שרשור חדש
החיזוק היומיברגוע
קָשֶׁה מְאֹד לָשׁוּב - כִּי הַבַּעַל דָּבָר [היצר הרע] אוֹרֵב מְאֹד מְאֹד וּמִתְפַּשֵּׁט לָאֹרֶךְ וְלָרֹחַב, וְהַכֹּל חֲפֵצִים לְיִרְאָה אֶת שְׁמֶךָ - וְאַף עַל פִּי כֵן רֻבָּם רְחוֹקִים מְאֹד מִדַּרְכֵי הַתְּשׁוּבָה, וְהָעִקָּר - מֵחֲמַת שֶׁאֵינָם מְשִֹימִים אֶל לֵב לִשְֹמֹחַ בִּמְעַט הַטּוֹב שֶׁבָּהֶם, כִּי הָעַצְבוּת וּמָרָה-שְׁחוֹרָה מַזֶּקֶת בְּיוֹתֵר מֵהַכֹּל.
(ליקוטי הלכות, פריקה וטעינה ד', אות ל"ה)



@חיהל'ה @לעבדך באמת! @פרח-אש
וואי וואילעבדך באמת!אחרונה
שווה החיזוק😁 תודה!
קיבלתי בשורה נוראית..הילושש

החברה הכי טובה שלי, חברות טובות כבר מעל 15 שנה, 

לפני כחודשיים פתאום הפסיקה לענות לשיחות שלי, כיבתה את הפלאפון ופשוט.. נעלמה לי!

וזה אחרי שהיינו מדברות כל יום!! כל יום, ולא לדקה או שתיים, זה בד"כ היה חצי שעה-שעה.. 

 

חשבתי שהיא פשוט עמוסה והיא צריכה שקט ורוגע.. אבל זה יותר מידי זמן.. 

ניסיתי להתקשר כמה פעמים לבית שלה, אני מבקשת אותה, אני שומעת מלא התלחששויות ובסוף- לא, היא לא נמצאת\ היא עסוקה וכו'.. 

לומר את האמת? קצת כעסתי עליה, כי איך היא יכולה לעזוב ככה? אני לא חברה מספיק טובה בשביל להכיל אותה גם בימים קשים קצת? 

חשבתי רק על עצמי..

 

בערב ראש השנה שוב ניסיתי ליצור קשר בבית, שוב אותו סיפור, רק שהפעם אח שלה אמר ש'היא לא בבית אני לא יודע איפה היא..'

התייאשתי.. לא הבנתי מה קורה ופשוט עזבתי את זה.. המשכתי בהכנות.. 

 

סמוך לכניסת החג אני מקבלת טלפון מאח שלה, הוא מבקש שהשיחה הזו תישאר בינינו. 

הוא מספר לי שלפני שנתיים וחצי היא עברה התקף פסיכוטי. 

שלפני שנה היא קיבלה טיפול תרופתי וזה עזר, 

והפעם זה ממש החמיר, 

היא שומעת קולות, היא פשוט בהזיות.. 

ושיום לפני החג היא אושפזה במוסד פסיכיאטרי באשפוז כפוי. 

 

לא האמנתי למה שאני שומעת!! 

מאותו רגע קפאתי במקום ולא הצלחתי לעשות כלום! 

 

איך אני לא הייתי ערה לזה?? הייתי מדברת איתה כל יום! 

כלומר, אני הרגשתי מאוד שהיא השתנתה בהתנהגות אבל בחיים לא הייתי אומרת שזה ככה!!

עכשיו כשקראתי באינטרנט על המחלה הזו ועל התסמינים, הבנתי שזה היה בדיוק זה! 

 

התקשרתי לאמא שלה, בגלל שאחיה ביקש שלא ידעו שהוא סיפר לי, 

רק שאלתי לשלומה של הבחורה, ואמרתי שאני ממש דואגת ולא יודעת מה קרה שהיא נעלמה ככה, 

בתקווה שהיא תספר לי ואוכל להיות שם בשבילה קצת יותר.. 

היא לא סיפרה לי, 

 

עכשיו לא נעים לי לצלצל כל פעם לאח שלה, 

ואני בחוסר וודאות מוחלט! 

לא יודעת מה לעשות!

 

 

 

 

 

 

 

 

קשה. מאד.נפש חיה.
ממש קשהמחפשת^
גם ההלם מזה שזו חברה שלך, וגם ההעלמות שלה.
את חברה נהדרת כשאת ממשיכה ורוצה בקשר איתה,
הגיוני שהיא רוצה זמן לעצמה/ מתבישת ממך.
תחכי לה אולי כשהמצב יהיה טוב יותר היא תרצה לחזור.
(אני חושבת שאם תחזרו להיות חברות כבעבר, וגם עכשיו. כדאי לך להתייעץ עם מישהו, לספר לו. לדעת מה לעשות ואיך.)
בהצלחה ענקית והרבה כוח
חיבוק חזק. מעריכה אותך.לעבדך באמת!
כיף לך שאת כזו חברת אמת.
איזה כותבת מדהימה !!משה

אין לי מושג להגיד לך מה נכון ומה לא, אבל זה שאכפת לך וכואב לך

זה כ"כ הרבה.

 

אין לי תשובה פרקטית להגיד לך רק להגיד שזה פשוט תכונת אישיות חיובית.

אולי תכתבי לה מכתביםאמאשוני
תגידי לאמא שלה שאת מנסה להשיג אותה ומבינה שהיא עסוקה
אז תשמחי אם כשהם רואים אותה שיעבירו לה
התגובה שלך ראויה להערכה מעצם זה שהרוב נרתעיםסתם 1...
מאנשים, מקרים, אירועים כאלו. את להפך ממשיכה ומנסה לקבל תשובות ולאחר שקיבלת תשובה לא פשוטה את דווקא מתחזקת ברצון שלך להתעניינות.

המשפחה מן הסתם מבולבלת וחוששת בעז"ה גם הם ימצאו את דרכם בהתמודדות הזו. תני קצת זמן, החברה תחזור הביתה ובהמשך לשגרה בעז"ה מתוך עזרה וסיעתא דשמיא של מי שיכול ורוצה לעזור.
כל הכבוד לך. באמת מאוד קשההסטורי
סביר שגם למשפחה קשה ומאוד לא נעים שידעו.

נראה שלאמא שלא רוצה לדבר על זה - עדיף שלא תנסי. אולי אפשר פעם - פעמיים בשבוע לשלוח הודעה לאח (שדאג שתדעי) "מה שלום ===?" ומידי פעם לשאול אם יש איך להועיל/ליצור קשר.

בהצלחה רבה
הייתתן אחרית לעמך
בתור אח לחולה כזה אני חייב לציין שממש קשה למשפחה. זה הנושא היחיד שקיים והוא תמיד צף. חברה זה הדבר הכי חשוב שיכול להיות למטופל וזה מתנה משמיים שאת יודעת. כמה שלא נעים לנו לספר עדיין אנחנו שמחים שיש מישהו מהחברים שלו שיודע ובא לבקר אותו או לבלות איתו. אני מאמין שאם היא תיקח טיפול תרופתי מסוים בעוד כמה חודשים היא תצא מהמוסד. הנקודה היא שהתרופות שומרות עליה שפויה וצריך ששאר המעגלים שלה (משפחה, חברה עבודה ואם מסתייע אז בע''ה גם זוגיות - כולם יהיו תקינים, לפחות כמה שיותר..). בכל מקרה זה מתנה שאת יודעת אבל תשדלי לא ללחוץ , כנראה האמא ממש שרויה בעצבות. בע''ה היא תחזור ואת תוכלי לסייע לה בשיחות הטלפון הארוכות כפי שהייתם עושות.. בהצלחה
אני חושבת שאם האח פתח את הפתחענבל
בס"ד

אז את בהחלט יכולה להשתמש בו. לשלוח לו הודעות מדי פעם של מה שלומה וגם לבקש שאם זה כבר לא יהיה סוד כזה גדול ויהיה אפשר לבקר אותה (במידה והיא לא במחלקה סגורה) אז שיגיד לך.
בד בבד כן הייתי מתקשרת נגיד פעם בשבוע לשאול את אמא שלה אם היא חזרה ומה שלומה ואולי בשלב מסוים האמא תספר.
כואב לי לחשוב מה עובר עליהם עם כל ההסתרה הזאת ומה עובר עליה
בינתיים אני חושבת שגם לכתוב מכתבים ואולי לבקש מאחיה שיעביר זה יכול להועיל אבל יש בזה סיכון שזה יתגלה.
חוץ מזה בעיקר להתפלל עליה לרפואה שלמה ולהיות שם בשבילה כשהיא תצא בע"ה. היא עדיין תצטרך חברות.

