הרהורים ביחס לדתיות על הרצףadvfb

מה דעתכם על כל "הרצף" שקיים היום?

 

מצד אחד - תמיד היו צדיקים בינונים ורשעים לאורך כל הדורות... זה חלק מהטבע . "כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות" (אני לא גור על ההקשר של המילה דעת במקובל בימינו או ההקשר של "הלכות דעות" של הרמב"ם - הכוונה למה שקוראים היום מידות)

 

מצד שני - באמת היום החוסר מחוייבות הרבה יותר נפוץ. הוא התלבש באידיאולוגיה.. הלבוש הזה מוסיף הרבה משמעות לעניין.

כשאדם מכיר בחולשותיו אז ניחה. וכשלא - אז לעולם הוא לא יצא מזה.

 

הדבר היחיד שישתנה הוא -

האם דת זאת מטרה או צורך?

ובכללי - האם אידיאולוגיה משמשת מטרה או צורך? 

 

אם הדת היא מטרה - זה הכל או כלום. זה מחוייבות בכל מובן המילה. כל אחד מהפרטים הוא קריטי (באופן פשטני אבל נכון).

אם הדת היא צורך - אז אם פרט מסויים בדת לא משמש את הצורך הזה - חבל להשתמש בו.

 

וגם אם מבחינתנו נענה שהדת היא מטרה ולא צורך -

מה היחס בין המטרה למציאות? איך אפשר לממש את המטרה במציאות הקיימת עכשיו? מהי המציאות הקיימת עכשיו?

 

והרבה יותר חשוב מזה -

גם אם הדת היא מטרה בפנ"ע - מה זה אומר? 

המשותף לכל מי שמחזיק באמירה הזאת הוא שהוא שואף להתנהל ע"פ "מה שא-להים אומר".

אבל מה הוא אומר? אני לא שואל ברמה המילולית אלא מבחינת התוכן וההרגשה.

איך חרוט לי בדמיון הרצון של הקב"ה? זה מאוד קריטי.

הוא גם א-להי החסד וגם א-להי הדין...

מה היחס בין שני אלו? - 

ובאופן פחות מופשט יותר מעשי - מה א-להים רוצה ממני עכשיו בשלב זה?

העיקר שלי צריך לבוא לידי ביטוי בתפילה? בבין האדם לחברו? בתורה? בקריירה? בלימודים? וואטאבר...

 

התשובה לשאלה הזאת תבטא איך אני מרגיש את 'נוכחות ה'' בחיים האישיים.

 

למסקנה - שאלות גדולות דורשות תשובות גדולות...

התשובה והתגובה שליקרן-הפוך
אנחנו מאמינים בקיומו ובמהותו של הקב״ה.
מאידך, הרי לא באמת יודעים מה הקב״ה רוצה מאיתנו.
כל אדם, כל איש ואישה, מחזיקים באמונות, בדיעות, בידע, לומדים ורוכשים ידע, שומרים מסורות שעוברות במשפחה, בשבט, בעדה, בקהילה, כל אדם כפי רצונו וכפי יכולתיו.

כתבת משפט: ״איך חרוט לי בדימיון הרצון של הקב״ה״.
אלא שאנחנו כנראה לא באמת יודעים מה רוצה הקב״ה.

התורה כפי שנמסרת ועוברת מדור לדור - היא תורה שבעל פה, תרתי משמע.
המושג תורה שבעל פה הוא לא רק הכינוי של המשנה והגמרא.
אלא גם תורה שבעל פה במובן הכי חומרי.
אז, בזמן מתן תורה, לא היו קיימים אמצעי כתיבה ויכולת פיסית לכתוב ולשמור מידע כתוב, להעביר ולשמור מידע כתוב ושיישמר לכל הדורות הבאים.

לכל אדם, לכל איש ואישה, לאורך כל שרשרת הדורות, יש אמונות משלו, סולם דתיות משלו - וכך כל אחד ואחת מעם ישראל נוהג כפי מה שהוא רואה לנכון.

אין נוהלים ברורים וידועים שאותם צריך לשמור ולפיהם לחיות.
כל אחד מפרש את משמעויות ההלכה כראות עיניו.

יש זרמים ומסורות עיקריים.
מה נכון יותר?
מה תואם ומבטא את היותי יהודי/ה דתי/ה שחי/ה לאור ההלכה?

