שרשור חדש
אז הלכתי ברחוב לחפש פיצה כשרה לפסח, עם מסכה על הפניםבינייש פתוח

והרגשתי כמו פצוע קשה ששוכב בבית חולים

שנשמע בשורות טובות וניהיה בריאים וחג שמח...

ומצאת??*שלי*
הרמת לי להנחתהט'
יכול להסביר לי את הצורך בפיצה כשרה לפסח?
(ובלחמניות/בלינצס/שאר דמוי חמץ כשלפ)

בתקופות אחרות בשנה לא קורה שעובר שבוע בלי פיצה?

באמת באמת מנסה להבין.

מצאתי והיא הייתה יקרה מידיבינייש פתוחאחרונה

ואני פעם בשבוע בשישי/ערב חג אוכל פיצה/פלאפל

ואם את שואלת האם זה לאהורס את תחושת פסח אז לא כי הם בעלות טעם שונה לחלוטין

יאללה חג הגאולהחיים של
ותודה לחבדניק שבזכותו יש לי כח לקום מהמיטה עכשיו.
אינלי מושג מיהו
אבל יש לו פנים מוכרות.
בני חורים!סוג'וק

אַשְׁרֵ֣יךְ אֶ֔רֶץ שֶׁמַּלְכֵּ֖ךְ בֶּן־חוֹרִ֑ים (קהלת)

 

החרות נמצאת דווקא במקום של "חורים" בחיים

לגלות אלוקות דווקא ב"ריק", ב"אין"

 

מנוחה ושמחה

חג שמח

גרינדלנד נקייה מקורונהאריק מהדרום

מי ששאל איפה אפשר לברוח אז יש לאן, 11 חולים מדווחים, 11 נתרפאו.

טוב לדעתארץ השוקולד
יש טיסות לשם?
עכשיו בטח מינוס עשר מעלות שם, אז קצת קר ולכן הרווח של היכולת לצאת מהבית פחות קיים
אם אתה מעדיף ארץ חמה יותראריק מהדרום

תימן דיווחה על חולה אחד בלבד כרגע שזה די נקי.

כנראה אחרי שכולם מתו שם מהמלחמה ומרעב וצמא, לא ברור מי דיווח שם ואיך אבל כרגע הם מובילים עם דיווח של חולה בודד.

בתימן זה לא מרשים מהסיבות שמניתארץ השוקולד
כמה כבר נותרו שם ללא קשר...
מרשים בטירוף! זה הגנים התימניים שמאפשרים לחיות לנצחאריק מהדרום

עד שמתים.

זו התזונה התימנית המהוללה!!!אריק מהדרום

ק-ט-נ-י-ו-ת!!!!!!

אמין כמו שבסוריה יש רק 25ברגוע


סוריה זה משהו אחרבינייש פתוח

בסוריה אובחנו 25. כל השאר פצועים קשה או סובלים מתת תזונה ולא שמים לב או שהרפואים עסוקים באנשים כאלה ולא היה זמן לאבחן אותם

גם בתימןברגוע

באמת נראה לך שיש שם רק חולה אחד?

ברור שלא. אבל זה כי השאר מושתקיםבינייש פתוח

ולא בגלל שהם סובלים מתת תזונה או שאין רופאים שיטפלו בהם כי אחרים שסובלים מתת תזונה.

אגב גם השפעת הספרדית קיבלה את שמה בשביל להסתיר את קיום המגיפה בתוך מדינות ההסכמה (הצד המנצח במלחמת העולם הראשונה) כי בספרד שהייתה נייטרלית לא היתה צנזורה ודיברו על המגפה

גם בצפון קוריאה אין...הסטורי
גם חיל האוויר המצרי השמיד את הישראלי ב67בינייש פתוח


אני לא יודע לגבי זהאריך וייס
אבל לגבי יום כיפור יש הסכמה בשתי הצדדים שהפסדנו.... לא ברור למה אנחנו חושבים ככה
ביום כיפור הרווחנו את הסיכוי לשלוםיוסי3
אם הם לא היו מרגישים שיש להם איזה הצלחה, הם לא היו מוכנים לשבת למשא ומתן. תוך עשר שנים מאז כבר נחתם הסכם שלום יציב שמחזיק כבר ארבעים שנה. היום אולי זה נראה לך כלום, אבל בשביל בני דור השואה והתקומה זה מצב חלומי ומבחינה זו הישג בהחלט
גם בגבול סוריה אנחנו במצב יציב במשך אותם שנים...הסטורי
דווקא הנזק הגדול שגרמה תודעת הכשלון במלחמת יום כיפור - הוא ההסכמה בישראל לוותר על סיני, על העומק האסטרטגי, שטחי האימונים הענקיים, מרבצי הנפט והגז ועוד ועוד.

את השקט היחסי בגבול, קיבלנו באותה מידה בלי ויתורים בגבול סוריה.
את השקט בגבול סוריהיוסי3
הרווחנו בזכות הסכם השלום עם מצרים וירדן

הויתור על סיני הוא ויתור כואב, ואולי לע היה כדאי לעשותו. אבל העובדה היא שללא זה הסיכוי להגיע למצב בלי מלחמה היה כמעט בלתי אפשרי. ייתכן שאם היו שואלים אותי אז על הויתור על סיני ייתכן שלא הייתי מסכים, וגם היום כמובן שלא הייתי שש לזה. אבל ההישג של הסכם שלום יציב גם מבחינה פוליטית הוא כל כך עצום - מיום הקמתה מדינת ישראל עמדה בלי סעד פוליטי מרוב המדינות בעולם בודאי מדינות ערב שהיו כולם בעצה אחת נגדה. המצב היום שנתניהו נהיה חבר של המון מנהיגים בהמון מדינות, שמדינות ערב עושות ביניהן משא ומתן איך להתייחס לישראל - כל זה לא היה אילולא הסכמי השלום האלו. כל מי שמכיר את המצב בארץ מדור התקומה, וכך שמעתי מאבי מורי - ההישג של הסכם השלום הוא עצום. סבתא שלי, שהייתה ניצולת שואה ופעם תיארה לי בפשטות מצב שחיילים מסתובבים בכל מקום, ואני שגדלתי בדור הצעיר לא רגיל לזה, והיא הרי גדלה עם היכרות של המצב הזה מילדות וכנראה רוב חייה, גם בארץ אחרי קום המדינה. המצב של דיפלומטיה מוצלחת של מדינת ישראל, שאתה רואה את מנהיגי העולם באים לפה בהמוניהם, שאתה רואה שגרירים, ואתה רואה תיירים, שכולם באים לחזות בפלא שנקרא 'מדינת ישראל' ולומדים על עם ישראל ועל המדינה ומכירים בערך הפעולות של מנהיגי המדינה ואזרחיה, ובאים בהמוניהם לטקס מנהיגים מיוחד לזכר שואת יהודי אירופה, כל אלו הם תוצאה של פעילות השלום. מי שרק רוצה 'ניצחון', בודאי זה חשוב ואנחנו רוצים בהחלט לנצח, אבל אי אפשר להמעיט בערך השלום
ממש לא קשורהסטורי
השקט בגבול סוריה, הוא כמעט מלא, מאז מלחמת יום כיפור. בדיוק כמו השקט בגבול מצרים. השגנו אותו בזכות ההגעה לכביש דמשק במלחה וההבנה של הסורים שלא כדאי להם, עד שאפילו כשהיו התנגשויות עם צבא סוריה בתוך לבנון - הם שמרו על שקט בגבול הגולן. אין לזה שום קשר להסכמים חסרי המשמעות עם מצרים וירדן.
המצב הדיפלומטי הטוב היום, הוא אחרי עשור של 0 התקפלויות. בתקופות שהתקפלנו (למשל תקופת השלום' עם ירדן ומחבלי עראפת ימ"ש - מצבינו הבטחוני, המדיני והכלכלי, היה הרבה יותר גרוע).
תוכל לראותיוסי3
כאן