ב"הצלחה רבה
זה לא פשוט
בתור אחת שליוותה חברה כזאתפה לקצת
זה קשה ממש לשמוע את זה, מבינה אותך
וזה לא פשוט בכלל להיות שם בשבילה, זה דורש המון כוחות נפש. אם יש לך אותם, אל תוותרי.
אני במקומך הייתי מתקשרת לאח ומבקשת ממנו שיעזור לי להגיע לתמוך בה וידבר עם אמא שלו שתספר כדי שתוכלי ללכת אליה
ואולי לשמוע ממנו, יש מצב שהחברה מעדיפה את ההסתרה הזאת ואז זה כבר עניין אחר שצריך לכבד מאוד.
אה, ואם את מצליחה ללכת אליה- ממליצה שתהיה לך מישהי לשתף בזה לפני ואחרי. זה קשה מאוד וכשאין עם מי לדבר על זה זה לא טוב בכלל, מניסיון.

שיהיה בהצלחה!
ובריאות שלמה בעז"ה!
עצוב שהם מרגישים צורך להסתירדי"מ
יכול להרגיע אותך שאפשר לחיות עם זה עם מטפלים.
זה הגיוני,זה רק ההתחלה,כוחות שמימיים
ואם זה יעבור לה (בעז"ה!)והיא תיקח כדורים במשך החיים כדי למנוע,אז חבל שכולם ידעו ,זה יכול ליצור לה אי נעימות,וזאת בחירה שלה אם לשתף.
זה הגיוני אבל עצוב.די"מ
הסיבה להסתיר מחלות נפש היא רק בגלל איך שהחברה מגיבה לזה. ועצוב שככה החברה מגיבה לזה.

ובהנחה שמדובר על סכיזופרניה ולא על סתם התקף חד פעמי, זה לעולם לא "יעבור" והגיוני מאוד שתקבל עוד התקפים מפעם לפעם.

באמת עצוב,כוחות שמימיים
אבל אפשר להבין את זה..
לא טענתי אחרתדי"מ
בעצם אמרנו אותו הדבר😏זה דיון בפני עצמוכוחות שמימיים
כתבתי קודם עוד דברים ומחקתי אז זה נשאר,אחר כך ראיתי שזה מיותר
לענ"דאורח כלשהו
תתקשרי אליו.
את גם צריכה את העזרה הזאת.
אולי יגיד לך לדבר עם ההורים שלך/רבנית.
חיבוק, אם את יכולה תבקרי אותהl666
אין הרבה בתי חולים פסיכיאטריים, בטח אפשר לברר איפה היא. בירושלים זה כפר שאול.
יש הרבה אנשים שצריכים לקחת כדורים באופן קבוע ואז הם בתפקוד מלא ולא רואים עליהם כלום.
תודה לכולם על התגובות המחזקות!הילושש

דיברתי עם אחיה, בינתיים מצבה לא השתפר, היא נשארת שם..

 

כנראה שחוץ מלדבר אתו ולהתפלל לרפואתה כרגע אין לי מה לעשות. 

נשמע שהם ממש לא רוצים שידעו ואני מבינה את זה מאוד מאוד. 

לדעתי זה גם מגיע מהצד שלה, של חברה שלי.. 

 

מקווה ורוצה להאמין שעם קצת סבלנות והרבה תפילות ה' ירחם עליה והכל יסתדר על הצד הטוב ביותר.. 

 

 

 

ושוב, תודה רבה לכולם

ורק בשורות טובות! 

שבת שלום

רפואה שלימה. פשוט תתפללי בשבילה. את חברה טובה ואיכפת לך, זהד.אחרונה

יכול לעזור.

 

ה' ירחם.

אשמח לעזרתכם!תתן אחרית לעמך

ב"ה החלטתי לעשות שינוי ולהפסיק לשמוע את המוזיקה הים תיכונית/מזרחית וכו'. אשמח שתתנו לי שמות של זמרים/שירים שעושים לכם טוב על הנשמה ובע"ה נתקדם. תודה חיוך גדול

לך לאתר של הידברות יש להם יוטיוב נקיבסדר גמור
הייתתן אחרית לעמך

באפליקציה ? כלומר דרך האתר עצמו יש יוטיוב מסונן? 

לא מבין את השאלהבסדר גמור
הסתדרתיתתן אחרית לעמך

תודה

אשריך!לעבדך באמת!
זה הולך לעשות לך פשוט טוב בנפש.
סיני תור , ביני לנדאו, עלמא, יצחק פוקס, אביתר בנאי, שולי רנד, יהושע לימוני, אברהם אבוטבול, שיבי קלר, ישראל דגן, יוסף קרדונר, אהוד בנאי, רונן שטרן, יאיר אליצור, אריאל זילבר, אליעזר בוצר, ארז לבנון, הראל טל, אהרון רזאל , אברהם פריד, יצחק מאיר, חיליק פרנק, ישיבת רמת גן, ישיבת צפת, הזולה של חצרוני, המניין,ניגון ירושלמי, המדרגות, רגאי יהודי,פורת נוב, מרדכי יצהר, ידיד רועי ויגל הרוש,ארז לב ארי, אורן צור, נדב בכר, וניגונים...
אבל זה זמרים שעושים *לי* טוב, לא יודעת אם ידבר אליך.
תודה רבה@!תתן אחרית לעמך

!

אהרון רזאלרחפת..
אריאל זילבר
יהונתן רזאל
שולי רנד
יישי ריבו
קובי אפללו
אריק איינשטיין
ביני לנדאו
הראל טל
ממש תודה !תתן אחרית לעמך

!

איל כהןבסדר גמור
כן!!!!!עץ על מים
יש לו שירים מיוחדים ויפים וקול מושלםם
כמה שממליצה -תפוחית 1
הראל טל
ישי ריבו
חנן בן ארי
ישיבת רמת גן
יצחק מאיר
אהרון רזאל

שכוייח על ההחלטה.
הקפות שניות בהר המור,הדלקה במירוןמבשר שלום
אשריך!דעתן מתחיל
מקווה שאחרים כאן ישלימו את הבקשה
פשוט רציתי לציין כמה אני מעריך את ההחלטה
בהצלחה
תודה רבה אחיתתן אחרית לעמך
חלק ממה שיש לי..עץ על מים
דתיים:
עקיבא יוסף, יהודה יוסף, ישי ריבו, יוני גנוט, הראל טל, ארז לב ארי, להקת להבה עם ירון בר, יוסף קרדונר, להקת המדרגות (אילן דמארי), ארז יחיאל, יעקב שוואקי, חיים ישראל, נעם יעקובסון (יש לו שירים אמיתיים גם ויפים), להקת שיר חדש, ישיבת רמת גן, חנן בן ארי, הראל טל, אברהם פריד, משפחת בנאי (מאיר אהוד אביתר), אליעזר בוצר, מתי שריקי, פרויקט צמאה, אודי דוידי, ביני לנדאו, יצחק מאיר, אלעד שער, איל כהן, בועז מעודה (יש לו כמה שירים אחרי שהוא חזר בתשובה! יפים!), אהרון רזאל, יונתן רזאל, בן סנוף, עמיר בניון, אבי בניון, רועי אדרי

ואחד הדברים שאני אוהבת, זה דואטים של זמר חילוני וזמר דתי ושירים שהם טובים של זמרים לא דתיים.

למשל:
תמיד אליך (רמי קליינשטיין ויונתן רזאל)
קולות (יעקב שוואקי ושלומי שבת)
עקבות בחול (דוד דאור)
ויש עוד הרבה טובים.

אגב יש גם מזרחית יפים.
לפרויקט של רביבו היה אחלה דברים!
ובכללי קאברים שעושים ב'מזרחית' לשירים ישראלים ישנים זה הדבר הכי יפה שיש.

ואם אתה בעניין של מוזיקה טובה פשוט לא שירי אהבה רדודים אז:
אמיר דדון, עידן רייכל (הוא שנוי במחלוקת וגם הרבה פעמים יש איתו שירת נשים אז...), עידן חביב, אריק איינשטיין, יהורם גאון, ולעוד הרבה זמרים יש גם שירים יפים פשוט.
תודה רבה!תתן אחרית לעמךאחרונה
בוקר טובפסידונית
למה אתם ערים ומשהו מרגש שקרה היום/אתמול
עושה סטוריז בדואו כדי להתעייףפעם הייתי עוגי

היום אכלתי נודלס די טעים.

כיף לראות ששיחות בפורום משפיעות עלפסידונית
החיים הכמעט לא וירטואליים 💪
הכמעט חיים הכמעט לא ווירטואליים פעם הייתי עוגי


Even betterפסידונית
זה משפט שצריך לאמץמשה
במקום 'העולם שבחוץ' או כל ביטוי אחר לתיאור העולם שמעבר למסך.
מה זה דואו?משה
אפליקציית duolingo ללימוד שפות... מעולה!פעם הייתי עוגי


תוכל לפרט עליה קצת ?בן מערבא


לא כדאי... אם מסקרן אותך תציץ בגוגל פליי שלהם או באתרפעם הייתי עוגי


הצצתי ועוד לא נפגעתי, זה לא ממש עונה על התהייה שליבן מערבא

 

כתבת בשרשור אחר " כי יש שם כל כך הרבה חכמה תחכום ומחשבה נכונה מאחורי זה

אבל זה כבר סיפור אחר ", אז השאלה שלי היא ממה בדיוק התלהבת ? לא צריך מאמר שלם אם אין לך כוח, בגדול.