אין לכך תשובה מוחלטת.
"אם אין נביאים הן בני נביאים הן"advfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"א באלול תש"פ 16:31

שמעת פעם על המשפט הזה? אני לא יודע כל מה המשמעות שלו באופן מדוייק אבל נראה לי שהוא קשור למה שאני חושב ביחס למה שאת אומרת. אין לי תשובה ברורה כ"כ למה שאת אומרת כי זה מאוד כללי אבל לידעתך,

 

מאוד הגיוני לומר שהיהדות רואה מצב אידיאלי כשיש נבואה.

כעת הרבה שנים לצערנו - עולם הנבואה נכחד.

מה היחס שלנו לזה?

לא נראה לי שזה יחס פשטני.

"ניטלה נבואה מן הנביאים ונתנה לחכמים" זה משפט אחד מיני כמה שנמצא איפשהו בגמרא ביחס לתקופתנו ולאלטרנטיבה בעולם כזה, שהוא נטול אמירות מוחלטות רבות כמו בעולם שהבנבואה נפוצה.

 

העדין הפוסט נבואי כבר קיים המון המון זמן.

יש לחז"לינו הרבה מה ללמד אותנו על תקופה כזאת.

ודווקא בזמנינו שיש הרבה מאוד יאוש מאמיתות מחולטות - זה הכי רלוונטי שיש.

 

ולעצם הדברים - מעבר לכך שאנחנו מבינים ש"לא תרצח" הוא ערך מוחלט... אולי אפשר להרחיב את הערכים המוחלטים שלנו טיפה?

דתיים לייט גרועים בהרבה מהחילוניםבינייש פתוח
אם הם מאמינים בזה, שילכו עם זה עד הסוף. לקחת מה שמתאים לך כי הדת זו מטרה, זו הגישה הגרועה ביותר.
אי אפשר כמובן לקבל על עצמך ממש הכל. אפשר לקבל את זה שיש כוחות באדם שינצחו לפעמים בדברים מאוד ספציפיים כמו שמירת העיניים, קימה מוקדמת לתפילה כל בוקר או אי שמיעת מוזיקה לתקופה ממושכת, או לחלופין בדברים שהם שטח אפור מבחינת האיסור בדבר כמו סרטים ושירים או גישה לאינטרנט פתוח לגמרי.
אגב המון חילונים אומרים במפורש את מה שאני אומר
השאלה מה העניין בדתadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"א באלול תש"פ 16:29
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"א באלול תש"פ 16:24

אם אדם מודע לכך שהדת היא רק 'צורך' מבחינתו (חברתי, רגשי וכולי) - גם מודעות עצמית זה ערך בעל משמעות.

דתי לייט שמודע לזה - איננו בעל חולשה עקרונית, אלא בעל תפיסה אחרת (שלדעתך ולדעתי שגוייה)

וגם ההתייחסות לדת כנטו פעולות שצריך לעשות או לא לעשות היא לא הכרחית.

עולם הכוונה והמוטיבציה מקבל הרבה משמעות ביהדות "רחמנא ליבא בעי"

איזה כותרת מפוצצת.מבשר שלום
על המשפט הראשון אני ממש תוהה לעצמי,מה ההגדרה של דתי לייט,וחוץ מזה-מי שם את כבודו להחליט מי יותר טוב?-אם אתהרוצה אתה יכול לומר שאתה יותר מעריך חילונים עם אידיאלים ולא דתיים לייט בלי אידיאלים.

"אי אפשר כמובן לקבל על עצמך ממש הכל"-באמת?אני חשבתי שקיבלתי על עצמי תרי"ג מצוות בהר סיני.
בגמ' בשבת (פח.) כתוב ויתיצבו בתחתית ההר א"ר אבדימי בר חמא בר חסא מלמד שכפה הקב"ה עליהם את ההר כגיגית ואמר להם אם אתם מקבלים התורה מוטב ואם לאו שם תהא קבורתכם, ובגמ' במכות (כג כתוב דרש רבי שמלאי שש מאות ושלש עשרה מצות נאמרו לו למשה שלש מאות וששים וחמש לאוין כמנין ימות החמה ומאתים וארבעים ושמונה עשה כנגד איבריו של אדם.
לכא' אם היית בהר סיני קיבלת על עצמך את כל התורה,לא?

