שרשור חדש
חקיקה דתית, בעד או נגד?בא לי בירה
בשלב הזה שלנו בתהליך הגאולה - נגדבן_אהוב
מכמה סיבות:
א. אני לא רוצה לכפות את דתי ואמונתי בדיוק כמו שלא הייתי רוצה שיחוקקו חוקים חילוניים כדוגמת חובת עבודה בשבת...
ב. עדיין אין סנהדרין שתחוקק חוקים דתיים לשם שמיים, בפוליטיקה יש עוד מניעים, לאו דווקא הכי טהורים שיש, פחות אידאולוגיה, יותר כיסאולוגיה...
ג. "מצוות צריכות כוונה", "רחמנא ליבא בעי" - אם יחוקקו חוק כזה, המצוות יהפכו לדבר טכני מאוד, מותר ואסור וזה לא המהות של המצוות, מאותה סיבה גם לא לכל המצוות נותנים טעם - כדי שלא נזלזל בחלק מהמצוות עם "הקצת שכר" ונעשה את האחרות בשביל השכר שבצידן.
כופים עליך הרבה דבריםהסטורי
לשלם מיסים, לא לתת ללקוחות שקיות חינם, לא לגדל תנינים לתעשיית הטקסטיל.

לא סביר שכל אידיאולוגיה שהיא יכולה, אם החא משיגה רוב באספת נציגי הציבור (=כנסת) לכפות את דעתה ורק האמת האלוקית, המסורת שאבותינו מסרו עליה את נפשם, לא יכולה.

למעשה אני מסכים שצריך הרבה זהירות, כי כפיה בדור הזה רק גוררת אנטגוניזים.
אני אישית נגד אותם חוקיםקוד אבל פתוח
ואם כולם קופצים מהגג זה לא אומר שגם אני אקפוץ.
לא. מקובל על הציבור, שמה שמתקבל בפורום של נציגי הציבור - מוסהסטורי
לכן הרב צבי יהודה, שהתנגד לכפיה דתית ע"י פרטים (בזה"ז) התעקש שמה שעבר בכנסת - זו ההסכמה הציבורית.
אבל יש הבדלבן_אהוב
בין לחייב לעצור ברמזור אדום לבין לחייב נטילת ידיים...

אתה צודק ברמה הרעיונית, אבל אתה לא רוצה כחברה שאדם יכבד את ההורים שלו או לא ירצח רק כי זה אסור בחוק, אתה רוצה שזה יבוא ממנו, מעצמו, לא מן השפה ולחוץ...
לא דברתי על רמזור אדום, דברתי על חוקי איכות הסביבההסטורי
זכויות בעלי חיים ושאר התערבויות אידיאולוגיות בחיים שלנו.
מצוות צריכות כוונה זה במצוות עשה. החוקים לא מחייבים מצוות עשעם הארץץ
עשה, אלא דברים בסיסיים כמו לא לפתוח מסחר בשבת, כי אחרת רוב המדינה תעבוד בשבת, וגם שומרי שבת לא ימצאו עבודה. וכן נישואין וגירושין כדי שלא יהיו פה ממזרים, אם לא יתנו גט כשר. לא כופים פה לשבת בסוכה למשל.
ובכל זאת אתה שמח שיש חוק שאוסר לרצוחידהאחרונה
מסכים איתך ב100 אחוזיואב גל
יש שתי גישות בעדימ''ל

מצד אחד הציונית-דתית: הגישה היא שאמנם אין לכפות על יהודים את הדת, ואפילו להכיל את החילוניות ולהשתתף איתה. אבל מאחר והמדינה היא קודש ויסוד כסא ה' בעולם, היסוד והתשתית ל'ממלכת כהנים וגוי קדוש' בגאולה השלמה, וככזו השאיפה היא להפוך אותה לכמה שיותר דתית בבחינת "החול יתקדש". מה גם שככזו יש לה אחריות על הרוחניות של ישראל.

 

מהצד השני הגישה החרדית: הגישה היא שאמנם המדינה היא לא קודש, אלא רק שלטון חילוני (ולכן במעמד גויי, מעין 'ערכאות') זמני עד שיבוא המשיח, ולכן אין עניין 'לקדש אותה' ואין לה אחריות על הפרט (או איזו מהות עצמית בכלל). אבל מאחר שיש חובה על כל יהודי למנוע יהודי אחר מעבירות מדין ערבות הדדית, גם אם זה בכפייה, כן צריך להשתדל לעשות מאמץ למנוע עבירות ואם חקיקה זו הדרך אז שיהיה בחקיקה.

 

אני יותר מזדהה עם הגישה השנייה אבל אני לא משוכנע שחקיקה היא הדרך הנכונה מבחינה אסטרטגית, בטח לא כדרך פעולה גורפת.

מזדהה מאוד עם דבריךבא לי בירה
נגד, נגד נגדמשה

גם ממניעים אידיאליים, וגם ממניעים פרקטיים (שהמערכת לא אוכפת בפועל החוקים כאלה, עיין ערך חוק החמץ).

 

אני חושב שכפיה ברמה מקומית  זה צעד יותר הגיוני ואולי נכון. אולי חוקי דת ברמת העיריה או השכונה שנועדו לשמור על הצביון זה סבבה, אבל זה בתנאי שיש דרך סבירה לשנות אותם ושאפשר לעבור דירה בקלות אם זה לא מתאים.

מתחבר לדגש על ממשל מקומיבא לי בירה
חקיקה דתית וחיים לפי ההלכה במרחב הציבורי - מחייבים גוף מחוקקקרן-הפוך
כמו הסנהדרין בעבר.

גוף שימנה פוסקי הלכה עם הכרה והסכמה של כל הזרמים והעדות, שיוכלו להתאים את ההלכה למציאות החיים של מדינה ושל הפרט.
ובכן,ימ''ל

בשביל זה הוקמה הרבנות הראשית... חצי חיוך

הכוונות היו טובות, כנראה. כיום גוף פוליטי ולא סמכות דתיתקרן-הפוך
ראשונה במעלה.
אין בינינו מחלוקת על זהימ''ל


נגד41
נגד בצורה מוחלטתיואב גל
לא להוסיף ולא לגרועכי בשמחה תצאו.

לפחות לא במצב הנוכחי.

אולי להפוך את החוק הקיים למשהו יותר רציני

(כי חוק החמץ היום הוא באמת בדיחה).

יש כל מיני סוגים של חקיקה דתית..אדם כל שהוא
עבר עריכה על ידי אדם כל שהוא בתאריך כ"ח בניסן תשע"ט 14:32

נראה לי, שמה שמצטייר לאנשים כשאתה שואל את השאלה בצורה הזו, זה חוקים שנועדו לחייב אדם לקיים מצוות/לא לעבור עבירות.

