שרשור חדש
שאלה לבוקר יום שלישימעיינות החכמה
כתוב על אברהם אבינו שראה את המלאכים שבאו אליו
והלשון שם היא ״ וישא עיניו וירא והנה שלשה אנשים נצבים עליו ״

כמובן שנזכרתי בלשון דומה
בהתגלות ה׳ ליעקב בהר המוריה כתוב
״ והנה יהוה נצב עליו ויאמר אני יהוה אלהי אברהם אביך ואלהי יצחק הארץ אשר אתה שכב עליה לך אתננה ולזרעך ״

השאלה היא,
מזה בא ללמד הדמיון הלשוני במילה ניצבים בין שתי הפסוקים?


מחכה לתשובתכם
שמדובר בחזיוןימ''ל
ולא במציאות.
ואלו דברים סותרים הכתובחידוש

אסור לשמעם אף כי להאמין בהם

אם כךמעיינות החכמה
איך תסביר את הדמיון בין הפסוקים?
במילים ״ניצבים עליו״ לבין ״ניצב עליו״
למדת רמב"ן. שכוייחימ''ל
הכי פשוט לומר "אסור לשומעם" וזהו.

וזה לא סותר הכתוב אלא בדיוק מה שכתוב:
"וַיֵּרָא אֵלָיו יְהוָה בְּאֵלֹנֵי מַמְרֵא וְהוּא יֹשֵׁב פֶּתַח הָאֹהֶל כְּחֹם הַיּוֹם וַיִּשָּׂא עֵינָיו וַיַּרְא וְהִנֵּה שְׁלֹשָׁה אֲנָשִׁים נִצָּבִים עָלָיו"

וירא אליו ה' - איך נראה? למה נראה? מה אמר לו? הפסוק הראשון הוא הכותרת ואחריו יש פירוט של החזיון שבו נגלו אליו 3 מלאכים והנבואה שבו על הולדת יצחק.
מדהיםמעיינות החכמה
לא חשבתי על כך בכלל.
האמת שחשבתי שהוא ענה לך תשובה ניצחת כשהסביר למטה על עוד לשונות שכביכול יכולים להתפרש כחזיון.

ענית לו תשובה יפה
מחכה לראות מה היא יגיד על זה.
אכן יש הקדמה של וירא ואז פירוט..
אתה לא צריך שאעתיק לך את קושיות הרמב''ןחידוש

ואם היה מדובר במחלוקת פרשנית ניחא, אבל זו מחלוקת עקרונית

אכןימ''ל
ויש כאן מחלוקת עקרונית אבל קודם כל פרשנית.
כלומר שמשמעות הטקסט היא אחת ואם יש פירוש שלא מסתדר אז כנראה שהוא השגוי.
יכול להיות שהטקסט סובל את שתי המשמעויות, ואז ההכרעה תלויה בשיקול הדעת שבה גם נכנסת המחלוקת העקרונית, אבל אם אחד הצדדים טוען שהטקסט לא סובל את הפירוש השני אז שיוכיח במקום לומר שאסור לשמוע את הפירוש האחר.
אז בעצם הרמב״ןמעיינות החכמה
טוען שלא יתכן שהיה זה מראה נבואי?
אם כן,איך אתה מתרץ את זה?

ובכלל,האם יש שמפרשים שכל עניין המלאכים היה במראה נבואי
הרמב"ן העלה קשייםימ''ל
ויש להם תירוצים.

הרמב"ן הגיב לפירוש הרמב"ם שפירש הכל היה בחזיון.
כן שמתי לב שהוא מגיב למורה נבוכים..מעיינות החכמה
יש עוד הרבה ניצבים במקראחידוש

לא אומר כלום מעבר למשמעות הפועל

אשמח לדוגמאמעיינות החכמה
שים לב שבשני הפסוקים מבוא הלשון המדויקת
״נצבים עליו״ כלומר להבדיל מלשון נצבים הנאמר בסתם

האם זה לא מעיד על כך שהכתוב בא ללמד
שהיה פה חזיון? , ויותר מיזה , מדוע הכתוב משווה כביכול בין החזיון של יעקב ששם ה׳ התגלה אליו לבין המלאכים
בבקשהחידוש

הנה אכני ניצב על עין  המים

והינו ניצב על עולתו

וכל העם ניצב עליך

ושמואל עומד ניצב עליהם

וכל עבדיו ניצבים עליו

ויען דואג האדומי והוא ניצב על עבדי שאול

 

 

הבנת.

