שרשור חדש
"וידום אהרן"שלומי20104
"ווהינו דא"ר חייא בר אבא א"ר יוחנן מאי דכתיב "נורא אלוקים ממקדשך" אל תקרי מקדשיך אלא ממקודשך, בשעה שעושה הקב"ה דין בקדושיו מתיירא ומתעלה ומתהלל"
""ונועדתי שמה לבני ישראל ונקדשתי בכבודי" אל תקרי בכבודי אלא במכובדיי, דבר זה אמר הקב"ה למשה ולא ידעו עד שמתו בני אהרן כיון שמתו בני אהרן אמר לו, אהרן אחי לא מתו בניך אלא להקדיש שמו של הקב"ב כיון שידע אהרן קסניו ידועי מקום הן שתק, וקבל שכר"
"אמר רב בשעה שעלה משה למרום מצא לקב"ה שיושב וקושר כתרים לאותיות, אמר לפניו, ריבנו של עולם מי מעכב על ידך?
אמר לו אדם אחד יש שעתיד להיות בסוף כמה דורות ועקיבא בן יוסף שמו... אמר לפניו רבנו של עולם הראתני את תורתו הראני את שכרו, אמר לו חזור לאחוריך חזר לאחוריו ראה ששוקלין בשרו במקולין.
אמר לפניו ריבנו של עולם, זו תורה וזו שכרה?
אמר לו: שתוק! כך עלה במחשבה לפני"
יש מדרגות בעולם, לפעמים מספרים ומדברים, לפע ים אין מה להגיד אז לומדים, גמרא משניות, לפעמים אפילו ללמוד אי אפשר, אז אומרים תהילים, אבל לפעמים אפילו נעים זמירות ישראל שותק!
"וכן בדוד הוא אומר"דום לה' והתחולל לו" אע"פ שמפיל בך חללים חללים את שתוק"
וודאות גמורה של האמת הנצחית שמולה רק שותקים, לא השתיקה של לא לדבר, אלא שתיקה אמיתית, שתיקה הכי מלאה ועמוקה שיש שתיקה של של התפלאות מגודל של אמת.
"וידום אהרן"
נכתב ע"פ זבחים קט"ו:, מנחות כ"ט:.
וואו!!! רק די קשה לקרוא, יש מצב לכתוב מחדש?עוגי פלצת
מנסה לערוך אותו...ותן טל

(תחביב וותיק שלי)

 

"והיינו דא"ר חייא בר אבא א"ר יוחנן מאי דכתיב (תהלים סח, לו) נורא אלהים ממקדשך אל תיקרי ממקדשך אלא ממקודשיך"

 

"ונועדתי שמה לבני ישראל ונקדש בכבודי אל תקרי בכבודי אלא במכובדיי דבר זה אמר הקב"ה למשה ולא ידעו עד שמתו בני אהרן כיון שמתו בני אהרן אמר לו אהרן אחי לא מתו בניך אלא להקדיש שמו של הקב"ה כיון שידע אהרן שבניו ידועי מקום הן שתק וקבל שכר שנאמר (ויקרא י, ג) וידום אהרן"

"אמר רב בשעה שעלה משה למרום מצא לקב"ה שיושב וקושר כתרים לאותיות, אמר לפניו, ריבנו של עולם מי מעכב על ידך?
אמר לו אדם אחד יש שעתיד להיות בסוף כמה דורות ועקיבא בן יוסף שמו... אמר לפניו רבנו של עולם הראתני את תורתו הראני את שכרו, אמר לו חזור לאחוריך חזר לאחוריו ראה ששוקלין בשרו במקולין.
אמר לפניו ריבנו של עולם, זו תורה וזו שכרה?
אמר לו: שתוק! כך עלה במחשבה לפני"


יש מדרגות בעולם, לפעמים מספרים ומדברים, לפעמים אין מה להגיד אז לומדים: גמרא, משניות. 

 

לפעמים אפילו ללמוד אי אפשר - אז אומרים תהילים.

 

אבל לפעמים אפילו נעים זמירות ישראל שותק! 
 

"וכן בדוד הוא אומר: "דום לה' והתחולל לו" - אע"פ שמפיל בך חללים חללים את שתוק".
 

וודאות גמורה של האמת הנצחית שמולה רק שותקים, לא השתיקה של לא לדבר, אלא שתיקה אמיתית, שתיקה הכי מלאה ועמוקה שיש שתיקה של של התפלאות מגודל של אמת.
 

"וידום אהרן"
 

נכתב ע"פ זבחים קט"ו:, מנחות כ"ט:.

שכויעח על העריכה!אדם ישר

ולשלומי: יפה מאוד. בזכותך הבנתי קצת יותר מה פירוש "וידום אהרן". חזק וברוך!

תודה רבה רבהשלומי20104
זה היה מהפלאפון אבל זה היה חשוב לי כתגובה לכל אלה שמקפידים להגיד תהילים בדקה דומיה ולכן בכל זאת העלתי.
שוב תודה ענקית!
נפלאת.אחרונה
בואו תכריעו בבקשהכתר הרימון

בוקר. הגעתי לכיתה.

 

התיישבתי במקום ה"קבוע" שלי - מאחורה וליד שני שקעים.

השתמשתי בשניהם - אחד למחשב ואחד לפלאפון.

 

בכיתה יש שקעים נוספים - במקומות מעט פחות נוחים.

 

באיחור - הגיעה לכיתה תלמידה נוספת. (לא מכירה אותה בכלל... איפה היא הייתה עד עכשיו? כ"ה)

היא טענה שמגיע לה שקע אחד מהשניים המשמשים אותי (למחשב שלה).

 

היא צודקת?

אמרתי לך, לשאול במפורשנפשי תערוג

וכללי,

אני לא הייתי נותן לסתם תלמיד שלי לפתוח מחשב נייד באמצע השיעור אלא אם כן יש לו צורך בכך.

שיגיעו לאקדמיה ויעשו את זה

הלכה הגמילה....לינוי

הייתי פה כל היום!!!

אחח....

מה יהיה???

תקראי ספרג'נדס
קבעי עם חברה,
שחקי עם אחים שלך
הכיני מרק שווה
סרגי כיפה עם דוגמא מקורית
עשי כפיפות בטן
הכיני הפתעה לבני הבית (נקיון, מאכל אהוב..)
העניין הואלינוי

שאני אמורה להכין ש"ב בממחשב..

ולעבוד איתו...

משומה לא הולך

לכן אף פעם לא נגמלים במכה, במאה אחוזעוגי פלצת

(מנסיון מר של כמה נסיונות )

 

תקבעי לך זמן, 2/3 שעות ביום -

 

בהן את מפנקת את עצמך, מרשה לעצמך, חופשי.

 

 

(גם נחמד פה, אנשים סבבה, למה להיגמל לגמרי? )

לא לגמרי...לינוי

אבל זה מדי ניהיה חלק מהחיים שלי

"חלק" זה פחות מדי עוגי פלצת

אני מאמין שקביעת זמן מוגדר לטובת שיטוט בערוץ (גם ככה מהצד) -

לפחות תקדם את מצבך ביחס לבעיה.

 

 

ותזכרי, גם פתרון חלקי והתחלתי זה טוב.

חח...לינוי

ה' יעזור לי עם זה...

כיף פה שלא תבינו לא נכון,

אני רק רוצה אממ....להוריד מינון

לכי על זה! מאמינים בך!עוגי פלצת

אשמח ממש לדעת איך מתקדם,

 

אני עושה על זה מחקר אנתרופולוגי

מחקר? לינוי

חבל עלייך אני אגיד לך

את התוצאות מראש

יהיה טוב נפשי תערוג

יכלת לעשות בזמן הזה דברים מועילים יותר

כמו... (אחמ אחמ)

תשתוק לינוי

אהמ אהמ

פחחח גמילה עאלק-משה ר-
לך אין זכות דיבור לינויאחרונה
זוכרים אותו?*חזרזיר*

יאפ, אותו!

 

פורום נוער שכול, זוכרים משהו?

אז, צריך להפיץ אותו..

