שרשור חדש
//שירה גודלב
את. הלכת לך בין העצים,
ולא הרגשת את התקווה שפעם נטפה
כמו דבש מהענפים למוחך וליבך.
ימים של חושך ועצב באו עלייך,
בתוך סבכו של היער הלכת,
והלכת והלכת,
בכית, צעקת, התייאשת, נפלת,
גופך התפרק על האדמה היבשה,
ראשך נשמט כמו אומר שאינו יכול עוד לשאת.
ואת. הלכת, עוד, עוד,
הלכת.
מחפשת פתח אוויר בעצים החונקים, הסוגרים.
והנה בעלות השחר באחיזות האחרונות שלך,
בקול דממה דקה,
תקווה חיוורת נכנסה לתוכך,
אחרי לילות טרופים,
היא באה והפיחה נעימות בכל כולך.
את נושמת לאוויר הלילה נשימה איטית כאות תודה,
ויודעת כמה לא מובן מאליו שהיא חזרה אלייך,
את רועדת. את יושבת. את עוצמת עיניים,
ורק מייחלת לזכור את הזמן הזה.
יפהפהעולו
ומוכר מאוד באופן מפתיע...

ממש התחברתי
...רחל יהודייה בדםאחרונה
זה נוגע ומכניס לאווירה
חומות.חלילוש

קצת לזרוק הכל.

פעם אחת להתייאש.

לגמרי.

 

לפעמים זה כבר בלתי נסבל

כל הריחוק הזה והכאב.

לפעמים פתאום נופל אסימון

שמצלצל ומחריד עולמות

 

כמה אפשר עם הבדידות?

כמה נסלח עוד לפירוד?

 

חומות.

חומות ומסכים על שערי ליבנו.

 

ואולי.. אולי גם על עינינו

מוטל מחסום שאוטם

מלראות עד כמה הוא אוהב..

...רחל יהודייה בדם
נוגע, ודוקר מאוד..
מלא ברגש

נוגע מאוד
תודהחלילוש


יפה. מצטרף לקריאה.אני הנני כאינני


תודהחלילושאחרונה


\\אנומימית101
עבר עריכה על ידי אנומימית101 בתאריך ו' באדר ב תשפ"ב 22:21

 

 

 

 

 

 

 

 

מבול חדש מתקרבצופיה2002
המבול בדרך ואני לא יודע אם זה אמיתי
סתם טועה בדרך בלי משמעות או משהוא באזור אני בסדר עכשיו אני לא לבד אני חזק ואמיתי אבל כולי צלקות קשה היא הדרך מלאה בתלאות ושוב אני בוכה על המצב הקיים בעולם שומע שיר יותר מפעם אחת כי גם ככה אין שירים שמחים בעולם הכול שטויות האנשים האלה הרעים אני לא יודע לאן ללכת אני לבד בעולם והמבול מגיע אלי הכוכבים כבר לא מסתכלים עליי ואני לא יודע מה איתי שוב צלקות ודם נוזל על הידיים שלי אבל אני יכול להתעורר ולהבין איפה אני נימצא אבל אני מפחד מעצמי והדמעות לא מפסיקות
...רחל יהודייה בדםאחרונה
נוגע..

שיהיה טוב
ביתאני הנני כאינני

היום חלמתי על הבית

על הבית שלנו בעוד כמה שנים

דירה שכורה פה ביישוב

קרובה ורחוקה מההורים

 

הם יהיו סבא וסבתא

לפחות שלי, כי שלך אולי כבר מכירים

את התחושה של ילד בא הביתה

הרבה שמחה וים של מזרונים

 

היום חלמתי על הבית

על הבית שלנו בעוד כמה שעות

חופה לבנה, טבעת ויין

ואת לבושה ביפה שבשמלות

 

אם תרשי לי את ידך לקחת

למשוך אותך אחרי אל הבאות

הרבה שמחה כאב ונחת

כי יש כל כך הרבה לראות

...רחל יהודייה בדם
נוגע...

אמן שבקרוב.
תודה על תגובתך!אני הנני כאינני


חמוד התיאור!פרצוף כרית

בקרוב ממש אמן

יפה!חלילוש

באמת יש כל כך הרבה לראות

תודה!אני הנני כאינניאחרונה

וגם לך ר' @חלילוש

לו יכולנו (טיוטה)נקדימון
לו יכולנו לסחוט טל שמיים
אל כוס של גבורה,
לו יכולנו קצת דעת ללקוט
בין רגבי אדמה

