בוקר וחודש טוב!נפש חיה.
בוקר טובחופשיה לנפשי
אלופהחיים של
הרגע המרגש ביותר ביוםחופשיה לנפשי
השיטה שלי לזכור היא להתפלל מהסמארטפון בתפילוןבינייש פתוח
ומה אתה עושה ב"על המחיה"?נפש חיה.
זה קצר, אפשר לזכור עד הסוף. וחוצמזהבינייש פתוח
אה חחחח אז רק אני מהדור שלמדנו בעל פה את הברכות כולל התוספותנפש חיה.
אני יודע בעל פה ברכת המזון ועמידהבינייש פתוח
לא לא, סתם כי בפלאפון זה יותר קל כי לא צריך בעל פהנפש חיה.אחרונה
למה אני לא בן?הפי
אני תוהה לעצמי מזהה הכישרון הזה?! למה דווקא אני בורכתי בו?
זהו לא רוצה לא לק לא מייקאפ אני עוברת לגור בטבע
ולא רוצה לק ג'ל אני לא יכולה להתחייב לצבע אחד לכלכך הרבה זמן זה מלחיץ המחויבות הזה מי יודע מה יהיה בעוד 3 שבועות?
מזה אצל בנים החיים יפיםם
אני בת, ולא משתמשת לא במייקאפ ולא בשום איפור אחריעל מהדרום
ובלק- פעם ב.....
דוקא לק אני אוהבת, אבל לא תמיד מצליחה לשים כמו שצריך.
אז אני מאשרת לך להיות בת "טבעית" גם בלי לגור בטבע

יופי אני מורישה את הכל מי אתם בנות שמתאפרות כל יוםהפי
זה בגלל אחותי היא לא נותנת לי לא להיות מתוקתקת היא לא מבינה שאני לא בנויה לזה
את לא חייבת אף אחד מבין שניהםחופשיה לנפשי
פפפפ
את- רוצה- ללמוד- בישיבה?!
יעל מהדרום
בלב לדעת
חופשיה לנפשי
ואי חלום חייהפי
יש לי חמש אחים וגם לי היו מחשבות כאלהאמממ
שמעי לא חושבת שזה שטויות פשוט איך יש כוחהפי
לכולם יש יתרונות וחסרונותאמממ
את מתכוונת שהם פחות בוכיםהפי
דווקא אני חושב שיש הרבה בניםhartkebhdxcrd
שוב, תמיד יש יוצאי דופן לכאן ולכאן, ויש גם בנים בכייניים, אבל כמו שאמרת, הרוב אטומים...
אז אני דווקא הייתי לוקח את התכונה שלכן, לפחות ב40 אחוז...
אגב, אני חושב, הרבה על פי שאלות בפורומים השונים כאן, שהבנות נוטות לקנא במה שיש לבנים, והבנים במה שיש לבנות. לדעתי פשוט כל מין צריך להבין שמה שהוא יכול לעשות בעולם אף אחד אחר לא יכול לעשות בשום פנים ואופן, ושישמח בתכונות שהוא קיבל.
זה לא רק בגלל הלימודחופשיה לנפשי
מה שאין לי ולא יהיה לי כנראה אף פעם.
^^^^לגמרי!בינייש פתוחאחרונה
אחרי שעוזבים מרגישים רוב הזמן לבד ואז עולה הרצון להתחתן
גם אני!!!ה' אלוקינו
ולהתגלח כל יום, יותר טוב..?קרן-הפוך
ואי בכלל הייתי מתה איכס לא אני מתארת זקןהפי
מזל שאני בת
מי מתגלח כל יום בימינו?בינייש פתוח
זקן הוא באופנה וגם להתגלח זה ממש פשוט וקצר
חופשיה ממש צודקת. בנות לא חייבות להשקיע באיפור באופן קבוע. מה שבאמת טוב אצלנו הוא התפילה דבר ראשון על הבוקר ודף יומי וכדומה
ממליץ לקרוא מה הרשר הירש אומר למה לבנות אין את זה
הייתי בשבת חתן בלי איפור..הפי
נכון סבתא את צודקת !!
למרות שאני מקווה שהיא רואה טוב
מה את לוקחת דוגמא מאירוע?בינייש פתוח
מה קרה כולה שבת חתןהפי
אגב אני גם לא בטוחה שמותר להתאפר בבוקר שבת
גם איכשהו באירוע תמיד מכערים אותי זה ממש כישרון
יש איפור מסויים שמותר בשבתיעל מהדרום
ווואי! מזל שאצלינו לא מכריחים להתאפר🤣
בדרך כלל לאהפי
🤣🤣נועה גבריאל
זקן? מעצבן ודוקר .... (אותי לפחות). מספיק יש לי את זה בביתקרן-הפוך
את יודעת במה אני מקנא בבנות?בינייש פתוח
ביכולת שלכן להשקיע בלימודים ולסכם כמו שצריך. אמנם תמיד נמצא ממי לקחת סיכום אבל מה שאתן קיבלתן בהשקעה אנחנו לא נקבל באותה מידה אם קיבלנו במתנה
אפילו את זה אין ליהפי
אני גם את זה לא...בינייש פתוח
אין לי את זההפי
לא לכולן יש את זהחופשיה לנפשי
לא ככ מסכיםhartkebhdxcrd
שוב, באופן השוואתי יכול להיות שהרבה פחות מבנות, אבל שלא תחשבי של גברים לא אכפת להיראות כמו סמרטוט. ממש ממש לא.
ברורנועה גבריאל
באופו כלליhartkebhdxcrd
אולי כי בגמרא המשמעות של לטפח (או להטפיח) זה להרכיב משהו, נגיד אם ידי רטובה, אז ידי טופחת...
עזבי...hartkebhdxcrd
חחחחהפי
רואההפי
מזה משנהנועה גבריאל
חחחhartkebhdxcrd
אל תקנאיאושפיזין מהירח
מחפשת דחוף מקור לעניין ביזיון- שזאת עת רצוןנפש חיה.
השם יצליח לך בכל מכל כל אמן!נפש חיה.
