שרשור חדש
מקורות בעניין אסרו-חג שבועותחידוש

"אמר ר' ירמיה משום ר' שמעון בן יוחאי: כל העושה איסור לחג באכילה ושתיה מעלה עליו הכתוב כאילו בנה מזבח והקריב עליו קרבן שנאמר: אסרו חג בעבותים עד קרנות המזבח".  (סוכה מה: )

 

"באכילה ושתיה" - שקורא לחג עונג במאכל ומשתה. ויש אומרים יום שלאחר החג. (רש"י שם)

 

 

 

 "אסור להתענות במוצאי חג השבועות [=ז' סיון]" (שו"ע תצ"ד) - "מפני כשחל עצרת בשבת היה יום זביחת הקרבנות אחר השבת והוא כעין יו"ט "(משנה ברורה שם)

 

 

וזו לשון הגאון רבי יוסף חיים ז"ל בעל בן איש חי בספרו שו"ת תורה לשמה סימן קמ: שאלה- מצינו בירושלמי עבודה זרה פ"א דקרו ליה לאסרו חג "בריה דמועדא", ופירשו לנו הראשונים שהוא ר"ל "בן המועד" וכנזכר בבית יוסף או"ח סימן תצ"ד, ולא ידענו טעם לזה למה נקרא בן למועד. יורינו המורה לצדקה ושכמ"ה. 

תשובה: הנה ודאי ראוי לקראו בן המועד מפני כי קדושתו נולדה ונמשכה מקדושת המועד וכמש"ה אסרו חג בעבותים כלומר עשו איסור וקשר לחג שלא תסתלק קדושת החג לגמרי, אמנם נתקשר בקדושת החג כדי שתשאר לנו קצת הארה מן החג ביום זה של מוצאי החג על כן שפיר נקרא בן המועד כי ממנו נולדה ונמשכה קדושתו של יום זה, ואם אל סודו תדרשו כאשר מפורש יוצא בכונות המקובלים מפי רבינו הגדול האר"י זצ"ל אז תבין כי יאה ויאה תואר בן המועד על אסרו חג בסוד ברא כרעיה דאבוהי. 

ולפי דרכי אזהיר אתכם במה ששמעתי שבעיר שלכם אינם נזהרים בכבוד אסרו חג של שבועות, ודבר זה הוא פלא גדול עליכם מה מצאתם טעם לזלזל בו ח"ו, ואדרבה הוא הגדול ביותר, ואם התגרים וכל בעלי חנויות ובעלי מלאכות יוצאים זה לחנותו וזה למלאכתו ולובשים בגדי חול ואוכלים כשאר ימות החול - במה נעשה איסור וקשר לחג שלא תסתלק קדושתו מאתנו וישאר לנו קצת הארה מן החג והלא בתפילה לא יש הפרש, ובמה יהיה הקשר אם לא ינהוג בו האדם כמו חול המועד ללבוש בגדי שבת ולמנוע עצמו מן מקח וממכר וממלאכה שאינה דבר האבד הלא מצינו ביום הכיפורים שאמרו רז"ל מאחר שאין בו אכילה ושתיה כבדהו בכסות נקיה גם הצריכו שיהיה השלחן ערוך ומטה מוצעת כמו שבת ע"ש, וכן בזה צריך לעשות היכר כדי שבזה ההיכר שאנחנו עושים לכבודו גורמים להתקשר בקדושת החג וישאר עלינו קצת הארה מן החג ביום זה, ולכן הנזהר בזה תבא עליו ברכת טוב".

למה באקדמיה לא יודעים את זה?{ר}צינית
אולי לא רוצים לדעת.. הכל מגמתי כידועחידוש


הגיוני{ר}צינית
הם פשוט אוהבים להביא אותנו ללמוד באסרו חג. אין חופשים כמעט בכלל
כי האקדמיה לא דתית וזה לא מעניין אותה פסידונית


לצערינו הרב{ר}צינית
או כי לא כל עניין דתי מצריך חופשימ''ל

לא ראיתי שדתיים נמנעים לעבוד באסרו חג או שמישהו מהפוסקים כתב שיש עניין לא לעשות מלאכה. אם לאקדמיה (איכסה פויה!) לא היה מעניין היו לומדים גם ביום ראשון.

גם אפשריפסידונית

בנוגע למשפט האחרון שלך - אפשר לומר שזה מעניין אותה עד גבול מסויים.

(בכל מקרה @{ר}צינית - תחשבי שאם לא היו לומדים באיסרו חג הסמסטר פשוט היה מתארך ביום... את לא באמת מרוויחה מזה)

אין לי באמת חופש{ר}צינית
אני לומדת כבר שנתיים רצוף בלי הפסקות
הוא מתארך ביום בגלל שבועות???מחפשת^
תגידי שלא. דחוףףףף
את מלחיצה אותי!!!
מותר לפרגן כמו משרד החינוך בחופש יום אחד בשנה{ר}צינית
משרד החינוך לא מפרגן, הוא מתעלל!ימ''ל

מאות אלפי הורים סובלים בגלל שהוא (יותר נכון ההסתדרות) החליט 'לפרגן' למורים בחופש, סתם ככה בלי סיבה אמיתית.

אישית אני הולך לא לישון 24 שעות רצוף בגלל זה, למה? כי לי אין חופש כמו למורים ומישהו צריך להיות עם הילדים בין עבודה לעבודה אז זה בא על חשבון השינה.

אבל גם ללמוד 365 ימים בשנה זה לא הגיוני{ר}צינית
ואין צורך לנצל כל יום ללימודים.
וגם אני יכולה לומר לך בתור בת של מורה שאולי יש להם חופשים אבל כשהם בעבודה אין להם משפחה. הם חוזרים הביתה ומביאים איתם את העבודה הביתה כי אין מספיק זמן להתעסק בכל הדברים שהם מעבר ללהעביר שיעור בכיתה. וזה רק אחרי שעות העבודה. לעומת עבודות אחרות שאז אתה מסיים את שעות העבודה ואתה חוזר נטו למשפחה. כל מקום עם היתרונות/חסרונות שלו
יש מלאאאא חופשים, לא צריך להמציא עוד סתםימ''ל

יום חופש בשבוע, בחלק מהמוסדות יומיים. חגים. מועדים אזרחיים. חופשת קיץ.

 

למה צריך לכל חופש להוסיף עוד בונוסים מומצאים?

כמה ימים לפני, כמה ימים אחרי, גשרים. מה קרה?

לא יודעת באיזה מסגרות אתה גדלת{ר}צינית
באולפנא שלי לא היו גשרים, לא היו חופשים אזרחיים ולא היו חופשים מיותרים. גם בחופש הגדול הייתה חצי מסגרת באולפנא אז אין לי מושג על מה אתה מדבר
למה לא?והוא ישמיענואחרונה
כמו שחיילים דתיים לא עושים כלום בצום ישעיהו ⁦
יפה. אז עכשיו ומחר, כנאכל משיירי החג, נכוון' לכבוד אסרו חג'שמן פשתן


העיקר זה הצד הפנימיחידוש

לעשות משהו שיבטא את ההמשכה והיישום של הרשמים של החג בהמשך השנה, ובמיוחד חג השבועות שמהווה חיבור אישי וקבלת התורה אצל כל אחד בדרכו המיוחדת

גם וגם.שמן פשתן

'הכל מודים בעצרת דבעינן נמי לכם' 

בהחלטחידוש

דבעינן נמי לכם - שישמח בו במאכל ומשתה להראות שנוח ומקובל יום זה לישראל שנתנה תורה בו: (רש"י פסחים סח: )

 

וכידוע  דעת ר' יוסי בגמרא שמתן תורה היה בז' סיון

שכוייח, תודהע מ
יש לי עוד כמה..חיהל'ה
#לפי רבי יוסי התורה ניתנה בז' בסיוון ולא בו' סיוון, כלומר באיסרו חג.

