זה בול



זה בול



ניב שטרן
מתנחל בראבקהוא בעצמו ראה ששרביט הבכור עבר לפחות פעמים בלי שהרגו כי הוא בעצמו כבר הרג שני בעלים של שרביט הבכור, אז למה שיחשוב שחייבים להרוג?
ב10 שנים אז הוא היה בן כמעט שמונים, זה לא צעיר...
עלה בדעתי שאולי חלק מהתקשורת הזרה עכשיו היא קצת כמו קורנליוס פאדג'. לא נעים להם לחשוב שיש פה איום לא פשוט של קבוצות טרור שמעוניינות בג'יהאד וכבר מתחילות לתפוס אחיזה באירופה ובארה"ב, אז הם מעדיפים להתעלם מהמציאות ולחשוב שחמאס היא רק קבוצת "התנגדות" "מיליטנטית", כמו שהם אוהבים לקרוא לזה, שמעוניינת בשחרור אדמות, חופש ושוויון לפלסטינים.
האמת שממש מדהים איזו אקרובטיקה המוח יכול לעשות כדי לא להיאלץ להכיר בסכנה.
תנסי להכניס במקום "התקשורת הזרה" את "הדרג המדיני והצבאי". גם משתלב לא רע. דוגמה מצוינת
אתה צודק לצערי.
1א, לדתעתי יש פקחים ממשרד הקסמים שעושים את זה או קסם שמבטל את שינוי הצורה.
כל מורה יותר טוב בתחום שלו.לא, הם לא הולכים לשם עם בגדים של מוגלגים. לגבי זה שהם גדלים עם מוגלגים, זאת שאלה טובה. יש לי כמה תשובות אבל אף אחת מהן לא טובה.המבט היותר מפוכח הזה גורם לך להנות פחות, אני אועה לפעמים אבל נהנה יותר.
לדעתי לא צריך לפתוח על זה דיון, אני הבנתי את דעתך ומראה לי שהבנת את שלי, אני לא חושב שאחד מאיתנו ישתכנע.
לא רק על ה"פ.
אני חושב שיש שני סוגי טעויות בספרים.
טעויות ששמתי לב אליהם בקריאה הראשונה ואם הם לא קטנות מדי הם קצת הורסות לי את הכיף מהספר.
וטעיות ששמתי לב אליהם רק בקריאות הבאות, אז עדיין כיף לי לקרוא את הספר אבל זה גם כיף להתפלפל עליהן...
לאחד יש הסבר בסדרה ואם אני אקרא אותה שוב, כנראה שאני אמצא אותו.
לשני אין, אני צריך להמציא משהו ביקום כדי להסביר אותו (או שלא)
אם יהיה דיון הוא יהיה על הסוג השני.
הנחת היסוד שלי היא שהיקום של הסדרה הגיוני ולכן, אם משהו לא הגיוני, יש לו הסבר וההסבר חייב להיות נכון, אחרת זה לא הגיוני.
לפי the lion, היקום של הסדרה הוא היקום של הסדרה, אם יש שם טעות, היא שם והסברים שלי לטעות הזאת הם שלי ולא קשורים ליקום הזה. חוץ מזה, ההסברים שלי לא טובים במיוחד.
the lion, אם יש לך משהו להוסיף, אתה מוזמן, אני חושב שאין סיבה לנסות לשכנע מישהו מעבר לזה
לפני שנתיים שלוש, כל קושיה בה"פ הייתי מתאמץ לתרץ. עכשיו אני מקבל בהבנה את זה שיש חורים ואפילו נהנה מלדון עליהם.
אני מדבר בעיקר על הבעיות מהסוג השני.
אני מסכים שאפשר ונחמד לאטום חורים.
עם שני סייגים:
א. לתירוץ חייב להיות היגיון, הוא לא יכול להיות יותר קשה מהקושיה (לדוג' שאחות בית הספר פחות מיומנת ממרפאים בבית החולים. ואני שמעתי את מה שהיה לך להגיב, אבל אין לך שום אינדיקציה שמקגונגל הייתה יותר מיומנת מקינגסלי וגם אם כן, זה לא אומר כלום לגבי האחות)
ב. לא צריך לעקם את כל הסיפור כדי לסגור חורים או להמציא דברים שלא מוזכרים.
(ב. כלומר בלי אוקימתות!!)
כלומר שצריך לעשות פעולה אקטיבית כדי למנוע את זה - אז לא ענית על כלום.
הם לא הולכים עם בגדים של מוגלגים אולי (ומה עם האמנה לשמירת סודיות?) אבל הם בהחלט רואים מוגלגים, והרבה, ואין סיבה שלא תהיה להם הבנה בסיסית בבגדים שלהם.
השאר בתגובה אחרת.
פעולה אקטיבית כדי לבטל את הקסם באופן מיידי, בלי זה יקח לו יותר זמן.
זה תשובה די חלשה ואין לי מקור, אבל לדעתי הבגדים של קוסמים ומכשפות דומים (אם לא זהים לגמרי) ולכן הם לא שמים לב להבדלים בין בגדים של מוגלגים (חוץ מזה, הם יכולים להתבלבל בין בגדים שנראים דומים כשמתעלמים מהצבעים, כמו חליפה ופיג'מה)
אתה צודק, הנחות המוצא שלנו שונות ולכן אין למה להמשיך. אבל היה דיון טוב
ברוח התקופה



מתנחל בראבק
The Lionאכן זה מהפייסבוק
חוץ מההודעה של ניב שטרן שמסכים עם כל מילה ומבעיית השכפול שעליה כתבתי - לכסף בעולם הקוסמים אין משמעות אם אפשר לשכפל דברים.
לקוסמים יש מנטאליות של מוגלגים. קסמים זה דבר יוצא דופן ומגניב למרות שהם ממש לא אמורים להיות ככה.
דוגמאות בשלוף - על ספר בישולים לא אמור להיות כתוב "איך לבשל תוך דקה" כי זאת הנורמה, כמו שלא תמצאו אצלנו ספר מתכונים עם "איך לבשל ____ תוך רק 45 דקות!"
תוכנית ברדיו לא אמורה להיקרא "שעת קסם" כי קסם זה לא דבר מיוחד.
נוויל לא אמור לציין את זה שריפאו לו את הזרוע תוך דקה כי הוא קוסם, וככה קוסמים מרפאים.
בגדי מוגלגים לא אמורים להיות זרים לקוסמים לפי התדירות שבה הם משתמשים בהם.
להצמיד שולחנות באוויר לא אמור להיות משהו מגניב/יוצא דופן
ויש עוד אינסוף דוגמאות.
ככלל, דברים שאמורים להיות רגילים, על סף המובנים מאליהם ולא מקבלים התייחסות מתאימה.
אפשר לזייף בצורה שתשכנע בן אדם רגיל אבל זה קיים גם עם כסף אמיתי.
בישול בדקה זאת לא נורמה, לא מוזכר בספרים כישוף שמערבב חומרים בשניות (אם היה, הוא היה מוזכר בשיעור שיקויים) או אופה משהו מהר. יכול להיות שאין לחשים כאלו והספר עושה את זה בדרכים אחרות או שיש אבל הם לא ידועים.
זה מה שמייחד את המאזינים לתוכנית.
אני לא זוכר את המקרה שעליו אתה מדבר אבל זאת לא הנורמה, רק רופאים יודעים לחשי ריפוי ואין הרבה כאלה (לפחות לא בבתים של הקוסמים).
הם לא משתמשים בהם בתדירות גבוהה, לא אלו שגרים בערים או שכונות של קוסמים או רחוק ממוגלגים.
באיזה הקשר?
1. למה שאני ארצה לקנות משהו? אני פשוט יקנה משהו פעם אחת ואשכפל אותו לכל החיים.
2. א. נניח..
ב. מה? הדבר הכי נפוץ בעולם מייחד את התוכנית? זה בדיוק העניין, אתה חושב בראש של מוגל ובראש של מוגל זה מיוחד, בראש של קוסם זה הדבר הכי הכי בנאלי שקיים ולקרוא על שם זה תוכנית זה יותר בנאלי מלקרוא לתוכנית רדיו אצלנו "שעת שמיעה" או משהו כזה. אם זאת שעת קסם אז מה השעות האחרות? הרי גם הן קסם..
ג. בדיוק, ופומפרי היא אחות ואין סיבה שלא תעשה את זה.
ד. הם צריכים להתלבש ככה כדי ללכת להוגוורטס, ללכת למשה"ק, ללכת לסמטת דיאגון נו באמת צריך להיות ממש טיפש כדי לא לקלוט את הקונספט תוך כמה הזדמנויות.
ה. צ'ארלס וביל.
אתה מפספס את הנקודה, אני יכול להתווכח איתך על דברים ספיצפיים אבל אני מדבר על אווירה כללית של הספר והיחס לקסמים בכללי. בכל מקרה אחרי שבת אחזור עם יותר חומר, הרבה זמן לא קראתי ויש עוד אינסוף דוגמאות קטנות שמייצגות את הכלל שאני אומר.