אולי הייתי יכול לומרמעיינות החכמה
שאין זה דומה מכיוון שכאן אנחנו מסכימים שלא מדובר באדם אלא במלאכים רוחניים שבאו בדמות אדם.

אבל באמת קשה להסיק רק מלשון הכתוב
שזה אכן היה חזיון...
שים לבימ''ל
אף אחד מהלשונות הוא לא במובן המילולי של עמידה, תמיד זה מלשון המתנה או אחריות או שליחות מסוימת.

[הנה אכני ניצב על עין המים - ממתין
והינו ניצב על עולתו - שומר
וכל העם ניצב עליך - ממתין לעזרה
ושמואל עומד ניצב עליהם - אחראי
וכל עבדיו ניצבים עליו - שומרים
ויען דואג האדומי והוא ניצב על עבדי שאול - אחראי
הכל אותו עניין]

גם כאן הם היו בשליחות אליו.
אין מחלוקת שהם באו בשליחותו של מקוםמעיינות החכמה
השאלה ,איך אפשר להסיק מכך שזה היה חזיון בלבד?
כןימ''ל
אבל אם זה במציאות הוא לא יודע את זה, ממילא הוא לא "רואה אותם ניצבים עליו".

כמו כן הוא פונה אליהם בלשון אדוני ביחיד "וַיֹּאמַר אֲדֹנָי אִם נָא מָצָאתִי חֵן בְּעֵינֶיךָ אַל נָא תַעֲבֹר מֵעַל עַבְדֶּךָ"
ופתאום באמצע הסיפור כששרה צוחקת "וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל אַבְרָהָם לָמָּה זֶּה צָחֲקָה שָׂרָה" כלומר שזה ה' אומר.
וגם אחר כך: "וַיָּקֻמוּ מִשָּׁם הָאֲנָשִׁים וַיַּשְׁקִפוּ עַל פְּנֵי סְדֹם וְאַבְרָהָם הֹלֵךְ עִמָּם לְשַׁלְּחָם. וַיהֹוָה אָמָר הַמְכַסֶּה אֲנִי מֵאַבְרָהָם אֲשֶׁר אֲנִי עֹשֶׂה... וַיֹּאמֶר יְהוָה זַעֲקַת סְדֹם וַעֲמֹרָה כִּי רָבָּה וְחַטָּאתָם כִּי כָבְדָה מְאֹד. אֵרֲדָה נָּא (כלומר המלאכים...) וְאֶרְאֶה הַכְּצַעֲקָתָהּ הַבָּאָה אֵלַי עָשׂוּ כָּלָה וְאִם לֹא אֵדָעָה. וַיִּפְנוּ מִשָּׁם הָאֲנָשִׁים וַיֵּלְכוּ סְדֹמָה וְאַבְרָהָם עוֹדֶנּוּ עֹמֵד לִפְנֵי יְהוָה"

כלומר שהכל ביחד - הנבואה והחזיון הכל אחד.
גם על זה היתה לי תמיההמעיינות החכמה
על התחלת הדיבור ברבים והמשכתו ביחיד.
אז טענתך היא שאברהם מכיר בעובדה שה׳ נגלה אליו ולכן הוא משתמש בלשון יחיד ״ אִם נָא מָצָאתִי חֵן בְּעֵינֶיךָ ״ אז זו הוכחה שזה בעצם נבואה וחזיון ולא קרה בפועל? האמת שאני מתקשה להבין איך זה מוכיח את זה..

מצד שני כתוב ״ ויפנו משם האנשים וילכו סדמה ואברהם עודנו עמד לפני יהוה ..״ משמע ״עודנו עומד לפני ה׳ ״ כביכול זה המשך של התגלות למרות עזיבת המלאכים את המקום.