 

מסקרנות, כי גם אני אוהב שפות. (אבל יש לי בעיה בלהוריד אפליקציות לפלאפון...)

האמת שפחות התלהבתי. ניסיתי רוסית ולא הניבסתם 1...
יותר מדי פרי (תוכנית שלימה וכו'). דווקא יכל להיות שימושי...
בוקר??מיכל318
ערים ביגלל הוואצפ וכאלה..(טוב שיש לי תמיד את מי להאשים😁)
משהו מרגשש?
התפילת מינחה שלי של היום
(שמתי לב שה"מי ער" מת..)
גם לךמחי
מרגש שיש אנשים טובים שמוכנים לעזור מכל הלב גם אם זה לא נח להם, הכרתי היום אחת כזו.
ואתמול לחברה שלי נולד בן, אז הברית ביום כיפור
בוקר אורקוד אבל פתוח
סליחות... התגעגעתי.... הרבה זמן לא הצלחתי להגיע...
יש הרבה מרגש מאתמולמשה
צריך ללמוד להרפות.
בוקר טובבוז
הדרכונים שחזרו מהאוב כמובן

אני מקווה שאת ישנה עכשיו
חזר האח, בחיים?
מתברר שכן, משום מהפסידונית
בוקר טוב גם לךציףאחרונה
קנו לי קליק
סקר לכבוד ערש"ק פעם הייתי עוגי

איך אתם מגדירים אהבה?

 

(אני מדבר על המונח הכי כללי של אהבה,

לאו דווקא בהקשר לנ"ו

אלא בין כל אדם לאדם)

רצון שיהיה למושא האהבה טובקוד אבל פתוח
זאת הגדרה חזקה אבל מצד שני הופכת אתפעם הייתי עוגי

האהבה למשהו קצת טריוויאלי לא?

אני מתלבט מה אני חושב על זה.

 

נכון אני אוהב כל אדם, השאלה באיזה רמהקוד אבל פתוח
נגיד ילד באפריקה אומנם הייתי שמח אם יהיה לו מה לאכול, אבל זה ממש לא מטריד את מנוחתי, כי הרצון שלי שיהיה לו טוב לא ממש חזק.
מצד שני אח שלי הקטן שיש לו היום מבחן והוא בכיתה ב, אבל ההצלחה שלו במבחן הרבה יותר מעניינת אותי ַַַַַמאשר ההצלחה של הילד הרעב באפריקה להשיג אוכל. כי את אח שלי הקטן אני אוהב מאוד ואת ַַַַַהילד באפריקה הרבה פחות. כלומר הרצון שלי שיהיה טוב לאח שלי הקטן הרבה יותר חזק מהרצון שלי שיהיה טוב לילד באפריקה.
מצד אחד ההגדרה עובדת טובפעם הייתי עוגי

מצד שני אני מתלבט אם לא צריך לעשות את החילוק

בין אהבה כלפי האדם באשר הוא אדם / בריה באשר היא בריה

לבין אהבה כלפי מישהו בגלל שהוא הוא

 

לדעתי זה לא רק הבדל כמותי אבל אני לא בטוח בזה

זה למה גורמת האהבה ואיך היא מתבטאתמחפשת^
כאילו אתה קודם אוהב את אחיך, ואז רוצה שהוא יצליח במבחן.
זה שאלות שונותקוד אבל פתוח
שאלה אחת מה זה אהבה
שאלה שנייה זה מה גורם לאהבה.
אולי זה כי אומרים שאהבה נוצרת בנתינה?משה


זה שאלות שונותקוד אבל פתוח
שאלה אחת מה זה אהבה
שאלה שנייה זה מה גורם לאהבה.
זה נכון, אבלריבוזום

לא מספיק, ובעצם לפעמים גם לא בדיוק נכון.

אני חושבת שחסר בהגדרה שלך רצון לקרבה ולחיבור, והקרבה והחיבור עצמם. ואולי תלוי לאיזו אהבה מתכוונים.

(אהבת ה'? זה רצון שיהיה לקב"ה טוב? לא, זה לא שייך בכלל.)

רצון שיהיה לו טובמשה

אולי יותר מדוייק: רצון שיהיה לו (לה?) טוב --איתי.

 

הרצון בקרבה גאוגרפית באמת נראה לי חשובפעם הייתי עוגי

להגדרת האהבה...

לא מצאתי הגדרה טובהצריך עיון
פעם חיפשתי, היום כבר לא
הרגשהאיש השקים
של אחדות עם משהו חיצוני לי
אין לי הגדרהפסידונית
ישלי אינדיקציה
כשאתה מרגיש רע כשקורכ לו משהו רע, ומרגיש טוב כשקורה לו טוב
הייתי מגדירימ''ל
הערכה פנימית (ערך יכול להיות סובייקטיבי, לאו דווקא הערכה עניינית) לאדם ולתכונות שלו, עם רצון להיטיב ולתת.
אבל אני לא בטוח שיש ושאמורה להיות הגדרה מדויקת ואחידה, כל אחד חווה אהבה קצת אחרת וזה בסדר.

(את ההגדרה העתקתי משרשור אחר - https://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t1020375#11010965)
כוח שמניע את האדם לחיותמעיינות
בלעדיו החיות הנפשית של האדם הולכת ונגמרת, ואז הוא צריך בוסט של כוחות שהוא מקבל מאירועים שליליים שמחייבים אותו לשרוד, עד שבאיזשהו שלב הוא נמוג.

אהבה - לא הכוונה באהבה לאדם אחר, אלא אהבה כמקור חיים, אהבה שיש באדם לחיים שלו שמחברת בין כל פרטי חייו ונותנת לו חיות לעבור את הדברים הקטנים והגדוליים ביומיום.
זה מאוד מרתק מה שכתבת, אבל אני מחפש הגדרה למושג האהבה הכלליפעם הייתי עוגי

כזה שכולל גם את האהבה לאדם אחר,

ואולי גם את אהבת החיים ושאר המושגים המופשטים חסרי הפנים.

הרגש המתעורר בהבנת החסר אצל השני/ עצמימעיינות
כלומר האהבה תלויה בחוסר של הנאהב?פעם הייתי עוגי


תסתכל בויקיפדיה. יש להם הגדרה טובה (אם בכלל אפשרחסדי הים
להגדיר אהבה):
"אהבה היא קבוצת רגשות וחוויות הקשורות לתחושה של חיבה עזה או אחדות עמוקה כלפי ישות כלשהי: אדם, בעל-חיים, חפץ ואף רעיון."
הם כתבו פשוט חיבה במקום אהבה.. לא באמת הסבירוברגועאחרונה


מה באמת נקרא אמונה..?מבקש אמונה

בעקבות דיון שהיה לי בחג לגבי הנבואות על עם ישראל, הייתי רוצה לשמוע מה דעתכם..

 

אם קראתי נבואה, שאומרת שהולך להיות ממש טוב ושמח (או ח"ו להפך), ויש גם תיאורים מה יקרה ואיך.

ואני רואה שקרה משהו די דומה, אבל לא בדיוק - חסר מעוצמת התיאור של השמחה/עצב וגם כמה מהפרטים.  

 

האם להשתמש בפרשנות ולהכניס את הנבואה למה שקרה,  ואז בעצם אני אומר: שהנה, הקב"ה מקיים בסוף 

או לומר שכנראה זה לא זה, והנבואה עדיין לא התגשמה.  כי הרי הקב"ה יכול לקיים במדויק את מה שהוא מבטיח

 

 

(אומר לכם את דעתי: האפשרות השניה.

בדרך משל, חבר מיליונר הבטיח שיקנה לי רכב, ופתאום אחרי כמה ימים מביא לי מכונית על שלט

ברור שאני אגיד לעצמי שזו סתם מתנה ובנוסף הוא יקנה לי רכב אמיתי)

 

 

זו מחלוקת רמב"ם ותוספות - - -גחלי מים

שאחד מהמצדדים הגדולים בימינו של התוספות (יבמות נ. ד"ה תדע) זה ישעיהו ליבוביץ - שאין נביא מתנבא אלא מה שראוי להיות, אבל אין הכרח וודאות שזה יקרה. --- אחד מהמקורות לכך זה נבואת ירמיהו בהפטרה שקראנו היום - על אפרים "ושבו בנים לגבולם" (ירמיהו לא). -  שזה לא קרה ו(בשכל הישר) לא יקרה.