לו יכולנו לשזור מהשמש
שמחה בבגדים,
לו יכולנו לקטוף סקרנות
בין אלפי כוכבים

לו יכולנו מרוח נודדת
למשוך מנגינה,
לו יכולנו ליצוק לה מילים
במהירות מרנינה

לו יכולנו לחצוב מהרים
משאבים של תקווה,
לו כל עמק יכל ללמדנו
מה הינה ענווה

לו יכולנו ליבנות בדרך
על כל שביל - ספסל,
לו יכלו עננים לקרבנו
וידינו אל על

לו היה בנמצא מן קסם כזה
גם מחוץ אגדה ומגילה,
אז הכיר לשוננו עוד טעם אחד,
עוד טעם אחד: גאולה.
...רחל יהודייה בדם
מוזר..
תשאל את המנהלים. אולי באג שנפל עליך בטעות
תודה, הצלחתינקדימון
המילה 'ליבנות' לא יכלה להישלח בלי יו"ד.
זה מזהה את זה כנראה כמשהו עם כוונה שלילית..
הבנתי.. שמחה שהצלחתרחל יהודייה בדם
וואו מדהיםממלא כל עלמין

מוכשר ועמוק ו... לא יודעת אם לומר שהבנתי (בטוח לא עד הסוף) אבל נגעת פה חד בנקודה גדולה

תודה לךנקדימון
..רחל יהודייה בדם
וואו כמה יופי ועומק
יפיפה. נהנתי מאוד.אני הנני כאינניאחרונה


..רחל יהודייה בדם
החתכים בגב, חלום
שלם. חתכים. ושוב שלם. ושוב חתכים.
ואיך זה שזה מרגיש שהשלם זה הם.
כמה שזה מרגיע.
משתיק הכל.
הולם בך בעוצמה שוב ושוב
בלי להתחשב בבקשות שלך להפסיק.
את אוהבת את זה.
חזק.
רואים לך בעיניים.

את לא אוהבת שלם. את לא אוהבת שלם

את אוהבת את זה. חזק. חזק.
....פרצוף כרית
-אמן שיהיה רק טוב
...רחל יהודייה בדם
החחח היה מיותר . מאוד.
סליחהפרצוף כרית
שיניתי
...רחל יהודייה בדם
השינוי חד וקצת נלעג .
כאילו ההבדלים בין חחח לבין כתיבה יפה אך תוכן כואב

ובלי קשר, בסדר, עבר,נגמר.
ממש לאפרצוף כריתאחרונה
ממש לא לעגתי, סליחה אם כך הרגשת את זה....
זה מעניין..רחל יהודייה בדםאחרונה
מוקדש לאחינו באוקראינה (אזהרת טריגר)תילי חורבות
אלוהים היה אמור לשמור
אבל הוא לא שמר
לא על עדי, לא על רועי
ואפילו לא מיטל
העיינים שלהם
שרודפות אותי לילה אחרי לילה
הצעקות המעונות
הדם והצללים
שמתחפרים עימי עמוק עמוק
אל תוך הכרית.
 
אלוהים אמר שהוא ישמור
אבל הוא לא שמר
גם לא על עומר, מורן
ואפילו לא על נדב הקטן.
אלוהים הבטיח,
אני כאן- הוא אמר
אבל את תל הקבורה
אני חפרתי
את הקבר הקטן.
 
אלוהים לא היה פה
כשהלכתי לנחם את מיכל
הוא לא היה צריך לספוג את השתיקות
ואת הבכי שלא נדם
אלוהים יודע לשתוק
הוא אלוף במחבואים
אלוהים יודע לכעוס
רק כשאנחנו אלו ששוגים.
 
אלוהים לא היה שם
בסג'עיה, או לבנון
הוא לא אסף בלילה
את גופות חבריו לשריון
הוא לא אטם כל מחשבה
והמשיך ללחום ללא לאות
אלוהים לא ריחם
אפילו על שיחי התות
 
הוא הביט מלמעלה
שותק
וכתב עוד תו אחרון
במחברת שירים חרישית
נוגן עוד צליל שיברון
ואמא אחת
עוד דמעה מחתה
ואבא אחד
נדם ליבו
בדממה.
 
ואלוהים אז אמר
לא עת לחשות
אל מזבח זהב
יש עולות להעלות
עוד נשמת שלהבת
הגיעה לכאן עתה
עוד עלם צח הוקרב
על מזבח השתיקה.
...רחל יהודייה בדם
כואב.
שייגמרו המלחמות והעולם ידע רק טוב
אלוהים גם נתן אחריות לבני אדםנקדימון
ומן הראוי שידעו לעשות בה שימוש.
גם הרעים זורקים את האחריות על האלוהים,
וגם הטובים חושבים שרק אלוהים אמור להיות אחראי.
אבל בכלל, בעולם הזה זהו תפקידו של האדם.
------רב שמואל
יש גם, לצערנו, כאלה שזורקים את האחריות מאלוהים אל האדם - הם לא דווקא יותר חכמים, לא דווקא יותר צודקים. רק יותר מציגים מערכת - לדעתם, מורכבת. (האם היא מורכבת? לדבריהם כן, אבל - רגע, - מישהו יודע, מה אלוהים אמר - ומי השליך או קיבל "סמכות" על עצמו להשליך את האחריות, מאדם לאלוהים, או מאלוהים לאדם? ובכן, זה לכל היותר, - האדם צריך, לקחת על עצמו - לבדוק - בדרך שבה הוא יכול. ככל שרלוונטי)
------רב שמואל
ולכן, אם זה נעשה מתוך החלק השני של הסוגריים - אז זה יכול דווקא להיות רצוי. - אבל זה עשוי, להיות גם תפקידו, קודם כל - של האדם השני - עוד לפני, ההחלטות של אלו - מהחלק הקדם-חלק שקודם לסוגריים.
ויש מי שעשה מעצמו משגיח בפורומים בערוץ 7נקדימוןאחרונה
הבחירה החופשית היא יסוד ביהדות.
האחריות של האדם בעולם היא המסקנה הבסיסית של פרשת הבריאה.
מצוות שבין אדם לחבירו מטילות את האחריות גם הן.
ומדרשי חז"ל עמוסים בזה לרוב.