 

לא, לא בגלל שאין אנשים. לצערנו יש הרבה.

אבל, 'אם כבר - אז כבר'.

יש שכולים בעולם, ואנחנו רוצים שהם הצטרפו אלינו..

אם מישהו/י מכיר/ה חבר'ה מכאן או מבחוץ שעונים על ההגדרה 'נוער שכול'

(זה אומר: מישהו שנפטר לו אבא/אמא/אח/אחות, בגילאים 13 - 20+ )

יותר ממוזמנים לספר לו על הפורום, להזמין אותו.

 

שיפנה אלי /בנדא מצוי!! /ברוקולי ונוסיף אותו.

תודה יקרים!

ובע"ה שלא תצטרפו אף פעם..

אני מאמין שכאן בערוץ כבר כולם יודעיםנפשי תערוג

כדאי להפיץ (אם אתם רוצים בכך) גם מחוץ לגבולות הערוץ

איפה למשל?בנדא מצוי!!
אז אתה שוכחג'נדסאחרונה
שיש אנשים שמגיעים פעם בהרבה זמן ולא זוכרים. (הרי נעשה סגור יחסית לאחרונה).

וגם נכנסים קוראים חדשים כל הזמן..
נס ההצלה במצפה יריחובנדא מצוי!!
הסיפור התרחש בישיבת נתיבות יוסף במצפה יריחו, כיומים לאחר חג הפסח. ימים אלו
הם ימי חופשת "בין הזמנים" לכל תלמידי הישיבה. יש מעט בחורים (ברובם אברכים)
שבאים ללמוד ב"ישיבת בין הזמנים" במדרש בן ציון (מבנה שעל יד בנין הישיבה).
 
ביום רביעי בלילה (אור לכד' ניסן התשע"ג), לצערנו הרב, פרצו ככל הנראה
פלסטינים מחבלים, ועשו ואנדליזם גדול בבנייני הישיבה. הם נכנסו לאחת הפנימיות
של הישיבה התיכונית, למדרש בין ציון ובעיקר לבניין המרכזי של היכלי הישיבה
התיכונית והגבוהה, חדר המורים והמשרדים. עקרו דלתות, שברו חלונות, קרעו מערכות
שלמות של כריזה ואחרות, פתחו את כל הארונות בבנייני הישיבה ושפכו את כל התכולה
החוצה (כולל סיפרי קודש וסידורים רבים), גנבו מעט כסף וקופות צדקה, והשחיתו כל
אשר נקרא בדרכם הרעה. אך הגרוע מכל היה, שהם חיללו את הקודש. פרצו את ארון
הקודש בהיכל הישיבה הגבוהה, והוציאו את הגוילים של שלושת ספרי התורה מנרתיקם,
וזרקום בצורה מבוזה אחד על גבי השני, כאשר את הספר תורה הרביעי הם זרקו ברוע
לב ובברבריות על הריצפה לאחר שקימטו אותו מאד!
 
לטענת רה"י, הרב שבתי סבתו שליט"א, עיקר כוונתם הייתה לא כדי לגנוב, אלא לפגוע
בקודשי ישראל, להשחית, להרוס, ולפגוע חלילה בנפש שתיקרא בדרכם, שהרי אם באו
לגנוב, מדוע לא לקחו הרבה דברים יקרי ערך?
 
 
 
סיפור נס ההצלה מתחיל כאן.
 
באותו יום רביעי בערב ישבנו שלושה בחורים אחרונים (חביב, נתנאל וגילעד)
 
בעזרת הנשים של מדרש בן ציון. השעה הייתה בערך 23:45
והתכוננו ללכת לישון בחדרי הקרוואנים של הישיבה הגבוהה. נתנאל, שהוא גם
מדריך של תלמידים בישיבה התיכונית, התלבט אם ללכת לישון בחדרו בפנמיה בישיבה
התיכונית. לבסוף החליט לוותר על השינה בחדרו (לחדרו נכנסו הפורצים בלילה ועשו
בלאגן גדול). הוא החליט לישון על כמה כיסאות בעזרת הנשים עד לתפילת הוותיקי,
שם במדרש בן ציון. ראיתי אותו שוכב שם ואמרתי לו: "קום, לך תישן בצורה נוחה
במטה בקראוונים"! נתנאל לא רצה, הוא אמר שהוא רגיל לישון כך. תוך כדי דיבור
איתו, ראיתי בספריה לידי ספר "אביהם של ישראל" חלק ה', ואמרתי לו שלפחות לפני
שגילעד ואני נלך לישון בקראוונים, אקרא לו סיפור לפני השינה. בצורה אקראית
פתחתי באמצע הספר (עמ' 169), ויצא סיפור שהכותרת שלו "קום קום, דום דום"!
הסיפור שם מספר על הרב מרדכי אליהו זצוק"ל, בהיותו בן 17, בזמן מלחמת השחרור,
כאשר הירדנים תקפו. בוקר אחד הרב מעיר את אחיו שמעון לתפילת וותיקין.
שמעון טוען שהוא מעדיף לקום למניין היותר מאוחר, אך הרב לא מרפה עד שהוא
מתעורר בכבדות והולך להתפלל תפילת ותיקין. בחזרה מן התפילה, הם מצאו שהירדנים
חוררו לו את המיטה בכדורי דום דום!
 
כאשר סיימתי לקרא לנתנאל וגילעד את הסיפור, אני אומר לנתנאל: "שמת לב מה
קראנו, יש כאן ממש גילוי אליהו"! "המסר מהסיפור בעצם הוא ש"קום קום" ולך לישון
במיטה בקראוון, ואם לא אז חלילה "דום דום"! גילעד נבהל ואמר: "חס ושלום,
אל תגיד כך"! טוב, חזרתי בי ואמרתי: "לא אגיד כך, אך תלך לישון במיטה, ולא כאן
על כיסאות"! לבסוף נתנאל קם מהכיסאות והלך איתנו לישון בחדרים בקראוונים.
 
למחורת, בשעה מוקדמת לפנות בוקר, הגענו למדרש בן ציון לתפילת וותיקין. לאחר
התפילה כבר שמענו וראינו על כל מה שנעשה בישיבה.
 
ברוך המציל! תודה רבה להשי"ת!
 
תודה רבה למו"ר הרב מרדכי אליהו זצוק"ל, שאהב מאד את הישיבה, ובוודאי יצא
לעזרתה בשעה קשה זו.
סיפור יפה. רק שאלה.ותן טלאחרונה

 

לפי מה שסיפרת - הפלסטינים האלה היו שם הרבה זמן ועשו ככל העולה על רוחם בלי שאף אחד שם לב - איך זה? אין אבטחה ליישוב? אף אחד לא שם לב למשהו משונה שקורה במתחם של הישיבה? 

 

הרי חלילה במצב בו כן היו תלמידים בישיבה בצורה מסיבית, ע"פ אותו מתווה, בפלסטינים היו חודרים בשעה מאוחרת ומבצעים פיגוע סטייל משפחת פוגל וכו'...

 

יש חקירה של הגורמים הרשלנים באירוע?

 

 

"הסקר היומי" (זה כבר נהיה ככה, לא? )שדות האמונה

בס"ד בר"ה

 

עד כמה מסקרן אתכם, לראות במציאות את חברי הפורום???

 

במידה ואתם סקרנים מאוד, ולא מגיעים למפגש פורום..מדוע?

די מסקרןפריסבי

במפגש האחרון לא יכלתי להגיע. הייתי מגיע, רק שזה טיפה מוזר לבוא ולגשת ולשאול את הבן אדם מי הניק

אני לא רואה שום בעיה בזה לינוי

בתנאי שלא יהיה שם אף אחד

לא מהפורום,כי אם

יגידו כמה ניקים פה בקול...

כולנו נמצא את עצמנו מאושפזים

אולי אני לא רוצה להזדהות? לא סתם הניק הוא לא בשמיטל 123
מעניין אותי דווקא מי עומד מאחורי כמה ניקים.. ואגיעמודים אנחנו לך
למפגש כי לא אכפת לי להזדהות..!
מסקרן אותי מאווודלינוי

אין לכם מושג כמה

בכל זאת אני מעבירה פה הרבה זמן...