שומעין חרפתן ואינן משיבין..האטורי האנזו
עליהן הכתוב אומר: ואוהביו כצאת השמש בגבורתו.
מה השמש זכתה, כך הוא יזכה.
במיקרוהאטורי האנזו
זכתה להיות נעימה וחייכנית (:
זה כנגד הבושה...נפש חיה.
יש כאן קישורחיים של
מצויין!!!נפש חיה.
רק עכשיו אני חושב על זה אבל הרמ"ק תמוה ביותר!חסדי הים
תורה ו' ליקוטי מוהר"ןננחנחמ
"עיקר התשובה כשישמע בזיונו יידם וישתוק" יש שם עוד הרבה דברים נפלאים על זה שהשתיקה היא בחי' כתר, מנקה את הלב, ועוד ועוד.
מישהו שלמד את התורה הזאת ברצינות אמר- אני כל כך מעריך עכשיו את הבזיונות... הייתי רוצה לפני כל בזיון לטבול במקווה להתכונן.
בהצלחה
אלופים. תודה!נפש חיה.
יש הרבה סיפורים בחיים ולדאתפוחית 1
מקווה שאף אחד לא העליב אותךבוז
אבל אם זה מישהו שאת בקשר קבוע איתו, תעשי משהו לגבי זה. אף אחד לא אמור להעליב אותך.
כיסית את כל האופציותהאטורי האנזו
איך הסקת את כל זה ממשפט וחצי שלה?
משעמם לי אז אענה לךבוז
מכיוון שהיא מאד צדיקה וישר חושבת על המעלות הרוחניות, לפעמים לאנשים רוחניים יש נטייה כזאת להצדיק כל סבל. אז רציתי לומר לה שזה לא משהו שאמור לקרות למרות שבאמת זה נותן זכות לברך, ושזה משהו שצריך לטפל בו.
ליל מנוחה.
וואו, שניה.. תני להתעטש ולהחזיר ת'דופק.האטורי האנזו
אף אחד באמת לא העליב אותי. לא נעלבתי , רק פשוט ששאלתי בגללנפש חיה.
תודה שדאגת, באמת!
ברוך ה' הוא כרגע לא נותן לי ניסיונות כאלו.... לא ברמה שאני ארגיש "מבוזה", וגם כשכן קורה לי, אני משתדלת לא לרדת לרמת המעליב ופשוט לשתוק כי אני בעצמי יודעת כמה אני שווה באמת. ולדעתי ברגע שעונים או מושפעים מהמעליב (וזה אנושי מאד להיפגע ומותר לפעמים לטפל בזה או להחזיר מענה בצורה חכמה והגיונית!) אנחנו משדרים לו שבעצם הוא צודק כי עובדה שהוא נגע בנקודה רגישה לנו שהקפיצה אותנו. אז אולי זה כן אומר עלינו משהו...
כל טוב! ואת ממש צודקת בתגובה המעשית שלך.
כל הכבוד!בוז
בהצלחה יקרה! 💓
חמודה תודה
נפש חיה.אחרונה
שוב. חידה נחמדה לקראת שבתבן מערבא
נראה לי שאני יודעארץ השוקולד
כסף וזהב - צ'ליני
אבל האבן איפה...הָיוֹ הָיָה
וואי שכחתיארץ השוקולד
אתה יכול לנמק ?בן מערבא
אכן האבן היקרה בתיבת הזהב. אבל לא ברור לי למה אתה טוען שתיבת הכסף היא מעשה ידי צ׳ליני.
אנסהארץ השוקולד
אז ככהבן מערבא
טענת, בצדק, שבליני בנה את תיבת העופרת, אז מכאן שהתיבה שבה האבן היקרה נבנתה על ידי צ׳ליני.
עכשיו, נסמן ב- P את המשפט ״האבן היקרה בתיבת הכסף״. אז אם נניח כי P אמיתי, בצירוף המסקנה דלעיל נקבל כי
המשפט ״אם P אז תיבת הכסף עוצבה בידי בליני״ הוא שקר ולכן תיבת הזהב עוצבה בידי צ׳ליני. עד כאן אנחנו מסכימים.
אבל אם P אמיתי ואם גם המשפט ״תיבת הזהב עוצבה בידי צ׳ליני״ הוא אמיתי אזי הטענה המלאה שעל תיבת הכסף גם היא אמיתית. ולכן תיבת הכסף נבנתה בידי בליני.
הייתי יכול לשאול אותך גם אחרת. טענת שתיבת העופרת נבנתה על ידי בליני ולכן המשפט שעליה הוא משפט אמת ואבן החן נמצאת בתיבה שבנה צ׳ליני. אבל טענת שגם הזהב וגם הכסף נבנו בידי צ׳ליני. אז איך אתה מסיק שהאבן דווקא בתיבת הזהב ?
עכשיו שקראתי אותך עוד פעםבן מערבא
נראה לי ששמתי לב לטעות אצלך.
זה לא נכון לומר שהשלילה של ״אם האבן היקרה נמצאת בתיבה זו כי אז תיבת הזהב עוצבה בידי צ׳ליני״
היא ״אם האבן היקרה לא בכסף אז תיבת הזהב לא נעשתה על ידי צ'ליני״.
הטענה כי ״האבן היקרה נמצאת בתיבת הכסף״ היא תנאי מספיק אבל לא הכרחי לכך שתיבת הזהב עוצבה בידי צ׳ליני.
אתה צודקארץ השוקולד
ויתכן מאוד שהכסף גם עוצבה על ידי בליני
המשך עלילות התיבותבן מערבא
מנסה - עבר זמן מאז שהתנסתי בהוכחות.
אמיץ(ה)
נכון?
ואם בליני כותב רק משפטי אמת, אז תיבת זהב לא יכולה להקיים.
מה שאומר שמצב בליני בליני לא קיים.
מה שמוכיח שלפחות אחת התיבות נעשתה על ידי צ'ליני.
פתרתי נכון?
אוי נראה לי שפספסתי פה משהו חשוב.
הוכחתי על צ'ליני ולא על בני צ'ליני.

קודם כל. את אכן אמיצה
בן מערבא
יפה שאת מנסה.