1. חפצי קסם (הכוונה לדברים כמו מטאטאים או שרביטים) /חיות/אוכל אי אפשר לייצר בקסם, אני מניח שכשפים נגד בלאי הם לא יעילים או קשים ולכן את רוב הדברים צריך לקנות כמה פעמים.
ב. זה מיוחד, רובם גרים באיזור שבו גרים מוגלגים והם לומדים איתם עד גיל 10. תוכנית רדיו לא חייבת להיקרא בשם מיוחד, "גלי ישראל", למשל.
ג. על איזה מקרה אתה מדבר?
ד. הם לא, הם מתלבשים כמו קוסמים.
ה. זה לא משהו בעייתי (למרות שזה קשה יותר מלהרחיף נוצה) אבל זה לא דבר שעושים בדרך כלל.
גם שם, אלו דוגמאות שאפשר להסביר בצורה פשוטה. אני יכול לומר שאתה לא מבין את האווירה שבחברה הקסומה ולכן אתה חושב שזה לא נכון.
גם על מה שהבאתי אתה לא עונה.
1. אני לא מבין גדול בכלכלה אבל גם אני יכול להבין שכלכלה שמתבססת רק על מכירת חפצי קסם היא בעייתית, חפצי קסם הם מותרות ובעצם הדבר המכיר היחיד ולכן אמורים לעלות מלא. בנוסף - דברים כמו ספרי לימוד, בגדים, רהיטים, קדרות, עטים לא אמורים להימכר. חוץ מזה אוכל גם לא אמור כ"כ להימכר כי אפשר להגדיל כמות קיימת. חוץ מזה 2 - אם אפשר להפוך שולחן לחזיר גם שוק החיות לא אמור להיות פורה במיוחד. כל עניין הכלכלה בה"פ לא מאוד הגיוני.
ב. מה?? קסם זה דבר מיוחד?? אתה מקשיב לעצמך?
אתה מוכיח את הטענה שלי - ''גלי ישראל'' זה שם של תחנה, אבל אף אחד לא יקרא לשעה בין 4 ל-5 ''שעת ישראל'', נכון?
ג. כשנוויל שבר את היד כשלמדו לרכוב על מטאטא בראשון.
ד. לא אמרת שהם גדלים איתם עד גיל 10?
ללכת להוגוורטס - כן, הם מחליפים בגדים ברכבת. למשה"ק - כן, מי שלא עובד שם. לסמטת דיאגון - כן, זה באמצע לונדון. גם לקדוש מנגו. הם לא מסתובבים סתם ככה ברחוב עם גלימות.
ה. למה לא?
אני לא בטוח שאפשר ליצור חומרים באופן קבוע מכלום, אחרת הדו"ח על הקדרות הדקות רלוונטי.
בכל מקרה לא אמורים לקנות עטים, הם עשויים מנוצות, כנראה שהם נאבדים/נהיים לא 7לדים וזולים מספיק כדי שלא יהיה שווה לחדד אותם בקסם.
2..^
ב. קסם זה דבר מיוחד בחברה שנמצאת בין מוגלגים, רובם חיים ליד מוגלגים והם יודעים שלרוב אין קסם.
השם הספציפי לא משנה, הנקודה היא ששמות של ערוצי רדיו הם לא בהכרח משהו מיוחד אלא משהו שמייחד את המאזינים לערוץ.
ג. זה בספר הראשון, אם לא נשבר לו משהו עד אז הוא לא היה צריך ללכת למחלקה הזאת בקדוש מנגו, הוא לא ראה ריפוי מהיר כל כך בעבר (אם הוא כן שבר משהו - מדאם פומפרי יותר טובה בקסמים כאלה, שמרפאים פציעות פשוטות, מאשר הרופאים בקדוש מנגו)
ד. לתלבושת האחידה של תלמידי הוגוורטס, לא לבגדי קוסמים. איפה כתוב שהם לא מסתובבים ברחוב בבגדים של קוסמים, כנראה שהם כן הולכים בלי גלימות בדרך כלל כי בספר הראשון זה מוצג כמשהו חריג.
כי יש להם דברים אחרים לעשות, הרחפת שולחנות היא לא הספורט האהוב על הקוסמים
אני לא צריך לקנות שולחן, אני אשכפל את הזה שיש לי ואז אותו עוד פעם וכו', עטים זה לא סתם נוצות, משקיעים בזה ובהוגסמיד יש חנות שלימה שמוקדשת לזה בכל מקרה זה לא העניין ולא ענית על מה שאמרתי.
2. ב. די נו אתה רציני??? במשפחה של קוסמים קסם זה דבר מיוחד?? הם מוקפים בזה וזאת ההגדרה שלהם - ''קוסמים'', בנוסף שבדיון אחר תירצת את חוסר הקידמה שלהם בחיפוי ע"י קסמים - גם לפי דעתך קסמים מקיפים אותם כל הזמן וזה לא משהו בר ויכוח.
ושוב אתה מפספס את הנקודה - תחנות רדיו יכולות להיות עם השם הכי בנאלי שיש אבל כשאתה מייחד שעה מסוימת על משהו הכי לא מיוחד עלי אדמות בעולם שלהם זה יחס לא נכון ומנטאליות של מוגלגים.
ג. אתה יודע פחות או יותר כמה זמן לוקח לרפא שבר נכון?
ד. הארי נכנס עם בגדים של מוגלגים בשישי, עיין שם. ברור שהם לא הולכים עם גלימות ברחוב, בפרק הראשון מקגונגל מציינת את זה שמרוב החגיגות קוסמים יוצאים לבחוץ עם גלימות, בכל מקרה אמנת סודיות וזה.
1. לכן כתבתי שכנראה שקסמים כאלו לא שורדים לנצח (קראת את השיטה הרציונלית?)
2. זה לא ייחוד של שעה, כנראה שזה לא האורך המדוייק של התוכנית וגם אם כן, זה לא משנה. שם של התוכנית הוא לא משהו מיוחד, הוא לא צריך להתייחס למשהו ששונה בזמן השידור הספציפי שלו בכל שאר היממה, זה פשוט שם. המילה "שעת" נועדה לציין שזה לא כל היום אלא רק קטע ממנו, המילה "קסם" היא מה שמייחד את המאזינים לתוכנית מאלו שלא.
ג. אבל אין מרפאים בכל אנגליה, אם ההורים שלך לא יודעים להתעתק כנראה שהם ירפאו אותך עם מרפא פחות מוצלח ממדאם פומפרי שלוקח לו יותר זמן.
ד. כי הוא גדל אצל מוגלגים, אחו הבגדים שיש לו, הוא לא ילך בדרך פריווט עם גלימה.
לכן כתבתי שכנראה שבדרך כלל הם הולכים בלי גלימה ורק שאר התלבושת שלהם שונה.
למה אתה דופק את הראש בקיר?
גם אם יש קושיה כל שהיא על הסדרה, התשובה צריכה להיות פחות קשה מהקושיה!
סבתא של נוויל לא לקחה אותו לקדוש מנגו כדי לרפא שבר ביד? היא עד כדי כך חסרת אחריות?
ביום-יום הקוסמים מסתובבים, גם ברחוב המוגלגי, בגלימות אבל כשהם מתקבצים למקום שמוגלגים לא אמורים להגיע אליו הם מתלבשים כמו מוגלגים (אליפות העולם)? באמת?
המרפאים בבית החולים פחות מיומנים מאחות בית הספר?
ואני מסכים שלדעתי לעשות מלחמת שולחנות באוויר זה מגניב גם בפעם המאה וגם יותר.
ד.א. קראתי את הארי פוטר והשיטה הרציונאלית, הקשר בינו לבין הארי פוטר הרגיל הוא שיתוף השם בלבד. אין שום קשר אחר ביניהם.
כן, היא לא לוקחת אותו לעיר אחרת בשביל יד שבורה, היא הולכת למרםאה של מוגלגים או למרפא פרטי שנמצא באזור.
כן, הם משתדלים ללכת כמה שפחות בחלקים המוגלגיים (אפילו אדון וויזלי לא יודע כלום על הרכבת התחתית, למשל). בניגוד לאליפות העולם כשהמון קוסמים מגיעים למקום מסויים שיכולים להגיע אליו מוגלגים (וגם אז לא כל כך קריטי ללכת עם בגדי מוגלגים, יכול להיות שגם בשגרה יש הוראה ממשרד הקסמים ללכת עם בגדי מוגלגים.)
אחות בית הספר הוגוורטס שהמורים שלו טובים יותר מכל מחלקת ההילאים.
אני מסכים איתך, את העלילה הוא הורס לגמרי. אבל בקשר לזה שכשפים מסויימים הם זמניים, יכול להיות שהוא צודק
זה בדיוק אותו דבר. (לא קראתי, מכתש בהשכלה שלי, מודה באשמה בתקווה שאקרא מתישהו)
2. זה דווקא -כן-. תבדוק בספר. אני מדבר אל קיר? אתה בכלל לא קורא מה אני כותב. כתבתי לך שזה לא תוכנית אלא שעה מסוימת, והסברתי לך למה קסם הוא דבר לא מיוחד אפילו לדעתך (זה לא בר ויכוח). אבל שוב אתה עונה אותו דבר - זה תוכנית, קסם דבר מיוחד.