 

לעומת התוספות יש את דעתו הדוגמטית והברורה של הרמב"ם שהנביא שהתנבא לטובה אפילו על תנאי אינו חוזר. (יסודי התורה י -ד)  

את התוספות כדאי לצטט עד הסוףסתם 1...
עבר עריכה על ידי סתם 1... בתאריך ד' בתשרי תשע"ט 10:19
בשביל להבין את השיטה.
"אין הנביא מתנבא אלא מה שראוי להיות אם לא היה חוטא". ז"א הנביא מדבר על מצב אידיאלי מבחינת שמירת תורה ומצוות ותשובה או עשיית חטאים עשויה להטות את הנבואה.
מכאן שזו לא בדיוק מחלוקת תוספות רמבם הרי גם לרמבם יש אפשרות של שינוי נבואה אמנם רק מצד אחד- נבואה לרעה עשויה להיבטל מתוך תשובה.
מכאן שהעיקרון דווקא די דומה, על ידי שינוי המעשים הנבואה עשויה להשתנות.
המחלוקת היא על פרט, האם מעשים רעים ישנו נבואה לטובה שתתבטל. לרמבם נבואה לטובה לא תתבטל גם עם שינוי מעשים לרעה, לתוספות עשוי להיבטל ותלוי במעשים טובים.

הרי זו הדוגמה שם בגמרא. כיצד נביא ניבא שיוולד בן למי שלא נשא אישה ולא מתכוון להוליד?
על זה התוספות ענו שהמצב האידיאלי מבחינת תורה ומצוות זה שאדם יישא אשה ויוליד ילדים ועל מצב כזה הנבואה חלה. אם אדם- חזקיהו המלך- לא נשא אשה כלל על מה תחול הנבואה? מכאן שנבואה חלה על מה שראוי להיות.
המעניין הוא שחזקיהו לא נשא אשה כי ידע בנבואה שיוולדו לו בנים לא הגונים כמנשה, נבואתו לא חלה?

על פי הרמבם זו נבואה לרעה שעשויה לחזור ובהדי כבשי דרחמנא למה לך... לפי התוספות "ראוי להיות אם לא היה חוטא" כאן מוסב על המציאות שהיה נושא אשה ומוליד בנים וממילא מה שיקרה יקרה. בסופו של דבר התוצאה זהה.

לפי התוספות אין כאן שיטת נבואה שלימה. התוספות מתייחסים למצב ספציפי בלבד- אדם שחוטא ומגיע אליו נביא ואומר לו "אם(*) לא תחטא תחול עליך הנבואה כך וכך, יקרה לך כך וכך, דברים לטובה" על מצב כזה התוספות אומרים- אין הנבואה חלה אלא על מה שראוי להיות אם לא היה חוטא. זאת אומרת שהנבואה לטובה תלויה בחזרה בתשובה.
קשה להסיק על מקרים שונים מתוך התוספות הזה מכיוון שגם ליבוביץ לא טרח לצטט אותו עד הסוף אלא להשתמש בו כאסמכתא להבנה שלו את הנבואה.
אפשר לומר בפשטות שהתגשמות הנבואה החלהתסיר חרפה מעיר
אך עדיין יש עוד מקום בנבואה להתגשם.
אם ניקח לדוג' קיבוץ גלויות- אז כן היה קיבוץ גלויות מדהים, אבל עשרת השבטים לא חזרו
אמונה או נבואה זה הנושא?ונסי
על כל פנים, אפשר לשאול מהי שמחה. עד כמה היא שונה בין אנשים. עד כמה היא תלויה בבגרות של האדם.

והאחריות שלנו?
פשוט קשה לי עם המצב בהר הבית. ואני תוהה איך, מאז הבחירה המזעזעת מצידנו, העם, כלפי מקום התגלות השכינה, אנחנו יכולים לתקן.מכאן, שגם בגאולה יש עליות ומורדות. וכשמתחיל המזרח להאיר, החושך עדיין שורר במערב.
ועוד יש להרחיב.
או שפשוט תפקח עיניים ותגלה שזה לא מכונית על שלטאריק מהדרום

אלא מכונית עם מובילאיי?

די כבר עם כפיות הטובה הזו.

אתה חושב שהכרת הטוב תלויה בזהות של המציאות עם הנבואה?סתם 1...
לא, נראה לי שהוא התכוון לעניין מסוייםפסידונית
שלדעתו פותח בשרשור התכוון אליו (וגם לדעתי).
העניין המסוים די ברור למה הייתה הכוונהסתם 1...
עם זאת אני מעדיף להתייחס לטענות במופשט. האם הכרת הטוב תלויה בזיהוי של המציאות בנבואה?
לצורך העניין, מותר וצריך לומר תודה גם על אוטו עם שלט, במיוחד שהוא משרת אותך ואת צרכיך.

דוגמה יותר טובה, אולי, הייתה, שהוא קיבל בינתיים רק חלק מהרכב ובסוף יקבל את כולו... (השלב הזה שהמשל מתחיל לסבך אותך )
הסוף פסידונית
נניח שזה רכב עם ארבע גלגלים, שקיבלת רק שניים, והוא עובד גם ככה אבל פחות טוב.
אבל אני לא חושבת שככה זרמים מסויימים מתייחסים לארץ ישראל כמו שהיא היום (הנה קראתי לילד בשמו).
התכוונתי לכל נבואה שהיא - טובה או רעהמבקש אמונה


אין קשר לכפיות טובה, אני שואל על פרטים שחסרים במציאותמבקש אמונה


לדעתי...יוסי 7
הנבואה צריכה להתקיים במלואה.
צריך לשים לב שלפני שאנחנו בודקים אם הנבואה התקיימה או לא צריך לבדוק אם באמת הבנו מה הנבואה אומרת? או אולי בעצם לא הבנו כלום ?
בד"כ הנבואות הם כוללות ומתפצלות לחלקים, אז בזהירותחסדי הים
כן אפשר להגיד שיש התקיימות דברי הנביאים.
לא הבנתי אם לענות על הכותרת או על השאלות שבפנים,כוחות שמימייםאחרונה
מן הסתם שהתכוונת שזה יהיה קשור אחד לשני.
מה באמת נקרא אמונה-אני לא יודעת.
אני בעצמי נמצאת בנקודות מסויימות שמעמידות אותי בקושי להאמין,כך שכל עוד לא חוויתי אמונה אמיתית אני לא יכולה לענות.
(מרשה לעצמי להתפלסף קצת,
נראה לי שאמונה זה משהו אינסופי,איפה שלא תהיה עוד לא תגיע אליה בשלמות)
ובקשר לשאלה בפנים,אני חושבת (לא יודעת אם ככה אני באמת מסתכלת על החיים,יש דברים שאני ממש מאמינה שיבואו ויש דברים שאני התייאשתי והחלטתי שלא יבואו)
שבשאיפה או באידיאל זה רצוי לחשוב שהדבר שאתה רוצה בדרך אליך,ושזאת הקדמה,או פתיחה של השפע.
שוב אני מסייגת ומתנצלת אם נושבת מדבריי רוח ספקות באמונה,
שאצלי יש דברים שהעדפתי לחשוב שלא יגיעו לעולם ואין לי בהם אמונה (את התקוה עוד לא הצלחתי לכבות אבל לא טרחתי לנסות),רק שאצלי אם נתייחס לדוגמה שהעלית,קיבלתי מכונית מפוארת וריסקו לי אותה מול הפנים..
מקוה שהתשובה שלי לא גרמה לך לבלבול נוסף 😏
בוקר טוב שיהיה לכם יום נפלא adar
אני עובדת היום 😶
אוףףףף אני עייפה ואין לי כוח
בוקר אורקוד אבל פתוח
לי יש נסיעה ארוכה היום, ואני צריך להיות ערני (לא נוהג, העירנות בגלל דברים אחרים), וישנתי רק 3 שעות.
בוקר אור חן,
גם אני עובדת היום
והיה אמור להיות לי חופש בכלל

יום מבורך לכולנו
בוקר טוב!פה לקצת
נראה לי ששנה ראשונה שאני מחכה לסוכות
רוצה חופש!
בוקר טוב!משה
לקום להתפלל. צריך להשלים פערים בעבודה היום.

ה' תעזור לי.
בוקר טוב!השקט הזהאחרונה
ותודה לך איש יקר כלשהו
לקחתי את אחייניתי החמודה למעון ובדרך באחד מהמקומות שהייתי צריכה לחצות את הכביש עצרה לי מכונית, באתי לחצות והוא סימן לי שהכובע של אחיינית שלי נפל.. חזרתי כמה צעדים אחורה, הרמתי אותו והוא עדיין חיכה כדי שאני אוכל לעבור..

כמה שניות של תשומת לב, עוד כמה של לחכות עד שארים ולתת לי לעבור, סה"כ חצי דקה של טוב לב שפשוט עשתה לי טוב על הבוקר.