בגדול זה נראה שניסית ״להסתכל במשלים״ ובמקום להוכיח שלפחות אחת מהתיבות נבנתה בידי אחד מבני צ׳ליני להוכיח כי לא ייתכן שאף אחת מהתיבות לא נבנתה בידי אחד מבני צ׳ליני.
אבל בגלל שלא מדובר כאן רק על צ׳ליני ובליני אלא גם על בניהם יש לך יותר מדי מקרים לשלול.
מציע לך לחשוב על דרך אחרת. אוכל גם לתת רמז אם תרצי.
תודה על העידוד
אמיץ(ה)
נראה לי עכשיו הצלחתי.אמיץ(ה)
זהב יכולה להעשות על ידי צ'ליני > כסף לא יכולה להעשות על ידי צ'ליני כי אז נגיע לבחירה שהמשפט "כסף נעשתה על ידי צ'ליני" מתקיים. סתירה
>> כסף על ידי בני צליני.
או שזהב חייבת להעשות על ידי בני צ'ליני. > כסף על ידי בני צ'ליני/בליני/בני בליני, והמשוואה יכולה להתקיים ללא סתירה.
מ.ש.ל.
הצלחתי?
לא ממש, מצטער.בן מערבא
לא כל כך הבנתי את ״התחביר״ של ההוכחה, וגם ממה שהבנתי נראה שהוכחת לכל היותר משהו חלקי באמצעות דרך מסורבלת.
זה הרבה יותר פשוט מזה.
נסי לחלק לשני מקרים.
אם המשפט...אז התיבה ה... נבנתה על ידי אחד מבניו של צ׳ליני.
אם המשפט...אז התיבה ה... נבנתה על ידי אחד מבניו של צ׳ליני.
שני המקרים האלה אמורים לכסות את כל מרחב האפשרויות, ובזה תוכיחי כי לפחות אחת מהתיבות...
אם תרצי שארחיב את הרמז תגידי.
אוקיי.אמיץ(ה)
יותר טוב אבלבן מערבא
אם את בוחרת לחלק ככה אז במקרה שתיבת הכסף לא נעשתה בידי צ׳ליני את צריכה להתייחס לאפשרות שהיא נבנתה או בידי בליני או בידי בן של בליני או בידי בן של צ׳ליני. שוב זה מסתבך לחינם.
נסי ככה ותראי ישועות. בדוק ומנוסה.
נניח כי המשפט על תיבת הכסף הוא אמת...
נניח כי המשפט על תיבת הכסף הוא שקר...
אוקיי אוקייאמיץ(ה)
זה נכון. שכוייעח.בן מערבא
פיואמיץ(ה)

תודה!!
אתגרית לקראת שבת!בן מערבא
מנסה..~אניגמה~
1א-ד
2תיבה א-בליני
תיבה ב-בליני
תיבה ג-בליני
תיבה ד-צליני
וצודקת...בן מערבא
~אניגמה~
שבת שלום
שבוע טוב
בן מערבא
חידה קשה אבל יפה מאודבן מערבא
הפתרוןבן מערבאאחרונה
ראיתי עצים יפים היוםדיוגנס היווני
הם אמרו לי , אנחנו עצים ואיך נהיה פרחים?
אמרתי להם שהחוכמה היא לא להשאר אלא להשתנות
הטעם לחיים הוא דווקא לחיות מתוך עוני ודלותדיוגנס היווני
הנפש היא דלה וענייה והגוף הוא גאוותן
למה סבתות של היום לא נראות כמו סבתות של פעם? הסבתות של היוםחסדי הים
יש לי סבתא בגיל 95 והיא נראית כמו שהיא בגיל 65.
אמא שלי נראית צעירה והיא כבר סבתא.
בכלל מלא סבתות נראות צעירות.
כי גיל הסבתאות ירדט'
כי נשים כבר לא יושבות בבית וסורגות את עצמן למוות
וכשאישה יוצאת, עובדת, רואה עולם, לומדת, עושה לעצמה טוב ומטפחת את עצמה
היא מרגישה ונראית צעירה יותר ולא משנה הגיל
ולהיפך
לא נראה לי ש'גיל הסבתות ירד'rivki
אבל רמת החיים עלתה, תוחלת החיים עלתה. פעם אדם בן 50 היה כבר זקן, היום הוא באמצע החיים.
גם אישה שבוחרת לגדל את ילדיה בבית היא עושה לעצמה טובאמא12
ומטפחת את עצמה.
רק אומרת...
הערה נכונה...אם_שמחה_הללויה
לא סותרט'
בעוד 60 שנההאטורי האנזו
יהיו המון זקנות
בשם נופר ואורטל
ותוחלת החיים גדלה, מה שמעלה שאלה בפני עצמה האם כדאי ולמה.
יש המון ייסורים בעניין הזה בסופו של דבר.
ואם אתה שואל אותי,
אני אישית הייתי רוצה למות כמו סבא שלי
תוך כדי שינה
ולא מתוך צרחות ופחד כמו
הטרמפיסט שהוא לקח.
ויש גם את עניין הגנים
למשל יש עדה מסוימת,
שידוע שהסבתות שם לא מתות,
הן מתכווצות מתכווצות מתכווצות
ו.. פוף נעלמות
לכן זה משתנה מסבתו'ש לסבתו'ש.
אני מכיר את כל הבדיחות
חסדי הים
(: שמע,האטורי האנזו
רציתי להגיד לך כבר קודם,
יש לך שאלות מה זה טובות..
ובלילה יש לנו מחסור בשאלות טובות.. <לא שמזלזל ב'מי ער'>
אז אם אפשר שתשאיר לנו איזו שאלה טובה לקראת אחת בלילה.. זה יעזור.
וגם, אם תוכל לרכז את כל השאלות שלך בלינק אחד,
כך נוכל להעתיק משם אם תירדם מוקדם.
ואם העליתי לך חיוך, על אף שמכיר, באתי על שכרי. (:
אני אדם ששואל הרבה שאלות. למדתי את זה מהגמרא.
חסדי הים
אצלי זה להיפך. לי יש רק תשובות :/האטורי האנזו
למדתי את זה מהלחץ בהעתקות במבחנים.