הסכם השלום בין ישראל למצרים – ויקיפדיה

שתהליך השלום התחיל מייד לאחר מלחמת יום כיפור, וברגע שמדינה ערבית אחת משלימה עם ישראל אז המדינות האחרות גם כן מרשות לעצמן לשים את הנשק בצד, בדיוק כמו שמדינה אחת באירופה קשורה מבחינה פוליטית למדינות האחרות באירופה, כך מדינה ערבית אחת קשורה פוליטית למדינות האחרות, ובפרט כששתי מדינות, שאחת מהן - מצרים - נחשבה ל'נשיאת' האזור כולו.

אם אתה מדמיין, שעם ישראל הולך עם הטנקים שלו בכל העולם ושולט בנשק בכל הדרכים מדמשק ועד הודו וכוש - אז אתה בעיקר מדמיין. לא בשביל כך הקדוש ברוך הוא ברא את העולם, והמדינות הגדולות השולטות בגלובוס על ידי הכח שנתן להן הקדוש ברוך הוא לא היו מאפשרות את זה. גם לעם ישראל, מסתבר, זה לא היה נעים.

מה שאתה מביא שעכשיו יש מצב של דיפלומטיה מוצלחת אחרי מה שאתה קורא 'עשור של 0 התקפלויות' זה הגדרה שמוטלת בספק גדול. מה זה 0 התקפלויות? האם אתה שוכח את הפיגועים המשתוללים ברחובות בשנים האחרונות? האם אתה שוכח את ה'זליגות' הבלתי פוסקות של טילים מעזה? ובכלל הרי אמרתי שכשיש תהליכי שלום אז המצב הדיפלומטי נהיה יותר טוב - איך אתה יכול להשוות את המצב לפני הסכמי אוסלו למצב היום? אתה חושב שאם נתניהו היה ראש ממשלה ב1994 אז כל מנהיגי העולם היו באים אליו רק בגלל שהוא היה מכריז שהוא יגיע ל30 ק"מ מדמשק?
מול מצרים יש שלום קר ומול סוריה מלחמה קרה. מה עדיף?בינייש פתוח

גבול של מלחמה מצריך יותר חיילים, בעוד שהגבול עם מצרים גורם למסתננים, זונות וסמים

ההבדל בין הגבולותיוסי3
שהגבול במצרים יותר ארוך מבחינה גיאוגרפית וגם התנאים הטופוגרפיים שלו פחות מוגנים. מעבר לזה שסוריה היא מדינה יותר מסודרת שהולכת למלחמות ממוקדות ולא עובדת בטרור פה טרור שם, וגם הגבול עצמו בסוריה הוא אזור לא מדברי שנמצא יותר בשליטת הכוחות המסודרים
מה עדיף שלום קר או מלחמה קרה?יוסי3
ובכן, מה זה משנה? שניהם עדיפים על מלחמה ממש. וראה עוד מה שאכתוב ל@הסטורי
אז כתבו בויקיפדיההסטורי
ההישג האמיתי של מלחמת יום כיפור, הוא שהגענו לקילומטר המאה ואחד מקהיר ולכביש בירות-דמשק. מה שגרם לערבים סופית להבין שעם כל הנשק הסוביטי - במלחמה ישירה הם לא ינצחו אותנו.
מאז (בהתחלה המיצרים ובהמשך גם אש"ף ואחרים) עברו לאסטרטגיית השלבים - נשיג ממדינת ישראל מה שאפשר בדרכי שלום ואח"כ נחסל את מה שישאר במלחמה.
מדינות ערב, שלכאורה בשלום איתנו - מובילות את ההתנגדות הבין לאומית לישראל.
מה שנראה בעיקריוסי3
מה שנראה בעיקר שאתה מאמין בקיומם של איזשהם "מאגרים" דמיוניים של כוח דיפלומטי וכוח של הרתעה צבאית, שככל שהמאגרים מלאים יותר, כך לדעתך השולט במאגר יצליח יותר. ובכן, זה לא עובד ככה במציאות.

אתה מניח שככל שההרתעה גדולה מבחינת מספר האיכויות ההרתעתיות, וככל שהדיפלומטיה גדולה לפי מספר האיכויות הדיפלומטיות, כך ההרתעה או הדיפלומטיה יהיו יותר מוצלחים.

אבל זה לא עובד כך, מהסיבה הפשוטה שאיכות לא נמדדת לפי מספר ומידה ומשקל של איכויות. המידה ומשקל ומניין בתחום האיכויות זה רק תופעת לוואי של מהות האיכות, והמהות של האיכות היא מה שבאמת קובע, בין אם מספר האיכויות גדול מאוד או קטן מאוד.

אם הערבים סומכים על מספר האיכויות ההרתעתיות והדיפלומטיות שלהם - תפדאל. "והמה לא ידעו מחשבות ה' ולא הבינו עצתו כי קיבצם כעמיר גורנה, קומי ודושי בת ציון כי קרנך אשים ברזל ופרסותיך אשים נחושה והדיקות עמים רבים והחרמתי לה' בצעם וחילם לאדון כל הארץ" (ספר מיכה, תרי עשר) אם ההסתמכות על המאגרים היא התוכנית היחידה שיש להם, המאגרים שלהם ייגמרו לאט לאט, וביום שבו המאגרים שלהם ייגמרו סופית - עם ישראל יצא לניצחון הנצחי. וזה יקרה. וכל מי שתהיה לו סבלנות ואמונה באלוהי אמת יראה את זה קורה.

כל מי שסומך על מאגרים דמיוניים של כוחות אבסטרקטיים, סופו שיראה איך כוחותיו דועכים אט אט. אומר הגר"א - שהנמשך אחר תאוות העולם דומה לשותה מים מלוחים - ככל שישתה יותר, כך יהיה יותר צמא. הוא יצטרך להמשיך לסמוך על הכוחות שלו שיאזלו. וצפויה לו אכזבה גדולה. לכן העבודה זרה נקראת "עצבים" - היא מעציבה את עובדיה, שהעובדי עבודה זרה סומכים עליה והיא מאכזבת אותם. במוקדם או במאוחר - אבל היא תאכזב אותם בצורה שיטתית ומהותית.