אז תודה לך איש יקר!
הי ניראלי אנשים פה מבינים אז תנו המלצהמדרון
מקום נחמד לשבת עכשיו עם חברים באזור ירושלים?
לא רועש.. (יעני לא השוק ולא מתחם התחנה..)
משכנות שאננים או גן סאקר רלוונטיים עכשיו?פעם הייתי עוגי


זה לא לשבת מהסוג שאין לנקוב בשמומדרון
זה אשכרה עם חברים.. מקום כיפי לשבת (סטייל חומוס רק שזה לא הדיבור)
אההה מקום לשבת לאכול... תכלס מקום שקט זו התקלה רציניתפעם הייתי עוגי

לדעתי כבר שקט בהאטצ' בשוק (בירות בייצור ביתי, כשרות חזקה)
שזה בסמטה

 

אני הייתי נוסע לקורקי ברח' עזה, 

אבל לא יודע אם אתם בקטע של יין,

למרות שהאוכל ושאר השתיה שם מעולים

נשמע טוב!מדרון
ואיך האוכל? והמחירים?
לך לכותל תתפלל... עזוב אותך שטויותלעבדך באמת!
העולם משווע לתפילות

(סליחה..אני אחרי בשורה איומה)
זה בא אח"כ.. לחתום את הערב..מדרון
בשורות טובות!
מממ טוב. אבל תתפללו חזק!לעבדך באמת!
אמןןןןן
סגור. מדרון
רוצה לכוון אותי לנושא מסוים?
עם ישראל. גאולה.נפש חיה.
כן. תחיית המתים.לעבדך באמת!אחרונה
ניסים.
וגאולה פשוט..דחוף.
סקר חדש לשנה חדשה ומתוקהפעם הייתי עוגי

1. אילו שפות אתם יודעים

2. איך למדתם כל אחת מהן

פסידונית
יש בזה
חוב שמישהי חייבת ליהיי זאת אני ..
איך אני מדברת עם מישהי שחייבת לי הרבה כסף? לא רוצה להיות נושה, מצד שני חיכיתי הרבה והיא לא מחזירה.. אני רואה אותה לפעמים ..היא לא נראית עניה ..קניות בזבוזים אין לה בעיה כלכלית לפי מה ( שאני רואה)
אין לי אומץ להגיד לה : את הלווית ממני כסף לפני חודש..זוכרת??
אפשר גם סטגדישמעדיף לא לספר.


וואי הפיד בYoutube מלא ממקרים של: Euthanasia- המתת חסד.חסדי הים
לא מבין איך אנשים מסוגלים לקחת את חייהם מרצון, גם אם יש ייסורים!
מה אתה רואה שזה מה שעולה לך שם?ט'

אצלי רק מוזיקה וספטמבר אילבן.

 

 

ראיתי שני סרטונים על זה, ועכשיו יש מלא בפיד.חסדי הים
לך מהר תשמע ישי ריבוט'

יסתום לך את הפיד לנצח 

לגמרי. מכההה 🙇מקום בעולם
בכללי אצלי(כשהיה לי פעם יוטיוב...)מיכל318
זה לא היה מעלה לי את מה שתמיד אני מיסתכלת.. זה היה מעלה את מה שעדכני(מתי שעדן בן זקן היתחתנה זה היה מפוצץ לי בסרטונים מהחתונה שלה...
להבין דווקא אפשרסתם 1...
ועם זאת אסור. שלא נתנסה בייסורים.
ממעוד סתם אחד
יש מקרים שבהם קרוב משפחה סובל מכאבי תופת מייסרים, ואחרי שהוא משתחרר מהם אתה פולט אנחת רווחה יחד עם ברכת ברוך דיין אמת. אני מאחל לך לא לחוות את זה, אבל אם ח"ו תחווה - תבין גם את האפשרות שאדם ירצה ליטול את חייו, או את חיי קרובו, במקרים כאלו שזו רק שאלה של זמן.
..ע מ
חוויתי את זה לצערי, ולא היתה אנחת רווחה.
@פסידונית עצם זה שאדם חי, זה הדבר הכי גדול שיש...
מוזרפסידונית
אני חוויתי גם והתחושה הייתה כמו זו שעוד סתם אחד תיאר
אולי זה תלוי בנקודת המוצא שלך, אוליביחס של האנשים מסביב, לא יודעת.
^^^אילת השחר
הייתי רוצה להוסיף על זה אבל אין בי כוחות נפש.
מה שכן אנחת רווחה לא קיימת גם היום.

ואני חושבת שזה תלוי גם בסוג הקרבה שלך לאדם ובאופי היחסים ביניכם כמה זמן תהיה (אם בכלל ותחזיק מעמד) אנחת רווחה. לא דומה איבוד הורה, לאיבוד ילד, לאיבוד אח או דוד או כל קרוב אחר. לא סתם אומרים שאין אבל דומה לאבל. וגם מי שחווה אבל דומה לא יבין לגמרי עם מה אתה מתמודד.
אני הרגשתי ככה בכמה פעמיםמשה
משפט כמו 'נגמרה סאת ייסוריו' כשנפטר/ה אדם שסבל.
נגאל מייסוריו (כפשוטו) אולי יותר מדוייקנפש חיה.
לי זה דווקא מאוד ברורפסידונית

איזה ערך יש לחיים שבהם אתה לא מסוגל לעשות כלום חוץ מלהתפלל שזה יפסיק

בדיוק, אתה כנראה לא מבין (וטוב שכך).א-לדהיד
אבל אולי זה מה שעשוי להמחיש לך את סדר הגודל של הייסורים שעוברים האנשים האלה; הרצון לחיות הוא חזק מאד, ההיסטוריה רצופה סיפורי גבורה על אנשים ששרדו כנגד כל הסיכויים. מי שהכאב והסבל שלו גוברים על הרצון הזה, כנראה חווה ייסורים ומכאובים קשים מאד.
בנימה אישית - אני עובדת בבית חולים, במחלקה בה מאושפזים בכפיפה אחת אנשים תאבי חיים, ואנשים המבקשים להפסיק את ייסורי המחלה הקשים בצורה הסופית ביותר שקיימת. כיהודיה שומרת מצוות - אני יודעת שזה אסור, ועם זאת קשה לי עם האיסור הזה מאד מאד (על אף שקיימות דרכים הלכתיות לאי הארכת חיים תחת תנאים מסויימים).
כאחת שלא מאמינה בכפיפת הדת לחוקי המדינה - סבורה שהמתת חסד צריכה להיות מותרת על פי חוק.
משה

מעניין אם את יודעת להבחין מה ההבדל בין אלו שנלחמים על עוד יום לבין אלו שנגמר להם.

חוץ ממדדים אובייקטיביים בצורה דפינטיבית, אין ליד דרך לדעת.א-לדהיד
לפעמים הייסורים גורמים להסתכלות צרה ומעוותת על החיים,חסדי הים
ואם הם היו מבינים את התמונה הכוללת הם לא היו רוצים למות.
במיוחד ייסורי נפשמשה


בהחלטע מ
אפילו תחת ייסורים קלים קשה לחשוב והפרופורציות משתנות... ברמה מסוימת.
ואתה מבין את התמונה הכוללת? כל הכבוד לך.עוד סתם אחדאחרונה
מה זה פיד?נפש חיה.
אוכל אלקטרוניחסדי הים
לא,ברצינות . חסדי אני לא יודעת מה זה !נפש חיה.
מדרון
חנקתם אותי עכשיו...

זה העמוד הראשי של יוטיוב🙈
מה זה אומר? יעני איך זה נראה?!נפש חיה.
אני לא מבינה את המילים האלו..... זה ...
פשוט כשאת נכנסת ליוטיובמדרון
אז הדף הראשון..
יוטיוב כביכול אתר "חכם" הם מציעים לך סרטונים לראות בעמוד הבית שלהם על סמך צפיות קודמות שלך אז יראו לך סרטונים דומים או סרטונים שכבר ראית
יוטיוב זה אתר???נפש חיה.
יוטיוב זה אתר של סרטוניםע מ
(אתר ענק, מליארדי סרטונים, אני מניח)
אהה.... החכמת אותי. תודה!נפש חיה.
בית קברות וירטואלי...סתם 1...
גיוועלדלעבדך באמת!
פנטקקא של פעם ושל היוםבן מערבא

יש בירושלמי סיפור ממש יפה:

 

"איתחמי לרבי אבהו פנטקקה יצלי ואתי מיטרא נחית מיטרא שלח ר' אבהו ואייתיה שא"ל חמר עבין ההוא גוברא עביד בכל יום מוגר זנייתה משפר תייטרון מעיל מניהון לבני מטפח ומרקד קדמיהון ומקיש בבבויא קדמיהון.  א"ל ומה טיבו עבדת א"ל חד זמן הוה ההוא גברא משפט תייטרון אתא חדא איתא וקמת לה חורי עמודא בכיי' ואמרית ליה מה ליך ואמרה לי בעלה דההיא איתתא חביש ואנא בעיא מיחמי מה מעביד ומפנינה וזבנת ערסי ופרוס ערסיי ויהבית לה טימיתיה ואמרת לה הא ליך פניי בעליך ולא תיחטיי א"ל כדיי את מצלייא ומתעניא" (ירושלמי תענית פ"א ה"ד)

 

תרגום חופשי: [בזמן עצירת גשמים] נראה לרבי אבהו בחלום שאם יהודי בשם פנטקקא יתפלל תפילתו תתקבל וירד גשם. שלח רבי אבהו להביא אותו. שאל אותו למעשיו. סיפר לו שהוא עובד בבית בושת ודואג לרווחת המקום במה שצריך. שואל אותו רבי אבהו, האם יש מעשה טוב שעשית ? עונה לו פנטקקא, פעם הייתי עסוק בעבודה שלי וראיתי אשה אחת שבאה ועמדה מאחורי העמוד ובכתה, שאלתי אותה מה יש לך ? אמרה לו שבעלה חבוש בבית האסורים והיא רוצה לעשות מה שצריך כדי לאסוף כסף לשחרר אותו. ואני מכרתי את המיטה שלי ואת כלי המיטה ונתתי לה את הכסף כדי שתשחרר את בעלה ולא תצטרך לחטוא. אמר לו רבי אבהו, כדאי אתה שתתפלל ותענה.