אם כל זה גורם לך לחשוב שטענת האחריות של האדם מוחקת איכשהו את ריבונו של עולם, זו פרשנות מעוותת שלך. אין לה איך לצאת מתוך דבריי.
אתה צריך ללמוד לקרוא בין השורות, להבין דגשים, לתפוס הקשר. התגובות החוזרות שלך בתור הסגן האלוהי של הערוץ הן מגוחכות בדרך כלל והזויות בשאר הזמן.
משועמם.
סוףהחיים תותים????
הוא לא רוקד
הוא מפחד, בודד
ממה שהוא מתחיל להבין
לא הכל אפשר מראש להכין
יש לו סוף
הוא לא כל יכול
לא תמיד יש חוף
מפלט, מהשאול

מנסה בכל כוחו לברוח
משתולל, צורח
ואין איש שישמע
בסוף כולם אותה נקודה
בסוף כולם אותה דממה

לא הכל בכוחו לדעת
לא בהכל יכול הוא לגעת
לא לעולם יכול לרוץ
מתישהו יפול רצוץ
הוא לא שולט
את זה הוא קולט

ההרים הקסומים
כוכבי הלילה הנוצצים
הירח שהולך ונהיה שלם
הכול בסוף יעלם
גם אותו פרח
כי אין אצלו נצח
הכל זמני, הכל חולף
שום ריגוש אותו שוטף
הכל עובר
דיכאון מתחלף באחר

עד שמאיר בו אלוהיו
שולח אותותיו
זה זורק אותו אליו
כמו זריקת כח ביום קרב
אחרי שמכירים את האלוהים
מבינים את הברואים
הפך להיות אדם נצחי
ומבין מי "אני"

עדיין קצת מפחד
אבל כבר לא בודד
יש מי שאיתו צועד
והוא שוב... שוב רוקד




...רחל יהודייה בדםאחרונה
יפה מאוד
החריזה יפה,

זה מתוק ומעורר מחשבה
ויש שיגידובייניש אנונימי
אבל אולי בכלל השאלה לא נכונה. אולי כל מי שאומר את זה בכלל לא מבין, אפילו את המשמעות שלהמילים שיוצאות לו מהפה. כי מי שמבין- מדבר אחרת.
יש לנו הנחת יסוד, שבאה לפני הכל. יש מציאות, זה נכון, אבל יש גם מעבר אליה. זה לא כמו שהאדם מבין מציאות- 'היש ישנו והאין איננו'. שם האין ישנו והיש איננו. ויש מי שיגיד, שהאין נמצא גם פה, אבל מה לעשות - הוא לא נמדד אצלנו. כי אנחנו כבולים.
ולכן א-להים נמצא בכל מקום ובעל זמן, ובד בבד הוא איננו. והוא היה מהתחלה, והוא יהיה לעולם- מיציאת מצרים, מתן תורה והמדבר, השופטים ומלכות היהודים, גלות בבל ושיבת ציון, גלות רומא וחורבן בית שני. מסעות הצלב ואגרת השמד, גירוש ספרד ופרעות ת"ח-ת"ט. וכן, הוא היה גם בשואה. בגיא צלמוות. הוא הולך באש ובמים, במשרפות וב'מקלחות'. והוא בא איתנו משם, אל הארץ המובטחת. אל המקום שבו הוא בחר. והוא נמצא עכשיו גם ברוסיה ובאוקראינה, ואפילו- למרות שקשה לראות את זה- בכנסת ובממשלה.
כי ככה זה, וככה הוא- היה, הווה ויהיה. בכל מקום ובכל זמן. ואפילו שיש העלם, דווקא מתוכו מתפרץ הגילוי. יתרון האור, נובע מן החושך.
פורים שמח.
אני שנים אוכלת סרט על זה שלאלוקם אין ממשות כי ממשות זה אנושישפרינצא בוזגלו

אלו שאלות שדופקות את ההגיון ואת אלוקים ומוציאות אותך קירח מכאן ומכאן...
כי הסיכוי שאלוקים לא קיים מאד הגיוני, והסיכוי שהוא כן קיים גם הגיוני, ואת שניהם אין לי באמת דרך לברר.
לכן לפי מה שעיניי הקטנות ראו יותר סביר שהוא קיים מאשר הוא לא, והממשות שלו לא באמת חלק ממכלול השיקולים של האם להאמין או לא. אני מאמינה כי בחרתי בבחירה מושכלת להתעלם מדארווין ולעשות הפרדה בין כלמיני שאלות שצצות ביומיום לבין הידיעה שהוא קיים שכבר ביססתי בעבר, ולכן כל עוד יש בסיס מוצק כלשהו השאלות הקטנות יכולות להידחק הצידה (לא להתעלם פשוט להגיע למצב שהאמונה שלנו מבוררת ומבוססת מספיק שלא כל שאלה קטנה תגרום לנו להפסיק לקיים מצוות) ולפנות מקום לחיי היומיום השוטפים ולעבודת ה' הרגילה...


