אם אני נורא אתאמץ אני אשיג ציון סבבה בארבע, אבל זה יבוא על חשבון הבריאות הנפשית שלי ולא בא לי כל כך
כן כן אני לא צמעית אבל אני צריכה עזרהיעל
אם אני נורא אתאמץ אני אשיג ציון סבבה בארבע, אבל זה יבוא על חשבון הבריאות הנפשית שלי ולא בא לי כל כך
אני ב"ה עברתי את כולם מעל 90טליושקה
אורות החיזוק היומי- מהראי"ה זצ"לוהוא ישמיענו
ע"כ גדול הוא כבוד הבריות שדוחה את לא-תעשה שבתורה, להורות על כבוד שמים הבהיר, המגדל בטובו את יסוד כבוד הבריות"
(מידות הראי"ה, כבוד, א')
@אמונהל'ה @נפש חיה. @-אני בעצמי- @פסידונית @חיטה קדומה
להרחבה- למי שמעונייןוהוא ישמיענו
"עבודת ד' נחלקת לשתי מערכות. המערכה האחת נובעת ממה שצריכה להיות מתגלה במעשים אותה ההכרה, שהיא מוטבעת ומחויבת להיות קבועה בנפש האלהית שבאדם, שמתוכה הוא מרגיש שהוא צריך לתת כבוד ליוצרו, להודות לו על טובו ולפאר שם תפארתו. כשאותה ההכרה מתגלה במעשים, יוצאים על פיה מעשים דתיים, מוגדרים ומפורטים, ומחוזקים בקביעות צבורית שוה.
והמערכה השני', היא באה לא לבד להוציא אל הפועל את ההתגלות של כבוד השם יתעלה כ"א להטבת החיים של הפרט ושל הכלל.
על יסוד המצות, שהן מוגדרות בגדרים אלהיים בתורתינו הקדושה, העידה התורה: "ויצונו ד' אלהינו לעשות את כל החקים האלה לטוב לנו", שהן ביסודן עבודה של טובה, ומ"מ "וצדקה תהי' לנו כי נשמור לעשות", שאותה ההרגשה הכללית של הכרת כבוד ד', ע"י החרדות אל דברו, ממילא היא מתגלה בעשית מצותיו.
גם לעמים, שדבר ד' לא נגלה להם, לענין חקים ומשפטים מעשיים, שהוא דבר מיוחד לישראל, אפשר שתתכונן אצלם צורת דת, שיש בה ג"כ הבעה של קדושה, וסדרי עבודה ע"פ ההרגשה הטהורה של הכרת כבוד ד' שתצא אל הפועל ע"י מעשים כאלה, שלפי מצב הנפש שלהם יש בהם יחש וסמך לאותה ההכרה.
אמנם אותו חלק העבודה, המיוחד בתעודתו הטובה לכונן בפועל את חפץ ד' בעולמו, הוא סגולה מיוחדת לישראל, ועל זה נאמר : ונפלינו אני ועמך, ומגיד דבריו ליעקב לא עשה כן לכל גוי ומשפטים בל ידעום. ועל כן יש לצד המשפטי שבתורה, שהוא בודאי בא לתיקון העולם בפועל, יחש מיוחד לישראל דוקא: ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם - ולא לפני אומות העולם.
כי כדי להמשיך את גילוי הטוב האלהי הכללי, הקיים והנצחי, במעטה המעשי של סדרי החיים המוגבלים, צריך דוקא כחה של הנבואה השלמה, שנתיחדה לישראל באדון הנביאים ע"ה, שנגלה דבר ד' לו פה אל פה"
(אורות ישראל ח', ב')
שכוייחאמונהל'האחרונה
מי ער?משה
ללמוד להםסיק לחשובשמן אפרסקים
אני והפסיכולוגית שלי הגענו למסקנה שבעקבות טראומות שעברתי אני פיתחתי דחף קיומי לחשוב כל רגע נתון, כאשר אני משתעמם אני מעלה מחשבות שאני מתקשה לשלוט בהם
לכן היא המליצה לי ללכת ליוגה במקביל לטיפול הפסיכולוגי כדי ללמוד להפסיק לחשוב
ללמוד להפסיק לחשוב
נשמע כמו שם של ספר
שיהיה בהצלחה רבה!נפש חיה.
נראה לי שם מתאים לספר זה ככה:והוא ישמיענו
בכל מקרה בהצלחה רבה!
חמוד, מבטא שתי משמעויות במקבילמחפשת^אחרונה
ניקוי ראש באווירה תורניתמזקני העדה
לילה טוב
לפני כמה חודשים החלטתי להתחזק ולהפסיק לראות סרטים וסדרות.
ברוך השם אני מצליח לעמוד בזה, אבל פתאום היום הרגשתי שזה ממש חסר לי.
מגיע רגע שבו אני עייף, רוצה לנקות את הראש, לשבת קצת ולהתנתק מדברים. אין כוח לעשות דברים,ורוצה משהו מרגיע כזה.
למישהו יש רעיונות? מה עושים?
ואני לא מדבר על פעילות פנאי, יש לי הרבה תחביבים אקטיביים, ואני אוהב גם ללמוד תורה וללמוד בכלל. אני מחפש משהו שעוזר להירגע בסוף יום עבודה (או בתחילתו)
תוכניות טבע וספורטדור =(
לא חובב ספורט. טבע זה רעיון. תודהמזקני העדה
Tedרמקול
רעיון נפלא. ראיתי כבר הרבה הרצאות. גם שם צריך "להחזיק ראש"מזקני העדה
שיעורים קלילים עם מסר. בסגנון הרב פנגר וכד . ראית? בדקת?נפש חיה.אחרונה
מה עושים{ר}צינית
את ממש לא תחשבי שאת כפי שהיא טוענת!אופטימיות
על הרצון שלך להיות טובה.
על מה צריך להתמקד כדי להשתפר ביחס לעצמך, ולאט לאט ביחס לכתה, תוך הצבת מטרה שהיא הרמה של הכתה.