#זה היום בו משה עלה להר..

#על פי הבעש''ט זה יום חג בגלל שזה היום הראשון שאחרי מתן תורה - כלומר היום הראשון שבו התחילו לקיים בפועל את תכלית מתן תורה. ולכל הבעש''ט חיבב מאד את איברו חג שבועות והיה עורך סעודה גדולה.

#יש דעה שדוד המלך נפטר ביום זה ולא בו' סיוון

#זה האיסרו חג היחיד שיש לו תוקף של ודאי מכח תקנת חכמים - ולא כמו שאר הרגלים שבהם יש איסרו חג בגלל הספק שאולי לא חישבו את החודש נכון ולכל מוסיפים בחול עוד יום (כי שבועות נקבע על פי ספירת העומר - חמישים יום מחדש הפסח, ולכח בעצם מסתמך על הקביעה של ר''ח ניסן ולא ר''ח סיוון. ומר''ח ניסן עד סיוון - אם היו טועים בחישוב - כבר היו מספיקים להודיע גם למקומות הרחוקים מירושלים..)
יפה מאוד!פוליאנה

אז נדחה את הדיאטה בעוד יום

האם שמתם לבאריק מהדרום

לכל ההקבלות בין הסיפור של רות המואביה למעשה יהודה ותמר?

יש הרבהימ''ל

מן הסתם לא שמתי לב לכולם אבל יש הרבה דמיון ונהוג להקביל ביניהם (ואולי אפילו יש לזה רמז במגילה "ויהי ביתך כבית פרץ אשר ילדה תמר ליהודה"). המגדילים לעשות מקבילים גם למעשה בנות לוט, שמהן יצאה רות.

 

שמעתי על זה שיעור בחגתנו לגדול בשקטאחרונה
שבמעשה בנות לוט היה חוסר וגם במעשה יהודה ותמר והסיפור של רות מתקן את שניהם
מי ער???ימ''ל

כל כך הרבה שרשורי מי ער, כבר לא ידעתי איפה להגיב. מבולבל

 

 

מעתיקן!!רחפת..


מעתיקן!!ימ''ל

 

עריכה:  מעתיקנית!! 

ברגוע
נראה ששניכם העתקתם מאיפשהו...
כנראה באמתימ''לאחרונה
מי ער ?פוליאנה
 
 
@רחפת.. @ימ''ל מעתיקנים!
שבת וחג... כולם ערים!פוליאנה
אנייייהדר-וש

כאילו מוציא לשון

ערימ''לאחרונה

סופסוף שרשור שראוי להגיב בו.

 

תודה @פוליאנה

מי ער?ע מ
אני לגמרי בטעות. הייתי צריך לישון כבר לפני שעתיים. רק בגלל העייפות לקח לי הרבה זמן. לילה טוב, עף לישון.
אנחנו לא מגיבים כי אנחנו מתחשביםוהוא ישמיענו
ואנחנו לא רוצים להעיר אותך 😁
ליללההההנ טובבב שש... לא להעירטליושקהאחרונה
איך יודעים שהגיע הקיץ?ט'

המחשב נכבה בלי התראה ככה סתם באמצע העבודה מת

 

 

עוד סיבה למה אני שונאת את הקיץ

 

 

 

 

 

פה היו לנו קפיצות קטנות של המקרר תנור אור חח משהו מוזרהפואנטה
מה הקשר לקיץקוד אבל פתוח
מערכת קירור גרועה?
איךטליושקה
איך יודעים שבה הקיץץ המזגן נזכר להתקלקלל
ואם רואים, שאין עננים ואם רואים שהתייבשו כל הפרחיםםחיהל'ה
איך יודעים??יעל מהדרום
לק"י

שמשבועות כבר לא לובשים סוודר

|תוניסאים|
אהה..ומעצבן שהמחשב נכבה לו ככהיעל מהדרום
גמילה בכפייה?חופשיה לנפשי
עבר עריכה על ידי חופשיה לנפשי בתאריך ו' בסיון תשע"ח 21:54
וול, בזה הרגע הבנתי שלא מדובר בגמילה בכפייה אלא בקטיעת עבודה.
יפה ששרדת עד שבועות{ר}צינית
נראה לך??יעל מהדרום
לק"י

אני מזמן בלי סוודר..
קצת הומור
אהה פיווו כבר נבהלתי{ר}צינית
אני סובלת מקור תמידית ואני לא מסוגלת לשים סוודר(שמא אחטוף צעקות)
איך יודעים?כתר הרימון
לצערי קשה לפספס
שהיתושים מפריעים לישון בלילה 😡adar
מתעבת את היצור הזהט'

אצלנו יש זן שחור קטן שבאים בחבורות ועושים שמות בכל חלק גוף חשוף

 

 

איך יודעים??והוא ישמיענו
שסוף סוף כבר לא יורד גשם...
עד הגשםםם😤טליושקהאחרונה
ספירת העומר - הגעת ליעד ובברכה?מושיקו


תודה יקרהכתר הרימון
אורות החיזוק היומי- מהראי"ה זצ"לוהוא ישמיענו
"אות ה' אות ברית הוא, קדושת הגוף בברית בשר ממש.
כמו כן ברית העולם, הוצאת הארץ מקללתה, חידור האור הדעה היושר והקודש בכל השדרות המעשיות כולן בעומק פנימיותן, כשם שהוא הוה באדם הוה הוא בעולם כולו, מוכן נעשה העולם ומלואו לשמחת ד' במעשיו.

