
טובעת. הוא עצמו ניצל ומוצא את עצמו על סירה קטנה יחד עם נמר באמצע האוקיינוס. (תא המטען של הספינה היה מלא בחיות שונות שהיו שייכים לאביו, שניהל גן חיות)
מדהים.
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%97%D7%99%D7%99_%D7%A4%D7%99%D7%99