שרשור חדש
מר' אושר, לנצחון ולנצחיות (כי תצא)סוג'וק

כל זמן 

שעדיין לא נתבררה לו 

לאדם היטב יסוד טבעו 

 

ושבעל כרחו הוא חי עמו 

כל הימים בגזירות בוראו 

 

שהעניק לו 

גם את הכח והכלי מלחמה 

בהם יוכל לו 

ויהפכו מאויב לאוהב 

אשר על ידו דייקא יגיע לנצחיותו 

 

וכל זמן שהאדם 

לא ישים על לבו 

להאמין אמונה שלימה 

ואמיתית שבידו לנצח 

בהכריחו את הקדושה לעזרו 

להכות את אויבו בנפש, 

עדיין תוחלתו ממנו והלאה

 

שמעתי על איזה מהלך נחמד (לדעתי), ואשמח להראות אותו.מדחיק

אבל הוא עובד טוב יותר אם מישהו מוכן לשתף פעולה. אז אם בא למישהו שיגיב. ואני אשאל את השאלות המכוונות. זה מהלך מתחום סוג של מחשבתי, אז אם את\ה לא בעניין זה סתם יכול להעיק לך... אני לא חושב שזה ייקח יותר מכמה דקות...

 

אם לא ירצו, אני אענה כאדם דמיוני ואעלה את זה עוד כמה זמן....

ממממ.רב שמואל
זה לא משנה.
זה לא אני המתחזה, אבל העובדה שאת באמת לפה. וזה מספיק.
ח"ס פ"ך השמ"ן (השמ"ן 17)רב שמואל
ושם מתו מאה ושמונים וחמישה אלף
והוא כמספר קפ"ה
בגימטריא ג"ל בכל"י מי"ם
אבל הוא לא סתם מאה ושמונים וחמישה אלא מאה ושמונים וחמישה אלף,
שאלף הוא בשילוש עשיריות, דהיינו עשר פעמי עשירייה עשר פעמי עשירייה,
כי כתוב ששלוש פעמים יבוא גוג ומגוג על ירושלים
וַיְהִ֗י בְּשַׁלַּ֣ח פַּרְעֹה֘ אֶת הָעָם֒רב שמואל
וַיְהִ֗י בְּשַׁלַּ֣ח פַּרְעֹה֘ אֶת הָעָם֒ וְלֹֽא נָחָ֣ם אֱלֹהִ֗ים דֶּ֚רֶךְ אֶ֣רֶץ פְּלִשְׁתִּ֔ים כִּ֥י קָר֖וֹב ה֑וּא כִּ֣י | אָמַ֣ר אֱלֹהִ֗ים פֶּן יִנָּחֵ֥ם הָעָ֛ם בִּרְאֹתָ֥ם מִלְחָמָ֖ה וְשָׁ֥בוּ מִצְרָֽיְמָה: {יח} וַיַּסֵּ֨ב אֱלֹהִ֧ים | אֶת הָעָ֛ם דֶּ֥רֶךְ הַמִּדְבָּ֖ר יַם ס֑וּף וַֽחֲמֻשִׁ֛ים עָל֥וּ בְנֵֽי יִשְׂרָאֵ֖ל מֵאֶ֥רֶץ מִצְרָֽיִם: {יט} וַיִּקַּ֥ח מֹשֶׁ֛ה אֶת עַצְמ֥וֹת יוֹסֵ֖ף עִמּ֑וֹ כִּי֩ הַשְׁבֵּ֨עַ הִשְׁבִּ֜יעַ אֶת בְּנֵ֤י יִשְׂרָאֵל֙ לֵאמֹ֔ר פָּקֹ֨ד יִפְקֹ֤ד אֱלֹהִים֙ אֶתְכֶ֔ם וְהַֽעֲלִיתֶ֧ם אֶת עַצְמֹתַ֛י מִזֶּ֖ה אִתְּכֶֽם: {כ} וַיִּסְע֖וּ מִסֻּכֹּ֑ת וַיַּֽחֲנ֣וּ בְאֵתָ֔ם בִּקְצֵ֖ה הַמִּדְבָּֽר: {כא} וַֽיהֹוָ֡ה הֹלֵךְ֩ לִפְנֵיהֶ֨ם יוֹמָ֜ם בְּעַמּ֤וּד עָנָן֙ לַנְחֹתָ֣ם הַדֶּ֔רֶךְ וְלַ֛יְלָה בְּעַמּ֥וּד אֵ֖שׁ לְהָאִ֣יר לָהֶ֑ם לָלֶ֖כֶת יוֹמָ֥ם וָלָֽיְלָה: {כב} לֹֽא יָמִ֞ישׁ עַמּ֤וּד הֶֽעָנָן֙ יוֹמָ֔ם וְעַמּ֥וּד הָאֵ֖שׁ לָ֑יְלָה לִפְנֵ֖י הָעָֽם: (פ) {א} וַיְדַבֵּ֥ר יְהוָֹ֖ה אֶל מֹשֶׁ֥ה לֵּאמֹֽר: {ב} דַּבֵּר֘ אֶל בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֒ל וְיָשֻׁ֗בוּ וְיַֽחֲנוּ֙ לִפְנֵי֙ פִּ֣י הַֽחִירֹ֔ת בֵּ֥ין מִגְדֹּ֖ל וּבֵ֣ין הַיָּ֑ם לִפְנֵי֙ בַּ֣עַל צְפֹ֔ן נִכְח֥וֹ תַֽחֲנ֖וּ עַל הַיָּֽם: {ג} וְאָמַ֤ר פַּרְעֹה֙ לִבְנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל נְבֻכִ֥ים הֵ֖ם בָּאָ֑רֶץ סָגַ֥ר עֲלֵיהֶ֖ם הַמִּדְבָּֽר: {ד} וְחִזַּקְתִּ֣י אֶת לֵב פַּרְעֹה֘ וְרָדַ֣ף אַֽחֲרֵיהֶם֒ וְאִכָּֽבְדָ֤ה בְּפַרְעֹה֙ וּבְכָל חֵיל֔וֹ וְיָֽדְע֥וּ מִצְרַ֖יִם כִּֽי אֲנִ֣י יְהוָֹ֑ה וַיַּֽעֲשׂוּ כֵֽן: {ה} וַיֻּגַּד֙ לְמֶ֣לֶךְ מִצְרַ֔יִם כִּ֥י בָרַ֖ח הָעָ֑ם וַיֵּֽ֠הָפֵ֠ךְ לְבַ֨ב פַּרְעֹ֤ה וַֽעֲבָדָיו֙ אֶל הָעָ֔ם וַיֹּֽאמְרוּ֙ מַה זֹּ֣את עָשִׂ֔ינוּ כִּֽי שִׁלַּ֥חְנוּ אֶת יִשְׂרָאֵ֖ל מֵֽעָבְדֵֽנוּ: {ו} וַיֶּאְסֹ֖ר אֶת רִכְבּ֑וֹ וְאֶת עַמּ֖וֹ לָקַ֥ח עִמּֽוֹ: {ז} וַיִּקַּ֗ח שֵׁשׁ מֵא֥וֹת רֶ֨כֶב֙ בָּח֔וּר וְכֹ֖ל רֶ֣כֶב מִצְרָ֑יִם וְשָֽׁלִשִׁ֖ם עַל כֻּלּֽוֹ: {ח} וַיְחַזֵּ֣ק יְהֹוָ֗ה אֶת לֵ֤ב פַּרְעֹה֙ מֶ֣לֶךְ מִצְרַ֔יִם וַיִּרְדֹּ֕ף אַֽחֲרֵ֖י בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֑ל וּבְנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל יֹֽצְאִ֖ים בְּיָ֥ד רָמָֽה: {ט}
זֶ֣ה הַדָּבָ֔ררב שמואל
זֶ֣ה הַדָּבָ֔ר אֲשֶׁר־דִּבֶּ֥ר יְהוָ֖ה עָלָ֑יו בָּזָ֨ה לְךָ֜ לָעֲגָ֣ה לְךָ֗ בְּתוּלַת֙ בַּת־צִיּ֔וֹן אַחֲרֶ֙יךָ֙ רֹ֣אשׁ הֵנִ֔יעָה בַּ֖ת יְרוּשָׁלִָֽם׃ {כג} אֶת־מִ֤י חֵרַ֙פְתָּ֙ וְגִדַּ֔פְתָּ וְעַל־מִ֖י הֲרִימ֣וֹתָה קּ֑וֹל וַתִּשָּׂ֥א מָר֛וֹם עֵינֶ֖יךָ אֶל־קְד֥וֹשׁ יִשְׂרָאֵֽל׃