 

לא הגעתי מסיבות טכניות,לא כי מפריע

לי להזדהות...

אגב,מפגש בדרום זה אחלה

(הסטטיסטיקה מצביעה כי רובם של האנשיםעוגי פלצת

שיוזמים מפגשי פורום גרים במרכז...

מה הפלא שהם קובעים במקום שקרוב אליהם? )

זה אומר שאנילינוי

צריכה לארגן מפגש?

כנראה שכן עוגי פלצת
^^^ גמאני יטבתה
מסקרן לדעת אם ניחשתי נכון כמה ניקים כאןת.
לא אגיע כי אני בינתיים לא מעורה מספיק בפורום, ודי מתפדחת מההתמכרות הזאת!
תלוי איזה ניקיםאלירזאחרונה
הגיגי לבמדריך חתנים...
עבר עריכה על ידי מדריך חתנים... בתאריך כ"ט בניסן תשע"ג 09:10


מי ער?קו"ץ
אם אני בדיכאון מזה שאני לא מצליח להכנס לדיכאון,
זה אומר שאני בדיכאון או לא?

צריך לישון על זה לילה...

לילה טוב לכולם!
ער.מחפש את האור..

לילה טוב.

הלכת לדוקטור או שהוא כבר התייאש?...עוגי פלצת
אני אחרי יום נחמד..יעל מהדרום
ב"ה ה' עזר לי להגיע לבית תוך פחות משעהבנדא מצוי!!

ככה פיספסתי אוטובוס בבית אל בדקה

התיבשתי בטרמפיאדה עם התקדמות קלה לצומת הטי עד 22:55

ב22:55 הקב"ה זימן לי טרמפ עד לכניסה לעיר

הגעתי לשם חיכיתי שם אולי 3 דקות וטרמפ עד קרוב לבית

ומשם עוד 5 דקות טרמפ עד לבית

מי היה מאמין להגיע בטרמפים מבית אל עד לבית שלי בפחות משעה

כשברכב פרטי זה לוקח אותו זמן פחות או יותר

מתוך שינה אליך שר...ט'
הופך מר למתוק
נזכר

איך אתה לא מוותר עלי

מה שעובר עלי...

שמאלך תחת לראשי
וימינך תחבקני



כינורות!!...

...


ער, היה כיףיוסלה קמצן (קדוש?)

הייתי עם חברים במלון בוטיק בצפת, ג'קוזי בריכה וסנוקר, החופשה האולטימטיבית

אנימוטיזאחרונה

ראיתי את "ההוביט". זוועה.. עלוב.. דפוק..

מחר אני רואה את החצי השני של "חיי פיי".

 

כל טוב לכם.

..המעשה-העיקר
עבר עריכה על ידי המעשה-העיקר בתאריך כ"ח בניסן תשע"ג 04:32
פעם היה פה שרשור על חדר/שולחן האוכל לחג/פינת עבודהעוגי פלצת

מה דעתכם על שרשור תמונות -

של ארון הספרים שלכם!

 

 

הספרים של האדם מלמדים עליו הרבה...

 

אז... מי זורם?

 

(מיותר לציין - הישמרו מאאוטינג )

לא זה אתה פצל"ש שלי בנדא מצוי!!

לפחות לי יש הנחות

 

 

בתור מוכר ספרים

נקודה קטנה מעניינת ליום השואה ששמעתי הרגע:שאלה בעלמא

מכירים את התמונה הידועה של הילד בן ה-6 שמרים ידיים?(למי שיש את התמונה מוזמן לצרף..)

בד"כ התמונה מובאת כסמל להרמת ידיים וכניעה.

אך מה באמת עומד מאחורי התמונה?

הילד הינו ילד שהוצא מהבונקר,הגרמנים ציוו על כל יהודי שיוצא מהבונקר להרים ידיים,

הגרמנים חששו שיש על היהודים נשק,סכין,רימון..[בעקבות לא מעט מקרים שביציאת יהודים מהבונקר, דקרו למוות גרמנים או השליכו לעברם רימון]

אז כאשר ילד בן 6 מרים ידיים בצאתו מהבונקר,

זה בדיוק ההיפך מכניעה,

זה מראה על פחד של הגרמנים, גם מילד בן 6..

 

 

 

 

באמת? מעניין מאוד...עוגי פלצת
>>>-משה ר-

התמונה מתעדת את פינויָם של יהודים מגטו ורשה במהלך הכנעת המרד, לקראת שילוחם אל האומשלאגפלץ ומשם ככל הנראה אל מחנה ההשמדה טרבלינקה. הילד שמרים ידיים לא זוהה בוודאות. בין האפשרויות שהועלו:

לוי זילינוורגר (Zelinwarger), שנרצח וזוהה על ידי אביו, אברהם, שעלה לישראל ומסר עדות בעניין התמונה. על פי עדותו, הצילום בוצע ברחוב קוּפּיֶיצקָה (Kupiecka) שליד רחוב נָאלֶבקי (Nalewki).
צבי נוסבאום, כיום תושב ארצות הברית.
אריה לודוויג סימונסון, כיום תושב אנגליה.
ארטור דומב סמיוטק
ישראל רונדל

הילדה שבשמאל התמונה היא הנקה (חנה) למט, שנרצחה בשואה, ולידה אמה, מתילדה למט גולדפינגר, אשר ניצלה, עלתה לישראל והקימה משפחה. הנער נושא השק הוא ליאו אהרון אליעזר קרטוז'ינסקי, שנספה באושוויץ זמן קצר לאחר מכן. הוא זוהה על ידי אחותו, שאף היא עלתה לישראל. האישה שמאחורי הילד זוהתה אף היא - גולדה סטאברובסקי.

החייל הגרמני המכוון את נשקו הוא יוזף בּלֶשֶה (Blösche), רוטנפיהרר (רב-טוראי) אס אס שנודע לשמצה באכזריותו. לאחר המלחמה הוא שהה בשבי הסובייטי, ונפצע בתאונת עבודה על ידי קרון משא, שבעקבותיה עוותו פניו ללא הכר. עובדה זו סייעה לו להתחמק מעונש, והוא אף הקים משפחה. רק ב-1967 התגלתה זהותו האמיתית, והוא נעצר. הוא נשפט בגרמניה המזרחית, נמצא אשם במעורבות בשילוח מאות אלפים מיהודי הגטו וברציחתם של אלפי יהודים, ונידון למוות שבוצע על ידי ירייה בצוואר בלייפציג ב-29 ביולי 1969. (ויקיפדיה)

מענין אותי מה המקור לסיפור הזהט'

כי בשנים האחרונה לפחות חמישה ניצולים טענו כל אחד על זהות אחרת לילד ולנסיבות שבתמונה...

 

 

הסיבה דיי פשוטה למען האמת...מחפש את האור..

לא היה להם כל כך זמן או אפשרות להסתכל במראות באותם ימים.

 

הילדים של אז פשוט לא זכרו בדיוק איך הם נראו אז כי הם פשוט לא הכירו את הפנים שלהם!!!

 

זה הסיבה שהתמונה הכל כך מפורסמת הזאת שנויה בכל כך הרבה מחלוקות. קשה מאוד לזהות אותה עם מישהו אחד, כי הסיטואציה הזאת יכולה להתלבש על הרבה... כמו שהרבה טוענים...

 

ממחיש עוד נקודה קטנה בחיי הסבל של אז

אכן נקודה מרוממת, מעודדת,,מייכאחרונה

זה היה ככ זוועה שאנחנו אפילו לא יכולים לתפוס אותה.. מזל שאנחנו לא יכולים לתפוס תזוועה הזו..

 

 

סיימתי לראות את העצרתדינה ל.