בגדול, נראה לי שהרציונל של רוב החוקים הדתיים [ואולי אפילו כולם], הוא אחר.

 

גם חקיקה שמדינת ישראל לא תבצע בשליחותה ומכספי הציבור חילול שבת, זוהי חקיקה דתית.

חוק החמץ הוא חקיקה דתית, אבל מה שהוא אוסר איננו האיסור ההלכתי, אלא הצגה של חמץ בפומבי. הרציונל כאן הוא שמירה על פרהסיא יהודית/התחשבות ברגשות דתיים. 

הרכיב הדתי בחוק שעות עבודה ומנוחה, נועד מן הסתם קודם כל להקל על מי שרוצה להתפרנס בלי לעבוד בשבת, ואולי גם לשמור על פרהסיא יהודית, כשהוא משתלב עם זכויות סוציאליות.

 

כל דבר צריך לדון לגופו של עניין.

 

[חוקים שמונעים מהמדינה לעשות עבירות בעצמה אני בגדול בעד, את חוק חג המצות (איסורי חמץ), לא הייתי מחוקק, אבל לא הייתי מבטל אחרי שנחקק]

נגדים...
האם יש חקיקה שאיננה דתית?אריק מהדרום
מיסוי יתר על מגדלי אבוקדו מזן גליל בערבה התיכונהבן_אהוב

איפה הדתיות פה?

מאיפה להתחיל?אריק מהדרום


מהסוף, כמובן.אדם כל שהוא


מצוות ישוב הארץאריק מהדרום


לפי נוסח ומנהגי אשכנז או לפי עדות המזרח? לפי איזו כשרות?אלישבע999
קצת מגוכך לקדם חקיקה דתית, כאשר הדתיים בינם לבין עצמם חיים לפי רבנים שונים ופסיקות שונות.
אני נגד אובר חקיקה באופן כלליתודה לאל
כמו החוק המטופש הנקרא "חוק שכירות הוגנת"
אז מי עמד בצפרא דיומא?בוז
היינו בדיוק במכולת ביישוב, אז עמדתי ממילא.
אבל אף אחד שם לא ממש מקפיד על המצווה...
אגיד לך..ןד.

א. לא "יצאתי על מישהו"... לא דברתי על "מישהו", אלא על הענין. קרא שוב - ותראה.

 

אם מישהו אומר, "אני עושה כך וכך כי הרב שלי אמר", אין לי דיון איתו. עושה כי הרב שלו אמר, שיהיה בריא..

 

אני דיברתי על הענין. הן הלכתית - לגבי הנושא של שלילת הענין של "מנהג גויים"; הן מהותית, לגבי הערך של רגע שתיקה לכבוד, כולם ביחד; והן לגבי לא לאבד הרגשות טבעיות של השתתפות בצער, בגלל נימוקים שכאילו בשם "יראת שמיים". כשיראת שמיים, גורמת לדברים פשוטים להיות לא מורגשים, זו בעיה.

 

ב. עניינית - מה שאמרת שזה לא בגלל "ביטול תורה", אלא כי חושבים שאמירת תהילים תעזור יותר. כבר אמרתי, אני גם לא רואה "אסון" בכך שמישהו אומר אז תהילים... באתי להדגיש שלדעתי זה לא נצרך. למה? כי תהילים אפשר להגיד גם בזמן אחר; ולעמידה הזו בשתיקה - בניגוד למה שכתבת שזה "בלי פואנטה" ואין למה לצפות.. - יש ערך עצום. יהודי לא צריך לעשות לפעמים חשבון הנפש בשקט, בלי תהילים?.. אז זה חשבון נפש לא פרטי בלבד, כללי. יש הרבה מאד "למה לצפות". לחשוב על הערך של מסירות הנפש למען כלל ישראל, על הערך של ההרוגים עקד"ה, על מה שזכינו מתוך זה. זה חשבון עמוק מאד. אם הרגשת ש"סתם זוכרים" - אע"פ שגם זה לכבוד הנופלים ויש בכך ערך - אז כעת תזכור בצורה יותר גדולה, לא בצורה "חילונית"..

 

ג. תשעה באב לא ניתקן על זה. הוא ניתקן על החורבן - ונכון שממילא מזה גם שאר הצרות שפקדו ל"ע את עם ישראל. אתה חושב אז גם על הנופלים, יפה מאד.. אבל אפשר גם כל דבר בזמנו.

בפולין, קבעו תענית כ' סיון על פרעות ת"ח ת"ט. כולל אמירת סליחות. עי' בסידור "בית יעקב" לרב יעב"ץ עמדין, עדיין יש שם את זה. לא הסתמכו על כך שיש תשעה באב...

בנידון דידן לא תיקנו סליחות וכד', אלא יום שבאופן לאומי זוכרים, מכבדים, נותנים אל לב. 

 

אז מה שייך "שהימים האלה שנקבעו זה לא מספיק".. לא נקבעו על זה. זו רק דוגמה איך בסברות כאילו-הלכתיות, מכופפים את השכל הישר.. מי שרוצה לומר כך למסקנה, שיבושם לו - אבל להגיד כאילו זו הסברא הפשוטה, ומי שאומר אחרת, "עליו חובת ההוכחה"?....

 

כך גם ההיפך - מלא ימי "פורים" נקבעו בקהילות השונות - ולא סמכו על פסח שכולל יסוד כל הניסים...

 

ד. להגיד "מי שתיקן את הצפירות הללו ממשיך להקריב חיי יהודים ולקחת את כספי ניצולי השואה", זה פופוליסטי למדי.

"מי שתיקן" היו נציגי הציבור. והציבור הוא זה שממשיך את זה. ומי שהיו אז, בחלקם כבר לא נמצאים כאן היום, בוודאי לא בהנהגת המדינה... ובכללי, ב"ה, רוב מה שהנהגת המדינה עושה מבחינת "חיי יהודים", זה להגן עליהם - כולל עלינו שדנים כאן כעת - ולא ההיפך ח"ו. אן ענין לקטרג, בפרט כשהזכות מאד ברורה.

 

וגם לא "לוקחים כספי ניצולי שואה".. מתגלות מידי פעם עוולות, ובדרך כלל מי שמעלה אותם הם דווקא נבחרי הציבור. ומשתדלים לתקן.