וְשִׁבְתְּךָ֛ וְצֵאתְךָ֥ וּבוֹאֲךָ֖ יָדָ֑עְתִּי וְאֵ֖ת הִֽתְרַגֶּזְךָ֥ אֵלָֽי׃ {כט} יַ֚עַן הִתְרַגֶּזְךָ֣ אֵלַ֔י וְשַׁאֲנַנְךָ֖ עָלָ֣ה בְאָזְנָ֑י וְשַׂמְתִּ֨י חַחִ֜י בְּאַפֶּ֗ךָ וּמִתְגִּי֙ בִּשְׂפָתֶ֔יךָ וַהֲשִׁ֣יבֹתִ֔יךָ בַּדֶּ֖רֶךְ אֲשֶׁר־בָּ֥אתָ בָּֽהּ׃ {ל} וְזֶה־לְּךָ֣ הָא֔וֹת אָכ֤וֹל הַשָּׁנָה֙ סָפִ֔יחַ וּבַשָּׁנָ֥ה הַשֵּׁנִ֖ית שָׁחִ֑יס וּבַשָּׁנָ֣ה הַשְּׁלִישִׁ֗ית זִרְע֧וּ וְקִצְר֛וּ וְנִטְע֥וּ כְרָמִ֖ים ואכול [וְאִכְל֥וּ] פִרְיָֽם׃ {לא} וְיָ֨סְפָ֜ה פְּלֵיטַ֧ת בֵּית־יְהוּדָ֛ה הַנִּשְׁאָרָ֖ה שֹׁ֣רֶשׁ לְמָ֑טָּה וְעָשָׂ֥ה פְרִ֖י לְמָֽעְלָה׃ {לב} כִּ֤י מִירֽוּשָׁלִַ֙ם֙ תֵּצֵ֣א שְׁאֵרִ֔ית וּפְלֵיטָ֖ה מֵהַ֣ר צִיּ֑וֹן קִנְאַ֛ת יְהוָ֥ה צְבָא֖וֹת תַּֽעֲשֶׂה־זֹּֽאת׃ (ס
מקום לינה בשטח בצפוןמדרשיסטית20
אמן שתעזרו לי, אני אבודה כבר 😅
צריכה רעיונות למקום לינה חינם בשטח, צפונית לכנרת.
עדיף עם שירותים בקרבת מקום.
וכמובן שיהיה מקום כיפי ויפה(:
יאללה שוטו!
ראיתי את זה, אבל הכל נראה שם מעפן😅מדרשיסטית20
אבל תודה!
@בינה טובה בצפוןחדשכאן
וגם חברה שלך!!
...מדרשיסטית20
אתה חושב שלא שאלתי אותה לפני שפתחתי את השרשור?😏
🙊⁦חדשכאן
חורשת טל?מישהו איתי
לא זוכר אם צריך לשלם כשמביאים אוהל

אפשר לישון ליד החםקר, אבל זה בלי שירותים
כנ"ל ביסוד המעלה, על גדת הירדן

הבעיה במקומות האלה שחםם.
אז עדיף בגולן וכד'.
פעם ראיתי שפתחו אוהל בכניסה לאיזה מעיין, לא זוכר את שמו כרגע
חורשת טל זה בתשלום מדרשיסטית20
ומה זה החםקר? 😅
ומה יש ביסוד המעלה?
באמת הרצון הוא לישון ליד מים, אני מנסה פשוט לחפש מקום שאני יודעת מראש שסבבה לישון שם.
החםקר זה ליד להבות הבשןמישהו איתי
יש שם פינה שלפעמים מזרימים אליה מים חמים מאיזה צינור.
ויש שם מקום חמוד לישון.
אפשר למצוא את זה בוויז.
אבל את תבנו על החם, זה לא תמיד..

