איזה תותחים
אריק מהדרום
סתם 1...
היה את המאמר המפורסם של סוקאלריבוזום
סתם 1...

סביון
.

חסדי הים
מהנסיון שלי גם בלימוד סטנדרטי לתואר במדעי הרוח, מכניסים את כל השטויות האלו.
אוי וי...ריבוזום
מעולה
ט'
^^^דעתן מתחיל
כל הכבודבסדר גמור
עשו משהו דומה כדי להוכיח את חוסר האמינות של סקריםשבותית
60% עד להחיל אותו בכל המדינות
10% נגד החוק
30% נמנעים
מיותר לציין שחוק המתכת המתכתית לא קיים.
ע"ע DHMOסביון
אבל לא כתבת מה הם ענו
פסידונית
נשארתי במתח
בעיקר קשקשו שטויותסביון
פסידונית
האמת שזה די אכזרי
בהחלטסביון
גם נכוןפסידונית
מדע לא ריאלי הוא חירטוט מעיקרוזיויק
מה שלא מוכח הוא חרטוט?סתם 1...
מהי הגדרתך למדע אגב?
מדע - ידע - אינפורמציהזיויק
קראת פעם תוספתא כפשוטה?עוד סתם אחד
ומה לגבי "ביקורת התבונה הטהורה" (שממש אי אפשר להגיד עליו שהוא 'מוכח' באיזשהו אופן, ובכל זאת מדובר במלאכת מחשבת של ידע)?
לא קראתיזיויק
מליוני תיאוריות מונפצות זה מדעי החירטוט
דוקטורים כאלה לא שווים בעיני למוכרי נעליים שלפחות מועילים לעולם
סבבה, פשוט הניסוח של הודעתך הראשונה היה שגוי לגמריעוד סתם אחד
הנה דוגמה מצוינת לחרטוטעוד סתם אחד
עיקרון ההינתנות להפרכה של פופר - הנה כיווןפעם הייתי עוגי
לגמרי
ארצ'יבלד
היה מי שהגיב על זה שנטפלו לכתבי עת לא רצינייםפעם הייתי עוגי
שדירוג הרצינות וההשפעה שלהם (האם יש ביקורת עמיתים, כמה
מצטטים את המאמרים שמובאים בהם בבמות אחרות) היא זניחה עד
בלתי קיימת
מה גם שהדיסציפלינות הללו - כל מיני נישות שוליות בלימודי מגדר
לא מספרות את הסיפור של מדעי הרוח: פילוסופיה, בלשנות, ספרות,
היסטוריה, ארכאולוגיה, לימודים קלאסיים
אז ניתן למצוא באקדמיה מאורות של שרלטנים פה ושם.
מה אמרנו בזה? שצריך להיזהר משרלטנים? להתייחס בביקורתיות
וחשדנות?
(אני שומע שגם בתחומי ידע יותר מדוייקים, אמפיריים ונחשבים לרציניים
לא חסרים מקרי שרלטנות וגם מקרים בהם כתבי עת רציניים הובכו -
הרבו לציין בהקשר זה את המקרה של דה לאנסט המכובד [ירחון רפואי]
והמאמר המקשר בין חיסונים לאוטיזם)
(אני לא מבין בעניין, הנ"ל בעקבות קריאה ושיחה עם מי שכן מבינים,
אבל אשמח כמובן לתיקונים ודיוקים)
הנה שרשור הרבה יותר רציני ומוסמך ממה שכתבתיפעם הייתי עוגי
אגב, יש מאמר\ים פילוסופי יפה ומנתח על התופעה הזוצלילי השקטאחרונה
אתם סוברים שההתחממות הגלובלית תלויה במעשה בני-אדםחסדי הים
שאלה מדעיתרק שמחה#
1. אין חוקר אובייקטיבי. 2. לפעמים השכל הבסיסי של אדםחסדי הים
1. מאמין שישרק שמחה#
אני מתכוון למידת ההשפעה.רק שמחה#
השאלה האם מזגי אוויר קיצוניים הם רק בגלל האדם, או לפחות בעיקר בגלל האדם. או שלא
לכאורה הקונצנזוס המדעי הוא שתרומת בני האדםפעם הייתי עוגי
להתחממות הגלובלית היא אכן משמעותית, לא?
כמו שהקונצנזוס לגבי אבולוציה...חסדי הים
קונצנזוס מדעי לא נוצר סתםפעם הייתי עוגי
צריך סיבה מצויינת ומנומקת לשלול קונצנזוס מדעי
(זה לא בלתי אפשרי כמובן, וכמו שהוכחת.
אגב אני אסייג ואומר שעצם קיומו של קונצנזוס מדעי
הוא לא הוכחה מדעית, אבל זה משמעותי מספיק בשבילי)
מי קבע שישנה התחממות גלובלית?סתם 1...
אל גור 

חסדי הים
חצי חציnesאחרונה
בוקר טוב שיהיה לכם יום נפלא
adar
ואין שמש בחוץ אפור צהוב בחוץ שיהיה קצת שמש🌞
בוקר אורקוד אבל פתוח
בוקר טוב!מחפשת^
בתקווה שהיא לא תתעצל באמצע היום
בק"ט! "ויהי השמש באה ועלטה היה והנה תנור עשן ולפיד אש"חסדי הים
בו בו בו בוקר (טוב?!)טיטוס פלאויוס יוספוס
לא מצאת לך ניק אחר?!הסטורי
אבל אותו אהבה נפשיטיטוס פלאויוס יוספוס
בוקר טוב מלא באנשים טוביםבת מלך!!!!