אם תכף נגמר לי תוקף הכרטיס אשראיהפואנטה
הבנתי שהם שולחים בעצמם
השאלה אם הם שולחים את אותו הכרטיס?
אני רוצה כרטיס שונה
הם מחדשים את אותו כרטיס. תפני לשירות הלקוחות לצורך שינויים.קרן-הפוך
הזמנתי דרך האתרהפואנטה
מקווה שככה עושים אתזה
הייתי בכל זאת מבררת מול נציג שירות טלפוני שזה יתבצע.קרן-הפוך
חבל על הטרטור ועוגמת הנפש אחרי שהכרטיס החדש יונפק ויגיע אליך, ויתברר שלא בדיוק מה שהתכוונת.
אני מנסה להתקשר ולא מצליחה😑הפואנטה
מה סאת אומרת לא מצליחה? אין דבר כזה שאין שירות טלפוניקרן-הפוך
בשעות היום.

אולי תוודאי שהמבחר נכון?
יש לך על דפי הפירוט החודשי.
זה דורש סיסמא וזה לא מכניס אותיהפואנטה
את בטוחה שאת מתקשרת למקום הנכון? איזו חברת אשראי זו?קרן-הפוךאחרונה
פלטה בשבתבן..
בעולם קטן נשאל הרב שמואל אליהו אם מותר ביום השבת לחמם סופלה על הפלטה?
תשובתו של הרב הייתה שאין לחמם ישירות על פלטה. ובכלל אין לחמם במקום שהיד סולדת בו..

אני לא יודע הלכות לכן אני שואל לפי הרב עובדיה היה מותר?
ב. האם הסופלה הוא מקרה מיוחד? ובמאכל אחר הרב אליהו היה מתיר?
ג. משהו קצת יודע להסביר מה המחלוקת?
הסופלה הוא בעצםנחשון מהרחברון
עוגת שוקולד שלא אפויה עד הסוף. זה חלק מההגדרה של סופלה.

לכן אסור לחמם אותה במקום שיכולה להגיע ליד סולדת.

אבל.
אם העוגה אפויה פשוט שמו קוביות שוקולד באמצע - מותר.
הסברא שסופלה רגיל ככה הוא מבושל כל צרכו ואם יתבשל יותר זה מצטמק ורע לו יכולה לתפוס אולי ולכן אולי יהיו מתירים לחמם סופלה בגלל הנקודה הזאת. לא ראיתי מישהו שכתב בזה בבירור.
אז
א לא יודע
ב כן. לרב אליהו יש שיטה אחרת שהוא מצריך פלטה מיוחדת (פלטה ירושלים) או לשים איזה רשת על הפלטה ורק עליה להניח אוכל. כל אוכל.
ג הוסבר.
מצד שני הוא ראוי למאכל כך ובושלנחשון מהרחברון
ואינו בגדר של בן דרוסאמ שהרי כשיצא מהתנור כך דרך אכילתו
לכן נראה לי שלשיטת הרב עובדיה אין בעיה

וגם אם השוקולד בפנים נוזלי יהיה מותר לספרדים בתנאי שזה לא רוב התבשיל.
ואם זה לא נוזלי ממש אלא קרוש כזה אז גם לאשכנזים יהיה מותר
אכן כפי שכתבת כך השיטותאניוהוא
מו''ר רה'י אוסר (זה סיפור מעניין איך שאלתי אותו, בהזדמנות אספר לך)
אבל ע'פ נהלי הכשרות בעיר מותר לחמם סופלה בשבת...
נחשון מהרחברון
מחכה לסיפור
^^^ארץ השוקולד
גם על התוכן
העניין בסופלה שהוא נוזלי בפנים ואז יש בישול אחר בישולמחפש אמת


אם הרוב יבש הרב עובדיה מתירנחשון מהרחברון
ואם זה קרוש אז זה לא נחשב לח. עיין אג''מנחשון מהרחברון
לגבי קטשופ
לא מבין למה אסור. מסתכלים על המאכל עצמו, והסופלה עצמו אפוי.חסדי הים
אתה רק מחמם.
תשאל רב. אל תסמוך על סמס.
כי בישלת את השוקולד בפנים שהוא נוזלימחפש אמת

אני חושב שלגבי בישול אין עניין של עיקר וטפל

יש בישול אחר בישול בלוח. השאלה איךנחשון מהרחברון
לדון את הפנים של הסופלה. כלל או כיבש
אז זה כמו שכתבת 1. שפוסקים כצד המקל בסתירה בב"יחסדי הים
שרובו יבש מותר. 2. קרוש זה לא לח, אלא יבש
1 לא כולם פוסקים ככה הרב אליהו מחמיר בזהנחשון מהרחברון
רק ממש יבש או שלרוטב אין חשיבות. הסופלה לרוטב יש חשיבות.
2 תלוי עד כמה הוא נאפה ובמתכון. יש גם נוזליים
לפי הרב עובדיה- מותר לחמם סופלה על הפלטהמנסה לעזור

ולפי הרב עובדיה יוסף זצ"ל-

בשבת מותר לחמם על הפלטה כל דבר שהוא אפוי ומבושל כל צרכו/ "עד הסוף" ושאינו נוזלי- מוצק.

 

מותר גם לחמם על הפלטה דבר שהוא מבושל כל צרכו ויש בו מעט רוטב כמו דג עם רוטב.

בתנאי שהדג עצמו זה הרוב ושיש מעט רוטב. לא הרבה. רק כדי שהדג לא יישרף.....

 

מרק, למשל- לא ניתן לחמם באמצע השבת על הפלטה.

אלא אם כן הפלטה כבויה ומניחים את הסיר כשהפלטה כבויה והיא נדלקת אח"כ עם שעון שבת ואז המרק מתחמם.

 

 

מתבקש לתייגאורה2x
את הרבנית @חן,
מה פסיקתך בענייני מתוק למות?
בושי לך..חן,
בשביל לצאת את כל הספקותבינייש פתוח
שים שעון שבת ושים את הסיר לפני שהפלטה פועלת. כך תוכל לשים על הפלטה מה שאתה רוצה (כולל מרק)
זו אכן תשובה של הרב עובדיההיא שיחתי
לענ''ד יש חולקים... (@נחשון מהצפון, וכל השאר..., מה דעתכם?
אכן יש חולקיםק"ש
בב"י מפורש בשם הראשונים, שאסור לשים תבשיל (בפשטות אפ' שמבושל כבר) ע"ג תנור בית החורף שהגוי עומד להדליק (בהיתר!), הוזכר במשנ"ב ואף שלא הוזכר בשו"ע, בפשטות יש לומר שלא האריך וזה בכלל האיסור הכללי - לכן בפשטות גם הרב עובדיה היה אמור לאסור לפי כללי הפסיקה שלו.

