הילולת 70 זקנים בעוורתאמושיקו
עבודה עברית עבודה עברית עבודה עבריתמניי770
החנות בר כל ברחוב מנחם משיב מעסיקה מלא ערבים (זה חנות קטנה ומעסיקה 5 ערבים)
באיזו עיר?רחלקה
להכניס לאתר הזהקטיף שנית
ירושליםמניי770
באותו הקשר..מרדכי
בס"ד
משהו יודע איפה יש פלפאפל או פיצה במרכז העיר בירושלים או על יד השוק (וגם מדרחוב) שלא מעסיקה ערבים?
פיצה מאה שערים. ברחוב דוד ילין...יהודי מרמ"ג
פלאפל עוזי רחוב ישעיהו על דוד יליןמושיקואחרונה
לא בטוחאילן רמי

פיצה איטליאנו, על יפו- בין המרכזית לשערי העיררחלקה
ונראלי שגם בהמשך יש פלאפל שיהודי עובד בו..רחלקה
אטאליאנו זה במרכזית.יהודי מרמ"ג
פלאפל שלום! זה בצומת הדוידקא.דוד חי
הסרט המלחמה הבאה..שמוליק פיין
בס"ד
רוב אנשים כמו שמעו אבל למי שעוד לא שמע סגרו את האתר שבו היה הסרט המלחמה הבאה ועכשיו אין אפשרות לראות שם סרטים לכן אין אפשרות לראות כרגע את הסרט "המלחמה הבאה" אז מי שיש לו את הסרט עם המחשב או יודע על קישור אחר שבו אפשר לראות את הסרט נשמח כולנו שיעלה אותו..שבוע טוב.
יש לי את הסרט...חסוי123
אני מקווה שהשב"כ לא יפרוץ לי למחשב כדי למחוק את הסרט...
הם לא לחוצים על זה..ותעלה אותו לאינטרנט..שמוליק פיין
זה לא קשור. האתרים של הצפייה ישירה נחסמו...יהודי מרמ"ג
יש פה מישו שרוצה שאני ישלח לו במייל?שביא לי דחוף!חסוי123
זה היה ציני למי שלא הבין... עוד חמש דקות אני שולח.חסוי123
עד אז אפשר לשלוח לי באישי כתובת מייל...חסוי123
יש מצב שמישו תורם 5 ש"ח??? זה די דחוף....חסוי123
חסוי123 אולי פשוט תעלה את הסרט ליוטיוב??אביה7
יש מצב שזה זה???יהודי קטן
כןחסוי123
"לכל מי שהייתי אמור לשלוח לו"חסוי123
אני מצטער וזה לא עובד.... ניסית לעשות הרבה דברים אבל זה כל הזמן עשה שגיאות... אני ממש מצטער
אבל זה באנגלית
טאטע!!
מה הקטע ולמה זה באנגלית?למישו יש בעברית?י"ל
יש לי בעברית....חסוי123אחרונה
אבל-- אני בישיבה וזה בבית.... ולא הצלחתי להעלות את זה לאינטרנט...
ייש מישהו ברמת מגרון עכשיו?951753
להגיע?
יש במצפה אביחי...קשקשן על הגג
ברור!אמא אדמה
לאיזה מהם?קשקשן על הגג
נעצרו חמישה...יהודי מרמ"ג
איפה?שמשון ר
ברמה כנראה זה הראשי תיבות...משה נריה
ועכשיו? יש?951753
במצפה אביחי היה אתמול בערב ג'יפ אני לא יודע מה ישחסוי123אחרונה
שם עכשיו...
תרומות לישא ברכהאריאל ברוך
חשוב מאוד פרטים באישי
השם של הכתב במקרה מוכר,הוא לא בכלא?מושיקו
שנואי אויבי הם ידידי,יש מישהו שמשכנע סוף סוף שנערי הגבעות הם משהו חיובי.
נתיב הכסף של הימין || כך מממנים בנייה מחדש של מאחזים בלתי חוקיים שנהרסו
חבר לשעבר במחתרת היהודית, שהורשע ברצח, מתרים כסף לעמותה הפועלת למען מטרה זו; תרומה לעמותה אחרת הפועלת בעניין מזכה בהטבות מס
אורי בלאו 27.01.2012 20:46 30
לפני כשבועיים פונה מיושביו המאחז מצפה אביחי (גבעה 18) ליד חברון ונהרסו עשרת המבנים שבו, שמתוכם תשעה היו מאוכלסים. פינוי המאחז, שהוקם ב-2007 לזכר אביחי לוי שנרצח בפיגוע ירי, וכבר נהרס בעבר פעמים אחדות, עבר בשקט יחסי. אחת מתושבות מצפה אביחי היא מרים פליישמן, בת 37, שהתגוררה במקום עם בעלה ושבעת ילדיהם. לאחר הפינוי סיפרה לאתר Ynet כי המפנים באו באמצע הלילה ונהגו בברוטליות. "זאת היתה בגידה גדולה בעם ישראל, בתורת ישראל ובארץ ישראל, אבל זה לא יעזור להם", אמרה. "אנחנו נבנה מחדש, משפחות נוספות יצטרפו, היישוב יגדל ויתחזק".