הייתי מוכרח להכין המון תירוצים.
המון תירוצים סיבות תשובות והאשמות.
וזה מחדד רק שתדע לך.
ומה בדבר שאלות לילה? לא תעשה מאמץ לעם מיוחד שדורש?
אולימבקש אמונה
אולי כי הם עברו דברים יותר קשים,
ופעם היה יותר קשה לעשות דברים.. לכביסה היה נצרך יום שלם.
יאווהפי
ואיןן לי מושג
רק אני מתגעגעת לסבתות של פעם?אם_שמחה_הללויה
יהיו עוד סבתות כאלה?
אמא שלי כזאתאהבתחינם
ופשוט סבתא אמיתית,
אמיתית.
האוכל המושלם, החמימות, הלישון אצלה בסלון כל הנכדים ,
הבית הפתוח.
וגם קצת צעירה, בכל זאת... ישנה עם הנכדים על מזרנים בסלון,משחקת איתם...
זה לא שהן נהיו צעירות, את התבגרת...נפתלימאיר
יקירתי, זה סימן שאת מזדקנת...פלאפל
כשהייתי ילדה, בני 40+ נראו לי ממש זקנים.
היום אני בגיל הזה...
כשסבתא שלי הגיעה לגיל 60 וחגגנו לה, היא נראתה לי כ"כ זקנה,
אבל כשאני נזכרת באיך שהיא תיפקדה באותו אירוע, אז פתאום אני מבינה שהיא תיפקדה נפלא.
רקדה, צחקה, קפצה, הגישה בזריזות את האוכל, הייתה עם הילדים והמבוגרים.
ועדיין, כילדה היא נראתה ממש זקנה.
אופס.. אני רואה שאתה בן...פלאפל
יכול להיות שזה נובע מהסיבה, שיש לנו נטיה לזכור את הסבתותהשם בשימוש כבר
ואילו את הסבתות של הדור הזה אנחנו רואים בהתחלת ה"סבתאות"
🙂
אני עוסק בהיסטוריה ומשהו כן השתנה.חסדי הים
עניין של אופנה...חדשה ישנה
הסבתות של היום רק נראות יותר צעירות, אבל בפועל הן לא יותר חזקות מסבתא של פעם שהייתה מזיזה ארון בעצמה כדי לנקות את הקיר מאחוריו....
לסבתות של פעם היו חיים יותר קשיםshindov
ברוך ה'... תוחלת החיים עלתה...בתאל1
ויש שמשערים שזה בגלל החומרים המשמריםבתאל1
כמו שהסבתות של הסבתות של פעם לא היו דומות להן...חתול עם רישיון
העולם מתקדם אחי... הדורות מתחלפים...
כי רמת הרפואה הולכת ומשתפרתshaulreznikאחרונה
מה שמאריך את תוחלת החיים וגם את האיכות שלהם.
לעוד משהו הגלישה בערוץ 7 ובפורומים איטית ונתקעת ?הבת של המלך
זה כבר כמה ימים...הבת של המלךאחרונה
אז...עצה בבקשה
אני מורה והחופש הגדול מתקרב
רעיונות לעבודות מעניינות?דברים שאפשר לעשות במסגרת מגבלות הקורונה?
קצת מלחיץ אותי חודשיים בלי תוכניות מראש ![]()
תודה לעונים
אם זה בקטע של תעסוקהמעיין בטבע
ולא של הכנסה, אז אפשר להתנדב בארגונים רבים
פחות בקטע של להתנדב..עצה בבקשה
תלמדיבסדר גמור
לא כ"כ מוצאת מה ללמוד בגלל הקורונהעצה בבקשה
הכל בזום עדיין...
ובא לי לצאת
....עצה בבקשהאחרונה
מה הייתם עושיםמציאות.
מי שעונה תשובה מקבל הפתעה
איזו שאלה יפה.האטורי האנזו
חסרים קצת נתונים. בהנחה שאת שואלת בקטע השרדותי, במקום שלא ניתן להתחבר לקהילה היהודית..
אז ככה: מים בדרכ יש בבתי עלמין ובנהרות, שם גם יש דגים.
הייתי סוקר את המקום על עצי הפרי שבו, אם יש דברים אכילים שיכולים לשמש אותי.
ומעבר לכך הייתי בוחר להתחבר לעניי המקום. בדרכ הם השורדים הטובים בתנאים מינימליים שיכולים להעביר מידע.
יפה מאוד ! עכשיו אני מחדדת את השאלהמציאות.
החידוד: חזרת אחורה בזמן
אין מטוסים
אין לאן לחזור
אין לך שום דבר
אתה מתחיל מאפס עגול
החידוד : לא רק שחזרת בזמן, אתה חסר ידע אין לך אפשרות לשחזר כלום אתה אדם הקדמון חסר כל
במקרה כזההאטורי האנזו
חוזרים להיות 'ציידים לקטים'
נשענים על האינסטינקט הבסיסי שלנו לשרוד ומבלים את הזמן בחיפוש אחר מזון.
אמר רבי יוחנן: אלמלא לא נתנה תורה היינו למדין צניעות מחתול, גזל מנמלה, עריות מיונה ודרך ארץ מתרנגול.
אני מניח שבצורה סקליבילית, עם הזמן, הידע היה גדל והביצועים משתפרים ועוברים מדור לדור.
מניח שהייתי פועל לפי האינסטינקטים, לאט לאט, כמו האדם הקדמון.הָיוֹ הָיָה
עוברת דירה וחוזרת לארץ נורמאליתאהבה.אחרונה
היי מחפשת טכנאי מחשבים עד הבית איזור המרכזסנדינה
מי ער? חודש טוב!
חידוש
כמובן🙋♀️,חודש טוב ומבורך!נועה גבריאל
ערהחיים של
שיהיה חודש טוב!!!
תהיו
זהירים
ותשימו
מסכות
*ותורידואיש השקים
אל תתחכםחיים של
אבל גם לא חכם להיות עם האמת..
הייתי עכשיו בחתונה עם מסכה כמובן ופשוט מתפוצץ לי הראש מכאבים.