אם על זה סומכים הערבים במלחמתם - הרי זו עדות שה' איתנו.
ממש לא 'מאגרים דמיוניים'הסטורי
ד' וודאי איתנו. אבל בעזרתו בנינו כאן מערכת חזקה - צבאית, כלכלית, פיתוחים והמצאות שהעולם זקוק להם, שיתופי פעולה צבאיים ומדיניים שהעולם זקוק להם ועוד - כל זה מחזק את מעמדינו בעולם. נוסיף לזה את הבעיה האירנית וגרורותיה וכן גורמים פנים סוניים שהולכים ומקצינים ופועלים מבפנים נגד העולם הערבי - אז העולם הערבי מבין, שעדיף לו לשתף פעולה איתנו.

מה שנכון היום, היה נכון שבעתיים אם היינו שולטים מהחרמון ועד שארם-אשייח. כשנתניהו סירב לאובמה, הזהירו מצונאמי מדיני, והנה עברו חמש שנים וראש ממשלת ישראל מסתובב בין ראשי המדינות הגדולות בעולם ואפילו מתווך ביניהם.
ובכןיוסי3אחרונה
א. הערה כללית: העובדה שאת הכוח האלוהי אתה מציין בכלליות 'ודאי שה' איתנו' בלי הסבר בלי פירוט ובלי נימוק, ואילו את ההישג האנושי 'צבאית, כלכלית פיתוחים והמצאות' אתה מביא עם הסבר, עם פירוט, ועם נימוק - זה מראה שעיקר טענתך היא מצד הכוח האנושי, ואת הכוח האלוהי עתה רואה בעיקר ב"מאגרים אבסטרקטיים" שיעזרו לך - ואם אתה מסתמך על מאגרים שאתה אפילו לא יודע היכן הם קיימים, אלא רק סומך על כוחך האנושי, כי אתה לא מאמין במאגרים דמיוניים (ומי שהם לא חשובים בעיניו, ואינו מחפשם ככסף וכמטמונים, עבורו הם אכן דמיוניים) אם כן ודאי נכונים דבריי ביחס לבעיית ההסתמכות על מאגרים בלתי מבטיחים כמו אלו שאתה מציע

ב. הערה ספיציפית ראשונה: אתה מציין הרבה כוחות פרקטיים שמדינת ישראל בנתה - צבאית, כלכלית, דיפלומטית. אבל אני דיברתי על דברים מהותיים. על משהו שמעבר לתרומה מוגדרת ספיציפית של המדינה. אני מדבר על תרומה מהותית של העם, דבר ייחודי שהוא ייתן ויתרום. ואם הדברים המהותיים שהוא תורם מתבטאים רק במספר איכויות גדול של הרבה מהויות אקראיות - זה לא מספיק, כמו שהסברתי לעיל. זה דבר שנגמר ואוזל אם אין לו מקור קבוע ומהותי לשפע.

ג. הערה ספיציפית שנייה: אתה מציין בעיקר את ה"כוח" להבדיל ממה שהיה ראוי להציע - "השראה עוצמתית", את ה"הרתעה" להבדיל ממה שהיה ראוי להציע - "עוצמת שלום", את הדיפלומטיה ה"חזקה" דהיינו שמרגישים כדאיות לשתף איתה פעולה להבדיל ממה שהיה ראוי להציע - דיפלומטיה "טובה" דהיינו שמתאימה מהותית על פי הצרכים של כל צד. אלו הבדלים מהותיים, עקרוניים, שורשיים, וקריטיים להצלחה יציבה ולפיכך לעתידה של מדינת ישראל. "דרכיה דרכי נועם כתיב" - עיקר ההצלחה צריך להיות מבוסס על הטוב והחיובי, ולא על ההרתעה והשלילי (או הפחד ממשגים דיפלומטיים שמוביל להסתמכות על כל דיפלומטיה יעילה פרקטית) ומכאן לנושא האחרון:

ד. הערה על המצב המדיני: המצב שנתניהו מסתובב עם מנהיגי המדינות זה יפה, אבל זה עדיין לא מצב מבטיח. העובדה שהעולם כולו עובר טלטלה, כאשר ראשי כל מדינות המערב הולכים ונכנעים בפני המזרח. אם כרגע אנו רואים עדנה יחסית, הרי שזה רק יחסית. ברור לי שלאט לאט המצב ידרדר מחדש ואנו נצטרך שוב להתייחס לנקודות שציינתי לעיל. העובדה, שכבר עכשיו אנו רואים - אתה טוען שנתניהו בחמש שנים האחרונות הגיע למצב הרבה יותר טוב - אבל הרי כולנו יודעים מה קורה מבחינת פיגועים, זליגה מתמדת של טילים, השחתת רכוש ישראלי, וכהנה וכהנה. זה מלבד התחזקות נמשכת של הארגונים האנטישמיים ברחבי העולם, כולל אלו הפועלים בתוך מדינת ישראל, כמו שהיה עם נשיא צרפת בעת שביקר בארץ. אלו דברים שהתעלמות מהם עלולה להיות הרת אסון.
איפה ראית הסכמה על הפסד מול מצרים?בינייש פתוח

אין מי שלא יודה שבלי התערבות המעצמות הארמיה השלישית המצרית הייתה מסיימת כמו הארמיה השישית הגרמנית בקרב סטלינגרד, כלומר גוועת ברעב. ואח"כ שום דבר לא היה מפריד בינינו לקהיר.

הערבים יעשו כל דבר הזוי בשביל להכריז ניצחון אפילו על הפסד. כשגירשנו את אש"ף מגבולותינו הרחק מהמזרח התיכון במלחמת של"ג, התמונה שלהם עולים על טנדרים ועוזבים, זוהי תמונת ההפסד המשפילה ביותר שלהם והם עושים 'וי' בידיים בתמונה. סמוך עליהם שאם הפיהרר ימח שמו היה שונא ערבים ובונה להם מחנות השמדה, היו תמונות של ערמות של ערבים שוכבים אחד על השני בתת תנאים ותת תזונה מאוד חמורה ובלי הגיינה, והם היו עושים 'וי' בתמונה

האוירה בארץ היא כזאתהסטורי
ובמצרים חוגגים כל שנה את 'נצחון אוקטובר' וגם 'השלום' כביכול, לא מפריע לחגיגות.
מדברים על כאב על ההרוגים. לא על הפסדבינייש פתוח

ומדברים המון על גבורת הלוחמים. תסתכל על הפופולריות של קהלני ואביגדור בן גל ז"ל

לא אצל הציבור הכלליאריך וייס
מלחמת יום כיפור היא טרואמה לנו, לי לא ברור למה... אבל ככה זה.