לא אשכח, שמורה אחת אמרה למישהי שאני מכירה שהיא לא טובה באנגלית(בסגנון קצת מעליב/משפיל) ושתרד הקבצה! הבחורה לא רצתה פרנציפ, וכי הרגישה שהיא מבינה אנגלית. בסופו של דבר, היא אמורה לסיים עכשיו הוראת אנגלית, והמורה? שתמשיך לחשוב מה בא לה.
אנגלית זה
א- אוצר מילים
ב- דקדוק
ג- תרגול
תחשבי איפה את יותר חלשה, ותתחילי לעבוד! זה שווה את זה!
בזמן שאני כאן מידי פעם, אם תצטרכי, אני בשבילך גם לעידוד ולמתן אופטימיות בנושא

מבחינת המרצה אני אפס{ר}צינית
ואי מצב נוראי.אופטימיות
זה ממש לא יתקע לך את התואר! תעשי כל מה שאת יכולה כדי לעבור את הקורס, אם זה המצב. היא מלמדת באופן קבוע בפקולטה או שהיא חדשה? אולי תוכלי לגשת שנה הבאה, כלומר בסמסטר עם מחזור שנה מתחתייך.. לכל אחד יש קורס שהציון בו הוא פחות טוב. אל תחששי, ותוכיחי לה שכל הדיבורים וההתנהגות שלה- חסרי משמעות, כי את תוציאי ציון טוב. היא בודקת את הבחינה? (עכשיו רק חסר שתגידי שכן...)
אני לא חוששת מציון נמוך{ר}צינית
אל תקשיביימ''ל
אל תתני לה לייאש אותך!
זה בדיוק מה שהמורה ללשון אמר לי, בדיוק במילים האלו. לא נכנסתי בכלל לשיעורים והתחלתי ללמוד רק יומיים לפני הבגרות, הייתה לי שאלה אחת והמורה לא הסכים לענות לי בטענה שגם ככה אני אכשל וחבל על הזמן שלו שהוא יכול לעזור למי שכן יעבור.
תתאמצי כמה שאת יכולה ובע''ה תצליחי. וגם אם לא תעברי לא הפסדת כלום, גם ככה תצטרכי את זה בשביל מועד ב או קורס חוזר כי בלי זה אין תואר.
בהצלחה!
העניין הוא שהיא חושבת שאני כשלון{ר}צינית
מה זו ההתנהגות הזו???חלליתאחרונה
בושה. באמת. זה כל כך חורה לי!! ככה לא מדברים ולא מתנהגים לסטודנטים, בטח לא לתלמידים ואפילו סתם אנשים!
גם אם את מתקשה באנגלית, זאת ממש חוצפה וסוג של אלימות לקרוא לך תת-רמה!
ועכשיו, אחרי שהוצאתי קצת.. לעצות המועילות יותר
🤔:קודם כל, תנסי להגיש עליה תלונה. לפנות לגורם מעליה. לספר את כל הסיפור לאחר מכן, לבקש העברה למרצה אחרת. תשלחי מיילים, טלפונים, תגיעי למשרדים. כשפועלים ככה, (בדרך ארץ כמובן, אבל באסרטיביות נחושה) דברים זזים.. מניסיון
אם אין אפשרות כזאת (להחליף מרצה), תנסי לפנות אליה במייל/ מכתב שמסביר את הקשיים ואת הצורך שלך במילה טובה ובציון עובר וכולי.. (העיקר שתעבחר אותך!)
ובינתיים נסי להעלות את הציון שלך כמה שאפשר בשביל לעבור בלעדיה..
אני עדיין מזועזעת שיש אנשים שמדברים ככה על אנשים אחרים. זה שהיא מרצה לאנגלית, לא אומר שיש לה זכות להוריד אותך, לפגוע בך ולמנוע ממך את קבלת התואר.
מאחלת לך מכל הלב הצלחה עצומה.
ותתפללי להשם, כי לב מלכים ושרים ביד השם, קל וחומר מרצה לאנגלית

הייתם עושים לייק על תמונה שצולמה שאוכלים במסעדה לא כשרה אוחסדי הים
האם הייתם בכלל עוקבים אחרי יהודי/ה כזה?
יש לי בת-דודה שהיא בחו"ל, והיא רחוקה מאוד מתורה ומצוות (כבר ההורים שלה לא דתיים, ועל אף שכמה מהאחים שלה חזרו בתשובה, היא לא.)
מצד אחד, התמונות שלה ושל הילדים ממש חמודות, וזה הקשר היחיד שיש לי איתה, מצד שני, היא לפעמים בתמימות מפרסמת תמונות שלא עולים עם מצוות, אז מה לעשות. אי אפשר לעקוב רק אחרי חלק מהפוסטים, כי אתה לא יודע מה מצפה לך.
לא ידוע לי על איסור לראות מאכלים לא כשריםקוד אבל פתוח
(לגבי צניעות זה כבר דיון אחר, אומנם אני אעקוב אבל לא בא לי להסביר למה).
(לא צנוע).דור =(
לאימ''ל
א. יש בזה נתינת לגיטימציה. גם אם היא בכלל לא מודעת לזה שלא הגבת, וגם אם תגיב היא לא תראה בזה לגיטימציה כי האיסור לא במודעות שלה - זה מקום פומבי ופתוח למי שכן יכול לקשר וגם יש בזה עניין עקרוני בלי קשר לאם יראו בזה לגיטימציה.
ב. יש עניין להתקומם ולכאוב את המצב הזה כלפי עצמך. להתעלם מזה יכול, גם אם בתת מודע ולפחות בהתחלה בדקות, להשפיע גם עליך.
(הזכרתי פה פעם את המשל של מו''ר על יהודי יר''ש שרוקד בחתונה של יהודי עם גויה בטענה שהוא בכלל חוגג סיום מסכת, אותו עניין).
החתימה שלך נותנת לגיטימציה לרוח החילונית ולבטלנותדור =(אחרונה
אפליקציה שמגדירה זמן אינטרנט בפלאפון, יש דבר כזה?משיח נאו בפומ!
יש. יודעת שקיים גם בנטספארק דבר כזה. וזהו. ...בהצלחה!נפש חיה.
ידוע מה היא?..משיח נאו בפומ!
לא.....חפשי בחנות האפליקציות. ראיתי כמה אבל באנגלית.נפש חיה.