אומות העולם אינם יכולים להשיג איך נעשה הבשר מקודש, איך נעשו התפקידים הגשמיים בעצמם אידיאליים. הערלה מעכבת.
יוכל השכל לשוט, להקיף, אבל לחדור לעומק הבשר, לעדן את הרצון היסודי שיהיו ערכיו ערכים מלאים קושט אמת וצדק, זה א"א כ"א בעצת ד' הבאה על נחלת עולמים אשר לו, ישראל עם קרובו, זרע אברהם אוהבו כרות ברית הקודש,
אשר מהם התעלה בחיר האנושי, אשר תמונת ד' יביט ומראה ולא בחידות, ובכל ביתו נאמן הוא, הוא אשר פי ד' אליו דבר לצוות את בני ישראל, להודיע להם בית חייהם, להודיע להם את הדרך ילכו בה ואת המעשה אשר יעשון, ואשר יעשה אותם האדם וחי בהם,
"עיר גבורים עלה חכם ויורד עז מבטחה", "עלית למרום, שבית שבי, לקחת מתנות באדם, ואף סוררים לשכון יה אלהים" "
(אורות ישראל ט', ג')

~~~~~~
אני מצטער ממש ממש על האריכות, אבל פשוט כשפתחתי את הספר בפסקה הזאת הרגשתי שזה ממש חובה, וזה מאוד מתאים לימים הבעל"ט, ולחתוך את הדברים הקדושים הללו- אינני מסוגל, וזה יאבד את כל המשמעות.
פעם הבאה אקצר בע"ה. (ואשתדל לערוך בצורה יותר טובה)

תיוגים:
@נפש חיה. @אמונהל'ה

מי שרוצה להצטרף, שיכתוב לי ⁦
שכוייחאמונהל'ה
"ובשר קודש יעברוך מעליך" - אף המילה בטלו מבשרם שעל ידה היוחסדי הים
מקודשים לי" (רש"י ירמיה יא, טו)

"שורש ברית וכריתות ברית במובן המוסרי הוא, שהענין החיובי ואידיאלי, הנובע מתמצית המוסר היותר נעלה ונשגב, יהיה מוטבע עמוק וחזק בכל טבע הלב והנפש, עד שלא יצטרך לא זירוז ולא חזוק ולא סייג לשמירתו, כי-אם יהיה מוחש וקבוע, כמו שטבועה, למשל, בלב אדם ישר מניעת רציחה וכדומה מן השלילות הרעות שכבר הספיק כח המוסר הכללי לקלטן יפה." (מידות ראיה ערך 'ברית')

הרב קוק זצ"ל מדבר על ערך ה'ברית' המון המון בכתביו, ואי אפשר להביא הכל.

רק אביא עוד כמה דברים שקשורים לברית דם במתן תורה:חסדי הים
"ויקח משה את הדם ויזרק על העם ויאמר הנה דם ה'ברית' אשר כרת יהוה עמכם על כל הדברים האלה" (שמות כד, ח), שנעשה כההכנה למתן תורה.

עיין בזכריה (ט, יא): "גם את בדם בריתך שלחתי אסיריך מבור אין מים בו": "בדם בריתיך" - "בזכות דם הברית שנזרק עליכם בסיני הנה דם הברית אשר כרת"
"שלחתי אסיריך" - "מן הגלות" (רש"י על פי בראשית רבתי לך לך), וכך יצאו ממצרים בדם מילה (מכילתא דרבי ישמעאל בא- מסכתא דפסחא ה, וגם רש"י שם)

עיין ברבינו בחיי שכותב בשם רבינו חננאל שהבגדים עם דם היו ה'עדי' המיוחד שניתן להם:
"הזה הדם עליהם כדי שיכנסו בברית עם הקב"ה בדם, ואותו כתם הדם שעל בגדיהם קרא הכתוב (להלן לג, ד - ו) "עדי" לפי שהיה עדי להם וכבוד גדול, והיה להם עדות ואות שנכנסו בבריתו של הקב"ה, ועל כן כשחטאו בעגל ועברו על הברית אמר להם: (שם, ה) "הורד עדיך מעליך". כלומר שיסירו מעליהם אותם הבגדים שהיו עדי להם, וזהו שאמר: (שם, ו) "ויתנצלו בני ישראל את עדים", אותם הבגדים שנזרק עליהם דם הברית שהיה עדות ואות בין הקב"ה וביניהם, ולמה כרת הקב"ה עמהם ברית בדם רמז להם אם אתם מקיימים את התורה מוטב, ואם לאו הריני מתיר דמכם לכרת ולמיתה, זה כתב רבינו חננאל ז"ל."

ברית תפקידו לקשר בצורה הדוקה בין אנשים, וכך היה: "ויזרק על העם. אמר להם, הרי אתם קשורים ענובים תפוסים, מחר בואו וקבלו עליכם המצות כולן" (מכילתא דרבי ישמעאל יתרו-מסכתא דבחודש ג')
ישר כח גדולוהוא ישמיענו
כמובן שזה נפלא לראות איך שהרב זצ"ל מרחיב את מושג הברית לרחב הרבה יותר- 'ברית העולם', זו שמתקנת ומסירה את 'ערלת העולם'- כלומר הראייה הקדושה שבכל דבר במציאות יש קודש, גם בדברים היותר חומריים וגשמיים.

איזה כיף שאני יכול עכשיו לדון אתכם על הפסקאות הנפלאות הללו של הרב זצ"ל! ⁦⁩ תודה רבה וישר כח
אני חושבת קצת אחרת ....נפש חיה.
אם יהיה לי זמן
אכתוב.
תודה רבה רבה!נפש חיה.
תודה!!מחפשת^
אני אשמח לתיוג, תודה רבה פסידונית

(יש שיטתיות בסדר הפרסום או סתם מה שיוצא?)

בשמחהוהוא ישמיענו
שיטתיות במה?
משתדל שהפסקאות יהיו קשורות כמה שיותר (לחג, לשבת וכו')
שכויחnesאחרונה


שבת שלום וחג שבועות שמח adar
שבת שלום וחג שמחמחפשת^
לכוון מזגנים!!!
כיוונו 🤓adarאחרונה
איזה יופי. יש ישיבה לנשיםפה לקצת
מתי פותחים אולפנא לגברים?
פתחו כבר. הם פשוט לא עושים מוראל...נפש חיה.
אה כי פרסום= מורל, וואו.ענבל
לא יפה לא להתחשב ברגשותיו של האחר.עאלק לא מבלפתאחרונה
חחח הרסתהפי
איפה?ברגוע
ראש צורים.ענבל
מה זאת אומרת? עד עכשיו הן רק עמדו?בסדר גמור
כן, במטבחפוליאנה
והרבה יותר נוח לקלף תפו"א ובצל בישיבה
ישיבת דימונה..הולם במיוחד
איפה?אביגיל.
את רוצה ללמוד שם?פה לקצת
אני לא זוכרת, קראתי את זה בבוקר, מזמן
@ברגוע
זה מסקרןאביגיל.
תלוי מה הכיוון והרוח
אבל למי יש זמן ללמוד בחיים האלה
ראש צורים בראשות הרבנית דרייפוסענבל
זו שאלה כלכלית גרידאא-לדהיד
ברגע שיהיה ביקוש.
מבהירה: לא התכוונתי ברצינות בכלל!פה לקצת
עברתי את הגיל, כבר לא צריךארץ השוקולד
אבל תודה על הדאגה
איזה יופי, תמיד קל לזלזל.ענבל
בס"ד

בואו נצחק על כל מה שאנחנו קצת לא מסכימים איתו.

(גילוי נאות: גם דעתי לא נוחה מהתיוג של זה כישיבה, אבל דעתי די נוחה מהלימוד שיהיה שם)
