שנתיים בלעדייךמזמור לאל ידי
ארצ'יבלדאחרונה
אנשים מי מכיר גמח בירושלים לסכומים קטנים ?!?@כשהשמש בורחת
מי ער?חופשיה לנפשי
אמקדושה-אני מבקש!
ערהאמיץ(ה)

ערהמשיח נאו בפומ!
טעות בסיסית
שאני כבר לא אמורה לעשות
ומה הטעותשבותי
ער. מלא אנרגיות. "עד כה סופא די מלתא".חסדי הים
באמת על מה? 😖חדשכאן
שמירה. והשכמה ב4והוא ישמיענו
אניארצ'יבלד

זה בכלל לא מובן מאליוחדשכאןאחרונה
נתקלתי בקמפיין של נפגעות שיינברג ובקשה לתמיכהמזמור לאל ידי
זאת כאן.
אם מישהו יכול להעלות את המלל אודה לו.
פרסומת.משהאחרונה
Enjoy your new version of polaris officeאריק מהדרום
מה ההבדל מoffice רגיל?חסדי הים
לא יודע, הורדתי את זה אנא עארף.אריק מהדרום
נראה לי שהפולריס זה אופיס לסמרטפוןאוי טאטע!אחרונה
יש אפשרות באיביי לסנן רק מוכר מומלץ? (בסדר שאני שואל פה?)מבקש אמונה
מה האופציה המועדפת עליכם?Reminder
להצליח יותר
אבל לעמוד בהרבה לחצים ועומס,
או להציב בשאיפות רף נמוך יותר, ולהשיג תוצאות נמוכות יותר,
ולעמוד בהרבה פחות לחצים, ועם יותר זמן פנוי ופחות עומס
הבריאות הנפשית והפיזית קודם כל.אמיץ(ה)
משום מה אני חושב שאם יש לחצים ועומס אי אפשר להשיג הישגיםחסדי הים
אפשרות ב'מישי' מאפושו'
להציב מטרות מציאותיות.
להשיג אותן.
להרגיש טוב עם זה.
באופן טבעי עם הזמן הרף עולה.
ולא להציב מטרות ענקיות במטרה לשאוף אליהן אבל תמיד להרגיש כישלון ולחצים.
(עבדתי השנה במסגרת שמציבה מטרות עצומות, זה מאוד מתסכל ומוריד מוטיבציה.)
אולי זה גם קשור לADD שתמיד דואג שיהיה לי לחץ

הלחץ שלך אמיתי או מדומה?משה
אני פעם שמתי לב שאני מייצר לי עוד עבודה שהיא חצי נחוצה אבל בעצם אפשר לוותר עליה. ויתרתי עליה וירד העומס דרמטית.
אופציה 2.מקום בעולם
תמיד הייתי בעד הראשוןמשה
בשנה האחרונה אני נוטה לשני. בעיקר בעקבות כמה התרסקויות שהיו לי בנושאים שבהם הלחץ לא מועיל אלא פוגע.
תשאפי לכמה שיותרבלדרית
למה זה חייב להיות ביחד? יש עומס שעושה לך טוב, וזה לעשות ולהתקדם בדברים שאת אוהבת ומפתחים אותך. ויש עומס שהוא רע כאשר את לחוצה, או מעמיסה על עצמך יותר מדי, או דברים לא נכונים.
להיות אמיתי עם עצמך.קדושה-אני מבקש!
אבל צריך לדעת לא להגזים ולמצוא מטרות ראויות שלא יתישו אותך מדי.
המון בהצלחה.
מנסיון האופציה השניה עדיפה מלקרוס כל כמה שנים...הלל שלי
אני עובדת הייטק נחשבת עובדת מצטיינת (בצורה קצת חריגה ..בלי להתנשא כמובן
) עם 5 ילדים והרבה עומס ולחץ מעבודה..