ג. מה? נשמע לך הגיוני שאחד המקצועות הכי חשובים בחיים לא יהיה קיים בכל אנגליה?
ד. במה היא שונה?
זאת הסיבה ששאלתי אותך, בשיעור הראשון בשינוי צורה בשיטה הרציונלית מוזכר ששינוי צורה חוזר אחרי זמן מסויים (אני לא זוכר איך הזמן נקבע), זה הסבר שלדעתי עונה על השאלה שלך, אם אתה מקבל אותו.
2. כנראה שחשבתי שהתכוונת למשהו אחר, איפה זה מופיע?
ג. לא שלא יהיה קיים בכל אנגליה, שלא יהיה קיים בכל בית באנגליה, לא בטוח שיש עוד בית חולים באנגליה, המרפאים פוחת מיומנים ממדאם פומפרי.
ד. לא ברור אבל זאת לא תלבושת של מוגלגים עם גלימה אחרת הקוסמים היו מבינים יותר בבגדי מוגלגים
2. גלי קסם (בדר"כ מוזכרת כ-גל"ק) הינה תחנת רדיו קוסמים פופולרית. היא כוללת תכניות מוזיקה, כמו רגעי קסם (בהנחיית גלנדה צ'יטוק) וכן תכנית חדשות הקוסמים ברדיו.
ג. המרפאים פחות מיומנים מאחות בית ספר? באמת?
ד. בדיוק. יש סתירה.
אגב כבר דנו על האוקימתות שאתה עושה על דעת עצמך בה"פ..
ניב שטרן כתב יפה
ב. ושעת קסם זאת תוכנית בתחנה?
ג. תסתכל במה שכתבתי לניב
ד. זאת לא סתירה, קוסמים לובשים כמה בגדים שונים, את הבגד הכי שונה הם לא לובשים ליד מוגלגים ביום-יום.
נכון, כבר הסברתי למה לדעתי הן נכונות אם הנחת היסוד שלי היא שהיקום של הארי פוטר אפשרי
בשביל מה ללמוד שינויי צורה עם זה רק לכמה שעות? וגם אפשר ככה לרמות בקלות, שוב - הכלכלה בה"פ לא אפשרית.
ב. כן. מוזר, לא?
ג. ואז מה? היא אחות בי"ס והם מרפאים במקצועם, למי אכפת משאר המורים?
ד. אתה המצאת עוד סוג של בגדים שאפילו אין לך מושג איך הוא נראה כדי לתרץ. אם זה נותן לך מענה לבריאות
כן רק שאם אתה מחיל את כולם יוצא לך עולם מאוד מוזר ומלא בסתירות שיוצאות מהתירוצים שלך, וספרים מאוד חסרים שמשמיטים יותר מדי פרטים. מספק אותך? תהנה, אותי לא.
הדו"ח של פרסי על קדרות דקות למשל. אם אני לא יכול להמציא עובדות כדי להסביר סתירות בספר, אתה צודק, לדעתי אפשר. אין סיבה להמשיך להתווכח על ההשפעה של לחשים אם אנחנו לא מסכימים על זה.
לא, יש תוכנית רדיו שנקראת "הבוקר הזה" זה אומר שהתוכנית משודרת רק בבוקר אחד? שבוקר זה דבר מיוחד? לא, זה אומר ששם של תוכנית רדיו נועד להישמע טוב ולרוב גם מתייחס לזמן/מאזינים של התוכנית. במקרה הזה, המאזינים מתייחדים בקסם שלהם.
היא מרפאת במקצועה, פשוט בבית הספר. הם גם מרפאים אבל עם פחות ניסיון ורובם עובדים במחלקות אחרות, אין סיבה לפתוח עוד מחלקה בבית החולים לטיפול בפגיעות שלא נגרמו על ידי קסם כשיש את כל המוגלגים, הם מבינים בזה פחות ממרפאת בבית ספר שאין לידו בתי חולים. הרמה של המורים גבוהה יותר משל הילאים, הגיוני שהרמה של המרפאת תהיה גבוהה יותר מהמקובל.
ד. לא אני, רולינג, די ברור שהבגדים של קוסמים הם לא בגדי מוגלגים עם חתיכת בד מאחורה, אחרת תחילת הספר הרביעי לא הגיונית.
כשלי עולה סתירה, אני עונה עליה לעצמי, משנה קצת את העולם הכתוב וממשיך להנות. כשלך עולה סתירה אתה מחליט שאין מה לעשות עם זה ושהארי פוטר זה ספר לא אמין. הארי פוטר שלי שונה משלך אבל הוא הרבה יותר מהנה.
אני בכל אופן ברשותך אמשיך, בחירה שלך אם להתייחס או לא (באמת).
הדו"ח של פרסי זאת הבעיה הקטנה. כל עולם ה"פ לא הגיוני לפי זה. אתה אומר ששינויי צורה זה רק לכמה שעות. אז -
1א. מאוד קל לרמות לא? למה לא למכור קדירה יקרה שהיא תכלס קומקום ורק עוד כמה שעות תיהפך לקדירה? למה אין אף אזכור בנוגע לזה בכל הספר?
ב. למה להקדיש מקצוע שלם לאורך 7 שנות לימוד למשהו כ"כ חסר ערך?
לא, אבל הבוקר *הזה* הוא מיוחד. ברגעי קסם אין שום דבר מיוחד.
מרפאים בבית החולים הראשי פחות טובים מאחות בית ספר (רק סנייפ, מקגונגל ופליטיק יותר טובים מהילאים, לא כל המורים)? ויותר חשוב, שמת לב כמה הסתבכת בשביל לתרץ בעיה פשוטה? אז כן יכול להיות שמציאותית זה מסתדר, שנוויל סתם אמר שהיא ריפאה את זה תוך דקה - זה לכאורה פרט קטן ובלי הרבה משמעות. אבל לא על זה אני מדבר.
ד. לא מסכים איתך אבל בכל אופן סטינו מהדיון. כשקוסמים הולכים לקדוש מנגו/קינגס קרוס/משה"ק אם הם לא עובדים/מנגו/סמטת דיאגון אילו לא מספיק הזדמנויות בשביל לקבל הבנה בסיסית בבגדים של מוגלגים? ואתה אמרת שהם גדלים עם מוגלגים..
למה שכתבת בסוף יש הרבה משמעות ומצריך דיון בפני עצמו. בינתיים רק אגיד שאני לא אומר שה"פ ספר "לא אמין", אני לא מחפש הוכחות למה מציאותית הוא לא יכול לקרות. אני רק מסתכל עליו במבט יותר מפוכח מפעם. שוב זה מורכב ומצריך דיון... אתה מוזמן לפתוח. או שנפתח את זה פה? מה אתה אומר?
אבל לדעתי רוב ההרצאות שלו מוכוונות למגוון רחב של גילאים. בכל אופן זה כבר עבר... אבל לדעתי הוא שווה ניסיון.
עד כמה אתה גיק של ה"פ ועד כמה יעניין אותך לשמוע איזה רמז מטרים היה לפני הקרב בוולדמורט או משהו כזה. ברמת הציטוטים ממשהו גריינג'ר, "חוקר הארי פוטר". מניסיון..
לדעתי הרבה מאוד מכל החקירות שעושים בה"פ זה חוכמה בדיעבד, כמו גם "רמז מטרים", שעם קצת פרשנות אני יכול למצוא לך גם בפו הדוב. רק שבשונה מטולקין שחסם את זה מראש ("שונא אלגוריה מקרב הלב") רולינג זרמה עם זה - כי למה לא - והרוויחה. ברור שה"פ זה ספר מצוין, כנראה הכי טוב בז'אנר שלו והושקעה בו מחשבה רבה. אבל לדעתי הוא אפילו לא חצי ממה שעושים ממנו.
סליחה שהפלתי הכל עליך😒
ה"פ באמת ספר טוב מאוד, שוב, כנראה הטוב בתחומו אבל ההייפ שיש סביבו לדעתי מוגזם.
זה כן די נראה שאמנון הלל מעריץ את רולינג בקטע מוגזם ורוצה לנשק את האדמה תחת כפות רגליה. ואני מסכים שהוא וכנראה גם אחרים עושים מרולינג יותר ממה שהיא ולא יכולים לקבל שהיא עושה טעויות. אבל אני חושב שיש פרטים קטנים ומגניבים שהגיוני בעייני שרולינג תכננה. גם אם לא, זה עדיין מעניין לדעתי (אולי יותר) למצוא אותם...
נדבר אחר כך על זה בינינו
"העולם לא מחולק לאנשים טובים ולאוכלי מוות"
המשפט הזה נאמר על אמברידג' בספר החמישי. למרבה האירוניה, אמברידג' כן הפכה בהמשך לאוכלת מוות (עובדת בשביל וולדמורט ומאמינה בטוהר הדם). למעשה, אין רשעים בה.פ. שאינם אוכלי מוות. מלבד הדארסלים, ועוד נגיע אליהם.
אם-אני-לא-טועה-האגריד אומר להארי בתחילת הסדרה שכל הרשעים בה.פ. הגיעו מבית סלית'רין (עזבו את זה שסיריוס הגיע מגריפינדור והוא חשב שהוא הסגן של וולדמורט. וגם פיטר פטיגרו, כשחושבים על זה).