ביסוד המעלה יש הרבה מקום לישון על גדת הירדן, יש דשא טבעי כזה ואפשר לפתוח אוהלים.
זה בגב של יסוד המעלה, הכי טוב להיכנס דרך גשר הפקק

בחםקר ישנתי לפני כמה שנים והיה סבבה, ביסוד המעלה לא הייתי אבל יודע על כמה שהיו שם לאחרונה
זה מקום מתאים לבנות לישון לבד?ברוקולי

@מדרשיסטית20 דואגת לך סורי🤭
הי הי, זה לא לבד חחמדרשיסטית20
זה אני לא יודעמישהו איתי
כשהייתי בחםקר היו משפחות.
ביסוד המעלה גם נראלי יש משפחות.
אבל אני לא בת אז יכול להיות שאני לא מבין עד הסוף.
בכל מקרה הגיוני שזה תלוי מי נמצא בסביבה, גם גברים יכולים ליפול על שכנים לא נעימים
תודה רבה!מדרשיסטית20
למה לא כינר?מתנחלת בלב:)

אפשר בעין ידידה..

או סתם על דשא בקצרין

כי אלה מקומות שמפוצץ בהם בתקופה הזאת 🥴מדרשיסטית20
וואי ממש לא..מתנחלת בלב:)

ההיתי בכינר היה טיל..

צריך פשוט להתקפל די מוקדם בבוקר כי חם ומתחיל להתמלאות..

בלילה טוב ממש..

בכינר יש הרבה אנשים אבל יש מקום..מישהו איתיאחרונה
הבעיה שחם אימים
מושב קשתמתנחל בדם

אפשר או בעין תפוחים (מעיין ריק אבל שטח מגודר מחיות וכו') או על הדשא במושב (אין ממטרות וקרוב לבית כנסת עם פינת שתיה). אנשים תורניים מאירי פנים מפנקים. בהצלחה

מי ער?איכה
איזה שלושה דברים גורמים לכם לחייך עכשיו?
כן. תודה! קניתי כמה חולצות...אבל הן גדולות יותר ממה שיש לייעל מהדרום
לק"י

מקווה שיתכווצו קצת.
אומנם יש אופנה ללבוש אוהלים, אבל אני פחות מחבבת את זה על עצמי

לפחות התחדשתי בהן.
יש לנו מנהג מבית אבאמא ללבוש בגד חדש ביום הלימודים הראשון. גם בתור מבוגרת אני מחבבת את זה.
היי ) מחפשת בנות 20+ שמעוניינות לטייל בצפון / לשכור דירהYAARA

היי

 

מקווה שכאן זה המקום, למצוא בנות 20+ דתיות שמעוניינות לצאת לטייל לתקופה של בערך חודש בצפון.

רוב החברות שלי בלימודים / עבודה ולי התפנה תקופה שממש אשמח לנצל. 

 

אני יודעת שיש רשימות של אנשים שמעונינים לטייל בכל מיני חנויות רלוונטיות אבל אני רוצה לטייל עם בנות ודווקא דתיות...

 

אשמח לפניות רלוונטיות או הצעות יתקבלו בברכה!

היי בוקר טוב לכולם‍ נופת צוף
מה אתם מאחלים לעצמכם היום?
בוקר טובחדשכאן ‍
לא לאחר לעבודה
בוקר טובלב אוהב ‍
בעיקר לנקות את המחשבות ..
היום היארצייט של ר' מנחם משקלוב זצ"ל.חסדי הים ‍
תלמיד הגר"א שהוציא כמה ספרים של רבו. עלה לארץ ישראל וחידש את היישוב האשכנזי בירושלים. היה מקובל עצום. קבור בהר הזיתים.
מוזר. לא כתבתי את ההודעה הזאת הבוקר. איך זה קפץ?חסדי הים
זה ילד צומי שמתחזה לךחדשכאן
זהו גם לי יש פה מתחזהשמש בחורף

תגידו זה לא מרגיש דבילי מדי לראות מתחזה שלי פה?

כאילו וואט דה פאקקקק אנשים??????

למה את מדברת ככה צדיקה?‍ ‍
אתה אותו אחד?שמש בחורף


נראלך?.. ההוא סתם ילד שמחפש צומי‍ ‍‍
לא אתה פשוט קרועעשמש בחורף

מה נסגר????

משעמם ממש כאילו?

אני יכולה לתת לך כמה מטלות שיש לי להגיש השבוע תעשה את זה במקומי....

חבל עליך, סתם מתבזבז פה על לחקות ניקים....

חח צודקת לא חשבתי על זה...‍ ‍‍
אבל האמת שעלה לי רעיון להמשיך קצת את הגמרא שהתחלתי.. אז הלכתי לנסות ואעדכן. אעדכן מאחד הניקים
אבל כן כתבתי הודעה כזאת רק על שרשור ישן לפני חצי שנהחסדי הים
יורצייט פעמיים בשנה זה מגניב!חדשכאןאחרונה
שהלוווואאאייישמש בחורף

וחברה שלי תדבר איתייי

הללוואי אמן כן יהי רצוןןןןן

למה רבתם?‍ ‍‍
טוב לא משנה הלכתי ללמוד.
פחות...שמש בחורף

עברתי את הגיל של לריב עם חברות....