ואכן, להצהרות של פליישמן יש כיסוי. בימים שלאחר הפינוי יצאו אנשי עמותת "הרחיבי מקום אהלך" במסע פרסום באינטרנט לגיוס כסף לבנייתו מחדש של המאחז. לפניות בנוגע לתרומה פורסם מספר הטלפון של פליישמן עצמה. פליישמן, שהיא "רכזת הפעילות" של העמותה ומורשת חתימה, הסבירה בשיחה עם תורמת פוטנציאלית למצפה אביחי ש"הכסף כולו עובר בשלמותו לטובת בנייה מחדש של הגבעה, של הקנייה של העצים וכל החומר שאיתו בונים מחדש".
העמותה "הרחיבי מקום אהלך" עובדת גם עם נזקקים?
"לא. אנחנו עובדים עם אנשי הגבעות וברכישה של קרקעות ובתים מערבים... בכל מקרה, תרשמו שזה יהיה עבור מצפה אביחי, כי אנחנו עושים לכמה גבעות במקביל, שנדע בדיוק לאן לקחת את הכסף".
לא היתה זו ההתרמה הראשונה של העמותה למטרה דומה. לאחר הפינויים של המאחז מעוז אסתר שליד ההתנחלות כוכב השחר, במאי 2009 ובינואר 2010, פורסמו באתרים שונים קריאות לתרום לבנייתו מחדש. "בחסדי ה' אנו זוכים להמשך הבנייה של מעוז אסתר ולהרחבת המקום - אך זו כרוכה בעלויות כספיות גבוהות מאוד - שאין בידינו לעמוד בהם לבד. על מנת להמשיך ולפתח את המקום, ולעזור למשפחות לבנות את ביתם מחדש - אנו זקוקים לעזרתכם", נכתב ב"פורום ארץ מולדת" של ערוץ 7. "לתרומות ניתן לשלוח צ'ק לפקודת 'עמותת הרחיבי מקום אהלך' לכתובת: מעוז אסתר, כוכב השחר".
הדו"ח הכספי האחרון של "הרחיבי מקום אהלך" מעיד שהקריאות לתרומה נושאות פרי. על פי הדו"ח, ב-2010 התקבלו בעמותה תרומות בסך 857 אלף שקל, לעומת 72 אלף שקל בלבד בשנה הקודמת. החוק מחייב עמותה לדווח על שמות תורמים שתרמו יותר מ-20 אלף שקל; בדו"ח שהגישה "הרחיבי מקום אהלך" לא מצוין שמו של שום תורם. בסעיף "עלות הפעילות", 835 אלף שקל, הוגדרה פעילות העמותה במילים "אחזקה, טיפוח ואיתור אתרי מורשת ואחרות".
על הדו"ח הזה חתומים שני חברי ועד העמותה: רות היזמי, רכזת הגנים של המועצה המקומית קריית ארבע; ועוזיהו שרבף, לשעבר חבר המחתרת היהודית, שהורשע ברצח ונידון למאסר עולם על חלקו בהתקפת הטרור על המכללה האיסלאמית בחברון, שבה נהרגו שלושה ונפצעו 30 (עונשו נקצב על ידי הנשיא אז, חיים הרצוג, והוא שוחרר אחרי שריצה כשבע שנות מאסר). שרבף עומד היום בראש הכולל "שלהבת תחיית הארץ" בחברון, המופעל גם הוא על ידי עמותה (שבשנת 2010 קיבלה תרומות בסך יותר מ-700 אלף שקל). שניים מחברי העמותה הרשומים הם איתן פליישמן, בעלה של מרים, ובניה ויינברגר, ממקימי "הרחיבי מקום אהלך".
עמותת "הרחיבי מקום אהלך" נרשמה בנובמבר 2007. מטרותיה העיקריות, כפי שדיווחה לרשם העמותות, הן "חיזוק הקשר בין עם ישראל וארץ ישראל בהיבט החינוכי, תורני ודתי (תורת ישראל) וכן איתור, אחזקה וטיפוח אתרי מורשת וסיוע למשפחות נזקקות ונצרכים". בפועל עוסקת העמותה גם בגיוס כסף לשיקום מאחזים שנהרסו על ידי המדינה.
עמותת "הרחיבי", כפי שקוראים לה פעיליה בקיצור, אינה היחידה המתרימה כסף עבור המאחזים. בהמשך השיחה של פליישמן עם התורמת הפוטנציאלית, הוזכר שמו של גוף נוסף הפועל למען אותה מטרה. זה קרה לאחר שפליישמן שאלה את התורמת אם היא זקוקה לקבלה שתאפשר לה לקבל זיכוי ממס הכנסה עבור תרומתה. "אם את רוצה קבלה לצורכי מס", הסבירה, "אז (תעבירי) לחשבון שנקרא 'אנחנו על המפה'".