בגלל ההפתעה וההרוגיםבינייש פתוח

אבל יש לה גם את האלמנט של הגבורה של החיילים

אכן...הסטורי
נפלאחופשיה לנפשי
ועוד מעט קיץ אז זה בכלל טוב לי
מאוד סביר בהתחשב בעובדהבסדר גמור
שזו אחת המדינות הכי פחות צפופות בעולם
ככל הנראה גם אנטרקטיקה לא?Reminder
ד"ת לשביעי של פסח חידוש

 

לאחר קריעת הים, נאמר: וַיַּאֲמִינוּ בַּה' וּבְמשֶׁה עַבְדּוֹ - ולכאורה קשה, וכי לפני כן, כשראו את כל הניסים שנעשו במצרים, לא האמינו בה' ובמשה?!

 

המדרש רבה (שמות, פרשה כג אות ב) מתרץ: "אף על פי שכתוב שהאמינו עד שהיו [=כשהיו] במצרים, שנאמר (שמות ד לא): "וַיַּאֲמֵן הָעָם", חזרו [בהם] ולא האמינו, שנאמר (תהלים קו ז): "אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ". כלומר, אף על פי שכבר בזמן שמשה ואהרן עשו לעיני העם את האותות של המטה הנהפך לנחש, היד המצטרעת, והמים הנהפכים לדם, נאמר (שמות שם): "וַיַּאֲמֵן הָעָם וַיִּשְׁמְעוּ כִּי פָקַד ה' אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְכִי רָאָה אֶת עָנְיָם", אמונתם זו לא היתה מבוססת דיה ולכן לא החזיקה מעמד כשהתאכזבו מכך שפרעה רק הכביד את עולם. משום כך, גם מכות מצרים לא השרישו בקרבם כראוי את האמונה, כמו שמוכיח המדרש מהפסוק המובא מתהילים, והם פירשו אותן כמעשי כישוף של משה, או אף אם האמינו שהן ניסים, לא האמינו באופן מוחלט ביכולת ה' שאינה מוגבלת כלל. כך נראה מהמשך אותו פסוק בתהילים: "וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף", שמשום שלא השכילו לראות במכות מצרים את יכולת ה' הבלתי מוגבלת, גם כשהיו ליד ים סוף פקפקו ביכולתו להצילם, מאחר שאז עמדו בפני פחד קיומי וקושי ולחץ גדולים מהקודמים, וכמו שכתוב (שמות יד יא): "וַיֹּאמְרוּ אֶל מֹשֶׁה: הַמִבְּלִי אֵין קְבָרִים בְּמִצְרַיִם לְקַחְתָּנוּ לָמוּת בַּמִּדְבָּר?!".

 

הזוהר הקדוש [ח"ב נג:] מתרץ, שאכן הם האמינו בה' גם קודם לכן, וכוונת הכתוב היא, שהאמינו במה שאמר להם משה (שם שם יג): "אַל תִּירָאוּ, הִתְיַצְּבוּ וּרְאוּ אֶת יְשׁוּעַת ה' אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה לָכֶם הַיּוֹם". דבריו מעלים מספר נקודות המצריכות בירור:

א. אם האמינו בה' גם קודם לכן, מדוע ביכולתו של ה' לקרוע את הים האמינו רק לאחר שזה נעשה?

ב. מדוע דבר זה נקרא אמונה, וכי שייך לומר שאדם מאמין בדבר שהוא רואה בעיניו?

ג. מה הרבותא ב'אמונה' זו, שראה הכתוב לנכון לציינה?

ד. מדוע על 'אמונה' זו אומר הפסוק "ויאמינו בה'", הרי אין זו אמונה בה' עצמו אלא בהצלתו אותם מהמצרים?

 

נראה לבאר, שאף על פי שהאמינו בה' וביכולתו, כשראו את המוות מול עיניהם והיו במצב של פאניקה, לא הועילה האמונה שהיתה מונחת בשכלם, ולכן התרעמו על משה: "הַמִבְּלִי אֵין קְבָרִים בְּמִצְרַיִם" וגו'. ניתן למצוא לכך רמז בפסוק "וַיִּירְאוּ מְאֹד" שלכאורה מיותר, שהרי מובן מאליו שהם יָראו ומדוע צריך לציין זאת? אך לפי הנ"ל מובן, כי יִראה זו - הלחץ והפחד מכך שהם סגורים מכל עבריהם, היתה הגורם לחוסר אמונתם. וכשנבקע הים, זכו להתרוממות רוחנית מיוחדת שהביאה אותם למדרגה גבוהה יותר של אמונה: לא אמונה שכלית בלבד, אלא אמונה חושית מופנמת ומורגשת. כמו אדם הרואה דבר מסויים מולו, ידיעתו שאותו דבר קיים במציאות אינה אמונה שכלית הבנויה על הוכחות וכד', אלא ידיעה פשוטה, שהרי רואה זאת בעיניו. בדומה לזה היתה האמונה שהאמינו ישראל בראותם את נס קריעת ים סוף, הכרה ברורה במציאות האלוהית והרגשה עמוקה בנפש של דבקות בה. וכן במה שכתוב: "וַיִּירְאוּ הָעָם אֶת ה'", הכוונה היא ליראה הנובעת מהכרה ברורה במעמקי הנפש בגדולת ה'.

 

וזוהי משמעות דברי חז"ל (מכילתא, פרשת בשלח, שירתא פרשה ג): "ראתה שפחה על הים מה שלא ראה יחזקאל וכל שאר הנביאים…כשראוהו [על הים] הכירוהו, ופתחו כולם ואמרו (שמות טו ב): זֶה אֵלִי וְאַנְוֵהוּ". כשיש אמונה כזו בלב האדם, אזי גם כשהוא נקלע למצבי לחץ כמו מצבם של בני ישראל לפני קריעת הים, האמונה מתגלה בקרבו במלוא שיעור קומתה.

 

על פי זה יובן תירוצו של הזוה"ק, שנוצרה בקרבם אמונה כזו, שתמיד תשמיע קולה בלבבם: "התייצבו וראו את ישועת ה'!". וממילא מתורצים ארבעת הקשיים שהוצגו לעיל. ניתן להוכיח כתירוצו מהפסוק בתהילים (שם יב): "וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו, יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ" - הרי שהמשורר מפרש את המילים: "ויאמינו בה'" כאמונה בדברי ה', שהם מה שאמר ה' למשה לומר לישראל: "התייצבו וראו" וגו'. ועל פי מה שנתבאר בכוונת הזוה"ק  - ניתן לפרש את הפסוק "ויאמינו בה'", שהשרישו וחיזקו בקרבם את דבריו אלה, שתמיד אמונתם תשמיעם מתוך לבבם. (המילה "אמונה" מופיעה במספר מקומות במקרא במובן של נתינת חוזק וקיום מתמשך, ראה שמות יז יב, דברים כח נט,ישעיהו כב כג, איוב כד כב).  