אני רק אומר שראשי תיבות אפשר לעשות למה שבאאיש השקים
כן ברורחיים שלאחרונה
עבודה זרה. חטא. סרטן.חסדי הים
חוץ מסרטןחיים של
תמוז היה שם של עבודה זרה שעבדו אותו בבית המקדש כמוחסדי הים
הספר יצירה כותב שהאות של החודש הוא 'ח' שאפשר לבטא אותו 'חטא' ובחודש הזה עם ישראל חטא בחטא העגל.
חזק!נועה גבריאל
רק שח' זה בת' רפויה..חידוש
יש גם את זה שאב הוא כנגד 'ט' וביחד מצטרפים למהחסדי הים
בשני החודשים יש את החטאים המרכזיים של ישראל במדבר, חטא העגל וחטא המרגלים.
לדורות זה נקבע כימי אבל.
כבר במדרשים קדומים כתוב שהאות 'ח' מבטא חטא.
כל אלו הם לא רעיונות שלי, אלא כתובים בספרים כמו הבני יששכר.
מצב הרוח העולמישום וחניכה
הקדמה א': לפי המקובלים כל העולם כולו על כל חלקיו מושתת ומושרש מכלל הספירות, כמו שמדייק מלשון הכתוב 'כי ששת ימים' ולא 'בששת ימים'.
הקדמה ב': כידוע, בספירות, כל ספירה כלולה מכולן (לדוגמא חסד שבחסד וגבורה שבחסד וכן הלאה), וכן כל פרט בספירה כלול מכולם (חסד שבחסד שבחסד, גבורה שבחסד שבחסד) וכן הלאה עד בלי סוף.
והואיל וכל נמצא מושרש גם הוא באיזה פרט של פרט של איזו ספירה, האם זה אומר שכל שינוי בו יגרור בהכרח כתגובת שרשרת שינוי בכלל הבריאה כולה? האם זהו המימד הרוחני והסיבה השנייה ב'סיבתיות הכפולה' לאפקט הפרפר הנוגע?
מצאנו כעין זה ברמת המיקרו במולקולת הד.נ.א של האדם שבכל אחת מקופל בפוטנציה כל תא אפשרי בגוף.
והעניין שלשמו נתכנסתי. אם נדבר רק ברובד של האנושות ותודעתה. האם נכון יהיה לומר על אותו משקל שכל פרט באנושות, כלול מכולם, וכאשר יארע לו איזה מאורע זה יגרור בהכרח תגובת שרשרת עד אחרון האנשים (ותודעתו) בעולם. האם לפי זה ישנו כעין אורגניזם שלם של תודעה שמורכב ממליארדי תודעות, שכל תזוזה של פרט בו משפיעה על הצורה הכללית שלו כולו. ובמילים אחרות - האם ישנו מצב רוח עולמי?
(יש הדים דומים לזה בחז"ל, וכגון שהאדם נקרא 'עולם קטן' אך דומה שזה נאמר בעיקר ליחס האדם עם הבריאה ולא עם הלך רוח האנושות וכמו שמוגדם באדר"נ וכו'. וגם המושג של עריבות קיים דוקא במישור בתורני, בעיקר במובן של שכר ועונש, ודוקא כלפי עם ישראל).
נערך.האטורי האנזו
כן.האטורי האנזו
אולי אפשר לומר שמכיון שיש מספר מוגבל לערבות של כא מישראל,
לכן השרשרת לא תגיע לכולם, וזה כל זמן שאדם פשוט מישראל התחיל את התנודה ולא ראש העם, שאז המצב אחר.
ולגבי מצב הרוח העולמי זה תלוי בנקודת הצדיקים שבדור שהם ראשי העם.
הם משפיעים על המצב הכללי של כל העם.
ואולי אפשר להביא ראיה שעקב חטא מסוים, מתו כל האנשים הקשורים לאותו חטא והשאר לא נפגעו, למשל: זמרי ושבט שמעון.
ואולי אפשר לסתור זאת מחטא המרגלים שכן, כל העם נפגע מכך,
אבל שוב, אולי אפשר לסתור זאת כי מדובר בראשי העם וברגע שהם פוגמים, כל העם נפגע מכך, כאמור.
אתה התמקדתשום וחניכה
רק בעריבות וגדריה, שנוגעת בעיקר לעם ישראל, וגם בה סייג כמה סייגים.
אני שאלתי על האנושות כולה.
ולא הבנתי את מה שכתבת שיש מספר מוגבל לעריבות של כ"א מישראל.
לגבי סעיף 1האטורי האנזואחרונה
פשוט שמדברים על ישראל וכל העולם נגרר לפי פעולותינו לכן לא ראיתי לנכון להזכיר זאת.
לגבי סעיף 2
התלבטתי התלבטתי והחלטתי ש.. עזוב, לא אהרוס כמו שהרסו לי (:
כל ישראל ערבים זה לזה, זה מצוין.
יש מצב טוב שכןקמנו ונתעודד
אני נוטה להאמין בכך.
האם אפשר לענות תשובה ודאית וחד משמעית?
אתה נוטה להאמיןשום וחניכה
כנראה בגלל האינטואיציה שלנו להאמין ברעיון או בעיקרון או בנוסחה ככל שהם יותר כלליים (מעין ההנחה שעומדת בבסיס תערו של אוקאם). ככל שהם כוללים ומאגדים בתוכם יותר תופעות, כך הם יותר זוהרים בעיננו, ויותר יוצרים לנו תחושת אמת. זאת גם הסיבה שלדעתי גרמה לתורת הרב קוק להבהיק ולהיכנס ללבבות של הרבה אנשים, כי היא תורת מאוד סינתטית.
השאלה למה זה ככה.
אפשר לומר באופן פשוט כי זאת יעילות מחשבתית מבחינת צריכת אנרגיה. כלומר, לא בגלל שהמציאות אכן אמורה להתיישר לפי הנטייה הזאת, אלא בגלל שהמוח שלנו יכול לעבד אותה עם פחות עומס, הוא בוחר בדרך הקצרה והיעילה הזאת (אמנם יש לציין שגם הטבע, שהוא לכאורה חף מהחולשה הזאת, הרבה פעמים 'יודע' לעבוד בצורה יעילה ועם 'נצילות' מקסימלית).