זו אותה עמותה?
"זה שתי עמותות נפרדות, רק ששם יש לנו אישור ופה אין לנו אישור. אותן מטרות. זה כאילו קופה אחת בעצם".
העמותה "אנחנו על המפה", שפליישמן רשומה כמנהלת חשבונות שלה, נוסדה ב-1999 כשמטרותיה הן "פעילות חינוך, תרבות, ספורט ודת להכרת הארץ וחיזוק הקשר בין עם ישראל וארץ ישראל על ידי אהדה ציבורית, פרסום, הסברה, כנסים, ימי עיון, טיולים, טיפוח אתרי מורשת וכדומה". על פי הדו"ח הכספי האחרון של העמותה, המתייחס לשנת 2010, היא קיבלה תרומות בסך 110 אלף שקל, ששימשו, על פי הצהרת העמותה, לפעילות באתרי מורשת, כנסים וימי עיון וכן לפרסום וחומרי הסברה.
פליישמן סירבה לשוחח עם "הארץ". שרבף לא השיב על הפניות אליו ואילו היזמי אמרה: "עדיף שאני לא אדבר איתך". ממס הכנסה נמסר בתגובה: "על פי הכללים הנהוגים למתן אישור תרומות לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה, פעילותו של מוסד ציבורי המחזיק באישור לפי סעיף זה תהיה בהתאם לחוקי מדינת ישראל, ולמטרות ציבוריות מוכרות, המנויות בחוק. זאת ועוד, חל איסור על מוסד ציבורי לתמוך בגוף אחר אם אין לו אישור לפי סעיף 46 לפקודה".
דובר משרד המשפטים מוסר בתגובה: "בבדיקת תיקי שתי העמותות - 'הרחיבי מקום אהלך' ו'אנחנו על המפה' - לא נמצא כי הוגשו תלונות בעניינים המוזכרים בפנייה או אחרים. שתי העמותות עמדו בדרישות המינהליות על פי חוק העמותות בכל הנוגע להגשת דו"חות, הודעות ופרוטוקולים, ובהתאמה קיבלו אישור ניהול תקין לשנת 2012".*
ענת קם שמסרה לו מסמכים בכלאמיה שאחרונה
הוא בהארץ מכפיש ימנים כהרגלו.
למה נראה לך שאת אויבי ישראל ישימו בכלא???????
מה , הם בנו מאחזים???????
איפה הרבנים שמגנים שריפת מסגדים?????!!!!!!!!!!!!חסוי123
אה סליחה שכחתי,רק שריפות מסגדים מגנים....חסוי123
חהיער"ב שיחי
מצחיק זה לא...
זה לא מצחיק-זה עובדה!!!!!חסוי123
ידוע שבמדינת ישראל מסגד יותר חשוב מבית כנסתמרדכי
תג מחיר!! בכל מחיר!!!גלוק17
לק"י
אני תמיד עדינה, ולא אומרת בכל את מה שאסור לחשוב.
אבל דבר כזה????
[איפה אלו שאמרו כשקרה משהו בטובא מה הקשר לערבים שבצפון? הנה הקשר!! יימח שמם!! דינם למוות בתליה!!! ]
בית כנסת בחריש עלה באש

מתפללי בית הכנסת בחריש שבצפון הופתעו הבוקר (שבת) לגלות כוחות כיבוי רבים שמנסים להשתלט על שריפה שפרצה בבית הכנסת.
במקום נשרפו ספר תורה, זוגות תפילין וספריית קודש גדולה של ישיבה וכולל שהתקיימו במקום. אחד מגורמי הכיבוי מסר למתפללים כי החשד הוא כרגע להצתה מאחר ובמקום לא הודלקו נרות שבת ולא התגלתה תקלת חשמל.
תושב נוסף סיפר הערב (מוצאי שבת) לערוץ 7 כי המציאות בחריש היום מורכבת על רקע השתלבותם של משפחות פשע ערביות המתגוררות באזור, "המשפחות האלה מארחות אנשי פשע רבים, מקיימות מסיבות סמים וחגיגות לתוך הלילה תוך הפרת הסדר. על המשטרה לטפל בהקדם בתופעה".
ערבים הציתו לפני למעלה מחודש את בית כנסת 'אלגריבה' הנמצא בשכונת אג"ש- בעיר העתיקה ברמלה. הבניין בין שתי קומות. הקומה השנייה נשרפה כליל כולל הציוד הרב שהיה בה והקומה הראשונה בה נמצא בית הכנסת ניזוקה, מערכת החשמל נשרפה ולדברי אנשי הגרעין התורני אילולא פעולות הכיבוי של כוחות כב"א גם הקומה הראשונה היתה נשרפת לחלוטין.