הייתה כבר אולפנה לגברים באוהל מועד ובניות.חסדי הים
אבל בטח לא קראו לזה אולפנאפה לקצת
כשמקובל שאולפנא זה לנשים

זה מה שהציק לי. לא הרעיון
התרגום יוננתן כן קורא לאוהל מועד בית אולפנא, וגם רש"יחסדי הים
לגבי ניות.
אולפנא זה מלשון לימוד בארמית

לא משנה מה קוראים לזה, משנה מה עושים שם.

האם מלמדים בנות שם להיות משכילות וחכמות או שמעוותים את התורה.

אני סבור שוודאי יכול לקום ישיבה לבנות, שבהם ילמדו תורה, אפילו גמרא, וכמובן דינים שכתובים בשולחן ערוך ובאחרונים, ואפילו ללמד לאחרים מתוך הדינים שלומדות, כמו שעשתה דבורה.
רק שלא יהיו פוסקי הלכה שמכריעים בדברים שיש בהם ספק.
לגבי אוהל מועד...והוא ישמיענו
בדיוק רציתי לכתוב את זה!!! ⁦
אבל ידוע ידעתי שאתה כבר תכתוב את זה... אשריך! ⁦
לא הבנת, נראה ליפה לקצת
פעם אולפנא הייתה מוסד מובהק של בנות? לא
זהו.

וצודק לגבי המה עושים...
לא ידוע לי על משהו מיוחד שעושים באולפנה ולא עושים בישיבהפסידונית

אז אין עניין לפתוח ישיבה

(אולי אני טועה. לא מכירה אולפנות מקרוב.)

הלוואי שאולפנות היו הופכות בצורה מסוימת לישיבות.חסדי הים
יצא לא מזמן, סרטון לא מחמיא בכלל לרמת הידע של בנות באולפנה מסוימת.

בחורה שיוצאת מאולפנה צריכה להיות בקיאה:
1. בצורה כללית בתנ"ך ובמשנה (לא שתדע כל פסוק ומשנה, אבל שתדע את הנושאים הכלליים)
2. בהלכות השייכות ליום יום.
3.בלימוד בסיסי של אמונה- כמו כוזרי וקטעים חשובים מהוגי הדעות היהודים בכל הדורות (כמו קטעים חשובים ב'מורה נבוכים', רמב"ן על התורה, רבינו בחיי על התורה, מהר"ל, הרב קוק ועוד ועוד.
הרבה יותר ממה שלומדים במחשבת ישראל).
לא הבנת אותיפסידונית

וודאי שבישיבה יש דברים שין באולפנה.

השאלה שלי הייתה הפוכה

(בתגובה לשאלת הפותחת)

ראיתי איפשהו שלט "אולפנה לבנות"סביון
אז מסתבר שיש להם גם אולפנה לבנים.
לכבות שעונים מעוררים!!!!רחפת..
שבת שלום וחג תורה שמח!
להדליק!אחיתופל
לכוון מחדשהפואנטה
להדליק!אחיתופל
לכוון מחדשהפואנטה
לכבות פלאפונים..איש השקים
לשרוףאחיתופל
כשרים כמובןאיש השקים
בעצם זה לא יעזור הישנים נדלקים כשיש שעון מעורר
תודה! אני עושה את זה עכשיומחפשת^אחרונה
אחרי שבשבת עם חברות שכחתי לכבות את השעון מעורר, וכולן לא ישנו בגללי יש לי טראומה🙃
בא לי להטריל את אניוהואג'ינג'י קנגורו
תטרילטליושקה
אני לא אטרילג'ינג'י קנגורו
דווקא
כמדומני אמרתה בא לך להטריל😁טליושקהאחרונה
טוב לאחר התלבטויות רבות....והוא ישמיענו
עבר עריכה על ידי קרוקס בתאריך ג' בסיון תשע"ח 09:10
עבר עריכה על ידי קרוקס בתאריך ג' בסיון תשע"ח 09:10
בעצם, לקח לי אתמול בערך 2 דקות לחשוב על זה...

אני מכריז בזאת על פתיחת 'החיזוק היומי' של פסקאות מהרב קוק זצ"ל! ולתפארת מדינת ישראל! 👏

מי שרוצה שאתייג אותו- שיכתוב לי. @נפש חיה- תעזרי לי לתייג... יש לציין שגם אם אף אחד לא יתייג החיזוק ימשיך לפעול כרגיל 😋


והנה החיזוק להיום:

"כל חשק עבודה, שמחת מצוה, התמדת תורה, ברק חידושים והתנוצצות רוח הקודש בלב השרידים אשר ד' קורא, כוונת התפילה ואור שלהבתה, כל אלה, ותולדות הנשמות בשלמותן, בכללותן ותמותן, הכל מוכרח להיות נפגם על ידי הכנסת יסוד פירוד בכללות כנסת ישראל, חלילה. ואוהבי ד', יראיו באמת וחושבי שמו, הם הם העומדים בנסיון, לסבול כל צער ועלבון מכל צד ועבר, ולעמוד הכן נגד כל כחות עליונים ותחתונים החפצים לבלע נחלת ד', ולהפריד את האומה האחדית, היחידה במלא עולמים. והם הם בנים דכנסת ישראל שהאם רובצת עליהם, מחצדי חקלא, הבאים בסוד ד', תלמידי חכמים האמיתיים המרבים שלום בעולם, ומשימים ומטילין שלום בין ישראל לאביהם שבשמים, בהוציאם מן הכח אל הפועל את אור הקודש הגנוז בכל אישי האומה, בכל אשר בשם ישראל יכנה, ובפרט בכל אשר ישא את דגל תקות האומה וחפץ תחייתה, את חותם אהבת ארץ אשר עיני ד' בה, וחבת ציון וירושלים על לבו חקוקה, באיזו צורה ואיזו הסברה שתהיה. כל המעקשים ייושרו, ואחדות האומה, להכשרת גאולתה וגאולת העולם כולו, תצא אל הפועל ביקר שגיא. כי רצו עבדיך את אבניה ואת עפרה יחוננו, וייראו גויים את שם ד' וכל מלכי הארץ את כבודך"
(שמונה קבצים ב', רפ"ד)
יישר כחסתם 1...
חזק וברוך על היוזמה.

כדאי "לאוורר" קצת את הפסקה שמביאים ברווחים ואז קל יותר לקרוא, תודה.
תודה רבה! אשריךוהוא ישמיענו
צודק, לדוגמא לקפוץ שורה אחרי כל נקודה שםארץ השוקולד
אלוף אתה. יישר כח!נפש חיה.
יפה😁טליושקה
את רוצה תיוג? ⁦והוא ישמיענו
אל תתביישי...
תגידי 'תורה היא וללמוד אני צריכה' ⁦

(בכל זאת, אני צריך קהל מעריצים... 😋)
לא ביקשתי להעריץטליושקה
תכלס נחמד מה שאתה כותב😁
זה לא אני זה הרב זצ"ל!והוא ישמיענו
גם אותו לא ראוי להעריץ...ארץ השוקולד
אפשר ללמוד ממנו אבל אני לא חושב שהערצה נכונה לאף אחד.

בדיוק למדתי היום באורות התשובה (פרק ה) שהעקשנות לדבר אחד היא בעייתית. הערצה היא ממד מסוים של עקשנות לדרך מסוימת של מושא ההערצה
כי הערצה גורמת לחיקוי אישיותארץ השוקולד
ולכל אדם יש פגמים ודברים טובים, אם אני אעריך אותו בעין בוחנת אז אחפש מה טוב ללמוד ממנו, אבל גם ממה להימנע וממילא נצליח למצוא מה מתאים לנו.