כל הרשעים מאז ומעולם היו בסלית'רין? כאילו, גם לפני שוולדמורט הגיע?
הבית שהקים אותו גזען, כעסן, נקמן, והכי גרוע - מדבר עם נחשים?
אפילו הדארסלים, אמנם לא אוכלי מוות, אבל הם גאוותנים, מושחתים ובריונים. הם לא יכלו סתם לשנוא את הארי בלי להיות אנשים רעים.
אפילו כשקווירל ניסה לגנוב את אבן החכמים, זה לא היה בשבילו. זה היה מחזיר את אדון האופל של כל הזמנים.
וזה לא נכון רק בזה. בית של קוסמי אופל - לא יראה כמו בית נורמאלי אלא כמו מאורה של ארכי-נבלים.
בטורניר של קוסמים לא יהיה דברים כמו יכולת תעופה, שיקויים, לטפל בבעל חיים או ללכת להשיג חומרים מיוחדים שמוחבאים ברחבי בית הספר. לא, אלא הוא יהיה התגוננות מפני כוחות האופל וכמעט רק התגונות מפני כוחות האופל.
שאם כבר מדברים על זה, למה הארי כל כך טוב בהתגוננות מפני כוחות האופל? הוא לא היה יכול להיות עם כשרון מולד לצמחים? לשיקויים? לשינוי צורה? לשום דבר אלא להיות בינוני בהכל?
במשרד הקסמים אין גם דברים רגילים כמו אגף המיסים או רשות השידור, בהוגוורטס לא לומדים דברים רגילים כמו אזרחות או ספרות או לשון או מתמטיקה, ובבית קפה לא מוכרים... קפה! זה נחמד בירצפת, אבל למה זה הדבר היחיד שיש לכם להציע לאנשים בני פחות משבע עשרה?
קוסמים לא מפותחים טכנולוגית כמו מוגלגים אז הם כותבים עם נוצה ודיו (!), אין להם גפרורים או מצית (ומה יעשה מי שקטן משבע עשרה?), הם לא יודעים מה זה כדורגל (זה שאתם יודעים לעוף לא אומר שאתם לא יכולים לרוץ...), והדרך תקשורת שלהם היא יעני הדואר של פעם, אבל לא עם יונים, כי מה הקטע? עם ינשופים. ותנשמות. ואוח. וציפור גדולה שלא יכולה להיכנס לכלוב של הדוויג. אבל רק לא יונים.
אני יודע שאפשר לתרץ את רוב הדברים שכתבתי פה, אבל זה כל מיני דברים שרולינג לא באמת חשבה עליהם, אז היא בעצם כתבה ספר שהוא די שחור לבן...
ד.א. אני יודע שלא הבאתי פה בחשבון כל מיני אנשים לא ממש סימפטיים כמו לוקהרט או ברגמן אבל הם לא ממש רשעים, ולא דמויות ראשיות של הסיפור. מנקודת מבט כללית, כשאדם קורא את הספר הוא נתקל בשחור לבן. כל הרשעים הם גם רשעים וגם סנובים וגם אכזריים וגם רמאים וגם לא אמינים וגם בריונים וגם אגואיסטים ואילו הטובים הם הכי טובים והכי חברותיים והכי רחמנים והכי ישרים והכי אמינים והכי עדינים והכי מתחשבים. אז יש בסדרה מורכביות, אבל כמעט ואין בסדרה מורכביות (יחסית).
ע.ד.א. כן, אני יודע שזאת סדרת נוער ושזה יצא לפני שלושים שנה, אבל זה לא ממש תירוץ, כי אני מכיר סדרות יותר ישנות ומיועדות לגילאים יותר קטנים (כמו הבלאגריאד) שהם לא כאלה שחור לבן.
גרם לו להתנתק מוולדמורט, מישהו יודע מיקום מדויק וציטוט מדויק?
כתוב שוולדמורט התחיל לפחד מהחיבור אז הוא סגר אותו.
אבל יכול להיות שאני טועה, אני לא בטוח.
של סיריוס
או בתיקון של מה שכבר תרגמתי?
לא יהיה לי זמן לתרגם כל כך הרבה אבל בהחלט חלקים.
אשמח לקרוא מה שכבר תרגמת.
דבר איתי בפרטי
אז לפני שנתיים וחצי העלתי בפורום את זה: קראתי שוב את הספר השביעי ועלו לי כמה הערות והארות חלק א' (נראה שהם קיצרו את האורך המקסימלי של הכותרת כי לא הצלחתי לכתוב שוב אותה כותרת). מעולם לא כתבתי חלק שתים, אולי אני עוד יעשה את זה יום אחד. בנתיים הנה הערות והארות על הספר הרביעי:
א. כשהארי כותב לסיריוס מכתב כי כואב לו הצלקת הוא חותם במשפט הבא: "אני אשלח את המכתב הזה עם הדוויג ברגע שהיא תחזור אלי, היא יצאה לצוד קצת. ד"ש לבקביק." (עמ' 30). מה אכפת לו? המכתב הזה יגיע אחרי שהוא ישלח אותו, מה אכפת לו שזה יקרה רק אחרי שהדוויג תחזור. בנוסף, לאחר שהדוד ורנון מרשה לו ללכת לאליפות העולם בקווידיץ', הארי מוסיף נ.ב. "אם תרצה ליצור איתי קשר אהיה עד סוף הקיץ בבית של החבר שלי, רון." (עמ' 40). אדם לא באמת צריך לדעת איפה הנמען שלו כשהוא שולח לו את הינשוף, הרי הארי בעצמו לא יודע איפה סיריוס נמצא, וחוץ מזה, התשובה של סיריוס מגיע אליו חזרה רק כשהוא מגיע להוגוורטס אז די ברור שלא באמת צריך לדעת איפה הנמען. אז בשביל מה?
ב. למה רולינג, דרך הדמויות הראשיות של הספר כ"כ מזלזלת בדו"ח על הקדרות הדולפות? זה באמת חשוב...
ג. "...והחלה לנופף בתוכה בשרביט. רוטב סמיך נמזג מקצה השרביט." (עמ' 60). אבל... מה עם יוצאי הדופן של החוק של גאמפ לשינוי צורה?
ד. למה יש כ"כ קצת אנשים בתא העליון של אליפות העולם? יש שם את שני שרי הקסמים, ברגמן, קראוץ' (עקרונית), וויזלי, ומאלפוי. זהו? אין עוד בכירים במשרד הקסמים? עוד תורמים? אולי אנשים שהארי לא מכיר? עוד אנשים שבגמן סידר להם כרטיס?
ה. מה נסגר עם אליפות העולם בקווידיץ'? איך זה יכול להיות שהם מוסרים את הכדור כ"כ מהר שלבגמן אין זמן לומר "מוסר ל..."? למה כמעט אין לנו שמץ של מושג מה קרה במשחק? המשחק הזה כ"כ לא מפורט וכ"כ עובר מדבר לדבר שבפעם הראשונה שקראתי את זה, קראתי את זה שלוש פעמים עד שהבנתי מה קורה שם. מה עזר לקרום שהוא גרם למחפש השני להתרסק? הוא יכל לחפש את הסניץ' בראש שקט? אז מה? הוא לא יכול לתפוס אותו כל עוד יש פסק זמן..., (משהו קטנוני נורא, למה נבחרת אירלנד התעודדה מזה שהמחפש שלה התאושש, בערך, מההתרסקות, ונבחרת בולגריה לא התעודדה מזה שהמחפש שלהם ריסק אותו מלכתחילה?), ומעל הכל - למה לכל הרוחות קרום תפס את הסניץ'? ולא, אני לא מקבל את ההסבר שהוא רצה לסיים את זה "בתנאים שלו", כי הוא בעצם קבע את ההפסד שלהם, בתנאים שלו.
ו. אהבתי ממש איך שרולינג שחקה עם כל הקטע הזה שברטי קראוץ' ג'וניור היה באליפות העולם, זימן את הלחש, קראוץ' האבא גם הוא ידע שהוא שם, אבל הקורא לא. זה ממש קשה לעשות את זה בלי שזה יצא צפוי או מתאמץ או מוזר וזה יצא ממש טוב.
ז. לאחר שריטה סקיטר פרסמה כתבה על המחדל באליפות העולם שבה היא משמיצה את "נציג משרד הקסמים" שאמר שהכל בסדר, קיבלנו מפיו של פרסי את המשפט הבא: "אם לומר את האמת, זה לא היה חכם מצידו לצאת בהצהרה פומבית מבלי להיוועץ קודם לכן בראש המחלקה שלו" (עמ' 144). ארתור ויזלי הוא ראש מחלקה, מה הוא רוצה ממנו?
ח. מה מזג האוויר בבריטניה? הוא לא אמור להיות כמו אצלנו כי זה החצי הצפוני של כדור הארץ? למה יורד להם גשם בספטמבר?
ט. ת'כלס מקגונגל קטעה את הבדיחה של דמבלדור כי לרולינג לא היה שמץ של מושג איך להמשיך את הבדיחה הזאת. "טרול, אמגושית ולפרקון נכנסו לבר..." נו? למישהו יש רעיון?