היי מגניב!פסידונית
מקפיצה. אני רוצה גם.
יש משהו שאת מגדירה כמה זמן את רוצה להיות בכל אפליקציהתנו לגדול בשקט
יש את זה גם לרימון וגם לנטספארקג'ינג'ר
החיסרון- למי שיש את הסיסמה יכול לשנות את זה בכל זמן.
ואם אין רימון או נטספארק?משיח נאו בפומ!
Quality timeטאבולה ראסה
(כמו נניח אם היית איקס זמן בווצאפ הוא יחסם לחודש... זמן
בסוף היום אומר לך כמה זמן בזבזת על כל אפליקציה
כמה פעמים 'סתם' לחצת על הטלפון ועוד.
(וכמובן-- משתיק אפליקציות מסויימות בשעות מסויימות. אפשר שיהיה אינטרנט אבל ווצאפ חסום וכל מיני כאלו... שיהיה וויז ולא טלפון וכו'
שווה הורדה
וואו! נשמע שווה!משיח נאו בפומ!אחרונה
אורות החיזוק היומי- מהראי"ה זצ"לוהוא ישמיענו
)"ההתגברות הרוחנית העליונה מחזקת את התכנים המעשיים ומגברת את ההתענינות בעולם ובחיים וכל אשר בם. רק בזמן החרבן, וקרוב לו, שהחיל הישראלי נעתק מאדמתו והוצרך להכיר את תעודתו רק במעמדו הרוחני המופשט, הושרשה ביחידים הדרכה לפרישות מחיי שעה בשביל חיי עולם, וגם ע"ז יצאה מחאה שמימית.
אבל כאשר הגיע התור של בנין האומה בארצה, והצורך המעשי של הסדורים המדיניים והחברתיים נעשה חלק מתכנית פעלי הכלל, הרי הם הם גופי תורה, וכל מה שיתרחבו הגורמים המעשיים ויתבססו- יותר יפעל הרוח המלא קדושה וחיי אמת על העולם ועל החיים, ואור ישראל יאיר פני תבל בכליל יפעתו"
(אורות התחיה, כ"ז)
תיוגים:
@אמונהל'ה @נפש חיה. @-אני בעצמי- @פסידונית @חיטה קדומה
שכוייחאמונהל'ה
תודה
חן,
בשמחה. אני לא יודע להסביר, אני יכול להגיד מה אני הבנתי
והוא ישמיענו
הרב אומר שהקדושה אינה מנותקת מהמציאות הגשמית; הקדושה בעולם הזה מופיעה בתוך ומתוך המציאות הגשמית. זה האידיאל.
בעקבות החורבן, כידוע, עם ישראל נעקר מאדמתו. זה אומר שהקדושה של עם ישראל לא הופיעה במציאות- היו ישיבות, היתה מסירות נפש על קיום המצוות. אבל איבדנו את כל החלק המעשי- בנין הארץ, תרומות ומעשרות, מצוות התלויות בארץ, ממלכה, מקדש וכו'. אין לנו קרבנות.
מזמן החורבן היהדות מופיעה בצורה חלקית- "שריד מדבר גדול", "העתקות"- כל מיני ביטויים שהרב משתמש בהם שמבטאים בעצם שאנחנו חיים בזיוף. המצוות שבידינו הם לא המצוות כפי שהם במקור. למשל- במקום לתת מעשר לכהן וללוי, מניחים בתוך שקית ושמים בפח. במקום נבואה יש לנו ניצוצות של רוח הקודש שנמצאות אצל יחידי סגולה (אנחנו עם של נביאים! מאז ומעולם היה מקובל שיש קבוצות רבות של נביאים ובני נביאים).
המרחק בין שמים לארץ גדל מאוד. "השליך משמים ארץ תפארת ישראל" (מגילת איכה).
כעת אנחנו שבים לארץ ישראל- לבריאות שלנו, לשלימות שלנו. העצמות היבשות המפוזרות מתקבצות והיו לאחד. הארץ נותנת פירותיה בעין יפה "לעמי ישראל כי קרבו לבא". אנחנו חוזרים לבנין הגשמי.
והרב אומר שככל שיתחזק הבנין הגשמי- כן יתחזק הבנין הרוחני. עם ישראל שב אל עצמו, מכחה של ארץ ישראל, מכוחה של תורת ארץ ישראל.
הקדושה חוזרת להופיע בעולם. והפעם בצורה מתוקנת יותר- חיבור של חומר ורוח, ארץ ושמים. שלימות, הרמוניה.
עד שתופיע בעולם תורה גדולה- תורה שנותנת לכל דבר ודבר בעולם מקום מיוחד. וממילא כולם יקראו בשם ה' א-ל עולם. ועבודה זרה תיעקר מן הארץ (עבודה זרה בגדול זה לעשות מציאות מפורדת ולא אחדותיות וכוללת- ואז ח"ו יש ריבוי א-לוהות. עם ישראל מגלה את אחדות ה' בעולם ע"י התורה, בכך שהוא מגלה את השלימות והאחדות שבבריאה).
יפה ההסבר. בעצם למה אין תמיד?🙊אמונהל'ה
בשמחה. ערכתי והוספתי קצתוהוא ישמיענו
מעדיף להשאיר את זה לגדולים ממני
וואו תודה!ה' רצה
זה מאוד מאוד מאוד ארוך, אבל זה יוסיף קצת רקע...והוא ישמיענו
קטעים נבחרים:
"גדולים אנחנו וגדולות הנה משוגותינו ובשביל כך גדולות הן צרותינו, וגדולים גם תנחומותינו...
"אם נדע את גדולתנו אז יודעים אנו את עצמנו, ואם נשכח את גדלנו אנו שוכחים את עצמנו, ועם שישכח את עצמו בודאי הוא קטן ושפל. רק בשכחת עצמנו הננו נשארים קטנים ושפלים, ושכחת עצמנו היא שכחת גדולתנו. נשמתנו מקפת עולם ומלאו ומצגת אותו על בסיס אחדותו העליון, ומשום כך היא בקרבה תמה וכוללת, ואין בה כלל אותם הנגודים וההרכבות השונים, הרגילים בנשמות עם ולשון. גוי אחד אנחנו, אחד כיחודו של עולם. זהו עומק טבענו הרוחני...