זה פוגע בבריאות חד משמעית (מי שמשקיע כל כך הרבה לוקח ללב וזה לא עובר לידו)
אני מנסה לשחרר ולא מצליחה , קשה לרדת בסטנדרטים אחרי שהרגלת את כולם ... ממש בהתלבטות כרגע אם לחפש עבודה יותר רגועה...(אחרי שמתרגלים לשכר זה לא פשוט
)
תשקלי את האפשרותמשהאחרונה
לתכנן את העבודה שלך נכון יותר ולהוריד את ה-workload בחשאי, תוך שימוש בכלים מתאימים.
היום אני מספיק (במונחי תוצאות) בערך פי שניים ממה שהספקתי לפני כמה שנים. זה דרש פרוייקט גדול של בחירת כלים מתאימים ועוד שינויים בסביבה אבל אני מרוצה מהתוצאות.
....לעבדך באמת!
המון עומקתתן אחרית לעמך
למה הרסתתלעבדך באמת!
חח חשבתי שזה גם ככה לא יקפוץתתן אחרית לעמךאחרונה
בוקר טובסתם 1...
https://youtu.be/DLmh4BzyCiM
בוקר טובפה לקצת
בוקר טוביהיה בסדר....
בוקר טוב!משה
ניסיתי לערוך. כנראה בגלל רווח שחסר איפשהו.משה
..ימ''ל
הקישור לא תקין כי נוסף לו: "/>"
השאלה הייתה למה בכל זאת יש אייקון של סירטון בכותרת התגובה.
כי זו לא אותה פונקציהמשה
אין קשר בניהן.
זה לאותו שיר.סתם 1...
בוקר טובפרח-אש
בוקר צח!גלויה
עיני אשה שמחה
אומרות לבוקר
טוב שבאת.
פוצית תפגוש היום בשעה טובה את סבתא רבתא מצד אמא!!!!!!!!!!
ההתרגשות בשיאה.
וגם את סבתא רבא מצד אבא
אבל זה בערב.
סבתא רבא זה נדיר!משה
סבתא שלי, סבתא שלוגלויה
בלי עין הרע.
מגיע לסבתא שלי נחת....
היום כבר לא כל כך...שוחרת ידע
סבתא שלי הפכת לסבתא רבא בגיל 62.
מזל טובסתם 1...
אכןגלויה
בוקר אור!אמיץ(ה)
בוקר טובחיים של
בוקר טוב!
הרבה דברים של פרויד הם נכונים.חסדי הים
תודה גדולה על השיר הזה.לעבדך באמת!
סתם 1...אחרונה
הפסקה היומית מהרב חרל"פברגוע
אי אפשר לעבירה זולת שתהיה עבירה קודמת גוררת אותה, ועבירה קמייתא מהיכן נעשית? הוי אומר ההתרשלות בעשין בסדר קיומם והפלאת התקשרותם עמהם. וכיוון דעל עשה אם עשה תשובה אינו זז משם עד שמוחלין לו מיד, על כן מצד זה דרכי התשובה קלים מאוד, דבהסתלק הגורם לעבירה, דהיינו העשה, אין לעבירה כל ערך, אחרי שלא מעצמה נעשית כי אם ע"י גורם, ובהתרועע היסוד נופל כל הבנין.
אכן הכבידות שבדרכי התשובה היא רק מפני שההתרשלות על ביטולי מ"ע, וביחוד במ"ע של ביטול תורה, שהן באות תכופות בלי הפסק, ומחדשים את ההכשרה לעבירות ונשארים הדברים כמקדם.
ולזאת אשרי לאדם שמחזק עצמו בשמירת מצוות עשה, שמתוך זה זוכה לתשובה בקלות גדולה, ומתקן כל מה שפגם, והכל חוזר לאיתנו בתוספת ברכה יחוד וקדושה.
(רזי לי רט)
@ארץ השוקולד @יהודי אמיתי! @בא לי בירה @והוא ישמיענו@ע מ @תתן אחרית לעמך@בוער לארץ השלמה @לעבדך באמת! @פרח-אש@בת מלך!!!! @חן, @חיפושית~@בתוך בני ישראל@תופסת אומץ@אמיץ(ה) @אוא"ר @אוי טאטע! @אילת השחר
ואו, בעז"ה!אוא"ר
😔לעבדך באמת!אחרונה
טובים השניים מן האחדמשיח נאו בפומ!