מקור למה?ארץ השוקולד
באורות התשובה...נפש חיה.
לא מכיר באורות התשובה אבל יש גם באורות ישראל ג, גע מ
תודהארץ השוקולד
את אורות ישראל טרם למדתי, יש לי חברותא לפעמים באורות התשובה כרגע
פרק ה, פסקה ד או ה אם אני זוכר נכוןארץ השוקולד
נו ברור. זה היה בצחוקוהוא ישמיענו
אנחנו בעד כל התורה כולה, באמת.
ואני לא אתחיל לפרט כאן- כי אז אני אגביל את הכלליות של התורה.

סתם צחקתי עם הקהל מעריצים.

אבל תדע לך שפעם בכמה דורות יש איזה אור גדול שמאיר את העולם כולו, והוא כל כך ענקי ש- אי אפשר למצוא בו חסרונות.
תחפש זה קשה מאוד. בהצלחה ⁦
אין לי עניין לחפש חסרונות אצל אנשיםארץ השוקולד
אם אני רואה מישהו מרשים אני אחפש מה חיובי בו ואפשר ללמוד ממנו, אבל לא אנסה לחקות בו כל דבר
אההה הבנתייי😁טליושקה
"אשריהן הצדיקים שהן מרבים את התורה ורודפין שלום לישראל"חסדי הים
(בראשית רבה צז)
כך היה הרב קוק זצ"ל הרבה תורה ורדף את השלום, כמידתו של אהרון (אבות א, יב)

החידוש בזמנו של הרב קוק, זה שהוא לא רק ראה את מצוות "ואהבת לרעך כמוך" (ויקרא יט, יח) כמצווה בין אדם לחברו, אלא כמצווה לכלל ישראל, ושחיוני לבנין האומה בתקומתה.

הרב קוק ראה חשיבות בשביל אחדות כנסת ישראל ובנין האומה בעיקר על ידי אחדות רוחנית:
"אבל קישור של כנסת ישראל בנוי הוא ביותר על מאוויים רוחניים משותפים, שבעצמם הם צריכים אימוץ וחיזוק רוחני מרובה מאד גם בלבו של כל יחיד, וכל שכן בחיי הציבור כולו" (הראי"ה קוק, "אורות", עמ' ק"נ).

הרב קוק כותב שהאחדות היא טבעית לנו:
"יותר מכל עם ולשון אין אנחנו יכולים לסבול את הסתירה, ואת  אי האחדות הנפשית, סגולת עולמים היא בנו, השלום והאיחוד, בצורתם האידיאלית, ולכן כל פיזורנו הוא רק ארעי והננו עתידים  להתאחד, ולהיות גוי אחד בארץ" (הראי"ה קוק, אורות הקודש ד', עמ' תק"ב).


וואו. כתבת מדהים!!! 🤗והוא ישמיענו
אם אתה מעוניין להחליף אותי בחיזוק היומי- בשמחה ממש! ⁦
תדבר איתי בפרטי
לא. מה פתאום. תפקיד שלך!חסדי הים
יפה, אם כי קשה לי לעקוב כרגע אחר כוונתוארץ השוקולד
אשריךמבשר שלום
אני רוצה בבקשה
זה מופיע גם באורות התחיה כ"אוהוא ישמיענואחרונה
מי נמצא באזור תחנה מרכזית ירושלים?משה
כן, למה לא?משה
מקבל במתנה עוד זמן עבודה במקום פקקים
זה תלוי לאן אני צריך להגיעמשהאחרונה

אם זה רק מקום אחד ביעד והנזק בזמן לא גדול, הרבה פעמים אני אעדיף שכן.

אם יש פקקים מעצבנים אני אעדיף שכן.

 

(בנסיעה-לא-בנהיגה אני יכול לעבוד או לעצום עיניים או לנוח)

 

לפעמים זה סתם עניין של למצוא חנייה ביעד - יותר קל לחנות בחניון של רכבת קלה או כבדה ולהמשיך הלאה, אבל זה בתנאי שאני צריך להגיע רק למקום אחד ביעד ולא לכמה.

למה לחלב למה?בסדר גמור
חג מתן לקטוז

לפני המון שנים בערך קם מישהו באשכנז הקדומה ואמר לעצמו שצריך לעשות משהו עם האוכל של חג השבועות. הרי לכל חג בלוח השנה היהודי יש מאכל שמאפיין אותו – בפסח אוכלים מצות, בחנוכה אוכלים סופגניות, בראש השנה תפוח בדבש וביום כיפור את הלב. רק לשבועות אין ייחוד קולינרי – עושים קידוש, אוכלים, הולכים לתיקון ליל שבועות ושם נרדמים על הסטנדר מרוב תענוגים וברבורים ושליו ודגים.

הביא הבחור את הסוגיה בפני חכמי אשכנז, שאמרו לו שאם קשה לו ללמוד אז שימעט באכילה ולא יבלבל להם את המוח.

"אז אולי נאכל ארוחה חלבית?", הציע הבוחער, "זה מתעכל הרבה יותר טוב בבטן".

"אל"ף", אמרו החכמים, "ארוחה חלבית זה לא באמת אוכל. בי"ת, לגבי העיכול של חלב יש דברים שהשתיקה יפה להם. וגימ"ל, אם אתה נורא רוצה לשתות שוקו לפני האוכל, אז שוין. תשתה".

מאז ועד היום פשט המנהג בקהילות אשכנז לעשות קידוש, לטעום משהו חלבי, לשטוף היטב את הפה ולשבת לאכול כמו בני אדם. יש למנהג גם אסמכתא יפה משיר השירים ("דבש וחלב תחת לשונך"), והרי התורה נמשלה לחלב וחג השבועות הוא חג הביכורים וארץ זבת חלב ודבש, אז למה לא. גם לחלק מקהילות המגרב הגיע המנהג היפה לטעום משהו חלבי, לברך ברוך שלא עשני צמחוני ולשבת אל סיר הבשר והקוסקוס. אבל ברוב עדות המזרח לא נוהגים ככה, בגלל שהם לא מכירים בחלב כמזון חוקי, ומה הם בכלל אמורים לעשות עם הכלים של הגבינה כשבמטבח יש להם בסך הכול שני כיורים, אחד בשרי והשני לכלים של העוף.

כך נהגו יהודים במשך מאות שנים – עשו קידוש, טעמו גבינה וישבו לאכול. עד שיום אחד נכנס פקיד שיווק זוטר של חברה ישראלית גדולה למשרד המנכ"ל, וביקש העלאה קטנה לשכרו הצנוע.

"אין לי כסף", המהם המנכ"ל, "אנחנו מייצרים פה חלב, לא זהב".

"למה אין כסף?", התעקש איש השיווק, "המכירות שלנו לא עולות לקראת חג השבועות?".

"בחייך", התנשף המנכ"ל, "אי אפשר להתעשר מכמה יהודים שאוכלים קצת גבינה לפני הארוחה הבשרית שלהם. עכשיו צא וסגור את הדלת".

המשווק הצעיר סגר את הדלת, אבל במוחו הקודח נפתח רעיון. למה, הוא אמר לעצמו, לאכול רק קצת גבינה? למה לא הרבה? ולמה ארוחה בשרית? למה שלא נהפוך את היום הזה מחג הבאת הביכורים – לחג הגבינה הבולגרית?

והוא סב על עקביו ופתח את דלת המנכ"ל בתנופה ואמר לו: "זה הכול עניין של שיווק! בוא נספר ליהודים ששבועות הוא חג החלב!".