בגמ' בבא בתרא (קסה.) כתוב אמר רב יהודה אמר רב ארוב בגזל ומיעוט בעריות והכל בלשון הרע בלשון הרע סלקא דעתך אלא באבק לשון הרע-אם ההגדרה של לייט זה לא לשמור את כל התורה-אז כל עם ישראל עברו על אבק לשון הרע.

הנה דבר תורה מפי מו"ר הרב יעקב שפירא שליט"א כתוב בספר במדבר (יד,לד) כתוב "במספר הימים אשר תרתם את הארץ ארבעים יום יום לשנה יום לשנה תשאו את עונתיכם ארבעים שנה וידעתם את תנואתי"-הקב"ה נותן עונש לכל עם ישראל כנגד הימים שהמרגלים הלכו בארץ,וקשה שהרי חטא המרגלים היה יום א' שהרי רק יום א' הם דיברו סרה על הארץ כמו שכתוב בבמדבר (יג,לב) "ויוציאו דבת הארץ אשר תרו אתה אל בני ישראל לאמר הארץ אשר עברנו בה לתור אתה ארץ אכלת יושביה הוא וכל העם אשר ראינו בתוכה אנשי מדות"-ואם כן,מדוע הקב"ה מעניש על ההליכה שאינה חטא,הקב"ה לכא' צריך להעניש על מה שהוציאו את דיבת הארץ רעה-שהיא יום א', וענה מו"ר שליט"א שנכון שהם דיברו רק יום א' רע,אולם כל הליכתם מ' יום היה הליכה כזו של הוצאת דיבת הארץ רעה-לכן הקב"ה העניש אותם על מ' יום שהלכו.
כידוע מו"ר הרב צביהודא זצ"ל היה עצוב על הפסק של החפץ חיים שמותר לדבר רע על אפיקורסים-מכיוון שהדיבור הרע לא מתחיל בלשון הוא מתחיל במחשבה הרעה שיש לך,ואם אדם מתרגל להסתכל רע,גם אם זה רק על אפיקורסים-הוא יכול להתרגל לצורת הסתכלות הזו וזה יעבור גם על יהודים אחרים..

הבעיה שלך היא לא מה שאתה אומר,אלא הצורת הסתכלות שלך-אז נכון שלא כל יהודי לייט שומר על כל התורה-ומה שצריך לתקן-באמת צריך תיקון ושיפור,ובעז"ה נזכה כולנו לחזור בתשובה שלמה.

כידוע מרן הרב זצ"ל בתפילה לפני יום כיפור בישיבה היה אומר "אנו מתירים להתפלל עם העבריינים ואני בתוכם"-אם הרב זצ"ל ראה בעצמו עוונות,גם כבודו יכול לראות בעצמו כלא שומר את כל התורה כולה-מה שמוגדר בעיני כבודו כ"לייט".

חוץ מזה,שאני מופתע מאוד ממה שאמרת שעדיף אדם שלא שומר שבת,תפילין ועוד מצוות מאשר אדם שאינו?-איפה השכל הישר?

בתפילת ר' אלימלך מליז'ענסק כתוב:אדרבה,תן בליבנו שנראה כל אחד מעלת חבירנו ולא חסרונו.

יהי רצון שנזכה לחזור בתשובה שלמה.
בעומק זה קשור להתפתחות האישית האינדיבידואלי של כל אחדחסדי הים
מישראל להעמיק את הקשר המיוחד והדרך ההמחודשת שיש לו עם ה' שנובע מהאות שבו הוא קשור בתורה.
זה תהליך נפלא רק יש פתלתלים בדרך.
נראלי מתפספסת נקודה..חיים טוב ב"ה
השאלה על מה מדברים.
יהודי זה עניין של גנים. אין יהודי יותר או פחות.
דת מבטאת מעשים. שמירה על חוקים.
מי שמקבל על עצמו את הדת = דתי.
מי שלא מקבל = לא דתי.

ומי שמקבל חצי? בעיקרון זה מראה זה שכל מה שקיבל זה מטעמי נוחות, העדפה וכו', ולא מתוך מחויבות. לדעתי זה לא עונה להגדרה של דתי.