אמנם היה לרב עובדיה חידוש גדול - שהיות שבתשובת הרי"ף, שלא היתה לפני הב"י, משמע להתיר בישול אחר בישול בלח - יוצא שיש שני עמודי הוראה שמתירים (הרמב"ם סתם שאין בישול אח"ב בלי לחלק). ממילא ברור לנו שהשו"ע היה מתיר. לכן אף שאין אפשרות להקל נגד מה שמרן אסר - בצירוף כל דהוא מקילים.

שמעתי שהרב נוייבירט אמר לשואל - שזה בדיוק מקרה של אחד הביא את התבשיל ואחד את העצים וכו' - שכולם פטור אבל אסור.
מסכים שאפשר להגיד בזה עוד כמה סברות, אבל זה ממש לא 'מותר לשים מרק לדעת כולם'. להפך ההיתר הוא חידוש עצום של הרב עובדיה
לא מדוייקנחשון מהרחברון
למיטב זכרוני הרב עובדיה מתיר בגלל גרמא.

אבל גם פוסקים אשכנזים סוברים ככה למעשה. למשל הרב דודי דודקביץ' סובר ככה ואן אינני טועה גם הרב מלמד (לא מאה אחוז לגבי השני)

יש סברא שלרמ''א אין בא''ב בלח ואסר רק מפני כל מיני חששות לכן מדינא יהא מותר קודם הידלקות הפלטה.

בכ''מ בנ''ד יש הרבה טעמים להתיר.
1 הסופלה ראוי למאכל ככה (ואין לחשוש שנקרא כמאב''ד.)
2 לרוב הפנים של הסופלה כשהוא קר אינו נוזל ממש אלא ג'לי כזה כשומן וכאינפנדא ורק כשמתחמם נהיה נוזלי יותר. וממש נולד זה בתוך העוגה ולא ניכר לעין אז ניתן להקל בזה. לכל הפחות כשנותן על הפלטה קודם הידלקותה.
3 גם אם המציאות היא שזה נוזלי גם כשזה קר -
יש תשובה של אג''מ לגבי קטשופ שאומר שכל שהוא סמיך ועב גם אם הוא נוזלי לא נחשב לח אלא כיבש (דרך אגב, לכאורה מרק כתוב הוא סמיך ועב, מותר לחמם לפי זה?)
4 גם אם זה נוזל ממש לפחות לספרדים זה מותר כל עוד זה לא רוב העוגה. שץאז יותר קל לאשכנזים גם ליתן על הפלטה לפני הידלקותה.
אבל אולי יש להחמיר בסופלה שזה העיקר גם שאינו הרוב.... אבל שאר הטעמים מספיקים.

מלבד זאת להניח ישירות על פלטה זה שאלה נוספת האם זה נחשב כהטמנה ע''ג גחלים או מחזי כמבשל ואז אסור להניח בכלל. אבל זה כפי מה שאתם נוהגים בשאר המאכלים ...
אתה צודק במידה מסוימתק"שאחרונה
א. לא נכנסתי לדיון על סופלה.
ב. לגבי הרב עובדיה - אתה צודק שהזכיר גרמא, אלא שדבריו צ"ע, שלכאורה זה נגד המפורש בב"י. ועוד שלכאו' בבישול אין היתר של גרמא, שהרי כל בישול החיוב הוא בסוג של גרמא ועדיין חייב.
היום שבעה עשר יום שהם שני שבועות ושלושה ימים בעומרספירתהעומר

"17.jpg"


הרחמן הוא יחזיר עבודת בית המקדש למקומה במהרה בימינו אמן!

תיוגים


@פה לקצת
@והוא ישמיענו
@שוקולד לבן
@משתדלת יותר
@אנה דור
🔺🚧 קפיץ 🔺🚧ספירתהעומראחרונה
מיקום מגורים דתי לאומיבשביל משפחתי
ערב טוב !
נשמח לשמוע היצע של מקומות מגורים טוב .
מבחינת חינוך טוב , קהילה דתית לאומית חמה ומגובשת ותורנית דתית לאומית .
מעון , גנים , בתי ספר .
עיר או יישוב שיש בו לפחות רוב הדברים שיש בעיר.
עיר שיש בה ביטחון לגור. לכן לא באיזור הקאסמים או שומרון ובנימין. ולא צפונה מדיי.

איתגרתי?
ממש אשמח לתשובות , איפה טוב לגור איפה טוב לכם, או שמעתם שטוב .

תודה מראש.
פתח תקווהנפש חיה.
בית שמש, רחובותכל הישועותאחרונה


איך מגדירים במשפט אחד מה זה "פרדוקס"?קצוי ארץ

שוטו פורומיסטים

דתי-לאומי חסדי הים
מצחיק, אבל האמת הרי הפוכההסטורי
דתי (בדת שלנו, אם בכלל נכון להגדיר אותה ככה) אמיתי מוכרח להיות לאומי.
לאומי חייב להיות דתי (הערה כנ"ל)
אם זה 'אשדת למו' שמתחבר עם 'ממלכת כוהנים וגוי קדוש',חסדי הים
אז אתה צודק.
מקרה, או שאלה,אלעזר300

ששתי אינטואיציות, או שיטות ניתוח, ששתיהן נותנות רושם מתקבל וסביר, נותנות לגביו מסקנות סותרות.

ניגודיות?יהיה בסדר....


קיום ניגודים. ואבסורד - ניגוד קיומים. או ההפך, לא זוכר בדיוקמתנחל בדם


דיסוננסאחיתופל
אמירה שסותרת את עצמהארץ השוקולדאחרונה
בוקר טוב! תתעוררו כבר ותבנו את המקדש, כמו ששלמה התחיל היוםחסדי הים
לבנות!
בוקר טובחיים של

כבר חששתי שלא פתחו אחד כזה...

בוקר טובבוז
עד שנשיג היתרי בניה הוא כבר ירד בנוי מהשמיים
מה, כולם יורדים שמקדש ירד משמייםבתוך בני ישראל
כמאמר השיר, משמיים בית מקדש ירד בנוי באש
בוקר טוב{ר}ציניתאחרונה
קמתי מאוחר קצת
צריכה את עזרתכם *משפט משיר*מקום בעולם
מחפשת משפטים משירים שנגעו בכם, שנתנו כח, תקווה..
אשמח לציטוט של המשפט ומאיזה שיר הוא.
תודה גדולה!! יעזור מאוד!!
מי ער?משיח נאו בפומ!
מהר לישון 😳
כן, כן. כבר הולכת.ואני הקטנה
(מה איתך?)
כל הכבוד משיח נאו בפומ!
(ב"ה טוב
גם הולכת לישון בקרוב)
ערהריבוזום

היה לי משהו חשוב לעשות, אבל סיימתי לפני כמה דקות. עכשיו אני ערה סתם כי אין לי כוח ללכת לישון...