מסובך.
בשורה התחתונה אני מתקשה להבין את הקביעה שלך בהחלטיות שלא מדובר במציאות אלא בחזיון נטו..
כןימ''ל

אני לא אומר שזה מוכיח, אפשר להסביר את שינוי הלשון המוזר הזה בדרכים נוספות, אבל זה כן חיזוק לפירוש הזה.

 

יש כמה סוגים של נבואה, יש במראה חיזיון (ציורי כמו דמויות "סיר נפוח" וכדו' או מלאכים שבאים לבקר) ויש בנבואה (שגם היא בחלום אבל דיבור ישיר ולא דרך חזיון) - שני סוגי הנבואה מפורשים בפסוק "אם יהיה נביאכם יהוה - במראה אליו אתוודע, בחלום אדבר בו" - וכאן היה שילוב של השניים.

 

אה הבנתי אותך ..מעיינות החכמהאחרונה
כן זה יתכן. שהיה כאן שני דברים.
קראתי עכשיו את המלבים על הפסוק הזה והוא פותר די בקלות את העניין שהרמב״ן מקשה שאברהם לא נפל על פניו .. שבזכות המילה היה לו כח יותר לעמוד במראה מאשר קודם לכן שכן נפל על פניו..

למרות שזה סותר בכלל את דברי רש״י

"ורחצו רגליכם" - כסבור שהם ערביים שמשתחוים לאבק רגליהם והקפיד שלא להכניס ע"א לביתו . משמע שאברהם לא ידע שהם מלאכים ומכאן אי אפשר לפרש שהוא התכוון לומר ״אם נא מצאתי חן בעיניך..״ כלפי ה׳ ..
רק עכשיו שמתי לבמעיינות החכמה
לרש״י הזה
וירא אליו - לבקר את החולה (ב"מ פו) אמר רבי חמא בר חנינא יום שלישי למילתו היה ובא הקב"ה ושאל בשלומו

אירוני לכותרת השרשור ..
בוקרטוב יומנוצל מלא בטובסמטאות
בוקר טובחיים של
באלי לישוןן
א א מןןנפש חיה.
מה עם הדירה?חיים של
התחלת להתמקם?
כן בערךנפש חיה.אחרונה
בים בם בום
אתם יודעים שלפי החוק מי שעוסק בספורט פטור ממסכה?בינייש פתוח
זאת אומרת שמי שעושה ריצה או אפילו הליכה ארוכה או רוכב על אופניים לא צריך לשים מסיכה
לא סתם אני מתנייד באופנייםבסדר גמור


ידוע.חיים שלאחרונה
מה ביקשתי?המצפה למלחמה
חום של 45 מעלות?
רק בשביל להרגיש איך זה..

היום בטבריה זה אמור להגיע ל44
מה איתנו? מרכזניקים,מסכנים
מסכנים?! מה כיף ב45 מעלות?אמממ


לחוות פעם אחת איך זה מרגישהמצפה למלחמה
היה לנו 48 מעלות השבועאמממ

הכנסנו את התרנגולת הביתה מרוב חום

ואו מגניבהמצפה למלחמה
אז איך זה היה?
זה בטח כמו להיות ליד תנור לוהט שפתחו אותו לרגע
סליחה על התגובהאמממ

אבל אתה לא חכם במיוחד

את מאוד ישירה וזה יפה מאוד!!בינייש פתוחאחרונה
אני הכי אוהב אנשים כמוך...
איך אפשר לחטא פצע עם דם בלי יוד?הפי
אפשר גם סתם מגבון?
סליחה על הבורות:/
לשטוף במים עם סבוןחיים של
יופי מהמםהפי
אז לא חייב יוד?
לא חייבים יוד..חיים של
♥♥הפי
תודה רבה
^^ מים זורמים עדיף.מוריה
אפשר בשני דרכיםבסדר גמור
אחת כואבת הרבה יותר:
אלכוהול
מים עם סבון
אלכוהול זה שורף למות...חיים של
לא הייתי מנסה
חח יוד זה כואב אז אלכהול אבוי ליהפי
..האטורי האנזו