חח כן גם אני ..‍ ‍‍
זה, וגם את הגיל של לחקות ניקים
חחחחחחשמש בחורף

טובבבב

נקבל את זה בהבנה.

 

איך אתה עושה ניק בלי שם?

שבוע טובנפש חיה.
אני לא אוהבת שאנשים חושבים בצורה גלותית
אנחנו בארץ ישראל
ואין מה לפחד מלקיים מצוות התלויות בה
את מתכוונת לשמיטה?פשוט אני..
כן. וגם להתיישבות בה.נפש חיה.
ואני שונאת את המקום שאני נמצאת בו עכשיו
מאחל לך שתמצאי מקום שלא תשנאי לחיות בוארץ השוקולד
ואמרת דברים נכונים לעיל
הלוואי. אמן.נפש חיה.
ותודה!
בוודאי שיש מה לפחד, לא הבנתי מה הקשר לגלותפשוט אני..
מה לעשות שהחרדים לא מקבלים את היתר מכירה?עץ הזית
ההיתר היה מראשיתו שנוי במחלוקת בעולם הרבני, וגם היום הוא מעורר מחלוקת בתוך הציבור הדתי. הרבנים החרדים האשכנזים מתנגדים לו לחלוטין; הרבנים הדתיים-לאומיים והספרדים ברובם מקבלים את ההיתר אך סבורים שיש להעדיף פתרונות אחרים ככל האפשר; ויש גם כמה רבנים הסבורים שיש להעדיף דווקא את היתר המכירה.
אפשר גם לצרוך מוצרים עם קדושת שביעיתמישי' מאפושו'
ולנהוג בהם בהתאם🤷

הפותחת לא דיברה ספציפית על היתר מכירה, היא רק ציינה שאין מה לפחד מלקיים מצוות התלויות בארץ.

אין מספיק תוצרת חקלאית לכל האוכלוסיה ללא היתר מכירה.עץ הזיתאחרונה
עדיף היתר מכירהנראה.לאחרונה
מאשר לממן את הטילים שעפים עלינו. (למי שלא יודע, המון יבול נכרי מגיע מעזה והערבים...)
בהחלט אין סיבה שלא רק שהמדינה לא משתפת פעולה עם זה לצערייואב גל
שאלה לי אליכם:תלויה באוויר
שבוע טוב!
אז הנה השאלה שלי, אני מכירה נערה שנכנסה לשיחה עם עו"סית של הרווחה מבלי לדעת שהיא מהרווחה והנערה סיפרה לעו"סית שהיא רוצה למות, כלומר הביעה מחשבות אובדניות. הנערה באמת בדיכאון ועם עבר לא פשוט (שהעוסית התוודאה גם אליו בטעות) , אבל היא מטופלת פסיכיאטרית ופסיכולוגית וההורים עם יד על הדופק, היא ממש לא צריכה את הרווחה מעורבת בסיפור שלה..
עכשיו השאלה מה קורה עם זה? מה הרווחה מסוגלת לעשות עם תיק של קטינה עם סיפור כזה?
הרווחה לא חייבת לעשות כלוםרדיאק2עצשן
אני קצת מבין בזה.
כשיש מצב שלא מטופל מספיק טוב, הרווחה צריכה להתערב, ואז הם מתחילים בלהציע פתרונות שהמשפחה יכולה לעשות בעצמה (והם לא יעילים תמיד).
רק אם יש חוסר שיתוף פעולה עם המשפחה ובנוסף לכך יש גם משהו שברור שמטופל לא נכון בצורה קיצונית - אז מערבים את המשטרה.
עכשיו, האם הרווחה תתערב או לא, זה קצת תלוי איך זה הוצג לעוסית. גם אם העוסית לא הייתה מהרווחה, אלא מבית הספר או מבית חולים או כל מוסד אחר, בכל זאת יש חובת דיווח.
הבנתי תודה.תלויה באוויר
מה האפשרויות שהרווחה יכולה לעשות? אם היא מחליטה להתערב..
כאמור, הקטינה כבר בטיפול והכל בסדר איתה, זה לא חידוש שהיא עם משאלות מוות אז אין עניין לדווח, כי ההורים ופסיכאיטר וכו' מעורבים בסיפור..

חובת דיווח לפעמים מסתכמת בלהעביר להורים לא?
בהחלטרדיאק2עצשן
הרווחה פועלת לפי המשאבים שיש באותו ישוב, מתוך רצון לודא שהבעיה מטופלת כראוי. איך היא תפעל, זה קצת משתנה.
אבל יש פרוטוקול אחיד, שאני לא יודע אותו מבפנים, אלא רק מכיר אותו פחות או יותר מהנסיון:
באופן דחוף צריך להבין האם משאלת המוות היא משהו קלאסי שחצי מהאנשים מסתובבים איתו, או שהיא בגדר "מסוכנת לעצמה". אני מניח שכבר בפגישה העוסית הבינה שהיא לא מסוכנת לעצמה.
אם בכל זאת נשאר לעוסית ספק, אז היא תצטרך ליצור קשר עם ההורים (והיא לא חייבת לפתוח ברווחה תיק בשביל זה - תלוי מאיפה הם הכירו).
ואז זה תלוי איך ההורים יגיבו. אם הם יגיבו בטוב ויגידו שהנושא מטופל ותודה, אז זה יכול להסתיים בקלות. אם ההורים ינסו להעלים ולהראות התנגדות, העוסית עלולה לקבל את הרושם שהנושא אינו מטופל, ואז היא תנסה להלחיץ...
וגם אז, אין לרווחה הרבה מה לעשות. הם לא יכולים להזמין משטרה על כל אחד שאמר שבא לו להתאבד בגלל הבגרויות... הם צריכים ממש חשד להזנחה או משהו.
קודם כל אם היא בטיפול - הרווחה לא יכולה לכפות כלום.ק"ש
שנית, מאוד תלוי בעו"סית ובלשכה המקומית. לרווחה יש כל מיני כלים שיכולים להועיל, במידה ונופלים על עו"סית טובה. מצד שני - במקרים רבים מצב לשכות הרווחה הוא כזה, שהתועלת הכי משמעותית שהם יוכלו להביא, זה לא להתערב...
גם אם הטיפול הזה הוא פרטי?תלויה באוויר