 

לילה טוב

אניפה לקצת
|צונזר|
ערהחן,
מחר מבחן
בהצלחה רבה חן!משיח נאו בפומ!
בהצלחה חן!גבריאל.ק.צ


אני והוא ט'

למה הוא מתעורר כל כך הרבה בלילה?

 

ברכה מעייפת אוהב

 

 

ערדעתן מתחיל

נהר מחשבות מטביע. למישהו יש סכר זמין?

ערה.בוז
יש לי כל כך הרבה אנשים טובים בחיים ויש אנשים שאין להם ולפעמים באלי איכשהו לשתף כי אני לא חושבת שמגיע לי את כל זה.
ער. "שבע שמחות את פניך נעמות בימינך נצח"חסדי הים
ערהמחפשת^אחרונה

🤷
אולהלה כנס "בכל לבבך" פתח את ההרשמה🎊הפואנטה
והפעם הכנס בנושא שמחה
איזה כייףחיות צבעונית
מצוות יישוב הארץ בהידורסביון
לינק שבור?קוד אבל פתוח
תיקנתיסביון
"הדף שביקשתם איננו קיים"ימ''ל


לשם הקישור שלח אותיימ''ל
מוזרסביון
תיקנתי את הקישור כבר לפני שעה. אולי משום מה נפתחה לך גירסה ישנה של הפורום
כן, זה היה הסיפורימ''ל

רעננתי ונפתח.

 

ניסיתי להטריל עם משהו דומה שבוע שעבר, לא הלך לי.

מרגש! נותן תקווה - אקטואליה וחדשות

רק שאני לא ניסיתי להטרילסביון
אולי זה ההבדל 😌
ראיתי. קטעים איתם, אבל יש ישיבה בחברון!נפש חיה.
מעניין מה הרב קוק היה אומר על זה
@ד.
חבורת מטומטמים נאלחים. בוגדים.ד.

כעת הבננו, בכלל בפרעות תרפ"ט הציונים אשמים... זה לא הערבים.

 

בגלל הציונים, הערבים שחטו שם יהודים, יראים ושלמים. שרפו, חתכו חיים וכו'. ימ"ש.

 

 

 

מה הרב קוק היה אומר על זה?

 

הנה, אצטט לך (וזה נאמר על יותר "מתונים" מהם, אבל אותו רעיון..):

 

"יש כאן יציאה מן הכח אל הפועל טינה ישנה שבלב, של כיתה ידועה, המתחסדת בחסידות ארסית שאינה יכולה לסבול כל תנועה של חיים לאומיים, ביחוד ביחש לישראל בארץ ישראל... וכאן מצא בע"ח לגבות את חובו, להשליך נעל על תקות החיים באדמת הקדש. והתוצאת מזה, החביבות עליהם, היא השתקעות של גלות, ללקט במנוחה פירורים תחת שולחן אשכנז (באשכנז בינתיים כבר השמידו את כולם, גם כאלו.. אז כעת זו "מהדורה חדשה", כאן.. הערה שלי)

 

ועל יסודות של יראת שמיים מזוייפת כזאת, בונה היא המינות וההמרה המגועלה את קינה, וביצי צפעוני כאלה מתבקעות הן במשך זמן קטן של דור- דורים בערך".

 

עד כאן לשונו.

 

וזו לא כתיבה "אימפולסיבית", אלא מהלך-מבחין עמוק, שהיה ידוע לגדולי עולם.

שלחפץ חיים אמרו שיש "חרדים" בירושלים שלועגים ל"חופשים" שבונים את הארץ, אמר: "הבנים של אלה יֵצאו לשמד".

(אפשר לראות באגרות של רמ"מ מויטבסק, בהקדמה ל"פרי הארץ", יסוד לדברים הללו)

 

 

למה שיצאו לשמד?נפש חיה.
בגלל ההתנתקות מכלל ישראל, מהאמונה בסגולת ישראל,ד.אחרונה

שיש בזה.

 

כך כותב ר' מנחם מענדל מויטסבק באיגרתו, "..והענין, שבין כך ובין כך קרויים בנים והוא ("המתלוצצים מבני אדם עוזבי תורה") מפריש עצמו מן הכלל להיות הוא פרטי וכל השפעות כללות ישראל אין לו חלק עימהם, וזהו מאמר בתוך עמי אנכי יושבת כפי' הזוה"ק..".

 

והרצי"ה אמר, שכפירתם של הנוצרים הראשונים התחילה מכפירה בסגולת ישראל ומעלתם העצמית.

 

 

לגמרי נפלאקוד אבל פתוח
והערבים הסכימו. מעניין...מבקש אמונה


את מי בדיוק שאלו?simple man

שאלו כל ערבי שיש לו סכין אם הוא מסכים אף פעם לא לדקור אותם??

 

ואותם ערבים שכן הסכימו, מעניין מה הם יעשו אם מחר פתאום יחליטו שלא.

 

הגיעו לשפל לא נורמאלי.

ברור ברור... לא סומכים על גוים. אבל זו לא הטענה שלהםמבקש אמונה


מה הטענה שלהם?simple man


כמה שהבנתי...מבקש אמונה

שאם לא היינו מתגרים בהקמת מדינה הם היו פחות שונאים ומשתדלים להרוג..

זתומרת, ברור שהיו פוגרומים וזה.. 

אבל הם יגידו לך שהנה באיראן חיים יהודים ואף אחד לא קורא להשמיד אותם ויש פיגועים כל חמש דקות - לעומת בארץ.

אבל מאורעות תרפ"ט שגרמו להם לעזובsimple man

היה הרבה לפני הקמת המדינה?

לא יודע.. מה אני מתווכח בשבילם מבקש אמונה


חחחsimple man

כבר חשבתי אולי זה אתה שם בתמונה עם דגל פלסטין על הצוואר.

 

אנשים הזויים.

ה' ישמורר חחמבקש אמונה


הם לא קולטים מה הם מחזיקים ביד...????!!!!השתדלות !
אוף, הם ממש הזויים. אבל ממש.

מעניין מה שווה תורה שכזו, עם חיבור לארגון שרוצח יהודים.
הם קולטים טוב מאודקוד אבל פתוח
הסריטה שלהם ידועה...
יש להם טענה...מבקש אמונה

שהקמת המדינה זו התגרות.

והם יכולים להצביע על יהודים שחיים באיראן-  לדוגמא - ולא הורגים אותם ולא עושים להם כלום.

ולכן כדאי להכנע.