"מוסר השפענו רב בעולם, והננו נכונים להשפיע עמו ג"כ עונג וחיים רעננים. את האנושיות כולה הננו מקפלים ברוחנו בגלוי, ואת כל המציאות כולה במצפוננו, וכל מה שיש עמנו, ושהיה חי מאז בקרבנו, הכל יהיה מלא וחי, דבר לא יעדר. רוחנו איננו ירא מפני הזמנים ; הוא יוצר את הזמנים ומטביע עליהם את צורתו...
"מצומקים נראים לנו עתה הדברים, צורה דלה יש להם מבחוץ, אבל חיים וענין רב הם מלאים בפנים. אנו מערימים על שמירת השמיטה במכירה לנכרי את הקרקעות, מקיימים את נתינת המעשרות לכהן וללוי ע"י תקון שאין בו הפסד גדול לנותן, ולא ריוח גדול למקבל, מברכים ומפרישים, ופודין את המעשר השני הראוי להאכל בקדושה בעיר המרכזית הקדושה והחיה, המקום אשר בחר ד', לב האומה לכל זרמי חייה, "משלמים פרים שפתינו", שפך שיח תחת סדרים חיים, במשטר חי וקים, המלא הוד ויפעה, שירה וזמרה עז וחדוה. אבל אלה הגרגרים הזעירים כח צמיחה גדול גנוז בהם, אל כל מה שהם עורגים, מכל מה שהם צומחים בעבר, ואת כל מה שהם עתידים להצמיח להבא..
"כשם שהמצות המעשיות בכללן בכל מלואיהן הלכו עמנו בגולה ושמרו לנו בה את לח חיינו ובת חותם רוחנו ע"פ עצמותנו הפנימית, הביאו אותנו לאלה ימי התחלת תקופת ההארה לחיים של חפץ תחית האומה בארצנו, כן יביאו אותנו המצות התלויות בארץ לידי רוממות החיים שע"פ צורתם השלמה הן נקבעו"
שוב, זה ארוך ממש. אבל מומלץ מאוד מי שיש לו כח וזמן לראות את זה. הדברים נפלאים ממש.
בהמשך הרב אומר איך אנחנו מתחברים אל המקוריות שלנו בצורה כל כך מוחשית ומופלאה. הוא מתאר לנו איך כביכול הוא מרגיש כשהוא מקיים מצוות התלויות בארץ.
בקיצור, מומלץ ממש 🤗🤗
זאת הבעיה בתורה שלנוע מ
(ואל תגזים, "זה מאוד מאוד מאוד ארוך"... בגללך לא קראתי)
ואם כבר, אפשר לפתוח דיון? למה הפינה נקראת "אורות החיזוק היומי"?
מפריע לי הביטוי "החיזוק היומי". הרב כותב בסגנון עיוני, לא בשביל לחזק אותנו, בשביל ללמד אותנו.
בעיה?צריך עיון
לא באמת...ע מ
טוב, קודם כלוהוא ישמיענו
אז אשמח שתכתוב מה מפריע לך במילה הזאת (אסוציאציה, וכו').
2. עכשיו, יש עוד שתי פינות נוספות לפחות בשם 'החיזוק היומי' שהם מביאים מר' נחמן מברסלב. אני הצטרפתי ל'טנרד' המבורך הזה יחסית מאוחר, אז לכן חשבתי לנכון לשנות את השם, בלי קשר שאני מעוניין שאנשים לא יתבלבלו וידעו שזה מהרב קוק.
3. חיזוק זה בהחלט יכול להיות דבר עיוני. אני אישית מאוד מתחזק מהעיון במשנתו של הרב זצ"ל. זה נותן לי כוחות גדולים ושמחה.
4. אתה יכול להציע שם אחר ל'פינה' הזאת.
5. אם אתה מתנגד באופן כללי לזה- מסיבה שאין טעם להביא כאן פסקאות שאנשים ממילא לא יעיינו בהם- בשמחה אשמח לדון אתך בענין.
באופן כללי אני בטוח שאנשים לא קוראים את הפסקאות כאן כמו 'רעיונות נחמדים' אלא מתייחסים לזה בצורה הראויה כתורת ה', ולומדים בהעמקה. אתה יכול לראות את התגובות לשרשורים האלה ובשרשור הזה בפרט
בנחת, בנחת...ע מ
1. אני לא מתנגד לכלום, רק מעיר. מבחינתי הכל יכול להישאר אותו דבר, רק רציתי שבבסיס הפינה יהיה בירור של היחס לדברים. גם אם השם יישאר אותו דבר, אם אנשים ידעו שהרב מלמד אותנו בצורה שיטתית ולא רק שולח נקודות להיאחז בהם בעבודת ה' - חיזוקים בלשון העם, זה מה שרציתי להשיג בתגובה הזו שלי.
2. יש פינה אחת של חיזוקים מר' נחמן מברסלב, שמפעילים אותה לפחות 2 אנשים.
3. אז אתה לא מתחזק מדברי הרב, אתה מתחזק מהעיון, מהפעלת כח המחשבה (ביחס לדברי תורה), דיוק המושגים וכו'. זה יכול להיות גם בלימוד סוגיה בגמרא. הבנתי נכון?
4. אנחנו באורות.
5. מזל שפתחת ב"אם", ככה השארת לי את האופציה לענות שלא, אני לא מתנגד לזה.
אני כן חושב, בסיכום הדברים, שאנשים מבינים את המילה חיזוק במשמעות מסוימת, לא כפי שהצגת אותה ב3, ומהסיבה הזו אולי נכון לקרוא לפינה בשם אחר, כדי שלא לבלבל את הקוראים היקרים.
אגב, אותו דבר כנראה הייתי אומר גם לגבי החיזוק מר' נחמן, אם הייתי יותר "תלמיד" שלו ומבין את השיטתיות שבדבריו. עד אז, היחס אליו פחות בוער לי בכל צעד ושעל. ואם אנשים עושים ככה, פחות מפריע לי.
ישר כח על התגובהוהוא ישמיענו
אתה צודק. ייתכן שצריך לשנות את השם.