ד"א אנחנו לא בפורום הנכון...

כתבתי את זה פה כמחשבות לפני פוריםבייניש אנונימי
לא כבסיס לדיון, (לא שאכפת לי כל כך לדון, אבל באמת לא פה המקום...) וחשבתי שזה המקום המתאים...
...רחל יהודייה בדםאחרונה
עמוק ומעניין.

אהבתי
לךתילי חורבות

מחרוזת שירי הלל
אחרוז לך עם בוא הליל
אלקט מנגינות
רכות, מתוקות
ואשזור ככתר לראשך
 

כולך מצהלות
זיו מחמדים
כאיילת חן סוגה
בין זרי השושנים

 

יפתי האחת
יונתי הנאווה
לו יכלו גלי הים ללקט
את אושרך הנפלא

 

זהרורי חמה
מרקדים על צווארך
שפתותיך כחוט שני
המשוח על תומך

 

אדמומית לחייך
כסשק עסיסי
ציפורי שיר לך מזמרות
כבמחול חרישי

 

ואיך אומר
ואיך אביע
אויה איילתי הנאווה

 

אודות הפלא
זוג עייניך
החודרות בי בעלטה

 

לוואי אקחך
אל ביתי, אל גני
לוואי אנצור את מבטך
השמור עמדי

 

לוואי מגן אהיה
לחסות משודדים
לוואי לבך אחמוד ואקח
כמו פרח רינונים

 

היי שלי
היי שלך
היי פרח פורח
בין מדבר של אכזב

 

היי זמירות
הנשיאות בין גלים
היי ים עורג בסתר
ומלא כיסופים

 

ולוואי
ונהיה אנחנו
החוסים תחת שמיים
חופת עננים מעלינו
נוצרת את שבנינו

 

שבועת עולמים
לנצח תבער
הנני- אלוף נעורייך
נושא שיר נמהר...

...רחל יהודייה בדםאחרונה
אתה כותב כל כך יפה

כיף לקרוא
עץ מנגוימח שם עראפת

יושב בשדה. מימיני עץ מנגו פורה.

 

לא זה הכלב. של השכן. אולי בעצם דוב...

 

והוא צהוב. זה בטח מנגו. לא נדע...

 

העץ התחיל לזרוק עליי מנגווו

 

אז זרקתי עליו קודם...

 

העץ כעס, תפס את ידי ונשך--


אז זה הכלב, של השכן. או הדוב. בער.


וצצה בפני שאלה חדשה-


האם זה הכלב, או דוב בער.


הלכתי עם העץ-- בעצם הכלב לשכן ושאלתי: מי זה??


השכן הסתכל אליי כמו משוגע, בעצם זה היה הכלב...


השכן אז צעק צעקה גדולה, ודוב בער הגיע


אז מסתבר, שהיה זה העץ שנשך את זרועי הפצועה.


ברחתי מהר ואחרי רודף דוב בער השכן, נפלנו מצוק--


ו--בום, התעוררתי. מי ידע, שיש צוק ליד המיטה...

 

 

...רחל יהודייה בדם
מעניין ושונה.

אני דווקא אוהבת שאתה מעלה מדי פעם דברים,
זה מוסיף משהו אחר
------רב שמואל
את לא מבינה. שאדם שמאשים 'עץ'. הוא בעצם אדם שלא מעוניין לבחון צדק במונחים אנושיים. 'משלים' כאלה ו'מטאפורות' היו מקובלות גם במחנה הנאצי עוד זמן רב לפני ההשתלטות וההשמדה ההמונית. - זה מלבד ההטעיות שהם נקטו בהם, בדיוק מאותה הסיבה - הם הניחו שמותר להם להסתכל על אדם 'לא נוח' כעל 'יצור שנמצא שם - ומזיק או לא מזיק או נמצא במידה מסויימת על סקאלת ההזקה' מתוך הנחה, שהם לא צריכים לבחון את מידת היחסים ההוגנים בינו לבינם. בגלל שהם פשוט לא רצו לבחון את מידת היחסים ההוגנים בינו לבינם. בשלב יותר מאוחר, כשתיעשה ההטעיה - את תגידי לעצמך, בתור התחלה: 'אני יודעת שההגדרות שלו לא הגיוניות - ומבלבלות את התפיסה האנושית מאוד - ' אבל את תגידי ' - מה לעשות שאני לא יכולה להגדיר במקומו - ' ולכן את תאמרי ' - אני אסכים איתו כי אין כרגע ברירה, עד שתהיה ברירה' - את רק לא לוקחת בחשבון - שאצל בן אדם כזה - הברירה לא תגיע - בודאי לא מצידו.