אלמונים פרצו לפני כשבועיים לבית הכנסת במושב הדתי חמד הסמוך לאור יהודה השייך למועצה אזורית עמק לוד. מתפללי בית הכנסת הגיעו בבוקר לתפילת שחרית והוכו בהלם. ארון הקודש נפרץ, ספרי התורה הוצאו מארון הקודש, נזרקו על הריצפה וכוסו בבוץ עם עקבות של נעלים על הקלף הטהור.
הפורצים עקרו את פלטת הכסף מספרי התורה בספרדיים, גנבו את הרימונים העשויים מכסף טהור ושדדו את קופות הצדקה.
כמובן שכל זה באופן תיאורטי ובמסגרת החוק...חסוי123
מי אמר שזה ערבים??אוהב יהודים
אולי זה פרובוקטורים של המחלקה הערבית בשב"כ....![]()
אהה.. נכון...גלוק17
אז צריך לשרוף את הש.ב.כ. בתמורה..גלוק17
לק"י
אבל את המחלקה האנטי יהודית.. ימ"ש!!
[בצורה חוקית.. של לזרוק בטעות סיגריה.. אחרי שהמקום ספוג בדלק..]
אם היינו יודעים איפה החטיבה היהודית אולי היהחסוי123
אפשר לשרוף אותה....
(באופן תיאורטי כמובן)
אנחנו מוכשרים. אנחנו נגלה.גלוק17
גלוקהה- אני יודעת שהכל בצחוק... אבל כדאי קצת...אוריין
בס"ד! הרב כהנא צדק!
את יודעתת...
למרות שקרעתת אותיי מצחוק ייצורה!!!!
וגם אוהב יהודים- חחח ... .
מצחיקים, מצחיקים אתם....
לא אולי, בטוח.יהודי מרמ"ג
בכללי, מומלץ לסתום את הפה בימים אלו.
על כל פיפס היום, יכולים לטעון שקשרת קשר לשרוף את אל-אקצא.
פשוט צמרמורות!! מזעזע! איך אפשר לראות את זה?!?!אלירז
מותר לראות את זה באמת?מה'
תמונות של ספר תורה בבזיון?זה בעיה לא?
באמת לא מסוגלת להסתכל.
הם לא מגנים מקומות שמדירים שם נשים<צ>מושיקו
בכמה אתרי חדשות שהם לא נחשדים-משה ר-
בשמאלניות, דווח שככל הנראה זה מקצר חשמלי.... ויש גם כאלה שחושבים שזה מסיונרים..
ציטוט:"המבשר: הצתה - אין תמונה. המודיע:הצתה ע"י כת מיסיונרית - תמונה של ביהכ"נ לפני ההצתה. יתד נאמן: חילוקי דעות בכיבוי אם זה הצתה או קצר - והעיתון היחיד שהביא תמונות מזעזעות מהשריפה."
איזה אתרי חדשות לא נחשדים כשמאלנים?!?אלירז
אתרים של מבזקים בפייסבוק-משה ר-
הם מקבלים את הדיווחים הכי מאומתים ונכונים הרבה לפני כל אתר חדשות אחר והם אובייקטיבים מאד...
אני סקפטית.אלירז
את רוצה לראות בעצמך??-משה ר-
לא קשה לי לחפש בעצמי. סקפטית - זה ספקניתאלירז
באשר לאמינות המקורות.
לא חסר בעלי אינטרסים שיפיצו באופן שקרי שמדובר בקצר חשמלי או מסיונרים.
אם ככה אפשר לומר את זה על כל אתר חדשות-משה ר-
גם על ה"קול היהודי"
אתרי חדשות שמכבדים את עצמם, בד"כ בודקים אמינות.אלירז
זה חלק מעבודת הכתב! [מתלמדת בעניין]
הפייסבוק הוא כלי שכל אחד יכול להנפיץ בו מה שהוא רוצה, ואף אחד לא עומד מאחורי הדברים.
הם מקבלים את הידיעות ישירות מהשטח-משה ר-
בזמן אמת, אם זה בטחוני אז זה מגורמי צבא אם זה פלילי מהמשטרה וממד"א, וזה בלי סינונים...
את כנראה לא מכירה מספיק.....
כל הדיווחים שהם נותנים עולים לאתרים הגדולים-משה ר-
אחרי המון זמן...
הרבנים המסגד.. מחלקים קוראן... עושים שלום...אוריין
נו ברור: ״איפוק שווה כוח״ אמרה התורה [גיחוך מר]שלוימי
התחסדות והתיפיפות שמבישה ומכפישה את דרך היהדות ועמ״י..
הרבנים נמצאים כנראה עדיין בשריפת המסגדיםלפרוש כנפייםאחרונה
מה קרה ברמת מגרון?י"ל
פשיטה, עצרו חמישה צדיקים...יהודי מרמ"ג
מתי מי העצורים?י"ל
היום בסביבות השעה 5.יהודי מרמ"ג
מי? אסור לפרסם.
איזה מזל שהיה לי היום מתכונת....