 

אני אוהב את הסיפור הזה, יהודי שנמצא בשיא הזוהמה והטומאה, אבל ברגע המבחן, הוא מוכיח שהוא לא באמת שייך לשם.

 

השנה עשינו הרבה שיפוצים ותוספות בבית הכנסת שלנו. יש לי קצת יד ורגל בתחום אז השתדלתי כמה שאני יכול לסייע.

מול בית הכנסת שלנו יש חנות טמבור, דיבר איתו מי שדיבר ואמרו לי כשאנחנו צריכים משהו נלך אליו והוא יביא לנו. טוב.

 

איכשהו התפקיד הזה ללכת לקחת ממנו לרוב נפל עלי. זה הביך אותי כל פעם מחדש. אני ממש לא הטיפוס "המתרים", מבחינה שכלית הייתי יכול לנחם את עצמי שהוא לא תורם לי אישית כלום, ושזאת התרומה שלו לבית הכנסת, אבל בהרגשה שלי זה לא ממש עזר. ההרגשה של להיכנס לחנות לקחת כל מיני דברים ולצאת בלי לשלם לא הייתה נעימה לי בכלל.

 

בעל החנות יהודי בלי כיפה, אבל עם הרבה קעקועים וגופיה שמבליטה אותם. הזכיר לי משהו את פנטקקא מהסיפור בירושלמי.

בן אדם שעל פניו נראה רחוק ו"לא בכיוון", אבל בפנים יש לו להבה מרשימה.

כל מה שתיארתי לעיל על האי נעימות שלי, זה לגמרי בגללי, כי הוא בעל החנות מצידו, הכי בסדר בעולם. 

אני לא מדבר על כמות החומרים והציוד שלקחנו ממנו בלי לתת שקל. היחס שלו והצורה שבה הוא תרם זה הדבר היותר מרשים.

כל פעם כמעט שהוא ראה אותי הוא חייך, דיבר ממש בנעימות (אלא אם כן, הוא היה טרוד עם לקוחות אחרים, וגם אז הוא התייחס יפה), לחץ לי יד, ניסה ממש לתת הרגשה טובה, באיזה שלב ניסינו להציע לו שנשלם לו לפחות דמי עלות, הוא לא הסכים. 

לאחרונה הוא "גער" בי שלמה אני לא מפעיל אותו ? עם כמה שהייתי נבוך מללכת אליו שוב ושוב, הייתי יוצא משם בהרגשה טובה.

הוא ממש נתן לי שיעור באיך צריך לתרום ולתת. 

 

ונזכרתי בזה כי היום, הייתי בסיטואציה שבדיעבד הצטערתי שגם אני לא נהגתי כמוהו. אבל לזכותי ייאמר שהייתי קצת המום.

מכירים את אלה של "אחי, יש לך כמה שקלים לאוכל ?", "אחי, נאבד לי הארנק ואני צריך כסף לנסיעה, אפשר ?".

לפעמים עוד לפני שהם פותחים את הפה, רק מהמבט שלהם אני קולט את ההמשך, רואים כיפה + ציצית בחוץ בטוחים שהם נפלו על פרייאר, והתשובה שלי כבר מוכנה לשליפה, "בכיף אחי, בוא נלך לחנות, תקנה אוכל אני משלם", "בכיף אחי, תעלה לאוטובוס אני משלם", זה פשוט מדהים איך שהתשובה הזאת גורמת להם להתנדף!! ממלמלים משהו מתחת לשפם ובורחים. אין לי בעיה לתת למי שבאמת צריך בשמחה, אבל אני לא מוכן שינסו לרמות אותי ולעבוד עלי.

 

והיום בדרך הביתה עברתי ליד תחנת הרכבת, אני רואה אחד עם שפת גוף של "רוצה תרומה", מתקרב אליי, מראה חיצוני של ערס, "אפשר כמה שקלים לנסיעה ?" בלי למצמץ עניתי לו "בכיף אחי, תעלה לאוטובוס אני משלם!", ואז אני רואה אותו מחייך ומכוון אותי לתחנת אוטובוס שלו, התנצל שנאבד לו הארנק, חיכה איתי לאוטובוס שלו שילמתי לנהג ונתתי לו את הכרטיס, ראיתי בעיניים שלי שהוא עלה לאוטובוס, אז הייתי רגוע. אחרי זה קצת הצטערתי שלא הייתי נחמד אליו יותר וניסיתי לעודד ולנחם אותו, מלבד לאחל לו שנה טובה, אבל הייתי די המום, פעם ראשונה שזה קורה לי.

אפשר להתפס לשטות?צריך עיון
בירושלמי באופן כללי מילים נגמרות בה' וככה גם בציטוט שהבאת (פנטקקה), אתה, כנראה בהשפעת הבבלי, שינית את זה לפנטקקא...

סליחה
״והנוקדנין תופסין אותו על כך״ בן מערבא
אגב. אם כבר התעכבת על המילה הזאת.

פנטה בלטינית או ביוונית זה חמש. זה כנראה לא השם האמיתי שלו והוא נקרא כך כי בסיפור נאמר עליו שהיה עובר 5 עבירות מדי יום.
מזכיר למישהו את המילה פנטגון ?
תשמע, השרשורים שלך יפים. והזכרת לי סיפור שקרה לי, אפשר לספר?נפש חיה.
בוודאי...בן מערבא


אז ככהנפש חיה.
בבית ספר
ילד חילוני אבל עם לב חם ביקש ממני
"לתפור לו כיפה"
הוא קיבל אותה , אורו עיניו, כזה פרוז'קטור בחיים לא ראיתי!!! אשכרה פנים מאירות , זורחות! כל כך הרשים אותי
נגמר היום,
הלכתי הבייתה. בדרך עברתי ליד הטמבורייה שבה קניתי את החוטים והמסרגה, בעל החנות היה עם חזות שנראית רחוקה מכל דבר דתי- קעקועים, קוקו, כפכפי אילת כאלו.....
אמרתי אני אספר לו, מגיע לו לדעת שעשה טוב, וגם עניין אותי לדעת מה תהיה תגובתו.

סיפרתי לו בהתחלה בהיסוס "אתה יודע, קניתי אצלך כך וכך, ויש לי בכיתה ילד... והוא ביקש כיפה... ונתתי לו....בזכות שקניתי אצלך!"

וככל שהתקדמתי במהלך הסיפור, האיש התרכך, הפך לאדם קשוב, והנהן בראש בשמחה כששמע שקניתי ממנו.

כששמע שזה היה כיפה, הוא אשכרה זרח וקרא מעומק הלב "איזה נשמה טהורה! נשמה טהורה הוא , ונשמה טהורה את, שסרגת לו!"

הודה לי שסיפרתי לו

תאמין לי שיצאתי משם עם המון מחשבות על אנשים
ועל חיצוניות
ודמעה שגלשה לי בלי רשות...


זה עד היום אצלי. הסיפור. הזכרון מאותו ילד.
מאותו איש.

עם ישראל מתוק -
רק תחפרו קצת
תראו כמה....
סיפור יפה, את יודעת את מי הילד הזה הזכיר לי ?בן מערבא

את הנסיך הקטן עם הבקשה שלו "צייר לי כבשה!"

באמת ככה, הילד הזהנפש חיה.
מתוק. מתוק מתוק.
וגם הנסיך הקטן.....

מתוק.



ספר נהדר.
וואו. פשוט וואו. אשרייךדעתן מתחילאחרונה
איזה יופי.נפש חיה.
אני עברתי חצי משוכה היום.
אני טובה.
ואני בסדר
ואני יודעת מה טובלי.

מהתקופה הזאת אני לומדת וצומחת
ויכולה להצמיח ולתת לאחרים.




איזה כיף.