 


הזוהר הפליג במעלתו של האומר שירת הים בשמחה, וכתב שנמחלים לו עוונותיו. נוכל להסביר את גודל משמעות העניין ע"פ כל הנ"ל, שכידוע כל מטרת חיי האדם היא להתעלות באמונה מוחשית ודבקות באלוקות. שירת הים מבטאת בעצם את שירתה של נשמת כנסת ישראל באותה עת של התעלות מופלאה של אמונה מוחשית ופתיחת שערי הרקיעים.

מי שאומר שירת הים בכוונה ובשמחה, בעצם מתחבר לאותו מעמד קדום, ומשפיע על נפשו ונשמתו מהרושם הרוחני האדיר שהתגלה אז ובא לידי ביטוי בתוכן השירה.

במיוחד בתפילת שחרית, בראשית היום, אפשר לשאוב אור ואמונה מאמירת השירה, להמשך היום כולו.

............חידושאחרונה


מקסים תודה רבה..!הודעה


יש"כ!דאגני
איזה דבר תורה מיוחד..

תודה רבה!




אשרייך שאתה מזכה אותנוחיות צבעונית
תודה רבה!
תפילה נפלאה להינצל מהמגיפהרוצהלהיותבשמחה

בס"ד

 

"אַתָּה סֵתֶר לִי, מִצַּר תִּצְרֵנִי רָנֵּי פַלֵּט תְּסוֹבְבֵנִי סֶלָה. תַּסְתִּירֵנִי מִסּוֹד מְרֵעִים מֵרִגְשַׁת פֹּעֲלֵי אָוֶן. כִּי יִצְפְּנֵנִי בְּיוֹם רָעָה יַסְתִּירֵנִי בְּסֵתֶר אָהֳלוֹ בְּצוּר יְרוֹמְמֵנִי. יוֹשֵׁב בְּסֵתֶר עֶלְיוֹן בְּצֵל שַׁדַּי יִתְלוֹנָן". מָלֵא רַחֲמִים, רַחֵם עַל עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל, וּבִפְרָט עַל כָּל עֲיָירוֹת יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר הוֹלְכִין וּמְסַבְּבִין בָּהֶם מִינֵי חֳלָאִים וּמַכְאוֹבִים רַחֲמָנָא לִיצְלָן. רַחֵם עֲלֵיהֶם לְמַעַן שְׁמֶךָ, וֶאֱמֹר לַמַּלְאָךְ הֶרֶף יָדֶיךָ, וְיָשִׁיב חַרְבּוֹ אֶל נְדָנָהּ. חוּס וַחֲמֹל עֲלֵיהֶם וְעַל כָּל שְׁאֵרִית עַמְּךָ בֵּית־יִשְׂרָאֵל, וְלֹא תִתֵּן הַמַּשְׁחִית לָבֹא אֶל בָּתֵּיהֶם לִנְגֹּף, אוֹ לְהַזִּיק וּלְהַחֲלִישׁ חַס וְשָׁלוֹם. רַחֵם רַחֵם, הַצֵּל הַצֵּל, בַּעַל הָרַחֲמִים, בַּעַל הַיְשׁוּעוֹת, בּוֹרֵא רְפוּאוֹת, נוֹרָא תְהִלּוֹת, אֲדוֹן הַנִּפְלָאוֹת, זְכֹר לַעֲבָדֶיךָ אֲבוֹתֵינוּ וְרַבּוֹתֵינוּ הַצַּדִּיקִים הָאֲמִתִּיִּים שֶׁהָיוּ בְּכָל דּוֹר וָדוֹר מִימֵי אַבְרָהָם אָבִינוּ עַד הֵנָּה. לְמַעֲנָם וּלְמַעַן רַחֲמֶיךָ הָרַבִּים, רַחֵם עָלֵינוּ וְשָׁמְרֵנוּ וְהַצִּילֵנוּ, אוֹתָנוּ וְכָל עַמְּךָ בֵּית־יִשְׂרָאֵל, מִכָּל מִינֵי חֳלָאִים וּמַכְאוֹבִים וּמֵחוּשִׁים, שֶׁלֹּא יָבוֹאוּ עַל שׁוּם אֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל. וְתִשְׁלַח מְהֵרָה רְפוּאָה שְׁלֵמָה מִן הַשָּׁמַיִם לְכָל אוֹתָם )מִיִּשְׂרָאֵל( אֲשֶׁר כְּבָר הִכִּיתָ אוֹתָם בְּאֵיזֶה חֹלִי אוֹ מַכְאוֹב, רַחֵם עֲלֵיהֶם וְרַפְּאֵם מְהֵרָה רְפוּאָה שְׁלֵמָה, רְפוּאַת הַנֶּפֶשׁ וּרְפוּאַת הַגּוּף, אֵל נָא רְפָא נָא לָהֶם לְמַעַן שְׁמֶךָ )ובפרט לחולה פב"פ(, כִּי אֵל מֶלֶךְ רוֹפֵא נֶאֱמָן וְרַחֲמָן אָתָּה. אֵל חַי וְקַיָּם, מְחַיֶּה חַיִּים, תֶּן לָנוּ חַיִּים וְנִחְיֶה וְלֹא נָמוּת, גְּאָלֵנוּ מִמָּוֶת פְּדֵנוּ מִשַּׁחַת. רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל, אַתָּה לְבַד יוֹדֵעַ מִי וָמִי אוֹרְבִים עָלֵינוּ בְּכָל־עֵת, וּבִפְרָט עַל מִי שֶׁנִּגְזַר עָלָיו אֵיזֶה גְזֵרָה לֹא טוֹבָה חַס וְשָׁלוֹם, וְרַק אַתָּה לְבַד יוֹדֵעַ אֵיךְ לְהַסְתִּיר וּלְהַצְפִּין אֶת כָּל אֶחָד וְאֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל, מֵהָאוֹרְבִים הַמְסַבְּבִים עָלָיו. רַחֵם עַל כָּל עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל, וּבִפְרָט עַל כָּל מִי שֶׁנִּגְזַר עָלָיו אֵיזֶה גְזֵרָה לֹא טוֹבָה רַחֲמָנָא לִיצְלָן, וְשָׁמְרֵם וְהַצִּילֵם בִּשְׁמוֹתֶיךָ הַקְּדוֹשִׁים. וְהַצִּילֵם ]וְהַסְתִּירֵם[ בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים, מִכָּל צַר וְאוֹיֵב וְאוֹרֵב וּמַסְטִין. רַחֵם עָלֵינוּ וְהָגֵן בַּעֲדֵנוּ וְהָסֵר מֵעָלֵינוּ אוֹיֵב דֶּבֶר וְחֶרֶב וְרָעָב וְיָגוֹן, וְהָסֵר שָׂטָן מִלְּפָנֵינוּ וּמֵאַחֲרֵינוּ וּבְצֵל כְּנָפֶיךָ תַּסְתִּירֵנוּ, כִּי אֵל שׁוֹמְרֵנוּ וּמַצִּילֵנוּ אָתָּה. חוּסָה יְהֹוָה עַל עַמֶּךָ וְהַצִּילֵנוּ מִזַּעְמֶךָ וְהָסֵר מִמֶּנּוּ מַכַּת הַמַּגֵּפָה וּגְזֵרָה קָשָׁה כִּי אַתָּה שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל. מָרָא דְעַלְמָא כֹּלָּא, "שׁוֹמֵר פְּתָאִים יְהֹוָה". אַתָּה לְבַד יוֹדֵעַ בְּאֵיזֶה דֶרֶךְ, בְּאֵיזֶה שֵׁם, לְהַסְתִּיר וְלִשְׁמֹר אֶת כָּל אֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל, מִכָּל פְּגָעִין וּמַרְעִין בִּישִׁין, וּמִכָּל מִינֵי גְזֵרוֹת רָעוֹת בֵּין קֹדֶם גְּזַר־דִּין וּבֵין לְאַחַר גְּזַר־דִּין. רַחֵם עֲלֵיהֶם וְשָׁמְרֵם וְהַצִּילֵם בְּנִפְלְאוֹתֶיךָ הַנּוֹרָאוֹת, בְּאֹפֶן שֶׁלֹּא יִהְיֶה שׁוּם כֹּחַ לְהָאוֹרְבִים וְהַמַּסְטִינִים לִכְנֹס וּלְהִתְאַחֵז חַס וְשָׁלוֹם, תַּחַת הַמִּסְתָּר וְהַמִּכְסֶה, אֲשֶׁר אַתָּה מְכַסֶּה וּמַסְתִּיר בְּרַחֲמֶיךָ וַחֲסָדֶיךָ בִּשְׁמוֹתֶיךָ הַקְּדוֹשִׁים ]הַטְּהוֹרִים[ וְהַנּוֹרָאִים. וְקַיֵּם בָּנוּ וּבְכָל עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל מִקְרָא שֶׁכָּתוּב, תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשׁוֹנוֹת. שָׁמְרֵנִי כְּאִישׁוֹן בַּת עָיִן בְּצֵל כְּנָפֶיךָ תַּסְתִּירֵנִי. אָגוּרָה בְאָהָלְךָ עוֹלָמִים אֶחֱסֶה בְסֵתֶר כְּנָפֶיךָ סֶּלָה. סִתְרִי וּמָגִנִּי אָתָּה לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי. שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ. כִּי אֵין לָנוּ עַל מִי לְהִשָּׁעֵן כִּי אִם עַל אָבִינוּ שֶׁבַּשָּׁמַיִם, "וַאֲנַחְנוּ לֹא נֵדַע מַה נַּעֲשֶׂה כִּי עָלֶיךָ עֵינֵינוּ. יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי־פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְהֹוָה צוּרִי וְגוֹאֲלִי". אָמֵן וְאָמֵן:

 

 

rabenubook.com

 

קוראים אותה פעם בחיים ? פעם ביום ? כל כמה שעות ?אנונימי (2)

כי היא דיי ארוכה.
קוראים את זה מתי שאפשררוצהלהיותבשמחהאחרונה

תפילה ככול שמרבים בה יותר פועלת ומצד שני אחד המרבה ואחד הממעיט והעיקר שיכוון ליבו לאביו שבשמיים אז תעשו את היקול דעת שלכם שנזכה לישועות בעזרת ה'! חג שמח!

מחשבות ותהיות על פסח:מזמור לאל ידי
משנה לשנה מתברר שיותר ויותר אשכנזים מתירים לעצמם לאכול קטניות בפסח... ידוע ומפורסם הכלל ההלכתי ש"אין גוזרים על הציבור- דבר שאינו יכול לעמוד בו"

אז מתי יקום פוסק אשכנזי בעל שיעור קומה ויבטל את האיסור כליל?
אני ממליץ לך לראות את מה שהבאתי מהרב חיים נבוןצ'יאל

זה לא עניין של להקל ולהחמיר, אלא להתאים את ההלכה לתקופה (לקולא ולחומרא), כמו שגזירת קטניות עשתה. או להשאר עם הלכה קפואה, שלא מתאימה את עצמה למציאות משתנה.

לפני מלא זמן הופץ בווצאפ סרטון של חתן וכלה חסידים רוקדיםאיזהטובה'
ביחד אחרי שהכלה חיכתה כמה שנים לחתן שיחלים ממחלה. (או הפוך שהכלה הייתה חולה, לא זוכרת) סרטון מרגש ממש.. התרגשתי נורא.
ועכשיו מחפשת אותו אם מישהו יודע איך למצוא לי את הסרטון והסיפור שמאחוריו אשמח מאד.
תודה. חג שמח!
חשוב, לידיעת הכללבוגרת קטנה

העבירו לי--
 יש בנתיב החסד (ואולי בעוד חנויות..) עוגת גבינה פירורים, שכתוב עליה כשר לפסח לאוכלי קטניות בדץ מהדרין, והיא חמץ ממש!!!!!!! ברכיבים כתוב 20% קמח חיטה.. (בטעות לגמרי שמו עליה חותמת למטה כשר לפסח..)
תעבירו לכל מקום אפשרי! להציל יהודים מאכילת חמץ
הנ''ל טעות
העוגה כשרה לפסח לאורחי קטניות

 

חמץ גמור או כשר לאוכלי קטניות? יש הבדל גדולסלט מקולף
חמץ גמור גמורבוגרת קטנה


טובסלט מקולף
מחזק אצלי את השמחה על זה שאנחנו לא קונים שום דבר מעובד לפסח, חוץ מיין ומלח גס ומצות.
וואו, כל הכבודבוגרת קטנה


פפריקה?חיים של
קשה להיות חבדניקים בפסח..
שום תבליניםבת.
ממ, אפשרי אבל..
ומספק מאד כשמצליחים..
איןסלט מקולף
אבל אפשר להכין בבית אם יש לך עצבים
וואיחיים של
זה אתגר אתגרי
כל הכבוד לך!!
כל חב"ד משתדלים להימנע כמה שיותר מתעשייתי,הנורמלית האחרונה
אתה בחברה טובה

יש שיחלקו עלי לגבי הטובה
כל הכבוד!סלט מקולף
תראה כמה זה חשוב...
אממממ..טוב לי החיים
אולי זאת חיטה שנמצאת בקמח מצה. אם זה אכן חמץ מאמינה שהיו מורידים מהמדפים ומעדכנים באופן רישמי, קל וחומר שמדובר ברשת יחסית חרדית..
יכול להיותבוגרת קטנה


ראיתי שערבי פרסם את זה בטיקטוק. כל הכבוד לו.חסדי הים
וואלה? יפה!בוגרת קטנה


אולי זה הקונה, וכי זהשום וחניכה
שלו
וואי איזה שם מגניב!והוא ישמיענו
(נתיב החסד )

