1. כשהגעתי לכיתה על הלוח משורטט : שלוש מדרגות. הראשונה חרטה. השניה וידוי. השלישית קבלה לעתיד. השארתי על הלוח. כמה תלמידים דברו בלי רשות במהלך קריאת השמות. דבר חמור בעיניי. בקשתי שיישארו בהפסקה שאוכל לדבר איתם. נשארו. למדתי אותם שתשובה מורהבת משלושה חלקים. וכל חלק בפני עצמו. ושמתי אטתם במדרגה לפני החטרה. ושאלתי האם אתה מתחרט? הוא אמר שכן. ופה נוצרה שיחה נורא מעניינת על ההבדל בין חרטה לוידוי. אחכ הילד עמד על קומת החרטה שאני מצביע עליה? והוא מתודה על מה שעשה. עחכ אמרתי לו שצריך קבלה לעתיד. מה יקרה בשיעור הבא? הוא אמר שהוא לא יעשה כך וכך. וגם פה נוצרה שיחה מעניינת. קבלה לעתיד מנסחים בחיוב. שאלתי אותו מה כן תעשה? הוא אמר אתנהג יפה. אבל,אני מאמן אישי,ואני יודע שגם אפילו אדם מבוגר לא יודע מה זה אומר להתנהג יפה, על אחת כמה וכמה צעיר בכיתה א. שאלתי אותו מה זה אומר בשבילו להתנהג יפה? הוא אמר אני לא אדבר. אמרתי לו חס וחלילה. אני רוצה שהוא ידבר. אבל ברשות ממני. וםה רמזתי לו מה עליו לרצות. והוא ניסח קבלה לעתיד. שכוייח!
2.
מכירים את זה שהם מחליטים להרוס את השיעור.
שלושה ילדים. שניים מהם מחפשים יחס ובודקים גבולות. אחד לא מסוגל לשתוק. שאר הכתה צוחקת. אני, צריך להעביר שיעור משנה. חושב. מה כדאי. מסביר להם שמותר לדבר ברשות. תהיו בשקט. לא עוזר. אוקיי. הפרד ומשול. לכו לשבת בצד. יש ספסל קטן בצד. לכו שבו שם. תחזרו כשתרצו להיות חלק מכולם. יושבים בצד. מפריעים שם. הילד השלישי ממשיך להסתובב לעשות רעש, התעלמות מוחלטת שלי. ני מתחיל להעביר שיעור עם הדיבורים שלהם. תופס טוש. כותב את השמות בענק. במרכז הלוח. של התלמידים שמשתפים פעולה. הם כבר משלבים ידיים. מחכים שארשום שמם על הלוח. הם ממשיכים לדבר.אני ממשיך בשיעור עם רוב הכיתה. בשלב מסויים כשאמרתי את המסר של השיעור. עצרתי. פניתי אליהם בקול רם וברור. אנחנו לומדים תורה! בזכותכם העולם קיים! דברי אלוקים חיים!איך אתם מעיזים להפריע? ! הייתי מופתע. הם שתקו. אמרתי את המסר. הקשיבו. חלקתי דפי עבודה. המשיכו להפריע. המשכתי בשיעור. הם באו אלי. אנחנו רצים לחזור. נזפתי בהם. מה שאתם עושים לא מקובל. הם צחקו. אמרתי להם שהם מתבלבלים. ואני לא צוחק. וההתנהגות שלהם לא מקובלת. הרי אני רוצה לחנך אתכם!והכללים שלי הם בשבילכם. בשביל שתהיו ילדים מחונכים. אתם חושבים שהכללים הם בשבילי? הם אמרו כן. אמרתי להם שחבל, בגלל זה קשה להם. תבינו שאם אתם רוצים שיהיו לכם חברים אתם צריכים ללמוד להתאפק. וזה מה שאני מלמד אתכם. איך להתנהג. איך יהיו לכם חברים. איך להיות מחונכים. הושבתי אותם חזרה בספסל. ובקשתי מהם להתחייב לשתף פעולה על מנת לחזור לשיעור. הלכתי להביא צ'ופר לשאר הכיתה(צ'ופר קבוע לסוף שבוע). הם הגיעו להתנצל לפני שידעו שאני מחלק. בקשתי מהם לנסח בצורה חיובית איל מתנהגים. ניסחו. לאחד אמרתי שאני רואה שהוא נגרר אחרי השני והוא ילד טוב. וזה לא מתאים לו. השלישי לא קבל יחס. הם בקשו את הדף ועשו עם כולם.
חלקתי צופרים והם לא קבלו. הם גם לא באו לבקש. הם הבינו.
דברתי עם האבא על השלישי. הוא הנהן. מכיר את הבעיה. אמר שידבר איתו.
שבת שלום.
שבוע טוב!
גמר חתימה טובה!