לצערנו ברוב המקומות הרווחה מעדיפה את הטיפול הפרטירדיאק2עצשןאחרונה
אין להם המון יכולת לעזור (תלוי באיזה ישוב את גרה).
אם יש להם דברים חינמיים או מסובסדים להציע, רוב הסיכוי שתצטרכו לבקש אותם, והיא לא תציע מעצמה.
אני חושב שברוב המקומות הרווחה יכולה לסבסד טיפול פרטני על פי מבחן הכנסה.
יש מקומות שיכולים להכניס עוזרת הביתה, הדרכת הורים, קבוצות,
או לתת סלי מזון, אבל הרווחה רק מקשרת לארגונים שקיימים גם ככה. מעצמם הם לא עושים כלום (כמעט).
וטיפ לחיים, שאני לא יודע אם הוא רלוונטי כאן - הרווחה מטפלת בתיק בעדינות יותר אם המשפחה פנתה בעצמה לקבל עזרה מאשר אם הגיע לרווחה דיווח. כנראה שלבקש עזרה לא יכול להזיק (היה לי על זה ויכוחים, אבל עוד לא שמעתי טיעון למה אולי אני טועה).
ואגב, אני גרתי בישוב עם רווחה ממש טובה ועדיין, הם נדרשים לביורוקרטיה כל כך מייגעת שמאוד קשה להתקדם איתה (אבל בטווח הארוך זה יכול להשתלם).
לכל ההורים והיעוצים למינהםציפס🐴
שתמתלוננים שמתבגרים סגורים בתוך עצמם ולא משתפים אף אחד רק שתדעו שמתי שאתם תקועים בטלפון הדבלי שלכם ומנפנפים אותנו זה הורס הכל כי עם כל מה שאני עוברת וגם ככה אתם לא יודעים כמעט כלום אז עד שאני באה לשתף ולספר תפסיקו כבר להתעצבן ולנפנף ולהיות עסוקים בסרטון דבלי בפייסבוק כי זה מראה טוב טוב מה יותר חשוב לכם ולמה אני יחשוב עוד כמה פעמיים לפני שאני יספר לכם משהן אם בכלל תקשיבו
אז כן גם נערה בגיל 16 צריכה צומי
מה לעשות
תמודדו

סתפ נקודה למחשבה..
הייחיים של
זה ממש חשוב מה שאת אומרת!!
אני המון בלבטים אם לחזור לפלאפון טיפש..
כיום אינלי מחויבות לאף אחד וגם הוא די מעסיק אותי
כי יש לי הרבה שעות מתות.
אבל זו נקודה למחשבה מה שאת אומרת כאן!
אחלה סמארטפון רק צריך לנקות ממנו את כל האפליקציותיואב גל
לדעתי🤔
אז למה אני אשתמש בו?חיים של
🤣יואב גל
מצלמה טובה
שירים
יוטיוב
וויז
בייסיק של הבייסיק
ללא רשתות חברתיות או משחקעם וכו
מסתכל מהצדadvfb

מצב של חוסר אמון זה ממש לא כיף.

הרצון הוא לפתח את האמון ולתת צ'אנס - אז מקבלים טריקת דלת.

זה ממש לא כיף וליבי איתך.

 

אמנם, כעשור אחרי הגיל הזה אשמח לשתף אותך בשתי תובנות שלי אישית עלו במשך השנים במבט לאחור -

א' - התלות שלנו בהורים ובמורים היא מבאסת בכך שלא תמיד הם עושים את התפקיד שלהם וזה מבאס ברמות. ובאותו רגע שהם לא עושים את התפקיד שלהם - מאוד מאוד בא לשחרר. גם לזרוק. אבל בסוף סוף בטווח הקצר והרחוק - אנחנו מפסידים מזה ולא מרוויחים בכלל. האחריות על המעשים שלנו יכולה להועיל בהמון.

ב' - לבנות אמון זה תהליך. במיוחד אמון שנשבר. הסיטואציה הנוגעת ללב שאת מתארת יש לה שני צדדים. הצד שלך והצד השני. מאוד מאוד קשה לתקשר עם נער/ה מתבגר/ת שמסתגר. ולכן יכול להיות דווקא מתי שנתת חסד לשני לפתוח לך הוא היה עסוק, כמו שאת בעצמך עסוקה. כדי ליצור חיבור צריך ששני הצדדים יהיו פתוחים אחד לשני. ואם מצאת הזדמנות שסוף סוף את מרגישה רצון לשתף - תבדקי מתי ואיך כדאי לעשות את זה. שתוכלי לנצל את זה בצורה שתועיל לחיבור ולא להיפך.

לא מצדיק בכלל בכלל חוסר התייחסות לשיתוף אך אולי זה יכול טיפה להשלים את התמונה.

בהצלחה!!!

תודה רבהציפס🐴
באמת נקודה חשובה אבל לא פשוטההרמוניהאחרונה
הכל דרך הפלאפון היום, אי אפשר להפטר ממנו והוא ממכר
הוא הורס הרבה ולא משנה באיזה גיל...
מה את מציעה? (משהו שיעבוד אבל...)
איזה טוב ה'יעל מהדרום
לק"י

תודה על הבריאות, המשפחה, החופש והמקומות שהספקנו לבלות בהם השבוע!