 

לא מביע דעה, (אני אישית בטח לא הייתי רוצה להיות נתון לחסדי הגויים)

אבל זה לא שהם בעד רצח יהודים אלא מנסים למנוע לשיטתם

ולכאורה יש להם הוכחה.   זה מעניין..

 

 

ממש כדאי... כמו בגרמניה לפני השואה, למשל...ד.

איבוד של כל תחושה וכבוד אנושיים בסיסיים.

 

חבורה נאלחת.

אני חושב כמוך! אבל תכלס הולך להם.. וזה מעניין.מבקש אמונה


מה זה "הולך להם"...ד.

גם לאודי אדיב שריגל לטובת סוריה "הלך"...

 

מה מענין בזה? האויבים מוכנים להיעזר במי שמוכן לעזור להם במלחמתם.

 

"הולך להם" מבחינת מה שאתה אומר, כי יש מדינת ישראל, והם מסייעים לאויב. עבריינים.

 

אם חלילה היה כמו שהם רוצים - כבר לא היה "הולך להם".. הם היו כמו שיהודים היו בגלות תמיד. נתונים לחסדי הגויים מסביב ולפוגרומים.

 

אבל זה ה"חשק" שלהם, לזחול עד עפר. סוג של תאוה שצריכה פסיכיאטר - ויש לה גם שרשים "רוחניים", של תפיסה פסאודו-דתית מעוותת ומופרעת. 

הם אכן הזוייםסביון
ועדיין מיישבים את הארץ במקומות שלנו קשה להגיע אליהם בעצמנו. זכו.
להיות תחת שלטון גוי זה לא לישב את הארץברגוע

הם כן מקיימים את המצווה הפרטית של ישוב הארץ,

אבל לא את המצוה הכללית.

כל הכבוד! אני רק מאוד מפחד על ביטחונם.חסדי הים
הפסקה היומית מהרב חרל"פברגוע

מלך אחד כעס על בנו והסתיר פניו ממנו שלא יביט הבן עליו, ביחוד בעת שנוסע בכבוד מלכותו והדר הכבוד שלו. אם רואה אביו שהבן איננו משתדל להסתכל בפניו, אע"פ שהבן שעשה המעללים המעוותים משתדל לתקנם, המלך כועס עליו ביותר, באמרו שמזה ניכר שאין הבן מייחס עצמו כלל בו ואין הסתכלותו בפניו יקר הוא לו, ואינו חפץ בכבוד. ובפרט אם יודע המלך שממקום ישיבת הבן יש חורין וסדקין שיכולין לראות בהם והוא אינו מחפש את החורין הללו, יקפיד עליו ויתכעס אז המלך מאוד.

אבל בן אהוב שאוהב לאביו המלך, הנה למרות הסתרת פני אביו אינו נח ואינו שוקט לחפש תחבולה שיראה לפעמים את פניו, ואף אם אינו רואה אותו מרחוק, שש ושמח הוא על ההזדמנות, והוא אינו מחסר חור וסדק אחד שלא יבחין בו אולי יראה דרך שם. ומיד שאביו מרגיש בזה, הרי הוא מסלק פניו ומניח לו להסתכל בו וליהנות מזיוו.  (רזי לי רצו)

 

 

@ארץ השוקולד @איש רגיל @בא לי בירה @והוא ישמיענו@ע מ@לעבדך באמת! @פרח-אש@בת מלך!!!! @חן, @חיפושית~@בתוך בני ישראל@תופסת אומץ

תודה רבה חן,
מזמור כז-"אחת שאלתי מאת יהוה אותה אבקש שבתי בבית ה'חסדי הים
כל ימי חיי לחזות בנעם יהוה ולבקר בהיכלו... לך אמר לבי בקשו פני את פניך יהוה אבקש ט אל תסתר פניך ממני אל תט באף עבדך".
הו וואו. תודה על זהבתוך בני ישראל
יפהדעתן מתחיל
לעבוד כבן ולא כעבד
תודהחיפושית~אחרונה
עכשיו נזכרתם?!מחפש אמת

כבר שנה שכולם יודעים שיהיה ארוויזיון בישראל לפני כמה חודשים להקת שלווה יצאה מהתחרות כדי לא לחלל שבת ועכשיו כשכבר א"א לעשות כלום הפוליטקאים נזכרים לצעוק

בדיוק בגלל זה.,,,,,,,,
הם לא צעקו לפני, כי לא היו מקשיבים להם והם היו יוצאים סתומים. עכשיו הם צועקים כדי להרגיע את מי שבחר בהם ש"אנחנו עושים השתדלות". עאלק.
ליצמן כתב מכתב לשרים הרלוונטיים כבר לפני שנה-אדם כל שהוא
מצאתי עוד שהתייחסו לזה כבר לפני זמן רב-אדם כל שהוא

הרב אריה שטרן, וחברי הכנסת משה גפני ומיכאל מלכיאלי

הרב שטרן הצליחהסטוריאחרונה
בעזרת הקשיים הטכניים - שזה לא יהיה בירושלים, זה הרבה מאוד.

(למרות שלענ"ד האירוע הזה כל כך גרוע וכל כך הפוך מקודש, שלא נראה לי שביום חול היה מה לתת לו 'הכשר')
אם היו רוצים למנוע היו נזכרים שנה לפניימ''ל

(וגם אז זה היה נסיון עקר ככל הנראה), עכשיו זה רק בשביל המחאה.

רוצה לשמוע את דעתכם על המקרה הזהאין לי כינוי335

 

היה לי מקרה הזוי. גועלי. ולא ידעתי שאפשר להגיע לרמות כאלה של חוסר אכפתיות.

ביום שישי האחרון דיברתי עם מעסיק כלשהו לגבי עבודה .

ביום ראשון יצרתי שוב קשר וקבעתי להפגש איתו,לא קבענו שעה אלא רק בכללי הוא אמר שהוא נמצא במקום

נסעתי מרחק גדול פלוס עוד אוטובוס , והכל באיזה חור באמצע העולם.

למרות היותי עם פלאפון חכם לא הצלחתי לאתר את החנות (לפני כן אמר שהמקום בשיפוצים)

תהרגו אותי ,אין לי מושג איך לא מצאתי את המקום.

אז התקשרתי אליו ואמרתי לו שאני מול חנות כזו וכזו , אמר לי ירדת תחנה אחת קדימה צריך רחוב הקודם..

הלכתי את כל הרחובות ולא מצאתי הסתובבתי במשך חצי שעה, וכאן עם כל הפלאפון שלי לא הצלחתי לאתר את המיקום.

יתכן שאם הייתי מפסיק להלחץ ועוצר ומנסה לאתר את המקום לפי המספר המדויק של הרחוב הייתי מוצא . אבל קשה לפספס דבר כזה כשאתה חורש במשך חצי שעה על האזור. זה רחובות סמוכים. משהו כאן מסריח אבל זה לא הנקודה שלי.