מתי לא?!בסדר גמור
כשהרמתי מקרר במדרגות הבנין...סתם 1...
לא יצאהפואנטה
כל שניה בחיים שליבוז
אני חושבת שהרגשתי את זה הכי הרבה כשהייתי צריכה לטוס לבד עם התינוק, והייתי בחודש חמישי, היומיים הכי נוראיים בחיים שלי.
לא יצאיהיה בסדר....אחרונה
רעיונות למתנת סוף שנה לרכז פרח?בן_אהוב
פגישת הסיכום היא מחר!
יש אפשרות לקנות משהו מושקע יחסית בזמן הזה?
ספר על חינוך/מה שהוא לומדהפואנטה
או משהו ללימודים אם הוא ממשיך ללמוד
מגניב שיש לכם רכז
(זה שם כאילו? 🥴)
ממליצה גם ספר או משהו לחדראמונה אהבה
זה שם של מלגה שקוראים לה פר"ח..
..הפואנטה

חח ממ אוקייאמונה אהבה
פרח?בסדר גמור
ראשי תיבות של פרויקט חונכותבן_אהוב
אני לא שאלתי מה זה פרח. הצעתי לתת לו פרח מתנה.בסדר גמור
הפואנטה

אני מתכנן להביא ספל עם כיתוב של תודה וכו'בן_אהובאחרונה
אפשרי לעשות את זה בפלאש במרכזית ירושלים כאן ועכשיו?
חסימה לאינטרנטחסוי מאוד
יש לי מחשב עם wifi. איזה חסימות לאינטרנט יש? מה העלויות? מה הכי מומלץ?
יש תוכנה בשם t9יהלומ
לא הכי טובה בתחום אבל נותנת פתרונות טובים
לא מצאתיבסדר גמור
תיקנו אותי פה, k9יהלומ
תודה 👍בסדר גמור
הנה התוצאה:בסדר גמור
On August 1, 2016, Blue Coat, Inc. (K9’s parent company) was acquired by cybersecurity leader Symantec™. As can be imagined Blue Coat and Symantec had a handful of similar products and unfortunately, it didn’t make sense to maintain two competing products. it was decided to “end-of-life” K9 Web Protection and focus corporate and customer attention on Symantec’s line of Norton™ products.
Effective immediately, K9 Web Protection is no longer available for purchase or download. Technical Support for K9 will end on June 30, 2019. Until then, support for K9 can reached via email at L-ECS-K9TechnicalSupport@symantec.com">DL-ECS-K9TechnicalSupport@symantec.com. We’ve also created an uninstall tool should you need help removing the application from your computer.
כנראה התכוונת לk9david7031
זה מה שיש לי במחשב.
תראה את התגובה שלי למעלהבסדר גמוראחרונה
רימון עובד טוב.ד.
אם רוצים לחסום גם את הווי.פיי, אז צריך להתקין אפליקציה שלהם.
בשביל הרשת הביתית, יש חסימה מובנית.
אפשר להוריד נטספרק גם למחשב.תפוז סיני
בוקרחופשיה לנפשי
איזה מפעל זה? מה מייצרים שם?חדשכאן
בוקר אור!אמיץ(ה)
בוקר טובחיים של
יש אנשים שעושה להם טוב לראות אנשים אחרים עובדים
בוקר טוביהיה בסדר....
איך אומרים אין לי כוח לעבוד או אין בי כוח לעבוד?

תני לי לנחשefraim37אחרונה
תמיד יותר קל ליפול על הטובים שיסכימו ולא יעשו בעיות.
סקר-ספרי סיפורי צדיקיםאוי טאטע!
אתם מרגישים שזה השפיע לכם על היראת שמים והשאיפה לעבודת ה' וקדושה?