לא יודע. התלהבתי
סופר חרדי הודעה

 ממש חשוב לפרסם, מלא לוקחים על עיוור כי סומכים על הבד"צ. חצי חיוך

*ספר חרדיםוהוא ישמיענו
סתם 😅
הזכיר לי משום מה
התכוונת לזה-מוריה
יפה!! אשרייךבוגרת קטנהאחרונה


על מה שווה לשבור את הסגר?.me.
על משקל "על מה שברת את הצום?"
טיולללל לטבעע!!טיפה של אור
יער! עם פקל וגיטרה!
או מעיין!
כל מקום מבודד ועם טבע!
עם חברה או שתיים שלוש טובות..
ח ל ו ם ! ! !
מה שהיא אמרהחיים של
כעיקרון הישיבה הקדושהמבשר שלום
אם לא יתאפשר אז מקווה ואח"כ בית מדרש/בית כנסת בעז"ה
על בילוי ברמי לוי שיווק השקמה.הודעה


תזדרזי.. היום ב5 מתחיל סגר.me.
טיול עם חברים לכינרתוהוא ישמיענו
וחזרה לישיבה הקדושה כמו שמבשר אמר

אבל די. אוף. מתגעגע כבר לקשר מוחשי עם החברים
היא מלאהההה עכשיו הודעה

פותחים כנראה אתת סכר דגניה!! תופים

(אל תגידו לי שרק אני מתרגשת מזה.)


פרט שולי.

 

גם אנינפש חיה.
..והוא ישמיענו
אני גם

ואבא שלי אומר שאף פעם לא ראיתי אותה ככה..
אממ כןהודעה
היא כבר משנת 92' במינוס חח
ברוך השם, מחדש את את העולם

באמת?!.me.
מרגש בהחלט!
כינרת!.me.
לא יהיה מקום בחופים!
לא מעניין אותי חופיםוהוא ישמיענו

מעניין אותי לראות את הכינרת...

 

נ.ב. אל דאגה אני לא אתפוס לך את החוף

גם אותי לא מעניין חופים.me.
אני אוהב לשחות!
אה את הים אני כן אתפוס והוא ישמיענו


נפגש!.me.אחרונה
באמת שאין משהו מאוד מיוחדפאטה מורגנה
רק טבע
וקצת קניות (שלא מוגדרות כאוכל)
האם יש ענין רוחני שהמצות מתפוררות וגורמות להרבה פירורים בביתחסדי הים
בטחעוד סתם אחדאחרונה
כמו שבמצרים אבותינו אכלו מצות ואז גם כשיצאו ה' הכריח אותם לאכול מצות כדי שיבינו שהם עדיין עבדים - רק שלו ולא של פרעה -
כך אנחנו מנקים כל החודש שלפני החג, וגם בחג יש פירורים, כדי שנבין שאנחנו עדיין עבדים שצריכים לנקות כל היום.
37.2 זה חום?שוביה!


לקורונה?איש השקים
לא
38 ומעלה זה חום נראה לי, לא?הודעה


אומרים ש37.5והוא ישמיענו
נראלי
מומלץ בזמנים כאלה להתייעץ עם רופא/אחות ולא בפורומיםvvvssssss
ב"ה
מומלץ בזמנים כאלה להתייעץ עם רופא/אחות ולא בפורומים.
חום זה *מעל* 38פשוטת עםאחרונה
שאלה על קשר בן אחים ואיך צריך להגיב במקרה מסוייםטובה הארץ❤
הי כולם,
יש לי שני אחים מהמשפחה,
אח ואחות,
שהאחות גדולה ממני בכמעט שנתיים
ואחי קטן ממני בשנתיים.
בתקופת הקורונה רק שלושתינו וההורים בבית..
האח שמתחתי והאחות שמעלי חברים טובים ממש.
אני גם חברה של האח הקטן מאוד ושל האחות שמעלי פחות או יותר חברה..
קיצר
אז השאלה שלי היא כזאת,
שתיהם ממש חברים אחד של השני, ויש להם סודות ביניהם,
ואותי הם לא משתפים בזה.
כאילו סבבה והכל, אבל זה מציק לי.
וואלה כן.
אנחנו בתקופה של הקורונה כל היום ביחד,
ויש לי תחושה שהם שוכחים אותי לפעמים.
כאילו אני שם אבל הם לא כ"כ רואים אותי.

וואלה אני מבואסת
נשמע קצת ילדותי,
אבל אני מרגישה מרוחקת איתם,
ובכללי אני מאוד משפחתית וחשוב לי הקשר עם כולם.
מה עושים במצב הזה?
איך אני יכולה להרגיש בכיף בחברתם ובלי שמצד שני אני ירגיש לא שייכת?...😶
שאלה קשה..חיים שלאחרונה
אולי להגיד להם בכאילו בצחוק..
היי
תשתפו אותי בזה🤔
מי ישן?איש השקים
חוץ מהחלשים
מי שישן אמור לענות?חופשיה לנפשי
בלבדאיש השקים
ובתנאי שהוא לא חלש
בסדר לא הכל פשוט בחייםאיש השקיםאחרונה
שבוע חדש, שרשור חידות חדשבן מערבא


צפרדע מה היא אומרת ? הוציאה ממסגר נפשיבן מערבא

צפרדע אומללה ומסכנה נפלה לתחתית של באר בעומק 127 מטרים. 

במהלך הנסיונות שלה להיחלץ, הצפרדע מתקדמת מדי יום 3 מטרים המעלה הקירות החלקלקים של הבאר, אך במשך הלילה, כשהצפרדע נחה, היא מחליקה 2 מטרים לאחור. כמה ימים יידרשו לצפרדע להיחלץ מהבאר ?

ע.י.צ'יאל

נראה לי - 125 ימים.

מסוגלים להחזיק ראש בסוגיה ? אז נסו את זהבן מערבא

 

שני אחים, ראובן ושמעון, נשאלים לגיליהם, ראובן הבכור עונה: שנינו בשנות העשרים שלנו ולשנינו יש יום הולדת באותו היום. 

כתגובה לבקשת פירוט נוסף מתקבלת התשובה המתחכמת הבאה:

 

‏גילי גדול פי ארבע ממה שהיה גילו של אחי הצעיר כאשר גילי היה ‏פי שלוש ממה שהיה גילו של אחי כאשר גילי היה כפליים מגילו. 

 

בני כמה האחים ? 

 

(בינתיים החידות יילקחו מהספר המעולה יש בעיה! של רומה פלק)

..חדשכאן
24 ו22?
נסה שוב בן מערבא


בנוסף, רצוי להוסיף דרךבן מערבא


מהסוף להתחלהפשוטת עם
מציבים בגיל של שמעון x
ראובן2x
שמעון היה בן 2x כאשר ראבון פי 3 = 3x -x (פחות ההפרש ביניהם)
*4
8x
בטווח שבין 20-30
24 ו21
יפה. אני הלכתי מההתחלה לסוףבן מערבא

 

כי אותי זה בילבל, אז ניסיתי לעקוף בצורה הבאה. 