 

 

 

 

 

למה את מרגישה צורך לחטא את הפצע?צהרים
..הפי
כי הביאו לי יוד , ואני פחות אוהבת ולא רציתי אז שאלתי אם יש דרך אחרת לחטא ותמיד טוב לחטא
אני חושבת
מים עם סבון. ולהשאיר את הפצע מאוורר כמה שאפשרנפש חיה.אחרונה
מי ער?or1900
ערהאטורי האנזו

#תהיותעלהחיים

 

 

אם מספיק אנשים יעמדו בתוך הכנרת, נוכל להטביע את טבריה

 

 

 

 

 

ערהחופשיה לנפשיאחרונה
נכון שחרדות עושות אדרנלין? נכון
הצילו קטן
נתקעתם במדברצהרים
עם מעט מים וצריכים לשרוד עוד זמן.
מה עדיף?
א. לשתות את כל המים עכשיו
ב. לשתות לסירוגין עד שנגמר
ג. לשמור עד שכבר לא יכולים ואז לשתות

שאלה רצינית. אם יש מישהו שמכיר מחקר על זה אשמח לשמוע
ב+גבזמן הקרוב:)
לשמור עד שכבר לא יכולים ואז לשתות קצת ואז לחכות עד ששוב לא יכולים וחוזר חלילה

ואמאלהההה שלא נדע

מעניין למה חשבת על זה? 🤔

האמת עכשיו כשאני חושבת על זה. זה קרה למורה שלי לשעבר עם בעלה וממש בנס הם ניצלו...
לדעתי גאמממ


עושים מה שסאם ופרודו עשואניוהוא
צודק לגמריארץ השוקולד
תמיד טוב ללכת בדרכי גדולים (במידות ולא תרתי משמע)

שמח שתייגתיני
טוב, אז ממה שקראתיצהרים
ותודה ל@קרן-הפוך

ב' זאת האופציה הנכונה.

א' זה לא טוב כי הגוף לא ינצל את כל המים.
ג' זה בעייתי כי קשה לשים לב במצבים כאלה לסימני התייבשות. הרבה אנשים מתו מהתייבשות למרות שעדיין נשארו להם מים, מכיוון שנקטו בטקטיקה השלישית
לשתות לסירוגיןמציאות.
ב כמובןחמדת66

ובד"כ מאוד מאוד נדיר, שא"א להשיג מים בכלל...(לענ"ד אין מקום כזה בארץ)

אממ.. או ב' או ג'. התלבטות..מבקש אמונה

אם תשתה הכל ביחד הגוף לא יספוג את הנוזלים וזה יצא בשתן.

 

נראה לי ב',  כי באפשרות ג' עלולים להגיע להתייבשות בלי לשים לב.

אם שותים הרבה בבת אחת הרבה יוצא זמן קצת לאחר מכןבינייש פתוח
היית בקרבי? נכון אחרי מסדר מיימיה כולם כל שניה הולכים הצידה?
חוצמזה שאם עושים כך בצה"ל אז בוודאות זו האופציה הכי גרועה
בצהל יש לך מים גם לאח"כ,צהרים
אז אין בעיה לתת לגוף הרבה מים למקרה שאחד מהחיילים לא ישתה באותו יום ויתייבש על ההתחלה
גם כמות גדולה בעיה6554433אחרונה

לא נדיר לראות בצה"ל מצד אחד התייבשויות מצד שני אולי קצת פחות נפוץ גם הרעלת מים של חבר'ה ששתו המון בטווח קצר.
 

לכל מי שחווה משבר באמונהצהרים
מה היה הגורם למשבר הראשון שחוויתם? מהו קו פרשת המים של חיי האמונה שלכם? מהו הדבר שלפניו חייתם ללא מחשבות ולאחריו התחלתם לחשוב?