י. וגולת הכותרת: טורניר הקוסמים המשולש הוא הטורניר קוסמים הכי גרוע שאי פעם היה.
1. את המתחרים בוחר שופט נייטראלי למרות שהרבה יותר הגיוני שהם ייבחרו ע"י מישהו שמכיר אותם. לעומת זאת, בטורניר עצמו שופטים השופטים הכי לא אובייקטיבים שיכול להיות - שלושת המנהלים. אה, ולמה הם שופטים? "כי שלושתם נפצעו בטורניר של 1792, בהשתוללות של מפלצת מסוג קוקטריס שהנציגים היו אמורים ללכוד" (עמ' 223). לא הבנתי. המנהלים הנוכחיים נפצעו? או המנהלים של אז? הם היו בקהל? או ששלושת המתמודדים נהיו מנהלים אח"כ? ולמה זה שהמנהלים לפני מאתיים שנה נפצעו אומר שמנהלים עכשיו זכאים לשפוט בטורניר?
2. מי קבע את החוק שמי שיוצא מגביע האש חייב להשתתף? בשביל מה זה טוב? ובאמת מנהלי בית הספר לא מצאו דרך לעקוף את הבעיה הזאת? הנה לכם כמה רעיונות ממני: שהארי יכשל בכוונה; שיודיע שהוא לא יכול להשתתף (כמו שהוא כמעט עשה לפני המשימה השניה); תבטלו את הטורניר הזה, תכריזו על טורניר חדש ותשימו בגביע רק את השמות שעלו; או שפשוט תשימו על החוק הזה פס. שמחתי לעזור.
3. המשימות בטורניר הקוסמים המשולש מתחלקות לשתיים: בלתי אפשריות (כמו לפתור את חידת הביצה בלי עזרה) או דברים שתלויים בפרטי מידע אקראיים שכל השאלה אם אתה יודע אותם או לא (כמו המשימה הראשונה).
4. אשכרה כל בית הספר הסתכל שעה שלמה על אגם חלק וחיכה. ובמשימה השלישית גם, אבל אין לי מושג כמה זמן זה לקח. לא יכלתם להתקין דברים דמויי-מסכים שיראו מה קורה?
5. הטורניר מזה ממש, אבל ממש, לא בטוח. נניח שאני לא סופר את הדרקון כי היו שם, רשמית, אנשים שהיו אמורים להשתלט עליו אם הוא משתולל (זה לא היה עוזר למתמודד אם הוא היה חוטף נשיפה ישירה לפנים, אבל סבבה), אבל אם הארי היה טובע כי האצות היו נגמרים לו כמה דקות לפני או אם היה הורג אותו יצור ימי אחר, או יצור אחר מהמבוך של המשימה השלישית, אף אחד לא היה יכול לעזור לו.
6. המשימה השלישית מבטלת לחלוטין את המשימות הראשונה והשניה. הפער של הכמה דקות האלה שהארי וסדריק קיבלו ממש לא היה משמעותי. וזה גם ממש לא משנה אם פלר, שממילא הייתה אחרונה הייתה מקבלת נקודות כמו שהיא קיבלה בפועל או שהיא הייתה נחשלת טוטאלית ומקבלת אפס נקודות, בכל מקרה היא הייתה מקום אחרון.
אני מרגיש ממש משועמם שכתבתי את כל זה בשביל החמישה אנשים שנמצאים בפורום, אבל בסדר.
א. הארי רצה לספר לסיריוס קצת דברים, לשתף אותו בחוויות וכו'
ב. זה סך הכל בא להבהיר שפרסי, עם כל הכבוד לקדרות הדולפות, הוא מדי מרובע, לא זה מה שיהפוך את העולם
ג. לא זוכר את המקור, ובדיוק החזרתי לספריה את ספר 4 אבל אפשר להגיד שהיא זימנה
ד. פשוט הארי לא ידע מי אלה ולא היה צורך לציין אותם, חבל רק שרולינג לא זרקה "ועוד כמה אנשים שהארי לא הכיר", או שפשוט היו עוד תאים עליונים
ה. באמת קשה להעמיק עלילה על משחק שלא קיים, אף אחד לא שיחק את זה ולא יודע איך זה מרגיש וכמה מהיר זה יכול להיות. מה עוזר להפיל אותו? ברגע שהוא עקב בעיניים אחרי הסניץ' אפשר לעקוב גם אחרי הפסק זמן וההתעודדות זה סתם פרט שולי
ו. מסכים, מהלך ממש יפה
ז. הנציג זה לא דיגורי? חוץ מזה שהמחלקה למניעת שימוש ברעה היא תת מחלקה של המחלקה לאכיפת חוקי הקסם
ח. תדאג למי שגרה בבריטניה שהיא יודעת מה מזג האוויר שם, יש הבדלים בין האזורים בין הצפון לדרום וכו'
ט.פספוס של הסדרה, לאף אחד אין מושג מה זה אמגושית, מה זה ערפד ועוד, חוץ מזה, לפרקון בכלל אמור להיות קטן מאוד, לא משהו שנכנס לבר.
י. יבוא בהמשך
א. הוא רצה לחלוק איתו חוויות וזו החוויה שהוא בחר לחלוק?
ב. זה נכון שרולינג יורדת שם על פרסי, אבל בגלל שהדרך שלה לרדת על פרסי היא לרדת על נושא המאמר שלו, מתקבל הרושם שרולינג נגד כל הפרטים הקטנים והלא מעניינים.
ג. יש לה איפה שהוא בבית, מאגר ענק של רוטב, שצריך להחליף פעם בשבוע כי זה מתקלקל? למה לא להכין רוטב כל פעם כמו בן אדם נורמאלי?
ד. כשהם נפגשים עם סיריוס במערה, הם אומרים בפירוש שלא היה שם אף אחד אחר. לא סביר שהיו עוד תאים עליונים, וגם אם כן, ברור שזה המרכזי כי הפרשן שם ושרי הקסמים, אז זה מאוד מוזר שהם היחידים שהיו שם.
ה. זה נכון שאי אפשר לפרט על זה, ואז נוצר מצב שבו רולינג מנסה לומר לנו שהיה מטורף, ומדהים, ומרשים וכו' אבל לא מפרטת בכלל וזה נראה מגוחך... מוזר לי שקרום כ"כ התאמץ לרסק את המחפש השני על הרצפה בשביל לחפש את הסניץ' בלעדיו, הייתרון של מי שמוצא את הסניץ' ראשון הוא ממש מזערי. (אם אני לא טועה בסוף באמת המחפש השני מצא את הסניץ ראשון). אה, כן, ההתרסקות זה פרט שולי, אמרתי שזה קטנוני.
ו. לא, המשפט הבא הוא "אל תאשים את אבא שלך במה שכותבת ריטה סקיטר" או משהו כזה. אם זה באמת נכון שהלשכה שלו היא רק חלק ממחלקה אז זה הגיוני, אבל זה קצת מטופש לבקש ממנו להתיייעץ עם ראש הלשכה שלו אם הוא לא היה שם...
ח. אני לא טוען שאני יודע יותר טוב, אני שואל.
אני אשלח את ההודעה הזאת מיד אחרי שאני אגמור לאכול ארוחת בוקר.
א. תחשוב על מישהו מדבר עם סבתא שלו בטלפון ומשתף אותה בחוויות, זה הגיוני
ב. רולינג רוצה להגיד שמשהו חשוב אבל מאוד שולי הוא הופך למרכז אז היא סתם המציאה מאמר על קדרות דולפות שכנראה לא באמת כזה חשוב כי כמה קדרות כבר דקות מדי?
ג. כן, תחשוב על מישהו שמכין הרבה מאוכל מסוים ומקפיא אותו ומוציא כשהוא צריך. נניח אצלנו מקפיאים מטבוחה ומוציאים כשצריכים
ד. באמת פאשלה שלה, היא הייתה צריכה להגיד ועוד כמה אנשים שהארי לא הכיר, היה חוסך את הצליעה הזאת
ה. זה גם ירתיע את השחקן השני מלצלול אחרי קרום ויתן לקרום יתרון שהשחקן יחפש ויתעכב ולא יצלול אחריו אוטומטית
ח. תפתח בגוגל תחזית מסג אוויר לבריטניה בספטמבר
א. כשאני שולח לסבתא שלי הודעה אני לא כותב לה "זה ישלח לך כשיהיה קליטה"
ב. אולי...
ג. אולי... אבל זה לא ממש נשמע ככה, מיוחד שאין להם מקררים...
ה. אה, זה עוד יותר לא נשמע לי. זה שהוא יתרסק לא ימנע ממנו לצלול אחריו כמו שזה באמת לא מנע ממנו לצלול. ולהתרסק.
ח. בדקתי, בעשרה ימים הרובים הטמפרטורות יהיו בין 20 ל30 ויהיה מעונן חלקית. אבל לא יודע איך זה בשנים אחרות.
א. תרבות של מכתבים זה שונה, הים לא תבין את זה אבל בכל הספרים רואים שמשתפים בחוויות קטנות ושוליות
ג. מי אמר שאין מקררים?
ה. זה מנע ממנו לצלול בשיא המהירות.