לגבי ההתחזקות מהעיון- אתה צודק באופן ספציפי לגבי, אבל אני מתחזק באופן מיוחד מהעיון בדברי הרב קוק זצ"ל- יותר מהעיון בגמרא
מובן...ע מ
שנזכה להתחיות מכל עניין בתורה!
אמן! הלוואי, זו אכן השאיפה
והוא ישמיענו
ומה לעשות, לא כולם כאן ביני"שיםוהוא ישמיענו
לא לכולם יש סבלנות לקרוא את כל המאמר של הרב.
רק הסברתי מדוע הבאתי חלקים מהפסקה ולא את הכל-
חשבתי להביא הכל, אבל לא רציתי שיצא שכרנו בהפסדנו שאנשים פשוט לא יקראו כלום....
ואני ממליץ לך ממש ממש ממש לקרוא את פסקה ה' מאורות התחיה!
זה לא טענה לומר- בגללך לא קראתי. אם היה חשוב לך היית קורא, והדגשתי שמומלץ מאוד לקרוא אותה... בהצלחה!
חחחחע מ
.אם היה לי זמן הייתי קורא....
(הנקודה שמאחורי הקריצה היא שיכול להיות שזה "מלחיץ" חלק מהאנשים וגם אותי לפעמים, שכותבים שזה ארוך, ארוך מאוד, ארוך מאוד מאוד, ארוך מאוד מאוד מאוד, אז הרושם הראשוני שנוצר הוא שזה ארוך ורק אנשים עם סבלנות אין קץ יקראו את זה, בעוד שלאחר ההחלקה על המסך מתברר שזה לא כזה ארוך וזה כמעט שווה לכל נפש. אבל באמת שזה קטנות שחבל להתעכב עליהם.)
רק להגיד שהרב קוק לא מתכוון כאן שאין פרישות שהיא טובהחסדי הים
מידת הפרישות הזו תהיה נטועה בנו גם בימי הגאולה. דווקא הפרישות הזו שהיא "גדר הפרישות בלשון סתם - חסימת תאוַת הנפש", היא תקדש אותנו ותיתן בנו יכולת לטהר את הארץ.
ישר כח!והוא ישמיענו
כוונת הרב היא שאין דברים מיותרים בעולם. צריך רק לדעת מה הערך המדוייק של כל דבר ודבר ומתוך זה- איך והיכן להשתמש בו.
מקוה שהסברתי נכון
👍ע מ
שכוייח.. עדיין בהארת השבת. עניין הנזיר... כדאי לראות בהרחבהע מ
אכן מאמר נפלא של הרבוהוא ישמיענו
לא הבנתי משהו..מבקש אמונה
מה המקור לכך שרק כשיצאו מהארץ התחילו להיות פרושים מחיי עולם?
ואיפה כתוב שיצאה על זה מחאה שמיימית?
התהליכים שהרב מדבר עליהםוהוא ישמיענו
היציאה מן הארץ היא התוצאה הסופית- לא הסיבה...
למשל תעיין בהקדמה לספר תפארת ישראל של המהר"ל- אחד הקטעים הידועים ביותר מהמהר"ל, והיא חשובה מאוד.
לגבי המחאה השמימית- זו שאלה טובה. הרב מביא לרוב מספרי קבלה בכלל ומהזוה"ק בפרט
הרב אבינר מפנה לסיפורטיפות של אור
"להחריב עולמי יצאתם?!"
פעם התווכחתי על זה עם החברותא שלי,
(אני חשבתי שהכוונה ל"רבו פרושים בישראל שלא לאכול בשר" וכו')
היום אני חושב שהוא צודק
וואו תודה על ההפניה!
והוא ישמיענו
אשמח אם תסביר את העניין..מבקש אמונה
לא הבנתי איך זה קשור
אולי שרשבי ובני היו פרושים מחיי עולם שמהקדושה העצומהנפש חיה.
זה מה שאני אמרתי..
טיפות של אוראחרונה
נראה אם זה יניח את דעתך.
הרב טוען שאת הגישה של התנתקות (לפי @חסדי, קיצונית) מהגשמיות,
אנחנו מוצאים בחז"ל רק מזמן החורבן או סמוך לו.
(וגם זה רק ליחידים).
ולמרות שכנראה בגלות לגישה הזאת יש מקום -
לפחות לחלק מהתוצאות שלה הבת קול מתנגדת,
אז כנראה צריך לסייג אותה (גם בזמן הגלות).
----
אני מעתיק תרגום של הסיפור..
"יצאו. ראו אנשים שחורשים וזורעים. אמר: מניחין חיי עולם ועוסקין בחיי שעה?
(רש"י: ועוסקין בחיי שעה - דאפשר על ידי נכרים, והקב"ה הוא מחלק מזון וריוח לעושי רצונו).
כל מקום שנותנין עיניהן מיד נשרף.
יצתה בת קול ואמרה להם : להחריב עולמי יצאתם? חזרו למערתכם !
חזרו והלכו וישבו תריסר ירחי שנה..
יצתה בת קול ואמרה : צאו ממערתכם ! יצאו.
כל מקום שהיה מכה רבי אלעזר, היה מרפא רבי שמעון.
אמר לו : בני, די לעולם אני ואתה.
(רש"י: די לעולם - בעוסקי תורה, אני ואתה).
כשפנה היום לערב שבת, ראו זקן שהיה אוחז שני ענפי הדס ורץ בין השמשות.
אמרו לו : אלה למה לך? אמר להם : לכבוד שבת.
- ויספיק לך אחד ?
- אחד כנגד "זכור " ואחד כנגד "שמור".
אמר לו לבנו : ראה כמה חביבין מצוות על ישראל.
התיישבה דעתם".
רק אומרע מ
סליחה שאני מפריעה אבל זה נורא מגניבנפש חיה.
זה בכוונה???
אכן מגניב.ע מ
נפש חיה.
כן, זה שםע מ
איזה קטע.נפש חיה.
בזמנו חשבתיטיפות של אור
(הוא עושה את זה לפעמים, לא?)
אבל כן, גם בגלל השימוש בביטוי הזה דווקא אני די בטוח שזה ההסבר הנכון
מאוד יפהטליושקה
תודה רבה!נפש חיה.