 

לאחר שהודעתי לו שאני נמצא מול חנות בשם מסוים (כמו שציינתי למעלה) הוא אמר לי שירדתי תחנה אחת יותר ממה שצריך . ותאמינו או לא. אבל לאחר שלא מצאתי מרוב הבושות כבר חזרתי הביתה . והבנאדם אשכרה לא חזר אלי. לא שאל למה אני לא מגיע,עזבו שזה מראה על זילזול אדיר זה גם מראה על חוסר ערבות הדדית ,כאילו בנאדם אולי קרה לי משהו בדרך? אולי חטפו אותי? אתה עד כדי כך חסר רגישות? כאמור בגלל הבושות חזרתי לבית מרוב שעבר המון זמן וטכנית כביכול הייתי אמור למצוא את זה די מהר. אבל בחיי שזה פשוט חור בשום מקום וכמו מבוך שאתה יכול להסתובב שעות ולא למצוא דבר פשוט. אבל הנקודה שלי היא הגועל נפש הזה שהוא פשוט עד לרגע זה מאתמול בצהריים לא התקשר לשאול . עם מעסיק כזה עדיף שישאר במקום שלו ואני בשלי . בחיים לא נתקלתי בחוסר אכפתיות כזו

יופי , אפילו sms המחאה שלי אליו לא יכול להשלחאין לי כינוי335

 

 

הקידומת לא מקבלת sms

מבאס..אמא לנסיך קטן
אבל אולי היה עסוק עד מעל הראש?
שרשור מעסיקים הזויים GO!תקוות עולמים

לצערנו זה נפוץ, זה מאד נפוץ. אבל נכון שזה כיף להכנס במעסיקים , אבל לא רק הם זבלים. גם יש עובדים שנעלמים אחרי ראיון או לא מגיעים, וכל מיני דברים כאלה. חוסר אמון וחוסר כבוד הדדי , זה מאד נפוץ.

 

מקרה שקרה לי - התקבלתי לעבודה בחברת ייבוא רהיטים גדולה [כזאת שיש לה פרסומות בטלביזיה וסניפים] וקבעתי עם המנהל שם שאתחיל לעבוד לא מיידית אלא בעד כמה ימים.

 

מדובר גם כן באיזה חור והנסיעה לשם לא סימפטית. קיצר  , הראיון באמת היה די הזוי והייתי די מופתע מכמה חלק דברים הלכו, למרות שהמנהל הזה נראה קצת מעורער .

 

אבל קבענו, התקבלתי, אז מה כבר יכול להשתבש? בבוקר שקבענו אני מגיע לשם, מסתובב, מחפש מישהו , מסתכלים עליי מוזר ואומרים לי שכבר קיבלו מישהי אחרת לעבודה ומה אני בכלל עושה פה???? זה ממש היה עלבון צורב.

 

התקשרתי לדביל הזה והוא אמר שהוא מה זה מצטער ושהוא שכח להודיע ושאם זה לא יעבוד איתה אז הוא יפנה אלי [????] , קיצר, יש לי מלא סיפורים על מעסיקים הזויים, יש גם מעסיקים גדולים שרמת החאפריות והחובבנות שלהם פשוט חוצה שיאים של טמטום.

 

עצתי אלייך ואל עצמי - לרכוש השכלה ומקצוע כדי לכל הפחות לא לעבוד בdead end jobs.  ואולי לא למצוא את משרת החלומות אחר כך , אבל לפחות למצוא משהו שאתה פשוט OK איתו ולא גורם לך סבל על בסיס יומיומי. 

מחפשת^אחרונה
וואו, נורא.
נשמע מבאס ממש
השם ירחם. אוף.נפש חיה.
אוייש מה קרה?קוד אבל פתוח
אני עצבנית , ומבואסת. השתפר מאתמול אבל עדיין אני מבואסתנפש חיה.
בעעעעעעעעעעע
אני מקווה שזה יעבור. או שאפנה לעזרה.נפש חיה.
סימן שאת נורמלית...ד.

ובכל זאת, עדיף אכן לעשות עם זה משהו.

 

מן הסתם, יעבור..

עובר וחוזר, ברוך ה' היום הזה עבר בחציו בטוב. בינתיים.נפש חיה.אחרונה
רציתי לשתף בקצרה איך יצאתי מזה, אני בטוח שיועיל למישהו.אני איתך

הייתי נופל 15 שנה בקביעות.

 

לאחר שנתקלתי בחוברת 'ונשמרתם' ועשיתי ככתוב שם, הפסקתי לחטוא לחלוטין אפילו לא פעם אחת. 100%. גם שמירת עינים 100%. גם שמירת המחשבה 100%.

 

כאילו יצר הרע יצא ממני. וקראתי שככה זה אצל כמעט כמה מי שעשה את ההדרכה שלהם. ויותר מזה, האר''י ז''ל הבטיח שכל מי שיעשה את ההדרכה הזו שכל עונותיו אלו יימחקו לחלוטין בשמיים.

 

מדובר על תענית+ווידוי+צדקה, ואמירת כמה תפילות. כמה פשוט, ככה יעיל. לא צריך טכניקות גמילה חצוניות.

עשיתי 3 תעניות חד פעמיות לשמירת הברית, 3 תעניות לשמירת העינים, ו-3 תעניות לשמירת המחשבה. 

וזהו. אני נקי וטהור. היה קשה קצת, אבל הכי שווה שבעולם.

 

המעט שאני יכול לעשות זה להפיץ את זה מעט, אולי זה יוציא מישהו מהתהום - לקדושה. אודה אם יוכלו להקפיץ זאת מדי פעם.

 

כריכת החוברת

http://www.hyehudi.org/wp-content/uploads/2019/01/%D7%95%D7%A0%D7%A9%D7%9E%D7%A8%D7%AA%D7%9D-%D7%9B%D7%A8%D7%99%D7%9B%D7%94.pdf

 

פנים החוברת

http://www.hyehudi.org/wp-content/uploads/2019/01/%D7%95%D7%A0%D7%A9%D7%9E%D7%A8%D7%AA%D7%9D-%D7%A1%D7%A4%D7%A8-%D7%94%D7%AA%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-3.pdf

 

היום שישה עשר יום שהם שני שבועות ושני ימים בעומרספירתהעומר

"16.jpg"


הרחמן הוא יחזיר עבודת בית המקדש למקומה במהרה בימינו אמן!