ח. תלוי באיזה אזורים שם, נדמה לי הוגוורטס זה בצפון
א. גם במכתבים בחיים לא ראיתי פרט מידע כזה שולי, ואני עברתי על כל המכתבים שסבתא שלי שלחה לאחותה. כאילו "אכלנו היום אשכולית", סבבה. אבל "אני אשלח את זה כשהדוויג תחזור" זה פרט ממש שולי והוא לא מסופר כחוויה אלא סתם, שתדע.
ג. אף אחד. אין לי באמת מושג.
ה. הרי בסוף הוא התרסק, אז הוא לא כזה נזהר...
ח. אין לי מושג, לא מבין במטאורולוגיה. וגם לא טענתי שזה חור בסדרה, פשוט עניין אותי.
א. הארי רצה להרגיש שסיריוס נוכח לצדו, לכן כתב לו פרטים לא חשובים אבל מחברים.
בקשר לכתובת - נדמה לי שכתוב במקום כלשהו שהדוויג היא תנשמת חכמה מהרגיל, ולכן יודעת למצוא את מכותביה בלי כתובת. ינשופים אחרים זקוקים לכתובת (רואים את זה בכל מיני מקומות). במיוחד שסיריוס שלח לו כמה מכתבים עם ציפורים אחרות שאינן ינשופים, והן בטח עוד פחות חכמות...
ג. מן הסתם היה לה את הרוטב במקום אחר, והיא רק עשתה קסם שהוא יגיע לשרביט שלה.
ח. מזג האוויר בבריטניה שונה מפה... ברוב השנה קר שם וגשום.
עד כאן בינתיים...
זה הפרטים שהארי בוחר לשתף איתו? הדוויק יצאה לצוד, יש פה צ'וק שמטייל על אדן החלון ו78,230,958 חיידקים שמרחפים להם בחלל האוויר.
וזה אפילו לא מנוסח כ"הדוויג יוצאת לצוד כל הזמן, ולכן זה מפריע לי לשלוח מכתבים, נגיד את זה" אלא כ"כשיהיה לי קליטה זה ישלח את ההודעה הזאת".
הרבה תהיות גם אני תהיתי כמו הראשונה, אני לא אענה על הכל אבל אם אני זוכר נכון לגבי מה שרשמת בד, רשום שפרסי הקפץ כל זמן שהגיע מישהו. לגבי ז, הוא ראש לשכה, לא ראש מחלקה, לגבי 1 בי, זו פשוט מסורת. רב התהיות הסכמתי אתך חלק לא היה לי כח לענות, אני לא מאמין שאשכתב רשמתי הערות על הדבר הזה..
מצחיק
למה התכוונת ב"הרבה תהיות גם אני תהיתי כמו הראשונה"? כמו מה שכתבתי בא'?
ד. רשום שפרסי קפץ כשהם ישבו ושתו תה ליד האוהל, לא בתא. הם היחידים שהיו בתא, הם אמרו את זה במפורש בהמשך.
ז. סבבה.
כאילו, זה שמי שיוצא מהגביע חייב להשתתף זו מסורת?
ב, גם בתא רשום, נראה לי לפחות
ג, נכון
ד, כן
המסורת שמי שיוצא מהגביע חייב להשתתף יותר מהמסורת שיש רק שלושה משתתפים אחד מכל בית?
חוץ מזה, מודי אומר "חוזה קסם מחייב"
תיובתא דניב שטרן!
הוא אומר שזה חוזה מחייב, לא מסורת.
זו רק מסורת שמסיבה כלשהי חשובה להם יותר מהמסורת ההוגנת שמשתתפים שלושה, אחד מכל בית ספר. ואתה דוחק את המילים של מודי כדי שזה יכנס ואז התיובתא עלי?
כשאתה מעלה סברה אתה צריך שהיא לא תהיה יותר קשה מהקושיה...
זה איזשהו קסם שמחייב אותך, כמו הנדר הכובל
גם בספר הרביעי כשבודקים את השרביטים אוליבנדרס מוציא מזרקה של יין מהשרביט.. אז אולי החוק נוגע רק לאוכל ולא לשתיה..
אבל אני זוכרת די בוודאות שהיא מסבירה לו את זה (בעצבנות, יש לציין)...
בדרך יותר היירואית?
(למשל שבאנסטינקט הוא יקפוץ על הסילון שאמור להרוג את הארי, זה ישאיר את השאלה איך הוא יעביר את הזכרונות,אבל אפשר למצואלזה פתרון)
שיקפוץ על הסילון זה יותר מדי נדוש ולא מאוד אפשרי...
חוץ מזה, אני מסכים עם מתנחל בראבק
א. האם מקצועות כמו מתמטיקה ופיזיקה לא חשובים כלל?
ב. מעניין איך אף מוגל לא יודע על הבתים של ווזלי, לאבגוד וכדו׳
ג. רכבת להוגוורטס עוברת דרך כפרים, מעניין איך הם לא תהו לאן מובילה הרכבת, או מאיפה…
ד. איך נתנו לדוד ורנון לשכור ביום כ״כ חורפי בקתה באי.
ה. למה אנשים עם מושבים פחות טובים בגביע העולם לקווידיץ׳ נאלצו לבוא שבועיים קודם? אי אפשר להתעתק רגע לפני המשחק?
ו. למה נאלצו לישון בשדה ולא פשוט חזרו בלילה אחרי המשחק
ז. בכלל לא הבנתי איך גביע הקווידיץ׳ עובד, אשמח שיסבירו לי.
ח. לא ברור איך בכל ארץ יש קוסמים ויש רק שלוש בתי ספר באירופה..
ט. איך כל כך קל לחדור למשרד הקסמים (בסוף ספר חמש)
י. מה למען ה׳ עושים עד גיל 11?
יא, מוזר איך יש מאות תלמידים בבית ספר, ואם תחשבו על זה בכל בית יש בממוצע 70 ילדים.
יב, למה בסוף ספר 7, וולדמורט בחר במקום ללכת על בטוח בכמה קללות שהארי לא הכיר להשתמש באבדה קדברה.
יג. למה הם דיברו כ״כ הרבה בסוף?
טוב יש לי עוד הרבה אבל זה מספיק לעכשיו.
א. פיזיקה בכלל לא נכונה לפי הקסמים, הם סותרים את כל יסודות הפיזיקה, וכשפומטיקה זה סוג של מתמטיקה שלהם
ב. או לחש דוחה מוגלגים או שהם פשוט לא מגיעים לשם
ג. היא עוברת פעמיים בשנה, בטח הם לא ראו אותה בגלל קסמים וחשבו שהמסילה היא מסילה ישנה או שגם את המסילה לא ראו, ומאיפה שהיא עוברת דרך כפרים?
ד. מוכנים להשכיר למי שרוצה.
ה. בשביל סדר, באירוע כזה גדול אתה צריך לסדר ולא יכול שכולם יגיעו בבת אחת ויהיה עומס.
ו. הם לא ידעו מתי המשחק ייגמר אז שכרו לעוד לילה, והם גם עייפים, וזה גם חוויה לישון באוהל.
ז. תסביר מה אתה רוצה שיסבירו לך.
ח. דורמשטנג זה באנגלייה, וכבר דנו הרבה באיך יכול להיות כמויות הקוסמים, וגם בטוח באירופה יש עוד בתי ספר.
ט. כי האוכלי מוות הכינו את הקרקע והעיפו את כולם.
י. מה שעשו לפני המצאת הגנים, בהרבה ארצות לא היה גנים ופשוט הילדים היו עם ההורים בבית קצת לומדים קצת רוכשים השכלה בסיסית וקצת עוזרים בבית, גם בזה דנו.
יא. למה מוזר? מה שמוזר הוא שיש קצת מדי ושהארי לא מכיר אותם בשמות
יב. כי אין שום דרך לעצור אבדה קדברה בניגוד לקללות אחרות, ובכל מקרה הארי היה מנצח כל קללה, כי השרביט היה שלו
יג. שניהם היו מוכנים כל רגע ומיד כשהשני היה תוקף הם היו עונים, ויש משהו שהארי רצה להעביר לכולם, ווולדמורט רצה להבין כמה דברים, ברגע שאחד היה תוקף השני היה תוקף באותו רגע
אבל
ג, רשום שהיא עוברת בכפרים
ד, ביום חורף? ההסבר של @מתואמת היה בהחלט מספק.
ה, נו באמת.. אין שום בעיה שבאותו היום כולם פשוט התעתקו אפשר גם לסדר לאיפה כל אחד מתעתק
ו, אין צורך לשכור מקום לישון אם אתה צופה במשחק.. ואם זה בשביל חוויה אז זה לא צריך להיות מאורגן...
ז. את מה שקרה בספר שלוש.
י, עד גיל 11?
יא, צודק, באמת איך הוא לא הכיר אותם בשמות...
יב, הוא ידע שהארי טכנית יכול לעצור אבדה קדברה, כל עוד לא הוכך אחרת, וגם שאפשר לעצור אותו עם אקספליארמוס... הה עדיף לנצח אותו בדו קרב קקצר. ...
טוב זהו בערך
ג. אוקי עדיין יש את ההסבר שלי
ד. כן, מה אכפת לו?