נכון שיש טווח בתוך הדת של דעות, אבל מי שפשוט לא מקבל חלק מהדברים למרות שיש עליהם קונצנזוס, קשה לקרוא לו דתי.
ומי מקבל על עצמו ״חצי״ - חצי ממה? מהו השלם?קרן-הפוך
הדתחיים טוב ב"ה
אין שאלה שיש קאנון הלכתי מסויים שהוא לא ללא גבול. מותר לאכול חזיר? אין חיוב קריאת שמע? שלוש תפילות זה רשות? הלכות נידה זה בונוס?
מי שלוקח דברים שאין עליהם שאלה, ועושה בהם סינון, בעצם לא שומר דת. הוא שומר מה שבאלו לשמור.
דתיים המכונים לייט אוכלים חזיר? לא מתפללים? לא קוראים ק״ש?קרן-הפוך
דווקא על הלכות נידה יש המון המון שונות - ובפורומים זה מאוד בא לידי ביטוי.

הנושא, היחידי לדעתי, שעליו כל תגובה שלישית או רביעית היא ״תשאלו את הרב שלכם״ היא בנושאי נידה.
אלחיים טוב ב"ה
אל תעשי דמגוגיה. לא אמרתי על אף אחד שהוא אוכל חזיר. אמרתי שיש כאלו שיודעים וברור עליהם על דברים שהם חלק מההלכה, ובכל זאת הם לא עושים אותם בחירה. וזה לדעתי לא נקרא דתי.

לגבי נידה התכוונתי באופן כללי, לא על פרטי ההלכות.
אז זה מחזיר אותנו לנקודה היסודית ההתחלתית: מיהו דתי?קרן-הפוך
אענה שובחיים טוב ב"ה
מי שמקבל על עצמו לשמור על גבולות ההלכה, גם בין הדעות השונות - דתי.
מי שמקבל על עצמו מה שבא לו, מתי שבא לו, מתי שנוח לו, וכמובן בדברים שאין עליהם דיון - לא דתי.
אגבחיים טוב ב"ה
זה די פשוט שאני לפעמים לא מבין את השאלה אפילו.
בוא נניח שיש דת כובעים אדומים.
שהחוקה שלה שצריך ללבוש כובע אדום.
מי שחובש כובע כחול - לא דתי.
מי שלא חובש כובע - לא דתי.
מי שחובש מתי שבא לו - לא דתי.

לא מבין למה פתאום בדת שלנו הלוגיקה שונה. כנראה פשוט זה נוח לאנשים..
כי החוקים לא חדים וברורים כמו ״דת הכובעים האדומים״קרן-הפוך
הקודקס (אוסף כל החוקים) ההלכתי היהודי מלא בגוונים ובווריאציות.

אפילו על זמן כניסת שבת וזמן יציאת שבת אין הסכמה חד חד ערכית ולוח זמנים אחיד לכל הערים בארץ (מלבד הבדלים מזעריים של דקות בודדות התלויים במיקום הגאוגרפי).

הבדלים בין אשכנזים וספרדים, והבדלים פנימיים תת-מגזריים.
וכל זהחיים טוב ב"ה
וכל זה נמצא בתוך הדת.
אבל, מי שמדברים עליו לא שם. הוא לא מחפש את הדעה ההלכתית, והרבה עושה פשוט את מה שנוח לו גם אם אין דעה כזו בקודקס. זה זה שהקודקס רחב לא אומר שאפשר להכניס אליו כל התנהגות של כל בנאדם.
יש קודקס רחב - נכון.
אבל יש כאלו שיוצאים ממנו בלי לחשוב יותר מידי.
דיון שהיה בפורום בית המדרש לפני כמה שבועותקרן-הפוך
אםחיים טוב ב"ה
אם יש שם משהו רלוונטי לדיון פה אז תכתבי.
הדיון שם גם נוגע בסוגיות של רצף הדתיות.קרן-הפוך
יש המון המון במשותףadvfb

הכלים הלכתיים עצמם הם משותפים.

ורב הדברים - יש עליהם הסכמה.

רק בפרטים (והרבה פרטים) יש מחלוקות.

שאלה ישנה עם תשובה ישנה.....הָיוֹ הָיָה

"ויגש אליהו אל כל העם ויאמר עד מתי אתם פסחים על שתי הסעפים אם ה' האלהים לכו אחריו ואם הבעל לכו אחריו ולא ענו העם אתו דבר"

המציאות חדשהadvfb

תגובה של "ולא ענו העם אתו דבר", אתה בטוח שהיא גם התגובה של היום?

היום אין בושה לפסוח על שתי הסעיפים.