ובחוץ נדידה מדהימה של מאות ציפורים.
העולם מחכה לגשם

או בשפה פנימית *העולם מחכה לתפילותחסדי הים
אם כברבת מלך!!!!
תפילה ומעשים טובים מטהרים את העולם עד שהיאחסדי הים
בוקר טוב{ר}צינית
בוקר מדהיםשמלה אדומה
לכלך לי תרכב, אבל אני מת על חורף אז שווה את זהיואב גל
בוקר טוב !משה
מתכנן לעשות היום משהו שונה.
אתמול ניסיתי ונכשל, תאחלו לי בהצלחה.
נשמע מעניין🤔אמא לנסיך קטן
הצליח 🤔adar
היום? כן.משה
לא כל מה שרציתי להשיג, אבל הרבה ממנו.
👍adarאחרונה
מי מכיר את הסרטון המצוייר שמדבר על שונות, הוא מראההדסדס
הרבה תינוקות /חייזרים שעושים את אותו הדבר, ואחד שונה, עד שמתייאשים ממנו ומשגרים אותו לכדור הארץ כאדם???
אניפרח-אש
איזה יופי!צריך עיון
לא כזה יופי.... לדעתי זה בא כנגד זה שנותנים לילדים רטליןאניוהוא
בדיוק מה שאני הבנתיימ''ל
למה יופי?אניוהוא
זה מה שנקרא סאטירהימ''ל
זו ביקורת על הגישה הזו שכולם חייבים להיות באותו שטאנץ - רגועים, מרוכזים מתנהגים וחושבים באותה צורה, ואם במקרה מישהו לא נולד ככה נתקן אותו עם כימיקלים. ואם גם זה לא יעזור נעיף אותו לכוכב אחר. זה יופי.
לא כולם צריכים להיות אותו שטאנץאניוהוא
זה כבר עניין של חינוךימ''ל
הם יכולים לבוא לידי ביטוי בצורה כזו אבל לא בהכרח (כמו גם אצל אחרים), וזה תלוי בחינוך.
בסרטון הוא מזיק.אניוהוא
נראה לי שהכוכב בסרטון הוא אנחנו (כדור הארץ)כוחות שמימיים
העולם באמת היה נראה משעמם.
מסכימה שבמסגרת מאוד קשה להתנהל עם "שונים",
אבל זו בעיה כללית של המסגרת
אני הבנתי שכל העולם הזה מורכב ממופרעיםסתם 1...

תודה!הדסדסאחרונה
על זה נאמר{ר}צינית
איך מגיעים להתנצרות???חסדי הים
מצער מאודפעם הייתי עוגי
רצון מאוד חזק לאנטיקוד אבל פתוח
רצון ל"צומי" אנטימשה
ממש לא צומיתתן אחרית לעמך
לא פלא שהם זרקו..
הייתתן אחרית לעמך
לא תמיד נדע 'למה' זה קרה. במיוחד אם זה מקרה שרחוק מאיתנו (4 יהודיות איפה שהוא בעולם).
יכולות להיות המון סיבות:
חינוך לקוי שעורר דחייה, מועקה אישית שקיבלה מענה ע''י אנשים נוצרים (כלומר שהסיבה שבה הן חיו הייתה רעה להן ואת המענה הן קיבלו מאנשים נוצרים..) ועוד סיבות.
וזה לא אמור להבהיל אותנו. אנחנו לומדים ומתקדמים (עדיף מטעויות של אחרים, במקרה הזה של סטאמר). אפשר להעלות השערות ואפשר לחכות לתגובת הבנות שתלמד אותנו מה היתה הסיבה.
שלא תדעפה לקצת
קיצוניות ללא מענה הולם. יחס לא נכון לשאלות נוער ותהיותיונפש חיה.
אי אפשר להתנצר…הולך בדרכך
אתה יכול להתרחק, אתה לא יכול לברוח…
לא צריך להתעסק בזה{ר}צינית
כך דעתי
מזה האתר הסטוקרי הזה?שני.
הייתה גם כתבונת ב"מצב הרוח"חופשיה לנפשי
נראלי עשו דווקא לעצבןזיויק
אז למה בצורה כל כך קיצונית?נפש חיה.
כי זה יותר מעצבן את סאטמרזיויק
לדעתי יחיו כחילוניות וזהו אולי כן יתחתנו עם גויים רחמנא ליצלן
סתם חינוך חונק שלא נתן מענה. חבל.נפש חיה.
בדיוקקזיויק
חינוק. לא חינוך
לראות וללמוד.נפש חיה.
הנצרות בחו"ל בעיקר במקומות מסוימים באירופה וגם בארה"בסתם 1...
כשהופכים את היהדות לגרועה מהנצרות.מי האיש? הח"ח!
פשוט, פשוט, פשוט.
מאוד מובן, הן חיפשו חיים אחרים כי הן בסטאמרחוני המעגל פינות
אז מישו אחר צדיק מן השמים בא ועזר להן ונתן להן כסף ידע הזדמנות ותקווה
והוא היה מיסיונר
עד כאן הכל לגיטימי
חוץ מהעובדה המצערת שנקודת ההתחלה שלהן בחיים הייתה סטאמר
דרך חסידות סאטמר מסתברבוזאחרונה
אבל עם כל הציניות, אני חושבת שכשגרים בין גויים בתרבות מתירנית מאד, וחיים בזרם דתי קיצוני, מאד מאד קשה לעמוד בפיתוי.
אנשים כאן עצלנים או עסוקים. לא פתחו בוקר טוב!
כבר התחלתיחסדי הים

בוקרמיכל318
בוקר טוב!מחפשת^
סוגבניה, איך באלי עכשיו
סוגבניהמיכל318
וואי- בקושי אמרנו משיב הרוח ומוריד הגשם.חותמת+
בוקר טוב כבר מ5:00 בבוקר.
לא הצליח לי לישון ![]()
![]()
גשם/מטר למה ההבדל?חסדי הים
ביום שגיליתי שלדאנקין דונאטס יש ריח של סופגניותבוזאחרונה
סתם שאלה שעלתה לישמלה אדומה
נניח והחלטתם שמה שקורה כאן נישאר כאן ולא מדברים על זה בחוץ אבל אתם רואים שנכתבים דברים חריגים שמצריכים תשומת לב...מצד אחד החבר חשוב, מצד שני אתה לא רוצה לקחת לו את המקום לפרוק ולבטא את עצמו בחופשיות. איפה הגבול עובר?
רוב הפעמים כשמדובר בשאלה של איזונים זה כמעט תמיד חוש וכלחוני המעגל פינות
כדאי לזכור שיש פה ניקים פיקטיבייםכלמנסע
גם מאחורי ניק פיקטיבי עומד בנאדםאורה2x
מה שאני כתבתי @אניוהוא השליםכלמנסע
השאלה היא מה עושה אדם שיש לו פה כמה פצל'שים - צעירים מעל עשרים
אני אומר את זה מתוך ידיעה ומתוך היכרות אישית עם המפצלש הראשי פה
לצערי זה אמיתי. פיקטיביות חסרת טעם שלא משאירה מקום לבני אדם אמיתיים ולכאלו שאיכפת להם
מי שלא מוכר במציאות בהיכרות יציבה שמאפשרת ידיעה ככתוב "ודרשת וחקרת ושאלת היטב והנה אמת נכון הדבר" - אם זה לא המצב אז אין לדעת מה עומד מאחורי הסיפור של איזה פצלש שצץ אתמול וכחלום יעוף כולל הכרזות כמו זו היה פה מקרה של פצל"ש שעבר תקופה רעה, והוא פרסם - צעירים מעל עשרים שאיני יודע אם @חסדי הים עצמו "דרש וחקר ובדק היטב" אם באמת היה מקרה כזה.
ותאמינו לה! היא מומחית בניקים פיקטיביים...אניוהוא
השאלה היא מה עושה אדם שיש לו פה כמה פצל'שיםאניוהוא
עוזר:ארצ'יבלד
ואתה מדבר עם הפצלשים שלך על שירשורים פה ?אניוהוא
"ראיתי שרשמת X וY..רחפת..
האם תרצי שנדבר על זה?"
אם הדיבור ממקום מכבד ומעריך את המקום שלו לפרוק, לא רואה בעיה בזה.. כמובן לתת גם מרחב לא לדבר על מה שלא נוח לו.
היה פה מקרה של פצל"ש שעבר תקופה רעה, והוא פרסםחסדי הים
מקרה כזה קיצוני ברור שמחייב דיווחשמלה אדומה
תעלה את הנושא מולו גם אם סיכמתם שלא מדברים על דברים שנכתבים בפורומים?
במקרה כזה שסיכמתם ולא מדובר על משהו חמורברגוע
אני לא חושב שצריך לדבר איתו על מה שכתב.
אני מעביר דברים כאלה למשטרה.משה
חושבת שלאמחפשת^אחרונה
כלומר לא זה שתשאלי אותי מה עובר עלי יגרום לי לספר, אלא שארגיש בנוח לעשות זאת ואשקול לבד אם לספר כאשר אני יודעת שהדלת שלך פתוחה בפני.
כן, אפשר לנסות להיות רגישים יותר מכילים יותר וקשובים יותר. (האם יש רמזים שהחבר/ה שולח/ת גם לך ולא רק בערוץ?)
אבל בדרך כלל יש סיבה למה בוחרים לשתף כאן ולא במקום אחר.
מה אתם מצפים מרב.רק שמחה#
1. לצפות מהרב ליישר קו עם "הגדולים".
2. להיות נאמן לעצמו ואמונתו. כלומר, להיות נאמן לתורה, עם ידע תורני רחב, ומתוך כך לפסוק/להדריך לציבור, גם אם מדובר במחלוקת עם "גדולים".
אפשר לענות קצת יותר בפירוט מ1 או 2?ימ''ל
באופן עקרוני אני בהחלט נוטה ל2, אבל לדעתי האמת (כמו בדרך כלל) נמצאת איפשהו באמצע.
אז שתי הסתייגויות:
1. 'יישור קו' זו קיצוניות, זה לומר 'ברור לי שהאמת X אבל אני מורה/נוהג אחרת בגלל שכך נוהגים / כך הגדולים אמרו'. לפעמים המנהג או ההיררכיה ההלכתית (או האחריות הציבורית, בנושאים שאינם נטו הלכתיים) הם עצמם שיקול, במקרה כזה האמירה היא יותר מורכבת 'אני חושב שהיה אמור להיות X, אבל אני מורה/נוהג אחרת כי זו האמת נכון למציאות הנוכחית'. את יישור הקו במובן הראשון קשה לי לקבל.
2. אני מצפה מרב (ומכל אדם) להיות לא רק נאמן לעצמו אלא גם מודע לעצמו, ואם הוא שם לב שהוא מחדש או סוטה מהדרך שבה הולכים הגדולים ממנו לבדוק את עצמו היטב ובביקורתיות לפחות כמו זו שהוא משתמש בה כדי לדחות את דעת הגדולים. אם הוא פועל מתוך ענווה וישרות אז הייתי מצפה שיהיה נאמן לדעה שלו, גם נגד דעת גדולים ממנו, ושייקח בחשבון שינהגו ככה גם כלפיו (כלומר - ראוי שגם התלמידים שלו ינהגו בביקורתיות כלפי התורה שלו).
כשתחזור הפסיקה לעקרונות המקוריים 1 יהיה מצוי יותר.סתם 1...
נידויים על בסיס זה גם מצויים וכו'.
יפה! תודהרק שמחה#
שילובנפש חיה.
איך את רואה את השילוב בפועל?רק שמחה#
ארחיב כשאוכלנפש חיה.
זה לא סותר.סתם 1...
תוכל להרחיב?רק שמחה#
בשמחהסתם 1...
קודם כל נראה מה מטרת הפסיקה. מטרת הפסיקה היא להגיע למעשה הנכון. יש מעשים פרטיים כמו ציצת בבגדו וכד' ויש מעשים כלליים כמו קידושין, גירושין וכד'.
לדעת כולם מקיימים את מצוות הציצת אך המחלוקת היא על פרטים שוליים. כך גם בדברים הכלליים.
זה נובע מתוך הבנה שמטרת הפסיקה היא לאחד. את העם סביב המעשה הנכון. גם הפוסקים מבינים שאחד משיקולי הפסיקה הוא להגיע להכרעה בעניינים הכלליים.
הש"ס מלא במחלוקות, ועם זאת מלא גם בביטול דעת כלפי הפסיקה הכללית שמחייבת גם את החולק.
פוסקי הלכה אינם אנשים מהרחוב בעלי חשבונות נמוכים וחשבונותיהם צריכים להיות בעלי שיקולים שונים, בין השאר ראיה כללית.
משה רבינו איחד 12 שבטים בפסיקה אחידה וכך יש לשאוף להגיע להכרעה בדבר המעשה הנכון מתוך הבנת מטרת פסיקת ההלכה.
למה אחידות עדיף על פני "האמת"?ארצ'יבלד
האחידות לא עדיפה על האמת, אך האמתסתם 1...
זאת אומרת שהאמת היא לא ראיה צרה של איש אחד או מיעוט. האמת נקבעת בשלל קריטריונים ביניהם זה.
כמו כן זה מזכיר את השרשור על ה"אמת" שהיה כאן לא מזמן. אמת אנושית לעולם תהיה מוגבלת לעומת ה-אמת.
..ארצ'יבלד
(ז.א. אמת שכך נכון לנהוג, ולא בהכרח אמת שכך נכון.)
אתה יכול בבקשה לשלוח קישור?
קראתי
ארצ'יבלדאחרונה
(אגב, כתבת את זה, "כמו כן זה מזכיר את השרשור")
מה את מצפה מהתנין שלך?חוני המעגל פינות
2.להיות יותר ירוק
אסביר למה אני שואלרק שמחה#
כאשר אדם בוחר לו רב, הוא רוצה שתיהיה לו דמות תורנית שתדריך אותו הן בצד ההלכתי והן בצד ההדרכתי.
כאשר מישהו מוצא לו רב שהוא מתחבר אליו מאוד, האם השיקול שהרב אינו הולך תמיד כמו הגדולים, היא בשבילכם שיקול מכריע?
תשובה יפהסביון
אינטגריטי!זיויק
לשים את רצון ה' לנגד עיניו*בננית*
(כן, זה קצת מתחמק אבל אני חושבת שכך צריך לתפוס את הדברים)
הייתתן אחרית לעמך
הנהגת הדור שייכת לגדולי הדור עם זאת לעיתים נדרש צעיר מהם כדי להראות את הדרך הנכונה (כפי שמרים אחות משה הראתה לעמרם אביה את הדרך הנכונה).
בסנהדרין היו יושבים בצורה של חצי גורן מהקטן אל הגדול וכך כל פעם שעלתה סוגיה לדיון החל הקטן ביותר לדבר ורק בסוף דיבר הגדול שבהם. זאת משום שאם הגדול יגיד את דבריו תחילה אז הקטן לא יוכל להגיד את דעתו (מכבוד תורה) ונמצא שהאמת נעדרת.
לפי זה אני חושב שבסוגיות ציבוריות צריך קודם לתת לרבנים הצעירים ( אני מתכוון כאלה שהגיעו להוראה.. אזור גיל 50 לפחות) להביע את דעתם בציבור ורק לאחר כמה שבועות לתת לגדולי הדור את המקום להכריע וללכת כמותם.
למעשה:
כיום לכל קבוצה יש את גדולי הדור שלה ולא בהכרח שכולם אכן מקשיבים אז הנושא פחות רלוונטי כי כל צד עושה כדעתו.
3. להיות גדולמאמע צאדיקה
היום רוב האנשים מצפים מרבאניוהוא
אחרת בקושי באים לשיעורים שלו.
מי זה רוב האנשים?אריק מהדרום
רב אמיתי, יודע את מקומו..ד.
ממה נפשך - אם הוא עדיין לא ברמה תורנית גבוהה ממש, אז הוא יודע שאינו יכול לחלוק בהוראת הלכה כשאין ת"ח גדולים שאומרים כמותו.
אם הוא "עם ידע תורני רחב", כפי שכתבת, שהוא כבר ממש גדול בעצמו - אז הרי יכול לחלוק על עמיתיו.
אלא מה? כנראה אתה מדבר על מישהו שהידע התורני שלו קצת רחב, אבל לא כל כך.. לא במדרגה של הפוסקים הגדולים שנמצאים בתקופתנו. אז חלק מהנאמנות שלו לתורה, היא לדעת את מקומו. בפרט כשמדובר בשאלות הלכתיות-תורניות מובהקות.
זה לא אומר שאם בשאלה הלכתית מסויימת הוא עיין היטב, ונראה לו אחרת, אסור לו לחשוב שכך האמת. אבל כשמדובר להורות למעשה, צריך לכוף את ראשו. הרי כמעט לא יכולה להיות מציאות, שמשהו ייראה בסברא ברורה כך - ואין אף אחד מגדולי הפוסקים שאומר גם כך.
[רק לקבל פרופורציות: שמעתי את הרב יצחק יוסף שליט"א מלין על כך שכאלה ש"למדו עשר שנים", כבר חושבים שיכולים לחלוק בהלכה על גדולי הדור, הרב אלישיב זצ"ל וכד'.. אצלו עשר שנים, זו ההתחלה...]
^^^כלמנסע
מתלבט לגבי פלאפון.מבקש אמונה
אני חייב להחליף פלאפון, העכשוי (נוקיה 208) עושה לי בעיות בלי סוף...
עכשיו, קודם כל אני מתלבט אם להמשיך עם פלא' מקשים.
אני קצת חושש שפלא' חכם זה פתח כלשהו לקלקול, ואם לא, אז בשידוכים יהיה לי בעיה...
מה אתם אומרים?
בכל אופן, אם כן,
אז כבר שאני אוכל להכנס ממנו לחשבון בנק (או מניות אם אפשר?), לקרוא מיילים, (וואצאפ לא מעניין אותי)
שתהיה לו מצלמה טובה, איכות שמע טובה. וכמובן שלא נתקע
אז מה דעתכם על על סמסונג J1 מיני- מושגח (שאין בו גישה לדפדפן) אבל יש אפליקציות.
גלקסי J1 mini מושגח | גלקסי J1 מיני כשר - מושגח
(אני מדבר רק על מושגחים - בלי דפדפן..)
כי הוא ישן... אז הוא לא עבר חידושים...נחשון מהרחברון
בוקרנפש חיה.
אהההההההחיים של
בוקר
בוקר חיפה !משה
קמתי מוקדם מדי ועכשיו על רכבת.
יש תוכניות שאני לא מצליח לבצע. שמים לי רגל.
יאללה ביתר!
נפש חיה.
בוקררררר!!
לב טהור:)



בוקר טוב!ימ''ל
בוקר, שיבוא עלינו בוקר שיאיר בכל.לעבדך באמת!
אמןנפש חיה.
בוקר{ר}צינית
בוקר טוב!
מעניין שבדורנו הביטוי 'ילד' חל על אנשיםחסדי הים
בוקר טוב שיהיה לכם יום נפלא
adar
בוקר טוב.. אזעקה ב3 בלילה
את פניך אבקש
למה?מיכל318
איזה בוקר מעייףשמלה אדומה
צהריים טובים מאוד
אמונה רעיה
קמתי חולה ונאלצתי להישאר בבית אבל עם חיוך גדול על הפנים! כי מה איכפת לי? הכל ממנו והוא אף פעם לא מפקשש!
^^דעתן מתחילאחרונה
החיזוק היומי
ברגוע
(ליקוטי מוהר"ן ת. צח)
@לעבדך באמת! @פרח-אש
מה יותר טוב מלזכות להכיר אנשים טוביםפעם הייתי עוגי
חפצים להיטיב
זכות להיות בפורום הזה
שב"ה מלא באנשים כאלה
תזכו לסיעתא דשמיא
וליכולת להוציא אל הפועל
את הטוב שבכם

אשריכם!
אשריכם אשריכם
נפש חיה.
אנשים טובים באמצע הדרך
משיח נאו בפומ!אחרונה
מישהו ער במקרה ? (עדיפות למישהי)
לב אוהב
ערדעתן מתחיל

אם לא יהיו פונות אז סבבה..לב אוהב
ער בעצםחוני המעגל פינות
ערהמיכל318
יה תודה
והסתדרתי ..לב אוהב
בבקשה
מיכל318
אנינפש חיה.אחרונה
בהמשך לפוסט הקודם בפורום הזהבינייש פתוח
הנה הפוסט למי שלא ראה:
חבר'ה עזרה! - צעירים מעל עשרים
אקדים ואומר בהקשר לפוסט הנ"ל,שיש לי עוד משהו קטן להוסיף. בטח כמעט כל מי שקורא עכשיו את מה שאני קורא יצא לו לשמוע על תופעת הדתיים שמסמסים בשבת. פעם שמעתי ממישהו שזוהי תופעה של ביצות ושל רווקים מאוחרים וזה מה שהלבד עושה להם. אוסיף שאני שלפעמים הייתי עושה שבתות לבד (אל דאגה זה בדרך להיפסק) והיו רגעים שלהדליק/לכבות את האור או את הקומקום בשבת נראה לי סביר לחלוטין (שוב אל דאגה כי זה רק לחלקיק של רגע ואני ממש לא במצב של לעבור ולו על ספק דרבנן ושוב, השבתות שלי לבד עומדים להיפסק) מה גם שבתקופת הישיבה הייתי נוהג להתפלל במנין ותיקין ועכשיו אני לעתים מתקשה להתפלל בזמן ולהתפלל במנין.
בנוסף לזה, זהו כסף קטן לעומת מה שעוברים חברים שלי שהרבה מהם קמים ב11 כל בוקר. יש לי שני חברים, אחד מהתיכון והאחד מהצבא, שלאחרונה יצאו מהארון ויש להם בן זוג (כן הבנתם נכון, הם הומאים מוצהרים, הם גברים עם בן זוג שגם הוא, ממין זכר), אחד מהם (מהתיכון לא מהישיבה ב"ה) גם עזב את הדת ועוד 2 שעשו את זה וחבר ממש קרוב שלי מגיל אפס, מכור להימורים (במינון נמוך, אבל הוא עדיין מכור לדבר ההרסני הזה).
בקיצור, האם זהו האופי של גיל 24? גיל שאתה יוצא מהארון? לאו דווקא במובן ההומוסקסואלי אלא במובן שמה שהסתרת או אולי לא ידעת בעצמך עליך, יוצא החוצה אחרי כאשר אתה יוצא מהחממה לעולם הרחב? (ואני מזכיר לכם את השוטר בן ה24 השקט והמופנם שרצו שיצא לקצונה עד שלאחרונה ירה לאשתו בראש.) ואם כן מה עושים? חלקכם יציעו לי קאוצ'ינג, זה עומד על הפרק אבל לא לעכשיו, מעדיף להתחיל קודם עבודה ולראות איך אני מתייצב עם זה אני בדרך לסיים לפרסם את עצמי בגוגל. תודה וסליחה על הארוך.
..תתן אחרית לעמך
אם לצורך העניין היית כבר נשוי הכול היה נראה אחרת כי היו לך עיסוקים שמייצבים אותך בקרקע ולא נותנים לך זמן לשיעמום שמוביל למחשבות עצמיות וקשיים וכו'.
הבעיה היא שרווקות מאוחרת היא מפתח לשלל בעיות. זה גיל שמבחינת אנושית היית אמור כבר לעבוד לפרנסתך, לקיים יחסי אישות, להקים בית וכו'.
אבל אתה לא עושה את זה כי אתה בלימודים, כי אתה דתי (אז לא תשכב עם מישהי) וכו'. וזה גורם לדפקות כי אי אפשר להחזיק ככה מעבר לגיל הנעורים.
בנוסף, אתם לא נמצאים בחברת דתית של ישיבה. אתה נמצא בעולם שבחוץ , אין מי שמחזיק אותך, אתה עם עצמך. וכבר נמאס לך מהכול.
נמאס משמירת נגיעה, נמאס מההרגשה שאלוקים זרק אותך, נמאס.
יכול להיות שיש לך גם בעיות בבית, במשפחה וכו'..
כל הדברים האלה בתוספת הבדידות שלך מצטברים וגורמים לפריקה שהיא הדבר הטבעי שקורה. אדם לא יכול להכיל כל כך הרבה.
אז מה עושים? חוזרים לתלם.
אני אומר את זה אבל זה לא פשוט. אתה צריך לתפוס את זה בשיניים.
הפיתרון הראשון הוא למצוא מישהי ברמה דתית מתאימה (לא לייטים או ביצות או כל הזבל הזה). ככה היא תמלא לך את היום ואת הפנאי.
דבר שני, שהחברה מסביבך תהיה יותר טובה.
שני אלה ישנו לך את הכל פלאים. מישהי טובה תאזן לך את כל ההסתכלות על העולם ועל אלוקים וכו'. פתאום תבין שיש לך למה לקום בבוקר (ואני לא צוחק. מרוב הבדידות אדם מאבד סיבה לחיות. אפילו שיש המון סיבות טובות). כנראה בגלל זה אומרים 'לא טוב היות האדם לבדו.
אני חושבת שזה גיל שהאדם עומד?שאלה?
פתאום מול החיים האמיתיים,
וההתמודדויות,
והניסיונות,
חשוף כל כך
ובמקרה הזה גם בודד.
ואז קל לשכוח שהקושי העכשווי הוא נורמאלי וטבעי,
והוא חלק בלתי נפרד מהדרך והגדילה שלנו כבני אדם,
ומחפשים דברים שישכיחו וירחיקו את הכאב הזה.
ולדעתי כמו ש@תתן אחרית לעמך כתב, צריך פשוט לחזור.
לשאיפות ולחלומות הטהורים של פעם,
הם לא תמימות חולפת,
לשמור בכל הכח על הרמה הרוחנית, לחפש טעם חדש בתפילה,
דיבור פשוט עם ה' על כל מה שעובר,
ולחפש בינתיים חברים איכותיים ותורניים במסגרות שונות.
חופש. זה המחיר של חופשחוני המעגל פינותאחרונה
להקרע בחוסר יציבות
אנשים נמשכים להשתעבדות ולא יודעים למה
גיל24 זה הגיל בו האדם חופשי לגמרי
אין הורים צבא עבודה מסודרת משפחה לימודים
זו נקודת זינוק, החופש להשתעבדות
אם את לא בפורום בנות...ריבוזום
בע"ה יהיה בקרוב מפגש בנות מגניב ומסקרן. פרטים אצלי.
יש לפחות שלושה פורומים. איזה מהם?
משה
^היחיד שיודע מה קורה ב*כל* הפורומיםאניוהוא
לא אני לאמשה
יש כמעט 100 אלף הודעות פה כל חודש. אי אפשר לדעת.
ברשימה של הפורומים אני כן מצוי, וגם אז לא בכולה.
זו היתה בדיחהאניוהוא

למה ביחידה?אחיתופל
תגידי את האמתימ''ל
את פשוט רוצה שנקנא 
<צ>
תיהננה!
היא רק מחזירה על מה שעוגי עשה בריש גליאניוהוא
תודה לכולם על ההקפצות
ריבוזום
בכיף 😆זיויק
מה שהיא אמרה!הולם במיוחד
@אורה2x בואי לעשות פה בלאגן👾
מה שהן אמרו!!
אורה2x
והיי אני מנסה לחזור בתשובה 😅
אם אני פצלש שלך, אני יכול לבוא?ארצ'יבלד
אם אתה פצלש שלמיכל318
ואחות של ארי1
הם בנות, אז בא...
^^
כולן מוזמנות!!אורה2x
(יש לשים לב שמקרה הזה ה*ן* דווקא מסמלת סיומת נקבה ולא *בן* )
בקטע שלמיכל318
היית צריכה לתייג אותי בפנוך הסוגריים.ארצ'יבלד

צריך לתייג גם אתאורה2xאחרונה
@מישי' מאפושו' זה היה רעיון שלה
שתבוא למצוא לך פתרון חדש!!
לבחור בין טוב לטובזיויק
אבל יותר קל מלבחור בין רע לרעאניוהוא
מתי אלמד לבחור נכון?{ר}צינית
ממש ככההפואנטה
ממש נכון!מבקש אמונה
אבל מה, לפחות בזה לא צריך להילחץ. כי מה שלא תבחר - זה יהיה טוב ![]()
...עץ על מים
כיףףףףנפש חיה.
אבל כנראה עדיף להיות שם...ד.
(סתם מעיר, קשה להגיע למצב כזה מבחינה הלכתית,ארצ'יבלדאחרונה
והעוסק במצווה פטור ממצווה)
לא מאמינה שהגיע הרגע ואני הולכת לישון לפני ששאלו מי ער!שמלה אדומה
זה מי ער של מקדימי לכת?מחפשת^אחרונה
אותי זה הצחיק ממשאיש השקים
חחחחחנפש חיה.
זה כל כך ישןןןאלעד
^^^^אריק מהדרום
עכשיו אני רוצה במבה בגללך!נפש חיה.

אחד הטובים!
+mp8
שבותית

לקח לי שניםימ''ל
להוציא את זה מהראש, שהבדיחה הזו תפסיק לעלות לי כל פעם בשחרית של שבת. 
^^^סביון
עוד לא הצלחתי. שכוייחנחשון מהרחברון
^^אניוהוא
אוי!
זה לא פייר. עכשיו זה יתקע לי במוחשמן פשתן
בכל פעם שאתפלל את הפסוק 
ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה, היה מזכיר דגל)מרדכי
נערך ממה הקשר לחחחחחנחשון מהרחברון
הו, ר' יענקל.אריק מהדרוםאחרונה

מדרון
חחח לגמרי במבה חרטא!מעפר אני באה
שרשור בדיחותאיש השקים
חורף בריא ⛅
יקה אחד בא ביום ו' מר חשוון ואומר לאשתואניוהוא
פולני אחד אמר לאשתו בבוקר ז' בחשווןתמיד בבטחה
"היום אני אחזור הביתה יותר מאוחר, הייקים מספרים את הבדיחה שלהם"
פולני או יקה?אריק מהדרום
יקה זה ממוצא גרמניאורה2xאחרונה
חזק ובינישי!!לעבדך באמת!
חחחחחחנפש חיה.
שאלת גשמיםחידוש
בערב הקרוב (שני בלילה), נתחיל לבקש גשמים בברכת השנים
נפתח בקצרה בדיני הזכרת גבורות גשמים בברכת מחייה המתים:
מי שאמר" מוריד הטל" בחורף, ונזכר לפני שם ה' של חתימת הברכה – חוזר ל"משיב הרוח". לאחר מכן – אינו חוזר. (אך בקיץ במקרה הפוך, הדין שונה).
שאלת גשמים בברכת השנים – מי שלא הזכיר ותן טל ומטר , (או שאמר את נוסח "ברכנו", למנהג ע"מ), ונזכר לפני חתימת הברכה – חוזר ל"ותן טל" (או ל"ברך עלינו", למנהג ע"מ). נזכר לאחר שהתחיל את הברכה הבאה, מזכיר את בקשת הגשמים בברכת "שומע תפילה".
שכח גם בשומע תפילה, ונזכר לפני שהתחיל "רצה" – אומר שם "ותן טל ומטר לברכה על פני האדמה", וממשיך לרצה.
התחיל "רצה" – חוזר ל"ברך עלינו".
ואם נזכר לאחר שסיים – חוזר לראש התפילה.
ויש עוד מקרה, שנזכר לאחר סיום ברכת השנים ולפני שהתחיל "תקע בשופר". מקרה זה נוגע למחלוקת הראשונים האם אמירה שנאמרת מיד לאחר הברכה נחשבת כחלק מהברכה, או לא. שלדעה הראשונה יכול להזכיר כאן, ואילו לדעה השנייה אין זה מועיל.
מעיקר הדין נפסק בשו"ע כדעה הראשונה, וע"פ זה הדין שנכתב לעיל לגבי הזכרה בין שומע תפילה לרצה.
אולם במקרה זה, כותב המשנה ברורה שטוב יותר להזכיר ב"שומע תפילה" מאשר לאחר ברכת השנים, משום שהזכרה בשומע תפילה ודאי מועילה, ואילו לאחר ברכת השנים, הדבר שנוי במחלוקת כנ"ל, ולדעה השנייה אין זה מועיל.
אולם למעשה הורו פוסקי זמננו, וכך הסברה נותנת, שמכיוון שיש חשש שבשומע תפילה ישכח שוב, לכן יזכיר גם כאן, וגם בשומע תפילה, וכך יועיל בוודאי לכל השיטות.
מי שהסתפק כיצד אמר, עד שלושים יום (או תשעים תפילות, ואכמ"ל בזה) מסתמא אמר כמו הנוסח של העונה הקודמת, אך לאחר מכן אומרים שכבר התרגל לנוסח החדש ואינו צריך לחזור.
* * *
הטור מביא בשם מהר"ם מרוטנברג שמועיל לומר תשעים פעם ברצף את הנוסח החדש (כגון "ואת כל מיני תבואתה לטובה ותן טל ומטר", או "רופא חולי עמו ישראל, ברך עלינו"), וזה מרגיל את הלשון כמו אחרי שלושים יום ותשעים תפילות.
והביא גם שרבינו פרץ חולק וסובר שלא מועיל.
מהר"ם למד דין זה מדברי ר' מאיר במסכת בבא קמא על שור המועד.
לאחר ששור נגח שלוש פעמים בשלושה ימים, הוא יוצא מחזקת שור תם לחזקת שור מועד,
ונפקא מינה שהבעלים חייבים לשלם על מה שיזיק נזק שלם ולא חצי נזק.
ואומר ר' מאיר: "ריחק נגיחותיו חייב, קירב נגיחותיו לא כל שכן"? כולמר אם 3 נגיחות ב3 ימים
עושות אותו למועד, כל שכן שאם הנגיחות רצופות!
ורבנו פרץ סבר שאין מכך ראיה.
מקובל לומר, שמהר"ם ורבנו פרץ נחלקו בשאלה האם 3 הנגיחות הן סימן או סיבה-
כלומר האם הן הופכות את השור למועד, כי הן הרגילוהו להיות נגחן, ולפניהן הוא היה תם
או שהן מגלות למפרע שהשור הזה מטבעו הוא שור מועד.🐂
לפי מהר"ם הנגיחות הן סיבה, יוצרות הרגל, וממילא ניתן ללמוד מדינן על דין הרגל הלשון בתפילה.
לדעת רבינו פרץ, הנגיחות הן סימן בלבד ולא יוצרות הרגל, ולא שייך ללמוד מהן על דיני הרגל הלשון בתפילה.
חורף בריא לכולם
@פה לקצת@רחפת.. @זוהרת בטורקיז@חיהל'ה @פסידונית @שמן פשתן @נפש חיה.@זאת עם השם
@מבקש אמונה@איוושה@אניוהוא@חן,@המטיילת בארץ@דובשניה@ע מ@אור אש@סתם 1... @חסדי הים@אילת השחר@מדרון@בבושקה@למה לא?@שום וחניכה@הילושש@נעימת הליכות@אפרסק@.............
@ארץ השוקולד @שריקה@mp3@בעיצוב@בת של השם@חותמת+@אורה2x
@בת מלך =) @בת מלך!!!! @שמשועננים@שריקה@סוסה אדומה@!!מירב!! @לב טהור
@והוא ישמיענו
חשבתי שכבר התחלנו לבקש משמיני עצרת. הרי זו שיטתחסדי הים
אז מה?הסטורי
אין עכשיו עולי רגלים. גם בעתיד יגיעו לבית שלהם תוך יוםחסדי הים
לא רלוונטי - רלוונטי מה הפוסקים פסקו!הסטורי
וגם הרמב"ן וגם הרא"ה וגם הריטב"א וגם הריא"ז ועודבן מערבא
יפה שהפכתי למנהג
ע מ
שכוייח. חורף בריא ומלא גשםבת מלך!!!!
תודה רבה!חותמת+
יפה! תודהפסידונית
ותודה על התזכורת
תודה רבהבת של השםאחרונה
עשה לי סדר בהלכה הזאת
ד"ת קצר לפרשת נחחידוש
"נח איש צדיק תמים היה בדורותיו"-
מפרשת הגמרא (ע"ז ו.): "צדיק - במעשיו (רש"י: בלא חמס), תמים - בדרכיו (רש"י: עניו ושפל רוח)"
בדור שלפני המבול, עיקר הניסיון היה להיות "צדיק במעשיו", ולא להיגרר אחרי השחיתות של הדור
בדור שלאחר המבול, עיקר הניסיון היה להיות ."תמים בדרכיו", להישאר עניו ושפל רוח למרות שרק הוא נשאר מכל אנשי דורו וממנו ממשיך קיום העולם
ולכן נאמר "בדורותיו" - שני דורות, שלפני המבול ושלאחריו
ולכן אומר לו הקב"ה "כי אותך ראיתי צדיק לפני בדור הזה" - שבדור הזה עיקר השבח הוא על ה"צדיק" ולא על ה"תמים"
(משך חכמה)
תודה. מקסים !!נפש חיה.
..חידוש
@פה לקצת@רחפת.. @זוהרת בטורקיז@חיהל'ה @פסידונית @שמן פשתן @נפש חיה.@זאת עם השם
@מבקש אמונה@איוושה@אניוהוא@חן,@המטיילת בארץ@דובשניה@ע מ@אור אש@סתם 1... @חסדי הים@אילת השחר@מדרון@בבושקה@למה לא?@שום וחניכה@הילושש@נעימת הליכות@אפרסק@.............
@ארץ השוקולד @שריקה@mp3@בעיצוב@בת של השם
@בת מלך =) @בת מלך!!!! @שמשועננים@שריקה@סוסה אדומה@!!מירב!! @לב טהור
תודה רבהmp3
יפהבת של השםאחרונה
תודה רבה!