אם יש לי אינטראקציה עם אנשים שאני בספק אם הם יהודים. איך ישחסדי הים
יש לזה כמה נ"מ הלכתיות לדעת, וגם יש לי עוד סיבות שאני רוצה לדעת.
לבקש ממנו להשלים פסוק ידוענפש חיה.
יפה, אבל הבעיה שיש 'ישראלים' גויים, שיודעים יותר מיהודיםחסדי הים
אז שיאמרו משפט בארמיתוהוא ישמיענו
"ממתוס ננקפי אאלרן"
זו שיטת בירור יהדות מחמירה במיוחד..אדם כל שהוא
את זהמילי דשטותא
אני גם לא יודעת אבל ואני כן יהודייה.. מה זה אומר?
סתם בצחוק כמובן... 😁והוא ישמיענו
אם תקחי את האות הראשונה מכל מילה- יצא לך ממתוס, כנ"ל את השניה ננקפי והשלישית- אאלרן.
פסוק= פתגם או אמירה שאין מצב שגוי ידע על בוריונפש חיה.
בד"כ, כשיש ספק כזה...אדם כל שהוא
הוא לגבי אנשים, שגם אם הם יהודים, הם גדלו בסביבה מאוד רחוקה מיהדות.
לאנשים כאלה, ייתכן שחסר הידע הבסיסי ביותר.
מה הנ"מ ההלכתיות?פסידונית
בישולי גויים, לא תחנם, תמכור ממכר לעמיתך או קנה מידחסדי הים
אם הם לא דתיים אז בכל מקרה בישול לא רלוונטי.ענבל
השאר אני לא אגיב עליהם כי סביר שאני לא נוהגת כמוך.
בכל מקרה הדרך הכי פשוטה היא לשאול אותם ולהסביר להם למה אתה שואל.
לשאול אותם?משיח נאו בפומ!
לא תמיד זה נעיםחסדי הים
תשאל אותם אם הם הניחו תפילין....
נפש חיה.
תשאל אותם אם הםוהוא ישמיענו
רב שהכרתי סיפר שהוא היה בשוק והיה שם ערבי שמכר פירות וירקותע מ
-בטח בטח הכל כשר.
הפרשתם תרומות ומעשרות?
-כן, ברור, מה קרה לך?
אוקיי.
אה רגע, וזה ערלה נכון?
-כן כן בטח, הכל פה ערלה, אמרתי לך שכשר!
חח... מבוסס באמת על סיפור דומה....והוא ישמיענו
לא יודעע מ
יכול להיות קטע
כן!
והוא ישמיענו
אתה יכול לנסות בפרטי..ע מאחרונה
על משקל מעשרות במלח{ר}צינית
נער הבר מצווה שלא ידע לטעות*צועד*
וקלטתי משהו מגניב!
הוא קרא בהחלט יפה, מעט מאוד טעויות..
אבל כל כל טעות ש*תיקנו* אותו
היו עוד 3-4 טעויות מיד לאחר מכן.. עד שהוא שוב התיצב
מה זה אומר?
פרקטית, תפסיקו להתנפל על חתן בר מצווה שקורא פעם ראשונה
והרבה יותר מזה - אדם לחוץ טועה פי כמה מאדם רגוע. תדאגו להיות רגועים ולהרגיע את יקיריכם
עודף הדאגה גורמת לנו להתנהל לא נכון בעליל.
וואו...הלב בוער למלך!
מזכיר לי גם משהוע מ
מוכר..דעתן מתחיל
צריך להבדיל בין טעות קריטית לסתם טעות בטעם
ומצד שני, החתן צריך ללמוד לא להלחץ..
כל כך אני בשיעורי נהיגההשקט הזה

אני חושבת שהרבנות קבעה{ר}ציניתאחרונה
החיזוק היומי
ברגוע
וְדַע, שֶׁכָּל אֵלּוּ הַנְּפִילוֹת וְהַיְרִידוֹת וְהַבִּלְבּוּלִים וְכוּ', צְרִיכִים בְּהֶכְרֵחַ לַעֲבֹר בָּהֶם קֹדֶם שֶׁנִּכְנָסִין בְּשַׁעֲרֵי הַקְּדֻשָּׁה.
וְכָל הַצַּדִּיקִים וְהַיְרֵאִים הָאֲמִתִּיִּים עָבְרוּ בְּכָל זֶה.
(משיבת נפש, ל"ב - ע"פ ליקוטי מוהר"ן)
@מבקש אמונה @והוא ישמיענו @נפש חיה. @פסיפלורה1 @רחפת.. @חיהל'ה @לעבדך באמת! @חיטה קדומה @adar
תודה רבה!והוא ישמיענו
תודה רבה
adar
תודה תותחנפש חיה.אחרונה
מה דעתכםאיש השקים
אם לא מתמודדים על המגרשים כנראה מישהו אחר יקנה אותם זול יותר ויצור לערבים זול יותר (או שהוא ירוויח את ההפרש )
אני מעדיף לקנות שטחים מהמדינה ולמכור ליהודיםבנדא מצוי!!
ברור שמעדיףאיש השקים
לפני דעתנוימ''ל
למה לעבור בכוונה על 'לא תחנם'?מושיקו
אם אין להם (וגם אם יש להם..) הם יגנבו וסיכוי גבוה,מיהודי.
לא בטוח שמותרבסדר גמור
למה למכור לערבים?{ר}צינית
כי יהודים לא קונים שםאיש השקים
אם אתה מוכר לערבים אתה נותן להם לגיטימציה{ר}צינית
זה ברור ליאיש השקים
אם רוב המדינה תחשוב ככה{ר}ציניתאחרונה
חשבנו בגוש קטיף שאם ניתן להם במתנה שטח נרחב של המדינה הם יפסיקו ואתה יודע מה? אני יושבת במרכז ומתחבאת מטילים(כמובן שלא כל הזמן) מה שלא היה לפני כן. שמעתי משהו יפה של ידידיה מאיר שאומר שצריך להפסיק לומר שנפלו טילים אלא שמנווה דקלים לדוגמא ירו טילים על תל אביב. זה הרבה יותר משמעותי וזה תוצאה של מסירת שטחים.