אתם כולכם, חושבים, אולי, שלמרות שיש בעיה כללית של 'חוסר הוגנות' או ליתר דיוק 'בעת שיש בעיה כללית של חוסר הוגנות'. - ואתם מניחים - שהבעיה הכללית של חוסר הוגנות - 'נובעת' מאיזה מקום. שאותו אתם צריכים לברר על ידי 'חוכמה של הבנה פסיכולוגית מלאת אנושיות, שתעזור לנו להבין'. - אבל אתם לא לוקחים בחשבון את מקומכם בעולם - כיהודים. וכל אדם - גם איש גוי - יודע - שבחובת התנהגות הוגנת, הוא מחוייב בראש ובראשונה לבדוק את עצמו. 'קשוט עצמך ואחר כך קשוט אחרים'. - וגם את, כיהודייה, מחוייבת לעשות את זה בדיוק - גם ביחס בינך לבין יהודים אחרים - וגם ביחס בינך לבין גויים (יש כללים כלליים שנוהגים בין אומות, וזה נבחן בהתאם לכך. אבל עדיין, הכלל קיים).

- אתם חושבים - שביחס למה שכתבתי בפיסקה הראשונה - על מטאפורות שמתעלמות מהבחינה האנושית - אתם מניחים ש'תפתרו' את הבעיה על ידי התייחסות ישירה למעשי הגויים. ותבחנו אותם, לאור ההסבר - הפשוט יחסית - שכתבתי פה בפיסקה הראשונה. - ואתם חושבים, שבמקביל - תתעלמו מבעיות פנימיות אצל היהודים. - זה ייראה לכם כ'עובד' בטווח הקצר, כשאתם מול הגויים, ועדיין לא ראיתם יהודי אחר שנכנס לתמונה. - אתם לא לוקחים בחשבון - שכיוון שיש יחסים 'שלמים' בין מערכת של אומה אחת למערכת של אומה שנייה - לכן זה לא יעזור לכם - ולא רק זה, אלא שזה עלול להזיק לכם. - גם אם היהודי השני לא עשה שום דבר לאף אדם גוי. אבל הזיק למערכת. - ולא רק זה. אלא אתם בכלל לא מבינים. או לא רוצים להבין. שאנחנו כרגע במקום - כבר מקום אחר לגמרי - שבו אתם יכולים 'רק' להתעלות לארץ ישראל הרוחנית - ומשם להיגאל. או, להישאר בחוץ לארץ הרוחנית - על אדמת ישראל הגשמית - ואז תיקלעו לאותה הבעיה הנ"ל כנ"ל. ושם לא יעזור לכם שום דבר מהבחינה הגשמית. - לא בגלל שהגשמיות לא קיימת או לא עובדת - אלא כי אין אף אחד - ואף עם - שמאמין או בודק רק תפיסות גשמיות. ואם מדובר באדם שמדבר ב'מטאפורות' גשמיות שמתייחסות לרוחניות. וכביכול הוא איננו מזיק, כי 'הוא רק דיבר'. - אבל את יכולה ללמוד מהתנהגותו, - שהרי הוא כבר התעלם - במכוון ובזדון - מקיומך, או מזכויותיך הרוחניות. - ואם כן - דיבוריו הם גם בעלי משמעות והשלכות מעשיות ממש - גם אם כרגע הוא לא יישם אותם או לא הוציא אותם לפועל - מסיבות אלה או אחרות.

- והבעיות האלה שכולם - כאמור - מתחילות ממקום פנימי שבין היהודים. - גם התנ"ך - אגב - הוא ספר פנימי שבין היהודים - בתור כזה הוא נכתב. כולל כל השבחים וההאשמות. כולל כל דבר. מי שמתייחס אליו אחרת, זה כמו אדם, שייקח איזה ספר על תוכנת מחשב. ויישם אותה לגבי תוכנה אחרת - זה לא עובד. אלא אם כן אתה אדם שלא איכפת לך - או רוצה בזדון להזיק לתוכנה שעליה אתה מנסה ליישם.

- כל זמן - שאתם תתייחסו לזה - כבעיה 'פסיכולוגית' במובנה ה'גשמי' - אתם לא תביאו לפיתרון - קרוב לוודאי, שגם לא תשימו לב - או תתעלמו במכוון תוך כדי - מעניינים 'רוחניים' - כלומר, כאלו שהם בעלי השפעה טרנסצנדנטית - ולא סימבוליסטית, וגם לא אקזנסציאליסטית. ברגע שתעשו את זה - אתם תתחילו להפיל את עצמכם - בין אם רציתם - ובין אם לא רציתם. - אלא אם תבינו את מה שאמרתי - אתם צריכים להגיע לארץ ישראל הרוחנית.