אין צורך לפרט דברים אישיים אם אתם לא רוצים, אפשר לרשום בצורה כללית.
ועכשיו לשאלה הכי חשובהמפוצלשים

מה ההמבורגר הכי שווה שטעמתם? (בבית לא נחשב)

 

אני אתחיל:

 

מקום 2: בורגר מרקט ירושלים

 

מקום 1: ההמבורגר של שגב, ירושלים

המבורגר כנענית מושלללםor1900
המבורגר אסאדו

65 ₪

250 גרם המבורגר בייצור עצמי מבשר אסאדו מובחר, מוגש בלחמנייה עם ירקות טריים, איולי כבושים וצ'יפוטלה, מוגש עם צ'יפס
מתי מגישים בקשה למס שלילי?רדיאק2עצשן
בתחילת השנה? סוף השנה? דצמבר זה סוף או רק ינואר של שנה הבאה? אשמח לסדר.
בכל שנה אפשר להגיש על השנה הקודמתפשוט אני..

רצוי להגיש כמה שיותר מוקדם, כדי שהכסף יתקבל בחשבון הבנק כמה שיותר מהר.

אז אם אני רוצה להגיש מס שלילי על 2020, עדיין אין לי מה ללכת?רדיאק2עצשן
תודה!
תודהרדיאק2עצשןאחרונה
בגיל 20 כבר הבנתם למה אתם חיים?קשה זה טוב :-)
הבנתם מה המשמעות הכללית של אדם שבא לעולם?
מה המשמעות והשליחות שלכם ספציפית?

זה בא לכם בטבעי התשובה? חקרתם?
זה לכאורה לא הפירוש המדוייק.הָיוֹ הָיָה

כפי מה שנראה שם מהברטנורא, והאריכו בזה בספרות המחשבה והאמונה גדולי הדורות האחרונים, לב טוב אינו רק נתינה, אלא השפעה של טובה על כל מערכת כוחות האדם, הטבת כל כולו, כי הלב הוא מקור לכל, ולכן זוהי הדרך הנבחרת.

מעלתה בהטבה היא בדיוק כמעלתה כלימוד התורה, כי שני הדברים האלו נובעים מ"לב טוב" כלומר - מלב שכיוונו אותו לדרך הנכונה, הישרה, הרצויה והנעלה.

 

(כמובן, מבלי להפחית מחשיבות הדברים הנאים שכתבת בטוב טעם)

ואי ממש תודה.מתפצלשת111

אני אעשה את זה.

יודע לומר לי כמה עולה משלוח ואיפה מומלץ לעשות?

אני ממש מתלבטת אם בכלל לעשות או לא.

ואיהפי
עבר עריכה על ידי הפי בתאריך י' באלול תש"פ 22:17
איזה כישרון איך הצלחת לקנות בשיין הכל ענק? חח
אופ מסכנה שלי
אני לא עשיתי החזרה אם אני לא אוהבת אני מעבירה..
אולי אפשר למכור? או שיש קבוצה בפייסבוק בעברית?
חברה שלי מחזירה קבוע לנקסט או אסוס היא פשוט סוגרת שמה איזה מדבקה ומחזירה.. ומביאים לה מידה אחרת
חח כן באסה ממשמתפצלשת111

לא נורא, זה אני סולחת לעצמי על השטות שהתעצלתי לבדוק מידות.. פעם ראשונה

יודעת מה הכי אני אוהבתהפי
כתוב שם מידות אורך
ואז את יודעת מה האורך של השמלה (:
חח זה מעולהמתפצלשת111

אני מזה מתלהבת שגיליתי את זה. שימושי בטירוף.

 

תגידי את מכירה אתר זול יותר, לקנות בגדי ילדים ותינוקות?

כי שם זה יחסית מחירים רגילים- 30-40 לבגדים חמודים.

והבנתי שיש אתרים שזה יוצא ממש זול.

לקטנטנים זה באמת לא שווההפיאחרונה
ולא מכירה :/
עוד שאלה-מתפצלשת111

אני הייתי אמורה לקבל איזו מדבקה ביחד עם החבילה, עם כתובת למשלוח אליהם להחזרה?🤔

 

כי לא קיבלתי כלום.. אני רק רואה שהם כותבים כתובת למשלוח מהיר או רגיל, באתר.

אז צריכה פשוט להדפיס את השורה הזו ולהדביק?