היום אנשים מחפשים חיבור לדברים ואם הם לא מחוברים אליהם הם לא מוכנים לחיות איתם.

שמעתי בשם הרב אורי זוהר שאמר שפעם אם היו מוכיחים לו שיש א-להים, זהו, הוא חייב לחזור בתשובה כי זאת האמת.

היום לאנשים פחות אכפת מהאמת.

אני צריך לשלם לך על דוברות.. הסברת מעולה...הָיוֹ הָיָה

אין בושה.

לא אכפת.

האמת לא משנה.

 

 

אז קיבלנו תשובה לשאלה?

לא קיבלנו תשובהadvfb

מה זה עוזר לנו לתלות את החסרון בהם? מה זה עוזר להם?

 

יש פה צמא למשהו אחר. משהו שהוא לא פחות חשוב מהכרת האמת.

החיבור לאמת. החופש. האהבה והחיבור. מימוש עצמי.

הם דברים חשובים מאוד שיש לגביהם צמאון גדול.

 

טוב, השאלה מה הגדרת השאלה..הָיוֹ הָיָה

רוב ההודעה הפותחת שלך התמקדה במה העמדה לגבי זה, ומאיפה חושבים שזה נובע.

 

איך להתמודד? שאלה טובה בפני עצמה, אני מכיר כאלו שעשו את זה מעולה.

נובע מצמאון לדבר טוב וממילאadvfb

כשאתה מתייחס לזה אתה לא מתייחס לזה כחולשה בלבד אלא צורך שצריך למלא אותו.

בעיקר השאלה שלי היתה - איך אנחנו מתייחסים לזה כאנשים שהם לא כאלה.

זה לא סותר.הָיוֹ הָיָה

יש צימאון לדבר טוב.

ובעקבות כך עושים רע.

וזו חולשה.

ואין לה לגיטימציה.

 

ברור, השאלה איך אני מתייחס לזהadvfb

איפה אני שם את הפוקוס. איפה אני בוחר להתמקד.

זה לא אומר שאני מתעלם מהרע. אני מתייחס אליו. אבל פחות ממה שאני מתייחס אל הטוב. כי הטוב זה העיקר.

חחח סליחה אם זה נשמע "מתייפיף" אני חושב שזה גם נכון ולא סתם נשמע יפה.

בכל אופן אני מסכים בתוכן האמירה שלך.

אני מסכים איתך חלקית..הָיוֹ הָיָה

שלא צריך לשים על זה יותר פוקוס.

אבל גם לא לשים יותר פוקוס על הטוב..

צריך לדעת את שניהם, ולא להתכחש לאף אחד מהם.

טיפת מורכבות לא הרגה אף אחד..

 

ותמיד זה תלוי סיטואציה, במה להתמקד בשעה מסויימת

אבל צריך להיזהר שלא להפוך את זה ללגיטימי מרוב דיבורים על הטוב

כמו שיש שרצו לפרש ברב זצ"ל.

האמת היא אמת, היא נוכחת ולא מתביישת.

וצריך להכריז שמה שאסור - הוא אסור הוא אסור הוא אסור...

 

וזה לא סותר את העיסוק בטוב שזה נוןבע ממנו, ובהסקת מסקנות מתאימות.

 

(הרי הרב כתב את העובדה שזה נובע מהטוב גם לגבי הכפירה המוחלטת וכו'... וזה לא סותר שנילחם בה עד חרמה)

לשים את הפוקוס על הטוב - לא סותר הבנת מורכבותadvfb

והתייחסות אל הרע. אם אני שם את הדגש על הטוב אינני מתכחש לרע שמלווה אותו.

יש עניין להגיד את האמת בצורה שתתאים לשומע. "כשם שמצווה לומר דבר הנשמע וכולי"

זאת מורכבות - גם לומר את האמת, וגם להתאים לשומע. זה לא רק להגיד את האמת וזהו.

 

אשמח אם תתן מקרה שבו הרב קוק נלחם בכפירה עד חורמה.

טוב..הָיוֹ הָיָה

אני לא מבין למה לשים את הפוקוס על דבר חלקי מתוך מורכבות, זה יצירת מצג שוא.

 

 

אם מדובר בשומעים שצריך להתאים להם - אז אה"נ, אבל זה כמו בכל דבר, לא רלוונטי לשאלה המסויימת הזו.