ואפשר לומר שהאינטואיציה שלנו מושפעת מהמימד הרוחני (לפי גירסא מסויימת שלו), ולפיו העולם שלנו הוא עולם של פירוד רק למראה עין, אבל האמת האלוקית היא ש'אין עוד מלבדו', ו'ה' אחד'. ולכן, כל הצלחה של נסיון חיבור של מה שלמראה עין נראה נפרד, מקרבת אותנו במעט לקצה הפירמידה שם הכל מתאחד, ומכאן משובת הנפש, שהיא בעצם משובת הנשמה.
ואפשר לומר ששני הצדדים נכונים, זה מלגו וזה מלבר. אבל גוף טענה זו נוגע בנושא הנדון, וזוהי טענה מעגלית.
מעניין...הָיוֹ הָיָה
בהקשר של הדיוןאוי טאטע!
(השאלה של חולת שוקולד, בתוך השרשור שבוע טוב של פסידונית)
כיוון שעלה לי ע"פ הרב אשלג במתן תורה ומחשבות שלי
(אולי זה מה שהוא כתב, אבל זה לא בפירוש, לא רוצה להכריח את המחשבות שלי)
בעצם השאלה הזאת מקבילה לשאלה האם ד' יכול לברוא אבן שהוא לא יכול להרים? או לכל השאלות האם ד' יכול לברוא כל מיני סוגי פרדוקסים
ואני אסביר, השלמות והטוב הכי גדול שיכול להיות בעולם הוא דבקות מוחלטת ב-ד'
דבקות ב-ד' היא ע"י הִדַמוּת לו
ד' הוא לא קיבל את השלמות שלו משום מקום, היא עצמית לו
אם ד' היה נותן לנו ישר להיות מושלמים בלי שאנחנו נשלים את עצמנו, אז לא היינו לגמרי כמוהו כי לנו זה לא עצמי ולכן לא היינו דבקים בו לגמרי וממילא לא היינו מקבלים את הטוב הכי שלם
לכן ד' עשה שאנחנו נתאמץ ונשיג את השלמות שלנו לבד
כדי שהשלמות שלנו תהיה עצמית וכך נוכל להידמות ולהידבק בו וכך נוכל לקבל את שיא השלמות והטוב
ופה נשאלת השאלה למה ד' לא יכל לעשות שנקבל את כל הדבקות בו בלי שנצטרך לעמול וזה כן יהיה עצמי לנו
ופה בעצם אנחנו שואלים האם ד' יכול לברוא פרדוקס
כי לקבל שלמות בלי לעמול ושהיא תהיה עצמית זה פרדוקס ולכן בעצם השאלה היא על האם ד' יכול לברוא פרדוקסים
עכשיו, לשאלה על לברוא אבן שלא יכול להרים (שהיא שאלה עם דמיון מסוים לשאלת הפרדוקסים אבל היא לא אותה שאלה) יש כמה תשובות שמתחלקות ל2 קטגוריות על
תשובה ראשונה של הרס"ג והרבה מהראשונים
בעצם כל הפרדוקסים האלה זה כמו לחלק באפס שהתשובה היא חסר משמעות כי אין דבר כזה ולכן השאלה לא רלוונטית
שיטה דומה זה הרמב"ם שאומר ש-ד' לא יכול, אבל זה לא חיסרון לא להיות מסוגל להיות חסר
דוגמה החמודה של הרב אבינר
האם רכב שלא יכול להתקלקל פחות טוב מרכב שיכול להתקלקל כי יש לו פחות יכולות(היכולת להתקלקל)
תשובה שניה היא כן, כמו ש-ד' התחייב לא להביא מבול לעולם או כמו שנתן לנו בחירה חופשית, אז הוא יכול להגביל את עצמו לברוא אבן שלא יכול להרים
בכל השיטות האלה שזה רוב ככל הראשונים ההנחה היא ש-ד' מחוייב ללוגיקה
ולכן ד' היה חייב לברוא את העולם כמו שברא כי לוגית זה הדרך היחידה להביא לנו את הטוב השלם
לעומת השיטה השלישית (שאני לא יודע מה המקור שלה, מתאים יותר לחסידות והקבלה)
ש-ד' יכול לברוא אבן כזאת, אבל מצד שני הוא גם יכול להרים אותה, ולכאורה איך זה מסתדר? התשובה היא ש-ד' לא מחוייב ללוגיקה שלנו
ובהשלכה אלינו עדיין נשארת השאלה למה ד' לא ברא אותנו מושלמים בלי להתאמץ ועל זה באמת כנראה צריך לענות שאנחנו לעולם לא נוכל להבין את ד' ורק נאמין שזה לטובתנו
וכל התשובות של מטרת הבריאה הם רק הדרכות לנו מה המטרה והתפקיד שלנו בעולם
(ובקצרה אוסיף שיש דמיון לשאלה על איך קיים רע בעולם אם ד' הוא רק טוב?
שיש את שיטת המהר"ל כמדומני שהרע הוא בעצם רק העדר ולכן הוא לא באמת קיים וממילא ד' לא ברא אותו שזה דומה מאוד לרס"ג
לבין השיטה היותר מקובלת של הצמצום ושהכל זה לטובה וכו')
מגיב כדי לזכור להגיב..הָיוֹ הָיָה
השאלה "למה ה' לא ברא עולם טוב יותר"אריק מהדרום
היא למעשה שאלת הרוע בעולם שהרבה פעמים מוצגת כשאלת "צדיק ורע לו" או שאלת "איפה אלוהים היה בשואה?" והיא למעשה השאלה ששיגעה את אלישע בן אבויה, בר הפלוגתא לשעבר של רבי עקיבא.