איזה סגנוו סיפורים אהבתם? מידות מויפתים שקדנות
יאלה לנער קצת אבק מהילדות
אחחחחח הילדות
טאטעעעעלעבדך באמת!
אוי גיוועלד.
פשוט להתרפק על היידישקייט
היידישקייט זה לאשכנזים אבל........לב אוהב
נכון.... אזמההה גם מרוקאים יכולים להשתמש... זה בסדרלעבדך באמת!
קראתי המון ספרים כאלו. אהבתי את אלו שמבוססים על סיפוריםחסדי הים
קודם כל נמשכתי לזה כי אני מחבב היסטוריה, אבל בעיקר הסיפורים נטעו בקרבי שאיפות גבוהות להיות כמו הצדיקים שקראתי עליהם.
היו פעמים שעצם קריאת הסיפורים נטעו בקרבי רגשי קדושה וטהרה.
למדתי מהסיפורים הרבה חכמה ועצות.
ואו..לב אוהב
זאת ממש הילדות שלי
(מרגישה מרוגשת לרגע)
זה לגמרי החדיר בי יראת שמיים (ואי אני עושה לעצמי אאוטינג רציני..)
אהבתי את סיפורי הבעש"ט.. כל הסיפורי גלגולים, שדים וכו'
ובכללי כל סיפור חסידות וכל סיפור של צדיק..
מתיקות...
וטיפל'ה יותר בפירוט.
היום אני יודעת שההשפעה של זה הייתה עצומה
אמונת חכמים, רצון לקדושה, הבנה קדושה מהי בכלל, השגות גבוהות. חיבור למקום גבוה..
שתדעיתופסת אומץ
ואז הייתי צריכה לעשות משהו..
אז לא הספקתי

אוהו♥♥ אבל חשבת עליי.. זה כבר משולב אוהב
זה העיקר ❤תופסת אומץ
תודה על השאלה הזאת.תופסת אומץ
מעלה הרבה געגועים וזכרונות מתוקים כל כך.
בעיניי זה מקסים ומתוק ממש, ואין לי ספק שזה מוסיף ומחדד את הרצונות לטהורים וקדושים.
בילדות קראתי סיפורי מעשיות על ר' נחמן מברסלב. התרגשתי והייתי מוארת! זה היה פשוט מפעים.
גם אבא שלי היה קורא לנו (עד היום) סיפורי צדיקים. חלקם קצת הפחידו אותי (אלה שהיו קשורים לגילגולי נשמות וכ'ו) וחלקם היו מלמדים ויפים בפשטות. הרבה סיפורים על הבעש"ט, ר' יצחק לוי מברדיטשוב, הבבא סאלי, ר' חיים בן עטר, ועוד ועוד.
כל דבר בילדות יכול להוות בסיס להמשך החיים. אז גם בהקשר של עבודת ה', בעיניי חשוב לחנך לקדושה גם ע"י סיפורי צדיקים. אמנם חלק מהרגשות כבר היו בילדות, אבל רק כשהתבגרתי הבנתי עד כמה קשה לתפוס את גודל ההשפעה של אמונת חכמים על הרוחניות והיראת שמיים.
עכשיו את מבינה למה אנחנו קשורות בנשמה?? כפרה עלייךלב אוהב
שמח ששימחתיאוי טאטע!
מתי יגיעו מעשי למעשה אבותי?
שנכה...
אמןןלעבדך באמת!
השפיע מאוד.. בודאיוהוא ישמיענואחרונה
מה לדעתכם הרמה המוסרית שלכם?אוויל מחריש
היי, אני זוכר שלפני כמה חודשים העלו שאלה שעסקה בזה אגב ועניין אותי לשמוע היכן אתם ממקמים את עצמכם מבחינה מוסרית על פי תאוריית המוסריות של קולברג, הן בנוגע להתנהגות חברתית והן לגבי שמירת מצוות, חוקים וכו.