איזה כיף זה להבין שאני בסדר.
לדעת את זה.
לתת לתובנה הזאת לחלחל.
ולחולל.
ברור שאת בסדר. ובאמת שזה כיף להרגיש ככהמיכל318
(מזה משוכה??)
(משוכה זה מכשול)תודה נפש חיה.
אהמיכל318
בבקשה
מקווה להרגיש ככה גם מתישהו
זה סוג של שלימות עם עצמך.נכון?
זה יותר שלמות עם המצב שיביא לשלמות ושמחה במה שאנינפש חיה.
וכן



בעזרת ה' אמןמיכל318
אמן ואמן נפש חיה.
עלי והצליחי!מחי
תני לתובנה הזו לחלחל עמוק עמוק
אמן. תודה.נפש חיה.אחרונה
איזה יופימדרון
קחי תזמן. שיחדור עמוק. אל תמהרי לצאת.
בסוף כשזה יתפוס ויצמיח שורשים - תפרצי החוצה בכל הכוח! כל מעיינותייך תתני לאחרים ותצמיחי עוד!
אבל שוואיה שוואיה. עכשיו זה הזמן שלך (:
כתבת יפה. נכון וטוב.נפש חיה.
תודה.
כשאתה רק נפגע מעצם הסליחה... ואין איך להעביר את המסר..תל אורות

בפירוט: בחורה מהשכונה הקימה אותי, מהמקום שלי בהסעה לקברי צדיקים, בטענה שהיא צריכה לישון והיא צריכה שני מושבים.

הערתי לה שזה לא מקובל, וזה לא לעניין, אבל היא התעקשה והוסיפה שהיא "הסתכלה ותכננה" על זה.

זה נעשה מול נשים מהשכונה, והרגשתי ממש לא נעים

 

אחרי שבועיים, הבחורה ניגשת ומבקשת לדבר איתי בצד. אומרת לי שהיא חשבה והיא צריכה לבקש ממני סליחה כי "אולי הייתי לא בסדר כשהקמתי אותך" ו"אולי התנהגתי מגעיל" ו"את צריכה להבין, פשוט ממש הייתי חייבת לישון" וכל זה בחיוך רחב.

הייתי המומה (אבל לא הפגנתי זאת), בעיקר כי לא ממש קיבלתי תגובה כשאמרתי לה שזה לא אולי, זה היה באמת. ואז הוסיפה-אז סליחה. באמת. וכופה עלי חיבוק. והולכת לדרכה.

 

ממש נפגעתי. על הלבנת פנים היא מתנצלת בפרטי? מצדיקה את עצמה ומרגישה בנוח להסתחבק? "שוחד" המגע ממש לא יעזור לה.

 

בקיצור, מה עושים? ואולי עדיף לא לעשות? בכל מקרה, פרקתי.

מן הדין את לא חייבת לסלוחק"ש
כמובן שזו מעלה גדולה ואשרי מי שמסוגל, באמת. אבל מן הדין, אינך חייבת לסלוח על הלבנת פנים - עד שהיא תפייס אותך כראוי לגודל העלבון והפומביות שלו.

גם לי יצא לפעמים, שכשאנשים כופים בקשת סליחה - התחושה היא שרק מוסיפים חטא על פשע. עושים תחושה טובה לעצמם, אבל לא באמת רואים את הנפגע.

אולי, שייך לכתוב לה מכתב. לפרט מה את מרגישה ולהבהיר לה, כפי שכתב כאן, גם את דעתך על עצם הפגיעה וגם את תחושתך על בקשת הסליחה. אולי היא תתעשת ותבוא לבדוק איתך, מה את מצפה כדי לקבל את סליחתך. אם זה יצליח, זה יהיה טוב לך וגם לה.
אם תסלחי לה, את באה נקייה לגמרי ליום הדין. זה מועילחסדי הים
יותר מכל קברות הצדיקים.
יש הבטחה בחז"ל "כל המעביר על מידותיו (שאינו מדקדק למדוד מידה למצערים אותו ומניח מידותיו והולך לו), מעבירין לו על כל פשעיו".
כן, אבל להיות מסוגלים לכך באמת, צריך מדרגה מאוד גבוההק"שאחרונה
וכשיוצרים אוירה כזאת, שחייבים לסלוח גם למי שפגע באמת ולא פייס כראוי (ולא, מה שהיא תיארה, זה ממש ממש לא לפייס כראוי), רק גורמים לרבים וטובים, שהם באמת בסדר, אבל אינם במדרגת היחידים הגדולים הרבה תסבוך נפשי.

מכיר יותר ממקרה אחד של אנשים ששנים הלכו עם תחושת כשלון פנימי, על זה שכמה שהם משכנעים את עצמם, הם לא באמת סולחים. המדרגה של לא להקפיד בכלל, גם על אנשים שפוגעים מאוד, היא מדרגה גבוהה, הצטיינו בה מרן הרב קוק זצ"ל וגדולי תלמידיו. אבל, כמו שאנחנו לא דורשים מכל נער לא להסתכל על נשים מגיל 9 (כמו מרן הרב), להוג את כל הקפדות המקובלים (כמו הרב חרל"פ), או לארח בבית פושעים ולבקר בתמידות חולים במחלות מדבקות וחשוכות מרפה (כמו ר' אריה לוין). כך לא שייך לצפות מכל נער או נערה למחול לכל מי שפגע.
שרשור חידות חדשבן מערבא


אוקייבן מערבא
שבתחגצוםשבתצוםשבתחגשבתחגשבתאריק מהדרום

מסירות נפש.

מישהו תפס?בסדר גמור
תכלס גם ככה אני לא באמת עושה משהו בשגרהפעם הייתי עוגי

מוטב כך איפוא

אחחח יהודים טובים אנחנו..לעבדך באמת!
זה מה שהמן אמר (בלי המסירות נפש)חותמת

ויצא פורים!
מה אתה תוסיף לנו ללוח?

אם גם אני אומרדעתן מתחילאחרונה
גם אני אצא פורים??
פורים בישיבה. זורם, דווקא
בוקר טוב ד' תשרימשיח נאו בפומ!
האם החמרת ענישה היא דרך יעילה למלחמה בפשיעה?פעם הייתי עוגי

תמיד חשבתי שהחמרת ענישה אמורה להיות יעילה.

 

עם הזמן נתקלתי בטענות כמו בפסקה הבאה:

 

"אלא שדווקא איש המקצוע הבכיר של משרד התחבורה בנושאי בטיחות -

המדען הראשי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, פרופסור דוד שנער -

סבור כי "הגדלת העונש משפיעה מעט מאוד על הציות לחוק". למעשה,

פרופסור שנער אף אמר בעבר כי "לעונשים חמורים הקבועים בחוק,

(יש) השפעת 'בומרנג' - פחות נטייה לתת דו"ח, יותר נטייה לערער,

ופחות נטייה להרשיע - במיוחד כשהעונש הקבוע הוא 'עונש מינימום'"."

 

 

מה דעתכם בעניין?

 

 

מענייןמשה
'פגע וברח' זה נשמע כמו התנהגות לא חוקית ולא מוסרית אבל הכי מובנת בעולם כשחושבים על זה לרגע.
זה סיטואציה שלהרבה אנשים אין איך להכיל רגשית.
החיזוק היומיברגוע
זֶה כְּלָל גָּדוֹל בַּעֲבוֹדַת הַשֵּׁם - שֶׁלֹּא יָשִׂים לְנֶגֶד עֵינָיו כִּי אִם אוֹתוֹ הַיּוֹם, הֵן בְּעֵסֶק פַּרְנָסָה וְהִצְטָרְכוּתוֹ צָרִיךְ שֶׁלֹּא יַחְשֹׁב מִיּוֹם לַחֲבֵרוֹ כַּמּוּבָא בַּסְּפָרִים, וְכֵן בַּעֲבוֹדָתוֹ יִתְבָּרַךְ לֹא יָשִׂים לְנֶגֶד עֵינָיו כִּי אִם אוֹתוֹ הַיּוֹם וְאוֹתוֹ הַשָּׁעָה. כִּי כְּשֶׁרוֹצִין לִכָּנֵס בַּעֲבוֹדַת הַשֵּׁם, נִדְמֶה לְהָאָדָם כְּאִלּוּ הוּא מַשָּׂא כָּבֵד, וְאִי אֶפְשָׁר לוֹ לִשָּׂא מַשָּׂא כָּבֵד כָּזוֹ, אֲבָל כְּשֶׁיַּחְשֹׁב שֶׁאֵין לוֹ רַק אוֹתוֹ הַיּוֹם, לֹא יִהְיֶה לוֹ מַשָּׂא כְּלָל. וְגַם שֶׁלֹּא יִדְחֶה אֶת עַצְמוֹ מִיּוֹם לְיוֹם לֵאמֹר: 'מָחָר אַתְחִיל, מָחָר אֶתְפַּלֵּל בְּכַוָּנָה וּבְכֹחַ כָּרָאוּי', וְכַיּוֹצֵא בָּזֶה בִּשְׁאָר הָעֲבוֹדוֹת, כִּי אֵין לְאָדָם בְּעוֹלָמוֹ כִּי אִם אוֹתוֹ הַיּוֹם וְאוֹתוֹ הַשָּׁעָה שֶׁעוֹמֵד בּוֹ, כִּי יוֹם הַמָּחֳרָת הוּא עוֹלָם אַחֵר לְגַמְרֵי, "הַיּוֹם אִם בְּקוֹלוֹ תִשְׁמָעוּ" - "הַיּוֹם" דַּיְקָא, וְהָבֵן.
(ליקוטי מוהר"ן, תורה ער"ב)

@חיהל'ה @לעבדך באמת! @פרח-אש
מי ער?הנסיך הקטן.
גמורה בנסיעה שמסרבת להיגמר
אניadar
ברחה לי השינה
ואני צריכה לקום מוקדם לעבודה 😤
גם אניתפוחית 1
איכשהו השעות של הערב עוברות הכי מהר
אני. מחר יום גדול .נפש חיה.
ערצריך עיון

נזכרתי להדליק את הדוד מאוחר...