וכל המשפחה מנסה להזכר- מי הלחין, ומה היה הסיפור במדויק את הלחן ״אני מאמין... בביאת המשיח״?
זכור לי שאיזה אדמו״ר, שזרק את המחברת מהרכבת...
אני לא זוכר איזה אדמורשלומי20104
אבל הסיפור זה שהוא הלחין אתזה בקרון ושסיים אמר שמי שיביא את הניגון החוצא לעולם(אולי לארץ ישראל אבל אני לא בטוח) יזכה לגן העדן שלו, שני תלמידים קפצו מהקרון אחד נהרג מייד והשני זכה להפיץ את הלחן הזה כידוע בעולם.
מתכוונת בטח לזה..א"י לעמ"י
אפשר לשמוע בעומר...?קחו עמכם דברים
לא מדוייק...מחפש את האור..

 

זה היה החזן של מוד'זיץ', חסידות שהניגון הוא העיקר אצלה. החזן נהרג במחנות, אבל כשהוא הלחין את השיר ברכבת, הוא הכריז שמי שיקפוץ מהרכבת ויציל את הניגון, ויעביר אותו הלאה - יזכה בלא פחות מחצי העולם הבא שלו עצמו, החזן...

 

אחד קפץ, ניצל מהשואה, והעביר את הניגון הלאה.

 

לפרטים נוספים עייני בוויקיפדיה אני מאמין - מודז'יץ'

ר' עזריאל דוד פסטגא"י לעמ"י

הוא הלחין את הניגון.

חיליק מספר את הסיפור של הניגון הזה בסרטון שהעליתי..

האדמו"ר מפיאסניצהמושיקו

הוא הבטיח למי שיקפוץ מהרכבת שויביא את הניגון הזה לרבי ממוז'יץ' עולם הבא או משהו כזה

 

הרבי מלובאויטש מאוד חיבב את הניגון הזה כי יש בו הרבה מסירות נפש וניגנו את זה בכל כינוס ילדים

 

לא האדמו"ר מפיאסצ'נה...מחפש את האור..

 

מושיקו - עיין בקישור בהודעה הקודמת שלי למעלה...

 

כמו שכבר כתבו, היה מדובר בחזן מחסידות מודז'יץ, ר' עזריאל דוד פסטג.

 

הוא זה שהבטיח חצי מהעולם הבא שלו למי שיציל את הניגון.

כנראה שכךמושיקו

קליפ שהאחים גרוביס עשו על הסיפור

 

|גיחוך מריר|דינה ל.
עצוב לראות איך פרטים משתנים להם עם הזמן...
רב *אחד ומסוים* כתב את הלחן... אבל מיחסים אותו לרבים אחרים.
יהיה מענין ללכת לארכיון בו שמורה המחברת, ולראות אחת ולתמיד מי המלחין...

תודה לכם!
אם חיליק אומר אז חיליק יודעבנדא מצוי!!אחרונה

הוא חוקר ניגונים

ואם זה מה שהוא אומר זה באמת נכון

ניגון מקסים!ותן טל

 

וכששומעים גם את הרקע לניגון זה בכלל מעביר צמרמורת.

חברה שלי אמרה שזה סבא רבא שלה~nhykb~
או הלחין או כתב.. היא סיפרה לנו את זה במשלחת לפולין כשהיינו בטרבלינקה.
פוסט שחני לוז העלתה לפייסבוק-משה ר-

"אני מאמין בביאת המשיח" הפך להיות כמעט המנון של בעלי האמונה בארץ ישראל, ומסיים את הטקסים הלאומיים כמו ביום השואה, יום הזיכרון, העצמאות וטקסי סיום של חיילים, לפני שירת "התקווה".

אחת המנגינות הפופולריות שאתם וודאי שמעתם ושרתם, אינה מנגינה "עממית" מדורי דורות, אלא לחן שהלחין בן דודי ששמו מוטי פרנס, לפני ארבעים ומשהו שנה.

ממה שאני יודעת עליו, הוא היה מראשוני המלחינים והנגנים במהפיכת המוסיקה החסידית אי שם בשלהי שנות הששים של המאה העשרים למניינם. הוא ניגן בתזמורת החסידית הראשונה בה נגנו יהודים בני ישיבות, תזמורת "נגינה", והלחין, בין השאר, את "אני מאמין" ו"פתחו לי שערי צדק", שכל דוס מצוי מכיר. 

שירים אלו נמצאים באלבומים של "פרחי אגודת ישראל" שהיו לנו בבית, משנת 1969 (עם תמונה של הכותל המערבי בצבעי חום כהה) ו-1970, עם כריכה בכתום-צהוב.

אחד מחברי לקהילת חברי הפייסבוק שלי, Shahal Shapira, הוריד עבורי הקלטה של הביצוע המקורי של תזמורת "נגינה" עם "פרחי אגודת ישראל", רק שלצערי, אין לי אפשרות להעלות אותה כאן. 

מוטי, לצערנו, חולה במחלה ניוונית כבר כמה שנים. הוא באמצע שנות הששים לחייו. אני מבקשת מכל מי ששר או משתתף בטקס בו שרים את המנגינה הזו, שתי בקשות צנועות: 

1. להקדיש את השירה לרפואתו : מרדכי בן שרה
2. לבקש מהמארגנים, אם יודעים מראש שעומדים לשיר את השיר הזה, לתת קרדיט למוטי פרנס, המלחין. ונביא גאולה לעולם.

כאן יש ביצוע של חיילים ששרו את "אני מאמין". 



לא יודע אם התכוונת לזה, אבל בכ"מ שיהיה סיפור נוסף..
 

ותמונה שהיא העלתה-משה ר-
עוד משהו קטן שהחלטתי להכין לשבת..-משה ר-

מוס שוקולד עם סירופ שוקולד וברס..יאמי

סיכמנו שאתה לא מעלהאיש השקים
אני בעד חוק חדש בפורום!ת.מ.
מי שמעלה תמונות של אוכל שווה חייב לשלוח דוגמית לכל המעונין!
^ בדיוקמשה

פעם הייתה לי כתובת דואר צה"לית  (משה למפרט, ד.צ. 03445, צה"ל) שיכולתי לפרסם איפה שרציתי בידיעה שאין לה ממש משמעות. עכשיו לא, אבל מי שרוצה יכול לקבל את הת.ד. במסר.

ובטוח שהדוור לא יאכל את זה לפניך??אייכה!
כמו שאני מכיר אותו, לאמשה

אבל במיון בירושלים.... לא יודע....

לשלוח בפקס? או במייל?-משה ר-
לי יש הצעה לחוק אחר יותר מעשי ומאתגר!!!מחפש את האור..

 

כל אחד שמעלה תמונות של אוכל שהוא/ משפחתו הכינה - שייעלה גם מתכון והוראות הכנה...

 

ככה כל אחד יוכל לבדוק את הקישורים שלוחושף שיניים

 

רק שזה לא יהפוך בטעות לפורום בישול ומתכונים, בקטנה, אתם יודעים...

אז אולי-הלליש

במקום לגרום לכולם לקנאות בשדרותי(כי מי עוד בדיוק מעלה לכאן תמונות של אוכלים שווים?חושף שיניים)

 

אז-

 

מי שרוצה- שיעלה בבישול ומתכונים, וישים לנו כאן קישוריאמי

 

ככה נגרום לתועלת גם לאלו של הבישול והמתכונים|מתחשבת| וככה המנהלים שלנו לא ישקלו מה לעשות בשישרורים האלו|שוב מתחשבת|

אל תדאגי, הפורום ההוא לא מקופח-משה ר-
טוב, נרגעתיהלליש
מעולה-משה ר-
ומה שנותר הוא רק...אני והוא

|משהו שאסור לנקוב בשמו..|

ואתה מסודר

את מתכוונתיטבתה

שהיא מסודרת

עוגי פלצת

היא התכוונה שה"משהו" = מה שאסור לנקוב בשמו =

הוא המסודר

זה מה שהיא התכוונה לא? שהמשהו, שזה בעצם משהי-משה ר-
אתה פשוט חוצנף!!!זהו!אייכה!
אני? אחרי שטרחתי ושלחתי לך?-משה ר-
אתה חוצנףפריסבי

כי נתת לי לשלוח לה ואני אכלתי הכל

כן, תוציא את העיניים...מחפש את האור..