בעצמי כתבתי שתלוי בסיטואציה.

 

אין לי דוגמה. לא חושב שזה מערער את מה שכתבתי.

כי אנחנו לא עשויים משכל טהורadvfb

אלא יש לנו גם רגש ולכן חשוב מבחינה רגשית על מה אנחנו שמים את הפוקוס.

זה אולי רגש ולא שכל, אבל זה בהחלט בונה תפיסת עולם של בנאדם.

 

לא רלוונטי מה היתה השאלה הראשונית.

 

לא באתי לערער את דבריך, באתי רק להחכים ממך. אם תזכר במקרה מסויים, אשמח

אוקיי.הָיוֹ הָיָה

דברים נאים. מעניין.

 

לא התכוונתי לראשונית - אלא בכלל לסוגיית הלייט ולא לייט, כל קושי חברתי וכל אתגר חינוכי וכל דבר אחר צריך להיפתר בדרך שתתקבל על לב השומע

 

אהה. בע"ה.

שני הצדדים שלך הם אותו הצד.me.
תמיד היו מעמדות והיום יש מעמדות, אולם הם קצת התרחבו (לדעתך - לא ברור מניין הבקיאות ברמת הדתיות בתקופת התנך ימי הביניים או האחרונים).

תמיד הייתה אידאולוגיה אנשים לא טיפשים. לא עושים מעשים רק כי נוח. לכל אדם ולכל חברה יש מחשבה עליונה למה ואיך וכיצד לחיות את החיים.

שאלה: מדוע הצבת את השאלה כצורך או מטרה. אולי זה דרך. אולי זה אפשרות. ואולי זה עניין של התאמה. אולי זה עניין של פיתוח אישי.

השאלה שלך איננה שאלה .
יש המון הנחות יסוד בלתי מבוססות ולא הגיוניות שקשה לענות על לא שאלה.

נסח את עצמך מחדש. פתח את הראש התבוננות מעמיקה יותר על מה זה דת ומה היהדות עושה בניהם. קרא ספרי היסטוריה. ואז תוכל לשאול שאלות גדולות. בלי הצורך לומר שזה גדול.

בהצלחה.
למה אתה מתכוון שאתה אומרadvfb

"אולי זה דרך, אולי זה אפשרות ואולי עניין של התאמה", לא ירדתי לסוף דעתך. אשמח שתסביר

 

לא התכוונתי לשאול, אלא רק לשתף בהרהורים אישיים שאכן מבוססים על הנחות יסוד אישיות (אני מאמין שיש לקוראים פה לפחות חלק מאותן הנחות יסוד) 

 

איזו התבוננות יותר מעמיקה אתה מזהה עם המונח "דת" מאשר ההסתכלות שאני הצגתי? אשמח אם תתן הגדרה יותר עמוקה ממה שהצגתי.

אמרת או מטרה או דרך.me.
דת היא מטרה (כדי להשיג משנות
דת היא צורך ( כדי להשיג משהו
דת היא דרך ( להשיג משהו או להגיע לאן שהוא
דת היא אפשרות (איך לחיות בעולם
דת היא התאמה (לא מתאים לכולם.


ספרתי לפחות 6 סימני שאלה בשרשור שלך.
ובנוסף כתבת את התשובה.
אם לא שאלת על מה אתה עונה.

כתבתי למעלה את האפשרויות למילה דת.

המילה דת בעברית היא מערכת חוקים.
ואת דתי המלך אינם עושים.
כידוע לי זה המקור הראשון למילה.

אני לא יכול לרדת לעומק אם אין פני השטח.
לפני שקודחים קודם דוקרים נ.צ. על פני השטח.
אין לך נ.צ.
יש לי הרהורים. מחשבות. קשה להעמיק באוויר.
אסבירadvfb

הגדרת דת שהתכוונתי אליה היא לא רק מערכת חוקים אלא גם מערכת אמונות כלשהן. מערכת ערכים.

 

אני לא מבין את המשמעות של ששאר האפשרויות שהבאת, אני יכול להסביר רק מה שאני הבאתי -

 

"צורך דתי" - ממלא מקום מסויים אצל בנאדם בחייו. יש צורך לאכול, אין מטרה לאכול. פעולת האכילה משמשת כאמצעי ל... הנאה/סיפוק תאבון/שובע וכולי כך גם אין מטרה לדת אלא היא משמשת כצורך בשביל האדם כמו הרבה צרכים אחרים שתופסים מקום מסויים בחייו של האדם.