אולי תזכיר לנו מתי הייתה שם בפעם האחרונה?<צ>כל הזמן שמח
כל הזמן אתה והמתכונות שלך, זה בכלל לא נס.....חחחח
כן בצחוק אני כבר כמה חודשים לא הייתי שם, אבל אם יש לי אפשרות לרדת עליך אז למה לא???
ואני בכלל לא יודע עם אתה באמת שם הרבה
זה המתכונת הראשונה שלי... אאוצ'..יהודי מרמ"גאחרונה
חחחח כולם לדעת, אלירז אוהבת שמשגעים אותה בטלפון...אריאל דל"ת
חברים שלי עשו את זה לפני כמה דק'.. איזה צחוקים!!!!
חבר שלי אלוף- עושה קול של בת, אח"כ של בן, פתאום רוסי... חחחחחח....
שלום כיתא א'?!בן של מלך
ב"ה
מה עובר על אנשים כיום?
חחח אריאל
צעיר רענן
השישיזם מבעבע בך?
אולי התקשרתם בטעות אלי?ענבל
התקשרו אלי ממספר חסוי ואיזה מישהו ניסה לעשות קול של בת פקצה אבל ניתקתי לו 


אולי זה אתם?
זה באמת היה משעשע, לחזור לשישית.אלירזאחרונה
ולא נראה לי ששמעתם כמה צחקתי,כי אני צרודה,עם צחוק של מעשנים.
בכ"א לא שייך לפורום.
ותודה על הבידור.

<צ>רפת זוכה לטעום מאוירה של ארץ ישראלמושיקו
בנות במאבקטל עמי
קראתי השבת את המגזין של עולם קטן, והיה שם כתבה על נוער הגבעות.
אני מאוד רוצה להיות שותפה, ולעזור כמה שיותר בהצלת המדינה שלנו.
בכתבה היה קטע שכתוב בו שבנות לא גרות בגבעות בכלל אלא רק ב"גבעה של אברי" זה נכון? ואם כן, איך בנות יכולות להיות שותפות?
איזה חמודה.אמא אדמה
יש מלא דרכים לעזור!
לשם התחלה את מוזמנת לבקר ברמת מגרון - פני אלי באישי לפרטים

את יכולה להעלות לפה ת'כתבה?יהודי מרמ"גאחרונה
מה הייתם עושים לערבים במקרה כזה?מושיקו
שוב זעם מוסלמי בלתי נשלט. תגובות חריפות לסרטון מתיחה נסתרת ששודר בקנדה, ואשר מציג את מתפללים מוסלמים הכורעים להתפלל במגרש חניה ומונעים את יציאת המכוניות למשך זמן ממושך
מה רואים שם?קשקשן על הגג
מתיחה שצוחקת על ערביפמושיקו
תהנו אני אישית לא הייתי מעלה את זה בגלל חוסרצניעותלפרוש כנפייםאחרונה
המשטרה מנסה לגנוב ציוד במצפה אביחיyosef13
מי שיכול להגיע חשוב מאוד
מבזק מערוץ 7yosef13
המנהל האזרחי מחרים ציוד במאחז מצפה אביחי הסמוך לקרית ארבע
מיחידת תצפית נמסר לערוץ 7 כי במקום ישנם עשרות פעילי ימין, וכעת ישנם עימותים בין הצדדים.
זבלותת...אוריין
מה שקרה לרמה, קורה עכשיו למצפה אביחי..דוד חיאחרונה
רק שנראה אם הם יצאו מזה כמו שהרמה יצאה מזה את זה עוד נראה.
ציונות- הרב כהנאאביה7
מוקדש באהבה לכל שונאי ה"ציויינים" למיניהם 
~~~
הם מדברים על "ציונות". כולם, האוהבים והשונאים. וכמה מבולבלים ונבוכים הם. ציונות הופכת בפיהם ליצירה של אדם בשם הרצל או פינסקר או בירנבאום. לשיטתם, היא מתחילה בסוף המאה התשע עשרה, תוצר של התקופה של לאומנות אירופאית באופן כללי. ומתוך כך, היא הופכת ל"תנועה אימפיריאליסטית", שמסיגה את גבולן של זכויות הערבים שחיו בארץ מקודם. היא הופכת, בסביבות מסוימות, למושא להשמצה בפי אנשים הצועקים: "יהדות אינה ציונות".
חשוב שנתחיל לחשוב בבהירות, ולהבין את העקרונות הבסיסיים. חשוב לזעוק באזני העולם, "שמע עולם, אני ציוני!". מפני שציונות היא יהדות, מפני שלא הרצל הוא זה שיצר את הציונות, אלא הקדוש ברוך הוא.
דע, שאף רגע למשך מאות ואלפי השנים של המוראות, הסבל, הטרגדיה, רצח העם – לא שכח היהודי את ציון. בגיטו בפרנקפורט וברומא; במלאח שבמרוקו ובתימן; בעוני שבשטעטל בפולין וברוסיה; במצוקה ובהשפלה שבצרפת ובגרמניה; בחוסר הבטחון ובאימה התמידיים שבגלות שאחזה בגופו ושאפה לכבות את נשמתו; בארצות הזרות המקוללות שבהן הוא נדד לבלי קץ ושבהן היה זר מקולל ומבוזה; בפזורה שהושלך אליה מתוך קיום אזהרתו של הכל-יכול – בכל אלה, כשהשכים כל בוקר לקראת יום חסר וודאות, התעטף בטלית ובתפילין ופנה לירושלים. לא למכה או לג'דה או לקאהיר או לדמשק או לרומא או למוסקבה. רק לירושלים, רק לציון. אם הוא גר בדרומה, הוא פנה צפונה, לציון. היהודי במערב הטעים את שירו המר-מתוק של רבי יהודה הלוי, "לבי במזרח ואני בסוף מערב" – ופנה למזרח, בעוד שיהודי בסין שבמזרח הרחוק פנה מערבה. וכך היה, שמיליונים, מיליונים של נודדים נמשכו כל בוקר, כל צהרים וכל ערב ע"י איזה מגנט רוחני ענקי, הקרוי "ציון", לאשר את הציונות שלהם ולפנות ולומר יחדו, בשפה העברית האוניברסלית:
"ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים. ברוך אתה ה', המחזיר שכינתו לציון".
אנשים מוזרים! מאות שנים של טרגדיה לא הצליחו לכבות את אש אמונתם, ואלפי שנות היעדרות מן הארץ לא קיררה את תשוקתם אליה. כאשר ביקשו גשם בתפילתם, היה זה בהתאם לעונות של ציון, כדי שיפרחו היבולים שבארץ הקודש. "ברך עלינו, ה' אלקינו, את השנה הזאת... ותן טל ומטר לברכה על פני האדמה". "האדמה" – מכוון לארץ ישראל. ציון.
תפילותיהם עסקו בלי סוף בנושא השיבה.
"ולירושלים עירך ברחמים תשוב, ותשכון בתוכה כאשר דיברת, ובנה אותה בקרוב בימינו בנין עולם, וכסא דוד עבדך מהרה לתוכה תכין...".
"תקע בשופר גדול לחרותנו, ושא נס לקבץ גלויותינו, וקבצנו יחד מארבע כנפות הארץ. ברוך אתה ה', מקבץ נדחי עמו ישראל".
שום אירוע לא חלף בלי איזכור אותה שיבה. שום ארגון מודרני בן ימינו לא היה מצליח להחדיר אותו להט ציוני שהיה חלק אינטגרלי של מבנה אופיו של היהודי. הציונות חילחלה לכל יום של שמחה ולכל עת של עצב.
בכל יום חג, נאספו היהודים בבית הכנסת, ובתפלתו לאלקיו, אמר היהודי את המלים דלהלן:
"אתה בחרתנו מכל העמים, אהבת אותנו ורצית בנו, ורוממתנו מכל הלשונות, וקידשתנו במצוותיך... ומפני חטאינו גלינו מארצנו ונתרחקנו מעל אדמתנו, ואין אנחנו יכולים לעלות ולהיראות ולהשתחוות לפניך ולעשות חובותינו בבית בחירתך, בבית הגדול והקדוש שנקרא שמך עליו, מפני היד שנשתלחה במקדשך... אבינו מלכנו, גלה כבוד מלכותך עלינו מהרה, והופע והינשא עלינו לעיני כל חי. וקרב פזורינו מבין הגוים, ונפוצותינו כנס מירכתי ארץ, והביאנו לציון עירך ברינה ולירושלים בית מקדשך בשמחת עולם".
"ואין אנחנו יכולים לעלות ולהיראות...". לאנטי-ציונים הערביים, מוסלמים ונוצרים, יש צליינים, וליהודים יש צליינים. המוסלמים הולכים בחאג' שלהם למכה, והנוצרים לרומא, ויש להם סיבה טובה לקרוא לעצמם "מכהאיסטים" או "רומאיסטים". אבל רק מי שמתפלל לזכות לעלות לציון יכול להיקרא "ציוני", ובכינוי הזה הגדירו עצמם היהודים בגלות השחורה, כל ימי חייהם.
פעמיים בשנה, פעם בליל הסדר החגיגי של פסח, כאשר התגשמה הציונות ע"י השחרור הלאומי של היהודים ממצרים, ופעם בסיום תפילת יום כיפור – היהודי נשא את עיניו לשמים ונשא את קולו ברמה וזעק:
"לשנה הבאה בירושלים!" לא ניו יורק, לא פריז, לא ביירות, ולא בגדד. לא מכה ולא שום עיר קדושה בחצי האי ערב. ירושלים. ציון. ציונות שקדמה להרצל באלפי שנים, ציונות שיהודי לא היה צריך להצטרף אליה, מפני שהיא היתה חלק מהותי ממנו מיום היוולדו.
"עוד לא אבדה תקוותנו..." – השיא המרגש של ההמנון הלאומי של מדינת ישראל. זה יותר מרטוריקה. זה ביטוי מיזערי לעקשנות הניסית שאין כדוגמתה, של עם קשה עורף – קשה עורף בנחישותו לשוב הביתה. "יום אחד נגיע הביתה". זו לא היתה סתם תפלה או בקשה, התבטאות של מעתיר. זה היה הרבה יותר. היה זה אחד מעקרונות אמונתו של עם שהאמין באמונה שלמה בהבטחת אלקי ההיסטוריה ונביאיו:
"ושב ה' אלקיך את שבותך וריחמך, ושב וקיבצך מכל העמים אשר הפיצך ה' אלקיך שמה. אם יהיה נידחך בקצה השמים, משם יקבצך ה' אלקיך... והביאך ה' אלקיך אל הארץ אשר ירשו אבותיך וירישתה" (דברים ל:ג–ה).
ממעגל החיים של היהודי מעולם לא נעדרה אהבת ציון. היא היתה נוכחת תדיר. כאשר הוא נולד ונימול, ונאמרה ברכת המזון בסעודת המצוה, התינוק היהודי הקטן שמע את המלים: "הרחמן הוא ישלח לנו משיחו הולך תמים... לבשר בשורות טובות וניחומים לעם אחד מפוזר ומפורד בין העמים". הוא כבר היה ציוני.
כשהגיע לגיל הבגרות הרוחנית, הבר-מצוה, הוא קרא את הברכות שלאחר קריאת התורה והטעים:
"רחם על ציון כי היא בית חיינו, ולעלובת נפש תושיע במהרה בימינו, ברוך אתה ה', משמח ציון בבניה". הוא היה ציוני יותר תקיף.
כשהוא נשא לאשה את אהובתו, ועמד בפני הרגע המאושר ביותר בחייו, הוא שבר כוס לזכר חורבנה של ציון, כדי להזכיר לעצמו שכל זמן שהוא נשאר בגלות ושציון מצויה בידי זרים, לא יוכל להגיע לשמחה שלמה. וכאשר עמד תחת החופה, שמע את הברכות מצהירות:
"שוש תשיש ותגל העקרה [ציון], בקיבוץ בניה לתוכה בשמחה. ברוך אתה ה' משמח ציון בבניה.... מהרה ה' אלקינו יישמע בערי יהודה ובחוצות ירושלים קול ששון וקול שמחה, קול חתן וקול כלה, קול מצהלות חתנים מחופתם ונערים ממשתה נגינתם...". זוג ציוני נוצר.
וכשהוא נפטר – רבים מהנפטרים נקברו עם שקית קטנה של עפר מארץ ישראל. אם הגוי מונע מהיהודי מלהגיע לאדמת ציון, הוא הביא מעט ממנה אל הגלות כדי שהיא תישן עמו עד בוא יום השיבה, שבוודאי יבוא. הוא מת ציוני.
יום זה בוודאי יבוא, שהרי איך ייתכן אחרת? מה היה חשוב לו שה"מציאות" היתה הכנסיה ומסעי הצלב והאינקויזיציה והפוגרומים והאספסוף וההשפלה והעוני והאונס והרצח? זאת לא היתה מציאות אמת; זאת היתה רק תקופה היסטורית חולפת. המציאות היתה שבועתו של הכל-יכול ונביאיו שיבוא יום שבו ציון תושב לקדמותה. המציאות היתה שיבוא יום שישובו הגולים היהודיים מארבע כנפות הארץ. המציאות היתה שיבוא יום שמדינה יהודית תקום מתוך האפר, וילדים יהודים ישחקו בחוצות ירושלים, ויחוגו בה חתונות בששון. המציאות היתה שבני ישראל ישובו הביתה:
"נחמו, נחמו עמי, יאמר אלקיכם...על הר גבוה עלי לך מבשרת ציון, הרימי בכוח קולך מבשרת ירושלים, הרימי, אל תיראי, אמרי לערי יהודה: הנה אלקיכם. הנה ה' אלקים בחזק יבוא וזרועו מושלה לו... כרועה עדרו ירעה, בזרועו יקבץ טלאים ובחיקו ישא, עלות ינהל" (ישעיהו מ).
"קול ברמה נשמע, נהי בכי תמרורים, רחל מבכה על בניה, מאנה להינחם על בניה כי איננו. כה אמר ה': מנעי קולך מבכי, ועיניך מדמעה, כי יש שכר לפעולתך, ושבו מארץ אויב, ויש תקוה לאחריתך נאום ה', ושבו בנים לגבולם" (ירמיהו לא).
וכך, בעזרת האמונה – אותה אמונה אמיתית שנוצרת ע"י הדבקות בה גם אל מול תקופה שהיא באמת חסרת תקוה – היהודי נשאר ציוני. שהרי בשום רגע בגלות, הרוב הגדול לא ניתק את הקשר, לא צלל את תוך היאוש, לא הפסיק את חברותו בתנועה הציונית העולמית הנצחית.