 

לכאלה שאמא שלהם בקושי מרשה להם להתקרב למטבח... (והי, זה לא שאני לא יודע לבשל/לאפות - בואו נגיד שאחרי אמא שלי אני הבשלן השני בביית, רק ש, אתם יודעים - המטבח הוא ממלכתה של האמא...אמא שלי לוקחת את זה צעד אחד קדימה כנראה...).

 

אבל עושה חשק...

ואת כל מי שזה גירה-מוריה

בס"ד

זה בטח עשוי מביצים חיות..

 

איך אני?

אפשר להכין אחרת (בלי ביצים..)יעל מהדרום

לק"י

 

אם זה אכן מביצים.

ממש לא! זה משמנת מתוקה-משה ר-
אוף איתכם.מוריה

בס"ד

למה אתם חייבים להרוס?? עצבני

 

ואם התחלת לתת מתכון, אז תסיים..

ואם? לא מפריע לי! זה עדיין נראה טעים..ת.מ.
אומנם לא שיא הבריאות אבל...
אסור! |נחרדת|מאמע צאדיקה
אכילת ביצים חיות עלולה להיות מסוכנת.מוריה
כשאוכלים ביצים מפוקחות הסכנה יורדת...ת.מ.
והרבה תלוי באיך מטפלים בביצים...
ופעם ב .. מותר לקחת סיכונים..
^^^ גם במסעדות הגדולות מגישים לא מעט דברים נאים-משה ר-

ואני בטוח שאם זה היה מסוכן כמו שאומרים לא היו עושים את זה..

באישי אני אנזוף בךמאמע צאדיקה
אצל ההורים שלי...הקולה טובה

אם יש מוס או משהו מביצים לא מבושלות- קוראים לזה ,אוכל עם סלמונלה.. (ועדיין אוכלים אותו בהנאה )

ת.מ.
סלמונלה מצויה בד"כ בביצים "טביעיות" ולא בביצים מפוקחות...
וגם אם כן היא מצויה על הקליפה ואם נוהגים בזהירות בניקיון ולא שוטפים את הקליפה אין לי דרך לחדור...
אני לא מכין את זה עם ביצים בגלל הטעם, בכללי אני-משה ר-

לא אוהב פרווה, לרוב כל מה שאני מכין זה חלבי..

שדרותי - בוש!לא מצחיקה

 

מכין משהו טעים ולא נותן לכולם לטעום?

 

אני מכריזה על חרם.נגד שדרותי. עד שהוא מחלק לכולם.

 

חושף שיניים

אה? את באמת כמוצי? או שזה מתחזה?(פטיש)-משה ר-


וואי וואי וואי וואי....מוטיז

מי זה הכמוצי הזאת בדיוק..? |מצמצם עיניים| |מבט ארסי|

פורסם מתכון-משה ר-

לפאי בבישול ומתכונים למי שמעוניין מתכון-פאי מרנג לימון(תבנית קוטר 16) - בישול ומתכונים

יפה יפההללישאחרונה
אוקיי, דיון רציני,תולתול

מה *אתם* הייתם עושים אם הייתה נופלת לכם סאה של תרומה טהורה לתוך סאה של חולין מתוקנים??

 והייתם יוצאים עם מישי שנאמנת על המעשרות, אבל בת עם הארץ?

 

 

|אזעקה| |סירנה| פלישה מלנ"ו-משה ר-
לא מזמן פלשו אלנ"ו! אני מחזירה מלחמה! תולתול
תשובה רצינית:עין הקורא

אסור לצאת עם בת עם הארץ.

השאלה מה זה עם הארץאיש השקים
שמעתי בשם החזון איש שהיום זה גם תלוי במקום הלימודים שלה
ואם זה מה יש?!תולתול
אם זה מה יש,עין הקורא

הייתי מזמין לסעודה

תשעה חרשים המדברים ואינם שומעים,

שיאכלו בשתי חבורות שונות,

עם שמש כותי שלא אכל כזית,

כהן שלא עשה סיום מסכת,

וממזר תלמיד חכם שיגיד דבר תורה,

יעשה זימון, ויברך על המזון ועל המוגמר

עד שלא יתעכל המזון שבמעיו,

וכולם יאכלו וישבעו

עד שלא ישתייר זרע חומר שעורים לבית סאתיים,

ובא לציון גואל.

לאן הלכו כל הבנות שאינן בנות עם הארץ?איש השקים
מזכיר בדיחה שאבא ל5 בנות הלך לשדכן וביקש חתן עשיר לבנותיו השדכן אמר לו שהוא לא יכול להציע לו חתן כזה כי הם רוצים בת תלמיד חכם. אז האבא חזר הבייתה וצעק על בנותיו 5 בנות יש לי ואף אחת לא יכולה להיות בת תלמיד חכם?
ציטוט מהרב אבינר:שאלה בעלמא
עבר עריכה על ידי שאלה בעלמא בתאריך כ"ה בניסן תשע"ג 14:30

"כידוע יש להתחתן עם בת תלמיד חכם. אך יש כל מיני תלמידי חכמים. יהודי ירא שמים שקובע עתים לתורה, זה סוג של תלמיד חכם. אפילו יהודי שמוסר נפשו לכלל ישראל ולארץ ישראל אף הוא סוג של תלמיד חכם. ובל נשכח שיש בת שהיא עצמה בגדר תלמיד חכם."

 

מקור:http://www.daat.ac.il/daat/mishpach/kama-2.htm

 

"האם צריך להתחתן עם בת תלמיד חכם? 
צריך בת תלמיד חכם (שו"ע אה"ע ב, ו) או שהיא בעצמה כמו תלמיד חכם. פעם הבנים היו כמו ההורים, עד כדי כך שחז"ל אמרו, שהנושא אישה יבדוק באחיה (בבא בתרא קי, א). היום, שהאחים אינם זהים, אין מקפידים על זה. העיקר שהיא בעצמה תהיה תלמידה חכמה. החסידים יותר מחמירים בזה, המתנגדים פחות מקפידים. יש מדרגות מדרגות, ואדם צריך להשתדל עד כמה שאפשר להתחתן עם בת תלמיד חכם. מכל מקום, תכונות הבחורה עצמה הן החשובות יותר, שהרי אדם מתחתן עם אשתו ולא עם מחותניו, חשובים וגדולים ככל שיהיו."

 

מקור:http://www.havabooks.co.il/article_ID.asp?id=1237

 

וכמדומני הרב צבי יהודה זצ"ל הגדיר בת תלמיד חכם כך- בת שהיא תלמיד חכם. כלומר,בת שמחוברת לתורה,ובעלת מידות טובות ושאיפות רוחוניות היא גם בגדר הזה..

שאלה נהדרת!עוגי פלצת

א. הייתי פועל בכמה מישורים:

 

- שואל רב

 

- מזדעזע מהכמויות של אוכל של אני טוחן,

וקובע פגישה עם דיאטנית לתכנן מסלול דיאטה לעשורים הקרובים.

 

 

ב. אם היא לא ת"חית שפיצית - פוסל בבירורים

תול- קישטה!! לפורום השני!!מאמע צאדיקה

עכשיו את מבינה למה אסור לבנות ללמוד תורה!!

(<צ>)

 

הן מריצות בראש סיטואציות- מה היה קורה אם מה שכתוב היה באמת???? המום

 

ומה אני מרחףהייתי עושה?

 

מבררת אם אפשר למכור הכל לכהן- ולפחות להרוויח משהוא מהסיטואציה...

צאדיקה, במחיר של תרומה, כן?מחפש את האור..

אסור למכור במחיר השוק הרגיל... ואפילו מע"ם אסור לקחת, למרות שעכשיו עוד מעלים אותו...

תשובת הרמב"םיוסף6

א. "התרומה עולה באחד ומאה כיצד? סאה תרומה שנפלה למאה סאה של חולין ונתערב הכל מפריש מן הכל סאה אחת ונותנה לכהן והשאר מותר לזרים" (הלכות תרומות יג,א)

 

ב. "לפיכך צריך אדם להשתדל שישא בת תלמיד חכמים" (הלכות דעות ו,ב)

 

 "בת עם הארץ או אשתו שניסת לחבר .. צריכין לקבל עליהם"{להיות נאמנים} (הלכות מעשר י,ג)

 

 

תשובותיי:מחפש את האור..