"איך בדיוק?", התעצבן המנהל, שהתפרנס מיוגורט אבל תמיד העדיף שווארמה.

"מה הבעיה?", אמר איש השיווק המוכשר, "בשבועות קוראים את מגילת רות? כשבועז ורות התחתנו הם לבשו לבן? לבן זה הצבע של החלב? מסקנה: שבועות הוא חג החלב".

"גאון!" התלהב המנכ"ל והורה לעבור למשמרות עבודה כפולות שבעה שבועות לפני שבועות. ומאז ועד היום, בהתקרב החג מפמפמים לנו בלי הרף שאנחנו חייבים לפוצץ את הבית בכל סוג גבינה אפשרי, שאם לא כן לא נקיים כהלכתו את חג מתן לקטוז. זה לא ממש קשור למהות המקורית של החג, אבל זה מסייע מאוד לתעשיית החלב הישראלית, ובעיקר לבעלי המניות הסינים.

דביר שייבר
אף אחד לא קרא אפילו קצת?בסדר גמור

נו באמת חשבתי שעשיתי כותרת מספיק קליק בייט

קראתי קצתימ''ל

3 מילים בערך.

באתי, ראיתי, לא התרגשתיעוד סתם אחד
התחלתי לכתוב תגובה והחלטתי שחבל על הזמן.

אבל כיוון שביקשת: אם תקרא את טוביה החולב של שלום עליכם, תראה שגם בזמנו ובמקומו, בלי מרצ'נדייז ופרסומות וכו', השקיעו הרבה במאכלי חלב לכבוד חג השבועות. כך שנראה שהטענה הבסיסית פשוט איננה נכונה. יכול להיות שזה התחיל כמנהג שולי, אבל נראה שכדרכם של מנהגים הוא הפך עם הזמן למרכזי, גם בלי קשר לתאגידי מוצרי חלב. מעצבן אותך שהוא הפך למרכזי? לבריאות, אבל לא צריך להמציא את ההיסטוריה מחדש בשביל זה, או לטעון טענות מוזרות כמו שיש בעיה שמנהג שולי יהפוך למרכזי. זוהי דרכם של מנהגים.
אוי זה אדיר!חדשונת
וזה כ''כ נכון שפשוט משווקים את זה כך...

והמצחיק הוא שמשווקים בצורה די מאסיבית חלב פרה בארץ כמשהו בריא (לא רק לפני שבועות), ויש די הרבה אנשים שרגישים ללקטוז ברמות שונות...
נכון בפרט אני אבל אני חושב בלי קשר שזה לא בריא בכללבסדר גמור
ובני האדם לא צריכים לצרוך את זה
ממ, וממתי בני אדם אוכלים רק מה שבריא? 🤔חדשונת
האמת, לא הבנתי מה הבעיה במאכלי חלב.רק שמחה#
לא אוכל? לדעתי לא נכון. יש מאכלים חלביים נורא טעימים, מזינים ובריאים.
לקטוז? מי שלא רגיש ללקטוז לא צריך לחשוש מזה. השיעור של הרגישים ללקטוז זהה לרגישים לפרוקטוז (סוכר שיש בפירות וגם בסוכר הלבן שאנו צורכים). בנוסף, יש הרבה גבינות שאין בהם לקטוז, כמו גבינות צהובות.

אכן, לא חייבים לאכול חלבי. אבל להתקומם על זה? אין על מה.
זה כמו שיחליטו לעשות קמפיין לג בעומר חג האורזבסדר גמור
זה נשמע לך הגיוני??
דביר שרייבר!פוליאנה

הוא תותח צוחק

 

בכל אופן, מוצרי חלב זה ממש לא מנהג מאשכנז..

בעדה המצרית למשל יש מנהג לאכול לחמניות חלביות - שורק, עם דייסת אורז חלבית בשבועות.

יש הרבה מקורות למנהג של מאכלי חלבברגוע
אני בעד שנעשה מחאה על מחירי הקוטג'והוא ישמיענו
כאילו אתם יודעים, הקוטג' זה הדבר הכי חשוב שקיים בארץ ובלעדיו אין קיום לאנושות, ולכן צריך לעשות מחאה- כדי שהכסף במקום שיגיע לאנשים עניים (שהרי ברור שישראל היא מדינת עוני מחפיר וכו' וכו'...) שיגיע למימון המחאה. ולקוטג'.

משעשע, אבל ממש לא נכון הסטורית, הלכתית ומנהגיתארץ השוקולדאחרונה
כפי ש@עוד סתם אחד הביא משלום עליכם רואים אצלו שזה היה מנהג מאוד נרחב ומשמעותי לכולם.

בפוסקים רואים הרבה התייחסות למנהג, וברגוע הפנה למקורות שהבאתי.

נ.בפעם כשהייתי צעיר והיה לי זמן קראתי רבות את דביר שרייבר, יש לציין שהוא משעשע אבל ברור שאין להתייחס אליו ברצינות
החיזוק היומי (המקורי)ברגוע
רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, הוֹשִׁיעֵנוּ בְּכָל מִינֵי יְשׁוּעוֹת, כִּי אַתָּה יוֹדֵעַ הַכֹּחַ שֶׁל כָּל מִצְוָה וּמִצְוָה, כַּמָּה גָדוֹל כֹּחָהּ לְהוֹצִיא אוֹתָנוּ מִמְּקוֹמוֹת שֶׁנָּפַלְנוּ לְשָׁם בַּעֲווֹנוֹתֵינוּ הָרַבִּים וּלְקָרְבֵנוּ אֵלֶיךָ, וּבִפְרָט מִצְוָה הַזֹּאת שֶׁל סְפִירַת הָעֹמֶר, שֶׁהִיא הֲכָנָה לְקַבָּלַת הַתּוֹרָה, שֶׁהִיא תְּחִלַּת הִתְקָרְבוּת יִשְׂרָאֵל לַאֲבִיהֶם שֶׁבַּשָּׁמַיִם, אֲשֶׁר נָתַתָּ לָנוּ מִצְוָה הַקְּדוֹשָׁה הַזֹּאת כְּדֵי לָצֵאת מִמ"ט שַׁעֲרֵי טֻמְאָה וְלִכְנֹס לְמ"ט שַׁעֲרֵי הַקְּדֻשָּׁה. זַכֵּנִי בַּמָּקוֹם שֶׁאֲנִי שָׁם עַכְשָׁו, שֶׁאֶזְכֶּה לְקַיֵּם מִצְוָה הַזֹּאת בְּתַכְלִית הַשְּׁלֵמוּת הָאֶפְשָׁרִי לְאִישׁ כְּעֶרְכִּי לְקַיֵּם מִצְוָה הַזֹּאת, וְאַתָּה תִמָּלֵא רַחֲמִים עָלַי, וְתַעַזְרֵנִי וְתוֹשִׁיעֵנִי עַל יְדֵי זֶה, וְתוֹצִיאֵנִי מְהֵרָה מִטֻּמְאָה לְטָהֳרָה, מֵחֹל לְקֹדֶשׁ, מִיָּגוֹן לְשִׂמְחָה, מִשִּׁעְבּוּד לִגְאֻלָּה וּמֵאֲפֵלָה לְאוֹר גָּדוֹל, עַד אֲשֶׁר נִזְכֶּה בְּחַג הַשָּׁבוּעוֹת הַקָּדוֹשׁ, בְּיוֹם הַחֲמִשִּׁים. שֶׁאַתָּה תָשׁוּב אֵלֵינוּ, וְתִפְתַּח לָנוּ שַׁעַר הַחֲמִשִּׁים הַקָּדוֹשׁ, וְתַשְׁפִּיעַ עָלֵינוּ רַחֲמִים גְּדוֹלִים וְחֶסֶד עֶלְיוֹן מִשָּׁם, בְּאֹפֶן שֶׁנִּזְכֶּה לְתַקֵּן הַכֹּל - וְלָשׁוּב אֵלֶיךָ בֶּאֱמֶת תָּמִיד. (ליקוטי תפילות, חלק ב', תפלה ל"ו)


@מבקש אמונה @קרוקס @נפש חיה. @רחפת.. @חיהל'ה @@פסיפלורה1 @לעבדך באמת! @adar @חיטה קדומה
וואו מדהים. תודה רבה! ⁦והוא ישמיענו
טוב שכתבת 'המקורי', כי בזמן האחרון התגלו כמה זיופים ⁦