 

לא הבנתי מה הם רוצים ממני.. 😣

..מתפצלשת111

למה אין להם איזה טלפון נורמלי, כדי לשאול את כל השאלות האלו?

או שזו רק אני שמסתבכת ככה😕

..מתפצלשת111

ישש תודה.

ממש עזרתם, אני אורזת את זה עכשיו.

אישית, אני חושב שזה רעיון מדהים ויהיה מרגש ומשמח אם יקרהארץ השוקולד
הרב ישראל אריאל במאמר בערוץ 7, מציע למתנגדי העליה להר הבית
להקים בית דין משותף עם העולים להר ולהכריע ביחס לעליה להר

הרב ישראל אריאל מוחה - חדשות כיפה סרוגה

יקרה לדעתכם?

אם נפיץ ונלחץ אולי זה יקרה
לא על זה ולא על זה.נחשון מהרחברון

על השורה התחתונה באיזה אמה למדוד בהר הבית

לרפואה שלימה נריה בן עדירוצהלהיותבשמחה
בסד
פעוט בן שלוש מאושפז כשהוא מעורפל הכרה לאחר שטבע בבריכה פרטית בביתו. משפחתו מבקשת מהציבור להעתיר לרפואת נריה בן עדי לרפו"ש נא להעביר לתפילה הלאה!
הועבר מחדרי חרדים
שכוייח. רפואה שלימה בעה.האטורי האנזו


שירלי בת יהודית הכלה שהתעלפה אתמול לרפואה שלימהרוצהלהיותבשמחהאחרונה
מותר בקשה מקהל המורים בכאןארץ השוקולד
הדיון בשביתת המורים יתחדש בערב - חדשות משפט ופלילים

דאגתי איך תתחיל השנה בלי שביתה...

אנא, אל תצביעו ליפה בן דוד בבחירות הבאות, כל אמירה שלה אוטומטית מעוררת אנטי בגלל ההתנהלות שלה בקורונה ואם היא תיבחר בפעם הבאה, יהיה ברור שזה דעת המורים, תראו שאתם לא חושבים שמורים הם מעל כולם.
בוקר טוב! 'י'ש 'א'ומרים שזה אלול. עורו ישנים.חסדי הים
בוקר טובחיים של
אנשים לפעמים לא חושבים ..חיים של
היום נסעתי לאנשהו לבד ברכב. עצרתי בתחנת אוטובוס והצעתי טרמפ.
הייתה שם אמא אחת ששלחה איתי 4 בנות קטנות.
הן היו בלי פלאפון.

ובאותה מידה שהבאתי אותן עד פתח הבית, יכלתי גם להיות משוגעת ולהוריד אותן באמצע כביש 4..

אני לא חושבת שהיא אמא חסרת אחריות. ממש לא!
אבל תוכדי נהיגה כשאחת הבנות אפילו נרדמה. זה מה שחשבתי.
אחרי ששלחתי...חיים של
חשבתי שבאותה מידה יכלה גם לעלות איתי איזה מטורפת..
על זה לא חשבתי :/
ההבדל שאת אדם בוגר, והן, כמו שכתבת,rivkiאחרונה
ילדות קטנות
בתורה רפ"ב בליקוטי מוהר"ןאריק מהדרום

חידש רבי נחמן מברסלב שאפילו מי שהוא רשע גמור צריך לחפש ולמצוא בו איזה מעט טוב.

 

ואילו מה שאני בא לחדש, הוא שאפילו מי שהוא צדיק גמור (למשל כמו רבי נחמן מברסלב) צריך לחפש ולמצוא בו איזה מעט טוב, לימוד זכות צריך לעשות גם על הצדיקים הגדולים, צריך לחפש, לפשפש, לדקדק ולמצוא איזה מעט טוב בצדיקים הגמורים, למצוא איזה רסיס שבו הצדיקים יסודי עולם, אינם רשעים גמורים, איזה מעט מן המעט, דק מן הדק, מסכנים הצדיקים הגמורים, מה יגידו ביום הדין?