שבוע טוב ומבורך
טוב גלויט'

אני בהיי הערב

 

מתאפקת לא לתייג את המשמח של השמחות 🥰

 

 

Well?יהיה בסדר....אחרונה
בגן חיות כבר לא מוכרים שקיות אוכל לחיותאריק מהדרום
שהילדים יאכילו את החיות כי החיות קיבלו יותר מידי אוכל וזה עשה אותן חולות.

ממתי יש דבר כזה יותר מידי אוכל?
תביא לשם את ליצ'ירב שמואל
בערך ממתי שהשמנה היא מכה בעול המערבי של ימינוחמדת66

גם על החיות זה משפיע לרעה, כי בעיקר אצל אלו האוכלות פירות (קופים למשל) הפירות של התוצרת החקלאית מכילים הרבה יותר סוכר, ובהתווסף לכך שהפעילות הגופנית שלה הרבה יותר נמוכה - זה גורם להם להרבה בעיות בריאותיות.

מה שהיו נותנים שם לילדים להאכיל זה גרגרים כאלה/ דומה לביסלייעל מהדרום
לק"י

פלאפל.
ודוקא לא לקופים.....

נראה שגם חלק מהחיות (בדיוק כמונו) אוכלות סתם, גם בלי תחושת רעב
דומה לביסלי לק''י פלאפלפשוט אני..
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך ו' באלול תשפ"א 22:55
אוף, זה פשוט מפריע לרצף של הקריאה. מה הטעם לכתוב את זה בכל הודעה? גם בדיבור מכניסים את זה אחרי כל משפט?
נראה לי שאמרת לי את זה פעם. מתנצלת שזה מפריע, תתמודדיעל מהדרום
מה אתה עושה‍ ‍
אני לא חושב שמוספים סוכר לפירותמישהו כל שהוא
המנגו בגינה שלנו יותר מתוק ממה שקונים
המנגו שלך בגינה עבר השבחה גנטיתחמדת66

וזו הייתה בעצם הייתה הנקודה שלי.

הגיונימישהו כל שהואאחרונה
זה נכון שהצהרת בלפור באה בעקבותבן מערבא

העזרה של חיים וייצמן לבריטים בייצור האצטון מה שהועיל להם בייצור חומרי נפץ במלחמה ?

במידה משמעותית כןק"ש
אם כי כמובן לא רק בגלל זה, היה הרבה שיח פוליטי סביב זה, גם בתוך הפוליטיקה האנגלית וגם בבין לאומית.
יש המון גורמים, זה אחד מהם(אהבת עולם)
זה היה אחד מהסיבות...ילדה998

אפשר לומר שזה הועיל משמעותית

מגניב. אז שלושתכם מאשרים את זהבן מערבא

 

קראתי על זה איפשהו, אבל במקור המעניין הבא מאותה תקופה הם מתייחסים לכך כאל אגדה אורבנית

 

אצטון - ויקימילון

תודהבן מערבאאחרונה


האם אתם חושבים שאדם דתי צריך להתביישekselion

כשמכנים אותו גזען? 

(בייחס שלו כלפי עמים אחרים)

 

 

אני שואל כי העניין הזה נובע מההנחה הפוסט-מודרנית הקדושה שכולם שווים

 

 

ולעניות דעתי זה לא מה שמשתמע מהתנ"ך

העניין השלילי שרואים בצדק בגזענותadvfb

היא העריצות שמתלווה אליה.

יש אחד שיותר 'שווה' וממילא יש לו יותר 'זכויות' מהשאר.

איך אתם שוטפים ידיים עם סבון נוזלי?רועישםטוב

כשאתם שוטפים ידיים עם סבון, האם אתם:

 

1. פותחים את הברז ושמים את הידיים מתחת המים כדי להרטיב אותן, לוחצים עם יד אחת על הפיה של הסבון לשים סבון על היד, מסבנים עם 2 הידיים ושוטפים את הכל עם המים.

 

2. לוחצים על הפיה של הסבון ומסבנים, פותחים את הברז ומורידים את הכל עם המים

 

3. לוחצים על הפיה של הסבון (ועכשיו יש קצת סבון על הידיים), פותחים את הברז, נותנים למים להרטיב את הידיים תוך כדי ששומרים שהסבון לא יזל מהידיים, מסבנים, נותנים למים לשטוף את הכל

 

4. משהו אחר

 

נימוקים גם יתקבלו בברכה

תלוי בסוג הברז…עץ הזית
ברז שנפתח בהסטת ידית - קודם מסבנים ואח״כ פותחים את המים עם גב היד, ושוטפים את הידיים עם הסבון.

ברז שנפתח בסיבוב - פותח את המים, עובר לסבונייה ומסבן את הידיים, ואז שוטף את הידיים מתחת למים.



כמעט תמיד 1בת שמיא


תמיד 1Jewice
זמן חדש בישיבה?רואה אור
לרוב 1
רק 1שושיאדית

זו הדרך הנכונה ביותר לשטוף את הידיים טוב.

וחשוב כשמסבנים צריך להגיע לכל מקום ביד ולסבן היטב.

1, כי אז הסבון לא נשטף עם המיםארץ השוקולד
לפני שעברתי עליהם עם סבון כמו שצריך
1 כי כשאני נקי אני מותקekselion


4.ריבוזום
לוקחת קצת סבון. מרטיבה קצת וסוגרת את הברז. משפשפת היטב... ואז שוב פותחת את הברז ושוטפת.
1 בדרך כללגלקסיה


חח

בדכ 2

4💦פתחו לי פתחאחרונה
מרטיב הידיים במעט מים (סוגר את הברז)
מעט סבון נוזלי
משפשף
שטיפה במים.