 

הייתי מתקיל את הבחורה שנאמנת על המעשרות בשאלה מה לעשות עם התרומה והחולין, ואם היא יודעת - מבחינתי מחר ברבנות...ככה ארוויח 2 במכה אחת...

 

אבל זה באמת לנ"וי מידי...

תול, אגב זה-מאמע צאדיקה

ניסית פעם לשאול בחור לספור נ"טים?

מעולם לא יצא לי.תולתול

אולי בשל העובדה שהם בד"כ בורחים אחרי שאני פולטת באמצע שיחה תמימה "אבל מה הייתה ההוא אמינא?"

או סתם מתעניינת איזו מסכת הם לומדים בישיבה ומגלה בקיאות בנושא. 

(בטעות! מה אני אעשה שבדיוק גם למדנו את הפרק הזה בפסחים?! אז שאני לא אביא את הפלפול המתוק של הריטב"א עליו??)

 

 

כמו שחברה שלי אמרה: את לא מחפשת חתן, את מחפשת חברותא!

 

 

אגב זה ממש מתאים לפורום פרויקט השטו"תיוסלה קמצן (קדוש?)
אבל זו בכלל הייתה שאלה ברמב"ם,תולתול

איך ידעת שאני גם "מחקרית"??

יכולתי להיות סתם פמיניסטית סטייל קולך! <צ>

 

[אבל לשאלתך- כן, בנוסף על היותי לומדת תורה אני גם חצי כופרת. מדעי הרוח שולתתת!!1]

רק חצי כופרת? מה עם החצי השני?מאמע צאדיקה

(אני מרשה לעצמי להיות משועשעת מהסטיגמות שרצו פה.... אחרת אני אעלב עד עמקי נשמתי)

יאללה, צאדיקה,הקולה טובה

תעזרי לה עם החצי הכופר השני..

|נבעט בקשת ארוכה|

שעשוע זה חשוב!תולתול

החצי השני עוד מבצע טקסים פגאניים השייכים לקבוצה אנתרופולוגית הנקראת "יהודים".

והם מבוצעים בדבקות מלאת להט.

 

 

אתנית* אפופת להט משיחי*עוגי פלצת
תודה על התיקון! אבל למה משיחי??תולתול
זה מצלצל טוב עוגי פלצת
רק מוזיקה יש לך בראש אתה!תולתול

מה יצא ממך?!

 

החצי השני יצא להפסקה...מחפש את האור..

 

בהתבודדות...הוא עדיין מחליט אם להיות ברסלבר/חב"דניק/קווניק/גושניק/ליטאי/תולדות אהרון/תולדות אברהם יצחק/רפורמי/קונסרבטיבי/נוצרי/מוסלמי/בודהיסטי/ניהליסט/פטליזיסט

 

החצי השני יחזור בהקדם עם תשובה, ואז נדע מה איתו...

 

|נבעט בקשת עוד יותר ארוכה|

אם הוא בהתבודדות-תולתול

אפשר למחוק את רוב האפשרויות ברשימה...

 

וכנראה גם שאני זו שאבעט אותו בקשת ארוכה... שטן

אל תתפסי למילה התבודדות...מחפש את האור..

את יכולה לקרוא לזה גם "מדיטציה", "חיפוש פנימי" , "&*#$&%^$&$" או מה שתרצי, כדי שיתאים גם לאפשרויות האחרות...

 

ורגע, אם תעיפי את החצי השני שלך, מה יעשה החצי הראשון? יישאר לבד? זה יעניק משמעות חדשה לשיר: "בלעדייך, אני חצי בן אדם"...צוחק

???מה זה מסכת תרומות???ותן טלאחרונה

ומעשרות???

 

קרועים שכמותכם.

האם יש עניין בללמוד להיות מחשבון? או שאולי עדיף...11111

האם יש עניין בללמוד להיות מחשבון? או שאולי עדיף ללמוד להסביר למחשבון מה הוא צריך לחשב?

 

"מטילים ועד בורסות, רבות מהיצירות האנושיות הגדולות ביותר מתבססות על מתמטיקה. אז מדוע הילדים לא מוצאים בה עניין? קונראד וולפראם טוען שהחלק של המתמטיקה שאותו אנו מלמדים -- חישוב ידני -- לא רק שהוא מתיש ומשעמם, אלא לרוב הוא גם אינו רלוונטי למתמטיקה האמיתית ולעולם האמיתי. הוא מציג את רעיונו מרחיק הלכת: ללמד ילדים מתמטיקה באמצעות תוכניות מחשב. " - (תיאור ההרצאה)

http://www.ted.com/talks/lang/he/conrad_wolfram_teaching_kids_real_math_with_computers.html

לא היה לי כוח לראותהקולה טובה

אבל יש כמה סיפורים קצרים של אסימוב בנושא, על איך כשניתן למחשבים לעשות יותר מדי במקומנו- נפסיק ליצור..

(בין השאר יש לו סיפור על עולם שבו מישהו יום אחד גילה מחדש לכפול בלי מחשב- ולמה זה גרם.. מומלץ בחום )

אוהו! זה סיפור טוב!תולתול

על ההוא שמשתעשע בחישוב מספרים, ולתדהמת כולם גם מצליח לכפול ולחלק!

 

תחושת עוצמהניל"ס

כמדומני זה שם הסיפור...

אוקי חמשאחדיםמאמע צאדיקה

בא תגלה לי איך אתה מחשב כמה ההנחה לגליל טישו אם בחבילה של גלילים יש ככה, כל גליל מכיל ככה, וההנחה היא כך וכך אחוז

כדאי לקנות או לא?

 

אה- בימינו כולם הולכים עם פלאפון לסופר- יש מחשבון צמוד

 

 

מחקרים הראו שמי שמשתמש יותר במוח- נפגע פחות ממחלות שכחה בזקנתו

ולו רק כדי לאמן את השריר שנקרא שכל- כדאי ללמוד חשבון

ראית את ההרצאה?11111

הטענה שלו בקצרה היא כזו:

שימוש במתמטיקה מורכב מ4 שלבים:

א. מה השאלה שאנחנו צריכים לשאול?

ב. איך מנסחים מתמטית את השאלה?

ג. חישוב הנוסחה.

ד. המרת תוצאת הנוסחה לפתרון במציאות ובדיקה אם הוא מתאים.

 

כיום אנשים נכשלים בשלב א', שואלים שאלה לא נכונה ומגיעים באופן מפתיע לתוצאה לא נכונה.

לעומת זאת מערכת החינוך משקיעה אולי כ-80% בשלב ג' ורוב התלמידים לא נהנים ממנו כאשר בעבודה במציאות שלב זה בכלל לא מתבצע ע"י אנשים אלא מועבר לביצוע המחשב.

 

במקום זה אנו צריכים לשים את הדגש על הלימוד של שלבים א', ב' וד' ובשלב ג' ניתן בעיקר למחשב לטפל.

 

אם מישהו מתעניין במתמטיקה לכיף, שיהיה לו בהנאה (נותן ההרצאה מתעניין ביוון העתיקה)

עד כאן תמצות טענתו

 

 

לגבי חישובים קטנים (לגבי מה שאמרת):

"אני סבור שאנו צריכים להשתמש במחשבים כדי לבצע חישובים ולבצע חישובים ידניים רק היכן שזה באמת נראה הגיוני שאדם יעשה אותם. ואני חושב שיש כמה מקרים כאלה. לדוגמא, חישובים בעל-פה. אני עדיין מרבה לעשותם, בעיקר בשביל לבצע אומדנים. אנשים שואלים, האם דבר כזה וכזה נכון, ואני עונה שאני לא בטוח. שאחשוב על זה בצורה מקורבת. זה עדיין מהיר יותר ומעשי יותר לבצע כך. לכן אני סבור שמעשיות היא מקרה אחד שבו ראוי ללמד אנשים להשתמש בידיים. ויש גם דברים הקשורים בתפיסה שעשויים להרויח מזה שעושים חישובים ידניים, אבל אני חושב שמספרם יחסית קטן." - מההרצאה

 

 

שימוש במח הוא חשוב, ולכן כדאי להשתמש בו, אין לכך קשר ישיר למתמטיקה וודאי שאין קשר ישיר דווקא לחלק החישובי במתמטיקה.