וואו... אין על השירים של ישיבת רמת גן!והוא ישמיענו
תודה רבה! 😁
שיר מהמםחיהל'ה
יפה מאוד תודה רבה 😁adar
תודה רבה!!!חיהל'האחרונה
שלחו לכם היום חיזוק יומי? קיבלתם?נפש חיה.
לאadar
אוימווינפש חיה.
הנה הואנפש חיה.
שָׁבוּעוֹת - לְקַבֵּל מֵחָדָשׁ אֶת כָּל הַתּוֹרָה!

וְעַל-כֵּן אוֹמְרִים בְּלֵיל שָׁבוּעוֹת הַהַתְחָלָה וְהַסּוֹף מִכָּל סֵפֶר מֵעִקְּרֵי הַתּוֹרָה, שֶׁהֵם תַּנַ"ךְ וְשִׁשָּׁה סִדְרֵי מִשְׁנָיוֹת שֶׁבָּהֶם כָּלוּלָה כָּל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ כַּיָּדוּעַ, כְּדֵי לְהַזְכִּיר לִפְנֵי ה' יִתְבָּרַךְ אֶת כָּל הַחֶסֶד וְהַטּוֹבָה שֶׁכְּבָר עָשָֹה עִמָּנוּ, שֶׁכְּבָר זָכִינוּ שֶׁתֵצֵא מִכֹּחַ אֶל הַפֹּעַל תּוֹרָה קְדוֹשָׁה וּמְתוּקָה כָּזֹאת, וְעַל-יְדֵי-זֶה אָנוּ מְקַוִּים וּמְצַפִּים גַּם עַתָּה בְּרָצוֹן חָזָק וְכִסּוּפִים עֲצוּמִים שֶׁנִּזְכֶּה בְּיוֹם הַמָּחֳרָת, בְּיוֹם הַשָּׁבוּעוֹת הַקָּדוֹשׁ זְמַן מַתַּן תּוֹרָתֵנוּ, לְקַבֵּל מֵחָדָשׁ אֶת כָּל הַתּוֹרָה הַקְּדוֹשָׁה - בְּאֹפֶן שֶׁנִּזְכֶּה לְקַיְּמָהּ מֵעַתָּה, וְלַעֲלוֹת מִדַּרְגָּא לְדַרְגָּא.
(ליקוטי הלכות, הכשר כלים ד', אות כ"ו)


אני מתייגת גם


@מבקש אמונה @ברגוע@קרוקס

@רחפת..@חיהל'ה
אתייג עוד בהמשך
וואו יפה ממש! תודה רבה ⁦והוא ישמיענו
עוזר לנו להרגיש את מתיקות התורה
"אם היו בני אדם מרגישים..." 🎼🎹
תודה רבה ממש יפהadar


תודה רבהפסיפלורה1
תודה!!! חג שמחחיהל'האחרונה
מחילה!! בגלל הבגרות בתנך לא התפניתי לזה.,..נפש חיה.
בתור בוחנת או בתור מורה?בסדר גמור
ישבתי עם נבחן עם הקלות, שעשה אותה.נפש חיה.
לא ממש בוחנת
ולא ממש מורה.
לכם ולא לו?בסדר גמור
אילו היה שם לא היה נגאלנפש חיה.
מישהו ראה את זה???חיים ח




מי זה מדבר?
השאלה אם מישהו לא ראה....אניוהוא
הדובר הוא כומר אוונגליסיטי.

השאלה- למה הוא מתכוון שהוא אומר שיבוא המשיח....?
כנראה לאנטיכריסטוס.אריק מהדרום

שמעתי פעם רב שאמר שהנוצרים המציאו את הדמות הזו כי הם ידעו שהמשיח יבוא.

לא הבנתי. האנטי-כריסטוס הוא כמו השטן בעיניהםחסדי הים
וזה הפשטות בפסוקים בRevelations
אתם ממש מפגינים ידע נרחבוהוא ישמיענו
בנצרות. אין לי מושג על מה אתם מדברים 😁

וטוב שכך
לא סתם 'סון דזה' כתב: "דע את האויב ודע את עצמך"חסדי הים
אתה יכול לדעת הרבה על עצמך מידיעת האויב.

גם ציוו חכמים: "דע מה שתשיב לאפיקורוס".
עיין רבינו בחיי שכותב שעל ידי שמבררים את דעת לאפיקורוס, מקבלים ידע אמתי בתורה. (ראה יג, ו)

גם בסנהדרין רק מעמידים אנשים חכמים בידע דברי מינות:
"אין מעמידין בסנהדרין, בין בגדולה בין בקטנה אלא אנשים חכמים ונבונים, מופלאין בחכמת התורה, בעלי דעה מרובה, ויודעין קצת משאר חכמות, כגון רפואות, וחשבון תקופות ומזלות, ואיצטגנינות, ודרכי המעוננים והקוסמים והמכשפים והבלי עבודה זרה וכיוצא באלו, כדי שיהיו יודעין לדון אותם." (משנה תורה סנהדרין ב, א)
"ויודעין *קצת* משאר חכמות"ברגוע
*חוץ מזה, שנצרות זה פשוט מענייןאביגיל.אחרונה
יש בתלמוד מסכת ששמה מסכת עבודה זרהאריק מהדרום
מכאן אתה למד שחשוב לדעת עבודה זרה.
האנטיכריסטוס הוא לדבריהם משיח שקר שמסית נגד הנצרותאריק מהדרום
שעתיד לבוא לפני חזרתו של האלוה שלהם.
אז אני מבין שהם כבר המציאו סיפור כיסוי,מתוחכםמשיח בן דוד


זה לא בטוח נכון. זה רק אם אתה מקשר בין antikhristosחסדי הים
לpseudokhristos, ואתה מבין את האמרה של מתיו ומרק שיקומו משיחים כוזבים באחרית הימים שזה מתאים לאנטי-כריסטוס.
היפוליטוס מרומא סבר שהאנטי-כריסטוס יבנה את בית המקדש.
בפועל הנצרות הרחיבה את הביטוי לכל מי שאויב מושבע לנצרות.

גם אצלינו יש סוג של אנטי-משיח, שהוא ארמילוס שהורג את משיח בן יוסף
כן. מדהיםוהוא ישמיענו
הדובר הוא ג'ון הייגי.
מדובר בכומר אוונגילסטי שתומך בישראל. הוא עומד בראש ארגון 'נוצרים מאוחדים למען ישראל' שתורם כספים רבים לגופים שונים בישראל (אותו רעיון של הקרן לידידות).

כלומר, הם אכן נוצרים עובדי ע"ז, ואכן מאמינים במשיח השקר שלהם, אבל טוענים שהוא יבוא רק אחרי תקומת עם ישראל בארצו ובנין בית המקדש. והם מוכנים לעשות הכל בשביל שזה יקרה.

ג'ון הייגי בעצמו טוען שכל מה שיש לנצרות הוא בזכות היהודים, ובלי היהדות אין כל הצדקה לנצרות. כשמסתכלים על הגויים בהיסטוריה- אלן שכיבדו את עם ישראל שיגשגו, ואלו שלא- נכחדו מהעולם.

לא נכנס לדיון ההלכתי, יש רבנים גדולים שבעד לקבל כסף ויש אחרים גדולים שלא...
רק הבאתי את האינפורמציה. זה מה שראיתי בימים האחרונים בעקבות הסרטון
(שלא תגידו שאני יודע את זה בעצמי.... ⁦⁩)
רוצה להוסיף עליךנפש חיה.
התלמידים שלי למדו על הנצרות והתפתחותה.
הרדיפהשל הנוצרים שהכי הם מבינים שהם הטעות בעצם.....






תזכיר לי להרחיב בהזדמנות טוב?
אשמח להרחבות בנושא. נושא חשוב ומענייןוהוא ישמיענו
ואווהשקט הזה
לפעמים אנשים מבחוץ צריכים להזכיר לנו דברים
"אז יאמרו בגויים הגדיל ה' לעשות עם אלה"והוא ישמיענו
ימות המשיחא"י השלמה

לגברי הדובר אני לא סגורה על טוהר כוונותיו, הוא בכל זאת עובד ע"ז..