התיאור של 6 השלבים שהוא מציג בקצרה הוא בערך כזה (זה לפי המספרים, האותיות זה צמד שלבים):
א. הרמה הפרה-קונבנציונלית: שיקול הדעת המוסרי נקבע על ידי קבלת חוקים של סמכות חיצונית, והמעשים נשפטים לפי תוצאותיהם. התנהגויות ייחשבו לטובות או רעות אם יובילו לפרס או לעונש.
1) אוריינטציה של ציות ועונש ( פעולות מתוך איך אמנע מעונש)– בשלב זה האדם מתקשה לראות את שני הצדדים של הסיטואציה, ונוטה להתעלם מכוונת האנשים בה ולהתמקד יותר בצורך לציית לחוק, בשל פחד מעונש מדמויות סמכות.
2) אוריינטציה של כוונה אינסטרומנטלית (פעולות מתוך מה אני מרוויח מההתנהגות)– בשלב זה האדם מודע לכך שלאנשים שונים יכולות להיות כוונות שונות ופרספקטיבות שונות לדילמה המוסרית, אך ההבנה הזו מאוד מוגבלת וקונקרטית. פעולה נכונה מבחינתו היא זו שמעניקה לו יתרון אישי ומספקת את צרכיו. כשיש הדדיות בין אנשים היא מובנת כחליפין של "טובות".
ב. הרמה הקונבנציונלית: יש חשיבות לדעות של אחרים ולציות לחוקים חברתיים, אך לא בגלל אינטרס אישי, אלא מתוך אמונה ששמירה על המערכת החברתית חשובה להמשך יחסים אנושיים חיוביים וסדר חברתי.
3. אוריינטציה של ילד/ה טוב/ה (פעולות מתוך שיתוף בין-אישי / נורמות חברתיות) – ציות לחוקים חשוב, כי הוא מאפשר הרמוניה חברתית, בעיקר בהקשר של יחסים בין-אישיים חשובים. לאדם חשוב לקבל חיבה ואישור מהדמויות הקרובות, ולהראות כאדם טוב, מכובד ועוזר, שניתן לסמוך עליו.
4. אוריינטציה של שמירת הסדר החברתי (פעולות מתוך חובה מוסרית לשמירה על החברה)– האדם לוקח בחשבון פרספקטיבה רחבה יותר של יחסים חברתיים. החוק צריך להיאכף באופן שווה על כולם וחובתו של כל אדם בחברה לשמור על החוק, כי הוא חיוני לשמירת הסדר החברתי, ואם כולם לא יצייתו - הסדר החברתי יתמוטט.
ג. הרמה הפוסט-קונבנציונלית: אנשים ברמה הזו אינם מצייתים לחוקים בצורה עיוורת אלא גמישה, והם מגדירים מוסריות במושגי עקרונות וערכים מופשטים.
5. אוריינטציה של חוזה חברתי (פעולה מתוך הסכמה כללית ולא מתוך צו נוקשה) – האדם מתייחס לחוקים כאל כלים גמישים המשרתים צרכים אנושיים, ולכן ניתן לדמיין אלטרנטיבות לחוקים, כך שיהיו הוגנים יותר. כשהחוקים מתאימים לזכויות האדם ולאינטרס הרוב, נוצרת השתתפות מתוך רצון חופשי במערכת הוגנת שכזו.
6. אוריינטציה של עקרון אתי אוניברסלי (פעולה מתוך איך העולם ייראה אם כולם יעשו כך" / פעולה מתוך הנכונות שבדבר ולא על מנת להימנע מעונש/אינטרס/ מצופה חברתית/ חוק / או מוסכמה חברתית) – בשלב זה, הפעולה מוגדרת על ידי עקרונות אתיים של מצפון שהאדם בוחר לעצמו. החוקים הם ערכים מוסריים מופשטים, ואין צורך בחוק חיצוני להיאחז בו, ולכן אין כלל חשיבות לחוקים חברתיים קונקרטיים אלא רק למצפון האישי.