זה לא סוד שילדים לא אוהבים מתמטיקהותן טלאחרונה

 

וייתכן באמת שזאת הסיבה...

 

אם רק היו מצליחים למצוא את הנוסחה (...) איך לגרום לילדים לאהוב מתמטיקה, כנראה שהעולם שלנו היה יותר משכיל היום.

הצעת חוק פורום!!! "ימים רציניים"מחפש את האור..

 

ב"ה כ"ז ניסן התשע"ג.

 

הבהרה: למרות מה שתחשבו, ההצעה דלקמן רצינית לחלוטין!

 

הצעת חוק פורום צמ"ע - חוק הימים הרציניים.

 

שלום לכולם.

 

ובכן, כידוע לכולם, היום בערב מתחיל יום השואה, ועקב כך חשבתי על הנושא, והבנתי שישנם כמה וכמה ימים בשנה בהם על האדם הדתי, לפחות, להפגין רצינות ולא להרבות בהתלוצצויות.

 

על כן, אני מציע שיחוקק חוק בפורום הזה לפחות, שמספר ימים בשנה, כמפורט מטה, ייאסרו פתחת שרשורים שעניינם התבדחויות שונות או התלוצצויות.

 

בימים אלו, לשם שינוי, הפורום יתרצן למשך 24 שעות, ורק הודעות רציניות הקשורות לאותו יום או בכללי על נושאים רציניים.

 

באותם ימים תפורסם אזהרה ספציפית למען ידעו ויבינו.

 

אדם שלא יישמע להוראות, ויפרסם הודעה המכילה דבר שלא ראוי לאותו יום, ההודעה תיערך לאלתר עם כיתוב שיוסכם מראש.

 

הימים המוצעים לאכיפת רצינות בפורום: על פי סדר השנה: צום גדליה, צום עשרה בטבת - יום הקדיש הכללי, צום תענית אסתר (לחשוב קצת על הנס הגדול), יום השואה, יום הזיכרון לחללי צה"ל, צום י"ז בתמוז, וכמובן, תשעה באב. סה"כ שבעה ימים בשנה.

 

אשמח לשמוע את דעתכם לגבי ההצעה...

 

ומנהלים - מה דעתכם, זה חשוב במיוחד...

 

תודה רבה.

לא מתחבר לקטע של "חקיקה" ו"אזהרות"עוגי פלצת

זה לא גן ילדים...

 

 

מאמין שכתמיד, תהיה פה אווירה מכבדת בזמן המתאים.

^^^מוטיז

למה צריך חוקים? כל אחד יעשה מה בא לו...

זה לא חייב להיות ככה, אבל כעיקרון...מחפש את האור..

להצהיר את זה כדבר שדי מחייב בפורום...

 

כמו שיש את שרשור החוקים הזה, ואף אחד לא אומר שזה גן ילדים...גם חוק כזה אפשר להכניס לאותו שרשור פתיחה, ולת תזכורת לפני יום כזה...

מסכימה! יש עניין להצהיר שמכבדים!דניאל55
חקיקה פורומית ופעילות של מנהלים לא נועדה לחנך,עוגי פלצת

וגם לא להתוות כיוון חינוכי, אלא לשמור על הסדר הטוב המינימלי...

 

 

אנחנו חווים את היום הזה דרך כל העולם שמסביב -

טקסים, תקשורת, הצגות, הרצאות...

 

אין צורך להזכיר את זה יותר.

 

 

בהחלט שייך וראוי להעלות כאן נושאים לדיון שקשורים לעניינא דיומא.

בכל זאת, למרות שאני קצת מבין אותך...מחפש את האור..

 

נראה לי שכדי לכבד 6 מיליון אנשים שנרצחו, או את כל חיילי צה"ל שנהרגו במלחמות וכו' - כן כדאי וראוי להצהיר על גבי הפורום שאנו מכבדים אותם ושהפורום למשך יום אחד מיועד לא לשעשוע נטו, אלא לדברים טיפה יותר גבוהים...

 

להבדיל, אספר, שבמשחק ששיחקתי פעם בצעירותי, משחק רשת של מלחמה וכו', היה כלל שאומנם לא היה כתוב במפורש, אבל כולם ידעו אותו, שביום השואה וביום הזיכרון לא תוקפים אחד את השני אלא רק מתמקדים בשיפור עצמי. אדם שהפיר את החוק הלא כתוב הזה, היה בזוי ושפל בעיני כל שאר המתמודדים שממש לא אהבו את מה שעשה ולא קיימו איתו קשרים אחרי זה עד שיתנצל. זה דוגמא למקום שמבין שיש זמנים מיוחדים... אז ברור שיש הבדל, אבל בכל זאת אפשר להבין שיש דמיון מסויים...

מה אגיד לך... לא מזדהה עם הגישה.עוגי פלצת

בגיל מעל 20, הדבר הזה צריך וחייב לבוא ממך...

 

פלקטים שהמורה תולה על הקיר עם אקדח סיכות מתאימים לתיכון...

 

על כל פנים זו דעתי.

אז למה יש שרשור חוקים נעוץ?מחפש את האור..

 

משמע שיש דברים שלפחות צריך להזכיר אותם ולרענן אותם...

 

אחרת לא מובן לי, לשיטתך, למה צריך את השרשור חוקים שנעוץ...?

 

או שלדעתך גם אותו לא צריכים?

להכניס את הבלתי מעורים לנורמות החברתיות הנהוגותעוגי פלצת

בפורום במהירות יחסית...

תראהמוטיז

חוק כמו איסור השיחה בנושאי לנ"ו הוא חידוש, וממילא - צריך להיחקק.

שאר הדברים על דיבור לא יפה ומכבד - ברורים לכל אחד אבל צריכים להיחקק כדי שיוכלו אחרי כן למחוק ולומר הזהרנו.

 

כשמדובר בנושא כמו שאתה מעלה, גם אם מן הראוי לשמור על אוירה מסויימת ביום הזה, לא נראה לי שיש למישו זכות למחוק או לערוך איזה שרשור.. אז כל אחד יעשה מה שנראה לו לנכון.

 

אני חושב שאם נתקן חוקים ותקנות למועדים וכו'.. אנחנו לכל הדעות נעוף על עצמנו בצורה שתעורר גיחוך בעיצומו של "יום עצוב", שיהיה אסור - כדבריך - בגיחוך בתכלית האיסור.

אנשים פה מספיק בוגרים כדי לדעת מתי להתרצן ומתי-משה ר-
לצחוק, אם נגיע למצב שבשביל לכבד יום זיכרון צריך חוקים, אפשר לסגור את הפורום!
עינין של הסברה, לא אכיפה.לב אדום.

אין טעם לאכוף, אנשים כאן בוגרים דיים.

(מעל עשרים לא?.....)


אבל שרשור נעוץ בתחילת יום כזה יכול להיות נהדר...

^^^ ההצעה של לב אדום יכולה להוות פשרה..מחפש את האור..

שרשור נעוץ מיוחד ביום זה שיזכיר את מהות היום, יבקש בעדינות ויסביר בנועם מה לא כדי לעשות באותו יום בפורום, ואולי גם יאגד דיונים שונים בקשר ליום המיוחד...

 

מה דעתכם?

רצונך לכתוב דבר בראש הפורום שלא ייקרא לעולם -עוגי פלצת

נעץ אותו...

למה להיות ישר פסימי...מחפש את האור..

יש מצב שיקראו, אם הכותרת תהיה מסבירת פנים מספיק...

 

ובכלל, לא דיברתי על לנעוץ את זה לכל השנה - אלא רק ליום אחד, מה שימשוך יותר תשומת לב ויגרום ליותר אנשים לקרוא אותו...