כתשובה לשאלה זו יש ביהדות ספר ששמו "ספר איוב" הספר הזה אמנם נמצא אצלינו שנים רבות ויש קהילות שקוראות בו בתשעה באב (בעיקר כי אין יותר מידי מה לעשות ביום הזה) הנקודה היא שהספר הזה מאוד קשה להבנה והוא גם מהספרים ההאלה שמערכת החינוך בישראל החליטה שלא כדאי שנערים רכים יעסקו בו יותר מידי בבגרות, זה עלול להביא להם רעיונות, אף על פי שרבנים בעבר סברו שיש ללמוד את הספר בין גיל חמש לגיל עשר וגם רבי יהודה הנשיא החליט שההנחיה הזו מספיק חשובה כדי להכתב במשנה ובמסכת אבות שקהילות רבות משננות את המסכת הזו בספירת העומר.
אם כבר הלכת לרב אשלגחיות צבעונית
''והנה זה אמור רק כלפי הנבראים, מה שלא יתכן ומתאים כלל כלפי שלימותו הנעלה ית' וית'. וזהו שהכין לנו ע"י היגיעה והטרחה וע"י העסק בתורה ומצוות להמציא את רוממותינו בעצמינו, כי אז כל העונג והטוב המגיע לנו ממנו ית' דהיינו כל הכלול בדבר דבקותו ית', יהיה כל זה בבחי' קנין עצמינו, שהגיע לנו ע"י מעשה ידינו, שאז אנו מרגישים עצמינו בבחינת בעלים לדבר, שאין לנו טעם של שלימות זולתה, כמבואר.''
מעצם זה שאנחנו משורשו אז אנחנו חשים את העונג במנוחה וכביכול סולדים מהתנועה. אבל על ידי זה שננוע ונתייגע נגיע לטבע שלנו ובעצם לדבקות, רק שהפעם מתוך תחושת קניין ובעלות.
ואשמח לקבל את המקור אם יש. תודה!נפש חיה.
בשמחהחיות צבעונית
אין לו.... אנסה לחפש. תודה דה!נפש חיה.
יואו שתזכה למצוות!!!נפש חיה.
מהאוי טאטע!
לא כ"כ הבנתי
מה שבסה"כ באתי להדגיש זה ששלמות הטוב סותרת את הקבלה
וממילא האם יש תשובה לשאלה הזאת
תלוי במחלוקת האם ד' כפוף ללוגיקה ולא יכול לברוא פרדוקסים, ואז ממילא ד' היה חייב לברוא את העולם בצורה הזאת
או שהוא לא כפוף ויכול לברוא פרדוקסים ואז לא ברור למה ד' לא נתן לנו את שלמות הטוב בלי שהיא תהיה נתינה שלא עצמית לנו
ולא בטוח שהבנתי אותך נכון, אבל המשפט "הקב''ה רצה להשפיע מטובו ולכן ברא מציאות חסרה שיוכל להעניק לה" ממש צרם לי
רק בגלל הרצון שלו לתת הוא ברא אותנו חסרים כדי שיוכל תמיד להשפיע לנו?!
זה שיא האגואיסטיות
לכן הדגשתי שזה ש-ד' ברא את העולם ככה זה רק בשביל שלנו יהיה הכי טוב ולא בשבילו
לא יודע למה התכוונת, בכל מקרה כדאי לדייק בניסוח
אני חושבת שהעניין של מקבל - נותן, תמיד יהיה מי שיקבלנפש חיה.
אני לא בטוחה שזה סותר את הבריאה
נניח גשם יורד משמיים ומרווה את האדמה (השפעה וקבלה)
האם זה אומר שהאדמה חסרה?!
ידוע שהאדם צריך קשר עם הבורא ולכן מתפלל וממילא השם גורם שירד גשם וירווה אותה ותצמיח וכו'.
כנל לכל בקשותיו.ותראה בספר העיקרים לר יוסף אלבו
לא מדבראוי טאטע!
אני מדבר מצד הדבקות
למה ד' ברא אותנו גשמיים ומנותקים עם יצר הרע חזק כ"כ שאנחנו צריכים כל הזמן להילחם בו ולהתמודד וזה כ"כ קשה
נפש החיים מדבר על זה וגם מסילת ישרים וגם דרך הנפש חיה.
מניחה שהעלית את השאלות לא רק לתשובות
יש הרבה תשובותאוי טאטע!
ולכן הבאתי את החידוד פה שהעיקרון שלו יכול להסתדר עם כל מיני סוגי תירוצים
רק קראתי את השאלה, וכתבתי את מה שעלה לי ב''אסוצאציה'' ישירה.קולמוס הנפש.אחרונה
דברי הרמב''ם (כמדומה לי) ''לו ידעתיו, הייתיו''...
עלה לי סיפור מסויים בהקשר לעניין מגדולי תלמידי המגיד,
אבל
א: אני לא זוכר את הסיפור במדוייק, וכיוון שצריך מאד לדקדק בסיפור חסידי, אני מעדיף לא לכתוב אותו בנתיים..
ב: הסיפור נראה לי יותר סיפור שצריך ''לשבת ולהתוועד עליו'', ולא לכתבו על רגל אחת בפורום..
היה פה איזה דיון על הטרדות... רק רוצה להבהיר נקודה מסויימת..פלונטר 1
זה קורה לכל הצדדים גם גברים וגם נשים אני אישית בתור הותקפתי מינית כמה פעמים על ידי נשים בחיים שלי בפעם הראשונה זאת הייתה טראומה נוראית וזה היה ניצול נוראי של העובדה שאני גבר ולא יכול להתלונן וכן פחדתי מההשלכות של זה... זה גם השפייע לי הרבה על העתיד ועל השידוכים ועל הרבה חששות מנשים ...
היו עוד פעמים שזה קרה אבל בפעמים האלה כבר הייתי די כהה לזה וזה גם קרה עם בנות שהיו כבר קרובות אלי...