 

ואדרבה, תן בליבנו וכו'

^^^^^^^^^rivki
לדעתי ההסבר שם הוא קצת אחר.אוא"ר
שהרי לכאו' איך ע"י מציאה של מעשה טוב יחיד, הוא נהפך לגמרי לאיש אחר?
לכן אולי הפירוש הוא קצת אחר. האדמו"ר מפיסצנא כותב בהקדמתו לחובת התלמידים: "אין מדה וטבע רע בהחלט בילד ישראל – הורונו קדושי ישראל הבעל שם טוב ותלמידיו אחריו זצ"ל, רק שצריכים לדעת איך לשמש בהם ולגדלם. למשל אם יש לפניו תלמיד במדת עקשנות שהיא רעה, וסובל המלמד ממנו הרבה, יתבונן והיה כאשר יתגדל ויקבל על תורה ועבודת ד', כמה תהיה כל עבודתו בעקשנות ובמסירות נפש, לא קל ולא הפכפך יהיה, איש ישראל כמו שדורש המדרש יהיה, (בר"ר לט, ג) ׳אם מעמיד דברים כחומה׳, עין שם. בכל דברי עבודה יהיה חזק כחומה בצורה. ואם יראה תלמיד במדת הכעס, הן אמת שבאפן זה שהנער משמש עתה במדת כעסו רעה היא עד מאד, אבל האם בשביל זה יכולים להחליט עליו לאמר שרש פרה ראש ולענה בו נמוך וגרוע הוא בטבעו... האם יכולים לשער מראש את גדל התועלת אשר יכול המנהל והמחנך להוציא מן רעת כעס הכעסן, כאשר יחדר אל קרבו ויקרבהו וילהיב את לבו ונפשו שיהיו מסורים לד'. לאש של מעלה יתהפך כעסו, כל מעשה עבודה אשר יעשה כגחלי אש יתלהבו, וכל דבוריו אשר ידבר לד' בתורה ובתפלה בקול חוצב להבות אש ירעם. ועין בפרוש הרב ז"ל על כגונא בסדורו, וזה לשונו: 'החמימות שבכעס שמסתעף מן החמימות שבלב, וכל אדם הרתחן בטבעו עלול טבע לבבו להתלהב ברשפי אש התשוקה'."

אנחנו לומדים כי המידות הרעות בשורשן הן מידות טובות שהאדם לא יודע ולא מצליח להשתמש בהן כמו שצריך.

כך זה גם כלפי כל חטא של האדם, החטא נובע מכך שבאדם יש כוחות טובים שהוא לא יודע לפעול איתם נכון.

ר' נחמן אומר, שכדי לרומם את הרשע צריך למצוא את הנקודה הטובה שלו. את הנקודה הפנימית שאיתה פועל, אך לצערינו הוא פועל איתה לא נכון ולכן הוא חוטא.

לאותה נקודה פנימית טובה יש בודאי גילוי כלשהו, אפילו מועט באיזה מעשה טוב ומצוה. ע"י אותו גילוי אנחנו יכולים להאיר ברשע את הנקודה הטובה שבו וממילא לבטל את כל החטאים שנעשו על ידה. וכך הוא מתעלה מהמדרגה הנמוכה בה הוא היה.

כך נראה לי הפירוש בדברי מוהר"ן. את הפירוש הזה אני אומר על פי דברים רבים הכתובים במרן הרב חרל"פ וברב זצ"ל, לא מכריח אותו...
יפה מאוד, מקפיצהrivkiאחרונה
מישהו ער?.058

תסכול פשוט תסכול בדכ יש לי פלאפון מקשים וקיבלתי מאחותי סמארטפון לפני כמה זמן עדיין לא הספקתי לחסום אותו ופשוט נפלתי עמוק איזה כמה פעמים  בתוך שבוע !!מקודם הלכתי להביא אותו לחברה קרובה שתשמור עליו בינתיים עד שאחליט מה עושה איתו ועד שאחסום . מרגישה ככ למטה איך עולים תגידו לי איך?! עוד חודש אלול והראש מונח במחשבות גרועות