לעומת זאת "מטרה דתית" - זה אומר שהדת (ע"ע הגדרה למעלה) היא היא המטרה של כל דבר בחיים של הבנאדם. ז"א בכל מקום בסופו של דבר זה יוביל לשם. ככה ה"דת" רואה את עצמה למיטב הבנתי.

 

לגבי הנידון דידן - אם מסתכלים על הדת כצורך יש מקום לרצף כלשהו.

אם מסתכלים על הדת כמטרה אין קום לרצף - זה או שחור או לבן.

 

אלו שתי צורות שאפשר לראות בהם את הדת.

הסברתי את עצמי יותר טוב?

כן . ובאותו הקשר.me.
מערכת האמונות שאתה מדבר עליה מובילה בסופו של דבר למערכת חוקים. או ש... מדובר במערכת אמונות נוצרית שלא כוללת חוקים. או במערכת אמונות פילוסופית הטוענת על פי הכוזרי בדה לך דץ.. כלומר אין מערכת חוקים. החוק הוא שאין חוק.

ולכן.
דת יכולה להיות גם על פי התאמה ולא צורך או מטרה. אם מתאים לי אני הולך על הדרך ואם לא אז לא.
אני מדבר על יהדות ולא על דת באופן כלליadvfb


איך אתה יודע שפעם זה היה מחולשה ולא מאידיאולוגיה?עוד סתם אחד
כי זה מה שמסרה לך קבוצה אידיאולוגית אחת? כתביהם של 'עמי הארץ' בתקופת חז"ל לא נשתמרו בידינו - אולי מלבד של יוספוס פלאביוס, שכידוע היתה לו משנה סדורה...
לפני תנועת ההשכלה שהתפתחה באירופה (זאת הכוונה ל'פעם')advfb

העולם ברובו הגדול היה עם קונוטציה דתית מובהקת.

לכן כל 'חוסר דת' בהכרח הזדהה כחוסר אידיאולוגיה. כי האידואלוגיה באותם ימים היתה כמעט תמיד במעטפת דתית.

 

לא קשורעוד סתם אחד
אתה לא דיברת על חוסר דת, אלא על שמירה סלקטיבית של מצוות ("רצף"). זה תמיד יכול להיות מלווה באידיאולוגיה.
בעולם שבו חוסר דת הוא לגיטימיadvfb

קרי העולם כיום אחרי תנועת ההשכלה - הרצף נהייה הרבה יותר לגיטימי מאשר בעולם בעל תפיסות דתיות.

החוסר דת הנפוץ משרת את החוסר יציבות האידיאולוגית של הדת.

ושוב, זוהי *הנחה*עוד סתם אחד
אתה מניח שהרצף יותר לגיטימי מבעבר ומנתח את התופעה כעובדה מוגמרת, ואז שואל איך מתמודדים עם ההסבר להשערה טהורה.
לא נשמע לך הגיוני?advfb

הרקע של היום הרבה יותר מסתדר עם התופעה מאשר פעם, לא?

שוב,עוד סתם אחד
זה מסתדר כי המקורות שלך על התקופה מציירים לך חברה מסוימת. ברור, לצורך העניין, שחז"ל לא יביאו 'טיעונים' של עמי הארץ מתקופתם, ככל שהיו כאלו. אז אתה משחזר כאילו הם ידעו שהם 'עמי הארץ' ולא בסדר, ולא שהיתה להם משנה סדורה (או לפחות מתקבלת על הדעת). אבל זה לא יותר מניחוש.
אז אתה בעצם לא מסכים איתי בקשר למציאות ההסטורית?advfb

בלי חז"ל בכלל ובלי כלום מידע כללי ממש בסיסי ידוע שלפני תנועת ההשכלה באירופה העולם היה הרבה יותר דתי ממה שאחרי השפעת תנועת ההשכלה. זהו.

הצד המזרחי של הגלובוס פחות הושפע מהמפכה הזאת (פחות מהמערבי, כשלעצמו הוא הושפע הרבה) ולכן הוא באמת גם כיום יותר דתי מהצד המערבי של הגלובוס.

נטו ידע כללי. אני טועה? אם כן אשמח שתתקן את טעותי.