(7. קולברג מציע שישנה אף רמה שביעית של עקרון מתוך מורל טרנסצנדנטי שמקשר רוחניות עם חשיבה שכלית אבל לא נכתב על זה הרבה אז לא אפרט על זה.)
אשמח לשמוע את דעתכם ולמה אתם חושבים שאתם במקום שאמרתם.
מקורות להעמקה:
ובאנגלית :Lawrence Kohlberg's stages of moral development - Wikipedia
היייי
הפואנטה
היי גם לך
אוויל מחריש
אז מה את חושבת בנושא?אוויל מחריש
אענה בהמשך. צריכה זמןהפואנטה
"ועשית הישר והטוב בעיני ה' "חסדי הים
למה?אוויל מחריש
כי יש חוקים קבועים בבין אדם לחבירו שהקב"ה קובע וכולםחסדי הים
אם הקב״ה יקבע שלך ספציפית מותר לעבור עליהם?אוויל מחרישאחרונה
זה חייב להיות כל כך ארוך? 🙄חדשכאן
לגבי הכותרת, לא יודע. ביחס ל?סתם 1...
הפסקה היומית
ברגוע
התורה היא האורגן הכללי של כל ההויה מראשית האצילות עד תחתית העשיה, וכל המצוות הן העורקים המחיים את ההויה כולה, והם הנימין המחברים את כל ההויה כולה, והם הנימין המחברים את כל ההויה לחטיבה אחת.
ואימתי משיגים הם המצוות את ערכם הראוי? בזמן שמקיימים אותם מצד שהם כתובים בתורה, כלומר מצד שמכירים אותם שהם הם הגידים המקשרים את חוליות ההויה להדביקה בשורש אחד, ובהעדר קיומם נפסקים החוליות, ואז נעשית ההויה כולה בסוד פירודים.
והקיום מצד הכרה זו הוא התוכן האמיתי של עסק תורה לשמה. שלא נאמר "לשמו", שאין כל עבודתנו מוסיפים או גורעים בשם עצמותו יתברך, כי אם "לשמה", היינו התורה היא ההויה, אורייתא כולה שמותיו של הקב"ה (זוהר).
(רזי לי רז)
@ארץ השוקולד @יהודי אמיתי! @בא לי בירה @והוא ישמיענו@ע מ @תתן אחרית לעמך@בוער לארץ השלמה @לעבדך באמת! @פרח-אש@בת מלך!!!! @חן, @חיפושית~@בתוך בני ישראל@תופסת אומץ@אמיץ(ה) @אוא"ר @אוי טאטע! @אילת השחר
תודהבוער לארץ השלמה
אתה בוחר פסקאות ממש יפות!אוי טאטע!
זה מעניין מה שהוא כותב על "לשמה"
צריך לסנכרן את זה עם אורות התורה...
תודה
ברגועאחרונה
אתם אנשים של תה🍵 או קפה☕ או בכלל שוקו?חסדי הים
קפה שחור חזק עם האמת לפניםיהיה בסדר....

איך אתם מבינים את ההבדל בין שיעור (lesson)בן מערבא
להרצאה (lecture) ?
אני מבין את ההבדל בכך שבהרצאה מידת האינטראקציה בין המרצה לקהל היא פחותה מאשר בשיעור. כלומר בגדול בהרצאה הקהל יותר פאסיבי לעומת שיעור שבו עקרונית הוא יכול להיות יותר אקטיבי ? מה דעתכם ?
בדיוק מה שכתבתהפואנטה
לא בטוח שהבנתי בדיוק את השאלהריבוזום
זה תלוי הקשר, אבל אני חושבת שיש בין המילים הללו עוד הבדל (מתייחסת למילים שנתת בעברית - יש דברים אחרים לומר לגבי האנגלית): שיעור הוא מחזורי - זמן קבוע ביום \ שבוע \ חודש שמוקדש לנושא מסוים, כשהרצאה יכולה להיות חד פעמית.
גם שיעור יכול להיות חד פעמיבן מערבא
וגם הרצאה יכולה להיות חלק ממחזור של הרצאות בקורס מסויים.