אוווווף!!!!! לא רוצה לחשוד בכשרים!!! אבל איך אפשר שלא?!?!?נחשון מהרחברון
יש לי כרטיס אשראי שאני לא קונה איתו אף פעם באינטרנט.
אתמול הבאתי אותו לאשתי, היא שמה אותו במגן של הטלפון (מגן שקוף) הטלפון התקלקל אז זה נשאר בבית,
היינו צריכים לצאת והבאנו בייביסיטר לשמור על הילדה, את הטלפון שכחנו בבית.
היום אני רואה בבנק עשרות חיובים באלי אקספרס, פיפל איביי וכדו סה"כ כ360 ש''ח
היא היחידה שהיתה עם הכרטיס. לא היה לאף אחד אחר גישה אליו.
החיובים הם מאתמול בלילה והיום בבוקר.
חסמתי את הכרטיס, כבר אין שירות לקוחות צריך להתקשר לישרכארט בראשון בבוקר לבטל את החיובים.
לי די ברור שזאת היא. להתתקשר לכעוס? לעמת אותה עם זה?
ואם זאת לא היא ואיכשהו האחוז הבודד שמישהו אחר עשה את זה באמת התרחש. לא רוצה לחשוד בכשרים ולבייש אותה לשווא.
מה עושים?!?!?
וואו גדולה בשביל לעשות זאת,!!מירב!!
פשוט תעקוב ותראה שזה לא חוזר
אם זה חוזר תבין שיש פה כבר בעיה.
למרות שלדעתי..גם אם זה יחזור על זה,זו לא תהיה בתקופה הקרובה,אלה שתחשוב שאתם כבר לא חושדים בה ושכחתם מזה.
מסכנה מה אני יגיד לך,
כואב לי שנערה בגיל שלה עושה זאת.
יש פה אנשים מהתקופה שלי?rakonto
תבחינו בעצמכם ותגיבו |מתנשא|
כןןןןןןןןמישי' מאפושו'
סביר שלא תדע מי אני..
אבל אני זוכרת אותך.
אפילו היינו באותו מפגש פעם פעם לפני יובלות ושנים.
דווקא הניק זכור לי מאיפשהוrakonto
^^אביגיל.
אתה ממש ממש זכור ליפסידונית
מהתקופה שהייתי ילדה ביישנית ולא פעילה בכלל, אתה לא תכיר.
וגם שלך, פה ושםrakonto
זוכריהודה פ.
הנה דינוזאור נוסףאחיתופל
אתה צריך לקבל שמו"ס.ענבל
שניים מקרא ואחד סוכריה?אחיתופל
שנים מקופלת! ואחד סינקרס.אניוהוא
זה לא עובד ביחדאחיתופל
הי אתה!ענבל
בס"ד
תדע לך שאם לא היית מפסיק לדבר עם המין שלי אז היית מקבל הזמנה לחתונה 
מה נשמע??
יואוrakonto
אצלי אחלה ב"ה, אצלך?
בחור חביבענבל
בס"ד
לומד במעלה אליהו 
אתה יותר ממוזמן לבקר! נשמח לראותך שוב.
אני ב"ה די בסדר 
משתדלת ללמוד קצת
זוכרת^ ממש ממש מזמןשמן פשתן
כן בהחלט זוכרת
נערת טבע
לפני כמה זמן? אני שנים פה והניק שלך לא מוכר😬קראנץ שוקולד
^^^ (לפי כ"א הוא מתשע"ה פה)יעל מהדרוםאחרונה
בין ניסיון ליכולת*צועד*
צרם לי מאוד שמבין המנהלים, הייתי הכי פחות מוצלח.
זה לא קל לראות את כולם בסביבתך הרים ואותך גבעה קטנה..
עם הזמן, קלטתי שאני מתבלבל בין ניסיון ליכולת
לכל המנהלים היה ניסיון של המון שנים בפרוייקטים מסוג זה
ואני היחיד שנחתתי עליו פעם ראשונה, בגלל זה, הייתי 'פחות טוב' מהם.
עם הזמן למדתי ושוב נכנסתי בין ההררים הגדולים ביתר נוחות..
למה אני מספר לכם את כל החפירה הזו
מלא פעמים אנחנו כצעירים מסתכלים על אנשים מוצלחים ומקטינים את עצמנו לידם. 'איך הוא מצליח לרתק את הקהל בשיחה..' או 'מדהים כמה שהוא יודע להאציל סמכויות בצורה מסודרת..'
וזה גורם לחלישות מסויימת..
ומה שקלטתי
שלכולנו יש יכולות מצויינות,
ואחרי שנקבל ניסיון
נהיה מוצלחים אפילו יותר!
וזה נכון בכל תחום..
בהצלחה אנשים🙂
תדע לך שהתעוזהוהיכולת שלך להשתלב שם , לא פחות מרשימה.נפש חיה.
נתנה לך יכולת להבחין בדברים והזדמנות להתמודד איתם בהצלחה בכל מאת האחוזים שלך, לא שלהם!
בשביל זה אמרו במסכת אבות "אל תתאווה לשולחנם של אחרים.....ששולחנך גדול משולחנם"
זה מעשה שלהם
וזה- מעשה שלך.
והיית טוב בו.
בהצלחה רבה
בכל העניינים!
תובנה יפהארץ השוקולד
בכל תחום.
ע מ
הבסיס לדעתי לא נכוןברגוע
יכול להיות שגם אחרי שיהיה לך נסיון כמוהם עדיין תהייה פחות טוב, ואין בזה שום בעייה!
פשוט לא צריך להשוות את עצמנו לאחרים בשום מקרה,
צריך להשתמש בכוחות שה' נתן לנו בצורה הכי טובה.
"זה מעשה שלו וזה מעשה שלי"
מסכים שהשוואתיות היא בעייתית*צועד*
צריך לשאוף לצמצם אותה.
אני חושב שיש כלים שונים
בין השאר הדברים לעיל.