ה. נדמה לי מופיע המספר 150,000 קוסמים במשחק, ואז יש בעיה
ו. אם המשחק אורך שבועיים אז יש צורך
ז. מה קרה בספר שלוש עם קווידיץ'?
י. לא עד גיל 8-9, אבל יש את ההסבר של מתואמת שיותר טוב משלי
יא. בתור אחד שלומד בישיבה עם אותם סדרי גודל פחות או יותר אני מכיר כמעט את כולם בשמות משפחה, לא מובן איך לא הכיר את כל תלמידי גריפינדור לפחות
יב. הוא לא ידע, אבדה קדברה נעצר בגלל הליבות התואמות לדבריו, ואני חושב שהוא לא עיכל את מה שקרה ביער.
ד. שוב ההסבר של מתואמת טוב
ה. אם כל אחד מתעתק לשדה אחר אז אפשר
ו. משחק שבועיים בכללי זה בעיה
ז. שהם הפסידו משחק אחד ועדיין במירוץ
י. נכון, אבל זה פחות נראה לי, הרי רון לא ידע אפילו מה זה כסף של מוגלגים
יא, כנ״ל, כן זה בעיה
יב, הוא לא טיפש
א. אם תשאל תיכוניסטים שלא אוהבים את המקצועות האלו הם בהחלט יגידו לך שהם לא חשובים 
וברצינות - רק חשבון בסיסי הוא חשוב. כל השאר נלמד בצורה של קסמים... (חוקי הפיזיקה, למשל, פחות משחקים אצל קוסמים)
ב. אולי הם היו מוגנים בכשפים דוחי מוגלגים.
ג. אולי יש כל כך הרבה רכבות באנגליה, שאף אחד לא חוקר לאיפה כל אחת הולכת. ואולי היא גם ההיתה מוסתרת בקסמים. (אם כבר - אז למה צריך רכבת? אי אפשר אמנם שטיח מעופף, כמו שהתבדח דוד ורנון, אבל למה אי אפשר מפתח מעבר וזהו?)
ד. זה לא היה יום חורפי, זה היה בקיץ. רק שבאנגליה, כמדומני, מזג האוויר יכול להתהפך בשניות. חוץ מזה, מה אכפת לקשיש חסר השיניים הזה (אם אני זוכרת נכון את התיאור) להשכיר את הבקתה שלו בכל מזג אוויר שהוא? הוא לא נשמע אדם כל כך מהוגן מלכתחילה...
על תהיות ה-ט אין לי תשובות. אני באותן תהיות...
י. מניחה שהם לומדים בבית ספר מוגלגי, כדי לרכוש קריאה וחשבון ודברים בסיסיים. או שאולי הם לומדים בבית עם ההורים?
יא. באמת שאלה טובה. במיוחד שבשנה של הארי לכאורה יש רק שמונה תלמידים בגריפינדור...
יב. אבדה קדברה היא הקללה הכי בטוחה בשביל להרוג... וגם אם היא נכשלה בשבילו בעבר מול הארי, עדיף לנסות אותה שוב מאשר כל מיני קללות אחרות שלא בטוח יובילו לתוצאה הרצויה.
יג. זה אפקט ספרותי - בשביל הדרמטיות ובשביל לענות את כל התשובות לשאלות שעלו במהלך הספר/הסדרה. באמת מציאותית זה פחות הגיוני...
מתואמתא. את הבסיס הם לומדים (לפחות חלקם), הם לא צריכים יותר מזה עם הטכנולוגיה שיש להם
ב. אלו בתים של משפחות מוזרות מבודדות, הם יודעים עליהן אבל לא אכפת להם מהן
ג. הגיוני שלא. יכול להיות שבשאר השנה הרכבת משמשת מוגלגים
ה. אני חושב שאו שהם רצו לתפוס מקום כמה שיותר קרוב לאיצטדיון או שהם היו חייבים שחלק יגיעו לפני השאר כדי שהמוגלגים לא יחשדו אז אלה היו האנשים ששילמו פחות.
ו. זה היה מאוחר והיו שם המון קוסמים (או שהם סתם רצו לחגוג עם עוד אוהדים)
ח. כתוב שיש רק שלושה? לא שאלה שלושת הגדולים? יכול להיות שבמקומות מסויימים אין הרבה קוסמים או שהם מעורבים בחברה המוגלגית וההורים מלמדים אותם קצת קסים בבית.
י. לומדים אצל המוגלגים (מי שרוצה)
יא. כנראה שהשכבה של הארי הייתה קטנה יחסית בגלל שהם נולדו בשיא המלחמה עם וולדמורט, השכבות האחרות היו גדולות יותר
יב. אבדה קדברה זה בטוח, אף אחד לא יכול לשרוד את זה (חוץ מהארי בשני מקרים שבהם היתה סיבה מיוחדת שלא התקיימה בפעם האחרונה)
(הבנתי אותך נכון?)
לא יוכל לפגוע בהארי
ע
עכשיו הבנתי אותך נכון?
בהפלפאף זה לא נראה הגיוני ברייבנקלו היא לא נראית כמו מישהי חכמה במיוחד (לקרוא ללהקת קנטאורים בני כלאיים) בגריפינדור זה יכול להיות בגלל שהיא בקשה אבל זה לא מתאים לה ובסליתרין היא פשוט לא נראית אפלה או ערמומית
סלית'רין - כי יש לה תכונות של שליטה ושל (מה לעשות) רוע.
הפלפאף - היא הייתה שם כי לא הייתה חכמה במיוחד, אבל ספגה את כל הבוז הסמוי שהבית הזה מקבל מהבתים האחרים, וזה הפך את מעט טוב הלב שהיה בה לרוע גדול ונורא...
אבל זו סתם השערה. בטח גם על זה יש סרטוני תיאוריות ביוטיוב...
זה לא תיאור של אנשי הפלפאף.
בעצם כל מי שלא ברייבנקלו הוא לא חכם במיוחד. זה שאדם אמיץ או שאפתן זה לא אומר שהוא חכם יותר מאדם שהוא חברותי. (כידוע, אצל אופוסומים אומץ שווה טימטום.)
אני זוכר שהיו 2 שירים שהופיעו בספרים שפירטו את ארבעת הבתים. וההבדלים ביניהם בנוגע להפלפאף עוררו איזה דיון.
אם אני זוכר נכון, באחד מהם היה כתוב משהו כמו: להפלפאף ילכו טובי הלב. ובשני: והלגה הפלפאף לקחה את כל השאר (כל מי ששאר הבתים לא לקחו).*
זה הבדל די משמעותי.
אבל במיוחד בשירים, נראה לי שהתרגום יכול להיות פחות נאמן למקור, למען טובת השיר. כך שאם מישהו יודע מה נכתב במקור בכל אחד מהשירים, זה יועיל.
אם נדון בסברות:
יש צד לומר שהפלפאף הוא בית "טובי הלב", כי זאת באמת תכונה (בדומה למאפייני שאר הבתים).
מצד שני, אם באמת לכל תלמיד מארבעת הבתים חייבת להיות תכונה מיוחדת, מה קורה למי שאין לו אף אחת מהן?
למרות שבסופו של דבר התכונות האלו הן לא בינאריות. יש סקאלה של חכמה, של שאפתנות, של טוב לב ושל אומץ, וכל אדם נמצא איפשהו על הסקאלה. אז יכול להיות שהוא נבחר לבית בו הוא נמצא הכי גבוה על הסקאלה.
אפשרות שלישית, כדי ליישב את שני הכתובים:
הלגה הפלפאף היא טובת לב, לכן כמו שאר הבתים גם להפלפאף יש תכונה: טוב לב. בגלל שהיא טובת לב היא גם לקחה את מי שלא היה נכנס לשאר הבתים.
כשהמייסדים מתו, או כשמצנפת המיון נכנסה לתפקידה, הובן שבית טובי הלב הוא המקום האידיאלי למי שלא התקבלו לשאר הבתים כך שהמצב נשאר כקדמותו.
(ואם תשאל למאי נפקא מינה שהפלפאף הוא בית טובי הלב אם ממילא הם לוקחים את כל מי שלא היה נכנס לשאר הבתים -) אז אני עדיין משתמש בסקאלות: נראה שיש קדימות להפלפאף על פני הבתים האחרים, במידה והתלמיד יותר טוב לב מאשר חכם, שאפתן, או אמיץ, גם אם יש לו מספיק מהתכונות האלו כדי להתקבל לשאר הבתים.
*אני חושב שהיו עוד הבדלים, לדוגמא: האם רייבנקלו חכמים או שקדנים. אבל אני לא זוכר אם ההבדל היה בשירים האלה. כמובן גם פה יהיה יעיל לראות את המקור.
כיוון שאני, כאמור, גרוע באנגלית ופה זה קריטי התרגום, אני מביא פה את המקור ושמישהו יתרגם:
זה של הספר הראשון:
You might belong in Gryffindor,
Where dwell the brave at heart,
Their daring, nerve, and chivalry Set Gryffindors apart;
You might belong in Hufflepuff,
Where they are just and loyal,
Those patient Hufflepuffis are true And unafraid of toil;
Or yet in wise old Ravenclaw,
if you've a ready mind,
Where those of wit and learning,
Will always find their kind;
Or perhaps in Slytherin
You'll make your real friends,
Those cunning folk use any means
To achieve their ends.
זה מהספר הרביעי:
By Gryffindor, the bravest were
Prized far beyond the rest;
For Ravenclaw, the cleverest
Would always be the best;
For Hufflepuff, hard workers were
Most worthy of admission;
And power-hungry Slytherin
Loved those of great ambition.
זה מהספר החמישי:
Said Slytherin, “We’ll teach just those
Whose ancestry is purest.”
Said Ravenclaw, “We’ll teach those whose
Intelligence is surest.”
Said Gryffindor, “We’ll teach all those
With brave deeds to their name,”
Said Hufflepujf, “I’ll teach the lot,
And treat them just the same.
...so, For instance, Slytherin
Took only pure-blood wizards
Of great cunning, just like him,
And only those of sharpest mind
Were taught by Ravenclaw
While the bravest and the boldest
Went to daring Gryffindor.
Good Hufflepujf she took the rest,
And taught them all she knew,
Said Hufflepujf, “I’ll teach the lot"
"And treat them just the same
אמרה הפלפאף "אלמד את כולם ואתייחס אליהם שווה בשווה.
או בעצם מה המטרה שלהם.
האנגלית פה קצת מסובכת, ודי רפרפתי על השאר, אז אם מישהו רואה סתירות נוספות בשאר הבתים, תגידו...
וגם במקור המשמעות היא שהפלפאף לקחה את כל השאר, כנראה מטוב לבה.
אז באמת יכול להיות שאמברידג' "נזרקה" לשם מחוסר ברירה כי שום בית אחר לא התאים לה, וזה פיתח בה כעס גדול על המציאות - ומכאן הדרך לרשעות שלה הייתה קצרה...
(זכור לי שבסרטון שהתחלתי לראות נאמר שהיא גדלה בבית קשה... אולי אפילו מישהו מבני משפחתה ניזוק מיצור אנושי למחצה - ומכאן נבעה שנאתה ל"יצורי הכלאיים" האלה...)
יכול להיות גם שבגלל שהיא לא ראתה את עצמה כמתאימה להפלפאף, היא פיתחה איזו שאפתנות להראות שהיא טובה יותר מהפלפאף, חכמה יותר או אמיצה יותר... (אולי אפילו שהיא דווקא לא טובת לב)
(זה באנגלית, אבל אפשר לתרגם)
בכל אופן, כתוב שם שהיא הייתה בסלית'רין, ושצברה הרבה תסכול במהלך שנות הלימודים כיוון שלא נתנו לה עמדות כוח.
זה, וגם העובדה שגדלה עם אבא קוסם שלימד אותה לתעב את אמה המוגלגית ואת אחיה הסקיב, הביא אותה מן הסתם לשיגעון השליטה ולשנאת ה"אחרים" שאנחנו רואים בסדרה עצמה...
(לא יודעת על מה מבוסס מה שכתוב בוויקיפדיה. מן הסתם על דברים שרולינג אמרה בעצמה.)
למעשה יש הערה בויקיפדיה ליד זה שכתוב שהיא מסלית'רין: [citation needed] - צריך ציטוט.
באופן כללי, (למרות שאני לא חושב שראיתי את זה בויקיפדיה, אלא יותר בויקיפוטר,) נראה שאנשים כותבים ערכים על דמויות עם כל מיני פרטים שודאי לא כתובים בספרים וכנראה גם לא נאמרו על ידי רולינג.
אני לא זוכר שזה כתוב בספרים, אבל יכול להיות שזה מופיע ופשוט שכחתי...
ואני לא רואה את רולינג כמקור יותר אמין ממני או ממך, אז אני יכול להחליט שהיא הייתה בבית אחר.
ואני עוד יותר לא סומך על ויקיפדיה ועל ויקיפוטר כי הם מחרטטים שם. לדוג' באותו עמוד ממש כתוב "פטרונוס: חתול (רק בעזרת הקמע של סלית'רין)". זה שרואים אותה בסדרה עושה פטרונוס פעם אחת והיא (במקרה) עם הקמע של סלית'רין לא אומר שהיא יכולה לעשות אותו רק בעזרתו, במיוחד שאנחנו יודעים שהוא עושה הפקט הפוך!
בענייני הארי פוטר... בסופו של דבר - זה העולם שלה 
השאלה באמת איפה כתובים בצורה אמינה כל הדברים שאמרה...
אודיסאוס(וכמובן שלא הייתה תשובה חד משמעית.) אבל זה עזר לי להגדיר את דעתי:
בפירוש יצירה יש ערך, לדעתי, לכוונת היוצר בזמן יצירתה. כלומר, אני כן מנסה להבין מה האומן התכוון לומר באומנות שלו. אבל אם יש פרשנות שלא נסתרת על ידי היצירה עצמה, אני מוכן להתעלם מאמירה של הסופר גם אם היא הייתה נכונה מבחינתו תוך כדי תהליך היצירה. פשוט כי זה יכול להיות מעניין יותר, אז למה לא?
לגבי תוספות או פרשנויות של היוצר אחר סיום היצירה, אני רואה בהם חשיבות פחותה.
ספציפית פה, לא כל כך אכפת לי אם רולינג הוסיפה משהו באיזה ראיון סתם כדי לסבר איזו אוזן. למה שפרט שהיא הוסיפה יפריע לנו לפרש את הארי פוטר בצורה מעניינת יותר?
אלה פשוט דרכי הסתכלות שונות על יצירה: האם היא שייכת לסופר או לקורא.
המורה שלי לספרות הייתה טוענת ש"השיר הוא שלך - עשי בו כרצונך" - היא בעצם סוברת כמוך... (וכמו הרבה מנתחי ספרות)
זו פרשנות יפה.
שהיא הייתה בגריפינדור כי היא ביקשה
וגם - לא נראה לי שיש לה אופי חזק כמו להארי, כך שבטח היא אפילו לא חשבה לבקש...
אם מישהו יש בו דברים מתנגשים והמצנפת מתלבטת לגביו, אז הוא יכול להגיד למצנפת מה הוא מעדיף ואלי היא תתחשב בזה אבל לא זה כל המיון (למעט בשיטה הרציונאלית)
ואני גם אוסיף.
אני שונא ביקורת ספרות. לדעתי 90% מזה שטויות מוחלטות. זה בגלל שמבקרי ספרות הרבה פעמים טוענים שזה מה שהמשורר התכוון וכופים את דעתם על מילים שבשיר.
אני לא טוען שזה מה שרולינג התכוונה, זה מה שאני חושב, ואני מחשיב את הדעה שלי יותר.
ספציפית רוליד הראתה כמה פעמים שהיא מדברת שטויות וסוטרת את עצמה, אז בכלל אני לא מחשיב את דעתה.

"הארי תפס את היומן... קילף מרגלו את הגרב הרטוב, המטונף, ותחב לתוכו את היומן..."
כי זה יומן חודשי, הוא לא יכול להיות קטן
תנסה אתה להכניס יומן לתוך גרב, זה לא אפשרי...
גרב של אדם כמו הדוד ורנון יכולה
זה אומר שכל דף שם מחולק ל30, זה חייב להיות גדול...
אל תשכח שמדובר בעולם הקוסמים... יכול להיות שהיומן היה קטן בגודלו אבל הצליח להכיל הרבה.
ולדעתי גם יומן בגודל של מחברת יוכל להיכנס לגרב של הדוד ורנון... שמן הסתם התרחב עוד מרוב יושן...
ויכול להיות שהיומן היה גם גמיש ויכול היה להתקפל ולהתגלגל כך שיוכל להיכנס לגרב כמו שצריך.
עד שראיתי את הסרט היית בטוח שהיומן הוא בכלל מגילה מגולגלת.
אם כן, זו טעות די דבילית
"Quickly, wondering if this plan could possibly work, Harry took off one of his shoes, pulled off his slimy, filthy sock, and stuffed the diary into it."
שזה אומר "במהירות, תוהה אם התוכנית הזו יכולה בכלל לעבוד, הארי הוריד נעלו, תלש את הגרב הרזה והמטונפת שלו ותחב את היומן לתוכה."
אני לא באמת יודע אנגלית.
מתואמתאחרונהלוציוס החביא אותו בתוך ספר לימוד.
מסופר שכל המורים היו שותםים בהגנה על אבן החכמים.
השחמט של מקגונגל
השיקויים של סנייפ וכו.
מה עם שאר המורים בביהס שלא מלמדים שנה א'?
המורה לכשפומטיקה או לגילוי עתידות או שאר המקצועות ששכחתי את שמם..
רק מי שדמבלדור סמך עליו במיוחד. או משהו כזה.
גילוי עתידות זה לא כזה יעיל בהגנה על משהו.
שאר הדברים - שאלה טובה.
שכחת את לחשים עתיקים.
כבר כתבו לפני שברים דומים
כשפומטיקה ויגלוי עתידות אלו מקצועות תאורטים, לחשי קסם, שינוי צורה וישקויים הם מעשיים, איתם אפשר ליצור מכשולים
איפה כולם? למה יש פה רק ארבעה אנשים?
(הייתי מתייג אם הייתי יודע את מי...)
לאף אחד אין מה לומר?