יפה!הפואנטה
קודם כל 'שיעור' בעברית וביידיש 'שייר' (היו פחות מבטאים אתחסדי הים
אותו דבר lesson יכול להיות במשמעות שהאדם מלמד את עצמו או לומד דבר מסוים בעצמו בהרחבה של זמן או כמות.
בשיעור יש אינטראקציה עם מי שמולך ובדרךסתם 1...
אוקיי. זה בערך מה שאמרתיבן מערבא
הרצאה היא פסיבית כמו שלהרצות מעות אל מול נר חנוכהסתם 1...
לגבי לימוד מעשה מרכבה שאסור ללמגו וכו' נאמר שהיו מרצים לפני הרב והוא היה מאשר או פוסל, למשל:
"מַעֲשֶׂה בְרַבָּן יוֹחָנָן בֶּן זַכַּי, שֶׁהָיָה רָכוּב עַל הַחֲמוֹר,
וְהָיָה רַבִּי לְעָזָר בֶּן עָרָךְ מְחַמֵּר אַחֲרָיו.
אָמַר לוֹ: "רַבִּי! שְׁנֵה לִי פֶּרֶק אֶחָד בְּמַעֲשֵׂה מֶרְכָּבָה!"
אָמַר לוֹ: "לֹא כָךְ אָמַרְתִּי לָךְ מִתְּחִלָּה, שֶׁאֵין שׁוֹנִין בַּמֶּרְכָּבָה בַּיָּחִיד,
אֶלָּא אִם כֵּן הָיָה חָכָם - מֵבִין מִדַּעְתּוֹ?"
אָמַר לוֹ: "מֵעַתָּה, אַרְצֶה לְפָנֶיךָ!" - אָמַר לוֹ: "אֱמֹר!"
פָּתַח רַבִּי לְעָזָר בֶּן עָרָךְ וְדָרַשׁ בְּמַעֲשֵׂה מֶרְכָּבָה.
יָרַד רַבָּן יוֹחָנָן בֶּן זַכַּי מִן הַחֲמוֹר וְנִתְעַטַּף בְּטַלֵּיתוֹ,
וְיָשְׁבוּ שְׁנֵיהֶם עַל גַּבֵּי הָאֶבֶן תַּחַת הַזַּיִת, וְהִרְצָה לְפָנָיו.
עָמַד וּנְשָׁקוֹ עַל רֹאשׁוֹ וְאָמַר: "בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל,
אֲשֶׁר נָתַן בֶּן לְאַבְרָהָם אָבִינוּ, שֶׁיּוֹדֵעַ לְהָבִין וְלִדְרֹשׁ בִּכְבוֹד אָבִיו שֶׁבַּשָּׁמַיִם".
אתה מתכוון שבהרצאה יש צד שהוא מעביר והוא אקטיביבן מערבאאחרונה
וצד שהוא מקבל והוא פסיבי ?
נראה לי שהמשמעות המקורית של המילה ״להרצות״ היא ״להעביר״ כמו בבבלי עירובין י״ח ע״ב:
״תנו רבנן המרצה מעות לאשה מידו לידה או מידה לידו בשביל שיסתכל בה...״, ואכן יש כאן צד אחד שהוא אקטיבי וצד אחד שהוא פסיבי.
אהבתי את החילוק הזה שהרצאה היא לא רק העברת ידע כמו שיעור אלא גם הפגנת ידע. תודה.
גם למשל סטודנט שצריך להעביר הרצאת סמינר, עושה את זה בפני צוות הפקולטה שיודע את החומר מן הסתם לא פחות טוב ממנו, והוא לא צריך להעביר ידע אלא להפגין ידע.
שיעור מבוסס על שאלות ותשובות.שוחרת ידע
אמנם לא למדתי איך מוסרים הרצאה, אך כסטודנטית להוראה כן למדתי איך בונים שיעור והוא לגמרי מבוסס על שאלות ומשוב מהתלמידים.
בלתקיהיה בסדר....
שיעור - מתמשך