יפההזיויק
גם אני עובד בניהול ורואה שפיצים אבל החכמה זה כל פעם ללמוד משהו ממישהו
עכשיו יש לי*צועד*
תודה על השיתוף הזהאילת השחר
דעתן מתחילאחרונה
החיזוק היומי
ברגוע
ואמר, זה אני מאמין וגם אני יודע הרבה בענין זה שכל התנועות וכל המחשבות וכל מיני העבודות שעושין בשביל איזה עבודה שבקדשה אין שום תנועה ואין שום מחשבה נאבדת כלל. וכשזוכין לשבר כל המניעות ולגמור העבודה שבקדושה אזי נעשין מכל התנועות והמחשבות והבלבולים שהיה לו בענין זה קודם ששבר ועבר על כל המניעות, בעת שהיה מספק ומבלבל והיה עומד על המשקל אם לעשות דבר זה, והמניעות היו מונעים אותו מכל צד. אחר כך כשזוכה לעבור על כל זה ולשבר הכל אזי נעשין מכל המניעות ומכל המחשבות והתנועות והבלבולים הנ"ל דברים עליונים למעלה בקדושה והכל נרשם למעלה לטובה כל תנועה ותנועה שהיה לו מקודם כנ"ל. אשרי כשזוכין לקפוץ על כל המניעות וזוכין לגמור ולעשות איזה עבודה טובה. (שיחות הר"ן יא)
יישר כחחיהל'ה
תודה רבה! ישר כחוהוא ישמיענו
כאילו על מי הוא קפץ? 😁
"קפץ" מעל המניעות והבלבוליםברגוע
מסירות נפש...והוא ישמיענו
נראה שכןברגועאחרונה
בפסקה הראשונה הוא הזכיר את המניעות שהיו לו בדרך לא"י,
ואח"כ הוא כותב באופן כללי על מניעות- שכל רצון טוב נשמר, וברגע שזוכים להתגבר על כל המניעות:
"אזי נעשין מכל המניעות ומכל המחשבות והתנועות והבלבולים הנ"ל דברים עליונים למעלה בקדושה והכל נרשם למעלה לטובה.."
ד"א
נראה לי שאת משרשרת לפעמים לא נכון
ממליץ על הסרטון הזה:
בוקר טוב ויום מבורך
חיהל'ה
בוקררר טוובטליושקה
בוקר טוב שיהיה לכם יום נפלא
adar
בוקר טוב!
"ואתה סתם החזון"חסדי הים
בוקר טוב!ימ''ל
בוקר טוב
ע מ
בוקר טובמחפשת^

בוקר טובציף
בוצר טוב!חללית
איזה מפתה זה להעיף את הפלאפון ולהחזיר עטרה ליושנה בדמות נוקיה כשרה או משו דומה..לפעמים נמאס לי מהתראות, הודעות והזמינות המיידית שאנשים דורשים ממני.
אכן, זה לא פשוט להיות פשוט. בטח בתקופתנו.. ![]()
בוקרטליושקה
*סמארטפון *כשרחלליתאחרונה
לא מצליחה לערוך
שוב לסיים שבת בידיעה על הרג חייל.טל אוריה
וביננו, ידעתי עוד בשבת בלילה.
יש גבול כמה אפשר להתפלל על עמישראל ולהרגיש שהתפילה חסומה..
עצוב ממשתנו לגדול בשקט
עצוב😣טליושקה
והנה גם הוא הופך לשיר
נערת טבע
עלם צעיר.
יפה שיער, טהור עיניים.
עלם צעיר, עוד החיוך על השפתיים.
נער שבגר, באחת ללוחם.
ופתאום --
אבן.
והוא שקט ודומם.
ותפילות, ודמעות, כי יתייצב רפאל.
אך אין בידינו להושיע,
ולהביא למכאוביו גואל.
ומהיום ועד אחרית,
בכל שנה יעמוד ולנו יזכיר-
בדמי שורטט לך גבולך ישראל!!
-------
לע"נ הקדוש רונן בן ולדמיר לוברסקי
כן, פצלש
נערת טבע
זיויק
תודה. יפה השתדלתי, כואב זה מלמעלה לא ממני..נערת טבעאחרונה
מי ער?ימ''ל
כבר אחרי 1 ועוד לא פתחו? 
עריכה: חיכיתי וחיכיתי, עד שהחלטתי לפתוח מסתבר שמישהו כבר פתח. מרפי 
אני עייף. יש לי כמה שעות להעביר ואין לי כוח להפעיל את הראש. 
מענייןןן כולם עריםטליושקה
אני...לב טהור:)
בס"ד
עסקתי הערב בדברים של הגן. חלקם ממש דחופים למחר, וחלקם בגלל אימא אחת שכנראה חושבת שאני עובדת אצלה, ויום שישי נכנסה לגן ונתנה לי כזו שטיפה של תלונות!
אז נכון לא תמיד אני מושלמת, אבל יש דרך להגיד את הדברים! וגם חבל שהיא לא רואה כמה שאני באה לקרתה ועושה מעל מה שאני צריכה לפעמים פשוט מרצון טוב להשקיע...
(כבר חצי פריקה על הדרך....)
ער בראבק.*צועד*
הכל, אבל הכל, עניין של התבוננות. רצוי התבוננות מקדימה לסיטואציה.
ער; כתבתי פעמיים שבוע טוב אבל שכחתי לשלוח.משה
הייתה שבת נחמדה עם כמה הפתעות.
סליחה שפתחתי שבוע טוב במקומך
adar
????
משהאחרונה
ערהעץ על מים
תכף צריך לקום.
עדיין יש לך כמה שעות להעביר?מקום בעולם
מוזמן לקחת ממני כמה משימות
כןימ''ל
משימות מעניינות?
אם הן היו מעניינות לא הייתי מחלקת אותן ;)מקום בעולם
סתם, חלקן באמת מעניינות.. פשוט דורשות סבלנות שאין לי
IMזיויק
הולכת לישוןגלויה
עם כורסא, 3 מגשי עופות (גדולים ) קפואים שנשארו מהחתונה
2 עציצים
ומזוודות.
מפה לשם
האוטו נתקע בגינות סחרוב.
(5 דקות נסיעה מביתנו הקט ).
ברוך ה' ששם ולא לפני כן.
תודה לכל הצדיקים שעצרו ועזרו לנו.
ואיך התפוצצנו מצחוק אחרי זה ....