אבל עד היום אני סולד ממגע ויש לי תגובות לא נעימות לזה לפעמים אני ממש נבהל ונתפס לי כל הגוף... ואלה רק התקיפות שאני מדבר עליהן שהן ממש תקיפות עזבו את ההטרדות... גם בתקופות השידוכים היו מקרים מאוד מוזרים גם בחורות של מדרשה שממש דיברו איתי בצורה לא ראויה ואפילו הציעו הצעות שהייתי חייב לסרב להן וגם אפילו פה בפורום היו מקרים של בנות שדיברו איתי על נושאים שלא היה שייך לדבר... אז תדעו לכם שבתור בחור זה מאוד מאוד פוגע ומשפיל לראות שמייחסים את זה רק לצד אחד כאילו שלנו הגברים אין קול ואין זכות להפגע וזה רק מזכיר לי כמה הייתי מושפל וחסר אונים בפעם הראשונה שזה קרה... קשה לתאר את התחושה שלמרות שאתה כביכול גיבור וחזק אין לך שום כח להגיב ושום יכולת לעשות כלום כדי להגן על עצמך
אז תנסו להבין את הכאב של הצד השני אתן לא לבד בסיפור הזה ולא כל הבנות הן צדיקות ותמימות... ולא!!! ממש לא כל מי שמטרידה משוגעת או שטויות כאלה יש בחורות נורמליות מאוד שלפעמים הן בקטע או שיש להן רגע של חולשה ומרגישות יותר מדי בנוח
חשוב לזכורהאטורי האנזו
שזה לא כולן ולא כולם.
וגם אם נפגעת תמצא את האמונה והחוזק להמשיך הלאה,
כי לרוב, הטוב עולה על הרע. וצריך חשיבה חיובית
בכדי למשוך דברים חיוביים.
זה לא כזה קלחיים של
לפעמים כדאי ללכת לכמה שיחות ייעוץ, תרפיה או משו בסגנון כדי לשחרר את הטראומה
ודאי וגם מומלץ.האטורי האנזו
הנפש זה דבר כל כך פגיע ועמוק, שלעתים צריך איש מקצוע
בכדי לחדור עם פינצטה למקום המדויק הזה שאתה מונח שם
ולשלוף אותך משם.
מאד מצער... המקום ימלא חסרונך.ד.
ובוודאי ש"גם" בתור בן, זכותך להגיב בסירוב מיידי - לתכנן מראש איך נוהגים במצב כזה - ולתפוס מיד מרחק פיזי.
בה" שרוב הבנות אינן ככה.
שמעתי הרצאה של מישהו שעבד 20 שנה במשטרהrivki
נכון.פלונפון מירוסלב
שוטר יודע רק מה שמגיע אליו יש מקרים שלא מגיעים למשטרה והנתונים ידועים.
מאוד משפיל גבר להודות בדבר כזה, כמעט שולל את זכותו ה"אנושית".
עזבי שפעם השמיעו בחדשות הקלטה של בחור צעיר שעובר נסיון אונס והשוטרים צחקו עליו תוך כדי שהוא נלחם בתוקף וצורח לעזרה. אז שוטרים הם לא ראיה להרבה יותר מIQ נמוך
מסכים.מזמור לאל ידי
למה נעלו?מזמור לאל ידי
הוא נחסם רק בלנ"ויעל מהדרום
וואו מכתב מזעזע!צהרים
חשוב מאודהפי
מתחיל בדבר תורה ונגמר בגהינום
ובנות אל תסמכו על אף אחד זה יכול להיות כל אחד
תשמרו על התמימות שלכן לא עונים על שאלה שלחצו אותך לענות עליה
בעז"ה שכולם יחזרו בתשובה גאולה בקרוב אמן
וואו.. מזעזע לגמריוהוא ישמיענו
חשוב מאוד שקישרת את המכתב הזה.
וכדאי לדעתי לעורר אותו גם בלנ''ו.
המכתב הזה לא קשור לשרשור הזהפלונטר 1
בשביל מה לשים אותו כדי לבטל את דעת הכותב הראשון? זאת תקיפה בפני עצמה
נראה לי שקשה לחלק מהבנות לשמועפלונפון מירוסלב
שהמקרה שלהן לא הכי גרוע בעולם ושיש גם נשים גרועות, מין מלחמת המינים מוגזמת כזאת
זה באמת לא מבטלמעיין בטבע
מקווה שמי שהביאה אותו מבינה את זה. וחשוב גם לזכור לא לפתח חששנות-יתר, סך הכל רוב האנשים פה (אפילו הבנים, לא יאומן) הם אנשים טובים.
די עם השטויותהפי
אז זות את שכתבת את זה???ממש לא מכבדפלונטר 1
קודם כל תלמד לכתובהפי
ומי שכתבה את זה ישר כוח .
אני ממש לא מסכימה עם הדעה שזה מבטל את מה שפותח השרשור כתב שני האירועים הם בעייתיים, מניחה שהיא הוסיפה על מנת להביא מודעות גם לצד השני זה לא תקיפה אלא הזדהות
ומי שמרגיש תקיפה שיעשה בדק בית.
^^^^והוא ישמיענו
אם מישהי מרגישה ששיחה לא ראויה שהיא עשתה זה על מישהו אחר חוץפלונטר 1
ממנה אז היא דפוקה סליחה על הבוטות ואם היא משווה את זה לקורבנות של תקיפה ואונס אז היא צריכה עזרה מקצועית סליחה באמת מה הקשר בכלל להציג את הצד השני????? כולכן פה מתבכיינות כאילו כל הבנים אנסים בגלל שלא יכלתן לעצור שיחות נו בחיאתתת אני מספר פה על דברים הרבה יותר קשים אין לכם בושה בכלל? ? הצד של הנשים הוצג פה מספיק באתי להגיד את הצד של הגברים ואתם אין לכם בושה להדחף גם פה ולהעלים את הכאב של גבר שנפגע זה גועל נפש סליחה באמת
וואו עצוב ממשתפוחית 1
הכי טוב אם היה אפשר להגביל את השיחות אישיות שבנות ידברו רק עם בנות ובנים עם בנים
אולי תגיבו לעניין השרשור הזה בא לפרוק לא בא שיגנבו את הנושאפלונטר 1אחרונה
לרפואת יחזקאל שרגא בן אסתר דחוףףףףף להעביררוצהלהיותבשמחה
בס"ד
נא להתפלל ולהעביר לרפואת הבחור יחזקאל שרגא בן אסתר בתוך שאר חולי ישראל.
הועבר מאתר בחדרי חרדים.