אני - אגב - מודיע לכם מראש - שכבר עכשיו אתם צפויים להתייחס - לא רק אליי - אלא גם למשפחתי - באותה צורה, אותה טעות. של התעלמות מהבחינה ומהנושאים הטרנסצנדנטיים - על חשבון תאוותכם המרובה לעיסוק בשאלות פסיכולוגיות - שאתם תרימו אותה על נס - בינכם לבין עצמכם - וחלקכם גם ביחס לאחרים (משפחתי) - בגלל שאתם לא מתגברים על תאוותכם - 'לשלוט' בשאלות פסיכולוגיות. ולתת מרווח אנושי לבני אדם מבחינה טרנסצנדנטית. בצורה הגיונית ואנושית. - שזה דבר מאוד בסיסי - גם לכל אדם. וגם היהודים - בגלות או שלא בגלות. - לא שרדו אלא כאשר זה היה להם. - לפנים, בזמן הבית בית המקדש - המרווח הטרנסצנדנטי היה בשלמותו, גם כאשר בני ישראל לא היו כולם על 'ארץ ישראל הרוחנית'. - כיוון שהקדוש ברוך הוא הוריד את השפע לעולם. בגלל שלא היה חטא או איזה דבר - שימנע מנתינת מקום טבעי פשוט וישיר לחזרה בתשובה, כל זמן שלישראל הייתה זכות האבות - לאחר מכן, בני ישראל נתבקשו ונדרשו לעמוד בזכות עצמם - הם אולי, כנראה לא התאמצו מספיק. בכל מקרה - אם אתם רוצים לחיות - אין לכם ברירה - בפרט אם אתם רוצים להיות 'צדיקים במיתתם קרויים חיים'. ולא 'רשעים בחייהם קרויים מתים'. - אז אתם צריכים - ואין לכם ברירה - אלא להבין את חובתכם לעלייה אל 'ארץ ישראל הרוחנית'. אין לכם משהו אחר. - על ארץ ישראל הרוחנית - יש מרווח לעם - 'ארץ הצבי'. במקום אחר - אין לכם מרווח - אלא זה או/או. - ולא בטוח שהמקום הזה יהיה נוח לכם.
------רב שמואל
אתם יכולים כמובן לשאול 'האם זה 'צודק' ' - וייתכן אולי, שזה לא 'צודק'. - ואני לא בא אליכם בטענות - כמו אחרים 'מי שלא עלה לארץ ישראל - למה לא עלית? אסור היה לך לחיות באירופה' ואז כביכול אתה לא צודק, וכיבכול זה הופך לכלום מבחינת צדק. - אני אומר - שאם אתם חפצים בצדק - וזה חפצכם - אתם לא יכולים להגיד ש'העולם חסר צדק ביסודו'. ו'השואה קרתה סתם'. ובמקביל להגיד 'אני מאמין ומבין את מלוא המשמעויות של המושג 'צדק' ' - שזה אולי נכון, מבחינה פסיכולוגית - לא יכול להיות נכון מבחינה רוחנית וטרנסצנדנטית - כי אם זה היה נכון מהבחינה הזאת - הייתם צריכים לפחות להביא איזה הסבר שאתם מבינים משהו ביחס למצב שלכם שם - ואת זה אתם לא עושים. ובעיקר לא רוצים. - זה אולי הגיוני שאתם כועסים ו'לא נוח לכם' להתייחס לכך - אבל זה שזה 'הגיוני' שאתם כועסים - לא אומר שזה 'צודק' שאתם כועסים. - כעס, הוא באופן כללי, מידה שמחייבת יותר בחינה של 'צדק' עבור גבולותיו - יותר ולפני בחינה של 'היגיון' עבור גבולותיו. (יש מידות אחרות, שבהם המצב הפוך - והבחינה של 'היגיון' עבור גבולותיהם, קודמת לבחינה של 'צדק' עבור גבולותיהם - לא בגלל שהבחינה של 'צדק' איננה קובעת בסוף - כי היא בודאי קובעת. אבל אי אפשר לבחון אותה כראוי אם לא תמדדו קודם עד הסוף את הבחינה של ה'היגיון' - בדיוק כמו - שבכעס, גם אם יש צורך - וכמובן שיש צורך - כי כעס תמיד כולל איזה 'תוכן' שאליו מתייחסים - ואי אפשר לבדוק את ה'תוכן' בלי בחינה של 'היגיון' עבור גבולותיו של התוכן. - אבל מידת הכעס עצמה - לא תיבחן לעולם על ידי 'היגיון' סתם. אלא על ידי 'צדק' - דווקא ובמיוחד בגלל, שכעס תמיד מתקשר לאיזה 'תוכן' - ולא באוויר). אז אולי זה 'הגיוני' לכעוס - אבל אם אתם חושבים שזה 'צודק' לכעוס - בלי להסביר למה - אתם אולי צודקים. - אבל אין שום דבר שמצדיק את טענתכם או מחשבתכם ש'אתם מבינים בדיוק מהו צדק, רק כולם בוחרים להתעלם מכך בגלל שהעולם חסר צדק, ואתם לא מוכנים לבדוק את השאלה 'האם העולם אכן חסר צדק' או שהוא 'לא לגמרי' 'חסר צדק' - רק בגלל שאתם כועסים. - כי אם הכעס שלכם הוא הסיבה, שבגלל זה אתם לא בוחנים את השאלה של צדק - אז הכעס כבר לא מוצדק. - גם אם הכעס היה בעל התחלה צודקת.
ממש מעניין, ולשם שינוי גם יפה!שפרינצא בוזגלו


אם את אומרת שזה יפה, מי אני שאחלוק?ימח שם עראפתאחרונה


מקדש מלךימח שם עראפת

כמיהה, כסיפה, תפילה, תקווה, נחמה...