בכל בוקר, כשהגיע לקריאת שמע הקדושה – "שמע ישראל, ה' אלקינו ה' אחד", הקדים לה היהודי את הקריאה:
"והביאנו לשלום מארבע כנפות הארץ ותוליכנו מהרה קוממיות לארצנו".
בכל יום הוא הביט את העולם העוין, השונא, ששאף לבלוע אותו חי, לטרוף אותו ואת בניו. בכל יום הוא הביט אל ה"מציאות" של המספרים והעוצמה והכוח של הגוי, ופנה ללכת אל בית הכנסת, שם נשא את פניו אל ה', ולחש: "עם כל זה, אני מאמין, אני מאמין".
שמע עולם, אני ציוני. מפני שאני יהודי.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^יהודי קטן
ממש יפה!
מעולה! לפי דעתי צריך להוציא סטיקר~א.ל
אני ציוני מפני שאני יהודי
תקציר?ספתינדוידהש'ך
זה ארוך....
ציונות קשורה ליהדות וכולנו צריכים לשאוף לבנית ציוןיהודי קטן
(תקציר)
אז מה אם הרב כהנא היה ציוני..? הוא הרה היחיד?שמוליק פיין
בס"ד
לא! יש עוד רבנים שהם לא ציונים..
ויש עוד הרבה רבנים שהם כן.אלירז
נכון אבל לא כולם מסכימים איתם..ורוב הרבנים הציוניםשמוליק פיין
בס"ד
לא כ"כ בעד א"י השלמה ובטח ובטח שלא מסכימים עם הרב כהנא..אם כל הרבנים הציונים וכל הציונים בכלל היו כמו הרב כהנא זה משו אחר אבל זה לא ככה..וגם אז יש רבנים שהם לא ציונים..ועל זה נאמר "עשה לך רב.."
בגלל זה הבאתי לך מאמר שלם,אביה7
הרב כהנא על הציונות האמיתיתאנונימי (פותח)
*על הציונות החילוניתאביה7
כל הכבוד אביהה!! ציוייניתת!!!
אורייןאחרונה
גדול...ספתינדוידהש'ך
ותיראו מה כתוב על הצו...(רמת מגרון...)
לו יהי!רחלקה
בעזהי"ת.
"המתנחלים הקיצוניים מנצחים את הרוב השפוי במדינת ישראל" (מתוך הסרט)
זה נשמע אותו הקריין כמו בסרטונים של מועצת יש"עמרדכי
בס"ד
ולמה זה נראה לי דומה, כי צריך להגיד תודה לשלום עכשיו על האיזכור למה להמשיך לשנוא את מועצת פש"ע..
אוי דפוקים!ענבל
הלואי לפחות שבאמת המתנחלים הקיצוניים ינצחו את הרוב ה
שפוי במדינת ישראל
אמרתי כבר שזה גדול????ספתינדוידהש'ך
פעם שמינית בערך שאני רואה את זה היום...
חחחח... טמבליםם
אורייןאחרונה
עכשיו השמאלנים הבינו....nadavm123
כן אבל מה הסיבה?שמוליק פיין
תחפש פה בשרשורים ישנים..שמוליק פיין
אתה יכול לחפש בלמעש!טאטע!!
במחשב שלי...אמא אדמה
יש לי בערך 15,000 תמונות בתיקיה של "ארץ ישראל".
איזה סוג של תמונות אתה מחפש? אתה צריך משהו מסויים?
באתר של מעוז אסתר .מעוז אסתראחרונה
נקודה למחשבהnadavm123
טוב ...ברור שישראלי מתל אביב אומר שהוא ציוני ושמתנחל אומר שהוא ציוני השניים לא חושבים על אותו הדבר
בשביל הזה בתל אביב -פירוש המילה שהוא ציוני זה שהוא שואף למדינה בחזון של הרצל " מקלט ליהודים"
לכן א אפשר להשתמש באותה מילה צריך למצוא מילה שתיהיה אנטיטזה לציונותשל הרצל
לכן צריך להגיד שאתה פשוט יהודי או יותר נכון ישראל.
וואי חפרתם!!!שמוליק פיין
חחחnadavm123
מצטער ...פשוט ראיתי שדיברו על זה
אבל נדב צודק. אלו שתי הגדרות שונות בתכליתאלירז
ואם אני אומרת שאני אישהרכס רמת מגרוןאחרונה
ב"ה
וחנה קהת אומרת שהיא אישה- שנינו מסיקות מזה דברים שונים בתכלית.
וכשאני אומרת שאני מתנחלת, ופנחס וולרשטיין אומר שהוא מתנחל- שוב, משמעות שונה לחלוטין.
כשאני אומרת שאני יהודיה, המשמעות שונה ב ת כ ל י ת מאשר מה שחרדי מרמב"ש\חו"ל יאמר שהוא יהודי.
בעיניי, הפער בין היהודי הזה ליהודי הזה, הוא גדול לאין ערוך מהפער בין הציוני בתל אביב לבין הציוני ברמת מגרון.
בציפיית הישועה.