 

נסמן כמוך ב-x את הגיל של שמעון ב- y את הגיל של ראובן. מהנתון נובע קודם כל כי ההפרש ביניהם הוא לפחות 1. 

 

כעת, מכך שגילו של ראובן גדול פי 4 נובע כי y מתחלק ב-4. המספרים בטווח הנתון המתחלקים בארבע הם 20,24,28

אבל 20 לא רלוונטי בגלל הנתון על ההפרש ביניהם. נתחיל לבדוק את 24. 

 

אם y=24 אזי גילו של שמעון היה 6 בתקופה של ״גילי גדול פי ארבע ממה שהיה גילו של אחי הצעיר...״, ובגלל האילוצים על ההפרש ביניהם גילו של ראובן באותה תקופה הוא בין 7 ל- 10, אבל לפי הנתון של ״פי 3״ נובע כי הוא חייב להתחלק ב-3 לכן הוא 9. עכשיו אפשר להציב את זה בניסוח המסורבל ולקבל:

 

״גילי (24) גדול פי ארבע ממה שהיה גילו של אחי הצעיר (6) כאשר גילי (9) היה ‏פי שלוש ממה שהיה גילו של אחי (3) כאשר גילי (6) היה כפליים מגילו״. 

עד שבאתי לכתוב את התשובה, אני רואה שכבר ענורקשאלה
(שמרתי לי את החידה ורק עכשיו הגעתי אליה.)

תעלה עוד חידות?
הנה אחת שמתאימה לחול המועדבן מערבא

דהיינו, לא צריך נייר ועפרון בשביל לפתור אותה. 

 

‏שני אנשים עמדו למשפט בעוון רצח. ‏חבר המושבעים הרשיע אחד מהם ‏וזיכה את השני. 

‏השופט פנה לנאשם שנמצא חייב בדין ואמר לו: ״ ‏זהו המקרה המוזר ביותר שנתקלתי בו. ‏אף שאשמתך ‏הוכחה מעבר לספק סביר, ‏החוק מאלץ אותי לשלוח אותך לחופשי״. 

 

הכיצד ?

 

(אישית, לא ממש אהבתי את החידה הזאת...)

הוא רצח מישהו מבוקש?רקשאלה
הרוצח חי?מחפשת^

או שהוא כביכול עומד למשפט רק כדי לזכות את השני שנשפט?

חסר המילה "לכל"?11111


הפתרוןבן מערבא

שניהם תאומים סיאמיים. 

 

 

שיערתי / ניחשתי את הפתרון הזה, אבל גם אחרי שראיתי שזאת אכן התשובה בפתרונות, לא ממש הבנתי למה. חידה קצת מעפנה, מצטער. 

אם אתה לא מבין מה ההיגיון, איך ניחשת שזה הפיתרון?יוסי3
זה מה שעלה לי בראשבן מערבא


מעניין. מה זה, יש לך חוש נבואי לפיתרון חידות?יוסי3אחרונה
נשמע כמו תופעה יוצאת מן הכלל (תרתי משמע)
לכל המבולבלים... לא מניחים היום תפיליןבסדר גמור

וגם לא מניחות מן הסתם =P

ולא לשכוח מוריד הטל

כפי שציינתי, 'אישי ישראל' לא אומר להניח בארץ, להפך!הסטורי
אני משועמם מהקורונה הזאת!! מישהו/י לדבר איתו/ה?רוי רועי

ממש משועמם.

אני כאן היפה בתבלל


היי!רוי רועי

והחידה היומית: מי יודע מה זה מעלד"גית?

בין הפותרים נכונה תוגרל החידה הבאה: מי המציא את המונח דש"ח ??

היפה בתבלל

מעלד''גית -בדיחה פנימית שלי ושל חברות שלי..

דש''ח- זה מישיבת הנהלה של אנדרדוס..

בוכה/צוחק

מה. אין מצב.רוי רועי

אני מכיר את כל ישיבות ההנהלה בע"פ ולא זוכר משהו כזה.........

חחחהיפה בתבלל

תבדוק..

מנשה אומר אתזה...

😍😍😍 אני הכי אוהבת את מנשה היפה בתבלל


אחותי שרה אתזה כל פסחחח היפה בתבלל


לאא ארבעה עשר ימי בידודיהלום בטבעתאחרונה
וואי איך חפרו על זה אצלנוו😝
מי רוצה לשחק מולי שחמט?ארצ'יבלד


תלוי כמה זה עולהsimple man

חושף שיניים

ח-חי-ארצ'יבלד

חינם!

איך?simple man


ארי2199?simple man


חח אתה יכול לשלוח שוב? נמחקארצ'יבלד


שלחתי!ארצ'יבלד


רגע אני מנסהsimple man


באלך היום שוב?ארצ'יבלדאחרונה


זה מזכיר לי משהוכבר לא ישיבישער

היה לי 2 חברים בישיבה שהיו משחקים שחמט בעל פה!

 

כן, הם בהחלט היו מוכשרים מאד, וזה היה מרתק לעקוב אחריהם ואיך הם מצליחים לעשות את זה

אוקיי. צור קשר מחר. יש לי פרטנר בשבילךשמן פשתן
היום!! יומעיון עם הרב שמואל אליהו ועוד... כנסו עכשיו (:אוהב אותך אחשלי

 

https://us04web.zoom.us/j/649161113?pwd=R2VMK1JBamhja0RJNXF4ZkJ4SzIxZz09

 

Meeting ID: 649 161 113

Password: 015112

 

 

*הרב צבי יהודה לאו* 11:00

טעימה משיר השירים 

 

*הרב ראובן דהאן* 11:30

פסח דהשתא ואהבת ישראל

 

*הרב מתניה ידיד* 12:00

פרק שירה ושירת הים

 

 *הרב שמואל אליהו*, רב העיר צפת 12:30

גאולת ישראל בניסן.

 

מועדים לשמחה חיוך גדול

שכוייח על זיכוי הרביםהודעה


וגםברגוע

למה רשמו ככה את השם של הרב אלגזי?טיפה של אור
ממ כנראה שככה אמורים לכתובברגוע


יש קישור לזום?הודעה


בוודאיברגוע

Join our Cloud HD Video Meeting now

 

ולמי שמעוניין ביוטיוב

תודה רבה!הודעהאחרונה


בנות לכאן! הודעה

מתארגן לו מפגש זום ספונטני לבנות הפורום, כולן מוזמנות בשמחה
פרטים בפרטי!

ענו על השאלה בלי לחשוב יותר מדיפאטה מורגנה
ובלי להסתכל בתשובות של אחרים (לצורך כך, כתבו את התשובה בגוף ההודעה ולא בכותרת)


השאלה:

מה מאפיין את החברים שלכם?
...דאגני
שמחת חיים פשוטה
רגישות
עומק