יעיל יותר
מהיר יותר
חסכוני יותר
שאלון חדש של מוקצה -מישהו איתי
וואללה קיבלתי גם 19, הפתעתי את עצמי מאודמחסה ועוז
חשבת שתקבל יותר או פחות?מישהו איתי
אני נפלתי בכמה דברים די פשוטים
לא האמנתי שאני אעבור את ה15מחסה ועוז
אבל באמת היה שם כמה שאלות שממש במקרה ידעתי, אז אולי הייתי אמור לקבל 15
קיבלתי 16רדיאק2עצשן
טוב, 23ultracrepidam

ויש מקום להתווכח...

בייניש אמיתיברגוע
למען האמתרב שמואל
אם היית שואל אותו - הוא היה אומר לך שכל מוצר מדף שכתוב עליו "**** אמיתי" הוא בחזקת מזוייף. מסתמא זה חל גם עליו. אבל בתכל'ס זה נכון, אז זה בסדר.
אממברוקולי

@חמדת66 מעניין אותי כמה קיבלת
22חמדת66

השאלה על ליקוטי מוהר"ן הייתה מתחת לחגורה

גם אני נפלתי על זהultracrepidam

וגיבורי דוד זה תלוי פרשנות - יש הרבה מאפיינים שאפשר להגדיר לפיהם יוצא דופן

חח גמאני נפלתי בזה (שמות לעומת כינוי)חמדת66

(ועוד אחד של אי תשומת לב)

13חושבת בקופסא

על שאלות מהגמרא ורקע של פוסקים לא היה לי סיכוי, חוץ מכמה מפורסמות.

כמה שאלות על מדרשים על התנ"ך ידעתי בזכות ספר שקבלתי לבת מצווה- נשים בתנ"ך, מונה את כל הנשים שמוזכרות בתנ"ך ומקיף כל מידע רלוונטי עליהן בפשט ובמדרשים.

לא חשבתי שזכרתי מידע ממנו עד השאלה על הצללפוני.

 

21ארץ השוקולד
ויש להם טעות בשאלה על התה, ממליץ למחברי השאלון לעבור על העמוד על הכנת תה בשבת בספר הלכות צבא של הרב רימון.
(אם כי שם עניתי כפי שהם רצו, היו לי ארבע טעויות)
16כתר הרימון
ואני לא לומדת גמרא
קיבלתי 27.די שרוט
מרשים!ultracrepidam


אבל יש רק 25 שאלותדי שרוט
לכן זה כל כך מרשיםultracrepidam


הקודויש בורכהוא הוסיף לי 2 שאלות ברויח הקוידשדי שרוט
15דודי 321
וזה גם בקושי
25פתחו לי פתח
למרות הכיתוב המפורש:
"החידון נוצר ע"י אילן מאיר ואור אסולין" (מוכשרים, יש לומר)
כל פעם שאני עונה על השאלונים של 'מוקצה'
ניצבת לנגד עיני
דמות דיוקנו של מתן צור..
וואו!מחסה ועוז
מה כותבים למי שהוציא 25 בשאלון הזה?
קיבלתי גם 19חצילוש
מעניין כמה בעלי יקבל..
חח קיבלתי 6נועה.אחרונה

וגם זה אחרי שחלק מהתשובות ניחשתי...

טוב, זה לא עולם המושגים שלי

הר נוף--- בית וגן🚌 מישהו מכיר אישית?

מישהו גר / לומד / עובד באיזור הר נוף או בית וגן?

אני צריכה לדעת לגבי המסלול של האוטובוס בשעות הבוקר (קו 33).

בתחבורה ציבורית כתוב שלוקח לו בערך 25 דקות נסיעה, 

מי יודע לומר לי אם בשעות הבוקר המוקדמות 6.5-7-8 לוקח לו הרבה יותר? האם המסלול פקוק מאד או שזה בערך אותו דבר?

 

 

 

הרבה יותרלב אוהב ‍
תנסי לקצר עם קו 53
53 ו49 יותר קצרים...ב6.5 אני מניחה שממש ריקילדה998אחרונה

מאזור 7.5 גם האוטובוס יהיה מפוצץ וגם האזור

 

האם בשורה התחתונה השתייכות מגזרית זה עניין של הרגשהפריחתקיץ

אחרי שחקרתי ובדקתי כל מיני דברים במשך זמן לא מבוטל, הגעתי למסקנה שלכל "קבוצה" יש הוכחות חד משמעיות להשקפות שלה.

החרדים מוכיחים את השיטה שלהם, דתיים לאומיים מוכיחים את השיטה שלהם, קונסרבטיבים מוכיחים את השיטה שלהם וכן הלאה.

כלומר - יש איזו טענה שמי שלא "דתי" הוא עם תאוות וכדומה, אולי זה נכון לאחוז מסויים של האנשים, אך יש אנשים מאד מאד מאד רציניים שהקדישו אפילו שנים (ואולי אפילו יותר) ללימודים מעמיקים עד שהם הגיעו למסקנות שונות בדבר מה רצון ה' בדור זה.

אז לפי זה, בעצם בשורה התחתונה, אנשים משתייכים למגזר מסויים לפי ההרגשה / הורים אליהם נולדו וכדומה.

כלומר - אין פה משהו "מדעי" / אמת אחת ברורה / חיוב חד משמעי.

גם החיובים שנראים חד משמעיים כמו שבת וכדומה - בזרמים שיותר רחוקים מהדת יש טענות שמראות למה זה לא נכון בדור הזה. האם מישהו יכול להיות בטוח שיצירה למשל בשבת זה להדליק מצית ולא יצירת מדורה שהיה משהו מסובך ו"באמת" יצירה? וכך אפשר להגיד על כמעט כל מצוה. וזה עוד דוגמא קלה יחסית. הרי אף אחד בדור הזה לא חושב באמת ללכת ולהתחיל להרוג כל מיני אנשים שלכאורה צריך להרוג אותם...