ער וערניקוד אבל פתוח
מחר מבחן
אני צריך לישון מוקדם...
בהצלחה רבה.מיכל318
אה, הצלחתי לקחת מימך את החייכן החמוד.מיכל318
והשארתי את שלך בחתימה שלך.
למרות ש @אורה2x הסכימה לי לגנוב אותו לגמראי. תודה
ערהמשיח נאו בפומ!
מרגישה לא טוב.

והראש מלא מחשבות. הרבה מדי
רפואה שלימהמיכל318
ער ומותש.מדרון
לילה טוב (:
לילה טובט'

רואה רק אדום וכתום מול העיניים

 

בטח איך שאגיע למיטה האוצר יתעורר והלך עוד לילה..

 

 

ערה...מעפר אני באהאחרונה

ולא בטוחה שארדם בקרוב

 

"זכרון תרועה" - "זיכרון ליום ראשון"חידוש

 

[מי שיקרא עד הסוף יקבל כוכב]

 

 

"זה היום תחילת מעשיך, זיכרון ליום ראשון"

 

כך אנו אומרים במוסף של ראש השנה, בברכת זכרונות. נעמוד על היחס בין שני חלקי המשפט. תחילת מעשיך, אינו זיכרון, אלא משהו ממשי, כמו שפירטתי אתמול [על תפילות ראש השנה ועשי"ת - צעירים מעל עשרים] שכל ראש השנה הוא כביכול בריאה חדשה של השנה הנכנסת, כמו עוד שלב של בריאת העולם, "תחילת מעשיך" ממש.

 

החלק השני מדבר על "זיכרון" למשהו שקרה בעבר, "יום ראשון" – יום בריאת העולם, או יותר נכון, יום בריאת האדם, שהוא היום השישי לבריאה. במה מתבטא הדבר, מהי המשמעות של היות ראש השנה זיכרון ליום בריאת האדם?

על ידי דבר אחר, שהתורה קוראת לו "זיכרון" - "זכרון תרועה יהיה לכם".

מה פירוש "זכרון תרועה"? הרי זהו יום של תקיעה בפועל, כמו שכותבת התורה במקום אחר "יום תרועה יהיה לכם", ולא זיכרון של התרועה (כידוע חז"ל הסמיכו על פסוק זה את תקנתם שאין תוקעים בשבת, אך כמובן אין זה פשט הפסוק)?

 

רגילים להבין ש"זכרון תרועה" היינו שהתרועה בשופר היא יוצרת את ה"זיכרון", כדברי חז"ל שהשופר מזכיר את עקדת יצחק, וכן "שיעלה זכרונכם לפני לטובה".

 

אני רוצה להציע כאן הסבר אחר, שהוא גם מתישב יותר מבחינה לשונית. כי בפשטות "זכרון תרועה" אינו שהתרועה מזכירה, אלא שהיא עצמה נזכרת. לא יוצרת את הזיכרון, אלא מושא הזיכרון.

 

ומהי אותה תרועה? לא תרועה בשופר. יש למילה זו משמעות נוספת, כמו בברכת בלעם "ה' אלוהיו עימו ותרועת מלך בו" – שפירושו: רֵעוּת עם המלך.

אם נשלב את שני הפירושים, נאמר שהתרועה בשופר, מהווה זיכרון ל"תרועה" -  הרעות. על איזו רעות מדובר? על "תרועת מלך בו", הרעות העמוקה של מלך העולם, עם האדם, ועם ישראל בפרט.

ואיך כל זה קשור ל"זיכרון ליום ראשון"? מה הקשר בין בריאת האדם לבין "תרועת מלך"?

 

את זה אני רוצה להסביר על פי מדרש עמוק ומיוחד:

 

"ויאמר אלהים: נעשֶה אדם" (בראשית א) – אמר רבי סימון: בשעה שהקב"ה ביקש לברוא את האדם, נעשו מלאכי השרת כיתים כיתים, חבורות מהם אומרים: ייברא, ומהם אומרים: אל ייברא. ר"ה אמר: עד שמלאכי השרת נתעסקו אלו עם אלו, בראו הקב"ה. אמר להם: מה אתם מתדיינים, כבר נעשָה אדם".

 

ביאור כוונת המדרש, שמבחינה פורמלית-שכלית-רוחנית, אין הדבר פשוט כלל וכלל שהיה "משתלם" לה' לברוא את האדם. המלאכים, שהם "השכלים הנבדלים" (כלשון הרמב"ם) חלוקים בכך. הקב"ה ברא את האדם כביכול ב'מחטף', כמתואר במדרש, כלומר שהוא התעלם כביכול מהטענות ההגיוניות נגד בריאת האדם, ופשוט ברא אותו. ומדוע? ה'מחטף' הזה מבטא איזשהוא קשר רגשי - לא שכלי, כביכול, של הקב"ה עם האדם - יציר כפיו - צלם אלוהים. קשר עמוק מאוד מאוד, העומד מעבר לכל הבנה שכלית.

המדרש מנקד כאילו כתוב "נעשָה" בל עבר. על מה הוא מתבסס בשינוי הניקוד הזה? נראה, שהיה צריך להיות כתוב "אעשה" בלשון יחיד, ולמרות ש"התייעץ עם בית דינו" (עיינו ברש"י שם), מכל מקום רק ה' הוא שעשה בפועל. שינוי זה מעורר את המדרש לדרוש מילה זו כפי שדרש, ולהעלות ממנה יסוד עצום ועמוק.

 

זוהי הריעות שאותה אנו מזכירים לפני הקב"ה בראש השנה, על ידי תרועת השופר. כשם שאז התעלם הקב"ה מטענות המלאכים על חסרונות האדם, כמו כן כעת, שהוא גם כעין יום בריאה חדשה, כמו שכתבתי בתחילת הדברים על "זה היום תחילת מעשיך", אנו מבקשים לעורר את אותו קשר פנימי עמוק של אהבה וחיבור, הגובר על הקטרוגים והחסרונות שלנו כבני אנוש.

ולמה דווקא תרועת השופר?

 

התרועה היא קול בכי. כשאבא שומע את הילד שלו בוכה, הוא לא עושה חשבונות על כמה הילד התנהג יפה בעבר ולפי זה מחליט אם לפנות אליו או לא. הבכי, כשם שהוא יוצא מעמקי ליבו של הבוכה, כך הוא נוגע בעמקי ליבו של השומע, במקום שהוא מעבר לסברות וחשבונות של היגיון.

 

ומה שזה דורש מצידנו, זה לקיים ולבטא את הצד שלנו בקשר האהבה העמוקה הזו. תרועת השופר מזכירה גם לנו את תרועת המלך, את הריעות של מלך מלכי המלכים עם כל אחד ואחד מאיתנו. ותפקיד האדם בעולם הוא לחדור אל תוך עצמו ולחשוף, לגלות וללטש, את הקשר הנעלם, לפתחו ולהפריחו.

בסיס רוחני איתן לשנה חדשה של התחדשות והתרעננות בעבודת ה' מתוך חיבור פנימי.

 

 

מקסים!בת של השםאחרונה


זה נהדרטיפות של אור
והשבוע גיליתי שאת "אשרי העם יודעי תרועה" שלפני התקיעות המפרשים (רד"ק אב"ע ומצודות) מסבירים מלשון ריעות.
עכשיו זה מתאים לי
מקסים!! קראתי הכל הכל!!נפש חיה.
יפה מאדבת מלך!!!!
שכוייח
(נעלבת)בת מלך!!!!
דורשת כוכב
יישר כח!ע מ
רק שלא הייתי קורא לזה "קשר רגשי", אלא אולי "קשר חיים" או משהו בכיוון הזה..
כי רגשע מ
זה פחות עמוק משכל, נקודת החיים יותר עמוקה משכל.
קצת כמו "האמונה היא לא שכל ולא רגש"
מענייןארץ השוקולד
האם זה רק דיון סמנטי?
@פסידונית מה את אומרת, הוא הגדיר רגש כפחות וממילא צריך להגדיר אחרת או באמת רגש זה פחות עמוק משכל?

ומה חושב על כך כבוד הרב @חידוש?
יפה מאוד מאודארץ השוקולד
גם בלי הרעות התחילתית לדברי תורתך היה יפה

שכוייח
שתזכה להגדיל תורה ולהאדירה

קראתי הכל
הסבר מאוד יפה לדרש. לא נראה לי פשטחסדי הים