וההיסטוריה שעליה הוא מדבר לימדה אותנו לבטוח רק בה' ולא בכל מיני פריצים ואדונים..

למה ככה, עוד לא הגיע כבר שימות?ימ''ל


בכלל למטיפים נוצרים יש יכולת רטוריקה מעולהחסדי הים
איזה יום הזוי! כבר שכחתי מהקטעים האלו*צועד*
אם חשבתי שהגעתי לשיא ברמת ניצול התפוקה שלי
התברר לי שממש לו.

לנהל כ"כ הרבה ביחד..
מורכב

יהיה טוב בעז"ה!
יהיה טוב. בהצלחה!אביגיל.
היה טוב*צועד*
ב"האביגיל.אחרונה
מי ער?נחשון מהרחברון

 

עוגת גיבנה שזה בעצם בצק ומלית

 

יעבור הקפאה?

מה זאת אומרת? יש עוגות גבינה שחייבות הקפאה ויש עוגות שזהבסדר גמור
הורס אותן.

כמו בנות בערך
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח מתכון מפורט בפניםנחשון מהרחברון

מבלוג ביזשול בזול


עוגת גבינה ושמרים
מבוסס על: מתכון של דורית מיינצר שפורסם ב"על השולחן", עם שינויים שלי
עלות: כ-17 ש"ח (ועכשיו אתם יודעים למה!)
כמות: תבנית עגולה אחת בקוטר 24 ס"מ לפחות, כ-14 פרוסות


מרכיבים:
לבצק:
1 כף שמרים יבשים (או 30 גרם שמרים טריים)
1/4 כוס חלב פושר (60 מ"ל)
½2 כוסות קמח
1/4 כוס סוכר
2 ביצים
1/4 כפית מלח
50 גרם חמאה מומסת

למלית:
3 גביעי שמנת חמוצה
3/4 כוס סוכר
4 כפות קורנפלור
3 ביצים
1 כפית תמצית וניל (או גרידת לימון מלימון אחד, אם אתם בקטע הלימוני)

הוראות הכנה:
מכינים את הבצק: ממיסים את השמרים בחלב ומעבירים לקערה (אם אתם מכינים את הבצק במיקסר, העבירו לקערת המיקסר).
מוסיפים את הקמח, הסוכר, הביצים, המלח והחמאה מומסת.
לשים בידים, או מערבלים בעזרת וו הלישה במהירות איטית, למשך 8 דקות, עד לקבלת בצק אחיד.
מעבירים את הבצק לקערה משומנת ומניחים לו לתפוח במקום חמים במשך שעה-שעתיים, עד שהוא מכפיל את נפחו. אל תיבהלו אם לוקח לבצק זמן לתפוח. מדובר בבצק כבד, אבל בסופו של דבר הוא תופח.
כשמסיימים להכין את הבצק, מרפדים מסננת במגבת מטבח נקייה (או בכמה שכבות של נייר סופג), מניחים בתוכה את השמנת החמוצה כדי שתגיר נוזלים בזמן שהבצק תופח.

כשהבצק סיים לתפוח מרכיבים את המלית: מערבבים את הסוכר עם הקורנפלור בקערה. מוסיפים את השמנת שסיננו ומערבבים היטב.
בקערה נפרדת, טורפים את הביצים, ומוציאים מעט לקערה בצד להברשת הבצק. מוסיפים את הביצים הטרופות ואת הוניל לתערובת הגבינה ומערבבים.
מחממים תנור ל-160 מעלות ומשמנים תבנית עגולה, פיירקס או קפיצית, בקוטר 24 ס"מ לפחות.
לשים מעט את הבצק ומחלקים אותו לשני כדורים: האחד בגודל שני שלישים מהבצק והשני בגודל שליש. מרדדים את כדור הבצק הגדול לעיגול שיכסה את התבנית כולל הדפנות. מניחים את הבצק בתבנית ויוצקים פנימה את תערובת הגבינה. מרדדים את יתרת הבצק לעיגול בגודל העוגה. מניחים על המלית ומהדקים את השוליים. דוקרים את העוגה כמה דקירות בסכין, שיהיה לאדים מאיפה לצאת. מניחים לעוגה לתפוח כ-15 דקות ולאחר מכן מברישים בשארית הביצה.
אופים כ-55 דקות או עד שהבצק אפוי וזהוב. רצוי לאפות בחצי התחתון של התנור לפחות חלק מהזמן, כדי לוודא שגם שכבת הבצק התחתונה נאפית. 

אני חושב שלא ישרוד הקפאהבסדר גמור
נראה לי שהיא יכולה לעבור הקפאה בתנאי שתהיה מכוסה היטבנפש חיה.
החפצת נשיםע מ
(הייתי כותבת משו, אבל ויתרתי)נפש חיה.
ממה המלית מורכבת?נפש חיה.
גבינת שמנת סוכר ביצים קורנפלורנחשון מהרחברון


נשמע שאפשר להקפיא בתנאי שתהיה אטומה היטב.נפש חיה.
ככה פחות סיכוי שהיא תקבל טעם לוואי שלפעמים קורה לאוכל בפריזר.
אחת למקרר אחת למקפיא אחת אוכלים עכשיונחשון מהרחברון

נראה מה יהיה הכי טעים בחג

ערהסופרמן
יום של נסיעות =מלא שירים מלא מחשבות...יום עמוס מחר... לילה טוב!
ער וערניקוד אבל פתוח
היה יום מתיש, מספק, מאתגר, מעייף, והוא נגמר.
ער.ע מ
איך ישנים לפני השרשור הזה?
ערהחללית
תעבור הקפאה לפי דעתי..
ויום מיוחד מחר.. שהשם יהא בעזרי אמן!!!!!!!!
ערה? ערה שמן פשתן

ישנתי מ9 והתעוררתי.... 

 

 

 

נכון שיהיה בסדר? והרגל לא תכאב לו מחר?

הילדון נפל מהנדנדה ומחר בעז''ה יש הכנסת ספר תורה חגיגית....

מקווה שיצליח ללכת ולרקוד כרגיל ולא יחמיץ את הארוע.

אמן. בע"ה! נתפלל עליומשיח נאו בפומ!
תודה שמן פשתן

נראה שבסדר. לא התלונן. ב''ה!!

איך היה לכם? איך הרגל של הילד?אניוהוא
אצלי היה פשוט מרגש ושמח.
היה מדהים ושמח מאדשמן פשתן

חבל שהבנות לא רוקדות גם. (כי גם אם יש אופציה אף אחת לא זזה)

 

הרגל... עכשיו השניה רוצה צומי... מקווה מחר להצליח להידחף לתור לאורטופד...

רפואה שלמהאניוהוא
גם אצלי יש הכנסת ס'ת היום.אניוהוא
אצלי יש בחמישי משיח נאו בפומ!
מה שלומו היום?משיח נאו בפומ!
אעעעההההה אני!ארצ'יבלד
ערה ומורעבתהנסיך הקטן.
לכל המתעניינים... עוגת הגבינה לאחר הקפאה..נחשון מהרחברוןאחרונה
עברה מעולה. טעימה וטובה כאילו לא עברה הקפאה
בוווקר טווובמקום בעולם
ושוב אותה בקשה..
סבלנות סבלנות
'ערב חג'.. הכל עמוס ולחוץ יותר..
בוקר טובקוד אבל פתוח
בוקר טוב לשיגרהגלויה
בדרך לעבודה
התחלת שיגרה אחרי החתונה.
ברוך ה'.
בוקררר טובבטליושקה
בוקר טובהשקט הזה
בוקר טוב ! יום שישי עמוסמשה


ספר לי על זהמקום בעולםאחרונה