המשךפריחתקיץ
עבר עריכה על ידי פריחתקיץ בתאריך ה' באלול תשפ"א 12:33

ולהבהיר - כל מי שיכול להגיד "אבל א ב ג" - כלומר איזו טענה למה "כולם" צריכים להיות מגזר מסויים - זה כל הנקודה - הוא לא יכול להגיד את זה - כי כל אחד מוכיח "חד משמעית" את המגזר שלו מהמקורות וכו'.
למשל, באתר הרפורמי הם כותבים -

היהדות המתקדמת ממשיכה את דרכם של נביאי ישראל ושל חכמי התורה שבעל פה: את דרכם וחזונם של נביאי ישראל, בהליכתה בדרך הצדק והמוסר, החסד והרחמים, האמונה והמשפט, ובדגש על היחסים בין אדם לחברו; ואת דרכם של חכמי המשנה והתלמוד בגישתה הפרשנית והיצירתית למקורות, ובהתאמת המסורת וההלכה לתנאי הזמן והמקום. עקרון השינוי והתאמת ההלכה לחיים גלום ביהדות מראשיתה, כמאמר חז"ל: "/וחי בהם, ולא שימות בהם" (בבלי, יומא פה) - המסורת וההלכה נועדו כדי שנוכל לחיות על פיהן.

 

האם היהדות המתקדמת היא "יהדות של נוחות"? היהדות המתקדמת מקבלת את כלל המסורת היהודית, על-פיו נדרש אדם לקבל על עצמו עול מלכות שמים ועול מצוות ומפרשת אותו מתוך זיקה למוסר האישי והחברתי, ולפיתוח מחוייבות אישית . אין ספק שיש יתרון מובהק בשיטה האורתודוכסית בכל הקשור לבהירות: הקווים ברורים וידועים והמערכת קובעת מה אסור ומה מותר. אנו מוותרים על הביטחון הזה. במקומו, אנו משתדלים לחיות את חיינו בתהליך של יצירה מתמדת. אנו עורכים שיחות וויכוחים, ומנסים ללבן סוגיות מזוויות שונות. דיון שכזה אפיין מאז ומתמיד את התרבות היהודית וההבדל המהותי קיים בהכרעה. לכל היותר משמש פסק הלכה של אחד מרבנינו המלצה או הדרכה: האנשים עצמם יקבלו החלטה ויבצעו אותה. אין נוחות בקיום מצוות. נוח לו לאדם להמשיך כהרגלו, ללא שינויים ובלי מחשבה רבה. יהדות של נוחות היא זו של המתעצל לחשוב ולהחליט או המקיים מצוות רק "כמצוות אנשים מלומדה".

 

המקורות העתיקים והמתחדשים שלנו הם דו-שיח בינינו לבין אלוהים. על כל דור (ועל כל אדם) לחדש את דו-השיח דרך לימוד טקסטים ויצירת טקסטים ופירושים חדשים. התורה כהתגלות אלוהית היא התגלות חלקית: הפעולה האנושית, הלימוד, משלימה אותה. דרך הלימוד ניתן לחוות את הפסוק "תורת ה' תמימה משיבת נפש" (מזמור י"ט, ח')

 

לא התעמקתי בגישה שלהם, אך אני די בטוח שיש להם עוד הרבה מאד מקורות וצורות להוכיח את השיטה שלהם.

איני מביןזה רק אני
כמו ברוב הדברים בעולם כשיש כמה עמדות ובכל עמדה ניצבים אנשים נבונים כל צד ינמק את שיטתו בהסברים וביאורים.
כך בוויכוחים בין שיטות כלכליות, גישות פילוסופיות, עמדות שונות לניהול מדינה, או ויכוח בין אמוראים בגמרא.
בסוף אין ספק שלאחר הבירור והעיון נטיית הלב היא שתכריע את האדם במה להאמין.
אני מדגיש, אדם רציונלי לא ילך מיד ע"פ מחשבת ליבו ולא כל אמירה היא נכונה אך לאחר עיון ובירור -בסוף כל *שיטה רצינית* נשענת על יסודות הגיוניים ואם האדם חפץ לבחור במשהו מסויים נטיית הלב היא זו שתכריע מה נראה לו יותר מסתבר.

הדבר נכון בכל תחומי החיים וגם בדבר השקפות על היהדות.

אך כל זה לא אומר שכל השקפה באשר היא נכונה, ההשקפות השונות צריכות לעמוד במבחן הטיעונים ופה הרפורמה כשלה.
בשונה מהציטוט שהבאת מעולם הפוסקים היהודים לא מחקו יסודות מסויימים שהרפורמים דחפו הצידה.
ולכן אם יבוא אדם רפורמי, לא אטען שאין היגיון בשיטה לשנות את היהדות אבל אטען שאין זו יהדות. יתכן שהיהדות הרפורמית תרגיש לאנשים שונים מסתברת יותר ומתאימה להם מוסרית- אבל יהדות זה לא.
חייב לבטל ברוב קולות‍פריחתקיץאחרונה
את מה שכתבת
ספק זה דבר בלתי נמנע בעולמנוadvfb

וזה לא חידוש כזה מפוצץ. בטחון בראיות שיכליות חד משמעיות בדברים של רוח זה נובע לעיתים ממבט מאוד שיטחי על המציאות.

 

במקומך הייתי מפריד את הדיון האידיאולוגי (איזו דרך הכי נכונה) מהדיון הסוציולוגי (איזה מגזר משמש כמודל לחיקוי)

הדיון הסוציולוגי לא נוגע לחיים הממשיים האישיים שלנו כל כך.

קורונהחיים שלאחרונה
ובערך 40 מעלות בחוץ.
חוצמזה הרוב טוב.