תיוגים


@פה לקצת
@והוא ישמיענו
@שוקולד לבן
@משתדלת יותר
@אנה דור
@בנות לא לריב
למה לוותר?חידוש


תצא בשמיעה בברכה ממישהו אחר, זה יהיה כאילו בירכתחידוש

תתאמץ קצת ידידי, זה רק לומר כמה מילים...

🔺🚧 קפיץ 🔺🚧ספירתהעומראחרונה
בוקר טוב ומבורך עמיבתוך בני ישראל
הרגע הזה שאתה יכול לענות גם על מי ער וגם על בוקט באותו הלילה... ולא בפעם הראשונה לשבוע זה.
נו נו. וקווי ד' יחליפו כח יעלו אבר כנשרים.

תובנה?
לילה טוב אצלי...אנונימי456

מה שלמכם חוץ מהמלחמה שמתחוללת בחוץ?

הלוואי לילהבתוך בני ישראל
ברוכים הבאים בשם ד'.
בוקר טוב!בן_אהוב
תובנה מעניינת: אדם שמאיר לעצמו בחושך בפנס משפיע קצת על הסביבה ומאיר אותה, כך גם לגבי עבודת המידות הפרטית
הו וואובתוך בני ישראל
כשמציגים את זה ככה... וואי
בשמחהבן_אהוב
קרדיט לרמ שלי
מצד שנישמואל5
מי שמדליק פנס בלילה רואה פחות טוב את מה שלא מתחת לפנס... מה זה אומר על עבודת המידות?🤔🤔
חייב להודותבן_אהוב
שזו שאלה טובה אבל אני חושב שבגלל שזה על דרך המשל, כנראה שלא אמור להתאים לכל ניואנס במשל, העיקר הרעיון הכללי😅
סתם רציתי להתפלסף קצת😁😁שמואל5
שכשאדם מאיר מידה מסויימתוהוא ישמיענו
בנפשו ועובד עליה, בהתחלה היא באה על חשבון אחרות.
אבל בסוף כשיאיר היום הוא יגלה שזה לטובה, כי אחרי שהוא יתקן את המידה זה ישפיע גם על המידות האחרות. כי הכל קשור זה בזה..

יפה!!שמואל5אחרונה
פשש..והוא ישמיענו
'נר לאחד נר למאה'
לא פשוט
בוקר קסום!מחפשת^
תובנה?
אני נעדרת תובנות להבוקר
את? לא יאומן כי יסופרמשה
ראית מה זה?מחפשת^
עגום.
מצבעגוםאורה2x
בוקר טוב!יעל מהדרום
לק"י

זה לא הגיוני להודיע פתאום בבוקר שיש לימודים, ובשעה זו אנחנו עדיין מחכים לתשובה אם יש או אין.

כאילו מה?! ואם הייתי ישנה עד מאוחר בידיעה שחופש היום?!
זאת אחריות שלי לבדוק אם השתנו דברים בבוקר? (שואלת באמת)
ממש!הפואנטה
מקווה שיתנו לכם חופש...

אני מתלבטת אם לחזור לשגרה או לקחת חופש

מסתכלת כרגע על תמונות 4 ההרוגים וחושבת שהם ממש מכל קצוות החברה הישראלית...
יש לימודים...מזל שזה יום קצר שלייעל מהדרום
לק"י

השארתי את הילדים עם בעלי בבית.
כןן הפעם הודיעו ממש שניה לפניהפואנטה
אבל יש מקומות שמתחילים מאוחר יותר
זה דיי טיפשי לחזור היוםפה לקצת
לא מעט אנשים נסעו מהדרום ולא יספיקו (ובטח גם לא ינסו להספיק) לחזור לעבודה
בוקר טוב! יעלה ויבואמשה
יש לי הרבה מה להספיק היום. ובעיקר מקווה ומתפלל לא לקלקל.
בוקר טובחופשיה לנפשי
תובנה? המצב מכניס לי אדרנלין בדם ואז אני מתקשה להרדם, ואז אני מתקשה גם לקום.
קורה לי לא מעטמשה
אדרנלין יעזור לקום בסוף.
בוקר טוב!השתדלות !
לא משנה מה אנחנו מתכננים וכמה, הקב"ה מחליט...
פספסתי הסעה (ולא באשמתי...), אז החלטתי לסוע באוטובוסים במקום (מוסיף עוד כמה שעות טובות לנסיעה...). וכל הדרך רץ לי בראש בלופים הקטע מאושפיזין שהוא צורח "לא רוצה לכעוס, לא רוצה לכעוס"...
זהו, יושבת ליד אדם חצי שיכור בתחנה, צועק משפטים לתמונה של הרבי מליובאוויטש.
בוקר טובפה לקצת
לא הכל אנחנו מבינים כי אנחנו לא רואים את התמונה המלאה
מאוד מקווה שגם עם ההפסקת אש הזאת זה המצב.
בק"ט! "כל הארץ ישתחוו לך ויזמרו לך יזמרו שמך סלה'.חסדי הים
"וישתחוו לו איש ממקומו כל איי הגוים".

אני מנסה שכל הזמן חיי יהיו זמר ושירה ל-ה'.
בוקר טובחיים של


בוקר.הללי~
מותר עדיין לברך ברכת האילנות?

תגידו שכן 😐
בוקר.הללי~
מותר עדיין לברך ברכת האילנות?

תגידו שכן 😐
כ"כ כ"כ כ"כ כ"כ כ"כ מתסכל! כ"כ.לעבדך באמת!
אויישקוד אבל פתוח

מה קרה?

מה קרה הפעם?משהאחרונה


4 שנים לפטירת הרב אהרן ליכטנשטיין זצ"לחידוש

חיבור של עיון והלכה, שכל חריף ורגש חם, גאונות עם פשטות וענווה.

 

מי שזכה להתרשם מדמותו החיה או הכתובה, מוזמן לשתף

למדתי קצת אצלו. הייתי דן איתו על הירושלמי, והוא שלט בזה.חסדי הים
הייתה לו מידת ענווה שקשה לתאר.
הוא נתן שיעורים גם במסכת טהרות.

(נראה לי הגזמת עם ה'רגש חם')
קראת 'מבקשי פניך'?...חידוש


זכיתי להתארח אצלו בשבת אחתימ''ל

לצערי אני לא זוכר הרבה אבל זכורים לי במיוחד החביבות ומאור הפנים לקטן שבתלמידים. כמו שכתבת - גאונות עם פשטות וענווה.

דמות רבנית נדירה בעוצמתהגוונאאחרונה

גאונות חריפה, עמקות. סיני ועוקר הרים. חיבר בין עולם חדש לישן, בין גדלות לפשטות. איש עמל. איש אמת.

 

חסר כל כך.