 

שוב, לא הלכתי רחוק לתקופות חז"ל. למרות שגם שם ידועה באופן בסיסי שהוא יותר דתי מהעולם כיום.

ושוב - זה לא קשורעוד סתם אחד
כבר התייחסתי לטענה הזאת: הרהורים ביחס לדתיות על הרצף

גם אם התיאור ההיסטורי נכון, ופעם כולם הגדירו את עצמם 'דתיים' (אני, אגב, גם בזה לא בטוח, אבל לא חקרתי את זה לעומק יותר מדי - וכנראה יש גם הבדלים בין תקופות שונות בהקשר הזה) - זה לא אומר שלא היה 'רצף' של כמה דתי אתה, ומהם הגבולות שלך. ממש לא כולם היו 'חז"ליים' או 'רבניים' או 'אדוקים', או איך שלא תרצה לקרוא לזה - וכנראה שאצל חלקם זה גם היה מלווה באידיאולוגיה, ולא סתם עצלנות. אבל שוב, זה כבר ניחוש, שהוא טוב כמו כל ניחוש אחר.
שאני אביןadvfb

בעולם שכולו דתי... מה יכול להיות ההגיון (האידיאולוגי) שעומד בסיס חוסר שמירה על הדת?

לכל הידוע לנו היו אידיאולוגיות דתיות שונות שסתרו אחת את השנייה אבל הכפירה בא-להים לא היתה נפוצה ולא היוותה דרך כנגד הדת.

 

במקום להגיד שזה לא קשור (לא קשור למה?), תעמיד אותי על טעותי. אני לא מבין איפה הכשל הפנימי שבתוך דברי.

האידיאולוגיה מאד פשוטה, והיא למעשה אותה אידיאולוגיה גם היוםעוד סתם אחד
התפיסה ש'לא יכול להיות שאלוהים דורש את מה שהם (מי שלא יהיה - הרב, הכומר, הכהן במקדש הרומאי, או האורקל בדלפי) אומרים שהוא דורש'. בין אם זה מבוסס על הבנה שונה בפסוקים, הנחות יסוד פילוסופיות בסיסיות, או תפיסות מטאפיזיות.
מבין מה שאתה אומרadvfb

ובכל זאת, אני חושב שכיום שהדת הרבה פחות שלטת - הטיעוניים כלפי חוסר מחוייבות לדת יהיו שונים.

אדם שמקיים מצוות כיום בתרבות מערבית אין לו שום צורך להתנצל על זה ולכן הוא לא יצטרך לטעון דברים שהאדם פעם, החוסר מחוייבות למצוות תהיה אפילו סוג של ברירת מחדל.

מי שחי בעולם בה הדת שלטת, ירגיש את החוסר טבעיות. ולכן כנראה יצטרך לטעון טיעונים שיותר נצמדים לדת.

כיום לייט אפילו לא צריך להסביר את עצמו, הכל מרגיש כל כך טבעי שאין צורך בהסבר רציונאלי לחוסר קיום מצוות.

להיפך - ההצדקה תהיה מופנת כלפי הקיום מצוות, מה שפעם היה מובן מאליו (בעולם שהתפיסות הרווחות והרציניות שלו דתיות).

אז זה אפילו ההיפך ממה שכתבת בהתחלה עוד סתם אחד
בהודעה הראשונה כתבת שהיום ה'רצף' התלבש באידיאולוגיה, וכאן אתה כותב שהיום ה'רצף' אפילו אינו זקוק לאידיאולוגיה...
חחח אסבירadvfbאחרונה

אילו שני צדדים של אותו מטבע.

 

חוסר קיום מצוות איננו דבר זר כיום.

לכן - מרגיש מאוד טבעי לא לקיים מצוות.

לכן - במידה ומשהו רוצה לחפש הצדקה לכך שהוא לא מקיים מצוות - הוא מלביש אידיאולוגיה.

האידיאולוגיה עצמה איננה הסיבה לחוסר קיום המצוות אלא רק מעטפת.

פעם, בעולם שהיה יותר 'דתי' היה קשה לשים מעטפת כזאת.

כי האידיאולוגיה הנ"ל שמשמשת כמעטפת היא מאוד דומה לאידיאולגיה החילונית במובן מסויים. ולכן פעם לא היה מאיפה לשלוף את האידיאולוגיה הזאת.

 

ע"כ. 

פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך