שרשור חדש
אולי מישהו פה מכיר-ענבל
בס"ד

אנחנו מחפשים מקום שמשכיר סוכות, עדיף עם אופציה לפירוק והרכבה, במחירים שפויים, קרי: לא במחיר של רכישת סוכה.

אזור המרכז וזה.
תודה מראש!
תחפשי באינטרנט...עץ על מים
חיפשתי. רוצה המלצות.ענבל


סוכה זה לא מוצר כ"כ יקר שמשתלם להשכיר אותהמשה

מה שיקר באמת כנראה  זה האחסון כל השנה.

אפשר לקנות סוכה ולהחזיר תוך 14 יום?אריק מהדרום
חוק זה חוקפעם הייתי עוגי


אם לא השתמשת בה..ברגוע
(לא קשור זה מוצר עונתי כנראה כמו תחפושת).אריק מהדרום
יש ברשתות שונות סוכה ב250 ש"חמושיקו

לא יודע איכות אבל  יתכן שזה יכול להיות פתרון מעולה..

כולל הכל? איפה ראית?ענבל

בס"ד

 

באושר עד זה עולה 400+.

זה בעיקר בעיית אחסון ובעיית השקעה בסוכה שגם ככה נחליף עוד כמה שנים.

מקססטוקמושיקו

אפשר להזמין גם אינטרנטית

 

זה רק המסגרת לא כולל בד וכו

יש מצב שמתקזז עם סכום ההשכרה כל שנה (בהנחה שיש להשכרה)ים...

לגבי איחסון אפשר אצל קרוב משפחה שיש לו מחסן קטן ומסכים לכם, או שכן למשל

(או במקלט כמו שעושים בלא מעט ביניינים )

איזה סוכה עולה ככה? אני ממש אשמח לדעת איפה קונים אותה?חותמת


ראיתי באושר עד בפ''תמשה
תודה! מקווה שיש אותה בכל הסניפיםחותמת


ראיתי גם בסניף בראשון.אניוהוא
הבנתי שאושר עד נתקעו עם סטוק של סוכות ורוצים להפטר מהן.
אבל הבנתי שהרזל שלהם די עדין - לא בדקתי בעצמי אז לקחת בערבון מוגבל
אגב הסוכה של אושר עדמשה

היא טלסקופית - כלומר מתקפלת. לא יודע מה אני חושב על העמידות של זה אבל זה תופס פחות מקום.

אבל היא קטנה, זה אומר שעוד כמה שנים נצטרך להחליף אותהענבל


דיה לצרה בשעתהתנו לגדול בשקט
כמה קטנה?
ההורים שלי קנו בהתחלה סוכה קטנה ואחרי תקופה היינו צריכים אותה שוב
הזולה היא בערך 2 על 2 נראה ליענבל


זה מספיק ברווח עד כ 4 נפשותמשה
ותמיד אפשר לגדול מ 2*2 ל 4*4
נשמע אחלהתנו לגדול בשקטאחרונה
בבקשה תסבירו לי איך אתם מתמודדים נפשית עם המצב הנורא שישבסדר גמור
בארץ.

יש פיגועים נגד צהל ונגד אזרחים. אנשים חיים בפחד בבתים של עצמם וברחבי המדינה - לנסוע בכבישים, לצאת לרחובות.

בית המשפט מעדיף את בטחון שלום הערבים על של היהודים, ואף חונן אותם לצאת מהכלא לאחר שרצחו יהודים.

הצבא מכיל ובורח במקום לחסל ולמגר את האוייבים והטרור.

אזרחים שמגנים על חייהם נתבעים בבית משפט על המעשה שעשו ועוד מפסידים.

יהודים נעצרים בלי סיבה מוצדקת, בלי צו, מעונים, נעצרים כי עולים להר הבית.

והרשימה עוד ארוכה..

מצב קשה ביותר, ואנשים במדינה חיים בפנאן שלהם..
א. זה לא מדויק..ד.

רק לפני חודשים ספורים, שמעתי מחייל כאן בגזרה, שיש להם הוראות לפתוח באש על מיידי אבנים על רכבים אזרחיים נוסעים. כנ"ל על זריקת בקת"ב גם על חיילים.

 

נכון שעלול להיות מצב שבגלל היסוס של שניה ("אפקט אזריה"..), הדבר יכול לעלות ביוקר. נכון גם שיש מצבי אבסורד. אבל סה"כ, בוודאי שחיי חיילים ודמם אינו הפקר. ח"ו.

 

יש מה לשפר, אבל עובדים יפה מאד. ממש "העומדים בבית ה' בלילות".. 

 

ב. בכללי, המלחמה ה"גדולה" של הצבא, אינה כנגד ה"פרעושים" כאן.. אלא מכוונת לצפון. ושם עושים עבודה עצומה.

מי תיאר לעצמו לפני כמה עשרות שנים, שמדינת ישראל תתקוף מאות פעמים בסיסים בסוריה שהאיראנים מאכסנים שם אמל"ח, ואלו לא יעזו להגיב. מי תיאר לעצמו שיכנסו אנשי מוסד לתוך איראן, על עשרות מליוני תושביה, ויקחו משם מחסן שלם של מידע סודי על תכניות הגרעין שלהם - והם פשוט לא ידעו מה לומר....

 

אילו פינו מלא שירה כים, אין אנו מספיקים להודות...

 

לא סותר שצריך להוסיף גם ערכים וגם מעשים..

מי ער?ריבוזום
משהו חדש שלמדתם היום ותרצו לשתף אותנו בו?
@adar, מה שלומך?
מרגישה כמו יום חמישי ובכלל יום ראשון
ערה נפשי חיכתה לה'

מעדיפה לשמור לעצמי את התשובה לשאלה.מרחף

ער מתיואב גל
ATA ATP
ערימ''ל
המשפט האחרון - ממש ככה. מוזר
לא מצליח להירדםםתתן אחרית לעמך
אני די חדש פה.. מנסה להתאקלם
תיתחדש על עצמך.מיכל318
חחחתתן אחרית לעמך
ברכה מעניינת
אנינפש חיה.
וואוו
אני ערה....יש ויש...

ודי משעמם לי...

אולי משהו יכול להיכנס לפורום שירים ולשלוח משהוווו

אני מביןתתן אחרית לעמך
שאין פה יותר מידי שיח בשעות האלה
אותי אישית זה מבאס...יש ויש...

כי דווקא בשעות האלה אני משועממת להחריד!

דווקא פעם היה פה הרבה יותרמיכל318
אולי ביגלל שכולם חזרו ללימודים..


לילה טוב
וגם אין לי ראש לשתף בחידושיםתתן אחרית לעמך
😁😁😁
נשמע שהראש שלך ממש עמוס עכשיו, אה?יש ויש...


ככה זה אחרי יום לימודיםתתן אחרית לעמך
תכלס עוד שניה יום כיפור ואני בכלל לא מרגיש באווירה
עצוב ביותר. נראה לי שפשוט רובנו מרגישים סוג של שגרה כלפי...יש ויש...

הימים הללו....

 

זאת אומרתתתן אחרית לעמך
למדתי. השתדלתי להתעלות כמה שיותר.
לא יצא לי לעשות כל כך סליחות בלילה (אני עושה ביום) וזה קצת הוריד את כל האווירה הזו של 'אלול'. בכל מקרה החודש הזה היה ממש טוב
העיקר ההשתדלות...יש ויש...

צריך לזכור שבשונה מבשר ודם הקב"ה מחשב את השכר ע"פ העמל והיגיעה- ההשתדלות של האדם ולא רק ע"פ התוצאה הסופית..

צודקת לגמריתתן אחרית לעמך
טוב אני עף לישון.. לילט
לילה טוביש ויש...


מה עםריבוזום

לישון?

לישון זה אוברייטדמדרון
ערהמחי
זה לא חדש, זה ידוע, אבל בא נאמר למדתי את זה על בשרי. שהכל תלוי בהסתכלות/בגישה/במצב רוח. חוויתי את אותו דבר בדיוק בשעה מסויימת והרגשתי שזה כל כך מעצבן ומייאש ומרגיז, ושעה אחר כך כשהייתי במצב רוח יותר שמח חוויתי שוב את אותו הדבר וזה פתאום היה חביב ולא נורא בכלל, והצלחתי אפילו להסתכל על זה בצורה כייפית.
נשמע הזוי? זה באמת קרה
ער ומסייר!מדרון
עבר עריכה על ידי מדרון בתאריך ח' בתשרי תשע"ט 03:10
ללא ספק התבהר לי שהעזתים חמורים.
אני לא הבנתי...מיכל318
למה כתבת שגילית שהעזתים חמורים רק עכשיו.
עכשיו ראיתי שהוספת שזה רק היתבאר.
זה מיתבאר מיום ליום.
ימח שימם וזיכרם אמן.
לא רק עכשיו גיליתימדרון
כמו שאמרת זה הולך ומתבהר מיום ליום.
אז היום זה התבהר יותר.

בחיי, אני עדיין צוחק כשאני נזכר.
בהצלחה עם ההתבהרותמיכל318
עבר עריכה על ידי מיכל318 בתאריך ח' בתשרי תשע"ט 04:21
תצחק עליהם. מגיע להם.
ערה, נראלי שכחתי איך ישנים.לעבדך באמת!
משהו חדש שלמדתי?
צריכה לחשוב על זה..
אני עדיין עם כאבי גרון מקווה שיעבור עד מחרadarאחרונה
איך האנגלית הגיעה למעמד המרכזיפעם הייתי עוגי

בעולם שיש לה היום?

החיזוק היומיברגוע
לְעִנְיַן הִתְחַזְּקוּת לְבַל יִפּל הָאָדָם בְּדַעְתּוֹ מֵחֲמַת רִבּוּי הַפְּגָמִים וְהַקִּלְקוּלִים שֶׁקִּלְקֵל עַל יְדֵי מַעֲשָׂיו עָנָה וְאָמַר:
אִם אַתָּה מַאֲמִין, שֶׁיְּכוֹלִין לְקַלְקֵל, תַּאֲמִין שֶׁיְּכוֹלִין לְתַקֵּן.
(ליקוטי מוהר"ן ת. קיב)

@לעבדך באמת! @פרח-אש
בדיוק בזמן. שכוייחבת מלך!!!!אחרונה
מותר לקחת תרופות ביום כיפור?אנונימית0987
לא נראה לי שאת רוצה לסמוך על הפורום בזה...סתם 1...
רופא ולאחר מכן רב. או רב שיגיד לך מה לברר ולאחר מכן רופא...
אם זה היה רק התרופה, רוב התרופות אין בהם טעם אוחסדי הים
שהם מגעילים, אבל יש בעיה של המים עם התרופה.
הכי טוב תשאלי רבתתן אחרית לעמך


מותר לקחת כדור שאין לו טעם כמובן בלי מים-,,,,,,,,

אם יש כאבים מאד חזקים.

עדיף לקחת נר או משהו בסגנון שלא דרך הפה..

(ר ניסים קרליץ)

רפואה שלימה!!

אם זה חולה שאין בו סכנה - אפשר לקחת כדור בלי טעם - בלי מיםאניוהוא
ואם יש צורך אפשר עם מים פגומים - או מים עם קצת סבון או תמצית תה קמומיל מרוכזת מאד ומרה.


..אם זה חולה שיש בו סכנה - והוא לא יכול לקחת באחת מהמורות שלמעלה - שיקח עם קצת מים
אם יש סכנה ויש צורך לאכול עם הכדור - שישאל רופא כמה אוכל צריך ויעשה כפי הוראות הרופא
ועדיף לשאול רופא ירא שמים.
הרב יעקב יוסף אמר שמים של חילבה זה גם טובסתם 1...
יש חילוק בין סיבת נטילת התרופה ואופן נטילתהאחיתופל
ב"ה
לצורך מניעת פיקוח נפש-מצווה
לצורך מניעת מיחושים מחלוקת עדיף שלא
לגבי הראשון אפשר אף עם מים פחות מכשיעור(כמות ואם צריך יותר אז שיעבור שיעור הזמן) יש הסוברים שצריך לפגום טעמם
לגבי השני אם כבר נוטלים היותר טוב הוא ללא מים
אני לא מבינהפה לקצת
מאיפה הביטחון של אנשים לענות כאן על שאלות כאלה, זאת שאלה לרב!
כי יש הלכה שאפשר לקרוא לבד בלי ללכת לרב על סתם שאלותעדן ירושלים
זהו. את ההלכה קוראים בספרים ולא באינטרנטפה לקצת
קוראים הלכה ישירות מספר ולא ממה שאנשים מבינים, במיוחד כשאין לה מושג מי האנשים
אנשים מבינים מה כתוב בספרים ואומרים את זה פה. לא מבינה את הבעדן ירושלים
אז אני מבינה ולכן החלטתי למחותפה לקצת
נשאר חלוקות

עכשיו רואה ש@סתם 1... הסביר יפה
זו בדיוק שאלה לרב.סתם 1...
מה בגד שמחוייב בציצת או איזה פתח במזוזה, או על מה כותבים ספר תורה אלו שאלות ידע.

כאן יש שאלה אישית שתלויה במשתנים בין אדם לאדם. מה נקרא חולה, יש בו סכנה או אין, אם אין מה עושים ואם יש מה?
מה חומרת היום (כרת) וכו'... זו לא שאלת ידע הלכתית יבשה.
אולי. אבל אני יוצאת נגד האמירה ללכת עץכל הזמןעדן ירושלים
לרבנים. די. תחשבו בעצמכם
מסכים איתך שהבורות חוגגתסתם 1...
אם כי זה לא בהכרח בורות כמו דבר עמוק יותר- פחד וחשש מאחריות. גם לאחר שלומדים כשזה מגיע למעשה אדם חושש לקחת אחריות על שיקול דעתו, חמור מאוד.

היית צריכה להיות מדויקת יותר לדעתי, כאן זה נושא חמור נוגע לכרת מבחינה דתית וחולה מצד שני. על שניהם לא הייתי ממהר לקחת אחריות כשלא מדובר בי אישית.
רוקח שיקשיב לך - ישב בכלא!ק"ש
רוקח שיתן אנטיביוטיקה לאדם ש"חשב לבד" איזו אנטיביוטיקה הוא צריך יכנס על זה לכלא, אפילו אם זה יהיה נכון. אם יש משהו שמפורש בספרי הלכה אפשר לענות: "בספר - - - כתוב כך וכך". מעבר לזה, שאלה הלכתית צריכה להענות ע"י מי שמוסמך לפסוק הלכה, בדיוק כמו ששאלה רפואית אמורה להענות ע"י מי שמוסמך לכך. לחשוב בעצמו יכול רק מי שלמד מספיק.
מנממ. לא נכוועדן ירושליםאחרונה
בוקר טוב! ח' תשרימשיח נאו בפומ!
בוקר טוב!משהאחרונה
סוכות באופק
הצעת עבודה לבן ישיבהגלעד בר יוסף

עזרה במשק בית לזוג מבוגר במרכז ירושלים 

מספר שעות עבודה בשבוע - בשכר הוגן 

 

טלפון 0506234211   גלעד

אנשים, עזרה!לעבדך באמת!
מה נשמע?
תגידו..
אתם יכולים להמליץ לי על פלאפון טוב?
אני חייבת לקנות דחוף.
צריכה שיהיה לו שטח אחסון גדול, מהיר, מצלמה איכותית..משהו שיחזיק הרבה זמן.

שום דבר לא מחזיק - 'הרבה זמן יחסית' אוליבסדר גמוראחרונה
אני עם גלקסי 2 4 שנים עם 5 4 שנים ועם 7 שנה.

שוקל לעבור לאחד "כשר" ללא ישומים מיוחדים
להתחיל לשתות מים כל 10/15 דק'בסדר גמור
מהו בעצם ההבדל בין נסטפארק לבין רימון?שנזכה לשמוח
מה כדאי?
וכיצד עובדת ההתקנה?
התמיכה והמחיראניוהואאחרונה
זו אותה תוכנה בדיוק.
רימון יש תמיכה טכנית טובה יותר ועולה הרבה יותר.
וואי אנשים...לעבדך באמת!
תפסיקו לדבר ולרכל ולמלמל כל היום וכל הלילה על ה"ציבור שלנו" וסתם על ציבורים..
גייועלד!
עוד שניה יום כיפור..
תתעסקו בזכויות של העם המתוק הזה!

תחשבו על רבי לוי יצחק מברדיצ'ב...אחחח איזו מתיקות, איזו אהבת עמישראל.
את בעצם כותבת לשון הרע שאנשים אומרים לשון הרע?בסדר גמור
אני בסה"כ כותבת את כמה שזה לא נעים לי..זה הכל.לעבדך באמת!
להגיד ש''יש אנשים" זה לא לשון הרע...חידוש


קצת חשבון נפש גם לא מזיקיוסי 7
הכל צריך להיות באיזון
חזק וברוךלעבדך באמת!אחרונה
יש לכם מושג אם עדי רן מופיע איפשהו בסוכות?mp3
אז סוכה מעץ או מבד?אממ...
ולמה?
אני יודע. הסכך שלי (אז) היה מחצלת, אבל מעליו היה סורג.משה


החיזוק היומיברגוע
מִי שֶׁרוֹצֶה לִזְכּוֹת לִתְשׁוּבָה, יִהְיֶה רָגִיל בַּאֲמִירַת תְּהִלִּים..
וְהִנֵּה הַכּל חֲפֵצִים לְיִרְאָה אֶת שְׁמֶך וְאַף עַל פִּי כֵן לָאו כָּל אָדָם זוֹכֶה לַעֲשׂוֹת תְּשׁוּבָה כִּי יֵשׁ אֶחָד שֶׁאֵין לוֹ הִתְעוֹרְרוּת כְּלָל לִתְשׁוּבָה וַאֲפִלּוּ מִי שֶׁיֵּשׁ לוֹ הִתְעוֹרְרוּת לִתְשׁוּבָה אֵינוֹ זוֹכֶה לְהַגִּיעַ אֶל הָאוֹת וְהַשַּׁעַר שֶׁל תְּשׁוּבָה הַשַּׁיָּך לוֹ, וַאֲפִלּוּ אִם מַגִּיעַ לְשָׁם יָכוֹל לִהְיוֹת שֶׁהַשַּׁעַר שֶׁל תְּשׁוּבָה סָגוּר וּמֵחֲמַת כָּל זֶה אֵין הָאָדָם זוֹכֶה לִתְשׁוּבָה.
וְעַל יְדֵי אֲמִירַת תְּהִלִּים, אֲפִלּוּ מִי שֶׁאֵין לוֹ שׁוּם הִתְעוֹרְרוּת לִתְשׁוּבָה הוּא מִתְעוֹרֵר לַעֲשׂוֹת תְּשׁוּבָה וְגַם זוֹכֶה עַל יְדֵי תְּהִלִּים לְהַגִּיעַ אֶל הַשַּׁעַר וְאוֹת הַשַּׁיָּך לוֹ וְלִפְתּחַ הַשַּׁעַר נִמְצָא שֶׁזּוֹכֶה עַל יְדֵי תְּהִלִּים לַעֲשׂוֹת תְּשׁוּבָה וְזֶה בְּחִינַת (שְׁמוּאֵל ב כ"ג) : נְאֻם הַגֶּבֶר הוּקַם עָל וְדָרְשׁוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה (מוֹעֵד קָטָן טז) : שֶׁהֵקִים עֻלָּהּ שֶׁל תְּשׁוּבָה וּנְעִים זְמִרוֹת יִשְׂרָאֵל כִּי עַל יְדֵי בְּחִינַת נְעִים זְמִירוֹת יִשְׂרָאֵל, דְּהַיְנוּ סֵפֶר תְּהִלִּים שֶׁיָּסַד עַל יְדֵי זֶה הוּקַם עֻלָּהּ שֶׁל תְּשׁוּבָה כִּי עַל יְדֵי תְּהִלִּים זוֹכִין לִתְשׁוּבָה כַּנַּ"ל וְזֶה שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה (עֲבוֹדָה זָרָה ד) : לא הָיָה דָּוִד רָאוּי לְאוֹתוֹ מַעֲשֶׂה, אֶלָּא כְּדֵי לְהוֹרוֹת תְּשׁוּבָה לְיָחִיד וְכוּ נִמְצָא שֶׁעִקָּר הוֹרָאַת הַתְּשׁוּבָה עַל יְדֵי דָּוִד הַמֶּלֶך וְעִקָּר הַתְּשׁוּבָה שֶׁל דָּוִד הַמֶּלֶך הוּא סֵפֶר תְּהִלִּים שֶׁאֲמָרוֹ בְּהִתְעוֹרְרוּת גָּדוֹל מְאֹד וּבְרוּחַ הַקּדֶשׁ עַד שֶׁכָּל אֶחָד וְאֶחָד כְּפִי מַה שֶּׁהוּא יָכוֹל לִמְצא אֶת עַצְמוֹ בְּתוֹך סֵפֶר תְּהִלִּים וְלִזְכּוֹת לִתְשׁוּבָה עַל יְדֵי אֲמִירַת תְּהִלִּים כַּנַּ"ל..
וְזֶה שֶׁאָנוּ רוֹאִין, שֶׁבִּימֵי תְּשׁוּבָה, דְּהַיְנוּ בֶּאֱלוּל וַעֲשֶׂרֶת יְמֵי תְשׁוּבָה כָּל יִשְׂרָאֵל עוֹסְקִין אָז בַּאֲמִירַת תְּהִלִּים כִּי אֲמִירַת תְּהִלִּים מְסֻגָּל לִתְשׁוּבָה כַּנַּ"ל וְעַל כֵּן הוּא דָּבָר גָּדוֹל מְאֹד לַעֲסֹק תָּמִיד בַּאֲמִירַת תְּהִלִּים כִּי תְּהִלִּים הוּא הִתְעוֹרְרוּת גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַך אַשְׁרֵי שֶׁיּאחַז בּוֹ.
(ליקוטי מוהר"ן ת. עג)

@לעבדך באמת! @פרח-אש
יש אירוניה מסויימת בשימוש בתערו של אוקאם כדי לתקוףפעם הייתי עוגי

את שיטת התכנון התבוני

 

 

בזמן שאוקאם בעצמו ניסח את העקרון ככה:

 

"אין צורך להניח דבר מבלי שנינה לכך סיבה,

אלא אם:

א. הוא ברור מאליו,

ב. או ידוע מהניסיון,

ג. או שהוכחתו ניתנת מכוח סמכותם של כתבי הקודש"

איפה נתקלת בשימוש כזה?סתם 1...
רק להעיר שמקור הכלל הזה הוא הרבה יותר מוקדם מאוקהם עצמו.
פה ושם, בויקיפדיה האנגלית גם מצאתי מפורשפעם הייתי עוגי

אתה צודק, הוא בעיקר זכור בשל ניסוח הכלל.

 

וגם להעיר שהוא עצה טובה ולא כלי לבירור אמיתות.

אין שום אירוניה.מי האיש? הח"ח!

מה שאוקאם ניסח הוא לא מה שכיום נחשב לתער אוקאם.

הנה, פתרתי לך.

החכמת אותיבסדר גמור


שימחת אותי, תודהפעם הייתי עוגי


אולי תשמח אותי לכבוד השנה החדשה ותדאג לאורליבסדר גמוראחרונה


מי ער?מלבין טליתות
תכנונים מיוחדים לשבוע?

קפיצת הדרך רצינית.
שוב הוויז מטעה

ברור. אני יותר טובה מהשב"כמיכל318
חוץ מיזה שלא קשה לזהות ניק חדש.
בוקר טובadar
קמתי עם כאבי גרון ואין סיכוי להישאר בבית יש לי המון עבודה
מקווה שהיום יעבור בסדר ב"ה 🤒
רפואה שלמה! מתאים לימים האלו:חסדי היםאחרונה
"קרא בגרון אל תחשוך כשופר הרם קולך", "יגעתי בקראי נחר גרוני כלו עיני מיחל לאלהי".

הלוואי שתגיעי לך ישועה קרובה!
מה אתם אומרים על זה? אותי זה מדהים.מלבין טליתות

                                                                                                        בצומת העולמות | 49

"איני יודע מה אתה, אבל אני מקווה שלא תהיה 'דתי'."

 

"למה? חשבתי שאתה עוד תעשה אותי דתי. מה ההתנגדות הזו?"

 

"אם תאמין בבורא העולם ובתורתו ותשתדל לחיות על פי אורח החיים היהודי

הנובע מאמונה זאת, אהיה מאוד שמח, אבל 'דתי' - לא!"

 

"מה יש לך נגד דתיים? נראה לי שגם אתה דתי, עם הכיפה הגדולה שלך".

 

"דתי, זה בלשון הפרסית 'דתא' - כמו במגילת אסתר והדת נתנה בשושן הבירה.

הדת של המלך, שמירת חוק ללא כל הבנה או הסכמה. דת - זו מערכת החוקים!

רב סעדיה גאון בספרו 'אמונות ודעות' בפרק החמישי, מגדיר את הכופר כ'דתי'...

אני מעדיף שמי ששומר מצוות יעשה זאת מתוך הבנה והסכמה,

ומתוך הזדהות נפשית עמוקה, כאורח חיים הנובע מאמונה." 

צודק לחלוטין. זה לא חדש.בסדר גמור
בשיעורי אמונה בתיכון שלי דיברנו גם על זה
הרעיון של דתמעיינות
זה לעשות את הדברים בקבלת עול, וזאת המעלה. כמו במצוות ברית מילה שעשה יצחק - בלי שישאלו לרצונו, בניגוד לישמעאל.
"אש דת למו" מופיע בספר דברים על התורהחסדי הים
הקיצור, לא נכון מה שכתב.
הדת היא לא רק חוקים יבשים חיצוניים, אלא מהות התורהחסדי הים
הקדושה שניתנה לנו מסיני.
מה שהביא בשם רסג הוא טעות בהבנה כנראה.סתם 1...
ברשותךדעתן מתחיל
אני אשמור לעצמי את הקטע.
ותודה לך, תודה רבה

(יודע מי המקור?)
וואו. בשמחה מלבין טליתות

'בצומת העולמות', ספר של הרב דוד אביחיל

מומלץ בחום

באמת תהיתי על התגובה שלךמלבין טליתות

על זה ההפתעה?

אצטט לך ותאמר לי מה הבנת. (ראה ב-3)סתם 1...
"אבל הכופר, הוא העוזב את היסוד, כלומר האחד הכולל הכל יתברך ויתעלה.
ועזיבתו אותו תהיה על שלשה יסודות:
1- או שהוא עבד זולתו איזה פסל ומסכה או אדם או שמש או ירח, וכאומרו:
לא יהיה לך אלהים אחרים על פני.

2- או שלא עבד זולתו ולא עבדו, והרי אינו עובד למאומה לא אמת ולא שקר, וכאומרו בפרשת
האומרים לאל סור ממנו ודעת דרכיך לא חפצנו.

3- או שהיה מסופק באמונתו והרי הוא נקרא בשם דתי, ויתכן שהוא מתפלל ומתחנן, ואין לבו שלם ולא מאמין, והרי הוא משקר ומרמה בדבריו ובאמונתו, כאותם אנשים שבהם נאמר:
ויפתוהו בפיהם ובלשונם יכזבו לו ולבם לא נכון עמו ולא נאמנו בבריתו"

בשלוש מדובר על אדם שאמנם מכונה "דתי" בפי כל עקב מעשיו הדתיים אך האמת שבתוכו פנימה הוא כופר.
מכאן שדתי נקרא כופר? פשוט שלא. פשוט שדתי הוא אדם שנראה לכולנו כאדם ששומר תורה ומצוות כמו כל "דתי" חיובי אחר, אך הוא לא דתי באמת אלא כופר.
השתכנעתי מהר מדי מלבין טליתות

אך בחשיבה מתחכמת אפשר להסכים עם הרב.

קשה לי להגדיר את זה טעות הבנה.

 

את המילה 'והרי' אפשר לפרש כתמיהה ואפשר כהצגת עובדה ,

יוצא מזה שהמסופק באמונתו וליבו אינו שלם עם מעשיו -נקרא דתי 

אם נראה את המילה הערבית ל"דתי" והיא תקבילסתם 1...
לכל שאר המקומות שבהם רס"ג מדבר על אדם דתי בצורה חיובית נשתכנע יותר.
עם זאת לא צריך ללכת עד לשם- הפסוק שרסג מביא הוא פסוק שמדבר על אנשים שמתפללים אך ליבם לא עם פיהם. האם מכאן נאמר שכל המתפללים כך?

אם הרב אביחיל היה כותב שהכופר יכול להיות אדם דתי זה מה שיכול להיות כתוב אך שהדתי נקרא כופר? אתמהה.
אחי, מוזמן לשאול את השאלה הרב אביחיל ישירות.. שאלה טובה.קופקליפטוס

אבל זה באמת ספר ממש ממש מומלץ! גם הספר היחסית חדש של הרב אביחיל מומלץ בחום. (היערן)

ספרים יפים מלאי תוכן חשוב...

כמובן שאנסה לדבר איתו.סתם 1...
אשמח שתעדכןמלבין טליתות


ה"דת", אכן מכוונת אל מערכת החוקים.ד.

אבל זה לא חייב להיות "ללא כל הסכמה או הבנה". דיה שתבוא מתוך קבלת עול מלכות שמיים.

 

אלא שנכון, שהשאיפה אינה להיות רק "דתים" במובן הקטן. עושים דברים ותו לא.

 

צריך להיות שייכים לתורה, בעלי אמונה ומעמיקים באמונה - ומתוך זה גם המעשה הוא במשמעות גדולה יותר ופעולה גדולה יותר.

 

 

[מימינו אש דת למו.

 

כשמקדשים אשה אומרים: כדת משה וישראל]

 

 

הדת מוכרחת להיות קיימת כי אי אפשר בלעדיהסביוןאחרונה
תתאר לעצמך עולם בלי מערכת חוקים, שכל אחד עושה רק את מה שהוא מזדהה איתו. העולם של היום הולך קצת לשם, וזה לא כיוון טוב.
ודאי שצריך הזדהות ולא להיות רובוט, וזה דבר שאנשים הבינו, אבל אם הולכים לקיצוניות השניה זה הרבה יותר גרוע מלהיות רובוט.
שבוע טוב !משה

אחת המסקנות שגיבשתי בשנה שחלפה הייתה שאין מפגשים "סתם". אם נפגשתי עם מישהו, אם יצרתי קשר עם מישהו, אם היה משהו - יש לזה סיבה.

במיוחד אם אני בקשר איתו קצת יותר מאשר קופאית במרכול או שומר שאמרתי לו "שלום".

יש לי מה לקבל ממנו לחיים שלי, יש לו מה ללמוד ממני. 

 

גם אם יצאתי כאוב, כנראה שגם לזה יש סיבה.

 

 

גמר חתימה טובה לכולנו.

 

 

אני קורא יותר מדי עלוני שבת של חסידות בתפילהמשה

יש דברים שנתפסו אצלי מהעולם הזה.

 

מה שכן, כמו שאמרה פעם @ט': "אתה לעולם לא תהיה חסיד, אין לך קבלת מרות"

(מקווה שאני מדייק במשפט הזה).

לא יודעת אם קשור לפה. נורת espאסתר יוסף
נורת esp ברכב דולקת
מה זה ??
זה מסוכן?
מסוכן במידה מוגבלתמשה
זה אמצעי נגד החלקות.

אפשר לנהוג בלי זה. כדאי לתקן.
יכול להיות שכמה דבריםאניוהוא
או שבלמת בצורה חריגה והחיישן נדלק, והוא יתכבה לבד
או שלחצת על כפתור - וצריך ללחוץ חזרה
או שהתקלקל החיישן רוורס.

תלחצי על הבלמים - ושמישהו יבדוק אם יש לך אורות בלמים מאחורה.
אם אין אורות כשאת לוחצת - בוודאות התקלקל החיישן.
איך זה קשור לesp אחי?יואב גל
הנגד החלקות קשור לבלמיםאניוהוא
ככה אני הבנתי
אולי אני טועה
אתה מתכוון לABS ?יואב גל
ESP גם עובד עם הABS אבל הESP לא קשור לבלמים
לי דלקה מנורה של החלקה - וזה היה החיישן בלמים.אניוהואאחרונה