 

ובכל מקרה לא אני זה שנועץ אלא המנהלים...

 

אתם בטוחים שלא חלף עבר לו יום השואה בזמן הדיון...?מוטיז

נו טוב.. זה רלוונטי לשנה הבאה

השנה הוא נדחהמושיקו
לא מסכימהמאמע צאדיקהאחרונה

ביום השואה אתם באמת לא מעלים חיוך על פניכם לאורך כל היום בכל נסיבות שהן?

לא נראה לי...

 

 

 

 

 

 

אני בכלל בעד שמחת ימי ניסן

אבל זה שירשור אחר...

 

מי שלא מבין לבד מה האווירה שהוא רוצה להשרות בסביבה שלו

כללים למיניהם לא יעזרו לו

ואני לא בטוחה שכל האנשים ירצו להשרות את אותה אווירה

גם לכם נעלמו דברים בסדר פסח?יעל מהדרום

לק"י

 

אנחנו לא מוצאים נטלה אחת, מתקן של נייר סופג וכלי לסכו"ם..

לנו נעלם אפיקומןמוטיז

הוחזר במצב סביר...

אולי החזרתם את הדברים למקום של כלי הפסח בטעות...?מוטיז
לא.. הרמנו אותם לפני פסחיעל מהדרום

לק"י

 

ומקום המצאם לא נודע..

 

ואם נקנה חדשים- נמצא את הישנים כמובן!

אל תדאגי...מוצאים אותם בסדר פסח שנה הבאהמחפש את האור..
או אם נקנה חדשים.. יעל מהדרום
אחרי שנקנהמשה
אצל הורי פעם בניקוי לפסח מצאו מתחת לארון מצה...11111
של שנה קודם? או שנתיים?מחפש את האור..

 

או 70...? (בהשראת הגששים...)

היא היתה לא חתומה.. אבל לא מעבר לחמש שנים 11111
ואיך אתה כל כך משוכנע?מחפש את האור..אחרונה

שלא עברו יותר מחמש שנים? (ואולי אתם גרים בבית הזה רק 5 שנים?חושף שיניים

אני עצמי נעלמתי באמצע הסדראלעד

ישן

האם ההאקרים השתלטו על "כמו צמח בר"??בנדא מצוי!!

ושלחו חייזר מתחזה העונה לשם "כמוצי"?

(כמוצי)??

 

 

 

הייכן "כמו צמח בר"??

‏‎‏‎‏‎‏‎-משה ר-
לך תדעפריסבי

אולי זה רק כיסוי והיא זאת שפורצת

אז כדאי להיזהר ממנה?בנדא מצוי!!

או שמא זה חייזר אירני?

זה לא היא..-משה ר-
אז מי זה יכול להיות?פריסבי

טרול?

משה בודק..-משה ר-
משה במצב קרבי היום פריסבי

צו 8

אוקי...כל הכוחות חדל...לא מצחיקה

 

זה היה ניסיון קטן רק לשעשע ולהזיז קצת את הפורום...

 

מסתבר שזה לא הלך וזה הפחיד כאן כמה אנשיםעצובחושף שיניים

 

חוץ מזה שאני ממש לא רוצה לפגוע בצמח בר החביבה - אני אוהבת אותה כמו כולם ורק רציתי להכניס קצת צבע בלי לפגוע...

 

אז אני מכריזה בזאת:

 

אני מתחזה מסכנה!!!

 

וסליחה מכל הנפגעים מהעניין...

 

אולי באמת יש גבול לצחוק.

 

אני אפנה למשה שיהרוג אותי (מת)או שיעשה לי פרמוט מחדש לניק לא מזיק (אישה).

 

היו שלום...

 

וצמח יקרה - לא נעלבת, כן?נשיקה

אז מי את?פריסבי

דווקא היה משעשע

אני לא מצחיקהלא מצחיקה

אתה לא יודע לקרוא ניקים?צוחק

אז למה את צוחקתפריסבי

אם את לא מצחיקה? |מתפלסף|

כי אחרים כן מצחיקים..בצלםאלוקים

היא לא אמורה להצחיק אחרים בשביל לצחוק מהם...0:

מה בדיוק הלך כאן?מחפש את האור..אחרונה

ולאן הקישור הנ"ל^^^ אמור להוביל? (לא מצחיקה?) מה קרה פה היום?

תזכורת ל*****עוגת גבינה.

אמרתי לך שאני יזכיר לך כאן בלי להזכיר את שמך!

 

אז אל תשכחי לומר ברכת האילנות.

לטובתך ולטובת הכלל.

 

נשיקה

 

(אגב, איך סוגרים כאן את המשתמש עכשיו?!)

לא סוגרים... מתנתקים.מוטיז
אם כבר עוגת גבינהבנדא מצוי!!

תיזכורת לכל הסופרים ספירת העומר......אם תצליחו לספור בלי לפספס אף יום מובטחת לכם עוגת גבינה בסוף!!

בעע תעשה בבית......!בנדא מצוי!!
כן כן בית........ועוגת גבינה לשלטון בנדא מצוי!!
לשלטון בבית אחר עוגי פלצת
בנדא?? מה לך ולחלבי? הייתי בטוח תציע סטייק עסיסי-משה ר-
זה ידוע רק מי שסופר ספירת העומר מגיע לו עוגת גבינהבנדא מצוי!!

2 דברים שהכי קונים אותי

זה סטייק עסיסי וטוב

 

ועוגת גבינה

 

אז ליומולדת שלי הכינו עוגת גבינה ולאחריה סטייק טוב ועסיסי

אזכיר*תולתול
אכן...טוב שנתת תיזכורת.מחפש את האור..אחרונה

 

למרות שאני ברוך ה' כבר ברכתי...

כל לילה משחק בוקר (נראה לכם??)המעשה-העיקר
* שיטת חב״ד וד״ל
בוקר בוקר! כלבים!!!עוגי פלצת
|ההאאווווווווווו|המעשה-העיקר
"נכון אתם אנשים כשרים, אך לא לזו הייתה כוונתי.עוגי פלצת

רציתי שתהיו כחיות הנוהמות ביער לילות שלמים!"

זה של ברסלב, לא של חב"ד נפשי תערוג
בנידודים בסופו של דבר...המעשה-העיקר
אחים, אחשלו, אחים....הקולה טובה
אחים ואחיות שלי! |נוסח בנט|מחפש את האור..אחרונה

 

רק לחשוב על ליל הסדר במשפחת בנט עם כל האחים והאחיות... (שאוב מדוסים מצייצים...אין לי כוח להביא את התמונה משם...)

 

צוחק

אני אומר לכם הרופאים חיים בסרט..לפרוש כנפיים

 מה הרופאים חושבים לעצמם שהם קובעים לי פגישה הם חושבים שזה דייט?

לך תדע,הלליש

אולי יש כאלו שאין להם דייטים כי הם לומדים מקצוע תובעני מידי?המום

 

תחשוב פעמיים לפני שאתה מסכים!!!

ההיפך, אז הרופא בעצמו יד ראשונה!עוגי פלצת

אפילו יד שניה מרופא זה נחשב

ומה הקשר למה שכתבתי?הלליש
הרופא הציע דייט? שיקפוץ על המציאה! עוגי פלצת

הרופא יכול היה לחתוך - אם הוא כירורג,

או לתת בזריקה - אם הוא מרדים

יטבתה

אתה משו מיוחד אתה...

מרוב עוגיות מאבד את הראש עוגי פלצת
אפשר גם??יטבתה

גם לי בא לתפוס ראש או לאבד אותו לפעמים..

סגרנו, את אחראית על השוקו עוגי פלצת
יאללה!! אז אתה מגיעיטבתה

בדרך ליוטבתה אין פקקים

ככה אומרים בפרסומת..

זה לא אומר שיש חניה עוגי פלצתאחרונה
פלישה!!!!!! לנ"ו!!!!!!!!!!!!!!!!!!מחפש את האור..

 

סתם...

 

תגידי להם שאחרי שבררת על המשפחה שלהם זה לא מתאים לך...צוחק