4 שלבים בתשובהחיים של
הכרת החטא
עזיבת החטא
חרטה
וקבלה לעתיד

נשמע שעברת כבר את 3 השלבים הראשונים...
ברוכה הבאה לעולם הזהקוד אבל פתוח
עולם עם עליות וירידות, נופלים וקמים.
הכל בסדר, זה מעיד על כך שאת אנושית...
תודה.058

חושבת בעזה שעברתי את כל השלבים . רק כואב לי רק שלא משנה מה. פגמתי עכשיו בנפש ובטוהר שלי וזה לא כמו מקודם שזה משהו שגם אם אעשה תשובה אני לא יכולה להחזיר 

את מגזימהקוד אבל פתוח
עשית טעות, כולנו עושים טעויות...
אני לא רוצה לקלקל למורות שלך...חיים של
אבל נכון תמיד אומרים שאם ראינו מראה אסור זה תמיד יעלה לנו בדיוק באמצע התפילה הכי מרגשת?
אז ניסיתי.. זה לא קורה!!
בבקשההאטורי האנזו

אומר ר' נתן:

אם עלית, לאן עלית?

ואם נפלת, מאיפה נפלת? 

 

כלומר, 

להיכן אתה חושב שכבר עלית, כשאתה הולך מבואס בתחושת 'איך נפלתי'.

לעתים זה פשוט מגיע מגאווה סמויה שיש לנו, 

כי מי אתה שלא תיפול בעצם? מה אנחנו? כל שניה מועדים ליפול, אם יש רגע שלא נפלנו זה חסד ה'.

מי באמת יכול לומר שהוא עובד את ה' ית'? הלא מלאכים ושרפים אינם יכולים לומר את זה אף הם.

מי באמת יכול לצאת ידי חובת בורא עולם? אלא הכל עניין של השתדלות

וככל שתפנים שיהיו עוד מיליונים של התרסקויות, כך יוקל לך בהמשך.

העיקר שתרצה ותקום מחדש בכל פעם ותנסה שוב, 

ותתרסק שוב,

ותנסה שוב. 

הזוהר אומר- מי נקרא מנצח? זה שאוחז את החרב בידו. אפילו שותת דם מוטל על הרצפה, אבל לא עוזב את החרב, 

הוא נקרא המנצח.

ומהי החרב? אומר רשי- תפילה. צעקה לה', רבשע, אני לא מבין כלום אבל אני רוצה אותך. 

אף פעם אל תתרגש מנפילות. 

 

ואף פעם אל תחשוב שתשובה זה קשה לעשות. זה לוקח חמש שניות. 

כך צעק פעם החפץ חיים למגיד אחד- תאמר להם שתשובה זה הדבר הכי קל בעולם לעשותו! שלא יתייאשו.

שלא יחשבו שזה קשה. 

 

השופך דם האדם באדם דמו ישפך, אסור לשפוך דם. ואת דמך שלך מי התיר לך לשפוך? שאתה הולך בהרגשה של 'איזה דפוק אני, לכולם הולך רק לי לא, רק אני מן עוף מוזר שכזה' ואתה בעצם הורג את עצמך, כשהאמת היא, 

שאלו דיבורים שהיצר מזרים לך בכדי שתוותר על הרצון שלך להיות איש כשר.

 

 

קיצר, אפשר להמשיך אבל הבנת 

ואל תשכח לחייך! זה יגרום לאנשים לחשוב על מה אתה חושב (:

 

 

 

 

 

 

תודה רבה לכולכם על ההתייחסות והתוכן.058אחרונה

עודדתם אותי

מי ער?חיים של
יאללה איזה עייפות של החיים!!!
חופשיה לנפשהחידוש


ערהאטורי האנזו

#

מאז שדני רופ הפסיק לדווח על מזג האויר, הרבה יותר חם

 

 

 

 

 

ערהחופשיה לנפשי
צריכה להתקלח ואין לי כוח וחשק לצאת מהמיטה
הגעתי למסקנה שאני צריכה סדר לילה
פחות זהחופשיה לנפשיאחרונה
ערמלח ופלפל
רוצה לישון ממש. עוד כמה דקות סליחות