 

מעשים אין. הירדנים שם שולטים, ולפניהם?!

 

הלא היו שם הבריטים, טורקים צלבנים, כולם היו שמה!

 

נכון, כולם. לבד עם אחד, מפוזר ומבודד,

 

אשר כספה נפשו להגיע, אך לא בזאת מוחו יגע.

 

לאחר שעבר הזמן, החליט הקב"ה שאין העם המפוזר מבין.

 

שלח לעמו סימן. ואחד נוסף, ועוד שבע.

 

אך העם, העם עקשן כמו פרד, לא הבין הסימן.

 

ויש אומרים, לא רצה להבין. ראה הבורא כי לא שבו בניו מעסקיהם הבטלים,

 

וכפה עליהם הר כגיגית. מלחמה פרצה, ולפתע אויה!

 

בית הבורא בידינו, צהלו האנשים. ולפתע, לא ידעו היכן קודש הקודשים.

 

שלט גדול שמו בפתח, ואת המפתח השיבו אל אנשי הבליעל.

 

בן בעור שתום העין סגר את השער, כאן לא יבנה ביתו של הבורא.

 

הלכו האנשים ושבו למטה, הן שם יש קיר, המחובר לביתו יתברך,

 

הבה נלבנה לבנים ונשרפה לשרפה, אמרו איש לרעהו, ואותם האלוקים רואה.

 

שובו בנים שובבים, קורא. אולם הבנים כבש שבו לעיסוקיהם הבטלים.

 

שולח להם סימן, ועוד כמה. מלחמות, פיגועים ומחלות. צאו מבתיכם!!!

 

לאלוקיכם אין בית! הכיצד הנכם מפקירים ביתו לבני ישמעאל הערלים???

 

שועלים הילכו בו. שובו בנים שובבים, קורא ירמיהו.

מעניין..רחל יהודייה בדםאחרונה
אתם כולכם כל כך יפים אני שמח שאתם חייםekselion


מַהִי /בין הבור למים

וְאוּלַי מִי שֶׁלֹּא הִתְחַנֵּן וְצָעַק
וּבָעַט וְחָרַט בְּקִירוֹת
וְשָׁאַג וְקָבַר כְּאֵבָיו בִּשְׂמִיכָה מְיֻתֶּמֶת
אוּלַי לֹא יָדַע זֶה הָאִישׁ
אֶת טַעְמָהּ הָעָרֵב לַחֵךְ
הַנִּמְתָּק לַשְּׂפָתַיִם צְמֵאוֹת.

וּמִי שֶׁלֹּא חָרַד וְצָעַד אֶל תּוֹךְ פִּיר חֲשָׁשׁוֹת וּפְחָדִים
וְהִקְרִיב שַׁלְוָתוֹ בְּעַד וַדָּאוּת מְהַתֶּלֶת
וְרָמַס בְּדַרְכּוֹ לֹא אַחַת עֲרָכִים שֶׁרָצָה לְשַׁמֵּר
וְנִמְלָא חֲרָטָה וְאָהַב
וְשָׁב לְדַרְכּוֹ.

וּמִי שֶׁעֶדְרֵי פַּרְפָּרִים לֹּא כָּבְשׁוּ כָּל פִּנָּה בְּגוּפוֹ
וַאֲוִיר הָרִים מְשַׁכֵּר המַדִּיף נִיחוֹחַ שֶׁל חֹפֶשׁ
לֹּא הוּפַץ בַּחֲדָרִים הַכְּמוּסִים בְּיוֹתֵר בלִבּוֹ
וּבֵינוֹ לְבֵינוֹ לֹּא הוֹדָה שֶׁיֵּשׁ זִיק
שֶׁל אֹשֶׁר קָטָן בְּקִרְבּוֹ.

וּמִי שֶׁמָּצָא וּמִי שֶׁאִבֵּד וּמִי שֶׁנּוֹתַר מֵאָחוֹר
וּמִי שֶׁנָּטַשׁ וּמִי שֶׁשִּׁקֵּר
מִתְאַוֶּה לִשְׁכֹּחַ, וְרֶגַע אַחַר כָּךְ לִזְכֹּר
וּמִי שֶׁהָלַךְ בַּלֵּילוֹת בְּעִיר מִתְנַדְנֵד כְּמוֹ הֵלֶךְ שִׁכּוֹר
אוּלַי לְעוֹלָם לֹא יֶדַע
אַהֲבָה מַהִי.
...רחל יהודייה בדם
כתיבה יפה ומלאה בעומק.

אהבתי מאוד
נשאבתי.אני הנני כאינני

יפיפיה, נהנתי מאוד.

וואו. ככ וואו.ניצוץ.


תודות לכם (:בין הבור למים
וואו..חלילושאחרונה

אין מילים

זה פשוט יפה

עם כולם או לשאול לאן?החיים תותים????
לשרוד עוד יום
תעבור עוד שנה
לנופף לכולם לשלום
גם אם בפנים שנאה
לחייך
בלי לחשוב למה ואיך
לחיות
את החיים
אין רגשות
"לא" לדיבורים אמיתיים
למה לעבור מסע
שאין לו סוף והתחלה
תהיה פשוט
עם הגלים תשוט
מסלול קבוע
אתה תהיה הכי רגוע
עבודה או לימודים
טובה לאלוהים
שגרה ברוכה
בלי רוח אהבה

לרוץ
משוחרר ממגבלות הזמן
עם כולם או לשאול לאן
רצוץ
לבחור ולבדוק
לשתוק או לצעוק
כמה להרחיק נדוד
בשביל האמת או שפשוט לרקוד

עולם פנימי
להתבונן בבריאה
מי אני
ומאין אני בא
עיניים עצומות
חושך, שני נרות
אומרים לכל שאלה תשובה
אז מהי אהבה
לדרוש משמעות
לרדוף אחר מהות
מה אני מרגיש
קצת עמוק קצת אדיש
לחלום על עולם אחר
מהמבטים לא להשבר
ואני לא משחק
ציניות זה עמלק
כשהשמש תאיר
מה זה לי מזכיר
כשטיפות גשם הארץ ישטפו
מה הוא אלוהים בשבילנו
...רחל יהודייה בדםאחרונה
עמוק ויפה.
אהבתי מאוד
אתפרצוף כרית

זה בכלל לא חסרון

זה ממש כשרון

או יתרון

 

את לא מכשפה

את יפה

וגם יפהפיה

 

את בכלל לא דפוקה

רק באלוקיך דבוקה

דתיה אדוקה

 

את בכלל לא רעה

במעשייך נאה

 

תפסיקי לכאוב 

ותתחילי לאהוב

ושיהיה לך טוב.....

 

...רחל יהודייה בדם
התוכן נעים.
וזה מעט מעורר מחשבה..

אהבתי
תודהפרצוף כריתאחרונה


טהורהekselion

נשמה שנתת בי טהורה

נשימה

רגליים יחפות על הקרקע

 מתחיל לזוז

לא לעצור

לא לעצום את העיניים 

לא לתת לזה לדעוך 

 

אם תהיה דומם -זאת רעתך

כי זהו מר שנוגע עד ליבך

תפתח עיניים 

תופיע כאן עכשיו

 

 

נשימה ועוד נשימה 

שמש זורחת על החושך שבפנים

ומאירה ומאזרחת את הנשמה 

 

 

אלוהי נשמה שנתת בי טהורה

 

 

 

 

 

...רחל יהודייה בדם
איזו כתיבה יפה.
וזה קסום טהור כזה

אהבתי ממש
מעריךekselion אחרונה


מגעיל מאודרב שמואל
מתבלגניםפרצוף כרית

כל הימים מתבלגנים לי בראש

אתמול

היום

מחר

 

עבר 

הווה

עתיד

 

מי שהייתי

מי שאהיה

 

זה דמויות שונות שמשחקות באותו גוף

לא יודעת מאיפה באתי

ולאן אני הולכת

 

וזה בסדר

זה בסדר

כולנו ככה

בבלגן של החיים

מתפללים ומייחלים

לקצת תקווה

לקצת טוב

לקצה אור

 

לא מבינים הרבה מדי

 

וכשכבר חושבים שמבינים ,

באה המציאות וסוטרת על פנינו - 

ומוכיחה לנו כמה שאין לנו שום מושג

וכמה שכל מה שידענו - לא בהכרח נכון

 

ולראות את השמיים היפים, 

זה תמיד מנחם

ומרגש

בכל יום מחדש

כל בקר 

וכל לילה 

 

אז תודה

תודה לך אלוקים

על שמים כה יפהפיים

השמיים, שאף פעם 

לא פגעו בי,

מעולם

מעולם..

 

 

ישר כוח, באמת תודה לך אלוקים.רויטל.אחרונה


תכננתיפרצוף כרית
תכננתי ותכננתי
חלמתי ושאפתי

חלק התגשם ואפילו יותר
חלק התנפץ ואף לא התקרב

מה נותר לי לעשות?
רק להודות
להודות ולהודות

כי את האכזבה בלב, לא כדאי להשרות

להודות על הקים
ולקבל האכזבות, בהכנעה בהבנה, בענווה
ממי שאמר והיה..
...רחל יהודייה בדם
יפה ונכון.
תודה לךפרצוף כריתאחרונה